abonnement Unibet Coolblue
pi_185843619
Een nieuwe start




Welkom in het centrale FvD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Als enige politieke beweging handelen wij vanuit een totaalvisie op de grote problematiek die nu in Nederland speelt: we hebben ongetwijfeld op bepaalde punten overlap met allerlei partijen, maar Forum voor Democratie wil niet alleen de symptomen van de huidige crisis aanpakken (zoals de ongecontroleerde immigratie, de uitzichtloze euro2, het verslechterend onderwijs, en het onhoudbare zorgstelsel); vooral richten we ons op de achterliggende oorzaak: het politieke systeem zélf. Je gaat een huis niet verbouwen als de fundamenten verrot zijn. We moeten beginnen bij de basis: ons politieke systeem stamt uit 1848 en sluit niet meer aan bij deze tijd en bij de wensen van de kiezers.

Partijkartel
Een kleine groep partijleden – van een select aantal partijen – heeft in Nederland de touwtjes in handen. Deze groep van circa 10.000 mensen noemen wij het partijkartel1. Volksvertegenwoordigers en bestuurders worden nu vooral gerekruteerd door de partijleiding zélf – een systeem van coöptatie waardoor vooral meelopers en jaknikkers komen bovendrijven die het nogal eens aan visie en moed ontbreekt. Deze carrièrepolitici willen vervolgens doorschuiven naar een burgemeesterspost, een topfunctie bij een zorgverzekeraar of de hoofdprijs: iets in Brussel. Het is de partij die de baan regelt. De loyaliteit van de volksvertegenwoordiger ligt bij de partijtop – niet bij de kiezer. Hierdoor komen de belangen van de bevolking vaak laag op het prioriteitenlijstje terecht. Partijbelang gaat boven landsbelang.

Dit willen wij veranderen. Ons belangrijkste agendapunt is democratische vernieuwing. Zoals Eberhard van der Laan3 eerder deze week constateerde: “De partijpolitiek is aan het einde van zijn levenscyclus gekomen (…) de burger haakt af“. Daarom zijn bindende referenda noodzakelijk – evenals gekozen burgemeesters. Er is in ons land voldoende talent aanwezig – alleen komt dat niet tot wasdom door de achterhaalde partijcultuur. Nieuwe generaties gaan niet naar rokerige zaaltjes; daarom gaan we e-democracy in Nederland introduceren. De mensen zoveel mogelijk online betrekken bij de zaken die hen raken. Binnenkort lanceren we op onze website het ‘democratie dashboard‘ waar kiezers zélf het heft in handen kunnen nemen om dingen te veranderen via petities, burgerinitiatieven en crowdfunding – en waar ze zich bovendien kunnen kandideren voor openbare functies.

Filmpjes en plaatjes hieronder in de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 25 maart 2019 @ 16:13:16 #2
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_185844101
Ik moest laatst weer aan deze video denken.



TWEE JAAR LATER...


GROOTSTE PARTIJ IN DE EK EN PEILINGEN OMG



Benieuwd of Tim Hofman zich nu net zo dom voelt als destijds John Oliver die Trump sméééééékte om voor het Presidentschap te gaan.

Met zijn laatdunkende gelul. You played yourself, Tim.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 25 maart 2019 @ 16:34:34 #3
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_185844391
Vraagje: waarom is FvD vooral in Zuid- en Noord-Holland zo groot? Of is daar niet echt een specifieke reden voor aan te wijzen?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_185844476
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2019 16:34 schreef heywoodu het volgende:
Vraagje: waarom is FvD vooral in Zuid- en Noord-Holland zo groot? Of is daar niet echt een specifieke reden voor aan te wijzen?
Omdat ze het goed doen in steden. Je zou dan denken aan studenten, maar maar 20% van de FvD stemmers is onder de 35. 56% is boven de 50. Ik zou de reden dat ze dus zo groot zijn in steden niet weten.

https://nos.nl/artikel/22(...)-stemmers-eruit.html
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 25 maart 2019 @ 17:12:02 #5
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_185844991
PAF mevrouwtje is aangehouden door de politie. Mooi.
  maandag 25 maart 2019 @ 17:20:38 #6
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_185845124
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 17:12 schreef YazooW het volgende:
PAF mevrouwtje is aangehouden door de politie. Mooi.
Dat was te verwachten.
pi_185845147
PAF-mevrouwtje (?) had haar gezicht netjes verborgen maar was heur haar (coupe Geert) vergeten. Ja dan krijg je dat. Zal ook eens niet uit Nijmegen komen natuurlijk.

quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 16:13 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik moest laatst weer aan deze video denken.



TWEE JAAR LATER...


GROOTSTE PARTIJ IN DE EK EN PEILINGEN OMG

[ afbeelding ]

Benieuwd of Tim Hofman zich nu net zo dom voelt als destijds John Oliver die Trump sméééééékte om voor het Presidentschap te gaan.

Met zijn laatdunkende gelul. You played yourself, Tim.
Sylvana: "De een houdt van jongetjes, de ander houdt van meisjes." Ruimdenkend!

Verder dit hele programma en deze hele man nooit gezien. Of ja wacht, van Dijkhoff: "Ja dus?"

Vind dit filmpje verder oprecht wel geinig. Je weet dat je vooral in de zeik wordt genomen maar je gaat er toch een momentje pakken. Tja.

Het is wel een beetje volksverlakkerij. Het is een soort vloggen maar dan bedacht aan de vergadertafel door de omroepbaasjes van BNN/VARA en met belastinggeld tot in de puntjes geproduceerd om "de jeugd" met een bepaalde agenda te bereiken. "Nou denkt iedereen: zo'n links meisje dat het allang wist" (haar keuze voor GL of D66). Nou, inderdaad.

Daarom opnieuw: saneren die NPO. Tim is vast een echte idealist, die kan dit soort dingen vast ook wel voor YouTube-advertenties doen in plaats van een ambtenarensalaris.
pi_185845770
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2019 16:34 schreef heywoodu het volgende:
Vraagje: waarom is FvD vooral in Zuid- en Noord-Holland zo groot? Of is daar niet echt een specifieke reden voor aan te wijzen?
Daar zal de verandering van het straatbeeld het grootste zijn.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  maandag 25 maart 2019 @ 18:08:33 #9
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_185845852
Holy fuck, mensen zijn echt knettergek tegenwoordig _O-

https://www.doorbraak.eu/(...)andaag-in-amsterdam/

Als weldenkend persoon ga je toch niet bij dit soort gekkies lopen.
Al die borden voor Baudet ook :D _O-
pi_185845928
Dat gevoel als je een Engelstalig spandoek wilt maken maar je wel het woord "allochtonen" moet zien te vertalen. :N
  maandag 25 maart 2019 @ 18:17:31 #11
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_185846010
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 17:22 schreef Vasilevski het volgende:
Daarom opnieuw: saneren die NPO. Tim is vast een echte idealist, die kan dit soort dingen vast ook wel voor YouTube-advertenties doen in plaats van een ambtenarensalaris.
Ja heel leuk maar Nederland heeft dus al de zwakste en kleinste PO van West Europa. Naar uitgaven per hoofd van de bevolking.

Een PO heeft wel degelijk een positieve invloed op allerlei nobele zaken, maarja, als men voor desinformatie, haat, corruptie en verdeeldheid is, dan niet.

https://www.transparency.(...)ep-minder-corruptie/

http://stukroodvlees.nl/p(...)ot-politieke-kennis/

http://stukroodvlees.nl/d(...)einformeerd-publiek/
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_185846100
quote:
6s.gif Op maandag 25 maart 2019 18:08 schreef S95Sedan het volgende:
Holy fuck, mensen zijn echt knettergek tegenwoordig _O-

https://www.doorbraak.eu/(...)andaag-in-amsterdam/

Als weldenkend persoon ga je toch niet bij dit soort gekkies lopen.
Al die borden voor Baudet ook :D _O-
Wat helemaal treurig is dat er groepen zoals BLM bestaan in Nederland, wat moet je met zo’n organisatie in Nederland?
En dan die andere borden die rechtstreeks vanuit Amerika zijn gekopieerd. “Protect indeginous tribes.” Bedoelen ze nu dat het Nederlands autochtone volk extra bescherming nodig heeft? Waarom loop je dan mee in deze mars?
Beroepsactivisten zijn het, het zou mij niets verbazen dat die mensen betaald krijgen.
pi_185846697
quote:
6s.gif Op maandag 25 maart 2019 18:08 schreef S95Sedan het volgende:
Holy fuck, mensen zijn echt knettergek tegenwoordig _O-

https://www.doorbraak.eu/(...)andaag-in-amsterdam/

Als weldenkend persoon ga je toch niet bij dit soort gekkies lopen.
Al die borden voor Baudet ook :D _O-
Wat een volk zeg. Nederland gaat kapot aan deze blanke zelfhaat en extreem feminisme.
  maandag 25 maart 2019 @ 19:04:53 #14
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_185846757
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 17:12 schreef YazooW het volgende:
PAF mevrouwtje is aangehouden door de politie. Mooi.
Pas 21!! :(
pi_185847412
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 19:01 schreef Moustachio het volgende:

[..]

Wat een volk zeg. Nederland gaat kapot aan deze blanke zelfhaat en extreem feminisme.
Of gaat Nederland "kapot" door dit soort overdijvingen ?
Kapot niet.... maar niet fraai
pi_185847450
Het is grote mode een grote bek te hebben.
Marion Bloem kreeg ook veel van dit soort verbale geweld te verwerken, toen ze zich inspande voor een generaal pardon.
Maar daar hoor je niet veel van . Liever wil men het niet weten

MarionBloem twitterde op zondag 24-03-2019 om 22:11:37 Ik werd dagelijks met de dood bedreigd toen ik actie voerde voor een generaal pardon,maar daar zat niemand mee. Is TB bang dan? https://t.co/VqLVjLgt25 reageer retweet
  maandag 25 maart 2019 @ 20:12:36 #17
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_185848000
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 19:44 schreef Bluesdude het volgende:
Het is grote mode een grote bek te hebben.
Marion Bloem kreeg ook veel van dit soort verbale geweld te verwerken, toen ze zich inspande voor een generaal pardon.
Maar daar hoor je niet veel van . Liever wil men het niet weten

MarionBloem twitterde op zondag 24-03-2019 om 22:11:37 Ik werd dagelijks met de dood bedreigd toen ik actie voerde voor een generaal pardon,maar daar zat niemand mee. Is TB bang dan? https://t.co/VqLVjLgt25 reageer retweet
Wat dacht je van Melkert die moest onderduiken in het buitenland.

Had achteraf gewoon gelijk met zijn 'je staat op met Fortuyn en wordt de volgende dag wakker met Le Pen.'
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_185848122
quote:
6s.gif Op maandag 25 maart 2019 18:08 schreef S95Sedan het volgende:
Holy fuck, mensen zijn echt knettergek tegenwoordig _O-

https://www.doorbraak.eu/(...)andaag-in-amsterdam/

Als weldenkend persoon ga je toch niet bij dit soort gekkies lopen.
Al die borden voor Baudet ook :D _O-
Ik zie een hoop anti-blank racisme voorbijkomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2019 20:20:02 ]
  maandag 25 maart 2019 @ 20:25:51 #19
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_185848263
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2019 19:04 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Pas 21!! :(
(Klimaat)Kind dus nog, die zich met winden van onbezonnen gegil laat verheerlijken. Iedereen die daar zo lekker mee gonsde, kan zich achter de oren krabben.

Wel triest allemaal, net als Voltaire en onze minister president met wie ik het hartgrondig oneens ben, hoop ik met ganser harte dat wij ons recht op onze meningsverschillen zullen mogen blijven verdedigen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 25 maart 2019 @ 20:40:37 #20
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_185848617
quote:
15s.gif Op maandag 25 maart 2019 20:25 schreef Vallon het volgende:

[..]

(Klimaat)Kind dus nog, die zich met winden van onbezonnen gegil laat verheerlijken. Iedereen die daar zo lekker mee gonsde, kan zich achter de oren krabben.

Wel triest allemaal, net als Voltaire en onze minister president met wie ik het hartgrondig oneens ben, hoop ik met ganser harte dat wij ons recht op onze meningsverschillen zullen mogen blijven verdedigen.
Ben benieuwd waarom je het oneens bent met Rutte!
  maandag 25 maart 2019 @ 20:50:34 #21
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_185848818
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2019 20:40 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ben benieuwd waarom je het oneens bent met Rutte!
Waarom wil je dat weten ? In hoeverre is dat relevant ?

Mocht je dat (willen) denken, heeft mijn aversie niets te maken met het topic noch inhoud...... ik verfoei tot in m'n vezels, Rutte's (weg)gedraai, hoe hij de gedane beloften verkwanseld en de wijze waarop hij politiek vermaakt tot een willekeurig opportunistisch schaakspel dat zijn slappewasrijke vriendjes bevoordeeld.
Deels datgene, het kartel van ons doet ons, waar FvD zich zo tegen verzet. En nee, dat ik het hier eens ben met FvD uitgangspunten wil niet zeggen dat alles van hun zijde, goed vind.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 25 maart 2019 @ 20:55:51 #22
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_185848925
quote:
18s.gif Op maandag 25 maart 2019 20:50 schreef Vallon het volgende:

[..]

Waarom wil je dat weten ? In hoeverre is dat relevant ?

Mocht je dat (willen) denken, heeft mijn aversie niets te maken met het topic noch inhoud...... ik verfoei tot in m'n vezels, Rutte's (weg)gedraai, hoe hij de gedane beloften verkwanseld en de wijze waarop hij politiek vermaakt tot een willekeurig opportunistisch schaakspel dat zijn slappewasrijke vriendjes bevoordeeld.
Deels datgene, het kartel van ons doet ons, waar FvD zich zo tegen verzet. En nee, dat ik het hier eens ben met FvD uitgangspunten wil niet zeggen dat alles van hun zijde, goed vind.
Oké, bedankt voor jouw antwoord. Helder. (Ik ga er niet op door want dat gaat off topic.)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 25 maart 2019 @ 21:33:18 #23
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_185849660
In hoeveel Provinciale Staten is Baudet eigenlijk gekozen? Noord en Zuid Holland? :D
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 25 maart 2019 @ 23:06:19 #24
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_185851595
Jinek gaat over die bedreiger.
pi_185853754
Misschien een idee voor forum voor Baudet om na belastingverlagingen donaties te belonen. Net als in de VS.

pi_185853820
https://www.telegraaf.nl/(...)en-afstand-van-tweet

Oké, geen excuses maar het ligt aan de interpretatie van de lezers.

Volgende keer gaat ze zorgvuldiger Tweeten zodat zelfs de tyfusdebiele bevolking het snapt.

En vervolgens mag ze gewoon blijven alsof er niks aan de hand is. :)
pi_185853873
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 07:10 schreef Lenny_Leonard het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)en-afstand-van-tweet

Oké, geen excuses maar het ligt aan de interpretatie van de lezers.

Volgende keer gaat ze zorgvuldiger Tweeten zodat zelfs de tyfusdebiele bevolking het snapt.

En vervolgens mag ze gewoon blijven alsof er niks aan de hand is. :)
Wat zijn het toch slechte verliezers, kinderachtig en sneu dat linkse volk
  Moderator dinsdag 26 maart 2019 @ 08:49:21 #28
236264 crew  capricia
pi_185854483
Definitely not CIA
pi_185854498
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 08:49 schreef capricia het volgende:
[ afbeelding ]
Hehe, wat een verraad aan hun stemmers.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 26 maart 2019 @ 09:05:54 #30
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_185854639
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 08:49 schreef capricia het volgende:
[ afbeelding ]
Baudet gaat nog volgen, die is ook in de Staten gekozen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator dinsdag 26 maart 2019 @ 09:10:01 #31
236264 crew  capricia
pi_185854684
Maar het verscheurt Hiddema innerlijk.
quote:
"Onder druk van dit psychologische verwerkingsproces, ben ik tot de conclusie gekomen dat ik die zetels niet kan gaan innemen. Ik kan niet de een de rug toekeren en de ander omarmen. Ik ben innerlijk verscheurd", zegt Hiddema.

https://amp.nos.nl/artike(...)tter_impression=true
Definitely not CIA
pi_185854805
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 08:50 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Hehe, wat een verraad aan hun stemmers.
Mwoah, je ziet wel vaker dat lijstduwers worden verkozen waarna ze bedanken voor de eer. Vind vooral de wijze waarop Hiddema afstand doet van z'n zetels potsierlijk.

'Psychologische verwerkingsproces. Innerlijk verscheurd.'

Hoepel toch op met dat pedante gezwets.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 26 maart 2019 @ 09:26:53 #33
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_185854870
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 09:10 schreef capricia het volgende:
Maar het verscheurt Hiddema innerlijk.
[..]

https://amp.nos.nl/artike(...)tter_impression=true
:')
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator dinsdag 26 maart 2019 @ 09:27:43 #34
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_185854882
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 09:10 schreef capricia het volgende:
Maar het verscheurt Hiddema innerlijk.
[..]

https://amp.nos.nl/artike(...)tter_impression=true
Die man heeft echt wel een flink ego hé. _O- wat een gezwets.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_185854905
quote:
VN-wetenschapper geeft klimaatfraude toe

De VN-wetenschapper achter het IPCC-rapport over het smelten van de gletsjers dat laatst werd herroepen, geeft toe dat hij wist dat het rapport niet klopte. De wetenschapper, Dr. Murari Lal, zegt dit in een interview met de Britse krant The Mail on Sunday.

Lal zei dat hij de feitelijk onjuiste informatie in het rapport verwerkte om zo politici aan te zetten tot actie. "Het was van belang voor de regio, dus hadden we het idee dat we het erin moesten stoppen", zei Lal. Verschillende pogingen van wetenschappers de foutieve informatie te weren uit het rapport werden door Lal genegeerd.

Op basis van de rapporten van het VN-Klimaatpanel (IPCC) baseren regeringen hun klimaatbeleid.

Voodoo-wetenschap Vorige week was de voorzitter van het Klimaatpanel, Raj Pacahauri, genoodzaakt de claim uit het rapport terug te nemen dat in 2035 de gletsjers in het Himalayagebergte zouden zijn gesmolten. Eerder noemde hij een wetenschappelijk rapport uit India dat stelde dat de VN-claim onhoudbaar was nog 'voodoo-wetenschap'.

Het Klimaatpanel kwam al eerder in problemen toen hackers documenten vrijgaven waaruit zou blijken dat het panel zich had gebaseerd op gemanipuleerde feiten.
Bron
pi_185855253
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 09:30 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Bron
En nu is de klimaatzwendel bewezen? Of wat is je punt precies?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_185855279
quote:
5s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 09:56 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

En nu is de klimaatzwendel bewezen? Of wat is je punt precies?
Ik maak geen punt. Ik vind dat dit gezien de standpunten van de partij een prima nieuwsbericht is voor de discussie hier ^O^
pi_185855295
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 09:58 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ik maak geen punt. Ik vind dat dit gezien de standpunten van de partij een prima nieuwsbericht is voor de discussie hier ^O^
Oke, wat is jouw reactie op dit nieuwsbericht dan?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_185855369
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 09:30 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Bron
24-01-2010, 17:05

Je haalt er nieuws van 9 jaar geleden bij. Geen interessant nieuwsbericht voor dit topic zoals je beweert.
pi_185855374
Je mag toch wel van hyperboreaal Sjerrie verwachten dat hij zelf afreist naar het noordpoolgebied om daar zelf het smelten van gletsjers groot en klein te aanschouwen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_185855379
quote:
5s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 09:59 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Oke, wat is jouw reactie op dit nieuwsbericht dan?
Ik vind het kwalijk dat een wetenschapper zijn positie heeft misbruikt om zijn eigen waarheid te prediken.
En het punt is dat het klimaatakkoord al zo ver gevorderd is, dat men niet meer al die rapporten kan bekijken omdat er al vele stappen verder zijn gemaakt. Dus zo'n 'fout' is heel moeilijk terug te draaien.
pi_185855385
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 09:30 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Bron
Das nieuws ui 2010 :') :') :') :') :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_185855394
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 10:03 schreef archito het volgende:

[..]

24-01-2010, 17:05

Je haalt er nieuws van 9 jaar geleden bij. Geen interessant nieuwsbericht voor dit topic zoals je beweert.
Donders, dat had ik niet gezien. Excuses.
pi_185855397
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 10:05 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ik vind het kwalijk dat een wetenschapper zijn positie heeft misbruikt om zijn eigen waarheid te prediken.
En het punt is dat het klimaatakkoord al zo ver gevorderd is, dat men niet meer al die rapporten kan bekijken omdat er al vele stappen verder zijn gemaakt. Dus zo'n 'fout' is heel moeilijk terug te draaien.
Ik denk dat deze fout wel op tijd ontdekt is voordat die in het Klimaatakkoord werd gefietst.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_185855402
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 10:06 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik denk dat deze fout wel op tijd ontdekt is voordat die in het Klimaatakkoord werd gefietst.
Ik zie inderdaad dat het een wat ouder bericht was. Dat maakt die quote van mij inderdaad foutief. Excuus.
pi_185855426
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 10:07 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ik zie inderdaad dat het een wat ouder bericht was. Dat maakt die quote van mij inderdaad foutief. Excuus.
Je bent af.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_185855443
Kleine update over de Himalaya-gletsjers, als we daar dan toch zijn: die zijn in 2100 voor een derde gesmolten met radicale maatregelen, en voor 2/3e als we niks doen aan de uitstoot.

200 wetenschappers, 125 experts die peer-reviews uitvoeren, je weet wat dat betekent; 325 corrupte wetenschappers die uit hun ambt gezet moeten worden met dit soort leugens. De mens heeft maar een minimale invloed op het klimaat!
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_185855460
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 10:08 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Je bent af.
Ja echt he. Ik doe niet meer mee. Oef.
pi_185855485
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 10:10 schreef Ludachrist het volgende:
Kleine update over de Himalaya-gletsjers, als we daar dan toch zijn: die zijn in 2100 voor een derde gesmolten met radicale maatregelen, en voor 2/3e als we niks doen aan de uitstoot.

200 wetenschappers, 125 experts die peer-reviews uitvoeren, je weet wat dat betekent; 325 corrupte wetenschappers die uit hun ambt gezet moeten worden met dit soort leugens. De mens heeft maar een minimale invloed op het klimaat!
Superzonde wel, ben vorig jaar nog op de Baltoro-gletsjer geweest en dat hele gebied is werkelijk super spectaculair.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_185855542
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 10:06 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Donders, dat had ik niet gezien. Excuses.
Het voelt nu alsof ik iets bereikt heb in een klimaatdiscussie. Dat komt zelden voor. :+
pi_185855559
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 10:13 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Superzonde wel, ben vorig jaar nog op de Baltoro-gletsjer geweest en dat hele gebied is werkelijk super spectaculair.
Tja, dat is het klimaat he. Daar hebben we als mens geen invloed op, soms is het wat warmer en soms is het wat kouder.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_185855855
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 10:13 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Superzonde wel, ben vorig jaar nog op de Baltoro-gletsjer geweest en dat hele gebied is werkelijk super spectaculair.
Toch wel met de trein gegaan mag ik hopen
pi_185855874
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 10:38 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Toch wel met de trein gegaan mag ik hopen
Nee, vliegen, samen met Jetten. De trein komt daar nog niet eens in de buurt.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_185856426
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 10:10 schreef Ludachrist het volgende:
Kleine update over de Himalaya-gletsjers, als we daar dan toch zijn: die zijn in 2100 voor een derde gesmolten met radicale maatregelen, en voor 2/3e als we niks doen aan de uitstoot.

200 wetenschappers, 125 experts die peer-reviews uitvoeren, je weet wat dat betekent; 325 corrupte wetenschappers die uit hun ambt gezet moeten worden met dit soort leugens. De mens heeft maar een minimale invloed op het klimaat!
qua gletchers kan iemand als diegene wat reist in het leven er ook wel zelf achterkomen dat deze op weg zijn om te verdwijnen. Verder zou je zonder data met ouders en grootouders in verschillende streken ter wereld kunnen spreken. In Latijns Amerika zijn er diverse plaatsen waar men vroeger een jas moest dragen en deze nu nooit meer nodig heeft. Klimaatverandering is ook gewoon met het boerenverstand waar.
  dinsdag 26 maart 2019 @ 11:19:05 #55
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_185856432
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 10:10 schreef Ludachrist het volgende:
Kleine update over de Himalaya-gletsjers, als we daar dan toch zijn: die zijn in 2100 voor een derde gesmolten met radicale maatregelen, en voor 2/3e als we niks doen aan de uitstoot.

200 wetenschappers, 125 experts die peer-reviews uitvoeren, je weet wat dat betekent; 325 corrupte wetenschappers die uit hun ambt gezet moeten worden met dit soort leugens. De mens heeft maar een minimale invloed op het klimaat!
Jezus, het lijkt wel of jij met de dag zuurder en sarcastischer wordt. Pas op dat je geen gat in de vloer brandt.

Misschien tijd voor een vakantie. Al dat ''slechte nieuws'' (vanuit jouw perspectief) van de afgelopen weken eist zijn tol op je psychische gezondheid, dat is duidelijk.
pi_185856504
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 11:19 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Jezus, het lijkt wel of jij met de dag zuurder en sarcastischer wordt. Pas op dat je geen gat in de vloer brandt.

Misschien tijd voor een vakantie. Al dat ''slechte nieuws'' (vanuit jouw perspectief) van de afgelopen weken eist zijn tol op je psychische gezondheid, dat is duidelijk.
Valt wel mee hoor, geen zorgen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 26 maart 2019 @ 13:45:10 #57
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_185858693
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2019 19:04 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Pas 21!! :(
AnneFleur sneeuwvlokje, grootgebracht in een bakfiets. Met bloemetjes in het haar. Verloren generatie.
pi_185860928
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 19:01 schreef Moustachio het volgende:

[..]

Wat een volk zeg. Nederland gaat kapot aan deze blanke zelfhaat en extreem feminisme.
ach een minimaal groepje randdebielen. Ze krijgen in Nederland wel extreem veel media aandacht , en dan ben je metteen weer bij de uitspraak van Baudet. Er zit wel wat aan ja.
pi_185861712
https://www.vn.nl/ideologie-christchurch-aanslag/

Goed artikel over etno nationalisme. Een stroming waar Baudet ook aan bijdraagt met zijn oorlogstaal.
pi_185861802
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 11:19 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Jezus, het lijkt wel of jij met de dag zuurder en sarcastischer wordt. Pas op dat je geen gat in de vloer brandt.

Misschien tijd voor een vakantie. Al dat ''slechte nieuws'' (vanuit jouw perspectief) van de afgelopen weken eist zijn tol op je psychische gezondheid, dat is duidelijk.
Vader Aardbei die voor optimisme pleit, zij het nog wat voorzichtig, maar toch. Dat heb ik in de afgelopen 10 (?) jaar nog niet eerder gezien.

Ga zo door!
  dinsdag 26 maart 2019 @ 17:13:53 #61
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_185862049
Dat Baudet zo een duur grachtenpand kan betalen komt natuurlijk alleen maar door zijn duistere geldschieters. Niet door het verkopen van flutboekjes of als universitair docent.

Het zoals Rutger Bregman het zegt. biljonairs betalen miljonairs om propaganda te verkondigen
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_185862089
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 17:13 schreef Klopkoek het volgende:
Dat Baudet zo een duur grachtenpand kan betalen komt natuurlijk alleen maar door zijn duistere geldschieters. Niet door het verkopen van flutboekjes of als universitair docent.

Het zoals Rutger Bregman het zegt. biljonairs betalen miljonairs om propaganda te verkondigen
Ik ben er vrij zeker van dat Baudet geen heel grachtenpand bezit.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_185862130
FvDgoden
  dinsdag 26 maart 2019 @ 17:24:57 #64
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_185862207
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 17:15 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik ben er vrij zeker van dat Baudet geen heel grachtenpand bezit.
Lijkt erop dat je gelijk hebt

https://twitter.com/sypwynia/status/1109452366972100608

Wel grappig hoe dat een beeld is dat door zowel voor als tegenstanders wordt neergezet.

Waarschijnlijk omdat FvD consequent voor kansenongelijkheid stemt. Zelfs als dat geen extra geld kost.

Nou goed, voor dat kamertje was de EU subsidie kennelijk toereikend ;)
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 26 maart 2019 @ 17:29:02 #65
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_185862272

Het valt allemaal wel een beetje mee.
pi_185862384
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 17:29 schreef Nibb-it het volgende:

Het valt allemaal wel een beetje mee.
Links post weer fakenews

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2019 17:38:09 ]
pi_185862419
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 17:29 schreef Nibb-it het volgende:

Het valt allemaal wel een beetje mee.
Volgens mij is hij gewoon in zijn studentenhuis blijven wonen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_185862696
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 16:54 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
https://www.vn.nl/ideologie-christchurch-aanslag/

Goed artikel over etno nationalisme. Een stroming waar Baudet ook aan bijdraagt met zijn oorlogstaal.
Welke oorlogstaal heb je het over?
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_185862943
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 17:29 schreef Nibb-it het volgende:

Het valt allemaal wel een beetje mee.
Zo lekker gewoon gebleven.
  dinsdag 26 maart 2019 @ 19:03:43 #70
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_185863574
Zo'n hangende boekenkast in het trapgat is wel mooi. Zou alleen niks voor mij zijn, ik zou waarschijnlijk een keer naar beneden flikkeren.
pi_185865069
quote:
Groningse filosofen boos over komst Paul Cliteur

Filosofiestudenten en -docenten zijn verbolgen dat prominent FvD’er Paul Cliteur is gevraagd om te spreken tijdens de Nacht van de Filosofie. Hij zou geen podium moeten krijgen.


De jaarlijkse Nacht van de Filosofie wordt vrijdag 5 april voor de zevende keer gehouden. Filosofiestudenten en -docenten schrokken toen ze vorige week hoorden dat Paul Cliteur een van de gastsprekers zal zijn.
:')
  dinsdag 26 maart 2019 @ 20:22:35 #72
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_185865163
Wat een raar bericht, beetje Amerikaans, ook. Uitgerekend andere filosofen zouden zo'n Cliteur op de inhoud moeten kunnen verslaan.
  dinsdag 26 maart 2019 @ 20:26:12 #73
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_185865242
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 20:22 schreef Nibb-it het volgende:
Wat een raar bericht, beetje Amerikaans, ook. Uitgerekend andere filosofen zouden zo'n Cliteur op de inhoud moeten kunnen verslaan.
Je kunt je natuurlijk afvragen in hoeverre hij een filosoof genoemd kan worden, tenzij rechtsfilosofie het thema van de avond is.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Eindredactie Games dinsdag 26 maart 2019 @ 20:27:56 #74
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_185865275
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 20:22 schreef Nibb-it het volgende:
Wat een raar bericht, beetje Amerikaans, ook. Uitgerekend andere filosofen zouden zo'n Cliteur op de inhoud moeten kunnen verslaan.
Gaat om een lezing hè, niet om een debat
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  dinsdag 26 maart 2019 @ 20:29:47 #75
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_185865305
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 20:22 schreef Nibb-it het volgende:
Wat een raar bericht, beetje Amerikaans, ook. Uitgerekend andere filosofen zouden zo'n Cliteur op de inhoud moeten kunnen verslaan.
Dat wordt in het gequote artikel ook nogal uitgebreid besproken.

Je kunt het best met iemand oneens zijn maar om dan het debat uit te weg te gaan is idd een vreemde reflex, zeker voor academici.

edit:
Terplekke lijkt idd niet veel ruimte voor debat, maar er kan natuurlijk na de lezing wel inhoudelijk worden gereageerd via andere kanalen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 26 maart 2019 @ 20:34:57 #76
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_185865404
Ah, ik nam maar aan dat er ook ruimte voor discussie bij was. Cliteurs lezing heet trouwens Theoterrorisme en de lafheid van het Westen.

https://www.groningerforu(...)able%20DEF%20web.pdf
pi_185865467
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 09:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mwoah, je ziet wel vaker dat lijstduwers worden verkozen waarna ze bedanken voor de eer. Vind vooral de wijze waarop Hiddema afstand doet van z'n zetels potsierlijk.

'Psychologische verwerkingsproces. Innerlijk verscheurd.'

Hoepel toch op met dat pedante gezwets.
Als dit m al innerlijk verscheurt, wat doet een echte ramp rond zijn persoonlijke sfeer 'm dan?
pi_185865475
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 20:34 schreef Nibb-it het volgende:
Ah, ik nam maar aan dat er ook ruimte voor discussie bij was. Cliteurs lezing heet trouwens Theoterrorisme en de lafheid van het Westen.

https://www.groningerforu(...)able%20DEF%20web.pdf
  dinsdag 26 maart 2019 @ 20:37:21 #79
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185865476
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 20:26 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Je kunt je natuurlijk afvragen in hoeverre hij een filosoof genoemd kan worden, tenzij rechtsfilosofie het thema van de avond is.
Dat laatste zal wel niet, maar ik denk dat filosofie van de managementwetenschappen (René ten Bos) en cartoonfilosofie (Gummbah) evenmin het thema van de avond zijn.
http://sggroningen.nl/en/(...)t-van-de-filosofie-0
pi_185865622
quote:
Baudet: niet veel reden voor hysterie

DEN HAAG - Voor aanvang van het wekelijkse vragenuurtje heeft Thierry Baudet voor het eerst gereageerd op alle commotie rond zijn persoon na zijn verpletterende overwinning bij de Provinciale Staten. „Al die overtrokken vergelijkingen, dat gaat een streep te ver. Al dat gescheld op de persoon, daar zie ik de meerwaarde niet zo van in”, aldus Baudet.

Na de verkiezingsoverwinning van FvD volgden enkele doodsbedreigingen, protesten en vergelijkingen met bijvoorbeeld Adolf Hitler. „Je kunt zo een kopje koffie met me drinken. Volgens mij zijn alle voorstellen die wij doen democratisch, rechtstatelijk en altijd op inhoud”, aldus Baudet.

De Forum-leider stelt dat je op inhoud en argumenten met elkaar van gedachten dient te wisselen. „We leven in een vrij land en iedereen moet het eens of oneens kunnen zijn met alle ideeën.” Dat er iets aan het veranderen is in het politieke landschap is een feit, aldus Baudet.

https://www.telegraaf.nl/(...)-reden-voor-hysterie
  dinsdag 26 maart 2019 @ 20:46:50 #81
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_185865741
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 20:42 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Beetje als Fortuyn die klaagde over demonisering maar zelf Els Borst met Bin Laden vergeleek.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 26 maart 2019 @ 20:48:30 #82
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185865796
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 10:04 schreef xpompompomx het volgende:
Je mag toch wel van hyperboreaal Sjerrie verwachten dat hij zelf afreist naar het noordpoolgebied om daar zelf het smelten van gletsjers groot en klein te aanschouwen.
Hij is niet hyperboreaal maar gematigd boreaal, dus dat zit er niet in.
  dinsdag 26 maart 2019 @ 20:49:56 #83
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_185865846
Waarom heb ik zo’n gevoel dat met Baudet de geschiedenis zich herhaalt.
Ik maak me toch ernstig zorgen om de veiligheid van Baudet.
Links heeft echt een probleem als iemand het in zijn hooft haalt Baudet iets aan te doen.
  dinsdag 26 maart 2019 @ 21:01:07 #84
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_185866134
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 20:49 schreef KingRadler het volgende:

Links heeft echt een probleem als iemand het in zijn hooft haalt Baudet iets aan te doen.
Op wat voor een manier?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 26 maart 2019 @ 21:01:52 #85
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185866150
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 20:49 schreef KingRadler het volgende:
Waarom heb ik zo’n gevoel dat met Baudet de geschiedenis zich herhaalt.
Ik maak me toch ernstig zorgen om de veiligheid van Baudet.
Links heeft echt een probleem als iemand het in zijn hooft haalt Baudet iets aan te doen.
Het wordt nu wel allemaal een stuk serieuzer genomen. Er is geleerd van de vorige keer.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_185866235
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 20:49 schreef KingRadler het volgende:
Waarom heb ik zo’n gevoel dat met Baudet de geschiedenis zich herhaalt.
Vermoedelijk door dat eeuwige gemekker over de renaissance van hem.
pi_185866312
quote:
Cartoonist doet aangifte van Baudet-bedreiging: ‘misbruik mijn werk niet’

Politiek tekenaar Ruben L. Oppenheimer heeft aangifte gedaan van een bedreiging aan het adres van politicus Thierry Baudet. In een reactie op een cartoon van Oppenheimer wenst iemand de Forumvoorman dood. ‘Mijn werk moet niet misbruikt worden om geweld tegen politici te propageren'.

Oppenheimer, die ook voor deze krant werkt, tekende Baudet zaterdag in NRC Handelsblad in een bruin legeruniform, met hoge laarzen aan en een wereldbol aan zijn voet - een scène geïnspireerd op de film The Great Dictator, waarin Charlie Chaplin in 1940 de draak steekt met Nazi-Duitsland, Hitler en Mussolini.

Een anonieme Facebookgebruiker reageert op de tekening met de tekst: ‘goed bezig’: ,,Er moet zo snel mogelijk iemand opstaan om deze neo-nazi (...) en pro-raszuiver persoon van kant te maken.’’

Volgens Oppenheimer gaat dat te ver. Hij heeft aangifte gedaan bij de politie. ,,Ik wil niet dat iemand een tekening van me misbruikt om geweld tegen een politicus te propageren. Dan kunnen ze zeggen: die reactie is satire, het is met een knipoog bedoeld. Maar dat lees ik er niet aan af. Hier wil ik niet mee geassocieerd worden. Een stevig debat is goed, er mag gescholden worden, maar dit gaat een grens over.’’

Tekening
Oppenheimer kreeg zelf op sociale media stevige kritiek op de illustratie van zaterdag. ,,Iedereen krijgt een tik om de oren van mij, links of rechts. Maar als een politicus teksten gebruikt als ‘naar het front geroepen’ en openlijk flirt met ideeën die eerder bruin dan groen zijn, dan teken ik zulke illustraties.’’

Gisteren werd in Nijmegen nog een 21-jarige vrouw opgepakt vanwege bedreiging van Baudet bij een antidiscriminatiedemonstratie afgelopen weekeinde. Tijdens het protest in Amsterdam riep zij ‘als je Thierry dood wil schieten, zeg dan paf'. Politici reageerden vol afschuw op de teksten, de anti-fascistische beweging AFA Nederland nam juist geen geen afstand van haar woorden: ,,Een reactie op één demonstrant vinden wij ongepast zolang invloedrijke politici als Baudet en Wilders hele bevolkingsgroepen demoniseren’’, aldus een woordvoerster eerder.

https://www.ad.nl/binnenl(...)-werk-niet~ab72594a/
  dinsdag 26 maart 2019 @ 21:15:45 #88
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_185866400
Lid geworden. Succes FVD!
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_185866434
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 20:49 schreef KingRadler het volgende:
Links heeft echt een probleem als iemand het in zijn hooft haalt Baudet iets aan te doen.
:')
pi_185866463
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 20:19 schreef Aquarii het volgende:

[..]

:')
Het is nog niet zo heel lang geleden dat op de RUG alles kon en mocht. Nu gaat het weer terug naar de situatie zoals in het boek Onder Professoren van W.F. Hermans.

"Volgens Lenz staat het bieden van een podium gelijk aan het ondersteunen van de controversiële standpunten."

De crème de la crème van de filosofen!

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 20:42 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Baudet reageert er nog het beste op. Wil niet zielig doen maar gewoon z'n werk doen.
pi_185866494
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 20:49 schreef KingRadler het volgende:
Waarom heb ik zo’n gevoel dat met Baudet de geschiedenis zich herhaalt.
Ik maak me toch ernstig zorgen om de veiligheid van Baudet.
Links heeft echt een probleem als iemand het in zijn hooft haalt Baudet iets aan te doen.
:')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_185866598
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 20:49 schreef KingRadler het volgende:
Waarom heb ik zo’n gevoel dat met Baudet de geschiedenis zich herhaalt.
Ik maak me toch ernstig zorgen om de veiligheid van Baudet.
Links heeft echt een probleem als iemand het in zijn hooft haalt Baudet iets aan te doen.
Tja, ik heb nog steeds het idee dat Wilders meer gevaar loopt. En ook die leeft nog (gelukkig). Ik vrees toch dat Baudet ook zo beveiligd zal moeten gaan worden. En dat is een zwaar leven, ik ben ook benieuwd of hij dat aan kan. Niet iedereen heeft de wilskracht van Wilders (al ben ik het totaal niet met die man eens, dat kan hem niet ontzegd worden).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185866633
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 21:20 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

:')
Ik zie degene al helemaal voor me. Op de bank met een shaggie en een blik bier dat links eraan gaat.
pi_185866682
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 21:27 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Ik zie degene al helemaal voor me. Op de bank met een shaggie en een blik bier dat links eraan gaat.
De wens is de vader van de gedachte bij zulke figuren heb ik soms wel eens het idee. Wachten tot ze eindelijk los kunnen gaan om hun frustraties er uit te persen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_185867051
https://tpo.nl/wp-content/uploads/2019/03/TPO-podcast-113.mp3

TPO Podcast, gaat het grootste gedeelte over de verkiezingswinst van FvD.
pi_185871670
Wel een verademing hoe Baudet omgaat met dat dreigementen verhaal, hij reageerde wel tactisch en beschaafd.

Wilders zou wild om zich heen slaan en roeptoeteren op twitter.
٩๏̯͡๏)۶
pi_185871789
Het is aan de linkse politieke partijen en voormannen te wijten dat jongeren en studenten doodswensen uiten aan het adres van Baudet. Zij doen niets anders dan framing, zij zijn verantwoordelijk voor dat klimaat. Zij zouden ook moeten worden aangepakt op basis van beschuldigingen van racisme, fascisme etc. Maar nu zeggen ze schijnheilig dat het onacceptabel is. Neem verantwoordelijkheid.

  Moderator / Redactie Sport woensdag 27 maart 2019 @ 09:47:18 #98
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185872041
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 09:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Het is aan de linkse politieke partijen en voormannen te wijten dat jongeren en studenten doodswensen uiten aan het adres van Baudet. Zij doen niets anders dan framing, zij zijn verantwoordelijk voor dat klimaat. Zij zouden ook moeten worden aangepakt op basis van beschuldigingen van racisme, fascisme etc. Maar nu zeggen ze schijnheilig dat het onacceptabel is. Neem verantwoordelijkheid.

Eerlijk is eerlijk, Klaver is gewoon een prima gozer.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_185872199
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 09:47 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Eerlijk is eerlijk, Klaver is gewoon een prima gozer.
want
  Moderator / Redactie Sport woensdag 27 maart 2019 @ 10:05:01 #100
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185872322
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 09:56 schreef theunderdog het volgende:

[..]

want
Want?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_185872343
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 10:05 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Want?
want
  woensdag 27 maart 2019 @ 10:13:17 #102
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_185872450
Stukje: https://www.groene.nl/art(...)-f4ba4fe617-70984413

quote:
Het type politiek dat Baudet bedrijft – cultureel en etnisch nationalistisch, aanvallend en ingekookt tot de retoriek van de voorman – heeft zich de afgelopen jaren over de hele wereld gemanifesteerd, in jonge en oude democratieën, in de vorm van autoritaire regimes en in de vorm van volksmandaat. De wereldwijde opmars van liberale democratie, het grote politieke verhaal in de kwart eeuw na de val van de Berlijnse Muur, heeft plaats gemaakt voor een illiberale tegenbeweging.

Illiberaal, omdat deze politieke stroming macht zoekt om een smalle culturele en etnische mal over de samenleving te leggen. Wie daar niet voor applaudisseert, wordt gerekend tot de ondermijners. Illiberaal, omdat er geen tolerantie is voor georganiseerde tegenspraak. In een gezonde democratie wordt weerwoord gekoesterd. In een illiberale democratie spreken politici over hun critici als maatschappelijke vijanden die vervangen moeten worden.

In de gedaante van leiders als Donald Trump in de Verenigde Staten, Narendra Modi in India, Recep Tayyip Erdogan in Turkije, Jair Bolsonaro in Brazilië en Viktor Orbán in Hongarije heeft de illiberale politiek voet aan de grond gekregen. Ondanks verschillen tussen deze leiders zijn er duidelijke ideologische verwantschappen: allen beschouwen ze zichzelf als de enige reddingsboei voor een samenleving die ten onder dreigt te gaan. Allen gaan ze uit van een verloren verleden, dat superieur is aan het heden en daarom hersteld moet worden. Zijzelf zijn, uiteraard, de enig denkbare restaurateur. Allen belichamen ze een vorm van traditionele heteroseksuele mannelijkheid, die gepaard gaat met neerbuigendheid voor wie niet in dat gedragspatroon past of zich er niet naar voegt. Stuk voor stuk zijn het ook vehikels waarmee een fossiele economie haar voortbestaan veilig stelt.

De gretigheid waarmee kiezers zich aan de voeten van deze leiders werpen, is het resultaat van autoritaire verleiding. Het is een uiting van benauwdheid van een klasse die hoopt dat een sterke man haar demonen verjaagt. Deze klasse is op zoek naar grootsheid by proxy: door zich als collectief op te stellen in de schaduw van een charismatisch leider, zijn naam te scanderen en uit te halen naar de aangewezen vijanden, tillen de aanhangers van de illiberale politiek zichzelf uit boven hun eigen alledaagsheid.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_185872497
quote:
Wie wordt er nou niet geduld? Wie wordt er nu als racist, fascist, seksist, klimaatontkenner etc. etc. weggezet en bij wie wordt opgeroepen tot moord omdat hij zich uitspreekt tegen een bepaalde linkse politieke stroming? De pot verwijt de ketel dat 'ie zwart ziet, verhuld in quasi-intelligente halfbakken geschiedenislessen en analyses, met een vreselijk dedain voor de burgers die niet in staat zouden zijn om zelf te kunnen bepalen wat ze wel en niet willen.
pi_185872541
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 09:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Het is aan de linkse politieke partijen en voormannen te wijten dat jongeren en studenten doodswensen uiten aan het adres van Baudet. Zij doen niets anders dan framing, zij zijn verantwoordelijk voor dat klimaat. Zij zouden ook moeten worden aangepakt op basis van beschuldigingen van racisme, fascisme etc. Maar nu zeggen ze schijnheilig dat het onacceptabel is. Neem verantwoordelijkheid.

Nee, laten we dat vooral niet doen. Kritiek richting andere politici mag stevig zijn. In een gezonde democratie als de onze is daar ruimte voor.

Wilders maakt Rutte en de leiders op links al jaren uit voor alles wat mooi en lelijk is. Hij houdt ze verantwoordelijk voor het binnenhalen van migranten en suggereert dat wanneer er een aanslag wordt gepleegd, deze politici bloed aan hun handen hebben.

Ook Baudet gaat er stevig in. Vorige week schoof hij - zij het op een ietwat omslachtige wijze - VVD en CDA de schuld van de doden in Utrecht in de schoenen. Zijn toon is apocalyptisch en dreigend en hij weet precies wie in zijn ogen schuldig zijn aan de teloorgang van ons land. En als de gevestigde orde niet wordt gestopt, dan wordt Nederland (en het westen) definitief ten gronde gericht.

Ook stevige taal die verkeerd kan worden opgevat door extremisten met een iets te kort lontje. Maar het moet gezegd kunnen worden in het debat.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 27 maart 2019 @ 10:20:56 #105
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_185872559
Wat is het standpunt én stemgedrag (moties) van FvD voor wat betreft de uploadfilter en linkbelasting? De beruchte artikel 11 en artikel 13.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 27 maart 2019 @ 10:22:14 #106
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_185872570
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 10:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, laten we dat vooral niet doen. Kritiek richting andere politici mag stevig zijn. In een gezonde democratie als de onze is daar ruimte voor.

Wilders maakt Rutte en de leiders op links al jaren uit voor alles wat mooi en lelijk is. Hij houdt ze verantwoordelijk voor het binnenhalen van migranten en suggereert dat wanneer er een aanslag wordt gepleegd, deze politici bloed aan hun handen hebben.

Ook Baudet gaat er stevig in. Vorige week schoof hij - zij het op een ietwat omslachtige wijze - VVD en CDA de schuld van de doden in Utrecht in de schoenen. Zijn toon is apocalyptisch en dreigend en hij weet precies wie in zijn ogen schuldig zijn aan de teloorgang van ons land. En als de gevestigde orde niet wordt gestopt, dan wordt Nederland (en het westen) definitief ten gronde gericht.

Ook stevige taal die verkeerd kan worden opgevat door extremisten met een iets te kort lontje. Maar het moet gezegd kunnen worden in het debat.
Baudet noemde de PvdA zelfs misdadigers op twitter, vanwege de massa-immigratie. "Schuldig aan deze grootse misdaad"
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_185873199
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 10:22 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Baudet noemde de PvdA zelfs misdadigers op twitter, vanwege de massa-immigratie. "Schuldig aan deze grootse misdaad"
Bron?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 27 maart 2019 @ 11:08:02 #108
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185873294
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 10:20 schreef Klopkoek het volgende:
Wat is het standpunt én stemgedrag (moties) van FvD voor wat betreft de uploadfilter en linkbelasting? De beruchte artikel 11 en artikel 13.
FvD is tegen regulering van het internet.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 27 maart 2019 @ 11:16:21 #109
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_185873440
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 11:08 schreef Nattekat het volgende:

[..]

FvD is tegen regulering van het internet.
Nou nee. Ze bestrijden actief de netneutraliteit, en willen tegelijkertijd miljarden investeringen in "supersnel internet", waarvan dan uiteraard de grootkapitalisten van profiteren.

https://tweakers.net/revi(...)fvd-denk-en-pvv.html

Dus vraag staat nog steeds open. Ik weet dat jij het propaganda mannetje bent maar dat ze tegen regulatie zijn, klopt niet.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_185873490
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 11:16 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nou nee. Ze bestrijden actief de netneutraliteit, en willen tegelijkertijd miljarden investeringen in "supersnel internet", waarvan dan uiteraard de grootkapitalisten van profiteren.

https://tweakers.net/revi(...)fvd-denk-en-pvv.html

Dus vraag staat nog steeds open. Ik weet dat jij het propaganda mannetje bent maar dat ze tegen regulatie zijn, klopt niet.
Supersnel internet profiteert iedereen van. Particulieren, MKB, grote bedrijven, publieke sector.

Waarom kom je niet in Frankrijk wonen? Daar heb je nog internet van 300 kb/sec, tussen de koeien en de weilanden.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 27 maart 2019 @ 11:20:16 #111
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185873516
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 11:16 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nou nee. Ze bestrijden actief de netneutraliteit, en willen tegelijkertijd miljarden investeringen in "supersnel internet", waarvan dan uiteraard de grootkapitalisten van profiteren.

https://tweakers.net/revi(...)fvd-denk-en-pvv.html

Dus vraag staat nog steeds open. Ik weet dat jij het propaganda mannetje bent maar dat ze tegen regulatie zijn, klopt niet.
Partijprogramma vriend, ik haal het letterlijk daar vandaan :O
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator woensdag 27 maart 2019 @ 11:21:41 #112
236264 crew  capricia
pi_185873543
https://tpo.nl/2019/03/26(...)vd-in-noord-holland/

Begrijp ik goed dat in mei Nanninga lid is van de gemeenteraad van Amsterdam, lid van de provinciale staten van Noord-Holland én lid van de Eerste Kamer?

Dat levert een goed inkomen, zo'n baantjesmachine.. :+
Definitely not CIA
  Moderator / Redactie Sport woensdag 27 maart 2019 @ 11:23:03 #113
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185873572
En wat is er in godsnaam mis met netneutraliteit? Het internet heeft een beetje regulering nodig, dit is het ultieme voorbeeld daarvan.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 27 maart 2019 @ 11:27:36 #114
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_185873656
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 11:21 schreef capricia het volgende:
https://tpo.nl/2019/03/26(...)vd-in-noord-holland/

Begrijp ik goed dat in mei Nanninga lid is van de gemeenteraad van Amsterdam, lid van de provinciale staten van Noord-Holland én lid van de Eerste Kamer?

Dat levert een goed inkomen, zo'n baantjesmachine.. :+
de partij is gewoon te hard gegroeid voor het aantal te bezetten zetels, dat is geen gek iets bij zo'n jonge partij. In Noord-Holland zijn toch ruim voldoende kandidaten voor handen? Dan zal ze die zetel over een tijdje wel afstaan want dubbele posities wil FvD volgens mij wel voorkomen waar mogelijk.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 27 maart 2019 @ 11:29:46 #115
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_185873697
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 11:23 schreef Nattekat het volgende:
En wat is er in godsnaam mis met netneutraliteit? Het internet heeft een beetje regulering nodig, dit is het ultieme voorbeeld daarvan.
Daar stemmen ze dus consequent tegen. Tweakers is niet achterlijk.

Dat partij programma veeg ik mijn kont mee af.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator / Redactie Sport woensdag 27 maart 2019 @ 11:35:59 #116
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185873788
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 11:29 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Daar stemmen ze dus consequent tegen. Tweakers is niet achterlijk.

Dat partij programma veeg ik mijn kont mee af.
Je linkt naar een artikel van voor ze in de kamer zaten waar expliciet staat dat ze voor behoud van neutraliteit zijn.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_185873797
pi_185873799
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 11:21 schreef capricia het volgende:
https://tpo.nl/2019/03/26(...)vd-in-noord-holland/

Begrijp ik goed dat in mei Nanninga lid is van de gemeenteraad van Amsterdam, lid van de provinciale staten van Noord-Holland én lid van de Eerste Kamer?

Dat levert een goed inkomen, zo'n baantjesmachine.. :+
En aangezien ze toch geen programma hebben in de provincie hoeft dat baantje haar ook geen tijd te kosten.
  woensdag 27 maart 2019 @ 12:01:04 #119
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_185874315
quote:
Dank voor de verwijzing, ik zal het vanavond eens bekijken. Op dat kanaal staat nog een ander interview met Cliteur, Baudet en Waling: Vanaf ongeveer 44:00 gaat het over het aanpakken van islamitische scholen, waarop Cliteur vraagt of Baudet dan artikel 23 en het hele confessionele onderwijs wil hervormen. Nee, zegt, Baudet, hij is juist voorstander van het christelijk onderwijs, iedere school zou het christendom moeten onderwijzen. Cliteur en Waling klonken daar wel kritisch over.

Ik ben wel benieuwd hoe de FvD'ers in dit topic hier tegenover staan?

[ Bericht 0% gewijzigd door Nibb-it op 27-03-2019 12:06:45 ]
pi_185874902
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 12:01 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Dank voor de verwijzing, ik zal het vanavond eens bekijken. Op dat kanaal staat nog een ander interview met Cliteur, Baudet en Waling: Vanaf ongeveer 44:00 gaat het over het aanpakken van islamitische scholen, waarop Cliteur vraagt of Baudet dan artikel 23 en het hele confessionele onderwijs wil hervormen. Nee, zegt, Baudet, hij is juist voorstander van het christelijk onderwijs, iedere school zou het christendom moeten onderwijzen. Cliteur en Waling klonken daar wel kritisch over.

Ik ben wel benieuwd hoe de FvD'ers in dit topic hier tegenover staan?
Christendom is niet hetzelfde als christelijk geloof.

Die cultuur en geschiedenis kan je niet negeren als je iets wil begrijpen van de wereld waarin wij leven.

Ik ben zelf christen, maar ik ben niet voor religieuze indoctrinatie van kinderen door de staat. Maar dat bedoelt hij dus ook niet.
  woensdag 27 maart 2019 @ 12:49:59 #121
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_185875369
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 11:01 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Bron?
thierrybaudet twitterde op maandag 04-07-2016 om 20:00:09 Nooit vergeten: massa-immigratie net zo goed door VVD als PvdA gesteund. Beide even schuldig, evenveel daderschap bij deze grootse misdaad. reageer retweet
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 27 maart 2019 @ 12:51:22 #122
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_185875395
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 11:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Supersnel internet profiteert iedereen van. Particulieren, MKB, grote bedrijven, publieke sector.

Waarom kom je niet in Frankrijk wonen? Daar heb je nog internet van 300 kb/sec, tussen de koeien en de weilanden.
Ja, in theorie kan daar iedereen van profiteren. In de rechtse praktijk niet.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_185875499
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 12:51 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ja, in theorie kan daar iedereen van profiteren. In de rechtse praktijk niet.
Waarom niet?
pi_185875505
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 12:49 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

thierrybaudet twitterde op maandag 04-07-2016 om 20:00:09 Nooit vergeten: massa-immigratie net zo goed door VVD als PvdA gesteund. Beide even schuldig, evenveel daderschap bij deze grootse misdaad. reageer retweet
Ja, je lijkt gelijk te hebben. Het gaat specifiek om massa-immigratie, de golven van de laatste paar jaar. Ik ben wel benieuwd in welke context dit is geschreven, welke gebeurtenissen aanleiding gaven tot deze tweet.
pi_185875643
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 11:21 schreef capricia het volgende:
https://tpo.nl/2019/03/26(...)vd-in-noord-holland/

Begrijp ik goed dat in mei Nanninga lid is van de gemeenteraad van Amsterdam, lid van de provinciale staten van Noord-Holland én lid van de Eerste Kamer?

Dat levert een goed inkomen, zo'n baantjesmachine.. :+
Het zijn allemaal parttime banen. Ze hoeft in ieder geval geen baan aan te nemen van een bedrijf actief op haar beleidsterrein zoals de meeste 1e kamerleden van het partijkartel doen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 27 maart 2019 @ 13:20:20 #126
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_185875942
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 12:01 schreef Nibb-it het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe de FvD'ers in dit topic hier tegenover staan?
Ik ben sowieso tegen religieus onderwijs op de basisschool. Religie staat wat mij betreft haaks op onderwijs, we doceren immers ook geen sprookjes.

Maar zolang we vrijheid van onderwijs hebben moet dat imo wel gelden voor ieder geloof. Onderscheid maken op basis van wetgeving moet je niet willen.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  woensdag 27 maart 2019 @ 13:29:01 #127
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_185876188
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 12:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ja, je lijkt gelijk te hebben. Het gaat specifiek om massa-immigratie, de golven van de laatste paar jaar. Ik ben wel benieuwd in welke context dit is geschreven, welke gebeurtenissen aanleiding gaven tot deze tweet.
De context is natuurlijk dat Baudet een schreeuwerd is die iedereen links noemt, individuen op een hoop gooit, generaliseerd, stigmatiseert, ongefundeerd beschuldigd en graag referenties maakt naar extreem-rechtse complottheorieën aangaande omvolking en massa-immigratie.
Maar, zoek vooral de nuance van de context.

De zogenaamde massa-immigratie is overigens geen misdaad, en het al zo noemen is al kwalijk genoeg.

Ongeveer de eerste reactie op wat Baudet zegt:
quote:
De EU is schuldig sinds 1975. Dan is het Kalergi-plan aangenomen, tot vandaag. De omvolking van het Avondland.
Gezellige club.
  woensdag 27 maart 2019 @ 13:31:19 #128
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_185876237
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 13:29 schreef VoMy het volgende:
Gezellige club.
Zeker weten! *O*
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_185876324
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 13:29 schreef VoMy het volgende:

[..]

De context is natuurlijk dat Baudet een schreeuwerd is die iedereen links noemt, individuen op een hoop gooit, generaliseerd, stigmatiseert, ongefundeerd beschuldigd en graag referenties maakt naar extreem-rechtse complottheorieën aangaande omvolking en massa-immigratie.
Maar, zoek vooral de nuance van de context.
quote:
Gezellige club.
Pot en ketel.
  woensdag 27 maart 2019 @ 13:36:47 #130
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_185876354
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 13:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

[..]

Pot en ketel.
Dit is niet hoe dat spreekwoord werkt.
pi_185876461
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 13:36 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dit is niet hoe dat spreekwoord werkt.
Balk en oog dan.

Komt toch allemaal op hetzelfde neer.

Heb je ook de daadwerkelijke gebeurtenissen?
  woensdag 27 maart 2019 @ 13:51:35 #132
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_185876652
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 13:40 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Balk en oog dan.

Komt toch allemaal op hetzelfde neer.

Heb je ook de daadwerkelijke gebeurtenissen?
Welke gebeurtenissen?
  Moderator woensdag 27 maart 2019 @ 13:55:39 #133
236264 crew  capricia
pi_185876742
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 12:49 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

thierrybaudet twitterde op maandag 04-07-2016 om 20:00:09 Nooit vergeten: massa-immigratie net zo goed door VVD als PvdA gesteund. Beide even schuldig, evenveel daderschap bij deze grootse misdaad. reageer retweet
Dus eigenlijk zegt ie dat het volk gewoon dom is. Of op zijn minst medeplichtig. Want kennelijk heeft het volk dit gewild, door op deze partijen te stemmen.
Definitely not CIA
pi_185876802
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 13:55 schreef capricia het volgende:

[..]

Dus eigenlijk zegt ie dat het volk gewoon dom is. Of op zijn minst medeplichtig. Want kennelijk heeft het volk dit gewild, door op deze partijen te stemmen.
Het volk is er lang naïef over geweest. Dat is toch niet zo'n schokkende constatering? Vaak duurt het ook even voordat je symptomen en effecten van maatregelen ziet. Daar reageert 'het volk' dan weer op.
  Moderator woensdag 27 maart 2019 @ 14:01:06 #135
236264 crew  capricia
pi_185876842
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 13:58 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het volk is er lang naïef over geweest. Dat is toch niet zo'n schokkende constatering? Vaak duurt het ook even voordat je symptomen en effecten van maatregelen ziet. Daar reageert 'het volk' dan weer op.
Tja, lijkt me lastig in een democratie, het volk als naïef bestempelen. Maar geen referendum meer invoeren dan.
Definitely not CIA
pi_185878648
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 13:55 schreef capricia het volgende:

[..]

Dus eigenlijk zegt ie dat het volk gewoon dom is. Of op zijn minst medeplichtig. Want kennelijk heeft het volk dit gewild, door op deze partijen te stemmen.
Sterker nog, in de jaren '60 en '70 stemde 70 tot 80 procent van de bevolking op PvdA, VVD of CDA (of een van zijn drie voorlopers). Volgens Baudet zijn we dus met z'n allen 'schuldig' aan massa-immigratie.

Ik overigens niet, want ik was toen nog niet geboren, laat staan dat ik mocht stemmen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_185878668
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 15:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Sterker nog, in de jaren '60 en '70 stemde 70 tot 80 procent van de bevolking op PvdA, VVD of CDA (of een van zijn drie voorlopers). Volgens Baudet zijn we dus met z'n allen 'schuldig' aan massa-immigratie.

Ik overigens niet, want ik was toen nog niet geboren, laat staan dat ik mocht stemmen.
Correct. Ik ook :) Aldoende leert men.
pi_185879124
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 15:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Sterker nog, in de jaren '60 en '70 stemde 70 tot 80 procent van de bevolking op PvdA, VVD of CDA (of een van zijn drie voorlopers). Volgens Baudet zijn we dus met z'n allen 'schuldig' aan massa-immigratie.

Ik overigens niet, want ik was toen nog niet geboren, laat staan dat ik mocht stemmen.
Ze werden binnengehaald als gastarbeiders, dus tijdelijk. Dan kan je kiezers niet de schuld gaan geven als diezelfde partijen jaren later van standpunt veranderen en beslissen dat ze toch mogen blijven.

En welke partijen waren in die periode tegen gastarbeiders eigenlijk :?
De SP werd 'pas' in de jaren 80 kritisch op immigratie toen ze het rapport 'gastarbeid en kapitaal' publiceerden.
pi_185879165
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 16:09 schreef Aquarii het volgende:

[..]

Ze werden binnengehaald als gastarbeiders, dus tijdelijk. Dan kan je kiezers niet de schuld gaan geven als diezelfde partijen jaren later van standpunt veranderen en beslissen dat ze toch mogen blijven.

En welke partijen waren in die periode tegen gastarbeiders eigenlijk :?
De SP werd 'pas' in de jaren 80 kritisch op immigratie toen ze het rapport 'gastarbeid en kapitaal' publiceerden.

Hadden ze in
Nadien bleef 'het volk' ook decennialang op de betreffende partijen stemmen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_185879178
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 16:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nadien bleef 'het volk' ook decennialang op de betreffende partijen stemmen.
Wat voor alternatief was er dan in de jaren 60 en 70?
  Moderator woensdag 27 maart 2019 @ 16:13:24 #141
236264 crew  capricia
pi_185879218
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 16:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nadien bleef 'het volk' ook decennialang op de betreffende partijen stemmen.
Precies.
Maar zeggen "het volk is zelf dom geweest om hiervoor te stemmen" is natuurlijk niet zo slim als je stemmen nodig hebt van datzelfde volk.

Hij zegt eigenlijk:
Nooit vergeten: massa-immigratie net zo goed door de bevolking gesteund. Beide even schuldig, evenveel daderschap bij deze grootse misdaad.
Definitely not CIA
  Moderator woensdag 27 maart 2019 @ 16:14:25 #142
236264 crew  capricia
pi_185879225
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 16:11 schreef Aquarii het volgende:

[..]

Wat voor alternatief was er dan in de jaren 60 en 70?
Meer vrouwen aan werk. Kinderopvang regelen. Beetje wat de Scandinavische landen toen deden. Of kiezen voor een wat minder harde groei..kan ook natuurlijk. Er is van alles mogelijk.
Definitely not CIA
pi_185879248
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 16:11 schreef Aquarii het volgende:

[..]

Wat voor alternatief was er dan in de jaren 60 en 70?
Dat vind ik te makkelijk. Je had destijds ook zelf een partij kunnen beginnen als je niet eens was met de lijn die werd gevolgd.

Maar goed, blij toe, wat mij betreft. Nederland is namelijk nog altijd een heerlijk land om in te wonen. Daar veranderen een paar immigranten weinig aan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_185879268
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 16:14 schreef capricia het volgende:

[..]

Meer vrouwen aan werk. Kinderopvang regelen. Beetje wat de Scandinavische landen toen deden. Of kiezen voor een wat minder harde groei..kan ook natuurlijk.
Nee, ik bedoel welke partijen in die periode tegen gastarbeiders waren.
Dat kwam volgens mij pas in de jaren 80 met Janmaat. De immigratie van toen is natuurlijk ook niet te vergelijken met de huidige migratie. Dat was veel kleiner en zorgde niet voor veel problemen.
  woensdag 27 maart 2019 @ 16:17:52 #145
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_185879281
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 16:13 schreef capricia het volgende:

[..]

Hij zegt eigenlijk:
Nooit vergeten: massa-immigratie net zo goed door de bevolking gesteund. Beide even schuldig, evenveel daderschap bij deze grootse misdaad.
In welke zin gesteund...?
  Moderator woensdag 27 maart 2019 @ 16:19:15 #146
236264 crew  capricia
pi_185879307
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2019 16:17 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

In welke zin gesteund...?
Gaat om deze tweet:
thierrybaudet twitterde op maandag 04-07-2016 om 20:00:09 Nooit vergeten: massa-immigratie net zo goed door VVD als PvdA gesteund. Beide even schuldig, evenveel daderschap bij deze grootse misdaad. reageer retweet
(eerder genoemd op deze pagina)
Definitely not CIA
pi_185879575
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 13:58 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het volk is er lang naïef over geweest. Dat is toch niet zo'n schokkende constatering? Vaak duurt het ook even voordat je symptomen en effecten van maatregelen ziet. Daar reageert 'het volk' dan weer op.
Het is best een rare constatering, als je nu vindt dat het volk blijkbaar wel goede beslissingen maakt. Wat is er dan veranderd dat het Nederlandse volk toen dom/naief was en nu niet meer? In zekere zin is het gewoon hetzelfde waarvan hij kartelpartijen beschuldigt, namelijk dat ze minachting hebben voor het volk.
pi_185879586
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 16:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Het is best een rare constatering, als je nu vindt dat het volk blijkbaar wel goede beslissingen maakt. Wat is er dan veranderd dat het Nederlandse volk toen dom/naief was en nu niet meer? In zekere zin is het gewoon hetzelfde waarvan hij kartelpartijen beschuldigt, namelijk dat ze minachting hebben voor het volk.
Levenservaring. Dingen die men zelf meemaakt + internet (men zoekt zelf dingen op en leest zich in etc).
pi_185879592
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 11:16 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nou nee. Ze bestrijden actief de netneutraliteit, en willen tegelijkertijd miljarden investeringen in "supersnel internet", waarvan dan uiteraard de grootkapitalisten van profiteren.

https://tweakers.net/revi(...)fvd-denk-en-pvv.html
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 11:29 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Daar stemmen ze dus consequent tegen. Tweakers is niet achterlijk.

In je eigen link staat toch echt duidelijk dat FvD pro netneutraliteit is, net als de meeste mensen op Tweakers.

De partij is vóór het afdwingen van netneutraliteit door de wet,
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_185879674
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 16:39 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Levenservaring. Dingen die men zelf meemaakt + internet (men zoekt zelf dingen op en leest zich in etc).
Ik geloof niet dat internet veel helpt om mensen slimmer te maken. Het echokamer effect is wel duidelijk. Anekdotes (wat je zelf meemaakt) is natuurlijk sowieso een slechte raadgever, dat maakt je zeker niet beter in staat goede beslissingen te nemen.
pi_185879698
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 16:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat internet veel helpt om mensen slimmer te maken. Het echokamer effect is wel duidelijk. Anekdotes (wat je zelf meemaakt) is natuurlijk sowieso een slechte raadgever, dat maakt je zeker niet beter in staat goede beslissingen te nemen.
Dat zeg ik niet, maar men zoekt wel dingen op waarin men interesse heeft om zo eens de andere kant van het verhaal te lezen. En ja iedereen stemt anders naarmate leeftijd en ervaring. Je stemt toch deels uit eigen belang zo werkt het nu eenmaal.
  Moderator woensdag 27 maart 2019 @ 16:46:56 #152
236264 crew  capricia
pi_185879753
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 16:39 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Levenservaring. Dingen die men zelf meemaakt + internet (men zoekt zelf dingen op en leest zich in etc).
Er gaan mensen dood, er komen 18+ers bij.
Bedenk ook dat je toen pas mocht stemmen als je 21 was. Dus ik begrijp je opmerking niet helemaal dat mensen die nu leven meer levenservaring hebben dan de mensen die 20 jaar geleden leefden en stemden.
Definitely not CIA
pi_185879771
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 16:46 schreef capricia het volgende:

[..]

Er gaan mensen dood, er komen 18+ers bij.
Bedenk ook dat je toen pas mocht stemmen als je 21 was. Dus ik begrijp je opmerking niet helemaal.
Naarmate je ouder gaat worden verandert je stemgedrag. Het is niet zo lastig ;)
  Moderator woensdag 27 maart 2019 @ 16:48:03 #154
236264 crew  capricia
pi_185879776
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 16:47 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Naarmate je ouder gaat worden verandert je stemgedrag. Het is niet zo lastig ;)
Hoe kom je erbij dat het electoraat nu zo veel ouder is dan 20 jaar geleden?
Definitely not CIA
pi_185879783
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 16:48 schreef capricia het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat het electoraat nu zo veel ouder is dan 20 jaar geleden?
Wie zegt dat?
  Moderator woensdag 27 maart 2019 @ 16:48:56 #156
236264 crew  capricia
pi_185879797
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 16:48 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Wie zegt dat?
Zitten we langs elkaar heen te praten? Ik dacht dat je dat bedoelde met levenservaring.
Definitely not CIA
pi_185879816
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 16:48 schreef capricia het volgende:

[..]

Zitten we langs elkaar heen te praten? Ik dacht dat je dat bedoelde met levenservaring.
Levenservaring oftewel ervaringen die je op doet tijdens je leven. Dat kan iets van vandaag zijn of van 2 jaar geleden etc etc. Dat beinvloed ieders stemgedrag.
  Moderator woensdag 27 maart 2019 @ 16:51:00 #158
236264 crew  capricia
pi_185879860
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 16:49 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Levenservaring oftewel ervaringen die je op doet tijdens je leven. Dat kan iets van vandaag zijn of van 2 jaar geleden etc etc. Dat beinvloed ieders stemgedrag.
Dat is nu niet anders bij de stemmende mens dan 20 jaar geleden.
Je kunt dus niet zeggen dat mensen die nu leven en stemmen meer levenservaring hebben dan die 20 jaar geleden leefden (en stemden).
Definitely not CIA
pi_185879884
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 16:51 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat is nu niet anders bij de stemmende mens dan 20 jaar geleden.
Je kunt dus niet zeggen dat mensen die nu leven en stemmen meer levenservaring hebben dan die 20 jaar geleden leefden (en stemden).
Dat zeg ik ook nergens. Valt mij op dat je vaak dingen invult voor anderen. Lees het nogmaals.

Natuurlijk is dat nu niet anders, maar de maatschappij is WEL anders. Snowflakes tijdperk en mensen hebben er gewoon genoeg van.
  Moderator woensdag 27 maart 2019 @ 16:54:18 #160
236264 crew  capricia
pi_185879930
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 16:51 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook nergens. Valt mij op dat je vaak dingen invult voor anderen. Lees het nogmaals.

Natuurlijk is dat nu niet anders, maar de maatschappij is WEL anders. Snowflakes tijdperk en mensen hebben er gewoon genoeg van.
Daarom probeer ik ook duidelijk te krijgen, wat je nu eigenlijk wilde zeggen.
Maar het is me nu duidelijk.
Definitely not CIA
  woensdag 27 maart 2019 @ 16:54:46 #161
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_185879939
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 16:13 schreef capricia het volgende:

[..]

Precies.
Maar zeggen "het volk is zelf dom geweest om hiervoor te stemmen" is natuurlijk niet zo slim als je stemmen nodig hebt van datzelfde volk.

Hij zegt eigenlijk:
Nooit vergeten: massa-immigratie net zo goed door de bevolking gesteund. Beide even schuldig, evenveel daderschap bij deze grootse misdaad.
Denk je echt dat dat is wat Baudet wil zeggen? Je kent hem inmiddels toch wel wat beter als dat niet?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_185879944
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 16:54 schreef capricia het volgende:

[..]

Daarom probeer ik ook duidelijk te krijgen, wat je nu eigenlijk wil zeggen.
Maar het is me nu duidelijk.
Dan raad ik je aan te vragen wat bedoel je i.p.v. meteen een insinuatie te maken wat ik bedoel. Maar je snappum
pi_185879946
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 16:51 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat is nu niet anders bij de stemmende mens dan 20 jaar geleden.
Je kunt dus niet zeggen dat mensen die nu leven en stemmen meer levenservaring hebben dan die 20 jaar geleden leefden (en stemden).
Ik neem aan dat je dat wel kunt zeggen, de gemiddelde leeftijd van stemmers gaat omhoog. Of levenservaring je betere keuzes laat maken is het bedenkelijke. Zat ouderen die domme dingen steunen, kijk naar 50+.
pi_185879950
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 13:55 schreef capricia het volgende:

[..]

Dus eigenlijk zegt ie dat het volk gewoon dom is. Of op zijn minst medeplichtig. Want kennelijk heeft het volk dit gewild, door op deze partijen te stemmen.
Je mag wel stellen dat het volk zich bij de neus heeft laten nemen ja. Door de stoere praatjes van de VVD bijvoorbeeld, zoals de VVD bijzonder bekwaam is in het bij de neus nemen van de kiezer. Het is ook lastig, met al die linkslinkslinks roepers. Fortuyn had die strategisch uitgekozen om zich tegen af te zetten en dat is men 15 jaar stompzinnig blijven nablaten tot grote vreugde van de VVD.

Dan heb je ook nog de Telegraaf natuurlijk, behalve diens eigen trucs is dat ook de agendazettende krant. Die draait het richting links, en het gros van de overige media zette onvermoeibaar een beeld neer van zielige oorlogsvluchtelingen met altijd vrouwen en kinderen in beeld. De steun voor het helpen van mensen in nood is gewoon heel groot in Nederland. Het onderscheid tussen massa-immigratie en echte vluchtelingen helpen begint zich pas recent af te tekenen.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 16:09 schreef Aquarii het volgende:

[..]

Ze werden binnengehaald als gastarbeiders, dus tijdelijk. Dan kan je kiezers niet de schuld gaan geven als diezelfde partijen jaren later van standpunt veranderen en beslissen dat ze toch mogen blijven.

En welke partijen waren in die periode tegen gastarbeiders eigenlijk :?
De SP werd 'pas' in de jaren 80 kritisch op immigratie toen ze het rapport 'gastarbeid en kapitaal' publiceerden.
En werd daarvoor aan de schandpaal genageld, nog net niet voor de nieuwe Hitler uitgemaakt.

Ook voor de kiezers was het moeilijk. Het is ook moeilijk om daar je mening over te vormen als het onderwerp eigenlijk al taboe is. Ik heb in de eerste helft van de jaren 90 het wel een keer gewaagd de vraag op te werpen of er een grens is aan de aantallen die je op kunt nemen zonder sociale cohesie kwijt te raken (en toen wist ik nog niet eens hoe slecht het er al voor stond in het Westen). Nou ben ik irl om een of andere reden altijd onverdacht, dus ik kwam weg met het opwerpen van de vraag, maar het antwoord was dat die grens bij lange na niet in zicht was. Als abstracie mocht de vraag net, maar vragen om concreet te worden zou te ver zijn gegaan.

We moeten niet vergeten dat het tot Fortuyn echt een taboe was. Deels uit oprechte angst voor racisme en de onderbuik en een negatieve stereotypering, het zien van de immigranten als last, maar ook deels omdat alle grote partijen er met hun beleid in zaten en het er dus niet over wilden hebben. Dat taboe kwam echt niet helemaal uit de kiezer zelf.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator woensdag 27 maart 2019 @ 16:59:15 #165
236264 crew  capricia
pi_185880043
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 16:51 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook nergens. Valt mij op dat je vaak dingen invult voor anderen. Lees het nogmaals.

Natuurlijk is dat nu niet anders, maar de maatschappij is WEL anders. Snowflakes tijdperk en mensen hebben er gewoon genoeg van.
Of je zegt wat duidelijker wat je bedoelt. :P
Definitely not CIA
pi_185880053
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 16:54 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Denk je echt dat dat is wat Baudet wil zeggen? Je kent hem inmiddels toch wel wat beter als dat niet?
Natuurlijk wil hij dat niet zo zeggen dan noemt hij een groot deel van zijn stemmers dom. Hij zegt het expres zoals hij doet omdat de meesten blijkbaar de logische denkstap niet maken dat hij ze dus schuldig noemt aan massa-immigratie en de problemen ermee.
  Moderator woensdag 27 maart 2019 @ 16:59:56 #167
236264 crew  capricia
pi_185880061
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 16:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je dat wel kunt zeggen, de gemiddelde leeftijd van stemmers gaat omhoog. Of levenservaring je betere keuzes laat maken is het bedenkelijke. Zat ouderen die domme dingen steunen, kijk naar 50+.
Dat zou heel goed kunnen, maar dat is niet wat Poepz0r wil zeggen. Begrijp ik.
Definitely not CIA
  Moderator woensdag 27 maart 2019 @ 17:00:39 #168
236264 crew  capricia
pi_185880079
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 16:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Natuurlijk wil hij dat niet zo zeggen dan noemt hij een groot deel van zijn stemmers dom. Hij zegt het expres zoals hij doet omdat de meesten blijkbaar de logische denkstap niet maken dat hij ze dus schuldig noemt aan massa-immigratie en de problemen ermee.
Terwijl die mensen toch zelf voor dit beleid gekozen hebben.
Definitely not CIA
  woensdag 27 maart 2019 @ 17:07:23 #169
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_185880195
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 17:00 schreef capricia het volgende:

[..]

Terwijl die mensen toch zelf voor dit beleid gekozen hebben.
Als bevolking kies je toch helemaal niet voor specifiek beleid. Een stem op een partij verwatert in die zin zo erg dat je het hooguit een "richting aan geven" zou kunnen noemen.

Er word namelijk voldoende beleid gemaakt dat niet eens in verkiezingsprogramma's en dergelijke staat. Leg de bevolking de vraag voor of ze immigratie willen beperken tot het minimum dan is meer dan de helft daarvoor. Toch zie je dat de afgelopen jaren niet terug in het beleid. En zo kun je nog wel ff doorgaan.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  woensdag 27 maart 2019 @ 17:28:06 #170
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_185880528
En juist daarom pleit FVD voor e-democracy, net als b.v. de Piratenpartij.

Bij belangrijke issues stemt de bevolking gewoon mee via de smartphone. Krijg je niet meer van die bizarre situaties dat EenVandaag peilt dat 70% van de bevolking iets niet wil, maar het staat nou eenmaal in het tot in den treure uitgepolderde regeerakkoord dus het moet gebeuren... :{w

En partijen als de PvdA hoeven ook niet te vrezen dat 3/4 van de kiezers wegholt omdat ze de samenwerking met VVD van A tot Z kut vonden.
  woensdag 27 maart 2019 @ 18:09:19 #171
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_185881135
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 16:19 schreef capricia het volgende:

[..]

Gaat om deze tweet:
thierrybaudet twitterde op maandag 04-07-2016 om 20:00:09 Nooit vergeten: massa-immigratie net zo goed door VVD als PvdA gesteund. Beide even schuldig, evenveel daderschap bij deze grootse misdaad. reageer retweet
(eerder genoemd op deze pagina)
Het zijn de motieven van ondernemers, die de drijvende kracht zijn geweest achter de immigratie. Deze groep heeft ook veel macht in dit land. Daarmee is het min of meer verklaard, het was in aanzet plat economisch denken (de rest is een gevolg).

Zijn stelling 'VVD & PvdA zijn schuldig' vertaal jij in 'de bevolking is schuldig'. Dan veronderstel je dat we in een ideale democratie leven, waar de wil van het volk altijd wordt gedaan. In werkelijkheid is de democratie ver verwijdert van dat ideaal, en wordt dat door het bestuur in dit land ook niet als een ideaal gezien. Zeker vroeger niet. Het is ook utopisch.

Zijn belangrijkste claim is, dat hier terecht van schuld gesproken kan worden. Vrij vertaalt: immigratie is evident fout. Zo zag men dat destijds in ieder geval niet.
The view from nowhere.
pi_185881499
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 14:01 schreef capricia het volgende:

[..]

Tja, lijkt me lastig in een democratie, het volk als naïef bestempelen. Maar geen referendum meer invoeren dan.
Ach ja, kon 'n individuele burger toen redelijkerwijs voorzien dat al die gastarbeiders toch niet terug zouden gaan, maar zouden blijven? En massaal familie zouden importeren? En dat er in de decennia daarna nog hele volksstammen Somaliérs, Irakezen, Kosovaren, Syriërs, etc zouden komen.
pi_185881961
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 17:28 schreef Vader_Aardbei het volgende:
En juist daarom pleit FVD voor e-democracy, net als b.v. de Piratenpartij.

Bij belangrijke issues stemt de bevolking gewoon mee via de smartphone. Krijg je niet meer van die bizarre situaties dat EenVandaag peilt dat 70% van de bevolking iets niet wil, maar het staat nou eenmaal in het tot in den treure uitgepolderde regeerakkoord dus het moet gebeuren... :{w

En partijen als de PvdA hoeven ook niet te vrezen dat 3/4 van de kiezers wegholt omdat ze de samenwerking met VVD van A tot Z kut vonden.
"70% van de bevolking wil de pensioenleeftijd niet verhogen". Om dat dan ook maar meteen niet te doen lijkt me niet in alle situaties even handig.
pi_185881978
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 18:09 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Het zijn de motieven van ondernemers, die de drijvende kracht zijn geweest achter de immigratie. Deze groep heeft ook veel macht in dit land. Daarmee is het min of meer verklaard, het was in aanzet plat economisch denken (de rest is een gevolg).

Zijn stelling 'VVD & PvdA zijn schuldig' vertaal jij in 'de bevolking is schuldig'. Dan veronderstel je dat we in een ideale democratie leven, waar de wil van het volk altijd wordt gedaan. In werkelijkheid is de democratie ver verwijdert van dat ideaal, en wordt dat door het bestuur in dit land ook niet als een ideaal gezien. Zeker vroeger niet. Het is ook utopisch.

Zijn belangrijkste claim is, dat hier terecht van schuld gesproken kan worden. Vrij vertaalt: immigratie is evident fout. Zo zag men dat destijds in ieder geval niet.
De macht aan een deel van de bevolking geven beschrijven als "de ideale democratie" is buitengewoon bijzonder.
  woensdag 27 maart 2019 @ 18:52:05 #175
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_185881998
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 18:51 schreef Beathoven het volgende:

[..]

De macht aan een deel van de bevolking geven beschrijven als "de ideale democratie" is buitengewoon bijzonder.
Dat staat er niet.
The view from nowhere.
pi_185882109
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 18:09 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Het zijn de motieven van ondernemers, die de drijvende kracht zijn geweest achter de immigratie. Deze groep heeft ook veel macht in dit land. Daarmee is het min of meer verklaard, het was in aanzet plat economisch denken (de rest is een gevolg).

Zijn stelling 'VVD & PvdA zijn schuldig' vertaal jij in 'de bevolking is schuldig'. Dan veronderstel je dat we in een ideale democratie leven, waar de wil van het volk altijd wordt gedaan. In werkelijkheid is de democratie ver verwijdert van dat ideaal, en wordt dat door het bestuur in dit land ook niet als een ideaal gezien. Zeker vroeger niet. Het is ook utopisch.

Zijn belangrijkste claim is, dat hier terecht van schuld gesproken kan worden. Vrij vertaalt: immigratie is evident fout. Zo zag men dat destijds in ieder geval niet.
Vervolgens heeft FvD zelf neoliberale standpunten.
  woensdag 27 maart 2019 @ 19:02:52 #177
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_185882234
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 18:57 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Vervolgens heeft FvD zelf neoliberale standpunten.
Zeker. Vrijwel iedere rechtse partij onderschrijft het kapitalisme, zonder veel socialistische toevoegingen. Aangezien de hoofdmoot van het beleid altijd over de economie gaat, hoef het beleid ook niet te veranderen, als FvD de VVD zou vervangen. Een strijd tussen rechtse partijen is een richtingenstrijd binnen de elite.
The view from nowhere.
pi_185882262
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 19:02 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Zeker. Vrijwel iedere rechtse partij onderschrijft het kapitalisme, zonder veel socialistische toevoegingen. Aangezien de hoofdmoot van het beleid altijd over de economie gaat, hoef het beleid ook niet te veranderen, als FvD de VVD zou vervangen. Een strijd tussen rechtse partijen is een richtingenstrijd binnen de elite.
Er zit nog wel een nuance verschil tussen kapitalisme en neoliberalisme. Je kan heel goed sociaal-kapitalist zijn.
  woensdag 27 maart 2019 @ 19:10:01 #179
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_185882361
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 19:04 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Er zit nog wel een nuance verschil tussen kapitalisme en neoliberalisme. Je kan heel goed sociaal-kapitalist zijn.
Kapitalisme is een ruim jasje, dat eeuwen omvat, en met de veranderende tijdgeest mee verandert. Neoliberalisme is een veel specifiekere term, een formeel uitgewerkte vorm van marktwerking, en is te beschouwen als een denominatie van het kapitalisme.
The view from nowhere.
pi_185882437
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 18:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

"70% van de bevolking wil de pensioenleeftijd niet verhogen". Om dat dan ook maar meteen niet te doen lijkt me niet in alle situaties even handig.
Je zou iets completere vraagstukken voor kunnen leggen. Bijvoorbeeld met financiering erbij.
pi_185882452
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 19:10 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Kapitalisme is een ruim jasje, dat eeuwen omvat, en met de veranderende tijdgeest mee verandert. Neoliberalisme is een veel specifiekere term, een formeel uitgewerkte vorm van marktwerking, en is te beschouwen als een denominatie van het kapitalisme.
Correct.
pi_185882724
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 19:10 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Kapitalisme is een ruim jasje, dat eeuwen omvat, en met de veranderende tijdgeest mee verandert. Neoliberalisme is een veel specifiekere term, een formeel uitgewerkte vorm van marktwerking, en is te beschouwen als een denominatie van het kapitalisme.
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Het neoliberalisme is in zekere zin kapitalisme ondermijnend omdat het kapitalisme draait om het bij elkaar brengen van grote hoeveelheden geld om daarmee productiemiddelen te kopen waardoor de arbeidsproductiviteit verhoogd wordt. Het neoliberalisme houdt rendementzoekend vermogen juist weg van omzetting in productiemiddelen. Ook leidt het tot minder vrije markt door marktregulering in het voordeel van enkelen.

Het is een pervertering van het kapitalisme en niet zomaar een variant.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 27 maart 2019 @ 19:36:57 #183
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_185882993
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 19:26 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat ben ik niet helemaal met je eens. Het neoliberalisme is in zekere zin kapitalisme ondermijnend omdat het kapitalisme draait om het bij elkaar brengen van grote hoeveelheden geld om daarmee productiemiddelen te kopen waardoor de arbeidsproductiviteit verhoogd wordt. Het neoliberalisme houdt rendementzoekend vermogen juist weg van omzetting in productiemiddelen. Ook leidt het tot minder vrije markt door marktregulering in het voordeel van enkelen.

Het is een pervertering van het kapitalisme en niet zomaar een variant.
Dat is de corruptie die er onvermijdelijk insluipt. Ze laten zich niet aansturen door de bevolking, want dan komt van hun politieke project niets terecht. Dus vervangt het bedrijfsleven de bevolking als de aangever van gewenst beleid. De kongsi tussen bedrijfsleven en overheid, in het construeren van opties voor rendement zoekend vermogen, was te verwachten. Ook het kapitalisme i.h.a. is historisch gezien een kongsi tussen bedrijfsleven en overheid. Het neoliberalisme wilde daar nu juist vanaf (al zagen zij de overheid als de corrumperende factor omdat ze communistische neigingen had). Mislukt.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 27-03-2019 19:44:11 ]
The view from nowhere.
pi_185884766
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 19:02 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Zeker. Vrijwel iedere rechtse partij onderschrijft het kapitalisme, zonder veel socialistische toevoegingen. Aangezien de hoofdmoot van het beleid altijd over de economie gaat, hoef het beleid ook niet te veranderen, als FvD de VVD zou vervangen. Een strijd tussen rechtse partijen is een richtingenstrijd binnen de elite.
Ik begreep van de hoofdredacteur van Quote dat FVD economisch gezien meer libertarisch is, wat dan weer botst met het economische beleid van de VVD.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  woensdag 27 maart 2019 @ 21:02:31 #185
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_185885168
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 20:49 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ik begreep van de hoofdredacteur van Quote dat FVD economisch gezien meer libertarisch is, wat dan weer botst met het economische beleid van de VVD.
Libertarisme is neoliberalisme in een ander jasje. Het is (beide) onuitvoerbaar en geen enkel beleid zal ooit voldoen aan al haar definities, dogma's en stellingen (dus ook het VVD beleid niet). Libertarisme is in strijd met ieder idee van wij, dus ook met de wij-mythe van Baudet. Zo consistent is politiek / zijn politici niet, en daarom kan veel van wat er niet in of bijpast toch (met een beetje wringen en draaien).
The view from nowhere.
pi_185885383
Mensen die op FvD hebben gestemd zouden in de jaren '80 ook CD hebben gestemd en in de jaren '30 NSDAP. FvD heeft nl. precies dezelfde standpunten als deze partijen ooit hadden.
pi_185886077
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 21:09 schreef Mint_Clansell het volgende:
Mensen die op FvD hebben gestemd zouden in de jaren '80 ook CD hebben gestemd en in de jaren '30 NSDAP. FvD heeft nl. precies dezelfde standpunten als deze partijen ooit hadden.
Oke.
pi_185886167
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 21:32 schreef Moustachio het volgende:

[..]

Oke.
Lees de partijprogramma's maar zou ik zeggen.
pi_185886273
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 21:34 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Lees de partijprogramma's maar zou ik zeggen.
Gedaan. Prima programma.
pi_185886315
Niet op de persoon.

[ Bericht 48% gewijzigd door capricia op 27-03-2019 21:39:44 ]
  woensdag 27 maart 2019 @ 22:07:53 #191
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_185887167
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 21:09 schreef Mint_Clansell het volgende:
Mensen die op FvD hebben gestemd zouden in de jaren '80 ook CD hebben gestemd en in de jaren '30 NSDAP. FvD heeft nl. precies dezelfde standpunten als deze partijen ooit hadden.
Ik dacht al, waar lijkt het toch op, blijkt FvD gewoon 1:1 het partijprogramma te hebben overgenomen! Nou nou het is me wat.
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_185887670
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 22:07 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Ik dacht al, waar lijkt het toch op, blijkt FvD gewoon 1:1 het partijprogramma te hebben overgenomen! Nou nou het is me wat.
Het is inderdaad wat, maar FvD-aanhangers geven uiteraard geen fuck. Zolang die kutmoslims en linkse honden maar het zwijgen wordt opgelegd.
pi_185889048
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 21:34 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Lees de partijprogramma's maar zou ik zeggen.
Als het 1 op 1 is overgenomen, is gewoon even in Excel knallen en verticaal zoeken genoeg. :')
pi_185889135
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 22:25 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Het is inderdaad wat, maar FvD-aanhangers geven uiteraard geen fuck. Zolang die kutmoslims en linkse honden maar het zwijgen wordt opgelegd.
En terecht, het is de enige reden waarom ik op FVD heb gestemd. Fuck die kutmoslims en linkse honden.
pi_185889211
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 23:26 schreef Chivaz het volgende:

[..]

En terecht, het is de enige reden waarom ik op FVD heb gestemd. Fuck die kutmoslims en linkse honden.
Dat verbaast me dan ook helemaal niets.
pi_185889968
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 16:13 schreef capricia het volgende:

[..]

Precies.
Maar zeggen "het volk is zelf dom geweest om hiervoor te stemmen" is natuurlijk niet zo slim als je stemmen nodig hebt van datzelfde volk.

Hij zegt eigenlijk:
Nooit vergeten: massa-immigratie net zo goed door de bevolking gesteund. Beide even schuldig, evenveel daderschap bij deze grootse misdaad.
Dit soort volksmenners wil natuurlijk ook alleen referenda als het ze goed uitkomt.
pi_185891714
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 15:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Sterker nog, in de jaren '60 en '70 stemde 70 tot 80 procent van de bevolking op PvdA, VVD of CDA (of een van zijn drie voorlopers). Volgens Baudet zijn we dus met z'n allen 'schuldig' aan massa-immigratie.

Ik overigens niet, want ik was toen nog niet geboren, laat staan dat ik mocht stemmen.
Baudet heeft zelf een migranten achtergrond.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  donderdag 28 maart 2019 @ 08:47:16 #198
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_185891897
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 19:02 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Zeker. Vrijwel iedere rechtse partij onderschrijft het kapitalisme, zonder veel socialistische toevoegingen. Aangezien de hoofdmoot van het beleid altijd over de economie gaat, hoef het beleid ook niet te veranderen, als FvD de VVD zou vervangen. Een strijd tussen rechtse partijen is een richtingenstrijd binnen de elite.
De FvD heeft absoluut libertarische trekjes:

https://twitter.com/Veldhorst__W/status/1110801154647224321

Otten en Baudet hebben daar ook een wortels in. Vervolgens wel miljarden uitgeven aan nationaliseringen of miljarden subsidie aan KPN voor "supersnel internet".

Waar de VVD misschien het motto hanteert "Hayek voor het volk, Keynes voor de elite" (het CPB e.d. concludeert niet voor niets dat de grootste profiteurs van de overheid de top 10% is), lijkt FvD libertarisme voor de meute te willen en cronyisme voor de top.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 28 maart 2019 @ 08:55:45 #199
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_185891989
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 22:25 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Het is inderdaad wat, maar FvD-aanhangers geven uiteraard geen fuck. Zolang die kutmoslims en linkse honden maar het zwijgen wordt opgelegd.
Waarheid als een koe, hier ook de enige redenen dat ik FvD gestemd heb.
  Moderator donderdag 28 maart 2019 @ 08:58:54 #200
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_185892028
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 08:47 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

De FvD heeft absoluut libertarische trekjes:

https://twitter.com/Veldhorst__W/status/1110801154647224321

Otten en Baudet hebben daar ook een wortels in. Vervolgens wel miljarden uitgeven aan nationaliseringen of miljarden subsidie aan KPN voor "supersnel internet".

Waar de VVD misschien het motto hanteert "Hayek voor het volk, Keynes voor de elite" (het CPB e.d. concludeert niet voor niets dat de grootste profiteurs van de overheid de top 10% is), lijkt FvD libertarisme voor de meute te willen en cronyisme voor de top.
Nog meer voordelen voor het grootbedrijf t.o.v. het midden- en kleinbedrijf. Top, precies was onze economie nodig heeft. :')
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  donderdag 28 maart 2019 @ 09:51:50 #201
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_185892808
quote:
7s.gif Op donderdag 28 maart 2019 00:26 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dit soort volksmenners wil natuurlijk ook alleen referenda als het ze goed uitkomt.
Zie vb Farage, die ook alleen naar het volk wil luisteren als het hem uitkomt
Laffe huichelaar
  donderdag 28 maart 2019 @ 09:52:14 #202
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_185892820
Hoe kijkt men hier tegen de kliklijn aan voor docenten?
Laffe huichelaar
pi_185892973
Snitches get stitches.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_185893226
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 09:52 schreef timmmmm het volgende:
Hoe kijkt men hier tegen de kliklijn aan voor docenten?
Behalve dat het nogal Mccartyistisch is,vraag ik me af wat ze er mee willen bereiken. Wil Sjerrie Mccarthy echt weten of het onderwijs 'links' is of wordt elke melding gebruikt om zijn aanname dat het onderwijs ook daadwerkelijk links is te onderstrepen. Een echt onbevooroordeeld onderzoek lijkt het me dus niet. Nog afgezien van hoe er met persoonsgegevens wordt omgegaan.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_185893598
Interessant interview bij café weltschmerz.
Pleit wat hier besproken wordt voor de visie van FvD m.b.t. Nexit, migratie en klimaat?
pi_185893607
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 10:37 schreef sol1taire het volgende:
Interessant interview bij café weltschmerz.
Pleit wat hier besproken wordt voor de visie van FvD m.b.t. Nexit, migratie en klimaat?
Wat vind je daar zelf over?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator donderdag 28 maart 2019 @ 12:19:56 #207
236264 crew  capricia
pi_185895255
thierrybaudet twitterde op donderdag 28-03-2019 om 12:17:19 Kan die gekkigheid over het woord “boreaal” nu eens afgelopen zijn? Dat betekent gewoon “noordelijk”, de noordelijke sterrenhemel, de “Western hemisphere”. Komt van Baudelaire. Alle complottheorieën over obscure bijbetekenissen komen voort uit lachwekkende pogingen ons te framen. reageer retweet
Definitely not CIA
pi_185895334
quote:
En dat woord ‘boreaal’ dan, dat Baudet opnieuw gebruikte in zijn overwinningsrede afgelopen woensdag? Doegin, schamper: „Boreaal betekent gewoon ‘noordelijk’. Noord-Europa. Om daar meteen een soort van racisme in te zien is gewoon lachwekkend. Paranoïde.”

Met enige stemververheffing: „Hoeveel kan een mens verdragen? De Nederlanders hebben een interessante nieuwsgierige politicus gekozen. Waarom hem meteen vervloeken omdat hij een bepaald woord heeft gezegd? Lachwekkend is het! Net als russofobie, de haat voor Poetin. U moet weten: ‘boreaal’ was ook een van de lievelingswoorden van Baudelaire.”
De Poetin-fluisteraar zei het een paar dagen terug ook al, dus niks aan het handje.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_185895405
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:19 schreef capricia het volgende:
thierrybaudet twitterde op donderdag 28-03-2019 om 12:17:19 Kan die gekkigheid over het woord “boreaal” nu eens afgelopen zijn? Dat betekent gewoon “noordelijk”, de noordelijke sterrenhemel, de “Western hemisphere”. Komt van Baudelaire. Alle complottheorieën over obscure bijbetekenissen komen voort uit lachwekkende pogingen ons te framen. reageer retweet
Aldus de persoon die er toch zelf over begon.
quote:
Ons land maakt onder deel uit van die beschavingsfamilie. Maar net als die andere landen van die boreale wereld, worden we kapotgemaakt door mensen die ons juist zouden moeten beschermen.”

,,We worden ondermijnd door onze universiteiten, onze journalisten, door de mensen die onze kunstsubsidies ontvangen, en die onze gebouwen ontwerpen. En bovenal worden we ondermijnd door onze bestuurders. Een kliekje, een kliekje omhooggevallen netwerkers, beroepsvergaderaars, mensen die nog nooit een boek hebben gelezen in hun leven, en geen idee hebben wat op de langere termijn de belangrijke issues zijn. Zij beheersen helaas de besluitvormingsorganen van ons land en maken in een merkwaardige mengeling van onkunde en cynisch eigenbelang keer op keer de verkeerde keuzes.
https://www.ad.nl/politie(...)zei-baudet~a6827f80/
pi_185895790
quote:
5s.gif Op donderdag 28 maart 2019 10:38 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Wat vind je daar zelf over?
Als de statistieken kloppen dan heeft FvD het bij het juiste eind.
pi_185895879
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 12:19 schreef capricia het volgende:
thierrybaudet twitterde op donderdag 28-03-2019 om 12:17:19 Kan die gekkigheid over het woord “boreaal” nu eens afgelopen zijn? Dat betekent gewoon “noordelijk”, de noordelijke sterrenhemel, de “Western hemisphere”. Komt van Baudelaire. Alle complottheorieën over obscure bijbetekenissen komen voort uit lachwekkende pogingen ons te framen. reageer retweet
Butthurt much.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_185896260
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 09:52 schreef timmmmm het volgende:
Hoe kijkt men hier tegen de kliklijn aan voor docenten?
Je bedoelt het meldpunt van het wetenschappelijk bureau voor het in kaart brengen van linkse indoctrinatie in het onderwijs waarbij de namen van leraren niet openbaar worden gemaakt?

In de FvD hysterie worden twee dingen door elkaar gehaald, en niet per ongeluk maar om het FvD als eng af te schilderen. Enerzijds heb je dit meldpunt, wat mij vooral interessant lijkt qua lesmateriaal aangezien ik mij kan voorstellen dat daarin nogal wat politieke gekleurde aannames als feit worden verkocht. Die boeken hebben ook een zekere autoriteit bij de leerlingen. Ik verwacht echter vooral veel aannames vanuit het politieke midden die ik zelf als rechts of neoliberaal zou beschouwen.

Een leraar is gewoon een mens met eigen opvattingen, ik denk dat leerlingen dat heel goed aanvoelen en echt wel het onderscheid kunnen maken tussen diens persoonlijke mening en de onomstotelijke feiten van de lesstof. Als er discussie is is er eigenlijk per definitie geen indoctrinatie. Een risico is dan wel dat het toch zo overkomt omdat bijvoorbeeld een opname maar een opmerking laat horen en niet de context van de hele les en hoe leraar en leerlingen een heel schooljaar met elkaar omgaan.

Anderzijds zijn er leerlingen die filmpjes online zetten. Het verspreiden van heimelijke opnames is gewoon strafbaar. Dus nee, mag niet, kan niet en is vrij makkelijk te bestrijden met de wet in de hand.

Veel gedoe om niks dus waar het het FvD betreft, te weinig aandacht voor een probleem dat al veel langer speelt, nl leerlingen die macht over hun leerkrachten krijgen en de veilige beslotenheid van de klaslokaal doorbreken door stiekem te filmen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator donderdag 28 maart 2019 @ 13:40:34 #213
236264 crew  capricia
pi_185896553
Interessant interview met Baudet (in het Engels):

https://www.weltwoche.ch/(...)ausgabe-13-2019.html
Definitely not CIA
  donderdag 28 maart 2019 @ 13:48:43 #214
3542 Gia
User under construction
pi_185896698
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 21:09 schreef Mint_Clansell het volgende:
Mensen die op FvD hebben gestemd zouden in de jaren '80 ook CD hebben gestemd en in de jaren '30 NSDAP. FvD heeft nl. precies dezelfde standpunten als deze partijen ooit hadden.
Heb nog niet op Baudet gestemd, maar ga dat over 2 jaar zeker wel doen.
Echter, ten tijde van de CD stemde ik PPR.

Naarmate mensen ouder worden, worden ze ook wijzer.
pi_185896725
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 13:48 schreef Gia het volgende:

[..]

Heb nog niet op Baudet gestemd, maar ga dat over 2 jaar zeker wel doen.
Echter, ten tijde van de CD stemde ik PPR.

Naarmate mensen ouder worden, worden ze ook wijzer.
Blijkbaar niet dus. :P
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_185896928
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 13:50 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Blijkbaar niet dus. :P
Dit. Stemmen op een rechtse schreeuwer met fascistische trekjes vind ik nou niet echt een wijzer besluit.
  donderdag 28 maart 2019 @ 14:04:12 #217
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_185896952
Hoogleraar TU Eindhoven: 'Nu van het gas af leidt alleen tot meer CO2-uitstoot'

EINDHOVEN - Als we nu stoppen met aardgas, wordt de CO2-uitstoot alleen maar hoger, zegt TU/e-hoogleraar David Smeulders. Over een eenvoudig rekensommetje dat de regering vergat te maken.

Onbegrip en miscalculatie. Het zijn woorden die regelmatig vallen in een gesprek met David Smeulders over de haast waarmee de overheid de huishoudens van het gas af wil hebben en de schijnargumenten die daarvoor worden gebruikt. De TU/e-hoogleraar Werktuigbouwkunde voorziet een 'tweede Betuwelijn'.

Volgens Smeulders wordt de klimaatagenda gedomineerd door mensen die onvoldoende bekend zijn met de materie en hebben verzuimd om er experts bij te halen. ,,Innovatie is onderbelicht en dat is slecht nieuws voor onze regio”.

Hij verbaast zich over het gebrek aan wetenschappelijke onderbouwing in de hele energiediscussie. „Voordat het klimaatakkoord tot stand kwam zijn er klimaattafels georganiseerd waar allerlei partijen het woord mochten doen. Maar wetenschappers werden daar te weinig voor gevraagd. Rationele argumenten zijn onvoldoende gehoord. Maar ik vind dat wij als wetenschappers de taak hebben om ons uit te spreken en te zeggen: denk nu eens na voordat je handelt.”

„Sinds kort mogen nieuw te bouwen woonwijken niet meer op het gasnet worden aangesloten. Maar er is op dit moment nog helemaal geen noodzaak om over te stappen op elektriciteit; sterker nog dat is zelfs onwenselijk. Zonne- en windenergie zijn uiteraard schonere bronnen, maar slechts een klein percentage van onze elektriciteit wordt opgebracht door zonne-panelen en windmolens. De rest komt nog steeds van kolen- en gascentrales. Als we nu van het gas afgaan wordt de CO2-uitstoot dus alleen maar groter", rekent hij voor. Een simpel rekensommetje dat de regering is vergeten te maken.

Hij verbaast zich ook omdat onze huishoudens maar verantwoordelijk zijn voor een heel klein deel van ons gasverbruik. „Het is slechts een druppel op de gloeiende plaat. Als je het klimaatakkoord naleest, zie je dat Nederland op dit moment 9 Gigawatt aan gascentrales heeft staan maar dat dit wordt uitgebreid naar 25 Gigawatt in 2050. We gaan dus meer gas gebruiken in de toekomst", benadrukt Smeulders. „Alleen gaat dat gas niet naar woonhuizen maar naar centrales. Daar hoor je de overheid verder niet over. Net als over de energieslurpende industrieën rederijen en vliegtuigmaatschappijen. Kerosine voor vliegtuigen en stookolie voor schepen worden zelfs helemaal niet meegerekend in de CO2-uitstoot. Dat is volkomen onrealistisch"

De reden dat de Nederlandse regering nu ineens van het gas af wil, heeft volgens Smeulders alles te maken met de situatie in Groningen. Onder druk van de publieke opinie moest er iets gebeuren. Maar niet meer naar gas boren In Groningen heeft niets uit te staan met het klimaatakkoord. Dat gas kan rustig in de Groningse bodem blijven zitten. Dat hebben we helemaal niet nodig. We kunnen gas uit Noorwegen of Amerika importeren. En we hebben onze eigen gasvelden in de Noordzee. Dat is wel hoogcalorisch, maar we hebben de middelen om dat om te zetten naar gas dat geschikt is voor onze ketels. Sterker nog: vroeger gebruikten we hoogcalorisch gas, maar in de jaren zestig hebben we alle fornuizen omgebouwd om laagcalorisch gas te kunnen gebruiken. Nu kunnen we het omgekeerde doen."

De hoogleraar is fel gekant tegen de huidige warmtepompen. Iedereen moet nu aan de warmtepompen, maar die maken veel herrie en gebruiken ook teveel energie. Gas is de schoonste energiebron die we op dit moment voorhanden hebben concludeert Smeulders. Overschakelen op duurzame elektriciteit is uiteraard de juiste richting, maar we moeten eerst zorgen dat we voldoende duurzame energie kunnen opwekken en opslaan en dan pas het gas loslaten. En we moeten zeker niet onze infrastructuur voor gas afbreken. Want in de toekomst willen we die misschien weer gebruiken om duurzame brandstoffen in te transporteren, zoals waterstof waar nu aan wordt gewerkt."

Smeulders stelt een andere aanpak voor om de CO2-uitstoot te beperken. PVT-panelen installeren, die zowel stroom als warmte opwekken, warmtenetten aansluiten en kolencentrales in samenspraak met andere landen gefaseerd sluiten. Die van Nederland zijn de beste van de wereld. Het is onzinnig om die eerst te sluiten terwijl die in andere landen veel vervuilender zijn. Denk Europees, handel lokaal. En het gasnet niet uitfaseren, ook niet bij de huishoudens. Straks hebben we misschien zonne-gas: daar wordt nu zowel aan de TU/e als bij het Eindhovense onderzoeksinstituut Differ aan gewerkt."

https://www.ad.nl/eindhov(...)2-uitstoot~ac68cdb4/

Interessant artikel!
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_185897005
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 13:40 schreef capricia het volgende:
Interessant interview met Baudet (in het Engels):

https://www.weltwoche.ch/(...)ausgabe-13-2019.html
“the leading intellectual in the Netherlands.” :')
pi_185898287
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 14:04 schreef Gohf046 het volgende:
Hoogleraar TU Eindhoven: 'Nu van het gas af leidt alleen tot meer CO2-uitstoot'

EINDHOVEN - Als we nu stoppen met aardgas, wordt de CO2-uitstoot alleen maar hoger, zegt TU/e-hoogleraar David Smeulders. Over een eenvoudig rekensommetje dat de regering vergat te maken.

Onbegrip en miscalculatie. Het zijn woorden die regelmatig vallen in een gesprek met David Smeulders over de haast waarmee de overheid de huishoudens van het gas af wil hebben en de schijnargumenten die daarvoor worden gebruikt. De TU/e-hoogleraar Werktuigbouwkunde voorziet een 'tweede Betuwelijn'.

Volgens Smeulders wordt de klimaatagenda gedomineerd door mensen die onvoldoende bekend zijn met de materie en hebben verzuimd om er experts bij te halen. ,,Innovatie is onderbelicht en dat is slecht nieuws voor onze regio”.

Hij verbaast zich over het gebrek aan wetenschappelijke onderbouwing in de hele energiediscussie. „Voordat het klimaatakkoord tot stand kwam zijn er klimaattafels georganiseerd waar allerlei partijen het woord mochten doen. Maar wetenschappers werden daar te weinig voor gevraagd. Rationele argumenten zijn onvoldoende gehoord. Maar ik vind dat wij als wetenschappers de taak hebben om ons uit te spreken en te zeggen: denk nu eens na voordat je handelt.”

„Sinds kort mogen nieuw te bouwen woonwijken niet meer op het gasnet worden aangesloten. Maar er is op dit moment nog helemaal geen noodzaak om over te stappen op elektriciteit; sterker nog dat is zelfs onwenselijk. Zonne- en windenergie zijn uiteraard schonere bronnen, maar slechts een klein percentage van onze elektriciteit wordt opgebracht door zonne-panelen en windmolens. De rest komt nog steeds van kolen- en gascentrales. Als we nu van het gas afgaan wordt de CO2-uitstoot dus alleen maar groter", rekent hij voor. Een simpel rekensommetje dat de regering is vergeten te maken.

Hij verbaast zich ook omdat onze huishoudens maar verantwoordelijk zijn voor een heel klein deel van ons gasverbruik. „Het is slechts een druppel op de gloeiende plaat. Als je het klimaatakkoord naleest, zie je dat Nederland op dit moment 9 Gigawatt aan gascentrales heeft staan maar dat dit wordt uitgebreid naar 25 Gigawatt in 2050. We gaan dus meer gas gebruiken in de toekomst", benadrukt Smeulders. „Alleen gaat dat gas niet naar woonhuizen maar naar centrales. Daar hoor je de overheid verder niet over. Net als over de energieslurpende industrieën rederijen en vliegtuigmaatschappijen. Kerosine voor vliegtuigen en stookolie voor schepen worden zelfs helemaal niet meegerekend in de CO2-uitstoot. Dat is volkomen onrealistisch"

De reden dat de Nederlandse regering nu ineens van het gas af wil, heeft volgens Smeulders alles te maken met de situatie in Groningen. Onder druk van de publieke opinie moest er iets gebeuren. Maar niet meer naar gas boren In Groningen heeft niets uit te staan met het klimaatakkoord. Dat gas kan rustig in de Groningse bodem blijven zitten. Dat hebben we helemaal niet nodig. We kunnen gas uit Noorwegen of Amerika importeren. En we hebben onze eigen gasvelden in de Noordzee. Dat is wel hoogcalorisch, maar we hebben de middelen om dat om te zetten naar gas dat geschikt is voor onze ketels. Sterker nog: vroeger gebruikten we hoogcalorisch gas, maar in de jaren zestig hebben we alle fornuizen omgebouwd om laagcalorisch gas te kunnen gebruiken. Nu kunnen we het omgekeerde doen."

De hoogleraar is fel gekant tegen de huidige warmtepompen. Iedereen moet nu aan de warmtepompen, maar die maken veel herrie en gebruiken ook teveel energie. Gas is de schoonste energiebron die we op dit moment voorhanden hebben concludeert Smeulders. Overschakelen op duurzame elektriciteit is uiteraard de juiste richting, maar we moeten eerst zorgen dat we voldoende duurzame energie kunnen opwekken en opslaan en dan pas het gas loslaten. En we moeten zeker niet onze infrastructuur voor gas afbreken. Want in de toekomst willen we die misschien weer gebruiken om duurzame brandstoffen in te transporteren, zoals waterstof waar nu aan wordt gewerkt."

Smeulders stelt een andere aanpak voor om de CO2-uitstoot te beperken. PVT-panelen installeren, die zowel stroom als warmte opwekken, warmtenetten aansluiten en kolencentrales in samenspraak met andere landen gefaseerd sluiten. Die van Nederland zijn de beste van de wereld. Het is onzinnig om die eerst te sluiten terwijl die in andere landen veel vervuilender zijn. Denk Europees, handel lokaal. En het gasnet niet uitfaseren, ook niet bij de huishoudens. Straks hebben we misschien zonne-gas: daar wordt nu zowel aan de TU/e als bij het Eindhovense onderzoeksinstituut Differ aan gewerkt."

https://www.ad.nl/eindhov(...)2-uitstoot~ac68cdb4/

Interessant artikel!
Prima stuk :)

Helaas boeit de politiek dit verder niet echt.
  donderdag 28 maart 2019 @ 18:08:02 #220
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_185900932
Gestapo in Nederland

oornstein twitterde op woensdag 27-03-2019 om 16:00:34 De politie was net bij mij aan de deur om te vertellen dat de partij van dhr. @thierrybaudet aanstoot heeft genomen aan deze tweet, waarin de politie overigens zelf geen bedreiging zag. Met een "maar dan weet u dat er op u wordt gelet" vertrokken ze weer. Wat leven we toch in… https://t.co/miQEakozgh reageer retweet
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_185901950
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 18:08 schreef gniffie het volgende:
Gestapo in Nederland

oornstein twitterde op woensdag 27-03-2019 om 16:00:34 De politie was net bij mij aan de deur om te vertellen dat de partij van dhr. @:thierrybaudet aanstoot heeft genomen aan deze tweet, waarin de politie overigens zelf geen bedreiging zag. Met een "maar dan weet u dat er op u wordt gelet" vertrokken ze weer. Wat leven we toch in… https://t.co/miQEakozgh reageer retweet
Tja Baudet vecht nou eenmaal voor zo'n type beschaving.
Lekker iedereen verklikken met een andere mening.
pi_185902034
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 18:08 schreef gniffie het volgende:
Gestapo in Nederland

oornstein twitterde op woensdag 27-03-2019 om 16:00:34 De politie was net bij mij aan de deur om te vertellen dat de partij van dhr. @:thierrybaudet aanstoot heeft genomen aan deze tweet, waarin de politie overigens zelf geen bedreiging zag. Met een "maar dan weet u dat er op u wordt gelet" vertrokken ze weer. Wat leven we toch in… https://t.co/miQEakozgh reageer retweet
Terecht. Hij moet z'n bek houden
pi_185902962
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 19:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Tja Baudet vecht nou eenmaal voor zo'n type beschaving.
Lekker iedereen verklikken met een andere mening.
Als er een camera op zijn smoel staat gericht zegt ie dat er prima met hem te praten valt, maar zodra die camera verdwenen is belt ie snel de politie om de volgende journalist van zijn bed te laten lichten.
pi_185902997
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 18:08 schreef gniffie het volgende:
Gestapo in Nederland

oornstein twitterde op woensdag 27-03-2019 om 16:00:34 De politie was net bij mij aan de deur om te vertellen dat de partij van dhr. @:thierrybaudet aanstoot heeft genomen aan deze tweet, waarin de politie overigens zelf geen bedreiging zag. Met een "maar dan weet u dat er op u wordt gelet" vertrokken ze weer. Wat leven we toch in… https://t.co/miQEakozgh reageer retweet
Ornstein. De naam zegt al genoeg over wat voor type het is. Verbaast me nog dat het woord antisemitisme nog niet in de mond is genomen door deze meneer.
pi_185903112
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 20:01 schreef Moustachio het volgende:

[..]

Ornstein. De naam zegt al genoeg over wat voor type het is. Verbaast me nog dat het woord antisemitisme nog niet in de mond is genomen door deze meneer.
hummm dat jij zo direct de koppeling legt .... hij zal wel joods zijn , die deugt niet ...... lijkt op anti-semitisme
pi_185903141
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 19:21 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Terecht. Hij moet z'n bek houden
Waarom moet hij zijn bek houden ?
Wat zei hij dan voor iets vreselijks ?
pi_185903183
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 20:05 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

hummm dat jij zo direct de koppeling legt .... hij zal wel joods zijn , die deugt niet ...... lijkt op anti-semitisme
Zorgwekkend dat die link direct in negatieve zin wordt gelegd. Heel apart ook. Was nog niet eens bij mij opgekomen dat die man mogelijk joods is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_185903224
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 20:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zorgwekkend dat die link direct in negatieve zin wordt gelegd. Heel apart ook. Was nog niet eens bij mij opgekomen dat die man mogelijk joods is.
Mijn oma heet Meijer.
Verklaart dat veel van mijn postgedrag ?
pi_185903248
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 20:05 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

hummm dat jij zo direct de koppeling legt .... hij zal wel joods zijn , die deugt niet ...... lijkt op anti-semitisme
Niet zozeer om het joods zijn maar je weet wel direct uit welke politieke hoek hij komt.
pi_185903631
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 20:11 schreef Moustachio het volgende:

[..]

Niet zozeer om het joods zijn maar je weet wel direct uit welke politieke hoek hij komt.
Hoezo zie je dat aan zijn naam .
Dat kan helemaal niet
pi_185904346
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 19:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Tja Baudet vecht nou eenmaal voor zo'n type beschaving.
Lekker iedereen verklikken met een andere mening.
De politie moet gewoon opdonderen met zijn huisbezoekjes. Of ze denken dat er een strafbaar feit is gepleegd, of niet. Zo niet dan laat je mensen met rust. De politie hoort niet aan de de deur te komen in de categorie 'dit hebben we liever niet'.

Maar dat is al jaren zo en dat gaat alle kanten op. Gewoon het falende OM dat zijn taak niet goed snapt en de agenten daarmee opzadelt. Overigens kan ik mij wel voorstellen dat die tweet als bedreigend geinterpreteerd is door FvD, de interpretatie kan twee kanten op maar het is niet gezocht of zo.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_185904446
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 20:11 schreef Moustachio het volgende:

[..]

Niet zozeer om het joods zijn maar je weet wel direct uit welke politieke hoek hij komt.
Welke hoek is dat precies? Joods-orthodox?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_185905593
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 20:55 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De politie moet gewoon opdonderen met zijn huisbezoekjes. Of ze denken dat er een strafbaar feit is gepleegd, of niet. Zo niet dan laat je mensen met rust. De politie hoort niet aan de de deur te komen in de categorie 'dit hebben we liever niet'.

Maar dat is al jaren zo en dat gaat alle kanten op. Gewoon het falende OM dat zijn taak niet goed snapt en de agenten daarmee opzadelt. Overigens kan ik mij wel voorstellen dat die tweet als bedreigend geinterpreteerd is door FvD, de interpretatie kan twee kanten op maar het is niet gezocht of zo.
Ik weet nog dat die cartoonist van zijn bed werd gelicht door een peleton ME'ers. Toen was de wereld te klein. Maar Nekschot was een islamofoob, dus dan mag je wel kritiek hebben op andersdenkenden.
pi_185906013
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 13:21 schreef Weltschmerz het volgende:

Een leraar is gewoon een mens met eigen opvattingen, ik denk dat leerlingen dat heel goed aanvoelen en echt wel het onderscheid kunnen maken tussen diens persoonlijke mening en de onomstotelijke feiten van de lesstof.
Eh, nee. Mijn negenjarige zoon krijgt bijvoorbeeld begrijpend lezen in de vorm van Nieuwsbegrip. Op een dag kwam hij thuis en vroeg hij aan mij: "Mama, wie vind je erger: Trump of Hitler?" Het werd in een Nieuwsbegriples als een feit gebracht dat Trump het Kwaad is.

Een jaar daarvoor werd aan de kinderen gevraagd op wie ze zouden stemmen. Mijn zoon zei dat hij twijfelde tussen D66 en GroenLinks. Hij had geen flauw benul waarom hij dat zei, maar hij voelde haarfijn aan dat het van hem werd verwacht.

[ Bericht 1% gewijzigd door Claudia_x op 28-03-2019 22:04:11 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185906269
Overigens ben ik geen voorstander van waardeneutraal onderwijs, want ik geloof niet dat dat bestaat. Leraren mogen wat mij betreft hun eigen mening uitdragen - graag zelfs. Maar wat ertegenover moet staan is een stimulans van kritische reflectie en een gezond debat. Daar schort het maar al te vaak aan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185906333
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 22:03 schreef Claudia_x het volgende:
Overigens ben ik geen voorstander van waardeneutraal onderwijs, want ik geloof niet dat dat bestaat. Leraren mogen wat mij betreft hun eigen mening uitdragen - graag zelfs. Maar wat ertegenover moet staan is een stimulans van kritische reflectie en een gezond debat. Daar schort het maar al te vaak aan.
Misschien ook omdat leerlingen niet weten wat ze zeggen.
Althans basisonderwijs.
pi_185906446
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 22:03 schreef Claudia_x het volgende:
Overigens ben ik geen voorstander van waardeneutraal onderwijs, want ik geloof niet dat dat bestaat. Leraren mogen wat mij betreft hun eigen mening uitdragen - graag zelfs. Maar wat ertegenover moet staan is een stimulans van kritische reflectie en een gezond debat. Daar schort het maar al te vaak aan.
Waardeneutraal onderwijs is gewoon een fabel. Klinkt leuk maar feitelijk onmogelijk. Sowieso is het meer een idee voor in een totalitaire staat.
pi_185906452
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 22:06 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Misschien ook omdat leerlingen niet weten wat ze zeggen.
Althans basisonderwijs.
Nee, ze papegaaien.

Overigens was ik van de week mijn eigen oude schoolspullen aan het doorbladeren en daar zat ook een hoop indoctrinatie tussen. Ik kom uit een klein dorp, dus het lesmateriaal ging vooral over:

- Jezus
- Jezus
- Jezus
- Het koningshuis
- Vaderlandse geschiedenis
- Jezus
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185907532
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 22:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nee, ze papegaaien.

Overigens was ik van de week mijn eigen oude schoolspullen aan het doorbladeren en daar zat ook een hoop indoctrinatie tussen. Ik kom uit een klein dorp, dus het lesmateriaal ging vooral over:

- Jezus
- Jezus
- Jezus
- Het koningshuis
- Vaderlandse geschiedenis
- Jezus
Wat vond j gek van Mozes ?
pi_185907572
Net terug van werk en geen zin om terug te lezen of ie al geplaatst was:

edit; ja dus.

[ Bericht 86% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2019 22:58:49 ]
pi_185907619
Hij vind noordelijk te volks klinken ofzo ?
pi_185907639
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 22:58 schreef Geytenbeekje het volgende:
Hij vind noordelijk te volks klinken ofzo ?
Té Game Of Thrones-achtig wrs.
pi_185907696
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 22:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Waardeneutraal onderwijs is gewoon een fabel. Klinkt leuk maar feitelijk onmogelijk. Sowieso is het meer een idee voor in een totalitaire staat.
Je kan het min of meer 'waardeneutraal' maken door een goede basis te leggen, zoals Claudia al zei: analyseren, abstraheren, logica (en taal/semantiek), kritische reflectie, distantiëren met het ego: het leren spelen met ideeën, et cetera. De 'waarden' zou je zo kunnen 'neutraliseren'. Alhoewel deze wijze van met informatie/kennis omgaan op zichzelf natuurlijk al een vervulling is van een (westers) waardensysteem is het verder in elk geval ethiek- en politiek-vrij.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2019 23:06:33 ]
  Moderator donderdag 28 maart 2019 @ 23:03:19 #245
236264 crew  capricia
pi_185907727
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 22:58 schreef Geytenbeekje het volgende:
Hij vind noordelijk te volks klinken ofzo ?
Hij woont liever in de provincie Boreaal-Holland.
Klinkt toch een stuk beter. ;)
Definitely not CIA
pi_185907750
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2019 23:03 schreef capricia het volgende:

[..]

Hij woont liever in de provincie Boreaal-Holland.
Klinkt toch een stuk beter. ;)
Wie weet krijgt ie dat nog voor elkaar ook.
pi_185907762
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2019 23:03 schreef capricia het volgende:

[..]

Hij woont liever in de provincie Boreaal-Holland.
Klinkt toch een stuk beter. ;)
Boreaal,Oost,Zuid,West
Klinkt voor geen meter
  Moderator donderdag 28 maart 2019 @ 23:05:19 #248
236264 crew  capricia
pi_185907777
quote:
6s.gif Op donderdag 28 maart 2019 23:04 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Wie weet krijgt ie dat nog voor elkaar ook.
Brabant idem. :D
Definitely not CIA
pi_185907789
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 23:02 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Je kan het min of meer 'waardeneutraal' maken door een goede basis te leggen, zoals Claudia al zei: analyseren, abstraheren, logica (en taal/semantiek), kritische reflectie, distantiëren met het ego: het leren spelen met ideeën, et cetera. De 'waarden' zou je zo kunnen 'neutraliseren', alhoewel deze wijze van met informatie/kennis omgaan op zichzelf natuurlijk al een vervulling is van een (westers) waardensysteem.
Juist, ik zie het bijvoorbeeld in het stimuleren van luisteren naar de ander, doorvragen en advocaat van de duivel spelen. Het mooie is dat je deze dingen al aan kleuters kunt leren.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185907864
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 23:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Juist, ik zie het bijvoorbeeld in het stimuleren van luisteren naar de ander, doorvragen en advocaat van de duivel spelen. Het mooie is dat je deze dingen al aan kleuters kunt leren.
Ja, ik denk dat degene die dat wél geleerd hebben continue tegen mensen aanlopen die dat nooit hebben leren doen...wat resulteert in conflict en onbegrip, waardoor ook zij er uiteindelijk maar mee ophouden, of in elk geval mee oppassen...Erg zonde. Waarom dit niet in de kleuterklas (ik neem het maar van je aan) geïnternaliseerd wordt zegt wellicht iets over de intentie achter ons schoolsysteem. Misschien niet per se om alle neuzen een specifieke kant (links of rechts) op te krijgen, maar in elk geval dezelfde...

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2019 23:10:34 ]
pi_185907886
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 23:02 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Je kan het min of meer 'waardeneutraal' maken door een goede basis te leggen, zoals Claudia al zei: analyseren, abstraheren, logica (en taal/semantiek), kritische reflectie, distantiëren met het ego: het leren spelen met ideeën, et cetera. De 'waarden' zou je zo kunnen 'neutraliseren'. Alhoewel deze wijze van met informatie/kennis omgaan op zichzelf natuurlijk al een vervulling is van een (westers) waardensysteem is het verder in elk geval ethiek- en politiek-vrij.
Lijkt me sterk dat je zo tot een ethiek en politiek vrij systeem komt. Dat vinden leerlingen lijkt me ook totaal oninteressant als je zo het zo abstract houdt. Mensen vinden het vaak een stuk leuker om voorbeelden te gebruiken die meer op de praktijk lijken. Als je een voorbeeld neemt met een basis in de praktijk kun je dat bijna niet doen zonder het kleur te geven.
pi_185907955
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 23:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Lijkt me sterk dat je zo tot een ethiek en politiek vrij systeem komt. Dat vinden leerlingen lijkt me ook totaal oninteressant als je zo het zo abstract houdt. Mensen vinden het vaak een stuk leuker om voorbeelden te gebruiken die meer op de praktijk lijken. Als je een voorbeeld neemt met een basis in de praktijk kun je dat bijna niet doen zonder het kleur te geven.
Ik zou zeggen: lees eens over het reflective equilibrium.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185907956
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 23:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Lijkt me sterk dat je zo tot een ethiek en politiek vrij systeem komt. Dat vinden leerlingen lijkt me ook totaal oninteressant als je zo het zo abstract houdt. Mensen vinden het vaak een stuk leuker om voorbeelden te gebruiken die meer op de praktijk lijken. Als je een voorbeeld neemt met een basis in de praktijk kun je dat bijna niet doen zonder het kleur te geven.
Nee, die waarden blijven er wel in (leraren blijven mensen); het gaat erom dat de kinderen in staat zijn om dat wat ze meekrijgen aan waarden op de weegschaal weten te meten...zo haal je het gif uit de angel.

De peilers die ik noemde (op logica/taal na wrs) kun je zo leuk maken als je wilt volgens mij...vanuit het concrete óf abstracte...

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2019 23:14:58 ]
pi_185907990
*Krijgt zin om Equilibrium te kijken*
pi_185908022
Elk excuus om naar Christian Bale te kijken juich ik van harte toe.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185908034
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 23:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik zou zeggen: lees eens over het reflective equilibrium.
Nu geen tijd voor. Ik ken Rawls van Justice as Fairness en de Veil of Ignorance. Het idee van de Veil of Ignorance vind ik in theorie niet slecht en je zou het kunnen gebruiken. In de praktijk zijn er veel problemen mee. Daarbij, ik zeg ook helemaal niet dat de manieren waarop Eipnic hier zegt dat je kan onderwijzen een slecht idee zijn. Ik zeg ook op die manier heb je te maken met een bepaalde kleur in het onderwijs.
pi_185908072
@Claudia_x Ik bedenk me nu, is de voorgestelde loterij in Tegen Verkiezingen niet een manier om de Veil of Ignorance als democratisch middel te introduceren?

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2019 23:22:03 ]
pi_185908289
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 23:21 schreef EipNiC het volgende:
@:claudia_X Ik bedenk me nu, is de voorgestelde loterij in Tegen Verkiezingen niet een manier om de Veil of Ignorance als democratisch middel te introduceren?
Lijkt me niet. Dat zou wel een heel sterke interpretatie zijn van de loterij. Ingelote leken moeten weliswaar experts raadplegen, maar daar blijft het (voor zover ik weet) bij.

Je zou wel kunnen zeggen dat de loterij op een andere manier aan iets soortgelijks als de sluier der onwetendheid bijdraagt: het element van loting zorgt ervoor dat je ongeacht je positie in de maatschappij in een gezaghebbende positie kunt komen.

Ik ben zelf altijd meer van de categorische imperatief van Kant geweest dan de sluier der onwetendheid van Rawls.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_185908397
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 23:33 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Lijkt me niet. Dat zou wel een heel sterke interpretatie zijn van de loterij. Ingelote leken moeten weliswaar experts raadplegen, maar daar blijft het (voor zover ik weet) bij.

Je zou wel kunnen zeggen dat de loterij op een andere manier aan iets soortgelijks als de sluier der onwetendheid bijdraagt: het element van loting zorgt ervoor dat je ongeacht je positie in de maatschappij in een gezaghebbende positie kunt komen.

Ik ben zelf altijd meer van de categorische imperatief van Kant geweest dan de sluier der onwetendheid van Rawls.
Jij was toch van de Ayn Rand-club decennium of meer al weer geleden? :P.
I´m back.
pi_185908526
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 23:33 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je zou wel kunnen zeggen dat de loterij op een andere manier aan iets soortgelijks als de sluier der onwetendheid bijdraagt: het element van loting zorgt ervoor dat je ongeacht je positie in de maatschappij in een gezaghebbende positie kunt komen.

Zo bedoelde ik 'm ja. Het helpt ook dat de winnaars in meervoud regeren en doorschuiven...zo elimineer je de individuele belangen.

quote:
Ik ben zelf altijd meer van de categorische imperatief van Kant.
De wereld als wil en voorstelling heeft mij dat onmogelijk gemaakt.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2019 23:56:05 ]
pi_185908766
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 23:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Jij was toch van de Ayn Rand-club decennium of meer al weer geleden? :P.
Gooi eens een balletje op. Verveling alom.
pi_185908821
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 00:03 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Gooi eens een balletje op. Verveling alom.
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 00:07 schreef SuperHartje het volgende:
Ah ok.
Superhartje is opzicht wel in voor wat gezelligheid.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_185908831
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 00:03 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Gooi eens een balletje op. Verveling alom.
Ja, ze was van de Ayn Rand-club, hyper-intelligent meisje hier op FOK!, althans dat moest je dan begrijpen, geboren in 1980, weet ik nog, net als mijn oudste nichtje, onderdeel van de #filo's, maar ook wel een beetje vreemde eend in de bijt daar weer in... ;).
I´m back.
  Moderator vrijdag 29 maart 2019 @ 00:12:38 #264
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_185908841
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 00:10 schreef ludovico het volgende:

[..]


[..]

Superhartje is opzicht wel in voor wat gezelligheid.
o|O
A child is born with no state of mind.
pi_185908845
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 00:12 schreef SuperHartje het volgende:

[..]

o|O
Meisjes plagen zoentjes vragen. :@
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator vrijdag 29 maart 2019 @ 00:14:54 #266
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_185908863
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 00:13 schreef ludovico het volgende:

[..]

Meisjes plagen zoentjes vragen. :@
:@
A child is born with no state of mind.
pi_185908870
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 00:14 schreef SuperHartje het volgende:

[..]

:@
Hier word ik veel te verlegen voor. *rent snel weg* ;(
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_185908886
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 00:11 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, ze was van de Ayn Rand-club, hyper-intelligent meisje hier op FOK!, althans dat moest je dan begrijpen, geboren in 1980, weet ik nog, net als mijn oudste nichtje, onderdeel van de #filo's, maar ook wel een beetje vreemde eend in de bijt daar weer in... ;).
Je nichtje zat ook op Fok!? Maar wat vond zo een hyper-intelligente vrouw aantrekkelijk aan Rand dan. Da's wel intrigerend.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2019 00:18:44 ]
pi_185908908
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 00:17 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Je nichtje zat ook op Fok!? Wat vond zo een hyper-intelligente vrouw dan aantrekkelijk aan Rand. Dat is wel intrigerend.
Nee, ze was net zo oud als mijn oudste nichtje, geboren 1980, nu dus 39.
En ik vond en vind niets aantrekkelijk aan iemand van de Ayn Rand-club. Lol.
En ik vond haar ook niet hyper-intelligent oid, maar zo werd ze wel gepercipieerd door sommigen. Denk ik.
I´m back.
pi_185908949
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 00:20 schreef Ryan3 het volgende:
d z
Ja uh, goed... ze is 9 jaar ouder dan ik, dus gewoon chick of vrouw voor mij. Ze is me overigens niet onbekend. Eerder gezien, volgens mij in een slowchat. Apart om iemand (haar intelligentie) zo openlijk te bespreken wel. Oud zeer?

En eh heb je een soort aversie jegens Ayn Rand of haar liefhebbers? Ik vroeg me af wat zij in Rand zag, hè, niet of jij wat in Rand-liefhebbers zag.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2019 00:27:51 ]
pi_185909003
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 00:24 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Ja uh, goed... ze is 9 jaar ouder dan ik, dus gewoon chick of vrouw voor mij. Ze is me overigens niet onbekend. Eerder gezien, volgens mij in een slowchat. Apart om iemand (haar intelligentie) zo openlijk te bespreken wel haha... zit daar oud zeer oid?
Nope geen oudzeer, gewoon grappig. Ik las hoe ze haar stem uitbracht op een bepaalde partij. Moest erg lachen. That's it. Ik vroeg hier ook alleen maar of ze niet van de Ayn rand-club was eigenlijk. Dat jij daar nu verder opgaat, tja, heb ik niet in de hand.
quote:
En eh heb je een soort aversie jegens Ayn Rand of haar liefhebbers? Ik vroeg me af wat zij in Rand zag, hè, niet of jij wat in Rand-liefhebbers zag.
Aversie? Mwaoh, ik vind het allemaal een beetje een vreemd clubje zeg maar. Ik ga niet zeggen wat ik er echt van vind uiteraard. Hou het maar op "vreemd" of "wereldvreemd". Eh "autistisch"? Nee, dat mag niet, dus dat zeg ik ook niet, ook andere dingen zeg ik niet.

Maar slüss, morgen weer 12 uurs-dienstje, nu weg.
I´m back.
pi_185909016
Bhaha, oké. Tschüss _O-
pi_185910943
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 21:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Eh, nee. Mijn negenjarige zoon krijgt bijvoorbeeld begrijpend lezen in de vorm van Nieuwsbegrip. Op een dag kwam hij thuis en vroeg hij aan mij: "Mama, wie vind je erger: Trump of Hitler?" Het werd in een Nieuwsbegriples als een feit gebracht dat Trump het Kwaad is.

Een jaar daarvoor werd aan de kinderen gevraagd op wie ze zouden stemmen. Mijn zoon zei dat hij twijfelde tussen D66 en GroenLinks. Hij had geen flauw benul waarom hij dat zei, maar hij voelde haarfijn aan dat het van hem werd verwacht.
Maar hoezo werd dat van hem verwacht...
En waarom die twee partijen...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_185910955
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 20:11 schreef Moustachio het volgende:

[..]

Niet zozeer om het joods zijn maar je weet wel direct uit welke politieke hoek hij komt.
Welke politieke hoek doel je op...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_185911015
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 19:21 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Terecht. Hij moet z'n bek houden
RIP vrijheid van meningsuiting
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_185911134
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 08:47 schreef Wantie het volgende:

[..]

Maar hoezo werd dat van hem verwacht...
En waarom die twee partijen...
Precies, dat vroeg ik me ook al af toen ik het las. Ik vind het nogal vergezocht eerlijk gezegd.

Als het al zo zou zijn dan geldt dat net zo goed voor mensen ./ kinderen in dit geval wiens voorkeur eigenlijk bij de SP of Partij voor de Dieren zou liggen, aangezien die ook - tot op zekere hoogte- buiten de breed gedeelde maatschappelijke opvattingen vallen van 'realistische of redelijke partijen'. (Remember ook hoe Emiel Roemer jaren geleden zwart werd gemaakt in de media toen de SP zo hoog stond in de peilingen).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_185913166
Waarom stemden vele Groningers laatst op de FvD ?
Zouden ze nu spijt hebben?
quote:
FvD in Groningen: wij willen doorgaan met gaswinning

De gaswinning in Groningen kan gewoon doorgaan. Maar de Groningers moeten wel alle schade vergoed krijgen die daardoor ontstaat. Met dat geluid gaat de vijfmansfractie van Forum voor Democratie in de Provinciale Staten van start.
https://nos.nl/artikel/22(...)-met-gaswinning.html
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 29 maart 2019 @ 11:54:32 #278
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185913372
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 11:39 schreef Bluesdude het volgende:
Waarom stemden vele Groningers laatst op de FvD ?
Zouden ze nu spijt hebben?
[..]

https://nos.nl/artikel/22(...)-met-gaswinning.html
Alsof ze het nu beter hebben.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator vrijdag 29 maart 2019 @ 12:03:11 #279
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_185913504
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 11:54 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Alsof ze het nu beter hebben.
Met het voortzetten van de gaswinning zou het sowieso niet beter worden. _O-
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_185913589
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 11:39 schreef Bluesdude het volgende:
Waarom stemden vele Groningers laatst op de FvD ?
Zouden ze nu spijt hebben?
Dit was meer dan duidelijk gemaakt, zelfs tijdens de hysterie.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2019 12:16:01 ]
  vrijdag 29 maart 2019 @ 12:15:07 #281
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_185913667
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 11:39 schreef Bluesdude het volgende:
Waarom stemden vele Groningers laatst op de FvD ?
Zouden ze nu spijt hebben?
[..]

https://nos.nl/artikel/22(...)-met-gaswinning.html
Het is wat simpel om te denken dat alle Groningers hetzelfde denken of willen.

Het maakt mij geen zak uit hoe het in de uithoeken van Groningen gaat als het veel geld oplevert. Ik denk dat veel mensen al dan niet stiekem hetzelfde denken.

100 euro per maand minder en ergens aan de andere kant van Nederland zijn er 1000 euro die het een beetje beter hebben of gelijk blijven en ze moeten maar kijken, ik weet het wel. Veel mensen zullen daar hetzelfde over denken. Ook in Groningen, want onder de streep levert Groningen het meest in zonder gaswinning en worden er maar weinig Groningers getroffen door de ellende. In de stad Groningen zullen veel mensen ook voor de eigen portemonnee kiezen ipv voor wat boertjes in Loppersum
Laffe huichelaar
pi_185913934
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 11:39 schreef Bluesdude het volgende:
Waarom stemden vele Groningers laatst op de FvD ?
Zouden ze nu spijt hebben?
[..]

https://nos.nl/artikel/22(...)-met-gaswinning.html
Was al bekend. Stoppen met boren gaat de aardbevingen niet ineens doen verdwijnen en het gaat de huizen en gebouwen niet veilig maken, het gaat evenmin de reeds geleden schade vergoeden.

Wat dit VVD-plan doet is de verstevigingsoperatie uistellen/afstellen wat Shell en Exxon heel veel kosten bespaart. Het verplaatst de schade-afhandeling naar de belastingbetaler, die het dan vervolgens weer zou verhalen op Shell en Exxon, maar het is de vraag hoe dat gaat uitpakken. Zeker als de NAM en daarmee Shell en Exxon al verdwenen zijn omdat er niks meer te boren is.

D66 kan het verkopen als sociale maatregel en klimaatbeleid, maar dat is schone schijn. Er zal immers gas geimporteerd gaan worden in combinatie met minder schone alternatieve bronnen. Daarnaast maakt het ons afhankelijk van de Russen, waarvan 'we' vaak doen alsof het onze vijand is.

Dus doorpompen en schade afhandelen, inclusief versterking, is op zich een veel zinniger idee. Maar ja, dat zou best kunnen betekenen dat Shell en Exxon meer geld kwijt zijn dan het ze oplevert.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_185913961
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 12:15 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Het is wat simpel om te denken dat alle Groningers hetzelfde denken of willen.

Het maakt mij geen zak uit hoe het in de uithoeken van Groningen gaat als het veel geld oplevert. Ik denk dat veel mensen al dan niet stiekem hetzelfde denken.

100 euro per maand minder en ergens aan de andere kant van Nederland zijn er 1000 euro die het een beetje beter hebben of gelijk blijven en ze moeten maar kijken, ik weet het wel. Veel mensen zullen daar hetzelfde over denken. Ook in Groningen, want onder de streep levert Groningen het meest in zonder gaswinning en worden er maar weinig Groningers getroffen door de ellende. In de stad Groningen zullen veel mensen ook voor de eigen portemonnee kiezen ipv voor wat boertjes in Loppersum
In stad is ook schade hoor. Alleen nog geen veiligheidskwestie. Veel inwoners accepteren maar een lage schikking omdat ze geen zin hebben om kapotgeprocedeerd te worden door slinkse en trainerende juristen van de NAM.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_185914094
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 12:15 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Het is wat simpel om te denken dat alle Groningers hetzelfde denken of willen.

Het maakt mij geen zak uit hoe het in de uithoeken van Groningen gaat als het veel geld oplevert. Ik denk dat veel mensen al dan niet stiekem hetzelfde denken.

100 euro per maand minder en ergens aan de andere kant van Nederland zijn er 1000 euro die het een beetje beter hebben of gelijk blijven en ze moeten maar kijken, ik weet het wel. Veel mensen zullen daar hetzelfde over denken. Ook in Groningen, want onder de streep levert Groningen het meest in zonder gaswinning en worden er maar weinig Groningers getroffen door de ellende. In de stad Groningen zullen veel mensen ook voor de eigen portemonnee kiezen ipv voor wat boertjes in Loppersum
Maar ook in Loppersum wonen gek genoeg FvD stemmers...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185914944
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 12:40 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

In stad is ook schade hoor. Alleen nog geen veiligheidskwestie. Veel inwoners accepteren maar een lage schikking omdat ze geen zin hebben om kapotgeprocedeerd te worden door slinkse en trainerende juristen van de NAM.
Ik woon al jaren in de stad Groningen, één keer een beving gevoeld en de schade in de stad is mijns inziens minimaal. Ik ken één collega uit de stad Groningen die schade heeft, dat is een scheur op zolder van 45 cm waarvan het nog maar de vraag is of het van heiwerkzaamheden van de Zuidelijke Ringweg komt of van een aardbeving.

Zelf heb ik geen problemen met gaswinning als schadeafhandeling snel vergoed wordt, daarom als Groninger op FvD gestemd.
  vrijdag 29 maart 2019 @ 14:01:29 #286
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_185915108
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 12:51 schreef Hanca het volgende:

[..]

Maar ook in Loppersum wonen gek genoeg FvD stemmers...
Je denkt toch niet dat iedereen op de memepartij heeft gestemd om de standpunten?
Laffe huichelaar
pi_185915210
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 14:01 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Je denkt toch niet dat iedereen op de memepartij heeft gestemd om de standpunten?
Nee, maar als ik in Loppersum woonde was er maar 1 ding echt belangrijk qua politiek: liever gister dan vandaag stoppen met gas boren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185915289
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 14:06 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nee, maar als ik in Loppersum woonde was er maar 1 ding echt belangrijk qua politiek: liever gister dan vandaag stoppen met gas boren.
Als je je huis door het klimaatakkoord moet isoleren en een warmtepomp moet kopen zijn ze alsnog een vermogen kwijt. Als bevingsschade vergoed wordt is dat in veel gevallen een goedkopere oplossing dan het klimaatakkoord uitvoeren.
  vrijdag 29 maart 2019 @ 14:19:01 #289
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_185915492
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 14:10 schreef Aquarii het volgende:

[..]

Als je je huis door het klimaatakkoord moet isoleren en een warmtepomp moet kopen zijn ze alsnog een vermogen kwijt. Als bevingsschade vergoed wordt is dat in veel gevallen een goedkopere oplossing dan het klimaatakkoord uitvoeren.
Waar staat dan dat dat er moet kome en die kosten volledig bij de bewoners liggen?

Dat deel van het klimaatakkoord heb ik gemist
Laffe huichelaar
pi_185915639
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 14:10 schreef Aquarii het volgende:

[..]

Als je je huis door het klimaatakkoord moet isoleren en een warmtepomp moet kopen zijn ze alsnog een vermogen kwijt. Als bevingsschade vergoed wordt is dat in veel gevallen een goedkopere oplossing dan het klimaatakkoord uitvoeren.
Zelfs al zou dat waar zijn: in Loppersum en omgeving wordt het grootste deel plat gegooid en er wat nieuws neergezet, op kosten van de NAM. Die nieuwbouw heeft dit allemaal, dus dat kan het probleem niet zijn.


Daarbij vergis je je denk ik in de psychische problemen die je krijgt van in een bevingsgebied wonen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_185915763
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 14:19 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Waar staat dan dat dat er moet kome en die kosten volledig bij de bewoners liggen?

Dat deel van het klimaatakkoord heb ik gemist
Als de overheid duidelijk kenbaar zou maken dat die kosten voor het grootste gedeelte vergoed gaan worden zouden ze misschien anders stemmen, maar dat staat ook niet in het akkoord. Het is in ieder geval wel duidelijk dat de bevolking voor het grootste gedeelte mag betalen voor die kosten voor het klimaatakkoord in de huidige vorm.

Veel Groningers zijn trouwens ook fel tegen windparken

Er zijn genoeg redenen in ieder geval om niet op partijen te stemmen die het klimaatakkoord steunen, en dan kom je al snel uit bij FvD.
  vrijdag 29 maart 2019 @ 14:50:23 #292
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_185915979
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 14:34 schreef Aquarii het volgende:

[..]

Als de overheid duidelijk kenbaar zou maken dat die kosten voor het grootste gedeelte vergoed gaan worden zouden ze misschien anders stemmen, maar dat staat ook niet in het akkoord. Het is in ieder geval wel duidelijk dat de bevolking voor het grootste gedeelte mag betalen voor die kosten voor het klimaatakkoord in de huidige vorm.

Veel Groningers zijn trouwens ook fel tegen windparken

Er zijn genoeg redenen in ieder geval om niet op partijen te stemmen die het klimaatakkoord steunen, en dan kom je al snel uit bij FvD.
Dus de overheid weet het nog niet dus ga je maar roepen dat de huizenbezitters daarvoor moeten betalen?

Je eerdere uitspraak dat ze eeb warmtepomp moeten kopen klopt dus niet maar heb je er zelf bij verzonnen, bedankt voor de verduidelijking
Laffe huichelaar
  vrijdag 29 maart 2019 @ 14:54:16 #293
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_185916050
Dat is denk ik ook de hoofdreden dat ik een hekel aan Baudet heb, dat feitenvrije geleuter.

Bombastisch dingen roepen die niet waar zijn of enkel op gegis en speculatie berusten en niet alleen doen of het waar is maar ook nog eens doen of het verschrikkelijk en een schande is dat het zo is terwijl het verzonnen is
Laffe huichelaar
pi_185916207
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 14:50 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dus de overheid weet het nog niet dus ga je maar roepen dat de huizenbezitters daarvoor moeten betalen?

Je eerdere uitspraak dat ze eeb warmtepomp moeten kopen klopt dus niet maar heb je er zelf bij verzonnen, bedankt voor de verduidelijking
Waar staat in het akkoord dat die kosten vergoed worden?
pi_185916231
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 14:54 schreef timmmmm het volgende:
Bombastisch dingen roepen die niet waar zijn of enkel op gegis en speculatie berusten en niet alleen doen of het waar is maar ook nog eens doen of het verschrikkelijk en een schande is dat het zo is terwijl het verzonnen is
Man man, wat kan jij overdrijven zeg.
  vrijdag 29 maart 2019 @ 15:07:49 #296
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_185916270
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 14:34 schreef Aquarii het volgende:

[..]

Als de overheid duidelijk kenbaar zou maken dat die kosten voor het grootste gedeelte vergoed gaan worden zouden ze misschien anders stemmen, maar dat staat ook niet in het akkoord. Het is in ieder geval wel duidelijk dat de bevolking voor het grootste gedeelte mag betalen voor die kosten voor het klimaatakkoord in de huidige vorm.

Veel Groningers zijn trouwens ook fel tegen windparken

Er zijn genoeg redenen in ieder geval om niet op partijen te stemmen die het klimaatakkoord steunen, en dan kom je al snel uit bij FvD.
De coalitie wil kijken naar een CO2 tax voor bedrijven.

https://nos.nl/artikel/22(...)-voor-bedrijven.html
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
  vrijdag 29 maart 2019 @ 15:08:08 #297
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_185916275
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 15:03 schreef Aquarii het volgende:

[..]

Waar staat in het akkoord dat die kosten vergoed worden?
Ik stel niet dat de kosten vergoed worden, jij stelt dat de kiezer in Groningen die moet kopen.

Dat is gewoonweg niet waar, dat verzin je zelf. Toon anders maar aan dat men dat moet kopen.
Laffe huichelaar
  vrijdag 29 maart 2019 @ 15:08:41 #298
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_185916282
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 15:05 schreef Aquarii het volgende:

[..]

Man man, wat kan jij overdrijven zeg.
sterk en inhoudelijk weer
Laffe huichelaar
pi_185916317
Het schijnt dat de overheid per 1 april echt naar de bevolking gaat luisteren.
Check it out
pi_185916392
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 15:08 schreef timmmmm het volgende:

[..]

sterk en inhoudelijk weer
Inderdaad, ik geef wat redenen waarom ik denk dat Groningers FvD hebben gestemd en je valt over 1 zin dat de kosten voor een warmtepomp bij de huiseigenaar ligt en je gaat direct full retard op de man spelen en je frustraties over FvD stemmers nog maar even ventileren. Wat een niveau zeg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')