Liefste wel. Maar denk niet dat iemand daar mee akkoord zal gaan in de komende jaren.quote:Op woensdag 30 mei 2018 22:38 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Liever alle groei op Schiphol, de mensen willen daar toch heen en ook dat zal blijven groeien. Kun je beter alles investeren in Schiphol.
Democratie werkt ook niet voor zoiets, dat moet je er gewoon doorheen drukkenquote:Op woensdag 30 mei 2018 23:02 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Liefste wel. Maar denk niet dat iemand daar mee akkoord zal gaan in de komende jaren.
quote:Op woensdag 30 mei 2018 23:16 schreef FredvZ het volgende:
Uiteindelijk gaan we de Markerwaard tóch aanleggen en bouwen daar een nieuwe nationale luchthaven, met 3 banen 06-24, 3 banen 18-36 en 3 banen 09-27.
De Noord-Zuidlijn van de Amsterdamse metro kan zo verlengd worden, een nieuw aan te leggen spoorlijn tussen Amsterdam Centraal - vliegveld Markerwaard - Heerenveen - Groningen met brug over het IJsselmeer en een nieuwe spoorlijn Hoorn - vliegveld Markerwaard - Almere - Hilversum zorgen voor snelle ontsluiting van en naar het hele land per railvervoer.
Een nieuwe snelweg, in het verlengde van de Amsterdamse S116 ten zuiden langs Monickendam naar het nieuwe vliegveld, parallel aan de eerder genoemde spoorweg naar Lemmer waar de weg aansluit op de bestaande A6. De A27 kan dan via het reeds gereserveerde traject in Almere verlengd worden voor de ontsluiting van de Kop van Noord-Holland. De geplande maar nooit aangelegde A80 zorgt voor een goede ontsluiting vanuit het noorden van Zuid-Holland.
Leuk bedacht, maar dan schiet je niets op qua problemen/overlast.quote:Op woensdag 30 mei 2018 23:16 schreef FredvZ het volgende:
Uiteindelijk gaan we de Markerwaard tóch aanleggen en bouwen daar een nieuwe nationale luchthaven, met 3 banen 06-24, 3 banen 18-36 en 3 banen 09-27.
De Noord-Zuidlijn van de Amsterdamse metro kan zo verlengd worden, een nieuw aan te leggen spoorlijn tussen Amsterdam Centraal - vliegveld Markerwaard - Heerenveen - Groningen met brug over het IJsselmeer en een nieuwe spoorlijn Hoorn - vliegveld Markerwaard - Almere - Hilversum zorgen voor snelle ontsluiting van en naar het hele land per railvervoer.
Een nieuwe snelweg, in het verlengde van de Amsterdamse S116 ten zuiden langs Monickendam naar het nieuwe vliegveld, parallel aan de eerder genoemde spoorweg naar Lemmer waar de weg aansluit op de bestaande A6. De A27 kan dan via het reeds gereserveerde traject in Almere verlengd worden voor de ontsluiting van de Kop van Noord-Holland. De geplande maar nooit aangelegde A80 zorgt voor een goede ontsluiting vanuit het noorden van Zuid-Holland.
Bijna de helft ondervind dus overlast. Eens verder in het artikel duiken dan...quote:Zo'n 2400 mensen deden dat: bijna de helft gaf aan de geluidsoverlast 'luider dan normaal' te vinden.
Dus 47% geeft aan geluid luider dan normaal is. (Wat is überhaupt normaal?),quote:Luider dan normaal
De eerste resultaten van de Belevingsmelder laten zien dat in 47 procent van de gevallen het geluid van de overkomende Boeing 'luider dan normaal' was. 18 procent van de mensen vond de geluidsoverlast juist meevallen, terwijl de overige 35 procent het geproduceerde geluid als normaal bestempelde.
Lekker betrouwbaaar dan.quote:Om 17.22 uur, twee uur en twee minuten na de geplande vertrektijd, startte de belevingsvlucht pas. Toen hadden al 79 mensen een voorschot genomen op de naderende overlast door hun stem uit te brengen.
And in other news:quote:SCHIPHOL - Cathay Pacific introduceert per 1 december de gloednieuwe Airbus A350-1000 op de route Amsterdam-Hongkong. Dat meldt Marco van Naarden, sales & marketing manager Benelux van Cathay Pacific, aan Reismedia. De A350-1000 is een nieuw type op Schiphol.
De luchtvaartmaatschappij uit Hongkong neemt op 19 juni de allereerste A350-1000 in ontvangst. In totaal heeft Cathay Pacific twintig van deze toestellen in bestelling.
Het toestel wordt eind september geïntroduceerd op de lijndienst Hongkong-Washington. Amsterdam behoort samen met Madrid en Tel Aviv tot de volgende bestemmingen die met de zuinigere en stillere A350-1000 worden aangevlogen.
“Vanaf 1 december zetten we de A350-1000 dagelijks in vanaf Amsterdam, in plaats van de huidige Boeing 777-300ER”, zegt Van Naarden. De A350-1000 krijgt een volledig nieuw interieur en biedt plaats aan 334 passagiers, waarvan 46 in Business, 32 in Premium Economy en 256 in Economy Class.
In Business Class staan de full-flat stoelen in een 1-2-1-indeling, zodat alle passagiers direct toegang tot het gangpad hebben. In Premium Economy is de configuratie 2-4-2 en in Economy 3-3-3. De introductie van de A350-1000 betekent volgens Van Naarden een impuls op productniveau.
Impuls
Ten opzichte van de ‘Triple 7’ heeft het nieuwe toestel zes stoelen minder. Van Naarden: “Daar staat tegenover dat we zes stoelen in Business Class erbij krijgen. Bovendien is de A350-1000 vijftig procent kosteneffectiever dan de 777-300ER.”
Cathay Pacific vliegt al met de kleinere A350-900, waarvan het er 22 in dienst heeft. Dat ten opzichte van de -1000 zeven meter kortere type wordt onder meer ingezet op de eerder dit jaar geopende lijndienst van Hongkong naar Brussel.
quote:DEN HAAG - Ondanks fel protest van KLM en Schiphol komt er sowieso een vliegtaks op vluchten vanuit Nederland, zo zei staatssecretaris Menno Snel van Financiën donderdag. Als het in Europees verband niet lukt, dan zal Nederland die alleen invoeren.
“Het kan niet zo zijn dat mensen over benzine wel belasting moeten betalen, maar voor de vervuiling van een vliegtuig niet”, aldus Snel in het Radio 1-programma 1 op 1. De vliegtaks zal volgens hem in 2021 ingevoerd worden.
"In de tussentijd gaan we bedenken wat de beste oplossing is. Ik wil het liefst een gezamenlijke, Europese vliegtaks. Als dat niet lukt kunnen we besluiten om belasting te heffen op basis van uitstoot of geluidsoverlast. En als dat niet lukt komt er een ordinaire taks op het vliegticket.”
KLM en Schiphol zijn sterk tegen de invoering van de vliegtaks, uit vrees voor een verslechtering van de concurrentiepositie. Zij hoopten dat het kabinet tot inkeer zou komen, maar Snel maakt korte metten met die hoop. “Die vliegtaks komt er, hoe dan ook."
Waarschijnlijk zal voor korte vluchten een taks van 7 euro betaald moeten worden, voor middellange vluchten 22 euro en voor lange vluchten 40 euro.
Ach, ik vond Brussel toch al een prima vliegveldquote:Op vrijdag 1 juni 2018 22:27 schreef Drekkoning het volgende:
“Als het niet op Europees niveau ingevoerd wordt doen we het wel alleen hier!!”
Ja, het probleem verplaatsen als het over het milieu gaat zet echt zoden aan de dijk
Want die vliegtaks wordt gebruikt om schade aan het milieu te compenseren?quote:Op zondag 3 juni 2018 11:30 schreef louter_genieten het volgende:
waarom niet gewoon bijdragen aan de schade die vliegen veroorzaakt? Je hebt de luxe overal ter wereld te komen, daar zitten nadelen aan en die moeten we gezamenlijk opbrengen.
ja, om milieu kosten te dekken, onderzoek te doen en projecten te financieren en de risico's van vliegen in de prijs te laten zien.quote:Op zondag 3 juni 2018 11:34 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Want die vliegtaks wordt gebruikt om schade aan het milieu te compenseren?
En verder heeft het geen nut als je het niet Europees invoert. Dan verkassen maatschappijen gewoon naar hubs in buurlanden.
Benzine haal je niet zo makkelijk over de grens. Tenzij je aan de grens woont, en daar zie je dat ook gebeuren.quote:Op zondag 3 juni 2018 11:44 schreef louter_genieten het volgende:
[..]
ja, om milieu kosten te dekken, onderzoek te doen en projecten te financieren en de risico's van vliegen in de prijs te laten zien.
Het is niet anders dan de hoe we het geregeld bij de benzinepomp of roken. Lijkt me volkomen logisch
Heen en weer vliegen naar Benidorm zou wel eens minder impact kunnen hebben op het milieu dan heen en weer rijden. Voor een auto's moet een weg worden worden aangelegd, dat alleen al kost enorm veel energie en heeft blijvende schade voor het milieu en de natuur.quote:Op zondag 3 juni 2018 11:30 schreef louter_genieten het volgende:
waarom niet gewoon bijdragen aan de schade die vliegen veroorzaakt? Je hebt de luxe overal ter wereld te komen, daar zitten nadelen aan en die moeten we gezamenlijk opbrengen.
*meldtquote:Op zondag 3 juni 2018 11:48 schreef Drekkoning het volgende:
Benzine haal je niet zo makkelijk over de grens. Tenzij je aan de grens woont, en daar zie je dat ook gebeuren.
quote:DORTMUND - Voor het eerst zullen Airbus A380’s worden gesloopt. Het gaat om twee slechts tien jaar oude toestellen die afkomstig zijn uit de vloot van Singapore Airlines. Na ontmanteling zullen de nog bruikbare onderdelen worden verhandeld op de tweedehands markt.
Dat heeft de Duitse investeringsfirma Dr. Peters Group, de eigenaar van de superjumbo’s, bekendgemaakt. De markt voor gebruikte A380’s is zo slecht dat het ontmantelen van de vliegtuigen de meest rendabale optie is.
Het gaat om de toestellen MSN003 en MSN005. Deze vroege A380’s zijn overigens een stuk minder efficiënt dan nieuwere exemplaren en daardoor nog minder interessant voor luchtvaartmaatschappijen. Daarmee komt er een voortijdig eind aan het operationele leven van de vliegtuigen, die normaal gesproken 25 tot 30 jaar mee moeten kunnen.
Met de MSN003 voerde Singapore Airlines (SIA) in oktober 2007 de allereerste A380-lijndienstvlucht ooit uit. Beide toestellen zijn na het aflopen van de leasecontracten door SIA buiten dienst gesteld. Ter vervanging bestelde SIA overigens gloednieuwe, efficientere A380’s.
HiFly
Eigenaar Dr. Peters Group laat in een verklaring weten dat onderhandelingen met maatschappijen als British Airways, HiFly en zelfs Iran Air over een overname van de vliegtuigen niets opgeleverd hebben. De Portugese chartermaatschappij HiFly neemt binnenkort wel twee andere ex-SIA A380’s in gebruik.
Op dit moment staan de toestellen ‘stored’ in het Zuid-Franse Tarbes. Daar zal de Amerikaanse firma VAS Aero Services de bruikbare onderdelen verwijderen en doorverkopen. Daarbij gaat het om bijvoorbeeld de landingsgestellen en boordsystemen. De motoren zijn naar verluidt al verwijderd.
Dat was United Airlines met N777UA; de 7e gebouwde 777.quote:Op woensdag 6 juni 2018 21:58 schreef DeeBee het volgende:
777Veruit de meeste kilometers in afgelegd de afgelopen 3 jaar.
Cathay staat in de top-5 operators geloof ik. Waren ze toentertijd de launch customer voor de 777 of was dat toch een Amerikaanse carrier?
Ik denk iedereen wel die de laatste 10-20 jaar lange afstanden vliegt.quote:Op woensdag 6 juni 2018 21:58 schreef DeeBee het volgende:
777Veruit de meeste kilometers in afgelegd de afgelopen 3 jaar.
Singapore heeft er 85, dus die staat er nog voor en Air France heeft er 70quote:Op woensdag 6 juni 2018 22:20 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Dat was United Airlines met N777UA; de 7e gebouwde 777.
Die vliegt ook nog steeds rond.
Na Emirates en United Airlines hebben zij de grootste 777 vloot ja; momenteel 69 toestellen.
Denk dat het voor mij de 330 of 787 isquote:Op donderdag 7 juni 2018 00:19 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik denk iedereen wel die de laatste 10-20 jaar lange afstanden vliegt.
Dat is geen goede investment geweest voor hen..quote:Op dinsdag 5 juni 2018 16:24 schreef Iemand91 het volgende:
SLOPERSHAMER WACHT VOOR EERSTE TWEE AIRBUS A380'S
[..]
[ afbeelding ]
Hoezo denk je dat het geen goede investering was?quote:Op donderdag 7 juni 2018 06:36 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Dat is geen goede investment geweest voor hen..
Na 10 jaar slopen
Hoeveel scheelt het in efficiency met de nieuwe A380's?
De 777 staat bij mij op de 3e plek na de 767 en 787. Misschien staat de A340 zelfs ook nog voor de 777.quote:Op donderdag 7 juni 2018 00:19 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik denk iedereen wel die de laatste 10-20 jaar lange afstanden vliegt.
SIA leasde de kisten - voor hen geen risico.quote:Op donderdag 7 juni 2018 08:24 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Hoezo denk je dat het geen goede investering was?
SIA heeft er mee gevlogen, zijn er niet failliet op gegaan en hebben het toestel weer door kunnen verkopen.
De investeringsmaatschappij die ze nu heeft gekocht heeft bij de aankoop er allang rekening mee gehouden dat ze de toestellen in losse onderdelen moeten verkopen.
Las iets te snel. Ze hebben er 48 zie ik. 37 kisten hebben de vloot al verlaten, zodat het historisch totaal wel op 85 komtquote:Op donderdag 7 juni 2018 06:10 schreef DeeBee het volgende:
SQ heeft no way 85 777's, die hebben in total maar 120 kisten ofzo.
Zo, balen wel.. Maar een A340 voor CityLine vluchten?quote:Op maandag 11 juni 2018 13:16 schreef Iemand91 het volgende:
Vanmorgen heeft op de luchthaven van Frankfurt een pushback truck in de hens gestaan en een Lufthansa CityLine Airbus A340-300 (D-AIFA) flink beschadigd:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die vloog gisteren nog over me heen.quote:Op maandag 11 juni 2018 13:16 schreef Iemand91 het volgende:
Vanmorgen heeft op de luchthaven van Frankfurt een pushback truck in de hens gestaan en een Lufthansa CityLine Airbus A340-300 (D-AIFA) flink beschadigd:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
18 jaar oude A340? Wordt eigendom van de verzekeraar en wordt ter plekke gesloopt? Dit ziet er nog erger uit dan 9V-SQK, zelfde soort incidentje.quote:Op maandag 11 juni 2018 19:22 schreef Carlos93 het volgende:
Wat zou er gebeuren met zo'n toestel? Kan me voorstellen dat zoiets toch wel in de papieren zou lopen voor de verzekering?
Dat moet per geval bekeken worden. Daar is geen stelregel voor.quote:Op maandag 11 juni 2018 19:56 schreef Carlos93 het volgende:
Met die leeftijd kan ik me dat inderdaad voorstellen. Wat als het nou een 2/3 jaar oud toestel zou zijn? Of is 9 van de 10 keer gewoon sloopwerk?
Dit soort spontane branden doen in deze tijd al snel aan lithium ion denken inderdaad. Ben benieuwd.quote:Op maandag 11 juni 2018 21:47 schreef flipsen het volgende:
Was dat een ouderwetse trekker of een moderne electrische? Als er zó veel hitte vrijkomt, zou dat best eens van een batterij geweest kunnen zijn?
Een toestel van 400 miljoen in 10 jaar afschrijven is geen goede investering, ongeacht wie de eigenaar was.quote:Op donderdag 7 juni 2018 08:24 schreef FredvZ het volgende:
Hoezo denk je dat het geen goede investering was?
2xDolomitiquote:Op dinsdag 12 juni 2018 20:55 schreef flipsen het volgende:
Zaterdag mag ik eindelijk eens met een ATR meeAEP MDQ
[ afbeelding ]
Avianca zaterdag. Heen gewoon met Aerolineas Argentinas, in een 737 geloof ik of wellicht de Embraer.quote:Op dinsdag 12 juni 2018 21:03 schreef derLudolf het volgende:
[..]
2xDolomiti
1xJAT / Yuguslavian Airlines
Hmm, ik dacht dat ik vaker met zo'n ding had gevlogen...
Dit een korte 787, die is bijna 7 mtr korter (meer dan 10%) dan een 777-200.quote:Op dinsdag 12 juni 2018 23:28 schreef flipsen het volgende:
Mooi plaatje, ik denk altijd dat een 787 "klein" is vergeleken met een 777 (wat dus reuze meevalt), maar op deze foto ziet ie er als grote broer van die 737´tjes uit
De 737's staan behoorlijk verscholen andersquote:Op dinsdag 12 juni 2018 23:28 schreef flipsen het volgende:
Mooi plaatje, ik denk altijd dat een 787 "klein" is vergeleken met een 777 (wat dus reuze meevalt), maar op deze foto ziet ie er als grote broer van die 737´tjes uit
Eentje op normale brandstof.quote:Op maandag 11 juni 2018 21:47 schreef flipsen het volgende:
Was dat een ouderwetse trekker of een moderne electrische? Als er zó veel hitte vrijkomt, zou dat best eens van een batterij geweest kunnen zijn?
A320´s, 737´s, één pot natquote:Op woensdag 13 juni 2018 07:07 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De 737's staan behoorlijk verscholen anders
Ook een keer mee gevlogen in Cambodja (Ankor Air geloof ik). Bij binnenkomst kon je maar 3 meter zien door de dichte "airco mist".quote:Op dinsdag 12 juni 2018 20:55 schreef flipsen het volgende:
Zaterdag mag ik eindelijk eens met een ATR meeAEP MDQ
[ afbeelding ]
Vind die 788 (net als de A359) net iets te kort/te dik. Alleen de 789 en 351 hebben naar mijn idee de juiste proporties.quote:Op dinsdag 12 juni 2018 23:28 schreef flipsen het volgende:
Mooi plaatje, ik denk altijd dat een 787 "klein" is vergeleken met een 777 (wat dus reuze meevalt), maar op deze foto ziet ie er als grote broer van die 737´tjes uit
Ah, het 747SP-syndroomquote:Op woensdag 13 juni 2018 11:42 schreef Hojdhopper het volgende:
Vind die 788 (net als de A359) net iets te kort/te dik. Alleen de 789 en 351 hebben naar mijn idee de juiste proporties.
Heb dat zelf jaren terug eens gehad in Albanië met het befaamde Belle Air (dat een maand later failliet was) in een A320. Zat mezelf af te vragen hoe normaal zoiets is, want heb het zelf sindsdien nooit meer gezien.quote:Op woensdag 13 juni 2018 11:40 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Ook een keer mee gevlogen in Cambodja (Ankor Air geloof ik). Bij binnenkomst kon je maar 3 meter zien door de dichte "airco mist".
Was het erg warm? De A320 'stoomcabine' geregeld meegemaakt hier in Doha of in Azie.quote:Op woensdag 13 juni 2018 13:13 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Heb dat zelf jaren terug eens gehad in Albanië met het befaamde Belle Air (dat een maand later failliet was) in een A320. Zat mezelf af te vragen hoe normaal zoiets is, want heb het zelf sindsdien nooit meer gezien.
quote:The world's largest technological innovation showcase, the Consumer Electronics Show (CES), will take place from 8 to 11 January 2019 in Las Vegas.
On this occasion, Air France, KLM and Delta Air Lines will exceptionally operate 17 non-stop flights between Paris-Charles de Gaulle and Amsterdam-Schiphol airports and Las Vegas McCarran airport on 5, 6, 7, 10, 11 and 12 January.
7 dedicated flights on departure from Amsterdam-Schiphol with KLM and Delta
The special flights organized by KLM Royal Dutch Airlines will be operated by Boeing 747-400 (408 seats) on 6 and 7 January 2019 on departure from Amsterdam-Schiphol and on 11 January on departure from Las Vegas McCarran.
Flight times operated by KLM (in local time):
KL0613 and KL0615: leaves Amsterdam-Schiphol at 9:55, arrives at Las Vegas McCarran at 11:30.
Flights operated on Sunday 6 and Monday 7 January 2019.
KL0619: leaves Las Vegas McCarran at 16:45, arrives at Amsterdam-Schiphol at 11:35 the next day.
Flight operated on Friday 11 January 2019.
Nou inderdaad! Ik vind Cityhoppers vaak al leuk, maar deze is nog beterquote:
Nederlandse airlines komen sowieso weinig in Las Vegas de laatste tijd.quote:Op vrijdag 15 juni 2018 16:24 schreef Iemand91 het volgende:
KLM gaat met de Boeing 747 naar Las Vegas....nou ja; een paar keer....
Air France, KLM and Delta – 17 special flights to Las Vegas for the Consumer Electronic Show 2019
[..]
[ link | afbeelding ]Pit Stop - Las Vegas, NV by Joe, on Flickr
De KLM 747 is naar mijn weten alleen in Las Vegas geweest voor uitwijkingen; zoals op de foto hierboven waar het onderweg naar Los Angeles een tankstop moest maken.
https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ph-fle#1ccb4dc6twitter:BRW_HM twitterde op zaterdag 16-06-2018 om 16:29:32Een sportvliegtuigje heeft een noodlanding gemaakt in een weiland bij Voorhout. De inzittenden zijn uit het toestel. Meer informatie volgt. reageer retweet
En vervolgens uitgeweken naar Minneapolis voor een crew change (en wat passagiers door de douane)quote:Op maandag 18 juni 2018 22:32 schreef Iemand91 het volgende:
Overigens een ietwat ruwe start; de uitgaande vlucht naar LAX is met 4 uur vertraging vertrokken...
Niet zo'n fan van de Amerikaanse carriers met hun debiele branded fares en 'basic economy' onzin gekoppeld aan ancillaries. In de basis gewoon een belachelijke slechte pax experience met bejaarde crew en oude kisten, voor prijzen die niet eens zo goed zijn.quote:
Zaterdag Hoogvliegersdag op Leeuwarden gehad, waarbij ik de kist even van dichtbij kon bekijken.quote:Op dinsdag 12 juni 2018 00:49 schreef Iemand91 het volgende:
De Lockheed F-104 Starfighter is weer in Nederland. De civiel geregistreerde LN-STF uit Noorwegen (de enig luchtwaarde F-104 in Europa) is gisteren aangekomen op Vliegbasis Leeuwarden:
[ afbeelding ]
bron
[ afbeelding ]
bron
...
Delta en AF/KLM zijn lid van de Skyteam-alliantie.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 13:04 schreef DeeBee het volgende:
Had DL nou ook een soort van JV met KL? Wel aparte concurrentie anders en ook wel verbaasd dat er genoeg markt is voor triple daily LAX-AMS.
Ja, maar skyteam is vooral gedeelde benefits voor passagiers (Lounge-gebruik, loyaltyprogramma, etc). Daarnaast heeft AF/KLM ook een verdergaandere Noord-Atlantische joint-venture én een codeshare overeenkomst met Delta.quote:Op woensdag 20 juni 2018 09:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Delta en AF/KLM zijn lid van de Skyteam-alliantie.
I know.quote:Op woensdag 20 juni 2018 09:54 schreef Drekkoning het volgende:
Ja, maar skyteam is vooral gedeelde benefits voor passagiers (Lounge-gebruik, loyaltyprogramma, etc). Daarnaast heeft AF/KLM ook een verdergaandere Noord-Atlantische joint-venture én een codeshare overeenkomst met Delta.
Jepquote:Op woensdag 20 juni 2018 09:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
I know.
Was vroeger met NorthWest tot die werden opgeslokt door Delta.
foto's!quote:Op donderdag 21 juni 2018 10:05 schreef PluggieOD het volgende:
49 Blackhawks en 12 Chinooks van 4CAB zijn gisteren gelost in Rotterdam.
1 CAB gaat idd atm terug via Zeebrugge met 77 stuks.
NIeuwe locatie:
I was standing on a cycle path close to the canal (there is even a small parking spot close to the water), next to the Gerbrandyweg, accross the road from AVR Afvalverwerking, there you could/can see the helicopters being hauled onto the loading ramp.
De A350 schijnt nu weer favoriet te zijn om door Quantas gebruikt te gaan worden voor de 22 uur durende vlucht van Sidney naar Londen.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 15:17 schreef Iemand91 het volgende:
Vandaag heeft Cathay Pacific haar eerste Airbus A350-1000 in ontvangst genomen.
B-LXA is zojuist vertrokkken vanuit Toulouse voor haar rechtstreekse vlucht naar Hong Kong:
https://www.flightradar24.com/CPA3510/1cd34e6c
Dit toestel is de tweede geleverde A350-1000, na A7-ANA die op 21 februari dit jaar aan Qatar Airways werd geleverd. Cathay heeft op dit moment al 22 A350-900 in gebruik.
Cathay Pacific zal Airbus' grootste twinjet eerst inzetten op relatief korte Aziatische bestemmingen
(beginnend met Taipei op 1 juli, daarna volgen Bangkok, Manilla en Singapore).
Op 15 september beginnen ze met de eerste longhaul bestemming; Washington Dulles.
Dit zal de langste non-stop vlucht van/naar Hong Kong worden (en Cathay's langste route) met een gemiddelde vluchttijd van 17 uur.
In oktober wordt Madrid de tweede A350-1000 bestemming, op 1 december gevolgd door Amsterdam. (vervangt hier de 777-300ER)
Daarna volgen ook Tel Aviv, Manchester en Zürich.
Pfff, ik denk dat ik liever 1 of 2 overstappen maak dan 22 uur in een vliegtuig te zittenquote:Op woensdag 27 juni 2018 13:06 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
De A350 schijnt nu weer favoriet te zijn om door Quantas gebruikt te gaan worden voor de 22 uur durende vlucht van Sidney naar Londen.
Je hebt sowieso (na 18u vliegen) een tussenstop op Perth, misschien mag je daar je benen nog strekken.quote:Op donderdag 28 juni 2018 06:43 schreef DaMook het volgende:
[..]
Pfff, ik denk dat ik liever 1 of 2 overstappen maak dan 22 uur in een vliegtuig te zitten.
Wat een beuatyquote:Op donderdag 28 juni 2018 19:35 schreef Iemand91 het volgende:
De nieuwe Airbus Beluga XL:
[ afbeelding ]
Gewoon wat luchtfoto's maken van het gebied tussen Leiden en Den Haag.quote:Op vrijdag 29 juni 2018 11:54 schreef kree het volgende:
[ link | afbeelding ]
Ben benieuwd wat ze hier allemaal aan het onderzoeken zijn
Ding is al tich keer overgevlogen onderhand, zo te zien moet het heel precies.
Is een vliegtuig hiervan http://aerodata-surveys.com/
Maar daar liggen nu allemaal topless greppeldellen in de duinen.quote:Op vrijdag 29 juni 2018 12:58 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Gewoon wat luchtfoto's maken van het gebied tussen Leiden en Den Haag.
Daar is het nu prachtig weer voor.
Ik denk niet dat ze dáár foto's van willen makenquote:Op vrijdag 29 juni 2018 13:01 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Maar daar liggen nu allemaal topless greppeldellen in de duinen.Mag dat maar zo?
Nee, maar het is mooi meegenomenquote:Op vrijdag 29 juni 2018 13:02 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze dáár foto's van willen maken
Zou die foto's wel willen zien danquote:Op vrijdag 29 juni 2018 12:58 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Gewoon wat luchtfoto's maken van het gebied tussen Leiden en Den Haag.
Daar is het nu prachtig weer voor.
Welke website of app heb je die screenshot van?quote:Op vrijdag 29 juni 2018 11:54 schreef kree het volgende:
[ link | afbeelding ]
Ben benieuwd wat ze hier allemaal aan het onderzoeken zijn
Ding is al tich keer overgevlogen onderhand, zo te zien moet het heel precies.
Is een vliegtuig hiervan http://aerodata-surveys.com/
Eigen ADSB-ontvanger met Piaware erop.quote:Op vrijdag 29 juni 2018 13:16 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Welke website of app heb je die screenshot van?
Ah, thanks!quote:Op vrijdag 29 juni 2018 13:23 schreef kree het volgende:
[..]
Eigen ADSB-ontvanger met Piaware erop.
PM maar ff voor het adres als je wil kijken
kun je zelf bouwen
https://flightaware.com/adsb/
Zie het zocht al even een cam van rotterdam maar nog geen 1 gevondenquote:Op vrijdag 29 juni 2018 16:45 schreef FredvZ het volgende:
Nu tweede poging op RTM: https://www.flightradar24.com/C25A/1cf1eb4d
Ter detail hij is wel een aantal keer over het naaktstrand ten zuiden van Katwijk gevlogen op 500m hoogte met tussenstukjes van nog geen halve km.quote:Op vrijdag 29 juni 2018 13:01 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Maar daar liggen nu allemaal topless greppeldellen in de duinen.Mag dat maar zo?
Lijkt op een medisch noodgeval, ambulance is ook ter plaatse.quote:Op vrijdag 29 juni 2018 16:48 schreef kree het volgende:
In ieder geval gaat ie nu landen
En ok op de grond, ben wel benieuwd wat er aan de hand was, maar dat zullen we denk nooit weten
Zou kunnen, hoewel dan blijft die manoeuvre om te landen nog wel raar.quote:Op vrijdag 29 juni 2018 17:03 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Lijkt op een medisch noodgeval, ambulance is ook ter plaatse.
[ afbeelding ]
Aha nou dat verklaart het wel.quote:Op vrijdag 29 juni 2018 17:51 schreef FredvZ het volgende:
Volgens het AD had het toestel besturingsproblemen:
https://www.ad.nl/rotterd(...)ue-airport~ac720931/
Leuk die foto bij het artikel...van de Cessna Citation van het NLR / TU Delft.quote:Op vrijdag 29 juni 2018 17:51 schreef FredvZ het volgende:
Volgens het AD had het toestel besturingsproblemen:
https://www.ad.nl/rotterd(...)ue-airport~ac720931/
Die kende ik nog niet, maar ik twijfel wel aan de betrouwbaarheid van die site. Heb zojuist een helicopter gevonden die schijnbaar van de Caribbean naar Hawaii is gevlogen:quote:Op vrijdag 29 juni 2018 20:17 schreef kree het volgende:
weet niet of jullie deze al kennen trouwens?
https://opensky-network.org/network/explorer
Het is nog wat in ontwikkeling geloof ik ook, maar ok ik heb er maar feed naar gedaanquote:Op zaterdag 30 juni 2018 00:41 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Die kende ik nog niet, maar ik twijfel wel aan de betrouwbaarheid van die site. Heb zojuist een helicopter gevonden die schijnbaar van de Caribbean naar Hawaii is gevlogen: [ afbeelding ]
En totaal aantal vluchten die dag:twitter:flightradar24 twitterde op zaterdag 30-06-2018 om 17:56:01Yesterday was the busiest day of the year in the skies so far and our busiest day ever. 202,157 flights tracked! The first time we've tracked more than 200,000 flights in a single day on https://www.flightradar24.com/ reageer retweet
twitter:Erikpiloot twitterde op dinsdag 03-07-2018 om 11:56:06Mismanagement van @KLM en @Martinair directies: Afdankertje Martinair blijkt weer te vliegen | Nieuwsblad Transport https://t.co/g1dr5mJKxx reageer retweet
Vijf jaar stilgestaan op Teruel, vliegt nu weer.quote:Sinds kort voert een tijdens de sanering van Martinair Cargo afgeschreven vrachtjumbo (PH-MPQ) in de kleuren van de onbekende Wit-Russische luchtvaartmaatschappij Rubystar Airways weer vrachtvluchten uit.
"Klein" inschattingsfoutje van KLM/MartinAir, in 2007 was de economie booming en was er behoefte aan extra capaciteit. Helaas was de directie iets te optimistisch en is er een veel te lang lopend contract afgesloten. Het jaar erop begon de bankencrisis en werd de vraag naar vrachtvluchten enorm minder.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 19:02 schreef Asschen_sukar het volgende:
Mismanagement, of gewoon niet rendabel?
Ze leasen het toestel en ze vliegen ook op de rest van de wereld, dus ze zijn wel min of meer verplicht het onderhoud goed uit te voeren.quote:Zat zo'n onbekend wit Russische maatschappij er wel mee wil vliegen zegt weinig natuurlijk. Die nemen het vast minder nauw met onderhoud en bijhorende kosten?
Er zijn meer hondjes die Fikkie hetenquote:Op dinsdag 3 juli 2018 20:01 schreef TjjWester het volgende:
Rubystar is eigendom van air france klm? Aangezien ze de naam Transavia Export Cargo Airlines gebruiken.
Leuk dat die kist weer vliegt hoor, maar dat artikel.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 18:56 schreef Pino112 het volgende:
[..]twitter:Erikpiloot twitterde op dinsdag 03-07-2018 om 11:56:06Mismanagement van @KLM en @Martinair directies: Afdankertje Martinair blijkt weer te vliegen | Nieuwsblad Transport https://t.co/g1dr5mJKxx reageer retweet
Vijf jaar stilgestaan op Teruel, vliegt nu weer.
Mijn ondertitel op 16:05quote:
quote:
Gezond voor je voetenquote:Op zondag 8 juli 2018 00:31 schreef Iemand91 het volgende:
Ehm...
[ afbeelding ]
Bron: https://www.instagram.com(...)oleg.kolisnichenko.5
quote:On 10 July, one hundred days after our official 100th birthday, join us in London for our centrepiece event, the RAF100 parade and flypast.
Here's a look at all the aircraft and the order they will fly in as they soar over London.
Dit alles zal van 9:30am to 1:20pm lokale tijd te volgen zijn op BBC1.quote:Over a thousand servicemen and women will take part in a parade on The Mall at 11:25am.
Her Majesty The Queen, accompanied by The Prince of Wales, will present a new Queen's Colour to the Royal Air Force at a ceremony to mark its centenary, on the forecourt of Buckingham Palace.
Then at 1:00pm The Queen, The Prince of Wales, The Duchess of Cornwall, other Members of the Royal Family and members of the public will witness the historic flypast where up to 100 aircraft, representing the RAF’s history, will fly over Buckingham Palace.
It promises to be a spectacle never seen before and one that won’t be seen again for a very long time.
28 oktober 2015 vloog het de allerlaatste vlucht:quote:Op dinsdag 10 juli 2018 12:54 schreef Nieuwschierig het volgende:
Vliegt de Vulcan niet meer? Die was een paar jaar geleden nog in Nederland met de open dagen
quote:Op woensdag 28 oktober 2015 22:10 schreef Iemand91 het volgende:
Vandaag vloog de laatst overgebleven Avro Vulcan voor de allerlaatste keer.
De flypast vond plaats boven haar basis in Doncaster waar ze nu ook bewaard zal worden.
De vlucht werd tot het laatst geheim gehouden omdat men vreesde voor een vele (tien)duizenden toeschouwers die zouden komen en men kon hun veiligheid dan niet garanderen.
Hierom werd een live-stream op Youtube gezet welke onderaan de post staat.
Het toestel zal in zodanige staat bewaard worden dat het nog op eigen kracht kan taxiën e.d., maar ze zal nooit meer de lucht in gaan...
(Ik raad jullie aan om eens op Youtube te kijken naar dit toestel; wat een ding en wat een geluid.)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daar schrik ik van. Een paar dagen/weken geleden las ik hier nog over en had ik nog zo'n korte gedachte van "zo'n lange reis naar Nederland is niet zonder gevaar; hopelijk gaat dat allemaal goed komen".quote:Op dinsdag 10 juli 2018 18:17 schreef FredvZ het volgende:
RIP Convair: https://www.luchtvaartnie(...)elukt-in-zuid-afrika
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |