quote:Op zondag 7 april 2019 14:09 schreef bianconeri het volgende:
[..]
In Zandvoort gaat het sowieso een probleem zijn.
quote:Op zaterdag 6 april 2019 20:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Want wij in Nederland zijn niet in staat om zo'n grote operatie goed voor te bereiden. Logistiek gaat nooit een probleem zijn als je voor de zomer weet dat het gaat gebeuren.
Lees het inmiddels overal maar gebaseerd op dit artikel allemaal.quote:Op maandag 8 april 2019 20:25 schreef Kerplunk het volgende:
https://www.motorsportweek.com/news/id/22297
De nuancering van Lammers wijst ook in de richting van 'losse eindjes' of formaliteiten, inderdaad.quote:Op maandag 8 april 2019 22:45 schreef Nattekat het volgende:
Dit is het tweede grote gehucht in een paar weken tijd. Nu nog groter dan de vorige.
Waar rook is, is vuur. Het is gewoon wachten op bevestiging nu.
Eens, dit zit wel goedquote:Op maandag 8 april 2019 22:45 schreef Nattekat het volgende:
Dit is het tweede grote gehucht in een paar weken tijd. Nu nog groter dan de vorige.
Waar rook is, is vuur. Het is gewoon wachten op bevestiging nu.
Die van Zandvoort zijn zo een beetje maximaal, bij Overveen moet de conducteur op het andere spoor staan om te zien of iedereen binnen isquote:Op vrijdag 5 april 2019 13:03 schreef spectrumanalyser het volgende:
Hoeveel treinen denk je dat er per uur op Zandvoort aan Zee kunnen halteren? Bij de Jumbo racedagen waren het 6 treinen per uur, met elk zitplaatsen voor 1002 passagiers.
Het perron van Zandvoort is bij spoor1 240 meter, en spoor2 300 meter lang. de maximumlengte lijkt mij daarmee een trein met 10 treindelen (bakken).
31 maart was een richtdatum, geen harde deadline. Je weet sowieso niet wat er dan rond moest zijn, wellicht zijn er voor die datum wel garanties, plannen oid afgegeven.quote:Op dinsdag 9 april 2019 00:18 schreef needakill het volgende:
Vind het wel apart. Volgens Lammers moest alles rond wezen voor 31 maart
weet iemand of er plannen zijn met de bocht voor het rechte stuk? in 2017 is een Franse c oureur daar overleden tijdens de eerste ronde van een klassiek formule1 evenement.twitter:EWdeVlieger twitterde op maandag 08-04-2019 om 23:08:19Verder had ik nog de volgende mededelingen over #Zandvoort : 1) https://t.co/5r68xBDmb62) SC Zandvoort sportclub ontvangt ¤ 150.000,- om niet dwars te liggen 3) De Prins pakt met zijn kameraden 35 miljoen vastgoedwinst reageer retweet
Duin weg, parkeerplaats weg, langere uitloopstrook.quote:Op dinsdag 9 april 2019 09:08 schreef spectrumanalyser het volgende:
Erik de Vlieger zit er meestal niet ver naast.weet iemand of er plannen zijn met de bocht voor het rechte stuk? in 2017 is een Franse c oureur daar overleden tijdens de eerste ronde van een klassiek formule1 evenement.twitter:EWdeVlieger twitterde op maandag 08-04-2019 om 23:08:19Verder had ik nog de volgende mededelingen over #Zandvoort : 1) https://t.co/5r68xBDmb62) SC Zandvoort sportclub ontvangt ¤ 150.000,- om niet dwars te liggen 3) De Prins pakt met zijn kameraden 35 miljoen vastgoedwinst reageer retweet
https://www.ad.nl/binnenl(...)reanimeerd~a0e7c0aa/
Na de GP van China lees ik.quote:Op maandag 8 april 2019 22:29 schreef heywoodu het volgende:
Zoiets zou toch ook gewoon bevestigd moeten worden door F1 en/of CPZ lijkt me?
Duin opschuiven dan, die is nodig om geluid te temperenquote:Op dinsdag 9 april 2019 09:17 schreef TagForce het volgende:
[..]
Duin weg, parkeerplaats weg, langere uitloopstrook.
Met een beetje goede wil van de ns zou ik verwachten dat er toch wel om de 3 minuten een pendel trein tussen alleen zandvoort en haarlem zou moeten kunnen gaan.quote:Op dinsdag 9 april 2019 07:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die van Zandvoort zijn zo een beetje maximaal, bij Overveen moet de conducteur op het andere spoor staan om te zien of iedereen binnen is
Burgemeester heeft al aangegeven dat de maximale veilige capaciteit 6.000 mensen per uur per trein zijn. Dus je kan met goede wil maximaal 30.000 mensen met de trein kunnen krijgen.quote:Op dinsdag 9 april 2019 10:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Met een beetje goede wil van de ns zou ik verwachten dat er toch wel om de 3 minuten een pendel trein tussen alleen zandvoort en haarlem zou moeten kunnen gaan.
Hoe zit dat met koningsdag in Amsterdam de burgemeester moet daar dan eens gaan kijken.quote:Op dinsdag 9 april 2019 10:52 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Burgemeester heeft al aangegeven dat de maximale veilige capaciteit 6.000 mensen per uur per trein zijn. Dus je kan met goede wil maximaal 30.000 mensen met de trein kunnen krijgen.
goede vergelijkingquote:Op dinsdag 9 april 2019 10:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoe zit dat met koningsdag in Amsterdam de burgemeester moet daar dan eens gaan kijken.
Ben je uberhaupt wel eens op het station van Zandvoort geweest?quote:Op dinsdag 9 april 2019 10:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoe zit dat met koningsdag in Amsterdam de burgemeester moet daar dan eens gaan kijken.
Men wil blijkbaar hetzelfde als in Melbourne, waar trams zorgen voor een continue aan/afvoer van toeschouwers.quote:Op dinsdag 9 april 2019 10:52 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Burgemeester heeft al aangegeven dat de maximale veilige capaciteit 6.000 mensen per uur per trein zijn. Dus je kan met goede wil maximaal 30.000 mensen met de trein kunnen krijgen.
ik dacht dat ze een weekend eerder op het oog hadden? blijft natuurlijk nog steeds gokken zonder lijstquote:Op dinsdag 9 april 2019 10:57 schreef raptorix het volgende:
Er word nu al volop geboekt
https://www.booking.com/s(...)p_filters=&from_sf=1
Alleen is het waarschijnlijk in het weekend van 1 t/m 3 mei.quote:Op dinsdag 9 april 2019 10:57 schreef raptorix het volgende:
Er word nu al volop geboekt
https://www.booking.com/s(...)p_filters=&from_sf=1
6000 mensen per uur dat zijn er maar 100 per minuut. Stel dat men 10 poortjes heeft gemiddeld 6 seconden per poortjes per persoon. Ik vind die 6000 per uur bizar weinig.quote:Op dinsdag 9 april 2019 10:58 schreef rubbereend het volgende:
[..]
goede vergelijking
totaal ander station
totaal ander spoorlay out
totaal ander aantal richtingen
totaal andere capaciteit omgeving
De burgemeester weet waarover hij praat natuurlijk
Ben je echt zo dom? Het gaat niet om de poortjes maar dat er afstand tussen de treinen moet zitten, je kunt niet zomaar een intercity elke 2 minuten laten komen, daarnaast moeten de mensen ook uitstappen, dat gaat niet zo vlot met een smal perron.quote:Op dinsdag 9 april 2019 11:08 schreef Basp1 het volgende:
[..]
6000 mensen per uur dat zijn er maar 100 per minuut. Stel dat men 10 poortjes heeft gemiddeld 6 seconden per poortjes per persoon. Ik vind die 6000 per uur bizar weinig.
Voor 6000 mensen heb je anders maar 120 bussen per uur nodig. Als de berekening zo gemaakt worden kunnen we beter het treinverkeer opdoeken en met bussen gaan rijden.
Dat dat waarschijnlijk de datum zou worden was volgens mij ook al langer bekend.quote:Op dinsdag 9 april 2019 11:06 schreef TagForce het volgende:
[..]
Alleen is het waarschijnlijk in het weekend van 1 t/m 3 mei.
Dat weekend kun je namelijk ook Centerparcs Zandvoort niet boeken. De week(enden) ervoor en erna weer wel.
Ja, want ik zit al vanaf half november te checken elke week of ik in mei Centerparcs kan boekenquote:Op dinsdag 9 april 2019 11:14 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat dat waarschijnlijk de datum zou worden was volgens mij ook al langer bekend.
de langste trein die kan stoppen op Zandvoort aan Zee heeft 1000 zitplaatsen. er kunnen gerust nog wat mensen staan, maar geen honderden.quote:Op dinsdag 9 april 2019 11:08 schreef Basp1 het volgende:
[..]
6000 mensen per uur dat zijn er maar 100 per minuut. Stel dat men 10 poortjes heeft gemiddeld 6 seconden per poortjes per persoon. Ik vind die 6000 per uur bizar weinig.
Voor 6000 mensen heb je anders maar 120 bussen per uur nodig. Als de berekening zo gemaakt worden kunnen we beter het treinverkeer opdoeken en met bussen gaan rijden.
In het verleden is bij grote evenementen wel vaker met 8 treinen per uur tussen Haarlem en Zandvoort gereden. Dat kan prima dusquote:Op dinsdag 9 april 2019 11:20 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
de langste trein die kan stoppen op Zandvoort aan Zee heeft 1000 zitplaatsen. er kunnen gerust nog wat mensen staan, maar geen honderden.
toch heb je bij deze getallen al snel het einde bereikt. het is onmogelijk om elke 3 minuten een trein te sturen. zodra twee treinen te dicht naderen, is er een veiligheidsprobleem. het baanvak is niet ingericht om met zulke hoge frequenties te rijden. om de 10 minuten een trein is realistisch.
ga er maar vanuit dat de organisatie alle capaciteit die ze voor de FOM moeten leveren al geblockt hebbenquote:Op dinsdag 9 april 2019 11:06 schreef TagForce het volgende:
[..]
Alleen is het waarschijnlijk in het weekend van 1 t/m 3 mei.
Dat weekend kun je namelijk ook Centerparcs Zandvoort niet boeken. De week(enden) ervoor en erna weer wel.
wel mooi dat je het beter denkt te weten dan de burgemeester die over de veiligheid gaat. Er is bijvoorbeeld een verschil in maximale capaciteit die kan en die je veilig zou willen.quote:Op dinsdag 9 april 2019 11:08 schreef Basp1 het volgende:
[..]
6000 mensen per uur dat zijn er maar 100 per minuut. Stel dat men 10 poortjes heeft gemiddeld 6 seconden per poortjes per persoon. Ik vind die 6000 per uur bizar weinig.
Voor 6000 mensen heb je anders maar 120 bussen per uur nodig. Als de berekening zo gemaakt worden kunnen we beter het treinverkeer opdoeken en met bussen gaan rijden.
Maar in Assen zitten de pendelbussen ook vol met mensen die staan. Dus dat kan prima.quote:Op dinsdag 9 april 2019 11:24 schreef spectrumanalyser het volgende:
als je gelede bussen inzet, dan kun je per rit 191 passagiers vervoeren. in de bus is een zitplaats wel verplicht, meer dan 191 is niet toegestaan.
misschien.quote:Op dinsdag 9 april 2019 11:32 schreef rubbereend het volgende:
[..]
wel mooi dat je het beter denkt te weten dan de burgemeester die over de veiligheid gaat. Er is bijvoorbeeld een verschil in maximale capaciteit die kan en die je veilig zou willen.
120 bussen achter elkaar is trouwens een enorme slinger aan bussen
Ach lekker op het fietsjequote:Op dinsdag 9 april 2019 11:30 schreef CrashO het volgende:
't zal een combinatie moeten worden. Treinen laten pendelen met 6 treinen per uur. Gelede bussen naar P&R's buiten een 10km cirkel. En dan nog proberen om zoveel mogelijk mensen al eerder naar Zandvoort te laten komen zodat ze niet allemaal op hetzelfde moment hoeven te arriveren. Een Max Verstappen camping op loopafstand realiseren oid. In Oostenrijk kwam daar ook al rustig 20k man op af, dus daar kan je ook een flinke winst op de vervoersstroom mee realiseren.
Alleen als iedereen tegelijk weer terug naar huis wilt op zondag... tsja
twitter:redbullracing twitterde op dinsdag 09-04-2019 om 11:42:52Hands up if you'd like to see @Max33Verstappen get a home grand prix!? 🙌🇳🇱 https://t.co/4LJG0NpYsH reageer retweet
Ik had het over 3 minuten, met 2 perrons zit er dus 6 minuten tussen 2 treinen per perron.quote:Op dinsdag 9 april 2019 11:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het gaat niet om de poortjes maar dat er afstand tussen de treinen moet zitten, je kunt niet zomaar een intercity elke 2 minuten laten komen, daarnaast moeten de mensen ook uitstappen, dat gaat niet zo vlot met een smal perron.
Dat is veel te veel. Spa GA is 130¤.quote:Op dinsdag 9 april 2019 11:46 schreef spectrumanalyser het volgende:
laten we alvast speculeren over de ticketprijs.
250 euro toegang tot de duinen op racedag. is dat wat?
Alleen het stuk tussen Haarlem en Zandvoort is maar twee sporen. Dan wordt het lastig om treinen achter elkaar te sturen als je ze in Zandvoort op twee perrons niet kwijt kan.quote:Op dinsdag 9 april 2019 11:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik had het over 3 minuten, met 2 perrons zit er dus 6 minuten tussen 2 treinen per perron.
Hoe doet men het met concerten of voetbalwedstrijden bij de kuip om in korte tijd weer zoveel mensen te vervoeren met ook maar 2 perrons.
het vervoer bij voetbalwedstrijden is echt een vak apart. soort veevervoer. De noodrem werkt dan niet, er is extra beveiliging bij en de trein heeft voorrang op alles.quote:Op dinsdag 9 april 2019 11:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik had het over 3 minuten, met 2 perrons zit er dus 6 minuten tussen 2 treinen per perron.
Hoe doet men het met concerten of voetbalwedstrijden bij de kuip om in korte tijd weer zoveel mensen te vervoeren met ook maar 2 perrons.
20.000 man vanaf Amsterdam op het fietsje naar Amsterdam Beach, gaat ook ongenadig hard vastlopen op de kruisingen en fietsstroken in Haarlem.quote:
Je komt uberhaupt wel eens op een station? Ten eerste komen de mensen bij de Arena vanaf verschillende kanten, met verschillende treinen, bovendien komt de helft met de auto, een groot deel met de metro en of fiets, en maar een heel klein deel met de trein.quote:Op dinsdag 9 april 2019 11:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik had het over 3 minuten, met 2 perrons zit er dus 6 minuten tussen 2 treinen per perron.
Hoe doet men het met concerten of voetbalwedstrijden bij de kuip om in korte tijd weer zoveel mensen te vervoeren met ook maar 2 perrons.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |