abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217745836
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2025 08:46 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Het is in nederland zo geregeld dat je net niet lekker kunt leven. Ongeacht wat je verdient tot 10k bruto in de maand. Daarboven begin je echt wat over te houden.

Kop boven het maaiveld wordt niet gewaardeerd.
Doe toch normaal 🤣
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2025 08:50 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Maar dat dat kan is dan weer wel dankzij een stevig salaris. Wij zijn door 'de hardships die het leven je geeft' veel minder gaan werken. Dat is ook niet echt een optie als je 2500 bruto krijgt voor 40 uur buffelen.
Nee dat klopt. Maar het inflatie noemen vind ik niet kloppend.
pi_217746916
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 12:41 schreef zatoichi het volgende:

[..]
Klopt ja, als je puur kijkt naar inkomen(winst) uit onderneming. Wellicht heb ik een wat scheven kijk, maar in mijn omgeving zie ik veel van dit soort constructies:

https://belastingadvies-groningen.nl/blog/dga-salaris-bij-een-bv/

Met een DGA en waarbij een onderneming als onderaannemer is van een eigen BV. Zelf ben ik er niet zo in thuis dus ik hoor vooral het netto resultaat (en ja, daar kan dus ook een overdrijving in zitten want mensen houden nou eenmaal van opscheppen...).
Ja dat kan wel, dat zijn de schijnxonstructies waarbij je de belastingsdruk kon verlagen.
Maar niet voor starters, alleen al de BV constructie kost je wat.
En daarbij wordt deze constructie extra belast vanaf 2026(? Weet niet precies wanneer) en minder interessant.
Maar dit was sowieso al voor ondernemers die 1mlj + per jaar omzetten. Niet bijzonder maar ook niet zomaar ff doen als je morgen je baan opzegt.
Vakman pur sang
pi_217775450
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2025 14:50 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja dat kan wel, dat zijn de schijnxonstructies waarbij je de belastingsdruk kon verlagen.
Maar niet voor starters, alleen al de BV constructie kost je wat.
En daarbij wordt deze constructie extra belast vanaf 2026(? Weet niet precies wanneer) en minder interessant.
Maar dit was sowieso al voor ondernemers die 1mlj + per jaar omzetten. Niet bijzonder maar ook niet zomaar ff doen als je morgen je baan opzegt.
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2025 12:07 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Bullshit, bij ondernemen is het net zo.
Als je meer gaat verdienen neemt de belastingdruk zo toe dat je net weer niet lekker wat overhoud.

Het als je door constructies belasting gaat ontduiken dan ga je lekker verdienen.

Met “gewoon” ondernemen en netjes afdragen in het ook bizar wat je netto netto overhoudt.
Same old.
om deze samen maar even mee te pakken

-salaris als werknemer.. tja.. ik denk dat de gemiddelde persoon leeft naar zijn salaris. ik heb vrienden die met 2500 bruto riant leven, sociale huur, zitten op een prima plekje, houden iedere maand met zijn tweetjes bijna 1500 netto "over" en gaan meerdere keren per jaar riant op vakantie terwijl ze ook een mooi spaarpotje bouwen.. maar die zijn wel echt van een sociale huur huisje is genoeg voor ons, de indexatie nemen we op de kop toe, we hoeven niet groter te wonen en de boodschappen doen we volledig op aanbiedingen.. en ik heb vrienden die ruim op de 2 ton per jaar zitten bruto en die altijd geld te kort hebben... die hebben wel enorm die behoefte gehad aan groter wonen, dikkere auto, extra vakanties, duurste kleren... en dat bedoelde ik zelf ook een beetje met het hele nivelleren in NL. ik denk dat het voor de gemiddelde persoon (en ja, we hebben al een paar uitzonderingen hier gehoord) het heel lastig is om, wanneer het inkomen omhoog gaat, om zich dan ook aan het oude inkomen te houden. als het een 100 euro is is het vaak niet zo lastig.. maar wanneer men grotere stappen maakt, zeker als tweeverdieners, dan is dat vrijstaand huis met tuin.. of die grotere woning in de stad.. of die nieuwe keuken... of net lekker die nieuwste BMW.. toch wel heel erg aanlokkelijk.. en gezien de krapte op de woningmarkt wordt het dan toch wel redelijk "aangemoedigd" in NL om zo te denken.. om naar dat grotere/betere huis te willen.. met alle extra kosten die daaraan vast hangen zoals de hogere energie rekening, gemeentelijke belastingen etc. etc.
laten we het anders een aangemoedigde keuze maken dat, wanneer men meer gaat vedienen, men ook meer gaat uitgeven... en de sociale druk om mensen heen moet je ook niet wegcijferen. meer verdienen is vaak ook meer tussen "gelijkverdieners" gaan begeven die ook vrijwel allemaal net wat groter wonen, wat dikkeren auto hebben etc. etc. etc.

dan met BV's e.d.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_217778356
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2025 08:00 schreef nostra het volgende:

[..]
Je kan je altijd inschrijven bij wat tussenpersonen en freelance.nl, dan zie het vanzelf wel. Vanuit vast naar zzp is wel een stuk lastiger dan andersom door je opzegtermijn. Of je moet zelf opzeggen en dan gaan zoeken, dus zonder vangnet.

Wat ik merk in de financemarkt: de gekte van tot een jaar terug is weg, vraag ongeveer gehalveerd. Niet zozeer vanwege de DBA, dat speelt vooral bij overheden en corprorates (wel een groot deel van de markt), wel vooral de eerste voortekenen van een onzekere economie en uitstel van typische financeprojecten (implementatie nieuw ERP systeem, overnames, procesoptimalisaties). Ervaring met zzp'en en met de sector wordt daarom weer belangrijker.
ABN Amro heeft ook een inhuur freeze op alle externen, en daar draait het financieel best aardig.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')