abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 4 december 2018 @ 13:16:15 #1
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_183530872
Wederom een nieuw topic deel geopend.

Wat willen we weten?

01: Bedrijfstak:
02: Functie:
03: Opleiding:
04: Leeftijd:
05: Aantal uren per week dat je werkt:
06: Aantal vakantiedagen:
07: 13e maand:
08: Bruto maand salaris:
09: Netto maand salaris:
10: Overuren betaald:
11: Werkervaring:
12: Goodies:
13: Tevreden?:
14: (Door)Groei mogelijkheden:
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  dinsdag 4 december 2018 @ 13:40:27 #2
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_183531213
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 08:48 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Netjes! Geinige 'goodie' dat je vakantiedagen kan kopen en verkopen. Maken veel mensen daar gebruik van? Verder ben ik erg benieuwd hoe je doorgroeimogelijkheden in de komende jaren zullen worden verwezenlijkt. In ieder geval een goed vooruitzicht.

Je zoekt iets uitdagenders, maar toch werk je 50+ uur per week.. Lijkt er bijna op dat het merendeel dan dat simpeler, bv administratief is.
Valt op zich wel mee; er zijn een paar mensen die aan- of verkopen, maar bijkopen is moeilijker omdat het vaak een hele kunst is om de dagen in een jaar op te maken. Qua doorgroeimogelijkheden, met CFA of niet, verwacht ik niet dat er gouden bergen aan zitten te komen. In loondienst in Nederland wordt je nooit echt rijk. Desalniettemin ben ik me er van bewust dat ik weinig reden tot klagen heb.

Qua uitdaging is het zo dat ik een deel van mijn werkweek kwijt ben aan contact met advocaten, investeerders, analisten, toezichthouders, fiscalisten en andere stakeholders. Er zit wel een klein component administratie en verslaglegging in, maar dat wordt in toenemende mate geautomatiseerd en ik zit niet aan de back-office kant. Zou overigens geen 9-to-5 baan willen; deel van de lol zit 'm juist in het maken van vele uren en als ik om 07:00 naar Londen ga en om 23:00 uur terug kom ben ik gelukkiger dan wanneer ik om zes uur op de bank zou zijn geploft.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_183531375
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 13:16 schreef Kaizen_ het volgende:
Wederom een nieuw topic deel geopend.

Wat willen we weten?

01: Bedrijfstak:skorol, Onderwijs en wetenschap
02: Functie:docent chinees
03: Opleiding:Leraar middelbaar onderwijs
04: Leeftijd:33
05: Aantal uren per week dat je werkt: 32
06: Aantal vakantiedagen: 12 weken
07: 13e maand: ja
08: Bruto maand salaris: 4398 euro bruto, volgens de onderwijs-cao, LD schaal
09: Netto maand salaris:
10: Overuren betaald: ja
11: Werkervaring: 6
12: Goodies: Nee, ik niet. Maar docenten die vakken als wiskunde en Duits geven hebben daar een goede onderhandelingspositie in. Zij kunnen dingen als een auto erbij regelen.
13: Tevreden?:
14: (Door)Groei mogelijkheden:
Onzin of kan dit echt voor een simpele docent?
Bron: https://www.ad.nl/dossier(...)j-gekletst~a7eeb785/

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-12-2018 13:54:38 ]
  dinsdag 4 december 2018 @ 17:46:40 #4
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_183534655
Dat aan- en verkoop vakantiedagen gebeurt bij ons dus heel veel. Grote pharmaceut.
En omdat we elk jaar allemaal minimaal 2,5% verhoging krijgen en standaard minimaal 36 vakantiedagen hebben is dat een heel mooi spaarpotje dat lekker opbouwt. Daar kan geen rente van een bank tegenop :+

Dat men daar nog niet genoeg aan heeft en bij moet kopen is me een raadsel 8)7 maar ook dat gebeurt op grote schaal. 3x per jaar is er mogelijkheid bij ons en daar wordt massaal gebruik van gemaakt.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_183545862
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 17:46 schreef laziness het volgende:
Dat aan- en verkoop vakantiedagen gebeurt bij ons dus heel veel. Grote pharmaceut.
En omdat we elk jaar allemaal minimaal 2,5% verhoging krijgen en standaard minimaal 36 vakantiedagen hebben is dat een heel mooi spaarpotje dat lekker opbouwt. Daar kan geen rente van een bank tegenop :+

Dat men daar nog niet genoeg aan heeft en bij moet kopen is me een raadsel 8)7 maar ook dat gebeurt op grote schaal. 3x per jaar is er mogelijkheid bij ons en daar wordt massaal gebruik van gemaakt.
Begrijp ik het goed dat je extra aangekochte (bovenwettelijke) dagen ook weer kunt verkopen? Die zijn 5 jaar geldig; lekker rendement met zulke jaarlijkse verhogingen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_183547745
01: Bedrijfstak: Agri automation
02: Functie: Sales engineer
03: Opleiding: HBO Elektrotechniek
04: Leeftijd: 27
05: Aantal uren per week dat je werkt: 40
06: Aantal vakantiedagen: 25 + 13 ADV (meeste ADV dagen zijn vastgesteld door bedrijf)
07: 13e maand: Nope
08: Bruto maand salaris: 2900
09: Netto maand salaris: +/- 2100
10: Overuren betaald: Nope, niet meer dan 1 overuur per week gemiddeld
11: Werkervaring: 3,5 jaar als service engineer, 1 jaar als sales engineer
12: Goodies: niks
13: Tevreden?: Mwah. Tijdens functionerings-- en beoordelingsgesprekken heeft mijn leidinggevende kenbaar gemaakt heel erg tevreden over me te zijn en heb wat kleine nevenverantwoordelijkheden gekregen naast mijn functie. Mijn contract is met een jaar verlengt, echter blijkt er geen salarisverhoging in te zitten i.v.m. tegenvallende omzet in de maand dat ik het contractgesprek had. Uiteraard is de omzet na de betreffende maand weer gestegen.
Loonschalen werken ze hier niet mee, dus wat ik hier nog qua salarisgroei door kan maken is voor mij nog een grijs gebied.
14: (Door)Groei mogelijkheden: Niks concreets besproken m.b.t. functieswitch binnen bedrijf. Qua salarisgroei denk ik dat ik bij het verkeerde bedrijf ben gaan werken.
pi_183548077
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 13:54 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Onzin of kan dit echt voor een simpele docent?
Bron: https://www.ad.nl/dossier(...)j-gekletst~a7eeb785/
Zo’n opmerking als die van jou is zo onzinnig en nergens voor nodig.
Ik kreeg ook zo’n opmerking van een verzuurde wo’er die het volgens mij niet kon hebben dat ik als hbo’er meer verdiende.
Protège moi de mes désirs.
  woensdag 5 december 2018 @ 13:28:50 #8
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_183548932
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 10:16 schreef baskick het volgende:

[..]

Begrijp ik het goed dat je extra aangekochte (bovenwettelijke) dagen ook weer kunt verkopen? Die zijn 5 jaar geldig; lekker rendement met zulke jaarlijkse verhogingen.
Klopt!
Een beetje fatsoenlijke manager keurt een aankoop alleen goed als iemand alles opgemaakt heeft en nog een nieuwe vakantie aanvraag indient natuurlijk...
Maar er zullen er best een paar doorheen slippen met een buitenslandse manager die er kant noch wal van begrijpt en alles goed keurt.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_183549047
01: Bedrijfstak: Groothandel
02: Functie: Marketing
03: Opleiding: HBO
04: Leeftijd: 29
05: Aantal uren per week dat je werkt: 40
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: ja + bonus
08: Bruto maand salaris: 3150
09: Netto maand salaris: 2250 excl reiskosten
10: Overuren betaald: doe ik niet aan
11: Werkervaring: 6 jaar
12: Goodies: telefoon
13: Tevreden?: jawel. Denk dat ik echt op modaal zit, misschien iets erboven? Die 13e maand en bonus is wel lekker maar voel je alleen aan t einde van t jaar uiteraard. En 25 vakantiedagen vind ik eigenlijk te weinig. Maar belangrijkste is dat mn werk mn leven niet overneemt, 40 uurtjes werken en veel vrijheid, geen torenhoge druk, stress en kom zo prima rond.
14: (Door)Groei mogelijkheden:

[ Bericht 9% gewijzigd door ThePlaneteer op 05-12-2018 13:46:43 ]
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_183549115
quote:
3s.gif Op dinsdag 4 december 2018 00:13 schreef GSbrder het volgende:
Heb m'n vorige post in deze reeks niet meer kunnen vinden.
Per 1 januari:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Netjes, dacht trouwens dat je ouder was. Ik herinner mij dat we dezelfde opleiding gedaan hebben. Heb een andere weg gekozen maar ik zie dat we niet eens ver uit elkaar liggen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 5 december 2018 @ 14:07:41 #11
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_183549418
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 13:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Netjes, dacht trouwens dat je ouder was. Ik herinner mij dat we dezelfde opleiding gedaan hebben. Heb een andere weg gekozen maar ik zie dat we niet eens ver uit elkaar liggen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben relatief vroeg gaan werken. Ik kan me voorstellen dat het bij een zorgbedrijf anders is dan bij een bedrijf waar je wel in de core business zit. Heb het geluk dat bij mijn bedrijfsonderdeel alles om mijn afdeling draait. Je zit in jouw wereld toch meer in de ondersteunende kant en bij het ontwikkelen van nieuwbouw is het een kwestie van een lange adem hebben. Aan de andere kant, 32-40 uur per week werken en je werk in 8 uur uitvoeren zou hier weer niet lukken. Ben benieuwd waar je uiteindelijk naar toe gaat.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_183550603
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 12:28 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Zo’n opmerking als die van jou is zo onzinnig en nergens voor nodig.
Ik kreeg ook zo’n opmerking van een verzuurde wo’er die het volgens mij niet kon hebben dat ik als hbo’er meer verdiende.
Nee, geen verzuurde dingen hier.
pi_183555096
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 13:28 schreef laziness het volgende:

[..]

Klopt!
Een beetje fatsoenlijke manager keurt een aankoop alleen goed als iemand alles opgemaakt heeft en nog een nieuwe vakantie aanvraag indient natuurlijk...
Maar er zullen er best een paar doorheen slippen met een buitenslandse manager die er kant noch wal van begrijpt en alles goed keurt.
Aangekochte uren mogen (in Nederland) niet meegenomen naar een volgend jaar en worden aan het einde van het jaar uitgekeerd bovenop het restant van je budget. En zelfs al zou je tussentijds loonsverhoging gehad hebben worden de uren uitbetaald naar je loon waarop je ze hebt aangekocht.

Dat zijn de regels in ieder geval.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  woensdag 5 december 2018 @ 20:29:55 #14
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_183556469
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 19:31 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Aangekochte uren mogen (in Nederland) niet meegenomen naar een volgend jaar en worden aan het einde van het jaar uitgekeerd bovenop het restant van je budget. En zelfs al zou je tussentijds loonsverhoging gehad hebben worden de uren uitbetaald naar je loon waarop je ze hebt aangekocht.

Dat zijn de regels in ieder geval.
Bron?
  woensdag 5 december 2018 @ 21:06:49 #15
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_183557262
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 19:31 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Aangekochte uren mogen (in Nederland) niet meegenomen naar een volgend jaar en worden aan het einde van het jaar uitgekeerd bovenop het restant van je budget. En zelfs al zou je tussentijds loonsverhoging gehad hebben worden de uren uitbetaald naar je loon waarop je ze hebt aangekocht.

Dat zijn de regels in ieder geval.
Zo gaat het bij ons niet. Je mag ze niet in hetzelfde jaar weer verkopen maar andere beperkingen zitten er niet op.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_183558083
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 20:29 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Bron?
https://www.xperthractuee(...)n-van-vakantiedagen/
quote:
Gekochte vrije uren kunnen niet worden meegenomen naar volgende jaren of worden gebruikt voor andere doeleinden dan het genieten van vakantie. Het kan zij dat per 31 december van het jaar waarin de extra vakantiedagen zijn gekocht blijkt dat niet alle extra vakantiedagen/vakantie-uren zijn genoten. In dit geval zullen de resterende dagen/uren worden uitbetaald op basis van hetzelfde loonniveau als waarvoor ze zijn gekocht.
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 21:06 schreef laziness het volgende:

[..]

Zo gaat het bij ons niet. Je mag ze niet in hetzelfde jaar weer verkopen maar andere beperkingen zitten er niet op.
Voor zover ik weet mag dit niet van de fiscus. Ben geen jurist dus misschien zijn er omwegen dat het wel kan of mag, of dat het bedrijf er niets op doet natuurlijk.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  woensdag 5 december 2018 @ 21:51:27 #17
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_183558254
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 21:41 schreef V1z0R het volgende:

[..]

https://www.xperthractuee(...)n-van-vakantiedagen/

[..]


[..]

Voor zover ik weet mag dit niet van de fiscus. Ben geen jurist dus misschien zijn er omwegen dat het wel kan of mag, of dat het bedrijf er niets op doet natuurlijk.
Zijn het niet gewoon bovenwettelijke dagen en daarmee gewoon vijf jaar geldig?
pi_183558583
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 21:51 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Zijn het niet gewoon bovenwettelijke dagen en daarmee gewoon vijf jaar geldig?
Dat wel, maar er gelden wel andere regels voor.
Je zou er zo namelijk ook belasting mee kunnen ontduiken omdat ze van invloed zijn op je grondslag.
Zou je namelijk later minder gaan werken en ze dan inleveren ontwijk je daarmee het heffingsmoment.
Als je ze namelijk niet koopt zal het budget waaruit je ze kunt kopen gewoon worden uitbetaald.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  woensdag 5 december 2018 @ 22:14:49 #19
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_183558642
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 22:11 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Dat wel, maar er gelden wel andere regels voor.
Je zou er zo namelijk ook belasting mee kunnen ontduiken omdat ze van invloed zijn op je grondslag.
Zou je namelijk later minder gaan werken en ze dan inleveren ontwijk je daarmee het heffingsmoment.
Als je ze namelijk niet koopt zal het budget waaruit je ze kunt kopen gewoon worden uitbetaald.
Wij hebben geen uitruil budget waarvan je die extra dagen kan kopen.
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 5 december 2018 @ 22:19:52 #20
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_183558732
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 22:11 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Dat wel, maar er gelden wel andere regels voor.
Je zou er zo namelijk ook belasting mee kunnen ontduiken omdat ze van invloed zijn op je grondslag.
Zou je namelijk later minder gaan werken en ze dan inleveren ontwijk je daarmee het heffingsmoment.
Als je ze namelijk niet koopt zal het budget waaruit je ze kunt kopen gewoon worden uitbetaald.
Goed punt :Y

Bij ons verlopen ze niet en worden ze uitgekeerd tegen huidig loon. Best prima gezien ik vijf jaar terug tegen toenmalig startloon kocht :7

Verwacht ze vanaf komend jaar overigens gewoon te gaan gebruiken ;)
pi_183559093
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 12:28 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Zo’n opmerking als die van jou is zo onzinnig en nergens voor nodig.
Ik kreeg ook zo’n opmerking van een verzuurde wo’er die het volgens mij niet kon hebben dat ik als hbo’er meer verdiende.
Ik vond het eigenlijk ook best opmerkelijk dat docenten zoveel verdienen. Dat is geen ongunst, maar gezien de recente protesten (weliswaar in het basisonderwijs maar die bleken bij nader onderzoek ook niet slecht te verdienen) had ik de salarissen van leraren veel lager verwacht.

4300 euro verdienen in een 32 urige werkweek en 12 weken vakantie... Dat is absoluut niet slecht!
pi_183559101
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 22:14 schreef laziness het volgende:

[..]

Wij hebben geen uitruil budget waarvan je die extra dagen kan kopen.
Zelfs als ze uit het gewone loon komen mag het denk ik niet.

Stel ik verlaag zo m'n belastbaar inkomen in schijf 4 een paar jaar lang. Vervolgens ga ik nog maar 50% van de uren werken en laat ze dan terugbetalen waardoor ze belast worden in een lagere schijf. Ik weet niet of de belastingdienst heel vriendelijk gaat zijn als ze er achter komen.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  woensdag 5 december 2018 @ 23:05:06 #23
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_183559412
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 22:44 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Ik vond het eigenlijk ook best opmerkelijk dat docenten zoveel verdienen. Dat is geen ongunst, maar gezien de recente protesten (weliswaar in het basisonderwijs maar die bleken bij nader onderzoek ook niet slecht te verdienen) had ik de salarissen van leraren veel lager verwacht.

4300 euro verdienen in een 32 urige werkweek en 12 weken vakantie... Dat is absoluut niet slecht!
Maar die LD schaal is niet voor iedereen weg gelegd.
Neemt niet weg dat ik het ook een erg mooi salaris vind!
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 5 december 2018 @ 23:18:14 #24
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_183559618
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 22:44 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Zelfs als ze uit het gewone loon komen mag het denk ik niet.

Stel ik verlaag zo m'n belastbaar inkomen in schijf 4 een paar jaar lang. Vervolgens ga ik nog maar 50% van de uren werken en laat ze dan terugbetalen waardoor ze belast worden in een lagere schijf. Ik weet niet of de belastingdienst heel vriendelijk gaat zijn als ze er achter komen.
In principe koop je ze aan om ze op te nemen en dat gebeurt ook.
Maar ik sluit niet uit dat er een gewiekste vogel tussen zit die het trucje toepast waarbij het langs de manager glipt die het op de policy zou moeten toetsen.
En we doen niet aan onbetaald verlof maar laten mensen dan extra dagen aankopen. Mensen kopen dan bijv nu aan om volgend jaar met sabbatical te gaan. Dat mag dan dus officieel ook niet.

We krijgen elk jaar een audit intern en extern. Het is er nog nooit uitgekomen. Maar ik zal het eens benoemen richting de policy afdeling ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_183561860
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 22:44 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Zelfs als ze uit het gewone loon komen mag het denk ik niet.

Stel ik verlaag zo m'n belastbaar inkomen in schijf 4 een paar jaar lang. Vervolgens ga ik nog maar 50% van de uren werken en laat ze dan terugbetalen waardoor ze belast worden in een lagere schijf. Ik weet niet of de belastingdienst heel vriendelijk gaat zijn als ze er achter komen.
Hiervoor is gewoon een legale en makkelijkere oplossing:

https://www.belastingdien(...)wisselende_inkomens/
pi_183607623
01: Bedrijfstak: Rijksoverheid
02: Functie: Financieel Economisch Beleidsmedewerker
03: Opleiding: WO (beleids)economie (Msc)
04: Leeftijd: 28
05: Aantal uren per week dat je werkt: 40
06: Aantal vakantiedagen: 48 (werk 40, krijg 36 uitbetaald, rest tvt)
07: 13e maand: ja
08: Bruto maand salaris: 3525
09: Netto maand salaris: 2580
10: Overuren betaald: tvt
11: Werkervaring: 2 jaar
12: Goodies: telefoon en laptop
13: Tevreden?: zeker
14: (Door)Groei mogelijkheden: legio. Net begonnen. Kan nog door als senior en kan ook prima richting management uiteindelijk.
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  zaterdag 8 december 2018 @ 18:25:41 #27
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_183608976
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 december 2018 17:06 schreef superkimmi het volgende:
01: Bedrijfstak: Rijksoverheid
02: Functie: Financieel Economisch Beleidsmedewerker
03: Opleiding: WO (beleids)economie (Msc)
04: Leeftijd: 28
05: Aantal uren per week dat je werkt: 40
06: Aantal vakantiedagen: 48 (werk 40, krijg 36 uitbetaald, rest tvt)
07: 13e maand: ja
08: Bruto maand salaris: 3525
09: Netto maand salaris: 2580
10: Overuren betaald: tvt
11: Werkervaring: 2 jaar
12: Goodies: telefoon en laptop
13: Tevreden?: zeker
14: (Door)Groei mogelijkheden: legio. Net begonnen. Kan nog door als senior en kan ook prima richting management uiteindelijk.
De netto’s hier zeggen nooit zoveel. Dit netto is namelijk vrij hoog ivm het bruto dus daar zit waarschijnlijk een hoge reiskostenvergoeding bij?

Wat is de basis aan vakantiedagen voor 36uur werken? Want die is vrij karig volgens mij? Je moet het echt hebben van die tvt.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_183609436
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 december 2018 18:25 schreef laziness het volgende:

[..]

De netto's hier zeggen nooit zoveel. Dit netto is namelijk vrij hoog ivm het bruto dus daar zit waarschijnlijk een hoge reiskostenvergoeding bij?

Wat is de basis aan vakantiedagen voor 36uur werken? Want die is vrij karig volgens mij? Je moet het echt hebben van die tvt.
Ik heb een reiskaart vh werk waar ik niet privé mee mag reizen, maar waar ik in mijn salaris niks van merk iig.

Basis is inderdaad niet heel hoog. Uit mijn hoofd het wettelijk minimum plus 3 of 4 dagen. Alleen bij de overheid werkt bijna iedereen wel wat tvt per week. Ook per deeltijd kiezen veel mensen ervoor om bijvoorbeeld 2 uur per week 'over te werken'

Ik vind het in ieder geval wel lekker. Heb niet het gevoel dat ik 'meer' werk dan mijn contract en kan toch bijna 10 weken vrij nemen per jaar.
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  maandag 17 december 2018 @ 14:59:25 #29
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_183786058
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 18:47 schreef superkimmi het volgende:

[..]

Ik heb een reiskaart vh werk waar ik niet privé mee mag reizen, maar waar ik in mijn salaris niks van merk iig.

Basis is inderdaad niet heel hoog. Uit mijn hoofd het wettelijk minimum plus 3 of 4 dagen. Alleen bij de overheid werkt bijna iedereen wel wat tvt per week. Ook per deeltijd kiezen veel mensen ervoor om bijvoorbeeld 2 uur per week 'over te werken'

Ik vind het in ieder geval wel lekker. Heb niet het gevoel dat ik 'meer' werk dan mijn contract en kan toch bijna 10 weken vrij nemen per jaar.
Hoe ervaar je de werkdruk normaal gesproken binnen je functie?
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_183792652
01: Bedrijfstak: ZZP in de talenbranche
02: Functie: Vooral vertaler/redacteur
03: Opleiding: Universitaire Master
04: Leeftijd: 34
05: Aantal uren per week dat je werkt: 20
06: Aantal vakantiedagen: -
07: 13e maand: -
08: Bruto maand salaris: 1200
09: Netto maand salaris: 1200
10: Overuren betaald: -
11: Werkervaring: 8 jaar ZZP
12: Goodies: -
13: Tevreden?: nee
14: (Door)groeimogelijkheden: nee
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_183792801
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 20:35 schreef JohnDDD het volgende:
01: Bedrijfstak: ZZP in de talenbranche
02: Functie: Vooral vertaler/redacteur
03: Opleiding: Universitaire Master
04: Leeftijd: 34
05: Aantal uren per week dat je werkt: 20
06: Aantal vakantiedagen: -
07: 13e maand: -
08: Bruto maand salaris: 1200
09: Netto maand salaris: 1200
10: Overuren betaald: -
11: Werkervaring: 8 jaar ZZP
12: Goodies: -
13: Tevreden?: nee
14: (Door)groeimogelijkheden: nee
waarom doe je er niks aan als je niet tevreden bent ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_183797796
quote:
14s.gif Op maandag 17 december 2018 20:40 schreef Joene het volgende:

[..]

waarom doe je er niks aan als je niet tevreden bent ?
Dit. Of hij heeft de tijd nodig om iedereen aan te klagen.
  maandag 17 december 2018 @ 23:46:56 #33
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_183798822
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 20:35 schreef JohnDDD het volgende:
01: Bedrijfstak: ZZP in de talenbranche
02: Functie: Vooral vertaler/redacteur
03: Opleiding: Universitaire Master
04: Leeftijd: 34
05: Aantal uren per week dat je werkt: 20
06: Aantal vakantiedagen: -
07: 13e maand: -
08: Bruto maand salaris: 1200
09: Netto maand salaris: 1200
10: Overuren betaald: -
11: Werkervaring: 8 jaar ZZP
12: Goodies: -
13: Tevreden?: nee
14: (Door)groeimogelijkheden: nee
Hoe kan je hiervan rondkomen?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 17 december 2018 @ 23:48:58 #34
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_183798891
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 23:46 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Hoe kan je hiervan rondkomen?
Net zoals iedere student en persoon met een uitkering?
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_183807071
quote:
14s.gif Op maandag 17 december 2018 20:40 schreef Joene het volgende:

[..]

waarom doe je er niks aan als je niet tevreden bent ?
Ik weet niet zo goed wat ik kan doen om meer te verdienen of leuker werk te krijgen
Heb een talenstudie gedaan...
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_183807081
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 23:46 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Hoe kan je hiervan rondkomen?
Huur van 600 in de maand gedeeld met mijn vriendin
Naast die 300 euro geef ik gemiddeld 200 euro in de maand uit. Kan dus van 1200 euro 700 sparen :-)

Ga zelfs 10 maal per jaar op vakantie, zonder problemen
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_183807152
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 14:09 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Huur van 600 in de maand gedeeld met mijn vriendin
Naast die 300 euro geef ik gemiddeld 200 euro in de maand uit. Kan dus van 1200 euro 700 sparen :-)

Ga zelfs 10 maal per jaar op vakantie, zonder problemen
10x maar? Ik wel 64x.
200 per maand uitgeven is natuurlijk lulkoek.
pi_183807495
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 14:14 schreef Questular het volgende:

[..]

10x maar? Ik wel 64x.
200 per maand uitgeven is natuurlijk lulkoek.
hoezo? we geven ongeveer 200 euro aan de boodschappen uit, 100 p.p. Telefoonabo 9 euro per maand, = 109. Reis- en WA-verzekering 10 = 119. Paar maal goedkoop wat buiten de deur eten, paar kleine andere uitgaven and that's it. Reizen doe ik dan niet binnen die 200 euro.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  dinsdag 18 december 2018 @ 14:41:16 #39
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_183807746
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 14:27 schreef JohnDDD het volgende:
hoezo? we geven ongeveer 200 euro aan de boodschappen uit, 100 p.p. Telefoonabo 9 euro per maand, = 109. Reis- en WA-verzekering 10 = 119. Paar maal goedkoop wat buiten de deur eten, paar kleine andere uitgaven and that's it. Reizen doe ik dan niet binnen die 200 euro.
Je hebt geen zorgverzekering?
Ga je wel eens met de trein/bus/auto?
Koop je geen kleding?
Abonnementen tv/internet?

200 is gewoon onzin tenzij je allerlei dingen cadeau krijgt (maar dan is je inkomen feitelijk dus hoger).
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_183808247
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 14:41 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Je hebt geen zorgverzekering?
Ga je wel eens met de trein/bus/auto?
Koop je geen kleding?
Abonnementen tv/internet?

200 is gewoon onzin tenzij je allerlei dingen cadeau krijgt (maar dan is je inkomen feitelijk dus hoger).
Zorgverzekering met maximaal eigen risico, is ongeveer 90 euro in de maand. Ik krijg 95 euro per maand zorgtoeslag, meer dan de kosten van de zorgverzekering.

Met de trein heel af en toe, maar dat past nog wel binnen die 200 euro.

Internet zit binnen bij die 600 euro in. TV-abo heb ik niet, kijk via internet.

Kleding koop ik erg weinig, misschien één broek, één shirt, één paar schoenen per jaar?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_183927768
01: Bedrijfstak: Financiële dienstverlening
02: Functie: Data Scientist
03: Opleiding: WO Econometrie
04: Leeftijd: 24
05: Aantal uren per week dat je werkt: 38
06: Aantal vakantiedagen: 30
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: 3750
09: Netto maand salaris: 2650
10: Overuren betaald: Ja
11: Werkervaring: 1 jaar
12: Goodies: 100% reisvergoeding
13: Tevreden?: Ja.
14: (Door)Groei mogelijkheden: legio, zowel binnen als buiten de organisatie.

Naar mijn gevoel zit ik goed met mijn leeftijd en werkervaring boven het gemiddelde qua bruto-netto salaris, maar als ik kijk naar de gemiddeldes in de USA, dan lijk ik het niet zo goed te doen. Wat vinden jullie?
pi_183927808
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 20:31 schreef PetrificusTotalis het volgende:
01: Bedrijfstak: Financiële dienstverlening
02: Functie: Data Scientist
03: Opleiding: WO Econometrie
04: Leeftijd: 24
05: Aantal uren per week dat je werkt: 38
06: Aantal vakantiedagen: 30
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: 3750
09: Netto maand salaris: 2650
10: Overuren betaald: Ja
11: Werkervaring: 1 jaar
12: Goodies: 100% reisvergoeding
13: Tevreden?: Ja.
14: (Door)Groei mogelijkheden: legio, zowel binnen als buiten de organisatie.

Naar mijn gevoel zit ik goed met mijn leeftijd en werkervaring boven het gemiddelde qua bruto-netto salaris, maar als ik kijk naar de gemiddeldes in de USA, dan lijk ik het niet zo goed te doen. Wat vinden jullie?
Heb je dan je USA inkomen genormaliseerd naar sociale voorzieningen, verzekeringen etc etc?
pi_183927992
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2018 20:33 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Heb je dan je USA inkomen genormaliseerd naar sociale voorzieningen, verzekeringen etc etc?
Ahh. Goeie. Nee... :')
pi_183929626
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 20:31 schreef PetrificusTotalis het volgende:
08: Bruto maand salaris: 3750
09: Netto maand salaris: 2650

Pff, wat een verschil. ;(
Protège moi de mes désirs.
pi_183934674
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 20:31 schreef PetrificusTotalis het volgende:
Naar mijn gevoel zit ik goed met mijn leeftijd en werkervaring boven het gemiddelde qua bruto-netto salaris, maar als ik kijk naar de gemiddeldes in de USA, dan lijk ik het niet zo goed te doen. Wat vinden jullie?
Zit je ook in de USA? Zijn het dan ook dollars?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_183935045
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 02:14 schreef baskick het volgende:

[..]

Zit je ook in de USA? Zijn het dan ook dollars?
Het lijkt mij niet (aan zijn vrije dagen te zien).
pi_183935075
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 06:39 schreef Mr.Chippie het volgende:

[..]

Het lijkt mij niet (aan zijn vrije dagen te zien).
Vandaar de vraag (ook gezien 38 uur). Vraag 't gezien er vergeleken wordt met US en het antwoord dat het niet voor de vergelijking niet gecorrigeerd is voor sociale voorzieningen/verzekeringen aldaar.

[ Bericht 7% gewijzigd door baskick op 24-12-2018 07:48:25 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_183936216
Lang geleden dat ik dit heb ingevuld. Dit is puur wat ik op momenteel op loonkosten sta op de zaak.

01: Bedrijfstak: Horeca
02: Functie: Manusje van alles
03: Opleiding: Middelbaar
04: Leeftijd: 37
05: Aantal uren per week dat je werkt: 28-68, gemiddeld wel 50uur actief denk ik (en veel thuiswerk, 20u per week)
06: Aantal vakantiedagen: Niet vast, ik tel de dagen dat ik op vakantie ben geweest. Dit jaar zijn dat 6 volle weken
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 4300,4000,3800
09: Netto maand salaris: in totaal rond de 6500
10: Overuren betaald: nee, wel bonusregeling
11: Werkervaring: 20 jaar
12: Goodies: scooter, electrische auto, laptop, zijn niet echt goodies.
13: Tevreden?: jazeker, veel vrije tijd (hoe gek dat ook klinkt), maar huidige markt is verziekt door personeelstekort
14: (Door)Groei mogelijkheden: Beperkt door de arbeidsmarkt en gekke overnamemarkt, maar we groeien zeker door en kijken naar uitbreiding.
pi_183937402
quote:
2s.gif Op maandag 24 december 2018 10:02 schreef YebCar het volgende:
Lang geleden dat ik dit heb ingevuld. Dit is puur wat ik op momenteel op loonkosten sta op de zaak.

01: Bedrijfstak: Horeca
02: Functie: Manusje van alles
03: Opleiding: Middelbaar
04: Leeftijd: 37
05: Aantal uren per week dat je werkt: 28-68, gemiddeld wel 50uur actief denk ik (en veel thuiswerk, 20u per week)
06: Aantal vakantiedagen: Niet vast, ik tel de dagen dat ik op vakantie ben geweest. Dit jaar zijn dat 6 volle weken
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 4300,4000,3800
09: Netto maand salaris: in totaal rond de 6500
10: Overuren betaald: nee, wel bonusregeling
11: Werkervaring: 20 jaar
12: Goodies: scooter, electrische auto, laptop, zijn niet echt goodies.
13: Tevreden?: jazeker, veel vrije tijd (hoe gek dat ook klinkt), maar huidige markt is verziekt door personeelstekort
14: (Door)Groei mogelijkheden: Beperkt door de arbeidsmarkt en gekke overnamemarkt, maar we groeien zeker door en kijken naar uitbreiding.
Haal je bruto-netto niet door elkaar? Vind het wel lastig in te schatten hoeveel uur je nu werkt voor welk bedrag ;)

Zelf aanbod geaccepteerd en kom op dit

Aanbod:
01: Bedrijfstak: Software leverancier
02: Functie: Product owner
03: Opleiding: post-WO
04: Leeftijd: 29
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 25 (+20 bijkopen)
07: 13e maand: nee prestatievergoeding max 7,5k
08: Bruto maand salaris: ~4600
09: Netto maand salaris: ~3100
10: Overuren betaald: 50%
11: Werkervaring: 2 jaar relevant
12: Goodies: 100% reiskostenvergoeding, representatievergoeding, internet/tel abo, thuiswerken, lunch, opleidingsbudget, lekkere pensioenregeling
13: Tevreden?: tot nu toe erg boeiend en interessant, veel leuke ontwikkelingen en kan mijn kennis op meerdere plekken kwijt. Leer erg veel, werk is veelzijdig en ben erg gewenst.
14: (Door)Groei mogelijkheden: veel, moet zelf even kijken of ik meer product management op wil of people management, of toch een meer architecten rol.
dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.
pi_183937759
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2018 21:29 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Pff, wat een verschil. ;(
Valt mee toch? Ik heb 5850 bruto en daar blijft 3337 van over :').
pi_183938050
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 11:33 schreef T_Fuff het volgende:

[..]

Haal je bruto-netto niet door elkaar? Vind het wel lastig in te schatten hoeveel uur je nu werkt voor welk bedrag ;)
....
Het staat een beetje raar, maar het is 4300+4000+3800
Vind het ook zelf lastig om te zeggen hoeveel uur ik nou daadwerkelijk werk ervoor :D
pi_183938675
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 11:50 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Valt mee toch? Ik heb 5850 bruto en daar blijft 3337 van over :').
Gaat echt nergens over.
Had laatst een mooi bedrag “gespaard” met IKB. Ging er 49,13%!!!! belasting overheen. :')
Protège moi de mes désirs.
pi_183938736
quote:
2s.gif Op maandag 24 december 2018 12:04 schreef YebCar het volgende:

[..]

Het staat een beetje raar, maar het is 4300+4000+3800
Vind het ook zelf lastig om te zeggen hoeveel uur ik nou daadwerkelijk werk ervoor :D
Ah zoiets vermoedde ik al, maar wat doe je precies? Zit je bij 3 verschillende restaurants/toko's ofzo? Ben wel benieuwd :)
dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.
pi_183938743
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 12:40 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Gaat echt nergens over.
Had laatst een mooi bedrag “gespaard” met IKB. Ging er 49,13%!!!! belasting overheen. :')
Over iedere euro die ik extra verdien betaal ik tussen 55 en 60% belasting door afbouw loonheffingskorting. Die wordt afgebouwd tot 110k per jaar. Daarna betaal ik pas weer slechts 52% over iedere euro extra.
  maandag 24 december 2018 @ 12:48:47 #55
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_183938794
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 12:44 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Over iedere euro die ik extra verdien betaal ik tussen 55 en 60% belasting door afbouw loonheffingskorting. Die wordt afgebouwd tot 110k per jaar. Daarna betaal ik pas weer slechts 52% over iedere euro extra.
55,55% is de max dit jaar volgens mij.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_183938893
quote:
2s.gif Op maandag 24 december 2018 12:04 schreef YebCar het volgende:

[..]

Het staat een beetje raar, maar het is 4300+4000+3800
Vind het ook zelf lastig om te zeggen hoeveel uur ik nou daadwerkelijk werk ervoor :D
Klopt het dat je met "manusje van alles" bedoelt dat je ondernemer bent? Het lijkt me niet reëel dat het personeelstekort zo erg is dat je als werknemer ruim 12k/maand pakt ;)
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_183939997
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 12:40 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Gaat echt nergens over.
Had laatst een mooi bedrag “gespaard” met IKB. Ging er 49,13%!!!! belasting overheen. :')
Mocht je op jaarbasis te veel afgedragen hebben, wordt dat bij je aangifte wel rechtgetrokken hoor.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_183940208
quote:
2s.gif Op maandag 24 december 2018 10:02 schreef YebCar het volgende:
Lang geleden dat ik dit heb ingevuld. Dit is puur wat ik op momenteel op loonkosten sta op de zaak.

01: Bedrijfstak: Horeca
02: Functie: Manusje van alles
03: Opleiding: Middelbaar
04: Leeftijd: 37
05: Aantal uren per week dat je werkt: 28-68, gemiddeld wel 50uur actief denk ik (en veel thuiswerk, 20u per week)
06: Aantal vakantiedagen: Niet vast, ik tel de dagen dat ik op vakantie ben geweest. Dit jaar zijn dat 6 volle weken
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 4300,4000,3800
09: Netto maand salaris: in totaal rond de 6500
10: Overuren betaald: nee, wel bonusregeling
11: Werkervaring: 20 jaar
12: Goodies: scooter, electrische auto, laptop, zijn niet echt goodies.
13: Tevreden?: jazeker, veel vrije tijd (hoe gek dat ook klinkt), maar huidige markt is verziekt door personeelstekort
14: (Door)Groei mogelijkheden: Beperkt door de arbeidsmarkt en gekke overnamemarkt, maar we groeien zeker door en kijken naar uitbreiding.
Zoek je nog collega's? :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_183950795
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 12:44 schreef T_Fuff het volgende:

[..]

Ah zoiets vermoedde ik al, maar wat doe je precies? Zit je bij 3 verschillende restaurants/toko's ofzo? Ben wel benieuwd :)
Krijg inderdaad salaris van 3 ondernemingen. Ik zorg dat bij alle 3 de ondernemingen de dagelijkse taken vlot verlopen. Daarbij krijg ik natuurlijk hulp van enkele assistenten op locaties, maar ik sta zelf ook op de vloer zowel keuken en bediening en zorg ik dat wij een gezonde marge aan overhouden.

Vaak ben ik tuffend in de auto/scooter te vinden in het centrum om dingen te regelen. Van Gamma klusjesman tot gesprekken met leveranciers of vertegenwoordigers. Denk dat onze bv's tot een van de grotere prive uitbaters van het centrum behoren (10+ ondernemingen)

Mijn doel in 2019 is wel als er een 4de zaak bij komt, ik maar ga delegeren en uit handen probeer te geven. Maargoed...ik ben zoals ze zeggen een control freak.., maar ik moet het toch proberen
pi_183956913
quote:
2s.gif Op maandag 24 december 2018 23:42 schreef YebCar het volgende:

[..]

Krijg inderdaad salaris van 3 ondernemingen. Ik zorg dat bij alle 3 de ondernemingen de dagelijkse taken vlot verlopen. Daarbij krijg ik natuurlijk hulp van enkele assistenten op locaties, maar ik sta zelf ook op de vloer zowel keuken en bediening en zorg ik dat wij een gezonde marge aan overhouden.

Vaak ben ik tuffend in de auto/scooter te vinden in het centrum om dingen te regelen. Van Gamma klusjesman tot gesprekken met leveranciers of vertegenwoordigers. Denk dat onze bv's tot een van de grotere prive uitbaters van het centrum behoren (10+ ondernemingen)

Mijn doel in 2019 is wel als er een 4de zaak bij komt, ik maar ga delegeren en uit handen probeer te geven. Maargoed...ik ben zoals ze zeggen een control freak.., maar ik moet het toch proberen
Ondernemer of loondienst is me nog steeds niet helemaal zeker.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Moderator dinsdag 25 december 2018 @ 12:17:47 #61
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_183957731
Klinkt als ondernemer in loondiens?! Zijn het ook drie eigenaren/verschillende uitbaters?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_183957976
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 december 2018 11:44 schreef baskick het volgende:

[..]

Ondernemer of loondienst is me nog steeds niet helemaal zeker.
Als ondernemer krijg je vaak natuurlijk een loon, zeker als het een bv betreft en je bent als bestuurder geregistreerd.

maar het gaat in dit topic over loonstroken toch? :P
pi_183958159
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 december 2018 12:27 schreef YebCar het volgende:

[..]

Als ondernemer krijg je vaak natuurlijk een loon, zeker als het een bv betreft en je bent als bestuurder geregistreerd.

maar het gaat in dit topic over loonstroken toch? :P
Sure, maar het vermelden ervan zet een en ander wel in perspectief. Net salaris, zeker!
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_183961807
Maar wel een beetje onwerkelijk qua uren..

Je zit dus op minimaal 28+50+20 uur per week? 100 uur zeg maar?
Maar ook wel op 68+50+20 uur per week? 140 uur dus?

Dan zou je in rustige weken meer dan 14 uur per dag werken, maar in drukke weken wel 20 uur per dag.

Dat tweede is wel heel optimistisch, of je moet of vrijwel geen slaap nodig hebben, of bij meerdere ondernemingen tegelijk uren uit kunnen schrijven.

Wel respect dat je dit aantal uren op dagelijkse basis vol houdt als de uren dus kloppen. Heb zelf net een week van circa 105-112 uur achter de rug (15-16 uur per dag werken). Paar uurtjes slapen, beetje reistijd.. Mijn lijf, vrouw en kind werden er niet gelukkig van.
pi_183961912
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 15:09 schreef NicolasJoy het volgende:
Maar wel een beetje onwerkelijk qua uren..

Je zit dus op minimaal 28+50+20 uur per week? 100 uur zeg maar?
Maar ook wel op 68+50+20 uur per week? 140 uur dus?


Dan zou je in rustige weken meer dan 14 uur per dag werken, maar in drukke weken wel 20 uur per dag.

Dat tweede is wel heel optimistisch, of je moet of vrijwel geen slaap nodig hebben, of bij meerdere ondernemingen tegelijk uren uit kunnen schrijven.

Wel respect dat je dit aantal uren op dagelijkse basis vol houdt als de uren dus kloppen. Heb zelf net een week van circa 105-112 uur achter de rug (15-16 uur per dag werken). Paar uurtjes slapen, beetje reistijd.. Mijn lijf, vrouw en kind werden er niet gelukkig van.
Volgens mij varieert het van 28 tot 68 uur en is het gemiddeld wel 50 uur (ex. 20 uur thuiswerken).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_183961969
Gezien er ook 3x een salaris is rekende ik ook de 3 verschillende hoogte van uren..
pi_183972021
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 15:17 schreef baskick het volgende:

[..]

Volgens mij varieert het van 28 tot 68 uur en is het gemiddeld wel 50 uur (ex. 20 uur thuiswerken).
Klopt. het is niet en en en
Dus gemiddeld 50uur per week actief werken en 20uur thuiswerk.
Zeg maar 70uur. Vandaag al 12 uur gewerkt en nu bijvoorbeeld nog 1,5 uur administratie.

om dit alles in perspectief te zetten.
In rustige weken/maanden. Kan het zijn dat ik maar 1 of 2 dagen werk. En in drukke periodes soms wel 7 dagen per week. Maar er zijn gelukkig of ongelukkig (hoe je het wilt zien) meer drukke periodes dan rustige (8 maanden om 4 maanden)

[ Bericht 8% gewijzigd door YebCar op 26-12-2018 09:14:10 ]
  woensdag 26 december 2018 @ 01:18:12 #68
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_183972501
nvm
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_184012635
01: Bedrijfstak: Gezondheidszorg
02: Functie: Verpleegkundige
03: Opleiding: HBO
04: Leeftijd: 26
05: Aantal uren per week dat je werkt: 36
06: Aantal vakantiedagen: (237 uur) 6,5 week per jaar
07: 13e maand: Ja, ik geloof vanaf 2019 8,3 % Eindejaarsuitkering
08: Bruto maand salaris: 2940
09: Netto maand salaris: +- 2000
10: Overuren betaald: Ja of tvt
11: Werkervaring: 8 jaar in de gezondheidszorg, een half jaar in huidige functie.
12: Goodies: telefoon en iPad in bruikleen maar puur werkgerelateerd gebruik
13: Tevreden?: Mwah, opzich wel. Leuke collega’s, leuke job, gemiddelde werkdruk en dicht bij huis!
14: Doorgroeimogelijkheden? Ja!
pi_184013658
quote:
2s.gif Op woensdag 26 december 2018 00:55 schreef YebCar het volgende:

[..]

Klopt. het is niet en en en
Dus gemiddeld 50uur per week actief werken en 20uur thuiswerk.
Zeg maar 70uur. Vandaag al 12 uur gewerkt en nu bijvoorbeeld nog 1,5 uur administratie.

om dit alles in perspectief te zetten.
In rustige weken/maanden. Kan het zijn dat ik maar 1 of 2 dagen werk. En in drukke periodes soms wel 7 dagen per week. Maar er zijn gelukkig of ongelukkig (hoe je het wilt zien) meer drukke periodes dan rustige (8 maanden om 4 maanden)

Vanwaar dan die drie bedragen? Die 50+20 uur is bij drie werkgevers?
  donderdag 27 december 2018 @ 21:41:06 #71
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_184014237
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 21:03 schreef NaBa92 het volgende:
01: Bedrijfstak: Gezondheidszorg
02: Functie: Verpleegkundige
03: Opleiding: HBO
04: Leeftijd: 26
05: Aantal uren per week dat je werkt: 36
06: Aantal vakantiedagen: (237 uur) 6,5 week per jaar
07: 13e maand: Ja, ik geloof vanaf 2019 8,3 % Eindejaarsuitkering
08: Bruto maand salaris: 2940
09: Netto maand salaris: +- 2000
10: Overuren betaald: Ja of tvt
11: Werkervaring: 8 jaar in de gezondheidszorg, een half jaar in huidige functie.
12: Goodies: telefoon en iPad in bruikleen maar puur werkgerelateerd gebruik
13: Tevreden?: Mwah, opzich wel. Leuke collega’s, leuke job, gemiddelde werkdruk en dicht bij huis!
14: Doorgroeimogelijkheden? Ja!
Netjes hoor :) Ben je meteen na de middelbare school gaan werken en heb je HBO deeltijd gedaan, of hoe kom je aan die 8 jaar werkervaring? :s)
  Moderator donderdag 27 december 2018 @ 22:55:36 #72
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_184016807
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 21:41 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Netjes hoor :) Ben je meteen na de middelbare school gaan werken en heb je HBO deeltijd gedaan, of hoe kom je aan die 8 jaar werkervaring? :s)
of bijbaan thuiszorg en zo. Zou ook kunnen
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_184146372
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 21:41 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Netjes hoor :) Ben je meteen na de middelbare school gaan werken en heb je HBO deeltijd gedaan, of hoe kom je aan die 8 jaar werkervaring? :s)
Ik ben doorgegroeid vanuit niv 3 naar hbo, vandaar 8 jaar ervaring in de zorg.
pi_184146984
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 21:03 schreef NaBa92 het volgende:
01: Bedrijfstak: Gezondheidszorg
02: Functie: Verpleegkundige
03: Opleiding: HBO
04: Leeftijd: 26
05: Aantal uren per week dat je werkt: 36
06: Aantal vakantiedagen: (237 uur) 6,5 week per jaar
07: 13e maand: Ja, ik geloof vanaf 2019 8,3 % Eindejaarsuitkering
08: Bruto maand salaris: 2940
09: Netto maand salaris: +- 2000
10: Overuren betaald: Ja of tvt
11: Werkervaring: 8 jaar in de gezondheidszorg, een half jaar in huidige functie.
12: Goodies: telefoon en iPad in bruikleen maar puur werkgerelateerd gebruik
13: Tevreden?: Mwah, opzich wel. Leuke collega’s, leuke job, gemiddelde werkdruk en dicht bij huis!
14: Doorgroeimogelijkheden? Ja!
Welke CAO zit je dat je zoveel vakantie hebt? Ik ben SEH verpleegkundige en heb opgeteld maar 5 weken vakantie.
  woensdag 2 januari 2019 @ 08:11:18 #75
121248 hydrah
Religion as an Alibi
pi_184155349
quote:
01: Bedrijfstak: onderwijs
02: Functie: docent / deelcoördinator
03: Opleiding: HBO
04: Leeftijd: 31
05: Aantal uren per week dat je werkt: 16-BOT / 14 OOT (30) + 8 uur betaald scholing (master-traject)
06: Aantal vakantiedagen: alle schoolvakanties
07: 13e maand: ja
08: Bruto maand salaris: 4213
09: Netto maand salaris: 3080
10: Overuren betaald: ja
11: Werkervaring: 7 jaar
12: Goodies: laptop, telefoon, elektrische fiets, AOV zonder controle, 33% meebetalen aan de zorgverzekering (niet collectief) en scholing
13: Tevreden?: ja zekers, alleen de piekbelastingen (examenperiode) mogen wat minder
14: (Door)Groei mogelijkheden: meerdere mogelijkheden binnen de organisatie.


[ Bericht 2% gewijzigd door hydrah op 02-01-2019 14:52:14 ]
pi_184155514
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 08:11 schreef hydrah het volgende:

[..]

Zo, ik wist dat docenten eigenlijk best een goed salaris hebben toen ik laatst de Cao schalen door nam nav de stakingen in het onderwijs, maar verdien je echt 4200 met 30 uur werk per week en dan ook nog die enorme hoeveelheid vakantiedagen?

En die bruto netto verhouding is ook bizar zeg.

Het is dat ik niet graag voor de klas sta, maar voor het geld en de vrije tijd zou ik het wel overwegen...
  woensdag 2 januari 2019 @ 08:48:26 #77
121248 hydrah
Religion as an Alibi
pi_184155531
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 08:46 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Zo, ik wist dat docenten eigenlijk best een goed salaris hebben toen ik laatst de Cao schalen door nam nav de stakingen in het onderwijs, maar verdien je echt 4200 met 30 uur werk per week en dan ook nog die enorme hoeveelheid vakantiedagen?

En die bruto netto verhouding is ook bizar zeg.

Het is dat ik niet graag voor de klas sta, maar voor het geld en de vrije tijd zou ik het wel overwegen...
Er zit een dag scholing in de week bij (zeg 8 uur) dan komt het totaal op 38 uur uit.
  woensdag 2 januari 2019 @ 11:53:44 #78
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_184157684
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 08:48 schreef hydrah het volgende:

[..]

Er zit een dag scholing in de week bij (zeg 8 uur) dan komt het totaal op 38 uur uit.
Dat moet je er dan wel bij vermelden voor een realistisch beeld ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 2 januari 2019 @ 14:52:29 #79
121248 hydrah
Religion as an Alibi
pi_184161048
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 11:53 schreef laziness het volgende:

[..]

Dat moet je er dan wel bij vermelden voor een realistisch beeld ;)
Aangepast
pi_184166116
Nieuw jaar gaat in, nieuwe salarissen. :9~

Globaal gaat ons gezamenlijk inkomen er bijna 10 procent op vooruit.
Nu het nieuwe bruto-netto verhaal nog afwachten.
  woensdag 2 januari 2019 @ 20:03:09 #81
342418 VKV
Plausibel
pi_184166766
01: Bedrijfstak: Overheid
02: Functie: Adviseur verkeer en vervoer
03: Opleiding: Hbo
04: Leeftijd: 28
05: Aantal uren per week dat je werkt: 24 (contract van 32 uur, met nu 8 uur p.w. ouderschapsverlof)
06: Aantal vakantiedagen: 14
07: 13e maand: ja
08: Bruto maand salaris: 2680
09: Netto maand salaris: +/- 2035
10: Overuren betaald: nee, tijd voor tijd
11: Werkervaring: 5 jaar
12: Goodies: smartphone van de zaak
13: Tevreden?: ja
14: (Door)Groei mogelijkheden: Voor mij ruim voldoende
  woensdag 2 januari 2019 @ 20:12:57 #82
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_184167000
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 19:37 schreef NicolasJoy het volgende:
Nieuw jaar gaat in, nieuwe salarissen. :9~

Globaal gaat ons gezamenlijk inkomen er bijna 10 procent op vooruit.
Nu het nieuwe bruto-netto verhaal nog afwachten.
10 % omhoog? Ik vind dat toch steeds zo verwonderlijk.. mijn salaris verhoging dit jaar is zo'n... 1.7 % hoe krijg je 10% extra???
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_184167168
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 20:12 schreef Barreltje het volgende:

[..]

10 % omhoog? Ik vind dat toch steeds zo verwonderlijk.. mijn salaris verhoging dit jaar is zo'n... 1.7 % hoe krijg je 10% extra???
Een twee procent zoals afgesproken in de CAO voor 2019 en de rest aanvullend vanwege afspraken gemaakt bij het in dienst treden. Ik ben nog redelijk jong (onder de 30) en groei nu nog in werkzaamheden, klantenbestand en dergelijke. Destijds afgesproken de eerste 5 jaar elk jaar ~ 10 procent in loon te stijgen. Vanaf nu zal het minder veel in een keer worden.
  woensdag 2 januari 2019 @ 20:23:02 #84
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_184167253
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 20:12 schreef Barreltje het volgende:

[..]

10 % omhoog? Ik vind dat toch steeds zo verwonderlijk.. mijn salaris verhoging dit jaar is zo'n... 1.7 % hoe krijg je 10% extra???
Gezamenlijk dus dat is ieder 5% dan ;)
Nog steeds goede verhoging wel.

Bij ons is de standaard jaarlijks 2,6% in maart mits fatsoenlijke beoordeling. Bij uitzonderlijk presteren kan het oplopen. Afgelopen twee jaar ben ik echter 25% gestegen.
Promotie gaf een flinke boost en het bleek dat we in NL vrij laag in de salarisschaal zaten tov andere landen dus 2x in oktober ook nog 5% erbij om ons meer op te trekken naar het midpoint.
Grote pharmaceut dus daar kunnen dat soort dingen. Toen ik bij een lokaal kantoortje om de hoek werkte overkwam me dat ook niet.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_184167745
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 20:23 schreef laziness het volgende:

[..]

Gezamenlijk dus dat is ieder 5% dan ;)
Nog steeds goede verhoging wel.

Bij ons is de standaard jaarlijks 2,6% in maart mits fatsoenlijke beoordeling. Bij uitzonderlijk presteren kan het oplopen. Afgelopen twee jaar ben ik echter 25% gestegen.
Promotie gaf een flinke boost en het bleek dat we in NL vrij laag in de salarisschaal zaten tov andere landen dus 2x in oktober ook nog 5% erbij om ons meer op te trekken naar het midpoint.
Grote pharmaceut dus daar kunnen dat soort dingen. Toen ik bij een lokaal kantoortje om de hoek werkte overkwam me dat ook niet.
beide 5% maakt het nog geen 10%
het bliijft +5%, ook gezamelijk :D
  woensdag 2 januari 2019 @ 20:59:43 #86
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_184167975
quote:
2s.gif Op woensdag 2 januari 2019 20:49 schreef YebCar het volgende:

[..]

beide 5% maakt het nog geen 10%
het bliijft +5%, ook gezamelijk :D
Je hebt helemaal gelijk :P

Naast een cao verhoging nog elk jaar 10% stijgen is wel een goede deal. Ik dacht dat de meeste CAO’s wel vast zaten aan schalen waarbij zulke losse afspraken er naast niet mogelijk zijn.
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 2 januari 2019 @ 21:36:30 #87
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_184168774
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 20:12 schreef Barreltje het volgende:

[..]

10 % omhoog? Ik vind dat toch steeds zo verwonderlijk.. mijn salaris verhoging dit jaar is zo'n... 1.7 % hoe krijg je 10% extra???
Is toch niet zo heel gek als je onder de 35 jaar bent? Sinds mijn afstuderen geen jaar gehad dat ik minder dan 5% in salaris steeg.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_184168853
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 20:59 schreef laziness het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk :P

Naast een cao verhoging nog elk jaar 10% stijgen is wel een goede deal. Ik dacht dat de meeste CAO’s wel vast zaten aan schalen waarbij zulke losse afspraken er naast niet mogelijk zijn.
Niet alle schalen hebben vaste treden; binnen de bandbreedte is vaak wel wat mogelijk. Mijn eerstvolgende trede is ruim 6% stijging, los van eventuele cao-verhoging. Dus ook met vaste treden hoeft dat niet 1-2% te zijn...

quote:
2s.gif Op woensdag 2 januari 2019 20:49 schreef YebCar het volgende:

[..]

beide 5% maakt het nog geen 10%
het bliijft +5%, ook gezamelijk :D
En als die 10% cumulatief is, hoeft dat niet 2x5 te zijn, waardoor de procentuele stijging (bij ongelijke salarissen) hoger of lager dan 5% kan zijn.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_184169255
quote:
5s.gif Op woensdag 2 januari 2019 21:36 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Is toch niet zo heel gek als je onder de 35 jaar bent? Sinds mijn afstuderen geen jaar gehad dat ik minder dan 5% in salaris steeg.
Grofweg een stijging van 3k naar 5k a 6k in de eerste 10 jaar van je loopbaan is inderdaad niet mega vreemd inderdaad.
Als je lager is salaris start is het nog makkelijker om procentueel grote stappen te maken ;)
pi_184169295
quote:
5s.gif Op woensdag 2 januari 2019 21:36 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Is toch niet zo heel gek als je onder de 35 jaar bent? Sinds mijn afstuderen geen jaar gehad dat ik minder dan 5% in salaris steeg.
Is idd vrij normaal.

Binnen CAO's zijn er vrijwel altijd sprongen van minstens 5% bij periodiek verhogingen. In sectoren waar geen cao's zijn zou dat wel eens minder kunnen zijn.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  woensdag 2 januari 2019 @ 22:18:35 #91
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_184169824
quote:
7s.gif Op woensdag 2 januari 2019 22:00 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Is idd vrij normaal.

Binnen CAO's zijn er vrijwel altijd sprongen van minstens 5% bij periodiek verhogingen. In sectoren waar geen cao's zijn zou dat wel eens minder kunnen zijn.
Allicht. Er zijn ook bedrijven waar geen CAO op van toepassing is waar ze goede resultaten belonen met 20% loonsverhoging of een forse variabele beloning. Het is allemaal niet zo vastgeroest.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_184169851
quote:
7s.gif Op woensdag 2 januari 2019 22:00 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Is idd vrij normaal.

Binnen CAO's zijn er vrijwel altijd sprongen van minstens 5% bij periodiek verhogingen. In sectoren waar geen cao's zijn zou dat wel eens minder kunnen zijn.
Weet niet welke CAO´s jij bedoelt maar bij een hoop is dat helemaal niet zo. Zoals zo´n beetje elke grote zoals metaalsector, financiële sector en de overheid.
  woensdag 2 januari 2019 @ 22:32:04 #93
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_184170149
quote:
10s.gif Op woensdag 2 januari 2019 22:19 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Weet niet welke CAO´s jij bedoelt maar bij een hoop is dat helemaal niet zo. Zoals zo´n beetje elke grote zoals metaalsector, financiële sector en de overheid.
Volgens mij heeft Rabo tussen de 0% (bij een slechte prestatie) en 7% (bij een uitmuntende prestatie). De "minstens 5%" herken ik ook niet.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  Moderator woensdag 2 januari 2019 @ 23:07:09 #94
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_184170975
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 19:37 schreef NicolasJoy het volgende:
Nieuw jaar gaat in, nieuwe salarissen. :9~

Globaal gaat ons gezamenlijk inkomen er bijna 10 procent op vooruit.
Nu het nieuwe bruto-netto verhaal nog afwachten.
periodiek pas in maart ;(
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_184171764
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 22:18 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Allicht. Er zijn ook bedrijven waar geen CAO op van toepassing is waar ze goede resultaten belonen met 20% loonsverhoging of een forse variabele beloning. Het is allemaal niet zo vastgeroest.
Welke bedrijven geven werknemers 20 procent loonsverhoging? Daar wil ik ook heen! :9

Als je periodiek verhoging neemt plus de cao-stijging dan zit je makkelijk aan minimaal 5%. Had je zelf ook kunnen bedenken.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  donderdag 3 januari 2019 @ 07:28:40 #96
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_184174888
In sectoren zonder cao is 5% echt niet zo gewoon.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_184174990
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 07:28 schreef laziness het volgende:
In sectoren zonder cao is 5% echt niet zo gewoon.
De crux zit natuurlijk vooral in of je in een groeifunctie en/of een functie waar je je individueel duidelijk kan profileren zit. Dan zijn die tabelletjes, midpoints en dergelijke allemaal niet zo leading.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  donderdag 3 januari 2019 @ 07:50:13 #98
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_184175013
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2019 22:18 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Allicht. Er zijn ook bedrijven waar geen CAO op van toepassing is waar ze goede resultaten belonen met 20% loonsverhoging of een forse variabele beloning. Het is allemaal niet zo vastgeroest.
Voor het hele bedrijf?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 3 januari 2019 @ 08:14:47 #99
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_184175133
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2019 07:50 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Voor het hele bedrijf?
Er zijn best zulke bedrijven. Tony's Chocolonely is behoorlijk ruimhartig met hun certificaten, bijvoorbeeld, en hebben daarnaast een blijf-op-gewicht-bonus en sportbonus voor alle medewerkers.
Maar misschien drijven we af van waar dit topic om draait.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  donderdag 3 januari 2019 @ 10:36:42 #100
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_184176417
quote:
7s.gif Op donderdag 3 januari 2019 07:46 schreef nostra het volgende:

[..]

De crux zit natuurlijk vooral in of je in een groeifunctie en/of een functie waar je je individueel duidelijk kan profileren zit. Dan zijn die tabelletjes, midpoints en dergelijke allemaal niet zo leading.
Hier zit wel een kern van waarheid in.
Zie het bij ons wel vooral in de echt hoge functies.
Of de mensen die gezien worden als onmisbaar voor de core business.
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 3 januari 2019 @ 19:22:07 #101
165633 eriksd
The grand facade...
pi_184186456
quote:
5s.gif Op woensdag 2 januari 2019 21:36 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Is toch niet zo heel gek als je onder de 35 jaar bent? Sinds mijn afstuderen geen jaar gehad dat ik minder dan 5% in salaris steeg.
Eens, ik verdien inmiddels ook 2,5x mijn startsalaris van zes jaar terug. Maargoed, hangt uiteraard erg van de sector af.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  Moderator donderdag 3 januari 2019 @ 21:42:14 #102
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_184189831
2 keer zoveel momenteel. Ten opzichte van 6/7 jaar geleden.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_184228535
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 20:38 schreef Ace1 het volgende:

[..]

Welke CAO zit je dat je zoveel vakantie hebt? Ik ben SEH verpleegkundige en heb opgeteld maar 5 weken vakantie.
Vvt
pi_184237289
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2019 22:07 schreef NaBa92 het volgende:

[..]

Vvt
Nice.. Zou bij onze CAO ook wel mogen..
pi_184255525
Even een update na gesprekken met mijn manager:

01: Bedrijfstak: Techniek
02: Functie: Jr. Engineer
03: Opleiding: HBO WTB
04: Leeftijd: 27
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: Nope
08: Bruto maand salaris: 2650 --> 2900
09: Netto maand salaris: 2000 --> 2145
10: Overuren betaald: Ja
11: Werkervaring: 4 jaar
12: Goodies: Geen werk telefoon
pi_184258040
01: Bedrijfstak: Consultancy
02: Functie: Consultant innovation and finance
03: Opleiding: WO Life Science
04: Leeftijd: 27
05: Aantal uren per week dat je werkt: 40-45
06: Aantal vakantiedagen: 29
07: 13e maand: ja
08: Bruto maand salaris: +- ¤3600 (afhankelijk van bonus)
09: Netto maand salaris: +- ¤2500
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 2 jaar
12: Goodies: laptop, telefoon, tablet, auto en 1x per jaar een wintersport met het hele kantoor
13: Tevreden?: jawel, fijne werksfeer (klein kantoor) en veel vrijheid. Weinig druk, op deadline periodes na (max. 2-4 keer per jaar gedurende een week of twee). Hiernaast veel variatie in werk / klanten
14: (Door)Groei mogelijkheden: redelijk wat mogelijkheden, zowel in functie als taken
pi_184413970
Nieuwe job

01: Bedrijfstak: Overheid
02: Functie: iets met communicatie/PR
03: Opleiding: HBO
04: Leeftijd: 25
05: Aantal uren per week dat je werkt: 40
06: Aantal vakantiedagen: 46 (waarvan een deel tvt)
07: 13e maand: Individiueel keuzebudget waar vakantiegeld, 13e maand en (nog meer) vakantiedagen bij zitten.
08: Bruto maand salaris: 3200
09: Netto maand salaris: 2300
10: Overuren betaald: ja
11: Werkervaring: 2 jaar
12: Goodies: ipad, iphone
13: Tevreden?: Als ik mezelf vergelijk met oud studiegenoten zit ik qua salaris wel een stuk hoger, en doe ik (in mijn ogen) veel leuker werk. Was wel een beetje huiverig om ambtenaar te worden (vooroordelen en zo) maar dit is juist het soort functie waar een hoge dynamiek is en waarbij ik over een aantal jaren de overstap naar het bedrijfsleven kan maken :) .
14: (Door)Groei mogelijkheden: Zie boven.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lafoy op 16-01-2019 09:55:10 ]
pi_184428712
Paar maanden geleden van een Zweedse betalingsverwerker naar een Zweedse bank verhuisd :)

01: Bedrijfstak: Banking
02: Functie: Lead developer
03: Opleiding: MBO4 IT :')
04: Leeftijd: 35
05: Aantal uren per week: 38.5
06: Aantal vakantiedagen: 27
07: 13e maand: nee, iedereen die voor de bank werkt doet wel mee in de winstdeling als de resultaten goed zijn, voor mij een max van ¤7500 per jaar waarvan de helft in aandelen.
08: Bruto maand salaris: ¤5000
09: Netto maand salaris: ¤3500
10: Overuren betaald: ja
11: Werkervaring: 14 jaar
12: Goodies: Telefoon, laptop, ¤300;- fitness tegoed, goed pensioen en verzekeringen, bank producten gratis, lagere rente op hypotheek/leningen, hogere rente op spaarproducten.
13: Tevreden?: Yep
14: (Door)Groei mogelijkheden: Zat :). Groot bedrijf. Kan zowel zijwaarts als omhoog. Er worden ook een hoop inhouse trainingen aangeboden.

[ Bericht 2% gewijzigd door mogsy op 16-01-2019 08:08:43 ]
pi_184428899
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 12:05 schreef zambak het volgende:
1x per jaar een wintersport met het hele kantoor
_O_
Protège moi de mes désirs.
pi_184430095
quote:
6s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 11:55 schreef Lafoy het volgende:
Nieuwe job

01: Bedrijfstak: Overheid
02: Functie: iets met communicatie/PR
03: Opleiding: HBO
04: Leeftijd: 25
05: Aantal uren per week dat je werkt: 40
06: Aantal vakantiedagen: 46
07: 13e maand: Individiueel keuzebudget waar vakantiegeld, 13e maand en (nog meer) vakantiedagen bij zitten.
08: Bruto maand salaris: 3200
09: Netto maand salaris: 2300
10: Overuren betaald: ja
11: Werkervaring: 2 jaar
12: Goodies: ipad, iphone
13: Tevreden?: Als ik mezelf vergelijk met oud studiegenoten zit ik qua salaris wel een stuk hoger, en doe ik (in mijn ogen) veel leuker werk. Was wel een beetje huiverig om ambtenaar te worden (vooroordelen en zo) maar dit is juist het soort functie waar een hoge dynamiek is en waarbij ik over een aantal jaren de overstap naar het bedrijfsleven kan maken :) .
14: (Door)Groei mogelijkheden: Zie boven.
Je weet dat je een groot deel van die 46 vakantiedagen zelf betaald hè? 36-urig contract, 40-urige werkweek.

Prima, maar het geeft nogal een vertekend beeld anders.
pi_184430715
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 09:26 schreef heyhallodaar het volgende:

[..]

Je weet dat je een groot deel van die 46 vakantiedagen zelf betaald hè? 36-urig contract, 40-urige werkweek.

Prima, maar het geeft nogal een vertekend beeld anders.
Oh ja, vergeten erbij te vermelden :)
pi_184457011
Ik ben benieuwd naar jullie mening vwb markconformiteit:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(Y)
pi_184457249
Tijd voor een update:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het stapje terug is 'm niet geworden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_184462816
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 17:12 schreef chiren het volgende:
Ik ben benieuwd naar jullie mening vwb markconformiteit:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat kan veel hoger. Als je in 10 jaar tijd nooit van baan bent gewisseld dan verdien je 9 van de 10x minder dan anderen.
pi_184476110
Nieuwe baan (in dezelfde branch) dus nieuw salaris :)

01: Verzekeringen
02: Functie: Teamleider (was: Data Scientist / Projectleider)
03: Opleiding: WO Natuurkunde
04: Leeftijd: 29
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 27
07: 13e maand: Ja + variabele bonus
08: Bruto maand salaris: ¤4850 (was ¤ 4800)
09: Netto maand salaris: ¤3250 (was ¤ 2950)
10: Overuren betaald: Ja
11: Werkervaring: 6 jaar
12: Goodies: OV abonnement
13: Tevreden?: Brutoloon is na mijn overstap nagenoeg gelijk, door een erg gunstige pensioenregeling is het netto verschil wat groter. Stap vooral gemaakt vanwege de kans om mijn eigen team te leiden en mezelf verder te ontwikkelen. Financiële groei komt dan vanzelf, in deze functie in ieder geval naar 6k in max. 4 jaar.
pi_184476123


[ Bericht 100% gewijzigd door RunnerAdd op 18-01-2019 16:41:58 ]
pi_184476306
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 21:38 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Dat kan veel hoger. Als je in 10 jaar tijd nooit van baan bent gewisseld dan verdien je 9 van de 10x minder dan anderen.
Dat inderdaad. Met wisselen van baan maak je de grootste stappen.
  maandag 21 januari 2019 @ 03:58:55 #118
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_184525331
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 16:55 schreef Piles het volgende:

[..]

Dat inderdaad. Met wisselen van baan maak je de grootste stappen.
Als je hoog opgeleid bent ja, voor mbo'ers gaat dat niet op.
  maandag 21 januari 2019 @ 16:54:24 #119
468509 _--_
In varietate concordia
pi_184534974
01: Bedrijfstak: zelfbedieningsgroothandel
02: Functie: klanten-assistent
03: Opleiding: vwo
04: Leeftijd: 17
05: Aantal uren per week dat je werkt: 12 (contract) maar in werkelijkheid wisselt het per week.
06: Aantal vakantiedagen: idk
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 250,- (12 u/w)
09: Netto maand salaris: 250,-
10: Overuren betaald: ja
11: Werkervaring: nee
12: Goodies: kerstpakket er waarde van 50 euro, 10% personeelskorting, elke 3 maanden cadeaubon ter waarde van 15 euro.
13: Tevreden?: ja, hele aardige collega's en ik heb er wel plezier in.
14: (Door)Groei mogelijkheden: niet voor mijn leeftijd, heb ik ook niet nodig. :P
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_184535635
01: Bedrijfstak: Logistiek
02: Functie: Leidinggevende functie
03: Opleiding: MBO 2, werkzaamheden van de functie zijn HBO werk en denkniveau
04: Leeftijd: 29
05: Aantal uren per week dat je werkt: 36
06: Aantal vakantiedagen: 27 standaard. Alle feestdagen die doordeweeks vallen als ik niet aan het werk ben krijg ik een vrije dag van de baas hierdoor gemiddeld 30 a 32 dagen per jaar
07: 13e maand: Nee, 1x bonus a 1500 euro
08: Bruto maand salaris: 5965 (inclusief 26 procent ploegentoeslag i.v.m. ploegendienst)
09: Netto maand salaris: 3893 (inclusief 115 euro reiskosten)
10: Overuren betaald: Ja of tijd voor tijd. Dit mag ik zelf kiezen
11: Werkervaring: 7 jaar in deze branche
12: Goodies: telefoon, pensioenregeling en collectieve zorgverzekering
13: Tevreden?: Ja
14: (Door)Groei mogelijkheden: Ja
pi_184536608
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 17:26 schreef Mikrubluk het volgende:
01: Bedrijfstak: Logistiek
02: Functie: Leidinggevende functie
03: Opleiding: MBO 2, werkzaamheden van de functie zijn HBO werk en denkniveau
04: Leeftijd: 29
05: Aantal uren per week dat je werkt: 36
06: Aantal vakantiedagen: 27 standaard. Alle feestdagen die doordeweeks vallen als ik niet aan het werk ben krijg ik een vrije dag van de baas hierdoor gemiddeld 30 a 32 dagen per jaar
07: 13e maand: Nee, 1x bonus a 1500 euro
08: Bruto maand salaris: 5965 (inclusief 26 procent ploegentoeslag i.v.m. ploegendienst)
09: Netto maand salaris: 3893 (inclusief 115 euro reiskosten)
10: Overuren betaald: Ja of tijd voor tijd. Dit mag ik zelf kiezen
11: Werkervaring: 7 jaar in deze branche
12: Goodies: telefoon, pensioenregeling en collectieve zorgverzekering
13: Tevreden?: Ja
14: (Door)Groei mogelijkheden: Ja
Doe je goed met een Mbo 2 papiertje
  maandag 21 januari 2019 @ 19:11:58 #122
104963 ETA
European Travel Author
pi_184537811
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 17:26 schreef Mikrubluk het volgende:
01: Bedrijfstak: Logistiek
02: Functie: Leidinggevende functie
03: Opleiding: MBO 2, werkzaamheden van de functie zijn HBO werk en denkniveau
04: Leeftijd: 29
05: Aantal uren per week dat je werkt: 36
06: Aantal vakantiedagen: 27 standaard. Alle feestdagen die doordeweeks vallen als ik niet aan het werk ben krijg ik een vrije dag van de baas hierdoor gemiddeld 30 a 32 dagen per jaar
07: 13e maand: Nee, 1x bonus a 1500 euro
08: Bruto maand salaris: 5965 (inclusief 26 procent ploegentoeslag i.v.m. ploegendienst)
09: Netto maand salaris: 3893 (inclusief 115 euro reiskosten)
10: Overuren betaald: Ja of tijd voor tijd. Dit mag ik zelf kiezen
11: Werkervaring: 7 jaar in deze branche
12: Goodies: telefoon, pensioenregeling en collectieve zorgverzekering
13: Tevreden?: Ja
14: (Door)Groei mogelijkheden: Ja
Dat is zeer mooi!

Heb je wel gechecked hoe het staat met je pensioenregeling? Je netto lijkt hoog voor je bruto, mogelijk dat jij en je werkgever niet zoveel bijdragen omdat het maximum pensioengevend salaris laag zit. Vooral in sectoren waar deze hoge salarissen niet vaak voorkomen kan je al snel tegen het plafond zitten, gevolg is dat je een pensioengat krijgt. Dit heb ik bij mijn vorige werkgever zelf meegemaakt.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  maandag 21 januari 2019 @ 20:04:25 #123
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_184539138
Bij ons bouwt men geen pensioen op over de ploegendienst toeslag. Dat maakt inderdaad een hoop uit.
Goede tip om daar eens verder naar te kijken.
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 21 januari 2019 @ 21:26:48 #124
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_184541210
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 13:16 schreef Kaizen_ het volgende:
Wederom een nieuw topic deel geopend.

Wat willen we weten?

01: Bedrijfstak: overheid
02: Functie: scrum master
03: Opleiding: WO plus vakcursussen
04: Leeftijd: 36
05: Aantal uren per week dat je werkt: 36,5
06: Aantal vakantiedagen: 24
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: 3950
09: Netto maand salaris: 2675
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 9 jaar waarvan 6 jaar op hbo- of wo-niveau
12: Goodies: flexibele werktijden, cafetariaregeling, soms een opleiding vergoed
13: Tevreden?: Ja
14: (Door)Groei mogelijkheden: weinig, er moet een vacature openstaan, zo lang dat niets oplevert, blijf ik in mijn schaal
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  maandag 21 januari 2019 @ 22:34:08 #125
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_184542725
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 17:26 schreef Mikrubluk het volgende:
01: Bedrijfstak: Logistiek
02: Functie: Leidinggevende functie
03: Opleiding: MBO 2, werkzaamheden van de functie zijn HBO werk en denkniveau
04: Leeftijd: 29
05: Aantal uren per week dat je werkt: 36
06: Aantal vakantiedagen: 27 standaard. Alle feestdagen die doordeweeks vallen als ik niet aan het werk ben krijg ik een vrije dag van de baas hierdoor gemiddeld 30 a 32 dagen per jaar
07: 13e maand: Nee, 1x bonus a 1500 euro
08: Bruto maand salaris: 5965 (inclusief 26 procent ploegentoeslag i.v.m. ploegendienst)
09: Netto maand salaris: 3893 (inclusief 115 euro reiskosten)
10: Overuren betaald: Ja of tijd voor tijd. Dit mag ik zelf kiezen
11: Werkervaring: 7 jaar in deze branche
12: Goodies: telefoon, pensioenregeling en collectieve zorgverzekering
13: Tevreden?: Ja
14: (Door)Groei mogelijkheden: Ja
Dat is een heel mooi salaris!
Wat doe je precies? Logistiek is zo breed.
pi_184546682
Wat willen we weten?

01: Bedrijfstak: Bank en verzekeringswezen
02: Functie:Project Manager
03: Opleiding:HBO
04: Leeftijd:29
05: Aantal uren per week dat je werkt:40
06: Aantal vakantiedagen:28
07: 13e maand:ja
08: Bruto maand salaris: 4400
09: Netto maand salaris: 2950
10: Overuren betaald:nee
11: Werkervaring:8.5jaar
12: Goodies:Phone, Laptop
13: Tevreden?: ja
14: (Door)Groei mogelijkheden: genoeg
pi_184555113
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 17:26 schreef Mikrubluk het volgende:
01: Bedrijfstak: Logistiek
02: Functie: Leidinggevende functie
03: Opleiding: MBO 2, werkzaamheden van de functie zijn HBO werk en denkniveau
04: Leeftijd: 29
05: Aantal uren per week dat je werkt: 36
06: Aantal vakantiedagen: 27 standaard. Alle feestdagen die doordeweeks vallen als ik niet aan het werk ben krijg ik een vrije dag van de baas hierdoor gemiddeld 30 a 32 dagen per jaar
07: 13e maand: Nee, 1x bonus a 1500 euro
08: Bruto maand salaris: 5965 (inclusief 26 procent ploegentoeslag i.v.m. ploegendienst)
09: Netto maand salaris: 3893 (inclusief 115 euro reiskosten)
10: Overuren betaald: Ja of tijd voor tijd. Dit mag ik zelf kiezen
11: Werkervaring: 7 jaar in deze branche
12: Goodies: telefoon, pensioenregeling en collectieve zorgverzekering
13: Tevreden?: Ja
14: (Door)Groei mogelijkheden: Ja
Dat is geen secundaire arbeidsvoorwaarde, dat hoort iedereen te krijgen bij een fulltime dienstverband.
Miata is always the answer
  woensdag 23 januari 2019 @ 07:16:32 #128
42263 Staaf
Forum Pimp
pi_184566339
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 16:55 schreef Piles het volgende:

[..]

Dat inderdaad. Met wisselen van baan maak je de grootste stappen.
Zeker niet, ik was na 7 jaar in mijn eerste baan toe aan een nieuwe uitdaging, ik kreeg toen een nieuwe baan waar ik bruto minder verdiende dan daarvoor. Na 2 jaar weggegaan, toen mijn 3e baan met hetzelfde salaris. Na 1 jaar weggegaan en zit sinds kort in mijn 4e baan waar ik nu net zoveel verdien als wanneer ik bij mijn 1e baan was gebleven en was gestegen in de loonschaal. Daarnaast heb ik nu 4 uur reistijd per dag, en zijn de secundaire arbeidsvoorwaarden ook minder. Dus ik ben van deze zogenaamde ‘carrieremoves’ niks beter geworden. Ben trouwens WO opgeleid.
Sue Me
pi_184566420
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 07:16 schreef Staaf het volgende:

[..]

Zeker niet, ik was na 7 jaar in mijn eerste baan toe aan een nieuwe uitdaging, ik kreeg toen een nieuwe baan waar ik bruto minder verdiende dan daarvoor. Na 2 jaar weggegaan, toen mijn 3e baan met hetzelfde salaris. Na 1 jaar weggegaan en zit sinds kort in mijn 4e baan waar ik nu net zoveel verdien als wanneer ik bij mijn 1e baan was gebleven en was gestegen in de loonschaal. Daarnaast heb ik nu 4 uur reistijd per dag, en zijn de secundaire arbeidsvoorwaarden ook minder. Dus ik ben van deze zogenaamde ‘carrieremoves’ niks beter geworden. Ben trouwens WO opgeleid.
Ben je tandarts?
pi_184566469
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 16:30 schreef j669 het volgende:

[..]

Dat is geen secundaire arbeidsvoorwaarde, dat hoort iedereen te krijgen bij een fulltime dienstverband.
Dat vraag ik me af, in mijn cao staat dat in elk geval niet.
Als je parttimer bent is het dan slim om maandag vrij te hebben dat scheelt al 2 verlofdagen.
pi_184566496
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 07:37 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Dat vraag ik me af, in mijn cao staat dat in elk geval niet.
Als je parttimer bent is het dan slim om maandag vrij te hebben dat scheelt al 2 verlofdagen.
Een extra vrije dag als je roostervrij bent op een feestdag?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-01-2019 07:39:55 ]
pi_184566506
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 07:39 schreef MCH het volgende:

[..]

Een extra vrije dag als je roostervrij bent op een feestdag?
Als je wel zou werken zou dat in de cao vvt een verlofdag zijn ja.
pi_184566560
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 07:16 schreef Staaf het volgende:

[..]

Zeker niet, ik was na 7 jaar in mijn eerste baan toe aan een nieuwe uitdaging, ik kreeg toen een nieuwe baan waar ik bruto minder verdiende dan daarvoor. Na 2 jaar weggegaan, toen mijn 3e baan met hetzelfde salaris. Na 1 jaar weggegaan en zit sinds kort in mijn 4e baan waar ik nu net zoveel verdien als wanneer ik bij mijn 1e baan was gebleven en was gestegen in de loonschaal. Daarnaast heb ik nu 4 uur reistijd per dag, en zijn de secundaire arbeidsvoorwaarden ook minder. Dus ik ben van deze zogenaamde ‘carrieremoves’ niks beter geworden. Ben trouwens WO opgeleid.
Toch denk ik dat het door de bank genomen wel zo is. Door selectief vacatures uit te zoeken en goed te onderhandelen stijg je veel sneller in salaris dan wanneer je op je plek blijft. Mits je goed bent in je vak en iets te bieden hebt natuurlijk. Mijn meest recente overstap leverde 600 euro erbij op. Was ik blijven zitten dan had ik daar zeker 3 jaar over gedaan.
  woensdag 23 januari 2019 @ 11:06:29 #134
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_184569002
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 07:46 schreef Debuteer het volgende:

[..]

Toch denk ik dat het door de bank genomen wel zo is. Door selectief vacatures uit te zoeken en goed te onderhandelen stijg je veel sneller in salaris dan wanneer je op je plek blijft. Mits je goed bent in je vak en iets te bieden hebt natuurlijk. Mijn meest recente overstap leverde 600 euro erbij op. Was ik blijven zitten dan had ik daar zeker 3 jaar over gedaan.
Maar ja, heb je wel weer een nieuwe baan. Niet iedereen zit te wachten op nieuwe collega's enz. alles opnieuw leren en shit. Kans dat het tegenvalt is ook aanwezig. Kan ook allemaal beter zijn natuurlijk. :P
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_184569122
Het lijkt me sowieso wel goed om na een x aantal jaar van baan te wisselen. Zo blijkt je geprikkeld en vernieuwend. Genoeg collega's gezien die helemaal vastgeroest waren en niet meer open staan voor vernieuwing. Maar dat is ook persoonlijk natuurlijk.
pi_184571623
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 07:16 schreef Staaf het volgende:

[..]

Zeker niet, ik was na 7 jaar in mijn eerste baan toe aan een nieuwe uitdaging, ik kreeg toen een nieuwe baan waar ik bruto minder verdiende dan daarvoor. Na 2 jaar weggegaan, toen mijn 3e baan met hetzelfde salaris. Na 1 jaar weggegaan en zit sinds kort in mijn 4e baan waar ik nu net zoveel verdien als wanneer ik bij mijn 1e baan was gebleven en was gestegen in de loonschaal. Daarnaast heb ik nu 4 uur reistijd per dag, en zijn de secundaire arbeidsvoorwaarden ook minder. Dus ik ben van deze zogenaamde ‘carrieremoves’ niks beter geworden. Ben trouwens WO opgeleid.
Niet elke overstap leidt natuurlijk tot grote financiële sprongen. Maar over het algemeen stijg je sneller omdat je opnieuw kunt onderhandelen (in plaats van een vast periodiekje bij een cao). Afhankelijk van je achtergrond, ervaring en kennis en kunde, maar je marktwaarde kan sneller stijgen dan (de waarde van) je arbeidsvoorwaarden.

Ik zit ook in m'n 4e baan en mijn startstartsalaris is verdubbeld. Dat was niet gebeurd als ik bij de 1e werkgever was gebleven en (zonder promotie) alleen elk jaar genoegen moest nemen met het vaste periodiekje.

Jij bent 10 jaar aan het werk en je salaris is nu even hoog als 10 jaar terug. Ik ben dan benieuwd wat voor keuzes je dan hebt gemaakt en waarom.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_184597638
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 03:58 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Als je hoog opgeleid bent ja, voor mbo'ers gaat dat niet op.
Dat zou weleens kunnen ja. Ik had een collega die z'n vaste dienstverband opzegde omdat 'ie ergens anders meer kon verdienen. Na een half jaar kreeg hij daar geen verlenging.... Dan zit je ook mooi...
pi_184634126
Jaren terug een keer gepost, volgens mij, maar kon zo snel niets terugvinden.

01: Bedrijfstak: Zorg (cao GHZ)
02: Functie: Adviseur Planning & Control
03: Opleiding: Master Strategic Management
04: Leeftijd: 33
05: Aantal uren per week dat je werkt: 36
06: Aantal vakantiedagen: 201 uur (net geen 28 dus)
07: 13e maand: Eindejaarsuitkering 7,05% (bruto = bijna netto ivm karige reiskostenregeling)
08: Bruto maand salaris: ¤ 4303
09: Netto maand salaris: ¤ 2720 (excl ¤104 reiskostenvergoeding)
10: Overuren betaald: tijd voor tijd
11: Werkervaring: 7 jaar (4,5 jaar bij deze werkgever)
12: Goodies: alleen noodzakelijkheden als laptop & telefoon. Flexibel met werktijden, thuiswerken etc
13: Tevreden?: Ja
14: (Door)Groei mogelijkheden: Weinig qua functie, voldoende komende tijd voor mij. Groei en ontwikkeling in huidge rol is zeker nog mogelijk.
Zeker tevreden, bewust gekozen om hier te blijven afgelopen jaar. Stabiele omgeving, leuke collega's en veel mogelijkheden om nog te verbeteren. Afgelopen jaar vader geworden en de vrijheid en omgeving zijn voor mij nu van eerste belang, over een paar jaar eens kijken welke kant ik mij echt verder wil ontwikkelen :)
All management is Strategic Management.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 17:42:20 #139
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_184635866
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 13:25 schreef baskick het volgende:

[..]

Niet elke overstap leidt natuurlijk tot grote financiële sprongen. Maar over het algemeen stijg je sneller omdat je opnieuw kunt onderhandelen (in plaats van een vast periodiekje bij een cao). Afhankelijk van je achtergrond, ervaring en kennis en kunde, maar je marktwaarde kan sneller stijgen dan (de waarde van) je arbeidsvoorwaarden.

Ik zit ook in m'n 4e baan en mijn startstartsalaris is verdubbeld. Dat was niet gebeurd als ik bij de 1e werkgever was gebleven en (zonder promotie) alleen elk jaar genoegen moest nemen met het vaste periodiekje.

Jij bent 10 jaar aan het werk en je salaris is nu even hoog als 10 jaar terug. Ik ben dan benieuwd wat voor keuzes je dan hebt gemaakt en waarom.
Ligt er dus vooral aan hoe goed de onderhandelingspositie bij je eerste werkgever is en of daar redelijke promoties (inclusief salarisstijgingen) worden uitgedeeld zodat je inkomen in gelijke stappen meegroeit met je marktwaarde. Dat is niet voor elke werkgever het geval; er zijn plekken waar je ongeveer 1 mogelijkheid tot onderhandelen hebt en dat is bij indiensttreding en er zijn plaatsen waar ze niet vreemd opkijken als je elk halfjaar of jaar gaat zitten om over je taken, verantwoordelijkheden en salaris te praten.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 28 januari 2019 @ 10:26:00 #140
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_184669089
Zo, laat ik ook weer eens een update plaatsen, er is inmiddels het eea veranderd.

30 augustus 2017 - En dit is het nu, Per 1 januari 2019
01: Bedrijfstak: Metaal / Elektro
02: Functie: Binnendienst medewerker
03: Opleiding: MBO
04: Leeftijd: 33 -34
05: Aantal uren per week: 24 - 32
06: Aantal vakantiedagen: 17 (gelijk aan 30 bij ft.) - 220 uur = 6.9 weken van 32uur, waarvan 6.5 dagen gespaard met ATV ( ik werk 32 uur en krijg er 31 betaald, 1 uur per week spaar ik)
07: 13e maand: nee, maar wel een dikke winstdeling (deze wordt meer gespekt nu ik meer uren ben gaan werken. Bruto komt het ongeveer ¤1500,- hoger uit dan toen ik nog 24 uur werkte)
08: Bruto maand salaris: ¤1680,= - ¤2486,= (¤1864.50 bij 24uur, voor de vergelijking)
09: Netto maand salaris:¤1485,= (incl. reiskosten vergoeding) - ¤2013,= (incl. reiskosten vergoeding) (¤1560,= bij 24uur, voor de vergelijking)
10: Overuren betaald: Tijd voor tijd
11: Werkervaring: 10 jaar - 12 jaar
12: Goodies:Geen, maar wel redelijke secundaire arbeids voorwaarden zoals een Overlijdingsrisico verzekering en pensioensregeling ed.
13: Tevreden?: Over het algemeen wel! Flexibel bedrijf en hele leuke collega's. Maar na zo een tijd wil ik wel eens zien wat er nog meer te doen is. Hier of elders.

Ik ben in 2018 bezig geweest met het zoeken naar een nieuwe baan ivm het missen van nieuwe impulsen en uitdagingen. Aangezien ik super toffe collegas heb was dit een hele moeilijke keuze en het deed mij ook echt pijn. Ik heb er voor gekozen om mijn manager in vertrouwen te nemen en dit heeft mij geen windeieren gelegd. Nu een jaar later heb ik 5 aanboden afgewezen omdat er wel iets was wat mijn intuïtie zei om er niet mee verder te gaan en omdat het mij niet het wauw gevoel gaf wat wel mijn harde eis is.
Nu heb ik alweer een goede beoordeling en gaan er dingen veranderen. Natuurlijk zijn het maar woorden en moet ik nog maar zien of het gaat gebeuren, ik geef ze 3 maanden de tijd om eea in werking te zetten. Ik zal er zelf ook flink gas op gaan geven.
  maandag 28 januari 2019 @ 12:20:17 #141
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_184670691
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 10:26 schreef kniftyhooker het volgende:
Zo, laat ik ook weer eens een update plaatsen, er is inmiddels het eea veranderd.

30 augustus 2017 - En dit is het nu, Per 1 januari 2019
01: Bedrijfstak: Metaal / Elektro
02: Functie: Binnendienst medewerker
03: Opleiding: MBO
04: Leeftijd: 33 -34
05: Aantal uren per week: 24 - 32
06: Aantal vakantiedagen: 17 (gelijk aan 30 bij ft.) - 220 uur = 6.9 weken van 32uur, waarvan 6.5 dagen gespaard met ATV ( ik werk 32 uur en krijg er 31 betaald, 1 uur per week spaar ik)
07: 13e maand: nee, maar wel een dikke winstdeling (deze wordt meer gespekt nu ik meer uren ben gaan werken. Bruto komt het ongeveer ¤1500,- hoger uit dan toen ik nog 24 uur werkte)
08: Bruto maand salaris: ¤1680,= - ¤2486,= (¤1864.50 bij 24uur, voor de vergelijking)
09: Netto maand salaris:¤1485,= (incl. reiskosten vergoeding) - ¤2013,= (incl. reiskosten vergoeding) (¤1560,= bij 24uur, voor de vergelijking)
10: Overuren betaald: Tijd voor tijd
11: Werkervaring: 10 jaar - 12 jaar
12: Goodies:Geen, maar wel redelijke secundaire arbeids voorwaarden zoals een Overlijdingsrisico verzekering en pensioensregeling ed.
13: Tevreden?: Over het algemeen wel! Flexibel bedrijf en hele leuke collega's. Maar na zo een tijd wil ik wel eens zien wat er nog meer te doen is. Hier of elders.

Ik ben in 2018 bezig geweest met het zoeken naar een nieuwe baan ivm het missen van nieuwe impulsen en uitdagingen. Aangezien ik super toffe collegas heb was dit een hele moeilijke keuze en het deed mij ook echt pijn. Ik heb er voor gekozen om mijn manager in vertrouwen te nemen en dit heeft mij geen windeieren gelegd. Nu een jaar later heb ik 5 aanboden afgewezen omdat er wel iets was wat mijn intuïtie zei om er niet mee verder te gaan en omdat het mij niet het wauw gevoel gaf wat wel mijn harde eis is.
Nu heb ik alweer een goede beoordeling en gaan er dingen veranderen. Natuurlijk zijn het maar woorden en moet ik nog maar zien of het gaat gebeuren, ik geef ze 3 maanden de tijd om eea in werking te zetten. Ik zal er zelf ook flink gas op gaan geven.
Aardig salaris voor een 32- uur werkweek met een mbo papiertje.
pi_184670854
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 12:20 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Aardig salaris voor een 32- uur werkweek met een mbo papiertje.
Tegenwoordig is het soms beter om een MBO papiertje te hebben in een vakgebied waar te weinig mensen zijn, dan een WO in vrijetijdsmanagement.
  maandag 28 januari 2019 @ 12:50:01 #143
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_184671177
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 12:31 schreef Lafoy het volgende:

[..]

Tegenwoordig is het soms beter om een MBO papiertje te hebben in een vakgebied waar te weinig mensen zijn, dan een WO in vrijetijdsmanagement.
Ja maar dan noem je ook een WO studie...

Welke opleiding heb jij exact gedaan?
  maandag 28 januari 2019 @ 13:28:07 #144
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_184671916
quote:
Aardig salaris voor een 32- uur werkweek met een mbo papiertje.
Ja en dat MBO papiertje is niet eens zo heel relevant voor wat ik hier doe. Leuk dat ik een MBO opleiding gedaan heb, maar toepasbaar? Niet echt.
En het salaris is zeker niet slecht, maar gezien de kennis die ik moet hebben om mijn werk uit te kunnen voeren is het niet heel vreemd in deze sector.
^O^

En daarnaast heb ik wat trainingen gedaan en heb ik laten zien wat ik in mijn mars heb. Blijkbaar bevalt dat ook en pas ik goed in dit plaatje.
pi_184672042
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 12:50 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Ja maar dan noem je ook een WO studie...

Welke opleiding heb jij exact gedaan?
Ook wel eentje die altijd hoog in de rijtjes van lage startsalarissen en lage baangarantie staat. Gelukkig wel altijd hard gewerkt naast mijn studie, veel nevenactiviteiten en bestuurservaring, waardoor ik nu juist het tegendeel van die lijstjes bewijs :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 29 januari 2019 @ 19:03:06 #146
104963 ETA
European Travel Author
pi_184697768
Vraagje aan salarisexperts. Ze hebben bij ons de CAO omgegooid. Situatie voorheen:

2018
- Salaris op basis van 38-uur
- Werkweken van 40 uur, de 2 extra uren wordt omgezet naar ATV (11,5 dag)

2019
- Salaris nu op basis van 40-uur, bruto salaris is identiek als voorheen.
- Geen ATV dagen meer
- Een vakantiebudget gekregen waarbij we 11,5 dagen kunnen kopen

In feite lever je ATV dagen in voor een budget waarbij je exact hetzelfde aantal dagen kan terugkopen, dus het lijkt geen invloed te hebben. Voordeel is dat je nu in principe je ATV kan verkopen, ook hoef je niet tot einde van het jaar te wachten om het budget uit te laten keren in geld.

Echter zie je wel een lagere uurloon staan op mijn salarisstrookje. Ik vraag mij af of het nadelige gevolgen kan hebben. Voor zover zie ik geen nadelen.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_184703097
01: Bedrijfstak: Detachering IT
02: Functie: Design Manager
03: Opleiding: HBO Communicatie
04: Leeftijd: 27
05: Aantal uren per week dat je werkt: 40
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: ¤ 4.000
09: Netto maand salaris: ¤ 2.300
10: Overuren betaald: -
11: Werkervaring: 1,5 jaar in deze rol (totaal 8)
12: Goodies: Laptop en lease-auto
13: Tevreden?: Zeker
14: (Door)Groei mogelijkheden: Ja, de stap richting management is voor beide partijen goed bevallen. Nu ligt het plan op tafel om volgend jaar partner te worden.
Donnes a la bouche, suce ma barbe à papa
pi_184703148
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 19:03 schreef ETA het volgende:
Vraagje aan salarisexperts. Ze hebben bij ons de CAO omgegooid. Situatie voorheen:

2018
- Salaris op basis van 38-uur
- Werkweken van 40 uur, de 2 extra uren wordt omgezet naar ATV (11,5 dag)

2019
- Salaris nu op basis van 40-uur, bruto salaris is identiek als voorheen.
- Geen ATV dagen meer
- Een vakantiebudget gekregen waarbij we 11,5 dagen kunnen kopen

In feite lever je ATV dagen in voor een budget waarbij je exact hetzelfde aantal dagen kan terugkopen, dus het lijkt geen invloed te hebben. Voordeel is dat je nu in principe je ATV kan verkopen, ook hoef je niet tot einde van het jaar te wachten om het budget uit te laten keren in geld.

Echter zie je wel een lagere uurloon staan op mijn salarisstrookje. Ik vraag mij af of het nadelige gevolgen kan hebben. Voor zover zie ik geen nadelen.
Wel een slechte deal die nieuwe cao. Je gaat er dus praktisch gewoon op achteruit.
  dinsdag 29 januari 2019 @ 23:45:23 #149
468509 _--_
In varietate concordia
pi_184703209
Deze maand 460 euro verdiend, hoogste salaris ooit. Blijft voorlopig ook boven staan. Feestdagen zijn voorbij.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_184705726
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 23:38 schreef DeKstro het volgende:
01: Bedrijfstak: Detachering IT
02: Functie: Design Manager
03: Opleiding: HBO Communicatie
04: Leeftijd: 27
05: Aantal uren per week dat je werkt: 40
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: ¤ 4.000
09: Netto maand salaris: ¤ 2.300
10: Overuren betaald: -
11: Werkervaring: 1,5 jaar in deze rol (totaal 8)
12: Goodies: Laptop en lease-auto
13: Tevreden?: Zeker
14: (Door)Groei mogelijkheden: Ja, de stap richting management is voor beide partijen goed bevallen. Nu ligt het plan op tafel om volgend jaar partner te worden.
Aardig verschil tussen bruto -> netto, dure auto toevallig? :+
  woensdag 30 januari 2019 @ 09:20:18 #151
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_184706287
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2019 23:38 schreef DeKstro het volgende:
01: Bedrijfstak: Detachering IT
02: Functie: Design Manager
03: Opleiding: HBO Communicatie
04: Leeftijd: 27
05: Aantal uren per week dat je werkt: 40
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: ¤ 4.000
09: Netto maand salaris: ¤ 2.300
10: Overuren betaald: -
11: Werkervaring: 1,5 jaar in deze rol (totaal 8)
12: Goodies: Laptop en lease-auto
13: Tevreden?: Zeker
14: (Door)Groei mogelijkheden: Ja, de stap richting management is voor beide partijen goed bevallen. Nu ligt het plan op tafel om volgend jaar partner te worden.
Je bent op je 19e begonnen?
  woensdag 30 januari 2019 @ 09:20:31 #152
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_184706294
quote:
Wat willen we weten?

01: Bedrijfstak: overheid
02: Functie: inspecteur
03: Opleiding: hbo maritieme richting met specialisatie havenlogistiek
04: Leeftijd: 32
05: Aantal uren per week dat je werkt: 40
06: Aantal vakantiedagen: 45 dagen, werk 40u maar krijg 36u betaald. Hierdoor bouw ik extra vakantie op.
07: 13e maand: eindejaarsuitkering 8,3% van bruto salaris.
08: Bruto maand salaris: ¤3944,44
09: Netto maand salaris: ¤2700-¤3100 wisselend van vergoedingen.
09a:vergoedingen: dagvergoeding
Lunchvergoeding, dinervergoeding, wasvergoeding, belastend werk vergoeding, ort vergoeding, bhv vergoeding.
10: Overuren betaald: ja
11: Werkervaring: 6 jaar
12: Goodies: telefoon en laptop van de zaak, en dienstauto (geen privégebruik),
13: Tevreden?: zeker tevredem
14: (Door)Groei mogelijkheden: kan nog senior worden, dan coördinator dan teamleider en directeur etc. Plus veel arbeidskansen bij andere overheden en bedrijven.
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_184711315
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2019 08:32 schreef sandertjuh het volgende:

[..]

Aardig verschil tussen bruto -> netto, dure auto toevallig? :+
Klopt, lease boven m'n budget. Dus kleine eigen bijdrage ook.

quote:
5s.gif Op woensdag 30 januari 2019 09:20 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Je bent op je 19e begonnen?
Feitelijk wel. Op mijn 19de gestart met m'n eigen zaakje, na die te hebben verkocht in deze functie terechtgekomen (met ook weer 'ondernemers-perspectief').
Donnes a la bouche, suce ma barbe à papa
pi_184729123
Ik ben manager in een Belgisch filiaal van een keten/groep. Ik hoor dat mijn loon zeer laag is ondanks dat ik er al 5 jaar werk. Dit is de berekening van mijn laatste loon van december 2018.

Ik pen het hier even neer:
Bruto maandloon: ¤2494,16
RSZ (kan een klein beetje verschillen per maand): - ¤329,78

Totaal bruto: ¤2164,38
Bedrijfsvoorheffing (ook hier kan een klein beetje verschil in zitten per maand): -¤507,35

Subtotaal: ¤1657,03
Fietsvergoeding (kan ook wel wat verschillen): ¤54,06

Totaal netto maandloon: ¤1711,09
Cindy De Vuyst
  donderdag 31 januari 2019 @ 22:45:02 #155
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_184742114
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 12:49 schreef einzeinz het volgende:
Ik ben manager in een Belgisch filiaal van een keten/groep. Ik hoor dat mijn loon zeer laag is ondanks dat ik er al 5 jaar werk. Dit is de berekening van mijn laatste loon van december 2018.

Ik pen het hier even neer:
Bruto maandloon: ¤2494,16
RSZ (kan een klein beetje verschillen per maand): - ¤329,78

Totaal bruto: ¤2164,38
Bedrijfsvoorheffing (ook hier kan een klein beetje verschil in zitten per maand): -¤507,35

Subtotaal: ¤1657,03
Fietsvergoeding (kan ook wel wat verschillen): ¤54,06

Totaal netto maandloon: ¤1711,09
Weet niet of de lonen in NL vergelijkbaar zijn. Maar voor t vergelijken misschien handig om te vermelden hoeveel mensen je aanstuurt, welke branche enz
pi_184743841
België 2017, 40% 2000 netto. https://www.demorgen.be/e(...)-gemiddeld-ba084ed4/

3401 bruto gemiddeld, 2049 houd je over als je gehuwd bent.

Modaal Nederland 2017:
Het modaal inkomen 2017 volgens het CPB is ¤ 37.000.
Per maand is dit bruto ¤ 2.855 en netto ongeveer ¤ 2.152.
pi_184751678
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 00:01 schreef investeerdertje het volgende:
België 2017, 40% 2000 netto. https://www.demorgen.be/e(...)-gemiddeld-ba084ed4/

3401 bruto gemiddeld, 2049 houd je over als je gehuwd bent.

Modaal Nederland 2017:
Het modaal inkomen 2017 volgens het CPB is ¤ 37.000.
Per maand is dit bruto ¤ 2.855 en netto ongeveer ¤ 2.152.
Is toch ook echt helemaal niks he, je zou er maar een heel gezin van moeten voeden...
pi_184753430
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 13:20 schreef FrituurVetPet het volgende:

[..]

Is toch ook echt helemaal niks he, je zou er maar een heel gezin van moeten voeden...
Bij een gezin zijn er meestal wel 2 personen die inkomen verdienen. Dus dat scheelt ook al.
pi_184753667
Weet niet meer wanneer ik mijn laatste lijstje heb gepost, tijd voor een nieuwe dus :)

01: Bedrijfstak: IT (gedetacheerd)
02: Functie: System Engineer
03: Opleiding: MBO ICT Beheerder niveau 4
04: Leeftijd: 30
05: Aantal uren per week dat je werkt: 40
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: ¤ 3.600 + ¤400 stand-by vergoeding
09: Netto maand salaris: ¤ 2.500
10: Overuren betaald: Ja, tijd voor tijd of uit laten betalen
11: Werkervaring: 9 jaar ongeveer, redelijk vroeg begonnen :)
12: Goodies: Valt tegen, opleidingsbudget, wat uitjes en een lease auto
13: Tevreden?: Zit bij een leuke klant en een hele leuke opdracht, met mijn eigen werkgever heb ik verder niet zo heel veel te maken (en heb ik er ook niet zoveel mee).
14: (Door)Groei mogelijkheden: Extra salaris door middel van halen certificaten.

[ Bericht 2% gewijzigd door sandertjuh op 01-02-2019 15:33:45 ]
  vrijdag 1 februari 2019 @ 15:25:11 #160
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_184753963
01: Bedrijfstak: Accountancy (controle)
02: Functie: Junior Manager
03: Opleiding: Universiteit (Bachelor, Master en Post-Master Accountancy)
04: Leeftijd: 26
05: Aantal uren per week dat je werkt: 36 (fulltime is bij ons 40)
06: Aantal vakantiedagen: 26,1 (o.b.v. fulltime 29)
07: 13e maand: Nee. Wel winstdeling indien resultaat het toelaat. Ook niet-ziek-zijn-bonus van 600 euro per half jaar
08: Bruto maand salaris: 3.218 (o.b.v. fulltime 3.575)
09: Netto maand salaris: 2.128
10: Overuren betaald: In eerste instantie tijd voor tijd, kan ook uitbetalen tegen 150%
11: Werkervaring: zo'n 8,5 jaar (begonnen op m'n 18e met deeltijd-Bachelor)
12: Goodies: lease-auto (betaal ik wel aardig wat voor privé-gebruik), telefoon, laptop, zo nu en dan reisjes naar buitenland. Praktijkstage tot RA is niet echt een goodie maar ach
13: Tevreden?: Ja. Werkdruk wordt wel steeds groter binnen de accountancy (ook buiten busy season) en de IT is hier niet super geregeld, maar ik ga nog met veel plezier aan het werk. Wordt ook steeds vaker betrokken bij andere zaken naast mijn "reguliere" werkzaamheden dus dat vind ik ook gaaf.
14: (Door)Groei mogelijkheden: Ja, genoeg. Ben net junior manager en zou over 2 jaar manager kunnen worden. Weet alleen nog niet of ik dat (dan) al wil.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_184759527
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 22:45 schreef kloon_bassie het volgende:

[..]

Weet niet of de lonen in NL vergelijkbaar zijn. Maar voor t vergelijken misschien handig om te vermelden hoeveel mensen je aanstuurt, welke branche enz
Voor januari had ik een gelijkaardig loon, was 1723 euro deze maand.
Ik stuur 6 mensen aan. Die mensen hebben minder dan mij.
Cindy De Vuyst
  zaterdag 2 februari 2019 @ 00:00:24 #162
479054 Bugno2
Campeone del Mondo
pi_184764175
[quote]
01: Bedrijfstak: Recruitment: Functie: Head of Business Development
03: Opleiding: HBO CE, YOLO
04: Leeftijd: 36
05: Aantal uren per week dat je werkt: 40
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: Nee.
08: Bruto maand salaris: 7500
09: Netto maand salaris: 4100
10: Overuren betaald: No way
11: Werkervaring: 11 jaar
12: Goodies: lease-auto, tel, laptop, tijd in kunnen delen wat je wil.
13: Tevreden?: Ja. Nieuwe baan, ben benieuwd of alles zo is als beloofd, maar lijkt errug positief.
14: (Door)Groei mogelijkheden: Mwoah, enige stap hoger zijn twee founders, dus direct niet. Maar eigenaren willen uit de operatie stappen, dus kansen op "owner" zijn zijn er wel.
  zaterdag 2 februari 2019 @ 00:54:55 #163
289141 Kaji
Debiele homofiele joodse neger
pi_184765318
01: Bedrijfstak: Klantenservice/marktonderzoek
02: Functie: Service agent
03: Opleiding: WO (nutteloze studie)
04: Leeftijd: 38
05: Aantal uren per week dat je werkt: 20
06: Aantal vakantiedagen: geen idee, genoeg
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 1200
09: Netto maand salaris: 1000
10: Overuren betaald: ja
11: Werkervaring: in deze branche 7 jaar
12: Goodies: kerstpakket
13: Tevreden?: redelijk, ben blij met veel vrije tijd en meer dan genoeg geld, het werk is inhoudelijk echter niet erg uitdagend
14: (Door)Groei mogelijkheden: niet echt iets dat ik ambieer
Alle mensen zijn voortdurend ontevreden.
pi_184768678
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Official ESF Kreviewer zaterdag 2 februari 2019 @ 10:38:25 #165
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_184768769
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 10:32 schreef euinst het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In welk land betaal je maar 15% belasting op je salaris?
  Official ESF Kreviewer zaterdag 2 februari 2019 @ 10:44:29 #166
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_184768863
01: Bedrijfstak: IT
02: Functie: (intern) consultant
03: Opleiding:HBO
04: Leeftijd:40
05: Aantal uren per week dat je werkt:40
06: Aantal vakantiedagen:33
07: 13e maand:nee
08: Bruto maand salaris: 4300
09: Netto maand salaris: 2750 (plus standby dienst 200)
10: Overuren betaald:nee
11: Werkervaring: 22 jaar
12: Goodies: leaseauto, telefoon, Laptop.
13: Tevreden?: Ach. Wel over de voorwaarden. Veel vrijheid. Vaak thuiswerken.
14: (Door)Groei mogelijkheden: genoeg. Maar niet veel qua salaris.
pi_184768870
quote:
5s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 10:38 schreef Kreator het volgende:

[..]

In welk land betaal je maar 15% belasting op je salaris?
Hier is het Europese belastingstelsel van toepassing, niet een nationaal stelsel.
Het Europese stelsel bestaat uit 15 schijven, waarvan de eerste 3 belangrijkste onder de 10% zitten. Mijn laatst verdiende geld valt op 40%, de hoogste schijf is 45%.
  Official ESF Kreviewer zaterdag 2 februari 2019 @ 10:51:01 #168
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_184768967
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 10:44 schreef euinst het volgende:

[..]

Hier is het Europese belastingstelsel van toepassing, niet een nationaal stelsel.
Het Europese stelsel bestaat uit 15 schijven, waarvan de eerste 3 belangrijkste onder de 10% zitten. Mijn laatst verdiende geld valt op 40%, de hoogste schijf is 45%.
Nice. Dat doe je dan goed! Van zo'n salaris kun je je eigen verzekeringen wel betalen lijkt me.
pi_184769489
Zo, ik wil ook wel dat Europese belastingstelsel :9~
  zaterdag 2 februari 2019 @ 13:58:07 #170
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_184772457
01: Bedrijfstak: Investment Management
02: Functie: Analyst
03: Opleiding: HBO (niet afgemaakt)
04: Leeftijd: 31
05: Aantal uren per week dat je werkt: 36
06: Aantal vakantiedagen: 36
07: 13e maand: ja
08: Bruto maand salaris: 3800
09: Netto maand salaris: 2700
10: Overuren betaald: Ja
11: Werkervaring: 6 jaar
12: Goodies: Telefoon, Laptop, reiskosten volledig vergoed, opleidingen vergoed en premievrij pensioen
13: Tevreden?: Net begonnen bij dit bedrijf, dus niets over te zeggen
14: (Door)Groei mogelijkheden: Ja, zeker.
The more debt, the better
  zaterdag 2 februari 2019 @ 14:08:45 #171
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_184772606
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 00:00 schreef Bugno2 het volgende:
[quote]
01: Bedrijfstak: Recruitment: Functie: Head of Business Development
03: Opleiding: HBO CE, YOLO
04: Leeftijd: 36
05: Aantal uren per week dat je werkt: 40
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: Nee.
08: Bruto maand salaris: 7500
09: Netto maand salaris: 4100
10: Overuren betaald: No way
11: Werkervaring: 11 jaar
12: Goodies: lease-auto, tel, laptop, tijd in kunnen delen wat je wil.
13: Tevreden?: Ja. Nieuwe baan, ben benieuwd of alles zo is als beloofd, maar lijkt errug positief.
14: (Door)Groei mogelijkheden: Mwoah, enige stap hoger zijn twee founders, dus direct niet. Maar eigenaren willen uit de operatie stappen, dus kansen op "owner" zijn zijn er wel.
Is dat een basis salaris recruiter? Of is dat bij plaatsing van x kandidaten? Bereiken target?

Zou het als basis salaris erg hoog vinden. Zijn toch vaak schoolverlaters met een goede babbel.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zaterdag 2 februari 2019 @ 14:09:57 #172
479054 Bugno2
Campeone del Mondo
pi_184772621
quote:
99s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 14:08 schreef XL het volgende:

[..]

Is dat een basis salaris recruiter? Of is dat bij plaatsing van x kandidaten? Bereiken target?

Zou het als basis salaris erg hoog vinden. Zijn toch vaak schoolverlaters met een goede babbel.
Is basis. Ik ben zwlf geen recruiter, maar stuur straks team aan van 15 personen.
  zaterdag 2 februari 2019 @ 14:43:21 #173
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_184773076
01: Bedrijfstak: Risk management
02: Functie: Consultant
03: Opleiding: Wiskunde
04: Leeftijd: 25
05: Aantal uren per week dat je werkt: 40
06: Aantal vakantiedagen: 30
07: 13e maand: Vakantiegeld à 9.5%
08: Bruto maand salaris: 2825 + EUR 500 leasebudget (uitbetaling)
09: Netto maand salaris: 2850
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: Niet
12: Goodies: iPhone met onbeperkt internet + laptop (gebruik ik overigens alleen zakelijk)
13: Tevreden?: Salaris is prima, verder ben ik op zoek naar een andere baan.
14: (Door)Groei mogelijkheden: Staat redelijk vast
pi_184773104
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 14:43 schreef Holograph het volgende:
08: Bruto maand salaris: 2825 + EUR 500 leasebudget (uitbetaling)
09: Netto maand salaris: 2850
Hoe werkt dit, zelfs met die 500 leasebudget als netto salaris tellen zou ik niet op 2850 komen :? En dan moet je nog bijtelling ed gaan rekenen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2019 14:49:17 ]
  zaterdag 2 februari 2019 @ 14:51:34 #175
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_184773197
quote:
99s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 14:46 schreef CrashO het volgende:

[..]

Hoe werkt dit, zelfs met die 500 leasebudget als netto salaris tellen zou ik niet op 2850 komen :? En dan moet je nog bijtelling ed gaan rekenen.
Omdat ik elke maand ook nog die 9.5% vakantiegeld krijg uitgekeerd. Verder krijg ik een groot deel van die 500 EUR netto uitbetaald, dus dat is een klein feestje.
  zaterdag 2 februari 2019 @ 15:20:54 #176
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_184773651
quote:
99s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 14:46 schreef CrashO het volgende:

[..]

Hoe werkt dit, zelfs met die 500 leasebudget als netto salaris tellen zou ik niet op 2850 komen :? En dan moet je nog bijtelling ed gaan rekenen.
Hij laat het budget toch uitbetalen dus neem aan dat er dan geen auto met bijtelling is?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_184778864
Sowieso bizarre bruto netto verhouding, zal vast veel maandelijkse uitbetalingen zijn naast lease bijdrage, zoals persoonsgebonden budget, eindejaarsuitkering, vakantiegeld etc
dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.
pi_184790133
Bruto is dan natuurlijk eigenlijk wel hoger als daar het vakantiegeld en die uitbetaling bij komt.
pi_184790370
Vakantiegeld staat bij 13e maand vermeld maar ook bij het netto salaris bijgerekend.
pi_184790591
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 10:32 schreef euinst het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kost dat nou, AOV en pensioen particulier verzekeren?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_184790790
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 10:32 schreef euinst het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier klopt iets niet. De EU instellingen hebben een prima pensioen naar mijn weten (eindloon, hoog opbouwpercentage). Wat voor sociale zekerheid mist er?
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_184791074
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 12:09 schreef miro86 het volgende:

[..]

Hier klopt iets niet. De EU instellingen hebben een prima crimineel pensioen naar mijn weten (eindloon, hoog opbouwpercentage). Wat voor sociale zekerheid mist er?
pi_184793925
quote:
5s.gif Op zondag 3 februari 2019 11:55 schreef nostra het volgende:

[..]

Kost dat nou, AOV en pensioen particulier verzekeren?
Een deel loopt nog via een financieel/belastingadviseur. Alles bij elkaar rond de 1500.

quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 12:09 schreef miro86 het volgende:

[..]

Hier klopt iets niet. De EU instellingen hebben een prima pensioen naar mijn weten (eindloon, hoog opbouwpercentage). Wat voor sociale zekerheid mist er?
Op dit moment heb ik een zogenaamde korte aanstelling. Hierin zit geen ontslagbescherming en geen pensioen(fonds) of aow-opbouw. Je moet zelf constructies (laten) opzetten. Daarom ook een hoger bruto loon en mijn disclaimer dat je je daar niet op moet verkijken.
pi_184794072
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 15:10 schreef euinst het volgende:

[..]

Een deel loopt nog via een financieel/belastingadviseur. Alles bij elkaar rond de 1500.

[..]

Op dit moment heb ik een zogenaamde korte aanstelling. Hierin zit geen ontslagbescherming en geen pensioen(fonds) of aow-opbouw. Je moet zelf constructies (laten) opzetten. Daarom ook een hoger bruto loon en mijn disclaimer dat je je daar niet op moet verkijken.
Ah zo'n tijdelijk contract van max 6 jaar waarna je automatisch op straat terecht komt?
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_184794694
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 15:17 schreef miro86 het volgende:

[..]

Ah zo'n tijdelijk contract van max 6 jaar waarna je automatisch op straat terecht komt?
Het is inderdaad een contract met een fixed term en allerlei extra bepalingen van wat je daarna wel en niet kan doen.
pi_184796521
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 15:42 schreef euinst het volgende:

[..]

Het is inderdaad een contract met een fixed term en allerlei extra bepalingen van wat je daarna wel en niet kan doen.
Ah sorry ik ging uit van de regels die voor de andere 6 instellingen en agentschappen gelden waar je wel pensioen opbouwt, zelfs met een tijdelijk contract. Hoe bevalt het in Frankfurt? Hoe lang is een short term contract?
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_184799059
01: Bedrijfstak: ICT
02: Functie: Technische Consultant (intern)
03: Opleiding: HBO Informatica
04: Leeftijd: 24
05: Aantal uren per week dat je werkt: 40
06: Aantal vakantiedagen: 24
07: 13e maand: Nee, maar wel een winstuitkering van max. één bruto maandsalaris
08: Bruto maand salaris: 2750
09: Netto maand salaris: 2135 + 40 (voor thuis internet)
10: Overuren betaald: Ja
11: Werkervaring: 0, net afgestudeerd
12: Goodies: Laptop, 8% vakantiegeld, OV-kaart, gratis lunch, vergoeding thuis internet
13: Tevreden?: Net begonnen met werken bij dit bedrijf, tot nu toe dik tevreden!
14: (Door)Groei mogelijkheden: Ja, ik kan verschillende kanten op binnen het bedrijf

[ Bericht 3% gewijzigd door Brede_meneer op 04-02-2019 19:23:07 ]
pi_184799812
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 12:20 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Aardig salaris voor een 32- uur werkweek met een mbo papiertje.
Vind je?? Krap 2500,- bruto naar fulltime gerekend voor iemand in de metaal/elektro met 12 jaar werkervaring... Dat is ook nog eens een sector waar ze staan te springen om personeel.

Ik zie in dit topic mensen die meer verdienen die 10 jaar jonger zijn en vers van een opleiding komen....

Ik vind het aan de magere kant.
pi_184820200
Even geen zin om een heel rijtje in te vullen, maar wat vinden jullie een goed salaris voor een WO ingenieur, richting werktuigbouw/maritiem/lucht- en ruimtevaart met 7 jaar werkervaring? Ik ben vrij hoog begonnen en de eerste vijf jaar snel gestegen. Maar op een gegeven moment zijn betaalde overuren weggevallen, waardoor ik eigenlijk in m'n 3e werkjaar gepiekt heb qua inkomen.

Bij het overstappen naar andere banen is salaris elke keer weer een heikel punt. Ik zit nu op 4500 - 5000 bruto per maand en het kost me moeite om dat in salarisonderhandelingen bij nieuwe werkgevers ook te halen. Vorig jaar een stapje terug gedaan bij een overstap en nu bijna weer terug op m'n oude niveau. Het werk is alleen niet echt top, dus ik wil overstappen. Nu loop ik er weer tegenaan dat ik een stap terug zou moeten doen. Het is al meerdere keren geklapt op dit onderwerp.

Nu klink is als een enorme jobhopper, maar ik zit pas bij m'n tweede werkgever. :P
  maandag 4 februari 2019 @ 19:21:56 #190
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_184821241
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 18:42 schreef Schuifpui het volgende:
Even geen zin om een heel rijtje in te vullen, maar wat vinden jullie een goed salaris voor een WO ingenieur, richting werktuigbouw/maritiem/lucht- en ruimtevaart met 7 jaar werkervaring? Ik ben vrij hoog begonnen en de eerste vijf jaar snel gestegen. Maar op een gegeven moment zijn betaalde overuren weggevallen, waardoor ik eigenlijk in m'n 3e werkjaar gepiekt heb qua inkomen.

Bij het overstappen naar andere banen is salaris elke keer weer een heikel punt. Ik zit nu op 4500 - 5000 bruto per maand en het kost me moeite om dat in salarisonderhandelingen bij nieuwe werkgevers ook te halen. Vorig jaar een stapje terug gedaan bij een overstap en nu bijna weer terug op m'n oude niveau. Het werk is alleen niet echt top, dus ik wil overstappen. Nu loop ik er weer tegenaan dat ik een stap terug zou moeten doen. Het is al meerdere keren geklapt op dit onderwerp.

Nu klink is als een enorme jobhopper, maar ik zit pas bij m'n tweede werkgever. :P
Dan moet je op moeilijkere functies solliciteren
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_184821681
quote:
99s.gif Op maandag 4 februari 2019 19:21 schreef XL het volgende:

[..]

Dan moet je op moeilijkere functies solliciteren
Ik solliciteer nu over het algemeen op lead/senior engineer of technisch project management. Vaak wordt ik wel uitgenodigd, maar ook regelmatig heb ik te horen gekregen dat ik voor een lead engineer functie niet genoeg ervaring zou hebben, terwijl ik in dezelfde sector solliciteerde, maar een net iets ander product. In dat soort gevallen vraag ik me dan ook weleens af of ze überhaupt een kandidaat van buitenaf zullen vinden, maar goed.

Een stapje hierboven vind ik mezelf denk ik nog een maatje te klein. Dan zou je echt leiding moeten geven aan team van lead engineers of project managers en dat zie ik mezelf gewoon nog niet doen. Inhoudelijk vraag ik me af of ik dat wel leuk vind en daarnaast past me dat qua persoonlijkheid ook (nog) niet echt. Wat verder ook niet helpt, is dat ik vrij jong ben begonnen aan de TU, redelijk snel ben afgestudeerd en er daarnaast ook nog eens jong uitzie voor m'n leeftijd. :') :'(

Maar verder blijft de vraag staan wat een goed salaris is voor mijn functie/ervaring/leeftijd/opleiding. Referenties vinden is lastig. De loonwijzers komen bijvoorbeeld erg (onrealistisch) laag uit, zeg 3600.
  maandag 4 februari 2019 @ 20:11:16 #192
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_184822413
Schuifpui.. mijn ervaring is dat 4500- 5000 wel een beetje de max is bij een grootbingenieurs buro op dat functie nivo.. ik meen dat kleinere werkgevers ook zo rond dat bedrag zullen zitten..

Dus zo gek lijkt me het niet qua salaris..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  maandag 4 februari 2019 @ 20:11:57 #193
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_184822431
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 19:42 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Ik solliciteer nu over het algemeen op lead/senior engineer of technisch project management. Vaak wordt ik wel uitgenodigd, maar ook regelmatig heb ik te horen gekregen dat ik voor een lead engineer functie niet genoeg ervaring zou hebben, terwijl ik in dezelfde sector solliciteerde, maar een net iets ander product. In dat soort gevallen vraag ik me dan ook weleens af of ze überhaupt een kandidaat van buitenaf zullen vinden, maar goed.

Een stapje hierboven vind ik mezelf denk ik nog een maatje te klein. Dan zou je echt leiding moeten geven aan team van lead engineers of project managers en dat zie ik mezelf gewoon nog niet doen. Inhoudelijk vraag ik me af of ik dat wel leuk vind en daarnaast past me dat qua persoonlijkheid ook (nog) niet echt. Wat verder ook niet helpt, is dat ik vrij jong ben begonnen aan de TU, redelijk snel ben afgestudeerd en er daarnaast ook nog eens jong uitzie voor m'n leeftijd. :') :'(

Maar verder blijft de vraag staan wat een goed salaris is voor mijn functie/ervaring/leeftijd/opleiding. Referenties vinden is lastig. De loonwijzers komen bijvoorbeeld erg (onrealistisch) laag uit, zeg 3600.
Ik vond de stap van 60.000 naar daarboven (maar loondienst) ook een lastige. Je moet eigenlijk bij uitvoerend werk weg. Als je daartoe niet bereid bent freelancen. Het is best een som geld en daarboven moet je vaak verantwoordelijkheden gaan nemen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_184842999
Ik zit met 10 jaar civiele techniek ook op zo'n bedrag. Weet je, als je meer dan 5k per maand wil verdienen, moet je echt grotere afdelingen leiden, of richting projectmanagement of tendermanagement gaan, of echt iets speciaals kunnen. Zo is het wel waar ik werk.
pi_184846186
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 20:11 schreef Barreltje het volgende:
Schuifpui.. mijn ervaring is dat 4500- 5000 wel een beetje de max is bij een grootbingenieurs buro op dat functie nivo.. ik meen dat kleinere werkgevers ook zo rond dat bedrag zullen zitten..

Dus zo gek lijkt me het niet qua salaris..
Ik ben begonnen bij een klein bedrijf. Geen ingenieursbureau, maar een bedrijf dat een nieuw product in de markt aan het zetten was. Scale-up zeg maar. Daar ben ik heel snel gegroeid. Het werk was vooral wat concept engineeren en verder vooral project management. Het echte ingenieurswerk werd uitbesteed, verder veel bouwbegeleiding, testen en zorgen dat het product gerealiseerd werd.

Nu zit ik bij een groot bedrijf waar ik feitelijk het zelfde soort werk doe, maar dan met heel veel afdelingen om mij heen die veel werkzaamheden van mij overnemen in vergelijking met mijn vorige werkgever. In de praktijk voelt het vooral als tegenwerken en bureaucratie.

quote:
99s.gif Op maandag 4 februari 2019 20:11 schreef XL het volgende:

[..]

Ik vond de stap van 60.000 naar daarboven (maar loondienst) ook een lastige. Je moet eigenlijk bij uitvoerend werk weg. Als je daartoe niet bereid bent freelancen. Het is best een som geld en daarboven moet je vaak verantwoordelijkheden gaan nemen.
Freelancen overweeg ik ook. Zou waarschijnlijk zo bij m'n vorige werkgever wat kunnen doen.

Wat versta je onder verantwoordelijkheden? Bij m'n eerste werkgever had ik veel verantwoordelijkheid en rapporteerde ik direct aan de CEO. Ik deed klantcontact, leiding over een klein team (6 man - de rest van de engineers), bereidde feitelijk alle grote beslissingen voor en nam die beslissing met de baas in overleg. Nu doe ik hetzelfde soort werk, maar moet ik voor elke scheet 4 handtekeningen krijgen en een inkoopafdeling offertes aan laten vragen en dat soort geneuzel. Hier heb ik voor m'n gevoel nul verantwoordelijkheid en lijken ze ook niet te snappen dat je bij kleine bedrijven als relatief onervaren werknemer zoveel kan en mag doen. Hier ligt de verantwoordelijkheid bij de manager van mijn manager, die als laatste in de handtekeningsronde alles klakkeloos tekent. Wel verantwoordelijkheid op papier, maar volgens mij neemt hij dan weer weinig echte beslissingen. Zo'n baan ambieer ik dan ook weer niet echt.

Waarom ik solliciteer is zeker wel duidelijk he? :P
  zondag 10 februari 2019 @ 07:20:35 #196
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_184931413
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 23:07 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Ik ben begonnen bij een klein bedrijf. Geen ingenieursbureau, maar een bedrijf dat een nieuw product in de markt aan het zetten was. Scale-up zeg maar. Daar ben ik heel snel gegroeid. Het werk was vooral wat concept engineeren en verder vooral project management. Het echte ingenieurswerk werd uitbesteed, verder veel bouwbegeleiding, testen en zorgen dat het product gerealiseerd werd.

Nu zit ik bij een groot bedrijf waar ik feitelijk het zelfde soort werk doe, maar dan met heel veel afdelingen om mij heen die veel werkzaamheden van mij overnemen in vergelijking met mijn vorige werkgever. In de praktijk voelt het vooral als tegenwerken en bureaucratie.

[..]

Freelancen overweeg ik ook. Zou waarschijnlijk zo bij m'n vorige werkgever wat kunnen doen.

Wat versta je onder verantwoordelijkheden? Bij m'n eerste werkgever had ik veel verantwoordelijkheid en rapporteerde ik direct aan de CEO. Ik deed klantcontact, leiding over een klein team (6 man - de rest van de engineers), bereidde feitelijk alle grote beslissingen voor en nam die beslissing met de baas in overleg. Nu doe ik hetzelfde soort werk, maar moet ik voor elke scheet 4 handtekeningen krijgen en een inkoopafdeling offertes aan laten vragen en dat soort geneuzel. Hier heb ik voor m'n gevoel nul verantwoordelijkheid en lijken ze ook niet te snappen dat je bij kleine bedrijven als relatief onervaren werknemer zoveel kan en mag doen. Hier ligt de verantwoordelijkheid bij de manager van mijn manager, die als laatste in de handtekeningsronde alles klakkeloos tekent. Wel verantwoordelijkheid op papier, maar volgens mij neemt hij dan weer weinig echte beslissingen. Zo'n baan ambieer ik dan ook weer niet echt.

Waarom ik solliciteer is zeker wel duidelijk he? :P
Operationeel verantwoordelijkheid hebben is geen eindverantwoordelijkheid. Je bent het product wat je firma verkoopt. De winstmarge is het verschil tussen je uurloon en je tarief. Of nog slechter, je draagt bij aan een transactie. Indirect.

Je manager van je manager, die nu tekent heeft vermoedelijk een omzetverantwoordelijkheid. Dat is veel prettiger onderhandelen over je salaris. Hij verkoopt jullie product.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_185020815
01: Bedrijfstak: Bouw
02: Functie: DGA, Directeur
03: Opleiding: Milieukunde
04: Leeftijd: 50
05: Aantal uren per week dat je werkt: verschillend tussen de 30 en 80
06: Aantal vakantiedagen: niet bepaald, wanneer ik zin heb
07: 13e maand: nvt
08: Bruto maand salaris:niet belangrijk maar ruim boven balkenende norm
09: Netto maand salaris:
10: Overuren betaald:nee
11: Werkervaring: 20
12: Goodies: nvt
13: Tevreden?:ja
14: (Door)Groei mogelijkheden:nee
  Moderator donderdag 14 februari 2019 @ 21:29:42 #198
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_185020916
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2019 21:25 schreef luijno het volgende:
01: Bedrijfstak: Bouw
02: Functie: DGA, Directeur
03: Opleiding: Milieukunde
04: Leeftijd: 50
05: Aantal uren per week dat je werkt: verschillend tussen de 30 en 80
06: Aantal vakantiedagen: niet bepaald, wanneer ik zin heb
07: 13e maand: nvt
08: Bruto maand salaris:niet belangrijk maar ruim boven balkenende norm
09: Netto maand salaris:
10: Overuren betaald:nee
11: Werkervaring: 20
12: Goodies: nvt
13: Tevreden?:ja
14: (Door)Groei mogelijkheden:nee
heel goed en zo. Weetje. Maar het heet niet voor niks het salaristopic?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_185021067
Mijn salaris is natuurlijk opgebouwd uit meerdere elementen. Zo is er een vaste vergoeding en een niet vaste vergoeding(lees bv Winst). Vandaar geen bedrag maar een norm genoemd.
pi_185021156
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2019 21:36 schreef luijno het volgende:
Mijn salaris is natuurlijk opgebouwd uit meerdere elementen. Zo is er een vaste vergoeding en een niet vaste vergoeding(lees bv Winst). Vandaar geen bedrag maar een norm genoemd.
ruim boven balkenende norm is toch geen norm? :')
  donderdag 14 februari 2019 @ 21:54:44 #201
182871 Telates
Heer van Thebe
pi_185021429
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2019 21:36 schreef luijno het volgende:
Mijn salaris is natuurlijk opgebouwd uit meerdere elementen. Zo is er een vaste vergoeding en een niet vaste vergoeding(lees bv Winst). Vandaar geen bedrag maar een norm genoemd.
Maar winst(uitkering) is dan weer niet salaris, dus op zich is dat natuurlijk prima te splitsen zoals andere hier ook doen.
pi_185021474
Vertel mij waarom dat niet zo is. Gedeelte van winst gaat pensioen pot in en gedeelte word via dividend uitgekeerd.
pi_185021809
quote:
99s.gif Op zondag 10 februari 2019 07:20 schreef XL het volgende:

[..]

Operationeel verantwoordelijkheid hebben is geen eindverantwoordelijkheid. Je bent het product wat je firma verkoopt. De winstmarge is het verschil tussen je uurloon en je tarief. Of nog slechter, je draagt bij aan een transactie. Indirect.

Je manager van je manager, die nu tekent heeft vermoedelijk een omzetverantwoordelijkheid. Dat is veel prettiger onderhandelen over je salaris. Hij verkoopt jullie product.
Die is manager van een R&D afdeling. Daarmee heeft hij verantwoordelijkheid om te zorgen dat bepaalde zaken ontwikkeld worden, maar hoe je dat in een meetbaar iets uitdrukt, zou ik niet weten. Op onze afdeling wordt sowieso niet direct iets verdient, we moeten alleen zorgen dat de productie sneller, efficiënter, met minder mensen verloopt.
  donderdag 14 februari 2019 @ 22:39:50 #204
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_185022501
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2019 21:25 schreef luijno het volgende:
01: Bedrijfstak: Bouw
02: Functie: DGA, Directeur
03: Opleiding: Milieukunde
04: Leeftijd: 50
05: Aantal uren per week dat je werkt: verschillend tussen de 30 en 80
06: Aantal vakantiedagen: niet bepaald, wanneer ik zin heb
07: 13e maand: nvt
08: Bruto maand salaris:niet belangrijk maar ruim boven balkenende norm
09: Netto maand salaris:
10: Overuren betaald:nee
11: Werkervaring: 20
12: Goodies: nvt
13: Tevreden?:ja
14: (Door)Groei mogelijkheden:nee
vul dan niets in :')
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_185022568
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2019 22:11 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Die is manager van een R&D afdeling. Daarmee heeft hij verantwoordelijkheid om te zorgen dat bepaalde zaken ontwikkeld worden, maar hoe je dat in een meetbaar iets uitdrukt, zou ik niet weten. Op onze afdeling wordt sowieso niet direct iets verdient, we moeten alleen zorgen dat de productie sneller, efficiënter, met minder mensen verloopt.
Kwestie van de projecten die jij gedaan hebt/geleid hebt de efficiency voordelen voor het bedrijf te kwantificeren en je hebt een mooi startpunt voor een onderhandeling..
pi_185028399
01: Bedrijfstak:Gemeente
02: Functie:Adviseur
03: Opleiding: WO bachelor en master
04: Leeftijd:29
05: Aantal uren per week:32
06: Aantal vakantiedagen:16
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris:2830 (+ 17,05% IKB)
09: Netto maand salaris:2120 + reiskostenvergoeding
10: Overuren betaald:Tijd voor tijd
11: Werkervaring:2 jaar
12: Goodies:telefoon, laptop, IKB
13: Tevreden?: Zeker, leuk afwisselend werk in een leuk team.
14: (Door) groeimogelijkheden: absoluut. Ik hoef er niet eens om te vragen, ze worden me nog net niet opgedrongen. Ik krijg heel veel vertrouwen en vind dat ik voor slechts 2 jaar werkervaring al heel veel verantwoordelijkheden heb. Maar tot nu toe gaat het prima :)

[ Bericht 15% gewijzigd door essnhills op 15-02-2019 14:25:56 ]
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_185028704
Interessant om hier af en toe mee te lezen, dus dan ook maar eens een datapunt inschieten:

01: Bedrijfstak: Civiele techniek (kustwaterbouw & offshore)
02: Functie: Ingenieur & onderzoeker (specialistisch)
03: Opleiding: WO Civiele Techniek (TU Delft)
04: Leeftijd: 30
05: Aantal uren per week dat je werkt: 40 volgens contract (vaak tussen de 40-45, soms 50)
06: Aantal vakantiedagen: 34
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: +/- 4750¤ (incl. 250¤ aan WKR-potjes zoals bijdrage voor thuisinternet, -zorgkosten, -sparen en -duurzame mobiliteitsinvulling)
09: Netto maand salaris: +/- 3300¤ (incl. 250¤ netto vergoeding voor woon-werkverkeer)
10: Overuren betaald: Nee, tijd voor tijd (daardoor heb ik sinds kort de maximaal toegestane verlofreserve van zo’n 5 maanden bereikt)
11: Werkervaring: 7 jaar
12: Goodies: Laptop, telefoon, flexibele werktijden, winstuitkering (2% per jaar, pas 1x gehad), zeer goede buitenlandvergoeding (levert me gemiddeld voor de 6 - 10 weken per jaar netto zo’n 3 - 5 k¤ extra op)
13: Tevreden?: Zeker! Leuk werk, collega’s en salaris (samen met vriendin 6k¤ netto zonder kinderen). Heb een goede groei mogen doormaken door jaarlijks hoge beoordelingen (elk jaar zo’n 300¤ per maand). Heb een enkele keer buiten de deur gekeken (toch nieuwsgierig), maar daar wilden ze m’n huidige salaris niet bieden (terwijl ze me wel wilden aannemen).
14: (Door)Groei mogelijkheden: Goed, kan diverse kanten op (inhoudelijk, management, onderzoek, etc.). Qua salaris ligt het allemaal wel redelijk vast, ik verwacht binnen 1 - 2 jaar senior te worden (+/- 5,5 k¤), en na 10 jaar richting het einde van die schaal te groeien (zo’n 7 k¤). Mocht ik manager of expert worden, dan groeit dat tot 7,5 - 8 k¤. Meer is eigenlijk niet mogelijk in deze organisatie (behalve directie), maar wat mij betreft is het allemaal een prima vooruitzicht.

[ Bericht 0% gewijzigd door shakephreak op 15-02-2019 12:54:01 ]
pi_185030977
Eigenlijk volg ik dit topic al jaren, kan mijn oude account niet meer gebruiken. Wil toch eens een update geven.

01: Bedrijfstak: Olie en Gas
02: Functie: Project Manager
03: Opleiding: HBO Mechatronica
04: Leeftijd: 38
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 28
07: 13e maand: nee, bonus max 5% obv bruto jaar salaris
08: Bruto maand salaris: ¤ 5.696.-
09: Netto maand salaris: ¤ 3.575.-
10: Overuren betaald: Nee, wel overuren betaald met weekend reizen
11: Werkervaring: Lead engineer achtergrond, vervolgens 2 PM functies

12: Goodies: ik moet altijd lachen als mensen “iphone” op schrijven.. In mijn functie bijvoorbeeld zijn die dingen een extra last omdat je altijd na werktijd gebeld wordt bij problemen. (en verwacht wordt op te nemen)..
Laptop zelfde verhaal…
Toegang tot vrijwel alle airport lounges >> dat is een echte goodie

13: Tevreden?: salaris zeker.. .. stress daarintegen
Volgens mij zit ik marktconform goed. Wat jullie?
pi_185031101
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 14:39 schreef doorduwer het volgende:
Eigenlijk volg ik dit topic al jaren, kan mijn oude account niet meer gebruiken. Wil toch eens een update geven.

01: Bedrijfstak: Olie en Gas
02: Functie: Project Manager
03: Opleiding: HBO Mechatronica
04: Leeftijd: 38
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 28
07: 13e maand: nee, bonus max 5% obv bruto jaar salaris
08: Bruto maand salaris: ¤ 5.696.-
09: Netto maand salaris: ¤ 3.575.-
10: Overuren betaald: Nee, wel overuren betaald met weekend reizen
11: Werkervaring: Lead engineer achtergrond, vervolgens 2 PM functies

12: Goodies: ik moet altijd lachen als mensen “iphone” op schrijven.. In mijn functie bijvoorbeeld zijn die dingen een extra last omdat je altijd na werktijd gebeld wordt bij problemen. (en verwacht wordt op te nemen)..
Laptop zelfde verhaal…
Toegang tot vrijwel alle airport lounges >> dat is een echte goodie

13: Tevreden?: salaris zeker.. .. stress daarintegen
Volgens mij zit ik marktconform goed. Wat jullie?
Hoeveel uur maak je daadwerkelijk gemiddeld?

Ik vind zelf overigens een iPhone een goodie omdat het me wel een eigen abo plus tel scheelt à 50 p/m. Maar ik snap je punt aangaande bereikbaarheid. Dat zit hem m.i. echter meer in de verantwoordelijkheid die komt kijken bij dergelijke salarissen. Wordt niet betaald voor een 9-5 baan waar je de boel de boel kan laten. Het is niet de schuld van mijn iPhone, wil ik maar zeggen.
pi_185031271
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 14:45 schreef FrituurVetPet het volgende:

[..]

Hoeveel uur maak je daadwerkelijk gemiddeld?

Ik vind zelf overigens een iPhone een goodie omdat het me wel een eigen abo plus tel scheelt à 50 p/m. Maar ik snap je punt aangaande bereikbaarheid. Dat zit hem m.i. echter meer in de verantwoordelijkheid die komt kijken bij dergelijke salarissen. Wordt niet betaald voor een 9-5 baan waar je de boel de boel kan laten. Het is niet de schuld van mijn iPhone, wil ik maar zeggen.
Hmm, max 50 uur per week. Week weg gemiddeld 80 uur, maar dat is om de 7 weken.

Idd over een Iphone heeft iedereen een andere opvatting. Ik overweeg trouwens wel om een prive toestel erbij te nemen zodat werk/prive gescheiden gaat lopen. De bekende blauwe vinkjes staan al uit.
pi_185031370
quote:
12s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 14:56 schreef doorduwer het volgende:

[..]

Hmm, max 50 uur per week. Week weg gemiddeld 80 uur, maar dat is om de 7 weken.

Idd over een Iphone heeft iedereen een andere opvatting. Ik overweeg trouwens wel om een prive toestel erbij te nemen zodat werk/prive gescheiden gaat lopen. De bekende blauwe vinkjes staan al uit.
Lijkt me een net salaris dan.

Zolang je collega's je niet bellen/appen in het weekend of in de avonden, kan je zelf regelen dat werk/prive relatief goed gescheiden is toch? Simpelweg je mail niet openen.
  Moderator vrijdag 15 februari 2019 @ 16:09:32 #212
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_185032577
01: Bedrijfstak: Elektrotechniek (gedetacheerd)
02: Functie: Zelfstandig Elektromonteur Industrie/Utiliteit en Elektrotechnisch kastpaneelbouwer .
03: Opleiding: MBO
04: Leeftijd: 33
05: Aantal uren per week dat je werkt: 38 (40 uur op papier)
06: Aantal vakantiedagen: 24 (+13 ATV dagen)
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris : ¤ 2280,-
09: Netto maand salaris : ¤ 2100,-
10: Overuren betaald :nee
11: Werkervaring : 14 jaar
12: Goodies : Onkostenvergoeding per dag, en er wordt via de werkgever de mogelijkheid geboden tot verdere loopbaancoaching en opleidingsmogelijkheden.
13: Tevreden? : Hoewel ik al jaren gedetacheerd werkzaam ben en misschien weinig goodies krijg, ben ik best tevreden over mijn werkgever. De wisselende projecten in de industrie en utiliteitsbouw in de directe regio houden je scherp en je leert een hoop bij qua materialen en middelen in de elektrotechniek. Ieder bedrijf is anders, je komt daarom ook in aanraking met de diverse bedrijfsculturen.
14: (Door)Groei mogelijkheden : Die zijn wat beperkt, in principe blijf je binnen dit bedrijf gewoon doen wat je nu ook doet; misschien eens gebruik gaan maken van verdere opleidingsmogelijkheden die geboden worden.
pi_185080383
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 16:09 schreef Vonkenboer het volgende:
01: Bedrijfstak: Elektrotechniek (gedetacheerd)
02: Functie: Zelfstandig Elektromonteur Industrie/Utiliteit en Elektrotechnisch kastpaneelbouwer .
03: Opleiding: MBO
04: Leeftijd: 33
05: Aantal uren per week dat je werkt: 38 (40 uur op papier)
06: Aantal vakantiedagen: 24 (+13 ATV dagen)
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris : ¤ 2280,-
09: Netto maand salaris : ¤ 2100,-
10: Overuren betaald :nee
11: Werkervaring : 14 jaar
12: Goodies : Onkostenvergoeding per dag, en er wordt via de werkgever de mogelijkheid geboden tot verdere loopbaancoaching en opleidingsmogelijkheden.
13: Tevreden? : Hoewel ik al jaren gedetacheerd werkzaam ben en misschien weinig goodies krijg, ben ik best tevreden over mijn werkgever. De wisselende projecten in de industrie en utiliteitsbouw in de directe regio houden je scherp en je leert een hoop bij qua materialen en middelen in de elektrotechniek. Ieder bedrijf is anders, je komt daarom ook in aanraking met de diverse bedrijfsculturen.
14: (Door)Groei mogelijkheden : Die zijn wat beperkt, in principe blijf je binnen dit bedrijf gewoon doen wat je nu ook doet; misschien eens gebruik gaan maken van verdere opleidingsmogelijkheden die geboden worden.
Er is een groot tekort in zulke mensen als jij.. zou je niet een vaste loondienst willen ipv detacheren ? financieel kun je er namelijk een stuk op vooruit gaan. Vooral als je af en toe zou willen reizen.
  Moderator maandag 18 februari 2019 @ 11:21:24 #214
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_185080838
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 10:56 schreef doorduwer het volgende:

[..]

Er is een groot tekort in zulke mensen als jij.. zou je niet een vaste loondienst willen ipv detacheren ? financieel kun je er namelijk een stuk op vooruit gaan. Vooral als je af en toe zou willen reizen.
Ik heb in het verleden al wel eens wat rond gekeken binnen onze sector, maar helaas is er (in tegenstelling tot de landelijke trend) in de directe omgeving waar ik woon weinig tot geen werk voor elektromonteurs.

Tuurlijk is er wel werk bij grootte landelijk opererende bedrijven, maar ik heb geen zin om ver buiten mijn regio te gaan werken en dagelijks bij wijze van spreken een uur in de file te moeten staan naar Arnhem of Utrecht oid. om uiteindelijk een keer 100 á 200 euro in de maand meer te kunnen gaan verdienen. :)

Doordat ik gedatcheerd ben werk ik altijd op projecten/bij bedrijven in mijn eigen regio zonder absurde reistijden of reisafstanden.
  woensdag 20 februari 2019 @ 12:16:38 #215
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_185123386
Oud

01: Bedrijfstak: Facilitaire dienstverlening
02: Functie: Facility Manager
03: Opleiding: 2 niet relevante MBO opleidingen (detailhandel)
04: Leeftijd: 31
05: Aantal uren per week dat je werkt: 36
06: Aantal vakantiedagen: 27 (o.b.v. 36 uur)
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: ¤ 2.709,-
09: Netto maand salaris: ¤ 1.869,07
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: Bij dit bedrijf zo'n 8,5 jaar
12: Goodies: Leaseauto zonder eigen bijdrage (max 10k privé), iPhone 8 met vrij datagebruik, laptop
13: Tevreden?: Nee, te weinig uitdaging en aflopend contract bij huidige klant
14: (Door)groei mogelijkheden: Op papie rwel, in de praktijk geen vacatures in omgeving beschikbaar

Nieuw

01: Bedrijfstak: Schoonmaak
02: Functie: Financieel/administratief
03: Opleiding: Zie boven
04: Leeftijd: Zie boven
05: Aantal uren per week dat je werkt: 36
06: Aantal vakantiedagen: 28,8 (o.b.v. 36 uur)
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: ¤3.320,42
09: Netto maand salaris: geschat op zo'n ¤ 2.330,-
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: Zie boven
12: Goodies: Bonusregeling bij goede beoordeling, tot max 10% bruto uitkering over jaarsalaris incl. vakantiegeld
13: Tevreden?: Geen idee nog :+
14: (Door)Groei mogelijkheden: Sowieso in de lijn omhoog
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_185123980
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 10:56 schreef doorduwer het volgende:

[..]

Er is een groot tekort in zulke mensen als jij.. zou je niet een vaste loondienst willen ipv detacheren ? financieel kun je er namelijk een stuk op vooruit gaan. Vooral als je af en toe zou willen reizen.
Dan moet hij er bruto al iets van 1000+ op vooruit gaan om er netto iets van te merken.
  woensdag 20 februari 2019 @ 18:24:19 #217
182871 Telates
Heer van Thebe
pi_185130216
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2019 21:56 schreef luijno het volgende:
Vertel mij waarom dat niet zo is. Gedeelte van winst gaat pensioen pot in en gedeelte word via dividend uitgekeerd.
Ander belastingtarief om mee te beginnen. En als winst in een BV zit hoef je dat niet uit te keren naar privé natuurlijk.

Je zou het bijv. kunnen splitsen in:
- Salaris: standaard DGA salaris xxxx EUR per maand
- variabele winstuitkering xx k EUR per jaar

En het blijft een beetje raar om in een salaristopic geen getal te noemen.
  woensdag 20 februari 2019 @ 19:03:58 #218
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_185130872
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 14:39 schreef doorduwer het volgende:
Eigenlijk volg ik dit topic al jaren, kan mijn oude account niet meer gebruiken. Wil toch eens een update geven.

01: Bedrijfstak: Olie en Gas
02: Functie: Project Manager
03: Opleiding: HBO Mechatronica
04: Leeftijd: 38
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 28
07: 13e maand: nee, bonus max 5% obv bruto jaar salaris
08: Bruto maand salaris: ¤ 5.696.-
09: Netto maand salaris: ¤ 3.575.-
10: Overuren betaald: Nee, wel overuren betaald met weekend reizen
11: Werkervaring: Lead engineer achtergrond, vervolgens 2 PM functies

12: Goodies: ik moet altijd lachen als mensen “iphone” op schrijven.. In mijn functie bijvoorbeeld zijn die dingen een extra last omdat je altijd na werktijd gebeld wordt bij problemen. (en verwacht wordt op te nemen)..
Laptop zelfde verhaal…
Toegang tot vrijwel alle airport lounges >> dat is een echte goodie

13: Tevreden?: salaris zeker.. .. stress daarintegen
Volgens mij zit ik marktconform goed. Wat jullie?
is die toegang geregeld door je werkgever of veroorzaakt door de vele km's die je vliegt? (retorische vraag, i know).

M.i. is het ook niet echt een goodie. Reizen is een onderdeel van je baan en voor mij zou het niet bevorderlijk voor mijn privéleven zijn. Een goodie is meer fitness op de zaak of gratis lunch of enorme personeelskorting, of gratis machines (graafmachines, boormachines, whatever) mogen lenen voor thuisgebruik.
pi_185135587
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 18:24 schreef Telates het volgende:

[..]

Ander belastingtarief om mee te beginnen. En als winst in een BV zit hoef je dat niet uit te keren naar privé natuurlijk.

Je zou het bijv. kunnen splitsen in:
- Salaris: standaard DGA salaris xxxx EUR per maand
- variabele winstuitkering xx k EUR per jaar

En het blijft een beetje raar om in een salaristopic geen getal te noemen.
Juist door het andere belasting tarief oftewel 20 of 25 % naar gelang de winst is het inkomen wisselend op jaar basis. tevens kan er niet ieder jaar dividend uitgekeerd worden op een normale manier door meerdere bv"s is dit gelukkig wel mogelijk. Vast dividend is ook loon buiten de spaarpot die natuurlijk in 1 van de meerdere bv 's blijft zitten.
pi_185145002
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2019 19:03 schreef bleiblei het volgende:

[..]

is die toegang geregeld door je werkgever of veroorzaakt door de vele km's die je vliegt? (retorische vraag, i know).

M.i. is het ook niet echt een goodie. Reizen is een onderdeel van je baan en voor mij zou het niet bevorderlijk voor mijn privéleven zijn. Een goodie is meer fitness op de zaak of gratis lunch of enorme personeelskorting, of gratis machines (graafmachines, boormachines, whatever) mogen lenen voor thuisgebruik.
toegang is geregeld door de werkgever via een lidmaatshap. Hier maak ik prive met het gezin ook gebruik van. Afzonderlijk bouw je punten op bij luchtvaartmaatschappijen en hotelketens. Dit mag je prive besteden.

inderdaad fitness vergoeding was ik vergeten
pi_185158486
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2019 22:11 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Die is manager van een R&D afdeling. Daarmee heeft hij verantwoordelijkheid om te zorgen dat bepaalde zaken ontwikkeld worden, maar hoe je dat in een meetbaar iets uitdrukt, zou ik niet weten. Op onze afdeling wordt sowieso niet direct iets verdient, we moeten alleen zorgen dat de productie sneller, efficiënter, met minder mensen verloopt.
Patenten gefiled en waarde van deze portfolio, innovatiesales ( percentage omzet uit alles dat afgelopen 3 jaar op de markt gebracht is), toekomstige waarde van de innovatiepijplijn met percentages slagingskans per fase. (Goed idee krijgt misschien 5% van de geschatte waarde, iets dat bijna gelanceerd wordt 80).

Je kunt ook nogmeten of afspraken nagekomen worden , budgetten gehaald, documentatie genaakt, slagingspercentage.

Maar uiteindelijk zit er veel subjectiviteit in. Overigens is dat met alle kpi’s. Sales maximaliseren lijkt tof, maar als je die klanten meteen weer kwijt raakt is die kpi an sich weinig waard. Klachtenaantallen ook, als je de klant weinig mogelijkheden tot klagen biedt. Etcetc
Whatever...
pi_185165692
Ik ga ook even meedoen, ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

01: Bedrijfstak: Gezondheidszorg
02: Functie: Psycholoog en promovendus
03: Opleiding: WO Psychologie (research master)
04: Leeftijd: 29
05: Aantal uren per week: 32
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: Ja en vakantiegeld (of is dat standaard?)
08: Bruto maand salaris: 2850 (voltijd 3200, ga dit jaar nog promoveren en ga dan naar 3500)
09: Netto maand salaris: 2100
10: Overuren betaald: nee, maar die maak ik ook vrijwel niet
11: Werkervaring: nu 5 jaar
12: Goodies: hehe
13: Tevreden: Ja best wel, salaris is niet top maar kan er prima van leven.
14: (Door)groeimogelijkheden: wil in opleiding tot GZ psycholoog na mijn promotie en vanuit mijn werkgever wordt dit aan alle kanten gefaciliteerd. Heb heel erg zin om me in de klinische richting te ontwikkelen na een aantal jaar onderzoek doen. Als GZ psycholoog ga je redelijk snel richting 4000 bruto. Werk inhoudelijk is erg interessant.

[ Bericht 4% gewijzigd door depsycholoog op 22-02-2019 10:16:18 (puntje 14 toegevoegd) ]
pi_185166121
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 10:13 schreef depsycholoog het volgende:
Ik ga ook even meedoen, ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

01: Bedrijfstak: Gezondheidszorg
02: Functie: Psycholoog en promovendus
03: Opleiding: WO Psychologie (research master)
04: Leeftijd: 29
05: Aantal uren per week: 32
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: Ja en vakantiegeld (of is dat standaard?)
08: Bruto maand salaris: 2850 (voltijd 3200, ga dit jaar nog promoveren en ga dan naar 3500)
09: Netto maand salaris: 2100
10: Overuren betaald: nee, maar die maak ik ook vrijwel niet
11: Werkervaring: nu 5 jaar
12: Goodies: hehe
13: Tevreden: Ja best wel, salaris is niet top maar kan er prima van leven.
14: (Door)groeimogelijkheden: wil in opleiding tot GZ psycholoog na mijn promotie en vanuit mijn werkgever wordt dit aan alle kanten gefaciliteerd. Heb heel erg zin om me in de klinische richting te ontwikkelen na een aantal jaar onderzoek doen. Als GZ psycholoog ga je redelijk snel richting 4000 bruto. Werk inhoudelijk is erg interessant.
Zou je klinische psychologie niet interessanter vinden? Of is dat nog een stapje na gz-psycholoog?

Het salaris is best oké, zeker nadat je gz-psycholoog bent. Verschilt dat nog veel per werkveld? (Ziekenhuis, Ggz, vvt?)
pi_185166263
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 10:37 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Zou je klinische psychologie niet interessanter vinden? Of is dat nog een stapje na gz-psycholoog?

Het salaris is best oké, zeker nadat je gz-psycholoog bent. Verschilt dat nog veel per werkveld? (Ziekenhuis, Ggz, vvt?)
specialisatie tot klinisch psycholoog / klinisch neuropsycholoog of psychotherapeut duurt 4 jaar en is na de 2 jarige specialisatie tot GZ psycholoog. Als KP' er zit je meestal in FWG 70 wat neerkomt op 4500 - 6100 euro bruto. Genoeg ruimte om te groeien iig.

Loon maakt niet uit tussen verschillende CAO's. Niet echt, althans.
pi_185167640
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 10:13 schreef depsycholoog het volgende:
Ik ga ook even meedoen, ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

01: Bedrijfstak: Gezondheidszorg
02: Functie: Psycholoog en promovendus
03: Opleiding: WO Psychologie (research master)
04: Leeftijd: 29
05: Aantal uren per week: 32
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: Ja en vakantiegeld (of is dat standaard?)
08: Bruto maand salaris: 2850 (voltijd 3200, ga dit jaar nog promoveren en ga dan naar 3500)
09: Netto maand salaris: 2100
10: Overuren betaald: nee, maar die maak ik ook vrijwel niet
11: Werkervaring: nu 5 jaar
12: Goodies: hehe
13: Tevreden: Ja best wel, salaris is niet top maar kan er prima van leven.
14: (Door)groeimogelijkheden: wil in opleiding tot GZ psycholoog na mijn promotie en vanuit mijn werkgever wordt dit aan alle kanten gefaciliteerd. Heb heel erg zin om me in de klinische richting te ontwikkelen na een aantal jaar onderzoek doen. Als GZ psycholoog ga je redelijk snel richting 4000 bruto. Werk inhoudelijk is erg interessant.
:W
Ik ben even benieuwd wat jouw promotie nu precies met je salaris doet, ga je dan een trede omhoog in je schaal? Zit je nu in fwg 60? Waar zit je dan nu ergens? Want met 5 jaar relevante ervaring zou je denk ik opzich al hoger kunnen zitten. Als ik uit ga van 5 jaar ervaring in fwg 60 (in de cao waar ik zelf onder val) dan zou je al rond de 3500 moeten zitten, en dat is dan los van je promotie.

Ik ben PIOG (psycholoog io gz psycholoog) en zit met 7 werkjaar ervaring als basispsycholoog (nooit gepromoveerd) op 3900 bij fulltime (fwg 60).

[ Bericht 1% gewijzigd door silliegirl op 22-02-2019 11:54:04 ]
pi_185168401
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 11:44 schreef silliegirl het volgende:

[..]

:W
Ik ben even benieuwd wat jouw promotie nu precies met je salaris doet, ga je dan een trede omhoog in je schaal? Zit je nu in fwg 60? Waar zit je dan nu ergens? Want met 5 jaar relevante ervaring zou je denk ik opzich al hoger kunnen zitten. Als ik uit ga van 5 jaar ervaring in fwg 60 (in de cao waar ik zelf onder val) dan zou je al rond de 3500 moeten zitten, en dat is dan los van je promotie.

Ik ben PIOG (psycholoog io gz psycholoog) en zit met 7 werkjaar ervaring als basispsycholoog (nooit gepromoveerd) op 3900 bij fulltime (fwg 60).
Ha, leuk een medepsycholoog

Ik heb een contract als wetenschappelijk onderzoeker in een academisch ziekenhuis en heb de laatste twee jaar parttime werkevaring als (basis)psycholoog. Primair dus ervaring als onderzoeker. Ik zit in schaal 10 CAO UMC. Ga na mijn promotie een trede omhoog en dit jaar sowieso een periodiek. Maar goed, misschien moet ik eens onderhandelen over mijn salaris na mijn promotie als ik het zo hoor.
pi_185169926
Na een hele tijd lurken zijn hier ook mijn stats:

01: Bedrijfstak: IT Consultancy
02: Functie: Developer
03: Opleiding: HBO communicatie
04: Leeftijd: 33
05: Aantal uren per week dat je werkt: 40
06: Aantal vakantiedagen: 24 standaard en mogelijkheid om tot en met 10 dagen bij te kopen)
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: ong. ¤4000
09: Netto maand salaris: ong. ¤2600
10: Overuren betaald: Tijd voor tijd
11: Werkervaring: Als developer pas 1 jaar. Hiervoor zo'n 12 jaar functioneel applicatiebeheerder geweest.
12: Goodies: telefoon+abbo, laptop, tankpas (volgend jaar waarschijnlijk leaseauto), leuke bonusregeling, om het jaar naar een beurs in Las Vegas, veel betaalde studiedagen
13: Tevreden?: Jazeker, ik had de stap richting development veel eerder moeten maken
14: (Door)Groei mogelijkheden: Niet binnen het bedrijf waar ik werk, maar wel in de markt uiteraard. Naarmate ik meer ervaring krijg komen er vanzelf uitgebreidere en meer ingewikkelde en uitdagende klussen op mijn pad en gaat mijn salaris ook omhoog. :)
pi_185188941
Ik word altijd een beetje verdrietig van dit topic
:)
pi_185188948
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 10:12 schreef BalotelliFan het volgende:
Ik word altijd een beetje verdrietig van dit topic
Omdat je vind dat ze te weinig verdienen?
pi_185271663
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 10:13 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Omdat je vind dat ze te weinig verdienen?
Somber vooruitzicht als ik mensen in mijn situatie bekijk
:)
pi_185271701
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 10:14 schreef BalotelliFan het volgende:

[..]

Somber vooruitzicht als ik mensen in mijn situatie bekijk
Hoe bedoel je?
pi_185271756
Je hoeft niet alleen droevig te worden, je kunt er ook je voordeel mee doen....
just my 2 cents though.
  woensdag 27 februari 2019 @ 10:46:38 #233
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_185272209
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 14:39 schreef doorduwer het volgende:
Eigenlijk volg ik dit topic al jaren, kan mijn oude account niet meer gebruiken. Wil toch eens een update geven.

01: Bedrijfstak: Olie en Gas
02: Functie: Project Manager
03: Opleiding: HBO Mechatronica
04: Leeftijd: 38
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 28
07: 13e maand: nee, bonus max 5% obv bruto jaar salaris
08: Bruto maand salaris: ¤ 5.696.-
09: Netto maand salaris: ¤ 3.575.-
10: Overuren betaald: Nee, wel overuren betaald met weekend reizen
11: Werkervaring: Lead engineer achtergrond, vervolgens 2 PM functies

12: Goodies: ik moet altijd lachen als mensen “iphone” op schrijven.. In mijn functie bijvoorbeeld zijn die dingen een extra last omdat je altijd na werktijd gebeld wordt bij problemen. (en verwacht wordt op te nemen)..
Laptop zelfde verhaal…
Toegang tot vrijwel alle airport lounges >> dat is een echte goodie

13: Tevreden?: salaris zeker.. .. stress daarintegen
Volgens mij zit ik marktconform goed. Wat jullie?
Vergelijkbaar hier :

01: Bedrijfstak: Olie en Gas
02: Functie: Operations management ( beetje generiek ivm herkenbaarheid)
03: Opleiding: WO Technische Scheikunde
04: Leeftijd: 39
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 28 + 12 ADV
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: ¤ 5.802.- (+ 575 mobiliteits allowance + 172 Pensioen compensatie + 263 Levensloop compensatie)
09: Netto maand salaris: ¤ 3.807
10: Overuren betaald: Nee, wel extra offshore uren + financiele compensatie voor stand-by uren
11: Werkervaring: 10 jaar bij dit bedrijf
12: Goodies: mogelijkheid tot kopen aandelen tegen 20% reductive. leuke spaar mogelijkheid
13: Tevreden?: Redelijk. het is wachten op de volgende stap in de carierre ( geplanned dit jaar)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_185272394
quote:
7s.gif Op woensdag 27 februari 2019 10:46 schreef Barreltje het volgende:

[..]
Poeh, de offshore betaalt inderdaad goed :)
Hoe zit het eigenlijk tegenwoordig qua dames op zee, ben je 1 van de weinigen aan boord van een platform of begint jullie aandeel in die mannenwereld wel te groeien?
Standplaats wel op het vasteland, en hoe is de verdeling on / offshore?
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  woensdag 27 februari 2019 @ 11:05:52 #235
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_185272605
Standplaats momenteel op de wal. 50/50 is mijn verdeling en ja.. een van de weinigen... dat veranderd alleen als meer vrouwen willen.. het is niet perse een bedrijfspolicy.. en ja.. je moet er wel tegen kunnen.. het IS een andere wereld.
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_185281212
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 10:14 schreef BalotelliFan het volgende:

[..]

Somber vooruitzicht als ik mensen in mijn situatie bekijk
Ik sluit me graag aan bij wat bedoel je? Ik zie vrijwel iedereen posten dat ze tevreden zijn. Waar zit je zorg?
pi_185283974
Volg dit topic al een tijdje dus laat ik ook eens een keer een duit in het zakje doen.

01: Bedrijfstak: Spoorwegen
02: Functie: Informatie analist
03: Opleiding: HBO Informatica
04: Leeftijd: 35
05: Aantal uren per week dat je werkt: 36
06: Aantal vakantiedagen: 22,5 + 39 uur flexibel inzetbaar (ook voor andere zaken te gebruiken).
07: 13e maand: Nee, wel 3% eindejaarsuitkering.
08: Bruto maand salaris: ¤ 4.750
09: Netto maand salaris: ¤ 3.050
10: Overuren betaald: Nee, hoort bij de functie.
11: Werkervaring: 13 jaar, 5 in deze rol.
12: Goodies: Laptop, telefoon... beetje het gebruikelijke.
13: Tevreden?: Jazeker
14: (Door)Groei mogelijkheden: Ja, al dan niet bij andere onderdelen binnen het bedrijf.
Just because you can doesn't mean you should
pi_185291509
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 19:03 schreef snabbi het volgende:

[..]

Ik sluit me graag aan bij wat bedoel je? Ik zie vrijwel iedereen posten dat ze tevreden zijn. Waar zit je zorg?
Ja, degenen die posten wel ja, degene die niet posten gaat het waarschijnlijk minder.

Wat dat betreft geeft dit topic een scheef beeld.

Ik denk dat daar ergens zijn zorgen zitten.
pi_185296710
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 07:30 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Ja, degenen die posten wel ja, degene die niet posten gaat het waarschijnlijk minder.

Wat dat betreft geeft dit topic een scheef beeld.

Ik denk dat daar ergens zijn zorgen zitten.
Begrijp wel wat die bedoelt, eerder heb ik ook deze topics gelezen en soms afgevraagd wat doe ik verkeerd ? En geloof me dat er ook wel bij zitten die het flink aandikken.

leuk voorbeeld zijn de campings in de zomer. Mensen pochen met nieuwe caravans en of autos ervoor. achteraf zijn ze gehuurd, van opa en oma of een dikke lening. Mijn vrouw werkt bij een bekende VW dealer... er zijn maar weinig nieuwe auto's die poort verlaten zonder financiering of lease constructie.

Dus maak je niet te druk, maar blijf vooral niet 10-15 jaar bij een zelfde baas zitten

[ Bericht 0% gewijzigd door doorduwer op 28-02-2019 15:27:43 ]
pi_185299524
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 13:40 schreef doorduwer het volgende:

[..]

Begrijp wel wat die bedoelt, eerder heb ik ook deze topics gelezen en soms afgevraagd wat doe ik verkeerd ? En geloof me dat er ook wel bij zitten die het flink aandikken.

leuk voorbeeld zijn de campings in de zomer. Mensen pochen met nieuwe caravans en of autos ervoor. achteraf zijn ze gehuurd, van opa en oma of een dikke lening. Mijn vrouw werkt bij een bekende VW dealer... er zijn maar weinig nieuwe auto's die poort verlaten zonder financiering of lease constructie.

Dus maak je niet te druk, maar blijf vooral niet 10-15 jaar bij een zelfde baas zitten
Ook al heb je voldoende geld zijn er maar weinigen die een (nieuwe) auto volledig afkopen.
pi_185426276
De keuze gemaakt om bij de klant waar ik nu zit, in dienst te gaan.

Oud:

01: Bedrijfstak: IT (gedetacheerd)
02: Functie: System Engineer
03: Opleiding: MBO ICT Beheerder niveau 4
04: Leeftijd: 30
05: Aantal uren per week dat je werkt: 40
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: ¤ 3500 + ¤400 stand-by vergoeding
09: Netto maand salaris: ¤ 2500
10: Overuren betaald: Ja, tijd voor tijd of uit laten betalen
11: Werkervaring: 9 jaar ongeveer, redelijk vroeg begonnen :)
12: Goodies: Valt tegen, opleidingsbudget, wat uitjes en een lease auto
13: Tevreden?: Zit bij een leuke klant en een hele leuke opdracht, met mijn eigen werkgever heb ik verder niet zo heel veel te maken (en heb ik er ook niet zoveel mee).
14: (Door)Groei mogelijkheden: Extra salaris door middel van halen certificaten.

Nieuw:
01: Bedrijfstak: IT (gedetacheerd)
02: Functie: System Engineer
03: Opleiding: MBO ICT Beheerder niveau 4
04: Leeftijd: 30
05: Aantal uren per week dat je werkt: 40
06: Aantal vakantiedagen: 31
07: 13e maand: Zit verwerkt in het salaris
08: Bruto maand salaris: ¤ 4550
09: Netto maand salaris: weet ik nog niet, ik verwacht +/ ¤ 3000/3100
10: Overuren betaald: Ja, tijd voor tijd of uit laten betalen
11: Werkervaring: 9 jaar ongeveer, redelijk vroeg begonnen :)
12: Goodies: Laptop, telefoon + abonnement, rest moet ik nog achter komen
13: Tevreden?: Meer dan tevreden, als ik kijk naar mijn vrienden (met HBO of universiteit studies).. dan sta ik op dit moment ruim voor :+
14: (Door)Groei mogelijkheden: Mogelijkheden om door te groeien naar Senior System Engineer en daarna uiteindelijk naar Architect. Kan vanaf hier nog minstens 2 schalen omhoog.

Ik ben blij met de overstap, blijf lekker dichtbij huis werken (7km), uitdagingen genoeg en voor de komende jaren genoeg doorgroei mogelijkheden! :)
  maandag 25 maart 2019 @ 13:16:12 #242
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_185841147
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 16:55 schreef Piles het volgende:

[..]

Dat inderdaad. Met wisselen van baan maak je de grootste stappen.
Mwah, gewoon goed je best doen en meerwaarde voor het bedrijf hebben scheelt ook.

Heb zeker 3x een jaarverhoging van 10+% gehad in de 17 jaar dat ik hier zit. Denk niet dat met jobhoppen meer zou verdienen.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_185842546
Tijd voor een update ivm salarisverhoging en secundaire arbeidsvoorwaarden

Oud Maart 2018

01: Bedrijfstak: Logistieke dienstverlening
02: Functie: Sales manager
03: Opleiding: MBO-4
04: Leeftijd:36
05: Aantal uren per week:40
06: Aantal vakantiedagen:25
07: 13e maand:ja + 14e maand
08: Bruto maand salaris: 4808 Euro
09: Netto maand salaris: 2940 Euro
10: Overuren betaald:nee
11: Werkervaring: 13 jaar in de logistiek, nu 5 jaar werkzaam bij dit bedrijf
12: Goodies: telefoon, auto, laptop, 15k aandelen per jaar, 4 keer per jaar internationaal reizen
13: Tevreden?:jazeker, zeer tevreden

Nieuw

01: Bedrijfstak: Logistieke dienstverlening
02: Functie: Sales manager
03: Opleiding: MBO-4, International business studies
04: Leeftijd:37
05: Aantal uren per week:40
06: Aantal vakantiedagen:25
07: 13e maand:ja + 14e maand + 15e maand
08: Bruto maand salaris: 4952 Euro
09: Netto maand salaris: 2920 Euro
10: Overuren betaald:nee
11: Werkervaring: 14 jaar in de logistiek, nu 6 jaar werkzaam bij dit bedrijf
12: Goodies: telefoon, auto, laptop, 15k aandelen per jaar, 4 keer per jaar internationaal reizen
13: Tevreden?:jazeker, zeer tevreden
14: (Door)Groei mogelijkheden: Die zijn er maar daar heb ik nog geen behoefte aan
pi_185852242
Ik doe een 3-jarig management traineeship bij een logistiek dienstverlener, begonnen op 2600, na een jaar 2800 en in het 3e jaar naar 3000. Met inflatiecorrectie per jaar erbij zit ik nu op 3130. 27 jaar, WO Economics & Business en dus 3 jaar werkervaring.
Binnenkort ben ik klaar met mijn traineeship en ga ik de ‘open’ onderhandeling in (200 per jaar erbij tijdens her traineeship is normaal als je een beetje functioneert). Wat is een reëel salaris aan het einde van het traineeship?
pi_185856935
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 23:40 schreef Noisecontrollers het volgende:
Ik doe een 3-jarig management traineeship bij een logistiek dienstverlener, begonnen op 2600, na een jaar 2800 en in het 3e jaar naar 3000. Met inflatiecorrectie per jaar erbij zit ik nu op 3130. 27 jaar, WO Economics & Business en dus 3 jaar werkervaring.
Binnenkort ben ik klaar met mijn traineeship en ga ik de ‘open’ onderhandeling in (200 per jaar erbij tijdens her traineeship is normaal als je een beetje functioneert). Wat is een reëel salaris aan het einde van het traineeship?
Heeft het bedrijf een CAO?
  dinsdag 26 maart 2019 @ 14:20:01 #246
51385 baskick
Juist ja!
pi_185859252
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 14:42 schreef lichtknopje het volgende:
Tijd voor een update ivm salarisverhoging en secundaire arbeidsvoorwaarden

Oud Maart 2018

01: Bedrijfstak: Logistieke dienstverlening
02: Functie: Sales manager
03: Opleiding: MBO-4
04: Leeftijd:36
05: Aantal uren per week:40
06: Aantal vakantiedagen:25
07: 13e maand:ja + 14e maand
08: Bruto maand salaris: 4808 Euro
09: Netto maand salaris: 2940 Euro
10: Overuren betaald:nee
11: Werkervaring: 13 jaar in de logistiek, nu 5 jaar werkzaam bij dit bedrijf
12: Goodies: telefoon, auto, laptop, 15k aandelen per jaar, 4 keer per jaar internationaal reizen
13: Tevreden?:jazeker, zeer tevreden

Nieuw

01: Bedrijfstak: Logistieke dienstverlening
02: Functie: Sales manager
03: Opleiding: MBO-4, International business studies
04: Leeftijd:37
05: Aantal uren per week:40
06: Aantal vakantiedagen:25
07: 13e maand:ja + 14e maand + 15e maand
08: Bruto maand salaris: 4952 Euro
09: Netto maand salaris: 2920 Euro
10: Overuren betaald:nee
11: Werkervaring: 14 jaar in de logistiek, nu 6 jaar werkzaam bij dit bedrijf
12: Goodies: telefoon, auto, laptop, 15k aandelen per jaar, 4 keer per jaar internationaal reizen
13: Tevreden?:jazeker, zeer tevreden
14: (Door)Groei mogelijkheden: Die zijn er maar daar heb ik nog geen behoefte aan
Je bruto-salaris is licht gestegen (los van de extra 15e :+ maand). Waardoor is je netto salaris dan gedaald?

Wat maakt dat 4x per jaar internationaal reizen een goodie is?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_185860219
Naar hoogste belastingschijf gegaan?
pi_185860686
Ander pensioensysteem, duurdere auto met hogere eigen bijdrage?
pi_185861189
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 14:20 schreef baskick het volgende:

[..]

Je bruto-salaris is licht gestegen (los van de extra 15e :+ maand). Waardoor is je netto salaris dan gedaald?

Wat maakt dat 4x per jaar internationaal reizen een goodie is?
Ik vind het een leuk extra. Ontmoet nieuwe culturen en het geeft mij energie omdat ik het kantoorwerk kan afwisselen met reizen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 16:02 schreef investeerdertje het volgende:
Ander pensioensysteem, duurdere auto met hogere eigen bijdrage?
Mijn netto salaris is wat gedaald omdat ik nu inderdaad een duurdere auto rij met een hogere bijtelling.

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2019 15:33 schreef Tietatovenaar het volgende:
Naar hoogste belastingschijf gegaan?
Daar zit ik al in.
pi_185908527
01: Bedrijfstak: Financiële dienstverlening
02: Functie: Quantitative Analyst
03: Opleiding: WO Econometrie (MSc)
04: Leeftijd: 24
05: Aantal uren per week dat je werkt: 40
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: ja
08: Bruto maand salaris: ¤ 3.750
09: Netto maand salaris: ¤ 2.680
10: Overuren betaald: ja
11: Werkervaring: 1 jaar
12: Goodies: NS Business Card voor woon-werk en zakelijke dienstreizen, telefoon en laptop
13: Tevreden?: Zeker :Y
14: (Door)Groei mogelijkheden: legio. Net begonnen. Kan nog door als senior en kan ook prima richting management uiteindelijk ^O^
  vrijdag 29 maart 2019 @ 07:44:52 #251
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_185910384
NS business card is toch geen goodie? :D
Tenzij een trein vrij door het hele land op kosten van de baas.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_185910485
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 23:48 schreef DrKingSchultz het volgende:
01: Bedrijfstak: Financiële dienstverlening
02: Functie: Quantitative Analyst
03: Opleiding: WO Econometrie (MSc)
04: Leeftijd: 24
05: Aantal uren per week dat je werkt: 40
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: ja
08: Bruto maand salaris: ¤ 3.750
09: Netto maand salaris: ¤ 2.680
10: Overuren betaald: ja
11: Werkervaring: 1 jaar
12: Goodies: NS Business Card voor woon-werk en zakelijke dienstreizen, telefoon en laptop
13: Tevreden?: Zeker :Y
14: (Door)Groei mogelijkheden: legio. Net begonnen. Kan nog door als senior en kan ook prima richting management uiteindelijk ^O^
Mooi startsalaris, maar ik heb het vermoeden dat met zo'n startsalaris je weken in de praktijk >40 uur zullen zijn :P
pi_185910494
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 07:44 schreef laziness het volgende:
NS business card is toch geen goodie? :D
Tenzij een trein vrij door het hele land op kosten van de baas.
Hoezo is dat geen goodie? Dat kan je zo een paar honderd euro schelen aan reiskosten...
  vrijdag 29 maart 2019 @ 07:58:14 #254
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_185910517
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 07:56 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Hoezo is dat geen goodie? Dat kan je zo een paar honderd euro schelen aan reiskosten...
Omdat je hem nodig hebt voor je werk?
pi_185910613
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 07:58 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Omdat je hem nodig hebt voor je werk?
Weet je wat een auto onderhouden je kost. En geen bijtelling. Als je werkplekken dicht bij het station zijn is dit absoluut een goodie, de waarde van de goodie verschilt wel met het type abbo, dat inderdaad wel
  vrijdag 29 maart 2019 @ 08:13:08 #256
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_185910646
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 07:56 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Hoezo is dat geen goodie? Dat kan je zo een paar honderd euro schelen aan reiskosten...
Omdat het in NL, itt andere landen, vrij gewoon is dat werkgevers reiskosten vergoeden. Dus die business card is geen voordeel tov andere mensen of andere vormen van naar je werk reizen.

Pas als je van je werkgever een trein vrij krijgt waarmee je door het hele land kan reizen behaal je echt een voordeel.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_185910706
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 08:13 schreef laziness het volgende:

[..]

Omdat het in NL, itt andere landen, vrij gewoon is dat werkgevers reiskosten vergoeden. Dus die business card is geen voordeel tov andere mensen of andere vormen van naar je werk reizen.

Pas als je van je werkgever een trein vrij krijgt waarmee je door het hele land kan reizen behaal je echt een voordeel.
Volgens mij valt dat wel mee. Vergoeden van woon werk is niet verplicht en vaak wordt er dan alleen maar het belastingvrije deel vergoed..

Ik werk in de zorg en daar wordt niet standaard je complete woon werk verkeer vergoed.

Maar ik zal het bij mijn volgende update als nadeel opnemen ;)
  vrijdag 29 maart 2019 @ 08:41:41 #258
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_185910875
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 23:48 schreef DrKingSchultz het volgende:
01: Bedrijfstak: Financiële dienstverlening
02: Functie: Quantitative Analyst
03: Opleiding: WO Econometrie (MSc)
04: Leeftijd: 24
05: Aantal uren per week dat je werkt: 40
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: ja
08: Bruto maand salaris: ¤ 3.750
09: Netto maand salaris: ¤ 2.680
10: Overuren betaald: ja
11: Werkervaring: 1 jaar
12: Goodies: NS Business Card voor woon-werk en zakelijke dienstreizen, telefoon en laptop
13: Tevreden?: Zeker :Y
14: (Door)Groei mogelijkheden: legio. Net begonnen. Kan nog door als senior en kan ook prima richting management uiteindelijk ^O^
Zo, da's een bak geld voor een starter! :o
pi_185920850
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 07:44 schreef laziness het volgende:
NS business card is toch geen goodie? :D
Tenzij een trein vrij door het hele land op kosten van de baas.
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 07:56 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Hoezo is dat geen goodie? Dat kan je zo een paar honderd euro schelen aan reiskosten...
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 07:58 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Omdat je hem nodig hebt voor je werk?
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 08:09 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Weet je wat een auto onderhouden je kost. En geen bijtelling. Als je werkplekken dicht bij het station zijn is dit absoluut een goodie, de waarde van de goodie verschilt wel met het type abbo, dat inderdaad wel
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 08:13 schreef laziness het volgende:

[..]

Omdat het in NL, itt andere landen, vrij gewoon is dat werkgevers reiskosten vergoeden. Dus die business card is geen voordeel tov andere mensen of andere vormen van naar je werk reizen.

Pas als je van je werkgever een trein vrij krijgt waarmee je door het hele land kan reizen behaal je echt een voordeel.
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 08:20 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Volgens mij valt dat wel mee. Vergoeden van woon werk is niet verplicht en vaak wordt er dan alleen maar het belastingvrije deel vergoed..

Ik werk in de zorg en daar wordt niet standaard je complete woon werk verkeer vergoed.

Maar ik zal het bij mijn volgende update als nadeel opnemen ;)
Tsja. Zo kun je het inderdaad ook bekijken. Het is maar net wat je ervaart als goodie. Voor mij is het een plus dat het mij maandelijks geld bespaart. Wel jammer dat het geen 1e klas is.

quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 07:55 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Mooi startsalaris, maar ik heb het vermoeden dat met zo'n startsalaris je weken in de praktijk >40 uur zullen zijn :P
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 08:41 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Zo, da's een bak geld voor een starter! :o
Natuurlijk ben ik er erg content mee :)

[ Bericht 0% gewijzigd door DrKingSchultz op 29-03-2019 19:30:39 ]
pi_185921088
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 19:13 schreef DrKingSchultz het volgende:

[..]


[..]


[..]


[..]


[..]


[..]

Tsja. Zo kun je het inderdaad ook bekijken. Het is maar net wat je ervaart als goodie. Voor mij is het een plus dat het mij maandelijks geld bespaart. Wel jammer dat het geen 1e klas is.
[..]


[..]

Natuurlijk ben ik er erg content mee. :)
Ik zei dat het wel een goodie is...
pi_185921291
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 19:22 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Ik zei dat het wel een goodie is...
Dat las ik.
pi_185929918
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 12:18 schreef depsycholoog het volgende:

[..]

Ha, leuk een medepsycholoog

Ik heb een contract als wetenschappelijk onderzoeker in een academisch ziekenhuis en heb de laatste twee jaar parttime werkevaring als (basis)psycholoog. Primair dus ervaring als onderzoeker. Ik zit in schaal 10 CAO UMC. Ga na mijn promotie een trede omhoog en dit jaar sowieso een periodiek. Maar goed, misschien moet ik eens onderhandelen over mijn salaris na mijn promotie als ik het zo hoor.
Ik ging na mijn promotie van 10 naar 11 (CAO universiteiten maar dat ontloopt elkaar niet zo gek veel geloof ik). Wel de moeite om dat na je promotie eens te bespreken. Ik zou ook zeker het gesprek aangaan over de voorwaarden van je opleidingstraject: wie gaat het betalen en in wiens tijd ga je het doen? Dat levert misschien wel meer op en dan een trede omhoog; na twee jaar kun je toch ongeveer gaan, staan en eisen waar en wat je wilt ;)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_185932855


[ Bericht 34% gewijzigd door deutschewiners op 30-03-2019 13:59:59 ]
pi_185932903
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 12:27 schreef deutschewiners het volgende:
01: Bedrijfstak: Gezondsheidszorg
02: Functie: zzp verpleegkunde
03: Opleiding: mbo
04: Leeftijd: 25
05: Aantal uren per week dat je werkt: 50
06: Aantal vakantiedagen: 35 ( geen inkomen)
07: 13e maand: nope
08: Bruto maand salaris: ¤9000
09: Netto maand salaris: ¤ Rond de 5000 denk ik? pas 8 maanden bezig
10: Overuren betaald: 20% bij nachtdiensten/feestdagen
11: Werkervaring: 1
12: Goodies: Nada, kan wel alles aftrekken bij de belasting qua kosten
14: (Door)Groei mogelijkheden: Tarief gaat elke 3 maanden omhoog, ben begonnen met 7500 bruto per maand na 6 maanden op 9000. Marktwering is gigantisch in de zorg
Bijna geloofwaardig.
  zaterdag 30 maart 2019 @ 12:43:08 #265
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_185933046
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 12:30 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Bijna geloofwaardig.
rond de 45 euro per uur ex btw is niet zo raar toch?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_185933145
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 12:43 schreef zalkc het volgende:
rond de 45 euro per uur ex btw is niet zo raar toch?


[ Bericht 16% gewijzigd door deutschewiners op 30-03-2019 14:00:12 ]
pi_185933238
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 12:27 schreef deutschewiners het volgende:
01: Bedrijfstak: Gezondsheidszorg
02: Functie: zzp verpleegkunde
03: Opleiding: mbo
04: Leeftijd: 25
05: Aantal uren per week dat je werkt: 50
06: Aantal vakantiedagen: 35 ( geen inkomen)
07: 13e maand: nope
08: Bruto maand salaris: ¤9000
09: Netto maand salaris: ¤ Rond de 5000 denk ik? pas 8 maanden bezig
10: Overuren betaald: 20% bij nachtdiensten/feestdagen
11: Werkervaring: 1
12: Goodies: Nada, kan wel alles aftrekken bij de belasting qua kosten
14: (Door)Groei mogelijkheden: Tarief gaat elke 3 maanden omhoog, ben begonnen met 7500 bruto per maand na 6 maanden op 9000. Marktwering is gigantisch in de zorg
Ben even nieuwsgierig, bouw je ergens pensioen op en heb je een aov?
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_185933360
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 12:57 schreef Essebes het volgende:
Ben even nieuwsgierig, bouw je ergens pensioen op en heb je een aov?
Ik heb een AOV voor ¤150 per maand en zet momenteel ¤350 per maand weg in een pensioenfonds. AOV kan ik aftrekken als bedrijfkosten en over pensioengeld hoef ik geen belasting te balen.
pi_185933433
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 12:43 schreef zalkc het volgende:

[..]

rond de 45 euro per uur ex btw is niet zo raar toch?
Oh wacht, had de letters 'zzp' gemist. Subtiel verschil :D
pi_185933439
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 12:51 schreef deutschewiners het volgende:

[..]

Precies, gelukkig is de zorg vrijgesteld van btw ;) . 45 is ook nog mondiaal. Heb mede collega's die 10/20 jaren ervaring hebben en die vragen 55/60. Die zitten op 10k/13k per maand
Ik vraag me wel af in welk soort verpleegkundige functies je werkt, dat zal ook wel uitmaken.
pi_185933825
01: Bedrijfstak: Energie
02: Functie: Procestechnoloog
03: Opleiding: WO
04: Leeftijd: 57
05: Aantal uren per week dat je werkt: 40
06: Aantal vakantiedagen: 20 evt. bijkopen uit FlexBudget
07: 13e maand: neen
08: Bruto maand salaris: ¤4531 excl. 24,04% FlexBudget
09: Netto maand salaris: ¤
10: Overuren betaald: -
11: Werkervaring: >30
12: Goodies: ¤30 vergoeding voor Smartphone en ¤0,11/km woon/werkverkeer.
14: (Door)Groei mogelijkheden: Geen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_185933828
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 12:51 schreef deutschewiners het volgende:
Precies, gelukkig is de zorg vrijgesteld van btw ;) . 45 is ook nog mondiaal. Heb mede collega's die 10/20 jaren ervaring hebben en die vragen 55/60. Die zitten op 10k/13k per maand
Gaat er bij Logopedie ook zoveel geld om?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zaterdag 30 maart 2019 @ 14:12:27 #273
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_185934093
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 12:30 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Bijna geloofwaardig.
Een vriend van mij die zzp-er in de zorg is pakt er zelfs nog meer. Zo'n 13.000 euro per maand als begeleider in een zorggroep. In de zorg kun je prima rijk worden als je wilt.
pi_185934115
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 14:12 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Een vriend van mij die zzp-er in de zorg is pakt er zelfs nog meer. Zo'n 13.000 euro per maand als begeleider in een zorggroep. In de zorg kun je prima rijk worden als je wilt.
Mwah, rijk. Je kunt er nu leuk mee binnenlopen maar die trend van zorgorganisaties om ZZP-ers in te zetten kalft de komende tijd wel af denk ik.
pi_185934135
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 14:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Mwah, rijk. Je kunt er nu leuk mee binnenlopen maar die trend van zorgorganisaties om ZZP-ers in te zetten kalft de komende tijd wel af denk ik.
Ik hoop dat de organisaties er binnenkort achterkomen dat het slimmer is het vaste personeel meer naar waarde te betalen dat zzpers op deze manier te blijven betalen.
  zaterdag 30 maart 2019 @ 14:18:17 #276
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_185934138
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 14:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Mwah, rijk. Je kunt er nu leuk mee binnenlopen maar die trend van zorgorganisaties om ZZP-ers in te zetten kalft de komende tijd wel af denk ik.
Waarom zou het afkalven?
  zaterdag 30 maart 2019 @ 14:19:33 #277
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_185934153
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 14:18 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Ik hoop dat de organisaties er binnenkort achterkomen dat het slimmer is het vaste personeel meer naar waarde te betalen dat zzpers op deze manier te blijven betalen.
Tsja ze kunnen niemand krijgen dus ze moeten wel. Dat buiten veel ZZPers in de zorg op dit moment uit.
pi_185934159
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 14:18 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Ik hoop dat de organisaties er binnenkort achterkomen dat het slimmer is het vaste personeel meer naar waarde te betalen dat zzpers op deze manier te blijven betalen.
Dat denk en hoop ik ook. Ik heb een aantal ZZP-ers meegemaakt, het is werkelijk om te huilen.
  zaterdag 30 maart 2019 @ 14:20:58 #279
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_185934169
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 14:19 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat denk en hoop ik ook. Ik heb een aantal ZZP-ers meegemaakt, het is werkelijk om te huilen.
Klopt. Dat zegt die vriend van mij ook. Sommige kunnen echt helemaal niets en zijn gewoon aan het graaien van de PGB.
pi_185934178
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 14:18 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Waarom zou het afkalven?
Ik zie bij een aantal kleinere instellingen al dat ze wat voorzichtiger worden nu gemeentes steeds kritischer worden m.b.t. de (uit)besteding.
pi_185934208
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 14:19 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat denk en hoop ik ook. Ik heb een aantal ZZP-ers meegemaakt, het is werkelijk om te huilen.
Zeker als je net begonnen bent idd. Maar als je werkgever heel moeilijk doet om meerwaarde goed uit te betalen snap jk best dat t aanlokkelijk is.
pi_185934218
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 14:20 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Klopt. Dat zegt die vriend van mij ook. Sommige kunnen echt helemaal niets en zijn gewoon aan het graaien van de PGB.
Jup, van die halve bijstandsmoeders die op kantoor komen hangen met de telefoon in de hand. Maar goed, in de zorg is het ook lastig om goed personeel te vinden. Er zijn zoveel factoren die een rol spelen. Goed functionerend personeel is 6k bruto waard, maar er zijn er ook genoeg die niet houden van hard werken en niet aan de kar trekken maar er achter hangen. Combineer dat met het concept 'zelfsturende teams' en het drama is compleet.
pi_185934230
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 14:25 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Zeker als je net begonnen bent idd. Maar als je werkgever heel moeilijk doet om meerwaarde goed uit te betalen snap jk best dat t aanlokkelijk is.
Ja, ik ga dit jaar denk ik ook geleidelijk de overstap wagen om die reden.
  zaterdag 30 maart 2019 @ 14:30:58 #284
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_185934256
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 14:27 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Jup, van die halve bijstandsmoeders die op kantoor komen hangen met de telefoon in de hand. Maar goed, in de zorg is het ook lastig om goed personeel te vinden. Er zijn zoveel factoren die een rol spelen. Goed functionerend personeel is 6k bruto waard, maar er zijn er ook genoeg die niet houden van hard werken en niet aan de kar trekken maar er achter hangen. Combineer dat met het concept 'zelfsturende teams' en het drama is compleet.
Ken jij ook het fenomeen met de Marokkaanse uitzendbureau's die Marokkaanse werknemers wegzetten voor veel geld en daar een aantal weken flink aan verdienen? Vaak gaat het een paar weken goed omdat ze er echt zitten om snel geld te verdienen.
pi_185934295
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 14:30 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Ken jij ook het fenomeen met de Marokkaanse uitzendbureau's die Marokkaanse werknemers wegzetten voor veel geld en daar een aantal weken flink aan verdienen? Vaak gaat het een paar weken goed omdat ze er echt zitten om snel geld te verdienen.
Haha, nee, ik heb een aantal Marokkaanse collega's die juist heel gedreven en integer zijn en voor wie ik m'n handen in het vuur zou steken. Maar goed, het andere uiterste loopt ook rond, ja.
pi_185937452
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 07:56 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Hoezo is dat geen goodie? Dat kan je zo een paar honderd euro schelen aan reiskosten...
Omdat een reiskostenvergoeding niet standaard is?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_185937920
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 18:49 schreef baskick het volgende:

[..]

Omdat een reiskostenvergoeding niet standaard is?
Die zijn gelukkig 100% kostendekkend...
  zondag 31 maart 2019 @ 08:10:42 #288
51385 baskick
Juist ja!
pi_185944222
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 19:19 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Die zijn gelukkig 100% kostendekkend...
Precies en dus heeft die user geen enkele eigen kosten. Een werkgever is niet verplicht reiskosten te vergoeden... Privé geen kosten aan woon-werkverkeer; je kunt dat om die reden als goodie zien.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  zondag 31 maart 2019 @ 08:24:21 #289
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_185944318
Weet je wat een goodie is? 15km naar je werk fietsen en ¤0,19 vergoeding krijgen. Pure winst ^O^
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_185945070
quote:
12s.gif Op zondag 31 maart 2019 08:24 schreef laziness het volgende:
Weet je wat een goodie is? 15km naar je werk fietsen en ¤0,19 vergoeding krijgen. Pure winst ^O^
Nou ja, die fiets heeft ook onderhoud nodig maar inderdaad bij mijn vorige werkgever had ik dit ook. Voelde wel lekker.
pi_185945339
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2019 08:10 schreef baskick het volgende:

[..]

Precies en dus heeft die user geen enkele eigen kosten. Een werkgever is niet verplicht reiskosten te vergoeden... Privé geen kosten aan woon-werkverkeer; je kunt dat om die reden als goodie zien.
Oh sorry, ik dacht dat je sarcastisch was 😅 vandaar dat ik het ook was 🙊
pi_185955917
01: Bedrijfstak: Voedingsmiddelen
02: Functie: Senior Operator
03: Opleiding: MBO
04: Leeftijd: 42
05: Aantal uren per week: 33,3 uren in 5-ploegendienst
06: Aantal vakantiedagen: 29
07: 13e maand: eindejaarsuitkering van 2,5%
08: Bruto maand salaris: ¤ 3559,- + ¤ 1210,- (34% ploegentoeslag) = ¤ 4769,-
09: Netto maand salaris: ¤ 3400,-
10: Overuren betaald: Ja
11: Werkervaring: 7 jaar bij dit bedrijf
12: Goodies: mogelijkheid tot kopen aandelen met fikse korting = leuke spaar mogelijkheid
13: Tevreden?: Ja
14: Doorgroeimogelijkheden?: ja, naar bijvoorbeeld Teamleader

[ Bericht 5% gewijzigd door Azahar op 31-03-2019 19:23:21 (Aanvulling ) ]
pi_185981119
01: Bedrijfstak: Bouw
02: Functie: Engineer (team-leider)
03: Opleiding: WO
04: Leeftijd: 37
05: Aantal uren per week: 40 uren
06: Aantal vakantiedagen: 32
07: Geen dertiende maand, wel bonus, vaak ~1.5 maandsalaris
08: Bruto maand salaris: ¤ 4710
09: Netto maand salaris: ¤ 3500 (met reiskostenvergoeding)
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: 10 jaar
12: Goodies: eeuh volgens mij hoge pensioenbijdrager werkgever
13: Tevreden?: Wel goed salaris maar gezien opleiding (WO-techniek) niet bijzonder hoog
14: Doorgroeimogelijkheden?: ja, maar gaat allemaal niet heel snel
pi_185982998
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2019 19:21 schreef Azahar het volgende:
01: Bedrijfstak: Voedingsmiddelen
02: Functie: Senior Operator
03: Opleiding: MBO
04: Leeftijd: 42
05: Aantal uren per week: 33,3 uren in 5-ploegendienst
06: Aantal vakantiedagen: 29
07: 13e maand: eindejaarsuitkering van 2,5%
08: Bruto maand salaris: ¤ 3559,- + ¤ 1210,- (34% ploegentoeslag) = ¤ 4769,-
09: Netto maand salaris: ¤ 3400,-
10: Overuren betaald: Ja
11: Werkervaring: 7 jaar bij dit bedrijf
12: Goodies: mogelijkheid tot kopen aandelen met fikse korting = leuke spaar mogelijkheid
13: Tevreden?: Ja
14: Doorgroeimogelijkheden?: ja, naar bijvoorbeeld Teamleader
Flink salaris. Hier in de papierindustrie ligt het loon beduidend lager...

Ik zit net op een krappe 3200 bruto per maand incl ploegentoeslag (27%) 5 ploegendienst.

Ik kan wel nog doorgroeien naar 3800 incl ploegentoeslag maar dat duurt zeker nog 10 jaar.
pi_185983573
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 02:16 schreef Francois1994 het volgende:

[..]

Flink salaris. Hier in de papierindustrie ligt het loon beduidend lager...

Ik zit net op een krappe 3200 bruto per maand incl ploegentoeslag (27%) 5 ploegendienst.

Ik kan wel nog doorgroeien naar 3800 incl ploegentoeslag maar dat duurt zeker nog 10 jaar.
Kijk naar jouw geboortejaar en de leeftijd van de poster. Je geeft aan dat dat bij jou zeker nog 10 jaar zal duren.
  dinsdag 2 april 2019 @ 08:53:08 #296
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_185984713
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 06:28 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Kijk naar jouw geboortejaar en de leeftijd van de poster. Je geeft aan dat dat bij jou zeker nog 10 jaar zal duren.
Ja maar het één is incl de ploegentoeslag en de ander excl.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_185984990
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 02:16 schreef Francois1994 het volgende:

[..]

Flink salaris. Hier in de papierindustrie ligt het loon beduidend lager...

Ik zit net op een krappe 3200 bruto per maand incl ploegentoeslag (27%) 5 ploegendienst.

Ik kan wel nog doorgroeien naar 3800 incl ploegentoeslag maar dat duurt zeker nog 10 jaar.
Het maximale salaris in mijn huidige schaal is ¤3850 excl ploegentoeslag van 34%.
pi_185992232
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2019 08:53 schreef laziness het volgende:

[..]

Ja maar het één is incl de ploegentoeslag en de ander excl.
My bad. Je hebt gelijk.
pi_185992399
In de hoogste salarisschaal voor operators bij ons kun je maximaal doorgroeien tot 3061 bruto per maand excl ploegen toeslag. Wat een verschil zeg.

34% zal wel Vol-continue zijn of niet?
Bij ons is 27% niet vol- continue, omdat ze tijdens kerst en oud en nieuw dicht zijn.
pi_185994070
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 17:01 schreef Francois1994 het volgende:
In de hoogste salarisschaal voor operators bij ons kun je maximaal doorgroeien tot 3061 bruto per maand excl ploegen toeslag. Wat een verschil zeg.

34% zal wel Vol-continue zijn of niet?
Bij ons is 27% niet vol- continue, omdat ze tijdens kerst en oud en nieuw dicht zijn.
Alleen beide kerstdagen en 1 januari wordt er niet gewerkt.

Oja, oudejaardag tot 15:30 uur en kerstavond tot 20:00 uur.

[ Bericht 2% gewijzigd door Azahar op 02-04-2019 18:30:49 (Aanvulling ) ]
  dinsdag 2 april 2019 @ 19:13:12 #301
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_185995095
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 17:01 schreef Francois1994 het volgende:
In de hoogste salarisschaal voor operators bij ons kun je maximaal doorgroeien tot 3061 bruto per maand excl ploegen toeslag. Wat een verschil zeg.

34% zal wel Vol-continue zijn of niet?
Bij ons is 27% niet vol- continue, omdat ze tijdens kerst en oud en nieuw dicht zijn.
Bij ons is er onderscheid in ploegentoeslag of het in- of excl feestdagen is. Tevens hoe onregelmatiger en meer nachten hoe hoger de toeslag.
Als men met feestdagen moet werken hebben ze wel nog weer recht op een extra feestdagentoeslag.
Ik heb je lief mijn hele leven
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')