Als je er zelf tevreden mee bent, is het natuurlijk prima. Ik vind het nog best een verantwoordelijke functie en zag eerdere machinisten die in mijn herinnering toch een stukje hoger zaten. Maar goed, ik ben ook Randstad gewend en dan is het plaatje ook wel anders. Meteen ook 1 van de grote nadelen van een cao.quote:Op donderdag 2 juli 2026 16:07 schreef Remco het volgende:
[..]
Klopt maar ik vind het alles behalve karig. Het is en blijft een MBO functie en met toeslagen zit je elke maand behoorlijk op modaal. En als er niets gebeurt qua aanrijdingen of iets dergelijks heb je een enorm relaxte baan die behalve de werktijden weinig van je vergt zowel mentaal als fysiek.
Ik woon in het oosten en heb net voor de gekte een huis kunnen kopen dan is het salaris prima. Probleem voor mijn werkgever is dat mijn functie in het westen evenveel verdiend en je er daar er echt wel een stuk minder mee kan.
En het feit dat modaal hier in dit topic als karig wordt gezien zegt genoeg over dat hier geen goede afspiegeling van de samenleving post.
Ik werk in de sales, dus 60/70% van mijn loon is variabel.quote:Op zaterdag 25 april 2026 11:42 schreef kree het volgende:
ik vraag me altijd af of wat ik hier lees dan extremen zijn. of dat ik gewoon zwaar onderbetaald word.
Weet dat ik meer kan verdienen elders, maarja er zijn voor en nadelen eraan om te switchen.
Maar damn zeg,. relaxte salarissen die ik hier zo lees.{
jij hebt een prima netto salaris en een baan zonder het gezeik wat bij white collar jobs komt kijken!quote:Op donderdag 2 juli 2026 16:07 schreef Remco het volgende:
[..]
Klopt maar ik vind het alles behalve karig. Het is en blijft een MBO functie en met toeslagen zit je elke maand behoorlijk op modaal. En als er niets gebeurt qua aanrijdingen of iets dergelijks heb je een enorm relaxte baan die behalve de werktijden weinig van je vergt zowel mentaal als fysiek.
Ik woon in het oosten en heb net voor de gekte een huis kunnen kopen dan is het salaris prima. Probleem voor mijn werkgever is dat mijn functie in het westen evenveel verdiend en je er daar er echt wel een stuk minder mee kan.
En het feit dat modaal hier in dit topic als karig wordt gezien zegt genoeg over dat hier geen goede afspiegeling van de samenleving post.
Valt toch wel mee? Ik lees een paar uitzonderingen oa in US en een audit manager die 45u p week maakt..quote:Op zaterdag 25 april 2026 11:42 schreef kree het volgende:
ik vraag me altijd af of wat ik hier lees dan extremen zijn. of dat ik gewoon zwaar onderbetaald word.
Weet dat ik meer kan verdienen elders, maarja er zijn voor en nadelen eraan om te switchen.
Maar damn zeg,. relaxte salarissen die ik hier zo lees.{
nouja idd het blijft een afweging tussen je werk leuk vinden of minder leuk en meer verdienen.quote:Op zondag 12 juli 2026 00:45 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Valt toch wel mee? Ik lees een paar uitzonderingen oa in US en een audit manager die 45u p week maakt..
Ben zelf vorig jaar trouwens wel geswitcht mede doordat salaris achter bleef, ben nu heel blij met de overstap en hogere salaris is ook wel fijn .
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |