Dat zeg ik toch ook? Dat het ook daar een ramp is?quote:Op dinsdag 5 maart 2019 21:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Donder op met je Spa als het gaat om toegangswegen wat een ramp. Ook data de file op de snelweg, op z’n Belgisch uiteraard. Aka stilaan staan oo de doorgaande rijbaan om in te voegen.
Ik zeg ook niet dat Zandvoort ideaal is. Ik zeg dat het qua baan beter is dan Assen.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 20:27 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Zandvoort is verre van ideaal voor de hedendaagse F1 wagens.
Zo, ga je lekker?quote:Op dinsdag 5 maart 2019 21:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Donder op met je Spa als het gaat om toegangswegen wat een ramp. Ook data de file op de snelweg, op z’n Belgisch uiteraard. Aka stilaan staan oo de doorgaande rijbaan om in te voegen.
Vorig jaar viel t best mee vond ik.quote:
Assen is met meerdere achteraf weggetjes bereikbaar. Niet al het publiek hoeft via de hoofdingang het circuit op. Paar keer bij de Gamma racing days geweest en telkens stonden we aan de achterkant op een grasveld geparkeerd. Weliswaar een niet al te brede weg, maar al het verkeer komt toch in 1 richting. Zo hebben ze vast meerdere veldjes in gebruik om het circuit en hoeft niet iedereen via dezelfde afslag erheen.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 19:14 schreef Joppy het volgende:
Wat ik mij afvraag, is Assen wel zo goed bereikbaar als wordt beweerd?
Ja, het ligt langs de A28. Maar het meeste publiek zal vanuit het zuiden komen. Ik zie op google maps vanuit het zuiden 1 afrit met 1 rijstrook en vervolgens richting het circuit een paar rotondes waarbij zich ook verkeer uit andere richtingen voegt. Lijkt mij ook een recept voor files. Bij het AZ-stadion (gelegen direct aan de snelweg) zijn de rotondes onder aande afrit ook elke thuiswedstrijd een bron van files.
Ik ben zelf totaal niet bekend in Assen en omgeving, maar misschien dat iemand kan verlichten.
De TT is denk ik het grootste evenement daar, correct? Wat ik daarvan weet is dat een flink deel van de bezoekers met de motor komt. Dat scheelt denk ik fors in de filedruk. Is er iemand die inzicht heeft hoeveel procent met de motor naar de TT gaat? En zijn er naast de TT nog andere evenementen meteen fors bezoekers aantal? (Waarbij het gros dan wel met de auto komt)
Het zal natuurlijk nog steeds stukken beter zijn dan Zandvoort, maar ik ben gewoon benieuwd in hoeverre er ervaring is in Assen met het afhandelen van meer autos dan met een TT.
War wijst erop dat het rond is? Alleen een tweet van de Vlieger toch?quote:Op donderdag 7 maart 2019 17:10 schreef Nattekat het volgende:
Het grote nieuws gaan ze toch niet mee wachten tot het einde van de maand toch?
Ik moet het weten, ook al wijst alles erop dat het rond is.
En die vriend van iemand hier.quote:Op donderdag 7 maart 2019 17:31 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
War wijst erop dat het rond is? Alleen een tweet van de Vlieger toch?
ik geloof er niks van dat we een GP in NL krijgen, gewoon mensen die veel bij elkaar fantaseren in de hoop sponsoring te krijgen om het rond te maken.quote:Op donderdag 7 maart 2019 17:10 schreef Nattekat het volgende:
Het grote nieuws gaan ze toch niet mee wachten tot het einde van de maand toch?
Ik moet het weten, ook al wijst alles erop dat het rond is.
Zandvoort is net als Mexico. Als het plaatje rond is, dan komt ie er.quote:Op donderdag 7 maart 2019 18:03 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik geloof er niks van dat we een GP in NL krijgen, gewoon mensen die veel bij elkaar fantaseren in de hoop sponsoring te krijgen om het rond te maken.
Mijn inziens is die ene weg (n200) van Overveen naar Zandvoort niet eens het grootste probleem. De verbindingen tussen de westelijke randweg (n208) en de n200, en tussen de A9 en de n208 zijn problematischer. De N208 is normaal al alleen vanaf Beverwijk echt soepel te bereiken.quote:Op woensdag 6 maart 2019 10:08 schreef gias het volgende:
[..]
Assen is met meerdere achteraf weggetjes bereikbaar. Niet al het publiek hoeft via de hoofdingang het circuit op. Paar keer bij de Gamma racing days geweest en telkens stonden we aan de achterkant op een grasveld geparkeerd. Weliswaar een niet al te brede weg, maar al het verkeer komt toch in 1 richting. Zo hebben ze vast meerdere veldjes in gebruik om het circuit en hoeft niet iedereen via dezelfde afslag erheen.
Zandvoort ligt midden in het duingebied. Er is maar 1 ingang waar al het verkeer door naar binnen moet. Een weg langs de sterrenwacht, dwars door het duingebied zou natuurlijk een perfecte ontsluiting zijn. maar dat krijg je natuurlijk nooit voor elkaar bij de groene mafia.
Ik denk dat dat het belangrijkste verschil is.
Mijn redelijk goed geļnformeerde bronnen zeggen dat het nog niet rond is. Al staat het ook niet helemaal stil momenteelquote:
Nog meer bronnenquote:Op donderdag 7 maart 2019 20:04 schreef ETA het volgende:
[..]
Mijn redelijk goed geļnformeerde bronnen zeggen dat het nog niet rond is. Al staat het ook niet helemaal stil momenteel
Daarom ook zorgen voor een na-programma. Bij diverse races heb je al direct na de race een optreden van een of andere DJ. Dat kan al voor wat spreiding zorgen.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 08:55 schreef Nieuwschierig het volgende:
Het grootste probleem is niet eens de aanvoer van het publiek maar de afvoer.
De aanvoer is gespreid, de eersten zullen op 05:30 of zo voor de poort staan en zo gaat het de hele dag door. Er is een voorprogramma, er wordt gegeten en gedronken, opbouwen vaan de spanning, iedereen is blij.
Maar zodra de laatste doorkomst voorbij is wil bijna iedereeen tegelijk naar huis. En dan pas loopt het gigantisch vast. Dan ben je uren later pas bij je auto en sta je daar vervolgens nog 2 uur vast.
Mensen die hun auto dichtbij hebben staan gaan massaal lopen omdat ze niet op een bus willen wachten en de pendelbussen kunnen geen kant meer op.
Dat vastlopen kan je voorkomen door na de gp nog entertainment aan te bieden zodat niet iedereen tegelijk gaat.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 08:55 schreef Nieuwschierig het volgende:
Het grootste probleem is niet eens de aanvoer van het publiek maar de afvoer.
De aanvoer is gespreid, de eersten zullen op 05:30 of zo voor de poort staan en zo gaat het de hele dag door. Er is een voorprogramma, er wordt gegeten en gedronken, opbouwen vaan de spanning, iedereen is blij.
Maar zodra de laatste doorkomst voorbij is wil bijna iedereeen tegelijk naar huis. En dan pas loopt het gigantisch vast. Dan ben je uren later pas bij je auto en sta je daar vervolgens nog 2 uur vast.
Mensen die hun auto dichtbij hebben staan gaan massaal lopen omdat ze niet op een bus willen wachten en de pendelbussen kunnen geen kant meer op.
Dat eerste klopt maar het tweede kan behoorlijk verschil maken.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 10:03 schreef Sinister-D- het volgende:
Zoals bij elk groot evenement op welk eender terrein dus....
zorgen voor een naprogramma en wat te doen in Zandvoort, meer kun je daar niet aan doenquote:Op zaterdag 9 maart 2019 08:55 schreef Nieuwschierig het volgende:
Het grootste probleem is niet eens de aanvoer van het publiek maar de afvoer.
De aanvoer is gespreid, de eersten zullen op 05:30 of zo voor de poort staan en zo gaat het de hele dag door. Er is een voorprogramma, er wordt gegeten en gedronken, opbouwen vaan de spanning, iedereen is blij.
Maar zodra de laatste doorkomst voorbij is wil bijna iedereeen tegelijk naar huis. En dan pas loopt het gigantisch vast. Dan ben je uren later pas bij je auto en sta je daar vervolgens nog 2 uur vast.
Mensen die hun auto dichtbij hebben staan gaan massaal lopen omdat ze niet op een bus willen wachten en de pendelbussen kunnen geen kant meer op.
die capaciteit is maar beperkt natuurlijkquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |