Liefste wel. Maar denk niet dat iemand daar mee akkoord zal gaan in de komende jaren.quote:Op woensdag 30 mei 2018 22:38 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Liever alle groei op Schiphol, de mensen willen daar toch heen en ook dat zal blijven groeien. Kun je beter alles investeren in Schiphol.
Democratie werkt ook niet voor zoiets, dat moet je er gewoon doorheen drukken Als je kijk wat ze in China of Dubai uit de grond kunnen stampenquote:Op woensdag 30 mei 2018 23:02 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Liefste wel. Maar denk niet dat iemand daar mee akkoord zal gaan in de komende jaren.
quote:Op woensdag 30 mei 2018 23:16 schreef FredvZ het volgende:
Uiteindelijk gaan we de Markerwaard tóch aanleggen en bouwen daar een nieuwe nationale luchthaven, met 3 banen 06-24, 3 banen 18-36 en 3 banen 09-27.
De Noord-Zuidlijn van de Amsterdamse metro kan zo verlengd worden, een nieuw aan te leggen spoorlijn tussen Amsterdam Centraal - vliegveld Markerwaard - Heerenveen - Groningen met brug over het IJsselmeer en een nieuwe spoorlijn Hoorn - vliegveld Markerwaard - Almere - Hilversum zorgen voor snelle ontsluiting van en naar het hele land per railvervoer.
Een nieuwe snelweg, in het verlengde van de Amsterdamse S116 ten zuiden langs Monickendam naar het nieuwe vliegveld, parallel aan de eerder genoemde spoorweg naar Lemmer waar de weg aansluit op de bestaande A6. De A27 kan dan via het reeds gereserveerde traject in Almere verlengd worden voor de ontsluiting van de Kop van Noord-Holland. De geplande maar nooit aangelegde A80 zorgt voor een goede ontsluiting vanuit het noorden van Zuid-Holland.
Leuk bedacht, maar dan schiet je niets op qua problemen/overlast.quote:Op woensdag 30 mei 2018 23:16 schreef FredvZ het volgende:
Uiteindelijk gaan we de Markerwaard tóch aanleggen en bouwen daar een nieuwe nationale luchthaven, met 3 banen 06-24, 3 banen 18-36 en 3 banen 09-27.
De Noord-Zuidlijn van de Amsterdamse metro kan zo verlengd worden, een nieuw aan te leggen spoorlijn tussen Amsterdam Centraal - vliegveld Markerwaard - Heerenveen - Groningen met brug over het IJsselmeer en een nieuwe spoorlijn Hoorn - vliegveld Markerwaard - Almere - Hilversum zorgen voor snelle ontsluiting van en naar het hele land per railvervoer.
Een nieuwe snelweg, in het verlengde van de Amsterdamse S116 ten zuiden langs Monickendam naar het nieuwe vliegveld, parallel aan de eerder genoemde spoorweg naar Lemmer waar de weg aansluit op de bestaande A6. De A27 kan dan via het reeds gereserveerde traject in Almere verlengd worden voor de ontsluiting van de Kop van Noord-Holland. De geplande maar nooit aangelegde A80 zorgt voor een goede ontsluiting vanuit het noorden van Zuid-Holland.
Bijna de helft ondervind dus overlast. Eens verder in het artikel duiken dan...quote:Zo'n 2400 mensen deden dat: bijna de helft gaf aan de geluidsoverlast 'luider dan normaal' te vinden.
Dus 47% geeft aan geluid luider dan normaal is. (Wat is überhaupt normaal?),quote:Luider dan normaal
De eerste resultaten van de Belevingsmelder laten zien dat in 47 procent van de gevallen het geluid van de overkomende Boeing 'luider dan normaal' was. 18 procent van de mensen vond de geluidsoverlast juist meevallen, terwijl de overige 35 procent het geproduceerde geluid als normaal bestempelde.
Lekker betrouwbaaar dan.quote:Om 17.22 uur, twee uur en twee minuten na de geplande vertrektijd, startte de belevingsvlucht pas. Toen hadden al 79 mensen een voorschot genomen op de naderende overlast door hun stem uit te brengen.
And in other news:quote:SCHIPHOL - Cathay Pacific introduceert per 1 december de gloednieuwe Airbus A350-1000 op de route Amsterdam-Hongkong. Dat meldt Marco van Naarden, sales & marketing manager Benelux van Cathay Pacific, aan Reismedia. De A350-1000 is een nieuw type op Schiphol.
De luchtvaartmaatschappij uit Hongkong neemt op 19 juni de allereerste A350-1000 in ontvangst. In totaal heeft Cathay Pacific twintig van deze toestellen in bestelling.
Het toestel wordt eind september geïntroduceerd op de lijndienst Hongkong-Washington. Amsterdam behoort samen met Madrid en Tel Aviv tot de volgende bestemmingen die met de zuinigere en stillere A350-1000 worden aangevlogen.
“Vanaf 1 december zetten we de A350-1000 dagelijks in vanaf Amsterdam, in plaats van de huidige Boeing 777-300ER”, zegt Van Naarden. De A350-1000 krijgt een volledig nieuw interieur en biedt plaats aan 334 passagiers, waarvan 46 in Business, 32 in Premium Economy en 256 in Economy Class.
In Business Class staan de full-flat stoelen in een 1-2-1-indeling, zodat alle passagiers direct toegang tot het gangpad hebben. In Premium Economy is de configuratie 2-4-2 en in Economy 3-3-3. De introductie van de A350-1000 betekent volgens Van Naarden een impuls op productniveau.
Impuls
Ten opzichte van de ‘Triple 7’ heeft het nieuwe toestel zes stoelen minder. Van Naarden: “Daar staat tegenover dat we zes stoelen in Business Class erbij krijgen. Bovendien is de A350-1000 vijftig procent kosteneffectiever dan de 777-300ER.”
Cathay Pacific vliegt al met de kleinere A350-900, waarvan het er 22 in dienst heeft. Dat ten opzichte van de -1000 zeven meter kortere type wordt onder meer ingezet op de eerder dit jaar geopende lijndienst van Hongkong naar Brussel.
quote:DEN HAAG - Ondanks fel protest van KLM en Schiphol komt er sowieso een vliegtaks op vluchten vanuit Nederland, zo zei staatssecretaris Menno Snel van Financiën donderdag. Als het in Europees verband niet lukt, dan zal Nederland die alleen invoeren.
“Het kan niet zo zijn dat mensen over benzine wel belasting moeten betalen, maar voor de vervuiling van een vliegtuig niet”, aldus Snel in het Radio 1-programma 1 op 1. De vliegtaks zal volgens hem in 2021 ingevoerd worden.
"In de tussentijd gaan we bedenken wat de beste oplossing is. Ik wil het liefst een gezamenlijke, Europese vliegtaks. Als dat niet lukt kunnen we besluiten om belasting te heffen op basis van uitstoot of geluidsoverlast. En als dat niet lukt komt er een ordinaire taks op het vliegticket.”
KLM en Schiphol zijn sterk tegen de invoering van de vliegtaks, uit vrees voor een verslechtering van de concurrentiepositie. Zij hoopten dat het kabinet tot inkeer zou komen, maar Snel maakt korte metten met die hoop. “Die vliegtaks komt er, hoe dan ook."
Waarschijnlijk zal voor korte vluchten een taks van 7 euro betaald moeten worden, voor middellange vluchten 22 euro en voor lange vluchten 40 euro.
Ach, ik vond Brussel toch al een prima vliegveldquote:Op vrijdag 1 juni 2018 22:27 schreef Drekkoning het volgende:
“Als het niet op Europees niveau ingevoerd wordt doen we het wel alleen hier!!”
Ja, het probleem verplaatsen als het over het milieu gaat zet echt zoden aan de dijk
Want die vliegtaks wordt gebruikt om schade aan het milieu te compenseren?quote:Op zondag 3 juni 2018 11:30 schreef louter_genieten het volgende:
waarom niet gewoon bijdragen aan de schade die vliegen veroorzaakt? Je hebt de luxe overal ter wereld te komen, daar zitten nadelen aan en die moeten we gezamenlijk opbrengen.
ja, om milieu kosten te dekken, onderzoek te doen en projecten te financieren en de risico's van vliegen in de prijs te laten zien.quote:Op zondag 3 juni 2018 11:34 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Want die vliegtaks wordt gebruikt om schade aan het milieu te compenseren?
En verder heeft het geen nut als je het niet Europees invoert. Dan verkassen maatschappijen gewoon naar hubs in buurlanden.
Benzine haal je niet zo makkelijk over de grens. Tenzij je aan de grens woont, en daar zie je dat ook gebeuren.quote:Op zondag 3 juni 2018 11:44 schreef louter_genieten het volgende:
[..]
ja, om milieu kosten te dekken, onderzoek te doen en projecten te financieren en de risico's van vliegen in de prijs te laten zien.
Het is niet anders dan de hoe we het geregeld bij de benzinepomp of roken. Lijkt me volkomen logisch
Heen en weer vliegen naar Benidorm zou wel eens minder impact kunnen hebben op het milieu dan heen en weer rijden. Voor een auto's moet een weg worden worden aangelegd, dat alleen al kost enorm veel energie en heeft blijvende schade voor het milieu en de natuur.quote:Op zondag 3 juni 2018 11:30 schreef louter_genieten het volgende:
waarom niet gewoon bijdragen aan de schade die vliegen veroorzaakt? Je hebt de luxe overal ter wereld te komen, daar zitten nadelen aan en die moeten we gezamenlijk opbrengen.
*meldtquote:Op zondag 3 juni 2018 11:48 schreef Drekkoning het volgende:
Benzine haal je niet zo makkelijk over de grens. Tenzij je aan de grens woont, en daar zie je dat ook gebeuren.
quote:DORTMUND - Voor het eerst zullen Airbus A380’s worden gesloopt. Het gaat om twee slechts tien jaar oude toestellen die afkomstig zijn uit de vloot van Singapore Airlines. Na ontmanteling zullen de nog bruikbare onderdelen worden verhandeld op de tweedehands markt.
Dat heeft de Duitse investeringsfirma Dr. Peters Group, de eigenaar van de superjumbo’s, bekendgemaakt. De markt voor gebruikte A380’s is zo slecht dat het ontmantelen van de vliegtuigen de meest rendabale optie is.
Het gaat om de toestellen MSN003 en MSN005. Deze vroege A380’s zijn overigens een stuk minder efficiënt dan nieuwere exemplaren en daardoor nog minder interessant voor luchtvaartmaatschappijen. Daarmee komt er een voortijdig eind aan het operationele leven van de vliegtuigen, die normaal gesproken 25 tot 30 jaar mee moeten kunnen.
Met de MSN003 voerde Singapore Airlines (SIA) in oktober 2007 de allereerste A380-lijndienstvlucht ooit uit. Beide toestellen zijn na het aflopen van de leasecontracten door SIA buiten dienst gesteld. Ter vervanging bestelde SIA overigens gloednieuwe, efficientere A380’s.
HiFly
Eigenaar Dr. Peters Group laat in een verklaring weten dat onderhandelingen met maatschappijen als British Airways, HiFly en zelfs Iran Air over een overname van de vliegtuigen niets opgeleverd hebben. De Portugese chartermaatschappij HiFly neemt binnenkort wel twee andere ex-SIA A380’s in gebruik.
Op dit moment staan de toestellen ‘stored’ in het Zuid-Franse Tarbes. Daar zal de Amerikaanse firma VAS Aero Services de bruikbare onderdelen verwijderen en doorverkopen. Daarbij gaat het om bijvoorbeeld de landingsgestellen en boordsystemen. De motoren zijn naar verluidt al verwijderd.
Dat was United Airlines met N777UA; de 7e gebouwde 777.quote:Op woensdag 6 juni 2018 21:58 schreef DeeBee het volgende:
777 Veruit de meeste kilometers in afgelegd de afgelopen 3 jaar.
Cathay staat in de top-5 operators geloof ik. Waren ze toentertijd de launch customer voor de 777 of was dat toch een Amerikaanse carrier?
Ik denk iedereen wel die de laatste 10-20 jaar lange afstanden vliegt.quote:Op woensdag 6 juni 2018 21:58 schreef DeeBee het volgende:
777 Veruit de meeste kilometers in afgelegd de afgelopen 3 jaar.
Singapore heeft er 85, dus die staat er nog voor en Air France heeft er 70quote:Op woensdag 6 juni 2018 22:20 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Dat was United Airlines met N777UA; de 7e gebouwde 777.
Die vliegt ook nog steeds rond.
Na Emirates en United Airlines hebben zij de grootste 777 vloot ja; momenteel 69 toestellen.
Denk dat het voor mij de 330 of 787 isquote:Op donderdag 7 juni 2018 00:19 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik denk iedereen wel die de laatste 10-20 jaar lange afstanden vliegt.
Dat is geen goede investment geweest voor hen..quote:Op dinsdag 5 juni 2018 16:24 schreef Iemand91 het volgende:
SLOPERSHAMER WACHT VOOR EERSTE TWEE AIRBUS A380'S
[..]
[ afbeelding ]
Hoezo denk je dat het geen goede investering was?quote:Op donderdag 7 juni 2018 06:36 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Dat is geen goede investment geweest voor hen..
Na 10 jaar slopen
Hoeveel scheelt het in efficiency met de nieuwe A380's?
De 777 staat bij mij op de 3e plek na de 767 en 787. Misschien staat de A340 zelfs ook nog voor de 777.quote:Op donderdag 7 juni 2018 00:19 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik denk iedereen wel die de laatste 10-20 jaar lange afstanden vliegt.
SIA leasde de kisten - voor hen geen risico.quote:Op donderdag 7 juni 2018 08:24 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Hoezo denk je dat het geen goede investering was?
SIA heeft er mee gevlogen, zijn er niet failliet op gegaan en hebben het toestel weer door kunnen verkopen.
De investeringsmaatschappij die ze nu heeft gekocht heeft bij de aankoop er allang rekening mee gehouden dat ze de toestellen in losse onderdelen moeten verkopen.
Las iets te snel. Ze hebben er 48 zie ik. 37 kisten hebben de vloot al verlaten, zodat het historisch totaal wel op 85 komtquote:Op donderdag 7 juni 2018 06:10 schreef DeeBee het volgende:
SQ heeft no way 85 777's, die hebben in total maar 120 kisten ofzo.
Zo, balen wel.. Maar een A340 voor CityLine vluchten?quote:Op maandag 11 juni 2018 13:16 schreef Iemand91 het volgende:
Vanmorgen heeft op de luchthaven van Frankfurt een pushback truck in de hens gestaan en een Lufthansa CityLine Airbus A340-300 (D-AIFA) flink beschadigd:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die vloog gisteren nog over me heen.quote:Op maandag 11 juni 2018 13:16 schreef Iemand91 het volgende:
Vanmorgen heeft op de luchthaven van Frankfurt een pushback truck in de hens gestaan en een Lufthansa CityLine Airbus A340-300 (D-AIFA) flink beschadigd:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
18 jaar oude A340? Wordt eigendom van de verzekeraar en wordt ter plekke gesloopt? Dit ziet er nog erger uit dan 9V-SQK, zelfde soort incidentje.quote:Op maandag 11 juni 2018 19:22 schreef Carlos93 het volgende:
Wat zou er gebeuren met zo'n toestel? Kan me voorstellen dat zoiets toch wel in de papieren zou lopen voor de verzekering?
Dat moet per geval bekeken worden. Daar is geen stelregel voor.quote:Op maandag 11 juni 2018 19:56 schreef Carlos93 het volgende:
Met die leeftijd kan ik me dat inderdaad voorstellen. Wat als het nou een 2/3 jaar oud toestel zou zijn? Of is 9 van de 10 keer gewoon sloopwerk?
Dit soort spontane branden doen in deze tijd al snel aan lithium ion denken inderdaad. Ben benieuwd.quote:Op maandag 11 juni 2018 21:47 schreef flipsen het volgende:
Was dat een ouderwetse trekker of een moderne electrische? Als er zó veel hitte vrijkomt, zou dat best eens van een batterij geweest kunnen zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |