Diezelfde uitstoot heb je ook op een normaal weekend waar er dan oude BMW's rondscheuren.quote:Op zondag 3 maart 2019 18:25 schreef Handleiding het volgende:
Hoop geld voor een speeltje van de prins. Gaat hij de CO2 uitstoot ook compenseren?
Geen auto's in Zandvoort dat weekend. Lijkt me aardig gecompenseerd ja.quote:Op zondag 3 maart 2019 18:25 schreef Handleiding het volgende:
Hoop geld voor een speeltje van de prins. Gaat hij de CO2 uitstoot ook compenseren?
Daar gaat het helemaal niet om.quote:Op zondag 3 maart 2019 18:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Lees die Tweet eens.
Verwijdering zonder enige vorm van 'oh foutje' zegt eigenlijk al genoeg.
HandleidingGod.quote:Op zondag 3 maart 2019 18:25 schreef Handleiding het volgende:
Hoop geld voor een speeltje van de prins. Gaat hij de CO2 uitstoot ook compenseren?
Welke CO2 uitstoot, die van de toeschouwers of van de raceauto's?quote:Op zondag 3 maart 2019 18:25 schreef Handleiding het volgende:
Hoop geld voor een speeltje van de prins. Gaat hij de CO2 uitstoot ook compenseren?
Onze grote vriend heeft weer getweet.twitter:EWdeVlieger twitterde op zondag 03-03-2019 om 22:59:44Oh ja, ik heb nog een leuk nieuwtje voor jullie. De officiële naam voor de F1 in Zandvoort gaat de ‘Heineken Dutch GP’ heten. reageer retweet
Die van de racewagens wordt al ruim 20 jaar gecompenseerd door de FIA, inclusief het transport van de racewagens en personeel.quote:Op zondag 3 maart 2019 19:20 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Welke CO2 uitstoot, die van de toeschouwers of van de raceauto's?
En daarna, waarom zou dat gecompenseerd moeten worden, want bij andere zaken vinden wij burgers die CO2 uitstoot oninteressant.
Overheidssteun kan toch ook in de vorm van OV of een faciliterende rol?quote:Op maandag 4 maart 2019 10:15 schreef PzKpfw het volgende:
Overheidssteun was toch een voorwaarde van de FIA om een GP te mogen organiseren?
Het ging specifiek om financiële steun vanuit de overheid.quote:Op maandag 4 maart 2019 10:35 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
Overheidssteun kan toch ook in de vorm van OV of een faciliterende rol?
https://www.gpupdate.net/(...)n-zandvoort-steunen/quote:Op zondag 3 maart 2019 18:59 schreef DeeBee het volgende:
Ik hoorde nog van iemand die friet verkoopt dat het toch Assen wordt!!!1!!!
Een Formule 1 race wordt wereldwijd door 1,5 miljard mensen bekeken.quote:Op maandag 4 maart 2019 16:34 schreef gias het volgende:
Heineken had in eerste instantie al aangeven niet te gaan sponsoren. Dit is niet een markt waar ze nog veel zieltjes moeten winnen, Dan kan je zulke grote budgetten beter steken in Azie waar ze nog niet zoveel naamsbekendheid hebben.
en zeg nou zelf. Welke Nederlander gaat er meer Heineken drinken omdat zij de GP sponsoren?
Precies, heeft dus niet zoveel zin dan.
Lijkt me heel sterk, bron ?quote:Op maandag 4 maart 2019 16:37 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Een Formule 1 race wordt wereldwijd door 1,5 miljard mensen bekeken.
Allereerste site in Google: https://www.independent.c(...)d-prix-a8648831.htmlquote:
15 races bij elkaar opgeteld heeft 1,3 miljard kijkers. De GP van Monaco, de meest bekeken, had 112,2 miljoen kijkers. Wel goed lezen hèquote:Op maandag 4 maart 2019 16:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Allereerste site in Google: https://www.independent.c(...)d-prix-a8648831.html
Dat zijn alle kijkers bij elkaar opgeteld van 15 races in totaal. Monaco had de meeste kijkers dat met jaar met 110 miljoen kijkers.quote:Op maandag 4 maart 2019 16:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Allereerste site in Google: https://www.independent.c(...)d-prix-a8648831.html
Ah, ok, was voor een heel seizoen.quote:
Heineken heeft al een deal met de F1. Hierdoor komt toch al standaard reclame van ze langs bij de tv uitzendingen. Don't drink and drive....quote:Op maandag 4 maart 2019 16:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ah, ok, was voor een heel seizoen.![]()
Maar dan nog, voor een bedrijf zijn 100 miljoen kijkers ook wel een aardig bereik.
Dat is alsnog een aardig bereik inderdaad.quote:Op maandag 4 maart 2019 16:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ah, ok, was voor een heel seizoen.![]()
Maar dan nog, voor een bedrijf zijn 100 miljoen kijkers ook wel een aardig bereik.
Ik geef enkel bron die eerdere uitspraak ondersteunt.quote:Op maandag 4 maart 2019 16:48 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
15 races bij elkaar opgeteld heeft 1,3 miljard kijkers. De GP van Monaco, de meest bekeken, had 112,2 miljoen kijkers. Wel goed lezen hè
Ik heb twijfels of het klopt wat Devlieger zegt. Ik zit redelijk dicht bij het vuur, voor zover ik weet en de betrokkenen die ik heb gesproken is nog niks bevestigd.quote:Op maandag 4 maart 2019 16:34 schreef gias het volgende:
Heineken had in eerste instantie al aangeven niet te gaan sponsoren. Dit is niet een markt waar ze nog veel zieltjes moeten winnen, Dan kan je zulke grote budgetten beter steken in Azie waar ze nog niet zoveel naamsbekendheid hebben.
en zeg nou zelf. Welke Nederlander gaat er meer Heineken drinken omdat zij de GP sponsoren?
Precies, heeft dus niet zoveel zin dan.
Als het was bevestigd waren het geen geruchten.quote:Op maandag 4 maart 2019 17:46 schreef ETA het volgende:
[..]
Ik heb twijfels of het klopt wat Devlieger zegt. Ik zit redelijk dicht bij het vuur, voor zover ik weet en de betrokkenen die ik heb gesproken is nog niks bevestigd.
Devlieger stelt het als een feit. We gaan het zien, persoonlijk zou ik het niet erg vinden, maar ik denk niet dat het zover komt.quote:Op maandag 4 maart 2019 17:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als het was bevestigd waren het geen geruchten.
En een goede bekende van een medeforummer hier kwam toevallig op dezelfde dag met dezelfde boodschap. Tweet is verwijderd, maar Devlieger blijft erachter staan gezien zijn tweede tweet. Zegt ook wel wat.quote:Op maandag 4 maart 2019 17:54 schreef ETA het volgende:
[..]
Devlieger stelt het als een feit. We gaan het zien, persoonlijk zou ik het niet erg vinden, maar ik denk niet dat het zover komt.
Toevallig het volgende artikel vandaag verschenen, toeval?
Heineken moet meer uitgeven aan marketing, vinden analisten
Ondersteunt == tegenspreekt?quote:Op maandag 4 maart 2019 17:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik geef enkel bron die eerdere uitspraak ondersteunt.
https://nos.nl/artikel/22(...)erland-te-halen.htmlquote:Uit vertrouwelijke correspondentie tussen het FOM en Circuit Assen - waar de NOS inzage in kreeg - blijkt dat het FOM Assen toezegt dat het de kandidaat voor Formule 1 in Nederland is als Zandvoort niet aan de voorwaarden voldoet
Dat is nieuws van een jaar geleden.quote:Op maandag 4 maart 2019 18:49 schreef Lionheaad het volgende:
NOS zegt dat Assen wel degelijk kans maakt[..]
https://nos.nl/artikel/22(...)erland-te-halen.html
Dat is het nieuws over Zandvoort, dat over Assen weten we al een jaar.quote:
Dat zal formeel kloppen, maar waarschijnlijk maakt Assen geen schijn van kans.quote:Op maandag 4 maart 2019 18:49 schreef Lionheaad het volgende:
NOS zegt dat Assen wel degelijk kans maakt[..]
https://nos.nl/artikel/22(...)erland-te-halen.html
Die "machtige Zandvoort lobby" maakt in ieder geval weinig indruk op de overheid: Regering draait niet bij: Geen geld naar F1 in Zandvoortquote:Op maandag 4 maart 2019 20:07 schreef Pedroso het volgende:
Michael van Praag heeft zich ook weer voor het karretje laten spannen van de machtige Zandvoort lobby.
Als je zo gaat redeneren zou er überhaupt geen sprake mogen zijn van een GP in Zandvoort.quote:Op maandag 4 maart 2019 18:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is nieuws van een jaar geleden.
Ze moeten Assen ook niet willen. Genoeg prachtige banen in Europa die als alternatief op de kalender kunnen staan.
Zandvoort heeft potentie, Assen is wat het is.quote:Op maandag 4 maart 2019 22:20 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Als je zo gaat redeneren zou er überhaupt geen sprake mogen zijn van een GP in Zandvoort.
Potentie voor verkeerschaos wellicht.quote:Op maandag 4 maart 2019 22:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zandvoort heeft potentie, Assen is wat het is.
Johan Derksen is een nep-drent, die uiteraard de kant van Assen kiest.quote:
Ze hebben allebei hun voor en tegens.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 13:07 schreef TagForce het volgende:
[..]
Johan Derksen is een nep-drent, die uiteraard de kant van Assen kiest.
Feit is dat niemand weet wat er speelt, en al het gezeur is vanuit de onderbuik.
Strikt gekeken naar waar de best race in Nederland gehouden kan worden wint Zandvoort het, met gemak, van Assen. Op dezelfde wijze als wanneer we het over de MotoGP hebben Assen met gemak wint van Zandvoort. Maar heel veel mensen maken hier een prestige ding van: Assen heeft de zaakjes wel op orde, Zandvoort heeft een logistiek probleem, Assen is qua faciliteiten ver vooruit op Zandvoort, Zandvoort is van die klojo Bernard. Maar dat is allemaal van ondergeschikt belang: De vraag is puur "Waar gaat de race het best te pruimen zijn?", en het antwoord, moet iedereen toegeven die een beetje verstand van autosport heeft (en Johan dus niet), daarop is Zandvoort.
Kansloos... van GPUpdate om zo'n figuur een podium te geven. Reacties waren wel voorspelbaarquote:Op dinsdag 5 maart 2019 17:09 schreef Lionheaad het volgende:
Rust bij de Kust noemt F1-race op Zandvoort 'de druppel
Vooral de reacties..... Lol
Zandvoort beroept zich enkel op zijn historie. Je stelling dat de race het best gehouden kan worden in Zandvoort komt ook enkel voort uit je eigen voorkeur.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 13:07 schreef TagForce het volgende:
[..]
Johan Derksen is een nep-drent, die uiteraard de kant van Assen kiest.
Feit is dat niemand weet wat er speelt, en al het gezeur is vanuit de onderbuik.
Strikt gekeken naar waar de best race in Nederland gehouden kan worden wint Zandvoort het, met gemak, van Assen. Op dezelfde wijze als wanneer we het over de MotoGP hebben Assen met gemak wint van Zandvoort. Maar heel veel mensen maken hier een prestige ding van: Assen heeft de zaakjes wel op orde, Zandvoort heeft een logistiek probleem, Assen is qua faciliteiten ver vooruit op Zandvoort, Zandvoort is van die klojo Bernard. Maar dat is allemaal van ondergeschikt belang: De vraag is puur "Waar gaat de race het best te pruimen zijn?", en het antwoord, moet iedereen toegeven die een beetje verstand van autosport heeft (en Johan dus niet), daarop is Zandvoort.
Zandvoort is meer een autocircuit dan Assen en is vanuit de sport gezien de beste optie, daarover zijn we het eens.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 13:07 schreef TagForce het volgende:
[..]
De vraag is puur "Waar gaat de race het best te pruimen zijn?", en het antwoord, moet iedereen toegeven die een beetje verstand van autosport heeft (en Johan dus niet), daarop is Zandvoort.
Zandvoort beroept zich op veel zaken, waar inderdaad voor de FOM de historie een belangrijke van is. Mijn stelling dat de race het beste daar gehouden kan worden komt echter voort uit een logische redenatie en mijn ervaring met races op beide circuits. Assen is prima geschikt voir autoraces, maar binnen autoraces heb je ook verschillende soorten. De soort waar we het hier over hebben, Formulewagens met heel erg veel downforce en vermogen, is een soort waar Assen niet geschikt voor is. Vanwege het karakter van de baan is het nagenoeg onmogelijk om binnen anderhalve seconde van je voorganger te rijden. Veel snelle knikken, hoge snelheidsbochten en weinig echt rechte stukken wat het voor motoren een briljante baan maakt maken het voor Formule 1 races dodwlijk saai.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 18:19 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Zandvoort beroept zich enkel op zijn historie. Je stelling dat de race het best gehouden kan worden in Zandvoort komt ook enkel voort uit je eigen voorkeur.
"Waar gaat de race het best te pruimen zijn?" Dan zie ik nog eerder heil in Race Park Almere.
Logistiek schijnt dus al een plan voor te zijn, en is voor de FOM schijnbaar onbelangrijk. Zie Paul Ricard.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 18:32 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Zandvoort is meer een autocircuit dan Assen en is vanuit de sport gezien de beste optie, daarover zijn we het eens.
Maar om nu te doen of alles er omheen niet mee telt lijkt me te makkelijk. Faciliteiten en logistiek in Assen zijn beter en dat speelt toch echt wel een rol bij het organiseren van zo'n enorm evenement. In ieder geval tot Zandvoort garanties kan geven dat het op voldoende niveau is, gelijkwaardig is niet nodig..
Dat niet alleen, Historic GP op Zandvoort maakt meer herrie dan de huidige F1. Als Prins Bernard junior slim is nodigt hij deze stichting Calimero uit tijdens de Jumbo racedagen & Historic GP en geef ze een gratis Decibel meter mee. De groeten met je méér herriequote:Op dinsdag 5 maart 2019 17:49 schreef sasquatsch het volgende:
Kansloos ook aangezien Zandvoort imho 12 geluidsdagen heeft en de GP binnen die dagen valt.
Ik heb een leuk programmaatje geschreven ooit waarbij filedruk gemeten kan worden. Zal die eens aanslingeren voor alle plekken rond Zandvoort en de grote parkeerplaats van Assen.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 19:14 schreef Joppy het volgende:
Wat ik mij afvraag, is Assen wel zo goed bereikbaar als wordt beweerd?
Ja, het ligt langs de A28. Maar het meeste publiek zal vanuit het zuiden komen. Ik zie op google maps vanuit het zuiden 1 afrit met 1 rijstrook en vervolgens richting het circuit een paar rotondes waarbij zich ook verkeer uit andere richtingen voegt. Lijkt mij ook een recept voor files. Bij het AZ-stadion (gelegen direct aan de snelweg) zijn de rotondes onder aande afrit ook elke thuiswedstrijd een bron van files.
Ik ben zelf totaal niet bekend in Assen en omgeving, maar misschien dat iemand kan verlichten.
De TT is denk ik het grootste evenement daar, correct? Wat ik daarvan weet is dat een flink deel van de bezoekers met de motor komt. Dat scheelt denk ik fors in de filedruk. Is er iemand die inzicht heeft hoeveel procent met de motor naar de TT gaat? En zijn er naast de TT nog andere evenementen meteen fors bezoekers aantal? (Waarbij het gros dan wel met de auto komt)
Het zal natuurlijk nog steeds stukken beter zijn dan Zandvoort, maar ik ben gewoon benieuwd in hoeverre er ervaring is in Assen met het afhandelen van meer autos dan met een TT.
Assen is wel pal aan de snelweg,dat scheelt nogal met Zandvoort waar je dwars door steden moet.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 19:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Al kan ik op basis van streetview al redelijk inschatten wat een chaos Assen gaat opleveren. Net zoals Zandvoort 2 toegangswegen, allebei 2x2.
Dan staat de file op de snelweg, daarmee ook het doorgaand verkeer hinderend, nou topquote:Op dinsdag 5 maart 2019 20:01 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Assen is wel pal aan de snelweg,dat scheelt nogal met Zandvoort waar je dwars door steden moet.
Zeg niet dat er geen file staat, maar het is nog steeds niet te vergelijken met een dichtslibbende wegen door een stad. Parkeren gaat er ook nog eens makkelijker.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 20:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan staat de file op de snelweg, daarmee ook het doorgaand verkeer hinderend, nou top
Wat ik wil zeggen is dat Assen ook niet zo heilig is als sommigen doen lijkenquote:Op dinsdag 5 maart 2019 20:04 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Zeg niet dat er geen file staat, maar het is nog steeds niet te vergelijken met een dichtslibbende wegen door een stad. Parkeren gaat er ook nog eens makkelijker.
Het is ook niet dat Assen heilig is, meer dat Zandvoort op drukke dagen een nachtmerrie is met de auto. Ieder druk evenement heeft te maken met files, wachttijden etc. Niet te voorkomen.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 20:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat ik wil zeggen is dat Assen ook niet zo heilig is als sommigen doen lijken
Elke F1 race is een nachtmerrie met de auto. Spa heeft een miljoen toegangswegen en kent nog uren tijdverlies.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 20:09 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Het is ook niet dat Assen heilig is, meer dat Zandvoort op drukke dagen een nachtmerrie is met de auto. Ieder druk evenement heeft te maken met files, wachttijden etc. Niet te voorkomen.
Maar met OV kunnen ze in Zandvoort wel aardig wat oplossen, wat dus blijkbaar ook het plan is.
Zandvoort is verre van ideaal voor de hedendaagse F1 wagens.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 19:40 schreef TagForce het volgende:
[..]
Zandvoort beroept zich op veel zaken, waar inderdaad voor de FOM de historie een belangrijke van is. Mijn stelling dat de race het beste daar gehouden kan worden komt echter voort uit een logische redenatie en mijn ervaring met races op beide circuits. Assen is prima geschikt voir autoraces, maar binnen autoraces heb je ook verschillende soorten. De soort waar we het hier over hebben, Formulewagens met heel erg veel downforce en vermogen, is een soort waar Assen niet geschikt voor is. Vanwege het karakter van de baan is het nagenoeg onmogelijk om binnen anderhalve seconde van je voorganger te rijden. Veel snelle knikken, hoge snelheidsbochten en weinig echt rechte stukken wat het voor motoren een briljante baan maakt maken het voor Formule 1 races dodwlijk saai.
Race Park Almere was niet meer dan een hersenscheet, dus die neem ik in mijn redenatie niet mee.
Bij het truckstar festival komen de 60.000 bezoekers voor een belangrijk deel met vrachtwagens en vallen de files ontzettend mee.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 19:14 schreef Joppy het volgende:
Wat ik mij afvraag, is Assen wel zo goed bereikbaar als wordt beweerd?
Ja, het ligt langs de A28. Maar het meeste publiek zal vanuit het zuiden komen. Ik zie op google maps vanuit het zuiden 1 afrit met 1 rijstrook en vervolgens richting het circuit een paar rotondes waarbij zich ook verkeer uit andere richtingen voegt. Lijkt mij ook een recept voor files. Bij het AZ-stadion (gelegen direct aan de snelweg) zijn de rotondes onder aande afrit ook elke thuiswedstrijd een bron van files.
Ik ben zelf totaal niet bekend in Assen en omgeving, maar misschien dat iemand kan verlichten.
De TT is denk ik het grootste evenement daar, correct? Wat ik daarvan weet is dat een flink deel van de bezoekers met de motor komt. Dat scheelt denk ik fors in de filedruk. Is er iemand die inzicht heeft hoeveel procent met de motor naar de TT gaat? En zijn er naast de TT nog andere evenementen meteen fors bezoekers aantal? (Waarbij het gros dan wel met de auto komt)
Het zal natuurlijk nog steeds stukken beter zijn dan Zandvoort, maar ik ben gewoon benieuwd in hoeverre er ervaring is in Assen met het afhandelen van meer autos dan met een TT.
Donder op met je Spa als het gaat om toegangswegen wat een ramp. Ook data de file op de snelweg, op z’n Belgisch uiteraard. Aka stilaan staan oo de doorgaande rijbaan om in te voegen.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 20:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Elke F1 race is een nachtmerrie met de auto. Spa heeft een miljoen toegangswegen en kent nog uren tijdverlies.
Dat zeg ik toch ook? Dat het ook daar een ramp is?quote:Op dinsdag 5 maart 2019 21:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Donder op met je Spa als het gaat om toegangswegen wat een ramp. Ook data de file op de snelweg, op z’n Belgisch uiteraard. Aka stilaan staan oo de doorgaande rijbaan om in te voegen.
Ik zeg ook niet dat Zandvoort ideaal is. Ik zeg dat het qua baan beter is dan Assen.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 20:27 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Zandvoort is verre van ideaal voor de hedendaagse F1 wagens.
Zo, ga je lekker?quote:Op dinsdag 5 maart 2019 21:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Donder op met je Spa als het gaat om toegangswegen wat een ramp. Ook data de file op de snelweg, op z’n Belgisch uiteraard. Aka stilaan staan oo de doorgaande rijbaan om in te voegen.
Vorig jaar viel t best mee vond ik.quote:
Assen is met meerdere achteraf weggetjes bereikbaar. Niet al het publiek hoeft via de hoofdingang het circuit op. Paar keer bij de Gamma racing days geweest en telkens stonden we aan de achterkant op een grasveld geparkeerd. Weliswaar een niet al te brede weg, maar al het verkeer komt toch in 1 richting. Zo hebben ze vast meerdere veldjes in gebruik om het circuit en hoeft niet iedereen via dezelfde afslag erheen.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 19:14 schreef Joppy het volgende:
Wat ik mij afvraag, is Assen wel zo goed bereikbaar als wordt beweerd?
Ja, het ligt langs de A28. Maar het meeste publiek zal vanuit het zuiden komen. Ik zie op google maps vanuit het zuiden 1 afrit met 1 rijstrook en vervolgens richting het circuit een paar rotondes waarbij zich ook verkeer uit andere richtingen voegt. Lijkt mij ook een recept voor files. Bij het AZ-stadion (gelegen direct aan de snelweg) zijn de rotondes onder aande afrit ook elke thuiswedstrijd een bron van files.
Ik ben zelf totaal niet bekend in Assen en omgeving, maar misschien dat iemand kan verlichten.
De TT is denk ik het grootste evenement daar, correct? Wat ik daarvan weet is dat een flink deel van de bezoekers met de motor komt. Dat scheelt denk ik fors in de filedruk. Is er iemand die inzicht heeft hoeveel procent met de motor naar de TT gaat? En zijn er naast de TT nog andere evenementen meteen fors bezoekers aantal? (Waarbij het gros dan wel met de auto komt)
Het zal natuurlijk nog steeds stukken beter zijn dan Zandvoort, maar ik ben gewoon benieuwd in hoeverre er ervaring is in Assen met het afhandelen van meer autos dan met een TT.
War wijst erop dat het rond is? Alleen een tweet van de Vlieger toch?quote:Op donderdag 7 maart 2019 17:10 schreef Nattekat het volgende:
Het grote nieuws gaan ze toch niet mee wachten tot het einde van de maand toch?
Ik moet het weten, ook al wijst alles erop dat het rond is.
En die vriend van iemand hier.quote:Op donderdag 7 maart 2019 17:31 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
War wijst erop dat het rond is? Alleen een tweet van de Vlieger toch?
ik geloof er niks van dat we een GP in NL krijgen, gewoon mensen die veel bij elkaar fantaseren in de hoop sponsoring te krijgen om het rond te maken.quote:Op donderdag 7 maart 2019 17:10 schreef Nattekat het volgende:
Het grote nieuws gaan ze toch niet mee wachten tot het einde van de maand toch?
Ik moet het weten, ook al wijst alles erop dat het rond is.
Zandvoort is net als Mexico. Als het plaatje rond is, dan komt ie er.quote:Op donderdag 7 maart 2019 18:03 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik geloof er niks van dat we een GP in NL krijgen, gewoon mensen die veel bij elkaar fantaseren in de hoop sponsoring te krijgen om het rond te maken.
Mijn inziens is die ene weg (n200) van Overveen naar Zandvoort niet eens het grootste probleem. De verbindingen tussen de westelijke randweg (n208) en de n200, en tussen de A9 en de n208 zijn problematischer. De N208 is normaal al alleen vanaf Beverwijk echt soepel te bereiken.quote:Op woensdag 6 maart 2019 10:08 schreef gias het volgende:
[..]
Assen is met meerdere achteraf weggetjes bereikbaar. Niet al het publiek hoeft via de hoofdingang het circuit op. Paar keer bij de Gamma racing days geweest en telkens stonden we aan de achterkant op een grasveld geparkeerd. Weliswaar een niet al te brede weg, maar al het verkeer komt toch in 1 richting. Zo hebben ze vast meerdere veldjes in gebruik om het circuit en hoeft niet iedereen via dezelfde afslag erheen.
Zandvoort ligt midden in het duingebied. Er is maar 1 ingang waar al het verkeer door naar binnen moet. Een weg langs de sterrenwacht, dwars door het duingebied zou natuurlijk een perfecte ontsluiting zijn. maar dat krijg je natuurlijk nooit voor elkaar bij de groene mafia.
Ik denk dat dat het belangrijkste verschil is.
Mijn redelijk goed geïnformeerde bronnen zeggen dat het nog niet rond is. Al staat het ook niet helemaal stil momenteelquote:
Nog meer bronnenquote:Op donderdag 7 maart 2019 20:04 schreef ETA het volgende:
[..]
Mijn redelijk goed geïnformeerde bronnen zeggen dat het nog niet rond is. Al staat het ook niet helemaal stil momenteel
Daarom ook zorgen voor een na-programma. Bij diverse races heb je al direct na de race een optreden van een of andere DJ. Dat kan al voor wat spreiding zorgen.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 08:55 schreef Nieuwschierig het volgende:
Het grootste probleem is niet eens de aanvoer van het publiek maar de afvoer.
De aanvoer is gespreid, de eersten zullen op 05:30 of zo voor de poort staan en zo gaat het de hele dag door. Er is een voorprogramma, er wordt gegeten en gedronken, opbouwen vaan de spanning, iedereen is blij.
Maar zodra de laatste doorkomst voorbij is wil bijna iedereeen tegelijk naar huis. En dan pas loopt het gigantisch vast. Dan ben je uren later pas bij je auto en sta je daar vervolgens nog 2 uur vast.
Mensen die hun auto dichtbij hebben staan gaan massaal lopen omdat ze niet op een bus willen wachten en de pendelbussen kunnen geen kant meer op.
Dat vastlopen kan je voorkomen door na de gp nog entertainment aan te bieden zodat niet iedereen tegelijk gaat.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 08:55 schreef Nieuwschierig het volgende:
Het grootste probleem is niet eens de aanvoer van het publiek maar de afvoer.
De aanvoer is gespreid, de eersten zullen op 05:30 of zo voor de poort staan en zo gaat het de hele dag door. Er is een voorprogramma, er wordt gegeten en gedronken, opbouwen vaan de spanning, iedereen is blij.
Maar zodra de laatste doorkomst voorbij is wil bijna iedereeen tegelijk naar huis. En dan pas loopt het gigantisch vast. Dan ben je uren later pas bij je auto en sta je daar vervolgens nog 2 uur vast.
Mensen die hun auto dichtbij hebben staan gaan massaal lopen omdat ze niet op een bus willen wachten en de pendelbussen kunnen geen kant meer op.
Dat eerste klopt maar het tweede kan behoorlijk verschil maken.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 10:03 schreef Sinister-D- het volgende:
Zoals bij elk groot evenement op welk eender terrein dus....
zorgen voor een naprogramma en wat te doen in Zandvoort, meer kun je daar niet aan doenquote:Op zaterdag 9 maart 2019 08:55 schreef Nieuwschierig het volgende:
Het grootste probleem is niet eens de aanvoer van het publiek maar de afvoer.
De aanvoer is gespreid, de eersten zullen op 05:30 of zo voor de poort staan en zo gaat het de hele dag door. Er is een voorprogramma, er wordt gegeten en gedronken, opbouwen vaan de spanning, iedereen is blij.
Maar zodra de laatste doorkomst voorbij is wil bijna iedereeen tegelijk naar huis. En dan pas loopt het gigantisch vast. Dan ben je uren later pas bij je auto en sta je daar vervolgens nog 2 uur vast.
Mensen die hun auto dichtbij hebben staan gaan massaal lopen omdat ze niet op een bus willen wachten en de pendelbussen kunnen geen kant meer op.
die capaciteit is maar beperkt natuurlijkquote:
als je zorgt dat er geen auto's voor de GP in een straal rond 30km van het circuit komen en de parkeerplaatsen ruim spreiden van noord naar zuid dan valt dat wel mee.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 10:53 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat eerste klopt maar het tweede kan behoorlijk verschil maken.
Mooi voorbeeld zijn de Luchtmacht open dagen.
Die worden om en om in Leeuwarden en Volkel georganiseerd.
In Leeuwarden gaan de pendelbussen gestroomlijnd over gereserveerde wegen naar de A7 waar alle auto's geparkeerd staan.
In Volkel rijden de pendelbussen in de file van vertrekkend verkeer en lopers naar de diverse parkeerweilanden in de omtrek.
Ik vrees dat de Zandvoortsituatie meer op Volkel lijkt.
Ze krijgen het voor elkaar als ze de Leeuwarden-situatie kunnen nabootsen.
Snap ik, maar ik wacht liever op de trein die uiteindelijk toch wel komt (heen en weer naar Haarlem is niet zo lang) dan dat ik in de auto zit met gekloot met steeds twee meter rijden, kwartier wachten, weer twee meter rijden, etc.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 11:25 schreef rubbereend het volgende:
[..]
die capaciteit is maar beperkt natuurlijk
vanaf parkeerplaatsen waar het gedoseerd aankomt vanwege pendelbussen zal je wel redelijk snel afkunnen. Bovendien moeten ze vooral ook geen parkeerplaatsen voor 10.000 auto's gaan maken.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 11:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Snap ik, maar ik wacht liever op de trein die uiteindelijk toch wel komt (heen en weer naar Haarlem is niet zo lang) dan dat ik in de auto zit met gekloot met steeds twee meter rijden, kwartier wachten, weer twee meter rijden, etc.
maar logistiek een nachtmerrie, dus dat zal niet gebeuren. Ze gaan gewoon pendelen vanaf Haarlem omdat dat het meest controleerbaar isquote:Op zaterdag 9 maart 2019 19:17 schreef Lionheaad het volgende:
Rechtstreekse trein vanuit Utrecht zou ook praktisch zijn.
Hoeveel mensen passen er in een dubbeldekkertrein? En hoeveel kan men er per uur tussen Haarlem en zandvoort laten pendelen?quote:Op zaterdag 9 maart 2019 11:25 schreef rubbereend het volgende:
[..]
die capaciteit is maar beperkt natuurlijk
valt best tegen denk ik, op een mooie stranddag is het al superdrukquote:Op zondag 10 maart 2019 09:13 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoeveel mensen passen er in een dubbeldekkertrein? En hoeveel kan men er per uur tussen Haarlem en zandvoort laten pendelen?
Op een mooie stranddag wordt niet geanticipeerd met de maximaal lange treinen en maximale spoorbezetting met pendelen.quote:Op zondag 10 maart 2019 09:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
valt best tegen denk ik, op een mooie stranddag is het al superdruk
in de zomer meen ik van wel, waarschijnlijk niet op 100% capaciteit maar zeker aangepast, die spoorbezetting danquote:Op zondag 10 maart 2019 10:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Op een mooie stranddag wordt niet geanticipeerd met de maximaal lange treinen en maximale spoorbezetting met pendelen.
Dan worden extra treinen ingezet.quote:Op zondag 10 maart 2019 10:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
in de zomer meen ik van wel, waarschijnlijk niet op 100% capaciteit maar zeker aangepast, die spoorbezetting dan
Behalve dat het me wettelijk onmogelijk lijkt om de halve randstad af te sluiten zou ik werkelijk niet weten hoe je alle wegen en weggetjes over 100km lengte af kunt zetten.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 11:27 schreef rubbereend het volgende:
[..]
als je zorgt dat er geen auto's voor de GP in een straal rond 30km van het circuit komen en de parkeerplaatsen ruim spreiden van noord naar zuid dan valt dat wel mee.
Het enige dat we weten is dat Rotterdam en Zwolle geen GP willen organiserenquote:Op zondag 10 maart 2019 15:13 schreef Luppie0110 het volgende:
Wat is er nou uberhaupt bevestigd?
Al die media berichten zijn gewoon een schreeuw om investeerders, alleen komen die dus niet.
Of Bernard moet ff zn zak geld op tafel leggen maar daar heeft die uitbater weer geen zin in.
Conclusie: gp in NL komt niet en stop met die nietszeggende mediaberichten.
Klopt!quote:Op zondag 10 maart 2019 11:25 schreef pvdplanet het volgende:
Gisteren opgenomen zo te zien, ik zie mijzelf langs het circuit na de Masters bocht
twitter:f1elvis twitterde op zondag 10-03-2019 om 13:09:28Yesterday I went to #Zandvoort to have a look at the track & talk to some well connected people about wether or not an #F1 #DutchGP could actually happen. Here's the video.https://t.co/kh3UR2eP9v reageer retweet
dat zeg ik ook niet. Je moet zorgen dat de parkeerplaatsen voor de GP in een ruime straal liggen zodat je voorkomt dat alle parkeerplaatsen op een hoop liggen en je daar alsnog een enorme verkeersdruk krijgt.quote:Op zondag 10 maart 2019 10:54 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Behalve dat het me wettelijk onmogelijk lijkt om de halve randstad af te sluiten zou ik werkelijk niet weten hoe je alle wegen en weggetjes over 100km lengte af kunt zetten.
En iemand die een parkeerplaats bij familie/vrienden/kennissen/werkgever kan krijgen bij het circuit in de buurt? Kun je die verbieden om door te rijden?
"Laat me er door lul, ik ga op familiebezoek. Zal ik anders dat verkeersregelaar-hesje van je eens in je muil proppen"
Spa sucks@ 3 jaar geleden na uren file eindelijk op het circuit, waar vervolgens geen zak te zien is door de enorme drukte en het botweg weigeren om voor fors betalende bezoekers een fatsoenlijke sta- of zitplaats te genereren.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 21:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Donder op met je Spa als het gaat om toegangswegen wat een ramp. Ook data de file op de snelweg, op z’n Belgisch uiteraard. Aka stilaan staan oo de doorgaande rijbaan om in te voegen.
Voor de coureur een prachtbaan, voor de toeschouwer is het niks.quote:Op maandag 11 maart 2019 09:35 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Spa sucks@ 3 jaar geleden na uren file eindelijk op het circuit, waar vervolgens geen zak te zien is door de enorme drukte en het botweg weigeren om voor fors betalende bezoekers een fatsoenlijke sta- of zitplaats te genereren.
Nooit meer Spa. Hoewel het een schitterend circuit is.
Klopt, en zeer goed bereikbaar. Camping direct achter de baan, goede sfeer!quote:Op maandag 11 maart 2019 10:03 schreef nils7 het volgende:
[..]
Voor de coureur een prachtbaan, voor de toeschouwer is het niks.
Magny-Cours is voor de toeschouwer het mooist.
Nou ik ben benieuwd dan of het in Zandvoort dan beter gaat worden. Vooralsnog heeft Spa nog 10x meer tribunes en 2x zoveel lengte circuit waar je langs kunt staan.quote:Op maandag 11 maart 2019 09:35 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Spa sucks@ 3 jaar geleden na uren file eindelijk op het circuit, waar vervolgens geen zak te zien is door de enorme drukte en het botweg weigeren om voor fors betalende bezoekers een fatsoenlijke sta- of zitplaats te genereren.
Nooit meer Spa. Hoewel het een schitterend circuit is.
Ja daar woon ik in de buurt. 15 jaar lang geen TT gemist, maar dat is nu ook verleden tijd met het klimmen der jaren...quote:Op maandag 11 maart 2019 12:55 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Nou ik ben benieuwd dan of het in Zandvoort dan beter gaat worden. Vooralsnog heeft Spa nog 10x meer tribunes en 2x zoveel lengte circuit waar je langs kunt staan.
Weet je waar je trouwens ook prima kunt zitten: Assen
Het type publiek dat op de F1 afkomt bestaat voor een aanzienlijk deel uit tokkies die zich niets zullen aantrekken van oproepen of aanwijzigingen van overheid en organisatie.quote:Op zondag 10 maart 2019 23:21 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dat zeg ik ook niet. Je moet zorgen dat de parkeerplaatsen voor de GP in een ruime straal liggen zodat je voorkomt dat alle parkeerplaatsen op een hoop liggen en je daar alsnog een enorme verkeersdruk krijgt.
Het enige gebied dat afgesloten zal worden zal de N201 vanaf Aerdenhout en de N200 vanaf Overveen zijn omdat die nodig zijn om alle fietsers en bussen aan en af te voeren.
de 80.000 bezoekers bij de A1 GP konden ook redelijk moeiteloos een plekje vinden.quote:Op maandag 11 maart 2019 12:55 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Nou ik ben benieuwd dan of het in Zandvoort dan beter gaat worden. Vooralsnog heeft Spa nog 10x meer tribunes en 2x zoveel lengte circuit waar je langs kunt staan.
Weet je waar je trouwens ook prima kunt zitten: Assen
De 110.000 bij de DTM stonden wel een klein beetje te dringen de hele dagquote:Op maandag 11 maart 2019 14:02 schreef rubbereend het volgende:
[..]
de 80.000 bezoekers bij de A1 GP konden ook redelijk moeiteloos een plekje vinden.
hahahaquote:Op zondag 10 maart 2019 15:24 schreef danos het volgende:
[..]
Het enige dat we weten is dat Rotterdam en Zwolle geen GP willen organiseren
quote:Zandvoort bereid 4 miljoen te investeren in F1-race
De gemeente Zandvoort heeft bekendgemaakt dat het toch bij wil dragen aan het bekostigen van een mogelijke Formule 1-race in Nederland. Eerder was ze nog niet bereid voor investeringen op te draaien, maar inmiddels is er een plan: vier miljoen euro voor ontwikkeling en uitvoering van een verkeers- en mobiliteitsplan.
De gemeente geeft aan te willen meewerken aan 'een optimale bereikbaarheid' van het circuit een potentiële Grand Prix. De wegen naar Circuit Zandvoort zouden bij de komst van een heuse F1-race namelijk voor grote verkeersopstoppingen zorgen door de beperkte bereikbaarheid. Bezoekers met het openbaar vervoer laten komen of een hotelovernachting laten boeken was eerder als idee geopperd door de organisatie van het circuit.
Nu wil de gemeente toch vier miljoen euro uittrekken over de periode van 2019-2022, die ook bedoeld is voor side-evenementen, maar eerst moet het besluit van burgemeester en wethouders op 26 maart aan de gemeenteraad worden voorgelegd. Wethouder Ellen Verheij zei daarover: "Wij zijn graag bereid om te investeren in de terugkeer van de Formule 1 op het mooiste circuit van Nederland. We zijn trots op de Formule 1 en Circuit Zandvoort en bereid om daarvoor onze nek uit te steken."
De bijdrage van de gemeente zou voortkomen uit onder andere een verhoging van de toeristenbelasting met 50 cent per overnachting. Die is de afgelopen jaren niet verhoogd geeft de gemeente aan in een persbericht en zou ondanks de 50 cent extra een van de laagste in de regio blijven. De rest wordt gedekt door forensenbelasting en een miljoen uit de strategische investeringsagenda (SIA) .
https://www.gpupdate.net/(...)vesteren-in-f1-race/
met een miljoen per jaar heb je een substantiële bijdrage voor het verkeersplanquote:
In de raad is niemand tegenquote:Op donderdag 21 maart 2019 15:12 schreef jpjedi het volgende:
Dat was al ingecalculeerd begreep ik, gemeente is al jaren positief vwb F1 terughalen.
Porsches.quote:Op maandag 11 maart 2019 13:10 schreef Nieuwschierig het volgende:
Het type publiek dat op de F1 afkomt bestaat voor een aanzienlijk deel uit tokkies die zich niets zullen aantrekken van oproepen of aanwijzigingen van overheid en organisatie.
Het wordt voor de politie het ideale evenement om niet betaalde boetes te innen en voor kaalplukteams om Porshes en Ferrari's in beslag te nemen.
dan vervalt dus wel de exclusiviteit.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 15:32 schreef Lionheaad het volgende:
Jan L heeft aangegeven dat we 31 maart geen witte rook hoeven te verwachten. Gaat nog wel ff duren
Meer dat ze niet naar buiten mogen treden mocht het gebeuren doorgaan. Geen nieuws zou dus goed nieuws zijn.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 16:01 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dan vervalt dus wel de exclusiviteit.
Welke woonwijk is uitgebreid dan?quote:Op dinsdag 26 maart 2019 21:17 schreef Breaker.Faker het volgende:
Eerst heeft de gemeente de woonwijk uitgebreid en toen de circuit verbouwd omdat er naast het circuit een golfpark en vakantiehuizen moest komen. Was de vraag of de circuit wel kon blijven. En nu willen ze de formule 1 terug. Ze zijn 20 jaar te laat.
Paddock is daar veel te klein. Pitboxxen zijn zwaar verouderd. En komt bij dat de circuit te gevaarlijk is voor de formule 1.
De bezoekers zullen er niet komen zelf niet met de trein is daar niet op berekend.
De formule 1 komt niet terug op Zandvoort. Ook omdat Zandvoort zelf heeft verpest door dingen te zeggen en niet gewoon hun mond te houden ook mede te danken aan F1 café van Ziggo afgelopen vrijdag.
Assen zal kunnen kijk maar bijvoorbeeld naar TT,Champ Car,DTM en andere klasse. Die Zandvoort niet kan organiseren.
ChampCar was ook een processie. Dat zie ik bij de F1 niet anders.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 21:17 schreef Breaker.Faker het volgende:
Eerst heeft de gemeente de woonwijk uitgebreid en toen de circuit verbouwd omdat er naast het circuit een golfpark en vakantiehuizen moest komen. Was de vraag of de circuit wel kon blijven. En nu willen ze de formule 1 terug. Ze zijn 20 jaar te laat.
Paddock is daar veel te klein. Pitboxxen zijn zwaar verouderd. En komt bij dat de circuit te gevaarlijk is voor de formule 1.
De bezoekers zullen er niet komen zelf niet met de trein is daar niet op berekend.
De formule 1 komt niet terug op Zandvoort. Ook omdat Zandvoort zelf heeft verpest door dingen te zeggen en niet gewoon hun mond te houden ook mede te danken aan F1 café van Ziggo afgelopen vrijdag.
Assen zal kunnen kijk maar bijvoorbeeld naar TT,Champ Car,DTM en andere klasse. Die Zandvoort niet kan organiseren.
Toch knap dat jij dit allemaal al zo zeker weet terwijl ze nog wel serieus in onderhandeling zijnquote:Op dinsdag 26 maart 2019 21:17 schreef Breaker.Faker het volgende:
Eerst heeft de gemeente de woonwijk uitgebreid en toen de circuit verbouwd omdat er naast het circuit een golfpark en vakantiehuizen moest komen. Was de vraag of de circuit wel kon blijven. En nu willen ze de formule 1 terug. Ze zijn 20 jaar te laat.
Paddock is daar veel te klein. Pitboxxen zijn zwaar verouderd. En komt bij dat de circuit te gevaarlijk is voor de formule 1.
De bezoekers zullen er niet komen zelf niet met de trein is daar niet op berekend.
De formule 1 komt niet terug op Zandvoort. Ook omdat Zandvoort zelf heeft verpest door dingen te zeggen en niet gewoon hun mond te houden ook mede te danken aan F1 café van Ziggo afgelopen vrijdag.
Assen zal kunnen kijk maar bijvoorbeeld naar TT,Champ Car,DTM en andere klasse. Die Zandvoort niet kan organiseren.
Dat is toch duidelijk allemaal. En ze lullen allemaal. Net als die 4 miljoen waar ze vanavond pas over gaan praten met de gemeente.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 22:02 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Toch knap dat jij dit allemaal al zo zeker weet terwijl ze nog wel serieus in onderhandeling zijn
quote:Op woensdag 27 maart 2019 00:44 schreef NaturalScience het volgende:
Gemeenteraad Zandvoort stemt unaniem in met investering voor Formule 1
Bron: https://www.nu.nl/formule(...)-voor-formule-1.html
Belachelijk dat er overheidsgeld geinvesteerd wordt voor een commercieel sportevenement.quote:Op woensdag 27 maart 2019 00:44 schreef NaturalScience het volgende:
Gemeenteraad Zandvoort stemt unaniem in met investering voor Formule 1
Bron: https://www.nu.nl/formule(...)-voor-formule-1.html
Er wordt overheidsgeld geïnvesteerd in een verwaarloosd circuit en infrastructuur, met als gevolg dat er een evenement dat heel veel mensen aantrekt georganiseerd kan worden.quote:Op woensdag 27 maart 2019 09:29 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Belachelijk dat er overheidsgeld geinvesteerd wordt voor een commercieel sportevenement.
Dat vind ik overigens ook als het om voetbal gaat.
Ik ben Formule 1 liefhebber, maar ook al gaat het slechts om 4 miljoen, ik vind dat zo'n über-commerciële sport zichzelf dan maar moet bedruipen (en dat geldt dan dus ook voor de circuits).
Bovendien vind ik Zandvoort zwaar verouderd, dus ik ben reuze benieuwd hoe ze dat circuit Grand Prix waardig gaan krijgen.
Buiten dat komt het uit een potje bekostigd door mensen waarvoor het in dit geval ook nog eens bedoeld is : Toeristen.quote:Op woensdag 27 maart 2019 09:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er wordt overheidsgeld geïnvesteerd in een verwaarloosd circuit en infrastructuur, met als gevolg dat er een evenement dat heel veel mensen aantrekt georganiseerd kan worden.
Alles is commercieel hè
Pas als ze echt in de F1 gaan investeren wordt het een ander verhaal.
Ligt er nogal aan waar in geïnvesteerd wordt. Een investering in de infrastructuur is bijvoorbeeld niet alleen voor het sportevenement.quote:Op woensdag 27 maart 2019 09:29 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Belachelijk dat er overheidsgeld geinvesteerd wordt voor een commercieel sportevenement.
Dat vind ik overigens ook als het om voetbal gaat.
Dan ken je het verhaal van de A4 bij Leiden nog nietquote:Op woensdag 27 maart 2019 12:01 schreef StretchingKoala het volgende:
4 mil valt toch wel mee, als ik alleen al kijk wat gemeente Tilburg weggooit aan afzichtelijke kunst en bij voorbaat mislukte verkeersprojecten dan vind ik 4 mil voor een F1 GP en verbeterde infrastructuur een koopje.
(laatste project in tilburg is een mini golfbaan op een city ring voor 150K)
Zijn ze er nou al uit wat de uiteindelijke bedoeling is?quote:Op woensdag 27 maart 2019 12:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan ken je het verhaal van de A4 bij Leiden nog niet
Sigaar uit eigen doos dusquote:Op woensdag 27 maart 2019 12:02 schreef rubbereend het volgende:
Die 4 miljoen wordt ook voor een groot deel opgehoest door de toeristen dus de impact voor de bevolking is redelijk klein qua financiën
Nu al zin in domme mensen die precies in dat weekeinde precies op dat strand moeten gaan liggen en dan boos gaan doen over de druktequote:Op woensdag 27 maart 2019 12:48 schreef butz0rs het volgende:
Ik hoop dat het doorgaat. Hopelijk in de zomer zodat het samen met alle strandbezoekers een totale chaos wordt. Ramptoerisme
Neequote:Op woensdag 27 maart 2019 12:29 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zijn ze er nou al uit wat de uiteindelijke bedoeling is?
Zou mij niks verbazen als er 2M geïnvesteerd wordt en de andere 2M in de zakken van huiseigenaren verdwijnt die “schadeloos” gesteld willen worden voor hinder door een bredere weg.quote:Op woensdag 27 maart 2019 09:29 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Belachelijk dat er overheidsgeld geinvesteerd wordt voor een commercieel sportevenement.
Dat vind ik overigens ook als het om voetbal gaat.
Ik ben Formule 1 liefhebber, maar ook al gaat het slechts om 4 miljoen, ik vind dat zo'n über-commerciële sport zichzelf dan maar moet bedruipen (en dat geldt dan dus ook voor de circuits).
Bovendien vind ik Zandvoort zwaar verouderd, dus ik ben reuze benieuwd hoe ze dat circuit Grand Prix waardig gaan krijgen.
het is 1 miljoen per jaar voor bereikbaarheid. Dat gaat dus in een extra weg bijvoorbeeld. en het zal wel gaan zitten extra voorzieningen rond het station en eventueel plekken waar tijdelijke busstations komen.quote:Op woensdag 27 maart 2019 14:47 schreef Fer het volgende:
[..]
Zou mij niks verbazen als er 2M geïnvesteerd wordt en de andere 2M in de zakken van huiseigenaren verdwijnt die “schadeloos” gesteld willen worden voor hinder door een bredere weg.
voor 1 miljoen heb je niet veel wegquote:Op woensdag 27 maart 2019 14:52 schreef rubbereend het volgende:
[..]
het is 1 miljoen per jaar voor bereikbaarheid. Dat gaat dus in een extra weg bijvoorbeeld. en het zal wel gaan zitten extra voorzieningen rond het station en eventueel plekken waar tijdelijke busstations komen.
het gaar maar over een klein stukje aldus de burgemeesterquote:
oftewel de bereikbaarheid wordt niet beterquote:Op woensdag 27 maart 2019 15:15 schreef rubbereend het volgende:
[..]
het gaar maar over een klein stukje aldus de burgemeester
Maakt wel verschilletje of je 4 plekken hebt om bussen te laten stoppen of 1. Klein detail maar kan best wat schelen. Sowieso willen ze vooral inzetten op openbaar vervoer.quote:Op woensdag 27 maart 2019 15:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
oftewel de bereikbaarheid wordt niet beter
ze zullen wel moeten maar 1 miljoen is een druppel op een gloeiende plaat in dit gevalquote:Op woensdag 27 maart 2019 15:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Maakt wel verschilletje of je 4 plekken hebt om bussen te laten stoppen of 1. Klein detail maar kan best wat schelen. Sowieso willen ze vooral inzetten op openbaar vervoer.
Daarom hebben ze er ook wat meer nodigquote:Op woensdag 27 maart 2019 15:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
ze zullen wel moeten maar 1 miljoen is een druppel op een gloeiende plaat in dit geval
Dat laatste, als ze ingrepen doen zal het zijn om die verbindingen en aansluitingen te verbeteren. Bereikbaarheid per auto ga je niet even snel verbeteren.quote:Op woensdag 27 maart 2019 15:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Maakt wel verschilletje of je 4 plekken hebt om bussen te laten stoppen of 1. Klein detail maar kan best wat schelen. Sowieso willen ze vooral inzetten op openbaar vervoer.
quote:Op woensdag 27 maart 2019 15:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
oftewel de bereikbaarheid wordt niet beter
dat ja, een extra uitvalsweg zal ook misschien worden vrijgehouden voor spoeddiensten zodat de andere twee voor fietsers en pendelbussen ingezet wordt.quote:Op woensdag 27 maart 2019 15:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Maakt wel verschilletje of je 4 plekken hebt om bussen te laten stoppen of 1. Klein detail maar kan best wat schelen. Sowieso willen ze vooral inzetten op openbaar vervoer.
De burgemeester kan ook alleen over wegen van zijn eigen gemeente beslissen. Het aanpassen van A en N wegen wordt door het rijk of de provincie gedaan.quote:Op woensdag 27 maart 2019 15:15 schreef rubbereend het volgende:
[..]
het gaar maar over een klein stukje aldus de burgemeester
het vervoersplan wordt natuurlijk in samenwerking met allen betrokken partijen opgesteldquote:Op woensdag 27 maart 2019 15:43 schreef butz0rs het volgende:
[..]
De burgemeester kan ook alleen over wegen van zijn eigen gemeente beslissen. Het aanpassen van A en N wegen wordt door het rijk of de provincie gedaan.
Oftewel, verkeersopstoppingen kan de burgemeester makkelijk afschuiven op de provincie en problemen met het openbaar vervoer op de betreffende vervoerder.
Ach, files op de wegen in en rond Haarlem zijn er zelden, het loopt vast voor Zandvoort.quote:Op woensdag 27 maart 2019 15:43 schreef butz0rs het volgende:
[..]
De burgemeester kan ook alleen over wegen van zijn eigen gemeente beslissen. Het aanpassen van A en N wegen wordt door het rijk of de provincie gedaan.
Oftewel, verkeersopstoppingen kan de burgemeester makkelijk afschuiven op de provincie en problemen met het openbaar vervoer op de betreffende vervoerder.
ik denk dat je het toch een beetje onderschat, op een weekend stranddag staat er toch echt wel file voor Haarlemquote:Op woensdag 27 maart 2019 15:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ach, files op de wegen in en rond Haarlem zijn er zelden, het loopt vast voor Zandvoort.
Dat is hooguit langzaam rijden.quote:Op woensdag 27 maart 2019 16:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik denk dat je het toch een beetje onderschat, op een weekend stranddag staat er toch echt wel file voor Haarlem
die provinciale wegen gaan gewoon dichtquote:Op donderdag 28 maart 2019 19:56 schreef Fer het volgende:
Blijf me toch afvragen hoe ze dat willen doen met al het verkeer, dat alleen bij Haarlem of Heemstede in beide gevallen over een smalle 30km weg door een woonwijk moet.
Of gaan ze eindelijk de N205 direct op de N208 aansluiten via een tunnel?
En dan, met de boot?quote:Op donderdag 28 maart 2019 23:33 schreef rubbereend het volgende:
[..]
die provinciale wegen gaan gewoon dicht
dat gaat niet lukken, zit natuurlijk wel meer dan alleen een circuit daarquote:Op donderdag 28 maart 2019 23:33 schreef rubbereend het volgende:
[..]
die provinciale wegen gaan gewoon dicht
Pendelbussen.quote:
Alleen voor de Engelsenquote:
Alleen bewoners met ontheffing toelaten op evenementdagen. Gebeurt bij wel meer evenementen.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 08:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat gaat niet lukken, zit natuurlijk wel meer dan alleen een circuit daar
Mogen ze wel opschieten. Als ze nu beginnen zijn ze in 2024 pas klaar gok ikquote:Op donderdag 28 maart 2019 19:56 schreef Fer het volgende:
Blijf me toch afvragen hoe ze dat willen doen met al het verkeer, dat alleen bij Haarlem of Heemstede in beide gevallen over een smalle 30km weg door een woonwijk moet.
Of gaan ze eindelijk de N205 direct op de N208 aansluiten via een tunnel?
Trein, fiets bussen vanaf opstapplaatsen door heel Nederland of met pendelbussen vanaf een aantal grote parkeerplaatsen in de omgeving. Zo zullen ze het moeten doen om er geen chaos van te maken.quote:
Kom je om een andere reden kun je een ontheffing aanvragen. gebieden worden wel vaker afgesloten voor verkeer met regelingen. Zandvoort onbeperkt bereikbaar laten zijn voor auto's is vragen om problemenquote:Op vrijdag 29 maart 2019 08:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat gaat niet lukken, zit natuurlijk wel meer dan alleen een circuit daar
dat is een ding dat zeker is, wel benieuwd hoe ze het gaan doen mocht het zover komenquote:Op vrijdag 29 maart 2019 10:54 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Kom je om een andere reden kun je een ontheffing aanvragen. gebieden worden wel vaker afgesloten voor verkeer met regelingen. Zandvoort onbeperkt bereikbaar laten zijn voor auto's is vragen om problemen
En hoe doen we dat voor de crew? Mensen van de teams, van de FIA, van het circuit zelf. Alle personeel van de hospitality van ieder team en iedere grote sponsor, catering enz. F1 is een gigantisch circus, waar veel meer personeel bij hoort dan je denkt. Ik denk zelfs dat Zandvoort die niet eens zelf kan huisvesten.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 09:03 schreef Joppy het volgende:
[..]
Pendelbussen.
Zorg voor een x aantal parkeerplaatsen op goed bereikbare plaatsen rondom Haarlem (denk aan westelijk havengebied, beverwijkse bazaar, Schiphol, floriade terrein hoofddorp).
Toegang tot de parkeerterreinen alleen via voorverkoop icm ticket voor de GP. De toeloop kan je spreiden door een tijdvak te verbinden aan de parkeerkaart (aldanniet met prijsdifferentiatie voor de verschillende tijdvakken).Zo kan je de bussen ook gericht inzetten.
Het lijkt mij sowieso verstandig om geen losse tickets te verkopen, maar altijd icm een vervoersmethode (treinkaartje, parkeerplaats, desnoods fietsenstalling).
Niet hetzelfde. Groen en Geel (vrijwel) direct aangesloten op de snelweg, met meerdere afritten. Crew zit vaak in lokale B&B’s en komen binnendoor vanuit het Westen aanrijden. Spa is veel minder ingeklemd dan Zandvoort.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 18:11 schreef Nattekat het volgende:
Spa ligt in niemandsland. De stad Spa zelf is nog een stuk rijden, het als Haarlem voor Zandvoort. Daar gaat het helemaal prima, dus dan moet het in toeristenoord Zandvoort ook wel lukken.
Als er überhaupt geen ruimte zou zijn om op een racecircuit alle toebehoren voor een GP te kunnen huisvesten, dan moeten ze er al niet eens aan beginnenquote:Op vrijdag 29 maart 2019 18:08 schreef Fer het volgende:
[..]
En hoe doen we dat voor de crew? Mensen van de teams, van de FIA, van het circuit zelf. Alle personeel van de hospitality van ieder team en iedere grote sponsor, catering enz. F1 is een gigantisch circus, waar veel meer personeel bij hoort dan je denkt. Ik denk zelfs dat Zandvoort die niet eens zelf kan huisvesten.
Daarnaast hebben we nog directeuren en hoge gasten/zakenpartners van grote sponsors die uitgenodigd worden. Moeten die tussen het volk met een volgepropte pendelbus? Iedereen invliegen met een heli is ook wel beetje overdreven.
Tenslotte, waar leg je de grens? Beetje lullig als ik een pannekoek wil eten in Heemstede of Cruqius of en boodschap in Haarlem wil doen, dat ik er niet meer in mag. Of wil je echt voor Zandvoort pas afsluiten, maar dan is het leed al geschied.
Je maakt er een veel te groot probleem van. Het vervoer kan geregeld worden, klaar.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 18:23 schreef Fer het volgende:
[..]
Niet hetzelfde. Groen en Geel (vrijwel) direct aangesloten op de snelweg, met meerdere afritten. Crew zit vaak in lokale B&B’s en komen binnendoor vanuit het Westen aanrijden. Spa is veel minder ingeklemd dan Zandvoort.
Het is zo erg, dat ik als Amsterdammer in de zomer liever naar Camperduin of Petten ga, of Langeveldse Slag, ipv Zandvoort.
Zandvoort heeft dan weer het geluk dat het in de directe omgeving van het circuit barst van de hotels waar crew gebruik van kan maken.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 18:23 schreef Fer het volgende:
[..]
Niet hetzelfde. Groen en Geel (vrijwel) direct aangesloten op de snelweg, met meerdere afritten. Crew zit vaak in lokale B&B’s en komen binnendoor vanuit het Westen aanrijden. Spa is veel minder ingeklemd dan Zandvoort.
Het is zo erg, dat ik als Amsterdammer in de zomer liever naar Camperduin of Petten ga, of Langeveldse Slag, ipv Zandvoort.
Ergens van mei-augustusquote:Op vrijdag 29 maart 2019 19:54 schreef shiznuts het volgende:
De eerste en laatste race zal 't vast niet worden, maar is er al een idee wanneer 'ie dan in de kalender gaat vallen?
Ja. En in de duinen langs het circuit ga ik verhoogde scheidsrechterstoelen verhuren. je ziet ze weleens bij tennis.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 19:40 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik parkeer op het paddock of ik kom niet hoor.
Was er iemand die dat serieus al had verwacht dan voor 2020?quote:Op donderdag 4 april 2019 12:14 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ook zie je Zandvoort niet op de concept kalenders. zelfs niet als opmerking.
zoals Lammers zei, als je de kans nu niet pakt krijg je voorlopig geen kans meer.quote:Op donderdag 4 april 2019 12:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Was er iemand die dat serieus al had verwacht dan voor 2020?
Er moet nog genoeg gebeuren op en rond het circuit voordat je de F1 kunt ontvangen. Ik ga ervan uit dat als Zandvoort al terugkeert op de kalender, het op z'n vroegst in de tweede helft van 2021 zal zijn. Maar kan ook zomaar nog een jaar later zijn.
Kans pakken wil niet zeggen dat je volgend jaar al meteen op de kalender staat. Als er daadwerkelijk een deal komt dan kan het moment dat je daadwerkelijk wordt ingeroosterd zomaar nog 1 of 2 jaar later pas zijn.quote:Op donderdag 4 april 2019 12:20 schreef rubbereend het volgende:
[..]
zoals Lammers zei, als je de kans nu niet pakt krijg je voorlopig geen kans meer.
er komen alleen een aantal plekken vrij, dus de kans dient zich nu aan. En de FOM gaat echt niet jaren met je liggen leuren tot je wel of niet kan. De kans is er nu, dus moet je hem nu grijpen.quote:Op donderdag 4 april 2019 12:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Kans pakken wil niet zeggen dat je volgend jaar al meteen op de kalender staat. Als er daadwerkelijk een deal komt dan kan het moment dat je daadwerkelijk wordt ingeroosterd zomaar nog 1 of 2 jaar later pas zijn.
Dat ontken ik ook niet. Het is zeker belangrijk om nu die deal te maken. Maar in 2020 al op de kalender is gewoon niet zo realistisch. Dat weten ze in Zandvoort waarschijnlijk ook wel. Gewoon lekker insteken op 2021 en dat extra jaartje pakken om alles financieel, logistiek en circuittechnisch op orde te krijgen.quote:Op donderdag 4 april 2019 12:26 schreef rubbereend het volgende:
[..]
er komen alleen een aantal plekken vrij, dus de kans dient zich nu aan. En de FOM gaat echt niet jaren met je liggen leuren tot je wel of niet kan. De kans is er nu, dus moet je hem nu grijpen.
wat zou er niet realistisch zijn? De ingrepen aan het circuit zijn relatief kleinquote:Op donderdag 4 april 2019 12:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat ontken ik ook niet. Het is zeker belangrijk om nu die deal te maken. Maar in 2020 al op de kalender is gewoon niet zo realistisch. Dat weten ze in Zandvoort waarschijnlijk ook wel. Gewoon lekker insteken op 2021 en dat extra jaartje pakken om alles financieel, logistiek en circuittechnisch op orde te krijgen.
Gaat altijd meer tijd kosten dan je denkt. Niet alleen het circuit, maar alles eromheen. Letterlijk en figuurlijk.quote:Op donderdag 4 april 2019 12:37 schreef rubbereend het volgende:
[..]
wat zou er niet realistisch zijn? De ingrepen aan het circuit zijn relatief klein
Juni.quote:Op donderdag 4 april 2019 12:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gaat altijd meer tijd kosten dan je denkt. Niet alleen het circuit, maar alles eromheen. Letterlijk en figuurlijk.
Maar we zullen het wel zien. De conceptkalender voor het jaar erop verschijnt meestal ergens in augustus of zo dacht ik.
Ik zou niet weten waarom niet. Alle plannen liggen al klaar voor uitvoer, alle betrokken aannemers zijn al klaar voor het werk. Het enige waar nu nog op gewacht wordt is het einde van het seizoen en groen licht van FOM.quote:Op donderdag 4 april 2019 18:26 schreef Mansjester het volgende:
Zandvoort gaat niet gebeuren. Dit krijg je nooit binnen een jaar gefixed
Race Planet you theoretisch door kunnen gaan op het achterste deel van het circuit als ze de Hugenholtzbocht gaan aanpassen. Ook als het pitgebouw wordt aangepakt, kan er gereden worden vanaf het grote paddock terrein maar een gesloten pitstraat. Er zijn meer wegen die naar Rome leiden.quote:Op donderdag 4 april 2019 23:24 schreef spectrumanalyser het volgende:
En even hoor.. dingetje
Als al die werkzaamheden zo goed gepland staan. Hoe werkt dat dan met de reeds bestaande planning van het circuit? Tot einde van dit jaar is het circuit zo goed als volgeboekt met activiteiten en evenementen. Ook door de week.
Lijkt mij niet dat je een 'racing experience' kunt organiseren als de graafmachines over het circuit rijden.
En dan komen ze bij de verbouw een vijver met een paar groene kikkers tegen, dan ligt de boel weer stil omdat de natuur fetisjisten gaan demonstreren...quote:Op donderdag 4 april 2019 21:53 schreef Karstman het volgende:
Mompelt iets over omgevingsvergunningen...
Pitboxen wat uitbouwen en de baan wat breder maken is zo gebeurd, dat kan in 2-3 maanden klaar zijn.quote:Op donderdag 4 april 2019 18:26 schreef Mansjester het volgende:
Zandvoort gaat niet gebeuren. Dit krijg je nooit binnen een jaar gefixed
Er zijn diverse manieren om dit qua infrastructuur zo goed mogelijk te regelen. Beschikbare huisjes op Centerparcs worden verhuurt aan Ziggo of Jumbo bijvoorbeeld, zodat er veel bezoekers van de GP in Zandvoort blijven.quote:Op vrijdag 5 april 2019 06:39 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Pitboxen wat uitbouwen en de baan wat breder maken is zo gebeurd, dat kan in 2-3 maanden klaar zijn.
Moeilijker is de infrastructuur naar 't circuit toe maar mogelijk komt er een deal met de NS zodat je met de trein kan/moet.
Hey... Ik wil daar zitten. Maar dat zal helaas niet gaan, gok ik, aangezien er voor het eerste weekend van mei (het beoogde weekend van de GP) geen boeking kan doen. Wel voor de week erna. Dus precies DAT weekend kun je niets boeken.quote:Op vrijdag 5 april 2019 10:04 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Beschikbare huisjes op Centerparcs worden verhuurt aan Ziggo of Jumbo bijvoorbeeld, zodat er veel bezoekers van de GP in Zandvoort blijven.
CP zal wel gebruikt gaan worden om monteurs te huisvesten, dat lijkt me een slim plan. De capaciteit die de FOM vraagt voor personeel en gasten zal wel geblokkeerd worden in Zandvoort en Amsterdam voor de hoge gasten.quote:Op vrijdag 5 april 2019 11:30 schreef TagForce het volgende:
[..]
Hey... Ik wil daar zitten. Maar dat zal helaas niet gaan, gok ik, aangezien er voor het eerste weekend van mei (het beoogde weekend van de GP) geen boeking kan doen. Wel voor de week erna. Dus precies DAT weekend kun je niets boeken.
Het was ook slechts een voorbeeld, maar het lijkt me zeer aannemelijk dat er zo'n deal op tafel komt voor Ziggo/Jumbo of andere sponsor en dat ze zo het park een weekend kunnen vullen voor het GP weekend.quote:Op vrijdag 5 april 2019 11:30 schreef TagForce het volgende:
[..]
Hey... Ik wil daar zitten. Maar dat zal helaas niet gaan, gok ik, aangezien er voor het eerste weekend van mei (het beoogde weekend van de GP) geen boeking kan doen. Wel voor de week erna. Dus precies DAT weekend kun je niets boeken.
Dat kunnen ze beter doen op de nabij gelegen campings met vaste staanplaatsen. Zonde om zo'n vakantiepark op te offeren voor personeel lijkt me?quote:Op vrijdag 5 april 2019 11:47 schreef rubbereend het volgende:
[..]
CP zal wel gebruikt gaan worden om monteurs te huisvesten, dat lijkt me een slim plan. De capaciteit die de FOM vraagt voor personeel en gasten zal wel geblokkeerd worden in Zandvoort en Amsterdam voor de hoge gasten.
Je kan ongeveer 10.000 slaapgasten kwijt in Zandvoort en directe beloopbare omgeving. Hotelbedden zullen er niet veel overblijven.
Ze zullen enig comfort eisen voor het personeel. Die gaan niet in stacaravannetjes liggen. Zoveel van dergelijke plekken zijn er ook niet beschikbaar volgens mij.quote:Op vrijdag 5 april 2019 11:49 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat kunnen ze beter doen op de nabij gelegen campings met vaste staanplaatsen. Zonde om zo'n vakantiepark op te offeren voor personeel lijkt me?
in NL is alles dichtbij dus dat is het probleem niet, ze zullen alleen heel vroeg op moeten staanquote:Op vrijdag 5 april 2019 11:59 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Ze zullen enig comfort eisen voor het personeel. Die gaan niet in stacaravannetjes liggen. Zoveel van dergelijke plekken zijn er ook niet beschikbaar volgens mij.
Personeel blijft gewoon in Zandvoort hoor.quote:Op vrijdag 5 april 2019 12:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
in NL is alles dichtbij dus dat is het probleem niet, ze zullen alleen heel vroeg op moeten staan
van de teams? Is toch helemaal niet nodig, die gasten komen en gaan op momenten dat het al of nog rustig isquote:Op vrijdag 5 april 2019 12:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Personeel blijft gewoon in Zandvoort hoor.
Nee hoor. We hebben vorig jaar gekampeerd (soort van) met huurcamper, 8 km buiten Silverstone. Pubbaas wist ons te vertellen dat hele omgeving in straal van 20 km in teken staat van F1 als het zover is. Hij had op zijn grond een vrachtwagen staan, ex paardentransport. Wat aangepast en schoongemaakt als kampeerplek. Daar sliepen de laatste jaren gasten in van Pirelli tijdens het F1 weekend.quote:Op vrijdag 5 april 2019 12:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Personeel blijft gewoon in Zandvoort hoor.
Waarschijnlijk hebben ze dat al gedaan en kun je daarom als particulier daar nu niets boeken.quote:Op vrijdag 5 april 2019 11:48 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Het was ook slechts een voorbeeld, maar het lijkt me zeer aannemelijk dat er zo'n deal op tafel komt voor Ziggo/Jumbo of andere sponsor en dat ze zo het park een weekend kunnen vullen voor het GP weekend.
Als ik even snel kijk, zie ik naast Silverstone geen bungalowpark staan. Dus dan zullen de teams e.d. het idd verder zoeken. Als je wel een bungalowpark en/of stacaravans om de hoek hebt, zullen ze die echt wel zsm claimen.quote:Op vrijdag 5 april 2019 12:12 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Nee hoor. We hebben vorig jaar gekampeerd (soort van) met huurcamper, 8 km buiten Silverstone. Pubbaas wist ons te vertellen dat hele omgeving in straal van 20 km in teken staat van F1 als het zover is. Hij had op zijn grond een vrachtwagen staan, ex paardentransport. Wat aangepast en schoongemaakt als kampeerplek. Daar sliepen de laatste jaren gasten in van Pirelli tijdens het F1 weekend.
Edit, niet gasten als gasten van pirelli, maar personeel van Pirelli![]()
Ik denk dat jij en ik beide geen idee hebben wat er verder allemaal bij komt kijken qua organisatie. Een jaar is dan heel kort,zeker omdat het de eerste keer is.quote:Op donderdag 4 april 2019 18:33 schreef TagForce het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom niet. Alle plannen liggen al klaar voor uitvoer, alle betrokken aannemers zijn al klaar voor het werk. Het enige waar nu nog op gewacht wordt is het einde van het seizoen en groen licht van FOM.
monteurs en zo slapen in de trailers op het paddock toch?quote:Op vrijdag 5 april 2019 11:47 schreef rubbereend het volgende:
[..]
CP zal wel gebruikt gaan worden om monteurs te huisvesten, dat lijkt me een slim plan. De capaciteit die de FOM vraagt voor personeel en gasten zal wel geblokkeerd worden in Zandvoort en Amsterdam voor de hoge gasten.
Je kan ongeveer 10.000 slaapgasten kwijt in Zandvoort en directe beloopbare omgeving. Hotelbedden zullen er niet veel overblijven.
Want wij in Nederland zijn niet in staat om zo'n grote operatie goed voor te bereiden. Logistiek gaat nooit een probleem zijn als je voor de zomer weet dat het gaat gebeuren.quote:Op vrijdag 5 april 2019 18:11 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Ik denk dat jij en ik beide geen idee hebben wat er verder allemaal bij komt kijken qua organisatie. Een jaar is dan heel kort,zeker omdat het de eerste keer is.
Zo was het niet bedoeldquote:Op zaterdag 6 april 2019 20:18 schreef potjecreme het volgende:
Zelfs over het slapen wordt het een ver pissen wedstrijd.
Nee, dat is het feit dat Assen op Facebook adverteert dat F1 daarheen moetquote:Op zaterdag 6 april 2019 20:18 schreef potjecreme het volgende:
Zelfs over het slapen wordt het een ver pissen wedstrijd.
In Zandvoort gaat het sowieso een probleem zijn.quote:Op zaterdag 6 april 2019 20:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Want wij in Nederland zijn niet in staat om zo'n grote operatie goed voor te bereiden. Logistiek gaat nooit een probleem zijn als je voor de zomer weet dat het gaat gebeuren.
quote:Op zondag 7 april 2019 14:09 schreef bianconeri het volgende:
[..]
In Zandvoort gaat het sowieso een probleem zijn.
quote:Op zaterdag 6 april 2019 20:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Want wij in Nederland zijn niet in staat om zo'n grote operatie goed voor te bereiden. Logistiek gaat nooit een probleem zijn als je voor de zomer weet dat het gaat gebeuren.
Lees het inmiddels overal maar gebaseerd op dit artikel allemaal.quote:Op maandag 8 april 2019 20:25 schreef Kerplunk het volgende:
https://www.motorsportweek.com/news/id/22297
De nuancering van Lammers wijst ook in de richting van 'losse eindjes' of formaliteiten, inderdaad.quote:Op maandag 8 april 2019 22:45 schreef Nattekat het volgende:
Dit is het tweede grote gehucht in een paar weken tijd. Nu nog groter dan de vorige.
Waar rook is, is vuur. Het is gewoon wachten op bevestiging nu.
Eens, dit zit wel goedquote:Op maandag 8 april 2019 22:45 schreef Nattekat het volgende:
Dit is het tweede grote gehucht in een paar weken tijd. Nu nog groter dan de vorige.
Waar rook is, is vuur. Het is gewoon wachten op bevestiging nu.
Die van Zandvoort zijn zo een beetje maximaal, bij Overveen moet de conducteur op het andere spoor staan om te zien of iedereen binnen isquote:Op vrijdag 5 april 2019 13:03 schreef spectrumanalyser het volgende:
Hoeveel treinen denk je dat er per uur op Zandvoort aan Zee kunnen halteren? Bij de Jumbo racedagen waren het 6 treinen per uur, met elk zitplaatsen voor 1002 passagiers.
Het perron van Zandvoort is bij spoor1 240 meter, en spoor2 300 meter lang. de maximumlengte lijkt mij daarmee een trein met 10 treindelen (bakken).
31 maart was een richtdatum, geen harde deadline. Je weet sowieso niet wat er dan rond moest zijn, wellicht zijn er voor die datum wel garanties, plannen oid afgegeven.quote:Op dinsdag 9 april 2019 00:18 schreef needakill het volgende:
Vind het wel apart. Volgens Lammers moest alles rond wezen voor 31 maart
weet iemand of er plannen zijn met de bocht voor het rechte stuk? in 2017 is een Franse c oureur daar overleden tijdens de eerste ronde van een klassiek formule1 evenement.twitter:EWdeVlieger twitterde op maandag 08-04-2019 om 23:08:19Verder had ik nog de volgende mededelingen over #Zandvoort : 1) https://t.co/5r68xBDmb62) SC Zandvoort sportclub ontvangt ¤ 150.000,- om niet dwars te liggen 3) De Prins pakt met zijn kameraden 35 miljoen vastgoedwinst reageer retweet
Duin weg, parkeerplaats weg, langere uitloopstrook.quote:Op dinsdag 9 april 2019 09:08 schreef spectrumanalyser het volgende:
Erik de Vlieger zit er meestal niet ver naast.weet iemand of er plannen zijn met de bocht voor het rechte stuk? in 2017 is een Franse c oureur daar overleden tijdens de eerste ronde van een klassiek formule1 evenement.twitter:EWdeVlieger twitterde op maandag 08-04-2019 om 23:08:19Verder had ik nog de volgende mededelingen over #Zandvoort : 1) https://t.co/5r68xBDmb62) SC Zandvoort sportclub ontvangt ¤ 150.000,- om niet dwars te liggen 3) De Prins pakt met zijn kameraden 35 miljoen vastgoedwinst reageer retweet
https://www.ad.nl/binnenl(...)reanimeerd~a0e7c0aa/
Na de GP van China lees ik.quote:Op maandag 8 april 2019 22:29 schreef heywoodu het volgende:
Zoiets zou toch ook gewoon bevestigd moeten worden door F1 en/of CPZ lijkt me?
Duin opschuiven dan, die is nodig om geluid te temperenquote:Op dinsdag 9 april 2019 09:17 schreef TagForce het volgende:
[..]
Duin weg, parkeerplaats weg, langere uitloopstrook.
Met een beetje goede wil van de ns zou ik verwachten dat er toch wel om de 3 minuten een pendel trein tussen alleen zandvoort en haarlem zou moeten kunnen gaan.quote:Op dinsdag 9 april 2019 07:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die van Zandvoort zijn zo een beetje maximaal, bij Overveen moet de conducteur op het andere spoor staan om te zien of iedereen binnen is
Burgemeester heeft al aangegeven dat de maximale veilige capaciteit 6.000 mensen per uur per trein zijn. Dus je kan met goede wil maximaal 30.000 mensen met de trein kunnen krijgen.quote:Op dinsdag 9 april 2019 10:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Met een beetje goede wil van de ns zou ik verwachten dat er toch wel om de 3 minuten een pendel trein tussen alleen zandvoort en haarlem zou moeten kunnen gaan.
Hoe zit dat met koningsdag in Amsterdam de burgemeester moet daar dan eens gaan kijken.quote:Op dinsdag 9 april 2019 10:52 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Burgemeester heeft al aangegeven dat de maximale veilige capaciteit 6.000 mensen per uur per trein zijn. Dus je kan met goede wil maximaal 30.000 mensen met de trein kunnen krijgen.
goede vergelijkingquote:Op dinsdag 9 april 2019 10:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoe zit dat met koningsdag in Amsterdam de burgemeester moet daar dan eens gaan kijken.
Ben je uberhaupt wel eens op het station van Zandvoort geweest?quote:Op dinsdag 9 april 2019 10:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoe zit dat met koningsdag in Amsterdam de burgemeester moet daar dan eens gaan kijken.
Men wil blijkbaar hetzelfde als in Melbourne, waar trams zorgen voor een continue aan/afvoer van toeschouwers.quote:Op dinsdag 9 april 2019 10:52 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Burgemeester heeft al aangegeven dat de maximale veilige capaciteit 6.000 mensen per uur per trein zijn. Dus je kan met goede wil maximaal 30.000 mensen met de trein kunnen krijgen.
ik dacht dat ze een weekend eerder op het oog hadden? blijft natuurlijk nog steeds gokken zonder lijstquote:Op dinsdag 9 april 2019 10:57 schreef raptorix het volgende:
Er word nu al volop geboekt
https://www.booking.com/s(...)p_filters=&from_sf=1
Alleen is het waarschijnlijk in het weekend van 1 t/m 3 mei.quote:Op dinsdag 9 april 2019 10:57 schreef raptorix het volgende:
Er word nu al volop geboekt
https://www.booking.com/s(...)p_filters=&from_sf=1
6000 mensen per uur dat zijn er maar 100 per minuut. Stel dat men 10 poortjes heeft gemiddeld 6 seconden per poortjes per persoon. Ik vind die 6000 per uur bizar weinig.quote:Op dinsdag 9 april 2019 10:58 schreef rubbereend het volgende:
[..]
goede vergelijking
totaal ander station
totaal ander spoorlay out
totaal ander aantal richtingen
totaal andere capaciteit omgeving
De burgemeester weet waarover hij praat natuurlijk
Ben je echt zo dom? Het gaat niet om de poortjes maar dat er afstand tussen de treinen moet zitten, je kunt niet zomaar een intercity elke 2 minuten laten komen, daarnaast moeten de mensen ook uitstappen, dat gaat niet zo vlot met een smal perron.quote:Op dinsdag 9 april 2019 11:08 schreef Basp1 het volgende:
[..]
6000 mensen per uur dat zijn er maar 100 per minuut. Stel dat men 10 poortjes heeft gemiddeld 6 seconden per poortjes per persoon. Ik vind die 6000 per uur bizar weinig.
Voor 6000 mensen heb je anders maar 120 bussen per uur nodig. Als de berekening zo gemaakt worden kunnen we beter het treinverkeer opdoeken en met bussen gaan rijden.
Dat dat waarschijnlijk de datum zou worden was volgens mij ook al langer bekend.quote:Op dinsdag 9 april 2019 11:06 schreef TagForce het volgende:
[..]
Alleen is het waarschijnlijk in het weekend van 1 t/m 3 mei.
Dat weekend kun je namelijk ook Centerparcs Zandvoort niet boeken. De week(enden) ervoor en erna weer wel.
Ja, want ik zit al vanaf half november te checken elke week of ik in mei Centerparcs kan boekenquote:Op dinsdag 9 april 2019 11:14 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat dat waarschijnlijk de datum zou worden was volgens mij ook al langer bekend.
de langste trein die kan stoppen op Zandvoort aan Zee heeft 1000 zitplaatsen. er kunnen gerust nog wat mensen staan, maar geen honderden.quote:Op dinsdag 9 april 2019 11:08 schreef Basp1 het volgende:
[..]
6000 mensen per uur dat zijn er maar 100 per minuut. Stel dat men 10 poortjes heeft gemiddeld 6 seconden per poortjes per persoon. Ik vind die 6000 per uur bizar weinig.
Voor 6000 mensen heb je anders maar 120 bussen per uur nodig. Als de berekening zo gemaakt worden kunnen we beter het treinverkeer opdoeken en met bussen gaan rijden.
In het verleden is bij grote evenementen wel vaker met 8 treinen per uur tussen Haarlem en Zandvoort gereden. Dat kan prima dusquote:Op dinsdag 9 april 2019 11:20 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
de langste trein die kan stoppen op Zandvoort aan Zee heeft 1000 zitplaatsen. er kunnen gerust nog wat mensen staan, maar geen honderden.
toch heb je bij deze getallen al snel het einde bereikt. het is onmogelijk om elke 3 minuten een trein te sturen. zodra twee treinen te dicht naderen, is er een veiligheidsprobleem. het baanvak is niet ingericht om met zulke hoge frequenties te rijden. om de 10 minuten een trein is realistisch.
ga er maar vanuit dat de organisatie alle capaciteit die ze voor de FOM moeten leveren al geblockt hebbenquote:Op dinsdag 9 april 2019 11:06 schreef TagForce het volgende:
[..]
Alleen is het waarschijnlijk in het weekend van 1 t/m 3 mei.
Dat weekend kun je namelijk ook Centerparcs Zandvoort niet boeken. De week(enden) ervoor en erna weer wel.
wel mooi dat je het beter denkt te weten dan de burgemeester die over de veiligheid gaat. Er is bijvoorbeeld een verschil in maximale capaciteit die kan en die je veilig zou willen.quote:Op dinsdag 9 april 2019 11:08 schreef Basp1 het volgende:
[..]
6000 mensen per uur dat zijn er maar 100 per minuut. Stel dat men 10 poortjes heeft gemiddeld 6 seconden per poortjes per persoon. Ik vind die 6000 per uur bizar weinig.
Voor 6000 mensen heb je anders maar 120 bussen per uur nodig. Als de berekening zo gemaakt worden kunnen we beter het treinverkeer opdoeken en met bussen gaan rijden.
Maar in Assen zitten de pendelbussen ook vol met mensen die staan. Dus dat kan prima.quote:Op dinsdag 9 april 2019 11:24 schreef spectrumanalyser het volgende:
als je gelede bussen inzet, dan kun je per rit 191 passagiers vervoeren. in de bus is een zitplaats wel verplicht, meer dan 191 is niet toegestaan.
misschien.quote:Op dinsdag 9 april 2019 11:32 schreef rubbereend het volgende:
[..]
wel mooi dat je het beter denkt te weten dan de burgemeester die over de veiligheid gaat. Er is bijvoorbeeld een verschil in maximale capaciteit die kan en die je veilig zou willen.
120 bussen achter elkaar is trouwens een enorme slinger aan bussen
Ach lekker op het fietsjequote:Op dinsdag 9 april 2019 11:30 schreef CrashO het volgende:
't zal een combinatie moeten worden. Treinen laten pendelen met 6 treinen per uur. Gelede bussen naar P&R's buiten een 10km cirkel. En dan nog proberen om zoveel mogelijk mensen al eerder naar Zandvoort te laten komen zodat ze niet allemaal op hetzelfde moment hoeven te arriveren. Een Max Verstappen camping op loopafstand realiseren oid. In Oostenrijk kwam daar ook al rustig 20k man op af, dus daar kan je ook een flinke winst op de vervoersstroom mee realiseren.
Alleen als iedereen tegelijk weer terug naar huis wilt op zondag... tsja
twitter:redbullracing twitterde op dinsdag 09-04-2019 om 11:42:52Hands up if you'd like to see @Max33Verstappen get a home grand prix!? 🙌🇳🇱 https://t.co/4LJG0NpYsH reageer retweet
Ik had het over 3 minuten, met 2 perrons zit er dus 6 minuten tussen 2 treinen per perron.quote:Op dinsdag 9 april 2019 11:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het gaat niet om de poortjes maar dat er afstand tussen de treinen moet zitten, je kunt niet zomaar een intercity elke 2 minuten laten komen, daarnaast moeten de mensen ook uitstappen, dat gaat niet zo vlot met een smal perron.
Dat is veel te veel. Spa GA is 130¤.quote:Op dinsdag 9 april 2019 11:46 schreef spectrumanalyser het volgende:
laten we alvast speculeren over de ticketprijs.
250 euro toegang tot de duinen op racedag. is dat wat?
Alleen het stuk tussen Haarlem en Zandvoort is maar twee sporen. Dan wordt het lastig om treinen achter elkaar te sturen als je ze in Zandvoort op twee perrons niet kwijt kan.quote:Op dinsdag 9 april 2019 11:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik had het over 3 minuten, met 2 perrons zit er dus 6 minuten tussen 2 treinen per perron.
Hoe doet men het met concerten of voetbalwedstrijden bij de kuip om in korte tijd weer zoveel mensen te vervoeren met ook maar 2 perrons.
het vervoer bij voetbalwedstrijden is echt een vak apart. soort veevervoer. De noodrem werkt dan niet, er is extra beveiliging bij en de trein heeft voorrang op alles.quote:Op dinsdag 9 april 2019 11:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik had het over 3 minuten, met 2 perrons zit er dus 6 minuten tussen 2 treinen per perron.
Hoe doet men het met concerten of voetbalwedstrijden bij de kuip om in korte tijd weer zoveel mensen te vervoeren met ook maar 2 perrons.
20.000 man vanaf Amsterdam op het fietsje naar Amsterdam Beach, gaat ook ongenadig hard vastlopen op de kruisingen en fietsstroken in Haarlem.quote:
Je komt uberhaupt wel eens op een station? Ten eerste komen de mensen bij de Arena vanaf verschillende kanten, met verschillende treinen, bovendien komt de helft met de auto, een groot deel met de metro en of fiets, en maar een heel klein deel met de trein.quote:Op dinsdag 9 april 2019 11:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik had het over 3 minuten, met 2 perrons zit er dus 6 minuten tussen 2 treinen per perron.
Hoe doet men het met concerten of voetbalwedstrijden bij de kuip om in korte tijd weer zoveel mensen te vervoeren met ook maar 2 perrons.
Ik gok op nul euro als je in de duinen aan de andere kant van het hek gaat staanquote:Op dinsdag 9 april 2019 11:46 schreef spectrumanalyser het volgende:
laten we alvast speculeren over de ticketprijs.
250 euro toegang tot de duinen op racedag. is dat wat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |