abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185176526
Originele OP:

quote:
TS leeft dus die kantoor leven en merkt vaak dingen op die best irritant zijn.

Laten we ze hier opsommen ^O^

- Iemand is dus aan de telefoon en er komt een collega binnen die wilt wat vragen. Ipv dat die collega later terug komt gaat deze collega er naast staan en wachten totdat de ander is uitgebeld.....Zeer vervelend. Vaak is het dan ook nog een nutteloze kut vraag van "wil je wat te drinken ".
pi_185176538
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 18:08 schreef daNpy het volgende:

[..]

Eens, maar dat is niet wat er staat. Er staat dat mensen onderling een andere taal praten op het werk, niet dat dit tijdens de lunch aan dezelfde tafel is ;)
Lunch aan dezelfde tafel maak jij ervan. ;) De specifieke situatie wordt inderdaad niet beschreven, daarom had ik het ook over 'gezelschap' in algemene zin. Aangezien jij over wildvreemden begon en dat een kromme vergelijking is.
pi_185177115
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 18:27 schreef Chia het volgende:
Originele OP:

[..]

Tja diegene zal wel in een tokkie omgeving werken.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 19:04:01 #4
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_185177176
Bij ons werken ook twee Friezen. Die spreken nooit Fries met elkaar als er anderen bij zijn, is wel zo prettig want je kunt je dan nog mengen in een gesprek als je wilt. En het is ook gewoon netjes in gezelschap.

Niettemin blijft het een schitterende taal om naar te luisteren O+
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_185177241
2 weken op kantoor en heb al meer geroddel gehoord dan in de brugklas
pi_185182936
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 19:08 schreef BredeBroeder het volgende:
Dit blijft mij ook altijd verbazen. Denk je eindelijk af te zijn van dit soort kinderachtige gedrag, maar neee hoor.
pi_185183090
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 17:54 schreef Chia het volgende:
In gezelschap (dus geen wildvreemden in het openbaar) van anderen is het wel de fatsoensnorm om dan de gemeenschappelijke taal te spreken ja. Of in ieder geval proberen dat te doen. Dat niet iedereen even fatsoenlijk is staat daar los van.
Tijdens het werk is is de voertaal Engels in verband met 1 enkele collega die ~50% Nederlandse taalbeheersing heeft. Maar tijdens de lunch ed schakel ik gewoon over op Nederlands hoor. Ook als die collega naast me zit.

Ik heb geen probleem om dingen te verduidelijken in het Engels. Maar ik wil gewoon in mijn moerstaal kunnen brabbelen op momenten. Behalve wanneer het van belang is voor de werkzaamheden, dan schakel ik over op Engels.

Hoewel mijn Engels prima is, is het gewoon erg vermoeiend om constant heen en weer te schakelen wanneer het niet noodzakelijk is.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2019 22:16:26 ]
  vrijdag 22 februari 2019 @ 22:37:39 #8
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_185183815
Ik werk in Limburg en over het algemeen wordt in de kantine wel normaal gepraat, maar als er door een Limburger een vraag wordt gesteld aan de verteller van een verhaal (ook Limburger), gaan ze ineens onderling lopen brabbelen.

Ik luister dan niet meer, ik versta geen Kruimelvlaais :+
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_185237017
Haha net een e-mail gekregen die goed in dit topic past.

Gisteren per toeval vreemde, afwijkende prijzen in onze app ontdekt dus vanochtend melding van gemaakt. Gevraagd bij een collega, Barbara, maar die kon me ook niet helpen, dus stuurde zij het door naar de, volgens haar, juiste persoon genaamd Anne.

Anne stuurt daarop een e-mail naar onze de verantwoordelijke collega's, met Barbara en mij in cc met daarna een afzonderlijk e-mailtje naar alleen ons twee met daarin:

"Ik zou het toekomst heel fijn vinden als jullie eerst op intranet kijken wie de verantwoordelijke persoon is en jullie deze persoon dan ook direct zelf contacteren. Als deze persoon afwezig is, krijgen jullie een out of office bericht met daarin de naam en het e-mailadres van de vervangende contactpersoon. Kleine hint: Ik ben het niet."

Tjoooongejonge. Wat denk jou joh, snikkel. Als ik "Dynamic Pricing Portugal App" of soortgelijke keywords in het zoekvak intik krijg ik een fucking lijst van 100 pricing collega's te zien. Helpt me ook niet echt verder, much? :')

Bonus:
Net Anne's profiel op intranet bekeken. Binnen het bedrijf sinds 2008 en nog steeds junior. :') Ik vertelde dit net binnen mijn team en blijkbaar had mijn collega al eens een aanvaring met haar omdat zij op Anne's afdeling koffie haalde en daar werd Anne boos om want "die koffie gaat op onze kostenplaats".

Sneu figuur maat...

[ Bericht 0% gewijzigd door Hojdhopper op 25-02-2019 16:04:20 ]
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_185237106
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 15:55 schreef Hojdhopper het volgende:
Haha net een e-mail gekregen dat goed in dit topic past.

Gisteren per toeval vreemde, afwijkende prijzen in onze app ontdekt dus vanochtend melding van gemaakt. Gevraagd bij een collega, Barbara, maar die kon me ook niet helpen, dus stuurde zij het door naar de, volgens haar, juiste persoon genaamd Anne.

Anne stuurt daarop een e-mail naar onze de verantwoordelijke collega's, met Barbara en mij in cc met daarna een afzonderlijk e-mailtje naar alleen ons twee met daarin:

"Ik zou het toekomst heel fijn vinden als jullie eerst op intranet kijken wie de verantwoordelijke persoon is en jullie deze persoon dan ook direct zelf contacteren. Als deze persoon afwezig is, krijgen jullie een out of office bericht met daarin de naam en het e-mailadres van de vervangende contactpersoon. Kleine hint: Ik ben het niet."

Tjoooongejonge. Wat denk jou joh, snikkel. Als ik "Dynamic Pricing Portugal App" of soortgelijke keywords in het zoekvak intik krijg ik een fucking lijst van 100 pricing collega's te zien. Helpt me ook niet echt verder, much? :')

Bonus:
Net Anne's profiel op intranet bekeken. Binnen het bedrijf sinds 2008 en nog steeds junior. :') Ik vertelde dit net binnen mijn team en blijkbaar had mijn collega al eens een aanvaring met haar omdat zij op Anne's afdeling koffie haalde en daar werd Anne boos om want "die koffie gaat op onze kostenplaats".

Sneu figuur maat...
Dat zijn altijd wel leuke mails, daar moet je juist lekker op doorzagen.
Anne heeft kennelijk enorm veel last van mails, dus waarom er nog niet een follow-up mailwisseling met een mailtje of 30 achteraan gooien, liefst met nog wat meer mensen in de CC?:P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_185237179
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 15:59 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat zijn altijd wel leuke mails, daar moet je juist lekker op doorzagen.
Anne heeft kennelijk enorm veel last van mails, dus waarom er nog niet een follow-up mailwisseling met een mailtje of 30 achteraan gooien, liefst met nog wat meer mensen in de CC?:P
Dat zou idd effectief zijn ja. Jammer genoeg (of misschien ook beter) was Barbara me voor met een beleefd antwoord. Waarschijnlijk was mijn antwoord niet zo netjes geweest, of ja, misschien sarcastisch. Al had ze dat waarschijnlijk ook niet gesnapt.
pi_185237315
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 16:04 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Dat zou idd effectief zijn ja. Jammer genoeg (of misschien ook beter) was Barbara me voor met een beleefd antwoord. Waarschijnlijk was mijn antwoord niet zo netjes geweest, of ja, misschien sarcastisch. Al had ze dat waarschijnlijk ook niet gesnapt.
Maar weet je nou al wel bij wie je wel moet zijn of niet? Anders zou ik nog even een schijnheilige e-mail sturen over je intranetstruggles.

Moet ze maar niet zo vaag en passief-agressief doen, dan roep je een e-mailvloed ook gewoon over jezelf af. :~
pi_185237336
quote:
6s.gif Op maandag 25 februari 2019 16:10 schreef Chia het volgende:

[..]

Maar weet je nou al wel bij wie je wel moet zijn of niet? Anders zou ik nog even een schijnheilige e-mail sturen over je intranetstruggles.

Moet ze maar niet zo vaag en passief-agressief doen, dan roep je een e-mailvloed ook gewoon over jezelf af. :~
Ze had hem zelf al doorgestuurd naar de juiste contactpersoon. Die tweede KLB-achtige e-mail had dus heul niet gehoeven. Had een normaal, niet-passief-aggressief persoon (thanks, was de term even vergeten) ook helemaal niet gedaan.
pi_185237495
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 16:11 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Ze had hem zelf al doorgestuurd naar de juiste contactpersoon. Die tweede KLB-achtige e-mail had dus heul niet gehoeven. Had een normaal, niet-passief-aggressief persoon (thanks, was de term even vergeten) ook helemaal niet gedaan.
Zou het alsnog doen en wel even Barbara uit de cc halen. 'Helaas, op intranet kon ik het zo snel niet vinden. De voor de hand liggende zoektermen x, y en z leveren niets op. Welke zoekopdracht levert wel het gewenste resultaat?'

Dan krijg je een e-mail terug. En dan houd je nog achter de hand:
'Bedankt voor de tip! Echter, uit je eerdere reactie maak ik op dat ik niet de enige ben die hier tegenaan loopt en dat jij vaker aangeschreven wordt terwijl jij niet de verantwoordelijke persoon bent. Als je hier veel hinder van ondervindt zou je actie kunnen ondernemen om het een en ander op intranet te laten aanpassen.'

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2019 16:24:36 ]
pi_185237592
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 22:37 schreef daNpy het volgende:
Ik werk in Limburg en over het algemeen wordt in de kantine wel normaal gepraat, maar als er door een Limburger een vraag wordt gesteld aan de verteller van een verhaal (ook Limburger), gaan ze ineens onderling lopen brabbelen.

Erg vervelend hè... ik woon en werk ook in Limburg maar ik kom uit Brabant. Oké ik pas me aan en klaag niet, maar waar ik heel slecht tegen kan is dat wanneer ik normaal Nederlands praat, en zon Limburger gaat in het Limburgs terug praten :')
Als het dan geen klant van mij is dan draai ik mij gelijk om.
Ik was hier...
pi_185237833
Bij een van mijn klanten in Zeeland gaan die lui soms ook over op het Zeeuws. Daar versta je dus echt geen ruk van.

quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 15:55 schreef Hojdhopper het volgende:
Bonus:

:')_____!!!
  maandag 25 februari 2019 @ 17:42:42 #17
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_185238596
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 19:08 schreef BredeBroeder het volgende:
Vreselijk ja :')
Vaak helft ervan ook nog gebaseerd op allerlei aannames die nergens op kloppen.
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_185251041
quote:
10s.gif Op maandag 25 februari 2019 16:24 schreef Chia het volgende:

[..]

Zou het alsnog doen en wel even Barbara uit de cc halen. 'Helaas, op intranet kon ik het zo snel niet vinden. De voor de hand liggende zoektermen x, y en z leveren niets op. Welke zoekopdracht levert wel het gewenste resultaat?'

Dan krijg je een e-mail terug. En dan houd je nog achter de hand:
'Bedankt voor de tip! Echter, uit je eerdere reactie maak ik op dat ik niet de enige ben die hier tegenaan loopt en dat jij vaker aangeschreven wordt terwijl jij niet de verantwoordelijke persoon bent. Als je hier veel hinder van ondervindt zou je actie kunnen ondernemen om het een en ander op intranet te laten aanpassen.'
Heb er idd nog even een mailtje achteraan gestuurd - erop wijzend dat intranet in deze nul komma nul verder kon helpen en dat het navragen bij collega sneller en efficiënter is.
  dinsdag 26 februari 2019 @ 11:22:29 #19
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_185251152
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 22:37 schreef daNpy het volgende:

Mijn ervaring met de Brabanders is dat ze het eigenlijk best goed kunnen verstaan. Heb het wel eens aan de Brabanders gevraagd, maar ze zeiden stuk voor stuk dat ze het geen probleem vonden als dat een keer gebeurde en dat ze het prima konden verstaan.
Don't let my username fool you...
  dinsdag 26 februari 2019 @ 12:52:59 #20
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_185252586
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 11:22 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Mijn ervaring met de Brabanders is dat ze het eigenlijk best goed kunnen verstaan. Heb het wel eens aan de Brabanders gevraagd, maar ze zeiden stuk voor stuk dat ze het geen probleem vonden als dat een keer gebeurde en dat ze het prima konden verstaan.
Ik kan het ook wel wat van verstaan, maar heb er geen zin om naar te luisteren :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 26 februari 2019 @ 12:55:07 #21
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_185252621
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 12:52 schreef daNpy het volgende:
maar heb er geen zin om naar te luisteren :P
Dat heb ik sowieso met heel veel collega's, losstaand van het accent :')
pi_185254708
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 11:22 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ligt vooral aan waar de Limburger in kwestie vandaan komt.
Had wat collegae uit Kerkrade die waren niet te verstaan, voor de rest niet zo'n moeite mee.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_185258658
Collega’s die theewater in een koffiekan schenken :r
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_185269721
Collegae die te beroerd zijn om hun overgebleven beschuiten met muisjes weg te gooien :')

gisteren getracteerd maar deze ochtend staat de halve schaal met gesmeerd beschuit hier nog.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_185277139
Vandaag juichbaak zie ik...

Nou dan wil ik wel even zeggen dat de koffie bij ons op kantoor (bonenkoffie) wel erg goed te pruimen is, hulde! *O*
pi_185278669
quote:
15s.gif Op woensdag 27 februari 2019 07:38 schreef Ceased2Be het volgende:
Collegae die te beroerd zijn om hun overgebleven beschuiten met muisjes weg te gooien :')

gisteren getracteerd maar deze ochtend staat de halve schaal met gesmeerd beschuit hier nog.
Zorg dan voor een fatsoenlijke tractatie, dan hoeft men niks weg te gooien.
pi_185296395
Kan me ook altijd wel storen aan die spastische bureabladdrummers. Kap eens met dat aritmische getik van je. :(
  donderdag 28 februari 2019 @ 17:55:30 #28
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_185301333
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 13:25 schreef Monolith het volgende:
Kan me ook altijd wel storen aan die spastische bureabladdrummers. Kap eens met dat aritmische getik van je. :(
Of in dat zelfde rijtje: de spastische pennenklikkers!
  donderdag 28 februari 2019 @ 18:05:59 #29
36461 Joppy
geen colaboy
pi_185301568
Kamergenoten die alles wat in de gang gebeurd van 'grappig' commentaar denken te moeten voorzien....
Let the beat control your body!
pi_186027432
Dit topic verdient wel weer een bump:

Mensen die al een out-of-office bericht instellen als ze één dag afwezig zijn. :(
  donderdag 4 april 2019 @ 12:11:00 #31
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_186027474
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 12:09 schreef itchycoo het volgende:

Mensen die al een out-of-office bericht instellen als ze één dag afwezig zijn. :(
Ik heb een collega gehad die elke keer als ze 's avonds naar huis ging haar out-of-office aanzette tot ze de volgende morgen weer terugkwam... 8)7
pi_186027493
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 12:11 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ik heb een collega gehad die elke keer als ze 's avonds naar huis ging haar out-of-office aanzette tot ze de volgende morgen weer terugkwam... 8)7
:') :') _O-
pi_186027547
quote:

[..]

:D
  donderdag 4 april 2019 @ 12:14:18 #34
342418 VKV
Plausibel
pi_186027549
quote:

Dat doe ik ook, aangezien er anders wel collega's zijn die klagen dat ik niet reageer op m'n mail (en er soms voor het gemak van uit gaan dat ik het daarom eens ben met wat zij voorstellen).
pi_186028818
quote:

Vind dat juist wel handig. Ik heb veel externe contactpersonen (waarbij ik dus niet een agenda kan inzien) en dan weet ik gewoon waar ik aan toe ben en of ze een collega hebben die ik kan bellen.
  donderdag 4 april 2019 @ 13:44:37 #36
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_186029073
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 13:29 schreef Chia het volgende:

[..]

Vind dat juist wel handig. Ik heb veel externe contactpersonen (waarbij ik dus niet een agenda kan inzien) en dan weet ik gewoon waar ik aan toe ben en of ze een collega hebben die ik kan bellen.
Dat kun je gewoon aan Anne vragen. Daar hebben ze ook lekkere koffie c_/

Klacht: collega's die hun koffiezooi niet in de vaatwasser zetten.
Collega's die de vaatwasser niet uitruimen als de Office Manager er niet is.
  donderdag 4 april 2019 @ 15:14:32 #37
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_186030495
quote:

[..]

Wut :')
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_186030773
quote:

[..]

Als er toch één ding slim is om te doen, dan is het wel om tegen een uurtje of 10 of 11 's avonds nog even 5 minuten te spenderen om een paar mailtjes te beantwoorden. Doet wonderen voor de perceptie van je werkethos, zodat je op andere vlakken weer rustig de kantjes eraf kunt lopen. :P
  donderdag 4 april 2019 @ 15:59:21 #39
374096 Liftdeur
Gaat open en dicht.
pi_186031290
Chocolade paaseitjes. :r
Ajacied.
pi_186031551
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 15:31 schreef Monolith het volgende:

[..]

Als er toch één ding slim is om te doen, dan is het wel om tegen een uurtje of 10 of 11 's avonds nog even 5 minuten te spenderen om een paar mailtjes te beantwoorden. Doet wonderen voor de perceptie van je werkethos, zodat je op andere vlakken weer rustig de kantjes eraf kunt lopen. :P
Dat doen een paar managers hier _O-
Dan zie je op de gezamelijke "wiki" dat ze om 23:30 enkele regels tekst editten elke avond zodat ze in het "recently updated" overzicht staan. Terwijl ze s'middags na 14:00 al nergens meer te vinden zijn op kantoor :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2019 16:15:02 ]
  Forum Admin donderdag 4 april 2019 @ 16:36:55 #41
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_186032007
quote:

[..]

Gewoon je mails schedulen tegen die tijd 's avnonds. En lekker netflixxen zoals normale mensen doen.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_186043685
Collega die elke dag dezelfde top 1000 aanzet van Veronica radio :') schijt fucking irritant.
pi_186044003
Van die mensen die zo goed zijn in doen alsof ze hard werken/belangrijke dingen doen dat je niet kan zien dat het schijn is :')
pi_186044022
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2019 16:36 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Gewoon je mails schedulen tegen die tijd 's avnonds. En lekker netflixxen zoals normale mensen doen.
Ik had een manager die dat deed, kreeg je mailtjes die op de honderste seconde nauwkeurig werder verstuurd. om 00:13:00.000, 1:04:00.000 en 2:09:00.000 bijv.
en dan de ochtend erna 'zooooooooooooooooo het was weer laat gisteravond'

'uhuh'
  vrijdag 5 april 2019 @ 08:24:47 #45
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_186044097
Mensen die bellen met hun noise canceling headphones. :'(

Daar ga je een beetje hard van praten küt!
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  vrijdag 5 april 2019 @ 09:35:25 #46
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_186044864
Collega's waar je iets aan vraagt of verzoekt uit te zoeken waarna de persoon reageert met een 'Ja ik ga er achteraan, je hoort nog'. En vervolgens hoor je er nooit meer wat van en moet je weer navragen.

Mensen die je een e-mail sturen en na 2 minuten langslopen met een 'ik heb je een mail gestuurd'. En vervolgens bij je blijven staan, ook al zeg je van 'ik ben nu net met iets bezig, kijk er zo wel even naar'.
How can I make this topic about me?
pi_186044912
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2019 16:36 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Dat valt op. Het is veel handiger om het mailtje van die collega die om 20.00 wat stuurde nog even te beantwoorden.
  Forum Admin vrijdag 5 april 2019 @ 09:48:16 #48
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_186045096
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 09:39 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat valt op. Het is veel handiger om het mailtje van die collega die om 20.00 wat stuurde nog even te beantwoorden.
Hoho dan loop je in de valkuilen. Buiten kantoortijd is mijn tijd.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  vrijdag 5 april 2019 @ 10:41:35 #49
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_186046113
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 09:48 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Hoho dan loop je in de valkuilen. Buiten kantoortijd is mijn tijd.
Het snijdt aan twee kanten he. Als je niet zo star kantoortijd/privetijd hanteert en soms een mailtje buiten kantoortijd beantwoordt enzo, dan doen ze ook niet lastig als je een keertje later binnenkomt omdat je 's ochtends nog even iets moest regelen. Het wordt dan aan alle kanten flexibeler.
How can I make this topic about me?
pi_186046972
Het werk begint al aardig op te stapelen (personeel met de juiste kwalificaties zegt niets over hoe ze werken) en mijn directe collega's doen geen flikker.. ze hier op aanspreken geeft als resultaat; de manager is er toch niet.
Eenzame Cambuur fan op Fok! forum.
  vrijdag 5 april 2019 @ 13:04:04 #51
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_186048172
quote:

[..]

:')

Dat heeft ook niemand in de gaten
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 10 april 2019 @ 19:19:43 #52
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_186142439
Collega die beweert altijd hard voor dr geld gewerkt te hebben, maar nog nooit meer dan 24 uur per week gewerkt heeft. Voordat ik gebasht wordt, mevrouw heeft dus schijnbaar doelbewust een man uitgezocht met een hoge functie en heeft daar zo snel mogelijk baby's mee gebouwd. Moet iedereen natuurlijk zelf weten, maar zeg dan niet dat je altijd hard voor je geld hebt gewerkt, tegen mensen die hun hele leven al 40+ uur per week werken.
With love :*
pi_186142760
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2019 19:19 schreef girlnextdoor. het volgende:
Collega die beweert altijd hard voor dr geld gewerkt te hebben, maar nog nooit meer dan 24 uur per week gewerkt heeft. Voordat ik gebasht wordt, mevrouw heeft dus schijnbaar doelbewust een man uitgezocht met een hoge functie en heeft daar zo snel mogelijk baby's mee gebouwd. Moet iedereen natuurlijk zelf weten, maar zeg dan niet dat je altijd hard voor je geld hebt gewerkt, tegen mensen die hun hele leven al 40+ uur per week werken.
Beetje eendimensionaal om hard werken te laten afhangen van x aantal uur. Alsof je niet 24 u per week hard werk kan verrichten.

Of misschien heeft iemand wel hard gewerkt om ergens te komen waarbij diegene met 24 u per week een inkomen naar tevredenheid verdient en gewoon economisch zelfstandig is.
pi_186162669
quote:
11s.gif Op woensdag 27 februari 2019 15:19 schreef VKV het volgende:
Vandaag juichbaak zie ik...

Nou dan wil ik wel even zeggen dat de koffie bij ons op kantoor (bonenkoffie) wel erg goed te pruimen is, hulde! *O*
Hier dreef de koffiedrab nog in het kopje, het vakje waar de bonen in gaan was trouwens ook niet echt om over naar huis te schrijven. :r
pi_186162715
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2019 19:36 schreef Chia het volgende:

[..]

Beetje eendimensionaal om hard werken te laten afhangen van x aantal uur. Alsof je niet 24 u per week hard werk kan verrichten.

Of misschien heeft iemand wel hard gewerkt om ergens te komen waarbij diegene met 24 u per week een inkomen naar tevredenheid verdient en gewoon economisch zelfstandig is.
Ze heeft blijkbaar nooit meer gewerkt dus dat zal wel meevallen. Daar over gesproken: parttimers die er nooit zijn op de momenten/dagen dat je ze nodig hebt. :(
pi_186162814
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 07:22 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Collega die elke dag dezelfde top 1000 aanzet van Veronica radio :') schijt fucking irritant.
Beter dan de top 50 van 538 :')
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_186162853
Ben blij dat ik al zeker een jaar of 8 verlost ben van radio op de werkvloer. :P
  donderdag 11 april 2019 @ 21:28:42 #58
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_186163764
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 20:53 schreef Monolith het volgende:
Ben blij dat ik al zeker een jaar of 8 verlost ben van radio op de werkvloer. :P
Complete stilte of oordoppen pp?
  donderdag 11 april 2019 @ 21:30:09 #59
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_186163799
quote:
10s.gif Op donderdag 11 april 2019 20:52 schreef yosander het volgende:

[..]

Beter dan de top 50 van 538 :')
538 is pure aids ja.
Gelukkig is er bij mij op het lab nog een beetje variatie in de muziek
pi_186163865
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2019 21:28 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Complete stilte of oordoppen pp?
Gewoon een beetje kleppen met je collega's, al zitten sommigen liever in hun eigen wereldje met noise cancelling headphones op.
pi_186163890
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2019 21:30 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

538 is pure aids ja.
Gelukkig is er bij mij op het lab nog een beetje variatie in de muziek
538 in de ochtend kan nog wel leuk zijn met wat gebabbel of zoals laatst de zero's top zoveel. Maar qua muziek is het bagger. Al helemaal de radio 538 top 50, dat dus 24/7 de 50 zelfde nummers uitzendt :'(
pi_186164141
Tijdelijk met een paar collega's op een afdeling met alleen maar Gerda's gezeten. :'(

Gerda: "wij kunnen niet tegen mensen die praten op de radio. Daarom luisteren wij skyradio op onze afdeling"
Maar er zijn op internet heel veel zenders die nonstop draaien met een ander (beter) aanbod muziek.
"Maar skyradio draait ook de hele dag goede muziek hoor!" :'(

Gelukkig mochten we na twee weken weer terug naar onze vaste plek. :)
  donderdag 11 april 2019 @ 21:48:36 #63
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_186164183
Papadagen. Om gek van te worden. Iedereen werkt tegenwoordig 4 dagen ofzo.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_186164255
quote:
10s.gif Op donderdag 11 april 2019 21:34 schreef yosander het volgende:

[..]

538 in de ochtend kan nog wel leuk zijn met wat gebabbel of zoals laatst de zero's top zoveel. Maar qua muziek is het bagger. Al helemaal de radio 538 top 50, dat dus 24/7 de 50 zelfde nummers uitzendt :'(
Ik heb ooit een collega gehad die altijd Q-music Het Foute Uur opzette. En dan niet dat uurtje in de ochtend, maar de internetzender die dat 24/7 draait :')

Nog altijd beter aan mijn eerste baan waar de werkgever muziek op de werkvloer verboden had though :')
  donderdag 11 april 2019 @ 21:53:36 #65
485092 BijzonderSuf
Eet graag wortels
pi_186164282
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2019 21:52 schreef Irritatie100 het volgende:
Nog altijd beter aan mijn eerste baan waar de werkgever muziek op de werkvloer verboden had though :')
Dat is anders juist hartstikke chill.
pi_186164337
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2019 21:52 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ik heb ooit een collega gehad die altijd Q-music Het Foute Uur opzette. En dan niet dat uurtje in de ochtend, maar de internetzender die dat 24/7 draait :')

Vreselijk _O-
  donderdag 11 april 2019 @ 21:57:33 #67
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_186164355
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 21:48 schreef Tinkepink het volgende:
Geef ze eens ongelijk. Niet voor dat kinderen krijgen, maar voor het 4 dagen in de week werken. Verstandige mensen.
pi_186164507
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 21:53 schreef BijzonderSuf het volgende:

[..]

Dat is anders juist hartstikke chill.
Ik vond dat best kut, die pure stilte. Alsof je een tentamen zit te maken ofzo :')
quote:
10s.gif Op donderdag 11 april 2019 21:56 schreef yosander het volgende:

[..]

Vreselijk _O-
Ja, inderdaad :')

Ik zit nu ergens waar we op vrijdagmiddag rond 16:00-16:30 een Spotify-playlist met John de Bever, Django Wagner en Andre Hazes aan zetten en er een biertje op bureau komt, dan vind ik het stiekem erg vermakelijk. Maar druk zwoegend op dinsdagochtend 10:00 Gordon horen zingen dat ie me zomaar even opbelt trek ik zeer slecht :')

Om nog maar te zwijgen over het feit dat ik een intense haat jegens ABBA koester en dat tijdens Het Foute Uur heel regelmatig voorbij komt...
pi_186164565
quote:
10s.gif Op donderdag 11 april 2019 22:07 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ik vond dat best kut, die pure stilte. Alsof je een tentamen zit te maken ofzo :')
[..]

Ja, inderdaad :')

Ik zit nu ergens waar we op vrijdagmiddag rond 16:00-16:30 een Spotify-playlist met John de Bever, Django Wagner en Andre Hazes aan zetten en er een biertje op bureau komt, dan vind ik het stiekem erg vermakelijk. Maar druk zwoegend op dinsdagochtend 10:00 Gordon horen zingen dat ie me zomaar even opbelt trek ik zeer slecht :')

Om nog maar te zwijgen over het feit dat ik een intense haat jegens ABBA koester en dat tijdens Het Foute Uur heel regelmatig voorbij komt...
Een uurtje Nederlandstalige muziek kan ik wel waarderen, maar wel met een biertje d'r bij :9
  donderdag 11 april 2019 @ 22:17:14 #70
pi_186164650
Op de afdeling zet iemand weleens een radiozender op vanaf de laptop. Verder niet. Alleen maar irritant dat idee dat je verplicht muziek moet horen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  vrijdag 12 april 2019 @ 00:12:47 #71
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_186166616
quote:
Parttime is niet per se vadergebonden...
  vrijdag 12 april 2019 @ 00:14:25 #72
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_186166633
quote:
7s.gif Op donderdag 11 april 2019 22:17 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Op de afdeling zet iemand weleens een radiozender op vanaf de laptop. Verder niet. Alleen maar irritant dat idee dat je verplicht muziek moet horen.
Als er youtube aan wordt geslingerd is iedereen binnen gehoorafstand content.
pi_186168386
Collega's die off the record klagen over lange vergaderingen maar er tijdens vergaderingen nooit hun bek open durven doen. Laffe schapen.
  vrijdag 12 april 2019 @ 07:27:13 #74
pi_186168547
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 april 2019 00:14 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Als er youtube aan wordt geslingerd is iedereen binnen gehoorafstand content.
Ik zou weinig content zijn met YT, al die reclame ;( Spotify radio ftw.
  vrijdag 12 april 2019 @ 07:43:17 #75
485092 BijzonderSuf
Eet graag wortels
pi_186168634
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 06:54 schreef Pleun2011 het volgende:
Collega's die off the record klagen over lange vergaderingen maar er tijdens vergaderingen nooit hun bek open durven doen. Laffe schapen.
Doe jij je bek wel open dan?
pi_186168816
quote:
Dus?
Protège moi de mes désirs.
pi_186168959
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2019 08:05 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Dus?
Dus allemaal parttimers om je heen waardoor continuïteit minder wordt en zaken lastiger te plannen. Zeer terechte klacht.
Alius aliud dicit
pi_186169011
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 08:20 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Dus allemaal parttimers om je heen waardoor continuïteit minder wordt en zaken lastiger te plannen. Zeer terechte klacht.
Tja of mensen nou een hele dag extern zitten (en dan ook nog eens de hele tijd in overleg, dus amper te bereiken) of een papadag hebben. Ik merk het verschil niet.
pi_186169144
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2019 20:53 schreef Monolith het volgende:
Ik ben ook blij dat hier geen radio is, want mijn werk bestaat ook uit het bellen van mensen en dan is een radio alleen maar vervelend.
Tevens maak ik gewoon gebruik van oordopjes met mijn eigen muziek, dat is gewoon zalig.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_186170468
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 07:43 schreef BijzonderSuf het volgende:

[..]

Doe jij je bek wel open dan?
Yes
pi_186170887
Ik las laatst in de krant dat er hele groepen mensen de ganse dag wat zitten te internetten en nagenoeg nooit daadwerkelijk werk verzetten. Bullshit jobs noemen ze dat. Hoe krijg je zo'n baan?
pi_186170909
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 10:56 schreef autoknutselaar het volgende:
Ik las laatst in de krant dat er hele groepen mensen de ganse dag wat zitten te internetten en nagenoeg nooit daadwerkelijk werk verzetten. Bullshit jobs noemen ze dat. Hoe krijg je zo'n baan?
Ik heb er een en ik kan je zeggen dat het gaat vervelen.
Het is niet dat ik niets nuttigs doe maar momenteel (of afgelopen jaar) is er te weinig nuttig werk voor mij zodat ik alles maar uitsmeer over meerdere weken.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_186170949
quote:
Het is net iets minder kansloos dan moedwillig uitkering trekken, maar het is een close call.

Ik denk vooral werken bij een relatief grote organisatie, daar ontbreekt vaak toch de structuur om echt te kijken wat iemand nou precies uitvoert. Ik werk in een setting met 7 anderen, als er dan 1 of 2 geen kut uitvoeren dan mis je gewoon 10/20% van je productiviteit. Sowieso mensen die dit willen en niet wat anders zoeken :') Dan kom je dus 's avonds thuis, en dan? Dan ben je tevreden met jezelf ofzo?
pi_186171015
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 10:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik heb er een en ik kan je zeggen dat het gaat vervelen.
Het is niet dat ik niets nuttigs doe maar momenteel (of afgelopen jaar) is er te weinig nuttig werk voor mij zodat ik alles maar uitsmeer over meerdere weken.
Maar dan werk je dat een half uurtje per dag ofzo? En de rest van de tijd kun je lekker boeken lezen. Lijkt mij best vol te houden.
pi_186171036
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 11:00 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Het is net iets minder kansloos dan moedwillig uitkering trekken, maar het is een close call.

Ik denk vooral werken bij een relatief grote organisatie, daar ontbreekt vaak toch de structuur om echt te kijken wat iemand nou precies uitvoert. Ik werk in een setting met 7 anderen, als er dan 1 of 2 geen kut uitvoeren dan mis je gewoon 10/20% van je productiviteit. Sowieso mensen die dit willen en niet wat anders zoeken :') Dan kom je dus 's avonds thuis, en dan? Dan ben je tevreden met jezelf ofzo?
Als je toch niks produceert valt het ook niet op als je niet daadwerkelijk op kantoor verschijnt? Alleen bijvoorbeeld 2 keer per dag een rondje over de afdeling lopen en beetje doen alsof je druk bent. Rest van de dag thuis bier drinken?
pi_186171048
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 11:04 schreef autoknutselaar het volgende:

[..]

Maar dan werk je dat een half uurtje per dag ofzo? En de rest van de tijd kun je lekker boeken lezen. Lijkt mij best vol te houden.
Effectief wel of een uurtje of zo. Heb in de tussentijd een MBA gedaan maar daar ben ik nu ook klaar mee.
Je leest vooral veel op internet want zo in het zicht niets gaan doen kan ook niet. Als het goed is wordt het snel beter en kan ik weer wat zinnigs gaan doen maar het demotiveert enorm en is alleen leuk voor 2 weken of zo.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_186171117
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 11:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Effectief wel of een uurtje of zo. Heb in de tussentijd een MBA gedaan maar daar ben ik nu ook klaar mee.
Je leest vooral veel op internet want zo in het zicht niets gaan doen kan ook niet. Als het goed is wordt het snel beter en kan ik weer wat zinnigs gaan doen maar het demotiveert enorm en is alleen leuk voor 2 weken of zo.
Klinkt wel erg leuk. Zou wel graag een eigen kantoortje hebben zodat je ook af en toe even kan slapen enzo. En graag een raam dat open kan om te kunnen blowen. Hoe vindt je zo´n baan?
pi_186171126
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 19:04 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Bij ons werken ook twee Friezen. Die spreken nooit Fries met elkaar als er anderen bij zijn, is wel zo prettig want je kunt je dan nog mengen in een gesprek als je wilt. En het is ook gewoon netjes in gezelschap.

quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 19:04 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

Fryslân Boppe en de vrouwen hebben grote knoppen.
pi_186171172
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 11:12 schreef autoknutselaar het volgende:

[..]

Klinkt wel erg leuk. Zou wel graag een eigen kantoortje hebben zodat je ook af en toe even kan slapen enzo. En graag een raam dat open kan om te kunnen blowen. Hoe vindt je zo´n baan?
Zo gegroeid, de eerste 4 jaar had ik erg veel zinvol werk en het bedrijf ook ¤1,5 mio opgeleverd. Dat zal de reden ook zijn dat ik mag blijven.
pi_186171322
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2019 08:05 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Dus?
Niks mis met werken, wel met de werktijd gebruiken om kinderkleding te bestellen, oude spullen op Marktplaats verkopen, kadootjes te shoppen, AH bestellingen in te plannen en de hockeyapp bij te houden.
pi_186171361
De radio op de werkvloer wel de meest terechte klacht ja.
Echt deprimerend gewoon.
pi_186172825
quote:
Ik heb het boek gelezen..aanrader. Heb zelf ooit zo'n baantje gehad. Bij een overheidsinstelling werd ik gedetacheerd en moest iemand vervangen die ziek was, waarvan niemand wist wat zij precies deed. Een echte onzinbaan dus..volkomen overbodig. Heb mij toen o.a. bezighouden met discussiëren over Feyenoord op internetforums.
  vrijdag 12 april 2019 @ 13:10:38 #93
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_186172886
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 11:25 schreef Harlekien het volgende:
De radio op de werkvloer wel de meest terechte klacht ja.
Echt deprimerend gewoon.
Sky Radio

Niet meer dan 10 pophitjes op repeat de hele dag :'(
Flesje bier
pi_186173419
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 08:26 schreef Chia het volgende:

[..]

Tja of mensen nou een hele dag extern zitten (en dan ook nog eens de hele tijd in overleg, dus amper te bereiken) of een papadag hebben. Ik merk het verschil niet.
Beide erg irritant inderdaad.
Alius aliud dicit
pi_186173957
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 13:06 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik heb het boek gelezen..aanrader. Heb zelf ooit zo'n baantje gehad. Bij een overheidsinstelling werd ik gedetacheerd en moest iemand vervangen die ziek was, waarvan niemand wist wat zij precies deed. Een echte onzinbaan dus..volkomen overbodig. Heb mij toen o.a. bezighouden met discussiëren over Feyenoord op internetforums.
Heb het gehad bij een ex-werkgever. Ik vroeg op een gegeven moment waar collega x was.
'x? die heb ik al ff niet gezien...'
'x? die was hier gisteren toch?'

x maar eens gebeld, die zat al 7 maanden thuis, zijn project was beëindigd en hij was maar thuis gaan 'werken' omdat er nog geen nieuw project voor hem was. Niemand had hem nog gemist :')
pi_186174101
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 14:29 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Heb het gehad bij een ex-werkgever. Ik vroeg op een gegeven moment waar collega x was.

x maar eens gebeld, die zat al 7 maanden thuis, zijn project was beëindigd en hij was maar thuis gaan 'werken' omdat er nog geen nieuw project voor hem was. Niemand had hem nog gemist :')
_O-
  vrijdag 12 april 2019 @ 14:44:03 #97
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_186174151
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 11:00 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

De schoorsteen moet toch roken he.

Dus of je nou tevreden bent of niet, dat salaris iedere maand is wel lekker. En voor de meesten toch wel rede nummer 1 waarom sochtends de wekker gaat.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 12 april 2019 @ 14:44:37 #98
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_186174163
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 14:29 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Geniaal! _O-

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 11:04 schreef autoknutselaar het volgende:

[..]

Nee, de rest van de dag doe je alsof je druk bezig bent :P Maar ik heb ook wel eens periodes zo gezeten, wat anderen ook al zeggen: het gaat gauw vervelen en de bore-out ligt op de loer. Voldoening haal je er absoluut niet uit. Maar goed, het is niet alsof ik op vrijdagmiddag zoals nu ooit wél iets zinnigs doe :+
pi_186174240
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 14:44 schreef Metalfreak het volgende:

Nee, de rest van de dag doe je alsof je druk bezig bent :P Maar ik heb ook wel eens periodes zo gezeten, wat anderen ook al zeggen: het gaat gauw vervelen en de bore-out ligt op de loer. Voldoening haal je er absoluut niet uit. Maar goed, het is niet alsof ik op vrijdagmiddag zoals nu ooit wél iets zinnigs doe :+
Tja dat idd. Deze week weer uren schrijven en ik moet 'billable' zijn (wat dus nooit gaat voor 100% van de tijd). Ik kan zelfs met smokkelen (5 minuten werk -> 30 minuten schrijven) niet eens 50% van mijn tijd verantwoorden.
Het gaat snel vervelen idd en hoe minder werk ik heb des te minder gemotiveerd ben ik om nog wat anders te gaan doen. a.s woensdag gesprek met m'n leidinggevende hierover en dan zien we wel weer verder.
  vrijdag 12 april 2019 @ 14:57:14 #100
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_186174295
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 14:52 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Tja dat idd. Deze week weer uren schrijven en ik moet 'billable' zijn (wat dus nooit gaat voor 100% van de tijd). Ik kan zelfs met smokkelen (5 minuten werk -> 30 minuten schrijven) niet eens 50% van mijn tijd verantwoorden.
Het gaat snel vervelen idd en hoe minder werk ik heb des te minder gemotiveerd ben ik om nog wat anders te gaan doen. a.s woensdag gesprek met m'n leidinggevende hierover en dan zien we wel weer verder.
Dat is inderdaad ook het nadeel daarbij. Je hebt niets te doen, je bent niets aan het doen en dan krijg je ineens wat te doen, en dan heb je er geen zin in. Je komt zo totaal niet in een flow van werken. Die flow is een van de belangrijkste dingen waardoor een werkdag voor je gevoel heel snel kan gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')