Liefste wel. Maar denk niet dat iemand daar mee akkoord zal gaan in de komende jaren.quote:Op woensdag 30 mei 2018 22:38 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Liever alle groei op Schiphol, de mensen willen daar toch heen en ook dat zal blijven groeien. Kun je beter alles investeren in Schiphol.
Democratie werkt ook niet voor zoiets, dat moet je er gewoon doorheen drukken Als je kijk wat ze in China of Dubai uit de grond kunnen stampenquote:Op woensdag 30 mei 2018 23:02 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Liefste wel. Maar denk niet dat iemand daar mee akkoord zal gaan in de komende jaren.
quote:Op woensdag 30 mei 2018 23:16 schreef FredvZ het volgende:
Uiteindelijk gaan we de Markerwaard tóch aanleggen en bouwen daar een nieuwe nationale luchthaven, met 3 banen 06-24, 3 banen 18-36 en 3 banen 09-27.
De Noord-Zuidlijn van de Amsterdamse metro kan zo verlengd worden, een nieuw aan te leggen spoorlijn tussen Amsterdam Centraal - vliegveld Markerwaard - Heerenveen - Groningen met brug over het IJsselmeer en een nieuwe spoorlijn Hoorn - vliegveld Markerwaard - Almere - Hilversum zorgen voor snelle ontsluiting van en naar het hele land per railvervoer.
Een nieuwe snelweg, in het verlengde van de Amsterdamse S116 ten zuiden langs Monickendam naar het nieuwe vliegveld, parallel aan de eerder genoemde spoorweg naar Lemmer waar de weg aansluit op de bestaande A6. De A27 kan dan via het reeds gereserveerde traject in Almere verlengd worden voor de ontsluiting van de Kop van Noord-Holland. De geplande maar nooit aangelegde A80 zorgt voor een goede ontsluiting vanuit het noorden van Zuid-Holland.
Leuk bedacht, maar dan schiet je niets op qua problemen/overlast.quote:Op woensdag 30 mei 2018 23:16 schreef FredvZ het volgende:
Uiteindelijk gaan we de Markerwaard tóch aanleggen en bouwen daar een nieuwe nationale luchthaven, met 3 banen 06-24, 3 banen 18-36 en 3 banen 09-27.
De Noord-Zuidlijn van de Amsterdamse metro kan zo verlengd worden, een nieuw aan te leggen spoorlijn tussen Amsterdam Centraal - vliegveld Markerwaard - Heerenveen - Groningen met brug over het IJsselmeer en een nieuwe spoorlijn Hoorn - vliegveld Markerwaard - Almere - Hilversum zorgen voor snelle ontsluiting van en naar het hele land per railvervoer.
Een nieuwe snelweg, in het verlengde van de Amsterdamse S116 ten zuiden langs Monickendam naar het nieuwe vliegveld, parallel aan de eerder genoemde spoorweg naar Lemmer waar de weg aansluit op de bestaande A6. De A27 kan dan via het reeds gereserveerde traject in Almere verlengd worden voor de ontsluiting van de Kop van Noord-Holland. De geplande maar nooit aangelegde A80 zorgt voor een goede ontsluiting vanuit het noorden van Zuid-Holland.
Bijna de helft ondervind dus overlast. Eens verder in het artikel duiken dan...quote:Zo'n 2400 mensen deden dat: bijna de helft gaf aan de geluidsoverlast 'luider dan normaal' te vinden.
Dus 47% geeft aan geluid luider dan normaal is. (Wat is überhaupt normaal?),quote:Luider dan normaal
De eerste resultaten van de Belevingsmelder laten zien dat in 47 procent van de gevallen het geluid van de overkomende Boeing 'luider dan normaal' was. 18 procent van de mensen vond de geluidsoverlast juist meevallen, terwijl de overige 35 procent het geproduceerde geluid als normaal bestempelde.
Lekker betrouwbaaar dan.quote:Om 17.22 uur, twee uur en twee minuten na de geplande vertrektijd, startte de belevingsvlucht pas. Toen hadden al 79 mensen een voorschot genomen op de naderende overlast door hun stem uit te brengen.
And in other news:quote:SCHIPHOL - Cathay Pacific introduceert per 1 december de gloednieuwe Airbus A350-1000 op de route Amsterdam-Hongkong. Dat meldt Marco van Naarden, sales & marketing manager Benelux van Cathay Pacific, aan Reismedia. De A350-1000 is een nieuw type op Schiphol.
De luchtvaartmaatschappij uit Hongkong neemt op 19 juni de allereerste A350-1000 in ontvangst. In totaal heeft Cathay Pacific twintig van deze toestellen in bestelling.
Het toestel wordt eind september geïntroduceerd op de lijndienst Hongkong-Washington. Amsterdam behoort samen met Madrid en Tel Aviv tot de volgende bestemmingen die met de zuinigere en stillere A350-1000 worden aangevlogen.
“Vanaf 1 december zetten we de A350-1000 dagelijks in vanaf Amsterdam, in plaats van de huidige Boeing 777-300ER”, zegt Van Naarden. De A350-1000 krijgt een volledig nieuw interieur en biedt plaats aan 334 passagiers, waarvan 46 in Business, 32 in Premium Economy en 256 in Economy Class.
In Business Class staan de full-flat stoelen in een 1-2-1-indeling, zodat alle passagiers direct toegang tot het gangpad hebben. In Premium Economy is de configuratie 2-4-2 en in Economy 3-3-3. De introductie van de A350-1000 betekent volgens Van Naarden een impuls op productniveau.
Impuls
Ten opzichte van de ‘Triple 7’ heeft het nieuwe toestel zes stoelen minder. Van Naarden: “Daar staat tegenover dat we zes stoelen in Business Class erbij krijgen. Bovendien is de A350-1000 vijftig procent kosteneffectiever dan de 777-300ER.”
Cathay Pacific vliegt al met de kleinere A350-900, waarvan het er 22 in dienst heeft. Dat ten opzichte van de -1000 zeven meter kortere type wordt onder meer ingezet op de eerder dit jaar geopende lijndienst van Hongkong naar Brussel.
quote:DEN HAAG - Ondanks fel protest van KLM en Schiphol komt er sowieso een vliegtaks op vluchten vanuit Nederland, zo zei staatssecretaris Menno Snel van Financiën donderdag. Als het in Europees verband niet lukt, dan zal Nederland die alleen invoeren.
“Het kan niet zo zijn dat mensen over benzine wel belasting moeten betalen, maar voor de vervuiling van een vliegtuig niet”, aldus Snel in het Radio 1-programma 1 op 1. De vliegtaks zal volgens hem in 2021 ingevoerd worden.
"In de tussentijd gaan we bedenken wat de beste oplossing is. Ik wil het liefst een gezamenlijke, Europese vliegtaks. Als dat niet lukt kunnen we besluiten om belasting te heffen op basis van uitstoot of geluidsoverlast. En als dat niet lukt komt er een ordinaire taks op het vliegticket.”
KLM en Schiphol zijn sterk tegen de invoering van de vliegtaks, uit vrees voor een verslechtering van de concurrentiepositie. Zij hoopten dat het kabinet tot inkeer zou komen, maar Snel maakt korte metten met die hoop. “Die vliegtaks komt er, hoe dan ook."
Waarschijnlijk zal voor korte vluchten een taks van 7 euro betaald moeten worden, voor middellange vluchten 22 euro en voor lange vluchten 40 euro.
Ach, ik vond Brussel toch al een prima vliegveldquote:Op vrijdag 1 juni 2018 22:27 schreef Drekkoning het volgende:
“Als het niet op Europees niveau ingevoerd wordt doen we het wel alleen hier!!”
Ja, het probleem verplaatsen als het over het milieu gaat zet echt zoden aan de dijk
Want die vliegtaks wordt gebruikt om schade aan het milieu te compenseren?quote:Op zondag 3 juni 2018 11:30 schreef louter_genieten het volgende:
waarom niet gewoon bijdragen aan de schade die vliegen veroorzaakt? Je hebt de luxe overal ter wereld te komen, daar zitten nadelen aan en die moeten we gezamenlijk opbrengen.
ja, om milieu kosten te dekken, onderzoek te doen en projecten te financieren en de risico's van vliegen in de prijs te laten zien.quote:Op zondag 3 juni 2018 11:34 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Want die vliegtaks wordt gebruikt om schade aan het milieu te compenseren?
En verder heeft het geen nut als je het niet Europees invoert. Dan verkassen maatschappijen gewoon naar hubs in buurlanden.
Benzine haal je niet zo makkelijk over de grens. Tenzij je aan de grens woont, en daar zie je dat ook gebeuren.quote:Op zondag 3 juni 2018 11:44 schreef louter_genieten het volgende:
[..]
ja, om milieu kosten te dekken, onderzoek te doen en projecten te financieren en de risico's van vliegen in de prijs te laten zien.
Het is niet anders dan de hoe we het geregeld bij de benzinepomp of roken. Lijkt me volkomen logisch
Heen en weer vliegen naar Benidorm zou wel eens minder impact kunnen hebben op het milieu dan heen en weer rijden. Voor een auto's moet een weg worden worden aangelegd, dat alleen al kost enorm veel energie en heeft blijvende schade voor het milieu en de natuur.quote:Op zondag 3 juni 2018 11:30 schreef louter_genieten het volgende:
waarom niet gewoon bijdragen aan de schade die vliegen veroorzaakt? Je hebt de luxe overal ter wereld te komen, daar zitten nadelen aan en die moeten we gezamenlijk opbrengen.
*meldtquote:Op zondag 3 juni 2018 11:48 schreef Drekkoning het volgende:
Benzine haal je niet zo makkelijk over de grens. Tenzij je aan de grens woont, en daar zie je dat ook gebeuren.
quote:DORTMUND - Voor het eerst zullen Airbus A380’s worden gesloopt. Het gaat om twee slechts tien jaar oude toestellen die afkomstig zijn uit de vloot van Singapore Airlines. Na ontmanteling zullen de nog bruikbare onderdelen worden verhandeld op de tweedehands markt.
Dat heeft de Duitse investeringsfirma Dr. Peters Group, de eigenaar van de superjumbo’s, bekendgemaakt. De markt voor gebruikte A380’s is zo slecht dat het ontmantelen van de vliegtuigen de meest rendabale optie is.
Het gaat om de toestellen MSN003 en MSN005. Deze vroege A380’s zijn overigens een stuk minder efficiënt dan nieuwere exemplaren en daardoor nog minder interessant voor luchtvaartmaatschappijen. Daarmee komt er een voortijdig eind aan het operationele leven van de vliegtuigen, die normaal gesproken 25 tot 30 jaar mee moeten kunnen.
Met de MSN003 voerde Singapore Airlines (SIA) in oktober 2007 de allereerste A380-lijndienstvlucht ooit uit. Beide toestellen zijn na het aflopen van de leasecontracten door SIA buiten dienst gesteld. Ter vervanging bestelde SIA overigens gloednieuwe, efficientere A380’s.
HiFly
Eigenaar Dr. Peters Group laat in een verklaring weten dat onderhandelingen met maatschappijen als British Airways, HiFly en zelfs Iran Air over een overname van de vliegtuigen niets opgeleverd hebben. De Portugese chartermaatschappij HiFly neemt binnenkort wel twee andere ex-SIA A380’s in gebruik.
Op dit moment staan de toestellen ‘stored’ in het Zuid-Franse Tarbes. Daar zal de Amerikaanse firma VAS Aero Services de bruikbare onderdelen verwijderen en doorverkopen. Daarbij gaat het om bijvoorbeeld de landingsgestellen en boordsystemen. De motoren zijn naar verluidt al verwijderd.
Dat was United Airlines met N777UA; de 7e gebouwde 777.quote:Op woensdag 6 juni 2018 21:58 schreef DeeBee het volgende:
777 Veruit de meeste kilometers in afgelegd de afgelopen 3 jaar.
Cathay staat in de top-5 operators geloof ik. Waren ze toentertijd de launch customer voor de 777 of was dat toch een Amerikaanse carrier?
Ik denk iedereen wel die de laatste 10-20 jaar lange afstanden vliegt.quote:Op woensdag 6 juni 2018 21:58 schreef DeeBee het volgende:
777 Veruit de meeste kilometers in afgelegd de afgelopen 3 jaar.
Singapore heeft er 85, dus die staat er nog voor en Air France heeft er 70quote:Op woensdag 6 juni 2018 22:20 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Dat was United Airlines met N777UA; de 7e gebouwde 777.
Die vliegt ook nog steeds rond.
Na Emirates en United Airlines hebben zij de grootste 777 vloot ja; momenteel 69 toestellen.
Denk dat het voor mij de 330 of 787 isquote:Op donderdag 7 juni 2018 00:19 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik denk iedereen wel die de laatste 10-20 jaar lange afstanden vliegt.
Dat is geen goede investment geweest voor hen..quote:Op dinsdag 5 juni 2018 16:24 schreef Iemand91 het volgende:
SLOPERSHAMER WACHT VOOR EERSTE TWEE AIRBUS A380'S
[..]
[ afbeelding ]
Hoezo denk je dat het geen goede investering was?quote:Op donderdag 7 juni 2018 06:36 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Dat is geen goede investment geweest voor hen..
Na 10 jaar slopen
Hoeveel scheelt het in efficiency met de nieuwe A380's?
De 777 staat bij mij op de 3e plek na de 767 en 787. Misschien staat de A340 zelfs ook nog voor de 777.quote:Op donderdag 7 juni 2018 00:19 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik denk iedereen wel die de laatste 10-20 jaar lange afstanden vliegt.
SIA leasde de kisten - voor hen geen risico.quote:Op donderdag 7 juni 2018 08:24 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Hoezo denk je dat het geen goede investering was?
SIA heeft er mee gevlogen, zijn er niet failliet op gegaan en hebben het toestel weer door kunnen verkopen.
De investeringsmaatschappij die ze nu heeft gekocht heeft bij de aankoop er allang rekening mee gehouden dat ze de toestellen in losse onderdelen moeten verkopen.
Las iets te snel. Ze hebben er 48 zie ik. 37 kisten hebben de vloot al verlaten, zodat het historisch totaal wel op 85 komtquote:Op donderdag 7 juni 2018 06:10 schreef DeeBee het volgende:
SQ heeft no way 85 777's, die hebben in total maar 120 kisten ofzo.
Zo, balen wel.. Maar een A340 voor CityLine vluchten?quote:Op maandag 11 juni 2018 13:16 schreef Iemand91 het volgende:
Vanmorgen heeft op de luchthaven van Frankfurt een pushback truck in de hens gestaan en een Lufthansa CityLine Airbus A340-300 (D-AIFA) flink beschadigd:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die vloog gisteren nog over me heen.quote:Op maandag 11 juni 2018 13:16 schreef Iemand91 het volgende:
Vanmorgen heeft op de luchthaven van Frankfurt een pushback truck in de hens gestaan en een Lufthansa CityLine Airbus A340-300 (D-AIFA) flink beschadigd:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
18 jaar oude A340? Wordt eigendom van de verzekeraar en wordt ter plekke gesloopt? Dit ziet er nog erger uit dan 9V-SQK, zelfde soort incidentje.quote:Op maandag 11 juni 2018 19:22 schreef Carlos93 het volgende:
Wat zou er gebeuren met zo'n toestel? Kan me voorstellen dat zoiets toch wel in de papieren zou lopen voor de verzekering?
Dat moet per geval bekeken worden. Daar is geen stelregel voor.quote:Op maandag 11 juni 2018 19:56 schreef Carlos93 het volgende:
Met die leeftijd kan ik me dat inderdaad voorstellen. Wat als het nou een 2/3 jaar oud toestel zou zijn? Of is 9 van de 10 keer gewoon sloopwerk?
Dit soort spontane branden doen in deze tijd al snel aan lithium ion denken inderdaad. Ben benieuwd.quote:Op maandag 11 juni 2018 21:47 schreef flipsen het volgende:
Was dat een ouderwetse trekker of een moderne electrische? Als er zó veel hitte vrijkomt, zou dat best eens van een batterij geweest kunnen zijn?
Een toestel van 400 miljoen in 10 jaar afschrijven is geen goede investering, ongeacht wie de eigenaar was.quote:Op donderdag 7 juni 2018 08:24 schreef FredvZ het volgende:
Hoezo denk je dat het geen goede investering was?
2xDolomitiquote:Op dinsdag 12 juni 2018 20:55 schreef flipsen het volgende:
Zaterdag mag ik eindelijk eens met een ATR mee AEP MDQ
[ afbeelding ]
Avianca zaterdag. Heen gewoon met Aerolineas Argentinas, in een 737 geloof ik of wellicht de Embraer.quote:Op dinsdag 12 juni 2018 21:03 schreef derLudolf het volgende:
[..]
2xDolomiti
1xJAT / Yuguslavian Airlines
Hmm, ik dacht dat ik vaker met zo'n ding had gevlogen...
Dit een korte 787, die is bijna 7 mtr korter (meer dan 10%) dan een 777-200.quote:Op dinsdag 12 juni 2018 23:28 schreef flipsen het volgende:
Mooi plaatje, ik denk altijd dat een 787 "klein" is vergeleken met een 777 (wat dus reuze meevalt), maar op deze foto ziet ie er als grote broer van die 737´tjes uit
De 737's staan behoorlijk verscholen andersquote:Op dinsdag 12 juni 2018 23:28 schreef flipsen het volgende:
Mooi plaatje, ik denk altijd dat een 787 "klein" is vergeleken met een 777 (wat dus reuze meevalt), maar op deze foto ziet ie er als grote broer van die 737´tjes uit
Eentje op normale brandstof.quote:Op maandag 11 juni 2018 21:47 schreef flipsen het volgende:
Was dat een ouderwetse trekker of een moderne electrische? Als er zó veel hitte vrijkomt, zou dat best eens van een batterij geweest kunnen zijn?
A320´s, 737´s, één pot natquote:Op woensdag 13 juni 2018 07:07 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De 737's staan behoorlijk verscholen anders
Ook een keer mee gevlogen in Cambodja (Ankor Air geloof ik). Bij binnenkomst kon je maar 3 meter zien door de dichte "airco mist".quote:Op dinsdag 12 juni 2018 20:55 schreef flipsen het volgende:
Zaterdag mag ik eindelijk eens met een ATR mee AEP MDQ
[ afbeelding ]
Vind die 788 (net als de A359) net iets te kort/te dik. Alleen de 789 en 351 hebben naar mijn idee de juiste proporties.quote:Op dinsdag 12 juni 2018 23:28 schreef flipsen het volgende:
Mooi plaatje, ik denk altijd dat een 787 "klein" is vergeleken met een 777 (wat dus reuze meevalt), maar op deze foto ziet ie er als grote broer van die 737´tjes uit
Ah, het 747SP-syndroomquote:Op woensdag 13 juni 2018 11:42 schreef Hojdhopper het volgende:
Vind die 788 (net als de A359) net iets te kort/te dik. Alleen de 789 en 351 hebben naar mijn idee de juiste proporties.
Heb dat zelf jaren terug eens gehad in Albanië met het befaamde Belle Air (dat een maand later failliet was) in een A320. Zat mezelf af te vragen hoe normaal zoiets is, want heb het zelf sindsdien nooit meer gezien.quote:Op woensdag 13 juni 2018 11:40 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Ook een keer mee gevlogen in Cambodja (Ankor Air geloof ik). Bij binnenkomst kon je maar 3 meter zien door de dichte "airco mist".
Was het erg warm? De A320 'stoomcabine' geregeld meegemaakt hier in Doha of in Azie.quote:Op woensdag 13 juni 2018 13:13 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Heb dat zelf jaren terug eens gehad in Albanië met het befaamde Belle Air (dat een maand later failliet was) in een A320. Zat mezelf af te vragen hoe normaal zoiets is, want heb het zelf sindsdien nooit meer gezien.
Pit Stop - Las Vegas, NV by Joe, on Flickrquote:The world's largest technological innovation showcase, the Consumer Electronics Show (CES), will take place from 8 to 11 January 2019 in Las Vegas.
On this occasion, Air France, KLM and Delta Air Lines will exceptionally operate 17 non-stop flights between Paris-Charles de Gaulle and Amsterdam-Schiphol airports and Las Vegas McCarran airport on 5, 6, 7, 10, 11 and 12 January.
7 dedicated flights on departure from Amsterdam-Schiphol with KLM and Delta
The special flights organized by KLM Royal Dutch Airlines will be operated by Boeing 747-400 (408 seats) on 6 and 7 January 2019 on departure from Amsterdam-Schiphol and on 11 January on departure from Las Vegas McCarran.
Flight times operated by KLM (in local time):
KL0613 and KL0615: leaves Amsterdam-Schiphol at 9:55, arrives at Las Vegas McCarran at 11:30.
Flights operated on Sunday 6 and Monday 7 January 2019.
KL0619: leaves Las Vegas McCarran at 16:45, arrives at Amsterdam-Schiphol at 11:35 the next day.
Flight operated on Friday 11 January 2019.
Nou inderdaad! Ik vind Cityhoppers vaak al leuk, maar deze is nog beterquote:
Nederlandse airlines komen sowieso weinig in Las Vegas de laatste tijd.quote:Op vrijdag 15 juni 2018 16:24 schreef Iemand91 het volgende:
KLM gaat met de Boeing 747 naar Las Vegas....nou ja; een paar keer....
Air France, KLM and Delta – 17 special flights to Las Vegas for the Consumer Electronic Show 2019
[..]
[ link | afbeelding ]Pit Stop - Las Vegas, NV by Joe, on Flickr
De KLM 747 is naar mijn weten alleen in Las Vegas geweest voor uitwijkingen; zoals op de foto hierboven waar het onderweg naar Los Angeles een tankstop moest maken.
https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ph-fle#1ccb4dc6twitter:BRW_HM twitterde op zaterdag 16-06-2018 om 16:29:32 Een sportvliegtuigje heeft een noodlanding gemaakt in een weiland bij Voorhout. De inzittenden zijn uit het toestel. Meer informatie volgt. reageer retweet
En vervolgens uitgeweken naar Minneapolis voor een crew change (en wat passagiers door de douane)quote:Op maandag 18 juni 2018 22:32 schreef Iemand91 het volgende:
Overigens een ietwat ruwe start; de uitgaande vlucht naar LAX is met 4 uur vertraging vertrokken...
Niet zo'n fan van de Amerikaanse carriers met hun debiele branded fares en 'basic economy' onzin gekoppeld aan ancillaries. In de basis gewoon een belachelijke slechte pax experience met bejaarde crew en oude kisten, voor prijzen die niet eens zo goed zijn.quote:
Zaterdag Hoogvliegersdag op Leeuwarden gehad, waarbij ik de kist even van dichtbij kon bekijken.quote:Op dinsdag 12 juni 2018 00:49 schreef Iemand91 het volgende:
De Lockheed F-104 Starfighter is weer in Nederland. De civiel geregistreerde LN-STF uit Noorwegen (de enig luchtwaarde F-104 in Europa) is gisteren aangekomen op Vliegbasis Leeuwarden:
[ afbeelding ]
bron
[ afbeelding ]
bron
...
Delta en AF/KLM zijn lid van de Skyteam-alliantie.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 13:04 schreef DeeBee het volgende:
Had DL nou ook een soort van JV met KL? Wel aparte concurrentie anders en ook wel verbaasd dat er genoeg markt is voor triple daily LAX-AMS.
Ja, maar skyteam is vooral gedeelde benefits voor passagiers (Lounge-gebruik, loyaltyprogramma, etc). Daarnaast heeft AF/KLM ook een verdergaandere Noord-Atlantische joint-venture én een codeshare overeenkomst met Delta.quote:Op woensdag 20 juni 2018 09:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Delta en AF/KLM zijn lid van de Skyteam-alliantie.
I know.quote:Op woensdag 20 juni 2018 09:54 schreef Drekkoning het volgende:
Ja, maar skyteam is vooral gedeelde benefits voor passagiers (Lounge-gebruik, loyaltyprogramma, etc). Daarnaast heeft AF/KLM ook een verdergaandere Noord-Atlantische joint-venture én een codeshare overeenkomst met Delta.
Jepquote:Op woensdag 20 juni 2018 09:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
I know.
Was vroeger met NorthWest tot die werden opgeslokt door Delta.
foto's!quote:Op donderdag 21 juni 2018 10:05 schreef PluggieOD het volgende:
49 Blackhawks en 12 Chinooks van 4CAB zijn gisteren gelost in Rotterdam.
1 CAB gaat idd atm terug via Zeebrugge met 77 stuks.
NIeuwe locatie:
I was standing on a cycle path close to the canal (there is even a small parking spot close to the water), next to the Gerbrandyweg, accross the road from AVR Afvalverwerking, there you could/can see the helicopters being hauled onto the loading ramp.
De A350 schijnt nu weer favoriet te zijn om door Quantas gebruikt te gaan worden voor de 22 uur durende vlucht van Sidney naar Londen.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 15:17 schreef Iemand91 het volgende:
Vandaag heeft Cathay Pacific haar eerste Airbus A350-1000 in ontvangst genomen.
B-LXA is zojuist vertrokkken vanuit Toulouse voor haar rechtstreekse vlucht naar Hong Kong:
https://www.flightradar24.com/CPA3510/1cd34e6c
Dit toestel is de tweede geleverde A350-1000, na A7-ANA die op 21 februari dit jaar aan Qatar Airways werd geleverd. Cathay heeft op dit moment al 22 A350-900 in gebruik.
Cathay Pacific zal Airbus' grootste twinjet eerst inzetten op relatief korte Aziatische bestemmingen
(beginnend met Taipei op 1 juli, daarna volgen Bangkok, Manilla en Singapore).
Op 15 september beginnen ze met de eerste longhaul bestemming; Washington Dulles.
Dit zal de langste non-stop vlucht van/naar Hong Kong worden (en Cathay's langste route) met een gemiddelde vluchttijd van 17 uur.
In oktober wordt Madrid de tweede A350-1000 bestemming, op 1 december gevolgd door Amsterdam. (vervangt hier de 777-300ER)
Daarna volgen ook Tel Aviv, Manchester en Zürich.
Pfff, ik denk dat ik liever 1 of 2 overstappen maak dan 22 uur in een vliegtuig te zitten .quote:Op woensdag 27 juni 2018 13:06 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
De A350 schijnt nu weer favoriet te zijn om door Quantas gebruikt te gaan worden voor de 22 uur durende vlucht van Sidney naar Londen.
Je hebt sowieso (na 18u vliegen) een tussenstop op Perth, misschien mag je daar je benen nog strekken.quote:Op donderdag 28 juni 2018 06:43 schreef DaMook het volgende:
[..]
Pfff, ik denk dat ik liever 1 of 2 overstappen maak dan 22 uur in een vliegtuig te zitten .
Wat een beuatyquote:Op donderdag 28 juni 2018 19:35 schreef Iemand91 het volgende:
De nieuwe Airbus Beluga XL:
[ afbeelding ]
Gewoon wat luchtfoto's maken van het gebied tussen Leiden en Den Haag.quote:Op vrijdag 29 juni 2018 11:54 schreef kree het volgende:
[ link | afbeelding ]
Ben benieuwd wat ze hier allemaal aan het onderzoeken zijn
Ding is al tich keer overgevlogen onderhand, zo te zien moet het heel precies.
Is een vliegtuig hiervan http://aerodata-surveys.com/
Maar daar liggen nu allemaal topless greppeldellen in de duinen. Mag dat maar zo?quote:Op vrijdag 29 juni 2018 12:58 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Gewoon wat luchtfoto's maken van het gebied tussen Leiden en Den Haag.
Daar is het nu prachtig weer voor.
Ik denk niet dat ze dáár foto's van willen makenquote:Op vrijdag 29 juni 2018 13:01 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Maar daar liggen nu allemaal topless greppeldellen in de duinen. Mag dat maar zo?
Nee, maar het is mooi meegenomenquote:Op vrijdag 29 juni 2018 13:02 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze dáár foto's van willen maken
Zou die foto's wel willen zien dan moet aardig gedetaileerd zijn vanaf die hoogtequote:Op vrijdag 29 juni 2018 12:58 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Gewoon wat luchtfoto's maken van het gebied tussen Leiden en Den Haag.
Daar is het nu prachtig weer voor.
Welke website of app heb je die screenshot van?quote:Op vrijdag 29 juni 2018 11:54 schreef kree het volgende:
[ link | afbeelding ]
Ben benieuwd wat ze hier allemaal aan het onderzoeken zijn
Ding is al tich keer overgevlogen onderhand, zo te zien moet het heel precies.
Is een vliegtuig hiervan http://aerodata-surveys.com/
Eigen ADSB-ontvanger met Piaware erop.quote:Op vrijdag 29 juni 2018 13:16 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Welke website of app heb je die screenshot van?
Ah, thanks!quote:Op vrijdag 29 juni 2018 13:23 schreef kree het volgende:
[..]
Eigen ADSB-ontvanger met Piaware erop.
PM maar ff voor het adres als je wil kijken
kun je zelf bouwen
https://flightaware.com/adsb/
Zie het zocht al even een cam van rotterdam maar nog geen 1 gevondenquote:Op vrijdag 29 juni 2018 16:45 schreef FredvZ het volgende:
Nu tweede poging op RTM: https://www.flightradar24.com/C25A/1cf1eb4d
Ter detail hij is wel een aantal keer over het naaktstrand ten zuiden van Katwijk gevlogen op 500m hoogte met tussenstukjes van nog geen halve km.quote:Op vrijdag 29 juni 2018 13:01 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Maar daar liggen nu allemaal topless greppeldellen in de duinen. Mag dat maar zo?
Lijkt op een medisch noodgeval, ambulance is ook ter plaatse.quote:Op vrijdag 29 juni 2018 16:48 schreef kree het volgende:
In ieder geval gaat ie nu landen
En ok op de grond, ben wel benieuwd wat er aan de hand was, maar dat zullen we denk nooit weten
Zou kunnen, hoewel dan blijft die manoeuvre om te landen nog wel raar.quote:Op vrijdag 29 juni 2018 17:03 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Lijkt op een medisch noodgeval, ambulance is ook ter plaatse.
[ afbeelding ]
Aha nou dat verklaart het wel.quote:Op vrijdag 29 juni 2018 17:51 schreef FredvZ het volgende:
Volgens het AD had het toestel besturingsproblemen:
https://www.ad.nl/rotterd(...)ue-airport~ac720931/
Leuk die foto bij het artikel...van de Cessna Citation van het NLR / TU Delft.quote:Op vrijdag 29 juni 2018 17:51 schreef FredvZ het volgende:
Volgens het AD had het toestel besturingsproblemen:
https://www.ad.nl/rotterd(...)ue-airport~ac720931/
Die kende ik nog niet, maar ik twijfel wel aan de betrouwbaarheid van die site. Heb zojuist een helicopter gevonden die schijnbaar van de Caribbean naar Hawaii is gevlogen:quote:Op vrijdag 29 juni 2018 20:17 schreef kree het volgende:
weet niet of jullie deze al kennen trouwens?
https://opensky-network.org/network/explorer
Het is nog wat in ontwikkeling geloof ik ook, maar ok ik heb er maar feed naar gedaanquote:Op zaterdag 30 juni 2018 00:41 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Die kende ik nog niet, maar ik twijfel wel aan de betrouwbaarheid van die site. Heb zojuist een helicopter gevonden die schijnbaar van de Caribbean naar Hawaii is gevlogen: [ afbeelding ]
En totaal aantal vluchten die dag:twitter:flightradar24 twitterde op zaterdag 30-06-2018 om 17:56:01 Yesterday was the busiest day of the year in the skies so far and our busiest day ever. 202,157 flights tracked! The first time we've tracked more than 200,000 flights in a single day on https://www.flightradar24.com/ reageer retweet
twitter:Erikpiloot twitterde op dinsdag 03-07-2018 om 11:56:06 Mismanagement van @KLM en @Martinair directies: Afdankertje Martinair blijkt weer te vliegen | Nieuwsblad Transport https://t.co/g1dr5mJKxx reageer retweet
Vijf jaar stilgestaan op Teruel, vliegt nu weer.quote:Sinds kort voert een tijdens de sanering van Martinair Cargo afgeschreven vrachtjumbo (PH-MPQ) in de kleuren van de onbekende Wit-Russische luchtvaartmaatschappij Rubystar Airways weer vrachtvluchten uit.
"Klein" inschattingsfoutje van KLM/MartinAir, in 2007 was de economie booming en was er behoefte aan extra capaciteit. Helaas was de directie iets te optimistisch en is er een veel te lang lopend contract afgesloten. Het jaar erop begon de bankencrisis en werd de vraag naar vrachtvluchten enorm minder.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 19:02 schreef Asschen_sukar het volgende:
Mismanagement, of gewoon niet rendabel?
Ze leasen het toestel en ze vliegen ook op de rest van de wereld, dus ze zijn wel min of meer verplicht het onderhoud goed uit te voeren.quote:Zat zo'n onbekend wit Russische maatschappij er wel mee wil vliegen zegt weinig natuurlijk. Die nemen het vast minder nauw met onderhoud en bijhorende kosten?
Er zijn meer hondjes die Fikkie hetenquote:Op dinsdag 3 juli 2018 20:01 schreef TjjWester het volgende:
Rubystar is eigendom van air france klm? Aangezien ze de naam Transavia Export Cargo Airlines gebruiken.
Leuk dat die kist weer vliegt hoor, maar dat artikel. Hoe bewijst het feit dat er 5 jaar naar dato, onder compleet andere marktomstandigheden, weer mee gevlogen wordt dat het toen de verkeerde beslissing was?quote:Op dinsdag 3 juli 2018 18:56 schreef Pino112 het volgende:[..]twitter:Erikpiloot twitterde op dinsdag 03-07-2018 om 11:56:06 Mismanagement van @KLM en @Martinair directies: Afdankertje Martinair blijkt weer te vliegen | Nieuwsblad Transport https://t.co/g1dr5mJKxx reageer retweet
Vijf jaar stilgestaan op Teruel, vliegt nu weer.
Mijn ondertitel op 16:05quote:
quote:
They have about three gliders a year lolquote:Mijn ondertitel op 16:05
Gezond voor je voetenquote:Op zondag 8 juli 2018 00:31 schreef Iemand91 het volgende:
Ehm...
[ afbeelding ]
Bron: https://www.instagram.com(...)oleg.kolisnichenko.5
quote:On 10 July, one hundred days after our official 100th birthday, join us in London for our centrepiece event, the RAF100 parade and flypast.
Here's a look at all the aircraft and the order they will fly in as they soar over London.
Dit alles zal van 9:30am to 1:20pm lokale tijd te volgen zijn op BBC1.quote:Over a thousand servicemen and women will take part in a parade on The Mall at 11:25am.
Her Majesty The Queen, accompanied by The Prince of Wales, will present a new Queen's Colour to the Royal Air Force at a ceremony to mark its centenary, on the forecourt of Buckingham Palace.
Then at 1:00pm The Queen, The Prince of Wales, The Duchess of Cornwall, other Members of the Royal Family and members of the public will witness the historic flypast where up to 100 aircraft, representing the RAF’s history, will fly over Buckingham Palace.
It promises to be a spectacle never seen before and one that won’t be seen again for a very long time.
28 oktober 2015 vloog het de allerlaatste vlucht:quote:Op dinsdag 10 juli 2018 12:54 schreef Nieuwschierig het volgende:
Vliegt de Vulcan niet meer? Die was een paar jaar geleden nog in Nederland met de open dagen
quote:Op woensdag 28 oktober 2015 22:10 schreef Iemand91 het volgende:
Vandaag vloog de laatst overgebleven Avro Vulcan voor de allerlaatste keer.
De flypast vond plaats boven haar basis in Doncaster waar ze nu ook bewaard zal worden.
De vlucht werd tot het laatst geheim gehouden omdat men vreesde voor een vele (tien)duizenden toeschouwers die zouden komen en men kon hun veiligheid dan niet garanderen.
Hierom werd een live-stream op Youtube gezet welke onderaan de post staat.
Het toestel zal in zodanige staat bewaard worden dat het nog op eigen kracht kan taxiën e.d., maar ze zal nooit meer de lucht in gaan...
(Ik raad jullie aan om eens op Youtube te kijken naar dit toestel; wat een ding en wat een geluid. )
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daar schrik ik van. Een paar dagen/weken geleden las ik hier nog over en had ik nog zo'n korte gedachte van "zo'n lange reis naar Nederland is niet zonder gevaar; hopelijk gaat dat allemaal goed komen".quote:Op dinsdag 10 juli 2018 18:17 schreef FredvZ het volgende:
RIP Convair: https://www.luchtvaartnie(...)elukt-in-zuid-afrika
quote:TOULOUSE - Airbus doopt de Bombardier CSeries om tot de A220. Dat maakte de vliegtuigbouwer donderdag bekend. Airbus nam deze maand formeel de verkoopactiviteiten van de CSeries over van Bombardier en integreert beide types in het eigen productportfolio.
De CS100 wordt nu de A220-100. Met een standaardcapaciteit van 120 passagiers en een vliegbereik van 5.741 kilometer is het type het op een na kleinste vliegtuig in de Airbus-portfolio. Alleen de A318 is met een capaciteit van 107 passagiers en een vliegbereik van 5.750 kilometer kleiner.
De CS300 wordt nu A220-300 genoemd en is de grote broer van de A220-100, kan 130 tot 140 passagiers vervoeren en heeft een vliegbereik van 6.112 kilometer. Qua capaciteit en vliegbereik is dat toestel daarmee net iets kleiner dan de A319neo.
quote:Op dinsdag 10 juli 2018 18:49 schreef Iemand91 het volgende:
En dan hoor/lees ik dit nu. Eerste gedachte is natuurlijk dat hopelijk iedereen er goed uit komt maar daarnaast is het verlies van deze kist zo ontzettend jammer.
EDIT: Ik lees net dat er een persoon is omgekomen
Ik zag hem van de week nog vertrekken toen ik op P57 stond. Wat een heerlijk geluid maakte deze jongen. R.I.P. <3quote:Op dinsdag 10 juli 2018 18:49 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Daar schrik ik van. Een paar dagen/weken geleden las ik hier nog over en had ik nog zo'n korte gedachte van "zo'n lange reis naar Nederland is niet zonder gevaar; hopelijk gaat dat allemaal goed komen".
En dan hoor/lees ik dit nu. Eerste gedachte is natuurlijk dat hopelijk iedereen er goed uit komt maar daarnaast is het verlies van deze kist zo ontzettend jammer.
EDIT: Ik lees net dat er een persoon is omgekomen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De Convair heeft een gebouw geraakt:
[ afbeelding ]
Veel foto's kunnen maken Plug is ben je er niet geweest?quote:Op vrijdag 13 juli 2018 10:09 schreef PluggieOD het volgende:
Website van Prouvy voor zaterdag:
https://www.va-infos.fr/2(...)-dans-la-continuite/
Nummertjes nog van 4 CAB zoals dat van Rotterdam haven naar Duitsland vertrok via Eindhoven op 21 en 22 juni:
FLIGHT 1 - R20880:
16-20880 UH-60M 3-4 AVN USAR
16-20882 UH-60M 3-4 AVN USAR
16-20883 UH-60M 3-4 AVN USAR
16-20888 UH-60M 3-4 AVN USAR
16-20914 UH-60M 3-4 AVN USAR
FLIGHT 2 - R08188:
15-08188 CH-47F B Co / 2-4 AVN USAR
15-08192 CH-47F B Co / 2-4 AVN USAR
17-20939 HH-60M C Co / 2-4 AVN USAR
17-20940 HH-60M C Co / 2-4 AVN USAR
17-20941 HH-60M C Co / 2-4 AVN USAR
FLIGHT 3 - R20835:
16-20835 UH-60M 3-4 AVN USAR
16-20837 UH-60M 3-4 AVN USAR
16-20842 UH-60M 3-4 AVN USAR
16-20885 UH-60M 3-4 AVN USAR
16-20916 UH-60M 3-4 AVN USAR
FLIGHT 4 - R20840:
16-20840 UH-60M 3-4 AVN USAR
16-20841 UH-60M 3-4 AVN USAR
16-20843 UH-60M 3-4 AVN USAR
16-20845 UH-60M 3-4 AVN USAR
16-20849 UH-60M 3-4 AVN USAR
FLIGHT 5 - R26497 (niet op Eindhoven geland)
90-26267 UH-60L A Co / 2-4 AVN USAR
93-26497 UH-60L A Co / 2-4 AVN USAR
93-26509 UH-60L A Co / 2-4 AVN USAR
98-26810 UH-60L A Co / 2-4 AVN USAR
FLIGHT 6 - R08465:
15-08184 CH-47F B Co / 2-4 AVN USAR
15-08465 CH-47F B Co / 2-4 AVN USAR
FLIGHT 7 - R26425:
90-26297 UH-60L A Co / 2-4 AVN USAR
92-26425 UH-60L A Co / 2-4 AVN USAR
94-26589 UH-60L A Co / 2-4 AVN USAR
FLIGHT 8 - R20886:
16-20879 UH-60M 3-4 AVN USAR
16-20884 UH-60M 3-4 AVN USAR
16-20886 UH-60M 3-4 AVN USAR
16-20891 UH-60M 3-4 AVN USAR
16-20915 UH-60M 3-4 AVN USAR
FLIGHT 9 - R08185:
15-08185 CH-47F B Co / 2-4 AVN USAR
15-08187 CH-47F B Co / 2-4 AVN USAR
FLIGHT 10 - R20836:
16-20836 UH-60M 3-4 AVN USAR
16-20846 UH-60M 3-4 AVN USAR
16-20847 UH-60M 3-4 AVN USAR
16-20848 UH-60M 3-4 AVN USAR
16-20852 UH-60M 3-4 AVN USAR
FLIGHT 11 - R08186:
15-08186 CH-47F B Co / 2-4 AVN USAR
15-08191 CH-47F B Co / 2-4 AVN USAR
FLIGHT 12 - R20871:
16-20871 HH-60M C Co / 2-4 AVN USAR
16-20872 HH-60M C Co / 2-4 AVN USAR
16-20873 HH-60M C Co / 2-4 AVN USAR
16-20874 HH-60M C Co / 2-4 AVN USAR
17-20938 HH-60M C Co / 2-4 AVN USAR
17-20942 HH-60M C Co / 2-4 AVN USAR
FLIGHT 13 - R20943:
13-20601 HH-60M C Co / 2-4 AVN USAR
13-20602 HH-60M C Co / 2-4 AVN USAR
17-20943 HH-60M C Co / 2-4 AVN USAR
17-20944 HH-60M C Co / 2-4 AVN USAR
17-20945 HH-60M C Co / 2-4 AVN USAR
17-20946 HH-60M C Co / 2-4 AVN USAR
FLIGHT 14 - R08464:
15-08190 CH-47F B Co / 2-4 AVN USAR
15-08464 CH-47F B Co / 2-4 AVN USAR
94-26569 UH-60L A Co / 2-4 AVN USAR
16-20838 UH-60M 3-4 AVN USAR
FLIGHT 15 - R08193:
15-08189 CH-47F B Co / 2-4 AVN USAR
15-08193 CH-47F B Co / 2-4 AVN USAR
(c) Best regards,
Rob Hendriks - www.fly-by.nl
Ofwel:quote:FARNBOROUGH, United Kingdom, July 17, 2018 /PRNewswire/ -- Boeing (NYSE: BA), Volga-Dnepr Group and CargoLogicHolding today signed a package of agreements that will further optimize the cargo transportation leaders' airplane fleet and global operations. The deals, announced at the 2018 Farnborough International Airshow, include a letter of intent to acquire 29 Boeing 777 Freighters, confirmation of an order for five Boeing 747-8 Freighters, the purchase of a crew pairing solution, and an agreement to work together on future freighter projects.
The package of agreements also includes a commitment for both companies to explore other freighter solutions, such as new production 767 Freighters or converted cargo jets such as the 737-800 Boeing Converted Freighter.
Ik zou toch peentjes zweten. Iedereen blijft relatief kalm zo te zien/horen.quote:
Easyjet ken ik niet, maar verschil tussen Qatar en de meeste lowcost is enorm..quote:Op dinsdag 17 juli 2018 23:57 schreef Nieuwschierig het volgende:
De top 10 beste luchtvaartmaatschappijen id weer gekozen.
The top 10 world's best airlines for 2018
1. Singapore Airlines
2. Qatar Airways
3. ANA All Nippon Airways
4. Emirates
5. EVA Air
6. Cathay Pacific
7. Lufthansa
8. Hainan Airlines
9. Garuda Indonesia
10. Thai Airways
Een troostprijs is er voor Air France KLM met de beste maaltijden aan boord
Bron CNN
Ik heb dit jaar zelf met Qatar en met Easyjet gevlogen maar ik zie niet echt grote verschillen eigenlijk.
Prop draait nog, dus blijkbaar konden ze hem niet featheren of hebben ze er bewust gekozen om het niet te doen (omdat er nog vermogen beschikbaar was oid). Vreemd. En zonde.quote:Op woensdag 18 juli 2018 00:06 schreef Carlos93 het volgende:
En de onboard van de Convair. Beste klapper zo te zien.
En de livery zit er op. Toestel wordt naar de 2018 Farnborough Airshow gevlogen waar het van 19 t/m 22 juli zal staan.quote:Op donderdag 5 juli 2018 14:46 schreef Iemand91 het volgende:
De Airbus A380 heeft er sinds gisteren officieel een nieuwe operator bij; het Portugese Hi Fly heeft de eerste ex-Singapore 9V-SKC overgenomen en is gisteren vanuit Singapore via Abu Dhabi naar Malta gevlogen voor de paintjob.
Hi Fly wordt hiermee de 14e luchtvaartmaatschappij die met de A380 gaat vliegen en de nu als 9H-MIP geregistreerde A380 is hiermee de eerste A380 die een tweede eigenaar krijgt.
Het toestel werd in maart 2008 aan Singapore Airlines geleverd en vloog op 6 november 2017 haar laatste vlucht voor de maatschappij.
De cabin configuratie blijft hetzelfde als het was; 12 first, 60 business en 399 economy class stoelen.
Aankomst in Malta:
[ link | afbeelding ]Hifly Malta Airbus A380-841 | 9H-MIP | LMML by Melvin Debono, on Flickr
Zal mij ook niks verbazen als de 797 uiteindelijk de 767-7,-8 en -9 worden.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 22:57 schreef Iemand91 het volgende:
En die 767 blijft ook maar doorstomen.
[ afbeelding ]
Die liveryquote:Op donderdag 19 juli 2018 10:52 schreef Iemand91 het volgende:
De Airbus Beluga XL maakt momenteel haar eerste vlucht: https://www.flightradar24.com/BELUGAXL/1d2ee329
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een geweldig toestel is dat toch ook he . En een looping had ik nooit verwacht eigenlijk . Erg vet om te zien.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 00:31 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]
Lockheed Martin Chief Test Pilot & Chief of Flight Operations - Captain Wayne Roberts sluit zijn carriere in stijl af. Na de Farnborough International Airshow 2018 gaat hij met pensioen.
Toestel is de Lockheed Martin LM-100J; de geüpdate versie van de L-100; beide civiele versies van de C-130 Hercules.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Taxi-in en out op 1 motor wordt regelmatig gedaan om brandstof uit te sparen. Kort voor vertrek wordt dan de tweede motor ook gestart. (Of er wordt een motor gestopt vlak na de landing).quote:Op zaterdag 21 juli 2018 16:33 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik zag net op Schiphol een toestel van FlyBe taxiën op 1 propeller. Is dat normaal?
Waarom niet? Beetje raar als je het uit kostenoverwegingen doet en het gaatquote:Op zaterdag 21 juli 2018 16:36 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Taxi-in en out op 1 motor wordt regelmatig gedaan om brandstof uit te sparen. Kort voor vertrek wordt dan de tweede motor ook gestart. (Of er wordt een motor gestopt vlak na de landing).
Bij Cityhopper Embraers wordt dit ook steevast gedaan, alleen valt het daar wat minder op omdat het turbinemotoren zijn
De rest van de KLM vloot doet dit overigens niet, voor zover ik weet.
Omdat het toch afleid als je bezig bent een motor te starten tijdens het taxien.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 17:08 schreef vipergts het volgende:
[..]
Waarom niet? Beetje raar als je het uit kostenoverwegingen doet en het gaat
Ik vind deze echt geweldig .quote:Tower: Cessna 310, that taxiway is approved for single engine use only. Pilot: Roger, shutting down one engine. #aviation
Ik zou er eerlijk gezegd als passagier niet zo heel blij mee zijn. Je neemt wel een extra risico namelijk.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 17:15 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Omdat het toch afleid als je bezig bent een motor te starten tijdens het taxien.
Op intercontinentale vluchten is de besparing zo enorm gering ten opzichte van de gehele vlucht dat het de moeite niet is.
Op de 737 is dat minder het geval, maar omdat het starten van een 737-motor meer handelingen heeft dan bijvoorbeeld een Embraer, is de kans op fouten te groot door afleidingen tijdens het taxien. Vandaar dat ook op dat toestel is besloten een beetje meer brandstof te verbruiken, en de motor op een rustig moment te starten, terwijl je nog stilstaat.
Als je hoog genoeg zit gewoon beide motoren uit en naar binnen zweven. Lekker zuinig!quote:Op zaterdag 21 juli 2018 18:21 schreef kree het volgende:
[..]
Ik zou er eerlijk gezegd als passagier niet zo heel blij mee zijn. Je neemt wel een extra risico namelijk.
Bedoel wat als die andere ook uitvalt, zolang ie al op de grond is zal het niet veel uitmaken.
Maar zou dat toch echt even niet graag zien als je nog in de lucht bent.
Nou ik heb het nooit meegemaakt en toch best veel gevlogen.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 18:25 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Als je hoog genoeg zit gewoon beide motoren uit en naar binnen zweven. Lekker zuinig!
Wel zorgen voor voldoende snelheid, anders red je de gate niet. Op de polderbaan kan het dus bijvoorbeeld niet.
Ik was sarcastisch, nam eigenlijk aan dat jij dat ook was gezien je PIquote:Op zaterdag 21 juli 2018 18:27 schreef kree het volgende:
[..]
Nou ik heb het nooit meegemaakt en toch best veel gevlogen.
Maar als ik in een zweefvliegtuig wil dan huur ik er wel eentje hahaha.
En ik weet dat ze best kunnen zweven, maar wil dat echt alleen in een noodsituatie mee maken.
Nou beetje sarcastisch. Want het is toch ook niet normaal gebruik om dat te doen denk.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 18:29 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik was sarcastisch, nam eigenlijk aan dat jij dat ook was gezien je PI
Maar uiteraard wordt een motor pas gestopt na landing, en wordt de tweede motor op tijd gestart voor takeoff. Het is puur om brandstof (en tijd) te besparen tijdens het taxien.
Dat gebeurt dan ook niet (Tenzij de motor defect raakt uiteraard, en ja, snap dat je daar angstig van wordt ).quote:Op zaterdag 21 juli 2018 18:31 schreef kree het volgende:
[..]
Nou beetje sarcastisch. Want het is toch ook niet normaal gebruik om dat te doen denk.
Heb het dus ook nooit meegemaakt. Maar zou toch een beetje angstig worden als er een motor uit gaat ineens terwijl je nog volledig in de lucht bent
tja ach heb ook totaal geen vliegangst, vindt het wel mooi altijd.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 18:35 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat gebeurt dan ook niet (Tenzij de motor defect raakt uiteraard, en ja, snap dat je daar angstig van wordt ).
Dank uquote:Op zaterdag 21 juli 2018 16:36 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Taxi-in en out op 1 motor wordt regelmatig gedaan om brandstof uit te sparen. Kort voor vertrek wordt dan de tweede motor ook gestart. (Of er wordt een motor gestopt vlak na de landing).
Bij Cityhopper Embraers wordt dit ook steevast gedaan, alleen valt het daar wat minder op omdat het turbinemotoren zijn
De rest van de KLM vloot doet dit overigens niet, voor zover ik weet.
Het heeft zeker zijn charmes!quote:Op zondag 22 juli 2018 11:33 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Dank u
Lijkt me toch wel eens mooi, met zo'n propellervliegtuig mee
Straalmotoren worden bij mijn weten altijd bij de gate gestart, kost veel te veel tijd omdat op de startbaan te doen.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 17:15 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Omdat het toch afleid als je bezig bent een motor te starten tijdens het taxien.
Op intercontinentale vluchten is de besparing zo enorm gering ten opzichte van de gehele vlucht dat het de moeite niet is.
Op de 737 is dat minder het geval, maar omdat het starten van een 737-motor meer handelingen heeft dan bijvoorbeeld een Embraer, is de kans op fouten te groot door afleidingen tijdens het taxien. Vandaar dat ook op dat toestel is besloten een beetje meer brandstof te verbruiken, en de motor op een rustig moment te starten, terwijl je nog stilstaat.
Bij de Embraers wordt bijna altijd single engine taxi out / in uitgevoerd. Juist het niet idle hoeven draaien is de brandstofbesparing (en een klein beetje tijdwinst omdat je eerder kunt gaan taxiën).quote:Op zondag 22 juli 2018 12:12 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Straalmotoren worden bij mijn weten altijd bij de gate gestart, kost veel te veel tijd omdat op de startbaan te doen.
Maar ook dan kan je evengoed nog steeds op 1 motor taxiën, je laat de ander dan simpelweg op idle staan.
Ook op intercontinentale vluchten loont het 1 motor taxiën wel degelijk (besparing is klein, maar waarom niet), maar is er voor gekozen bij KLM om dit alleen bij aankomst te doen (indien mogelijk). Op 1 motor taxiën heeft bij een zware ICA machine iets meer planning nodig dan bij een embraer, maar als het kan, wordt het gedaan.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 17:15 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Omdat het toch afleid als je bezig bent een motor te starten tijdens het taxien.
Op intercontinentale vluchten is de besparing zo enorm gering ten opzichte van de gehele vlucht dat het de moeite niet is.
Ik wist het niet zeker meer inderdaad KLC dus zowel in- als uittaxien, KLM alleen in-.Thanks voor de aanvulling.quote:Op zondag 22 juli 2018 14:24 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ook op intercontinentale vluchten loont het 1 motor taxiën wel degelijk (besparing is klein, maar waarom niet), maar is er voor gekozen bij KLM om dit alleen bij aankomst te doen (indien mogelijk). Op 1 motor taxiën heeft bij een zware ICA machine iets meer planning nodig dan bij een embraer, maar als het kan, wordt het gedaan.
Vertrekkend niet, maar dat heeft te maken met zowel risico vermijding als standaardisatie binnen de ica vloot.
quote:Op dinsdag 24 juli 2018 18:43 schreef valentijn101 het volgende:
Net terug van vakantie en heb een discussie op de stoelen voor me kunnen volgen.
De dames voor me hebben de dekentjes in hun tas gestopt en meegenomen. De een beweerde dat ze anders toch weggegooid zouden worden, de ander geloofde het niet en dacht dat ze gewassen zouden worden en opnieuw ingepakt terug in de vliegtuigen komen.
En de dame ernaast dacht ze gerecycleerd zouden worden. Iemand een idee wie gelijk had?
Hee, leuk om te weten. Doen alle maatschappijen dit?quote:
Het korte antwoord: Neequote:Op dinsdag 24 juli 2018 18:53 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Hee, leuk om te weten. Doen alle maatschappijen dit?
789? Da's de aanduiding voor de B787-9. Die vliegt al vanaf 2014. Jij bedoelt waarschijnlijk een ander type?quote:Op woensdag 18 juli 2018 14:33 schreef DeeBee het volgende:
Boeing lijkt rijkelijk laat met die 789 en sowieso, een twin aisle kleiner dan de 787-8 klinkt als een dom plan.
Lol ja, typo. 797 of hoe ze die nieuwe mini widebody willen gaan noemen...quote:Op woensdag 25 juli 2018 00:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
789? Da's de aanduiding voor de B787-9. Die vliegt al vanaf 2014. Jij bedoelt waarschijnlijk een ander type?
Had al zo'n vermoeden.quote:Op woensdag 25 juli 2018 05:25 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Lol ja, typo. 797 of hoe ze die nieuwe mini widebody willen gaan noemen...
Ze noemen in dit filmpje KLM, Tui en Transavia. Echter heeft de laatste helemaal geen dekens, kussens en hoofdsteunovertrekken aan boord tijdens een vlucht.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 18:53 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Hee, leuk om te weten. Doen alle maatschappijen dit?
In 2012 nog wel:quote:Op woensdag 25 juli 2018 07:32 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ze noemen in dit filmpje KLM, Tui en Transavia. Echter heeft de laatste helemaal geen dekens, kussens en hoofdsteunovertrekken aan boord tijdens een vlucht.
Die zien er een beetje “wegwerp” uit hoorquote:Op woensdag 25 juli 2018 10:50 schreef FredvZ het volgende:
In 2016 had deze (GOL-)kist van Transavia ook nog hoofdsteunovertrekken:
[ afbeelding ]
Bron
quote:De Nederlandse Catalina PH-PBY stopt per 1 oktober 2018 met vliegen en zal worden verkocht. Dit maakte de eigenaar van het toestel, Stichting Exploitatie Catalina, bekend in een brief aan de donateurs.
Noodlanding
In augustus 2017 maakte het 75-jaar oude amfibievliegtuig een noodlanding op Lelystad, vanwege een defect neuswiel. De schade aan de neus als gevolg van deze landing bleek groter dan gedacht. De herstelwerkzaamheden kostten veel tijd, geld en manuren. Hierdoor heeft de Catalina bijna een jaar aan de grond gestaan.
Verlies
Hoewel de Inspectie Leefomgeving en Transport een bewijs van luchtwaardigheid heeft afgegeven, heeft de stichting toch besloten om na 1 oktober 2018 de vliegoperaties te staken. Door het stichtingsbestuur worden hiervoor diverse redenen opgegeven. Doordat de Catalina zo lang niet heeft kunnen vliegen, was er een fors verlies aan inkomsten – iets wat volgens het bestuur niet meer in te halen is. Door gebrek aan voldoende financiële middelen, is het “… onhaalbaar gebleken (…) om een gezonde exploitatie te garanderen”. Steun van buitenaf bleef uit: “Zowel bij de overheid als ook bij het bedrijfsleven is er weinig tot geen draagvlak om ons iconische vliegtuig te behouden voor Nederland.”
Problemen
Andere problemen speelden ook een rol. Een tekort aan nieuwe gecertificeerde technici, die zich als vrijwilliger willen inzetten, zorgde ervoor dat vaker betaalde krachten extern moesten worden ingehuurd. Verder wordt de manier van vliegoperaties (vluchten met donateurs) sinds dit jaar door de overheid als commercieel beschouwd. Het bestuur schrijft hierover: “… de mogelijkheden om de hoge kosten van een Catalina te financieren [worden] hierdoor erg beperkt.”
Verdwijnen
Deze samenloop van omstandigheden dwingt het bestuur tot de keuze om te stoppen met vliegen. Het zou een groot verlies zijn voor de Nederlandse historische luchtvaart als dit iconische toestel naar het buitenland zou verdwijnen. De kans op een potentiële koper in Nederland of Europa wordt bijzonder klein geacht. Hoe mooi zou het zijn, als het Aviodrome of de Koninklijke Luchtmacht Historische Vlucht de Catalina toch zou kunnen behouden voor Nederland.
Dankje, opname is ingeplandquote:Op zaterdag 28 juli 2018 21:29 schreef Iemand91 het volgende:
Wie wat mooie docu's wil zien; RTL-Z had op 25 juli De Avond van de Concorde.
Twee documentaires, eerst De Supersonische Concorde gevolgd door Concorde - De 120 seconden die de droom verwoestten.
Zondagmiddag zend RTL-Z ze weer uit; tussen 15:00 en 17:00 uur.
Aanrader!
Bij Scat is niet de vraag of ze crashen maar waar ze crashen, dus logisch dat FR24 geen bestemming aangeeft. (Oh nee, ondertussen zijn ze al van de EU zwarte lijst afgehaald).quote:Op dinsdag 31 juli 2018 18:42 schreef derLudolf het volgende:
Mogen we niet weten dat deze naar Amsterdam gaat ofzo?
[ afbeelding ]
Ja van Ultra lights enzo. Maar bij 'echte' vliegtuigen heb ik het nog nooit niet gezien.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 21:26 schreef OEM het volgende:
[..]
Bij Scat is niet de vraag of ze crashen maar waar ze crashen, dus logisch dat FR24 geen bestemming aangeeft. (Oh nee, ondertussen zijn ze al van de EU zwarte lijst afgehaald).
Maar gebeurt toch wel vaker dat FR24 geen volledige info heeft?
twitter:n_larenas twitterde op dinsdag 31-07-2018 om 23:39:04 Primeras imágenes del accidente de Aeroméxico en #Durango. Primera información indica que el avión cayó momentos después de haber despegado con al menos 80 pasajeros. https://t.co/5X5aZcsggl reageer retweet
Ik wel hoor, komt best vaak voor. Heb zelfs een keer in een vliegtuig gezeten dat niet bestond op FR. Was een wetlease Canadese 737 die voor TUI vloog.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 21:31 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja van Ultra lights enzo. Maar bij 'echte' vliegtuigen heb ik het nog nooit niet gezien.
Sowieso haalt FR24 die data ergens vandaan natuurlijk, vraag me af waar vandaan eigenlijk.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 08:16 schreef Karstman het volgende:
[..]
Ik wel hoor, komt best vaak voor. Heb zelfs een keer in een vliegtuig gezeten dat niet bestond op FR. Was een wetlease Canadese 737 die voor TUI vloog.
Flightradar24 combines data from several data sources including ADS-B, MLAT and radar data. The ADS-B, MLAT and radar data is aggregated together with schedule and flight status data from airlines and airports to create a unique flight tracking experience.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 08:43 schreef kree het volgende:
[..]
Sowieso haalt FR24 die data ergens vandaan natuurlijk, vraag me af waar vandaan eigenlijk.
Weet iemand dat?
ADSB zend die data namelijk sowieso niet uit, dus het moet van een site of database komen.
Wellicht waar ze het flightplan indienen ofzo?
Ik denk dat menig toerist raar staat te kijken om in een A380 vervoerd te worden.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 21:40 schreef Iemand91 het volgende:
En de HiFly A380 maakt momenteel haar eerste chartervlucht.
Het opereert van Kopenhagen naar Larnaca in opdracht van Thomas Cook Airlines Scandinavia.
[ afbeelding ]
quote:EMIRATES KRIJGT DEFINITIEF DERDE DAGELIJKSE VLUCHT OP SCHIPHOL
SCHIPHOL - Emirates krijgt definitief een derde dagelijkse vlucht op Schiphol. De luchtvaartmaatschappij voegt vanaf 1 december 2018 vier extra vluchten per week toe aan het schema, op 1 januari 2019 gevolgd door een vijfde.
Ik vloog laatst in een E190, hoorde ik een passagier tegen een andere zeggen: deze is een stuk kleiner dan die op de heenvlucht. Veel mensen hebben geen idee.quote:Ik denk dat menig toerist raar staat te kijken om in een A380 vervoerd te worden.
A380 moet toch wel opvallenquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 10:53 schreef inkjet het volgende:
[..]
Ik vloog laatst in een E190, hoorde ik een passagier tegen een andere zeggen: deze is een stuk kleiner dan die op de heenvlucht. Veel mensen hebben geen idee.
Twee verdiepingen versus één verdieping valt wel op denk.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 10:53 schreef inkjet het volgende:
Ik vloog laatst in een E190, hoorde ik een passagier tegen een andere zeggen: deze is een stuk kleiner dan die op de heenvlucht. Veel mensen hebben geen idee.
Wie weet. Hi Fly heeft aangegeven dat ze nog wel meer A380's willen en met mogelijk meer stoelen (dus full economy layout). En dat ze al meerdere maatschappijen hebben die hun A380's willen gebruiken.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 14:47 schreef FredvZ het volgende:
Ik post op dit forum al jaren dat het eigenlijk helemaal niet zo'n slecht idee is om leisure en low cost vluchten met een A380 uit te voeren. Dit kon nog wel eens de start zijn van de heruitvinding van de A380.
Met de juiste config neem je in één keer de inhoud van 3 737's mee en dan kan het best wel eens interssant zijn een groter toestel in te zetten om zo slots te besparen. Een airline als TUI zet bijvoorbeeld nu ook al 6 widebodies in op Europese vluchten en dan nog zijn er meerdere vluchten per dag nodig om iedereen op plaats van bestemming te krijgen. Een A380 lijkt mij dan een stuk dichter bij dan menig persoon denkt.
Meer nog een beetje rochelen voor het definitieve einde.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 14:47 schreef FredvZ het volgende:
Dit kon nog wel eens de start zijn van de heruitvinding van de A380.
Alles valt en staat met de kosten voor de afhandeling van de bagage, passagiers en de slots op het vliegveld.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 20:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Meer nog een beetje rochelen voor het definitieve einde.
Een twin is altijd goedkoper.
Helaas kan 95%+ van de Europese velden geen 380 aan of afhandelen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 14:47 schreef FredvZ het volgende:
Ik post op dit forum al jaren dat het eigenlijk helemaal niet zo'n slecht idee is om leisure en low cost vluchten met een A380 uit te voeren. Dit kon nog wel eens de start zijn van de heruitvinding van de A380.
Het grootste gedeelte van de toeristen maakt gebruik van maar een beperkt aantal vliegvelden.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 10:08 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Helaas kan 95%+ van de Europese velden geen 380 aan of afhandelen.
Dat is natuurlijk op te lossen, maar of de investeringen opwegen tegen de opbrengsten, vraag ik me af.
In Dubai wordt regelmatig de Emirates A380's afgehandeld op bus/remote gates.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 11:19 schreef flipsen het volgende:
Met 800 pax (single class uitvoering) via trappen naar buiten? Dat duurt me bij een 737 al veel te lang en maakt me bloedchagrijnig, met een A380 wordt dan echt lachen
* flipsen schrapt Dubai van zijn lijstjequote:Op zaterdag 4 augustus 2018 11:56 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
In Dubai wordt regelmatig de Emirates A380's afgehandeld op bus/remote gates.
Ander nadeel van A380 op dit soort vluchten zijn de line maintenance kosten en het snel oplopende aantal engine cycles. Elke motor kan maar een x-aantal cycles doen voordat de motor geïnspecteerd en onderhouden moet worden. Door met name dit soort korte vluchten, zouden onderhoudskosten exploderen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 00:02 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Alles valt en staat met de kosten voor de afhandeling van de bagage, passagiers en de slots op het vliegveld.
In de zomer kan het best wel eens voordeliger zijn om een A380 in te zetten ipv 3 (of 4) 737's. De kosten die extra maakt voor het verbruik van de A380 kan je mogelijk weer terugverdienen door het verkopen van de slots die je niet nodig hebt.
Slotparen kunnen zomaar 100.000 per set waard worden. Voor vluchten van 3/4 uur maak je dan zelfs nog winst als je in plaats van 3 737's een A380 laat vliegen.
KLM zal het niet snel doen, die spelen in op de wensen van reizigers dat er meerdere keren per dag vluchten zijn. Maar voor leisure airlines kan het best wel eens aantrekkelijk worden, te meer omdat er ook andere economische voordelen aan hangen:
• Opereren vanaf Schiphol blijft (langer) mogelijk.
• Voor- en natransport op de vakantiebestemming kan efficiënter worden ingeregeld.
• Bezettingsgraad hotels wordt hoger
Naast het feit dat dat soort vliegvelden vaak geen terminals hebben die groot genoeg zijn om 800 passagiers op te vangen, noch genoeg check-in balies, is er ook nog het probleem van bv. taxi banen (afmetingen en sterkte) en parkeer plekken.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 10:42 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Het grootste gedeelte van de toeristen maakt gebruik van maar een beperkt aantal vliegvelden.
En veel van die vliegvelden hebben al een een baan langer dan 3.000m, een paar extra trappetjes erbij en gaan met die banaan.
Dat bedoelde ik ook met mijn post over Kos, dat gaat nooit werken met een A380.quote:Op zondag 5 augustus 2018 00:41 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Naast het feit dat dat soort vliegvelden vaak geen terminals hebben die groot genoeg zijn om 800 passagiers op te vangen, noch genoeg check-in balies, is er ook nog het probleem van bv. taxi banen (afmetingen en sterkte) en parkeer plekken.
Dat laatste was pijnlijk duidelijk toen norwegian naar New York wilde met hun lease 380.
Het zijn juist leasure airlines die vliegen op luchthavens waar de A380 niet afgehandeld kan worden. Of waar hij operationeel niet uit de voeten kan.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 00:02 schreef FredvZ het volgende:
Alles valt en staat met de kosten voor de afhandeling van de bagage, passagiers en de slots op het vliegveld.
Holy fuckquote:Op dinsdag 7 augustus 2018 13:20 schreef Iemand91 het volgende:
De Global SuperTanker vecht tegen de Mendocino Complex Fire in Californië.
[ afbeelding ]
Bron
Dit is wel echt indrukwekkend ja..quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 13:20 schreef Iemand91 het volgende:
De Global SuperTanker vecht tegen de Mendocino Complex Fire in Californië.
[ afbeelding ]
Bron
Vandaag weer raak op dezelfde luchthaven op nagenoeg exact dezelfde plek:quote:Op zondag 13 mei 2018 21:59 schreef Iemand91 het volgende:
Oeps:
Asiana A330 ‘ontstaart’ Turkish A321
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Er zijn daar 3 taxi centre lines.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 22:03 schreef Carlos93 het volgende:
Dan zou je toch haast wel zeggen dat er iets mis is met dat punt van het vliegveld?
Van alle manieren om te gaan, is dit dan wel weer een originele zonder al teveel menselijke schade.quote:Op zondag 12 augustus 2018 13:15 schreef FredvZ het volgende:
Volgens geruchten gaat het om een zelfmoordactie
Idd snap niet dat ryanair zo moeilijk doet over piloten kennelijk kan iedere boerelul hetquote:Op zondag 12 augustus 2018 19:42 schreef Shivo het volgende:
Best knap dat ie dat vliegtuig de lucht in kreeg, met een barrel roll als toegift, zonder verdere ervaring.
De "piloot" was een grondmedewerker die regelmatig de toestellen moest taxi-en naar andere plekken. Hij wist dus wel iets van de controls af.quote:Op zondag 12 augustus 2018 19:42 schreef Shivo het volgende:
Best knap dat ie dat vliegtuig de lucht in kreeg, met een barrel roll als toegift, zonder verdere ervaring.
Naja als die piloten ook zo landen dan vlieg ik liever niet meer met ze .quote:Op zondag 12 augustus 2018 20:01 schreef vipergts het volgende:
[..]
Idd snap niet dat ryanair zo moeilijk doet over piloten kennelijk kan iedere boerelul het
En zoals die zelf zegt, vaak vliegspellen gespeeld.quote:Op zondag 12 augustus 2018 21:39 schreef Luco het volgende:
[..]
De "piloot" was een grondmedewerker die regelmatig de toestellen moest taxi-en naar andere plekken. Hij wist dus wel iets van de controls af.
Vliegen op zich is niet zo moeilijk, piloot zijn wel.quote:Op zondag 12 augustus 2018 19:42 schreef Shivo het volgende:
Best knap dat ie dat vliegtuig de lucht in kreeg, met een barrel roll als toegift, zonder verdere ervaring.
quote:An Iberia Airbus A340-600, registration EC-LEU performing flight IB-6453 from Madrid,SP (Spain) to Quito (Ecuador), touched down on Quito's runway 18 when the crew initiated a go around. The aircraft entered a hold for about 20 minutes, positioned for another approach to runway 18 and landed about 30 minutes after the go around. One of the body gear tyres was found blown after landing.
Sources in Latin America claim the tyre was blown during the first approach prompting the crew to reject the landing.
The return flight was cancelled.
The occurrence aircraft is still on the ground in Quito on Aug 14h 2018 about 62 hours after landing.
twitter:luchtvaart twitterde op woensdag 15-08-2018 om 13:05:08 Landend verkeer @schiphol gaat door, maar er start even niets. Oorzaak nog onbekend. https://t.co/UkypjzXtqH reageer retweet
Zit op FR te kijken maar volgens mij zijn ze weer aan het opstarten zie het een en ander alweer vertrekken. Landen nog niet.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 13:06 schreef biertapper het volgende:twitter:luchtvaart twitterde op woensdag 15-08-2018 om 13:05:08 Landend verkeer @schiphol gaat door, maar er start even niets. Oorzaak nog onbekend. https://t.co/UkypjzXtqH reageer retweet
quote:PARIJS - De Canadees Ben Smith is officieel gepresenteerd als nieuwe CEO van Air France-KLM. De opvolger van de drie maanden geleden opgestapte Jean-Marc Janaillac krijgt de pittige taak om de piloten weer aan tafel te krijgen en een einde te maken aan de miljoenen kostende stakingen bij Air France.
Smith komt over van Air Canada, waar hij nu nog Chief Operating Officer is. “Ik feliciteer Ben Smith van harte en wens hem vanzelfsprekend veel succes. Het is goed voor de groep dat er na het vertrek van Jean-Marc Janaillac in mei nu duidelijkheid is over de nieuwe CEO. Ik zie vol vertrouwen uit naar onze samenwerking en naar het gezamenlijk oppakken van de uitdagingen voor de AFKL groep in de toekomst”, zegt KLM-topman Pieter Elbers in een eerste reactie.
De Franse pilotenbonden reageerden eerder deze week al furieus op de geruchten dat Smith zou worden voorgedragen voor de topfunctie. Zij lieten al langere tijd doorschemeren uitsluitend een Franse kandidaat te willen. Die bleek echter moeilijk te vinden; diverse topbestuurders wezen de functie af. Ook de naam van Pieter Elbers werd genoemd, maar hij ambieerde de post naar eigen zeggen niet.
Onderhandelaar
Smith heeft ervaring in de omgang met de vakbonden. Zo wist hij bij Air Canada de gemoederen te bedaren toen het bedrijf budgetdochter Rouge oprichtte. Of zijn aanstelling op tijd is om de dreigende hervatting van de stakingsgolf bij Air France in de kiem te smoren moet blijken. De Franse piloten willen meer geld en lieten dit jaar blijken niet terug te deinzen om hun bedrijf voor honderden miljoenen schade te berokkenen en duizenden passagiers te duperen.
In zijn nieuwe functie bij Air France-KLM, die op 30 september ingaat, gaat hij naar verluidt ruim drie miljoen euro per jaar verdienen.
Bijna binnen, ETA 9:42 https://fr24.com/KLM9878/1d878db2quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 02:16 schreef Iemand91 het volgende:
Een uur geleden is vanuit Everett KLM's 13e en laatste Boeing 787-9 vertrokken voor de delivery flight naar Amsterdam: https://www.flightradar24.com/KLM9878/1d878db2
Verwachte aankomst is vrijdagmorgen om 10:00 uur.
Registratie is PH-BHP en ze heeft de naam Tulp gekregen.
Zoals gezegd is dit dus vooralsnog de laatste 787-9 voor KLM. Volgend jaar komt de eerste 787-10 naar Schiphol. De 787-10 wordt exclusief in Charleston, South Carolina gebouwd omdat de mid-body section van de 787-10 te groot is om in de Boeing Dreamlifters vervoerd te worden.
(die sectie wordt ook in Charleston gebouwd)
Met de levering van deze laatste 787-9 houdt ook een ruim 47 jaar lange stroom van Everett gebouwde Boeing toestellen aan KLM op.
Sinds KLM's eerste 747-200 in januari 1971 werd geleverd, werd er bijna elk jaar wel een toestel aan de maatschappij geleverd tot 8 toestellen in een jaar (2016) aan toe.
Soms 1 of 2 jaar niet; maar op die momenten stonden nog steeds orders open voor Everett-toestellen.
In Everett worden momenteel de 747, 767, 777 en 787 gebouwd.
KLM heeft geen enkele order meer openstaan voor die toestellen.
Weer een enkele order voor een 787-9 of 777-300ER zou kunnen maar daar is nog niets over bekend.
Het is de vraag of KLM de 777-9 ooit gaat bestellen (de -8 lijkt mij sowieso uitgesloten) dus de decennialange stroom van Everett toestellen houdt vandaag voorlopig op.
Vertrek van PH-BHP in Everett:
[ afbeelding ]
quote:
quote:Op zondag 24 september 2017 22:11 schreef Iemand91 het volgende:
Lijkt me dit stuk:
Bron van foto: https://www.flickr.com/photos/n-bphotography/35752841612/
Afgelopen woensdag/donderdag is exact hetzelfde paneel van een American Airlines 777-200ER afgevallen op vlucht AA61 van Dallas naar Tokio:quote:Op maandag 25 september 2017 16:40 schreef Iemand91 het volgende:
Jup: https://gathering.tweaker(...)ge/52690967#52690967
quote:An American Airlines Boeing 777-200, registration N755AN performing flight AA-61 (dep Aug 15th) from Dallas Ft. Worth,TX (USA) to Tokyo Narita (Japan), completed a seemingly uneventful flight with a safe landing on Narita's runway 16L.
A post flight inspection revealed a glass fiber panel, size about one square meter (10 square feet) weighing about 2kg/4 lbs, was missing from the fuselage just aft of the trailing edge of the right hand wing.
A search for the panel on Narita Airport was not successful.
The occurrence aircraft is still on the ground at Narita Airport about 39 hours after landing.
Als schiphol/beveiligingsfirma's slim zijn zoeken ze voor die tijd nog toenadering.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 10:28 schreef Tourniquet het volgende:
Vakbonden hebben een staking van beveiligers op Schiphol aangekondigd op 4 september:
https://nos.nl/artikel/22(...)dag-op-schiphol.html
Die naar Tampa en Los Angeles gevlogen door Delta?quote:Op donderdag 23 augustus 2018 02:22 schreef Shivo het volgende:
Zijn dat echt nieuwe routes of vervanging/uitbreiding van KLM code shares?
KLM vloog daar nog niet op?quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:04 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Die naar Tampa en Los Angeles gevlogen door Delta?
Dat zijn nieuwe routes/uitbreiding ja.
KLM doet Miami non-stop als een vrouw die niet weet wat ze wil...... om de zoveel jaar starten ze die route om er na een tijdje weer ineens mee te stoppen. Ze zijn er net weer mee gestopt, dus geef ze nog ff en ze openen de boel weer vol trots.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 18:48 schreef flipsen het volgende:
Wat ik me afvraag is waarom er niet rechtstreeks op MIA gevlogen wordt vanuit NL... Zo weinig markt voor? Minder dan bijvoorbeeld SLC??
Los Angeles wel. Tampa niet. In het verleden heeft Martinair wel naar Tampa gevlogen (passagiers).quote:
KLM vliegt nu al twee jaar alleen in winter naar Miami. En inderdaad, eind oktober beginnen ze weer.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 19:00 schreef OEM het volgende:
[..]
KLM doet Miami non-stop als een vrouw die niet weet wat ze wil...... om de zoveel jaar starten ze die route om er na een tijdje weer ineens mee te stoppen. Ze zijn er net weer mee gestopt, dus geef ze nog ff en ze openen de boel weer vol trots.
🤮quote:Op dinsdag 28 augustus 2018 00:03 schreef Iemand91 het volgende:
Deze dreamliner cabine mag in alle hoeken en gaten schoongemaakt worden:
quote:Chinese LCC Capital Airlines A320 damaged in emergency landing
A Capital Airlines Airbus A320, en route from Beijing Capital Airport to Macau International Airport, lost its nose gear wheels and sustained severe engine damage in a landing attempt at Macau Aug. 28. The aircraft was then diverted to Shenzhen Airport where all 157 passengers and nine crewmembers were evacuated safely.
En het heeft gewerkt, ze hebben een akkoordquote:Op woensdag 22 augustus 2018 10:28 schreef Tourniquet het volgende:
Vakbonden hebben een staking van beveiligers op Schiphol aangekondigd op 4 september:
https://nos.nl/artikel/22(...)dag-op-schiphol.html
Welke baan? Ze hebben er 6quote:
Klopt, tijdje terug dacht ik ook 'wat komt er nu over vliegen dan?" was z'n kleine broertje.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 20:36 schreef Iemand91 het volgende:
Die Antonov's hoor je wel overkomen
De Antonov An-12's zijn pas brulmachines. Kwamen hier ook regelmatig over.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 20:51 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Klopt, tijdje terug dacht ik ook 'wat komt er nu over vliegen dan?" was z'n kleine broertje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |