Diezelfde uitstoot heb je ook op een normaal weekend waar er dan oude BMW's rondscheuren.quote:Op zondag 3 maart 2019 18:25 schreef Handleiding het volgende:
Hoop geld voor een speeltje van de prins. Gaat hij de CO2 uitstoot ook compenseren?
Geen auto's in Zandvoort dat weekend. Lijkt me aardig gecompenseerd ja.quote:Op zondag 3 maart 2019 18:25 schreef Handleiding het volgende:
Hoop geld voor een speeltje van de prins. Gaat hij de CO2 uitstoot ook compenseren?
Daar gaat het helemaal niet om.quote:Op zondag 3 maart 2019 18:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Lees die Tweet eens.
Verwijdering zonder enige vorm van 'oh foutje' zegt eigenlijk al genoeg.
HandleidingGod.quote:Op zondag 3 maart 2019 18:25 schreef Handleiding het volgende:
Hoop geld voor een speeltje van de prins. Gaat hij de CO2 uitstoot ook compenseren?
Welke CO2 uitstoot, die van de toeschouwers of van de raceauto's?quote:Op zondag 3 maart 2019 18:25 schreef Handleiding het volgende:
Hoop geld voor een speeltje van de prins. Gaat hij de CO2 uitstoot ook compenseren?
Onze grote vriend heeft weer getweet.twitter:EWdeVlieger twitterde op zondag 03-03-2019 om 22:59:44 Oh ja, ik heb nog een leuk nieuwtje voor jullie. De officiėle naam voor de F1 in Zandvoort gaat de ‘Heineken Dutch GP’ heten. reageer retweet
Die van de racewagens wordt al ruim 20 jaar gecompenseerd door de FIA, inclusief het transport van de racewagens en personeel.quote:Op zondag 3 maart 2019 19:20 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Welke CO2 uitstoot, die van de toeschouwers of van de raceauto's?
En daarna, waarom zou dat gecompenseerd moeten worden, want bij andere zaken vinden wij burgers die CO2 uitstoot oninteressant.
Overheidssteun kan toch ook in de vorm van OV of een faciliterende rol?quote:Op maandag 4 maart 2019 10:15 schreef PzKpfw het volgende:
Overheidssteun was toch een voorwaarde van de FIA om een GP te mogen organiseren?
Het ging specifiek om financiėle steun vanuit de overheid.quote:Op maandag 4 maart 2019 10:35 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
Overheidssteun kan toch ook in de vorm van OV of een faciliterende rol?
https://www.gpupdate.net/(...)n-zandvoort-steunen/quote:Op zondag 3 maart 2019 18:59 schreef DeeBee het volgende:
Ik hoorde nog van iemand die friet verkoopt dat het toch Assen wordt!!!1!!!
Een Formule 1 race wordt wereldwijd door 1,5 miljard mensen bekeken.quote:Op maandag 4 maart 2019 16:34 schreef gias het volgende:
Heineken had in eerste instantie al aangeven niet te gaan sponsoren. Dit is niet een markt waar ze nog veel zieltjes moeten winnen, Dan kan je zulke grote budgetten beter steken in Azie waar ze nog niet zoveel naamsbekendheid hebben.
en zeg nou zelf. Welke Nederlander gaat er meer Heineken drinken omdat zij de GP sponsoren?
Precies, heeft dus niet zoveel zin dan.
Lijkt me heel sterk, bron ?quote:Op maandag 4 maart 2019 16:37 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Een Formule 1 race wordt wereldwijd door 1,5 miljard mensen bekeken.
Allereerste site in Google: https://www.independent.c(...)d-prix-a8648831.htmlquote:
15 races bij elkaar opgeteld heeft 1,3 miljard kijkers. De GP van Monaco, de meest bekeken, had 112,2 miljoen kijkers. Wel goed lezen hčquote:Op maandag 4 maart 2019 16:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Allereerste site in Google: https://www.independent.c(...)d-prix-a8648831.html
Dat zijn alle kijkers bij elkaar opgeteld van 15 races in totaal. Monaco had de meeste kijkers dat met jaar met 110 miljoen kijkers.quote:Op maandag 4 maart 2019 16:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Allereerste site in Google: https://www.independent.c(...)d-prix-a8648831.html
Ah, ok, was voor een heel seizoen.quote:
Heineken heeft al een deal met de F1. Hierdoor komt toch al standaard reclame van ze langs bij de tv uitzendingen. Don't drink and drive....quote:Op maandag 4 maart 2019 16:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ah, ok, was voor een heel seizoen.
Maar dan nog, voor een bedrijf zijn 100 miljoen kijkers ook wel een aardig bereik.
Dat is alsnog een aardig bereik inderdaad.quote:Op maandag 4 maart 2019 16:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ah, ok, was voor een heel seizoen.
Maar dan nog, voor een bedrijf zijn 100 miljoen kijkers ook wel een aardig bereik.
Ik geef enkel bron die eerdere uitspraak ondersteunt.quote:Op maandag 4 maart 2019 16:48 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
15 races bij elkaar opgeteld heeft 1,3 miljard kijkers. De GP van Monaco, de meest bekeken, had 112,2 miljoen kijkers. Wel goed lezen hč
Ik heb twijfels of het klopt wat Devlieger zegt. Ik zit redelijk dicht bij het vuur, voor zover ik weet en de betrokkenen die ik heb gesproken is nog niks bevestigd.quote:Op maandag 4 maart 2019 16:34 schreef gias het volgende:
Heineken had in eerste instantie al aangeven niet te gaan sponsoren. Dit is niet een markt waar ze nog veel zieltjes moeten winnen, Dan kan je zulke grote budgetten beter steken in Azie waar ze nog niet zoveel naamsbekendheid hebben.
en zeg nou zelf. Welke Nederlander gaat er meer Heineken drinken omdat zij de GP sponsoren?
Precies, heeft dus niet zoveel zin dan.
Als het was bevestigd waren het geen geruchten.quote:Op maandag 4 maart 2019 17:46 schreef ETA het volgende:
[..]
Ik heb twijfels of het klopt wat Devlieger zegt. Ik zit redelijk dicht bij het vuur, voor zover ik weet en de betrokkenen die ik heb gesproken is nog niks bevestigd.
Devlieger stelt het als een feit. We gaan het zien, persoonlijk zou ik het niet erg vinden, maar ik denk niet dat het zover komt.quote:Op maandag 4 maart 2019 17:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als het was bevestigd waren het geen geruchten.
En een goede bekende van een medeforummer hier kwam toevallig op dezelfde dag met dezelfde boodschap. Tweet is verwijderd, maar Devlieger blijft erachter staan gezien zijn tweede tweet. Zegt ook wel wat.quote:Op maandag 4 maart 2019 17:54 schreef ETA het volgende:
[..]
Devlieger stelt het als een feit. We gaan het zien, persoonlijk zou ik het niet erg vinden, maar ik denk niet dat het zover komt.
Toevallig het volgende artikel vandaag verschenen, toeval?
Heineken moet meer uitgeven aan marketing, vinden analisten
Ondersteunt == tegenspreekt?quote:Op maandag 4 maart 2019 17:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik geef enkel bron die eerdere uitspraak ondersteunt.
https://nos.nl/artikel/22(...)erland-te-halen.htmlquote:Uit vertrouwelijke correspondentie tussen het FOM en Circuit Assen - waar de NOS inzage in kreeg - blijkt dat het FOM Assen toezegt dat het de kandidaat voor Formule 1 in Nederland is als Zandvoort niet aan de voorwaarden voldoet
Dat is nieuws van een jaar geleden.quote:Op maandag 4 maart 2019 18:49 schreef Lionheaad het volgende:
NOS zegt dat Assen wel degelijk kans maakt[..]
https://nos.nl/artikel/22(...)erland-te-halen.html
Vandaag 12.00 uurquote:
Dat is het nieuws over Zandvoort, dat over Assen weten we al een jaar.quote:
Dat zal formeel kloppen, maar waarschijnlijk maakt Assen geen schijn van kans.quote:Op maandag 4 maart 2019 18:49 schreef Lionheaad het volgende:
NOS zegt dat Assen wel degelijk kans maakt[..]
https://nos.nl/artikel/22(...)erland-te-halen.html
Die "machtige Zandvoort lobby" maakt in ieder geval weinig indruk op de overheid: Regering draait niet bij: Geen geld naar F1 in Zandvoortquote:Op maandag 4 maart 2019 20:07 schreef Pedroso het volgende:
Michael van Praag heeft zich ook weer voor het karretje laten spannen van de machtige Zandvoort lobby.
Als je zo gaat redeneren zou er überhaupt geen sprake mogen zijn van een GP in Zandvoort.quote:Op maandag 4 maart 2019 18:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is nieuws van een jaar geleden.
Ze moeten Assen ook niet willen. Genoeg prachtige banen in Europa die als alternatief op de kalender kunnen staan.
Zandvoort heeft potentie, Assen is wat het is.quote:Op maandag 4 maart 2019 22:20 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Als je zo gaat redeneren zou er überhaupt geen sprake mogen zijn van een GP in Zandvoort.
Potentie voor verkeerschaos wellicht.quote:Op maandag 4 maart 2019 22:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zandvoort heeft potentie, Assen is wat het is.
Johan Derksen is een nep-drent, die uiteraard de kant van Assen kiest.quote:
Ze hebben allebei hun voor en tegens.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 13:07 schreef TagForce het volgende:
[..]
Johan Derksen is een nep-drent, die uiteraard de kant van Assen kiest.
Feit is dat niemand weet wat er speelt, en al het gezeur is vanuit de onderbuik.
Strikt gekeken naar waar de best race in Nederland gehouden kan worden wint Zandvoort het, met gemak, van Assen. Op dezelfde wijze als wanneer we het over de MotoGP hebben Assen met gemak wint van Zandvoort. Maar heel veel mensen maken hier een prestige ding van: Assen heeft de zaakjes wel op orde, Zandvoort heeft een logistiek probleem, Assen is qua faciliteiten ver vooruit op Zandvoort, Zandvoort is van die klojo Bernard. Maar dat is allemaal van ondergeschikt belang: De vraag is puur "Waar gaat de race het best te pruimen zijn?", en het antwoord, moet iedereen toegeven die een beetje verstand van autosport heeft (en Johan dus niet), daarop is Zandvoort.
Kansloos... van GPUpdate om zo'n figuur een podium te geven. Reacties waren wel voorspelbaarquote:Op dinsdag 5 maart 2019 17:09 schreef Lionheaad het volgende:
Rust bij de Kust noemt F1-race op Zandvoort 'de druppel
Vooral de reacties..... Lol
Zandvoort beroept zich enkel op zijn historie. Je stelling dat de race het best gehouden kan worden in Zandvoort komt ook enkel voort uit je eigen voorkeur.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 13:07 schreef TagForce het volgende:
[..]
Johan Derksen is een nep-drent, die uiteraard de kant van Assen kiest.
Feit is dat niemand weet wat er speelt, en al het gezeur is vanuit de onderbuik.
Strikt gekeken naar waar de best race in Nederland gehouden kan worden wint Zandvoort het, met gemak, van Assen. Op dezelfde wijze als wanneer we het over de MotoGP hebben Assen met gemak wint van Zandvoort. Maar heel veel mensen maken hier een prestige ding van: Assen heeft de zaakjes wel op orde, Zandvoort heeft een logistiek probleem, Assen is qua faciliteiten ver vooruit op Zandvoort, Zandvoort is van die klojo Bernard. Maar dat is allemaal van ondergeschikt belang: De vraag is puur "Waar gaat de race het best te pruimen zijn?", en het antwoord, moet iedereen toegeven die een beetje verstand van autosport heeft (en Johan dus niet), daarop is Zandvoort.
Zandvoort is meer een autocircuit dan Assen en is vanuit de sport gezien de beste optie, daarover zijn we het eens.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 13:07 schreef TagForce het volgende:
[..]
De vraag is puur "Waar gaat de race het best te pruimen zijn?", en het antwoord, moet iedereen toegeven die een beetje verstand van autosport heeft (en Johan dus niet), daarop is Zandvoort.
Zandvoort beroept zich op veel zaken, waar inderdaad voor de FOM de historie een belangrijke van is. Mijn stelling dat de race het beste daar gehouden kan worden komt echter voort uit een logische redenatie en mijn ervaring met races op beide circuits. Assen is prima geschikt voir autoraces, maar binnen autoraces heb je ook verschillende soorten. De soort waar we het hier over hebben, Formulewagens met heel erg veel downforce en vermogen, is een soort waar Assen niet geschikt voor is. Vanwege het karakter van de baan is het nagenoeg onmogelijk om binnen anderhalve seconde van je voorganger te rijden. Veel snelle knikken, hoge snelheidsbochten en weinig echt rechte stukken wat het voor motoren een briljante baan maakt maken het voor Formule 1 races dodwlijk saai.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 18:19 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Zandvoort beroept zich enkel op zijn historie. Je stelling dat de race het best gehouden kan worden in Zandvoort komt ook enkel voort uit je eigen voorkeur.
"Waar gaat de race het best te pruimen zijn?" Dan zie ik nog eerder heil in Race Park Almere.
Logistiek schijnt dus al een plan voor te zijn, en is voor de FOM schijnbaar onbelangrijk. Zie Paul Ricard.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 18:32 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Zandvoort is meer een autocircuit dan Assen en is vanuit de sport gezien de beste optie, daarover zijn we het eens.
Maar om nu te doen of alles er omheen niet mee telt lijkt me te makkelijk. Faciliteiten en logistiek in Assen zijn beter en dat speelt toch echt wel een rol bij het organiseren van zo'n enorm evenement. In ieder geval tot Zandvoort garanties kan geven dat het op voldoende niveau is, gelijkwaardig is niet nodig..
Dat niet alleen, Historic GP op Zandvoort maakt meer herrie dan de huidige F1. Als Prins Bernard junior slim is nodigt hij deze stichting Calimero uit tijdens de Jumbo racedagen & Historic GP en geef ze een gratis Decibel meter mee. De groeten met je méér herriequote:Op dinsdag 5 maart 2019 17:49 schreef sasquatsch het volgende:
Kansloos ook aangezien Zandvoort imho 12 geluidsdagen heeft en de GP binnen die dagen valt.
Ik heb een leuk programmaatje geschreven ooit waarbij filedruk gemeten kan worden. Zal die eens aanslingeren voor alle plekken rond Zandvoort en de grote parkeerplaats van Assen.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 19:14 schreef Joppy het volgende:
Wat ik mij afvraag, is Assen wel zo goed bereikbaar als wordt beweerd?
Ja, het ligt langs de A28. Maar het meeste publiek zal vanuit het zuiden komen. Ik zie op google maps vanuit het zuiden 1 afrit met 1 rijstrook en vervolgens richting het circuit een paar rotondes waarbij zich ook verkeer uit andere richtingen voegt. Lijkt mij ook een recept voor files. Bij het AZ-stadion (gelegen direct aan de snelweg) zijn de rotondes onder aande afrit ook elke thuiswedstrijd een bron van files.
Ik ben zelf totaal niet bekend in Assen en omgeving, maar misschien dat iemand kan verlichten.
De TT is denk ik het grootste evenement daar, correct? Wat ik daarvan weet is dat een flink deel van de bezoekers met de motor komt. Dat scheelt denk ik fors in de filedruk. Is er iemand die inzicht heeft hoeveel procent met de motor naar de TT gaat? En zijn er naast de TT nog andere evenementen meteen fors bezoekers aantal? (Waarbij het gros dan wel met de auto komt)
Het zal natuurlijk nog steeds stukken beter zijn dan Zandvoort, maar ik ben gewoon benieuwd in hoeverre er ervaring is in Assen met het afhandelen van meer autos dan met een TT.
Assen is wel pal aan de snelweg,dat scheelt nogal met Zandvoort waar je dwars door steden moet.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 19:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Al kan ik op basis van streetview al redelijk inschatten wat een chaos Assen gaat opleveren. Net zoals Zandvoort 2 toegangswegen, allebei 2x2.
Dan staat de file op de snelweg, daarmee ook het doorgaand verkeer hinderend, nou topquote:Op dinsdag 5 maart 2019 20:01 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Assen is wel pal aan de snelweg,dat scheelt nogal met Zandvoort waar je dwars door steden moet.
Zeg niet dat er geen file staat, maar het is nog steeds niet te vergelijken met een dichtslibbende wegen door een stad. Parkeren gaat er ook nog eens makkelijker.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 20:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan staat de file op de snelweg, daarmee ook het doorgaand verkeer hinderend, nou top
Wat ik wil zeggen is dat Assen ook niet zo heilig is als sommigen doen lijkenquote:Op dinsdag 5 maart 2019 20:04 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Zeg niet dat er geen file staat, maar het is nog steeds niet te vergelijken met een dichtslibbende wegen door een stad. Parkeren gaat er ook nog eens makkelijker.
Het is ook niet dat Assen heilig is, meer dat Zandvoort op drukke dagen een nachtmerrie is met de auto. Ieder druk evenement heeft te maken met files, wachttijden etc. Niet te voorkomen.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 20:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat ik wil zeggen is dat Assen ook niet zo heilig is als sommigen doen lijken
Elke F1 race is een nachtmerrie met de auto. Spa heeft een miljoen toegangswegen en kent nog uren tijdverlies.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 20:09 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Het is ook niet dat Assen heilig is, meer dat Zandvoort op drukke dagen een nachtmerrie is met de auto. Ieder druk evenement heeft te maken met files, wachttijden etc. Niet te voorkomen.
Maar met OV kunnen ze in Zandvoort wel aardig wat oplossen, wat dus blijkbaar ook het plan is.
Zandvoort is verre van ideaal voor de hedendaagse F1 wagens.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 19:40 schreef TagForce het volgende:
[..]
Zandvoort beroept zich op veel zaken, waar inderdaad voor de FOM de historie een belangrijke van is. Mijn stelling dat de race het beste daar gehouden kan worden komt echter voort uit een logische redenatie en mijn ervaring met races op beide circuits. Assen is prima geschikt voir autoraces, maar binnen autoraces heb je ook verschillende soorten. De soort waar we het hier over hebben, Formulewagens met heel erg veel downforce en vermogen, is een soort waar Assen niet geschikt voor is. Vanwege het karakter van de baan is het nagenoeg onmogelijk om binnen anderhalve seconde van je voorganger te rijden. Veel snelle knikken, hoge snelheidsbochten en weinig echt rechte stukken wat het voor motoren een briljante baan maakt maken het voor Formule 1 races dodwlijk saai.
Race Park Almere was niet meer dan een hersenscheet, dus die neem ik in mijn redenatie niet mee.
Bij het truckstar festival komen de 60.000 bezoekers voor een belangrijk deel met vrachtwagens en vallen de files ontzettend mee.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 19:14 schreef Joppy het volgende:
Wat ik mij afvraag, is Assen wel zo goed bereikbaar als wordt beweerd?
Ja, het ligt langs de A28. Maar het meeste publiek zal vanuit het zuiden komen. Ik zie op google maps vanuit het zuiden 1 afrit met 1 rijstrook en vervolgens richting het circuit een paar rotondes waarbij zich ook verkeer uit andere richtingen voegt. Lijkt mij ook een recept voor files. Bij het AZ-stadion (gelegen direct aan de snelweg) zijn de rotondes onder aande afrit ook elke thuiswedstrijd een bron van files.
Ik ben zelf totaal niet bekend in Assen en omgeving, maar misschien dat iemand kan verlichten.
De TT is denk ik het grootste evenement daar, correct? Wat ik daarvan weet is dat een flink deel van de bezoekers met de motor komt. Dat scheelt denk ik fors in de filedruk. Is er iemand die inzicht heeft hoeveel procent met de motor naar de TT gaat? En zijn er naast de TT nog andere evenementen meteen fors bezoekers aantal? (Waarbij het gros dan wel met de auto komt)
Het zal natuurlijk nog steeds stukken beter zijn dan Zandvoort, maar ik ben gewoon benieuwd in hoeverre er ervaring is in Assen met het afhandelen van meer autos dan met een TT.
Donder op met je Spa als het gaat om toegangswegen wat een ramp. Ook data de file op de snelweg, op z’n Belgisch uiteraard. Aka stilaan staan oo de doorgaande rijbaan om in te voegen.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 20:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Elke F1 race is een nachtmerrie met de auto. Spa heeft een miljoen toegangswegen en kent nog uren tijdverlies.
Dat zeg ik toch ook? Dat het ook daar een ramp is?quote:Op dinsdag 5 maart 2019 21:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Donder op met je Spa als het gaat om toegangswegen wat een ramp. Ook data de file op de snelweg, op z’n Belgisch uiteraard. Aka stilaan staan oo de doorgaande rijbaan om in te voegen.
Ik zeg ook niet dat Zandvoort ideaal is. Ik zeg dat het qua baan beter is dan Assen.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 20:27 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Zandvoort is verre van ideaal voor de hedendaagse F1 wagens.
Zo, ga je lekker?quote:Op dinsdag 5 maart 2019 21:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Donder op met je Spa als het gaat om toegangswegen wat een ramp. Ook data de file op de snelweg, op z’n Belgisch uiteraard. Aka stilaan staan oo de doorgaande rijbaan om in te voegen.
Zou je denken kutspaquote:
Vorig jaar viel t best mee vond ik.quote:
Assen is met meerdere achteraf weggetjes bereikbaar. Niet al het publiek hoeft via de hoofdingang het circuit op. Paar keer bij de Gamma racing days geweest en telkens stonden we aan de achterkant op een grasveld geparkeerd. Weliswaar een niet al te brede weg, maar al het verkeer komt toch in 1 richting. Zo hebben ze vast meerdere veldjes in gebruik om het circuit en hoeft niet iedereen via dezelfde afslag erheen.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 19:14 schreef Joppy het volgende:
Wat ik mij afvraag, is Assen wel zo goed bereikbaar als wordt beweerd?
Ja, het ligt langs de A28. Maar het meeste publiek zal vanuit het zuiden komen. Ik zie op google maps vanuit het zuiden 1 afrit met 1 rijstrook en vervolgens richting het circuit een paar rotondes waarbij zich ook verkeer uit andere richtingen voegt. Lijkt mij ook een recept voor files. Bij het AZ-stadion (gelegen direct aan de snelweg) zijn de rotondes onder aande afrit ook elke thuiswedstrijd een bron van files.
Ik ben zelf totaal niet bekend in Assen en omgeving, maar misschien dat iemand kan verlichten.
De TT is denk ik het grootste evenement daar, correct? Wat ik daarvan weet is dat een flink deel van de bezoekers met de motor komt. Dat scheelt denk ik fors in de filedruk. Is er iemand die inzicht heeft hoeveel procent met de motor naar de TT gaat? En zijn er naast de TT nog andere evenementen meteen fors bezoekers aantal? (Waarbij het gros dan wel met de auto komt)
Het zal natuurlijk nog steeds stukken beter zijn dan Zandvoort, maar ik ben gewoon benieuwd in hoeverre er ervaring is in Assen met het afhandelen van meer autos dan met een TT.
War wijst erop dat het rond is? Alleen een tweet van de Vlieger toch?quote:Op donderdag 7 maart 2019 17:10 schreef Nattekat het volgende:
Het grote nieuws gaan ze toch niet mee wachten tot het einde van de maand toch?
Ik moet het weten, ook al wijst alles erop dat het rond is.
En die vriend van iemand hier.quote:Op donderdag 7 maart 2019 17:31 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
War wijst erop dat het rond is? Alleen een tweet van de Vlieger toch?
ik geloof er niks van dat we een GP in NL krijgen, gewoon mensen die veel bij elkaar fantaseren in de hoop sponsoring te krijgen om het rond te maken.quote:Op donderdag 7 maart 2019 17:10 schreef Nattekat het volgende:
Het grote nieuws gaan ze toch niet mee wachten tot het einde van de maand toch?
Ik moet het weten, ook al wijst alles erop dat het rond is.
Zandvoort is net als Mexico. Als het plaatje rond is, dan komt ie er.quote:Op donderdag 7 maart 2019 18:03 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik geloof er niks van dat we een GP in NL krijgen, gewoon mensen die veel bij elkaar fantaseren in de hoop sponsoring te krijgen om het rond te maken.
Mijn inziens is die ene weg (n200) van Overveen naar Zandvoort niet eens het grootste probleem. De verbindingen tussen de westelijke randweg (n208) en de n200, en tussen de A9 en de n208 zijn problematischer. De N208 is normaal al alleen vanaf Beverwijk echt soepel te bereiken.quote:Op woensdag 6 maart 2019 10:08 schreef gias het volgende:
[..]
Assen is met meerdere achteraf weggetjes bereikbaar. Niet al het publiek hoeft via de hoofdingang het circuit op. Paar keer bij de Gamma racing days geweest en telkens stonden we aan de achterkant op een grasveld geparkeerd. Weliswaar een niet al te brede weg, maar al het verkeer komt toch in 1 richting. Zo hebben ze vast meerdere veldjes in gebruik om het circuit en hoeft niet iedereen via dezelfde afslag erheen.
Zandvoort ligt midden in het duingebied. Er is maar 1 ingang waar al het verkeer door naar binnen moet. Een weg langs de sterrenwacht, dwars door het duingebied zou natuurlijk een perfecte ontsluiting zijn. maar dat krijg je natuurlijk nooit voor elkaar bij de groene mafia.
Ik denk dat dat het belangrijkste verschil is.
Mijn redelijk goed geļnformeerde bronnen zeggen dat het nog niet rond is. Al staat het ook niet helemaal stil momenteelquote:
Nog meer bronnenquote:Op donderdag 7 maart 2019 20:04 schreef ETA het volgende:
[..]
Mijn redelijk goed geļnformeerde bronnen zeggen dat het nog niet rond is. Al staat het ook niet helemaal stil momenteel
Daarom ook zorgen voor een na-programma. Bij diverse races heb je al direct na de race een optreden van een of andere DJ. Dat kan al voor wat spreiding zorgen.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 08:55 schreef Nieuwschierig het volgende:
Het grootste probleem is niet eens de aanvoer van het publiek maar de afvoer.
De aanvoer is gespreid, de eersten zullen op 05:30 of zo voor de poort staan en zo gaat het de hele dag door. Er is een voorprogramma, er wordt gegeten en gedronken, opbouwen vaan de spanning, iedereen is blij.
Maar zodra de laatste doorkomst voorbij is wil bijna iedereeen tegelijk naar huis. En dan pas loopt het gigantisch vast. Dan ben je uren later pas bij je auto en sta je daar vervolgens nog 2 uur vast.
Mensen die hun auto dichtbij hebben staan gaan massaal lopen omdat ze niet op een bus willen wachten en de pendelbussen kunnen geen kant meer op.
Dat vastlopen kan je voorkomen door na de gp nog entertainment aan te bieden zodat niet iedereen tegelijk gaat.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 08:55 schreef Nieuwschierig het volgende:
Het grootste probleem is niet eens de aanvoer van het publiek maar de afvoer.
De aanvoer is gespreid, de eersten zullen op 05:30 of zo voor de poort staan en zo gaat het de hele dag door. Er is een voorprogramma, er wordt gegeten en gedronken, opbouwen vaan de spanning, iedereen is blij.
Maar zodra de laatste doorkomst voorbij is wil bijna iedereeen tegelijk naar huis. En dan pas loopt het gigantisch vast. Dan ben je uren later pas bij je auto en sta je daar vervolgens nog 2 uur vast.
Mensen die hun auto dichtbij hebben staan gaan massaal lopen omdat ze niet op een bus willen wachten en de pendelbussen kunnen geen kant meer op.
Dat eerste klopt maar het tweede kan behoorlijk verschil maken.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 10:03 schreef Sinister-D- het volgende:
Zoals bij elk groot evenement op welk eender terrein dus....
zorgen voor een naprogramma en wat te doen in Zandvoort, meer kun je daar niet aan doenquote:Op zaterdag 9 maart 2019 08:55 schreef Nieuwschierig het volgende:
Het grootste probleem is niet eens de aanvoer van het publiek maar de afvoer.
De aanvoer is gespreid, de eersten zullen op 05:30 of zo voor de poort staan en zo gaat het de hele dag door. Er is een voorprogramma, er wordt gegeten en gedronken, opbouwen vaan de spanning, iedereen is blij.
Maar zodra de laatste doorkomst voorbij is wil bijna iedereeen tegelijk naar huis. En dan pas loopt het gigantisch vast. Dan ben je uren later pas bij je auto en sta je daar vervolgens nog 2 uur vast.
Mensen die hun auto dichtbij hebben staan gaan massaal lopen omdat ze niet op een bus willen wachten en de pendelbussen kunnen geen kant meer op.
die capaciteit is maar beperkt natuurlijkquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |