Happening met (langdurige) negatieve impact op economie.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 21:00 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik zie de relatie tussen mensen bussiness class laten vliegen en 11 september niet?
Acht stuks... geen spoor van het gerucht dat er zes extra 787's en geen A350's komen. Zou sterk zijn als dat zes 789's werden.quote:
Als je kijkt wat er nu in bestelling is door de AF Group, lijkt het er wel op dat dat wel zo is.quote:Op donderdag 9 mei 2019 22:23 schreef inkjet het volgende:
[..]
Acht stuks... geen spoor van het gerucht dat er zes extra 787's en geen A350's komen. Zou sterk zijn als dat zes 789's werden.
Hadden ze vroeger wel. Niet genoeg animo voor.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 06:27 schreef RipCity het volgende:
Wat is eigenlijk de reden dat klm nooit een first class heeft?!
Er wordt op beide banen tegelijk geland, parallel aan elkaar.quote:Op maandag 13 mei 2019 11:07 schreef Black-Hole het volgende:
Nu de wind weer uit het noorden waait vliegen er hier (Gouda) weer veel vliegtuigen laag over richting Schiphol. Wat me opviel is dat er best wat verschil zit tussen de vlieghoogte van de vliegtuigen. Het lijkt erop dat grotere vliegtuigen lager overvliegen dan de wat kleinere varianten.
Heeft dat ermee te maken dat de grotere minder snel kunnen dalen en ze daardoor al lager komen aanvliegen of heeft dat een heel andere reden?
Als leek kan ik het gedeeltelijk volgen maar de twee parallelle aanvliegroutes waren inderdaad duidelijk zichtbaar. Desondanks zag ik ook dat er tussen die twee aanvliegroutes verschil zat qua vlieghoogte maar de linker (wester) route was al sowieso lager dan de rechter.quote:Op maandag 13 mei 2019 11:27 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Er wordt op beide banen tegelijk geland, parallel aan elkaar.
Bij een baan houden ze het verkeer op 3000 ft bij het oppakken van het verlengde van de baan, en bij de andere op 2000. Zo voorkom je dat er direct een probleem ontstaat als een van de vliegtuigen het verlengde van de baan niet netjes oppakt maar er doorheen schiet.
Ook zou het anders problemen op kunnen leveren met TCAS, het systeem dat ervoor zorgt dat vliegtuigen niet botsen. Dat ziet namelijk de vliegtuigen op elkaar afvliegen, niet wetende dat hij op het laatst nog weg gaat draaien. Dit ondervang je door op verschillende hoogtes te vliegen.
Ja dat kan hoor, vaak wordt een vliegtuig naar een hoogte geklaard en kan de piloot zelf bepalen hoe snel hij daalt etc. Er kan dus verschil tussen vliegtuigen zitten wat dat betreftquote:Op maandag 13 mei 2019 11:38 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Als leek kan ik het gedeeltelijk volgen maar de twee parallelle aanvliegroutes waren inderdaad duidelijk zichtbaar. Desondanks zag ik ook dat er tussen die twee aanvliegroutes verschil zat qua vlieghoogte maar de linker (wester) route was al sowieso lager dan de rechter.
Was overigens een prachtig gezicht om ze zo over te zien vliegen.
quote:Combination of two Quebec-based travel leaders to benefit all stakeholders; Control of Transat A.T. Inc. to remain in Quebec
- Purchase of all outstanding Transat A.T. Inc. shares at $13 per share, subject to confirmatory due diligence, regulatory and shareholder approvals and final documentation.
- Combination of two respected Quebec-based aviation and travel brands to create Montreal-based global leader in leisure, tourism and travel distribution offering Canadians choices to more destinations and promoting two-way tourism.
- Made-in-Quebec solution to maintain high-quality head office jobs and key functions in Montreal as well as provide a platform for future growth and employment.
MONTREAL, May 16, 2019 /CNW Telbec/ - Air Canada announced today that it has entered into an exclusive agreement with Transat A.T. Inc. (Transat) regarding the proposed purchase by Air Canada of all issued and outstanding shares of Transat and its combination with Air Canada. The proposed transaction, valued at approximately $520 million or $13.00 per share of Transat (on a fully-diluted basis), will create a Montreal-based global travel services company in leisure, tourism and travel distribution operating across Canada and internationally. Air Canada has all the necessary funding required to complete the transaction which is accordingly not subject to financing conditions.
(...)
Als ik 't goed zie een gevalletje dittum: https://www.boldmethod.co(...)f-porpoise-landings/quote:Op woensdag 15 mei 2019 05:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Ik had nog niet gezien hoe hard hij neerkomt (bij 30 seconden). Vraag me af wat die gasten aan het doen waren. Ze komen ook heel hard binnen.
Dit vind ik toch apart. Je wijkt dus uit naar de Azoren. Volgens Flightradar ben je er al bijna en dan blijkt dat die persoon is overleden. Zie hier onderstaande link van die vlucht op Flightradar. Dan maak je dus de keus om nog 5 uur door te vliegen naar Curacao met een dood persoon in de cabine. Wat gebeurt er dan met zo'n persoon? Blijft dat tussen de rest van de passagiers nog een aantal uren in de stoel zitten? Ik ben echt niet bang om personen te zien die overleden zijn maar ik zou het toch best apart en ongemakkelijk vinden als er een persoon naast, voor of achter mij zou zitten dat overleden is.quote:Vrouw overlijdt aan boord van KLM-vlucht
Een jonge vrouw is woensdagmiddag aan boord van een KLM-vlucht overleden. Dit meldt de Curaçaose nieuwssite Curaçao.nu.
Vlucht KL 755 was onderweg van Amsterdam naar Quito in Ecuador, toen de vrouw onderweg onwel werd. Besloten werd om uit te wijken naar de Azoren. Toen de vrouw na reanimatie herstelde, besloot men om door te vliegen en een tussenlanding op Curaçao te maken, aldus het medium.
In tussentijd verslechterde de medische toestand van de vrouw en voordat het toestel de luchthaven van Willemstad bereikte overleed zij. De piloot besloot om alsnog op Curaçao te landen om het lichaam van boord te halen.
De bemanning van de Boeing 777-200 mocht niet meer verder vliegen, omdat zij het maximaal aantal werkuren bereikt hadden en diende verplicht rust te nemen. De passagiers zijn op het Caribische eiland van boord gegaan en ondergebracht in hotels.
De passagiers zullen vandaag om 11:00 uur (lokale tijd) alsnog naar Quito gevlogen worden.
Reactie KLM
“Aan boord van vlucht KL755 die op 15 mei van Schiphol is vertrokken met bestemming Quito en Guyaquil werd een passagier onwel. Na overleg met artsen en KLM besloot de captain uit te wijken naar de Azoren. Toen vastgesteld werd dat de passagier helaas al overleden was, is in overleg besloten naar Curaçao door te vliegen en daar een noodzakelijke tankstop te maken. Het lichaam is daar overgedragen aan de autoriteiten. De passagiers zijn in hotels ondergebracht. De vlucht werd op 16 mei om 17 uur Nederlandse tijd hervat”, aldus een woordvoerder van KLM aan deze website.
Dat soort keuzes worden gemaakt aan de hand van aantal factoren, een daarvan is waar je tot die tijd het lijk laat. Grote kans dat er een stoelrij vrij was, of wat mensen verplaatst, zodat het lijk op een achterste rij terecht kon.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 23:27 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Dit vind ik toch apart. Je wijkt dus uit naar de Azoren. Volgens Flightradar ben je er al bijna en dan blijkt dat die persoon is overleden. Zie hier onderstaande link van die vlucht op Flightradar. Dan maak je dus de keus om nog 5 uur door te vliegen naar Curacao met een dood persoon in de cabine. Wat gebeurt er dan met zo'n persoon? Blijft dat tussen de rest van de passagiers nog een aantal uren in de stoel zitten? Ik ben echt niet bang om personen te zien die overleden zijn maar ik zou het toch best apart en ongemakkelijk vinden als er een persoon naast, voor of achter mij zou zitten dat overleden is.
https://www.flightradar24.com/data/flights/kl755#208493f3
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |