als je zorgt dat er geen auto's voor de GP in een straal rond 30km van het circuit komen en de parkeerplaatsen ruim spreiden van noord naar zuid dan valt dat wel mee.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 10:53 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat eerste klopt maar het tweede kan behoorlijk verschil maken.
Mooi voorbeeld zijn de Luchtmacht open dagen.
Die worden om en om in Leeuwarden en Volkel georganiseerd.
In Leeuwarden gaan de pendelbussen gestroomlijnd over gereserveerde wegen naar de A7 waar alle auto's geparkeerd staan.
In Volkel rijden de pendelbussen in de file van vertrekkend verkeer en lopers naar de diverse parkeerweilanden in de omtrek.
Ik vrees dat de Zandvoortsituatie meer op Volkel lijkt.
Ze krijgen het voor elkaar als ze de Leeuwarden-situatie kunnen nabootsen.
Snap ik, maar ik wacht liever op de trein die uiteindelijk toch wel komt (heen en weer naar Haarlem is niet zo lang) dan dat ik in de auto zit met gekloot met steeds twee meter rijden, kwartier wachten, weer twee meter rijden, etc.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 11:25 schreef rubbereend het volgende:
[..]
die capaciteit is maar beperkt natuurlijk
vanaf parkeerplaatsen waar het gedoseerd aankomt vanwege pendelbussen zal je wel redelijk snel afkunnen. Bovendien moeten ze vooral ook geen parkeerplaatsen voor 10.000 auto's gaan maken.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 11:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Snap ik, maar ik wacht liever op de trein die uiteindelijk toch wel komt (heen en weer naar Haarlem is niet zo lang) dan dat ik in de auto zit met gekloot met steeds twee meter rijden, kwartier wachten, weer twee meter rijden, etc.
maar logistiek een nachtmerrie, dus dat zal niet gebeuren. Ze gaan gewoon pendelen vanaf Haarlem omdat dat het meest controleerbaar isquote:Op zaterdag 9 maart 2019 19:17 schreef Lionheaad het volgende:
Rechtstreekse trein vanuit Utrecht zou ook praktisch zijn.
Hoeveel mensen passen er in een dubbeldekkertrein? En hoeveel kan men er per uur tussen Haarlem en zandvoort laten pendelen?quote:Op zaterdag 9 maart 2019 11:25 schreef rubbereend het volgende:
[..]
die capaciteit is maar beperkt natuurlijk
valt best tegen denk ik, op een mooie stranddag is het al superdrukquote:Op zondag 10 maart 2019 09:13 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoeveel mensen passen er in een dubbeldekkertrein? En hoeveel kan men er per uur tussen Haarlem en zandvoort laten pendelen?
Op een mooie stranddag wordt niet geanticipeerd met de maximaal lange treinen en maximale spoorbezetting met pendelen.quote:Op zondag 10 maart 2019 09:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
valt best tegen denk ik, op een mooie stranddag is het al superdruk
in de zomer meen ik van wel, waarschijnlijk niet op 100% capaciteit maar zeker aangepast, die spoorbezetting danquote:Op zondag 10 maart 2019 10:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Op een mooie stranddag wordt niet geanticipeerd met de maximaal lange treinen en maximale spoorbezetting met pendelen.
Dan worden extra treinen ingezet.quote:Op zondag 10 maart 2019 10:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
in de zomer meen ik van wel, waarschijnlijk niet op 100% capaciteit maar zeker aangepast, die spoorbezetting dan
Behalve dat het me wettelijk onmogelijk lijkt om de halve randstad af te sluiten zou ik werkelijk niet weten hoe je alle wegen en weggetjes over 100km lengte af kunt zetten.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 11:27 schreef rubbereend het volgende:
[..]
als je zorgt dat er geen auto's voor de GP in een straal rond 30km van het circuit komen en de parkeerplaatsen ruim spreiden van noord naar zuid dan valt dat wel mee.
Het enige dat we weten is dat Rotterdam en Zwolle geen GP willen organiserenquote:Op zondag 10 maart 2019 15:13 schreef Luppie0110 het volgende:
Wat is er nou uberhaupt bevestigd?
Al die media berichten zijn gewoon een schreeuw om investeerders, alleen komen die dus niet.
Of Bernard moet ff zn zak geld op tafel leggen maar daar heeft die uitbater weer geen zin in.
Conclusie: gp in NL komt niet en stop met die nietszeggende mediaberichten.
Klopt!quote:Op zondag 10 maart 2019 11:25 schreef pvdplanet het volgende:
Gisteren opgenomen zo te zien, ik zie mijzelf langs het circuit na de Masters bocht
twitter:f1elvis twitterde op zondag 10-03-2019 om 13:09:28 Yesterday I went to #Zandvoort to have a look at the track & talk to some well connected people about wether or not an #F1 #DutchGP could actually happen. Here's the video.https://t.co/kh3UR2eP9v reageer retweet
dat zeg ik ook niet. Je moet zorgen dat de parkeerplaatsen voor de GP in een ruime straal liggen zodat je voorkomt dat alle parkeerplaatsen op een hoop liggen en je daar alsnog een enorme verkeersdruk krijgt.quote:Op zondag 10 maart 2019 10:54 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Behalve dat het me wettelijk onmogelijk lijkt om de halve randstad af te sluiten zou ik werkelijk niet weten hoe je alle wegen en weggetjes over 100km lengte af kunt zetten.
En iemand die een parkeerplaats bij familie/vrienden/kennissen/werkgever kan krijgen bij het circuit in de buurt? Kun je die verbieden om door te rijden?
"Laat me er door lul, ik ga op familiebezoek. Zal ik anders dat verkeersregelaar-hesje van je eens in je muil proppen"
Spa sucks@ 3 jaar geleden na uren file eindelijk op het circuit, waar vervolgens geen zak te zien is door de enorme drukte en het botweg weigeren om voor fors betalende bezoekers een fatsoenlijke sta- of zitplaats te genereren.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 21:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Donder op met je Spa als het gaat om toegangswegen wat een ramp. Ook data de file op de snelweg, op z’n Belgisch uiteraard. Aka stilaan staan oo de doorgaande rijbaan om in te voegen.
Voor de coureur een prachtbaan, voor de toeschouwer is het niks.quote:Op maandag 11 maart 2019 09:35 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Spa sucks@ 3 jaar geleden na uren file eindelijk op het circuit, waar vervolgens geen zak te zien is door de enorme drukte en het botweg weigeren om voor fors betalende bezoekers een fatsoenlijke sta- of zitplaats te genereren.
Nooit meer Spa. Hoewel het een schitterend circuit is.
Klopt, en zeer goed bereikbaar. Camping direct achter de baan, goede sfeer!quote:Op maandag 11 maart 2019 10:03 schreef nils7 het volgende:
[..]
Voor de coureur een prachtbaan, voor de toeschouwer is het niks.
Magny-Cours is voor de toeschouwer het mooist.
Nou ik ben benieuwd dan of het in Zandvoort dan beter gaat worden. Vooralsnog heeft Spa nog 10x meer tribunes en 2x zoveel lengte circuit waar je langs kunt staan.quote:Op maandag 11 maart 2019 09:35 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Spa sucks@ 3 jaar geleden na uren file eindelijk op het circuit, waar vervolgens geen zak te zien is door de enorme drukte en het botweg weigeren om voor fors betalende bezoekers een fatsoenlijke sta- of zitplaats te genereren.
Nooit meer Spa. Hoewel het een schitterend circuit is.
Ja daar woon ik in de buurt. 15 jaar lang geen TT gemist, maar dat is nu ook verleden tijd met het klimmen der jaren...quote:Op maandag 11 maart 2019 12:55 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Nou ik ben benieuwd dan of het in Zandvoort dan beter gaat worden. Vooralsnog heeft Spa nog 10x meer tribunes en 2x zoveel lengte circuit waar je langs kunt staan.
Weet je waar je trouwens ook prima kunt zitten: Assen
Het type publiek dat op de F1 afkomt bestaat voor een aanzienlijk deel uit tokkies die zich niets zullen aantrekken van oproepen of aanwijzigingen van overheid en organisatie.quote:Op zondag 10 maart 2019 23:21 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dat zeg ik ook niet. Je moet zorgen dat de parkeerplaatsen voor de GP in een ruime straal liggen zodat je voorkomt dat alle parkeerplaatsen op een hoop liggen en je daar alsnog een enorme verkeersdruk krijgt.
Het enige gebied dat afgesloten zal worden zal de N201 vanaf Aerdenhout en de N200 vanaf Overveen zijn omdat die nodig zijn om alle fietsers en bussen aan en af te voeren.
de 80.000 bezoekers bij de A1 GP konden ook redelijk moeiteloos een plekje vinden.quote:Op maandag 11 maart 2019 12:55 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Nou ik ben benieuwd dan of het in Zandvoort dan beter gaat worden. Vooralsnog heeft Spa nog 10x meer tribunes en 2x zoveel lengte circuit waar je langs kunt staan.
Weet je waar je trouwens ook prima kunt zitten: Assen
De 110.000 bij de DTM stonden wel een klein beetje te dringen de hele dagquote:Op maandag 11 maart 2019 14:02 schreef rubbereend het volgende:
[..]
de 80.000 bezoekers bij de A1 GP konden ook redelijk moeiteloos een plekje vinden.
hahaha heeft Zwolle dat gezegd ja.... Kom er vandaan, soms blijft het lachen wat voor waanbeelden ze hier hebben. Ze wilden ook luchthaven lelystad laten omdopen tot Airport Zwolle - Lelystad.quote:Op zondag 10 maart 2019 15:24 schreef danos het volgende:
[..]
Het enige dat we weten is dat Rotterdam en Zwolle geen GP willen organiseren
quote:Zandvoort bereid 4 miljoen te investeren in F1-race
De gemeente Zandvoort heeft bekendgemaakt dat het toch bij wil dragen aan het bekostigen van een mogelijke Formule 1-race in Nederland. Eerder was ze nog niet bereid voor investeringen op te draaien, maar inmiddels is er een plan: vier miljoen euro voor ontwikkeling en uitvoering van een verkeers- en mobiliteitsplan.
De gemeente geeft aan te willen meewerken aan 'een optimale bereikbaarheid' van het circuit een potentiële Grand Prix. De wegen naar Circuit Zandvoort zouden bij de komst van een heuse F1-race namelijk voor grote verkeersopstoppingen zorgen door de beperkte bereikbaarheid. Bezoekers met het openbaar vervoer laten komen of een hotelovernachting laten boeken was eerder als idee geopperd door de organisatie van het circuit.
Nu wil de gemeente toch vier miljoen euro uittrekken over de periode van 2019-2022, die ook bedoeld is voor side-evenementen, maar eerst moet het besluit van burgemeester en wethouders op 26 maart aan de gemeenteraad worden voorgelegd. Wethouder Ellen Verheij zei daarover: "Wij zijn graag bereid om te investeren in de terugkeer van de Formule 1 op het mooiste circuit van Nederland. We zijn trots op de Formule 1 en Circuit Zandvoort en bereid om daarvoor onze nek uit te steken."
De bijdrage van de gemeente zou voortkomen uit onder andere een verhoging van de toeristenbelasting met 50 cent per overnachting. Die is de afgelopen jaren niet verhoogd geeft de gemeente aan in een persbericht en zou ondanks de 50 cent extra een van de laagste in de regio blijven. De rest wordt gedekt door forensenbelasting en een miljoen uit de strategische investeringsagenda (SIA) .
https://www.gpupdate.net/(...)vesteren-in-f1-race/
met een miljoen per jaar heb je een substantiële bijdrage voor het verkeersplanquote:
In de raad is niemand tegen . Eigenlijk altijd al zo geweest. In de politiek wil ook niemand wat aan de vergunning van 1997 tornen.quote:Op donderdag 21 maart 2019 15:12 schreef jpjedi het volgende:
Dat was al ingecalculeerd begreep ik, gemeente is al jaren positief vwb F1 terughalen.
Porsches.quote:Op maandag 11 maart 2019 13:10 schreef Nieuwschierig het volgende:
Het type publiek dat op de F1 afkomt bestaat voor een aanzienlijk deel uit tokkies die zich niets zullen aantrekken van oproepen of aanwijzigingen van overheid en organisatie.
Het wordt voor de politie het ideale evenement om niet betaalde boetes te innen en voor kaalplukteams om Porshes en Ferrari's in beslag te nemen.
dan vervalt dus wel de exclusiviteit.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 15:32 schreef Lionheaad het volgende:
Jan L heeft aangegeven dat we 31 maart geen witte rook hoeven te verwachten. Gaat nog wel ff duren
Meer dat ze niet naar buiten mogen treden mocht het gebeuren doorgaan. Geen nieuws zou dus goed nieuws zijn.quote:Op vrijdag 22 maart 2019 16:01 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dan vervalt dus wel de exclusiviteit.
Welke woonwijk is uitgebreid dan?quote:Op dinsdag 26 maart 2019 21:17 schreef Breaker.Faker het volgende:
Eerst heeft de gemeente de woonwijk uitgebreid en toen de circuit verbouwd omdat er naast het circuit een golfpark en vakantiehuizen moest komen. Was de vraag of de circuit wel kon blijven. En nu willen ze de formule 1 terug. Ze zijn 20 jaar te laat.
Paddock is daar veel te klein. Pitboxxen zijn zwaar verouderd. En komt bij dat de circuit te gevaarlijk is voor de formule 1.
De bezoekers zullen er niet komen zelf niet met de trein is daar niet op berekend.
De formule 1 komt niet terug op Zandvoort. Ook omdat Zandvoort zelf heeft verpest door dingen te zeggen en niet gewoon hun mond te houden ook mede te danken aan F1 café van Ziggo afgelopen vrijdag.
Assen zal kunnen kijk maar bijvoorbeeld naar TT,Champ Car,DTM en andere klasse. Die Zandvoort niet kan organiseren.
ChampCar was ook een processie. Dat zie ik bij de F1 niet anders.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 21:17 schreef Breaker.Faker het volgende:
Eerst heeft de gemeente de woonwijk uitgebreid en toen de circuit verbouwd omdat er naast het circuit een golfpark en vakantiehuizen moest komen. Was de vraag of de circuit wel kon blijven. En nu willen ze de formule 1 terug. Ze zijn 20 jaar te laat.
Paddock is daar veel te klein. Pitboxxen zijn zwaar verouderd. En komt bij dat de circuit te gevaarlijk is voor de formule 1.
De bezoekers zullen er niet komen zelf niet met de trein is daar niet op berekend.
De formule 1 komt niet terug op Zandvoort. Ook omdat Zandvoort zelf heeft verpest door dingen te zeggen en niet gewoon hun mond te houden ook mede te danken aan F1 café van Ziggo afgelopen vrijdag.
Assen zal kunnen kijk maar bijvoorbeeld naar TT,Champ Car,DTM en andere klasse. Die Zandvoort niet kan organiseren.
Toch knap dat jij dit allemaal al zo zeker weet terwijl ze nog wel serieus in onderhandeling zijnquote:Op dinsdag 26 maart 2019 21:17 schreef Breaker.Faker het volgende:
Eerst heeft de gemeente de woonwijk uitgebreid en toen de circuit verbouwd omdat er naast het circuit een golfpark en vakantiehuizen moest komen. Was de vraag of de circuit wel kon blijven. En nu willen ze de formule 1 terug. Ze zijn 20 jaar te laat.
Paddock is daar veel te klein. Pitboxxen zijn zwaar verouderd. En komt bij dat de circuit te gevaarlijk is voor de formule 1.
De bezoekers zullen er niet komen zelf niet met de trein is daar niet op berekend.
De formule 1 komt niet terug op Zandvoort. Ook omdat Zandvoort zelf heeft verpest door dingen te zeggen en niet gewoon hun mond te houden ook mede te danken aan F1 café van Ziggo afgelopen vrijdag.
Assen zal kunnen kijk maar bijvoorbeeld naar TT,Champ Car,DTM en andere klasse. Die Zandvoort niet kan organiseren.
Dat is toch duidelijk allemaal. En ze lullen allemaal. Net als die 4 miljoen waar ze vanavond pas over gaan praten met de gemeente.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 22:02 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Toch knap dat jij dit allemaal al zo zeker weet terwijl ze nog wel serieus in onderhandeling zijn
quote:Op woensdag 27 maart 2019 00:44 schreef NaturalScience het volgende:
Gemeenteraad Zandvoort stemt unaniem in met investering voor Formule 1
Bron: https://www.nu.nl/formule(...)-voor-formule-1.html
Belachelijk dat er overheidsgeld geinvesteerd wordt voor een commercieel sportevenement.quote:Op woensdag 27 maart 2019 00:44 schreef NaturalScience het volgende:
Gemeenteraad Zandvoort stemt unaniem in met investering voor Formule 1
Bron: https://www.nu.nl/formule(...)-voor-formule-1.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |