abonnement Unibet Coolblue
pi_185404246
quote:
Johan Derksen is een nep-drent, die uiteraard de kant van Assen kiest.
Feit is dat niemand weet wat er speelt, en al het gezeur is vanuit de onderbuik.

Strikt gekeken naar waar de best race in Nederland gehouden kan worden wint Zandvoort het, met gemak, van Assen. Op dezelfde wijze als wanneer we het over de MotoGP hebben Assen met gemak wint van Zandvoort. Maar heel veel mensen maken hier een prestige ding van: Assen heeft de zaakjes wel op orde, Zandvoort heeft een logistiek probleem, Assen is qua faciliteiten ver vooruit op Zandvoort, Zandvoort is van die klojo Bernard. Maar dat is allemaal van ondergeschikt belang: De vraag is puur "Waar gaat de race het best te pruimen zijn?", en het antwoord, moet iedereen toegeven die een beetje verstand van autosport heeft (en Johan dus niet), daarop is Zandvoort.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 maart 2019 @ 13:11:35 #52
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185404344
Amen
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 5 maart 2019 @ 13:18:15 #53
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_185404516
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 13:07 schreef TagForce het volgende:
[..]

Johan Derksen is een nep-drent, die uiteraard de kant van Assen kiest.
Feit is dat niemand weet wat er speelt, en al het gezeur is vanuit de onderbuik.

Strikt gekeken naar waar de best race in Nederland gehouden kan worden wint Zandvoort het, met gemak, van Assen. Op dezelfde wijze als wanneer we het over de MotoGP hebben Assen met gemak wint van Zandvoort. Maar heel veel mensen maken hier een prestige ding van: Assen heeft de zaakjes wel op orde, Zandvoort heeft een logistiek probleem, Assen is qua faciliteiten ver vooruit op Zandvoort, Zandvoort is van die klojo Bernard. Maar dat is allemaal van ondergeschikt belang: De vraag is puur "Waar gaat de race het best te pruimen zijn?", en het antwoord, moet iedereen toegeven die een beetje verstand van autosport heeft (en Johan dus niet), daarop is Zandvoort.
Ze hebben allebei hun voor en tegens.
Het ligt er maar net aan waar je het zwaartepunt neerlegt.
De voordelen van Assen zijn duidelijk: moderner, beter bereikbaar (en waarschijnlijk financiën)
Zandvoort heeft de historie en waarschijnlijk levert het daar een betere race op.

Persoonlijk denk ik ook dat je het zwaartepunt bij de race moet leggen => dus Zandvoort
wordt aan gewerkt....ben net terug
  dinsdag 5 maart 2019 @ 17:09:22 #54
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_185409531
wordt aan gewerkt....ben net terug
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 maart 2019 @ 17:19:25 #55
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185409807
quote:
Kansloos... van GPUpdate om zo'n figuur een podium te geven. Reacties waren wel voorspelbaar :P
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_185410536
Kansloos ook aangezien Zandvoort imho 12 geluidsdagen heeft en de GP binnen die dagen valt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 5 maart 2019 @ 18:19:25 #57
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_185411250
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 13:07 schreef TagForce het volgende:
[..]

Johan Derksen is een nep-drent, die uiteraard de kant van Assen kiest.
Feit is dat niemand weet wat er speelt, en al het gezeur is vanuit de onderbuik.

Strikt gekeken naar waar de best race in Nederland gehouden kan worden wint Zandvoort het, met gemak, van Assen. Op dezelfde wijze als wanneer we het over de MotoGP hebben Assen met gemak wint van Zandvoort. Maar heel veel mensen maken hier een prestige ding van: Assen heeft de zaakjes wel op orde, Zandvoort heeft een logistiek probleem, Assen is qua faciliteiten ver vooruit op Zandvoort, Zandvoort is van die klojo Bernard. Maar dat is allemaal van ondergeschikt belang: De vraag is puur "Waar gaat de race het best te pruimen zijn?", en het antwoord, moet iedereen toegeven die een beetje verstand van autosport heeft (en Johan dus niet), daarop is Zandvoort.
Zandvoort beroept zich enkel op zijn historie. Je stelling dat de race het best gehouden kan worden in Zandvoort komt ook enkel voort uit je eigen voorkeur.

"Waar gaat de race het best te pruimen zijn?" Dan zie ik nog eerder heil in Race Park Almere.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  dinsdag 5 maart 2019 @ 18:32:59 #58
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_185411555
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 13:07 schreef TagForce het volgende:
[..]

De vraag is puur "Waar gaat de race het best te pruimen zijn?", en het antwoord, moet iedereen toegeven die een beetje verstand van autosport heeft (en Johan dus niet), daarop is Zandvoort.
Zandvoort is meer een autocircuit dan Assen en is vanuit de sport gezien de beste optie, daarover zijn we het eens.
Maar om nu te doen of alles er omheen niet mee telt lijkt me te makkelijk. Faciliteiten en logistiek in Assen zijn beter en dat speelt toch echt wel een rol bij het organiseren van zo'n enorm evenement. In ieder geval tot Zandvoort garanties kan geven dat het op voldoende niveau is, gelijkwaardig is niet nodig..
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_185411878
Dat is in Spa en Frankrijk (Paul
Ricard is waarschijnlijk slechter bereikbaar dan Zandvoort) ook geen issue.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 5 maart 2019 @ 19:14:58 #60
36461 Joppy
geen colaboy
pi_185412475
Wat ik mij afvraag, is Assen wel zo goed bereikbaar als wordt beweerd?

Ja, het ligt langs de A28. Maar het meeste publiek zal vanuit het zuiden komen. Ik zie op google maps vanuit het zuiden 1 afrit met 1 rijstrook en vervolgens richting het circuit een paar rotondes waarbij zich ook verkeer uit andere richtingen voegt. Lijkt mij ook een recept voor files. Bij het AZ-stadion (gelegen direct aan de snelweg) zijn de rotondes onder aande afrit ook elke thuiswedstrijd een bron van files.

Ik ben zelf totaal niet bekend in Assen en omgeving, maar misschien dat iemand kan verlichten.
De TT is denk ik het grootste evenement daar, correct? Wat ik daarvan weet is dat een flink deel van de bezoekers met de motor komt. Dat scheelt denk ik fors in de filedruk. Is er iemand die inzicht heeft hoeveel procent met de motor naar de TT gaat? En zijn er naast de TT nog andere evenementen meteen fors bezoekers aantal? (Waarbij het gros dan wel met de auto komt)

Het zal natuurlijk nog steeds stukken beter zijn dan Zandvoort, maar ik ben gewoon benieuwd in hoeverre er ervaring is in Assen met het afhandelen van meer autos dan met een TT.
Let the beat control your body!
pi_185413064
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 18:19 schreef PzKpfw het volgende:
[..]

Zandvoort beroept zich enkel op zijn historie. Je stelling dat de race het best gehouden kan worden in Zandvoort komt ook enkel voort uit je eigen voorkeur.

"Waar gaat de race het best te pruimen zijn?" Dan zie ik nog eerder heil in Race Park Almere.
Zandvoort beroept zich op veel zaken, waar inderdaad voor de FOM de historie een belangrijke van is. Mijn stelling dat de race het beste daar gehouden kan worden komt echter voort uit een logische redenatie en mijn ervaring met races op beide circuits. Assen is prima geschikt voir autoraces, maar binnen autoraces heb je ook verschillende soorten. De soort waar we het hier over hebben, Formulewagens met heel erg veel downforce en vermogen, is een soort waar Assen niet geschikt voor is. Vanwege het karakter van de baan is het nagenoeg onmogelijk om binnen anderhalve seconde van je voorganger te rijden. Veel snelle knikken, hoge snelheidsbochten en weinig echt rechte stukken wat het voor motoren een briljante baan maakt maken het voor Formule 1 races dodwlijk saai.

Race Park Almere was niet meer dan een hersenscheet, dus die neem ik in mijn redenatie niet mee.
pi_185413143
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 18:32 schreef TAV74 het volgende:
[..]

Zandvoort is meer een autocircuit dan Assen en is vanuit de sport gezien de beste optie, daarover zijn we het eens.
Maar om nu te doen of alles er omheen niet mee telt lijkt me te makkelijk. Faciliteiten en logistiek in Assen zijn beter en dat speelt toch echt wel een rol bij het organiseren van zo'n enorm evenement. In ieder geval tot Zandvoort garanties kan geven dat het op voldoende niveau is, gelijkwaardig is niet nodig..
Logistiek schijnt dus al een plan voor te zijn, en is voor de FOM schijnbaar onbelangrijk. Zie Paul Ricard.

Faciliteiten zijn allang goedgekeurd door de FOM en de FIA, en de noodzakelijke wijzigingen daarin allang besproken en afgevinkt.

Ik kijk dus puur naar waar de beste race gaat komen, en dat is Zandvoort. De rest is allemaal onderbuik van de fans, want als dat allemaal niet in orde was was er geen voorstel gedaan aan Zandvoort.
pi_185413204
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 17:49 schreef sasquatsch het volgende:
Kansloos ook aangezien Zandvoort imho 12 geluidsdagen heeft en de GP binnen die dagen valt.
Dat niet alleen, Historic GP op Zandvoort maakt meer herrie dan de huidige F1. Als Prins Bernard junior slim is nodigt hij deze stichting Calimero uit tijdens de Jumbo racedagen & Historic GP en geef ze een gratis Decibel meter mee. De groeten met je méér herrie :') :D
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 maart 2019 @ 19:53:57 #64
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185413417
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 19:14 schreef Joppy het volgende:
Wat ik mij afvraag, is Assen wel zo goed bereikbaar als wordt beweerd?

Ja, het ligt langs de A28. Maar het meeste publiek zal vanuit het zuiden komen. Ik zie op google maps vanuit het zuiden 1 afrit met 1 rijstrook en vervolgens richting het circuit een paar rotondes waarbij zich ook verkeer uit andere richtingen voegt. Lijkt mij ook een recept voor files. Bij het AZ-stadion (gelegen direct aan de snelweg) zijn de rotondes onder aande afrit ook elke thuiswedstrijd een bron van files.

Ik ben zelf totaal niet bekend in Assen en omgeving, maar misschien dat iemand kan verlichten.
De TT is denk ik het grootste evenement daar, correct? Wat ik daarvan weet is dat een flink deel van de bezoekers met de motor komt. Dat scheelt denk ik fors in de filedruk. Is er iemand die inzicht heeft hoeveel procent met de motor naar de TT gaat? En zijn er naast de TT nog andere evenementen meteen fors bezoekers aantal? (Waarbij het gros dan wel met de auto komt)

Het zal natuurlijk nog steeds stukken beter zijn dan Zandvoort, maar ik ben gewoon benieuwd in hoeverre er ervaring is in Assen met het afhandelen van meer autos dan met een TT.
Ik heb een leuk programmaatje geschreven ooit waarbij filedruk gemeten kan worden. Zal die eens aanslingeren voor alle plekken rond Zandvoort en de grote parkeerplaats van Assen.

Al kan ik op basis van streetview al redelijk inschatten wat een chaos Assen gaat opleveren. Net zoals Zandvoort 2 toegangswegen, allebei 2x2.

[ Bericht 2% gewijzigd door Nattekat op 05-03-2019 19:59:06 ]
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 5 maart 2019 @ 20:01:37 #65
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_185413623
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 19:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]

Al kan ik op basis van streetview al redelijk inschatten wat een chaos Assen gaat opleveren. Net zoals Zandvoort 2 toegangswegen, allebei 2x2.
Assen is wel pal aan de snelweg,dat scheelt nogal met Zandvoort waar je dwars door steden moet.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 maart 2019 @ 20:02:43 #66
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185413655
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 20:01 schreef TAV74 het volgende:
[..]

Assen is wel pal aan de snelweg,dat scheelt nogal met Zandvoort waar je dwars door steden moet.
Dan staat de file op de snelweg, daarmee ook het doorgaand verkeer hinderend, nou top :D
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 5 maart 2019 @ 20:04:06 #67
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_185413702
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 20:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]

Dan staat de file op de snelweg, daarmee ook het doorgaand verkeer hinderend, nou top :D
Zeg niet dat er geen file staat, maar het is nog steeds niet te vergelijken met een dichtslibbende wegen door een stad. Parkeren gaat er ook nog eens makkelijker.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 maart 2019 @ 20:07:27 #68
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185413792
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 20:04 schreef TAV74 het volgende:
[..]

Zeg niet dat er geen file staat, maar het is nog steeds niet te vergelijken met een dichtslibbende wegen door een stad. Parkeren gaat er ook nog eens makkelijker.
Wat ik wil zeggen is dat Assen ook niet zo heilig is als sommigen doen lijken ;)
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 5 maart 2019 @ 20:09:21 #69
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_185413851
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 20:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]

Wat ik wil zeggen is dat Assen ook niet zo heilig is als sommigen doen lijken ;)
Het is ook niet dat Assen heilig is, meer dat Zandvoort op drukke dagen een nachtmerrie is met de auto. Ieder druk evenement heeft te maken met files, wachttijden etc. Niet te voorkomen.
Maar met OV kunnen ze in Zandvoort wel aardig wat oplossen, wat dus blijkbaar ook het plan is.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 maart 2019 @ 20:10:15 #70
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185413875
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 20:09 schreef TAV74 het volgende:
[..]

Het is ook niet dat Assen heilig is, meer dat Zandvoort op drukke dagen een nachtmerrie is met de auto. Ieder druk evenement heeft te maken met files, wachttijden etc. Niet te voorkomen.
Maar met OV kunnen ze in Zandvoort wel aardig wat oplossen, wat dus blijkbaar ook het plan is.
Elke F1 race is een nachtmerrie met de auto. Spa heeft een miljoen toegangswegen en kent nog uren tijdverlies.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 5 maart 2019 @ 20:27:14 #71
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_185414427
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 19:40 schreef TagForce het volgende:
[..]

Zandvoort beroept zich op veel zaken, waar inderdaad voor de FOM de historie een belangrijke van is. Mijn stelling dat de race het beste daar gehouden kan worden komt echter voort uit een logische redenatie en mijn ervaring met races op beide circuits. Assen is prima geschikt voir autoraces, maar binnen autoraces heb je ook verschillende soorten. De soort waar we het hier over hebben, Formulewagens met heel erg veel downforce en vermogen, is een soort waar Assen niet geschikt voor is. Vanwege het karakter van de baan is het nagenoeg onmogelijk om binnen anderhalve seconde van je voorganger te rijden. Veel snelle knikken, hoge snelheidsbochten en weinig echt rechte stukken wat het voor motoren een briljante baan maakt maken het voor Formule 1 races dodwlijk saai.

Race Park Almere was niet meer dan een hersenscheet, dus die neem ik in mijn redenatie niet mee.
Zandvoort is verre van ideaal voor de hedendaagse F1 wagens.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_185415240
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 19:14 schreef Joppy het volgende:
Wat ik mij afvraag, is Assen wel zo goed bereikbaar als wordt beweerd?

Ja, het ligt langs de A28. Maar het meeste publiek zal vanuit het zuiden komen. Ik zie op google maps vanuit het zuiden 1 afrit met 1 rijstrook en vervolgens richting het circuit een paar rotondes waarbij zich ook verkeer uit andere richtingen voegt. Lijkt mij ook een recept voor files. Bij het AZ-stadion (gelegen direct aan de snelweg) zijn de rotondes onder aande afrit ook elke thuiswedstrijd een bron van files.

Ik ben zelf totaal niet bekend in Assen en omgeving, maar misschien dat iemand kan verlichten.
De TT is denk ik het grootste evenement daar, correct? Wat ik daarvan weet is dat een flink deel van de bezoekers met de motor komt. Dat scheelt denk ik fors in de filedruk. Is er iemand die inzicht heeft hoeveel procent met de motor naar de TT gaat? En zijn er naast de TT nog andere evenementen meteen fors bezoekers aantal? (Waarbij het gros dan wel met de auto komt)

Het zal natuurlijk nog steeds stukken beter zijn dan Zandvoort, maar ik ben gewoon benieuwd in hoeverre er ervaring is in Assen met het afhandelen van meer autos dan met een TT.
Bij het truckstar festival komen de 60.000 bezoekers voor een belangrijk deel met vrachtwagens en vallen de files ontzettend mee.
pi_185415300
Heb overigens op beide circuits veel gewerkt en heeft beide haar eigen charme.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 maart 2019 @ 21:38:17 #74
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_185416902
https://www.nieuwsmotor.n(...)oer-uiterst-moeizaam
Bij de TT was het schijnbaar drama in 2017.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 5 maart 2019 @ 21:39:13 #75
408813 crew  trein2000
pi_185416923
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 20:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]

Elke F1 race is een nachtmerrie met de auto. Spa heeft een miljoen toegangswegen en kent nog uren tijdverlies.
Donder op met je Spa als het gaat om toegangswegen wat een ramp. Ook data de file op de snelweg, op z’n Belgisch uiteraard. Aka stilaan staan oo de doorgaande rijbaan om in te voegen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')