Trein, fiets bussen vanaf opstapplaatsen door heel Nederland of met pendelbussen vanaf een aantal grote parkeerplaatsen in de omgeving. Zo zullen ze het moeten doen om er geen chaos van te maken.quote:
Kom je om een andere reden kun je een ontheffing aanvragen. gebieden worden wel vaker afgesloten voor verkeer met regelingen. Zandvoort onbeperkt bereikbaar laten zijn voor auto's is vragen om problemenquote:Op vrijdag 29 maart 2019 08:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat gaat niet lukken, zit natuurlijk wel meer dan alleen een circuit daar
dat is een ding dat zeker is, wel benieuwd hoe ze het gaan doen mocht het zover komenquote:Op vrijdag 29 maart 2019 10:54 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Kom je om een andere reden kun je een ontheffing aanvragen. gebieden worden wel vaker afgesloten voor verkeer met regelingen. Zandvoort onbeperkt bereikbaar laten zijn voor auto's is vragen om problemen
En hoe doen we dat voor de crew? Mensen van de teams, van de FIA, van het circuit zelf. Alle personeel van de hospitality van ieder team en iedere grote sponsor, catering enz. F1 is een gigantisch circus, waar veel meer personeel bij hoort dan je denkt. Ik denk zelfs dat Zandvoort die niet eens zelf kan huisvesten.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 09:03 schreef Joppy het volgende:
[..]
Pendelbussen.
Zorg voor een x aantal parkeerplaatsen op goed bereikbare plaatsen rondom Haarlem (denk aan westelijk havengebied, beverwijkse bazaar, Schiphol, floriade terrein hoofddorp).
Toegang tot de parkeerterreinen alleen via voorverkoop icm ticket voor de GP. De toeloop kan je spreiden door een tijdvak te verbinden aan de parkeerkaart (aldanniet met prijsdifferentiatie voor de verschillende tijdvakken).Zo kan je de bussen ook gericht inzetten.
Het lijkt mij sowieso verstandig om geen losse tickets te verkopen, maar altijd icm een vervoersmethode (treinkaartje, parkeerplaats, desnoods fietsenstalling).
Niet hetzelfde. Groen en Geel (vrijwel) direct aangesloten op de snelweg, met meerdere afritten. Crew zit vaak in lokale B&B’s en komen binnendoor vanuit het Westen aanrijden. Spa is veel minder ingeklemd dan Zandvoort.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 18:11 schreef Nattekat het volgende:
Spa ligt in niemandsland. De stad Spa zelf is nog een stuk rijden, het als Haarlem voor Zandvoort. Daar gaat het helemaal prima, dus dan moet het in toeristenoord Zandvoort ook wel lukken.
Als er überhaupt geen ruimte zou zijn om op een racecircuit alle toebehoren voor een GP te kunnen huisvesten, dan moeten ze er al niet eens aan beginnenquote:Op vrijdag 29 maart 2019 18:08 schreef Fer het volgende:
[..]
En hoe doen we dat voor de crew? Mensen van de teams, van de FIA, van het circuit zelf. Alle personeel van de hospitality van ieder team en iedere grote sponsor, catering enz. F1 is een gigantisch circus, waar veel meer personeel bij hoort dan je denkt. Ik denk zelfs dat Zandvoort die niet eens zelf kan huisvesten.
Daarnaast hebben we nog directeuren en hoge gasten/zakenpartners van grote sponsors die uitgenodigd worden. Moeten die tussen het volk met een volgepropte pendelbus? Iedereen invliegen met een heli is ook wel beetje overdreven.
Tenslotte, waar leg je de grens? Beetje lullig als ik een pannekoek wil eten in Heemstede of Cruqius of en boodschap in Haarlem wil doen, dat ik er niet meer in mag. Of wil je echt voor Zandvoort pas afsluiten, maar dan is het leed al geschied.
Je maakt er een veel te groot probleem van. Het vervoer kan geregeld worden, klaar.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 18:23 schreef Fer het volgende:
[..]
Niet hetzelfde. Groen en Geel (vrijwel) direct aangesloten op de snelweg, met meerdere afritten. Crew zit vaak in lokale B&B’s en komen binnendoor vanuit het Westen aanrijden. Spa is veel minder ingeklemd dan Zandvoort.
Het is zo erg, dat ik als Amsterdammer in de zomer liever naar Camperduin of Petten ga, of Langeveldse Slag, ipv Zandvoort.
Zandvoort heeft dan weer het geluk dat het in de directe omgeving van het circuit barst van de hotels waar crew gebruik van kan maken.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 18:23 schreef Fer het volgende:
[..]
Niet hetzelfde. Groen en Geel (vrijwel) direct aangesloten op de snelweg, met meerdere afritten. Crew zit vaak in lokale B&B’s en komen binnendoor vanuit het Westen aanrijden. Spa is veel minder ingeklemd dan Zandvoort.
Het is zo erg, dat ik als Amsterdammer in de zomer liever naar Camperduin of Petten ga, of Langeveldse Slag, ipv Zandvoort.
Ergens van mei-augustusquote:Op vrijdag 29 maart 2019 19:54 schreef shiznuts het volgende:
De eerste en laatste race zal 't vast niet worden, maar is er al een idee wanneer 'ie dan in de kalender gaat vallen?
Ja. En in de duinen langs het circuit ga ik verhoogde scheidsrechterstoelen verhuren. je ziet ze weleens bij tennis.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 19:40 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik parkeer op het paddock of ik kom niet hoor.
Was er iemand die dat serieus al had verwacht dan voor 2020?quote:Op donderdag 4 april 2019 12:14 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ook zie je Zandvoort niet op de concept kalenders. zelfs niet als opmerking.
zoals Lammers zei, als je de kans nu niet pakt krijg je voorlopig geen kans meer.quote:Op donderdag 4 april 2019 12:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Was er iemand die dat serieus al had verwacht dan voor 2020?
Er moet nog genoeg gebeuren op en rond het circuit voordat je de F1 kunt ontvangen. Ik ga ervan uit dat als Zandvoort al terugkeert op de kalender, het op z'n vroegst in de tweede helft van 2021 zal zijn. Maar kan ook zomaar nog een jaar later zijn.
Kans pakken wil niet zeggen dat je volgend jaar al meteen op de kalender staat. Als er daadwerkelijk een deal komt dan kan het moment dat je daadwerkelijk wordt ingeroosterd zomaar nog 1 of 2 jaar later pas zijn.quote:Op donderdag 4 april 2019 12:20 schreef rubbereend het volgende:
[..]
zoals Lammers zei, als je de kans nu niet pakt krijg je voorlopig geen kans meer.
er komen alleen een aantal plekken vrij, dus de kans dient zich nu aan. En de FOM gaat echt niet jaren met je liggen leuren tot je wel of niet kan. De kans is er nu, dus moet je hem nu grijpen.quote:Op donderdag 4 april 2019 12:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Kans pakken wil niet zeggen dat je volgend jaar al meteen op de kalender staat. Als er daadwerkelijk een deal komt dan kan het moment dat je daadwerkelijk wordt ingeroosterd zomaar nog 1 of 2 jaar later pas zijn.
Dat ontken ik ook niet. Het is zeker belangrijk om nu die deal te maken. Maar in 2020 al op de kalender is gewoon niet zo realistisch. Dat weten ze in Zandvoort waarschijnlijk ook wel. Gewoon lekker insteken op 2021 en dat extra jaartje pakken om alles financieel, logistiek en circuittechnisch op orde te krijgen.quote:Op donderdag 4 april 2019 12:26 schreef rubbereend het volgende:
[..]
er komen alleen een aantal plekken vrij, dus de kans dient zich nu aan. En de FOM gaat echt niet jaren met je liggen leuren tot je wel of niet kan. De kans is er nu, dus moet je hem nu grijpen.
wat zou er niet realistisch zijn? De ingrepen aan het circuit zijn relatief kleinquote:Op donderdag 4 april 2019 12:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat ontken ik ook niet. Het is zeker belangrijk om nu die deal te maken. Maar in 2020 al op de kalender is gewoon niet zo realistisch. Dat weten ze in Zandvoort waarschijnlijk ook wel. Gewoon lekker insteken op 2021 en dat extra jaartje pakken om alles financieel, logistiek en circuittechnisch op orde te krijgen.
Gaat altijd meer tijd kosten dan je denkt. Niet alleen het circuit, maar alles eromheen. Letterlijk en figuurlijk.quote:Op donderdag 4 april 2019 12:37 schreef rubbereend het volgende:
[..]
wat zou er niet realistisch zijn? De ingrepen aan het circuit zijn relatief klein
Juni.quote:Op donderdag 4 april 2019 12:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gaat altijd meer tijd kosten dan je denkt. Niet alleen het circuit, maar alles eromheen. Letterlijk en figuurlijk.
Maar we zullen het wel zien. De conceptkalender voor het jaar erop verschijnt meestal ergens in augustus of zo dacht ik.
Ik zou niet weten waarom niet. Alle plannen liggen al klaar voor uitvoer, alle betrokken aannemers zijn al klaar voor het werk. Het enige waar nu nog op gewacht wordt is het einde van het seizoen en groen licht van FOM.quote:Op donderdag 4 april 2019 18:26 schreef Mansjester het volgende:
Zandvoort gaat niet gebeuren. Dit krijg je nooit binnen een jaar gefixed
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |