Johan Derksen is een nep-drent, die uiteraard de kant van Assen kiest.quote:
Ze hebben allebei hun voor en tegens.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 13:07 schreef TagForce het volgende:
[..]
Johan Derksen is een nep-drent, die uiteraard de kant van Assen kiest.
Feit is dat niemand weet wat er speelt, en al het gezeur is vanuit de onderbuik.
Strikt gekeken naar waar de best race in Nederland gehouden kan worden wint Zandvoort het, met gemak, van Assen. Op dezelfde wijze als wanneer we het over de MotoGP hebben Assen met gemak wint van Zandvoort. Maar heel veel mensen maken hier een prestige ding van: Assen heeft de zaakjes wel op orde, Zandvoort heeft een logistiek probleem, Assen is qua faciliteiten ver vooruit op Zandvoort, Zandvoort is van die klojo Bernard. Maar dat is allemaal van ondergeschikt belang: De vraag is puur "Waar gaat de race het best te pruimen zijn?", en het antwoord, moet iedereen toegeven die een beetje verstand van autosport heeft (en Johan dus niet), daarop is Zandvoort.
Kansloos... van GPUpdate om zo'n figuur een podium te geven. Reacties waren wel voorspelbaarquote:Op dinsdag 5 maart 2019 17:09 schreef Lionheaad het volgende:
Rust bij de Kust noemt F1-race op Zandvoort 'de druppel
Vooral de reacties..... Lol
Zandvoort beroept zich enkel op zijn historie. Je stelling dat de race het best gehouden kan worden in Zandvoort komt ook enkel voort uit je eigen voorkeur.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 13:07 schreef TagForce het volgende:
[..]
Johan Derksen is een nep-drent, die uiteraard de kant van Assen kiest.
Feit is dat niemand weet wat er speelt, en al het gezeur is vanuit de onderbuik.
Strikt gekeken naar waar de best race in Nederland gehouden kan worden wint Zandvoort het, met gemak, van Assen. Op dezelfde wijze als wanneer we het over de MotoGP hebben Assen met gemak wint van Zandvoort. Maar heel veel mensen maken hier een prestige ding van: Assen heeft de zaakjes wel op orde, Zandvoort heeft een logistiek probleem, Assen is qua faciliteiten ver vooruit op Zandvoort, Zandvoort is van die klojo Bernard. Maar dat is allemaal van ondergeschikt belang: De vraag is puur "Waar gaat de race het best te pruimen zijn?", en het antwoord, moet iedereen toegeven die een beetje verstand van autosport heeft (en Johan dus niet), daarop is Zandvoort.
Zandvoort is meer een autocircuit dan Assen en is vanuit de sport gezien de beste optie, daarover zijn we het eens.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 13:07 schreef TagForce het volgende:
[..]
De vraag is puur "Waar gaat de race het best te pruimen zijn?", en het antwoord, moet iedereen toegeven die een beetje verstand van autosport heeft (en Johan dus niet), daarop is Zandvoort.
Zandvoort beroept zich op veel zaken, waar inderdaad voor de FOM de historie een belangrijke van is. Mijn stelling dat de race het beste daar gehouden kan worden komt echter voort uit een logische redenatie en mijn ervaring met races op beide circuits. Assen is prima geschikt voir autoraces, maar binnen autoraces heb je ook verschillende soorten. De soort waar we het hier over hebben, Formulewagens met heel erg veel downforce en vermogen, is een soort waar Assen niet geschikt voor is. Vanwege het karakter van de baan is het nagenoeg onmogelijk om binnen anderhalve seconde van je voorganger te rijden. Veel snelle knikken, hoge snelheidsbochten en weinig echt rechte stukken wat het voor motoren een briljante baan maakt maken het voor Formule 1 races dodwlijk saai.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 18:19 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Zandvoort beroept zich enkel op zijn historie. Je stelling dat de race het best gehouden kan worden in Zandvoort komt ook enkel voort uit je eigen voorkeur.
"Waar gaat de race het best te pruimen zijn?" Dan zie ik nog eerder heil in Race Park Almere.
Logistiek schijnt dus al een plan voor te zijn, en is voor de FOM schijnbaar onbelangrijk. Zie Paul Ricard.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 18:32 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Zandvoort is meer een autocircuit dan Assen en is vanuit de sport gezien de beste optie, daarover zijn we het eens.
Maar om nu te doen of alles er omheen niet mee telt lijkt me te makkelijk. Faciliteiten en logistiek in Assen zijn beter en dat speelt toch echt wel een rol bij het organiseren van zo'n enorm evenement. In ieder geval tot Zandvoort garanties kan geven dat het op voldoende niveau is, gelijkwaardig is niet nodig..
Dat niet alleen, Historic GP op Zandvoort maakt meer herrie dan de huidige F1. Als Prins Bernard junior slim is nodigt hij deze stichting Calimero uit tijdens de Jumbo racedagen & Historic GP en geef ze een gratis Decibel meter mee. De groeten met je méér herriequote:Op dinsdag 5 maart 2019 17:49 schreef sasquatsch het volgende:
Kansloos ook aangezien Zandvoort imho 12 geluidsdagen heeft en de GP binnen die dagen valt.
Ik heb een leuk programmaatje geschreven ooit waarbij filedruk gemeten kan worden. Zal die eens aanslingeren voor alle plekken rond Zandvoort en de grote parkeerplaats van Assen.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 19:14 schreef Joppy het volgende:
Wat ik mij afvraag, is Assen wel zo goed bereikbaar als wordt beweerd?
Ja, het ligt langs de A28. Maar het meeste publiek zal vanuit het zuiden komen. Ik zie op google maps vanuit het zuiden 1 afrit met 1 rijstrook en vervolgens richting het circuit een paar rotondes waarbij zich ook verkeer uit andere richtingen voegt. Lijkt mij ook een recept voor files. Bij het AZ-stadion (gelegen direct aan de snelweg) zijn de rotondes onder aande afrit ook elke thuiswedstrijd een bron van files.
Ik ben zelf totaal niet bekend in Assen en omgeving, maar misschien dat iemand kan verlichten.
De TT is denk ik het grootste evenement daar, correct? Wat ik daarvan weet is dat een flink deel van de bezoekers met de motor komt. Dat scheelt denk ik fors in de filedruk. Is er iemand die inzicht heeft hoeveel procent met de motor naar de TT gaat? En zijn er naast de TT nog andere evenementen meteen fors bezoekers aantal? (Waarbij het gros dan wel met de auto komt)
Het zal natuurlijk nog steeds stukken beter zijn dan Zandvoort, maar ik ben gewoon benieuwd in hoeverre er ervaring is in Assen met het afhandelen van meer autos dan met een TT.
Assen is wel pal aan de snelweg,dat scheelt nogal met Zandvoort waar je dwars door steden moet.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 19:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Al kan ik op basis van streetview al redelijk inschatten wat een chaos Assen gaat opleveren. Net zoals Zandvoort 2 toegangswegen, allebei 2x2.
Dan staat de file op de snelweg, daarmee ook het doorgaand verkeer hinderend, nou topquote:Op dinsdag 5 maart 2019 20:01 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Assen is wel pal aan de snelweg,dat scheelt nogal met Zandvoort waar je dwars door steden moet.
Zeg niet dat er geen file staat, maar het is nog steeds niet te vergelijken met een dichtslibbende wegen door een stad. Parkeren gaat er ook nog eens makkelijker.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 20:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan staat de file op de snelweg, daarmee ook het doorgaand verkeer hinderend, nou top
Wat ik wil zeggen is dat Assen ook niet zo heilig is als sommigen doen lijkenquote:Op dinsdag 5 maart 2019 20:04 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Zeg niet dat er geen file staat, maar het is nog steeds niet te vergelijken met een dichtslibbende wegen door een stad. Parkeren gaat er ook nog eens makkelijker.
Het is ook niet dat Assen heilig is, meer dat Zandvoort op drukke dagen een nachtmerrie is met de auto. Ieder druk evenement heeft te maken met files, wachttijden etc. Niet te voorkomen.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 20:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat ik wil zeggen is dat Assen ook niet zo heilig is als sommigen doen lijken
Elke F1 race is een nachtmerrie met de auto. Spa heeft een miljoen toegangswegen en kent nog uren tijdverlies.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 20:09 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Het is ook niet dat Assen heilig is, meer dat Zandvoort op drukke dagen een nachtmerrie is met de auto. Ieder druk evenement heeft te maken met files, wachttijden etc. Niet te voorkomen.
Maar met OV kunnen ze in Zandvoort wel aardig wat oplossen, wat dus blijkbaar ook het plan is.
Zandvoort is verre van ideaal voor de hedendaagse F1 wagens.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 19:40 schreef TagForce het volgende:
[..]
Zandvoort beroept zich op veel zaken, waar inderdaad voor de FOM de historie een belangrijke van is. Mijn stelling dat de race het beste daar gehouden kan worden komt echter voort uit een logische redenatie en mijn ervaring met races op beide circuits. Assen is prima geschikt voir autoraces, maar binnen autoraces heb je ook verschillende soorten. De soort waar we het hier over hebben, Formulewagens met heel erg veel downforce en vermogen, is een soort waar Assen niet geschikt voor is. Vanwege het karakter van de baan is het nagenoeg onmogelijk om binnen anderhalve seconde van je voorganger te rijden. Veel snelle knikken, hoge snelheidsbochten en weinig echt rechte stukken wat het voor motoren een briljante baan maakt maken het voor Formule 1 races dodwlijk saai.
Race Park Almere was niet meer dan een hersenscheet, dus die neem ik in mijn redenatie niet mee.
Bij het truckstar festival komen de 60.000 bezoekers voor een belangrijk deel met vrachtwagens en vallen de files ontzettend mee.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 19:14 schreef Joppy het volgende:
Wat ik mij afvraag, is Assen wel zo goed bereikbaar als wordt beweerd?
Ja, het ligt langs de A28. Maar het meeste publiek zal vanuit het zuiden komen. Ik zie op google maps vanuit het zuiden 1 afrit met 1 rijstrook en vervolgens richting het circuit een paar rotondes waarbij zich ook verkeer uit andere richtingen voegt. Lijkt mij ook een recept voor files. Bij het AZ-stadion (gelegen direct aan de snelweg) zijn de rotondes onder aande afrit ook elke thuiswedstrijd een bron van files.
Ik ben zelf totaal niet bekend in Assen en omgeving, maar misschien dat iemand kan verlichten.
De TT is denk ik het grootste evenement daar, correct? Wat ik daarvan weet is dat een flink deel van de bezoekers met de motor komt. Dat scheelt denk ik fors in de filedruk. Is er iemand die inzicht heeft hoeveel procent met de motor naar de TT gaat? En zijn er naast de TT nog andere evenementen meteen fors bezoekers aantal? (Waarbij het gros dan wel met de auto komt)
Het zal natuurlijk nog steeds stukken beter zijn dan Zandvoort, maar ik ben gewoon benieuwd in hoeverre er ervaring is in Assen met het afhandelen van meer autos dan met een TT.
Donder op met je Spa als het gaat om toegangswegen wat een ramp. Ook data de file op de snelweg, op z’n Belgisch uiteraard. Aka stilaan staan oo de doorgaande rijbaan om in te voegen.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 20:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Elke F1 race is een nachtmerrie met de auto. Spa heeft een miljoen toegangswegen en kent nog uren tijdverlies.
Dat zeg ik toch ook? Dat het ook daar een ramp is?quote:Op dinsdag 5 maart 2019 21:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Donder op met je Spa als het gaat om toegangswegen wat een ramp. Ook data de file op de snelweg, op z’n Belgisch uiteraard. Aka stilaan staan oo de doorgaande rijbaan om in te voegen.
Ik zeg ook niet dat Zandvoort ideaal is. Ik zeg dat het qua baan beter is dan Assen.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 20:27 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Zandvoort is verre van ideaal voor de hedendaagse F1 wagens.
Zo, ga je lekker?quote:Op dinsdag 5 maart 2019 21:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Donder op met je Spa als het gaat om toegangswegen wat een ramp. Ook data de file op de snelweg, op z’n Belgisch uiteraard. Aka stilaan staan oo de doorgaande rijbaan om in te voegen.
Zou je denken kutspaquote:
Vorig jaar viel t best mee vond ik.quote:
Assen is met meerdere achteraf weggetjes bereikbaar. Niet al het publiek hoeft via de hoofdingang het circuit op. Paar keer bij de Gamma racing days geweest en telkens stonden we aan de achterkant op een grasveld geparkeerd. Weliswaar een niet al te brede weg, maar al het verkeer komt toch in 1 richting. Zo hebben ze vast meerdere veldjes in gebruik om het circuit en hoeft niet iedereen via dezelfde afslag erheen.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 19:14 schreef Joppy het volgende:
Wat ik mij afvraag, is Assen wel zo goed bereikbaar als wordt beweerd?
Ja, het ligt langs de A28. Maar het meeste publiek zal vanuit het zuiden komen. Ik zie op google maps vanuit het zuiden 1 afrit met 1 rijstrook en vervolgens richting het circuit een paar rotondes waarbij zich ook verkeer uit andere richtingen voegt. Lijkt mij ook een recept voor files. Bij het AZ-stadion (gelegen direct aan de snelweg) zijn de rotondes onder aande afrit ook elke thuiswedstrijd een bron van files.
Ik ben zelf totaal niet bekend in Assen en omgeving, maar misschien dat iemand kan verlichten.
De TT is denk ik het grootste evenement daar, correct? Wat ik daarvan weet is dat een flink deel van de bezoekers met de motor komt. Dat scheelt denk ik fors in de filedruk. Is er iemand die inzicht heeft hoeveel procent met de motor naar de TT gaat? En zijn er naast de TT nog andere evenementen meteen fors bezoekers aantal? (Waarbij het gros dan wel met de auto komt)
Het zal natuurlijk nog steeds stukken beter zijn dan Zandvoort, maar ik ben gewoon benieuwd in hoeverre er ervaring is in Assen met het afhandelen van meer autos dan met een TT.
War wijst erop dat het rond is? Alleen een tweet van de Vlieger toch?quote:Op donderdag 7 maart 2019 17:10 schreef Nattekat het volgende:
Het grote nieuws gaan ze toch niet mee wachten tot het einde van de maand toch?
Ik moet het weten, ook al wijst alles erop dat het rond is.
En die vriend van iemand hier.quote:Op donderdag 7 maart 2019 17:31 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
War wijst erop dat het rond is? Alleen een tweet van de Vlieger toch?
ik geloof er niks van dat we een GP in NL krijgen, gewoon mensen die veel bij elkaar fantaseren in de hoop sponsoring te krijgen om het rond te maken.quote:Op donderdag 7 maart 2019 17:10 schreef Nattekat het volgende:
Het grote nieuws gaan ze toch niet mee wachten tot het einde van de maand toch?
Ik moet het weten, ook al wijst alles erop dat het rond is.
Zandvoort is net als Mexico. Als het plaatje rond is, dan komt ie er.quote:Op donderdag 7 maart 2019 18:03 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik geloof er niks van dat we een GP in NL krijgen, gewoon mensen die veel bij elkaar fantaseren in de hoop sponsoring te krijgen om het rond te maken.
Mijn inziens is die ene weg (n200) van Overveen naar Zandvoort niet eens het grootste probleem. De verbindingen tussen de westelijke randweg (n208) en de n200, en tussen de A9 en de n208 zijn problematischer. De N208 is normaal al alleen vanaf Beverwijk echt soepel te bereiken.quote:Op woensdag 6 maart 2019 10:08 schreef gias het volgende:
[..]
Assen is met meerdere achteraf weggetjes bereikbaar. Niet al het publiek hoeft via de hoofdingang het circuit op. Paar keer bij de Gamma racing days geweest en telkens stonden we aan de achterkant op een grasveld geparkeerd. Weliswaar een niet al te brede weg, maar al het verkeer komt toch in 1 richting. Zo hebben ze vast meerdere veldjes in gebruik om het circuit en hoeft niet iedereen via dezelfde afslag erheen.
Zandvoort ligt midden in het duingebied. Er is maar 1 ingang waar al het verkeer door naar binnen moet. Een weg langs de sterrenwacht, dwars door het duingebied zou natuurlijk een perfecte ontsluiting zijn. maar dat krijg je natuurlijk nooit voor elkaar bij de groene mafia.
Ik denk dat dat het belangrijkste verschil is.
Mijn redelijk goed geïnformeerde bronnen zeggen dat het nog niet rond is. Al staat het ook niet helemaal stil momenteelquote:
Nog meer bronnenquote:Op donderdag 7 maart 2019 20:04 schreef ETA het volgende:
[..]
Mijn redelijk goed geïnformeerde bronnen zeggen dat het nog niet rond is. Al staat het ook niet helemaal stil momenteel
Daarom ook zorgen voor een na-programma. Bij diverse races heb je al direct na de race een optreden van een of andere DJ. Dat kan al voor wat spreiding zorgen.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 08:55 schreef Nieuwschierig het volgende:
Het grootste probleem is niet eens de aanvoer van het publiek maar de afvoer.
De aanvoer is gespreid, de eersten zullen op 05:30 of zo voor de poort staan en zo gaat het de hele dag door. Er is een voorprogramma, er wordt gegeten en gedronken, opbouwen vaan de spanning, iedereen is blij.
Maar zodra de laatste doorkomst voorbij is wil bijna iedereeen tegelijk naar huis. En dan pas loopt het gigantisch vast. Dan ben je uren later pas bij je auto en sta je daar vervolgens nog 2 uur vast.
Mensen die hun auto dichtbij hebben staan gaan massaal lopen omdat ze niet op een bus willen wachten en de pendelbussen kunnen geen kant meer op.
Dat vastlopen kan je voorkomen door na de gp nog entertainment aan te bieden zodat niet iedereen tegelijk gaat.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 08:55 schreef Nieuwschierig het volgende:
Het grootste probleem is niet eens de aanvoer van het publiek maar de afvoer.
De aanvoer is gespreid, de eersten zullen op 05:30 of zo voor de poort staan en zo gaat het de hele dag door. Er is een voorprogramma, er wordt gegeten en gedronken, opbouwen vaan de spanning, iedereen is blij.
Maar zodra de laatste doorkomst voorbij is wil bijna iedereeen tegelijk naar huis. En dan pas loopt het gigantisch vast. Dan ben je uren later pas bij je auto en sta je daar vervolgens nog 2 uur vast.
Mensen die hun auto dichtbij hebben staan gaan massaal lopen omdat ze niet op een bus willen wachten en de pendelbussen kunnen geen kant meer op.
Dat eerste klopt maar het tweede kan behoorlijk verschil maken.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 10:03 schreef Sinister-D- het volgende:
Zoals bij elk groot evenement op welk eender terrein dus....
zorgen voor een naprogramma en wat te doen in Zandvoort, meer kun je daar niet aan doenquote:Op zaterdag 9 maart 2019 08:55 schreef Nieuwschierig het volgende:
Het grootste probleem is niet eens de aanvoer van het publiek maar de afvoer.
De aanvoer is gespreid, de eersten zullen op 05:30 of zo voor de poort staan en zo gaat het de hele dag door. Er is een voorprogramma, er wordt gegeten en gedronken, opbouwen vaan de spanning, iedereen is blij.
Maar zodra de laatste doorkomst voorbij is wil bijna iedereeen tegelijk naar huis. En dan pas loopt het gigantisch vast. Dan ben je uren later pas bij je auto en sta je daar vervolgens nog 2 uur vast.
Mensen die hun auto dichtbij hebben staan gaan massaal lopen omdat ze niet op een bus willen wachten en de pendelbussen kunnen geen kant meer op.
die capaciteit is maar beperkt natuurlijkquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |