abonnement Unibet Coolblue
pi_185404246
quote:
Johan Derksen is een nep-drent, die uiteraard de kant van Assen kiest.
Feit is dat niemand weet wat er speelt, en al het gezeur is vanuit de onderbuik.

Strikt gekeken naar waar de best race in Nederland gehouden kan worden wint Zandvoort het, met gemak, van Assen. Op dezelfde wijze als wanneer we het over de MotoGP hebben Assen met gemak wint van Zandvoort. Maar heel veel mensen maken hier een prestige ding van: Assen heeft de zaakjes wel op orde, Zandvoort heeft een logistiek probleem, Assen is qua faciliteiten ver vooruit op Zandvoort, Zandvoort is van die klojo Bernard. Maar dat is allemaal van ondergeschikt belang: De vraag is puur "Waar gaat de race het best te pruimen zijn?", en het antwoord, moet iedereen toegeven die een beetje verstand van autosport heeft (en Johan dus niet), daarop is Zandvoort.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 maart 2019 @ 13:11:35 #52
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185404344
Amen
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 5 maart 2019 @ 13:18:15 #53
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_185404516
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 13:07 schreef TagForce het volgende:
[..]

Johan Derksen is een nep-drent, die uiteraard de kant van Assen kiest.
Feit is dat niemand weet wat er speelt, en al het gezeur is vanuit de onderbuik.

Strikt gekeken naar waar de best race in Nederland gehouden kan worden wint Zandvoort het, met gemak, van Assen. Op dezelfde wijze als wanneer we het over de MotoGP hebben Assen met gemak wint van Zandvoort. Maar heel veel mensen maken hier een prestige ding van: Assen heeft de zaakjes wel op orde, Zandvoort heeft een logistiek probleem, Assen is qua faciliteiten ver vooruit op Zandvoort, Zandvoort is van die klojo Bernard. Maar dat is allemaal van ondergeschikt belang: De vraag is puur "Waar gaat de race het best te pruimen zijn?", en het antwoord, moet iedereen toegeven die een beetje verstand van autosport heeft (en Johan dus niet), daarop is Zandvoort.
Ze hebben allebei hun voor en tegens.
Het ligt er maar net aan waar je het zwaartepunt neerlegt.
De voordelen van Assen zijn duidelijk: moderner, beter bereikbaar (en waarschijnlijk financiën)
Zandvoort heeft de historie en waarschijnlijk levert het daar een betere race op.

Persoonlijk denk ik ook dat je het zwaartepunt bij de race moet leggen => dus Zandvoort
wordt aan gewerkt....ben net terug
  dinsdag 5 maart 2019 @ 17:09:22 #54
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_185409531
wordt aan gewerkt....ben net terug
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 maart 2019 @ 17:19:25 #55
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185409807
quote:
Kansloos... van GPUpdate om zo'n figuur een podium te geven. Reacties waren wel voorspelbaar :P
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_185410536
Kansloos ook aangezien Zandvoort imho 12 geluidsdagen heeft en de GP binnen die dagen valt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 5 maart 2019 @ 18:19:25 #57
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_185411250
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 13:07 schreef TagForce het volgende:
[..]

Johan Derksen is een nep-drent, die uiteraard de kant van Assen kiest.
Feit is dat niemand weet wat er speelt, en al het gezeur is vanuit de onderbuik.

Strikt gekeken naar waar de best race in Nederland gehouden kan worden wint Zandvoort het, met gemak, van Assen. Op dezelfde wijze als wanneer we het over de MotoGP hebben Assen met gemak wint van Zandvoort. Maar heel veel mensen maken hier een prestige ding van: Assen heeft de zaakjes wel op orde, Zandvoort heeft een logistiek probleem, Assen is qua faciliteiten ver vooruit op Zandvoort, Zandvoort is van die klojo Bernard. Maar dat is allemaal van ondergeschikt belang: De vraag is puur "Waar gaat de race het best te pruimen zijn?", en het antwoord, moet iedereen toegeven die een beetje verstand van autosport heeft (en Johan dus niet), daarop is Zandvoort.
Zandvoort beroept zich enkel op zijn historie. Je stelling dat de race het best gehouden kan worden in Zandvoort komt ook enkel voort uit je eigen voorkeur.

"Waar gaat de race het best te pruimen zijn?" Dan zie ik nog eerder heil in Race Park Almere.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  dinsdag 5 maart 2019 @ 18:32:59 #58
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_185411555
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 13:07 schreef TagForce het volgende:
[..]

De vraag is puur "Waar gaat de race het best te pruimen zijn?", en het antwoord, moet iedereen toegeven die een beetje verstand van autosport heeft (en Johan dus niet), daarop is Zandvoort.
Zandvoort is meer een autocircuit dan Assen en is vanuit de sport gezien de beste optie, daarover zijn we het eens.
Maar om nu te doen of alles er omheen niet mee telt lijkt me te makkelijk. Faciliteiten en logistiek in Assen zijn beter en dat speelt toch echt wel een rol bij het organiseren van zo'n enorm evenement. In ieder geval tot Zandvoort garanties kan geven dat het op voldoende niveau is, gelijkwaardig is niet nodig..
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_185411878
Dat is in Spa en Frankrijk (Paul
Ricard is waarschijnlijk slechter bereikbaar dan Zandvoort) ook geen issue.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 5 maart 2019 @ 19:14:58 #60
36461 Joppy
geen colaboy
pi_185412475
Wat ik mij afvraag, is Assen wel zo goed bereikbaar als wordt beweerd?

Ja, het ligt langs de A28. Maar het meeste publiek zal vanuit het zuiden komen. Ik zie op google maps vanuit het zuiden 1 afrit met 1 rijstrook en vervolgens richting het circuit een paar rotondes waarbij zich ook verkeer uit andere richtingen voegt. Lijkt mij ook een recept voor files. Bij het AZ-stadion (gelegen direct aan de snelweg) zijn de rotondes onder aande afrit ook elke thuiswedstrijd een bron van files.

Ik ben zelf totaal niet bekend in Assen en omgeving, maar misschien dat iemand kan verlichten.
De TT is denk ik het grootste evenement daar, correct? Wat ik daarvan weet is dat een flink deel van de bezoekers met de motor komt. Dat scheelt denk ik fors in de filedruk. Is er iemand die inzicht heeft hoeveel procent met de motor naar de TT gaat? En zijn er naast de TT nog andere evenementen meteen fors bezoekers aantal? (Waarbij het gros dan wel met de auto komt)

Het zal natuurlijk nog steeds stukken beter zijn dan Zandvoort, maar ik ben gewoon benieuwd in hoeverre er ervaring is in Assen met het afhandelen van meer autos dan met een TT.
Let the beat control your body!
pi_185413064
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 18:19 schreef PzKpfw het volgende:
[..]

Zandvoort beroept zich enkel op zijn historie. Je stelling dat de race het best gehouden kan worden in Zandvoort komt ook enkel voort uit je eigen voorkeur.

"Waar gaat de race het best te pruimen zijn?" Dan zie ik nog eerder heil in Race Park Almere.
Zandvoort beroept zich op veel zaken, waar inderdaad voor de FOM de historie een belangrijke van is. Mijn stelling dat de race het beste daar gehouden kan worden komt echter voort uit een logische redenatie en mijn ervaring met races op beide circuits. Assen is prima geschikt voir autoraces, maar binnen autoraces heb je ook verschillende soorten. De soort waar we het hier over hebben, Formulewagens met heel erg veel downforce en vermogen, is een soort waar Assen niet geschikt voor is. Vanwege het karakter van de baan is het nagenoeg onmogelijk om binnen anderhalve seconde van je voorganger te rijden. Veel snelle knikken, hoge snelheidsbochten en weinig echt rechte stukken wat het voor motoren een briljante baan maakt maken het voor Formule 1 races dodwlijk saai.

Race Park Almere was niet meer dan een hersenscheet, dus die neem ik in mijn redenatie niet mee.
pi_185413143
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 18:32 schreef TAV74 het volgende:
[..]

Zandvoort is meer een autocircuit dan Assen en is vanuit de sport gezien de beste optie, daarover zijn we het eens.
Maar om nu te doen of alles er omheen niet mee telt lijkt me te makkelijk. Faciliteiten en logistiek in Assen zijn beter en dat speelt toch echt wel een rol bij het organiseren van zo'n enorm evenement. In ieder geval tot Zandvoort garanties kan geven dat het op voldoende niveau is, gelijkwaardig is niet nodig..
Logistiek schijnt dus al een plan voor te zijn, en is voor de FOM schijnbaar onbelangrijk. Zie Paul Ricard.

Faciliteiten zijn allang goedgekeurd door de FOM en de FIA, en de noodzakelijke wijzigingen daarin allang besproken en afgevinkt.

Ik kijk dus puur naar waar de beste race gaat komen, en dat is Zandvoort. De rest is allemaal onderbuik van de fans, want als dat allemaal niet in orde was was er geen voorstel gedaan aan Zandvoort.
pi_185413204
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 17:49 schreef sasquatsch het volgende:
Kansloos ook aangezien Zandvoort imho 12 geluidsdagen heeft en de GP binnen die dagen valt.
Dat niet alleen, Historic GP op Zandvoort maakt meer herrie dan de huidige F1. Als Prins Bernard junior slim is nodigt hij deze stichting Calimero uit tijdens de Jumbo racedagen & Historic GP en geef ze een gratis Decibel meter mee. De groeten met je méér herrie :') :D
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 maart 2019 @ 19:53:57 #64
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185413417
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 19:14 schreef Joppy het volgende:
Wat ik mij afvraag, is Assen wel zo goed bereikbaar als wordt beweerd?

Ja, het ligt langs de A28. Maar het meeste publiek zal vanuit het zuiden komen. Ik zie op google maps vanuit het zuiden 1 afrit met 1 rijstrook en vervolgens richting het circuit een paar rotondes waarbij zich ook verkeer uit andere richtingen voegt. Lijkt mij ook een recept voor files. Bij het AZ-stadion (gelegen direct aan de snelweg) zijn de rotondes onder aande afrit ook elke thuiswedstrijd een bron van files.

Ik ben zelf totaal niet bekend in Assen en omgeving, maar misschien dat iemand kan verlichten.
De TT is denk ik het grootste evenement daar, correct? Wat ik daarvan weet is dat een flink deel van de bezoekers met de motor komt. Dat scheelt denk ik fors in de filedruk. Is er iemand die inzicht heeft hoeveel procent met de motor naar de TT gaat? En zijn er naast de TT nog andere evenementen meteen fors bezoekers aantal? (Waarbij het gros dan wel met de auto komt)

Het zal natuurlijk nog steeds stukken beter zijn dan Zandvoort, maar ik ben gewoon benieuwd in hoeverre er ervaring is in Assen met het afhandelen van meer autos dan met een TT.
Ik heb een leuk programmaatje geschreven ooit waarbij filedruk gemeten kan worden. Zal die eens aanslingeren voor alle plekken rond Zandvoort en de grote parkeerplaats van Assen.

Al kan ik op basis van streetview al redelijk inschatten wat een chaos Assen gaat opleveren. Net zoals Zandvoort 2 toegangswegen, allebei 2x2.

[ Bericht 2% gewijzigd door Nattekat op 05-03-2019 19:59:06 ]
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 5 maart 2019 @ 20:01:37 #65
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_185413623
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 19:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]

Al kan ik op basis van streetview al redelijk inschatten wat een chaos Assen gaat opleveren. Net zoals Zandvoort 2 toegangswegen, allebei 2x2.
Assen is wel pal aan de snelweg,dat scheelt nogal met Zandvoort waar je dwars door steden moet.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 maart 2019 @ 20:02:43 #66
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185413655
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 20:01 schreef TAV74 het volgende:
[..]

Assen is wel pal aan de snelweg,dat scheelt nogal met Zandvoort waar je dwars door steden moet.
Dan staat de file op de snelweg, daarmee ook het doorgaand verkeer hinderend, nou top :D
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 5 maart 2019 @ 20:04:06 #67
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_185413702
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 20:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]

Dan staat de file op de snelweg, daarmee ook het doorgaand verkeer hinderend, nou top :D
Zeg niet dat er geen file staat, maar het is nog steeds niet te vergelijken met een dichtslibbende wegen door een stad. Parkeren gaat er ook nog eens makkelijker.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 maart 2019 @ 20:07:27 #68
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185413792
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 20:04 schreef TAV74 het volgende:
[..]

Zeg niet dat er geen file staat, maar het is nog steeds niet te vergelijken met een dichtslibbende wegen door een stad. Parkeren gaat er ook nog eens makkelijker.
Wat ik wil zeggen is dat Assen ook niet zo heilig is als sommigen doen lijken ;)
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 5 maart 2019 @ 20:09:21 #69
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_185413851
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 20:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]

Wat ik wil zeggen is dat Assen ook niet zo heilig is als sommigen doen lijken ;)
Het is ook niet dat Assen heilig is, meer dat Zandvoort op drukke dagen een nachtmerrie is met de auto. Ieder druk evenement heeft te maken met files, wachttijden etc. Niet te voorkomen.
Maar met OV kunnen ze in Zandvoort wel aardig wat oplossen, wat dus blijkbaar ook het plan is.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 maart 2019 @ 20:10:15 #70
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185413875
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 20:09 schreef TAV74 het volgende:
[..]

Het is ook niet dat Assen heilig is, meer dat Zandvoort op drukke dagen een nachtmerrie is met de auto. Ieder druk evenement heeft te maken met files, wachttijden etc. Niet te voorkomen.
Maar met OV kunnen ze in Zandvoort wel aardig wat oplossen, wat dus blijkbaar ook het plan is.
Elke F1 race is een nachtmerrie met de auto. Spa heeft een miljoen toegangswegen en kent nog uren tijdverlies.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 5 maart 2019 @ 20:27:14 #71
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_185414427
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 19:40 schreef TagForce het volgende:
[..]

Zandvoort beroept zich op veel zaken, waar inderdaad voor de FOM de historie een belangrijke van is. Mijn stelling dat de race het beste daar gehouden kan worden komt echter voort uit een logische redenatie en mijn ervaring met races op beide circuits. Assen is prima geschikt voir autoraces, maar binnen autoraces heb je ook verschillende soorten. De soort waar we het hier over hebben, Formulewagens met heel erg veel downforce en vermogen, is een soort waar Assen niet geschikt voor is. Vanwege het karakter van de baan is het nagenoeg onmogelijk om binnen anderhalve seconde van je voorganger te rijden. Veel snelle knikken, hoge snelheidsbochten en weinig echt rechte stukken wat het voor motoren een briljante baan maakt maken het voor Formule 1 races dodwlijk saai.

Race Park Almere was niet meer dan een hersenscheet, dus die neem ik in mijn redenatie niet mee.
Zandvoort is verre van ideaal voor de hedendaagse F1 wagens.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_185415240
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 19:14 schreef Joppy het volgende:
Wat ik mij afvraag, is Assen wel zo goed bereikbaar als wordt beweerd?

Ja, het ligt langs de A28. Maar het meeste publiek zal vanuit het zuiden komen. Ik zie op google maps vanuit het zuiden 1 afrit met 1 rijstrook en vervolgens richting het circuit een paar rotondes waarbij zich ook verkeer uit andere richtingen voegt. Lijkt mij ook een recept voor files. Bij het AZ-stadion (gelegen direct aan de snelweg) zijn de rotondes onder aande afrit ook elke thuiswedstrijd een bron van files.

Ik ben zelf totaal niet bekend in Assen en omgeving, maar misschien dat iemand kan verlichten.
De TT is denk ik het grootste evenement daar, correct? Wat ik daarvan weet is dat een flink deel van de bezoekers met de motor komt. Dat scheelt denk ik fors in de filedruk. Is er iemand die inzicht heeft hoeveel procent met de motor naar de TT gaat? En zijn er naast de TT nog andere evenementen meteen fors bezoekers aantal? (Waarbij het gros dan wel met de auto komt)

Het zal natuurlijk nog steeds stukken beter zijn dan Zandvoort, maar ik ben gewoon benieuwd in hoeverre er ervaring is in Assen met het afhandelen van meer autos dan met een TT.
Bij het truckstar festival komen de 60.000 bezoekers voor een belangrijk deel met vrachtwagens en vallen de files ontzettend mee.
pi_185415300
Heb overigens op beide circuits veel gewerkt en heeft beide haar eigen charme.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 maart 2019 @ 21:38:17 #74
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185416902
https://www.nieuwsmotor.n(...)oer-uiterst-moeizaam
Bij de TT was het schijnbaar drama in 2017.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 5 maart 2019 @ 21:39:13 #75
408813 crew  trein2000
pi_185416923
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 20:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]

Elke F1 race is een nachtmerrie met de auto. Spa heeft een miljoen toegangswegen en kent nog uren tijdverlies.
Donder op met je Spa als het gaat om toegangswegen wat een ramp. Ook data de file op de snelweg, op z’n Belgisch uiteraard. Aka stilaan staan oo de doorgaande rijbaan om in te voegen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 maart 2019 @ 21:44:09 #76
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185417080
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 21:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]

Donder op met je Spa als het gaat om toegangswegen wat een ramp. Ook data de file op de snelweg, op z’n Belgisch uiteraard. Aka stilaan staan oo de doorgaande rijbaan om in te voegen.
Dat zeg ik toch ook? Dat het ook daar een ramp is?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_185421500
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 20:27 schreef PzKpfw het volgende:
[..]

Zandvoort is verre van ideaal voor de hedendaagse F1 wagens.
Ik zeg ook niet dat Zandvoort ideaal is. Ik zeg dat het qua baan beter is dan Assen.
Aangezien we in Nederland geen andere opties hebben is Zandvoort dus de beste keus.

Maar het ligt niet aan de circuits, het ligt aan de auto's. Ik zeg: weg met downforce. Alle grip is mechanisch, zoals eind jaren 60. Maar dan met de veiligheidsmiddelen van nu. Dan is Assen ook een genot om te zien.
  dinsdag 5 maart 2019 @ 23:44:20 #78
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_185421516
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 21:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]

Donder op met je Spa als het gaat om toegangswegen wat een ramp. Ook data de file op de snelweg, op z’n Belgisch uiteraard. Aka stilaan staan oo de doorgaande rijbaan om in te voegen.
Zo, ga je lekker? :')
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 5 maart 2019 @ 23:50:14 #79
408813 crew  trein2000
pi_185421639
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 23:44 schreef Kerplunk het volgende:
[..]

Zo, ga je lekker? :')
Zou je denken :') kutspa
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie Sport woensdag 6 maart 2019 @ 00:02:24 #80
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185421895
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 23:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]

Zou je denken :') kutspa
Moet ik een topic in R&P openen?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 6 maart 2019 @ 07:06:17 #81
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_185423347
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 23:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]

Zou je denken :') kutspa
Vorig jaar viel t best mee vond ik.
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_185425262
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 19:14 schreef Joppy het volgende:
Wat ik mij afvraag, is Assen wel zo goed bereikbaar als wordt beweerd?

Ja, het ligt langs de A28. Maar het meeste publiek zal vanuit het zuiden komen. Ik zie op google maps vanuit het zuiden 1 afrit met 1 rijstrook en vervolgens richting het circuit een paar rotondes waarbij zich ook verkeer uit andere richtingen voegt. Lijkt mij ook een recept voor files. Bij het AZ-stadion (gelegen direct aan de snelweg) zijn de rotondes onder aande afrit ook elke thuiswedstrijd een bron van files.

Ik ben zelf totaal niet bekend in Assen en omgeving, maar misschien dat iemand kan verlichten.
De TT is denk ik het grootste evenement daar, correct? Wat ik daarvan weet is dat een flink deel van de bezoekers met de motor komt. Dat scheelt denk ik fors in de filedruk. Is er iemand die inzicht heeft hoeveel procent met de motor naar de TT gaat? En zijn er naast de TT nog andere evenementen meteen fors bezoekers aantal? (Waarbij het gros dan wel met de auto komt)

Het zal natuurlijk nog steeds stukken beter zijn dan Zandvoort, maar ik ben gewoon benieuwd in hoeverre er ervaring is in Assen met het afhandelen van meer autos dan met een TT.
Assen is met meerdere achteraf weggetjes bereikbaar. Niet al het publiek hoeft via de hoofdingang het circuit op. Paar keer bij de Gamma racing days geweest en telkens stonden we aan de achterkant op een grasveld geparkeerd. Weliswaar een niet al te brede weg, maar al het verkeer komt toch in 1 richting. Zo hebben ze vast meerdere veldjes in gebruik om het circuit en hoeft niet iedereen via dezelfde afslag erheen.

Zandvoort ligt midden in het duingebied. Er is maar 1 ingang waar al het verkeer door naar binnen moet. Een weg langs de sterrenwacht, dwars door het duingebied zou natuurlijk een perfecte ontsluiting zijn. maar dat krijg je natuurlijk nooit voor elkaar bij de groene mafia.
Ik denk dat dat het belangrijkste verschil is.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 7 maart 2019 @ 17:10:41 #83
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185455768
Het grote nieuws gaan ze toch niet mee wachten tot het einde van de maand toch? :{
Ik moet het weten, ook al wijst alles erop dat het rond is.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 7 maart 2019 @ 17:31:23 #84
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_185456227
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 17:10 schreef Nattekat het volgende:
Het grote nieuws gaan ze toch niet mee wachten tot het einde van de maand toch? :{
Ik moet het weten, ook al wijst alles erop dat het rond is.
War wijst erop dat het rond is? Alleen een tweet van de Vlieger toch?
wordt aan gewerkt....ben net terug
  Moderator / Redactie Sport donderdag 7 maart 2019 @ 17:38:20 #85
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185456350
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 17:31 schreef Lionheaad het volgende:
[..]

War wijst erop dat het rond is? Alleen een tweet van de Vlieger toch?
En die vriend van iemand hier.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 7 maart 2019 @ 18:03:10 #86
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_185456899
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 17:10 schreef Nattekat het volgende:
Het grote nieuws gaan ze toch niet mee wachten tot het einde van de maand toch? :{
Ik moet het weten, ook al wijst alles erop dat het rond is.
ik geloof er niks van dat we een GP in NL krijgen, gewoon mensen die veel bij elkaar fantaseren in de hoop sponsoring te krijgen om het rond te maken.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 7 maart 2019 @ 19:03:28 #87
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185458301
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 18:03 schreef THEFXR het volgende:
[..]

ik geloof er niks van dat we een GP in NL krijgen, gewoon mensen die veel bij elkaar fantaseren in de hoop sponsoring te krijgen om het rond te maken.
Zandvoort is net als Mexico. Als het plaatje rond is, dan komt ie er.

Mensen die Assen ten koste van alles ophemelen leven wel in een droomwereld.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 7 maart 2019 @ 19:24:41 #88
36461 Joppy
geen colaboy
pi_185459037
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 10:08 schreef gias het volgende:
[..]

Assen is met meerdere achteraf weggetjes bereikbaar. Niet al het publiek hoeft via de hoofdingang het circuit op. Paar keer bij de Gamma racing days geweest en telkens stonden we aan de achterkant op een grasveld geparkeerd. Weliswaar een niet al te brede weg, maar al het verkeer komt toch in 1 richting. Zo hebben ze vast meerdere veldjes in gebruik om het circuit en hoeft niet iedereen via dezelfde afslag erheen.

Zandvoort ligt midden in het duingebied. Er is maar 1 ingang waar al het verkeer door naar binnen moet. Een weg langs de sterrenwacht, dwars door het duingebied zou natuurlijk een perfecte ontsluiting zijn. maar dat krijg je natuurlijk nooit voor elkaar bij de groene mafia.
Ik denk dat dat het belangrijkste verschil is.
Mijn inziens is die ene weg (n200) van Overveen naar Zandvoort niet eens het grootste probleem. De verbindingen tussen de westelijke randweg (n208) en de n200, en tussen de A9 en de n208 zijn problematischer. De N208 is normaal al alleen vanaf Beverwijk echt soepel te bereiken.
Let the beat control your body!
  donderdag 7 maart 2019 @ 19:30:46 #89
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_185459223
Het verkeer stroopt in Haarlem helemaal op natuurlijk. Je hebt daar geen goede doorgaande weg richting de A9 om het verkeer heen te leiden. Dan zou je alles de N208 op moeten leiden naar het noorden. Dan die verbindingsboog tussen de A22 en A9 openen voor het verkeer richting het zuiden.
  donderdag 7 maart 2019 @ 20:04:53 #90
104963 ETA
European Travel Author
pi_185460297
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 17:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]

En die vriend van iemand hier.
Mijn redelijk goed geïnformeerde bronnen zeggen dat het nog niet rond is. Al staat het ook niet helemaal stil momenteel ;)
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  Moderator / Redactie Sport donderdag 7 maart 2019 @ 20:11:20 #91
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185460483
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 20:04 schreef ETA het volgende:
[..]

Mijn redelijk goed geïnformeerde bronnen zeggen dat het nog niet rond is. Al staat het ook niet helemaal stil momenteel ;)
Nog meer bronnen :o
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 8 maart 2019 @ 23:50:09 #92
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_185488032
Het is best simpel, het verkeersplan. Je moet gewoon voor 75.000 bezoekers aan parkeerplaatsen in een straal van 50 km rond Zandvoort vinden en niet te dicht op Zandvoort, niet binnen de 25 km van Zandvoort. dan heb je veel controle op de verkeersstromen. Parkeerkaarten dienen vooraf gekocht te worden zodat mensen al vooraf weten waar ze heen moeten. En vanaf die parkeerplaatsen laat je afhankelijk van de grootte vanaf 7 uur elk half uur een bus pendelen.

Parkeerplaatsen vanaf een paar honderd plekken voldoen al, zodat je goed kan spreiden.

Het is een kostbare operatie, maar als die goed loopt dan is het prima mogelijk. Tal van festivals werken met pendelbussen.

Ook moeten ze inzetten met busreizen vanuit de grote steden/samenwerken met partners als https://www.eventtravel.nl/. Zo hou je veel grip op de stromen en is het opzich te doen. Maar het een logistieke monsterklus.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  zaterdag 9 maart 2019 @ 08:55:46 #93
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_185491223
Het grootste probleem is niet eens de aanvoer van het publiek maar de afvoer.
De aanvoer is gespreid, de eersten zullen op 05:30 of zo voor de poort staan en zo gaat het de hele dag door. Er is een voorprogramma, er wordt gegeten en gedronken, opbouwen vaan de spanning, iedereen is blij.
Maar zodra de laatste doorkomst voorbij is wil bijna iedereeen tegelijk naar huis. En dan pas loopt het gigantisch vast. Dan ben je uren later pas bij je auto en sta je daar vervolgens nog 2 uur vast.
Mensen die hun auto dichtbij hebben staan gaan massaal lopen omdat ze niet op een bus willen wachten en de pendelbussen kunnen geen kant meer op.
Wie dit leest is gek
  zaterdag 9 maart 2019 @ 10:03:34 #94
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_185491948
Zoals bij elk groot evenement op welk eender terrein dus....
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 9 maart 2019 @ 10:09:54 #95
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_185492027
Daarom gewoon met de trein gaan :Y
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zaterdag 9 maart 2019 @ 10:11:02 #96
36461 Joppy
geen colaboy
pi_185492042
quote:
99s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 08:55 schreef Nieuwschierig het volgende:
Het grootste probleem is niet eens de aanvoer van het publiek maar de afvoer.
De aanvoer is gespreid, de eersten zullen op 05:30 of zo voor de poort staan en zo gaat het de hele dag door. Er is een voorprogramma, er wordt gegeten en gedronken, opbouwen vaan de spanning, iedereen is blij.
Maar zodra de laatste doorkomst voorbij is wil bijna iedereeen tegelijk naar huis. En dan pas loopt het gigantisch vast. Dan ben je uren later pas bij je auto en sta je daar vervolgens nog 2 uur vast.
Mensen die hun auto dichtbij hebben staan gaan massaal lopen omdat ze niet op een bus willen wachten en de pendelbussen kunnen geen kant meer op.
Daarom ook zorgen voor een na-programma. Bij diverse races heb je al direct na de race een optreden van een of andere DJ. Dat kan al voor wat spreiding zorgen.
Vlakbij het circuit heb je ook veel strandtenten, waar verschillende afterpartys georganiseerd kunnen worden. En dat hoeven natuurlijk niet allemaal dancefeestjes te zijn.
Let the beat control your body!
pi_185492057
quote:
99s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 08:55 schreef Nieuwschierig het volgende:
Het grootste probleem is niet eens de aanvoer van het publiek maar de afvoer.
De aanvoer is gespreid, de eersten zullen op 05:30 of zo voor de poort staan en zo gaat het de hele dag door. Er is een voorprogramma, er wordt gegeten en gedronken, opbouwen vaan de spanning, iedereen is blij.
Maar zodra de laatste doorkomst voorbij is wil bijna iedereeen tegelijk naar huis. En dan pas loopt het gigantisch vast. Dan ben je uren later pas bij je auto en sta je daar vervolgens nog 2 uur vast.
Mensen die hun auto dichtbij hebben staan gaan massaal lopen omdat ze niet op een bus willen wachten en de pendelbussen kunnen geen kant meer op.
Dat vastlopen kan je voorkomen door na de gp nog entertainment aan te bieden zodat niet iedereen tegelijk gaat.

Maar persoonlijk zie ik het gewoon niet gebeuren op zandvoort.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  zaterdag 9 maart 2019 @ 10:53:33 #98
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_185492541
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 10:03 schreef Sinister-D- het volgende:
Zoals bij elk groot evenement op welk eender terrein dus....
Dat eerste klopt maar het tweede kan behoorlijk verschil maken.
Mooi voorbeeld zijn de Luchtmacht open dagen.
Die worden om en om in Leeuwarden en Volkel georganiseerd.
In Leeuwarden gaan de pendelbussen gestroomlijnd over gereserveerde wegen naar de A7 waar alle auto's geparkeerd staan.
In Volkel rijden de pendelbussen in de file van vertrekkend verkeer en lopers naar de diverse parkeerweilanden in de omtrek.
Ik vrees dat de Zandvoortsituatie meer op Volkel lijkt.
Ze krijgen het voor elkaar als ze de Leeuwarden-situatie kunnen nabootsen.
Wie dit leest is gek
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 9 maart 2019 @ 11:25:37 #99
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_185492999
quote:
99s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 08:55 schreef Nieuwschierig het volgende:
Het grootste probleem is niet eens de aanvoer van het publiek maar de afvoer.
De aanvoer is gespreid, de eersten zullen op 05:30 of zo voor de poort staan en zo gaat het de hele dag door. Er is een voorprogramma, er wordt gegeten en gedronken, opbouwen vaan de spanning, iedereen is blij.
Maar zodra de laatste doorkomst voorbij is wil bijna iedereeen tegelijk naar huis. En dan pas loopt het gigantisch vast. Dan ben je uren later pas bij je auto en sta je daar vervolgens nog 2 uur vast.
Mensen die hun auto dichtbij hebben staan gaan massaal lopen omdat ze niet op een bus willen wachten en de pendelbussen kunnen geen kant meer op.
zorgen voor een naprogramma en wat te doen in Zandvoort, meer kun je daar niet aan doen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 9 maart 2019 @ 11:25:51 #100
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_185493002
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 10:09 schreef heywoodu het volgende:
Daarom gewoon met de trein gaan :Y
die capaciteit is maar beperkt natuurlijk
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')