abonnement Unibet Coolblue
pi_183604432
quote:
Onderzoeksraad: Verbied knallers en vuurpijlen
Er moet een verbod komen op knalvuurwerk en vuurpijlen. Dat adviseert de Onderzoeksraad voor Veiligheid in een rapport dat morgen naar buiten komt, bevestigen ingewijden vanavond al aan deze krant.

Edwin van der Aa 30-11-17, 19:53 Laatste update: 20:15
654
De Raad noemt volgens de bronnen meerdere argumenten om een ban mee te onderbouwen en constateert dat er momenteel te hoge risico's zijn voor de veiligheid in de nacht van oud en nieuw.

De vraag is wat de politieke gevolgen zijn van de aanbevelingen, want vooralsnog wil een Kamermeerderheid, ook in de nieuwe samenstelling, niet aan een landelijk vuurwerkverbod. Eerdere voorstellen daarvoor kregen in het parlement alleen steun van GroenLinks (vanwege het milieu), de Partij voor de Dieren (vanwege de dieren) en 50Plus (vanwege de angst die leeft onder ouderen).

Probleem
Eerder deze week publiceerde RTL Nieuws al de conclusies van het rapport. De OVV noemt de jaarwisseling volgens de omroep 'het gevaarlijkste moment van het jaar'. Vooral vuurwerk is een probleem. Volgens de onderzoeksraad zijn er jaarlijks 10.000 incidenten, variërend van mishandelingen tot branden. In veertig procent van de gevallen is vuurwerk de reden dat het misgaat.

Ook zou er veel kritiek zijn op de controle van vuurwerk. Veel partijen in de Tweede Kamer hebben wel aangegeven daar werk van te willen maken. De laatste jaren organiseren veel gemeenten ook grote vuurwerkshows om de burger een alternatief te bieden voor het zelf afsteken.

Eerder dit jaar pleitte de Nationale politie nog voor een verbod op gevaarlijk knalvuurwerk en de oogartsen spreken zich al jaren uit voor een ban, gezien de ernstige verwondingen die vele tientallen mensen jaarlijks oplopen.
https://www.ad.nl/politie(...)vuurpijlen~a8d1e779/

(niet mijn OP)

Tekenen!

https://vuurwerkfederatie.nl/ikervaargeenoverlast/
pi_183604476
Alles wat leuk is moet dood. Als ze je rotje hebben afgepakt vanwege ''veiligheid'' komen ze voor je biertje. Is je biertje afgepakt vanwege de veiligheid en overlast komen ze voor je lapje vlees. Is je vlees afgepakt vanwege die domme mensen kunnen zichzelf niet inhouden komen ze wel voor je snoepgoed. Is het snoepgoed afgepakt vanwege alle obesitas kunnen we eindelijk lekker allemaal veilig in stilte oud en nieuw vieren met een komkommer in de bek want ook de vuurwerkshow is natuurlijk enorm vervuilend.
pi_183604480
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 13:19 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Er zijn mensen die liever vandaag dan morgen een verbod op auto's zien.
Oh ja? Wie dan? Ik behoor in elk geval niet tot die mensen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 13:19 schreef Nattekat het volgende:

Jij bent nu net zo met vuurwerk.
Over vuurwerk denk ik inderdaad anders. En ik geef ook aan waarom daar een verschil in zit. Waar je gemakshalve maar geheel niet op reageert.

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 13:19 schreef Nattekat het volgende:

Dat jij er nou geen zak aan vindt, geeft je nog niet meteen het recht om het plezier van vele anderen te vergallen zoals je ook met het Sinterklaasfeest hebt gedaan.
Dat is zeker niet de reden dat ik de uitzondering op het vuurwerkverbod tijdens de jaarwisseling zou willen afschaffen.

Britney Spears en ja ook Zwarte Piet vind ik beide geen hol aan. Maar dat wil ik niet zeggen dat ik die twee zou willen verbieden. Ik heb nooit gepleit voor een verbod op je achterlijke traditie.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 8 december 2018 @ 13:31:36 #4
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_183604505
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 13:18 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Dat is op zichzelf een goed principe. Hoe zou dat kunnen worden gerealiseerd? Middels een vergunningensysteem misschien?
Vergunningensysteem lijkt me wat te omslachtig, nog meer werkdruk voor een overspannen politieapparaat.
Dan geloof ik meer in meer surveilleren door politie of BOA’s.

Laten we het simpel houden. Als iemand zo dom is om met zwaar vuurwerk zijn eigen handjes er af te blazen, dan mag die persoon daar lekker zelf de gevolgen van dragen. En ja, ook onschuldige passanten worden soms geraakt door vuurwerk. Net als onschuldige mensen wel eens aangereden worden of geblesseerd raken tijdens een sportwedstrijd bijvoorbeeld.

Van leven ga je dood. Deal with it.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 8 december 2018 @ 13:32:54 #5
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_183604538
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 13:30 schreef Molurus het volgende:

[..]

Oh ja? Wie dan? Ik behoor in elk geval niet tot die mensen.

[..]

Over vuurwerk denk ik inderdaad anders. En ik geef ook aan waarom daar een verschil in zit. Waar je gemakshalve maar geheel niet op reageert.

[..]

Dat is zeker niet de reden dat ik de uitzondering op het vuurwerkverbod tijdens de jaarwisseling zou willen afschaffen.

Britney Spears en ja ook Zwarte Piet vind ik beide geen hol aan. Maar dat wil ik niet zeggen dat ik die twee zou willen verbieden. Ik heb nooit gepleit voor een verbod op je achterlijke traditie.
"Hier komt een enorm lange lijst met argumenten waarom iets verboden moet worden. Ik pleit alleen niet voor een verbod, echt niet"

:')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_183604624
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 13:32 schreef Nattekat het volgende:

[..]

"Hier komt een enorm lange lijst met argumenten waarom iets verboden moet worden. Ik pleit alleen niet voor een verbod, echt niet"

:')
Je wil graag volhouden dat ik ZP wil verbieden, niet omdat dat klopt maar omdat anders je vuurwerkstandpunt instort?

Zielig.

Niet dat de validiteit van je vuurwerkstandpunt ook maar iets te maken heeft met mijn mening over ZP, maar dat terzijde.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 8 december 2018 @ 13:42:02 #7
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_183604669
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 13:38 schreef Molurus het volgende:

[..]

Je wil graag volhouden dat ik ZP wil verbieden, niet omdat dat klopt maar omdat anders je vuurwerkstandpunt instort?

Zielig.
Dus omdat in jouw ogen mijn 'net zoals' onjuist is, is alles wat ervoor staat ook onjuist?

Mijn standpunt is 'leven en laten leven'. Als je er geen zak aan vindt, dan blijf je op je bed liggen. Als je aanstoot neemt, dan kijk je er niet naar, als je er op wat voor manier dan ook hinder van ondervindt, loop je er omheen. Wees geen azijnzeiker die vanuit zijn ivoren toren even gaat bepalen wat het plebs allemaal wel en niet mag doen. Dat is gewoon kansloos en puur egoïsme.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zaterdag 8 december 2018 @ 13:50:09 #8
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_183604800
Het nutteloze van deze discussie is dat iedereen andere grenzen stelt.

Daarmee bedoel ik dat voorstanders waarschijnlijk ook bepaalde vormen van entertainment verboden zien omdat het teveel gevaar oplevert. Die grens legt iedereen ergens anders.

Ik word alleen wel moe van door emotie ingegeven ad hominems zoals 'azijnzeiker' en 'je gunt anderen geen plezier' of 'je vind het zelf gewoon niet leuk'.
Beetje jammer als mensen zo discussie willen voeren. Alhoewel ik de emoties wel snap.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 8 december 2018 @ 13:57:30 #9
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_183604962
Ik ben natuurlijk vóór een verbod op zwarte piet en een vuurwerkverbod vind ik op zich prima, maar dan alleen als er ook een verbod op kerstbomen komt. Echt een bizarre traditie om zoʼn arme boom te ontvoeren uit zijn natuurlijke habitat en langzaam te laten sterven in de benauwdheid van je huis. :{
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_183604982
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 11:43 schreef Molurus het volgende:

1) een verbod is voor de meeste tegenstanders van ZP geheel niet aan de orde.
Jij bent niet "de meeste"...

KOZP => Kick Out Zwarte Piet

Dat zijn de grote aanjagers van de discussie en ja die willen zwarte piet in zijn geheel verbieden.

quote:
2) vuurwerk *is* verboden. Er wordt een uitzondering voor gemaakt tijdens de jaarwisseling, en een deel van de mensen wil van die uitzondering af.
Ook niet waar want cat 1 vuurwerk zoals nu gekocht kan worden bij de Lidl, Aldi en dat soort winkels mag het hele jaar door worden afgestoken... Maar ja, oa figuren zoals jij snappen die regelgeving niet en gaan helemaal ballistisch als de jeugd wat ratellinten loopt af te steken. :')

[ Bericht 1% gewijzigd door AchJa op 08-12-2018 14:07:14 ]
  zaterdag 8 december 2018 @ 13:59:46 #11
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_183605009
Bij een vuurwerkverbod zal de handel in illegaal vuurwerk alleen maar doen aanjagen. Met uiteraard nog veel meer overlast ten gevolg.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_183605091
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 december 2018 13:57 schreef Ringo het volgende:
Ik ben natuurlijk vóór een verbod op zwarte piet en een vuurwerkverbod vind ik op zich prima, maar dan alleen als er ook een verbod op kerstbomen komt. Echt een bizarre traditie om zoʼn arme boom te ontvoeren uit zijn natuurlijke habitat en langzaam te laten sterven in de benauwdheid van je huis. :{
En als je zo'n plastic versie neemt stikt er uiteindelijk een zeemeeuw of walvis in. :( :(
  zaterdag 8 december 2018 @ 14:06:19 #13
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_183605140
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 14:03 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

En als je zo'n plastic versie neemt stikt er uiteindelijk een zeemeeuw of walvis in. :( :(
Wie hangt er dan ook een zeemeeuw of walvis in een kerstboom. :X
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_183605328
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 december 2018 14:06 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Wie hangt er dan ook een zeemeeuw of walvis in een kerstboom. :X
Wil jij geen bijzondere boom?
  zaterdag 8 december 2018 @ 14:17:50 #15
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_183605354
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 14:03 schreef Glazenmaker het volgende:
En als je zo'n plastic versie neemt stikt er uiteindelijk een zeemeeuw of walvis in. :( :(
Ook dat. Onze boom is dit jaar van gedroogd zeewier.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 8 december 2018 @ 14:24:03 #16
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_183605420
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 december 2018 13:50 schreef Drekkoning het volgende:
Het nutteloze van deze discussie is dat iedereen andere grenzen stelt.

Daarmee bedoel ik dat voorstanders waarschijnlijk ook bepaalde vormen van entertainment verboden zien omdat het teveel gevaar oplevert. Die grens legt iedereen ergens anders.

Ik word alleen wel moe van door emotie ingegeven ad hominems zoals 'azijnzeiker' en 'je gunt anderen geen plezier' of 'je vind het zelf gewoon niet leuk'.
Beetje jammer als mensen zo discussie willen voeren. Alhoewel ik de emoties wel snap.
Er is één argument vóór afschaffing, namelijk de slachtoffers. Dan heb je ook de 'maar ik/mijn huisdier heb er last van', wat gewoon egoïsme is. En als dat soort mensen dan ook ieder jaar weer een heel epistel gaan houden hoe erg getraumatiseerd ze er niet van raken, dan schuif ik je terecht in de categorie azijnzeiker. Kan er niet veel anders van maken.

Ik ben dan ook zo liberaal als wat als het op dit soort dingen aan komt. Net als bij ritueel onverdoofd slachten. Ik geef geen zak om jou en je achterlijke religiebullshit, ik vind je een enorme teringmongool als je dat doet, maar ik ga niet lopen roepen dat het verboden moet worden.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_183605474
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 14:24 schreef Nattekat het volgende:

Er is één argument vóór afschaffing, namelijk de slachtoffers.
Waarvan meer dan de helft het zelf heeft afgestoken en waarbij de ernstige verwondingen vooral toe zijn te rekenen aan illegaal zwaar vuurwerk en/of het zelf knutselen aan vuurwerk.

quote:
Dan heb je ook de 'maar ik/mijn huisdier heb er last van', wat gewoon egoïsme is. En als dat soort mensen dan ook ieder jaar weer een heel epistel gaan houden hoe erg getraumatiseerd ze er niet van raken, dan schuif ik je terecht in de categorie azijnzeiker. Kan er niet veel anders van maken.
Dit dus.
pi_183605581
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 14:28 schreef AchJa het volgende:

[..]

Waarvan meer dan de helft het zelf heeft afgestoken en waarbij de ernstige verwondingen vooral toe zijn te rekenen aan illegaal zwaar vuurwerk en/of het zelf knutselen aan vuurwerk.

[..]

Dit dus.
Ik denk oprecht dat dat een stuk meer is dan de helft, maar ik heb helaas geen cijfers.
  zaterdag 8 december 2018 @ 14:36:46 #19
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_183605603
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 14:15 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Wil jij geen bijzondere boom?
Jawel, dit jaar doe ik er astronauten in als kaarsjes.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
  zaterdag 8 december 2018 @ 14:37:49 #20
286575 Roces18
Chef de party
pi_183605620
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 december 2018 13:57 schreef Ringo het volgende:
Ik ben natuurlijk vóór een verbod op zwarte piet en een vuurwerkverbod vind ik op zich prima, maar dan alleen als er ook een verbod op kerstbomen komt. Echt een bizarre traditie om zoʼn arme boom te ontvoeren uit zijn natuurlijke habitat en langzaam te laten sterven in de benauwdheid van je huis. :{
mijn kerstboom is in gevangenschap opgegroeid en ook tam. In het wild zou die niet overleven.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zaterdag 8 december 2018 @ 14:38:01 #21
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_183605623
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 14:24 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Er is één argument vóór afschaffing, namelijk de slachtoffers. Dan heb je ook de 'maar ik/mijn huisdier heb er last van', wat gewoon egoïsme is. En als dat soort mensen dan ook ieder jaar weer een heel epistel gaan houden hoe erg getraumatiseerd ze er niet van raken, dan schuif ik je terecht in de categorie azijnzeiker. Kan er niet veel anders van maken.

Ik ben dan ook zo liberaal als wat als het op dit soort dingen aan komt. Net als bij ritueel onverdoofd slachten. Ik geef geen zak om jou en je achterlijke religiebullshit, ik vind je een enorme teringmongool als je dat doet, maar ik ga niet lopen roepen dat het verboden moet worden.
Dit dus, leven en laten leven.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_183605758
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 14:35 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Ik denk oprecht dat dat een stuk meer is dan de helft, maar ik heb helaas geen cijfers.
Ik wel

https://www.veiligheid.nl(...)llen%202017-2018.pdf
pi_183605916
quote:
Yup, 2016/17:

quote:
Type vuurwerk naar eigenaar versus omstander

In iets minder dan de helft van de vuurwerkongevallen stak het slachtoffer het vuurwerk
niet zelf af (44%, vorig jaar 34%). De verdeling eigenaar/omstander volgt niet volledig
de verwachting dat letsel door zelf afgestoken vuurwerk altijd door knalvuurwerk komt
en letsel bij omstanders altijd door siervuurwerk veroorzaakt wordt (figuur 3.1). Ook het
zware illegale knalvuurwerk leidde tot letsel bij omstanders, hoewel in meerderheid toch
tot letsel bij degenen die het zelf afstaken (73%, vorig jaar 77%).
2017/18:

quote:
Type vuurwerk naar eigenaar versus omstander

In iets minder dan de helft van de vuurwerkongevallen stak het slachtoffer het vuurwerk
niet zelf af (42%, vergelijkbaar met vorig jaar). De verdeling eigenaar/omstander volgt
niet altijd volledig de verwachting dat letsel door zelf afgestoken vuurwerk altijd door
knalvuurwerk komt en letsel bij omstanders altijd door siervuurwerk veroorzaakt wordt
(figuur 3.1). Ook het zware illegale knalvuurwerk leidde tot letsel bij omstanders, hoewel
in meerderheid toch tot letsel bij degenen die het zelf afstaken.
pi_183606265
Het argument dat vooral illegaal vuurwerk voor problemen zou zorgen is wel afhankelijk van de aanname dat een verbod geen invloed zou hebben op illegaal vuurwerk.

Dat idee is net zo onzinnig als wapenliefhebbers die roepen dat vooral illegale vuurwapens slachtoffers maken.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183606288
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 13:42 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dus omdat in jouw ogen mijn 'net zoals' onjuist is, is alles wat ervoor staat ook onjuist?
Nee, het is gewoon een bullshit argument van jouw kant. Het zegt verder niets over dit onderwerp. Niet in positieve noch in negatieve zin.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183606292
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 15:19 schreef Molurus het volgende:
Het argument dat vooral illegaal vuurwerk voor problemen zou zorgen is wel afhankelijk van de aanname dat een verbod geen invloed zou hebben op illegaal vuurwerk.

Dat idee is net zo onzinnig als wapenliefhebbers die roepen dat vooral illegale vuurwapens slachtoffers maken.
Want in bv. Nederland worden geen mensen doodgeschoten?
pi_183606298
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 13:58 schreef AchJa het volgende:

[..]

Jij bent niet "de meeste"...

KOZP => Kick Out Zwarte Piet

Dat zijn de grote aanjagers van de discussie
Nee dat zijn ze niet. Bovendien totaal off topic hier.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183606304
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 december 2018 15:21 schreef AchJa het volgende:

[..]

Want in bv. Nederland worden geen mensen doodgeschoten?
Heel veel minder.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183606367
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 15:22 schreef Molurus het volgende:

Nee dat zijn ze niet. Bovendien totaal off topic hier.
Ja dat zijn ze wel. Want de aanpassingen die ze eisen resulteren in iets wat geen zwarte piet meer is. Maar goed, off topic idd.
  Moderator zaterdag 8 december 2018 @ 15:30:38 #30
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183606412
}:|
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183606436
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 15:22 schreef Molurus het volgende:

[..]

Heel veel minder.
Genoeg landen waar ook heul veel wapens zijn, maar ze geen wekelijkse traditie van massamoorden hebben. Net zoals ze in de VS hele dikke vrachtwagens hebben maar geen vredestrucks. Als je rotjes laat verdwijnen zijn de cobra's niet opeens verdwenen. En het idee dat cobra's makkelijker te vinden zijn zonder rotjes is nogal beledigend voor het niveau van onze ambtenaren.
pi_183606519
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 15:22 schreef Molurus het volgende:

[..]

Heel veel minder.
Dan wat?

Ik zeg alleen maar dat we in Nederland een behoorlijk strikt vuurwapenverbod hebben en toch wordt ongeveer de helft van de moorden gepleegd met een vuurwapen.

En er zijn iedere dag tien incidenten met vuurwapens:

"Volgens de politie zijn de effecten van vuurwapengeweld groot. Ieder jaar vallen in Nederland enkele tientallen doden. Dagelijks zijn er zo'n tien incidenten waarbij een vuurwapen wordt gebruikt"

https://nos.nl/l/2176227

Kortom, de aanname dat met een algeheel vuurwerkverbod ook direct het probleem omtrent het illegale vuurwerk is opgelost is een knap staaltje van naief wensdenken.
pi_183606542
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 december 2018 14:17 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ook dat. Onze boom is dit jaar van gedroogd zeewier.
Handig, kun je er na de kerst sushi van maken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 8 december 2018 @ 17:19:06 #35
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_183607766
Dat gepamper van de overheid begint me zwaar te irriteren.

Ik hoop dat niemand zich iets van dat verbod aantrekt en gewoon lekker door blijft knallen, maar het gros van de mensen zullen het wel weer braafjes opvolgen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zaterdag 8 december 2018 @ 17:21:20 #36
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_183607793
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 december 2018 13:31 schreef Sodeknetters het volgende:
Dan geloof ik meer in meer surveilleren door politie of BOA’s.
BOA's zijn niet te vertrouwen met dat soort dingen.
Dat zijn onbekwame kansloze mensen die zelf denken dat ze heel wat voorstellen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Moderator zaterdag 8 december 2018 @ 17:55:25 #37
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183608428
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 december 2018 15:43 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik begon er dan ook niet over.
wie de schoen past trekt hem aan toch :D
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zaterdag 8 december 2018 @ 17:55:39 #38
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183608437
zwarte piet is iig een andere discussie

bij voorbaat dank
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183609498
Ik was vroeger een van de jongetjes die de hele dag kon knallen en kan nog steeds gelukkig worden op 31 december, maar de paupertjes die in oktober al met illegaal vuurwerk beginnen mogen ze allemaal in de ballen knijpen.

Wat ik eigenlijk het meeste mis is gewoon het verlangen en enthousiasme die ik toen nog kon hebben voor een gebeurtenis of feest. Naarmate je ouder wordt is alles minder speciaal. Been there done that. Ik denk dat de meeste verbodsmensen gewoon wat verder in dat proces zitten en zich enkel nog kunnen irriteren aan het plezier van anderen een paar dagen van het jaar.
pi_183611155
Betuttelmaatschappij dat eventuele vuurwerkverbod, laat mensen die daar plezier in hebben dat nou gewoon doen
  zaterdag 8 december 2018 @ 20:33:26 #42
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_183611742
Overigens hoor je hier (centrum Den Haag) nauwelijks nog knallen in december, dat was vroeger wel anders.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_183616435
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 13:30 schreef Glazenmaker het volgende:
Alles wat leuk is moet dood. Als ze je rotje hebben afgepakt vanwege ''veiligheid'' komen ze voor je biertje. Is je biertje afgepakt vanwege de veiligheid en overlast komen ze voor je lapje vlees. Is je vlees afgepakt vanwege die domme mensen kunnen zichzelf niet inhouden komen ze wel voor je snoepgoed. Is het snoepgoed afgepakt vanwege alle obesitas kunnen we eindelijk lekker allemaal veilig in stilte oud en nieuw vieren met een komkommer in de bek want ook de vuurwerkshow is natuurlijk enorm vervuilend.
komkommer is ook helemaal fout..

Geen idee waarom maar dat gaan we zeker horen in 2019.

Doe je wel alle lampen op tijd uit want das slecht voor het milieu....

Mijn conclusie: we moeten weer gaan leven zoals in 1564 want dat was beter/gezonder 😖
  zondag 16 december 2018 @ 01:15:30 #44
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183757630
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 december 2018 15:38 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dan wat?

Ik zeg alleen maar dat we in Nederland een behoorlijk strikt vuurwapenverbod hebben en toch wordt ongeveer de helft van de moorden gepleegd met een vuurwapen.

En er zijn iedere dag tien incidenten met vuurwapens:

"Volgens de politie zijn de effecten van vuurwapengeweld groot. Ieder jaar vallen in Nederland enkele tientallen doden. Dagelijks zijn er zo'n tien incidenten waarbij een vuurwapen wordt gebruikt"

https://nos.nl/l/2176227

Kortom, de aanname dat met een algeheel vuurwerkverbod ook direct het probleem omtrent het illegale vuurwerk is opgelost is een knap staaltje van naief wensdenken.
Iemand die in staat is tot moord vergelijken met de huisvader die een paar vuurpijltjes afsteekt. :)

Als er een totaalverbod op consumentenvuurwerk komt, dan zullen de Harvest89's en de Glazenmakers van deze wereld nog een paar jaar spartelen en daarna houdt het gewoon op.

Er gaan dan in ieder geval geen 500 gewonden per jaar meer vallen en dat is een goeie zaak. Die paar idioten die zichzelf willen opblazen, mogen dat van mij gewoon doen. Als ze er maar niemand mee lastigvallen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 16 december 2018 @ 01:19:29 #45
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183757687
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 december 2018 14:38 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Dit dus, leven en laten leven.
Tsja, je bent onderdeel van een samenleving en als die samenleving het zat is, dan verandert het leven. Meestal is daar een goede reden voor. In het geval van consumentenvuurwerk (hoe leuk het ook is) in ieder geval wel.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 16 december 2018 @ 10:09:30 #46
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_183759946
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2018 01:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Tsja, je bent onderdeel van een samenleving en als die samenleving het zat is, dan verandert het leven. Meestal is daar een goede reden voor. In het geval van consumentenvuurwerk (hoe leuk het ook is) in ieder geval wel.
Als een deel van de samenleving geen vuurwerk af wil steken, prima. Dan doen ze het niet. Mij boeit dat hele vuurwerk ook niets, maar ik zie een verbod voor hen die het wel leuk vinden niet zitten.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_183760418
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 18:51 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik was vroeger een van de jongetjes die de hele dag kon knallen en kan nog steeds gelukkig worden op 31 december, maar de paupertjes die in oktober al met illegaal vuurwerk beginnen mogen ze allemaal in de ballen knijpen.

Wat ik eigenlijk het meeste mis is gewoon het verlangen en enthousiasme die ik toen nog kon hebben voor een gebeurtenis of feest. Naarmate je ouder wordt is alles minder speciaal. Been there done that. Ik denk dat de meeste verbodsmensen gewoon wat verder in dat proces zitten en zich enkel nog kunnen irriteren aan het plezier van anderen een paar dagen van het jaar.
Nou nee. Sinds mijn jeugd steek ik vuurwerk af. Ik moet toegeven dat het nu alleen om enorme partijen siervuurwerk betreft met behoorlijk wat vrienden. Carnaval, Oud en Nieuw en Bronk een dorpsfeest zijn voor mij de feestdagen die ik mij door niet een enkele idioot laat afnemen die met een verbod proberen enig plezier voor anderen af te nemen omdat ze het zelf niet leuk vinden.
pi_183760666
Ik steek al jaren geen vuurwerk meer af. Maar een verbod vind ik echt onzinnig.

We kunnen alles Wel verbieden.

Verder zouden we zo veel mogelijk moeten legaliseren. Van xtc tot paddo’s en lsd. Alles waar geen extreme gezondheidsrisico’s aan zit gewoon met mate toestaan.

Vraag er desnoods de echte prijs voor. Dus de schoonmaakkosten, zorgkosten, etc. Ik vraag ook niet om een verbod op buitenschijtende huisdieren.
Whatever...
  zondag 16 december 2018 @ 11:28:54 #49
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_183760884
Geen verbod. Wel handen afhakken van mensen die het voor 31 december afsteken.. (iets met dieren en stress)
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_183761157
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2018 11:14 schreef Spanky78 het volgende:
Ik steek al jaren geen vuurwerk meer af. Maar een verbod vind ik echt onzinnig.

We kunnen alles Wel verbieden.

Verder zouden we zo veel mogelijk moeten legaliseren. Van xtc tot paddo’s en lsd. Alles waar geen extreme gezondheidsrisico’s aan zit gewoon met mate toestaan.
Anarchist gespot. :D

Maar goed, aangenomen dat er geen extreme gezondheidsrisico's aan diefstal zitten wil jij dus diefstal legaliseren? (Willekeurig voorbeeld, de lijst van voorbeelden die dit standpunt onzinnig maken is eindeloos.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183761295
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2018 11:47 schreef Molurus het volgende:

[..]

Anarchist gespot. :D

Maar goed, aangenomen dat er geen extreme gezondheidsrisico's aan diefstal zitten wil jij dus diefstal legaliseren? (Willekeurig voorbeeld, de lijst van voorbeelden die dit standpunt onzinnig maken is eindeloos.)
Dat is natuurlijk een ander soort grens. Net zoals ik moord ook niet zou legaliseren. We hadden het over verbieden van feestjes en pleziertjes.

Ik zou zeggen: in scope was vuurwerk en ik noem zelf genotsmiddelen. Argumentum Ad ridiculum hoeftnhier niet.
Whatever...
pi_183761347
quote:
1s.gif Op zondag 16 december 2018 11:57 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk een ander soort grens.
Ah, er zijn dus *wel* andere criteria dan "extreme gezondheidsrisico's"? Interessant. Welke zijn er nog meer dan?

quote:
1s.gif Op zondag 16 december 2018 11:57 schreef Spanky78 het volgende:

Net zoals ik moord ook niet zou legaliseren.
Moord gaat wel gepaard met extreme gezondheidsrisico's zou ik zeggen. Dat valt nog *wel* binnen het enige criterium dat jij daarvoor wilt hanteren.

quote:
1s.gif Op zondag 16 december 2018 11:57 schreef Spanky78 het volgende:

We hadden het over verbieden van feestjes en pleziertjes.
Dus of iets strafbaar zou moeten zijn is afhankelijk van of het wordt toegepast bij feestjes en pleziertjes? Dat lijkt me dan special pleading. (Stelen tijdens een feestje of voor je plezier mag wel?)

quote:
1s.gif Op zondag 16 december 2018 11:57 schreef Spanky78 het volgende:

Ik zou zeggen: in scope was vuurwerk en ik noem zelf genotsmiddelen. Argumentum Ad ridiculum hoeftnhier niet.
Ah, dus je haalt geheel arbitrair drugs erbij omdat je graag een jointje rookt? Is dat het?

De moraal van dit verhaal: de uitspraak zoals je hem deed is echt heel onzinnig.

[ Bericht 1% gewijzigd door Molurus op 16-12-2018 12:07:54 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183761615
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2018 11:47 schreef Molurus het volgende:

[..]

Anarchist gespot. :D

Maar goed, aangenomen dat er geen extreme gezondheidsrisico's aan diefstal zitten wil jij dus diefstal legaliseren? (Willekeurig voorbeeld, de lijst van voorbeelden die dit standpunt onzinnig maken is eindeloos.)
Ben je trots op deze comment?
pi_183761754
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2018 11:47 schreef Molurus het volgende:

[..]

Anarchist gespot. :D

Maar goed, aangenomen dat er geen extreme gezondheidsrisico's aan diefstal zitten wil jij dus diefstal legaliseren? (Willekeurig voorbeeld, de lijst van voorbeelden die dit standpunt onzinnig maken is eindeloos.)
Ik hoop toch wel dat je wat praktisch kunt nadenken.
pi_183761806
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2018 12:17 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ben je trots op deze comment?
Ik ben niet trots op wat in mijn ogen een open deur is, nee.

Ik tracht de uitspraak zoals hij die deed te toetsen:

"Tijdens feestjes en pleziertjes moet alles toegestaan zijn, behalve zaken waaraan extreme gezondheidsrisico's kleven".

Dat is gewoon een domme uitspraak. Het constateren daarvan is verder niet zo lastig. Heck, ik zie sowieso geen enkele reden om uitzonderingen te maken voor feestjes en pleziertjes tav zaken die anderszins verboden zijn. Die verboden zijn er echt niet voor niets.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183761812
quote:
1s.gif Op zondag 16 december 2018 12:25 schreef Cherni het volgende:

[..]

Ik hoop toch wel dat je wat praktisch kunt nadenken.
Ik wel, maar degene die de uitspraak deed kennelijk niet.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183762586
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2018 12:29 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik ben niet trots op wat in mijn ogen een open deur is, nee.

Ik tracht de uitspraak zoals hij die deed te toetsen:

"Tijdens feestjes en pleziertjes moet alles toegestaan zijn, behalve zaken waaraan extreme gezondheidsrisico's kleven".

Dat is gewoon een domme uitspraak. Het constateren daarvan is verder niet zo lastig. Heck, ik zie sowieso geen enkele reden om uitzonderingen te maken voor feestjes en pleziertjes tav zaken die anderszins verboden zijn. Die verboden zijn er echt niet voor niets.
Beginnen over domme uitspraken van anderen terwijl je bewijst het concept van context niet te begrijpen is best grappig.
  zondag 16 december 2018 @ 13:30:27 #58
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_183762839
Ik vind het anders ook een niet al te snuggere uitspraak dat tijdens feestjes andere dingen toegestaan zouden (moeten) zijn dan buiten feestjes om.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_183764939
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2018 13:17 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Beginnen over domme uitspraken van anderen terwijl je bewijst het concept van context niet te begrijpen is best grappig.
Jij lijkt niet te begrijpen dat deze afbakening van "context" volslagen arbitrair en gemakszuchtig is. Pure special pleading ten aanzien van die wetsovertredingen waaraan men zich graag zich schuldig maakt onder het mom van "plezier".

Heck, we zouden hier net zo goed kunnen pleiten voor een nationale auto-achterlicht-sloop-dag. Zo leuk! En de schade valt best mee hoor, 1 keertje per jaar maar! Laat ons toch dat lolletje hebben!

Pleur op.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 16 december 2018 @ 14:53:46 #60
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_183764946
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2018 13:30 schreef Perrin het volgende:
Ik vind het anders ook een niet al te snuggere uitspraak dat tijdens feestjes andere dingen toegestaan zouden (moeten) zijn dan buiten feestjes om.
Oh, voor wat voor feest dan ook worden er wel ontheffingen uitgedeeld, gaat het niet om het geluid dan gaat het wel om de drank, parkeren en weet ik het... Zaken die normaliter niet toegestaan zijn.
  zondag 16 december 2018 @ 14:55:37 #61
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_183764977
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2018 14:53 schreef Molurus het volgende:

[..]

Jij lijkt niet te begrijpen dat deze afbakening van "context" volslagen arbitrair en gemakszuchtig is. Pure special pleading ten aanzien van die wetsovertredingen waaraan men zich graag zich schuldig maakt onder het mom van "plezier".

Heck, we zouden hier net zo goed kunnen pleiten voor een nationale auto-achterlicht-sloop-dag. Zo leuk! En de schade valt best mee hoor, 1 keertje per jaar maar! Laat ons toch dat lolletje hebben!

Pleur op.
Nooit van luilak gehoord?
pi_183765001
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2018 14:53 schreef AchJa het volgende:

[..]

Oh, voor wat voor feest dan ook worden er wel ontheffingen uitgedeeld, gaat het niet om het geluid dan gaat het wel om de drank, parkeren en weet ik het... Zaken die normaliter niet toegestaan zijn.
Ook daar kun je best vraagtekens bij zetten.

Als je de wet moet overtreden om plezier te hebben dan spoor je wat mij betreft toch al niet helemaal.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 16 december 2018 @ 14:57:20 #63
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_183765008
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2018 14:53 schreef AchJa het volgende:

[..]

Oh, voor wat voor feest dan ook worden er wel ontheffingen uitgedeeld, gaat het niet om het geluid dan gaat het wel om de drank, parkeren en weet ik het... Zaken die normaliter niet toegestaan zijn.
Via ontheffing/vergunningen vind ik wat anders. En veel zinniger en beter verdedigbaar dan 'moet kunnen, want feestje'.

Voor vuurwerk zou dat ook zo geregeld kunnen worden. Netjes ontheffing aanvragen bij de gemeente.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  zondag 16 december 2018 @ 14:59:24 #64
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_183765036
quote:
1s.gif Op zondag 16 december 2018 14:57 schreef Perrin het volgende:

[..]

Via ontheffing/vergunningen vind ik wat anders. En veel zinniger dan 'moet kunnen, want feestje'.

Voor vuurwerk zou dat ook zo geregeld kunnen worden. Netjes ontheffing aanvragen bij de gemeente.
Er is toch een tijdelijke ontheffing voor vuurwerk? Wat is het tegenwoordig, van 1800 tot 0200 ofzo?
pi_183765052
quote:
1s.gif Op zondag 16 december 2018 14:57 schreef Perrin het volgende:

[..]

Via ontheffing/vergunningen vind ik wat anders. En veel zinniger en beter verdedigbaar dan 'moet kunnen, want feestje'.

Voor vuurwerk zou dat ook zo geregeld kunnen worden. Netjes ontheffing aanvragen bij de gemeente.
Je ziet momenteel het omgekeerde ontstaan: buurtbewoners die een vuurwerk-vrije zone mogen aanvragen obv handtekeningen die ze dan in de buurt verzamelen. Een prima stap denk ik, hoewel het denk ik toch andersom zou moeten zijn. Niet "ja, tenzij" maar "nee, tenzij".
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 16 december 2018 @ 15:02:34 #66
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_183765077
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2018 14:56 schreef Molurus het volgende:

Ook daar kun je best vraagtekens bij zetten.
Omdat?

quote:
Als je de wet moet overtreden om plezier te hebben dan spoor je wat mij betreft toch al niet helemaal.
Vwb vuurwerk wordt er geen wet overtreden als je je aan de tijden houdt. Daarbij heb je ook nog het cat1 vuurwerk wat het hele jaar mag.
  zondag 16 december 2018 @ 15:10:23 #67
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_183765221
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2018 15:00 schreef Molurus het volgende:

Je ziet momenteel het omgekeerde ontstaan: buurtbewoners die een vuurwerk-vrije zone mogen aanvragen obv handtekeningen die ze dan in de buurt verzamelen. Een prima stap denk ik, hoewel het denk ik toch andersom zou moeten zijn. Niet "ja, tenzij" maar "nee, tenzij".
Heb jij iets tegen feestjes en in plezier in het algemeen? Of kun je het gewoon niet hebben dat anderen wel plezier maken en feestjes bouwen?

Ik bedoel ik kom jou continu tegen als anti in dit soort topics... Vuurwerk, houtkachels, BBQ's, Zwarte Piet, feesten en weet ik het. Of is het gewoon een bewuste act van je?
pi_183767812
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2018 14:53 schreef Molurus het volgende:

[..]

Jij lijkt niet te begrijpen dat deze afbakening van "context" volslagen arbitrair en gemakszuchtig is. Pure special pleading ten aanzien van die wetsovertredingen waaraan men zich graag zich schuldig maakt onder het mom van "plezier".

Heck, we zouden hier net zo goed kunnen pleiten voor een nationale auto-achterlicht-sloop-dag. Zo leuk! En de schade valt best mee hoor, 1 keertje per jaar maar! Laat ons toch dat lolletje hebben!

Pleur op.
1. Slopen van auto’s was en is verboden. Met of zonder vuurwerk.

2. Zwaar vuurwerk is illegaal, dat is al verboden.

3. Legaal vuurwerk zorgt met oud en nieuw nauwelijks voor schade. In sommige wijken word gereld, ee is nog nergens bewezen dat verbieden van al het vuurwerk rellen zou verminderen. Het afschaffen van voetbalwedstrijden zou dan beter werken vermoed ik. Volgens mij ontstaat de schade doordat er mongolen zijn die auto’s in de fik steken. Daar heb je een vuurwerk bij nodig. Dat laten de banlieue in Parijs ook wel zien.

4. Als we de analoog aan vuurwerk doortrekken mag niets meer. Een aantal mensen gaan tijdens een feestje te ver en doen zaken die al verboden zijn. Laten we dan alles maar verbieden. Dat zou betekenen dat ik mijn auto zou moeten inleveren Analoog aan jouw redenering

5. Ik steek geen vuurwerk af, maar waarom noet mijn brave buurman met zijn siervuurwerkpakketje boeten voor een paar tokkies in Transvaal? Pak lekker die tokkies aan. Mijn buurman ruimt de volgende ochtend netjes de afgestoken potten en pijlen op voor zijn stoepje.

6. Daarnaast had je bij mijn eerste post ook gewoon redelijk kunnen reageren i.p.v. als een halve autist de context wegdenken en extreme vergelijkingen maken

7. Ik ben voor legalisering van drugs, maar gebruik zelf niets. Ik drink amper, rook niet, blow niet en sport veel. Maar waarom zouden mensen zich niet met recreatieve middelen mogen ontspannen? Nu heb je GHB door de crackdown op xtc. De coke en heroïne en fentanyl komen op terwijl mensen het beter houden bij lichamelijk vrij onschadelijke middelen als MDMA , THC of paddo’s.

8. Door tegen alle pleziertjes te ageren, alles te verbieden of af te schaffen wordt het leven niet beter of leuker. Jij houdt niet van vuurwerk, ontvlucht dan voor een dag de stad. Ik zou zeggen laten we elkaar een beetje ruimte geven en niet O ons eigen idee over een ander zijn leven projecteren. Overigens we een beetje een links ding. Waar rechts vaak te ver gaat in het ‘zelf uitzoeken’. Is dit soort gezeik nu precies waarom links stemmen verliest.
Whatever...
pi_183767877
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2018 14:53 schreef Molurus het volgende:

[..]

Jij lijkt niet te begrijpen dat deze afbakening van "context" volslagen arbitrair en gemakszuchtig is. Pure special pleading ten aanzien van die wetsovertredingen waaraan men zich graag zich schuldig maakt onder het mom van "plezier".

Heck, we zouden hier net zo goed kunnen pleiten voor een nationale auto-achterlicht-sloop-dag. Zo leuk! En de schade valt best mee hoor, 1 keertje per jaar maar! Laat ons toch dat lolletje hebben!

Pleur op.
Hoe lang heb je gedaan over deze vergelijking die echt op stront slaat?
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zondag 16 december 2018 @ 20:09:51 #70
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_183771525
Zeg tortelduifjes, doe dit lekker via pm ofzo.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zondag 16 december 2018 @ 23:24:36 #71
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183776328
quote:
1s.gif Op zondag 16 december 2018 10:09 schreef Sodeknetters het volgende:

maar ik zie een verbod voor hen die het wel leuk vinden niet zitten.
Aangezien nog steeds 50% van de gewonden omstanders zijn, moet er wel iets veranderen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 16 december 2018 @ 23:29:36 #72
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183776451
quote:
1s.gif Op zondag 16 december 2018 17:14 schreef Spanky78 het volgende:

8. Door tegen alle pleziertjes te ageren, alles te verbieden of af te schaffen wordt het leven niet beter of leuker.
Elkaar een beetje ruimte geven werkt twee kanten uit. Als oma van 75 niet de straat op durft rond oud en nieuw vanwege het vuurwerk, dan moet je gewoon bereid zijn om iets te veranderen. Want zij heeft net zoveel recht op een 'leuk' leven als degene die per se vuurwerk wil afsteken. Maar degenen die pro-vuurwerk zijn roepen 'vrijheid, blijheid' en hebben uitsluitend hun eigen 'vrijheid, blijheid' voor ogen. Daar is een woord voor en dat heet 'egoisme'.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_183776625
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2018 23:29 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Elkaar een beetje ruimte geven werkt twee kanten uit. Als oma van 75 niet de straat op durft rond oud en nieuw vanwege het vuurwerk, dan moet je gewoon bereid zijn om iets te veranderen. Want zij heeft net zoveel recht op een 'leuk' leven als degene die per se vuurwerk wil afsteken. Maar degenen die pro-vuurwerk zijn roepen 'vrijheid, blijheid' en hebben uitsluitend hun eigen 'vrijheid, blijheid' voor ogen. Daar is een woord voor en dat heet 'egoisme'.
Nee, dan
Moet de wet gehandhaafd worden. Want er mag alleen tijdens de wisseling afgestoken worden. Die paar uur rond middernacht even binnen blijvends misschien te veel
Gevraagd, maargoed
Whatever...
  zondag 16 december 2018 @ 23:49:53 #74
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183776959
quote:
1s.gif Op zondag 16 december 2018 23:37 schreef Spanky78 het volgende:

Die paar uur rond middernacht even binnen blijvends misschien te veel
Gevraagd, maargoed
Dat is zeker te veel gevraagd. 'Vrijheid, blijheid' is geen éénrichting-verkeer.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_183778321
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2018 23:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat is zeker te veel gevraagd. 'Vrijheid, blijheid' is geen éénrichting-verkeer.
Voor een paar uur per jaar vind ik dat niet teveel gevraagd en nee ik steek zelf geen vuurwerk af, ik vind het zonde van mijn geld maar ken genoeg mensen die er plezier in hebben en er veilig en verantwoord mee omgaan en het netjes na 12 uur op 31 december afsteken en het is legaal vuurwerk.

Overlast, woon in centrum Nijmegen, nooit geen problemen eigenlijk, heel af en toe hoor je nu wel eens nu een hele harde knal, dat is sowieso geen legaal vuurwerk
  maandag 17 december 2018 @ 02:43:34 #76
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183778412
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 02:02 schreef Bottendaal het volgende:
maar ken genoeg mensen die er plezier in hebben en er veilig en verantwoord mee omgaan en het netjes na 12 uur op 31 december afsteken en het is legaal vuurwerk.
Ja, gek he? Niemand heeft ooit een ongeluk met vuurwerk meegemaakt, iedereen gedraagt zich verantwoordelijk en ruimt altijd alles op. En toch vallen er honderden gewonden elk jaar en is het op 01 januari overal een teringbende.

De maximumsnelheid is ook niet in het leven geroepen voor de mensen die zich verantwoord gedragen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_183778508
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 02:43 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ja, gek he? Niemand heeft ooit een ongeluk met vuurwerk meegemaakt, iedereen gedraagt zich verantwoordelijk en ruimt altijd alles op. En toch vallen er honderden gewonden elk jaar en is het op 01 januari overal een teringbende.

De maximumsnelheid is ook niet in het leven geroepen voor de mensen die zich verantwoord gedragen.
'meer dan de helft van de slachtoffers steken het zelf af, dus eigen verantwoordelijkheid, dus geen algemeen verbod'. Je discussieert helaas met mensen die zich van dit soort argumentatie bedienen, en blijkbaar 42% omstaande slachtoffers niet significant genoeg vinden.

Mensen die nog niet beseffen dat een hellend vlak gewoon een drogreden is.

Mensen die serieus geloven dat legaal vuurwerk amper voor schade zorgt.
"Pools are perfect for holding water"
pi_183778513
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 02:43 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ja, gek he? Niemand heeft ooit een ongeluk met vuurwerk meegemaakt, iedereen gedraagt zich verantwoordelijk en ruimt altijd alles op. En toch vallen er honderden gewonden elk jaar en is het op 01 januari overal een teringbende.

De maximumsnelheid is ook niet in het leven geroepen voor de mensen die zich verantwoord gedragen.
Ja maar dat komt door gebrek aan handhaving want legaal vuurwerk veroorzaakt amper schade hoor. Daar heb ik verder geen bron bij nodig, want dat weet iedereen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_183778515
Bijna de helft van alle slachtoffers zijn omstanders.

Enige argument wat nodig zou moeten zijn om het af te schaffen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_183778531
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 04:08 schreef probeer het volgende:
Bijna de helft van alle slachtoffers zijn omstanders.

Enige argument wat nodig zou moeten zijn om het af te schaffen.
Dat zou voor veel meer zaken een goed argument moeten zijn, maar worden ook niet verboden.
  maandag 17 december 2018 @ 04:36:06 #81
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183778536
quote:
14s.gif Op maandag 17 december 2018 04:31 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Dat zou voor veel meer zaken een goed argument moeten zijn, maar worden ook niet verboden.
Dan kun je er vast wel drie noemen. Drie 'zaken' die niet meer dan pleziertjes zijn en waarbij in een paar uur honderden gewonden vallen. Ik ben benieuwd.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_183778571
quote:
14s.gif Op maandag 17 december 2018 04:31 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Dat zou voor veel meer zaken een goed argument moeten zijn, maar worden ook niet verboden.
Zoals?
"Pools are perfect for holding water"
pi_183778575
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 04:36 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dan kun je er vast wel drie noemen. Drie 'zaken' die niet meer dan pleziertjes zijn en waarbij in een paar uur honderden gewonden vallen. Ik ben benieuwd.
Let wel, gewonden onder anderen. Imo wel een belangrijk verschil.
"Pools are perfect for holding water"
pi_183779151
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 04:08 schreef probeer het volgende:
Bijna de helft van alle slachtoffers zijn omstanders.

Enige argument wat nodig zou moeten zijn om het af te schaffen.
daar kiezen ze toch echt zelf voor
  maandag 17 december 2018 @ 07:39:45 #85
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_183779218
Omstanders? De grootste antivuurwerkklagers zitten al jaren als angstige muizen binnen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 17 december 2018 @ 07:40:47 #86
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_183779224
Van die NSBʼers die hun buren erbij lappen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 17 december 2018 @ 07:45:12 #87
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_183779245
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 02:43 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ja, gek he? Niemand heeft ooit een ongeluk met vuurwerk meegemaakt,
Ik wel.
Het huis van mijn toemalige buren fikte (30 jaar geleden) volledig uit wegens een verdwaalde vuurpijl die de schuur in vloog.
Sindsdien ben ik als de dood voor vuurwerk, zeker als dat afgeschoten wordt door particulieren en al helemaal door die rotjong die de hele maand december naast mijn huis die troep staan af te steken.
Ik gun ieder zijn plezier maar het zijn echt niet alleen honden die daar last van hebben en er is gewoon geen handhaving op het afsteken van vuurwerk buiten de toegestane tijden.
Dus, van mij mag deze zogenaamde traditie die helemaal geen traditie is, per direct afgeschaft worden.
Als het nou echt serieus bij die 2 uurtjes rond middernacht zou blijven, soit, maar dat is niet.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_183779561
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 07:45 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Ik wel.
Het huis van mijn toemalige buren fikte (30 jaar geleden) volledig uit wegens een verdwaalde vuurpijl die de schuur in vloog.
Sindsdien ben ik als de dood voor vuurwerk, zeker als dat afgeschoten wordt door particulieren en al helemaal door die rotjong die de hele maand december naast mijn huis die troep staan af te steken.
Ik gun ieder zijn plezier maar het zijn echt niet alleen honden die daar last van hebben en er is gewoon geen handhaving op het afsteken van vuurwerk buiten de toegestane tijden.
Dus, van mij mag deze zogenaamde traditie die helemaal geen traditie is, per direct afgeschaft worden.
Als het nou echt serieus bij die 2 uurtjes rond middernacht zou blijven, soit, maar dat is niet.
je kan ook therapie gaan volgen voor je angst
pi_183779622
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 07:45 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Ik wel.
Het huis van mijn toemalige buren fikte (30 jaar geleden) volledig uit wegens een verdwaalde vuurpijl die de schuur in vloog.
Sindsdien ben ik als de dood voor vuurwerk, zeker als dat afgeschoten wordt door particulieren en al helemaal door die rotjong die de hele maand december naast mijn huis die troep staan af te steken.
Ik gun ieder zijn plezier maar het zijn echt niet alleen honden die daar last van hebben en er is gewoon geen handhaving op het afsteken van vuurwerk buiten de toegestane tijden.
Dus, van mij mag deze zogenaamde traditie die helemaal geen traditie is, per direct afgeschaft worden.
Als het nou echt serieus bij die 2 uurtjes rond middernacht zou blijven, soit, maar dat is niet.
Welke twee uurtjes?
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 17 december 2018 @ 08:53:07 #90
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183779627
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 07:45 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Ik wel.
Het huis van mijn toemalige buren fikte (30 jaar geleden) volledig uit wegens een verdwaalde vuurpijl die de schuur in vloog.
Sindsdien ben ik als de dood voor vuurwerk, zeker als dat afgeschoten wordt door particulieren en al helemaal door die rotjong die de hele maand december naast mijn huis die troep staan af te steken.
Ik gun ieder zijn plezier maar het zijn echt niet alleen honden die daar last van hebben en er is gewoon geen handhaving op het afsteken van vuurwerk buiten de toegestane tijden.
Dus, van mij mag deze zogenaamde traditie die helemaal geen traditie is, per direct afgeschaft worden.
Als het nou echt serieus bij die 2 uurtjes rond middernacht zou blijven, soit, maar dat is niet.
De hele maand decemeber zeg je. Het is pas vanaf 28 of 29 december te koop. Dan is de kans zeer groot dat het om illegaal vuurwerk gaat, dat is dus al verboden.
Gaat het om cat1 wat ze naast je huis afsteken, dan ben je een ouwe zeiklul.

Ben je al eens het gesprek aan gegaan? En dan bedoel ik niet scheldend en tierend naar hem toe. Maar keurig vragen of hij misschien niet de hele dag naast je huis wil staan maar ook eens op een andere plek.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183779688
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 04:08 schreef probeer het volgende:
Bijna de helft van alle slachtoffers zijn omstanders.

Enige argument wat nodig zou moeten zijn om het af te schaffen.
Waarvan je nnm ook nog de vraag kunt stellen in hoeverre die omstanders niet bij het dronken vriendenclubje horen die samen vuurwerk aan het afsteken zijn...
pi_183780233
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2018 23:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat is zeker te veel gevraagd. 'Vrijheid, blijheid' is geen éénrichting-verkeer.
Je mag wel naar buiten natuurlijk. En je zult er zeker niet aan dood gaan.

Het feit dat je bang bent voor mensen die hun eigen feestje vieren is jouw probleem, niet van die mensen.

Als de wet wordt overtreden moet de politie handhaven. Volgens mij ligt daar het probleem. Ook zonder vuurwerkverbod is het niet toegestaan anderen te mishandelen of Letse toe te brengen met vuurwerk.

Daarom is de roep om dit verbod een grote drogreden. Het probleem ligt hem helemaal niet bij het vuurwerk , met reeds verboden gedrag waarop biet gehandhaafd wordt.

Het enige wat er zal gebeuren is dat legaal vuurwerk verdwijnt en er alleen bog maar illegaa zal worden afgestoken. Gehandhaafd wordt er dan nog steeds even slecht.
Whatever...
pi_183780272
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 10:05 schreef Spanky78 het volgende:

Daarom is de roep om dit verbod een grote drogreden.
Dit is in elk geval een drogreden, in die zin dat er geen roep om een verbod is. Het verbod is er al, men wil slechts de uitzondering die er gemaakt wordt op dit verbod afschaffen.

Er hoeft daarvoor geen (nieuw) verbod geïntroduceerd te worden.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183780287
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 04:36 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dan kun je er vast wel drie noemen. Drie 'zaken' die niet meer dan pleziertjes zijn en waarbij in een paar uur honderden gewonden vallen. Ik ben benieuwd.
Motorrijden zodra het lente wordt. Ineens vallen er meerdere doden in een weekend.

Motoren zijn nog steeds niet verboden.

Het begin van het zaalvoetbalseizoen en het veldseizoen. De EHBO stroomt vol. En we hebben het nog niet gehad over ongelukken tijden de tour de francs wanneer amateurs gezellig met 35 op een paal klappen of hun halve lichaam openhalen aan het asfalt.

Natuurlijk hebben we dan ook de start van het BBQ seizoen.

Natuurlijk sommige zaken spelen zich wat verspreider af. Maar allemaal feestelijke zaken met tientallen of honderden gewonden. Vaak door eigen dom gedrag. Zelfde geldt voor vuurwerk.

Nogmaals , ik steek het zelf niet af. Maar laten we het niet verbieden. We kunnen beter honden verbieden, bijtincidenten zat, jaarlijks worden er ook mensen door honden doodgebeten. Vaak onschuldige kinderen.
Whatever...
pi_183780546
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 10:10 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dit is in elk geval een drogreden, in die zin dat er geen roep om een verbod is. Het verbod is er al, men wil slechts de uitzondering die er gemaakt wordt op dit verbod afschaffen.

Er hoeft daarvoor geen (nieuw) verbod geïntroduceerd te worden.
Grappig.

Maar alsnog, typisch dat er in andere landen om ons heen amper een probleem is ket vuurwerk. Alleen hier, waar we zo krampachtig omgaan hiermee.

Sowieso. Allerlei zaken moeten maar kunnen, maar een feestje is een probleem. Zo kennen we regressief links weer. Verbieden we dan ook offerfeest? Vast niet.
Whatever...
pi_183780629
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 10:31 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Sowieso. Allerlei zaken moeten maar kunnen, maar een feestje is een probleem.
Nogmaals, 362 dagen van het jaar is vuurwerk een probleem. Feestjes of niet.

quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 10:31 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Zo kennen we regressief links weer. Verbieden we dan ook offerfeest? Vast niet.
Man, man, man... zo kennen we domrechts weer. Als je je zin niet krijgt maar ff een hopeloos achterlijke vergelijking met moslims maken.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183780698
Volwassen kerels die vuurwerk afsteken en een godsvermogen spenderen aan kansloze knallers :')
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 17 december 2018 @ 11:07:29 #99
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183781072
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 10:40 schreef KoosVogels het volgende:
Volwassen kerels die vuurwerk afsteken en een godsvermogen spenderen aan kansloze knallers :')
Volwassen kerels die in strakke pakkies en geschoren benen de weg onveilig maken :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183781074
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 11:05 schreef AchJa het volgende:

[..]

364 dagen en 16 uur.
Afhankelijk van of je kijkt naar legaal bezit of legaal afsteken inderdaad.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183781124
quote:
6s.gif Op maandag 17 december 2018 11:07 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Volwassen kerels die in strakke pakkies en geschoren benen de weg onveilig maken :')
Wat een vreemde, willekeurige reactie. Is het de bedoeling dat ik mij aangesproken voel, of wat is precies de gedachte achter deze post?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 17 december 2018 @ 11:12:08 #102
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183781155
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 11:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat een vreemde, willekeurige reactie. Is het de bedoeling dat ik mij aangesproken voel, of wat is precies de gedachte achter deze post?
Het gaat erom dat jouw reactie nergens op slaat ;) Waarom mag buurman Piet niet van zijn vuurwerk rotjes genieten maar mag een wielrenner die een gevaar voor zichzelf en het verkeer is wel met zn strakke pakkie rondjes fietsen?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 17 december 2018 @ 11:12:47 #103
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_183781181
quote:
6s.gif Op maandag 17 december 2018 11:12 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Het gaat erom dat jouw reactie nergens op slaat ;) Waarom mag buurman Piet niet van zijn vuurwerk rotjes genieten maar mag een wielrenner die een gevaar voor zichzelf en het verkeer is wel met zn strakke pakkie rondjes fietsen?
Waarom zou buurman Piet dat niet mogen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 17 december 2018 @ 11:14:13 #105
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183781186
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 11:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom zou buurman Piet dat niet mogen?
Omdat je hem achterlijk noemt
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183781190
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 11:12 schreef AchJa het volgende:

[..]

Je nag vuurwerk het hele jaar door bezitten.
Je mag er niet het hele jaar mee rondlopen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183781217
quote:
6s.gif Op maandag 17 december 2018 11:14 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Omdat je hem achterlijk noemt
Ja, en?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 17 december 2018 @ 11:16:54 #108
13456 AchJa
Shut up!!!
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 17 december 2018 @ 11:18:27 #109
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183781266
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 11:16 schreef AchJa het volgende:

[..]

Als het cat1 is wel.
Niet alleen rondlopen, dat mag je zelfs afsteken :)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 17 december 2018 @ 11:21:21 #110
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_183781307
quote:
6s.gif Op maandag 17 december 2018 11:18 schreef Nikonlover het volgende:

Niet alleen rondlopen, dat mag je zelfs afsteken :)
Yup.

Ik heb dan ook het vermoeden dat er een aantal lieden hier in dit topic het verschil niet weten en helemaal ballistisch gaan van de wondertol en knetterbal van de jeugd in de buurt.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 17 december 2018 @ 11:40:03 #111
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183781616
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 11:21 schreef AchJa het volgende:

[..]

Yup.

Ik heb dan ook het vermoeden dat er een aantal lieden hier in dit topic het verschil niet weten en helemaal ballistisch gaan van de wondertol en knetterbal van de jeugd in de buurt.
Ze doen alsof het zware cobra's zijn :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183783021
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 11:21 schreef AchJa het volgende:

[..]

Yup.

Ik heb dan ook het vermoeden dat er een aantal lieden hier in dit topic het verschil niet weten en helemaal ballistisch gaan van de wondertol en knetterbal van de jeugd in de buurt.
Voor de duidelijkheid, dan hebben we het dus over sterretjes, knalerwten, dat soort dingen.

Er zijn denk ik niet veel mensen geïnteresseerd in het afsteken van deze categorie tijdens nieuwjaar. Dit is bijna alsof je zegt "ja maar lucifers en aanstekers zijn toch ook het hele jaar toegestaan?" Het lijkt me eerlijk gezegd niet relevant.

[ Bericht 4% gewijzigd door Molurus op 17-12-2018 14:11:55 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183784096
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 02:43 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ja, gek he? Niemand heeft ooit een ongeluk met vuurwerk meegemaakt, iedereen gedraagt zich verantwoordelijk en ruimt altijd alles op. En toch vallen er honderden gewonden elk jaar en is het op 01 januari overal een teringbende.

De maximumsnelheid is ook niet in het leven geroepen voor de mensen die zich verantwoord gedragen.
Waar grote mensenmassa's op de been zijn vaak onder invloed van alcohol of andere genotsmiddelen ontstaan er problemen, kijk bijvoorbeeld naar voetbalwedstrijden of andere grootschalige evenementen.
Punt is om hierbij de rotte appels eruit te vissen zodat die bende zo beperkt mogelijk blijft.
De straffen voor illegaal vuurwerk ook schrikbarend hoog te maken.
Ik ben het met je eens dat die bende niet hoort maar ik ben het met je oneens dat daar ieders plezier voor opzij geschoven moet worden
pi_183785962
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 07:28 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

daar kiezen ze toch echt zelf voor
Als ze geen kans op verwondingen willen lopen dan moeten ze maar binnen blijven? Is dat wat je bedoelt?
"Pools are perfect for holding water"
pi_183786103
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 13:27 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Waar grote mensenmassa's op de been zijn vaak onder invloed van alcohol of andere genotsmiddelen ontstaan er problemen, kijk bijvoorbeeld naar voetbalwedstrijden of andere grootschalige evenementen.
Punt is om hierbij de rotte appels eruit te vissen zodat die bende zo beperkt mogelijk blijft.
De straffen voor illegaal vuurwerk ook schrikbarend hoog te maken.
Ik ben het met je eens dat die bende niet hoort maar ik ben het met je oneens dat daar ieders plezier voor opzij geschoven moet worden
Dit is vrijwel identiek aan de argumenten van de NRA om vuurwapens niet te verbieden.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183786141
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 14:53 schreef probeer het volgende:

[..]

Als ze geen kans op verwondingen willen lopen dan moeten ze maar binnen blijven? Is dat wat je bedoelt?
als je iets bijwoont stem je in met de mogelijke consequenties
pi_183786177
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 09:01 schreef AchJa het volgende:

[..]

Waarvan je nnm ook nog de vraag kunt stellen in hoeverre die omstanders niet bij het dronken vriendenclubje horen die samen vuurwerk aan het afsteken zijn...
Zeker. Maar maakt dat dan een 'eigen schuld dikke bult' situatie? Is men, door de aard van het vuurwerk (kan alle kanten op vliegen) dan opeens niet meer alleen verantwoordelijk voor eigen handelen, maar ook voor het handelen van andere leden in de groep?

Als Bart in zijn beschonken bui lollig denkt te doen (of zelfs wanneer hij gewoon stom doet) en een stuk vuurwerk niet meer goed behandelt, dan is het hele groepje van Bart verantwoordelijk voor de gevolgen? Want anders hadden ze maar niet met Bart om moeten gaan die avond?

Vind ik een hele rare maatstaf om te hanteren, zeker wanneer je het niet alleen die 2 dagen zou toepassen maar ook met andere zaken.

En dat alles maakt dit voor mij toch echt een kwestie van 'mijn vrijheid houdt op waar die van de ander begint'. En ik vind het nogal cru om mensen te dwingen met die tijd van het jaar binnen te moeten blijven, om het risico te vermijden dat men gewond raakt omdat anderen graag vuurwerk af willen steken.
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 17 december 2018 @ 15:07:11 #118
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_183786191
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 15:05 schreef scrupuleus het volgende:
als je iets bijwoont stem je in met de mogelijke consequenties
Leer eens wat over aansprakelijkheid.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_183786222
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 15:07 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Leer eens wat over aansprakelijkheid.
Hier kan ik niks mee.

Als je vuurwerk kijkt kan er altijd iets fout gaan.
pi_183786232
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 15:05 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

als je iets bijwoont stem je in met de mogelijke consequenties
Dus alle supporters stemmen in met de gevolgen van gewelddadige hooligans? Alle automobilisten stemmen in met dronken bestuurders?

Als je ergens (geheel volgens de regels) aan deelneemt, ben je mede verantwoordelijk voor de consequenties van andere deelnemers die zich niet aan die regels houden?
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 17 december 2018 @ 15:09:50 #121
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_183786246
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 15:08 schreef scrupuleus het volgende:
Hier kan ik niks mee.
Daarom:
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 15:07 schreef Worteltjestaart het volgende:
Leer eens wat over aansprakelijkheid.
quote:
Als je vuurwerk kijkt kan er altijd iets fout gaan.
Dat betekent niet dat het je eigen schuld is als het je overkomt.
Daarom, nogmaals:
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 15:07 schreef Worteltjestaart het volgende:
Leer eens wat over aansprakelijkheid.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_183786287
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 15:09 schreef probeer het volgende:

[..]

Dus alle supporters stemmen in met de gevolgen van gewelddadige hooligans? Alle automobilisten stemmen in met dronken bestuurders?

Als je ergens (geheel volgens de regels) aan deelneemt, ben je mede verantwoordelijk voor de consequenties van andere deelnemers die zich niet aan die regels houden?
wat een onzin dit.
pi_183786300
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 15:09 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Daarom:

[..]


[..]

Dat betekent niet dat het je eigen schuld is als het je overkomt.
Daarom, nogmaals:

[..]

waar heb ik het over schuld?
pi_183786305
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 15:11 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

wat een onzin dit.
Precies. Net als jouw rare gelul over 'het bijwonen van het afsteken van vuurwerk en dus instemmen met de consequenties van ongelukken'.

Dat is simpelweg niet hoe dingen werken in een maatschappij.
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 17 december 2018 @ 15:13:43 #125
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_183786330
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 15:11 schreef scrupuleus het volgende:
waar heb ik het over schuld?
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 15:05 schreef scrupuleus het volgende:
als je iets bijwoont stem je in met de mogelijke consequenties
Je zegt daarmee dat het je eigen schuld is als je wat overkomt, want dan had je maar niet in de buurt van vuurwerk moeten staan.

Wat een ontzettende bak onzin.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_183786360
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 15:12 schreef probeer het volgende:

[..]

Precies. Net als jouw rare gelul over 'het bijwonen van het afsteken van vuurwerk en dus instemmen met de consequenties van ongelukken'.

Dat is simpelweg niet hoe dingen werken in een maatschappij.
Een cake vuurwerk kan verkeerd afgaan.
Dat weet je donders goed wanneer je kijkt.

Oftewel je kan jezelf beschermen door bijv een bril te dragen om letsel te voorkomen.
pi_183786373
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 15:13 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]


[..]

Je zegt daarmee dat het je eigen schuld is als je wat overkomt, want dan had je maar niet in de buurt van vuurwerk moeten staan.

Wat een ontzettende bak onzin.
Ik geef niemand de schuld.

Maar je kan letsel wel zelf voorkomen.
pi_183786411
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 15:08 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Hier kan ik niks mee.

Als je vuurwerk kijkt kan er altijd iets fout gaan.
Dat je je begeeft op de openbare weg betekent nog niet dat je er bent om vuurwerk te kijken.

Leuke poging om de verantwoordelijkheid om te draaien, maar mensen hebben gewoon - a priori - het recht om zich veilig op de openbare weg te begeven. Ook tijdens nieuwjaar.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183786463
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 15:16 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Ik geef niemand de schuld.

Maar je kan letsel wel zelf voorkomen.
Door binnen te blijven dus. Want je zegt net zelf 'tsja, dan had je maar geen omstander moeten zijn, daar zitten ook risico's aan'.

Dus dan dwingen we mensen die geen letsel willen om binnen te blijven.

Kom ik toch weer op dat stukje 'mijn vrijheid eindigt waar de jouwe begint'. En iemands vrijheid om 365 dagen en nachten per jaar relatief veilig buiten te kunnen zijn vind ik nou niet echt te veel gevraagd. Dat is hoe het hoort te zijn.

Het is toch absurd dat ik extra veiligheidsmaatregelen moet treffen omdat anderen gevaarlijke dingen willen doen.
"Pools are perfect for holding water"
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 17 december 2018 @ 15:22:57 #130
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183786496
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 15:06 schreef probeer het volgende:

[..]

Zeker. Maar maakt dat dan een 'eigen schuld dikke bult' situatie? Is men, door de aard van het vuurwerk (kan alle kanten op vliegen) dan opeens niet meer alleen verantwoordelijk voor eigen handelen, maar ook voor het handelen van andere leden in de groep?

Als Bart in zijn beschonken bui lollig denkt te doen (of zelfs wanneer hij gewoon stom doet) en een stuk vuurwerk niet meer goed behandelt, dan is het hele groepje van Bart verantwoordelijk voor de gevolgen? Want anders hadden ze maar niet met Bart om moeten gaan die avond?

Vind ik een hele rare maatstaf om te hanteren, zeker wanneer je het niet alleen die 2 dagen zou toepassen maar ook met andere zaken.

En dat alles maakt dit voor mij toch echt een kwestie van 'mijn vrijheid houdt op waar die van de ander begint'. En ik vind het nogal cru om mensen te dwingen met die tijd van het jaar binnen te moeten blijven, om het risico te vermijden dat men gewond raakt omdat anderen graag vuurwerk af willen steken.
Als groep moet je voor het fout gaat tegen Bart zeggen dat hij zoiets doms beter niet kan doen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183786524
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 15:19 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat je je begeeft op de openbare weg betekent nog niet dat je er bent om vuurwerk te kijken.

Leuke poging om de verantwoordelijkheid om te draaien, maar mensen hebben gewoon - a priori - het recht om zich veilig op de openbare weg te begeven. Ook tijdens nieuwjaar.
Daar heb je wat aan ja als je in het ziekenhuis ligt.

Ik ken de definitie van omstander niet in dit geheel, maar dat lijkt mij toch iemand die er bewust voor kiest om een risico te nemen.
pi_183786561
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 15:19 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat je je begeeft op de openbare weg betekent nog niet dat je er bent om vuurwerk te kijken.

Leuke poging om de verantwoordelijkheid om te draaien, maar mensen hebben gewoon - a priori - het recht om zich veilig op de openbare weg te begeven. Ook tijdens nieuwjaar.
We kunnen AchJa vragen of hij met zijn legeronderdeel een dagje of twee een leuke schietbaan opzet in de voortuin van Scrupuleus. Dan moeten hij en zijn gezin maar wat kogelwerende vesten regelen, of anders gewoon binnen blijven.
"Pools are perfect for holding water"
pi_183786611
quote:
6s.gif Op maandag 17 december 2018 15:22 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Als groep moet je voor het fout gaat tegen Bart zeggen dat hij zoiets doms beter niet kan doen.
Ja, want elk ongeluk is te voorspellen.

Mijn verantwoordelijkheid is opeens uitgebreid naar het corrigeren en controleren van andermans gedrag omdat ik anders het risico loop om zelf zwaargewond te raken.

Als je in een kroeg staat waar een gevecht uitbreekt dan was het jouw taak om er voor te zorgen dat die anderen niet op de vuist gingen.

Vind ik raar.
"Pools are perfect for holding water"
pi_183786642
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 15:21 schreef probeer het volgende:

[..]

Door binnen te blijven dus. Want je zegt net zelf 'tsja, dan had je maar geen omstander moeten zijn, daar zitten ook risico's aan'.

Dus dan dwingen we mensen die geen letsel willen om binnen te blijven.

Kom ik toch weer op dat stukje 'mijn vrijheid eindigt waar de jouwe begint'. En iemands vrijheid om 365 dagen en nachten per jaar relatief veilig buiten te kunnen zijn vind ik nou niet echt te veel gevraagd. Dat is hoe het hoort te zijn.

Het is toch absurd dat ik extra veiligheidsmaatregelen moet treffen omdat anderen gevaarlijke dingen willen doen.
Het nieuwe jaar inluiden kan toch ook prima binnen?

Ja vanaf 00:00 is het wat gevaarlijker.
2 uurtjes lang, dan let je maar wat beter op elkaar, het is niet alsof op elke hoek een dode valt.
pi_183786650
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 15:25 schreef probeer het volgende:

[..]

We kunnen AchJa vragen of hij met zijn legeronderdeel een dagje of twee een leuke schietbaan opzet in de voortuin van Scrupuleus. Dan moeten hij en zijn gezin maar wat kogelwerende vesten regelen, of anders gewoon binnen blijven.
AchJa is altijd welkom
pi_183786704
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 15:24 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Daar heb je wat aan ja als je in het ziekenhuis ligt.

Ik ken de definitie van omstander niet in dit geheel, maar dat lijkt mij toch iemand die er bewust voor kiest om een risico te nemen.
Je kent inderdaad de definitie van omstanders niet nee.

quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 15:30 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Het nieuwe jaar inluiden kan toch ook prima binnen?

Ja vanaf 00:00 is het wat gevaarlijker.
2 uurtjes lang, dan let je maar wat beter op elkaar, het is niet alsof op elke hoek een dode valt.
Als je niet inziet hoe enorm bizar het is om van mensen te vragen zichzelf thuis op te sluiten om maar geen verwondingen op te lopen, dan houdt het denk ik een beetje op met deze discussie.
"Pools are perfect for holding water"
pi_183786795
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 15:33 schreef probeer het volgende:

[..]

Je kent inderdaad de definitie van omstanders niet nee.

[..]

Als je niet inziet hoe enorm bizar het is om van mensen te vragen zichzelf thuis op te sluiten om maar geen verwondingen op te lopen, dan houdt het denk ik een beetje op met deze discussie.
ga weg joh.

Als maatschappij maken wij nu de keuze om onszelf op te sluiten.
Daar gaat de hele discussie over.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 17 december 2018 @ 15:39:37 #138
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183786828
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 15:28 schreef probeer het volgende:

[..]

Ja, want elk ongeluk is te voorspellen.

Mijn verantwoordelijkheid is opeens uitgebreid naar het corrigeren en controleren van andermans gedrag omdat ik anders het risico loop om zelf zwaargewond te raken.

Als je in een kroeg staat waar een gevecht uitbreekt dan was het jouw taak om er voor te zorgen dat die anderen niet op de vuist gingen.

Vind ik raar.
Als je ziet dat iemand iets doms van plan is, dan kan je hem op zn minst even waarschuwen. Zeker als het een vriend is.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183786835
quote:
6s.gif Op maandag 17 december 2018 15:39 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Als je ziet dat iemand iets doms van plan is, dan kan je hem op zn minst even waarschuwen. Zeker als het een vriend is.
En alweer ga je er dan van uit dat men zoiets aan ziet komen.
"Pools are perfect for holding water"
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 17 december 2018 @ 15:41:25 #140
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183786844
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 15:40 schreef probeer het volgende:

[..]

En alweer ga je er dan van uit dat men zoiets aan ziet komen.
Tja, als iemand een vuurpijl vanuit zijn aars wil schieten, dan mag je wel aannemen dat zoiets fout kan gaan.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 17 december 2018 @ 15:45:52 #141
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_183787209
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 15:24 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Ik ken de definitie van omstander niet in dit geheel, maar dat lijkt mij toch iemand die er bewust voor kiest om een risico te nemen.
Dit onderscheid kun je alleen maar op deze manier maken als het afsteken van vuurwerk gebeurt op een daartoe bestemd terrein. En dat is niet zo: het gebeurt letterlijk overal waar je komt.

Kortom: tegen mensen zeggen "je kiest er zelf voor" komt neer op "als je veilig wil zijn moet je binnen blijven". Wat mij betreft kun je dat niet maken.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183787379
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 16:02 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dit onderscheid kun je alleen maar op deze manier maken als het afsteken van vuurwerk gebeurt op een daartoe bestemd terrein. En dat is niet zo: het gebeurt letterlijk overal waar je komt.

Kortom: tegen mensen zeggen "je kiest er zelf voor" komt neer op "als je veilig wil zijn moet je binnen blijven". Wat mij betreft kun je dat niet maken.
Vuurwerk is afschrikwekkend.
Zelf voor liefhebbers.
En ik schat altijd in of iets wel of niet veilig is.
Moet ik wel langs dat groepje fietsen of moet ik even een andere route kiezen?

Je kan prima in een dorp of een stad vuurwerkvrije routes organiseren.
Individueel of met elkaar.
Sterker nog er zijn vuurwerkvrije buurten.

Mi kan je het niet maken om het individu te beperken in zijn vrijheid omdat er gewonden kunnen vallen.
Moet alles risicoloos zijn?
pi_183787522
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 16:12 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Mi kan je het niet maken om het individu te beperken in zijn vrijheid omdat er gewonden kunnen vallen.
Op de openbare weg? Dat kun je niet alleen, dat *moet* je.

quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 16:12 schreef scrupuleus het volgende:

Moet alles risicoloos zijn?
Er zijn bepaalde risico's die wij met z'n allen algemeen accepteren. Dit valt daar niet onder. Daarom is vuurwerk ook het grootste deel van het jaar verboden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Molurus op 17-12-2018 16:30:50 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 17 december 2018 @ 16:42:37 #145
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_183787929
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 16:02 schreef Molurus het volgende:

Dit onderscheid kun je alleen maar op deze manier maken als het afsteken van vuurwerk gebeurt op een daartoe bestemd terrein. En dat is niet zo: het gebeurt letterlijk overal waar je komt.

Kortom: tegen mensen zeggen "je kiest er zelf voor" komt neer op "als je veilig wil zijn moet je binnen blijven". Wat mij betreft kun je dat niet maken.
Laten we wel wezen, het is niet dat je door het doelengebied van het ASK of ISK moet lopen... Je kunt het natuurlijk ook overdrijven.
pi_183788161
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 15:02 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dit is vrijwel identiek aan de argumenten van de NRA om vuurwapens niet te verbieden.
Kan, ik vind vuurwapens toch andere koek hoor, ik kan een vuurpijl afschieten maar kan niet met een vuurwapen overweg dat zou volkomen onverantwoordelijk zijn, ik wil z'n ding niet eens in mijn handen hebben

[ Bericht 0% gewijzigd door Bottendaal op 17-12-2018 17:09:59 ]
pi_183789996
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 15:19 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat je je begeeft op de openbare weg betekent nog niet dat je er bent om vuurwerk te kijken.

Leuke poging om de verantwoordelijkheid om te draaien, maar mensen hebben gewoon - a priori - het recht om zich veilig op de openbare weg te begeven. Ook tijdens nieuwjaar.
Dat recht wordt niemand afgenomen. Omdat er verkeerdhufters zijn word jij niet gedwongen binnen te blijven.

De hufters moeten worden aangepakt en de rest van de automobilisten doet netjes zijn ding.
Whatever...
  maandag 17 december 2018 @ 21:43:39 #148
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_183794791
De cobra's zijn weer binnen, hoor.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_183794980
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 15:15 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Een cake vuurwerk kan verkeerd afgaan.
Dat weet je donders goed wanneer je kijkt.

Oftewel je kan jezelf beschermen door bijv een bril te dragen om letsel te voorkomen.
En hoeveel letsel komt er jaarlijks gemiddeld voort uit legaal vuurwerk?
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 17 december 2018 @ 21:52:02 #150
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183795077
quote:
9s.gif Op maandag 17 december 2018 21:49 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En hoeveel letsel komt er jaarlijks gemiddeld voort uit legaal vuurwerk?
Bijna alles volgens de cijfers. Je bent dan ook dom als je zeg dat je geen vingers meer hebt door een nitraatbom. Dan keert de verzekering niet uit.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183811864
Niks mis met wat 'illegale' knallers 1 dag in het jaar. Koop altijd voor 350 a 400 vuurwerk, veel siervuurwerk ook. Het probleem is meer de dagen voor Oud en Nieuw.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  dinsdag 18 december 2018 @ 18:14:06 #152
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_183812728
Waardeloze knetterballen, dat fucking wegwerpplastic ligt overal. :r

Op dat soort vuurwerk mag best een verbod komen.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 21 december 2018 @ 09:39:49 #153
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183870313
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 10:11 schreef Spanky78 het volgende:

Motorrijden zodra het lente wordt. Ineens vallen er meerdere doden in een weekend.

Motoren zijn nog steeds niet verboden.
Is niet alleen een pleziertje en de gewonden zijn vrijwel uitsluitend de de 'daders' zelf.

quote:
Het begin van het zaalvoetbalseizoen en het veldseizoen. De EHBO stroomt vol.
Is niet alleen een pleziertje en de gewonden zijn vrijwel uitsluitend de 'daders' zelf.

quote:
Natuurlijk hebben we dan ook de start van het BBQ seizoen.
Hoeveel honderden gewonden vallen daarbij elk jaar?

quote:
Natuurlijk sommige zaken spelen zich wat verspreider af. Maar allemaal feestelijke zaken met tientallen of honderden gewonden. Vaak door eigen dom gedrag. Zelfde geldt voor vuurwerk.
Je geeft geen voorbeelden.

quote:
Nogmaals , ik steek het zelf niet af. Maar laten we het niet verbieden.
Ik zie eigenlijk geen argumenten waarom niet.

quote:
We kunnen beter honden verbieden,
Ik zeg en/en.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 21 december 2018 @ 09:46:30 #154
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183870374
quote:
6s.gif Op maandag 17 december 2018 08:53 schreef Nikonlover het volgende:

Dan is de kans zeer groot dat het om illegaal vuurwerk gaat, dat is dus al verboden.

En als je legaal vuurwerk afschaft, gaat illegaal vuurwerk op den duur ook verdwijnen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 21 december 2018 @ 09:51:34 #155
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183870437
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 15:05 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

als je iets bijwoont stem je in met de mogelijke consequenties
En door dit soort infantiele reacties zal de roep om een verbod alleen maar sterker worden.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_183870530
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 09:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

En door dit soort infantiele reacties zal de roep om een verbod alleen maar sterker worden.
Ik mis even je redenering.
  vrijdag 21 december 2018 @ 10:02:22 #157
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183870570
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 09:59 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Ik mis even je redenering.
Tegen 'stupid' kun je niet redeneren.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_183870577
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 09:39 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Hoeveel honderden gewonden vallen daarbij elk jaar?
Aardig wat dieren, niet?
pi_183870583
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 10:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Tegen 'stupid' kun je niet redeneren.
Probeer het eens.
  vrijdag 21 december 2018 @ 10:08:56 #160
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183870653
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 10:03 schreef scrupuleus het volgende:

Probeer het eens.
Ik wacht wel gewoon tot het vuurwerkverbod er is. Met jouw 'hulp' moet dat zo gebeurd zijn.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_183878464
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 10:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik wacht wel gewoon tot het vuurwerkverbod er is. Met jouw 'hulp' moet dat zo gebeurd zijn.
Waarom moet er een vuurwerkverbod zijn?
pi_183881113
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 17:03 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Waarom moet er een vuurwerkverbod zijn?
Omdat er naast het afsteken van legaal vuurwerk zaken plaatsvinden die al illegaal zijn. Het zal enorm helpen om alles illegaal te maken, want dan gaan ze de wet die er al is niet meer overtreden natuurlijk.

Handhaven van een stel duidelijke en niet te vage regels is te moeilijk natuurlijk.
Whatever...
  vrijdag 21 december 2018 @ 20:41:04 #163
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_183882880
Heb medelijden met de jeugd als er straks vuurwerkverboden, alcoholverboden, en hardere maatregelen genomen worden tegen drugs. Je mag bijna niets meer joh.

"Oh lord, save our poor little fragile children" :'( :'(
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 21 december 2018 @ 20:44:44 #164
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_183882973
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 10:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik wacht wel gewoon tot het vuurwerkverbod er is. Met jouw 'hulp' moet dat zo gebeurd zijn.
Goh, wat voor een kneus ben je dan kameraad?
Als je andere mensen geen pleziertje meer gunt.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_183883373
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 10:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Tegen 'stupid' kun je niet redeneren.
Wie zijn toch al die idioten met dat kapitein Haddock plaatje? Kom weleens de ondergang van dit forum worden. Gelukkig zijn ze herkenbaar aan hun avatar en onnozele one-liners. Maar maakt het het niet leuker op. Zij bevinden zich overal lijkt het.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 21 december 2018 @ 22:58:19 #166
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_183886891
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 20:56 schreef Bart2002 het volgende:

Wie zijn toch al die idioten met dat kapitein Haddock plaatje? Kom weleens de ondergang van dit forum worden. Gelukkig zijn ze herkenbaar aan hun avatar en onnozele one-liners. Maar maakt het het niet leuker op. Zij bevinden zich overal lijkt het.
Ik vraag me daarentegen af waar al die verbodsfetisjisten toch vandaan komen?
pi_183889093
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 22:58 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik vraag me daarentegen af waar al die verbodsfetisjisten toch vandaan komen?
Ik ook, vraag me ook af of die mensen zelf wel plezier maken het zijn vaak dezelfde personen die ergens een verbod op willen
Lijken me geen gezellige types op een feestje
pi_183891332
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2018 19:23 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Omdat er naast het afsteken van legaal vuurwerk zaken plaatsvinden die al illegaal zijn. Het zal enorm helpen om alles illegaal te maken, want dan gaan ze de wet die er al is niet meer overtreden natuurlijk.

Handhaven van een stel duidelijke en niet te vage regels is te moeilijk natuurlijk.
Dus de goeden moeten onder de kwaden leiden?
pi_183891334
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 20:56 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Wie zijn toch al die idioten met dat kapitein Haddock plaatje? Kom weleens de ondergang van dit forum worden. Gelukkig zijn ze herkenbaar aan hun avatar en onnozele one-liners. Maar maakt het het niet leuker op. Zij bevinden zich overal lijkt het.
:')
pi_183891359
Het is relevanter of ze voor/tegen bommen en granaten zijn
  zondag 23 december 2018 @ 07:32:30 #171
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183912838
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 20:44 schreef Harvest89 het volgende:

Als je andere mensen geen pleziertje meer gunt.
Jij bent toch degene die vroeger bushaltes opblies met vuurwerk?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 23 december 2018 @ 07:33:34 #172
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183912842
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 22:58 schreef AchJa het volgende:

Ik vraag me daarentegen af waar al die verbodsfetisjisten toch vandaan komen?
Als zelfs militairen al niet verantwoordelijk met explosieven kunnen omgaan, waarom zou je dat dan in godsnaam aan particulieren toevertrouwen?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 23 december 2018 @ 07:34:00 #173
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183912846
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2018 00:26 schreef Bottendaal het volgende:

Lijken me geen gezellige types op een feestje
Op mijn feestjes is het altijd gezellig, zonder dat er gewonden vallen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_183915482
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 07:34 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Op mijn feestjes is het altijd gezellig, zonder dat er gewonden vallen.
Jou reken ik ook niet tot die personen
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 23 december 2018 @ 14:43:23 #175
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183919541
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 07:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Als zelfs militairen al niet verantwoordelijk met explosieven kunnen omgaan, waarom zou je dat dan in godsnaam aan particulieren toevertrouwen?
Omdat vuurwerk geen explosief is misschien?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 24 december 2018 @ 10:08:13 #176
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_183936292
quote:
Onderzoeksraad kritisch over maatregelen rondom jaarwisseling
De Onderzoeksraad voor Veiligheid staat kritisch tegenover het besluit van het kabinet om geen verbod op vuurpijlen en knalvuurwerk in te voeren. Hiermee gaat het kabinet voorbij aan de belangrijkste aanbeveling uit het rapport ‘Veiligheidsrisico’s jaarwisseling’ uit december 2017. In de zojuist gepubliceerde notitie beoordeelt de Raad de reactie van het kabinet op de aanbevelingen van vorig jaar. Vuurwerk zorgt elk jaar voor veel overlast, letsel en schade. Honderden mensen raken gewond door het afsteken van vuurwerk.

Jaarlijks overlijdt gemiddeld één persoon als gevolg van vuurwerk. De enige manier om consumenten te beschermen tegen de gevaren van vuurwerk is door het gedeeltelijk verbieden ervan. In reactie op deze aanbeveling geven de betrokken minister en staatsecretaris aan dat zij inzien dat er een maatschappelijk debat over vuurwerk is. Desondanks zien zij geen duidelijke rol voor de overheid. En volgen daarom de aanbevelingen niet op. Het kabinet wil vuurwerk pas verbieden als blijkt dat andere maatregelen niet werken. De Raad is echter van mening dat de huidige maatregelen niet leiden tot een structurele daling van slachtoffers, incidenten en schade.

Zeven aanbevelingen
In totaal heeft de Raad zeven aanbevelingen gedaan gericht op het beperken van de gevaren van consumentenvuurwerk, de aanpak van illegaal vuurwerk en het terugdringen van verstoringen van de openbare orde. Het gedeeltelijk verbieden van vuurwerk is veruit de belangrijkste aanbeveling, de overige zes vormen een aanvulling hierop. De reactie van het kabinet op het rapport is lijvig, maar de opbrengst is mager: de belangrijkste aanbeveling wordt niet opgevolgd en de overige aanbevelingen worden slechts deels opgevolgd. De Raad stelt vast dat de onveiligheid door vuurwerk hiermee blijft bestaan.
https://www.onderzoeksraa(...)rondom-jaarwisseling


Ik vermoed dat dit jaar een kantelpunt gaat zijn, afhankelijk van de hoeveelheid slachtoffers die er weer gaan vallen. De druk vanuit experts en professionals neemt langzaam toe.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_183936412
Al komt er een verbod.. dat gaat in deze regio alleen maar zorgen voor meer illegale handel, die er al genoeg is. Minder controle op wát er afgestoken gaat worden, en ik geloof er niks van dat ze een verbod gaan handhaven als er elke 20 seconden ergens in een dorp een knal te horen is.
  maandag 24 december 2018 @ 10:33:41 #178
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_183936535
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 10:21 schreef Scrummie2.0 het volgende:
Al komt er een verbod.. dat gaat in deze regio alleen maar zorgen voor meer illegale handel, die er al genoeg is. Minder controle op wát er afgestoken gaat worden, en ik geloof er niks van dat ze een verbod gaan handhaven als er elke 20 seconden ergens in een dorp een knal te horen is.
Het gros houdt zich aan dit soort verboden, dus het gaat sowieso een hoop schelen.

Dat de handhaving beter moet ben ik overigens met je eens.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_183936706
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 10:33 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Het gros houdt zich aan dit soort verboden, dus het gaat sowieso een hoop schelen.

Dat de handhaving beter moet ben ik overigens met je eens.
Ik zou er in elk geval niet raar van staan te kijken dat er in de eerste jaarwisseling met een verbod meer dodelijke slachtoffers vallen dan in jaren zonder een verbod.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-12-2018 10:46:53 ]
  maandag 24 december 2018 @ 10:51:08 #180
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_183936752
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 10:46 schreef Scrummie2.0 het volgende:

[..]

Ik zou er in elk geval niet raar van staan te kijken dat er in de eerste jaarwisseling met een verbod meer dodelijke slachtoffers vallen dan in jaren zonder een verbod.
Dat mag je vinden, maar ik ben ervan overtuigd dat het leidt tot een reductie in slachtoffers. Experts ook, overigens.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_183936770
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 10:51 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat mag je vinden, maar ik ben ervan overtuigd dat het leidt tot een reductie in slachtoffers. Experts ook, overigens.
Tja. Experts. Daar kan ik maar weinig mee, die zitten er bijna nog vaker naast dan de dames van AstroTV.
  maandag 24 december 2018 @ 10:56:14 #182
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_183936814
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 10:52 schreef Scrummie2.0 het volgende:

[..]

Tja. Experts. Daar kan ik maar weinig mee, die zitten er bijna nog vaker naast dan de dames van AstroTV.
Okee.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_183951566
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 13:30 schreef Glazenmaker het volgende:
Alles wat leuk is moet dood. Als ze je rotje hebben afgepakt vanwege ''veiligheid'' komen ze voor je biertje. Is je biertje afgepakt vanwege de veiligheid en overlast komen ze voor je lapje vlees. Is je vlees afgepakt vanwege die domme mensen kunnen zichzelf niet inhouden komen ze wel voor je snoepgoed. Is het snoepgoed afgepakt vanwege alle obesitas kunnen we eindelijk lekker allemaal veilig in stilte oud en nieuw vieren met een komkommer in de bek want ook de vuurwerkshow is natuurlijk enorm vervuilend.
Vuurwerk is leuk, tot men het leuk vind astronauten/strijkers naar je toe te gooien. Helemaal als er een in je kraag beland. Misschien begint het zo langzamerhand te dagen, ga voorzichtig te werk en heb respect voor passanten, die angstig zijn voor vuurwerk. Mocht jongeren de boodschap begrijpen ( wat ik ernstig betwijfel ) Dan zie ik een vuurwerkverbod niet gebeuren, maar stijgen de incidenten alleen maar op het EHBO, zeg dan maar vaarwel tegen het vuurwerk en terecht.
pi_183951642
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 10:21 schreef Scrummie2.0 het volgende:
Al komt er een verbod.. dat gaat in deze regio alleen maar zorgen voor meer illegale handel, die er al genoeg is. Minder controle op wát er afgestoken gaat worden, en ik geloof er niks van dat ze een verbod gaan handhaven als er elke 20 seconden ergens in een dorp een knal te horen is.
Als er een verbod komt, is het gewoon over, punt uit. Het is namelijk verboden vuurwerk af te steken het gehele jaar door en voor politie is dit heel makkelijk te controleren. Je mag geen vuurwerk bij je hebben, net als wapenbezit. Her en der een fuik en je loopt er zo in met je tas vol met strijkers. Bovendien wie wil het risico lopen als de boetes dan 400 euro zijn. Want geloof me, onze regering weet precies hoe je iemand veel geld afhandig kan maken. Daar hebben we inmiddels al veel ervaring mee.
pi_184032147
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 00:36 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Als er een verbod komt, is het gewoon over, punt uit. Het is namelijk verboden vuurwerk af te steken het gehele jaar door en voor politie is dit heel makkelijk te controleren. Je mag geen vuurwerk bij je hebben, net als wapenbezit. Her en der een fuik en je loopt er zo in met je tas vol met strijkers. Bovendien wie wil het risico lopen als de boetes dan 400 euro zijn. Want geloof me, onze regering weet precies hoe je iemand veel geld afhandig kan maken. Daar hebben we inmiddels al veel ervaring mee.
Je hebt helemaal gelijk! Als je er van uitgaat dat onze politie wordt bemand door mensen die het verschil tussen een rotje en een strijker/cobra niet zien en nog nooit hebben gehoord van het feit dat je pas 's avonds de 31e mag afsteken.
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 00:31 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Vuurwerk is leuk, tot men het leuk vind astronauten/strijkers naar je toe te gooien. Helemaal als er een in je kraag beland. Misschien begint het zo langzamerhand te dagen, ga voorzichtig te werk en heb respect voor passanten, die angstig zijn voor vuurwerk. Mocht jongeren de boodschap begrijpen ( wat ik ernstig betwijfel ) Dan zie ik een vuurwerkverbod niet gebeuren, maar stijgen de incidenten alleen maar op het EHBO, zeg dan maar vaarwel tegen het vuurwerk en terecht.
Iedere week gaan er wel weer een paar jongeren dood omdat iemand in een dikke bak moet stunten of moest zuipen. Ik zie dat het komende jaar niet significant anders worden. Tijd om auto's te verbieden?

En wat zou er gebeuren als een astronaut in je kraag zou belanden? Is het fijn? Nee. Ga je er dood van? Nee. Ziekenhuis? Nee.
  vrijdag 28 december 2018 @ 16:43:45 #186
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_184033863
Ik hoor het trouwens nauwelijks meer knallen in de weken voor Oud en Nieuw, dat was vroeger wel anders, dan begon de herrie al in november. Nu valt het echt op als je eens wat hoort, zelfs een paar dagen voor het einde van het jaar.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_184033930
quote:
3s.gif Op vrijdag 28 december 2018 16:43 schreef Ringo het volgende:
Ik hoor het trouwens nauwelijks meer knallen in de weken voor Oud en Nieuw, dat was vroeger wel anders, dan begon de herrie al in november. Nu valt het echt op als je eens wat hoort, zelfs een paar dagen voor het einde van het jaar.
Regio?

Hier is het niets anders dan andere jaren.
  vrijdag 28 december 2018 @ 16:48:31 #188
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_184033989
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 16:46 schreef Scrummie2.0 het volgende:
Regio?

Hier is het niets anders dan andere jaren.
Den Haag.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_184035751
quote:
3s.gif Op vrijdag 28 december 2018 16:43 schreef Ringo het volgende:
Ik hoor het trouwens nauwelijks meer knallen in de weken voor Oud en Nieuw, dat was vroeger wel anders, dan begon de herrie al in november. Nu valt het echt op als je eens wat hoort, zelfs een paar dagen voor het einde van het jaar.
In Dordt vond ik het ook vreemd rustig, de politie is er nu heel alert op. De laatste schoolweek stond er permanent een busje bij het VMBO voor de deur (en waar de agenten waren? geen idee, maar dat lege politiebusje volstond).
En zodra het bij het rode fietstunneltje -twee bochten, lekker onzichtbaar en goede 8)7 sound- weer oorlog werd, duurde dat maar 10 minuten (weliswaar ligt de spiegel eraf en zitten er grote roetvlekken op de muren...).
Voor wat meer rust ging ik naar Doetinchem, maar daar is het erger dan in Dordt, en zware knallen ook, uren lang. Ik zag een paar paarden die nog in de wei stonden volledig in paniek van links naar rechts stuiven na elke knal, hoewel het niet echt dichtbij hen was... maar ja, die hebben betere oren en ruiken het kruit waarschijnlijk ook.
  vrijdag 28 december 2018 @ 18:01:32 #190
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_184035914
Ik vind het jammer hoor. Saaie bende hier.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_184036085
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 december 2018 16:48 schreef Ringo het volgende:

[..]

Den Haag.
Eens. Tot een jaar of 10 geleden was het ook op 29,30 en uiteraard 31 december raak.
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 28 december 2018 @ 18:08:12 #192
186611 Haags
pi_184036107
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 december 2018 16:48 schreef Ringo het volgende:

[..]

Den Haag.
Neemt nu wel wat toe. Verder wel rustig ja. 31 dec om 18.00 wordt de Gazastrook geopend!
Zonder wrijving geen glans
pi_184036165
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2018 18:08 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Neemt nu wel wat toe. Verder wel rustig ja. 31 dec om 18.00 wordt de Gazastrook geopend!
Ik heb 4 klappen gehoord vandaag, waarvan twee sierpijlen. Edit: misschien iets te voorbarig. Ik doe mijn balkondeur open en een kruitdamp kwam me tegemoet.

[ Bericht 7% gewijzigd door Opnaarutrecht op 28-12-2018 18:29:48 ]
pi_184040781
Veiligheids bril verplicht dragen, wie gaat dat controleren dezelfde wat controleren of men te vroeg vuurwerk afsteken doet, laat mij nog eens goed lachen zeg!
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 28 december 2018 @ 20:40:37 #195
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_184040821
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 17:55 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

In Dordt vond ik het ook vreemd rustig, de politie is er nu heel alert op. De laatste schoolweek stond er permanent een busje bij het VMBO voor de deur (en waar de agenten waren? geen idee, maar dat lege politiebusje volstond).
En zodra het bij het rode fietstunneltje -twee bochten, lekker onzichtbaar en goede 8)7 sound- weer oorlog werd, duurde dat maar 10 minuten (weliswaar ligt de spiegel eraf en zitten er grote roetvlekken op de muren...).
Voor wat meer rust ging ik naar Doetinchem, maar daar is het erger dan in Dordt, en zware knallen ook, uren lang. Ik zag een paar paarden die nog in de wei stonden volledig in paniek van links naar rechts stuiven na elke knal, hoewel het niet echt dichtbij hen was... maar ja, die hebben betere oren en ruiken het kruit waarschijnlijk ook.
Wat je in Doetinchem hoort is waarschijnlijk carbid.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 28 december 2018 @ 20:41:42 #196
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_184040850
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 10:51 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat mag je vinden, maar ik ben ervan overtuigd dat het leidt tot een reductie in slachtoffers. Experts ook, overigens.
Zo kun je letterlijk alles wat enigszins leuk en enigszins gevaarlijk is verbieden.

Ik ben een beetje verbodsmoe.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_184040891
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2018 20:41 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Zo kun je letterlijk alles wat enigszins leuk en enigszins gevaarlijk is verbieden.

Ik ben een beetje verbodsmoe.
Rook jij nog?
  vrijdag 28 december 2018 @ 20:48:00 #198
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_184041065
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2018 20:41 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Zo kun je letterlijk alles wat enigszins leuk en enigszins gevaarlijk is verbieden.

Ik ben een beetje verbodsmoe.
Klopt. Alles brengt een risico met zich mee. Dat is dus een afweging. Ik kan me voorstellen dat er ook activiteiten zijn die andere leuk vinden waar jij het gevaar te groot van vindt om toe te staan (wellicht zijn die zaken zelfs al verboden).

Iedereen maakt die afweging anders en legt de grens ergens anders. Daar komt deze discussie ook voor een deel vandaan.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_184041186
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 20:39 schreef john2406 het volgende:
Veiligheids bril verplicht dragen, wie gaat dat controleren dezelfde wat controleren of men te vroeg vuurwerk afsteken doet, laat mij nog eens goed lachen zeg!
Ik ga die bij show schieten wel dragen en misschien om 18.00 ook maar ligt er een beetje aan.
pi_184041293
Van mij mag er gerust vuurwerk worden afgestoken op de tijden dat het is toegestaan maar ik word gestoord van het feit dat er hier nu al weken lang vuurwerk wordt afgestoken waaronder echt enorme knallen midden in de nacht.

Vandaag is het helemaal niet normaal meer, heb net de politie gebeld maar ik weet dat ik dat net zo goed niet kan doen aangezien die toch niets doet.

Als iedereen zich gewoon netjes aan de regels zou houden zou er niet zoveel weerzin tegen vuurwerk zijn.
pi_184041423
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 20:54 schreef Blueheeler het volgende:
Van mij mag er gerust vuurwerk worden afgestoken op de tijden dat het is toegestaan maar ik word gestoord van het feit dat er hier nu al weken lang vuurwerk wordt afgestoken waaronder echt enorme knallen midden in de nacht.

Vandaag is het helemaal niet normaal meer, heb net de politie gebeld maar ik weet dat ik dat net zo goed niet kan doen aangezien die toch niets doet.

Als iedereen zich gewoon netjes aan de regels zou houden zou er niet zoveel weerzin tegen vuurwerk zijn.
Men hoeft maar een civiel voertuig te plaatsen om de hoek waar het verkocht wordt, dan kan men schrijven blijven. Willen ze wel of wil men alleen van de kant af roepen?
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 28 december 2018 @ 21:09:50 #202
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_184041821
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2018 20:48 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Klopt. Alles brengt een risico met zich mee. Dat is dus een afweging. Ik kan me voorstellen dat er ook activiteiten zijn die andere leuk vinden waar jij het gevaar te groot van vindt om toe te staan (wellicht zijn die zaken zelfs al verboden).

Iedereen maakt die afweging anders en legt de grens ergens anders. Daar komt deze discussie ook voor een deel vandaan.
Wat een mooi genuanceerd antwoord. O+

Je hebt gelijk overigens.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 28 december 2018 @ 21:10:27 #203
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_184041840
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 20:43 schreef john2406 het volgende:

[..]

Rook jij nog?
Toevallig bijna een maand niet meer.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 28 december 2018 @ 23:42:11 #204
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_184047589
Ik ben ook geen fan van cobra's in mijn achtertuin en je hoeft me heus geen strijkers voor de voeten te gooien, doe dat lekker bij je moeder. Maar die huidige angst en afkeer voor alles dat riekt naar risico en gevaar, alsjeblieft zeg, kom eens onder je wol vandaan.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 30 december 2018 @ 07:40:51 #205
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184079994
quote:
6s.gif Op zondag 23 december 2018 14:43 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Omdat vuurwerk geen explosief is misschien?
Denk dat dit soort onwetendheid niet gaat helpen bij het tegengaan van een vuurwerkverbod. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 30 december 2018 @ 07:58:55 #206
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184080031
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 07:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Denk dat dit soort onwetendheid niet gaat helpen bij het tegengaan van een vuurwerkverbod. :)
:')

Als vuurwerk een explosief zou zijn, dan zouden criminelen dit wel gebruiken bij plofkraken enzo. En IS bij aanslagen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 30 december 2018 @ 08:02:28 #207
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184080037
quote:
6s.gif Op zondag 30 december 2018 07:58 schreef Nikonlover het volgende:

Als vuurwerk een explosief zou zijn, dan zouden criminelen dit wel gebruiken bij plofkraken enzo. En IS bij aanslagen.
Tik maar eens 'Enschede' en 'vuurwerk' in in je searchengine. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 30 december 2018 @ 08:07:44 #208
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184080046
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 08:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Tik maar eens 'Enschede' en 'vuurwerk' in in je searchengine. :)
Ja dus? Alsof ik tijdens het stoken van mijn sierpakket een hele stad weg kan vagen :')

En in Enschede zouden er ook landmijnen hebben gelegen. Echte explosieven dus.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 30 december 2018 @ 08:15:08 #209
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184080066
quote:
6s.gif Op zondag 30 december 2018 08:07 schreef Nikonlover het volgende:

Ja dus? Alsof ik tijdens het stoken van mijn sierpakket een hele stad weg kan vagen :')

En in Enschede zouden er ook landmijnen hebben gelegen. Echte explosieven dus.
There's no cure for stupid. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 30 december 2018 @ 08:19:08 #210
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184080082
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 08:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

There's no cure for stupid. :)
?
Ok, dus morgenavond steek ik mijn sierpakketje af. Als de wijk er niet meer staat, dan stuur ik je een pb. :') :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 30 december 2018 @ 08:23:15 #211
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184080100
quote:
6s.gif Op zondag 30 december 2018 08:19 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

?
Ok, dus morgenavond steek ik mijn sierpakketje af. Als de wijk er niet meer staat, dan stuur ik je een pb. :') :')
Bedankt voor het onderbouwen van mijn statement. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 30 december 2018 @ 08:24:44 #212
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184080104
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 08:23 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Bedankt voor het onderbouwen van mijn statement. :)
Welk statement? Jij bent zo achterlijk om Enschede erbij te halen :') Enschede heeft niets te maken met Piet of Klaas die om 00:00 hun sierpakketje willen afsteken.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 30 december 2018 @ 08:26:56 #213
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184080118
quote:
6s.gif Op zondag 30 december 2018 08:24 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Welk statement? Jij bent zo achterlijk om Enschede erbij te halen :') Enschede heeft niets te maken met Piet of Klaas die om 00:00 hun sierpakketje willen afsteken.
Dat klopt, het heeft niets met Klaas of Piet te maken. Die snappen waarschijnlijk wel dat vuurwerk een explosief is, dus hoef ik dat voorbeeld voor hen niet aan te dragen. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 30 december 2018 @ 08:27:23 #214
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184080120
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 08:26 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat klopt, het heeft niets met Klaas of Piet te maken. Die snappen waarschijnlijk wel dat vuurwerk een explosief is, dus hoef ik dat voorbeeld voor hen niet aan te dragen. :)
:')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_184086838
Ik was van de week op bezoek bij iemand en daar was een jongedame die erg bang is voor vuurwerk, er kwam een flinke knal en zij was gewoon even in een shock.
Duurde best weer even voordat ze bij was.

Deze gebeurtenis vond ik best heftig, mijn mening is dan ook gedraaid, ik ben voor een soort georganiseerde vuurwerkshow op 1 plek in de stad/dorp en voor de rest een verbod op verkoop . Los van deze jongedame hoor ik van meer mensen die er van schrikkken of bang van zijn, zeker in de dagen voor 31 december hoor je af en toe harde knallen waarvan je denkt dat je in een oorlogsgebied zit.
Ook voor veel dieren is het vervelend en ik ben een dierenvriend, dus ik herzie mijn mening, vuurwerkverbod dus
pi_184087227
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 14:20 schreef Bottendaal het volgende:
Ik was van de week op bezoek bij iemand en daar was een jongedame die erg bang is voor vuurwerk, er kwam een flinke knal en zij was gewoon even in een shock.
Duurde best weer even voordat ze bij was.

Deze gebeurtenis vond ik best heftig, mijn mening is dan ook gedraaid, ik ben voor een soort georganiseerde vuurwerkshow op 1 plek in de stad/dorp en voor de rest een verbod op verkoop . Los van deze jongedame hoor ik van meer mensen die er van schrikkken of bang van zijn, zeker in de dagen voor 31 december hoor je af en toe harde knallen waarvan je denkt dat je in een oorlogsgebied zit.
Ook voor veel dieren is het vervelend en ik ben een dierenvriend, dus ik herzie mijn mening, vuurwerkverbod dus
Eet je wel vlees, vriend?
Ik denk dat een dier liever een knal hoort dan dat hij wordt opgevreten.

Balen van die flinke knal.
Te vroeg en wellicht illegaal, kan gebeuren.
pi_184087276
Als grootste probleem rond het gedonderjaag met vuurwerk zie ik eigenlijk de ouders. Sinds de verkoop is geopend lopen hier in Groningen pikkies van 12-16 rond met zakken vuurwerk, en maar knallen. Blijkbaar nemen hun ouders hun verantwoordelijkheid niet: vuurwerk achter slot en grendel tot 31 december 18:00 uur.
Dan maar een totaalverbod. Dat zou wel te handhaven zijn door de politie.
Goed gedaan, ouders.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_184087314
Laat die kinderen toch.
Of hebben die van die harde knallers?
pi_184087345
Zo maar weer eens fijn wat carbid de lucht in schieten.

Nu het nog kan met al die linkse sandalen.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_184087436
Ik heb geen last van vuurwerk, en het hoort er een beetje bij. Maar puur voor de dieren zeg ik: kap er maar gewoon mee. Beter gemeentevuurwerk.
Eens kijken
pi_184087491
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 14:46 schreef BoneThugss het volgende:
Zo maar weer eens fijn wat carbid de lucht in schieten.

Nu het nog kan met al die linkse sandalen.
Ach ja, waarom zou je je ook aan de regels houden. Ga maar fijn wat kabaal maken, knul.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_184087682
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 14:50 schreef Maharski het volgende:
Ik heb geen last van vuurwerk, en het hoort er een beetje bij. Maar puur voor de dieren zeg ik: kap er maar gewoon mee. Beter gemeentevuurwerk.
Welke dieren?
pi_184087691
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 14:52 schreef OllieA het volgende:

[..]

Ach ja, waarom zou je je ook aan de regels houden. Ga maar fijn wat kabaal maken, knul.
Ken jij de regels van carbid?
pi_184087739
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 14:52 schreef OllieA het volgende:

[..]

Ach ja, waarom zou je je ook aan de regels houden. Ga maar fijn wat kabaal maken, knul.
Lees je in voor je probeert wijs te doen.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  zondag 30 december 2018 @ 15:03:13 #225
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_184087756
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 14:52 schreef OllieA het volgende:

[..]

Ach ja, waarom zou je je ook aan de regels houden. Ga maar fijn wat kabaal maken, knul.
Carbid is dan ook geen vuurwerk en mag in principe het hele jaar door. ;)
pi_184090044
Ik vind het zo vervelend dat er zo veel dingen gesloopt worden met vuurwerk
pi_184090450
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 14:50 schreef Maharski het volgende:
Ik heb geen last van vuurwerk, en het hoort er een beetje bij. Maar puur voor de dieren zeg ik: kap er maar gewoon mee. Beter gemeentevuurwerk.
Geen optie
  zondag 30 december 2018 @ 17:22:28 #228
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_184091307
ik vind het de laatste jaren al een stuk minder, gelukkig. Het hoort er wel een beetje bij.
pi_184091652
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 14:50 schreef Maharski het volgende:
Ik heb geen last van vuurwerk, en het hoort er een beetje bij. Maar puur voor de dieren zeg ik: kap er maar gewoon mee. Beter gemeentevuurwerk.
Met gemeentevuurwerk hoor je het ook om 0.00? Als je het zielig vind voor de dieren dan wil je toch gewoon helemaal geen vuurwerk? Natuurlijk wil je zelf ook een mooie show zien he om 12 uur dus dan moeten de diertjes maar wel ff lijden :)
pi_184092006
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 17:34 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Met gemeentevuurwerk hoor je het ook om 0.00? Als je het zielig vind voor de dieren dan wil je toch gewoon helemaal geen vuurwerk? Natuurlijk wil je zelf ook een mooie show zien he om 12 uur dus dan moeten de diertjes maar wel ff lijden :)
Het voordeel is dat zo'n show een eind buiten de bebouwing afgestoken kan worden. Gebeurd hier ook met koningsdag, niemand heeft daar last van.
Ik ga er niet kijken en blijf met oudejaarsavond sowieso bij de dieren, dus niemand hoeft te lijden.
  zondag 30 december 2018 @ 17:53:42 #231
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_184092191
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 17:46 schreef Blueheeler het volgende:

Het voordeel is dat zo'n show een eind buiten de bebouwing afgestoken kan worden.
Daar hebben we wat aan... Iedereen in de auto daarheen ofzo? Elk lullig dorpje zijn eigen vuurwerkshow?
pi_184092776
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 17:53 schreef AchJa het volgende:

[..]

Daar hebben we wat aan... Iedereen in de auto daarheen ofzo? Elk lullig dorpje zijn eigen vuurwerkshow?
Elk dorp zijn eigen vuurwerkshow plus een plek waar iedereen zijn eigen vuurwerk kan afschieten.
Lijkt mij ideaal.

Of iedereen houdt zich gewoon aan de tijden dat vuurwerk mag worden afgeschoten, ben ik ook tevreden mee.
pi_184092826
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 18:16 schreef Blueheeler het volgende:

[..]

Elk dorp zijn eigen vuurwerkshow plus een plek waar iedereen zijn eigen vuurwerk kan afschieten.
Lijkt mij ideaal.

Of iedereen houdt zich gewoon aan de tijden dat vuurwerk mag worden afgeschoten, ben ik ook tevreden mee.
Strijkers en lawine pijlen. Het leukere werk om de buurt over de kling te jagen.
pi_184092894
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 18:18 schreef Cherni het volgende:

[..]

Strijkers en lawine pijlen. Het leukere werk om de buurt over de kling te jagen.
Dan blijft alleen nog een verbod over als alle alternatieven niet goed zijn.
Mag ook van mij.
  zondag 30 december 2018 @ 18:36:36 #235
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_184093253
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 17:53 schreef AchJa het volgende:
Daar hebben we wat aan... Iedereen in de auto daarheen ofzo? Elk lullig dorpje zijn eigen vuurwerkshow?
Extra gemeentebelastingen ftw.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_184093592
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 december 2018 23:42 schreef Ringo het volgende:
Ik ben ook geen fan van cobra's in mijn achtertuin en je hoeft me heus geen strijkers voor de voeten te gooien, doe dat lekker bij je moeder. Maar die huidige angst en afkeer voor alles dat riekt naar risico en gevaar, alsjeblieft zeg, kom eens onder je wol vandaan.
Denk dat de maatschappelijke kosten ook een rol spelen. Al die vuurwerslachtoffers en gesloopt straatmeubilair zou je zonder de vuurwerktraditie niet hebben. Sta er zelf neutraal in..verbieden zou ik geen probleem vinden maar ik heb het zelf ook. Leuk voor de kleintjes
pi_184094241
Ik ben helemaal niet zo voor het verbieden van iets maar mensen verpesten het gewoon en kunnen er gewoon niet mee omgaan, vuurwerk gooien naar hulpverleners bijvoorbeeld is daar een schrijnend voorbeeld van.
Fietste vanmiddag door een buitenwijk van de stad en daar leek het wel oorlog, gezien het wat mistig was en het licht regende vond ik dat ook niet echt prettig, je zag amper waar die gasten liepen met dat vuurwerk.
  zondag 30 december 2018 @ 19:12:58 #238
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_184094498
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 19:06 schreef Bottendaal het volgende:
Fietste vanmiddag door een buitenwijk van de stad en daar leek het wel oorlog, gezien het wat mistig was en het licht regende vond ik dat ook niet echt prettig, je zag amper waar die gasten liepen met dat vuurwerk.
Jaja, je maakt wat mee he, mensen in shock, oorlog... Het is wat...

Begin volgend jaar de 1000 yard stare, shellshock, PTSS, overal afgerukte ledematen...
pi_184096369
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 19:06 schreef Bottendaal het volgende:
Ik ben helemaal niet zo voor het verbieden van iets maar mensen verpesten het gewoon en kunnen er gewoon niet mee omgaan, vuurwerk gooien naar hulpverleners bijvoorbeeld is daar een schrijnend voorbeeld van.
Fietste vanmiddag door een buitenwijk van de stad en daar leek het wel oorlog, gezien het wat mistig was en het licht regende vond ik dat ook niet echt prettig, je zag amper waar die gasten liepen met dat vuurwerk.
Was je in Parijs?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 30 december 2018 @ 20:03:36 #240
862 Arcee
Look closer
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 30 december 2018 @ 20:19:25 #241
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184097259
quote:
Jammer dat ze alleen de mongolen laten zien :( :( :( :(
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_184097260
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 19:06 schreef Bottendaal het volgende:
Ik ben helemaal niet zo voor het verbieden van iets maar mensen verpesten het gewoon en kunnen er gewoon niet mee omgaan, vuurwerk gooien naar hulpverleners bijvoorbeeld is daar een schrijnend voorbeeld van.
Fietste vanmiddag door een buitenwijk van de stad en daar leek het wel oorlog, gezien het wat mistig was en het licht regende vond ik dat ook niet echt prettig, je zag amper waar die gasten liepen met dat vuurwerk.
Jij fietste vanmiddag ergens rond waar de ledematen van 18 jarigen in het rond vlogen en duizenden mensen dakloos zijn geworden en het is niet op het NOS journaal!? De vuurwerklobby is groter dan ik dacht.
  zondag 30 december 2018 @ 20:22:03 #243
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_184097405
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_184097673
quote:
Wajoo wat een goede filmpjes. Fuck bomen.
pi_184098117
quote:
6s.gif Op zondag 30 december 2018 20:19 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Jammer dat ze alleen de mongolen laten zien :( :( :( :(
Sommige van die filmpjes waren niet eens Nederlandse filmpjes.
pi_184098284
Leuk filmpje ^O^
pi_184099578
Ik ben ook gek op vuurwerk. Ook dit jaar weer een hele lading gekocht. Echter, ik snap de argumenten waarom het verboden moet worden.

De overlast voor mens en dier is gigantisch. Goed voor het milieu is het allerminst.

Het is een traditie die 100÷ gaat verdwijnen, dat is zeker. Hopelijk krijgen we er een mooie vuurwerkshow op wijkniveau voor terug.
  zondag 30 december 2018 @ 21:15:38 #248
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_184100274
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 20:19 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Jij fietste vanmiddag ergens rond waar de ledematen van 18 jarigen in het rond vlogen en duizenden mensen dakloos zijn geworden en het is niet op het NOS journaal!? De vuurwerklobby is groter dan ik dacht.
Nee, dat heb ik ook niet gezegd ik heb alleen aangegeven dat het akelig was en ik ben niet bang voor vuurwerk en zo fanatiek ben ik ook weer niet in de vuurwerklobby.
Sterker nog, waar ik woon heb ik amper last van knallen.
  zondag 30 december 2018 @ 21:26:49 #250
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 30 december 2018 @ 22:42:12 #251
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_184104505
Steve-O en Chris Pontius.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_184113465
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 21:20 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Nee, dat heb ik ook niet gezegd ik heb alleen aangegeven dat het akelig was en ik ben niet bang voor vuurwerk en zo fanatiek ben ik ook weer niet in de vuurwerklobby.
Sterker nog, waar ik woon heb ik amper last van knallen.
Je bent van oorlog naar het was een beetje akelig gegaan. :')
pi_184113771
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 07:55 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Je bent van oorlog naar het was een beetje akelig gegaan. :')
Feit is wel: de regels rondom het afsteken van vuurwerk worden massaal overtreden en iedereen die hier wat over zegt wordt uitgescholden of weggezet als aansteller. Dat vind ik echt te belachelijk voor woorden en echt ronduit sneu.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-12-2018 08:35:39 ]
pi_184113901
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2018 08:35 schreef DW457 het volgende:

[..]

Feit is wel: de regels rondom het afsteken van vuurwerk worden massaal overtreden en iedereen die hier wat over zegt wordt uitgescholden of weggezet als aansteller. Dat vind ik echt te belachelijk voor woorden en echt ronduit sneu.
De regels rond eigendom van fietsen ook, maar ik heb nog nooit een slachtoffer daarvan het gelijk horen stellen aan massale dood en verderf, massaverkrachting, afgerukte ledematen en het uitsterven van hele generaties mannen.

Alleen aanstellers rond vuurwerk voelen die behoefte.
pi_184113993
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 08:45 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

De regels rond eigendom van fietsen ook, maar ik heb nog nooit een slachtoffer daarvan het gelijk horen stellen aan massale dood en verderf, massaverkrachting, afgerukte ledematen en het uitsterven van hele generaties mannen.

Alleen aanstellers rond vuurwerk voelen die behoefte.
Wanneer iemand door rood fietst zonder brokken is er ook weinig aan de hand en heeft niemand er last van. Anders is het als die fietser opeens op je motorkap ligt en je als automobilist nog schuldig wordt bevonden ook, want ja, fietser.

Verder: deze drogredenering is wel echt het toonbeeld van de zwakheid en het ontbreken van enige intelligentie in deze discussie. Er is geen goed tegenargument, dus wordt er maar een hele kromme vergelijking getrokken. :')
pi_184114842
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2018 08:35 schreef DW457 het volgende:

[..]

Feit is wel: de regels rondom het afsteken van vuurwerk worden massaal overtreden en iedereen die hier wat over zegt wordt uitgescholden of weggezet als aansteller. Dat vind ik echt te belachelijk voor woorden en echt ronduit sneu.
Stel je niet zo aan zeg.
pi_184114861
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2018 09:46 schreef Scrummie2.0 het volgende:

[..]

Stel je niet zo aan zeg.
Zoals ik al zei... :+
  maandag 31 december 2018 @ 11:09:44 #258
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_184116471
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2018 08:35 schreef DW457 het volgende:

[..]

Feit is wel: de regels rondom het afsteken van vuurwerk worden massaal overtreden en iedereen die hier wat over zegt wordt uitgescholden of weggezet als aansteller. Dat vind ik echt te belachelijk voor woorden en echt ronduit sneu.
Dat zie je vooral veel op Facebook, als je daar argumenten aanhaalt tegen vuurwerk, hoed je dan maar voor de ad hominems. Dat zegt mij alweer genoeg.

Maargoed, dat is dan ook Facebook, daar houdt men niet van debatten of argumenten. Hier op Fok vind ik de discussie juist prima volwassen verlopen eigenlijk. Klein beetje emotie is dan ook helemaal niet erg, als het maar samengaat met argumenten.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_184116484
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2018 08:35 schreef DW457 het volgende:

[..]

Feit is wel: de regels rondom het afsteken van vuurwerk worden massaal overtreden en iedereen die hier wat over zegt wordt uitgescholden of weggezet als aansteller. Dat vind ik echt te belachelijk voor woorden en echt ronduit sneu.
Je bent ook een jankende aansteller. Snel onder de wol jongen.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  Moderator / Redactie Sport maandag 31 december 2018 @ 11:10:27 #260
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184116490
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2018 11:09 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat zie je vooral veel op Facebook, als je daar argumenten aanhaalt tegen vuurwerk, hoed je dan maar voor de ad hominems. Dat zegt mij alweer genoeg.

Maargoed, dat is dan ook Facebook, daar houdt men niet van debatten of argumenten. Hier op Fok vind ik de discussie juist prima volwassen verlopen eigenlijk. Klein beetje emotie is dan ook helemaal niet erg, als het maar samengaat met argumenten.
Niet zo zeuren jij :{w
Het is één keer per jaar.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_184116577
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2018 11:09 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat zie je vooral veel op Facebook, als je daar argumenten aanhaalt tegen vuurwerk, hoed je dan maar voor de ad hominems. Dat zegt mij alweer genoeg.

Maargoed, dat is dan ook Facebook, daar houdt men niet van debatten of argumenten. Hier op Fok vind ik de discussie juist prima volwassen verlopen eigenlijk. Klein beetje emotie is dan ook helemaal niet erg, als het maar samengaat met argumenten.
Op facebook is het juist omgedraait. Je wordt doodgegooid met berichtjes over hoe zielig het voor de honden is en dat het verboden moet worden. Als 1 iemand dan zegt dat ie niks voor een verbod voelt word diegene met de grond gelijk gemaakt/uitgescholden door de verbodstokkies.

De afsteektijden zijn al zwaar ingekort en dan nog willen die misgunners tussen 22:00 en 23:00 een pauze om hun schurftige hond uit te laten.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 31-12-2018 11:16:56 ]
pi_184116594
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2018 11:09 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat zie je vooral veel op Facebook, als je daar argumenten aanhaalt tegen vuurwerk, hoed je dan maar voor de ad hominems. Dat zegt mij alweer genoeg.

Maargoed, dat is dan ook Facebook, daar houdt men niet van debatten of argumenten. Hier op Fok vind ik de discussie juist prima volwassen verlopen eigenlijk. Klein beetje emotie is dan ook helemaal niet erg, als het maar samengaat met argumenten.
Ze komen toch niet aan je, alhoewel men wil weten wie je bent he?
Mij vroeg men eens naar een legitimatie of bankafschrift, ik vroeg gelijk bewijs eens dat jij de persoon maar wie dat vraagt. Ook daar gaf ik dubbel terug.
  maandag 31 december 2018 @ 11:16:40 #263
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_184116595
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 11:10 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Niet zo zeuren jij :{w
Het is één keer per jaar.
:D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 31 december 2018 @ 11:17:47 #264
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_184116619
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2018 11:15 schreef Silven het volgende:

[..]

Op facebook is het juist omgedraait. Je wordt doodgegooid met berichtjes over hoe zielig het voor de honden is en dat het verboden moet worden. Als 1 iemand dan zegt dat ie niks voor een verbod voelt word diegene met de grond gelijk gemaakt/uitgescholden door de verbodstokkies.

De afsteektijden zijn al zwaar ingekort en dan nog willen die misgunners tussen 22:00 en 23:00 een pauze om hun schurftige hond uit te laten.
Ja dat is inderdaad het andere mooie van FB, het is maar net op welke pagina / welk bericht je reageert, want iedereen klontert zo lekker samen daar :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_184116624
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 11:16 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ze komen toch niet aan je, alhoewel men wil weten wie je bent he?
Mij vroeg men eens naar een legitimatie of bankafschrift, ik vroeg gelijk bewijs eens dat jij de persoon maar wie dat vraagt. Ook daar gaf ik dubbel terug.
Que?
pi_184116634
Een goede buur is beter als een verre vriend nog nooit van gehoord.
pi_184116648
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 11:18 schreef john2406 het volgende:
Een goede buur is beter als een verre vriend nog nooit van gehoord.
Neeee, beter he!
pi_184116731
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2018 11:19 schreef Silven het volgende:

[..]

Neeee, beter he!
Wat jeukt mij nu wat men op faceboekie te melden heeft!

Is dat niet het rioolputje van het net?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 31-12-2018 11:24:51 ]
pi_184118335
Kijk, nog zo'n sterk geformuleerd tegenargument. Echt klasse:

quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2018 11:10 schreef habitue het volgende:

[..]

Je bent ook een jankende aansteller. Snel onder de wol jongen.
:')

Een bevestiging van mijn stelling dus:
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2018 08:35 schreef DW457 het volgende:

[..]

Feit is wel: de regels rondom het afsteken van vuurwerk worden massaal overtreden en iedereen die hier wat over zegt wordt uitgescholden of weggezet als aansteller. Dat vind ik echt te belachelijk voor woorden en echt ronduit sneu.
Dit soort sneue figuren zorgen ervoor dat de discussie niet normaal gevoerd kan worden, wat uiteindelijk alleen maar in het voordeel is van de mensen die van vuurwerk af willen. Uiteindelijk gaat gezond verstand het winnen en zal het consumentenvuurwerk verboden worden (of in ieder geval de knallers en de vuurpijlen).
pi_184119183
Ah, het gezond verstand argument. Het is net de zwarte pieten discussie :D.
pi_184119184
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 08:45 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

De regels rond eigendom van fietsen ook, maar ik heb nog nooit een slachtoffer daarvan het gelijk horen stellen aan massale dood en verderf, massaverkrachting, afgerukte ledematen en het uitsterven van hele generaties mannen.

Alleen aanstellers rond vuurwerk voelen die behoefte.
Sneu dat je mijn stukje "het leek wel oorlog" zo uit legt, niet snappen dat ik bedoel dat het hier gaat om een flinke hoeveelheid harde knallen achter elkaar.
En dan mij wegzetten als een aansteller, ik ben niet bang voor vuurwerk maar het mag van mij verdwijnen
pi_184119617
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2018 13:11 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Sneu dat je mijn stukje "het leek wel oorlog" zo uit legt, niet snappen dat ik bedoel dat het hier gaat om een flinke hoeveelheid harde knallen achter elkaar.
En dan mij wegzetten als een aansteller, ik ben niet bang voor vuurwerk maar het mag van mij verdwijnen
Het lijkt erop dat dat het enige tegenargument is wat de voorstanders lijken te hebben: de tegenstanders aanstellers noemen.
  maandag 31 december 2018 @ 13:40:01 #273
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_184119957
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2018 13:28 schreef DW457 het volgende:

[..]

Het lijkt erop dat dat het enige tegenargument is wat de voorstanders lijken te hebben: de tegenstanders aanstellers noemen.
Dat soort ad hominems komen of voort uit een gebrek aan argumenten, of uit emotie. Denk dat het hier vooral het tweede is.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator / Redactie Sport maandag 31 december 2018 @ 13:46:41 #274
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184120157
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2018 13:28 schreef DW457 het volgende:

[..]

Het lijkt erop dat dat het enige tegenargument is wat de voorstanders lijken te hebben: de tegenstanders aanstellers noemen.
In sommige gevallen is dat meer dan genoeg. Niet elke aansteller verdient meteen een podium en een heel debat.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_184120251
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 13:46 schreef Nattekat het volgende:

[..]

In sommige gevallen is dat meer dan genoeg. Niet elke aansteller verdient meteen een podium en een heel debat.
Helemaal mee eens. In deze discussie gaat dat echter niet op.
  maandag 31 december 2018 @ 13:51:44 #276
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_184120297
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 13:46 schreef Nattekat het volgende:

[..]

In sommige gevallen is dat meer dan genoeg. Niet elke aansteller verdient meteen een podium en een heel debat.
Alleen gaat het hier over een debat waarin de meeste experts en professionals op gebied van bijvoorbeeld gezondheidszorg toch echt aan de kant van de tegenstanders staan.

Om het dan af te doen als ‘aanstellerij’ zonder tegenargumenten vind ik nou niet echt heel sterk :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_184120325
quote:
2s.gif Op maandag 31 december 2018 13:50 schreef DW457 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. In deze discussie gaat dat echter niet op.
Voorstanders van vuurwerk wegzetten als mensen zonder gezond verstand helpt je niet echt.
pi_184120380
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 13:52 schreef Scrummie2.0 het volgende:

[..]

Voorstanders van vuurwerk wegzetten als mensen zonder gezond verstand helpt je niet echt.
Wel als voorstanders komen met goede argumenten en de tegenstanders enkel met "AANSTELLERS" aan komen zetten. Dan is er wel een duidelijk verschil in niveau...
pi_184120468
quote:
2s.gif Op maandag 31 december 2018 13:53 schreef DW457 het volgende:

[..]

Wel als voorstanders komen met goede argumenten en de tegenstanders enkel met "AANSTELLERS" aan komen zetten. Dan is er wel een duidelijk verschil in niveau...
Tja.

Het punt is wel dat tegenstanders van vuurwerk prima argumenten hebben meestal, maar ik kan ook goede argumenten bedenken voor een algeheel alcoholverbod vanaf morgen. Ook dat levert onnodige slachtoffers op, onnodige schade, etc.

Soms kan je ook concluderen dat ondanks alle nadelen, het plezier dat mensen ervan hebben zwaarder weegt. Wat je dan moet doen is de nadelen zoveel mogelijk beperken, en dat doen we al door alleen op bepaalde tijden vuurwerk toe te staan, veiligheidsvoorschriften en al die ongein.

Als men de energie nou eens zou steken in handhaving van de huidige regels, zou het mij al een hoop frustratie schelen.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 31-12-2018 13:58:56 ]
  Moderator / Redactie Sport maandag 31 december 2018 @ 13:59:20 #280
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184120513
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2018 13:51 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Alleen gaat het hier over een debat waarin de meeste experts en professionals op gebied van bijvoorbeeld gezondheidszorg toch echt aan de kant van de tegenstanders staan.

Om het dan af te doen als ‘aanstellerij’ zonder tegenargumenten vind ik nou niet echt heel sterk :)
Er zijn ook zat aanstellers aan de anti-kant. Mensen die een lesje leven en laten leven nodig hebben.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 31 december 2018 @ 14:04:20 #281
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_184120633
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 13:59 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Er zijn ook zat aanstellers aan de anti-kant. Mensen die een lesje leven en laten leven nodig hebben.
Jahoor, dat zal vast.

Maar gewoon tegen alle tegenstanders überhaupt zeggen dat ze aanstellers zijn en verder niks argumenteren is niet echt sterk, dat is alles wat ik wil zeggen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator maandag 31 december 2018 @ 14:04:25 #282
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184120637
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 13:59 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Er zijn ook zat aanstellers aan de anti-kant. Mensen die een lesje leven en laten leven nodig hebben.
die laatste zou je zelf ook eens ter harte moeten nemen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator / Redactie Sport maandag 31 december 2018 @ 14:05:56 #283
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184120665
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 14:04 schreef sp3c het volgende:

[..]

die laatste zou je zelf ook eens ter harte moeten nemen
Ik steek netjes vuurwerk af wanneer het mag en mijn vuurwerk bestaat louter uit sier :)
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator maandag 31 december 2018 @ 14:08:45 #284
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184120742
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 14:05 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik steek netjes vuurwerk af wanneer het mag en mijn vuurwerk bestaat louter uit sier :)
tuurlijk maar leven en laten leven is niet een lijfspreuk van je
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184120810
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 13:57 schreef Scrummie2.0 het volgende:

[..]

Tja.

Het punt is wel dat tegenstanders van vuurwerk prima argumenten hebben meestal, maar ik kan ook goede argumenten bedenken voor een algeheel alcoholverbod vanaf morgen. Ook dat levert onnodige slachtoffers op, onnodige schade, etc.

Soms kan je ook concluderen dat ondanks alle nadelen, het plezier dat mensen ervan hebben zwaarder weegt. Wat je dan moet doen is de nadelen zoveel mogelijk beperken, en dat doen we al door alleen op bepaalde tijden vuurwerk toe te staan, veiligheidsvoorschriften en al die ongein.

Als men de energie nou eens zou steken in handhaving van de huidige regels, zou het mij al een hoop frustratie schelen.
Hier kan ik mij best in vinden, handhaven van de huidige regels, het is me echt niet te doen om mensen plezier af te nemen want ik heb zelf ook wel eens vuurwerk afgestoken en dat is best leuk maar ik deed dat netjes na 12 uur en met legaal vuurwerk
pi_184121006
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2018 14:11 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Hier kan ik mij best in vinden, handhaven van de huidige regels, het is me echt niet te doen om mensen plezier af te nemen want ik heb zelf ook wel eens vuurwerk afgestoken en dat is best leuk maar ik deed dat netjes na 12 uur en met legaal vuurwerk
Precies. Feit is echter ook dat zo'n groot deel van de kopers zich niet kunnen inhouden tot 31-12, met alle incidenten en overlast tot gevolg. Om dit te kunnen handhaven zal er flink geïnvesteerd moeten worden in technische middelen en personele inzet. Dan is het wellicht efficiënter en goedkoper om het simpelweg te verbieden.
  maandag 31 december 2018 @ 14:18:56 #287
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_184121036
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2018 14:11 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Hier kan ik mij best in vinden, handhaven van de huidige regels, het is me echt niet te doen om mensen plezier af te nemen want ik heb zelf ook wel eens vuurwerk afgestoken en dat is best leuk maar ik deed dat netjes na 12 uur en met legaal vuurwerk
Dus om 18:00 beginnen (afsteken mag tegenwoordig van 18:00 t/m 02:00) zou niet netjes zijn?
pi_184121089
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 14:18 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dus om 18:00 beginnen (afsteken mag tegenwoordig van 18:00 t/m 02:00) zou niet netjes zijn?
Als mensen zich eraan zouden houden zou wat mij betreft heel 31-12 en een deel van 01-01 (tot een uur of 3/4) worden aangewezen als afsteekmoment.
  maandag 31 december 2018 @ 14:20:49 #289
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_184121104
quote:
2s.gif Op maandag 31 december 2018 14:17 schreef DW457 het volgende:

[..]

Precies. Feit is echter ook dat zo'n groot deel van de kopers zich niet kunnen inhouden tot 31-12, met alle incidenten en overlast tot gevolg.
Al die incidenten en vnl de overlast komen over het algemeen van illegaal vuurwerk. Als er op het schoolpleintje om de hoek een legale astronaut wordt afgestoken moet je de ramen al wagenwijd open hebben staan om het te kunnen horen.
pi_184121159
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 14:18 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dus om 18:00 beginnen (afsteken mag tegenwoordig van 18:00 t/m 02:00) zou niet netjes zijn?
Dat zou prima zijn
  Moderator / Redactie Sport maandag 31 december 2018 @ 14:43:33 #291
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184121722
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 14:08 schreef sp3c het volgende:

[..]

tuurlijk maar leven en laten leven is niet een lijfspreuk van je
Ik hekel iedereen die hun wil aan anderen wil opleggen, doorgaans in de vorm van een verbod.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_184121998
quote:
2s.gif Op maandag 31 december 2018 12:37 schreef DW457 het volgende:
Kijk, nog zo'n sterk geformuleerd tegenargument. Echt klasse:

[..]

:')

Een bevestiging van mijn stelling dus:

[..]

Dit soort sneue figuren zorgen ervoor dat de discussie niet normaal gevoerd kan worden, wat uiteindelijk alleen maar in het voordeel is van de mensen die van vuurwerk af willen. Uiteindelijk gaat gezond verstand het winnen en zal het consumentenvuurwerk verboden worden (of in ieder geval de knallers en de vuurpijlen).
Het is dan ook geen argument tegen een verbod, maar een observatie.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  maandag 31 december 2018 @ 15:40:50 #293
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_184123342
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 14:43 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik hekel iedereen die hun wil aan anderen wil opleggen, doorgaans in de vorm van een verbod.
Dan vraag ik me toch af wat je van bestaande wetten en verboden vindt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator / Redactie Sport maandag 31 december 2018 @ 15:44:56 #294
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184123438
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2018 15:40 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dan vraag ik me toch af wat je van bestaande wetten en verboden vindt.
Er zit natuurlijk een belangrijk verschil tussen een misdrijf en vuurwerk :P
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 31 december 2018 @ 15:52:55 #295
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_184123645
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 15:44 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Er zit natuurlijk een belangrijk verschil tussen een misdrijf en vuurwerk :P
Niet alle verboden zijn altijd verboden geweest natuurlijk...

Een misdrijf of overtreding is alleen een misdrijf of overtreding omdat er in het verleden de wil van de meerderheid is opgelegd in de vorm van een verbod. Daar vinden alle verboden hun oorsprong in.

En daar heb jij een hekel aan toch ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator / Redactie Sport maandag 31 december 2018 @ 15:53:42 #296
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184123667
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2018 15:52 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Niet alle verboden zijn altijd verboden geweest natuurlijk...

Een misdrijf of overtreding is alleen een misdrijf of overtreding omdat er in het verleden de wil van de meerderheid is opgelegd in de vorm van een verbod. Daar vinden alle verboden hun oorsprong in.

En daar heb jij een hekel aan toch ;)
Wat we nu een misdrijf noemen is niet echt vergelijkbaar met vuurwerk }:|
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 31 december 2018 @ 15:58:21 #297
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184123763
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 13:57 schreef Scrummie2.0 het volgende:

Soms kan je ook concluderen dat ondanks alle nadelen, het plezier dat mensen ervan hebben zwaarder weegt.
Inderdaad. Bij het toestaan van consumentenvuurwerk is dat uiteraard niet zo. En daarom zal dat verbod er ook komen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 31 december 2018 @ 15:59:41 #298
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_184123794
Verboden vruchten smaken nog beter.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 31 december 2018 @ 16:03:53 #299
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184123898
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 14:43 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik hekel iedereen die hun wil aan anderen wil opleggen,
Zoals jij doet, bedoel je? 'Ik wil, ik wil, ik wil! En jij kan lekker de finketering krijgen!'.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184124000
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 15:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Inderdaad. Bij het toestaan van consumentenvuurwerk is dat uiteraard niet zo. En daarom zal dat verbod er ook komen.
Huh?

Maar het mag hoor, dat verbod. Dat gaat alleen nog slechter gehandhaafd worden dan nu al het geval is, en dus schiet je er nog niets mee op.

Hier in het dorp is het in elk geval kansloos, en ik gok in 90% van alle kleinere dorpjes.
pi_184124040
Als het verboden wordt gaat het wel goeie handel worden denk ik.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')