Ergens van mei-augustusquote:Op vrijdag 29 maart 2019 19:54 schreef shiznuts het volgende:
De eerste en laatste race zal 't vast niet worden, maar is er al een idee wanneer 'ie dan in de kalender gaat vallen?
Ja. En in de duinen langs het circuit ga ik verhoogde scheidsrechterstoelen verhuren. je ziet ze weleens bij tennis.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 19:40 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik parkeer op het paddock of ik kom niet hoor.
Was er iemand die dat serieus al had verwacht dan voor 2020?quote:Op donderdag 4 april 2019 12:14 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ook zie je Zandvoort niet op de concept kalenders. zelfs niet als opmerking.
zoals Lammers zei, als je de kans nu niet pakt krijg je voorlopig geen kans meer.quote:Op donderdag 4 april 2019 12:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Was er iemand die dat serieus al had verwacht dan voor 2020?
Er moet nog genoeg gebeuren op en rond het circuit voordat je de F1 kunt ontvangen. Ik ga ervan uit dat als Zandvoort al terugkeert op de kalender, het op z'n vroegst in de tweede helft van 2021 zal zijn. Maar kan ook zomaar nog een jaar later zijn.
Kans pakken wil niet zeggen dat je volgend jaar al meteen op de kalender staat. Als er daadwerkelijk een deal komt dan kan het moment dat je daadwerkelijk wordt ingeroosterd zomaar nog 1 of 2 jaar later pas zijn.quote:Op donderdag 4 april 2019 12:20 schreef rubbereend het volgende:
[..]
zoals Lammers zei, als je de kans nu niet pakt krijg je voorlopig geen kans meer.
er komen alleen een aantal plekken vrij, dus de kans dient zich nu aan. En de FOM gaat echt niet jaren met je liggen leuren tot je wel of niet kan. De kans is er nu, dus moet je hem nu grijpen.quote:Op donderdag 4 april 2019 12:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Kans pakken wil niet zeggen dat je volgend jaar al meteen op de kalender staat. Als er daadwerkelijk een deal komt dan kan het moment dat je daadwerkelijk wordt ingeroosterd zomaar nog 1 of 2 jaar later pas zijn.
Dat ontken ik ook niet. Het is zeker belangrijk om nu die deal te maken. Maar in 2020 al op de kalender is gewoon niet zo realistisch. Dat weten ze in Zandvoort waarschijnlijk ook wel. Gewoon lekker insteken op 2021 en dat extra jaartje pakken om alles financieel, logistiek en circuittechnisch op orde te krijgen.quote:Op donderdag 4 april 2019 12:26 schreef rubbereend het volgende:
[..]
er komen alleen een aantal plekken vrij, dus de kans dient zich nu aan. En de FOM gaat echt niet jaren met je liggen leuren tot je wel of niet kan. De kans is er nu, dus moet je hem nu grijpen.
wat zou er niet realistisch zijn? De ingrepen aan het circuit zijn relatief kleinquote:Op donderdag 4 april 2019 12:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat ontken ik ook niet. Het is zeker belangrijk om nu die deal te maken. Maar in 2020 al op de kalender is gewoon niet zo realistisch. Dat weten ze in Zandvoort waarschijnlijk ook wel. Gewoon lekker insteken op 2021 en dat extra jaartje pakken om alles financieel, logistiek en circuittechnisch op orde te krijgen.
Gaat altijd meer tijd kosten dan je denkt. Niet alleen het circuit, maar alles eromheen. Letterlijk en figuurlijk.quote:Op donderdag 4 april 2019 12:37 schreef rubbereend het volgende:
[..]
wat zou er niet realistisch zijn? De ingrepen aan het circuit zijn relatief klein
Juni.quote:Op donderdag 4 april 2019 12:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gaat altijd meer tijd kosten dan je denkt. Niet alleen het circuit, maar alles eromheen. Letterlijk en figuurlijk.
Maar we zullen het wel zien. De conceptkalender voor het jaar erop verschijnt meestal ergens in augustus of zo dacht ik.
Ik zou niet weten waarom niet. Alle plannen liggen al klaar voor uitvoer, alle betrokken aannemers zijn al klaar voor het werk. Het enige waar nu nog op gewacht wordt is het einde van het seizoen en groen licht van FOM.quote:Op donderdag 4 april 2019 18:26 schreef Mansjester het volgende:
Zandvoort gaat niet gebeuren. Dit krijg je nooit binnen een jaar gefixed
Race Planet you theoretisch door kunnen gaan op het achterste deel van het circuit als ze de Hugenholtzbocht gaan aanpassen. Ook als het pitgebouw wordt aangepakt, kan er gereden worden vanaf het grote paddock terrein maar een gesloten pitstraat. Er zijn meer wegen die naar Rome leiden.quote:Op donderdag 4 april 2019 23:24 schreef spectrumanalyser het volgende:
En even hoor.. dingetje
Als al die werkzaamheden zo goed gepland staan. Hoe werkt dat dan met de reeds bestaande planning van het circuit? Tot einde van dit jaar is het circuit zo goed als volgeboekt met activiteiten en evenementen. Ook door de week.
Lijkt mij niet dat je een 'racing experience' kunt organiseren als de graafmachines over het circuit rijden.
En dan komen ze bij de verbouw een vijver met een paar groene kikkers tegen, dan ligt de boel weer stil omdat de natuur fetisjisten gaan demonstreren...quote:Op donderdag 4 april 2019 21:53 schreef Karstman het volgende:
Mompelt iets over omgevingsvergunningen...
Pitboxen wat uitbouwen en de baan wat breder maken is zo gebeurd, dat kan in 2-3 maanden klaar zijn.quote:Op donderdag 4 april 2019 18:26 schreef Mansjester het volgende:
Zandvoort gaat niet gebeuren. Dit krijg je nooit binnen een jaar gefixed
Er zijn diverse manieren om dit qua infrastructuur zo goed mogelijk te regelen. Beschikbare huisjes op Centerparcs worden verhuurt aan Ziggo of Jumbo bijvoorbeeld, zodat er veel bezoekers van de GP in Zandvoort blijven.quote:Op vrijdag 5 april 2019 06:39 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Pitboxen wat uitbouwen en de baan wat breder maken is zo gebeurd, dat kan in 2-3 maanden klaar zijn.
Moeilijker is de infrastructuur naar 't circuit toe maar mogelijk komt er een deal met de NS zodat je met de trein kan/moet.
Hey... Ik wil daar zitten. Maar dat zal helaas niet gaan, gok ik, aangezien er voor het eerste weekend van mei (het beoogde weekend van de GP) geen boeking kan doen. Wel voor de week erna. Dus precies DAT weekend kun je niets boeken.quote:Op vrijdag 5 april 2019 10:04 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Beschikbare huisjes op Centerparcs worden verhuurt aan Ziggo of Jumbo bijvoorbeeld, zodat er veel bezoekers van de GP in Zandvoort blijven.
CP zal wel gebruikt gaan worden om monteurs te huisvesten, dat lijkt me een slim plan. De capaciteit die de FOM vraagt voor personeel en gasten zal wel geblokkeerd worden in Zandvoort en Amsterdam voor de hoge gasten.quote:Op vrijdag 5 april 2019 11:30 schreef TagForce het volgende:
[..]
Hey... Ik wil daar zitten. Maar dat zal helaas niet gaan, gok ik, aangezien er voor het eerste weekend van mei (het beoogde weekend van de GP) geen boeking kan doen. Wel voor de week erna. Dus precies DAT weekend kun je niets boeken.
Het was ook slechts een voorbeeld, maar het lijkt me zeer aannemelijk dat er zo'n deal op tafel komt voor Ziggo/Jumbo of andere sponsor en dat ze zo het park een weekend kunnen vullen voor het GP weekend.quote:Op vrijdag 5 april 2019 11:30 schreef TagForce het volgende:
[..]
Hey... Ik wil daar zitten. Maar dat zal helaas niet gaan, gok ik, aangezien er voor het eerste weekend van mei (het beoogde weekend van de GP) geen boeking kan doen. Wel voor de week erna. Dus precies DAT weekend kun je niets boeken.
Dat kunnen ze beter doen op de nabij gelegen campings met vaste staanplaatsen. Zonde om zo'n vakantiepark op te offeren voor personeel lijkt me?quote:Op vrijdag 5 april 2019 11:47 schreef rubbereend het volgende:
[..]
CP zal wel gebruikt gaan worden om monteurs te huisvesten, dat lijkt me een slim plan. De capaciteit die de FOM vraagt voor personeel en gasten zal wel geblokkeerd worden in Zandvoort en Amsterdam voor de hoge gasten.
Je kan ongeveer 10.000 slaapgasten kwijt in Zandvoort en directe beloopbare omgeving. Hotelbedden zullen er niet veel overblijven.
Ze zullen enig comfort eisen voor het personeel. Die gaan niet in stacaravannetjes liggen. Zoveel van dergelijke plekken zijn er ook niet beschikbaar volgens mij.quote:Op vrijdag 5 april 2019 11:49 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat kunnen ze beter doen op de nabij gelegen campings met vaste staanplaatsen. Zonde om zo'n vakantiepark op te offeren voor personeel lijkt me?
in NL is alles dichtbij dus dat is het probleem niet, ze zullen alleen heel vroeg op moeten staanquote:Op vrijdag 5 april 2019 11:59 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Ze zullen enig comfort eisen voor het personeel. Die gaan niet in stacaravannetjes liggen. Zoveel van dergelijke plekken zijn er ook niet beschikbaar volgens mij.
Personeel blijft gewoon in Zandvoort hoor.quote:Op vrijdag 5 april 2019 12:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
in NL is alles dichtbij dus dat is het probleem niet, ze zullen alleen heel vroeg op moeten staan
van de teams? Is toch helemaal niet nodig, die gasten komen en gaan op momenten dat het al of nog rustig isquote:Op vrijdag 5 april 2019 12:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Personeel blijft gewoon in Zandvoort hoor.
Nee hoor. We hebben vorig jaar gekampeerd (soort van) met huurcamper, 8 km buiten Silverstone. Pubbaas wist ons te vertellen dat hele omgeving in straal van 20 km in teken staat van F1 als het zover is. Hij had op zijn grond een vrachtwagen staan, ex paardentransport. Wat aangepast en schoongemaakt als kampeerplek. Daar sliepen de laatste jaren gasten in van Pirelli tijdens het F1 weekend.quote:Op vrijdag 5 april 2019 12:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Personeel blijft gewoon in Zandvoort hoor.
Waarschijnlijk hebben ze dat al gedaan en kun je daarom als particulier daar nu niets boeken.quote:Op vrijdag 5 april 2019 11:48 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Het was ook slechts een voorbeeld, maar het lijkt me zeer aannemelijk dat er zo'n deal op tafel komt voor Ziggo/Jumbo of andere sponsor en dat ze zo het park een weekend kunnen vullen voor het GP weekend.
Als ik even snel kijk, zie ik naast Silverstone geen bungalowpark staan. Dus dan zullen de teams e.d. het idd verder zoeken. Als je wel een bungalowpark en/of stacaravans om de hoek hebt, zullen ze die echt wel zsm claimen.quote:Op vrijdag 5 april 2019 12:12 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Nee hoor. We hebben vorig jaar gekampeerd (soort van) met huurcamper, 8 km buiten Silverstone. Pubbaas wist ons te vertellen dat hele omgeving in straal van 20 km in teken staat van F1 als het zover is. Hij had op zijn grond een vrachtwagen staan, ex paardentransport. Wat aangepast en schoongemaakt als kampeerplek. Daar sliepen de laatste jaren gasten in van Pirelli tijdens het F1 weekend.
Edit, niet gasten als gasten van pirelli, maar personeel van Pirelli![]()
Ik denk dat jij en ik beide geen idee hebben wat er verder allemaal bij komt kijken qua organisatie. Een jaar is dan heel kort,zeker omdat het de eerste keer is.quote:Op donderdag 4 april 2019 18:33 schreef TagForce het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom niet. Alle plannen liggen al klaar voor uitvoer, alle betrokken aannemers zijn al klaar voor het werk. Het enige waar nu nog op gewacht wordt is het einde van het seizoen en groen licht van FOM.
monteurs en zo slapen in de trailers op het paddock toch?quote:Op vrijdag 5 april 2019 11:47 schreef rubbereend het volgende:
[..]
CP zal wel gebruikt gaan worden om monteurs te huisvesten, dat lijkt me een slim plan. De capaciteit die de FOM vraagt voor personeel en gasten zal wel geblokkeerd worden in Zandvoort en Amsterdam voor de hoge gasten.
Je kan ongeveer 10.000 slaapgasten kwijt in Zandvoort en directe beloopbare omgeving. Hotelbedden zullen er niet veel overblijven.
Want wij in Nederland zijn niet in staat om zo'n grote operatie goed voor te bereiden. Logistiek gaat nooit een probleem zijn als je voor de zomer weet dat het gaat gebeuren.quote:Op vrijdag 5 april 2019 18:11 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Ik denk dat jij en ik beide geen idee hebben wat er verder allemaal bij komt kijken qua organisatie. Een jaar is dan heel kort,zeker omdat het de eerste keer is.
Zo was het niet bedoeldquote:Op zaterdag 6 april 2019 20:18 schreef potjecreme het volgende:
Zelfs over het slapen wordt het een ver pissen wedstrijd.
Nee, dat is het feit dat Assen op Facebook adverteert dat F1 daarheen moetquote:Op zaterdag 6 april 2019 20:18 schreef potjecreme het volgende:
Zelfs over het slapen wordt het een ver pissen wedstrijd.
In Zandvoort gaat het sowieso een probleem zijn.quote:Op zaterdag 6 april 2019 20:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Want wij in Nederland zijn niet in staat om zo'n grote operatie goed voor te bereiden. Logistiek gaat nooit een probleem zijn als je voor de zomer weet dat het gaat gebeuren.
quote:Op zondag 7 april 2019 14:09 schreef bianconeri het volgende:
[..]
In Zandvoort gaat het sowieso een probleem zijn.
quote:Op zaterdag 6 april 2019 20:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Want wij in Nederland zijn niet in staat om zo'n grote operatie goed voor te bereiden. Logistiek gaat nooit een probleem zijn als je voor de zomer weet dat het gaat gebeuren.
Lees het inmiddels overal maar gebaseerd op dit artikel allemaal.quote:Op maandag 8 april 2019 20:25 schreef Kerplunk het volgende:
https://www.motorsportweek.com/news/id/22297
De nuancering van Lammers wijst ook in de richting van 'losse eindjes' of formaliteiten, inderdaad.quote:Op maandag 8 april 2019 22:45 schreef Nattekat het volgende:
Dit is het tweede grote gehucht in een paar weken tijd. Nu nog groter dan de vorige.
Waar rook is, is vuur. Het is gewoon wachten op bevestiging nu.
Eens, dit zit wel goedquote:Op maandag 8 april 2019 22:45 schreef Nattekat het volgende:
Dit is het tweede grote gehucht in een paar weken tijd. Nu nog groter dan de vorige.
Waar rook is, is vuur. Het is gewoon wachten op bevestiging nu.
Die van Zandvoort zijn zo een beetje maximaal, bij Overveen moet de conducteur op het andere spoor staan om te zien of iedereen binnen isquote:Op vrijdag 5 april 2019 13:03 schreef spectrumanalyser het volgende:
Hoeveel treinen denk je dat er per uur op Zandvoort aan Zee kunnen halteren? Bij de Jumbo racedagen waren het 6 treinen per uur, met elk zitplaatsen voor 1002 passagiers.
Het perron van Zandvoort is bij spoor1 240 meter, en spoor2 300 meter lang. de maximumlengte lijkt mij daarmee een trein met 10 treindelen (bakken).
31 maart was een richtdatum, geen harde deadline. Je weet sowieso niet wat er dan rond moest zijn, wellicht zijn er voor die datum wel garanties, plannen oid afgegeven.quote:Op dinsdag 9 april 2019 00:18 schreef needakill het volgende:
Vind het wel apart. Volgens Lammers moest alles rond wezen voor 31 maart
weet iemand of er plannen zijn met de bocht voor het rechte stuk? in 2017 is een Franse c oureur daar overleden tijdens de eerste ronde van een klassiek formule1 evenement.twitter:EWdeVlieger twitterde op maandag 08-04-2019 om 23:08:19Verder had ik nog de volgende mededelingen over #Zandvoort : 1) https://t.co/5r68xBDmb62) SC Zandvoort sportclub ontvangt ¤ 150.000,- om niet dwars te liggen 3) De Prins pakt met zijn kameraden 35 miljoen vastgoedwinst reageer retweet
Duin weg, parkeerplaats weg, langere uitloopstrook.quote:Op dinsdag 9 april 2019 09:08 schreef spectrumanalyser het volgende:
Erik de Vlieger zit er meestal niet ver naast.weet iemand of er plannen zijn met de bocht voor het rechte stuk? in 2017 is een Franse c oureur daar overleden tijdens de eerste ronde van een klassiek formule1 evenement.twitter:EWdeVlieger twitterde op maandag 08-04-2019 om 23:08:19Verder had ik nog de volgende mededelingen over #Zandvoort : 1) https://t.co/5r68xBDmb62) SC Zandvoort sportclub ontvangt ¤ 150.000,- om niet dwars te liggen 3) De Prins pakt met zijn kameraden 35 miljoen vastgoedwinst reageer retweet
https://www.ad.nl/binnenl(...)reanimeerd~a0e7c0aa/
Na de GP van China lees ik.quote:Op maandag 8 april 2019 22:29 schreef heywoodu het volgende:
Zoiets zou toch ook gewoon bevestigd moeten worden door F1 en/of CPZ lijkt me?
Duin opschuiven dan, die is nodig om geluid te temperenquote:Op dinsdag 9 april 2019 09:17 schreef TagForce het volgende:
[..]
Duin weg, parkeerplaats weg, langere uitloopstrook.
Met een beetje goede wil van de ns zou ik verwachten dat er toch wel om de 3 minuten een pendel trein tussen alleen zandvoort en haarlem zou moeten kunnen gaan.quote:Op dinsdag 9 april 2019 07:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die van Zandvoort zijn zo een beetje maximaal, bij Overveen moet de conducteur op het andere spoor staan om te zien of iedereen binnen is
Burgemeester heeft al aangegeven dat de maximale veilige capaciteit 6.000 mensen per uur per trein zijn. Dus je kan met goede wil maximaal 30.000 mensen met de trein kunnen krijgen.quote:Op dinsdag 9 april 2019 10:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Met een beetje goede wil van de ns zou ik verwachten dat er toch wel om de 3 minuten een pendel trein tussen alleen zandvoort en haarlem zou moeten kunnen gaan.
Hoe zit dat met koningsdag in Amsterdam de burgemeester moet daar dan eens gaan kijken.quote:Op dinsdag 9 april 2019 10:52 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Burgemeester heeft al aangegeven dat de maximale veilige capaciteit 6.000 mensen per uur per trein zijn. Dus je kan met goede wil maximaal 30.000 mensen met de trein kunnen krijgen.
goede vergelijkingquote:Op dinsdag 9 april 2019 10:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoe zit dat met koningsdag in Amsterdam de burgemeester moet daar dan eens gaan kijken.
Ben je uberhaupt wel eens op het station van Zandvoort geweest?quote:Op dinsdag 9 april 2019 10:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoe zit dat met koningsdag in Amsterdam de burgemeester moet daar dan eens gaan kijken.
Men wil blijkbaar hetzelfde als in Melbourne, waar trams zorgen voor een continue aan/afvoer van toeschouwers.quote:Op dinsdag 9 april 2019 10:52 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Burgemeester heeft al aangegeven dat de maximale veilige capaciteit 6.000 mensen per uur per trein zijn. Dus je kan met goede wil maximaal 30.000 mensen met de trein kunnen krijgen.
ik dacht dat ze een weekend eerder op het oog hadden? blijft natuurlijk nog steeds gokken zonder lijstquote:Op dinsdag 9 april 2019 10:57 schreef raptorix het volgende:
Er word nu al volop geboekt
https://www.booking.com/s(...)p_filters=&from_sf=1
Alleen is het waarschijnlijk in het weekend van 1 t/m 3 mei.quote:Op dinsdag 9 april 2019 10:57 schreef raptorix het volgende:
Er word nu al volop geboekt
https://www.booking.com/s(...)p_filters=&from_sf=1
6000 mensen per uur dat zijn er maar 100 per minuut. Stel dat men 10 poortjes heeft gemiddeld 6 seconden per poortjes per persoon. Ik vind die 6000 per uur bizar weinig.quote:Op dinsdag 9 april 2019 10:58 schreef rubbereend het volgende:
[..]
goede vergelijking
totaal ander station
totaal ander spoorlay out
totaal ander aantal richtingen
totaal andere capaciteit omgeving
De burgemeester weet waarover hij praat natuurlijk
Ben je echt zo dom? Het gaat niet om de poortjes maar dat er afstand tussen de treinen moet zitten, je kunt niet zomaar een intercity elke 2 minuten laten komen, daarnaast moeten de mensen ook uitstappen, dat gaat niet zo vlot met een smal perron.quote:Op dinsdag 9 april 2019 11:08 schreef Basp1 het volgende:
[..]
6000 mensen per uur dat zijn er maar 100 per minuut. Stel dat men 10 poortjes heeft gemiddeld 6 seconden per poortjes per persoon. Ik vind die 6000 per uur bizar weinig.
Voor 6000 mensen heb je anders maar 120 bussen per uur nodig. Als de berekening zo gemaakt worden kunnen we beter het treinverkeer opdoeken en met bussen gaan rijden.
Dat dat waarschijnlijk de datum zou worden was volgens mij ook al langer bekend.quote:Op dinsdag 9 april 2019 11:06 schreef TagForce het volgende:
[..]
Alleen is het waarschijnlijk in het weekend van 1 t/m 3 mei.
Dat weekend kun je namelijk ook Centerparcs Zandvoort niet boeken. De week(enden) ervoor en erna weer wel.
Ja, want ik zit al vanaf half november te checken elke week of ik in mei Centerparcs kan boekenquote:Op dinsdag 9 april 2019 11:14 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat dat waarschijnlijk de datum zou worden was volgens mij ook al langer bekend.
de langste trein die kan stoppen op Zandvoort aan Zee heeft 1000 zitplaatsen. er kunnen gerust nog wat mensen staan, maar geen honderden.quote:Op dinsdag 9 april 2019 11:08 schreef Basp1 het volgende:
[..]
6000 mensen per uur dat zijn er maar 100 per minuut. Stel dat men 10 poortjes heeft gemiddeld 6 seconden per poortjes per persoon. Ik vind die 6000 per uur bizar weinig.
Voor 6000 mensen heb je anders maar 120 bussen per uur nodig. Als de berekening zo gemaakt worden kunnen we beter het treinverkeer opdoeken en met bussen gaan rijden.
In het verleden is bij grote evenementen wel vaker met 8 treinen per uur tussen Haarlem en Zandvoort gereden. Dat kan prima dusquote:Op dinsdag 9 april 2019 11:20 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
de langste trein die kan stoppen op Zandvoort aan Zee heeft 1000 zitplaatsen. er kunnen gerust nog wat mensen staan, maar geen honderden.
toch heb je bij deze getallen al snel het einde bereikt. het is onmogelijk om elke 3 minuten een trein te sturen. zodra twee treinen te dicht naderen, is er een veiligheidsprobleem. het baanvak is niet ingericht om met zulke hoge frequenties te rijden. om de 10 minuten een trein is realistisch.
ga er maar vanuit dat de organisatie alle capaciteit die ze voor de FOM moeten leveren al geblockt hebbenquote:Op dinsdag 9 april 2019 11:06 schreef TagForce het volgende:
[..]
Alleen is het waarschijnlijk in het weekend van 1 t/m 3 mei.
Dat weekend kun je namelijk ook Centerparcs Zandvoort niet boeken. De week(enden) ervoor en erna weer wel.
wel mooi dat je het beter denkt te weten dan de burgemeester die over de veiligheid gaat. Er is bijvoorbeeld een verschil in maximale capaciteit die kan en die je veilig zou willen.quote:Op dinsdag 9 april 2019 11:08 schreef Basp1 het volgende:
[..]
6000 mensen per uur dat zijn er maar 100 per minuut. Stel dat men 10 poortjes heeft gemiddeld 6 seconden per poortjes per persoon. Ik vind die 6000 per uur bizar weinig.
Voor 6000 mensen heb je anders maar 120 bussen per uur nodig. Als de berekening zo gemaakt worden kunnen we beter het treinverkeer opdoeken en met bussen gaan rijden.
Maar in Assen zitten de pendelbussen ook vol met mensen die staan. Dus dat kan prima.quote:Op dinsdag 9 april 2019 11:24 schreef spectrumanalyser het volgende:
als je gelede bussen inzet, dan kun je per rit 191 passagiers vervoeren. in de bus is een zitplaats wel verplicht, meer dan 191 is niet toegestaan.
misschien.quote:Op dinsdag 9 april 2019 11:32 schreef rubbereend het volgende:
[..]
wel mooi dat je het beter denkt te weten dan de burgemeester die over de veiligheid gaat. Er is bijvoorbeeld een verschil in maximale capaciteit die kan en die je veilig zou willen.
120 bussen achter elkaar is trouwens een enorme slinger aan bussen
Ach lekker op het fietsjequote:Op dinsdag 9 april 2019 11:30 schreef CrashO het volgende:
't zal een combinatie moeten worden. Treinen laten pendelen met 6 treinen per uur. Gelede bussen naar P&R's buiten een 10km cirkel. En dan nog proberen om zoveel mogelijk mensen al eerder naar Zandvoort te laten komen zodat ze niet allemaal op hetzelfde moment hoeven te arriveren. Een Max Verstappen camping op loopafstand realiseren oid. In Oostenrijk kwam daar ook al rustig 20k man op af, dus daar kan je ook een flinke winst op de vervoersstroom mee realiseren.
Alleen als iedereen tegelijk weer terug naar huis wilt op zondag... tsja
twitter:redbullracing twitterde op dinsdag 09-04-2019 om 11:42:52Hands up if you'd like to see @Max33Verstappen get a home grand prix!? 🙌🇳🇱 https://t.co/4LJG0NpYsH reageer retweet
Ik had het over 3 minuten, met 2 perrons zit er dus 6 minuten tussen 2 treinen per perron.quote:Op dinsdag 9 april 2019 11:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het gaat niet om de poortjes maar dat er afstand tussen de treinen moet zitten, je kunt niet zomaar een intercity elke 2 minuten laten komen, daarnaast moeten de mensen ook uitstappen, dat gaat niet zo vlot met een smal perron.
Dat is veel te veel. Spa GA is 130¤.quote:Op dinsdag 9 april 2019 11:46 schreef spectrumanalyser het volgende:
laten we alvast speculeren over de ticketprijs.
250 euro toegang tot de duinen op racedag. is dat wat?
Alleen het stuk tussen Haarlem en Zandvoort is maar twee sporen. Dan wordt het lastig om treinen achter elkaar te sturen als je ze in Zandvoort op twee perrons niet kwijt kan.quote:Op dinsdag 9 april 2019 11:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik had het over 3 minuten, met 2 perrons zit er dus 6 minuten tussen 2 treinen per perron.
Hoe doet men het met concerten of voetbalwedstrijden bij de kuip om in korte tijd weer zoveel mensen te vervoeren met ook maar 2 perrons.
het vervoer bij voetbalwedstrijden is echt een vak apart. soort veevervoer. De noodrem werkt dan niet, er is extra beveiliging bij en de trein heeft voorrang op alles.quote:Op dinsdag 9 april 2019 11:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik had het over 3 minuten, met 2 perrons zit er dus 6 minuten tussen 2 treinen per perron.
Hoe doet men het met concerten of voetbalwedstrijden bij de kuip om in korte tijd weer zoveel mensen te vervoeren met ook maar 2 perrons.
20.000 man vanaf Amsterdam op het fietsje naar Amsterdam Beach, gaat ook ongenadig hard vastlopen op de kruisingen en fietsstroken in Haarlem.quote:
Je komt uberhaupt wel eens op een station? Ten eerste komen de mensen bij de Arena vanaf verschillende kanten, met verschillende treinen, bovendien komt de helft met de auto, een groot deel met de metro en of fiets, en maar een heel klein deel met de trein.quote:Op dinsdag 9 april 2019 11:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik had het over 3 minuten, met 2 perrons zit er dus 6 minuten tussen 2 treinen per perron.
Hoe doet men het met concerten of voetbalwedstrijden bij de kuip om in korte tijd weer zoveel mensen te vervoeren met ook maar 2 perrons.
Ik gok op nul euro als je in de duinen aan de andere kant van het hek gaat staanquote:Op dinsdag 9 april 2019 11:46 schreef spectrumanalyser het volgende:
laten we alvast speculeren over de ticketprijs.
250 euro toegang tot de duinen op racedag. is dat wat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |