Er wordt overheidsgeld geïnvesteerd in een verwaarloosd circuit en infrastructuur, met als gevolg dat er een evenement dat heel veel mensen aantrekt georganiseerd kan worden.quote:Op woensdag 27 maart 2019 09:29 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Belachelijk dat er overheidsgeld geinvesteerd wordt voor een commercieel sportevenement.
Dat vind ik overigens ook als het om voetbal gaat.
Ik ben Formule 1 liefhebber, maar ook al gaat het slechts om 4 miljoen, ik vind dat zo'n über-commerciële sport zichzelf dan maar moet bedruipen (en dat geldt dan dus ook voor de circuits).
Bovendien vind ik Zandvoort zwaar verouderd, dus ik ben reuze benieuwd hoe ze dat circuit Grand Prix waardig gaan krijgen.
Buiten dat komt het uit een potje bekostigd door mensen waarvoor het in dit geval ook nog eens bedoeld is : Toeristen.quote:Op woensdag 27 maart 2019 09:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er wordt overheidsgeld geïnvesteerd in een verwaarloosd circuit en infrastructuur, met als gevolg dat er een evenement dat heel veel mensen aantrekt georganiseerd kan worden.
Alles is commercieel hè
Pas als ze echt in de F1 gaan investeren wordt het een ander verhaal.
Ligt er nogal aan waar in geïnvesteerd wordt. Een investering in de infrastructuur is bijvoorbeeld niet alleen voor het sportevenement.quote:Op woensdag 27 maart 2019 09:29 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Belachelijk dat er overheidsgeld geinvesteerd wordt voor een commercieel sportevenement.
Dat vind ik overigens ook als het om voetbal gaat.
Dan ken je het verhaal van de A4 bij Leiden nog nietquote:Op woensdag 27 maart 2019 12:01 schreef StretchingKoala het volgende:
4 mil valt toch wel mee, als ik alleen al kijk wat gemeente Tilburg weggooit aan afzichtelijke kunst en bij voorbaat mislukte verkeersprojecten dan vind ik 4 mil voor een F1 GP en verbeterde infrastructuur een koopje.
(laatste project in tilburg is een mini golfbaan op een city ring voor 150K)
Zijn ze er nou al uit wat de uiteindelijke bedoeling is?quote:Op woensdag 27 maart 2019 12:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan ken je het verhaal van de A4 bij Leiden nog niet
Sigaar uit eigen doos dusquote:Op woensdag 27 maart 2019 12:02 schreef rubbereend het volgende:
Die 4 miljoen wordt ook voor een groot deel opgehoest door de toeristen dus de impact voor de bevolking is redelijk klein qua financiën
Nu al zin in domme mensen die precies in dat weekeinde precies op dat strand moeten gaan liggen en dan boos gaan doen over de druktequote:Op woensdag 27 maart 2019 12:48 schreef butz0rs het volgende:
Ik hoop dat het doorgaat. Hopelijk in de zomer zodat het samen met alle strandbezoekers een totale chaos wordt. Ramptoerisme
Neequote:Op woensdag 27 maart 2019 12:29 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zijn ze er nou al uit wat de uiteindelijke bedoeling is?
Zou mij niks verbazen als er 2M geïnvesteerd wordt en de andere 2M in de zakken van huiseigenaren verdwijnt die “schadeloos” gesteld willen worden voor hinder door een bredere weg.quote:Op woensdag 27 maart 2019 09:29 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Belachelijk dat er overheidsgeld geinvesteerd wordt voor een commercieel sportevenement.
Dat vind ik overigens ook als het om voetbal gaat.
Ik ben Formule 1 liefhebber, maar ook al gaat het slechts om 4 miljoen, ik vind dat zo'n über-commerciële sport zichzelf dan maar moet bedruipen (en dat geldt dan dus ook voor de circuits).
Bovendien vind ik Zandvoort zwaar verouderd, dus ik ben reuze benieuwd hoe ze dat circuit Grand Prix waardig gaan krijgen.
het is 1 miljoen per jaar voor bereikbaarheid. Dat gaat dus in een extra weg bijvoorbeeld. en het zal wel gaan zitten extra voorzieningen rond het station en eventueel plekken waar tijdelijke busstations komen.quote:Op woensdag 27 maart 2019 14:47 schreef Fer het volgende:
[..]
Zou mij niks verbazen als er 2M geïnvesteerd wordt en de andere 2M in de zakken van huiseigenaren verdwijnt die “schadeloos” gesteld willen worden voor hinder door een bredere weg.
voor 1 miljoen heb je niet veel wegquote:Op woensdag 27 maart 2019 14:52 schreef rubbereend het volgende:
[..]
het is 1 miljoen per jaar voor bereikbaarheid. Dat gaat dus in een extra weg bijvoorbeeld. en het zal wel gaan zitten extra voorzieningen rond het station en eventueel plekken waar tijdelijke busstations komen.
het gaar maar over een klein stukje aldus de burgemeesterquote:
oftewel de bereikbaarheid wordt niet beterquote:Op woensdag 27 maart 2019 15:15 schreef rubbereend het volgende:
[..]
het gaar maar over een klein stukje aldus de burgemeester
Maakt wel verschilletje of je 4 plekken hebt om bussen te laten stoppen of 1. Klein detail maar kan best wat schelen. Sowieso willen ze vooral inzetten op openbaar vervoer.quote:Op woensdag 27 maart 2019 15:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
oftewel de bereikbaarheid wordt niet beter
ze zullen wel moeten maar 1 miljoen is een druppel op een gloeiende plaat in dit gevalquote:Op woensdag 27 maart 2019 15:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Maakt wel verschilletje of je 4 plekken hebt om bussen te laten stoppen of 1. Klein detail maar kan best wat schelen. Sowieso willen ze vooral inzetten op openbaar vervoer.
Daarom hebben ze er ook wat meer nodig Alle beetjes helpenquote:Op woensdag 27 maart 2019 15:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
ze zullen wel moeten maar 1 miljoen is een druppel op een gloeiende plaat in dit geval
Dat laatste, als ze ingrepen doen zal het zijn om die verbindingen en aansluitingen te verbeteren. Bereikbaarheid per auto ga je niet even snel verbeteren.quote:Op woensdag 27 maart 2019 15:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Maakt wel verschilletje of je 4 plekken hebt om bussen te laten stoppen of 1. Klein detail maar kan best wat schelen. Sowieso willen ze vooral inzetten op openbaar vervoer.
quote:Op woensdag 27 maart 2019 15:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
oftewel de bereikbaarheid wordt niet beter
dat ja, een extra uitvalsweg zal ook misschien worden vrijgehouden voor spoeddiensten zodat de andere twee voor fietsers en pendelbussen ingezet wordt.quote:Op woensdag 27 maart 2019 15:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Maakt wel verschilletje of je 4 plekken hebt om bussen te laten stoppen of 1. Klein detail maar kan best wat schelen. Sowieso willen ze vooral inzetten op openbaar vervoer.
De burgemeester kan ook alleen over wegen van zijn eigen gemeente beslissen. Het aanpassen van A en N wegen wordt door het rijk of de provincie gedaan.quote:Op woensdag 27 maart 2019 15:15 schreef rubbereend het volgende:
[..]
het gaar maar over een klein stukje aldus de burgemeester
het vervoersplan wordt natuurlijk in samenwerking met allen betrokken partijen opgesteldquote:Op woensdag 27 maart 2019 15:43 schreef butz0rs het volgende:
[..]
De burgemeester kan ook alleen over wegen van zijn eigen gemeente beslissen. Het aanpassen van A en N wegen wordt door het rijk of de provincie gedaan.
Oftewel, verkeersopstoppingen kan de burgemeester makkelijk afschuiven op de provincie en problemen met het openbaar vervoer op de betreffende vervoerder.
Ach, files op de wegen in en rond Haarlem zijn er zelden, het loopt vast voor Zandvoort.quote:Op woensdag 27 maart 2019 15:43 schreef butz0rs het volgende:
[..]
De burgemeester kan ook alleen over wegen van zijn eigen gemeente beslissen. Het aanpassen van A en N wegen wordt door het rijk of de provincie gedaan.
Oftewel, verkeersopstoppingen kan de burgemeester makkelijk afschuiven op de provincie en problemen met het openbaar vervoer op de betreffende vervoerder.
ik denk dat je het toch een beetje onderschat, op een weekend stranddag staat er toch echt wel file voor Haarlemquote:Op woensdag 27 maart 2019 15:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ach, files op de wegen in en rond Haarlem zijn er zelden, het loopt vast voor Zandvoort.
Dat is hooguit langzaam rijden.quote:Op woensdag 27 maart 2019 16:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik denk dat je het toch een beetje onderschat, op een weekend stranddag staat er toch echt wel file voor Haarlem
die provinciale wegen gaan gewoon dichtquote:Op donderdag 28 maart 2019 19:56 schreef Fer het volgende:
Blijf me toch afvragen hoe ze dat willen doen met al het verkeer, dat alleen bij Haarlem of Heemstede in beide gevallen over een smalle 30km weg door een woonwijk moet.
Of gaan ze eindelijk de N205 direct op de N208 aansluiten via een tunnel?
En dan, met de boot?quote:Op donderdag 28 maart 2019 23:33 schreef rubbereend het volgende:
[..]
die provinciale wegen gaan gewoon dicht
dat gaat niet lukken, zit natuurlijk wel meer dan alleen een circuit daarquote:Op donderdag 28 maart 2019 23:33 schreef rubbereend het volgende:
[..]
die provinciale wegen gaan gewoon dicht
Pendelbussen.quote:
Alleen voor de Engelsenquote:
Alleen bewoners met ontheffing toelaten op evenementdagen. Gebeurt bij wel meer evenementen.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 08:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat gaat niet lukken, zit natuurlijk wel meer dan alleen een circuit daar
Mogen ze wel opschieten. Als ze nu beginnen zijn ze in 2024 pas klaar gok ikquote:Op donderdag 28 maart 2019 19:56 schreef Fer het volgende:
Blijf me toch afvragen hoe ze dat willen doen met al het verkeer, dat alleen bij Haarlem of Heemstede in beide gevallen over een smalle 30km weg door een woonwijk moet.
Of gaan ze eindelijk de N205 direct op de N208 aansluiten via een tunnel?
Trein, fiets bussen vanaf opstapplaatsen door heel Nederland of met pendelbussen vanaf een aantal grote parkeerplaatsen in de omgeving. Zo zullen ze het moeten doen om er geen chaos van te maken.quote:
Kom je om een andere reden kun je een ontheffing aanvragen. gebieden worden wel vaker afgesloten voor verkeer met regelingen. Zandvoort onbeperkt bereikbaar laten zijn voor auto's is vragen om problemenquote:Op vrijdag 29 maart 2019 08:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat gaat niet lukken, zit natuurlijk wel meer dan alleen een circuit daar
dat is een ding dat zeker is, wel benieuwd hoe ze het gaan doen mocht het zover komenquote:Op vrijdag 29 maart 2019 10:54 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Kom je om een andere reden kun je een ontheffing aanvragen. gebieden worden wel vaker afgesloten voor verkeer met regelingen. Zandvoort onbeperkt bereikbaar laten zijn voor auto's is vragen om problemen
En hoe doen we dat voor de crew? Mensen van de teams, van de FIA, van het circuit zelf. Alle personeel van de hospitality van ieder team en iedere grote sponsor, catering enz. F1 is een gigantisch circus, waar veel meer personeel bij hoort dan je denkt. Ik denk zelfs dat Zandvoort die niet eens zelf kan huisvesten.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 09:03 schreef Joppy het volgende:
[..]
Pendelbussen.
Zorg voor een x aantal parkeerplaatsen op goed bereikbare plaatsen rondom Haarlem (denk aan westelijk havengebied, beverwijkse bazaar, Schiphol, floriade terrein hoofddorp).
Toegang tot de parkeerterreinen alleen via voorverkoop icm ticket voor de GP. De toeloop kan je spreiden door een tijdvak te verbinden aan de parkeerkaart (aldanniet met prijsdifferentiatie voor de verschillende tijdvakken).Zo kan je de bussen ook gericht inzetten.
Het lijkt mij sowieso verstandig om geen losse tickets te verkopen, maar altijd icm een vervoersmethode (treinkaartje, parkeerplaats, desnoods fietsenstalling).
Niet hetzelfde. Groen en Geel (vrijwel) direct aangesloten op de snelweg, met meerdere afritten. Crew zit vaak in lokale B&B’s en komen binnendoor vanuit het Westen aanrijden. Spa is veel minder ingeklemd dan Zandvoort.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 18:11 schreef Nattekat het volgende:
Spa ligt in niemandsland. De stad Spa zelf is nog een stuk rijden, het als Haarlem voor Zandvoort. Daar gaat het helemaal prima, dus dan moet het in toeristenoord Zandvoort ook wel lukken.
Als er überhaupt geen ruimte zou zijn om op een racecircuit alle toebehoren voor een GP te kunnen huisvesten, dan moeten ze er al niet eens aan beginnenquote:Op vrijdag 29 maart 2019 18:08 schreef Fer het volgende:
[..]
En hoe doen we dat voor de crew? Mensen van de teams, van de FIA, van het circuit zelf. Alle personeel van de hospitality van ieder team en iedere grote sponsor, catering enz. F1 is een gigantisch circus, waar veel meer personeel bij hoort dan je denkt. Ik denk zelfs dat Zandvoort die niet eens zelf kan huisvesten.
Daarnaast hebben we nog directeuren en hoge gasten/zakenpartners van grote sponsors die uitgenodigd worden. Moeten die tussen het volk met een volgepropte pendelbus? Iedereen invliegen met een heli is ook wel beetje overdreven.
Tenslotte, waar leg je de grens? Beetje lullig als ik een pannekoek wil eten in Heemstede of Cruqius of en boodschap in Haarlem wil doen, dat ik er niet meer in mag. Of wil je echt voor Zandvoort pas afsluiten, maar dan is het leed al geschied.
Je maakt er een veel te groot probleem van. Het vervoer kan geregeld worden, klaar.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 18:23 schreef Fer het volgende:
[..]
Niet hetzelfde. Groen en Geel (vrijwel) direct aangesloten op de snelweg, met meerdere afritten. Crew zit vaak in lokale B&B’s en komen binnendoor vanuit het Westen aanrijden. Spa is veel minder ingeklemd dan Zandvoort.
Het is zo erg, dat ik als Amsterdammer in de zomer liever naar Camperduin of Petten ga, of Langeveldse Slag, ipv Zandvoort.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |