abonnement Unibet Coolblue
pi_180380506
quote:
Daar schrik ik van. Een paar dagen/weken geleden las ik hier nog over en had ik nog zo'n korte gedachte van "zo'n lange reis naar Nederland is niet zonder gevaar; hopelijk gaat dat allemaal goed komen".

En dan hoor/lees ik dit nu. Eerste gedachte is natuurlijk dat hopelijk iedereen er goed uit komt maar daarnaast is het verlies van deze kist zo ontzettend jammer.

EDIT: Ik lees net dat er een persoon is omgekomen ;(








De Convair heeft een gebouw geraakt:



[ Bericht 21% gewijzigd door Iemand91 op 10-07-2018 20:15:29 ]
pi_180382178
AIRBUS DOOPT CSERIES OM TOT A220
quote:
TOULOUSE - Airbus doopt de Bombardier CSeries om tot de A220. Dat maakte de vliegtuigbouwer donderdag bekend. Airbus nam deze maand formeel de verkoopactiviteiten van de CSeries over van Bombardier en integreert beide types in het eigen productportfolio.

De CS100 wordt nu de A220-100. Met een standaardcapaciteit van 120 passagiers en een vliegbereik van 5.741 kilometer is het type het op een na kleinste vliegtuig in de Airbus-portfolio. Alleen de A318 is met een capaciteit van 107 passagiers en een vliegbereik van 5.750 kilometer kleiner.

De CS300 wordt nu A220-300 genoemd en is de grote broer van de A220-100, kan 130 tot 140 passagiers vervoeren en heeft een vliegbereik van 6.112 kilometer. Qua capaciteit en vliegbereik is dat toestel daarmee net iets kleiner dan de A319neo.
pi_180382266
Nog wel met een Canadees vlaggetje. We zijn benieuwd naar de resultaten.
--
  Moderator dinsdag 10 juli 2018 @ 20:44:05 #154
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
  Moderator dinsdag 10 juli 2018 @ 21:14:11 #155
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_180384431
Spuit11.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 10 juli 2018 @ 22:03:06 #156
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_180386708
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 18:49 schreef Iemand91 het volgende:


En dan hoor/lees ik dit nu. Eerste gedachte is natuurlijk dat hopelijk iedereen er goed uit komt maar daarnaast is het verlies van deze kist zo ontzettend jammer.

EDIT: Ik lees net dat er een persoon is omgekomen ;(
;(

tbh was ik al verrast door de hele actie. Dat toestel stond niet voor niets al jaren stil.
En dan met 19 man een testvlucht gaan maken... Het lijkt erop dat het enthousiasme van de betrokkene het bewustzijn van de risico's en gevaren is overstegen.
So we just called him Fred
pi_180397522
De Convair crash in Zuid-Afrika heeft een tweede leven geëist; het gaat om een persoon die aanwezig was in het gebouw dat het toestel raakte:

pi_180423809
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 18:49 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Daar schrik ik van. Een paar dagen/weken geleden las ik hier nog over en had ik nog zo'n korte gedachte van "zo'n lange reis naar Nederland is niet zonder gevaar; hopelijk gaat dat allemaal goed komen".

En dan hoor/lees ik dit nu. Eerste gedachte is natuurlijk dat hopelijk iedereen er goed uit komt maar daarnaast is het verlies van deze kist zo ontzettend jammer.

EDIT: Ik lees net dat er een persoon is omgekomen ;(

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

De Convair heeft een gebouw geraakt:

[ afbeelding ]
Ik zag hem van de week nog vertrekken toen ik op P57 stond. Wat een heerlijk geluid maakte deze jongen. R.I.P. <3
Ook luchtverkeersleiding is maar gelul in de ruimte
  vrijdag 13 juli 2018 @ 10:00:11 #159
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_180441785
Alvast voor die morgen naar Parijs gaan.
Er zal weer een static op Esplanade de Invalides zijn.
In het verleden vlogen de kisten hiervoor na de parade vanaf Issy-Les Moulineaux.
Je kunt hier goed fotograferen. Begin parade is om 10:30.
Veel plezier iedereen die gaan. Wij gaan erna door naar de UK voor Fairford en Farnborough.
Fighters vliegen voor een groot gedeelte vanaf Chateaudun.

Het programma:

DÉFILÉ DES AVIONS - 10:35h
64 total: - 53 Air Force, - 6 Navy, - 2 Sécurité Civile, - 3 foreigners.

-------------------------------------------------------------------
Ouverture du défilé
9 ALPHAJET Patrouille de France

2018 : modernisation de la composante aéroportée
1 C135 GRV 2/91 « Bretagne »
1 MIRAGE 2000 N EC 2/4 « La Fayette »
3 RAFALE B EC 1/4 « Gascogne »

Opération Barkhane 75 ans 3e escadre de chasse
1 A330 MRTT PHÉNIX GRV 2/91 « Bretagne »
4 MIRAGE 2000 D 3e escadre de chasse

Formation et entraînement : aviation de chasse
2 ALPHAJET NG ETO
1 ALPHAJET BELGE ETO
2 ALPHAJET EAC
1 M346 SINGAPOURIEN

Opération Irma groupe aérien embarqué
4 RAFALE M Flottille 17F

Patrouille et surveillance
1 ATL2 Flottille 21F
1 FALCON 50 Flottille 24F

Opération Irma
1 A340 AIRBUS ET 3/60 Esterel
1 A400M 61e escadre de transport
2 CASA ET 1/62 « Vercors » ET 3/62 « Ventoux »

Opération Chammal
1 C135 GRV 2/91 « Bretagne »
2 RAFALE C 30e escadre de chasse
1 RAFALE B 30e escadre de chasse
1 RAFALE B 4e escadre de chasse

Opération EAP en Estonie
1 E-3F EDCA 00.036 « Berry »
3 MIRAGE 2000-5 EC 1/2 « Cigognes »
1 MIRAGE 2000 B EC 2/5 « Île de France »

Projection de puissance
3 MIRAGE 2000 RDI EC 2/5 « Île de France »
1 MIRAGE 2000-5 EC 1/2 « Cigognes »
2 ALPHAJET EE 3/8 « Côte-d’Or »

Coopération franco-allemande
1 C160 TRANSALL 64e escadre de transport
1 C130J 62e escadre de transport
1 A400M ALLEMAND

Formation et entraînement : aviation de transport
4 XINGU EAT

Sécurité civile
1 CANADAIR Base de Nîmes Garons
1 DASH Q400MR Base de Nîmes Garons

50 ans équipe de voltige de l'armée de l'air
2 SR 20
2 EXTRA 330 EVAA

-------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------

DÉFILÉ DES HÉLICOPTÈRES - 11:25h
30 total: - 18 Army, - 5 Air Force, - 2 Navy, - 3 Gendarmerie, - 2 Sécurité Civile.
-------------------------------------------------------------------
Protection du territoire
2 FENNEC EH 3/67 « Parisis »
1 FENNEC EH 5/67 « Alpilles »
2 CARACAL EH 1/67 « Pyrénées »

Combat aéromaritime et sauvegarde maritime
1 CAÏMAN Flottille 33F
1 DAUPHIN Flottille 35F

Territoire national
1 GAZELLE 3 RHC Etain
2 CAIMAN 1 RHC Phalsbourg
2 PUMA GIH Villacoublay

Module forces spéciales
1 TIGRE HAP 4 RHFS Pau
1 GAZELLE GATLING 4 RHFS Pau
1 CARACAL 4 RHFS Pau

Gendarmerie nationale
1 EC 145 Base de Villacoublay
2 EC 135 Base de Villacoublay

Sécurité civile
2 EC 145 Base de Issy

Sous-groupe aéromobile Attaque
1 TIGRE HAP 5 RHC Pau
1 GAZELLE HF-V
1 TIGRE HAD HF-V 1 RHC
1 PUMA PC 3 RHC Etain

Sous-groupe aéromobile Assaut
1 COUGAR 5 RHC
2 CAIMAN 1 RHC
1 TIGRE HAD 1 RHC
2 PC6 ETCM Montauban

Direct download: https://www.defense.gouv.(...)018%202juil18_BD.pdf

Valenciennes-Prouvy heeft ook een vliegshow en hier kom je langs.
  vrijdag 13 juli 2018 @ 10:09:35 #160
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_180441934
Website van Prouvy voor zaterdag:
https://www.va-infos.fr/2(...)-dans-la-continuite/

Nummertjes nog van 4 CAB zoals dat van Rotterdam haven naar Duitsland vertrok via Eindhoven op 21 en 22 juni:

FLIGHT 1 - R20880:
16-20880 UH-60M 3-4 AVN USAR
16-20882 UH-60M 3-4 AVN USAR
16-20883 UH-60M 3-4 AVN USAR
16-20888 UH-60M 3-4 AVN USAR
16-20914 UH-60M 3-4 AVN USAR

FLIGHT 2 - R08188:
15-08188 CH-47F B Co / 2-4 AVN USAR
15-08192 CH-47F B Co / 2-4 AVN USAR
17-20939 HH-60M C Co / 2-4 AVN USAR
17-20940 HH-60M C Co / 2-4 AVN USAR
17-20941 HH-60M C Co / 2-4 AVN USAR

FLIGHT 3 - R20835:
16-20835 UH-60M 3-4 AVN USAR
16-20837 UH-60M 3-4 AVN USAR
16-20842 UH-60M 3-4 AVN USAR
16-20885 UH-60M 3-4 AVN USAR
16-20916 UH-60M 3-4 AVN USAR

FLIGHT 4 - R20840:
16-20840 UH-60M 3-4 AVN USAR
16-20841 UH-60M 3-4 AVN USAR
16-20843 UH-60M 3-4 AVN USAR
16-20845 UH-60M 3-4 AVN USAR
16-20849 UH-60M 3-4 AVN USAR

FLIGHT 5 - R26497 (niet op Eindhoven geland)
90-26267 UH-60L A Co / 2-4 AVN USAR
93-26497 UH-60L A Co / 2-4 AVN USAR
93-26509 UH-60L A Co / 2-4 AVN USAR
98-26810 UH-60L A Co / 2-4 AVN USAR

FLIGHT 6 - R08465:
15-08184 CH-47F B Co / 2-4 AVN USAR
15-08465 CH-47F B Co / 2-4 AVN USAR

FLIGHT 7 - R26425:
90-26297 UH-60L A Co / 2-4 AVN USAR
92-26425 UH-60L A Co / 2-4 AVN USAR
94-26589 UH-60L A Co / 2-4 AVN USAR

FLIGHT 8 - R20886:
16-20879 UH-60M 3-4 AVN USAR
16-20884 UH-60M 3-4 AVN USAR
16-20886 UH-60M 3-4 AVN USAR
16-20891 UH-60M 3-4 AVN USAR
16-20915 UH-60M 3-4 AVN USAR

FLIGHT 9 - R08185:
15-08185 CH-47F B Co / 2-4 AVN USAR
15-08187 CH-47F B Co / 2-4 AVN USAR

FLIGHT 10 - R20836:
16-20836 UH-60M 3-4 AVN USAR
16-20846 UH-60M 3-4 AVN USAR
16-20847 UH-60M 3-4 AVN USAR
16-20848 UH-60M 3-4 AVN USAR
16-20852 UH-60M 3-4 AVN USAR

FLIGHT 11 - R08186:
15-08186 CH-47F B Co / 2-4 AVN USAR
15-08191 CH-47F B Co / 2-4 AVN USAR

FLIGHT 12 - R20871:
16-20871 HH-60M C Co / 2-4 AVN USAR
16-20872 HH-60M C Co / 2-4 AVN USAR
16-20873 HH-60M C Co / 2-4 AVN USAR
16-20874 HH-60M C Co / 2-4 AVN USAR
17-20938 HH-60M C Co / 2-4 AVN USAR
17-20942 HH-60M C Co / 2-4 AVN USAR

FLIGHT 13 - R20943:
13-20601 HH-60M C Co / 2-4 AVN USAR
13-20602 HH-60M C Co / 2-4 AVN USAR
17-20943 HH-60M C Co / 2-4 AVN USAR
17-20944 HH-60M C Co / 2-4 AVN USAR
17-20945 HH-60M C Co / 2-4 AVN USAR
17-20946 HH-60M C Co / 2-4 AVN USAR

FLIGHT 14 - R08464:
15-08190 CH-47F B Co / 2-4 AVN USAR
15-08464 CH-47F B Co / 2-4 AVN USAR
94-26569 UH-60L A Co / 2-4 AVN USAR
16-20838 UH-60M 3-4 AVN USAR

FLIGHT 15 - R08193:
15-08189 CH-47F B Co / 2-4 AVN USAR
15-08193 CH-47F B Co / 2-4 AVN USAR

(c) Best regards,
Rob Hendriks - www.fly-by.nl
  zaterdag 14 juli 2018 @ 12:07:12 #161
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_180465939
Transavia is dit jaar wel heel subtiel geweest met plaatsen van stickers op de geleasde kist van Miami Air:


En dan ook alleen aan de kant waar de passagiers instappen :+


TUI heeft ook een toestel van Miami Air te gast deze zomer en die hebben vrijwel hun volledige logo erop geplakt:
So we just called him Fred
pi_180466338
Moest echt drie keer kijken voor ik de transavia sticker zag :D
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  zaterdag 14 juli 2018 @ 12:43:13 #163
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_180466497
Wel grappig om te zien door de jaren heen hoe die toestellen uitgedost zijn geweest voor Nederlandse airlines (en het schema van Miami Air in al die jaren nooit veranderd is).

Opvalland dat TUI (toen nog Arkefly) en Transavia zo'n 10 jaar geleden duidelijk meer aandacht vestigde op het toestel dat het voor hun vloog.
So we just called him Fred
  Moderator zaterdag 14 juli 2018 @ 14:38:13 #164
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_180468170
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 10:09 schreef PluggieOD het volgende:
Website van Prouvy voor zaterdag:
https://www.va-infos.fr/2(...)-dans-la-continuite/

Nummertjes nog van 4 CAB zoals dat van Rotterdam haven naar Duitsland vertrok via Eindhoven op 21 en 22 juni:

FLIGHT 1 - R20880:
16-20880 UH-60M 3-4 AVN USAR
16-20882 UH-60M 3-4 AVN USAR
16-20883 UH-60M 3-4 AVN USAR
16-20888 UH-60M 3-4 AVN USAR
16-20914 UH-60M 3-4 AVN USAR

FLIGHT 2 - R08188:
15-08188 CH-47F B Co / 2-4 AVN USAR
15-08192 CH-47F B Co / 2-4 AVN USAR
17-20939 HH-60M C Co / 2-4 AVN USAR
17-20940 HH-60M C Co / 2-4 AVN USAR
17-20941 HH-60M C Co / 2-4 AVN USAR

FLIGHT 3 - R20835:
16-20835 UH-60M 3-4 AVN USAR
16-20837 UH-60M 3-4 AVN USAR
16-20842 UH-60M 3-4 AVN USAR
16-20885 UH-60M 3-4 AVN USAR
16-20916 UH-60M 3-4 AVN USAR

FLIGHT 4 - R20840:
16-20840 UH-60M 3-4 AVN USAR
16-20841 UH-60M 3-4 AVN USAR
16-20843 UH-60M 3-4 AVN USAR
16-20845 UH-60M 3-4 AVN USAR
16-20849 UH-60M 3-4 AVN USAR

FLIGHT 5 - R26497 (niet op Eindhoven geland)
90-26267 UH-60L A Co / 2-4 AVN USAR
93-26497 UH-60L A Co / 2-4 AVN USAR
93-26509 UH-60L A Co / 2-4 AVN USAR
98-26810 UH-60L A Co / 2-4 AVN USAR

FLIGHT 6 - R08465:
15-08184 CH-47F B Co / 2-4 AVN USAR
15-08465 CH-47F B Co / 2-4 AVN USAR

FLIGHT 7 - R26425:
90-26297 UH-60L A Co / 2-4 AVN USAR
92-26425 UH-60L A Co / 2-4 AVN USAR
94-26589 UH-60L A Co / 2-4 AVN USAR

FLIGHT 8 - R20886:
16-20879 UH-60M 3-4 AVN USAR
16-20884 UH-60M 3-4 AVN USAR
16-20886 UH-60M 3-4 AVN USAR
16-20891 UH-60M 3-4 AVN USAR
16-20915 UH-60M 3-4 AVN USAR

FLIGHT 9 - R08185:
15-08185 CH-47F B Co / 2-4 AVN USAR
15-08187 CH-47F B Co / 2-4 AVN USAR

FLIGHT 10 - R20836:
16-20836 UH-60M 3-4 AVN USAR
16-20846 UH-60M 3-4 AVN USAR
16-20847 UH-60M 3-4 AVN USAR
16-20848 UH-60M 3-4 AVN USAR
16-20852 UH-60M 3-4 AVN USAR

FLIGHT 11 - R08186:
15-08186 CH-47F B Co / 2-4 AVN USAR
15-08191 CH-47F B Co / 2-4 AVN USAR

FLIGHT 12 - R20871:
16-20871 HH-60M C Co / 2-4 AVN USAR
16-20872 HH-60M C Co / 2-4 AVN USAR
16-20873 HH-60M C Co / 2-4 AVN USAR
16-20874 HH-60M C Co / 2-4 AVN USAR
17-20938 HH-60M C Co / 2-4 AVN USAR
17-20942 HH-60M C Co / 2-4 AVN USAR

FLIGHT 13 - R20943:
13-20601 HH-60M C Co / 2-4 AVN USAR
13-20602 HH-60M C Co / 2-4 AVN USAR
17-20943 HH-60M C Co / 2-4 AVN USAR
17-20944 HH-60M C Co / 2-4 AVN USAR
17-20945 HH-60M C Co / 2-4 AVN USAR
17-20946 HH-60M C Co / 2-4 AVN USAR

FLIGHT 14 - R08464:
15-08190 CH-47F B Co / 2-4 AVN USAR
15-08464 CH-47F B Co / 2-4 AVN USAR
94-26569 UH-60L A Co / 2-4 AVN USAR
16-20838 UH-60M 3-4 AVN USAR

FLIGHT 15 - R08193:
15-08189 CH-47F B Co / 2-4 AVN USAR
15-08193 CH-47F B Co / 2-4 AVN USAR

(c) Best regards,
Rob Hendriks - www.fly-by.nl
Veel foto's kunnen maken Plug is ben je er niet geweest?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_180547647


Momenteel is de 2018 Farnborough Airshow gaande en er zijn al een flink aantal orders bekend gemaakt.
Deze is best opmerkelijk:
quote:
FARNBOROUGH, United Kingdom, July 17, 2018 /PRNewswire/ -- Boeing (NYSE: BA), Volga-Dnepr Group and CargoLogicHolding today signed a package of agreements that will further optimize the cargo transportation leaders' airplane fleet and global operations. The deals, announced at the 2018 Farnborough International Airshow, include a letter of intent to acquire 29 Boeing 777 Freighters, confirmation of an order for five Boeing 747-8 Freighters, the purchase of a crew pairing solution, and an agreement to work together on future freighter projects.

The package of agreements also includes a commitment for both companies to explore other freighter solutions, such as new production 767 Freighters or converted cargo jets such as the 737-800 Boeing Converted Freighter.
Ofwel:
- Order voor 29 nieuwe 777 vrachttoestellen. (letter of intent)
- Definitieve order voor 5 extra 747-8F vrachttoestellen.
- Mogelijk nieuwe 767 vrachttoestellen en omgebouwde 737-800BCF (Boeing Converted Freighter) vrachttoestellen.

Die order van 5 747-8F toestellen is onderdeel van hun originele Memorandum of Understanding van 20 toestellen uit 2015 die de groep elke zoveel tijd een aantal firm orders van maakt.
En die 767 blijft ook maar doorstomen. :P



[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 18-07-2018 00:22:56 ]
  dinsdag 17 juli 2018 @ 23:57:39 #166
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_180548880
De top 10 beste luchtvaartmaatschappijen id weer gekozen.


The top 10 world's best airlines for 2018
1. Singapore Airlines
2. Qatar Airways
3. ANA All Nippon Airways
4. Emirates
5. EVA Air
6. Cathay Pacific
7. Lufthansa
8. Hainan Airlines
9. Garuda Indonesia
10. Thai Airways

Een troostprijs is er voor Air France KLM met de beste maaltijden aan boord

Bron CNN

Ik heb dit jaar zelf met Qatar en met Easyjet gevlogen maar ik zie niet echt grote verschillen eigenlijk.
Wie dit leest is gek
pi_180549023

En de onboard van de Convair. Beste klapper zo te zien.

[ Bericht 2% gewijzigd door Carlos93 op 18-07-2018 00:13:56 ]
  woensdag 18 juli 2018 @ 00:14:26 #168
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_180549114
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 00:06 schreef Carlos93 het volgende:

En de onboard van de Convair.
Ik zou toch peentjes zweten. Iedereen blijft relatief kalm zo te zien/horen.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  woensdag 18 juli 2018 @ 03:29:17 #169
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_180550226
quote:
99s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 23:57 schreef Nieuwschierig het volgende:
De top 10 beste luchtvaartmaatschappijen id weer gekozen.

The top 10 world's best airlines for 2018
1. Singapore Airlines
2. Qatar Airways
3. ANA All Nippon Airways
4. Emirates
5. EVA Air
6. Cathay Pacific
7. Lufthansa
8. Hainan Airlines
9. Garuda Indonesia
10. Thai Airways

Een troostprijs is er voor Air France KLM met de beste maaltijden aan boord

Bron CNN

Ik heb dit jaar zelf met Qatar en met Easyjet gevlogen maar ik zie niet echt grote verschillen eigenlijk.
Easyjet ken ik niet, maar verschil tussen Qatar en de meeste lowcost is enorm..

Lufthansa is prima, maar of het top 10 is!?

En Hainan... wat een onzin. Toegegeven, ze zijn de beste Chinese airline, maar daar houdt het ook mee op.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  woensdag 18 juli 2018 @ 08:29:59 #170
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_180551991
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 00:06 schreef Carlos93 het volgende:

En de onboard van de Convair. Beste klapper zo te zien.
Prop draait nog, dus blijkbaar konden ze hem niet featheren of hebben ze er bewust gekozen om het niet te doen (omdat er nog vermogen beschikbaar was oid). Vreemd. En zonde.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_180555128
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 14:46 schreef Iemand91 het volgende:
De Airbus A380 heeft er sinds gisteren officieel een nieuwe operator bij; het Portugese Hi Fly heeft de eerste ex-Singapore 9V-SKC overgenomen en is gisteren vanuit Singapore via Abu Dhabi naar Malta gevlogen voor de paintjob.
Hi Fly wordt hiermee de 14e luchtvaartmaatschappij die met de A380 gaat vliegen en de nu als 9H-MIP geregistreerde A380 is hiermee de eerste A380 die een tweede eigenaar krijgt.
Het toestel werd in maart 2008 aan Singapore Airlines geleverd en vloog op 6 november 2017 haar laatste vlucht voor de maatschappij.
De cabin configuratie blijft hetzelfde als het was; 12 first, 60 business en 399 economy class stoelen.

Aankomst in Malta:
[ link | afbeelding ]Hifly Malta Airbus A380-841 | 9H-MIP | LMML by Melvin Debono, on Flickr
En de livery zit er op. Toestel wordt naar de 2018 Farnborough Airshow gevlogen waar het van 19 t/m 22 juli zal staan.
http://www.hifly.aero/en/(...)gh-airshow-2018.html

  woensdag 18 juli 2018 @ 14:23:48 #172
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_180558130
Hoe "saven ze de coral reefs"? Door er met A380´s vol toeristen naar toe te vliegen :?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  woensdag 18 juli 2018 @ 14:30:39 #173
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_180558328
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 22:57 schreef Iemand91 het volgende:

En die 767 blijft ook maar doorstomen. :P

[ afbeelding ]
Zal mij ook niks verbazen als de 797 uiteindelijk de 767-7,-8 en -9 worden.
So we just called him Fred
pi_180558404
Plaatje is een 777? :?

Boeing lijkt rijkelijk laat met die 789 en sowieso, een twin aisle kleiner dan de 787-8 klinkt als een dom plan. :')
Jack does it in real time...
pi_180569590


Vanaf morgen komt het Israëlische El Al tot en met 30 augustus elke donderdag met de Boeing 747-400 naar Amsterdam. (dus 7 maal)
De 747 voert de vluchten LY337 (12:25 uur aankomst op Schiphol) en LY338 (14:10 uur vertrek van Schiphol) uit.
De maatschappij heeft nog 6 747-400's in de vloot en faseert dit type in de zomer van 2019 uit.

Dit zullen dus wel de laatste 747-passagiersvluchten zijn die náár Schiphol worden ingezet door een buitenlandse airline...
pi_180578228
De Airbus Beluga XL maakt momenteel haar eerste vlucht: https://www.flightradar24.com/BELUGAXL/1d2ee329



pi_180589806
Wat een gevaarte joh :o
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  donderdag 19 juli 2018 @ 18:17:28 #178
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_180590132
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 10:52 schreef Iemand91 het volgende:
De Airbus Beluga XL maakt momenteel haar eerste vlucht: https://www.flightradar24.com/BELUGAXL/1d2ee329

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die livery _O_
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator donderdag 19 juli 2018 @ 22:25:04 #179
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_180596033
Bijzondere gast vandaag op Eelde

https://www.rtvnoord.nl/n(...)ningen-Airport-Eelde
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_180616216
Beetje hoog, maar zojuist twee gevechtsvliegtuigen boven Alkmaar, iemand?
pi_180620641


Lockheed Martin Chief Test Pilot & Chief of Flight Operations - Captain Wayne Roberts sluit zijn carriere in stijl af. Na de Farnborough International Airshow 2018 gaat hij met pensioen.
Toestel is de Lockheed Martin LM-100J; de geüpdate versie van de L-100; beide civiele versies van de C-130 Hercules.





[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 21-07-2018 01:53:23 ]
  zaterdag 21 juli 2018 @ 10:52:06 #182
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_180626406
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 00:31 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]

Lockheed Martin Chief Test Pilot & Chief of Flight Operations - Captain Wayne Roberts sluit zijn carriere in stijl af. Na de Farnborough International Airshow 2018 gaat hij met pensioen.
Toestel is de Lockheed Martin LM-100J; de geüpdate versie van de L-100; beide civiele versies van de C-130 Hercules.


[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een geweldig toestel is dat toch ook he :D . En een looping had ik nooit verwacht eigenlijk :D . Erg vet om te zien.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 21 juli 2018 @ 16:33:57 #183
39237 crew  H_T
2733
pi_180632361
Ik zag net op Schiphol een toestel van FlyBe taxiën op 1 propeller. Is dat normaal?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  zaterdag 21 juli 2018 @ 16:36:37 #184
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_180632404
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 16:33 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik zag net op Schiphol een toestel van FlyBe taxiën op 1 propeller. Is dat normaal?
Taxi-in en out op 1 motor wordt regelmatig gedaan om brandstof uit te sparen. Kort voor vertrek wordt dan de tweede motor ook gestart. (Of er wordt een motor gestopt vlak na de landing).

Bij Cityhopper Embraers wordt dit ook steevast gedaan, alleen valt het daar wat minder op omdat het turbinemotoren zijn ;)

De rest van de KLM vloot doet dit overigens niet, voor zover ik weet.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_180633080
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 16:36 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Taxi-in en out op 1 motor wordt regelmatig gedaan om brandstof uit te sparen. Kort voor vertrek wordt dan de tweede motor ook gestart. (Of er wordt een motor gestopt vlak na de landing).

Bij Cityhopper Embraers wordt dit ook steevast gedaan, alleen valt het daar wat minder op omdat het turbinemotoren zijn ;)

De rest van de KLM vloot doet dit overigens niet, voor zover ik weet.
Waarom niet? Beetje raar als je het uit kostenoverwegingen doet en het gaat
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zaterdag 21 juli 2018 @ 17:15:15 #186
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_180633207
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 17:08 schreef vipergts het volgende:

[..]

Waarom niet? Beetje raar als je het uit kostenoverwegingen doet en het gaat
Omdat het toch afleid als je bezig bent een motor te starten tijdens het taxien.
Op intercontinentale vluchten is de besparing zo enorm gering ten opzichte van de gehele vlucht dat het de moeite niet is.

Op de 737 is dat minder het geval, maar omdat het starten van een 737-motor meer handelingen heeft dan bijvoorbeeld een Embraer, is de kans op fouten te groot door afleidingen tijdens het taxien. Vandaar dat ook op dat toestel is besloten een beetje meer brandstof te verbruiken, en de motor op een rustig moment te starten, terwijl je nog stilstaat.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 21 juli 2018 @ 18:08:18 #187
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_180634519
Heel oude tweet:

quote:
Tower: Cessna 310, that taxiway is approved for single engine use only. Pilot: Roger, shutting down one engine. #aviation
Ik vind deze echt geweldig :D .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_180634787
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 17:15 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Omdat het toch afleid als je bezig bent een motor te starten tijdens het taxien.
Op intercontinentale vluchten is de besparing zo enorm gering ten opzichte van de gehele vlucht dat het de moeite niet is.

Op de 737 is dat minder het geval, maar omdat het starten van een 737-motor meer handelingen heeft dan bijvoorbeeld een Embraer, is de kans op fouten te groot door afleidingen tijdens het taxien. Vandaar dat ook op dat toestel is besloten een beetje meer brandstof te verbruiken, en de motor op een rustig moment te starten, terwijl je nog stilstaat.
Ik zou er eerlijk gezegd als passagier niet zo heel blij mee zijn. Je neemt wel een extra risico namelijk.
Bedoel wat als die andere ook uitvalt, zolang ie al op de grond is zal het niet veel uitmaken.
Maar zou dat toch echt even niet graag zien als je nog in de lucht bent.
Do what you love, love what you do!
  zaterdag 21 juli 2018 @ 18:25:01 #189
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_180634860
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 18:21 schreef kree het volgende:

[..]

Ik zou er eerlijk gezegd als passagier niet zo heel blij mee zijn. Je neemt wel een extra risico namelijk.
Bedoel wat als die andere ook uitvalt, zolang ie al op de grond is zal het niet veel uitmaken.
Maar zou dat toch echt even niet graag zien als je nog in de lucht bent.
Als je hoog genoeg zit gewoon beide motoren uit en naar binnen zweven. Lekker zuinig!
Wel zorgen voor voldoende snelheid, anders red je de gate niet. Op de polderbaan kan het dus bijvoorbeeld niet.

Tenzij je een sleepwagentje regelt, die zie je ook wel eens voorbij komen als ze stil komen te vallen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_180634904
quote:
12s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 18:25 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Als je hoog genoeg zit gewoon beide motoren uit en naar binnen zweven. Lekker zuinig!
Wel zorgen voor voldoende snelheid, anders red je de gate niet. Op de polderbaan kan het dus bijvoorbeeld niet.
Nou ik heb het nooit meegemaakt en toch best veel gevlogen.
Maar als ik in een zweefvliegtuig wil dan huur ik er wel eentje hahaha.
En ik weet dat ze best kunnen zweven, maar wil dat echt alleen in een noodsituatie mee maken. :)
Do what you love, love what you do!
  zaterdag 21 juli 2018 @ 18:29:22 #191
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_180634944
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 18:27 schreef kree het volgende:

[..]

Nou ik heb het nooit meegemaakt en toch best veel gevlogen.
Maar als ik in een zweefvliegtuig wil dan huur ik er wel eentje hahaha.
En ik weet dat ze best kunnen zweven, maar wil dat echt alleen in een noodsituatie mee maken. :)
Ik was sarcastisch, nam eigenlijk aan dat jij dat ook was gezien je PI ;)

Maar uiteraard wordt een motor pas gestopt na landing, en wordt de tweede motor op tijd gestart voor takeoff. Het is puur om brandstof (en tijd) te besparen tijdens het taxien.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_180634982
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 18:29 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik was sarcastisch, nam eigenlijk aan dat jij dat ook was gezien je PI ;)

Maar uiteraard wordt een motor pas gestopt na landing, en wordt de tweede motor op tijd gestart voor takeoff. Het is puur om brandstof (en tijd) te besparen tijdens het taxien.
Nou beetje sarcastisch. Want het is toch ook niet normaal gebruik om dat te doen denk.
Heb het dus ook nooit meegemaakt. Maar zou toch een beetje angstig worden als er een motor uit gaat ineens terwijl je nog volledig in de lucht bent :)
Do what you love, love what you do!
  zaterdag 21 juli 2018 @ 18:35:05 #193
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_180635053
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 18:31 schreef kree het volgende:

[..]

Nou beetje sarcastisch. Want het is toch ook niet normaal gebruik om dat te doen denk.
Heb het dus ook nooit meegemaakt. Maar zou toch een beetje angstig worden als er een motor uit gaat ineens terwijl je nog volledig in de lucht bent :)
Dat gebeurt dan ook niet ;) (Tenzij de motor defect raakt uiteraard, en ja, snap dat je daar angstig van wordt :)).
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_180635090
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 18:35 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat gebeurt dan ook niet ;) (Tenzij de motor defect raakt uiteraard, en ja, snap dat je daar angstig van wordt :)).
tja ach heb ook totaal geen vliegangst, vindt het wel mooi altijd.
Haha ik zou zo aircrash inventigation kijken in het vliegtuig. hahaha maar die zullen ze wel niet afspelen.
Do what you love, love what you do!
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 22 juli 2018 @ 11:33:23 #195
39237 crew  H_T
2733
pi_180648871
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 16:36 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Taxi-in en out op 1 motor wordt regelmatig gedaan om brandstof uit te sparen. Kort voor vertrek wordt dan de tweede motor ook gestart. (Of er wordt een motor gestopt vlak na de landing).

Bij Cityhopper Embraers wordt dit ook steevast gedaan, alleen valt het daar wat minder op omdat het turbinemotoren zijn ;)

De rest van de KLM vloot doet dit overigens niet, voor zover ik weet.
Dank u :)

Lijkt me toch wel eens mooi, met zo'n propellervliegtuig mee O+
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  zondag 22 juli 2018 @ 11:43:56 #196
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_180649082
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 11:33 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Dank u :)

Lijkt me toch wel eens mooi, met zo'n propellervliegtuig mee O+
Het heeft zeker zijn charmes!

En er is vast wel een goedkoop op en neertje te vinden. Maak je er gelijk een leuke citytrip van ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 22 juli 2018 @ 12:12:39 #197
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_180649545
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 17:15 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Omdat het toch afleid als je bezig bent een motor te starten tijdens het taxien.
Op intercontinentale vluchten is de besparing zo enorm gering ten opzichte van de gehele vlucht dat het de moeite niet is.

Op de 737 is dat minder het geval, maar omdat het starten van een 737-motor meer handelingen heeft dan bijvoorbeeld een Embraer, is de kans op fouten te groot door afleidingen tijdens het taxien. Vandaar dat ook op dat toestel is besloten een beetje meer brandstof te verbruiken, en de motor op een rustig moment te starten, terwijl je nog stilstaat.
Straalmotoren worden bij mijn weten altijd bij de gate gestart, kost veel te veel tijd omdat op de startbaan te doen.
Maar ook dan kan je evengoed nog steeds op 1 motor taxiën, je laat de ander dan simpelweg op idle staan.
So we just called him Fred
  zondag 22 juli 2018 @ 12:17:47 #198
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_180649618
quote:
7s.gif Op zondag 22 juli 2018 12:12 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Straalmotoren worden bij mijn weten altijd bij de gate gestart, kost veel te veel tijd omdat op de startbaan te doen.
Maar ook dan kan je evengoed nog steeds op 1 motor taxiën, je laat de ander dan simpelweg op idle staan.
Bij de Embraers wordt bijna altijd single engine taxi out / in uitgevoerd. Juist het niet idle hoeven draaien is de brandstofbesparing (en een klein beetje tijdwinst omdat je eerder kunt gaan taxiën).

Overigens wordt de motor al gestart tijdens het taxiën, zo een 3 minuten voor vertrek. Een Embraermotor doet er ongeveer 45 seconden over om op te starten, en moet daarna nog 2 minuten opwarmen voor takeoff. Dat zou op de baan inderdaad te lang duren :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_180651759
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 17:15 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Omdat het toch afleid als je bezig bent een motor te starten tijdens het taxien.
Op intercontinentale vluchten is de besparing zo enorm gering ten opzichte van de gehele vlucht dat het de moeite niet is.
Ook op intercontinentale vluchten loont het 1 motor taxiën wel degelijk (besparing is klein, maar waarom niet), maar is er voor gekozen bij KLM om dit alleen bij aankomst te doen (indien mogelijk). Op 1 motor taxiën heeft bij een zware ICA machine iets meer planning nodig dan bij een embraer, maar als het kan, wordt het gedaan.

Vertrekkend niet, maar dat heeft te maken met zowel risico vermijding als standaardisatie binnen de ica vloot.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zondag 22 juli 2018 @ 15:32:56 #200
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_180653057
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 14:24 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Ook op intercontinentale vluchten loont het 1 motor taxiën wel degelijk (besparing is klein, maar waarom niet), maar is er voor gekozen bij KLM om dit alleen bij aankomst te doen (indien mogelijk). Op 1 motor taxiën heeft bij een zware ICA machine iets meer planning nodig dan bij een embraer, maar als het kan, wordt het gedaan.

Vertrekkend niet, maar dat heeft te maken met zowel risico vermijding als standaardisatie binnen de ica vloot.
Ik wist het niet zeker meer inderdaad ;) KLC dus zowel in- als uittaxien, KLM alleen in-.Thanks voor de aanvulling.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')