Burgemeester heeft al aangegeven dat de maximale veilige capaciteit 6.000 mensen per uur per trein zijn. Dus je kan met goede wil maximaal 30.000 mensen met de trein kunnen krijgen.quote:Op dinsdag 9 april 2019 10:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Met een beetje goede wil van de ns zou ik verwachten dat er toch wel om de 3 minuten een pendel trein tussen alleen zandvoort en haarlem zou moeten kunnen gaan.
Hoe zit dat met koningsdag in Amsterdam de burgemeester moet daar dan eens gaan kijken.quote:Op dinsdag 9 april 2019 10:52 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Burgemeester heeft al aangegeven dat de maximale veilige capaciteit 6.000 mensen per uur per trein zijn. Dus je kan met goede wil maximaal 30.000 mensen met de trein kunnen krijgen.
goede vergelijkingquote:Op dinsdag 9 april 2019 10:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoe zit dat met koningsdag in Amsterdam de burgemeester moet daar dan eens gaan kijken.
Ben je uberhaupt wel eens op het station van Zandvoort geweest?quote:Op dinsdag 9 april 2019 10:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoe zit dat met koningsdag in Amsterdam de burgemeester moet daar dan eens gaan kijken.
Men wil blijkbaar hetzelfde als in Melbourne, waar trams zorgen voor een continue aan/afvoer van toeschouwers.quote:Op dinsdag 9 april 2019 10:52 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Burgemeester heeft al aangegeven dat de maximale veilige capaciteit 6.000 mensen per uur per trein zijn. Dus je kan met goede wil maximaal 30.000 mensen met de trein kunnen krijgen.
ik dacht dat ze een weekend eerder op het oog hadden? blijft natuurlijk nog steeds gokken zonder lijstquote:Op dinsdag 9 april 2019 10:57 schreef raptorix het volgende:
Er word nu al volop geboekt
https://www.booking.com/s(...)p_filters=&from_sf=1
Alleen is het waarschijnlijk in het weekend van 1 t/m 3 mei.quote:Op dinsdag 9 april 2019 10:57 schreef raptorix het volgende:
Er word nu al volop geboekt
https://www.booking.com/s(...)p_filters=&from_sf=1
6000 mensen per uur dat zijn er maar 100 per minuut. Stel dat men 10 poortjes heeft gemiddeld 6 seconden per poortjes per persoon. Ik vind die 6000 per uur bizar weinig.quote:Op dinsdag 9 april 2019 10:58 schreef rubbereend het volgende:
[..]
goede vergelijking
totaal ander station
totaal ander spoorlay out
totaal ander aantal richtingen
totaal andere capaciteit omgeving
De burgemeester weet waarover hij praat natuurlijk
Ben je echt zo dom? Het gaat niet om de poortjes maar dat er afstand tussen de treinen moet zitten, je kunt niet zomaar een intercity elke 2 minuten laten komen, daarnaast moeten de mensen ook uitstappen, dat gaat niet zo vlot met een smal perron.quote:Op dinsdag 9 april 2019 11:08 schreef Basp1 het volgende:
[..]
6000 mensen per uur dat zijn er maar 100 per minuut. Stel dat men 10 poortjes heeft gemiddeld 6 seconden per poortjes per persoon. Ik vind die 6000 per uur bizar weinig.
Voor 6000 mensen heb je anders maar 120 bussen per uur nodig. Als de berekening zo gemaakt worden kunnen we beter het treinverkeer opdoeken en met bussen gaan rijden.
Dat dat waarschijnlijk de datum zou worden was volgens mij ook al langer bekend.quote:Op dinsdag 9 april 2019 11:06 schreef TagForce het volgende:
[..]
Alleen is het waarschijnlijk in het weekend van 1 t/m 3 mei.
Dat weekend kun je namelijk ook Centerparcs Zandvoort niet boeken. De week(enden) ervoor en erna weer wel.
Ja, want ik zit al vanaf half november te checken elke week of ik in mei Centerparcs kan boekenquote:Op dinsdag 9 april 2019 11:14 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat dat waarschijnlijk de datum zou worden was volgens mij ook al langer bekend.
de langste trein die kan stoppen op Zandvoort aan Zee heeft 1000 zitplaatsen. er kunnen gerust nog wat mensen staan, maar geen honderden.quote:Op dinsdag 9 april 2019 11:08 schreef Basp1 het volgende:
[..]
6000 mensen per uur dat zijn er maar 100 per minuut. Stel dat men 10 poortjes heeft gemiddeld 6 seconden per poortjes per persoon. Ik vind die 6000 per uur bizar weinig.
Voor 6000 mensen heb je anders maar 120 bussen per uur nodig. Als de berekening zo gemaakt worden kunnen we beter het treinverkeer opdoeken en met bussen gaan rijden.
In het verleden is bij grote evenementen wel vaker met 8 treinen per uur tussen Haarlem en Zandvoort gereden. Dat kan prima dus . Tussen de 2 overwegen liggen ook 3 sporen, dus er stond dan wel eens een trein te wachten tot het perron weer vrij was.quote:Op dinsdag 9 april 2019 11:20 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
de langste trein die kan stoppen op Zandvoort aan Zee heeft 1000 zitplaatsen. er kunnen gerust nog wat mensen staan, maar geen honderden.
toch heb je bij deze getallen al snel het einde bereikt. het is onmogelijk om elke 3 minuten een trein te sturen. zodra twee treinen te dicht naderen, is er een veiligheidsprobleem. het baanvak is niet ingericht om met zulke hoge frequenties te rijden. om de 10 minuten een trein is realistisch.
ga er maar vanuit dat de organisatie alle capaciteit die ze voor de FOM moeten leveren al geblockt hebbenquote:Op dinsdag 9 april 2019 11:06 schreef TagForce het volgende:
[..]
Alleen is het waarschijnlijk in het weekend van 1 t/m 3 mei.
Dat weekend kun je namelijk ook Centerparcs Zandvoort niet boeken. De week(enden) ervoor en erna weer wel.
wel mooi dat je het beter denkt te weten dan de burgemeester die over de veiligheid gaat. Er is bijvoorbeeld een verschil in maximale capaciteit die kan en die je veilig zou willen.quote:Op dinsdag 9 april 2019 11:08 schreef Basp1 het volgende:
[..]
6000 mensen per uur dat zijn er maar 100 per minuut. Stel dat men 10 poortjes heeft gemiddeld 6 seconden per poortjes per persoon. Ik vind die 6000 per uur bizar weinig.
Voor 6000 mensen heb je anders maar 120 bussen per uur nodig. Als de berekening zo gemaakt worden kunnen we beter het treinverkeer opdoeken en met bussen gaan rijden.
Maar in Assen zitten de pendelbussen ook vol met mensen die staan. Dus dat kan prima.quote:Op dinsdag 9 april 2019 11:24 schreef spectrumanalyser het volgende:
als je gelede bussen inzet, dan kun je per rit 191 passagiers vervoeren. in de bus is een zitplaats wel verplicht, meer dan 191 is niet toegestaan.
misschien.quote:Op dinsdag 9 april 2019 11:32 schreef rubbereend het volgende:
[..]
wel mooi dat je het beter denkt te weten dan de burgemeester die over de veiligheid gaat. Er is bijvoorbeeld een verschil in maximale capaciteit die kan en die je veilig zou willen.
120 bussen achter elkaar is trouwens een enorme slinger aan bussen
Ach lekker op het fietsjequote:Op dinsdag 9 april 2019 11:30 schreef CrashO het volgende:
't zal een combinatie moeten worden. Treinen laten pendelen met 6 treinen per uur. Gelede bussen naar P&R's buiten een 10km cirkel. En dan nog proberen om zoveel mogelijk mensen al eerder naar Zandvoort te laten komen zodat ze niet allemaal op hetzelfde moment hoeven te arriveren. Een Max Verstappen camping op loopafstand realiseren oid. In Oostenrijk kwam daar ook al rustig 20k man op af, dus daar kan je ook een flinke winst op de vervoersstroom mee realiseren.
Alleen als iedereen tegelijk weer terug naar huis wilt op zondag... tsja
twitter:redbullracing twitterde op dinsdag 09-04-2019 om 11:42:52 Hands up if you'd like to see @Max33Verstappen get a home grand prix!? 🙌🇳🇱 https://t.co/4LJG0NpYsH reageer retweet
Ik had het over 3 minuten, met 2 perrons zit er dus 6 minuten tussen 2 treinen per perron.quote:Op dinsdag 9 april 2019 11:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het gaat niet om de poortjes maar dat er afstand tussen de treinen moet zitten, je kunt niet zomaar een intercity elke 2 minuten laten komen, daarnaast moeten de mensen ook uitstappen, dat gaat niet zo vlot met een smal perron.
Dat is veel te veel. Spa GA is 130¤.quote:Op dinsdag 9 april 2019 11:46 schreef spectrumanalyser het volgende:
laten we alvast speculeren over de ticketprijs.
250 euro toegang tot de duinen op racedag. is dat wat?
Alleen het stuk tussen Haarlem en Zandvoort is maar twee sporen. Dan wordt het lastig om treinen achter elkaar te sturen als je ze in Zandvoort op twee perrons niet kwijt kan.quote:Op dinsdag 9 april 2019 11:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik had het over 3 minuten, met 2 perrons zit er dus 6 minuten tussen 2 treinen per perron.
Hoe doet men het met concerten of voetbalwedstrijden bij de kuip om in korte tijd weer zoveel mensen te vervoeren met ook maar 2 perrons.
het vervoer bij voetbalwedstrijden is echt een vak apart. soort veevervoer. De noodrem werkt dan niet, er is extra beveiliging bij en de trein heeft voorrang op alles.quote:Op dinsdag 9 april 2019 11:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik had het over 3 minuten, met 2 perrons zit er dus 6 minuten tussen 2 treinen per perron.
Hoe doet men het met concerten of voetbalwedstrijden bij de kuip om in korte tijd weer zoveel mensen te vervoeren met ook maar 2 perrons.
20.000 man vanaf Amsterdam op het fietsje naar Amsterdam Beach, gaat ook ongenadig hard vastlopen op de kruisingen en fietsstroken in Haarlem. Dat duinpad lukt wel, maar ze zullen toch echt eerst dwars door Haarlem moeten. En daar zal het ook een heel stuk drukker dan normaal zijn met auto's.quote:
Je komt uberhaupt wel eens op een station? Ten eerste komen de mensen bij de Arena vanaf verschillende kanten, met verschillende treinen, bovendien komt de helft met de auto, een groot deel met de metro en of fiets, en maar een heel klein deel met de trein.quote:Op dinsdag 9 april 2019 11:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik had het over 3 minuten, met 2 perrons zit er dus 6 minuten tussen 2 treinen per perron.
Hoe doet men het met concerten of voetbalwedstrijden bij de kuip om in korte tijd weer zoveel mensen te vervoeren met ook maar 2 perrons.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |