abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 19 april 2024 @ 16:08:45 #201
104963 ETA
European Travel Author
pi_213260535
quote:
15s.gif Op vrijdag 19 april 2024 13:50 schreef nostra het volgende:

[..]
Vandaag, aanbod gekregen van die andere partij, vanuit de vijf kandidaten willen ze mij dolgraag hebben. Ik had een indicatie van 100k all-in afgegeven, zij komen met:

• 9.000 per maand plus vakantiegeld

• Leaseauto in deze categorie
[ afbeelding ]

• Maand bonus, niet contractueel gegarandeerd, in de praktijk "zeker" (mits je niet prutswerk levert, maar dan is je contract ook weg)

• Jaarcontract, maar kan ik opticken naar onbepaald als ik zou willen volgens recruiter

• Pensioen wordt op corporate niveau heringeregeld per 1 juli vanwege de nieuwe pensioenwet dus heb ik geen details van

Scheelt wel flink. Buy and build club, dus wel piekbelasting. Thuiswerken flexibel, maar niet op vaste dagen want functie is ambulant (en er gebeurt veel).

Wordt een weekendje goed nadenken.
Congrats, een flink beter bod dan je had gevraagd! Je komt van 6,8k af?

9k met vakantiegeld, net geen 10k per maand. Misschien vragen of ze het voor de sier willen afronde naar 10k :D

Hoe staat het met eventuele groei in de toekomst? Je komt op een niveau waar overstappen voor meer geld lastiger wordt omdat aanbod van dit soort banen niet zo groot is, dus goeie interne groeipotentie is dan wel lekker.

Huidige pensioenregeling is wel in orde? Ik kan mij niet voorstellen dat ze het gaan versoberen, dan komt iedereen waarschijnlijk in opstand. Wel of geen 16% werkgever bijdrage scheelt flink.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_213261208
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 16:08 schreef ETA het volgende:

[..]
Congrats, een flink beter bod dan je had gevraagd! Je komt van 6,8k af?

9k met vakantiegeld, net geen 10k per maand. Misschien vragen of ze het voor de sier willen afronde naar 10k :D

Hoe staat het met eventuele groei in de toekomst? Je komt op een niveau waar overstappen voor meer geld lastiger wordt omdat aanbod van dit soort banen niet zo groot is, dus goeie interne groeipotentie is dan wel lekker.

Huidige pensioenregeling is wel in orde? Ik kan mij niet voorstellen dat ze het gaan versoberen, dan komt iedereen waarschijnlijk in opstand. Wel of geen 16% werkgever bijdrage scheelt flink.
6.8k (wel plus ikb) is het bod van een andere partij dat ik eigenlijk al had geaccepteerd (maar nog niet getekend). Ik zit nu op 5.7. Daarna kwam deze ineens om de hoek zeilen. Vind het niet sjiek (en hoef daarna ook niet meer bij die partij en wellicht recruiter aan te komen natuurlijk), maar ja.

Groei is meer dan mogelijk, het is een family office met als MO het als een malle opkopen van kleine IT clubs in een bepaalde niche en die deels te integreren, deels stand-alone merk te laten.

Ze delen een aantal van die clubs in in verticals of geografisch gebied, ik word dan finance director van 1 zo'n cluster. Denk nu nog een man of 70 plus dus alle kralen die ze erbij gaan rijgen. De hele club telt 1200 man dus daar kan je nog alle kanten op. Of niet, als je op je top van je kunnen zit. Uiteindelijk willen ze over een jaar of 5 IPO'en.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  vrijdag 19 april 2024 @ 17:23:09 #203
104963 ETA
European Travel Author
pi_213261283
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 april 2024 17:15 schreef nostra het volgende:

[..]
6.8k (wel plus ikb) is het bod van een andere partij dat ik eigenlijk al had geaccepteerd (maar nog niet getekend). Ik zit nu op 5.7. Daarna kwam deze ineens om de hoek zeilen. Vind het niet sjiek (en hoef daarna ook niet meer bij die partij en wellicht recruiter aan te komen natuurlijk), maar ja.

Groei is meer dan mogelijk, het is een family office met als MO het als een malle opkopen van kleine IT clubs in een bepaalde niche en die deels te integreren, deels stand-alone merk te laten.

Ze delen een aantal van die clubs in in verticals of geografisch gebied, ik word dan finance director van 1 zo'n cluster. Denk nu nog een man of 70 plus dus alle kralen die ze erbij gaan rijgen. De hele club telt 1200 man dus daar kan je nog alle kanten op. Of niet, als je op je top van je kunnen zit. Uiteindelijk willen ze over een jaar of 5 IPO'en.
Ach recruiters zou ik niet zo zorgen over maken, als ze denken geld aan jou te kunnen verdienen, komen ze echt wel terug hoor. 3-4 maandsalaris honorarium is best lekker op dit niveau :D En als het beetje normale mensen zijn, snappen ze echt wel je beslissing.

Als ze gaan IPO'en, dan moet je wel zorgen dat je wat stockopties gaat krijgen,

poeh, leiding geven aan 70 man, zou ik persoonlijk niet willen. Verdien nu hetzelfde en geef leiding aan 0 personen, dat hou ik graag zo ;)
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_213261341
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 17:23 schreef ETA het volgende:

[..]
Ach recruiters zou ik niet zo zorgen over maken, als ze denken geld aan jou te kunnen verdienen, komen ze echt wel terug hoor. 3-4 maandsalaris honorarium is best lekker op dit niveau :D En als het beetje normale mensen zijn, snappen ze echt wel je beslissing.

Als ze gaan IPO'en, dan moet je wel zorgen dat je wat stockopties gaat krijgen,

poeh, leiding geven aan 70 man, zou ik persoonlijk niet willen. Verdien nu hetzelfde en geef leiding aan 0 personen, dat hou ik graag zo ;)
Nee geen leiding aan 70 man, dat is het totale personeelsbestand van het cluster, voornamelijk IT'ers dus. Finance is een fractie daarvan. En idd, opties/direct participeren is dan wel een mooie plus, degene die ik vervang en naar boven schuift zit er sinds kort ook in, dus die mogelijkheid is er.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  vrijdag 19 april 2024 @ 17:33:50 #205
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213261369
Als je zo fors vooruit gaat qua verdiensten, zou ik me wel even afvragen of dat wel een realistische stap is ook qua verwachtingen naar jezelf toe en of je die kunt en wilt waarmaken.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_213261545
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2024 17:33 schreef Molo het volgende:
Als je zo fors vooruit gaat qua verdiensten, zou ik me wel even afvragen of dat wel een realistische stap is ook qua verwachtingen naar jezelf toe en of je die kunt en wilt waarmaken.
Klopt, dat is de belangrijkste overweging. Niet of ik het kan, maar of ik het nú al kan. Mezelf overlopen schiet helemaal niemand wat mee op, in de eerste plaats ikzelf niet. Gelukkig kan ik hier goed over sparren met mijn vriendin, dus kwestie van de voors en tegens samen eens goed op eem rij zetten voordat ik blind voor het geld (maar vooral de ambitie) kies.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  vrijdag 19 april 2024 @ 18:16:21 #207
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_213261767
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2024 17:52 schreef nostra het volgende:

[..]
Klopt, dat is de belangrijkste overweging. Niet of ik het kan, maar of ik het nú al kan. Mezelf overlopen schiet helemaal niemand wat mee op, in de eerste plaats ikzelf niet. Gelukkig kan ik hier goed over sparren met mijn vriendin, dus kwestie van de voors en tegens samen eens goed op eem rij zetten voordat ik blind voor het geld (maar vooral de ambitie) kies.
Lastige keuze man! Wel een luxeprobleem natuurlijk. Succes met de afwegingen, maar weet wel (sorry voor dit cliché) dat veel geld, auto en aanzien uiteindelijk minder zwaar wegen dan je mentale gesteldheid. :P
pi_213264732
quote:
15s.gif Op vrijdag 19 april 2024 13:50 schreef nostra het volgende:

[..]
Vandaag, aanbod gekregen van die andere partij, vanuit de vijf kandidaten willen ze mij dolgraag hebben. Ik had een indicatie van 100k all-in afgegeven, zij komen met:

• 9.000 per maand plus vakantiegeld

• Leaseauto in deze categorie
[ afbeelding ]

• Maand bonus, niet contractueel gegarandeerd, in de praktijk "zeker" (mits je niet prutswerk levert, maar dan is je contract ook weg)

• Jaarcontract, maar kan ik opticken naar onbepaald als ik zou willen volgens recruiter

• Pensioen wordt op corporate niveau heringeregeld per 1 juli vanwege de nieuwe pensioenwet dus heb ik geen details van

Scheelt wel flink. Buy and build club, dus wel piekbelasting. Thuiswerken flexibel, maar niet op vaste dagen want functie is ambulant (en er gebeurt veel).

Wordt een weekendje goed nadenken.
Wacht even. Jij vraagt 100k, en zij komen met 117k (13*9k)? Die snap ik even niet.

Anyway: lekker bod en mooie aanbieding. En zo te horen een organisatie die nog groeit en waar je dus mooi mee kan groeien als je dat zou willen.
Je schrijft iets over piekbelasting? Wat houdt dat concreet in? Bij tijd en wijlen flink overwerken bij -M&A trajecten?- of geregeld 40+ uur weken? Wat zijn je werkuren trouwens?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_213264751
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2024 17:33 schreef Molo het volgende:
Als je zo fors vooruit gaat qua verdiensten, zou ik me wel even afvragen of dat wel een realistische stap is ook qua verwachtingen naar jezelf toe en of je die kunt en wilt waarmaken.
Daar heb je een punt, maar volgens mij is @nostra werkzaam in de accountancy sector, en daar worden werknemers soms fors onderbetaald vergeleken met hun evenknieen in het bedrijfsleven of overheid.
Blijkbaar lopen er bij accountancykantoren seniors rond met veel ervaring, RA (bijna) en halen minder dan 5k binnen. En dat met al die overuren..
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_213264753
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 april 2024 22:01 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wacht even. Jij vraagt 100k, en zij komen met 117k (13*9k)? Die snap ik even niet.

Anyway: lekker bod en mooie aanbieding. En zo te horen een organisatie die nog groeit en waar je dus mooi mee kan groeien als je dat zou willen.
Je schrijft iets over piekbelasting? Wat houdt dat concreet in? Bij tijd en wijlen flink overwerken bij -M&A trajecten?- of geregeld 40+ uur weken? Wat zijn je werkuren trouwens?
Of ze vonden dat hij te weinig vroeg voor de werkvloer en ze wisten dat daar toch gedoe van komt.
pi_213265465
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 april 2024 22:01 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wacht even. Jij vraagt 100k, en zij komen met 117k (13*9k)? Die snap ik even niet.

Anyway: lekker bod en mooie aanbieding. En zo te horen een organisatie die nog groeit en waar je dus mooi mee kan groeien als je dat zou willen.
Je schrijft iets over piekbelasting? Wat houdt dat concreet in? Bij tijd en wijlen flink overwerken bij -M&A trajecten?- of geregeld 40+ uur weken? Wat zijn je werkuren trouwens?
Indicatie is afgegeven richting recruiter, bod is gedaan door werkgever. Piekbelasting is ná closing (M&A is aparte afdeling), ze werken met een 100-dagen integratieplan. Ligt er dus aan wat je aantreft qua financeniveau en hoe vaak de target in jouw cluster valt. Plus bij maandclosing, maar dat is overal in finance.

Werk is in principe gewoon 40 uur, niet standaard overvolle werkweken. Komen die er wel, komt er een mannetje bij. Verder is het principe gewoon 'get it done'; waar, wanneer, hoe (lang) je het zelf wil.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  vrijdag 19 april 2024 @ 23:46:35 #212
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213265530
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2024 23:32 schreef nostra het volgende:

[..]
Indicatie is afgegeven richting recruiter, bod is gedaan door werkgever. Piekbelasting is ná closing (M&A is aparte afdeling), ze werken met een 100-dagen integratieplan. Ligt er dus aan wat je aantreft qua financeniveau en hoe vaak de target in jouw cluster valt. Plus bij maandclosing, maar dat is overal in finance.

Werk is in principe gewoon 40 uur, niet standaard overvolle werkweken. Komen die er wel, komt er een mannetje bij. Verder is het principe gewoon 'get it done'; waar, wanneer, hoe (lang) je het zelf wil.
Goeie tip om te valideren of dat echt zo is is om na te vragen hoeveel (lang) ziekteverzuim er is en hoeveel personeelsverloop er is.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_213268649
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2024 23:32 schreef nostra het volgende:

[..]
Indicatie is afgegeven richting recruiter, bod is gedaan door werkgever. Piekbelasting is ná closing (M&A is aparte afdeling), ze werken met een 100-dagen integratieplan. Ligt er dus aan wat je aantreft qua financeniveau en hoe vaak de target in jouw cluster valt. Plus bij maandclosing, maar dat is overal in finance.

Werk is in principe gewoon 40 uur, niet standaard overvolle werkweken. Komen die er wel, komt er een mannetje bij. Verder is het principe gewoon 'get it done'; waar, wanneer, hoe (lang) je het zelf wil.
Nice, ik zou neigen naar een ja als ik dit zo hoor.
Hoe heb je de andere potentiële werkgever afgewimpeld ? :D En wat was de reactie?

Iets anders: wat doe jij binnen de accountancy sector? Ik dacht dat je een hogere senior positie had (RA?), maar ik schrik van de salarissen aldaar.. ik lees/hoor vaker bedragen waarvan ik denk hoe dan?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_213269100
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 april 2024 11:09 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nice, ik zou neigen naar een ja als ik dit zo hoor.
Hoe heb je de andere potentiële werkgever afgewimpeld ? :D En wat was de reactie?

Iets anders: wat doe jij binnen de accountancy sector? Ik dacht dat je een hogere senior positie had (RA?), maar ik schrik van de salarissen aldaar.. ik lees/hoor vaker bedragen waarvan ik denk hoe dan?
Ik heb die ander nog niet afgewimpeld, er ligt een eenzijdig getekend contract dat ik nog moet tekenen. Of niet, dus.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_213269380
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 april 2024 11:44 schreef nostra het volgende:

[..]
Ik heb die ander nog niet afgewimpeld, er ligt een eenzijdig getekend contract dat ik nog moet tekenen. Of niet, dus.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, had beetje de indruk dat er nog (bijna) afgestuurde RA's op senior of managerrol niveau nog rondliepen met een salaris van in de 4.

Audit sucks sowieso met al die overvloedige regels. Werkduk/salaris ratio is ruk omdat een deel van de omzet voor de partners is bestemd. Wat een sector ook.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_213270666
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2024 17:52 schreef nostra het volgende:

[..]
Klopt, dat is de belangrijkste overweging. Niet of ik het kan, maar of ik het nú al kan. Mezelf overlopen schiet helemaal niemand wat mee op, in de eerste plaats ikzelf niet. Gelukkig kan ik hier goed over sparren met mijn vriendin, dus kwestie van de voors en tegens samen eens goed op eem rij zetten voordat ik blind voor het geld (maar vooral de ambitie) kies.
Als de organisatie nog klein is, maar wel grote ambities heeft, biedt het ook weer de kans om met de organisatie mee te groeien. Dan is er wat meer geleidelijkheid.

Serieus mooie kans en mooi aanbod! Ik zit qua salaris op hetzelfde, zo'n aanbod is dan wel andere koek!
  zaterdag 20 april 2024 @ 14:26:43 #217
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213270693
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 14:23 schreef Niek92 het volgende:

[..]
Als de organisatie nog klein is, maar wel grote ambities heeft, biedt het ook weer de kans om met de organisatie mee te groeien. Dan is er wat meer geleidelijkheid.

Serieus mooie kans en mooi aanbod! Ik zit qua salaris op hetzelfde, zo'n aanbod is dan wel andere koek!
Allemaal neem ik aan wel besproken, of het uitbreiding van het team is, een functie ter vervanging van iemand (reden van vertrek?), andere bedrijfsstrategie etc etc.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_213270861
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 april 2024 14:26 schreef Molo het volgende:

[..]
Allemaal neem ik aan wel besproken, of het uitbreiding van het team is, een functie ter vervanging van iemand (reden van vertrek?), andere bedrijfsstrategie etc etc.
Nee, het is puur 1 grote jongen die allemaal kleintjes opkoopt in een razend tempo en vervolgens mijn taak om die kleintjes financieel op het level te krijgen dat er op gestuurd kan worden (zelfde manier van aanleveren, goede kwaliteit, maandafsluiting binnen 4 dagen, hulp bij moeilijkere vragen, zulke dingen). Vaak zit bij die kleine clubs nog de nicht van de eigenaar de boekhouding te doen, omdat die een 6 voor Economie II had bij wijze van spreken.

Dus je werkt namens die hele grote club, maar hands-on bij de kleintjes. En omdat ze er zoveel kopen (in totaal 18, dit jaar 2 en 2 in de pijplijn) is er simpelweg capaciteitsuitbreiding nodig.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_213309621
Oké, uiteindelijk gisteren getekend bij optie 2 met de kanttekening dat als het toch 'te veel, te snel' voelt ik er ook mee stop (hoef jaarcontract niet uit te dienen). Recruiter reageerde vrij laconiek, shit happens, mensen maken keuzes. Eerste optie alleen via mail kunnen bereiken, geen response. Huidige werkgever begreep het wel. Tot nu toe dus eind goed, al goed en op naar 1 juni. :)
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')