abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185176526
Originele OP:

quote:
TS leeft dus die kantoor leven en merkt vaak dingen op die best irritant zijn.

Laten we ze hier opsommen ^O^

- Iemand is dus aan de telefoon en er komt een collega binnen die wilt wat vragen. Ipv dat die collega later terug komt gaat deze collega er naast staan en wachten totdat de ander is uitgebeld.....Zeer vervelend. Vaak is het dan ook nog een nutteloze kut vraag van "wil je wat te drinken ".
pi_185176538
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 18:08 schreef daNpy het volgende:

[..]

Eens, maar dat is niet wat er staat. Er staat dat mensen onderling een andere taal praten op het werk, niet dat dit tijdens de lunch aan dezelfde tafel is ;)
Lunch aan dezelfde tafel maak jij ervan. ;) De specifieke situatie wordt inderdaad niet beschreven, daarom had ik het ook over 'gezelschap' in algemene zin. Aangezien jij over wildvreemden begon en dat een kromme vergelijking is.
pi_185177115
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 18:27 schreef Chia het volgende:
Originele OP:

[..]

Tja diegene zal wel in een tokkie omgeving werken.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 19:04:01 #4
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_185177176
Bij ons werken ook twee Friezen. Die spreken nooit Fries met elkaar als er anderen bij zijn, is wel zo prettig want je kunt je dan nog mengen in een gesprek als je wilt. En het is ook gewoon netjes in gezelschap.

Niettemin blijft het een schitterende taal om naar te luisteren O+
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_185177241
2 weken op kantoor en heb al meer geroddel gehoord dan in de brugklas
pi_185182936
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 19:08 schreef BredeBroeder het volgende:
Dit blijft mij ook altijd verbazen. Denk je eindelijk af te zijn van dit soort kinderachtige gedrag, maar neee hoor.
pi_185183090
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 17:54 schreef Chia het volgende:
In gezelschap (dus geen wildvreemden in het openbaar) van anderen is het wel de fatsoensnorm om dan de gemeenschappelijke taal te spreken ja. Of in ieder geval proberen dat te doen. Dat niet iedereen even fatsoenlijk is staat daar los van.
Tijdens het werk is is de voertaal Engels in verband met 1 enkele collega die ~50% Nederlandse taalbeheersing heeft. Maar tijdens de lunch ed schakel ik gewoon over op Nederlands hoor. Ook als die collega naast me zit.

Ik heb geen probleem om dingen te verduidelijken in het Engels. Maar ik wil gewoon in mijn moerstaal kunnen brabbelen op momenten. Behalve wanneer het van belang is voor de werkzaamheden, dan schakel ik over op Engels.

Hoewel mijn Engels prima is, is het gewoon erg vermoeiend om constant heen en weer te schakelen wanneer het niet noodzakelijk is.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2019 22:16:26 ]
  vrijdag 22 februari 2019 @ 22:37:39 #8
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_185183815
Ik werk in Limburg en over het algemeen wordt in de kantine wel normaal gepraat, maar als er door een Limburger een vraag wordt gesteld aan de verteller van een verhaal (ook Limburger), gaan ze ineens onderling lopen brabbelen.

Ik luister dan niet meer, ik versta geen Kruimelvlaais :+
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_185237017
Haha net een e-mail gekregen die goed in dit topic past.

Gisteren per toeval vreemde, afwijkende prijzen in onze app ontdekt dus vanochtend melding van gemaakt. Gevraagd bij een collega, Barbara, maar die kon me ook niet helpen, dus stuurde zij het door naar de, volgens haar, juiste persoon genaamd Anne.

Anne stuurt daarop een e-mail naar onze de verantwoordelijke collega's, met Barbara en mij in cc met daarna een afzonderlijk e-mailtje naar alleen ons twee met daarin:

"Ik zou het toekomst heel fijn vinden als jullie eerst op intranet kijken wie de verantwoordelijke persoon is en jullie deze persoon dan ook direct zelf contacteren. Als deze persoon afwezig is, krijgen jullie een out of office bericht met daarin de naam en het e-mailadres van de vervangende contactpersoon. Kleine hint: Ik ben het niet."

Tjoooongejonge. Wat denk jou joh, snikkel. Als ik "Dynamic Pricing Portugal App" of soortgelijke keywords in het zoekvak intik krijg ik een fucking lijst van 100 pricing collega's te zien. Helpt me ook niet echt verder, much? :')

Bonus:
Net Anne's profiel op intranet bekeken. Binnen het bedrijf sinds 2008 en nog steeds junior. :') Ik vertelde dit net binnen mijn team en blijkbaar had mijn collega al eens een aanvaring met haar omdat zij op Anne's afdeling koffie haalde en daar werd Anne boos om want "die koffie gaat op onze kostenplaats".

Sneu figuur maat...

[ Bericht 0% gewijzigd door Hojdhopper op 25-02-2019 16:04:20 ]
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_185237106
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 15:55 schreef Hojdhopper het volgende:
Haha net een e-mail gekregen dat goed in dit topic past.

Gisteren per toeval vreemde, afwijkende prijzen in onze app ontdekt dus vanochtend melding van gemaakt. Gevraagd bij een collega, Barbara, maar die kon me ook niet helpen, dus stuurde zij het door naar de, volgens haar, juiste persoon genaamd Anne.

Anne stuurt daarop een e-mail naar onze de verantwoordelijke collega's, met Barbara en mij in cc met daarna een afzonderlijk e-mailtje naar alleen ons twee met daarin:

"Ik zou het toekomst heel fijn vinden als jullie eerst op intranet kijken wie de verantwoordelijke persoon is en jullie deze persoon dan ook direct zelf contacteren. Als deze persoon afwezig is, krijgen jullie een out of office bericht met daarin de naam en het e-mailadres van de vervangende contactpersoon. Kleine hint: Ik ben het niet."

Tjoooongejonge. Wat denk jou joh, snikkel. Als ik "Dynamic Pricing Portugal App" of soortgelijke keywords in het zoekvak intik krijg ik een fucking lijst van 100 pricing collega's te zien. Helpt me ook niet echt verder, much? :')

Bonus:
Net Anne's profiel op intranet bekeken. Binnen het bedrijf sinds 2008 en nog steeds junior. :') Ik vertelde dit net binnen mijn team en blijkbaar had mijn collega al eens een aanvaring met haar omdat zij op Anne's afdeling koffie haalde en daar werd Anne boos om want "die koffie gaat op onze kostenplaats".

Sneu figuur maat...
Dat zijn altijd wel leuke mails, daar moet je juist lekker op doorzagen.
Anne heeft kennelijk enorm veel last van mails, dus waarom er nog niet een follow-up mailwisseling met een mailtje of 30 achteraan gooien, liefst met nog wat meer mensen in de CC?:P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_185237179
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 15:59 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat zijn altijd wel leuke mails, daar moet je juist lekker op doorzagen.
Anne heeft kennelijk enorm veel last van mails, dus waarom er nog niet een follow-up mailwisseling met een mailtje of 30 achteraan gooien, liefst met nog wat meer mensen in de CC?:P
Dat zou idd effectief zijn ja. Jammer genoeg (of misschien ook beter) was Barbara me voor met een beleefd antwoord. Waarschijnlijk was mijn antwoord niet zo netjes geweest, of ja, misschien sarcastisch. Al had ze dat waarschijnlijk ook niet gesnapt.
pi_185237315
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 16:04 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Dat zou idd effectief zijn ja. Jammer genoeg (of misschien ook beter) was Barbara me voor met een beleefd antwoord. Waarschijnlijk was mijn antwoord niet zo netjes geweest, of ja, misschien sarcastisch. Al had ze dat waarschijnlijk ook niet gesnapt.
Maar weet je nou al wel bij wie je wel moet zijn of niet? Anders zou ik nog even een schijnheilige e-mail sturen over je intranetstruggles.

Moet ze maar niet zo vaag en passief-agressief doen, dan roep je een e-mailvloed ook gewoon over jezelf af. :~
pi_185237336
quote:
6s.gif Op maandag 25 februari 2019 16:10 schreef Chia het volgende:

[..]

Maar weet je nou al wel bij wie je wel moet zijn of niet? Anders zou ik nog even een schijnheilige e-mail sturen over je intranetstruggles.

Moet ze maar niet zo vaag en passief-agressief doen, dan roep je een e-mailvloed ook gewoon over jezelf af. :~
Ze had hem zelf al doorgestuurd naar de juiste contactpersoon. Die tweede KLB-achtige e-mail had dus heul niet gehoeven. Had een normaal, niet-passief-aggressief persoon (thanks, was de term even vergeten) ook helemaal niet gedaan.
pi_185237495
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 16:11 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Ze had hem zelf al doorgestuurd naar de juiste contactpersoon. Die tweede KLB-achtige e-mail had dus heul niet gehoeven. Had een normaal, niet-passief-aggressief persoon (thanks, was de term even vergeten) ook helemaal niet gedaan.
Zou het alsnog doen en wel even Barbara uit de cc halen. 'Helaas, op intranet kon ik het zo snel niet vinden. De voor de hand liggende zoektermen x, y en z leveren niets op. Welke zoekopdracht levert wel het gewenste resultaat?'

Dan krijg je een e-mail terug. En dan houd je nog achter de hand:
'Bedankt voor de tip! Echter, uit je eerdere reactie maak ik op dat ik niet de enige ben die hier tegenaan loopt en dat jij vaker aangeschreven wordt terwijl jij niet de verantwoordelijke persoon bent. Als je hier veel hinder van ondervindt zou je actie kunnen ondernemen om het een en ander op intranet te laten aanpassen.'

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2019 16:24:36 ]
pi_185237592
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 22:37 schreef daNpy het volgende:
Ik werk in Limburg en over het algemeen wordt in de kantine wel normaal gepraat, maar als er door een Limburger een vraag wordt gesteld aan de verteller van een verhaal (ook Limburger), gaan ze ineens onderling lopen brabbelen.

Erg vervelend hè... ik woon en werk ook in Limburg maar ik kom uit Brabant. Oké ik pas me aan en klaag niet, maar waar ik heel slecht tegen kan is dat wanneer ik normaal Nederlands praat, en zon Limburger gaat in het Limburgs terug praten :')
Als het dan geen klant van mij is dan draai ik mij gelijk om.
Ik was hier...
pi_185237833
Bij een van mijn klanten in Zeeland gaan die lui soms ook over op het Zeeuws. Daar versta je dus echt geen ruk van.

quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 15:55 schreef Hojdhopper het volgende:
Bonus:

:')_____!!!
  maandag 25 februari 2019 @ 17:42:42 #17
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_185238596
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 19:08 schreef BredeBroeder het volgende:
Vreselijk ja :')
Vaak helft ervan ook nog gebaseerd op allerlei aannames die nergens op kloppen.
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_185251041
quote:
10s.gif Op maandag 25 februari 2019 16:24 schreef Chia het volgende:

[..]

Zou het alsnog doen en wel even Barbara uit de cc halen. 'Helaas, op intranet kon ik het zo snel niet vinden. De voor de hand liggende zoektermen x, y en z leveren niets op. Welke zoekopdracht levert wel het gewenste resultaat?'

Dan krijg je een e-mail terug. En dan houd je nog achter de hand:
'Bedankt voor de tip! Echter, uit je eerdere reactie maak ik op dat ik niet de enige ben die hier tegenaan loopt en dat jij vaker aangeschreven wordt terwijl jij niet de verantwoordelijke persoon bent. Als je hier veel hinder van ondervindt zou je actie kunnen ondernemen om het een en ander op intranet te laten aanpassen.'
Heb er idd nog even een mailtje achteraan gestuurd - erop wijzend dat intranet in deze nul komma nul verder kon helpen en dat het navragen bij collega sneller en efficiënter is.
  dinsdag 26 februari 2019 @ 11:22:29 #19
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_185251152
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 22:37 schreef daNpy het volgende:

Mijn ervaring met de Brabanders is dat ze het eigenlijk best goed kunnen verstaan. Heb het wel eens aan de Brabanders gevraagd, maar ze zeiden stuk voor stuk dat ze het geen probleem vonden als dat een keer gebeurde en dat ze het prima konden verstaan.
Don't let my username fool you...
  dinsdag 26 februari 2019 @ 12:52:59 #20
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_185252586
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 11:22 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Mijn ervaring met de Brabanders is dat ze het eigenlijk best goed kunnen verstaan. Heb het wel eens aan de Brabanders gevraagd, maar ze zeiden stuk voor stuk dat ze het geen probleem vonden als dat een keer gebeurde en dat ze het prima konden verstaan.
Ik kan het ook wel wat van verstaan, maar heb er geen zin om naar te luisteren :P
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 26 februari 2019 @ 12:55:07 #21
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_185252621
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 12:52 schreef daNpy het volgende:
maar heb er geen zin om naar te luisteren :P
Dat heb ik sowieso met heel veel collega's, losstaand van het accent :')
pi_185254708
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 11:22 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ligt vooral aan waar de Limburger in kwestie vandaan komt.
Had wat collegae uit Kerkrade die waren niet te verstaan, voor de rest niet zo'n moeite mee.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_185258658
Collega’s die theewater in een koffiekan schenken :r
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_185269721
Collegae die te beroerd zijn om hun overgebleven beschuiten met muisjes weg te gooien :')

gisteren getracteerd maar deze ochtend staat de halve schaal met gesmeerd beschuit hier nog.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_185277139
Vandaag juichbaak zie ik...

Nou dan wil ik wel even zeggen dat de koffie bij ons op kantoor (bonenkoffie) wel erg goed te pruimen is, hulde! *O*
pi_185278669
quote:
15s.gif Op woensdag 27 februari 2019 07:38 schreef Ceased2Be het volgende:
Collegae die te beroerd zijn om hun overgebleven beschuiten met muisjes weg te gooien :')

gisteren getracteerd maar deze ochtend staat de halve schaal met gesmeerd beschuit hier nog.
Zorg dan voor een fatsoenlijke tractatie, dan hoeft men niks weg te gooien.
pi_185296395
Kan me ook altijd wel storen aan die spastische bureabladdrummers. Kap eens met dat aritmische getik van je. :(
  donderdag 28 februari 2019 @ 17:55:30 #28
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_185301333
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 13:25 schreef Monolith het volgende:
Kan me ook altijd wel storen aan die spastische bureabladdrummers. Kap eens met dat aritmische getik van je. :(
Of in dat zelfde rijtje: de spastische pennenklikkers!
  donderdag 28 februari 2019 @ 18:05:59 #29
36461 Joppy
geen colaboy
pi_185301568
Kamergenoten die alles wat in de gang gebeurd van 'grappig' commentaar denken te moeten voorzien....
Let the beat control your body!
pi_186027432
Dit topic verdient wel weer een bump:

Mensen die al een out-of-office bericht instellen als ze één dag afwezig zijn. :(
  donderdag 4 april 2019 @ 12:11:00 #31
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_186027474
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 12:09 schreef itchycoo het volgende:

Mensen die al een out-of-office bericht instellen als ze één dag afwezig zijn. :(
Ik heb een collega gehad die elke keer als ze 's avonds naar huis ging haar out-of-office aanzette tot ze de volgende morgen weer terugkwam... 8)7
pi_186027493
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 12:11 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ik heb een collega gehad die elke keer als ze 's avonds naar huis ging haar out-of-office aanzette tot ze de volgende morgen weer terugkwam... 8)7
:') :') _O-
pi_186027547
quote:

[..]

:D
  donderdag 4 april 2019 @ 12:14:18 #34
342418 VKV
Plausibel
pi_186027549
quote:

Dat doe ik ook, aangezien er anders wel collega's zijn die klagen dat ik niet reageer op m'n mail (en er soms voor het gemak van uit gaan dat ik het daarom eens ben met wat zij voorstellen).
pi_186028818
quote:

Vind dat juist wel handig. Ik heb veel externe contactpersonen (waarbij ik dus niet een agenda kan inzien) en dan weet ik gewoon waar ik aan toe ben en of ze een collega hebben die ik kan bellen.
  donderdag 4 april 2019 @ 13:44:37 #36
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_186029073
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 13:29 schreef Chia het volgende:

[..]

Vind dat juist wel handig. Ik heb veel externe contactpersonen (waarbij ik dus niet een agenda kan inzien) en dan weet ik gewoon waar ik aan toe ben en of ze een collega hebben die ik kan bellen.
Dat kun je gewoon aan Anne vragen. Daar hebben ze ook lekkere koffie c_/

Klacht: collega's die hun koffiezooi niet in de vaatwasser zetten.
Collega's die de vaatwasser niet uitruimen als de Office Manager er niet is.
  donderdag 4 april 2019 @ 15:14:32 #37
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_186030495
quote:

[..]

Wut :')
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_186030773
quote:

[..]

Als er toch één ding slim is om te doen, dan is het wel om tegen een uurtje of 10 of 11 's avonds nog even 5 minuten te spenderen om een paar mailtjes te beantwoorden. Doet wonderen voor de perceptie van je werkethos, zodat je op andere vlakken weer rustig de kantjes eraf kunt lopen. :P
  donderdag 4 april 2019 @ 15:59:21 #39
374096 Liftdeur
Gaat open en dicht.
pi_186031290
Chocolade paaseitjes. :r
Ajacied.
pi_186031551
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 15:31 schreef Monolith het volgende:

[..]

Als er toch één ding slim is om te doen, dan is het wel om tegen een uurtje of 10 of 11 's avonds nog even 5 minuten te spenderen om een paar mailtjes te beantwoorden. Doet wonderen voor de perceptie van je werkethos, zodat je op andere vlakken weer rustig de kantjes eraf kunt lopen. :P
Dat doen een paar managers hier _O-
Dan zie je op de gezamelijke "wiki" dat ze om 23:30 enkele regels tekst editten elke avond zodat ze in het "recently updated" overzicht staan. Terwijl ze s'middags na 14:00 al nergens meer te vinden zijn op kantoor :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2019 16:15:02 ]
  Forum Admin donderdag 4 april 2019 @ 16:36:55 #41
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_186032007
quote:

[..]

Gewoon je mails schedulen tegen die tijd 's avnonds. En lekker netflixxen zoals normale mensen doen.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_186043685
Collega die elke dag dezelfde top 1000 aanzet van Veronica radio :') schijt fucking irritant.
pi_186044003
Van die mensen die zo goed zijn in doen alsof ze hard werken/belangrijke dingen doen dat je niet kan zien dat het schijn is :')
pi_186044022
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2019 16:36 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Gewoon je mails schedulen tegen die tijd 's avnonds. En lekker netflixxen zoals normale mensen doen.
Ik had een manager die dat deed, kreeg je mailtjes die op de honderste seconde nauwkeurig werder verstuurd. om 00:13:00.000, 1:04:00.000 en 2:09:00.000 bijv.
en dan de ochtend erna 'zooooooooooooooooo het was weer laat gisteravond'

'uhuh'
  vrijdag 5 april 2019 @ 08:24:47 #45
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_186044097
Mensen die bellen met hun noise canceling headphones. :'(

Daar ga je een beetje hard van praten küt!
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  vrijdag 5 april 2019 @ 09:35:25 #46
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_186044864
Collega's waar je iets aan vraagt of verzoekt uit te zoeken waarna de persoon reageert met een 'Ja ik ga er achteraan, je hoort nog'. En vervolgens hoor je er nooit meer wat van en moet je weer navragen.

Mensen die je een e-mail sturen en na 2 minuten langslopen met een 'ik heb je een mail gestuurd'. En vervolgens bij je blijven staan, ook al zeg je van 'ik ben nu net met iets bezig, kijk er zo wel even naar'.
How can I make this topic about me?
pi_186044912
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2019 16:36 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Dat valt op. Het is veel handiger om het mailtje van die collega die om 20.00 wat stuurde nog even te beantwoorden.
  Forum Admin vrijdag 5 april 2019 @ 09:48:16 #48
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_186045096
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 09:39 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat valt op. Het is veel handiger om het mailtje van die collega die om 20.00 wat stuurde nog even te beantwoorden.
Hoho dan loop je in de valkuilen. Buiten kantoortijd is mijn tijd.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  vrijdag 5 april 2019 @ 10:41:35 #49
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_186046113
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 09:48 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Hoho dan loop je in de valkuilen. Buiten kantoortijd is mijn tijd.
Het snijdt aan twee kanten he. Als je niet zo star kantoortijd/privetijd hanteert en soms een mailtje buiten kantoortijd beantwoordt enzo, dan doen ze ook niet lastig als je een keertje later binnenkomt omdat je 's ochtends nog even iets moest regelen. Het wordt dan aan alle kanten flexibeler.
pi_186046972
Het werk begint al aardig op te stapelen (personeel met de juiste kwalificaties zegt niets over hoe ze werken) en mijn directe collega's doen geen flikker.. ze hier op aanspreken geeft als resultaat; de manager is er toch niet.
Eenzame Cambuur fan op Fok! forum.
  vrijdag 5 april 2019 @ 13:04:04 #51
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_186048172
quote:

[..]

:')

Dat heeft ook niemand in de gaten
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 10 april 2019 @ 19:19:43 #52
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_186142439
Collega die beweert altijd hard voor dr geld gewerkt te hebben, maar nog nooit meer dan 24 uur per week gewerkt heeft. Voordat ik gebasht wordt, mevrouw heeft dus schijnbaar doelbewust een man uitgezocht met een hoge functie en heeft daar zo snel mogelijk baby's mee gebouwd. Moet iedereen natuurlijk zelf weten, maar zeg dan niet dat je altijd hard voor je geld hebt gewerkt, tegen mensen die hun hele leven al 40+ uur per week werken.
With love :*
pi_186142760
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2019 19:19 schreef girlnextdoor. het volgende:
Collega die beweert altijd hard voor dr geld gewerkt te hebben, maar nog nooit meer dan 24 uur per week gewerkt heeft. Voordat ik gebasht wordt, mevrouw heeft dus schijnbaar doelbewust een man uitgezocht met een hoge functie en heeft daar zo snel mogelijk baby's mee gebouwd. Moet iedereen natuurlijk zelf weten, maar zeg dan niet dat je altijd hard voor je geld hebt gewerkt, tegen mensen die hun hele leven al 40+ uur per week werken.
Beetje eendimensionaal om hard werken te laten afhangen van x aantal uur. Alsof je niet 24 u per week hard werk kan verrichten.

Of misschien heeft iemand wel hard gewerkt om ergens te komen waarbij diegene met 24 u per week een inkomen naar tevredenheid verdient en gewoon economisch zelfstandig is.
pi_186162669
quote:
11s.gif Op woensdag 27 februari 2019 15:19 schreef VKV het volgende:
Vandaag juichbaak zie ik...

Nou dan wil ik wel even zeggen dat de koffie bij ons op kantoor (bonenkoffie) wel erg goed te pruimen is, hulde! *O*
Hier dreef de koffiedrab nog in het kopje, het vakje waar de bonen in gaan was trouwens ook niet echt om over naar huis te schrijven. :r
pi_186162715
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2019 19:36 schreef Chia het volgende:

[..]

Beetje eendimensionaal om hard werken te laten afhangen van x aantal uur. Alsof je niet 24 u per week hard werk kan verrichten.

Of misschien heeft iemand wel hard gewerkt om ergens te komen waarbij diegene met 24 u per week een inkomen naar tevredenheid verdient en gewoon economisch zelfstandig is.
Ze heeft blijkbaar nooit meer gewerkt dus dat zal wel meevallen. Daar over gesproken: parttimers die er nooit zijn op de momenten/dagen dat je ze nodig hebt. :(
pi_186162814
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 07:22 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Collega die elke dag dezelfde top 1000 aanzet van Veronica radio :') schijt fucking irritant.
Beter dan de top 50 van 538 :')
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_186162853
Ben blij dat ik al zeker een jaar of 8 verlost ben van radio op de werkvloer. :P
  donderdag 11 april 2019 @ 21:28:42 #58
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_186163764
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 20:53 schreef Monolith het volgende:
Ben blij dat ik al zeker een jaar of 8 verlost ben van radio op de werkvloer. :P
Complete stilte of oordoppen pp?
  donderdag 11 april 2019 @ 21:30:09 #59
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_186163799
quote:
10s.gif Op donderdag 11 april 2019 20:52 schreef yosander het volgende:

[..]

Beter dan de top 50 van 538 :')
538 is pure aids ja.
Gelukkig is er bij mij op het lab nog een beetje variatie in de muziek
pi_186163865
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2019 21:28 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Complete stilte of oordoppen pp?
Gewoon een beetje kleppen met je collega's, al zitten sommigen liever in hun eigen wereldje met noise cancelling headphones op.
pi_186163890
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2019 21:30 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

538 is pure aids ja.
Gelukkig is er bij mij op het lab nog een beetje variatie in de muziek
538 in de ochtend kan nog wel leuk zijn met wat gebabbel of zoals laatst de zero's top zoveel. Maar qua muziek is het bagger. Al helemaal de radio 538 top 50, dat dus 24/7 de 50 zelfde nummers uitzendt :'(
pi_186164141
Tijdelijk met een paar collega's op een afdeling met alleen maar Gerda's gezeten. :'(

Gerda: "wij kunnen niet tegen mensen die praten op de radio. Daarom luisteren wij skyradio op onze afdeling"
Maar er zijn op internet heel veel zenders die nonstop draaien met een ander (beter) aanbod muziek.
"Maar skyradio draait ook de hele dag goede muziek hoor!" :'(

Gelukkig mochten we na twee weken weer terug naar onze vaste plek. :)
  donderdag 11 april 2019 @ 21:48:36 #63
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_186164183
Papadagen. Om gek van te worden. Iedereen werkt tegenwoordig 4 dagen ofzo.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_186164255
quote:
10s.gif Op donderdag 11 april 2019 21:34 schreef yosander het volgende:

[..]

538 in de ochtend kan nog wel leuk zijn met wat gebabbel of zoals laatst de zero's top zoveel. Maar qua muziek is het bagger. Al helemaal de radio 538 top 50, dat dus 24/7 de 50 zelfde nummers uitzendt :'(
Ik heb ooit een collega gehad die altijd Q-music Het Foute Uur opzette. En dan niet dat uurtje in de ochtend, maar de internetzender die dat 24/7 draait :')

Nog altijd beter aan mijn eerste baan waar de werkgever muziek op de werkvloer verboden had though :')
  donderdag 11 april 2019 @ 21:53:36 #65
485092 BijzonderSuf
Eet graag wortels
pi_186164282
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2019 21:52 schreef Irritatie100 het volgende:
Nog altijd beter aan mijn eerste baan waar de werkgever muziek op de werkvloer verboden had though :')
Dat is anders juist hartstikke chill.
pi_186164337
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2019 21:52 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ik heb ooit een collega gehad die altijd Q-music Het Foute Uur opzette. En dan niet dat uurtje in de ochtend, maar de internetzender die dat 24/7 draait :')

Vreselijk _O-
  donderdag 11 april 2019 @ 21:57:33 #67
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_186164355
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 21:48 schreef Tinkepink het volgende:
Geef ze eens ongelijk. Niet voor dat kinderen krijgen, maar voor het 4 dagen in de week werken. Verstandige mensen.
pi_186164507
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 21:53 schreef BijzonderSuf het volgende:

[..]

Dat is anders juist hartstikke chill.
Ik vond dat best kut, die pure stilte. Alsof je een tentamen zit te maken ofzo :')
quote:
10s.gif Op donderdag 11 april 2019 21:56 schreef yosander het volgende:

[..]

Vreselijk _O-
Ja, inderdaad :')

Ik zit nu ergens waar we op vrijdagmiddag rond 16:00-16:30 een Spotify-playlist met John de Bever, Django Wagner en Andre Hazes aan zetten en er een biertje op bureau komt, dan vind ik het stiekem erg vermakelijk. Maar druk zwoegend op dinsdagochtend 10:00 Gordon horen zingen dat ie me zomaar even opbelt trek ik zeer slecht :')

Om nog maar te zwijgen over het feit dat ik een intense haat jegens ABBA koester en dat tijdens Het Foute Uur heel regelmatig voorbij komt...
pi_186164565
quote:
10s.gif Op donderdag 11 april 2019 22:07 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ik vond dat best kut, die pure stilte. Alsof je een tentamen zit te maken ofzo :')
[..]

Ja, inderdaad :')

Ik zit nu ergens waar we op vrijdagmiddag rond 16:00-16:30 een Spotify-playlist met John de Bever, Django Wagner en Andre Hazes aan zetten en er een biertje op bureau komt, dan vind ik het stiekem erg vermakelijk. Maar druk zwoegend op dinsdagochtend 10:00 Gordon horen zingen dat ie me zomaar even opbelt trek ik zeer slecht :')

Om nog maar te zwijgen over het feit dat ik een intense haat jegens ABBA koester en dat tijdens Het Foute Uur heel regelmatig voorbij komt...
Een uurtje Nederlandstalige muziek kan ik wel waarderen, maar wel met een biertje d'r bij :9
  donderdag 11 april 2019 @ 22:17:14 #70
pi_186164650
Op de afdeling zet iemand weleens een radiozender op vanaf de laptop. Verder niet. Alleen maar irritant dat idee dat je verplicht muziek moet horen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  vrijdag 12 april 2019 @ 00:12:47 #71
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_186166616
quote:
Parttime is niet per se vadergebonden...
  vrijdag 12 april 2019 @ 00:14:25 #72
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_186166633
quote:
7s.gif Op donderdag 11 april 2019 22:17 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Op de afdeling zet iemand weleens een radiozender op vanaf de laptop. Verder niet. Alleen maar irritant dat idee dat je verplicht muziek moet horen.
Als er youtube aan wordt geslingerd is iedereen binnen gehoorafstand content.
pi_186168386
Collega's die off the record klagen over lange vergaderingen maar er tijdens vergaderingen nooit hun bek open durven doen. Laffe schapen.
  vrijdag 12 april 2019 @ 07:27:13 #74
pi_186168547
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 april 2019 00:14 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Als er youtube aan wordt geslingerd is iedereen binnen gehoorafstand content.
Ik zou weinig content zijn met YT, al die reclame ;( Spotify radio ftw.
  vrijdag 12 april 2019 @ 07:43:17 #75
485092 BijzonderSuf
Eet graag wortels
pi_186168634
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 06:54 schreef Pleun2011 het volgende:
Collega's die off the record klagen over lange vergaderingen maar er tijdens vergaderingen nooit hun bek open durven doen. Laffe schapen.
Doe jij je bek wel open dan?
pi_186168816
quote:
Dus?
Protège moi de mes désirs.
pi_186168959
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2019 08:05 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Dus?
Dus allemaal parttimers om je heen waardoor continuïteit minder wordt en zaken lastiger te plannen. Zeer terechte klacht.
Alius aliud dicit
pi_186169011
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 08:20 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Dus allemaal parttimers om je heen waardoor continuïteit minder wordt en zaken lastiger te plannen. Zeer terechte klacht.
Tja of mensen nou een hele dag extern zitten (en dan ook nog eens de hele tijd in overleg, dus amper te bereiken) of een papadag hebben. Ik merk het verschil niet.
pi_186169144
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 20:53 schreef Monolith het volgende:
Ik ben ook blij dat hier geen radio is, want mijn werk bestaat ook uit het bellen van mensen en dan is een radio alleen maar vervelend.
Tevens maak ik gewoon gebruik van oordopjes met mijn eigen muziek, dat is gewoon zalig.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_186170468
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 07:43 schreef BijzonderSuf het volgende:

[..]

Doe jij je bek wel open dan?
Yes
pi_186170887
Ik las laatst in de krant dat er hele groepen mensen de ganse dag wat zitten te internetten en nagenoeg nooit daadwerkelijk werk verzetten. Bullshit jobs noemen ze dat. Hoe krijg je zo'n baan?
pi_186170909
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 10:56 schreef autoknutselaar het volgende:
Ik las laatst in de krant dat er hele groepen mensen de ganse dag wat zitten te internetten en nagenoeg nooit daadwerkelijk werk verzetten. Bullshit jobs noemen ze dat. Hoe krijg je zo'n baan?
Ik heb er een en ik kan je zeggen dat het gaat vervelen.
Het is niet dat ik niets nuttigs doe maar momenteel (of afgelopen jaar) is er te weinig nuttig werk voor mij zodat ik alles maar uitsmeer over meerdere weken.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_186170949
quote:
Het is net iets minder kansloos dan moedwillig uitkering trekken, maar het is een close call.

Ik denk vooral werken bij een relatief grote organisatie, daar ontbreekt vaak toch de structuur om echt te kijken wat iemand nou precies uitvoert. Ik werk in een setting met 7 anderen, als er dan 1 of 2 geen kut uitvoeren dan mis je gewoon 10/20% van je productiviteit. Sowieso mensen die dit willen en niet wat anders zoeken :') Dan kom je dus 's avonds thuis, en dan? Dan ben je tevreden met jezelf ofzo?
pi_186171015
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 10:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik heb er een en ik kan je zeggen dat het gaat vervelen.
Het is niet dat ik niets nuttigs doe maar momenteel (of afgelopen jaar) is er te weinig nuttig werk voor mij zodat ik alles maar uitsmeer over meerdere weken.
Maar dan werk je dat een half uurtje per dag ofzo? En de rest van de tijd kun je lekker boeken lezen. Lijkt mij best vol te houden.
pi_186171036
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 11:00 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Het is net iets minder kansloos dan moedwillig uitkering trekken, maar het is een close call.

Ik denk vooral werken bij een relatief grote organisatie, daar ontbreekt vaak toch de structuur om echt te kijken wat iemand nou precies uitvoert. Ik werk in een setting met 7 anderen, als er dan 1 of 2 geen kut uitvoeren dan mis je gewoon 10/20% van je productiviteit. Sowieso mensen die dit willen en niet wat anders zoeken :') Dan kom je dus 's avonds thuis, en dan? Dan ben je tevreden met jezelf ofzo?
Als je toch niks produceert valt het ook niet op als je niet daadwerkelijk op kantoor verschijnt? Alleen bijvoorbeeld 2 keer per dag een rondje over de afdeling lopen en beetje doen alsof je druk bent. Rest van de dag thuis bier drinken?
pi_186171048
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 11:04 schreef autoknutselaar het volgende:

[..]

Maar dan werk je dat een half uurtje per dag ofzo? En de rest van de tijd kun je lekker boeken lezen. Lijkt mij best vol te houden.
Effectief wel of een uurtje of zo. Heb in de tussentijd een MBA gedaan maar daar ben ik nu ook klaar mee.
Je leest vooral veel op internet want zo in het zicht niets gaan doen kan ook niet. Als het goed is wordt het snel beter en kan ik weer wat zinnigs gaan doen maar het demotiveert enorm en is alleen leuk voor 2 weken of zo.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_186171117
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 11:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Effectief wel of een uurtje of zo. Heb in de tussentijd een MBA gedaan maar daar ben ik nu ook klaar mee.
Je leest vooral veel op internet want zo in het zicht niets gaan doen kan ook niet. Als het goed is wordt het snel beter en kan ik weer wat zinnigs gaan doen maar het demotiveert enorm en is alleen leuk voor 2 weken of zo.
Klinkt wel erg leuk. Zou wel graag een eigen kantoortje hebben zodat je ook af en toe even kan slapen enzo. En graag een raam dat open kan om te kunnen blowen. Hoe vindt je zo´n baan?
pi_186171126
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 19:04 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Bij ons werken ook twee Friezen. Die spreken nooit Fries met elkaar als er anderen bij zijn, is wel zo prettig want je kunt je dan nog mengen in een gesprek als je wilt. En het is ook gewoon netjes in gezelschap.

quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 19:04 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

Fryslân Boppe en de vrouwen hebben grote knoppen.
pi_186171172
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 11:12 schreef autoknutselaar het volgende:

[..]

Klinkt wel erg leuk. Zou wel graag een eigen kantoortje hebben zodat je ook af en toe even kan slapen enzo. En graag een raam dat open kan om te kunnen blowen. Hoe vindt je zo´n baan?
Zo gegroeid, de eerste 4 jaar had ik erg veel zinvol werk en het bedrijf ook ¤1,5 mio opgeleverd. Dat zal de reden ook zijn dat ik mag blijven.
pi_186171322
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2019 08:05 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Dus?
Niks mis met werken, wel met de werktijd gebruiken om kinderkleding te bestellen, oude spullen op Marktplaats verkopen, kadootjes te shoppen, AH bestellingen in te plannen en de hockeyapp bij te houden.
pi_186171361
De radio op de werkvloer wel de meest terechte klacht ja.
Echt deprimerend gewoon.
pi_186172825
quote:
Ik heb het boek gelezen..aanrader. Heb zelf ooit zo'n baantje gehad. Bij een overheidsinstelling werd ik gedetacheerd en moest iemand vervangen die ziek was, waarvan niemand wist wat zij precies deed. Een echte onzinbaan dus..volkomen overbodig. Heb mij toen o.a. bezighouden met discussiëren over Feyenoord op internetforums.
  vrijdag 12 april 2019 @ 13:10:38 #93
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_186172886
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 11:25 schreef Harlekien het volgende:
De radio op de werkvloer wel de meest terechte klacht ja.
Echt deprimerend gewoon.
Sky Radio

Niet meer dan 10 pophitjes op repeat de hele dag :'(
Flesje bier
pi_186173419
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 08:26 schreef Chia het volgende:

[..]

Tja of mensen nou een hele dag extern zitten (en dan ook nog eens de hele tijd in overleg, dus amper te bereiken) of een papadag hebben. Ik merk het verschil niet.
Beide erg irritant inderdaad.
Alius aliud dicit
pi_186173957
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 13:06 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik heb het boek gelezen..aanrader. Heb zelf ooit zo'n baantje gehad. Bij een overheidsinstelling werd ik gedetacheerd en moest iemand vervangen die ziek was, waarvan niemand wist wat zij precies deed. Een echte onzinbaan dus..volkomen overbodig. Heb mij toen o.a. bezighouden met discussiëren over Feyenoord op internetforums.
Heb het gehad bij een ex-werkgever. Ik vroeg op een gegeven moment waar collega x was.
'x? die heb ik al ff niet gezien...'
'x? die was hier gisteren toch?'

x maar eens gebeld, die zat al 7 maanden thuis, zijn project was beëindigd en hij was maar thuis gaan 'werken' omdat er nog geen nieuw project voor hem was. Niemand had hem nog gemist :')
pi_186174101
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 14:29 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Heb het gehad bij een ex-werkgever. Ik vroeg op een gegeven moment waar collega x was.

x maar eens gebeld, die zat al 7 maanden thuis, zijn project was beëindigd en hij was maar thuis gaan 'werken' omdat er nog geen nieuw project voor hem was. Niemand had hem nog gemist :')
_O-
  vrijdag 12 april 2019 @ 14:44:03 #97
157922 fathank
pi_186174151
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 11:00 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

De schoorsteen moet toch roken he.

Dus of je nou tevreden bent of niet, dat salaris iedere maand is wel lekker. En voor de meesten toch wel rede nummer 1 waarom sochtends de wekker gaat.
  vrijdag 12 april 2019 @ 14:44:37 #98
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_186174163
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 14:29 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Geniaal! _O-

quote:

[..]

Nee, de rest van de dag doe je alsof je druk bezig bent :P Maar ik heb ook wel eens periodes zo gezeten, wat anderen ook al zeggen: het gaat gauw vervelen en de bore-out ligt op de loer. Voldoening haal je er absoluut niet uit. Maar goed, het is niet alsof ik op vrijdagmiddag zoals nu ooit wél iets zinnigs doe :+
pi_186174240
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 14:44 schreef Metalfreak het volgende:

Nee, de rest van de dag doe je alsof je druk bezig bent :P Maar ik heb ook wel eens periodes zo gezeten, wat anderen ook al zeggen: het gaat gauw vervelen en de bore-out ligt op de loer. Voldoening haal je er absoluut niet uit. Maar goed, het is niet alsof ik op vrijdagmiddag zoals nu ooit wél iets zinnigs doe :+
Tja dat idd. Deze week weer uren schrijven en ik moet 'billable' zijn (wat dus nooit gaat voor 100% van de tijd). Ik kan zelfs met smokkelen (5 minuten werk -> 30 minuten schrijven) niet eens 50% van mijn tijd verantwoorden.
Het gaat snel vervelen idd en hoe minder werk ik heb des te minder gemotiveerd ben ik om nog wat anders te gaan doen. a.s woensdag gesprek met m'n leidinggevende hierover en dan zien we wel weer verder.
  vrijdag 12 april 2019 @ 14:57:14 #100
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_186174295
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 14:52 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Tja dat idd. Deze week weer uren schrijven en ik moet 'billable' zijn (wat dus nooit gaat voor 100% van de tijd). Ik kan zelfs met smokkelen (5 minuten werk -> 30 minuten schrijven) niet eens 50% van mijn tijd verantwoorden.
Het gaat snel vervelen idd en hoe minder werk ik heb des te minder gemotiveerd ben ik om nog wat anders te gaan doen. a.s woensdag gesprek met m'n leidinggevende hierover en dan zien we wel weer verder.
Dat is inderdaad ook het nadeel daarbij. Je hebt niets te doen, je bent niets aan het doen en dan krijg je ineens wat te doen, en dan heb je er geen zin in. Je komt zo totaal niet in een flow van werken. Die flow is een van de belangrijkste dingen waardoor een werkdag voor je gevoel heel snel kan gaan.
pi_186175696
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 14:52 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Dit ook idd ik kan mer er tegenwoordig ook niet meer toe bewegen om ook maar iets te gaan doen. Attentiespanne van niks en dat lijkt steeds erger te worden.

Dan heb ik iets te doen maar kan ik mij er niet toe zetten en ik merk dat ik in mijn priveleven ook lamlendiger wordt. Vroeger deed ik nog wel wat taken voor de sportclub maar daar kan ik ook geen energie meer voor opbrengen. Niets motiveert momenteel.
  vrijdag 12 april 2019 @ 17:21:56 #102
485092 BijzonderSuf
Eet graag wortels
pi_186176638
quote:

[..]

En de rest van de tijd kun je lekker boeken lezen.
Je bedoelt FOK! vol baggeren?
pi_186178235
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 16:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dit ook idd ik kan mer er tegenwoordig ook niet meer toe bewegen om ook maar iets te gaan doen. Attentiespanne van niks en dat lijkt steeds erger te worden.

Dan heb ik iets te doen maar kan ik mij er niet toe zetten en ik merk dat ik in mijn priveleven ook lamlendiger wordt. Vroeger deed ik nog wel wat taken voor de sportclub maar daar kan ik ook geen energie meer voor opbrengen. Niets motiveert momenteel.
Schop onder je gat moet je hebben.
pi_186180571
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 18:39 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Schop onder je gat moet je hebben.
Dat werkt niet. Heb al een paar keer op het werk aangegeven dat ik mij verveel. Heb daarom een dure studie gehad maar voor de rest weinig verbetering.
  vrijdag 12 april 2019 @ 23:40:21 #105
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_186183927
Vakantie schrijven in email, urenschrijven en in planningsprogramma

Fckn 3x, waarom ingodsnaam ;(
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_186184026
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 23:40 schreef PrisTheShiz het volgende:

I’ll raise you declaraties...

Inscannen-> secretaresse boekt ze in -> manager accordeert -> administrateur checkt -> directeur accordeert -> secretaresse checkt en geeft boeking vrij -> administrateur zorgt voor betaling.

En daarom moet ik minimaal 3 weken wachten op mijn geld ;(
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_186186309
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2019 23:44 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

I’ll raise you declaraties...

Inscannen-> secretaresse boekt ze in -> manager accordeert -> administrateur checkt -> directeur accordeert -> secretaresse checkt en geeft boeking vrij -> administrateur zorgt voor betaling.

En daarom moet ik minimaal 3 weken wachten op mijn geld ;(
Whahaha, appje op telefoon. Foto van elke bon, server doet tekst conversie en ik moet zelf even kostenplaats toevoegen. Eind van de maand krijg ik een melding om de declaratie goed te keuren (Final call om alle bonnen te fotograferen). Dan draai ik een pdf export, mail die naar fa en de volgende werkdag wordt de overboeking geregeld. Top
pi_186188622
quote:

[..]

Lijkt op een bore out
pi_186188658
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 23:40 schreef PrisTheShiz het volgende:

Omdat gekoppelde systemen net zo kut werken.
.
pi_186232005
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2019 10:50 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Lijkt op een bore out
Is het ook maar weet nog niet hoe ik het ga aanpassen.
pi_186232384
- Mensen die hun koffie of thee moeten slurpen. Zeker in een kantoortuin haalt dat mijn bloed onder mijn nagels vandaan.
- Lunch eten achter je bureau. Hartstikke effectief natuurlijk, maar niet als ik van mijlenver je eetgeluiden meekrijg in onze kantoortuin. Dat gaat ten koste van mijn effectiviteit.
- Jouw opgewarmde bloemkoolprutje. Dat je het persé op moet warmen moet jij weten, maar eet dat stinkspul alsjeblieft in een ruimte met extreem werkende airco. Die lucht is echt niet te harden.
pi_186232407
quote:

[..]

Heb ook een tijd zo'n bullshit job gehad. In het begin nog wel volop software ontwikkeld intern voor een financiële dienstverlener.

Maar na verloop van tijd werd er steeds minder nieuwe software gemaakt en bestond het werk vooral uit wat simpel onderhoud of aanpassingen. Totaal geen 40 uur per week waard, kon het makkelijk in 1 of 2 dagen.

Voor een tijdje wel prima, beetje aanklooien en internetten, maar op een gegeven moment toch maar opgestapt. Ook een beetje voor eigen bestwil, als je als software ontwikkelaar jarenlang niks meer doet, gaan je skills ook wel hard achteruit en loop je achter qua technieken.
٩๏̯͡๏)۶
pi_186232460
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2019 07:06 schreef eRKa het volgende:

[..]

Whahaha, appje op telefoon. Foto van elke bon, server doet tekst conversie en ik moet zelf even kostenplaats toevoegen. Eind van de maand krijg ik een melding om de declaratie goed te keuren (Final call om alle bonnen te fotograferen). Dan draai ik een pdf export, mail die naar fa en de volgende werkdag wordt de overboeking geregeld. Top
:(
pi_186232493
En ook :( omdat mijn overgebleven verlofrecht van 2018 nog steeds niet is bijgeschreven.
Blijkbaar vraagt het meer werk dan alleen copy paste of zo :')
pi_186233777
Flexplekken, ik haat ze. Je pist altijd naast de pot als je later begint. :r
Collega's die elke dag weer dezelfde grap maken. :r
Teamleiders/Managers die 5 minuten voor ze naar huis gaan nog even snel een rits probleemmails naar je toe sturen. :r
pi_186235933
Weet niet of deze al eens voorbij is gekomen maar ik kan me ergeren aan woorden die mensen op kantoor gebruiken, maar dat prive nooit zullen doen.

Een collega mailde pas dat ze het zo fijn vond om af en toe te 'sparren' met mij. Ik heb niet gereageerd.
pi_186236180
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 18:55 schreef Pleun2011 het volgende:
Weet niet of deze al eens voorbij is gekomen maar ik kan me ergeren aan woorden die mensen op kantoor gebruiken, maar dat prive nooit zullen doen.

Een collega mailde pas dat ze het zo fijn vond om af en toe te 'sparren' met mij. Ik heb niet gereageerd.
haha moet je haar paar klappen verkopen, lekker sparren :+
pi_186236261
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 19:07 schreef wuuht het volgende:

[..]

haha moet je haar paar klappen verkopen, lekker sparren :+
Neuh das niet aardig. Zat te denken om terug te mailen dat ze maar moet gaan sparren met de dennenbomen maar ik heb het er maar bij gelaten.
pi_186238007
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 19:10 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

.....sparren met de dennenbomen maar ik heb het er maar bij gelaten.
pi_186239138
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 19:10 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Neuh das niet aardig. Zat te denken om terug te mailen dat ze maar moet gaan sparren met de dennenbomen maar ik heb het er maar bij gelaten.
Ja, stel je voor dat je een complimentje gewoon in dank zou aanvaarden. Gewoon negeren die troela.
"Who are you?"
"The Anti-Christ. You get me in a vendetta kind of mood. You tell the angels in heaven you never seen evil so singularly personified as you did in the face of the man who killed you. My name is Vincent Cocotti."
pi_186239242
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 20:54 schreef DonVincenzo het volgende:

[..]

Ja, stel je voor dat je een complimentje gewoon in dank zou aanvaarden. Gewoon negeren die troela.
Ik vond het geen compliment omdat zij vaak hele persoonlijke dingen deelt. Als je dat dan 'sparren' gaat noemen kan ik dat niet als compliment beschouwen
pi_186239302
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 20:57 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik vond het geen compliment omdat zij vaak hele persoonlijke dingen deelt. Als je dat dan 'sparren' gaat noemen kan ik dat niet als compliment beschouwen
Dat jij iemand bent met wie ze fijn kan praten, zelfs over persoonlijke dingen, is geen compliment?
"Who are you?"
"The Anti-Christ. You get me in a vendetta kind of mood. You tell the angels in heaven you never seen evil so singularly personified as you did in the face of the man who killed you. My name is Vincent Cocotti."
pi_186239451
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 21:00 schreef DonVincenzo het volgende:

[..]

Dat jij iemand bent met wie ze fijn kan praten, zelfs over persoonlijke dingen, is geen compliment?
Tuurlijk wel..maar niet als ik het gevoel krijg dat ik (onbewust) word gebruikt voor de nodige aandacht. Heb dus maar wat afstand genomen.
pi_186246858
Klant heeft 'flexplekken' en 10 van de 15 plekken zijn heilig voor degene die er elke dag zit.
Je wil daar trouwens ook niet zitten want de 'Clean Desk Policy' wordt daar ook niet echt nageleefd zeg maar.
pi_186247068
quote:
18s.gif Op dinsdag 16 april 2019 09:48 schreef bagpiper001 het volgende:
Klant heeft 'flexplekken' en 10 van de 15 plekken zijn heilig voor degene die er elke dag zit.
Je wil daar trouwens ook niet zitten want de 'Clean Desk Policy' wordt daar ook niet echt nageleefd zeg maar.
Gewoon alle meuk de afvalbak in vegen en gaan zitten.
Echt: oh, klant: dan maar even niet.
pi_186247691
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 10:01 schreef CarbonC het volgende:

Echt: oh, klant: dan maar even niet.
Dit dus, ik denk dat ik gisteren buiten sta als ik de fotolijstjes met achter-achter-kleinkinderen van de facillity-miepen hier in de afvalbak mieter. Het is maar even diep zuchten en dan weer door :P
  dinsdag 16 april 2019 @ 11:31:55 #127
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_186248347
quote:
18s.gif Op dinsdag 16 april 2019 09:48 schreef bagpiper001 het volgende:
Maar als je elke dag een werkplek nodig hebt, dan is het idee van flexplekken toch ook compleet van de pot gerukt? Waarom zou je dan dagelijks een strijd moeten gaan leveren om een werkplek te bemachtigen waarbij je vandaag niet weet waar je morgen zit?

Clean Desk Policy is net zo'n kansloos idee. Blijkbaar denken ze ergens dat je productiever wordt als je je werk niet meer ziet liggen en zodra je het maar in een kast kunt flikkeren is het probleem er niet meer.
pi_186248469
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 11:31 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Maar als je elke dag een werkplek nodig hebt, dan is het idee van flexplekken toch ook compleet van de pot gerukt? Waarom zou je dan dagelijks een strijd moeten gaan leveren om een werkplek te bemachtigen waarbij je vandaag niet weet waar je morgen zit?

Clean Desk Policy is net zo'n kansloos idee. Blijkbaar denken ze ergens dat je productiever wordt als je je werk niet meer ziet liggen en zodra je het maar in een kast kunt flikkeren is het probleem er niet meer.
Ik ben het volledig met je eens, had veel liever een vaste plek gehad, zeker omdat ik weet dat ik bij deze specifieke klant nog wel een paar maanden zit en ook fulltime op dit project zit.

V.w.b. Clean Desk Policy valt voor beide dingen wel wat te zeggen. Persoonlijk houd ik wel van een opgeruimd bureau (omdat ik niet veel meer nodig heb dan m'n laptop en eventueel wat papierwerk) en ik absoluut niet houd van allerlei frutseltjes en foto's. Kan me echter wel voorstellen dat anderen dat wel tof vinden maar ik vind het absoluut not-done als je als organisatie flexplekken pretendeert te hanteren.
pi_186248768
Clean Desk Policy vind ik in het kader van hygiëne ook gewoon logisch. Een volgebouwd bureau of een bureau dat altijd bezaaid ligt onder het papierwerk kan ook nooit goed schoongemaakt worden.

En mensen zijn zelf ook vaak te beroerd om even een doekje ergens overheen te halen. Heb weleens een flexplek onder de broodkruimels met een paar plakkerige plekken aangetroffen. :') :r
  dinsdag 16 april 2019 @ 12:36:44 #130
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_186249217
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 12:03 schreef Chia het volgende:
Clean Desk Policy vind ik in het kader van hygiëne ook gewoon logisch. Een volgebouwd bureau of een bureau dat altijd bezaaid ligt onder het papierwerk kan ook nooit goed schoongemaakt worden.

En mensen zijn zelf ook vaak te beroerd om even een doekje ergens overheen te halen. Heb weleens een flexplek onder de broodkruimels met een paar plakkerige plekken aangetroffen. :') :r
Clean desk policy betekende bij ons dat je geen vertrouwelijke papieren laat slingeren op je bureau.
pi_186251198
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2019 12:36 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Clean desk policy betekende bij ons dat je geen vertrouwelijke papieren laat slingeren op je bureau.
Leeg maar niet perse schoon. Hier heeft het niet zoveel zin want de schoonmaakster komt pas als we al ruim aan het werk zijn. Ik moet wel zeggen dat ik nu vaker even het buro gedeeltelijk leeg maak (en een blokje om ga).
  dinsdag 16 april 2019 @ 15:07:32 #132
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_186251669
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 14:32 schreef nanuk het volgende:

[..]

Leeg maar niet perse schoon. Hier heeft het niet zoveel zin want de schoonmaakster komt pas als we al ruim aan het werk zijn. Ik moet wel zeggen dat ik nu vaker even het buro gedeeltelijk leeg maak (en een blokje om ga).
Is er geen bewaker die 's avonds altijd een rondje door het pand maakt? Die kan dan in alle rust die vertrouwelijke papieren inzien.
pi_186251832
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 15:12 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Heb ook een tijd zo'n bullshit job gehad. In het begin nog wel volop software ontwikkeld intern voor een financiële dienstverlener.

Maar na verloop van tijd werd er steeds minder nieuwe software gemaakt en bestond het werk vooral uit wat simpel onderhoud of aanpassingen. Totaal geen 40 uur per week waard, kon het makkelijk in 1 of 2 dagen.

Voor een tijdje wel prima, beetje aanklooien en internetten, maar op een gegeven moment toch maar opgestapt. Ook een beetje voor eigen bestwil, als je als software ontwikkelaar jarenlang niks meer doet, gaan je skills ook wel hard achteruit en loop je achter qua technieken.
Hoe heb je dat toen gedaan. Want het probleem is wel dat als ik overstap ik er op veel fronten op achteruit ga (woon-werk verkeer, aantal uren, salaris, vrije dagen, etc). Daar zit ik ook niet op te wachten.
pi_186251877
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 11:31 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Mijn idee. Wij hebben maar beperkt flexplekken maar dat is voor medewerkers welke er ook maar echt 1 dag in de wek zijn. Als ik 4 van de 5 dagen op kantoor moet zitten is het je reinste onzin om elke keer je bureau leeg te ruimen en te vechten voor een plaats.
pi_186252240
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 15:07 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Is er geen bewaker die 's avonds altijd een rondje door het pand maakt? Die kan dan in alle rust die vertrouwelijke papieren inzien.
Wat vertrouwelijk is heb ik overdag ook niet op het buro liggen. Het meeste is niet zo spannend.
pi_186252652
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 15:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Hoe heb je dat toen gedaan. Want het probleem is wel dat als ik overstap ik er op veel fronten op achteruit ga (woon-werk verkeer, aantal uren, salaris, vrije dagen, etc). Daar zit ik ook niet op te wachten.
Ik ben ingegaan op een recruiter van een ander bedrijf en heb hetzelfde salaris gevraagd als wat ik had. Ik kreeg een klein beetje meer bij de nieuwe werkgever.

En het was in dezelfde plaats (waar ik ook woon).
٩๏̯͡๏)۶
pi_186258425
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 12:03 schreef Chia het volgende:

Eens wat dit betreft, maar clean desk policies zijn er ook om te voorkomen dat vertrouwelijke info ergens komt waar ie niet voor bedoeld is.

Waarom komt kantoorwerk altijd in vlagen? Zo zit je duimen te draaien en zo zit je tussen 9 en 19 uur op kantoor omdat er ineens vanalles af moet met een strakke deadline. :(
pi_186815633
Klacht: Irritante collega
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
pi_186843131
Klacht: eerst 2 uur duimen draaien want geen werk, vervolgens smijt iedereen werk naar je toe en moet alles op dezelfde tijd af :') :(
  dinsdag 14 mei 2019 @ 22:05:22 #140
342418 VKV
Plausibel
pi_186843583
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 21:57 schreef DoubleDip het volgende:
Klacht: eerst 2 uur duimen draaien want geen werk, vervolgens smijt iedereen werk naar je toe en moet alles op dezelfde tijd af :') :(
Haha dat zei je 2 posts geleden ook al.

Maar herkenbaar :P
pi_186843654
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 22:05 schreef VKV het volgende:

[..]

Haha dat zei je 2 posts geleden ook al.

Maar herkenbaar :P
Klopt, maar is ook wel een beetje de aard van het werk. Toch blijft het irritant.
  woensdag 5 juni 2019 @ 09:51:49 #142
431496 girlnextdoor.
pi_187269927
Vrouwelijke collega's die zeiken dat ze maar niet afvallen terwijl ze 'echt álles' geprobeerd hebben. Maar wel een zak spekkies leegvreten, die voor de hele afdeling bedoeld is.
pi_187275458
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 20:49 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:
Klacht: Irritante collega
Zelfde hier. Nieuw team maar ik kan echt totaaaaaaal niet met één van de twee andere teamleden overweg. Best wel kut eigenlijk.
pi_187276100
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 17:24 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Zelfde hier. Nieuw team maar ik kan echt totaaaaaaal niet met één van de twee andere teamleden overweg. Best wel kut eigenlijk.
Team van drie?
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
pi_187277385
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2019 09:51 schreef girlnextdoor. het volgende:
Vrouwelijke collega's die zeiken dat ze maar niet afvallen terwijl ze 'echt álles' geprobeerd hebben. Maar wel een zak spekkies leegvreten, die voor de hele afdeling bedoeld is.
Deze types kom je in ieder bedrijf bijna wel tegen volgens mij :')
pi_187278883
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 18:07 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:

[..]

Team van drie?
Ja, leidinggevende en dan zij en ik. Zij is helemaal nieuw bij het bedrijf sinds april, maar zit net wat langer in dat nieuwe team (ik sinds mei). Verrekte betweterig. Oh en ze is Amerikaanse dus alles is natuurlijk amaaaaaaazing and fantaaaastic!
pi_187279714
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 20:37 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Ja, leidinggevende en dan zij en ik. Zij is helemaal nieuw bij het bedrijf sinds april, maar zit net wat langer in dat nieuwe team (ik sinds mei). Verrekte betweterig. Oh en ze is Amerikaanse dus alles is natuurlijk amaaaaaaazing and fantaaaastic!
Deze is dodelijk. Ik zit nu naast zo iemand en het is echt niet normaal. Ik word er echt ziek van als hij praat.
  woensdag 5 juni 2019 @ 22:32:57 #148
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_187281058
De trend van flexplekken. -O-
pi_187285273
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2019 09:51 schreef girlnextdoor. het volgende:
Herkenbaar hier... zitten ze over koolhydraat arm eten te neuzelen, maar wel ontbijten met cola en redbull

Koekkoek.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_187286275
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 21:21 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:

[..]

Deze is dodelijk. Ik zit nu naast zo iemand en het is echt niet normaal. Ik word er echt ziek van als hij praat.
Haha we hebben het net over dat onze leidinggevende morgen een dagje vrij is en een uitstapje maakt met zijn gezin. Dus ik zo Google Mappen waar dat plaatsje ligt.

Komt tuthola meekijken op mijn scherm... "Oh but that looks really beautiful".

WTF!? Het enige wat je ziet is een Google Maps plattegrond, niet eens een satellietbeeld. Er is niks beautifuls aan, godverdomme kutyankee, klote tyfus nepwijf, bah.. :(

Sorry, dat moest er even uit.
pi_187286450
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 09:15 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Herkenbaar hier... zitten ze over koolhydraat arm eten te neuzelen, maar wel ontbijten met cola en redbull

Koekkoek.
Hier is er dus eentje aan het 'detoxen'. Nu ben ik niet zo bekend met de hippe trends maar het schijnt dus dat je dan geen suikers, koolhydraten en vetten eet of zo. Conclusie is nu dus dat die muts ongeveer 50% van de dag chagrijnig is omdat ze te weinig voedingsstoffen binnen krijgt en de andere 50% vermoeid is omdat ze te weinig voedingsstoffen binnen krijgt.

Als je dan zegt dat het niet werkt, omdat je na die kuur de kilo's er x2 weer aankrijgt, dan heb je het weer gedaan.
pi_187286564
quote:
15s.gif Op donderdag 6 juni 2019 10:59 schreef bagpiper001 het volgende:
ekend met de hippe trends maar het schijnt dus dat je dan geen suikers, koolhydraten en vetten eet of zo. Conclusie is nu dus dat die muts ongeveer 50% van de dag chagrijnig is omdat ze te weinig voedingsstoffen binnen krijgt en de andere 50% vermoeid is omdat ze te weinig voedin
Maar zo zo werkt het wel, niemand houdt het voor eeuwig vol.
Ik meng me nooit in die gesprekken, omdat je een steen toch niets aan kan leren.
pi_187286582
quote:
9s.gif Op donderdag 6 juni 2019 11:09 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ik meng me nooit in die gesprekken, omdat je een steen toch niets aan kan leren.
Stenen detoxen dan ook niet, die zijn slim genoeg om te begrijpen dat dat niet werkt :{
pi_187286612
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 21:21 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:

[..]
Dat is inderdaad een hele herkenbare irritatie!!

Heb ook collega's gehad die zo Hollands als de pest zijn, maar die, zodra ze het kantoor binnenlopen, continu termen gebruik als:

"Jeetje, ben echt helemaal flabbergasted".
"Wow, dit is fabulous"
"We moeten het maar eens bespreken, in my opinion."
"My holy god. Wat een vreemd voorstel"
"Wat zou de business er van vinden?"

Heb geen tijd om een hele lijst voorbeelden te geven, maar het is echt dramatisch wat sommige collega's, meestal ook de figuren die een pak aan hebben, uit hun mond weten te krijgen.

Ik word daar niet goed van. We leven in Nederland. We zijn Nederlanders. We praten dus Nederlands. De voertaal binnen het de Nederlandse vestiging van het bedrijf is dus ook Nederlands. Hou dan op met die neiging om in elke zin minimaal 1 Engels woord te proppen. Of ga naar een goede psycholoog, want is het is in mijn ogen niet gezond om in een zakelijke omgeving met allerlei Engelse termen te gaan smijten met als enige reden interessant over te komen. Thuis doen ze dat toch ook niet (ten minste daar ga ik maar even vanuit dan) ?

Als er collega's uit het buitenland zijn, dan praten we voor zover noodzakelijk wel Engels tegen ze (of doen in elk geval een poging) en dan voel ik mij alles behalve "interessant". Snap nog wel dat het handig is dat je elkaar dan verstaat. Maar ik verdom het nog wel steeds om in informele situaties, bijvoorbeeld tijdens een pauze of borrel of bij het koffieautomaat, Engels te gaan lullen tegen mijn Nederlandse collega's, als er toevallig ook internationale collega's in de buurt zijn.
pi_187286635
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 11:11 schreef bagpiper001 het volgende:

[..]

Stenen detoxen dan ook niet, die zijn slim genoeg om te begrijpen dat dat niet werkt :{
_O-

lk had een collega die aan bodybuilding deed en die moest 'droog' worden.
Dus knalchagrijnig :')
pi_187286850
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 11:13 schreef quarterpounder het volgende:

[..]
Thuis doen ze dat toch ook niet (ten minste daar ga ik maar even vanuit dan) ?
Figuren die zo praten doen dat gewoon overal hoor.
pi_187287449
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 11:15 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

_O-

lk had een collega die aan bodybuilding deed en die moest 'droog' worden.
Dus knalchagrijnig :')
Bodybuilders _O_
pi_187292660
quote:

[..]

Heb ook collega's gehad die zo Hollands als de pest zijn, maar die, zodra ze het kantoor binnenlopen, continu termen gebruik als:

"Wow, dit is fabulous"

Heb geen tijd om een hele lijst voorbeelden te geven, maar het is echt dramatisch wat sommige collega's, meestal ook de figuren die een pak aan hebben, uit hun mond weten te krijgen.

Ik word daar niet goed van. We leven in Nederland. We zijn Nederlanders. We praten dus Nederlands. De voertaal binnen het de Nederlandse vestiging van het bedrijf is dus ook Nederlands. Hou dan op met die neiging om in elke zin minimaal 1 Engels woord te proppen. Of ga naar een goede psycholoog, want is het is in mijn ogen niet gezond om in een zakelijke omgeving met allerlei Engelse termen te gaan smijten met als enige reden interessant over te komen. Thuis doen ze dat toch ook niet (ten minste daar ga ik maar even vanuit dan) ?

Als er collega's uit het buitenland zijn, dan praten we voor zover noodzakelijk wel Engels tegen ze (of doen in elk geval een poging) en dan voel ik mij alles behalve "interessant". Snap nog wel dat het handig is dat je elkaar dan verstaat. Maar ik verdom het nog wel steeds om in informele situaties, bijvoorbeeld tijdens een pauze of borrel of bij het koffieautomaat, Engels te gaan lullen tegen mijn Nederlandse collega's, als er toevallig ook internationale collega's in de buurt zijn.
Herkenbaar, het doet me denken aan 2 voormalige collega's die beperkte kennis hadden van de Engelse taal en dat zelf niet door hadden.
Als een buitenlandse collega/gast niesde, zei er eentje steevast 'health' .En de ander vroeg altijd, 'how is it?' _O- De laatstgenoemde ging ook op vakantie naar 'de joe es of ee' :')
  donderdag 6 juni 2019 @ 23:10:14 #159
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_187298477
quote:

[..]

"Wow, dit is fabulous"

Aldus kwartponder ;)

Voor de rest wel eens. Ik mag ook regelmatig Engelstalige sheets voorbereiden terwijl er alleen Nederlanders aan tafel zitten.

Om nog maar niet te spreken van alle ontvangen interne Engelstalige mailtjes met alleen maar Nederlandse ontvangers.
pi_187298832
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 19:18 schreef JeugdVanTegenwoordig het volgende:

[..]

Herkenbaar, het doet me denken aan 2 voormalige collega's die beperkte kennis hadden van de Engelse taal en dat zelf niet door hadden.
Als een buitenlandse collega/gast niesde, zei er eentje steevast 'health' .En de ander vroeg altijd, 'how is it?' _O- De laatstgenoemde ging ook op vakantie naar 'de joe es of ee' :')
Haalde ze ook haar spullen bij de AC Tion?
pi_187298932
Ik had vandaag een Nederlandse medewerkster van een oer-Hollands bedrijf in de mail over een Nederlandstalig artikel. In het Engels. :’(
  donderdag 6 juni 2019 @ 23:24:51 #162
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_187299073
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 23:21 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik had vandaag een Nederlandse medewerkster van een oer-Hollands bedrijf in de mail over een Nederlandstalig artikel. In het Engels. :’(
Vast een jonkie. Recent afgestudeerden willen ook alles in het Engels doen is mijn ervaring. Mega irritant.
  vrijdag 7 juni 2019 @ 09:13:19 #163
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_187301973
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 23:10 schreef kloon_bassie het volgende:

[..]

Aldus kwartponder ;)

Voor de rest wel eens. Ik mag ook regelmatig Engelstalige sheets voorbereiden terwijl er alleen Nederlanders aan tafel zitten.

Om nog maar niet te spreken van alle ontvangen interne Engelstalige mailtjes met alleen maar Nederlandse ontvangers.
Ligt ook aan de universiteiten welke alles tegenwoordig in het Engels willen doen terwijl er alleen maar Nlers zijn.
  vrijdag 7 juni 2019 @ 09:40:43 #164
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_187302184
Geen problemen met Engelse taal in een Nederlands bedrijf/vestiging.
Wél met de Nederlanders die een beschamend niveau hebben en steevast fout vervoegen, grammaticaal onleesbare zinnen produceren of anders blijk geven gewoon niet verder te komen dan basisschool Engels. En een tekst eenduidig schrijven is al helemaal teveel gevraagd, in welke taal dan ook.

We hebben hier veel TVs hangen met informatie, waaronder ook het nieuws. Dit zijn dus Nederlandse nieuwstitels die op een manier naar het Engels vertaald zijn dat ik ze echt niet meer kan lezen.
  vrijdag 7 juni 2019 @ 14:35:39 #165
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_187305453
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 09:40 schreef daNpy het volgende:
Geen problemen met Engelse taal in een Nederlands bedrijf/vestiging.
Wél met de Nederlanders die een beschamend niveau hebben en steevast fout vervoegen, grammaticaal onleesbare zinnen produceren of anders blijk geven gewoon niet verder te komen dan basisschool Engels. En een tekst eenduidig schrijven is al helemaal teveel gevraagd, in welke taal dan ook.
Heerlijk hoe mijn baas stug blijft met haar uitspraak: 'comparing apples with pears'. Hoe goed iemand z'n Engels ook is, zulke kleinigheidjes blijven leuk.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  donderdag 27 juni 2019 @ 15:07:27 #166
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_187631991
Hoe kan er nou niet geklaagd worden in deze tijden?
  donderdag 27 juni 2019 @ 23:22:26 #167
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_187640447
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2019 15:07 schreef Immerdebestebob het volgende:
Hoe kan er nou niet geklaagd worden in deze tijden?
Mee eens, al is zo’n beetje alles hier al gepasseerd.

Maar vooruit, ik doe toch een bijdrage:
Collega die de 30x per dag aan de knoppen van de airco zit (te warm, te koud, blaast te hard)
pi_187640730
Gisteren zat ik naast een gast die een hele zak zuurtjes meehad en die op hoge snelheid aan het opeten was. En dan ook echt eten: steeds na 10 seconden keihard die dingen kapot gaan kauwen. Tering wat een kabaal geeft dat in een verder stille kantoorruimte.
pi_187643632
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 23:22 schreef kloon_bassie het volgende:

[..]

Mee eens, al is zo’n beetje alles hier al gepasseerd.

Maar vooruit, ik doe toch een bijdrage:
Collega die de 30x per dag aan de knoppen van de airco zit (te warm, te koud, blaast te hard)
Ja maar ik snap die collega wel. Die probeert de airco zo in te stellen zodat hij nog een beetje koele lucht krijgt, aangezien andere collega's de ramen open gooien 'want het is warm...' en daarmee de lucht van 35 graden binnen laat stromen.
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_187643750
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2019 23:39 schreef itchycoo het volgende:
Gisteren zat ik naast een gast die een hele zak zuurtjes meehad en die op hoge snelheid aan het opeten was. En dan ook echt eten: steeds na 10 seconden keihard die dingen kapot gaan kauwen. Tering wat een kabaal geeft dat in een verder stille kantoorruimte.
Terechte klacht. Tegenover mij een collega die om half negen (iedere dag deze week), een bak Japanse mix wegknaagt. Wat naast het verschrikkelijke gekraak ook nog eens stinkt.
  vrijdag 28 juni 2019 @ 16:48:26 #171
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_187649666
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 08:58 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Ja maar ik snap die collega wel. Die probeert de airco zo in te stellen zodat hij nog een beetje koele lucht krijgt, aangezien andere collega's de ramen open gooien 'want het is warm...' en daarmee de lucht van 35 graden binnen laat stromen.
Bij grote ruimtes snap ik het ook wel... wij zitten echter met 2en in 1 ruimte en ik blijf van zowel de ramen als de airco af (bonusklacht: zit toch meer dan de helft van de tijd in overleg).
pi_187656106
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 09:14 schreef lichtknopje het volgende:

[..]

Terechte klacht. Tegenover mij een collega die om half negen (iedere dag deze week), een bak Japanse mix wegknaagt. Wat naast het verschrikkelijke gekraak ook nog eens stinkt.
Als der bek als stinkt door nootjes dan moet je eens indenken wat voor stank je krijgt als ze vlees of vis heeft gegeten _O- _O- _O-
pi_187668440
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2019 23:39 schreef itchycoo het volgende:
Omg je tanden :X
pi_188360790
Klein kickje voor dit topic :)
  maandag 12 augustus 2019 @ 11:23:38 #175
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_188404169
quote:
Maar ik verdom het nog wel steeds om in informele situaties, bijvoorbeeld tijdens een pauze of borrel of bij het koffieautomaat, Engels te gaan lullen tegen mijn Nederlandse collega's, als er toevallig ook internationale collega's in de buurt zijn.
Dat vind ik dan weer erg onbeleefd.

Zelf werk in bij een Amerikaans bedrijf, de voertaal is in principe ook Engels. (Alle mail etc in het Engels, zelfs als je iets naar alleen 'n Nederlander stuurt.) Maar zeker als er mensen in de buurt zijn of meegaan om pauze, dan spreken we met z'n allen gewoon Engels. Dat is het minste dat je kan doen om te zorgen dat de Engelstalige mee kan doen met het gesprek (ik wilde 'joinen' typen, maar dat doe ik maar niet :7 )
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  maandag 12 augustus 2019 @ 11:48:01 #176
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_188404488
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 11:23 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Zelf werk in bij een Amerikaans bedrijf, de voertaal is in principe ook Engels. (Alle mail etc in het Engels, zelfs als je iets naar alleen 'n Nederlander stuurt.) Maar zeker als er mensen in de buurt zijn of meegaan om pauze, dan spreken we met z'n allen gewoon Engels. Dat is het minste dat je kan doen om te zorgen dat de Engelstalige mee kan doen met het gesprek (ik wilde 'joinen' typen, maar dat doe ik maar niet :7 )
Waarom dat Engels spreken zo ver doortrekken? Veel expats vinden het prettiger de taal van het land leren spreken. In dit geval n=20 ofzo, maar het zal op andere plekken niet anders zijn.
  maandag 12 augustus 2019 @ 12:12:58 #177
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_188404845
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 11:48 schreef Tinkepink het volgende:
Waarom dat Engels spreken zo ver doortrekken? Veel expats vinden het prettiger de taal van het land leren spreken.
Voor expats of 'vaste' collega's is het een ander verhaal inderdaad. Hier is het goed om Nederlands te spreken, anders hebben ze helemaal geen motivatie om de taal te leren. Maar we hebben regelmatig Amerikaanse gasten over de vloer, dan is het erg onbeleefd om ze niet te betrekken in gesprekken.
pi_188405848
Het zal afhangen van hoeveel het voorkomt dat Engels praten gewenst is maar persoonlijk heb ik het idee dat je dan minder soepel praat en er dus veel info verloren gaat. Prima om Engels te praten maar soms is je eigen taal even handiger als je ook nog moet bedenken wat je gaat zeggen.
  maandag 12 augustus 2019 @ 14:06:51 #179
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_188406491
Collega's die als ze het laatste wc-papier hebben opgemaakt niet even een verse rol bij de wc zetten. Die letterlijk een meter verderop staan, maar wel buiten de wc-deur.

Of collega's die als ze een opdracht op de koffiemachine zien ("waterreservoir bijvullen", "koffieresidubak legen") spontaan besluiten koud water te drinken zodat een ander het probleem zal oplossen. Vooral vervelend bij "apparaat ontkalken", want die klus duurt een uur in totaal, en komt dan meestal neer op de laatste die naar huis gaat... ;(
  maandag 12 augustus 2019 @ 14:07:49 #180
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_188406500
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 13:20 schreef nanuk het volgende:
Het zal afhangen van hoeveel het voorkomt dat Engels praten gewenst is maar persoonlijk heb ik het idee dat je dan minder soepel praat en er dus veel info verloren gaat. Prima om Engels te praten maar soms is je eigen taal even handiger als je ook nog moet bedenken wat je gaat zeggen.
Als ze nog Engels spraken... het is Dunglish of een andere variant die nauwelijks is te verstaan.
pi_188406807
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 09:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ligt ook aan de universiteiten welke alles tegenwoordig in het Engels willen doen terwijl er alleen maar Nlers zijn.
Sowieso: de Engelse-taal-invasie :r
pi_188406837
quote:

En om te spreken ook *O*

Groetnis út Fryslân B-)
just give a second thought
what if we don't get caught...
  maandag 12 augustus 2019 @ 14:40:20 #183
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_188407012
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 14:27 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Eens. Zo vervelend. En vaak onnodig. Tegenwoordig krijg ik ook commerciële documentatie in het Engels. Let wel: doelgroep spreekt Nederlands.
pi_188407116
quote:

Fryslân boppe
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_188407695
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 14:27 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.
pi_188407775
Wordt ook steeds vaker in het Engels benaderd door cv-schuivers met een oer-Hollandse naam.
Denk je nou echt dat ik ga reageren als je niet eens de moeite neemt om een spamberichtje op z'n minst even te vertalen naar het Nederlands? :')
pi_188407932
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 14:40 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Eens. Zo vervelend. En vaak onnodig. Tegenwoordig krijg ik ook commerciële documentatie in het Engels. Let wel: doelgroep spreekt Nederlands.
Oh ja te erg.

Mijn eerste correspondentie is altijd in het Engels (Scheepvaart) Werd ik naar aanleiding daarvan gebeld door een Nederlandse dame. Ik neem op met: Goedemorgen, u spreekt met .. (Nederlandser kan niet) Gaat ze in het Engels tegen me verder :D Nouja, ik praat wel mee hoor maar het is zo onnodig.
  maandag 12 augustus 2019 @ 18:28:01 #188
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_188410363
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2019 14:06 schreef Lunatiek het volgende:
Of collega's die als ze een opdracht op de koffiemachine zien ("waterreservoir bijvullen", "koffieresidubak legen") spontaan besluiten koud water te drinken zodat een ander het probleem zal oplossen.
'Printerpapier op' is er ook zo een. 1 minuut werk om bij te vullen.
Gaat 'ie vervolgens verder met de printopdrachten van een ander, komt er van dat prive zooi uit: tig exemplaren van het clubblaadje van de lokale basketbalclub, in full color.
  Redactie Frontpage maandag 12 augustus 2019 @ 18:41:45 #189
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_188410631
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 18:28 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Gaat 'ie vervolgens verder met de printopdrachten van een ander, komt er van dat prive zooi uit: tig exemplaren van het clubblaadje van de lokale basketbalclub, in full color.
Guilty. Ik print altijd flyers uit voor de kickboksvereniging
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_188412284
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 18:41 schreef Djeez het volgende:

[..]

Guilty. Ik print altijd flyers uit voor de kickboksvereniging
Hier nog eentje die privédingen print (hoewel geen complete flyers). Ik heb geen eens een printer thuis :7

Overigens doe ik privédingen altijd wel zo laat mogelijk in de middag. Ik ben absoluut geen ochtendmens, dus ik stap altijd als laatste het kantoor binnen wat betekent dat ik ook als laatste weer naar huis ga. Dat printen doe ik dan dus in mijn laatste 5 minuutjes.
  maandag 12 augustus 2019 @ 20:33:08 #191
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_188412515
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 18:28 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Als je privézooi print lijkt me dat extra reden zelf papier bij te vullen :')
pi_188412658
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2019 20:33 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Als je privézooi print lijkt me dat extra reden zelf papier bij te vullen :')
Dat zou logisch zijn. Een deel van de mensheid heeft echter een genafwijking die tot gevolg heeft dat er alleen maar energie gestoken wordt in eigen belang. Voor de rest: ontwijken van alles dat ook maar iets aan moeite kost, zoals bijvullen afdrukpapier dat op is vanwege het afdrukken van je eigen privézooi en ook (zie hierboven): niet vervangen wc-rol, met een boog om koffie-apparaatmeldingen heen lopen, etc. etc.

[ Bericht 0% gewijzigd door CarbonC op 12-08-2019 20:46:02 ]
pi_188413322
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 20:40 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Dat zou logisch zijn. Een deel van de mensheid heeft echter een genafwijking die tot gevolg heeft dat er alleen maar energie gestoken wordt in eigen belang. Voor de rest: ontwijken van alles dat ook maar iets aan moeite kost, zoals bijvullen afdrukpapier dat op is vanwege het afdrukken van je eigen privézooi en ook (zie hierboven): niet vervangen wc-rol, met een boog om koffie-apparaatmeldingen heen lopen, etc. etc.
Ik haat dat soort mensen.
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 11:26:05 #194
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_188420497
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 15:49 schreef Rumbling het volgende:

[..]

Oh ja te erg.

Mijn eerste correspondentie is altijd in het Engels (Scheepvaart) Werd ik naar aanleiding daarvan gebeld door een Nederlandse dame. Ik neem op met: Goedemorgen, u spreekt met .. (Nederlandser kan niet) Gaat ze in het Engels tegen me verder :D Nouja, ik praat wel mee hoor maar het is zo onnodig.
Ik vond dat ook altijd zo onnodig in een vorige baan, maar ergens snapte ik het ook wel. We werkten met een ticketsysteem waarbij alles in het Engels moest want internationaal bedrijf, het kwam echter zeer regelmatig voor dan dat een collega in hetzelfde gebouw dat ticket ging behandelen, maar omdat er een kleine kans bestond dat het ticket doorgezet moest worden naar een afdeling in Denemarken of Polen moest alle communicatie in het Engels. Gelukkig werkte bellen in die gevallen dan meestal beter en sneller en konden we gewoon in het Nederlands praten.
pi_188420587
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 11:23 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Weet je wat ik onbeleefd vind? Dat er , waar ik woon, nieuwe restaurants worden geopend en de menukaart alleen in het Engels hebben. Daarmee toon je dat je niet echt respect hebt voor het land die het mogelijk maakt dat je een bedrijf mag beginnen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 11:58:33 #196
157922 fathank
pi_188420990
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 20:40 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Mensen die hun koffiekopjes in de gootsteen zetten in plaats van in de vaatwasser :').
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 12:00:36 #197
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_188421022
Het printen van privé zooi verklaart wel waarom er hier laatst enorme paniek ontstond toen er in het kader van 1 april een mail rondging met de boodschap dat het aantal prints dat mensen maakten geteld zou worden en dat iedereen een maximum aantal prints per dag/week/maand zou krijgen.

Ik heb me kapot gelachen om al die mensen die stonden te stuiteren dat dat toch echt allemaal niet kon en dat ze toch echt perse meer moesten printen etc.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 12:01:14 #198
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_188421037
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 11:58 schreef fathank het volgende:

[..]

Mensen die hun koffiekopjes in de gootsteen zetten in plaats van in de vaatwasser :').
Dat is ook een ergernis hier, vooral bij een van de dames. Die heb ik dan ook altijd in no-time op de kast zitten als ze er weer over begint te klagen >:)
pi_188421045
quote:

[..]

Ik heb daar geen last meer van. Ik laat ze gewoon staan en ruim mn eigen vaat in de vaatwasser. Klinkt raar dat ik dat doe maar het helpt wel.
  Moderator dinsdag 13 augustus 2019 @ 12:02:16 #200
9859 crew  Karina
Woman
pi_188421060
Mensen die als ze heet water hebben gepakt niet daarna even de koude kraan aanzetten, de volgende mag gewoon zijn poten branden.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_188421285
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 12:01 schreef lichtknopje het volgende:

[..]

Ik heb daar geen last meer van. Ik laat ze gewoon staan en ruim mn eigen vaat in de vaatwasser. Klinkt raar dat ik dat doe maar het helpt wel.
Is dat raar ja :? . Ik doe dat altijd zo.
pi_188421400
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 12:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Is dat raar ja :? . Ik doe dat altijd zo.
Als de vaatwasser draait, kan je ze toch ff in de vaatwasser zetten als je ziet dat hij klaar is.
pi_188421459
quote:
4s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 12:28 schreef Leonos het volgende:

[..]

Als de vaatwasser draait, kan je ze toch ff in de vaatwasser zetten als je ziet dat hij klaar is.
Ik had het erover het laten staan van andermans kopjes.
Ik voel mij daar ook absoluut niet verantwoordelijk voor.
pi_188430793
Collega’s die de kachel aandraaien.
Het is potverdrie augustus ...
pi_188431359
Herkenbaar gniffeltopic.

Ik werk nu grotendeels vanuit huis, intense zaligheid!

Maar soms zit ik bij een opdrachtgever op kantoor te werken en dan is het weer net Jiskefet.

Ook een kantoor met alleen vrouwen, als ik daar blijf lunchen (wel heel lief) moet ik daarna langs de mac want ze eten alleen maar biogroenvoer. De één nog gekker dan de ander met hun healthy foodie leafy green smoothies en very berry overnight oaties, maken ze voor mij ook altijd een smoothie (wel heel lief) en een gekookt eitje erbij. Ja lief maar dan kan ik toch niet van leven :)
Springfield's looking pretty dusty today
pi_188432034
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 21:35 schreef -marz- het volgende:
Herkenbaar gniffeltopic.

Ik werk nu grotendeels vanuit huis, intense zaligheid!

Maar soms zit ik bij een opdrachtgever op kantoor te werken en dan is het weer net Jiskefet.

Ook een kantoor met alleen vrouwen, als ik daar blijf lunchen (wel heel lief) moet ik daarna langs de mac want ze eten alleen maar biogroenvoer. De één nog gekker dan de ander met hun healthy foodie leafy green smoothies en very berry overnight oaties, maken ze voor mij ook altijd een smoothie (wel heel lief) en een gekookt eitje erbij. Ja lief maar dan kan ik toch niet van leven :)
Herkenbaar ja.. ik werk ook met bijna alleen maar vrouwen en ze zitten allemaal aan het konijnenvoer.
  Moderator / Redactie Sport / Devops dinsdag 13 augustus 2019 @ 21:55:20 #207
176766 zoem
zoemt
pi_188432046
quote:

[..]

Bij ons staat er al dagen een gebruikt koffiekopje in de wc en niemand die het opruimt :')

Maar de gootsteen is wel herkenbaar. Hele bouwwerken gewoon.
pi_188432160
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 21:55 schreef zoem het volgende:

[..]

Bij ons staat er al dagen een gebruikt koffiekopje in de wc en niemand die het opruimt :')

Maar de gootsteen is wel herkenbaar. Hele bouwwerken gewoon.
Een klant kwam een keer bij mij aanlopen met een wijnglas incl. restje wit: "deze stond op het toilet."
pi_188432451
2 bazen geleden kwam mijn baas uit Friesland. De eerste vergadering die hij voorzat ging in het Fries. Hij had de nodige moeite om naar het Nederlands over te schakelen. Uiteindelijk heeft hij na 2 weken zijn ontslag ingediend omdat hij niet met ons kon werken vanwege de taalbarriere en wij niet op Friesche cursus wilden.

_O- _O- _O-
pi_188438629
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 22:08 schreef stokj het volgende:
2 bazen geleden kwam mijn baas uit Friesland. De eerste vergadering die hij voorzat ging in het Fries. Hij had de nodige moeite om naar het Nederlands over te schakelen. Uiteindelijk heeft hij na 2 weken zijn ontslag ingediend omdat hij niet met ons kon werken vanwege de taalbarriere en wij niet op Friesche cursus wilden.

_O- _O- _O-
Dit is een grap :')
pi_188439854
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 09:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dit is een grap :')
Nee geen grap. De beste man was al op leeftijd en dit zou zijn laatste klus worden. In de eerste week vond iedereen hem charmant, in de tweede week werd het een tiran. Ik had verder geen problemen met hem. Jammer van de taalbarriere.
  woensdag 14 augustus 2019 @ 11:43:22 #212
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_188440588
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 22:08 schreef stokj het volgende:

_O- _O- _O-
Maar dat was dus niet in Friesland?

Mijn baas blijft ook consequent naar het Limburgs overschakelen, maar ja, we zitten in Limburg, dus iedereen verstaat het ook gewoon goed.
  woensdag 14 augustus 2019 @ 11:46:59 #213
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_188440663
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 21:58 schreef -marz- het volgende:

[..]

Een klant kwam een keer bij mij aanlopen met een wijnglas incl. restje wit: "deze stond op het toilet."
Jij hebt je bedrijf aan huis? :+
  woensdag 14 augustus 2019 @ 11:47:46 #214
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_188440680
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 11:43 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Mijn baas blijft ook consequent naar het Limburgs overschakelen, maar ja, we zitten in Limburg, dus iedereen verstaat het ook gewoon goed.
Ik niet. Ik luister dan ook niet en loop gewoon aan.
pi_188442073
De vaatwasser is niet uitgeruimd, dus wat doen we dan? We stapelen het gewoon op de vaatwasser en wachten tot de uitgestalde vaat miraculeus in de vaatwasser verdwijnt. :{
pi_188442177
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 13:22 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
De vaatwasser is niet uitgeruimd, dus wat doen we dan? We stapelen het gewoon op de vaatwasser en wachten tot de uitgestalde vaat miraculeus in de vaatwasser verdwijnt. :{
Hier wordt je geacht je kopje/mok/glas aan het einde van de dag zelf in de vaatwasser te zetten. Er zijn natuurlijk ook een paar mensen die daar te goed voor zijn, dus die laten de vaat maar op hun bureau staan in de hoop dat de schoonmaaksters het voor hun opruimt. Natuurlijk zitten ze wel te zeiken als dan na een paar dagen de schone kopjes op zijn en hun bureaus volstaan met vieze. :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_188442195
quote:
2s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 13:27 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Hier wordt je geacht je kopje/mok/glas aan het einde van de dag zelf in de vaatwasser te zetten. Er zijn natuurlijk ook een paar mensen die daar te goed voor zijn, dus die laten de vaat maar op hun bureau staan in de hoop dat de schoonmaaksters het voor hun opruimt. Natuurlijk zitten ze wel te zeiken als dan na een paar dagen de schone kopjes op zijn en hun bureaus volstaan met vieze. :')
Ik vind dat asociaal.

Hier ook collega's die te beroerd zijn om hun stuk karton naar de container te brengen en het dan maar in de prullenbak proppen (past niet), in de hoop dat de schoonmaakster het wel naar de container brengt. -O-
  woensdag 14 augustus 2019 @ 14:44:55 #218
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_188443445
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 13:28 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ik vind dat asociaal.

Hier ook collega's die te beroerd zijn om hun stuk karton naar de container te brengen en het dan maar in de prullenbak proppen (past niet), in de hoop dat de schoonmaakster het wel naar de container brengt. -O-
Die mensen zijn waarschijnlijk thuis net zo lui/vies of hebben daar een vrouw die alles achter ze opruimt, waardoor ze totaal niet zelfstandig zijn geworden.
pi_188443552
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 14:44 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Die mensen zijn waarschijnlijk thuis net zo lui/vies of hebben daar een vrouw die alles achter ze opruimt, waardoor ze totaal niet zelfstandig zijn geworden.
Ik heb nu het deurtje van de vaatwasser open gezet in de hoop dat de borden en kopjes erin worden gezet :')
pi_188444383
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 21:14 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Jouw collega's zouden eens wat bruin vet moeten kweken. Elke dag koud douchen en zo.
  Moderator / Redactie Sport / Devops woensdag 14 augustus 2019 @ 15:45:43 #221
176766 zoem
zoemt
pi_188444432
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 21:14 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Hier ook zo iets. Collega's die 's ochtends alle airco's uitzetten in de kantoortuin. Leuk als de ruimte volloopt met mensen... een vieze, muffe lucht waar je niet meer in kan concentreren.
pi_188444465
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 15:42 schreef Chia het volgende:

[..]

Jouw collega's zouden eens wat bruin vet moeten kweken. Elke dag koud douchen en zo.
Mijn collega's moeten eens niet zo zeiken.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 15:45 schreef zoem het volgende:

[..]

Hier ook zo iets. Collega's die 's ochtends alle airco's uitzetten in de kantoortuin. Leuk als de ruimte volloopt met mensen... een vieze, muffe lucht waar je niet meer in kan concentreren.
Ik vind een verwarming + veel mensen in een ruimte ook echt drie keer niets, maar ja... koukleumen he..
pi_188444481
quote:
10s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 15:48 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Mijn collega's moeten eens niet zo zeiken.
Jouw collega's hebben een ongezonde relatie met temperatuur hoor. En ze moeten niet zo zeiken.
pi_188444647
quote:
10s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 15:50 schreef Chia het volgende:

[..]

Jouw collega's hebben een ongezonde relatie met temperatuur hoor. En ze moeten niet zo zeiken.
Helemaal mee eens, ik zal morgen een megafoon meebrengen om het mede te delen.
Bovendien, als je nu de verwarming aanzet.. dan heb je er in de winter toch helemaal niets meer aan?
pi_188445325
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 11:43 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Nee dit was niet in Friesland maar in NH.
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 00:04:43 #226
356649 MyTiredFeet
Onsamenhangend
pi_188471175
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 16:47 schreef stokj het volgende:
Nee dit was niet in Friesland maar in NH.
West-Friesland dan toch wel?
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
pi_188472677
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 00:04 schreef MyTiredFeet het volgende:

[..]

West-Friesland dan toch wel?
Des zuidens van West-Friesland
pi_188472910
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 16:03 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, ik zal morgen een megafoon meebrengen om het mede te delen.
Bovendien, als je nu de verwarming aanzet.. dan heb je er in de winter toch helemaal niets meer aan?
Waarom zou je er niks aan hebben?
pi_188474207
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 08:03 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Ik houd er eigenlijk niet van om stereotype te doen, maar het lijkt me een typische wijvenopmerking.
pi_188474208
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 08:03 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Als je nu in augustus de verwarming aandoet met ongeveer 20 graden, dan voel je toch geen warmte meer met 5 graden?
pi_188474217
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 10:19 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Ik houd er eigenlijk niet van om stereotype te doen, maar het lijkt me een typische wijvenopmerking.
Bedoel je mijn opmerking ?
pi_188474229
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 10:19 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Als je nu in augustus de verwarming aandoet met ongeveer 20 graden, dan voel je toch geen warmte meer met 5 graden?
Oh, dus omdat ik één keer per jaar naar de sauna ga en dan ook een dompelbad neem, merk ik de rest van het jaar niks meer van kou of warmte?
pi_188474230
quote:

[..]

Bedoel je mijn opmerking ?
Eh: ja.
pi_188474257
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 10:20 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Oh, dus omdat ik één keer per jaar naar de sauna ga en dan ook een dompelbad neem, merk ik de rest van het jaar niks meer van kou of warmte?
Nee, maar hier staat de verwarming dus nog aan en die blijft aan tot de herfst waarschijnlijk.
pi_188474264
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 10:20 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Eh: ja.
Waarom is het een wijvenopmerking?
Lijkt mij gewoon gezond verstand.
pi_188474546
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 10:23 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Waarom is het een wijvenopmerking?
Lijkt mij gewoon gezond verstand.
Het is, sorry, complete onzin. Als ik het nu warmer heb, werkt de verwarming in de herfst nog prima om mij te verwarmen. Mijn huid heeft niet een geheugen of zo. Je lichaam reageert op de temperatuur.
pi_188474985
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 10:44 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Het is, sorry, complete onzin. Als ik het nu warmer heb, werkt de verwarming in de herfst nog prima om mij te verwarmen. Mijn huid heeft niet een geheugen of zo. Je lichaam reageert op de temperatuur.
Ja, oke is goed.
Fijne dag verder.
pi_188475250
Als er straks over mij geklaagd word in dit topic is dat best wel terecht :X

Ik werk dus 6 dagen vanuit huis en 1 dag per week op locatie, vandaag. Collega vraagt me iets, en Siri springt daarop aan. Uit gewoonte gil ik "Ach, hou toch je bek!" naar Siri, zoals ik thuis gewend ben. Alleen dacht collega dat ik het tegen hem had :') :@
pi_188475481
quote:
11s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 11:46 schreef Alexxxxx het volgende:
Als er straks over mij geklaagd word in dit topic is dat best wel terecht :X

Ik werk dus 6 dagen vanuit huis en 1 dag per week op locatie, vandaag. Collega vraagt me iets, en Siri springt daarop aan. Uit gewoonte gil ik "Ach, hou toch je bek!" naar Siri, zoals ik thuis gewend ben. Alleen dacht collega dat ik het tegen hem had :') :@

Koffieapparaat moet bijgevuld worden dus ik ben gewoon naar de volgende gelopen muahahha
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_188475643
Ik heb een collega die het werk ziet als haar persoonlijke therapie. Mens ziet er ongelooflijk onverzorgd uit. Vet haar, vieze kleding e.d. En ze heeft behoorlijk wat psychische issues. Ze voelt zich ondergewaardeerd (ja duh, je kan alleen maar ouwehoeren en zielig doen) ze zit tegen een burn-out aan (Hoe dan, je werkt niet eens.) En ze heeft het zo zwaar want ze moet voor haar moeder zorgen... Ze komt en ze gaat maar wanneer het haar uit komt. Ik heb het eens bijgehouden, van de 40 uur die ze hoort te maken is ze 32 uur op kantoor (thuis werken doet ze niet, heeft geen thuiswerkplek) En van die 32 uur is ze minimaal de helft aan het kletsen.

En onze baas? Die doet er geen fuck aan. :(
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 12:23:30 #241
431496 girlnextdoor.
pi_188475704
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 12:18 schreef Queryn het volgende:
Ik heb een collega die het werk ziet als haar persoonlijke therapie. Mens ziet er ongelooflijk onverzorgd uit. Vet haar, vieze kleding e.d. En ze heeft behoorlijk wat psychische issues. Ze voelt zich ondergewaardeerd (ja duh, je kan alleen maar ouwehoeren en zielig doen) ze zit tegen een burn-out aan (Hoe dan, je werkt niet eens.) En ze heeft het zo zwaar want ze moet voor haar moeder zorgen... Ze komt en ze gaat maar wanneer het haar uit komt. Ik heb het eens bijgehouden, van de 40 uur die ze hoort te maken is ze 32 uur op kantoor (thuis werken doet ze niet, heeft geen thuiswerkplek) En van die 32 uur is ze minimaal de helft aan het kletsen.

En al jaren geen man/vriend meer, maar zelf geen idee hebben waarom?

Tsja bazen.. heb er in de 8 banen die ik inmiddels heb gehad pas één gezien die op z'n strepen ging staan, in een soortgelijk geval.
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 12:26:38 #242
431496 girlnextdoor.
pi_188475746
Irritatiefactor die positief is omgeslagen inmiddels: van zeikende vrouwen die nooooit deden poepen op het werk, naar mannen die gewoon door het hele kantoor roepen als ze gaan poepen :D
pi_188475811
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 12:18 schreef Queryn het volgende:

Geen energie steken / je ergeren aan dit soort energie-opzuigende zwarte gaten. Maar inzichtelijk wat jij wel doet en laat haar links liggen.
pi_188476037
Ik ben sinds een aantal maanden halve dag aan het werk bij de Kringloop. Je kan wel merken dat ik de enige ben met nog een beetje opleiding. Er is er zelfs ene bij waar ze subsidie op hebben, daar moet de bedrijfsleider de billen van afvegen bij het schijten :')
U MAD?
pi_188476115
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 12:52 schreef de_boswachter het volgende:
Ik ben sinds een aantal maanden halve dag aan het werk bij de Kringloop. Je kan wel merken dat ik de enige ben met nog een beetje opleiding. Er is er zelfs ene bij waar ze subsidie op hebben, daar moet de bedrijfsleider de billen van afvegen bij het schijten :')
Zo hoog kan die opleiding van je niet zijn als je hetzelfde werk doet als iemand die letterlijk te dom om te poepen is. :')

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-08-2019 12:59:31 ]
pi_188476200
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 12:59 schreef Lola69 het volgende:

[..]

Zo hoog kan die opleiding van je niet zijn als je hetzelfde werk doet als iemand die letterlijk te dom om te poepen is. :')
_O-
pi_188476252
quote:
Heb altijd in de bouw gewerkt maar door val van steiger plus minus 15 jaar thuis gezeten. Nu weer half dagje per week werken. Je moet wat en heb weinig keuze met een CV als de mijne :')
Opleiding wat ik heb gedaan is huidige MBO dus tsja. Stond ie hoor met z'n reet omhoog, deur open en gezicht naar de gang... de kont
schoongeveegd te krijgen door de bedrijfsleidster. Die heeft overigens HBO, heb je wat.
U MAD?
pi_188476465
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 13:09 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Heb altijd in de bouw gewerkt maar door val van steiger plus minus 15 jaar thuis gezeten. Nu weer half dagje per week werken. Je moet wat en heb weinig keuze met een CV als de mijne :')
Opleiding wat ik heb gedaan is huidige MBO dus tsja. Stond ie hoor met z'n reet omhoog, deur open en gezicht naar de gang... de kont
schoongeveegd te krijgen door de bedrijfsleidster. Die heeft overigens HBO, heb je wat.
Klassiek voorbeeld van niet te snel oordelen...
pi_188476621
quote:

[..]

Huh ?
pi_188476644
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 13:41 schreef -marz- het volgende:

[..]

Huh ?
Vrouwenlogica.
pi_188477745
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 13:41 schreef -marz- het volgende:

[..]

Huh ?
De buitentemperatuur.
pi_188477805
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 15:06 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

De buitentemperatuur.
Maar wat voel je dan wel? Als het 5 graden is?
pi_188477874
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 15:08 schreef -marz- het volgende:

[..]

Maar wat voel je dan wel? Als het 5 graden is?
Het gaat er gewoon om dat de verwarming voluit wordt gezet, terwijl het buiten niet bepaald koud is en als het buiten dan wel koud is dan volstaat die verwarming niet meer, want dan heeft men het de hele dag koud en gaat het daar de hele dag over.
pi_188486929
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 13:09 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Ach ja, de vraag is voor wie je meer respect hebt; voor iemand die ondanks z'n beperkingen graag wil werken en meedraaien in de maatschappij, of voor iemand die 15 jaar op z'n luie reet zit en z'n handje ophoudt?
"Who are you?"
pi_188487703
Ik heb een collega van eind 40, geen kinderen, geen partner. Niks mis mee, maar zegt rustig 'ik heb niets om voor naar huis te gaan'. Haar werkplek ziet er uit als een woonkamer. Er hangen sfeerlampjes, er staat een kaarsje, dat soort troep. Er hangt nog net geen 'live love laugh' bordje.
Ze werkt 32 uur (geen reistijd) maar vind het raar, dat ik met mijn 35 uur (plus 1.5 uur reistijd per dag), geen (onnodige en sowieso onbetaalde) overuren wil maken. 'Je kan toch nog wel een half uurtje blijven? Ander zit ik alleen' 8)7
pi_188487835
Mannen die hun handen niet wassen na een wc bezoek en je vervolgens amicaal op je schouders slaan omdat je goed werk hebt geleverd :( bah bah bah
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_188487980
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 07:54 schreef JeugdVanTegenwoordig het volgende:
Ik heb een collega van eind 40, geen kinderen, geen partner. Niks mis mee, maar zegt rustig 'ik heb niets om voor naar huis te gaan'. Haar werkplek ziet er uit als een woonkamer. Er hangen sfeerlampjes, er staat een kaarsje, dat soort troep. Er hangt nog net geen 'live love laugh' bordje.
Ze werkt 32 uur (geen reistijd) maar vind het raar, dat ik met mijn 35 uur (plus 1.5 uur reistijd per dag), geen (onnodige en sowieso onbetaalde) overuren wil maken. 'Je kan toch nog wel een half uurtje blijven? Ander zit ik alleen' 8)7
Wow, dat is wel heel bijzonder
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 09:04:25 #258
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_188488025
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 08:29 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Mannen die hun handen niet wassen na een wc bezoek en je vervolgens amicaal op je schouders slaan omdat je goed werk hebt geleverd :( bah bah bah
Wees blij dat ze geen bekertje koffie komen brengen en het bij de rand vasthouden.
pi_188511769
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 09:04 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Wees blij dat ze geen bekertje koffie komen brengen en het bij de rand vasthouden.
Of mensen die het kopje niet afspoelen voor gebruik. :')
pi_188517941
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 07:54 schreef JeugdVanTegenwoordig het volgende:
Je collega is gewoon behoeftig.
pi_188518174
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 08:57 schreef Jantje2k het volgende:

[..]

Wow, dat is wel heel bijzonder
Neuh, er zijn veel vrouwelijke professoren die ook rond die leeftijd zijn en kind- en partnerloos.
pi_188518292
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 11:35 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Neuh, er zijn veel vrouwelijke professoren die ook rond die leeftijd zijn en kind- en partnerloos.
Ja denk echt dat Jantje op die factoren doelde ipv haar gedrag.
pi_188521491
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 11:45 schreef Chia het volgende:

[..]

Ja denk echt dat Jantje op die factoren doelde ipv haar gedrag.
Idd :')
pi_188527732
Er zit een dun wandje tussen vrouwen toilet en mannen toilet dus echt lekker schijten zit er op het werk niet in. En je collega's horen pissen is ook geen liefhebberij van me. Gelukkig is er een stukje verder in het pand een invalidentoilet waarvan maar weinigen het bestaan weten.
  maandag 19 augustus 2019 @ 22:24:10 #265
152789 karr-1
pi_188528766
Iets lagere temperatuur buiten dus het gezeur over raam wel of niet open, achterdeur wel of niet open begint weer van voren af aan.

Ik heb een collega die nu al met een dikke trui aan en de kachel op standje lava zit en nog klaagt dat het koud is.
pi_188532250
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 21:39 schreef Pleun2011 het volgende:
Er zit een dun wandje tussen vrouwen toilet en mannen toilet dus echt lekker schijten zit er op het werk niet in. En je collega's horen pissen is ook geen liefhebberij van me. Gelukkig is er een stukje verder in het pand een invalidentoilet waarvan maar weinigen het bestaan weten.
Maak je zoveel lawaai op het toilet dan?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_188532264
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 08:45 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Maak je zoveel lawaai op het toilet dan?
Het is een soort campingtoilet dus de geur is waar ik mij meer zorgen over maak.
  donderdag 22 augustus 2019 @ 23:59:16 #268
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_188582738
“Hé vakantieganger!”
pi_188584297
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 08:46 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Het is een soort campingtoilet dus de geur is waar ik mij meer zorgen over maak.
Moet je ook met een wc-rol over de gang naar het toilet?
pi_188584763
quote:
3s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 13:42 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Vrouwenlogica.
Nee hoor, gewoon goed lezen. Als het buiten 20 graden is de verwarming aanzetten, helpt die warmte niet meer in de koude periode.
Trek dan een trui aan.
pi_189394573
Van die domme dozen die een kamer naast je zitten en met domme stemmetjes gaan praten omdat ze denken dat dat grappig is. En de hele dag door. Godverdomme wat irritant. Maar ja die dozen zijn minstens 2,5x ouder dan dat ik ben dus kan er niets over zeggen :')
pi_189394637
En naar de WC gaan op werk is ook zo ongemakkelijk :')

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2019 11:40:07 ]
pi_189394742
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 11:39 schreef wielrennerdt het volgende:
Ik ga iedere dag om 10 uur eerst even een halfuurtje op m'n gemak kunstwerken bouwen _O_
pi_189395948
Collega's die de hele dag door hun bek niet kunnen houden over hun privéleven of de hele tijd triviale dingen moeten benoemen en tot in den treure bespreken. Vooral vrouwen. Werken met vrouwen is kut.
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 15:48:31 #275
342418 VKV
Plausibel
pi_189397140
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 13:58 schreef Stefanovich het volgende:
Werken met vrouwen is kut.
Kan ik als vrouw beamen :')
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 16:09:33 #276
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_189397402
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 11:39 schreef wielrennerdt het volgende:
Waarom :?

Of ben jij de enige op je werk die naar de WC moet? Zou wel heel vreemd zijn.

Werken met vrouwen vind ik overigens best prima over het algemeen, ik word juist in de ICT af en toe er gek van dat er echt alleen maar mannen werken.
pi_189397426
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 16:09 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Waarom :?

Of ben jij de enige op je werk die naar de WC moet? Zou wel heel vreemd zijn.

Werken met vrouwen vind ik overigens best prima over het algemeen, ik word juist in de ICT af en toe er gek van dat er echt alleen maar mannen werken.
Ik werk in het HR werkveld...alleen maar vrouwen :') er moet gewoon een goede mix zijn. En het ligt ook wel aan de types. Beste is gewoon je eigen kantoor hebben :)
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 16:13:05 #278
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_189397442
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 16:11 schreef Stefanovich het volgende:

[..]

Ik werk in het HR werkveld...alleen maar vrouwen :') er moet gewoon een goede mix zijn. En het ligt ook wel aan de types. Beste is gewoon je eigen kantoor hebben :)
waarom is dat ongemakkelijk
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_189397443
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 15:48 schreef VKV het volgende:

[..]

Kan ik als vrouw beamen :')
:D Als IT'er uit een ver verleden kan ik beamen dat sommige mannen ook zeikwijven kunnen zijn.
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 16:14:47 #280
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_189397463
Mensen die sterkruikend voedsel als bami ofzo in de pauze eten :r
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_189397666
quote:

[..]

Eens, het is vooral dat er met veel dezelfde type mensen een cultuur ontstaat waar vooral datzelfde type mens zich prettig bij voelt.
  zondag 10 november 2019 @ 14:43:30 #282
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189879196
quote:

[..]

Ik heb twee banen: eentje met voornamelijk mannen en eentje met voornamelijk vrouwen. Ik denk dat beide omgevingen zouden opknappen van een betere mix.
pi_189881123
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 22:24 schreef karr-1 het volgende:
Iets lagere temperatuur buiten dus het gezeur over raam wel of niet open, achterdeur wel of niet open begint weer van voren af aan.

Ik heb een collega die nu al met een dikke trui aan en de kachel op standje lava zit en nog klaagt dat het koud is.
Alvast oefenen voor de hel ...
pi_189881143
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 09:05 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Nee hoor, gewoon goed lezen. Als het buiten 20 graden is de verwarming aanzetten, helpt die warmte niet meer in de koude periode.
Trek dan een trui aan.
_O_ jij snapt het
pi_189881200
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 13:58 schreef Stefanovich het volgende:
Collega's die de hele dag door hun bek niet kunnen houden over hun privéleven of de hele tijd triviale dingen moeten benoemen en tot in den treure bespreken. Vooral vrouwen. Werken met vrouwen is kut.
Eens en daar heb ik oordopjes voor.
Kan ik zelf vrouwelijke collega's muten als ik dat nodig vind.
  zondag 10 november 2019 @ 18:26:10 #286
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189882805
Collega's met oordopjes, waar je dan iets tegen zegt en dat ze dan tergend traag en veel te blij met zichzelf die dopjes uitdoen.
En dan je dus álles twee keer moet zeggen. :{w Laat maar dan. Zoek zelf maar uit wat je gemist hebt.
  Eindredactie Games zondag 10 november 2019 @ 18:34:53 #287
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_189882978
quote:
Klinkt als een beschrijving van mijn buro, maar dan geen kaarsjes maar LEGO :')
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_189883183
quote:
4s.gif Op zondag 10 november 2019 18:34 schreef Oscar. het volgende:

[..]

Klinkt als een beschrijving van mijn buro, maar dan geen kaarsjes maar LEGO :')
Daarom flex plekken! (als ik niet thuis werk)

Alhoewel in de praktijk iedereen een vaste plek heeft 8)7
  zondag 10 november 2019 @ 18:50:27 #289
152789 karr-1
pi_189883322
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 16:36 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Alvast oefenen voor de hel ...
Afgelopen week was de kachel kapot, hij is maar thuis gaan werken geloof ik
pi_189883434
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 18:50 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Afgelopen week was de kachel kapot, hij is maar thuis gaan werken geloof ik
Mannen die het koud hebben :')
pi_189883448
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 18:26 schreef Zilverberk het volgende:
Collega's met oordopjes, waar je dan iets tegen zegt en dat ze dan tergend traag en veel te blij met zichzelf die dopjes uitdoen.
En dan je dus álles twee keer moet zeggen. :{w Laat maar dan. Zoek zelf maar uit wat je gemist hebt.
We zeggen eerst goedemorgen.
pi_189883700
Gewoon een klacht in het algemeen en niet eens gericht op mijn huidige baan. Ik ben geen ochtendmens en kom altijd als laatst binnen, maar dat wordt altijd geassocieerd met lui zijn op een of andere manier.. Terwijl ik in de avond dus ook als laatst weg ga.

quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 18:44 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Ik ben eigenlijk juist wel blij met het feit dat ik m'n eigen bureau heb. Hoef ik niet elke dag m'n stoel in te stellen, kan m'n laptop/toetsenbord/muis lekker op werk laten liggen, beeldschermen staan goed ingesteld etc.
pi_189884113
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 18:55 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Mannen die het koud hebben :')
Toen ik afgelopen week binnenkwam zat en collega van me er te werken met zijn winterjas nog aan vanwege de kou. :P
Al is het ook behoorlijk fris daar als je de eerste bent en de verwarming staat nog niet aan.
  Eindredactie Games zondag 10 november 2019 @ 20:03:34 #294
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_189884625
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 18:44 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

als je maar hoog genoeg in de boom zit, dan krijg je een vaste plek :P
  zondag 10 november 2019 @ 20:30:55 #295
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_189885399
quote:
4s.gif Op zondag 10 november 2019 20:03 schreef Oscar. het volgende:

[..]

Of laag genoeg ;-). Bij ons heeft alleen het administratief en uitvoerend personeel in bijv marketing of communicatie een vaste plek.
  Eindredactie Games zondag 10 november 2019 @ 20:33:35 #296
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_189885465
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 20:30 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Of laag genoeg ;-). Bij ons heeft alleen het administratief en uitvoerend personeel in bijv marketing of communicatie een vaste plek.
en je directeur heeft een flexplek :P
  zondag 10 november 2019 @ 20:37:38 #297
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_189885571
quote:
4s.gif Op zondag 10 november 2019 20:33 schreef Oscar. het volgende:

[..]

en je directeur heeft een flexplek :P
Jup.
  Eindredactie Games zondag 10 november 2019 @ 20:39:33 #298
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_189885624
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 20:37 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Jup.
ik ken geen enkele directeur die een flexplek heeft. of hij is erg hip
  zondag 10 november 2019 @ 20:42:42 #299
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189885703
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 18:56 schreef Atak het volgende:

[..]

We zeggen eerst goedemorgen.
Dat horen ze ook niet, met die dopjes.

Ben trouwens blij dat mijn immer-geoordopte collega weg is. Die was behalve verkozen doof ook nog 3 dagen in de maand strontchagrijnig :X
  zondag 10 november 2019 @ 20:45:54 #300
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_189885797
quote:
4s.gif Op zondag 10 november 2019 20:39 schreef Oscar. het volgende:

[..]

ik ken geen enkele directeur die een flexplek heeft. of hij is erg hip
Ik heb nu al bij drie van dergelijke bedrijven gewerkt. Een corporate en 2 mkb-ers. Hip zijn ze zeker niet.
pi_189885971
quote:
4s.gif Op zondag 10 november 2019 20:03 schreef Oscar. het volgende:

[..]

Bij ons heeft het management ook flex plekken.
Alleen de directie niet, maar ik heb niet bepaald die ambitie :P.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')