Daar gaat het niet om: "Integraal onderdeel van de samenleving."quote:Op woensdag 6 juni 2018 00:40 schreef Hathor het volgende:
Als een gebouw in Nederland staat, hoort het bij Nederland, doh...1+1=2.
Hoezo een integraal onderdeel van Nederland?quote:
De-Islamiseren. Hoe, moskeeën slopen? Moslims deporteren? Misschien had FVD geen zin om een idiote, kansloze motie te steunen.quote:Op woensdag 6 juni 2018 00:31 schreef Oostwoud het volgende:
Ik ben benieuwd naar de verklaring van met name CDA en CU voor het instemmen met dat moskeeën en gebedshuizen bij Nederland horen. Ik vraag mij ook af waarom FvD de PVV niet heeft gesteund in haar motie om te de-islamiseren.
Simpel, islam is een religie en het is voor de christelijke partijen aantrekkelijk om die te steunen. Behalve voor de SGP, maar dat spreekt voor zich.quote:Op woensdag 6 juni 2018 00:31 schreef Oostwoud het volgende:
Ik ben benieuwd naar de verklaring van met name CDA en CU voor het instemmen met dat moskeeën en gebedshuizen bij Nederland horen.
"Gebedshuizen" omvat alle gebouwen die voor religieuze doeleinden benut worden... Dus ook kerken.quote:Op woensdag 6 juni 2018 00:31 schreef Oostwoud het volgende:
Ik ben benieuwd naar de verklaring van met name CDA en CU voor het instemmen met dat moskeeën en gebedshuizen bij Nederland horen
Zo uitgebreid was de motie niet eens. Er stond enkel in dat we moeten de-islamiseren. Was die dag nog wel een andere motie om alle moskeeën te slopen maar ook die heeft het niet gehaald.quote:Op woensdag 6 juni 2018 01:23 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
De-Islamiseren. Hoe, moskeeën slopen? Moslims deporteren? Misschien had FVD geen zin om een idiote, kansloze motie te steunen.
Wie bidden of mediteren wil kan dat goed thuis in de eigen of gehuurde woning. Daar hoeven/hoefden niet zoveel aparte gebouwen voor worden neergezet. Gebouwen die ook nog eens veel ruimte innemen. Bovendien het lokt slechts volk waar ieder normaal mens waanzinnig van worden zal.quote:Op woensdag 6 juni 2018 00:43 schreef Nikonlover het volgende:
Wat is er mis met een moskee of gebedshuis? We hebben toch ook kerkenExtremisten, dat zijn de boosdoeners.
Waarom vraag jij je dit af?quote:Op woensdag 6 juni 2018 00:31 schreef Oostwoud het volgende:
Ik vraag mij ook af waarom FvD de PVV niet heeft gesteund in haar motie om te de-islamiseren.
Eens met je opmerking over architectuur. Het ziet er vaak gewoon niet uit in het Nederlandse/Europese straatbeeld, net alsof je de Fata Morgana in de Efteling binnenwandelt. Alhoewel die kleine moskeetjes vaak ook gewoon verstopt zitten in een buurthuis of zo.quote:Op woensdag 6 juni 2018 09:04 schreef DustPuppy het volgende:
Jammer dat het architectonisch alleen totaal niet past in het straatbeeld over het algemeen (en dan met name moskeeën).
Probeer er eens een te bouwen die wat beter bij de rest van de bebouwing past.
Verder: Doe je ding. Ik ben al lang geleden tot het besef gekomen dat het allemaal oplichterij was, maar ik snap dat dit bij anderen niet zo makkelijk gaat.
Maarja, dan kan ik nog wel meer architectonische wansmaak opnoemen wat in Nederland staat. Bouw uit de jaren 60/70 blinken ook niet uit in goede smaak.quote:Op woensdag 6 juni 2018 09:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Eens met je opmerking over architectuur. Het ziet er vaak gewoon niet uit in het Nederlandse/Europese straatbeeld, net alsof je de Fata Morgana in de Efteling binnenwandelt. Alhoewel die kleine moskeetjes vaak ook gewoon verstopt zitten in een buurthuis of zo.
Wat bedoel je met dat stukje over oplichterij?
Religie in het algemeen. Gewoon een zoveelste manier om mensen onder controle te houden. Maar laten we er niet zo'n topic van maken.quote:Op woensdag 6 juni 2018 09:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Eens met je opmerking over architectuur. Het ziet er vaak gewoon niet uit in het Nederlandse/Europese straatbeeld, net alsof je de Fata Morgana in de Efteling binnenwandelt. Alhoewel die kleine moskeetjes vaak ook gewoon verstopt zitten in een buurthuis of zo.
Wat bedoel je met dat stukje over oplichterij?
Ligt maar net aan je smaak natuurlijk.quote:Op woensdag 6 juni 2018 09:13 schreef Tem het volgende:
[..]
Maarja, dan kan ik nog wel meer architectonische wansmaak opnoemen wat in Nederland staat. Bouw uit de jaren 60/70 blinken ook niet uit in goede smaak.
Precies, dus daarom vind ik dat niet echt een sterk argument in deze discussie.quote:Op woensdag 6 juni 2018 09:14 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Ligt maar net aan je smaak natuurlijk.
Of iets in het straatbeeld past heeft niets te maken met hoe mooi of lelijk men het vind.quote:Op woensdag 6 juni 2018 09:15 schreef Tem het volgende:
[..]
Precies, dus daarom vind ik dat niet echt een sterk argument in deze discussie.
Dit, plus we hebben meer dan 1 miljoen moslims ondertussen. Tenzij we hele drastische maatregelen gaan nemen gaan die moskeeën en islamieten niet meer weg en zijn ze dus onderdeel van NL.quote:Op woensdag 6 juni 2018 00:40 schreef Hathor het volgende:
Als een gebouw in Nederland staat, hoort het bij Nederland, doh...1+1=2.
Tuurlijk speelt dat mee. Er zijn wel meer gebedshuizen in het straatbeeld, dit is alleen van een religie waar je niet op zit te wachten.quote:Op woensdag 6 juni 2018 09:17 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Of iets in het straatbeeld past heeft niets te maken met hoe mooi of lelijk men het vind.
Eens.quote:Op woensdag 6 juni 2018 09:48 schreef Elfletterig het volgende:
Tamelijk overbodige motie, lijkt me. Alles wat zich in Nederland bevindt, hoort bij Nederland. Of dat nu brandweerkazernes of moskeeën zijn.
Je weet er wel weer een heel drama van te maken. Bravo.quote:Op woensdag 6 juni 2018 09:58 schreef DrMabuse het volgende:
Antieke religieuze achterlijkheid hoorde (terecht) juist steeds minder bij Nederland.
Tot midden jaren '70 de opmars van de islam in dit land begon.
Nu wordt policor en paaiend tot in de Tweede Kamer de klok weer teruggedraaid.
Volop gesteund door mensen die helemaal niks met andere religies hadden en hebben.
Selectief handelen en denken noemen we dat.
Moslims hebben klaarblijkelijk een speciale plek in hun hartje veroverd / gevorderd.
(Terecht) verzet en schoppen tegen religie(s) , ze negeren, een stille dood laten sterven enerzijds maar een v.n.l. importreligie, een die op vele vlakken tegen de eigen normen en waarden ingaat toch geregeld kunnen en blijven omarmen en in bescherming nemen.quote:Op woensdag 6 juni 2018 10:18 schreef Dven het volgende:
[..]
Je weet er wel weer een heel drama van te maken. Bravo.
Wel eens er over nagedacht dat die 'mensen' waar je het over hebt ook niet iets met de islam hoeven te hebben maar wel vinden dat ze niet als de andere religies waar men niets mee heeft hun ding moeten kunnen doen?
Maar nee, dan is het weer jammeren over dat moslims een speciaal plekje in hun hartje veroverd/gevorderd hebben. Grow up.
Verzetten en schoppen doch negeren? Sterke opmerking weer.quote:Op woensdag 6 juni 2018 10:33 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
(Terecht) verzet en schoppen tegen religie(s) , ze negeren, een stille dood laten sterven enerzijds maar een v.n.l. importreligie, een die op vele vlakken tegen de eigen normen en waarden ingaat toch geregeld kunnen en blijven omarmen en in bescherming nemen.
Ja, dat noem ik selectief denken en handelen.
Moslims die steeds meer een / hun plek opeisen en veroveren, in dit land en wereldwijd.
Is je niet bekend?
Religie anno 2018. Grow up.
De religieuzen en hun leiders pesten de jeugd. Ben je normaal en heb je een bovengemiddeld IQ maar ben je niet breed en/of lang dat hoor je er volgens de religieuzen en hun leiders niet bij. Wat hebben we toch veel nullen hier.quote:Op woensdag 6 juni 2018 10:33 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
(Terecht) verzet en schoppen tegen religie(s) , ze negeren, een stille dood laten sterven enerzijds maar een v.n.l. importreligie, een die op vele vlakken tegen de eigen normen en waarden ingaat toch geregeld kunnen en blijven omarmen en in bescherming nemen.
Ja, dat noem ik selectief denken en handelen.
Moslims die steeds meer een / hun plek opeisen en veroveren, in dit land en wereldwijd.
Is je niet bekend?
Religie anno 2018. Grow up.
Een moskee is toch ook een gebedshuis, waarom dan moskeeën apart noemen?quote:Op woensdag 6 juni 2018 07:09 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
"Gebedshuizen" omvat alle gebouwen die voor religieuze doeleinden benut worden... Dus ook kerken.
Als de motie alleen over moskeeën ging, had je wellicht een andere uitslag gehad.
Stuur ze een brief!quote:Op woensdag 6 juni 2018 00:31 schreef Oostwoud het volgende:
Ik ben benieuwd naar de verklaring van met name CDA en CU voor het instemmen met dat moskeeën en gebedshuizen bij Nederland horen.
Ik vraag mij ook af waarom FvD de PVV niet heeft gesteund in haar motie om te de-islamiseren.
Daar kun je heel lang over discussieren.quote:Wanneer hoort iets bij Nederland?
Dat de mensen die hier behoefte aan hebben ook bij Nederland horen.quote:Wat voor signaal geeft het parlement af door te stellen dat deze gebouwen bij Nederland horen?
Nee. De vrede van Münster zou ik er ook bij zetten. De oprichting van de Republiek. De oprichting van de Monarchie. Noem maar op.quote:Kent de Nederlandse geschiedenis slechts drie momenten? De Gouden Eeuw, de grondwetsherziening van 1848 en de periode van 1940 tot nu?
Goeie vraag.quote:Op welke gronden zou er bevestigd of verworpen kunnen worden dat moskeeën bij Nederland horen?
Stuur hem een brief!quote:Op welke gebedshuizen zou Azarkan verder gedoeld hebben in zijn motie? Waarom wordt het woord integraal gebruikt in de motie?
Waarom heb je dat gevoel? En wat heeft dat te maken met deze motie?quote:Ik heb vele vragen, maar ik krijg stellig de indruk dat het parlement de geschiedenis van het Nederland voor WOII negeert, op piekmomenten als de Gouden Eeuw en Thorbecke 1848 na.
Prima. Wat bedoel je met: 'in zijn algemeenheid' en wat heeft dat voor effect op deze motie?quote:Moskeeën en islam in zijn algemeenheid horen naar mijn mening niet bij Nederland, zeker niet integraal.
Waarom kan iets wat minder dan 50 jaar in nederland is, geen integraal onderdeel uitmaken van onze samenleving?quote:Het betreft een religie wiens volledige ontwikkelingsgeschiedenis op grofweg de laatste 50 jaar na buiten Europa en buiten Nederland heeft plaatsgevonden. Wie met deze motie instemt, kan dit alleen maar doen met een zeer selectief historisch besef.
Ik zeg: Flikker op met je debat. Ik heb wel wat beters te doen.quote:Ik vind het met name bespottelijk dat er over de hoofden van het volk zomaar even besloten wordt wat wel en niet bij Nederland hoort. Dit is een debat dat gevoerd dient te worden in de burgermaatschappij.
Zijn dat gebedshuizen?quote:Op woensdag 6 juni 2018 11:44 schreef HSG het volgende:
En waarom Boeddhistische en Hindoeïstische tempels niet?
Allemaal symboolpolitiek.quote:Op woensdag 6 juni 2018 11:51 schreef Ringo het volgende:
Ik weet niet zo heel goed wat er nu precies met dit soort moties erkend wordt. En waarom je voor die erkenning een, godbetert, politieke motie nodig zou hebben.
Moskeeën.
Buurthuizen.
Pannenkoekenschepen.
Postzegelwinkels.
IJscokarretjes.
Wat is het verschil?
Omdat je een islamietje bent en moskeeën de enige waardige gebedshuizen vindt.quote:Op woensdag 6 juni 2018 11:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Een moskee is toch ook een gebedshuis, waarom dan moskeeën apart noemen?
SOA's bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 6 juni 2018 11:39 schreef LanaMyst het volgende:
Omdat die gebouwen hier al jaren staan kun je inderdaad stellen dat ze erbij horen, maar of ze ook gewenst zijn is natuurlijk een andere vraag. Ook ongewenste zaken kunnen ergens bij horen.
Ik vind ze gewenst. En met mij miljoenen andere stemgerechtigden.quote:Op woensdag 6 juni 2018 11:39 schreef LanaMyst het volgende:
Omdat die gebouwen hier al jaren staan kun je inderdaad stellen dat ze erbij horen, maar of ze ook gewenst zijn is natuurlijk een andere vraag. Ook ongewenste zaken kunnen ergens bij horen.
Ik geloof graag dat christenen in islamitische landen zich ook een kerkje zouden wensen.quote:Op woensdag 6 juni 2018 12:25 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik vind ze gewenst. En met mij miljoenen andere stemgerechtigden.²
We wonen hier. Sorry man.quote:Op woensdag 6 juni 2018 13:11 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ik geloof graag dat christenen in islamitische landen zich ook een kerkje zouden wensen.
En dat zegt veel over de islam, en de moslims die dat niet toelaten.
Conservatieve democratie hatende moslims, die hun (dubieus islamitisch gefinancierde) gebedshuizen hier wel mogen hebben, alwaar conservatieve islamtische N&W worden gepredikt/opgedrongen, vinden de democratie in dit opzicht natuurlijk wel prachtig.quote:
sommige landen in europa is het niet veel anders gesteld helaas, om een italie of een griekenland te noemen. zegt dat dan veel over het christendom en de christenen die het niet toestaan.quote:Op woensdag 6 juni 2018 13:11 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ik geloof graag dat christenen in islamitische landen zich ook een kerkje zouden wensen.
En dat zegt veel over de islam, en de moslims die dat niet toelaten.
Waarschijnlijk vinden ze de hele motie dikke onzin, wat het ook is, en stemmen ze daarom tegen de initiator van de motie. Had ik ook gedaan. Pure tijd en geldverspilling.quote:Op woensdag 6 juni 2018 13:09 schreef Slayage het volgende:
Dus de VVD meent dat moskeeën en gebedshuizen geen onderdeel zijn van de samenleving?
ik denk dat ze eerder tegen hebben gestemd omdat ze zich al jaren presenteren als een pvv light tov dit onderwerp en dan een draai maken naar moskeeen horen bij nederland past daar niet bijquote:Op woensdag 6 juni 2018 14:06 schreef habitue het volgende:
Waarschijnlijk vinden ze de hele motie dikke onzin, wat het ook is, en stemmen ze daarom tegen de initiator van de motie.
Neu VVD heeft een prima inclusieve houding tov moslims. Maar ze gaan ze niet als speciaal en met fluele handen aanpakken.quote:Op woensdag 6 juni 2018 14:07 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik denk dat ze eerder tegen hebben gestemd omdat ze zich al jaren presenteren als een pvv light tov dit onderwerp en dan een draai maken naar moskeeen horen bij nederland past daar niet bij
Het probleem is dat die symboolpolitiek zo langzamerhand de essentie van onze politiek is geworden. Precies waar de afdelingen Voorlichting & Publiciteit op uit zijn; politiek als een afgeleide van imagomarketing.quote:
als ik het als turkse moslim niet goed doe in nederland mag ik lekker opleuren van rutte. en dan noem jij dat "prima inclusief".quote:Op woensdag 6 juni 2018 14:13 schreef habitue het volgende:
[..]
Neu VVD heeft een prima inclusieve houding tov moslims. Maar ze gaan ze niet als speciaal en met fluele handen aanpakken.
Stuur ze een mail zou ik zeggen.
Wellicht bedoelen ze dat ze meer behoren tot de paralelle samenleving die is ontstaan.quote:Op woensdag 6 juni 2018 13:09 schreef Slayage het volgende:
Dus de VVD meent dat moskeeën en gebedshuizen geen onderdeel zijn van de samenleving?
Goede vragen.quote:Op woensdag 6 juni 2018 00:31 schreef Oostwoud het volgende:
Op welke gronden zou er bevestigd of verworpen kunnen worden dat moskeeën bij Nederland horen? Op welke gebedshuizen zou Azarkan verder gedoeld hebben in zijn motie? Waarom wordt het woord integraal gebruikt in de motie?
Ja als je met een Turkse vlag loopt te wapperen en Erdogan loopt te scanderen en opkankeren roept tegen journalisten heb je hier weinig te zoeken.quote:Op woensdag 6 juni 2018 14:22 schreef Slayage het volgende:
[..]
als ik het als turkse moslim niet goed in nederland mag ik lekker opleuren van rutte. en dan noem jij dat "prima inclusief".
ze geven al jaren gemixte signalen af, wanneer het hun uitkomt is het pleur op en wanneer het hun niet uitkomt is het moslims zijn gewoon nederlanders.
quote:Op woensdag 6 juni 2018 00:31 schreef Oostwoud het volgende:
Moskeeën en islam in zijn algemeenheid horen naar mijn mening niet bij Nederland, zeker niet integraal. Het betreft een religie wiens volledige ontwikkelingsgeschiedenis op grofweg de laatste 50 jaar na buiten Europa en buiten Nederland heeft plaatsgevonden. Wie met deze motie instemt, kan dit alleen maar doen met een zeer selectief historisch besef.
ik ga volgende week vrijdag weer zwaaien met een turkse vlag en stemmen op erdoganquote:Op woensdag 6 juni 2018 14:31 schreef habitue het volgende:
[..]
Ja als je met een Turkse vlag loopt te wapperen en Erdogan loopt te scanderen en opkankeren roept tegen journalisten heb je hier weinig te zoeken.
over historisch besef gesproken, begin vorige eeuw had ons koninkrijk der nederlanden de meeste islamitische onderdaden van de wereld.quote:Op woensdag 6 juni 2018 00:31 schreef Oostwoud het volgende:
Het betreft een religie wiens volledige ontwikkelingsgeschiedenis op grofweg de laatste 50 jaar na buiten Europa en buiten Nederland heeft plaatsgevonden. Wie met deze motie instemt, kan dit alleen maar doen met een zeer selectief historisch besef.
Dan vallen ze ook onder deze motie!quote:
Dit.quote:Ik vind het met name bespottelijk dat er over de hoofden van het volk zomaar even besloten wordt wat wel en niet bij Nederland hoort. Dit is een debat dat gevoerd dient te worden in de burgermaatschappij.
Het zegt uiteindelijk heel veel over religie, en de strenge aanhangers daarvan.quote:Op woensdag 6 juni 2018 14:05 schreef Slayage het volgende:
[..]
sommige landen in europa is het niet veel anders gesteld helaas, om een italie of een griekenland te noemen. zegt dat dan veel over het christendom en de christenen die het niet toestaan.
Die parallelle samenleving creëer je zelf (houd je zelf in stand) door maatschappelijke fenomenen als “de islam” en alles wat daarbij hoort voor apocrief te verklaren.quote:Op woensdag 6 juni 2018 14:24 schreef Hathor het volgende:
Wellicht bedoelen ze dat ze meer behoren tot de paralelle samenleving die is ontstaan.
Touché.quote:Op woensdag 6 juni 2018 14:40 schreef Slayage het volgende:
over historisch besef gesproken, begin vorige eeuw had ons koninkrijk der nederlanden de meeste islamitische onderdaden van de wereld.
En wilders is zelf het levende bewijs van die geschiedenis :pquote:
Niet eens tüteren? Matig.quote:Op woensdag 6 juni 2018 14:36 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik ga volgende week vrijdag weer zwaaien met een turkse vlag en stemmen op erdogan
[ link | afbeelding ]
Ik ben een fervente fietser, zonder waggie. Gaat goed met mijn integratie yo!quote:
Beiden bizarre moties. Denk lacht zich stuk. Achterlijke motie+ politieke correctheid = resultaat.quote:Op woensdag 6 juni 2018 00:31 schreef Oostwoud het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-29614-94.html
https://zoek.officielebek(...)rttype=1&sortorder=4
Ik ben benieuwd naar de verklaring van met name CDA en CU voor het instemmen met dat moskeeën en gebedshuizen bij Nederland horen. Ik vraag mij ook af waarom FvD de PVV niet heeft gesteund in haar motie om te de-islamiseren.
De eerste moskee in Nederland werd in 1955 geopend:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Mobarakmoskee
https://nos.nl/artikel/20(...)aat-zestig-jaar.html
https://isgeschiedenis.nl/nieuws/eerste-moskeeen-in-nederland
Sinds de jaren '70 worden er op grotere schaal moskeeën in Nederland gebouwd. Wanneer hoort iets bij Nederland? Wat voor signaal geeft het parlement af door te stellen dat deze gebouwen bij Nederland horen? Kent de Nederlandse geschiedenis slechts drie momenten? De Gouden Eeuw, de grondwetsherziening van 1848 en de periode van 1940 tot nu? Op welke gronden zou er bevestigd of verworpen kunnen worden dat moskeeën bij Nederland horen? Op welke gebedshuizen zou Azarkan verder gedoeld hebben in zijn motie? Waarom wordt het woord integraal gebruikt in de motie?
Ik heb vele vragen, maar ik krijg stellig de indruk dat het parlement de geschiedenis van het Nederland voor WOII negeert, op piekmomenten als de Gouden Eeuw en Thorbecke 1848 na. Moskeeën en islam in zijn algemeenheid horen naar mijn mening niet bij Nederland, zeker niet integraal. Het betreft een religie wiens volledige ontwikkelingsgeschiedenis op grofweg de laatste 50 jaar na buiten Europa en buiten Nederland heeft plaatsgevonden. Wie met deze motie instemt, kan dit alleen maar doen met een zeer selectief historisch besef.
Ik vind het met name bespottelijk dat er over de hoofden van het volk zomaar even besloten wordt wat wel en niet bij Nederland hoort. Dit is een debat dat gevoerd dient te worden in de burgermaatschappij.
Dat is vrij eenvoudig: polariseren.quote:Op woensdag 6 juni 2018 16:42 schreef Mr.Major het volgende:
Van iedereen die deze motie over moskeeën niet achterlijk vindt, ik ben benieuwd wat volgens jullie het nut van de motie is.
Persoonlijk hoop ik gewoon dat alle kanker het land uit gaat. Ik vind het wat lullig om alleen één bevolkingsgroep kankervrij te wensen.quote:Op woensdag 6 juni 2018 16:46 schreef Otger het volgende:
Ik hoop op de dag wanneer alle Abrahamitische kanker uit het land gaat.
lijkt me dat jij allang ter aarde bent eer dat een serieuze mogelijkheid isquote:Op woensdag 6 juni 2018 16:46 schreef Otger het volgende:
Ik hoop op de dag wanneer alle Abrahamitische kanker uit het land gaat.
inshallah!quote:Op woensdag 6 juni 2018 16:47 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Persoonlijk hoop ik gewoon dat alle kanker het land uit gaat.
Nee want ze hebben het specifiek over moskeeën.quote:Op woensdag 6 juni 2018 15:12 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dan vallen ze ook onder deze motie!
Precies. De eerste 2 zijn vooral doodsbang dat kritiek op de islam ook betekent dat er aan de privileges van christenen gesnoept gaat worden. SGP is wat dat betreft in ieder geval consistent met hun intolerantie voor on/andersgelovigen.quote:Op woensdag 6 juni 2018 05:53 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Simpel, islam is een religie en het is voor de christelijke partijen aantrekkelijk om die te steunen. Behalve voor de SGP, maar dat spreekt voor zich.
Volgens mij staat er 'Moskeeën en Gebedshuizen'... ?quote:Op woensdag 6 juni 2018 22:50 schreef HSG het volgende:
Nee want ze hebben het specifiek over moskeeën.
En wat zijn gebedshuizen?quote:Op donderdag 7 juni 2018 07:59 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Volgens mij staat er 'Moskeeën en Gebedshuizen'... ?
quote:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Gebedshuisquote:Een gebedshuis is een gebouw waarin religieuze bijeenkomsten, zoals de gebedsbijeenkomst of de meditatiebijeenkomst, een centrale plaats innemen.
Volgens HSG zijn dat (oa.) Boeddhistische en Hindoeïstische tempels.quote:
In mijn Nederland is er ook plaats voor mensen die miljarden mensen schofferen en buiten sluiten, die in al hun achterlijkheid iedereen maar achterlijk noemen, ook al zou ik je ze het liefst op de Rottermerplaat zetten.quote:Op donderdag 7 juni 2018 08:45 schreef Old_Pal het volgende:
Van mij mogen alle moskeeën gesloten en afgebroken worden. Nederland heeft geen plaats voor een achterlijke cultuur die vrouwenbesnijdenis, Jihad, homohaat en jodenhaat promoot.
Je hebt het in deze over (radiacale) moslims neem ik aanquote:Op donderdag 7 juni 2018 09:09 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
In mijn Nederland is er ook plaats voor mensen die miljarden mensen schofferen en buiten sluiten, die in al hun achterlijkheid iedereen maar achterlijk noemen, ook al zou ik je ze het liefst op de Rottermerplaat zetten.
Neequote:Op donderdag 7 juni 2018 09:11 schreef matspontius het volgende:
Je hebt het in deze over (radiacale) moslims neem ik aan
Mooi, dat je alle idioten over 1 kam scheert. Zo hoort dat. Rottermerplaat is overigens veel te klein voor al die idioten hoor ......quote:
Dat doe ik helemaal nietquote:Op donderdag 7 juni 2018 09:13 schreef matspontius het volgende:
Mooi, dat je alle idioten over 1 kam scheert. Zo hoort dat. Rottermerplaat is overigens veel te klein voor al die idioten hoor ......
De islam hoort niet in Nederland. Wel in Marokko, Turkije, Verwegistan en vele andere, enge landen. Laat ze daar maar heen gaan.quote:Op donderdag 7 juni 2018 09:09 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
In mijn Nederland is er ook plaats voor mensen die miljarden mensen schofferen en buiten sluiten, die in al hun achterlijkheid iedereen maar achterlijk noemen, ook al zou ik je ze het liefst op de Rottermerplaat zetten.
Dat 'heurt hier niet'quote:Op donderdag 7 juni 2018 09:31 schreef Old_Pal het volgende:
De islam hoort niet in Nederland. Wel in Marokko, Turkije, Verwegistan en vele andere, enge landen. Laat ze daar maar heen gaan.
Enge landen. Uiteraard. Bijten ze je? Kijken die landen je onheilspellend aan?quote:Op donderdag 7 juni 2018 09:31 schreef Old_Pal het volgende:
De islam hoort niet in Nederland. Wel in Marokko, Turkije, Verwegistan en vele andere, enge landen. Laat ze daar maar heen gaan.
Als je de boel wat nuanceert ben ik het volstrekt met je eens. De radicale islam en zijn aanhangers horen nergens, in geen enkel land! Dit geld overigens voor alle geloofsfanatici.quote:Op donderdag 7 juni 2018 09:31 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Zo lang in Nederland zogenaamde gematigde moskeeën haatpredikers uitnodigen om geestelijke gif te spuien over de gelovigen. zie ik geen verschil tussen de gematigde en radicale islam. Zo lang moslims in Nederland niet duidelijk afstand nemen van radicale moslims, zie ik geen verschil.quote:Op donderdag 7 juni 2018 10:03 schreef matspontius het volgende:
[..]
Als je de boel wat nuanceert ben ik het volstrekt met je eens. De radicale islam en zijn aanhangers horen nergens, in geen enkel land! Dit geld overigens voor alle geloofsfanatici.
Heuu Pegida dombo gespot.quote:Op donderdag 7 juni 2018 08:45 schreef Old_Pal het volgende:
Van mij mogen alle moskeeën gesloten en afgebroken worden. Nederland heeft geen plaats voor een achterlijke cultuur die vrouwenbesnijdenis, Jihad, homohaat en jodenhaat promoot.
Er zitten hier een miljoen moslims in Nederland, als het zo erg was qua radicaliteit, dan was Nederland ondertussen ontwricht.quote:Op donderdag 7 juni 2018 10:41 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Zo lang in Nederland zogenaamde gematigde moskeeën haatpredikers uitnodigen om geestelijke gif te spuien over de gelovigen. zie ik geen verschil tussen de gematigde en radicale islam. Zo lang moslims in Nederland niet duidelijk afstand nemen van radicale moslims, zie ik geen verschil.
Jodenhaat hoort niet bij de mensheid, je hebt wel domme mensen die Joden haten.quote:Op donderdag 7 juni 2018 11:25 schreef ems. het volgende:
Holocaust hoort niet bij het nationaal socialisme. Je hebt wel domme nazi's die joden haten helaas.
Er zal wel het nodige veranderen als bezorgde Nederlanders dat koeterwaals van de moslims ook kunnen spreken en schrijven. In gebarentaal hebben de bezorgde Nederlanders al getoond wat de leiders van de moslims doen en laten.quote:Op donderdag 7 juni 2018 11:22 schreef Desmosedici het volgende:
[..]
Heuu Pegida dombo gespot.
[ afbeelding ]
- Vrouwenbesnijdenis hoort niet bij de Islam (mag ook niet volgend se islam).
- Je weet niet wat Jihad is.
- Jodenhaat hoort ook niet bij Islam, je hebt wel domme moslims die Joden haten helaas.
- Klopt, homoseksualiteit is verboden volgens de Islam. Wellicht je enige juiste punt.
Maar goed. Blijf maar lekker roepen en huilen. Moslims zijn er nou eenmaal en daar ga jij niets aan veranderen.
Je moet die vent niet te serieus nemen. Ik zie hem vaker met opmerkingen die nergens op slaan. Ik heb wel een aantal opmerkingen bij je verhaal.quote:Op donderdag 7 juni 2018 11:22 schreef Desmosedici het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
- Jodenhaat hoort ook niet bij Islam, je hebt wel domme moslims die Joden haten helaas.
- Klopt, homoseksualiteit is verboden volgens de Islam. Wellicht je enige juiste punt.
Maar goed. Blijf maar lekker roepen en huilen. Moslims zijn er nou eenmaal en daar ga jij niets aan veranderen.
Dus?quote:Op donderdag 7 juni 2018 11:25 schreef ems. het volgende:
Holocaust hoort niet bij het nationaal socialisme. Je hebt wel domme nazi's die joden haten helaas.
De vraag is dan of dit gematigde moslims zijn, uit hun handelen blijkt van niet. Dus ja, dan heb je wel een punt .......quote:Op donderdag 7 juni 2018 10:41 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Zo lang in Nederland zogenaamde gematigde moskeeën haatpredikers uitnodigen om geestelijke gif te spuien over de gelovigen. zie ik geen verschil tussen de gematigde en radicale islam. Zo lang moslims in Nederland niet duidelijk afstand nemen van radicale moslims, zie ik geen verschil.
Er bestaan dus geen gematigde moslims. De islam hoort daarom niet in Nederland.quote:Op donderdag 7 juni 2018 12:05 schreef matspontius het volgende:
[..]
De vraag is dan of dit gematigde moslims zijn, uit hun handelen blijkt van niet. Dus ja, dan heb je wel een punt .......
Een ware Rus is niet homoseksueel.quote:Op donderdag 7 juni 2018 16:24 schreef Old_Pal het volgende:
Er bestaan dus geen gematigde moslims. De islam hoort daarom niet in Nederland.
Ok, dus het feit dat homoseksualiteit verboden is vind jij wel ok maak ik hieruit op?quote:Op donderdag 7 juni 2018 11:22 schreef Desmosedici het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Binnen het Christelijk geloof ook. Zo bijzonder is dat niet binnen religies.quote:Op donderdag 7 juni 2018 17:15 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ok, dus het feit dat homoseksualiteit verboden is vind jij wel ok maak ik hieruit op?
Het onwrichtings process is al lang aan de gang, in slow motion.quote:Op donderdag 7 juni 2018 11:25 schreef Desmosedici het volgende:
[..]
Er zitten hier een miljoen moslims in Nederland, als het zo erg was qua radicaliteit, dan was Nederland ondertussen ontwricht.
Inderdaad, alle moslims doen niets liever dan luid schreeuwen en meestal in koor met veel langere personen van het mannelijk geslacht. Gedragen zich dus als de homo's die ze zeggen te bestrijden.quote:Op donderdag 7 juni 2018 16:24 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Er bestaan dus geen gematigde moslims. De islam hoort daarom niet in Nederland.
Dat de grootste regeringspartij tegen deze motie heeft gestemd lijkt me ook niet echt reden voor een juichstemming, als ik eerlijk ben. (En best opmerkelijk eigenlijk, want daarmee zegt de VVD kennelijk dat Moskeeen niet in Nederland thuishoren.)quote:Op donderdag 7 juni 2018 19:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wel lekker makkelijk scoren dit voor DENK: dien een motie in die 0,0 toevoegt en dan jezelf op de borst kloppen richting je achterban 'kijk eens wat wij voor elkaar hebben gekregen'. En die lopen er natuurlijk weer als lemmingen in.
Het is noch reden voor een jubelstemming noch voor een grafstemming. Het is een nietszeggend vodje zonder praktisch nut. De Kamer zou zich bezig moeten houden met echte zaken en niet met het verplaatsen van komma's.quote:Op donderdag 7 juni 2018 19:12 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat de grootste regeringspartij tegen deze motie heeft gestemd lijkt me ook niet echt reden voor een juichstemming, als ik eerlijk ben. (En best opmerkelijk eigenlijk, want daarmee zegt de VVD kennelijk dat Moskeeen niet in Nederland thuishoren.)
Ik vraag me echt af wat het doel van deze motie is. Gaat er (juridisch) nog iets veranderen? Want moskeeën en tempels, op Nederlands grondgebied althans. Hoorden sowieso al gewoon bij Nederland.quote:Op donderdag 7 juni 2018 19:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wel lekker makkelijk scoren dit voor DENK: dien een motie in die 0,0 toevoegt en dan jezelf op de borst kloppen richting je achterban 'kijk eens wat wij voor elkaar hebben gekregen'. En die lopen er natuurlijk weer als lemmingen in.
Het is sowieso een rare motie natuurlijk. Maar dat de VVD er tegen stemt vind ik minstens net zo vreemd.quote:Op donderdag 7 juni 2018 19:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is noch reden voor een jubelstemming noch voor een grafstemming. Het is een nietszeggend vodje zonder praktisch nut. De Kamer zou zich bezig moeten houden met echte zaken en niet met het verplaatsen van komma's.
Dat laatste is waarschijnlijk wat DENK even bevestigd wilde zien, hoewel je je kunt afvragen wat daar dan precies het nut van is.quote:Op donderdag 7 juni 2018 19:16 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af wat het doel van deze motie is. Gaat er (juridisch) nog iets veranderen? Want moskeeën en tempels, op Nederlands grondgebied althans. Hoorden sowieso al gewoon bij Nederland.
Wat zou er moeten veranderen dan? Ze staan er al tientallen jaren. Elk gebouw dat hier staat of stichting, instelling, bedrijf whatever is onderdeel van Nederland.quote:Op donderdag 7 juni 2018 19:16 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af wat het doel van deze motie is. Gaat er (juridisch) nog iets veranderen? Want moskeeën en tempels, op Nederlands grondgebied althans. Hoorden sowieso al gewoon bij Nederland.
Wat ik al schreef, ff simpel scoren bij de achterban.quote:Op donderdag 7 juni 2018 19:21 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat laatste is waarschijnlijk wat DENK even bevestigd wilde zien, hoewel je je kunt afvragen wat daar dan precies het nut van is.
Wat ik een interessanter vraag vind: wat zouden eigenlijk de politieke implicaties zijn geweest indien deze motie was verworpen? Dan had de kamer mogen gaan uitleggen wat ze daar dan mee bedoelen. Want inderdaad, effectief zijn moskeeën en tempels gewoon een onderdeel van Nederland.
Ik ben ook wel benieuwd wat de onderbouwing van de VVD is geweest om tegen die motie te stemmen.
De PVV heeft (min of meer vanzelfsprekend) tegen gestemd. Zie OP.quote:Op donderdag 7 juni 2018 19:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar de PVV heeft dus wel gewoon voorgestemd, begrijp ik?
Het zou voor Denk nog gunstiger zijn om moskeeën buiten de Nederlandse wet te houden. Kunnen ze haatzaaien, besnijden en ritueel slachten wat ze willen.quote:Op donderdag 7 juni 2018 19:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat zou er moeten veranderen dan? Ze staan er al tientallen jaren. Elk gebouw dat hier staat of stichting, instelling, bedrijf whatever is onderdeel van Nederland.
Oke sorry, overheen gelezen.quote:Op donderdag 7 juni 2018 19:26 schreef Molurus het volgende:
[..]
De PVV heeft (min of meer vanzelfsprekend) tegen gestemd. Zie OP.
Electorale overweging, de VVD vist ook in de vijver van FvD en de PVV. Wat is er dan makkelijker om zo'n symbolische motie niet te steunen?quote:Op donderdag 7 juni 2018 19:16 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het is sowieso een rare motie natuurlijk. Maar dat de VVD er tegen stemt vind ik minstens net zo vreemd.
Nou ja, de VVD heeft wat mij betreft dan wel 1 en ander uit te leggen.quote:Op donderdag 7 juni 2018 19:29 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Electorale overweging, de VVD vist ook in de vijver van FvD en de PVV. Wat is er dan makkelijker om zo'n symbolische motie niet te steunen?
Onze samenleving is gestoeld op christelijke waarden en niet op islamitische waarden Dat is een feit en allerlei hosanna geroep over de islam verandert niets aan onze geschiedenis.quote:Op woensdag 6 juni 2018 14:19 schreef Slayage het volgende:
hoewel het vooral een symbolische motie is, vind ik het mooi dat de tweede kamer deze op het eerste gezicht weinig zeggende motie heeft gesteund, omdat al jaren de discussie gaande is of de islam/moslims/moskeeen wel of niet horen bij nederland. meerdere partijen gaven aan dat nederland joods/christelijk was bv, hiermee de islam/moslims/moskeeen uitsluitend.
de aanvaarding van deze motie laat zien dat de tweede kamer gemiddeld genomen daar dus anders naar kijkt, aangezien moskeeen een uiting is van de islam en bezocht wordt door moslims, kennelijk zijn al deze dingen dus opeens toch wel integraal onderdeel van nederland.
feitelijk bekeken horen islam/moslims/moskeeen nu eenmaal bij het straat meubilair in nederland, maar tegenwoordig is dat feit benoemen kennelijk nog steeds een stap te ver voor vele partijen inclusief de VVD en dan moet ik als moslim, rutte mijn premier noemen![]()
tevens was dit voor azarkan wel lekker scoren bij de achterban
Net als bij de PVV lopen er ook bij DENK een heleboel simpele zielen achteraan die je met symboolpolitiek en oneliners lekker kunt paaien.quote:Op donderdag 7 juni 2018 19:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het zou voor Denk nog gunstiger zijn om moskeeën buiten de Nederlandse wet te houden. Kunnen ze haatzaaien, besnijden en ritueel slachten wat ze willen.
Maar goed, kennelijk is de electorale tactiek vooral om het slachtofferschap uit te buiten.
Wat een onzin. Onze samenleving is gestoeld op de Verlichting, en de bevrijding van de Christelijke theocratie. Anders gezegd: we zijn hier gekomen ondanks het Christendom, niet dankzij.quote:Op donderdag 7 juni 2018 19:35 schreef the-eye het volgende:
[..]
Onze samenleving is gestoeld op christelijke waarden en niet op islamitische waarden Dat is een feit en allerlei hosanna geroep over de islam verandert niets aan onze geschiedenis.
ik heb weinig meegekregen van de nederlandse christelijkheid, maar ik woon dan ook in de randstad waar kerken worden gesloopt om woningen te bouwen.quote:Op donderdag 7 juni 2018 19:35 schreef the-eye het volgende:
[..]
Onze samenleving is gestoeld op christelijke waarden en niet op islamitische waarden Dat is een feit en allerlei hosanna geroep over de islam verandert niets aan onze geschiedenis.
Als jij je mening enkel voor je jezelf houdt en er verder niemand mee lastig valt en ieder mens, ongeacht bla bla bla respecteert, heb ik geen problemen met je en hoor je net zo bij Nederland als ieder ander mens.quote:Op donderdag 7 juni 2018 11:31 schreef Odaiba het volgende:
Als Moslims hun geloof enkel voor hunzelf houden en er verder niemand mee lastig vallen en ieder mens, ongeacht bla bla bla respecteert, heb ik geen problemen met ze en horen ze net zo bij Nederland als ieder anders mens.
Precies!quote:Op donderdag 7 juni 2018 19:37 schreef Molurus het volgende:
[..]
Wat een onzin. Onze samenleving is gestoeld op de Verlichting, en de bevrijding van de Christelijke theocratie. Anders gezegd: we zijn hier gekomen ondanks het Christendom, niet dankzij.
Je pleit er dus voor dat Nederland(ers) een voorbeeld moeten nemen aan de conservatieve Islam als het gaat om het vraagstuk van welke plek moeten de gebedshuizen van minderheden in het land hebben? Of hoe moet ik je betoog precies begrijpen.quote:Op woensdag 6 juni 2018 13:56 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Conservatieve democratie hatende moslims, die hun (dubieus islamitisch gefinancierde) gebedshuizen hier wel mogen hebben, alwaar conservatieve islamtische N&W worden gepredikt/opgedrongen, vinden de democratie in dit opzicht natuurlijk wel prachtig.
Zeg eens eerlijk, hoe (nuttig) idioot vind jij ons, en onze democratie?
Oftewel; hoe idioot had jij de heersende conservatieve moslims verklaard als zij (dubieus christelijk gefinancieerde) gebedshuizen, waar anti islamitische waarden werden verkondigt, hadden verwelkomt in sharia landen?
Ik pleit niet echt ergens voor, want ik zie geen oplossingen, maar ik wil alleen aangeven dat in mijn beleving de tolerantie/intolerantie verhoudingen compleet scheef staan, en wat betreft de verhoudingen van de liberale westerse democratie en de conservatieve anti westerse religie recht tegenover elkaar.quote:Op donderdag 7 juni 2018 20:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je pleit er dus voor dat Nederland(ers) een voorbeeld moeten nemen aan de conservatieve Islam als het gaat om het vraagstuk van welke plek moeten de gebedshuizen van minderheden in het land hebben? Of hoe moet ik je betoog precies begrijpen.
Die trend duurt onverminderd voort hoor.quote:Op donderdag 7 juni 2018 20:27 schreef MadJackthePirate het volgende:
Vroeger vonden we het nog mooi dat Nederland steeds minder religieus werd. Tegenwoordig moeten we deze achteruitgang maar accepteren
In het algemeen wellicht ja, maar bij de islam valt dat tegen.quote:Op donderdag 7 juni 2018 20:32 schreef Molurus het volgende:
[..]
Die trend duurt onverminderd voort hoor.
Is er ook maar een ziel op aarde die dat in twijfel trekt dan? De sjietische moslim zal het echt niet in zijn hoofd halen om te ontkennen dat hij liever in het westen leeft en dat er in het westen meer vrijheden en tolerantie is voor zijn overtuigingen dan in bijvoorbeeld het boegbeeld van een theocratisch land zoals Saoedi Arabië. Honderden moslims die vonden dat ze in het westen toch niet de gewenste vrijheden hadden om hun godsdienst uit te oefenen hebben (geprobeerd) / zijn vertrokken naar IS gebied. De uitzonderingen die weerhouden werden / de ballen daarvoor niet hadden daargelaten.quote:Op donderdag 7 juni 2018 20:30 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ik pleit niet echt ergens voor, want ik zie geen oplossingen, maar ik wil alleen aangeven dat in mijn beleving de tolerantie/intolerantie verhoudingen compleet scheef staan, en wat betreft de verhoudingen van de liberale westerse democratie en de conservatieve anti westerse religie recht tegenover elkaar.
Als ik dan toch ergens voor zou willen pleiten, dan graag dat dit gegeven algemeen erkend word.
Je mening geven gebaseerd op argumenten, feiten en wederzijds respect is prima, ongevraagd iemand je geloof en de daarbij komende regeltjes opleggen niet.quote:Op donderdag 7 juni 2018 20:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als jij je mening enkel voor je jezelf houdt en er verder niemand mee lastig valt en ieder mens, ongeacht bla bla bla respecteert, heb ik geen problemen met je en hoor je net zo bij Nederland als ieder ander mens.
Jonge moslims doen minder aan geloof dan oudersquote:Op donderdag 7 juni 2018 20:27 schreef MadJackthePirate het volgende:
Vroeger vonden we het nog mooi dat Nederland steeds minder religieus werd. Tegenwoordig moeten we deze achteruitgang maar accepteren
quote:Op donderdag 7 juni 2018 20:32 schreef Molurus het volgende:
[..]
Die trend duurt onverminderd voort hoor.
quote:Geseculariseerde moslims die wekelijks in de moskee komen en geradicaliseerde jongeren die nooit een moskee van binnen zien, beide komt voor.
Blijkbaar heel veel zielen die het allemaal tot een ''goed'' einde zien komen niet, want ik zie de situatie alleen maar erger en erger worden (goed tussen aanhalingstekens, want de visies over het ''goede einde'' zijn tussen beide partijen ook onverenigbaar). In dat opzicht; zou het dan niet fijn zijn, wanneer geen enkele ziel dat in twijfel trekt, elke ziel zn genoegen neemt met z'n eigen plek op aarde, daar op die plek waar hij of zij zich het meest thuis voelt zonder behoefte de boel in de kern te willen veranderen, af te dwingen enz. omdat het dáár is zoals die persoon zich het meest zou kunnen wensen?quote:Op donderdag 7 juni 2018 20:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Is er ook maar een ziel op aarde die dat in twijfel trekt dan?
Dit kan ik ook moeilijk plaatsten; ik heb te weinig vernomen dat het zou gaan om ''te weinig vrijheid voor hun religie hier'', maar meer om een roeping voor een, voor hun, heilige strijd, en een werkelijk onderdeel te zijn van de expansie. Ik kan de terugstroom van deze moslims anders niet verklaren; aan de vrijheid voor hun hier is immers niets veranderd, sterker nog, de argwaan en intolerantie is alleen maar toegenomen. Er is nu geen reden om nu wel terug te keren, als toen de reden was; ''hier heb ik niet mijn gewenste vrijheden'', want die hebben ze nu nog minder. Blijven twee opties over na de teleurstelling; 1, bezinning en genoegdoening zoeken hier, met respect naar de westerse waarden, of 2, de expansie voort zetten.quote:De sjietische moslim zal het echt niet in zijn hoofd halen om te ontkennen dat hij liever in het westen leeft en dat er in het westen meer vrijheden en tolerantie is voor zijn overtuigingen dan in bijvoorbeeld het boegbeeld van een theocratisch land zoals Saoedi Arabië. Honderden moslims die vonden dat ze in het westen toch niet de gewenste vrijheden hadden om hun godsdienst uit te oefenen hebben (geprobeerd) / zijn vertrokken naar IS gebied. De uitzonderingen die weerhouden werden / de ballen daarvoor niet hadden daargelaten.
Die bron komt van een jaar eerderquote:Op donderdag 7 juni 2018 20:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jonge moslims doen minder aan geloof dan ouders
En ruim na de migratiegolf tgv de oorlog in Syrie.quote:Op donderdag 7 juni 2018 21:47 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Die bron komt van een jaar eerder
Seculiere samenleving maakt jonge moslims en christenen gelovigerquote:Op donderdag 7 juni 2018 20:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat is ook een beetje het probleem hé, over welke moslim heb je het? De gevluchte Sjietische, Alawitische, Ahmaddiyah moslim is hier vanwege de religieuze vrijheden en veiligheid die ze in het vaderland niet hebben. Hell.zelfs Imam Fawaz een uit Syrië gevluchte Salafist heeft geen aanstalten gemaakt om te reizen naar IS gebied. maar sprak zich juist daartegen uit. Dan heb je ook een andere groep moslims die zijn vertrokken omdat ze van mening waren dat ze in Nederland niet voldoende vrijheden hadden om hun geloofsovertuiging te belijden. Denk hierbij aan polygamie, de burka, hell for mijn part heb je het zelfs over de 'vrijheid' om je medemens te mogen stenigen. En dan heb je weer de andere groep die is vertrokken omdat ze vonden dat je in Nederland ( het westen ) juist teveel vrijheden hebt. Denk aan prostitutie, drugs, rente, je eigen partner / overtuiging mogen kiezen. Allemaal voorbeelden van de 'verdorven' westerse vrijheden en zaken waar een groep moslims niet mee geconfronteerd wil worden.quote:Op donderdag 7 juni 2018 21:47 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Blijkbaar heel veel zielen die het allemaal tot een ''goed'' einde zien komen niet, want ik zie de situatie alleen maar erger en erger worden (goed tussen aanhalingstekens, want de visies over het ''goede einde'' zijn tussen beide partijen ook onverenigbaar). In dat opzicht; zou het dan niet fijn zijn, wanneer geen enkele ziel dat in twijfel trekt, elke ziel zn genoegen neemt met z'n eigen plek op aarde, daar op die plek waar hij of zij zich het meest thuis voelt zonder behoefte de boel in de kern te willen veranderen, af te dwingen enz. omdat het dáár is zoals die persoon zich het meest zou kunnen wensen?
Maar dit gebeurt niet, en waarom niet? Ik ben van mening dat dat door de blinde zelfovertuigde expansie drift naar dominantie van een dominerende kant in een anti-westerse religie komt. En die hoort hier niet thuis. Zelf vinden de aanhangers daarvan natuurlijk van wel, want; ''blinde zelfovertuigde expansie drift naar dominantie''.
[..]
Dit kan ik ook moeilijk plaatsten; ik heb te weinig vernomen dat het zou gaan om ''te weinig vrijheid voor hun religie hier'', maar meer om een roeping voor een, voor hun, heilige strijd, en een werkelijk onderdeel te zijn van de expansie. Ik kan de terugstroom van deze moslims anders niet verklaren; aan de vrijheid voor hun hier is immers niets veranderd, sterker nog, de argwaan en intolerantie is alleen maar toegenomen. Er is nu geen reden om nu wel terug te keren, als toen de reden was; ''hier heb ik niet mijn gewenste vrijheden'', want die hebben ze nu nog minder. Blijven twee opties over na de teleurstelling; 1, bezinning en genoegdoening zoeken hier, met respect naar de westerse waarden, of 2, de expansie voort zetten.
Ik vind het heel moeilijk te geloven dat 1 de ruime meerderheid hierbij heeft. Maar goed, dat wat mij betreft zover over de IS reizigers, daar gaat het in dit topic niet over.
Dus is de toenemende secularisatie dus ook weer een jaar verderquote:Op donderdag 7 juni 2018 21:47 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Die bron komt van een jaar eerder
Ik denk dat de belangrijkste reden om naar het westen te komen de hoge levensstandaard met sociale vangnet is.quote:Op donderdag 7 juni 2018 22:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat is ook een beetje het probleem hé, over welke moslim heb je het? De gevluchte Sjietische, Alawitische, Ahmaddiyah moslim is hier vanwege de religieuze vrijheden en veiligheid die ze in het vaderland niet hebben. Hell.zelfs Imam Fawaz een uit Syrië gevluchte Salafist heeft geen aanstalten gemaakt om te reizen naar IS gebied. maar sprak zich juist daartegen uit. Dan heb je ook een andere groep moslims die zijn vertrokken omdat ze van mening waren dat ze in Nederland niet voldoende vrijheden hadden om hun geloofsovertuiging te belijden. Denk hierbij aan polygamie, de burka, hell for mijn part heb je het zelfs over de 'vrijheid' om je medemens te mogen stenigen. En dan heb je weer de andere groep die is vertrokken omdat ze vonden dat je in Nederland ( het westen ) juist teveel vrijheden hebt. Denk aan prostitutie, drugs, rente, je eigen partner / overtuiging mogen kiezen. Allemaal voorbeelden van de 'verdorven' westerse vrijheden en zaken waar een groep moslims niet mee geconfronteerd wil worden.
Hoe meer secularisatie. Hoe meer gelovigen zich daar tegen afzetten.quote:Op donderdag 7 juni 2018 22:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dus is de toenemende secularisatie dus ook weer een jaar verder
Niemand zegt dat radicalisering niet voorkomt of is toegenomen, wel is er sprake van dat jongeren niet dezelfde idealen van de ouders er op na houden. In sommige gevallen is dat radicalisering in andere gevallen is dat secularisatie.quote:Op donderdag 7 juni 2018 22:15 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Seculiere samenleving maakt jonge moslims en christenen geloviger
En ik zie die trend eigenlijk ook wel. In 2004 had je de hofstadgroep, een groep geradicaliseerde jongeren, waar Mohamed B. uit voort kwam, de moordenaar van Theo van Gogh.
Momenteel, zitten er honderden geradicaliseerde islamitische jongeren vanuit Nederland in Syrië. Het probleem is wat omvang betreft niet kleiner geworden.
Interessante theorie. Maar ik heb vooralsnog geen enkele reden om te denken dat die juist is.quote:Op donderdag 7 juni 2018 22:34 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hoe meer secularisatie. Hoe meer gelovigen zich daar tegen afzetten.
Dat leden van IS-terugkeren heeft er natuurlijk ook mee te maken dat het Kalifaat veel terrein verloren heeft en in de hoek zit waar de klappen vallen.quote:Op donderdag 7 juni 2018 21:47 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Blijkbaar heel veel zielen die het allemaal tot een ''goed'' einde zien komen niet, want ik zie de situatie alleen maar erger en erger worden (goed tussen aanhalingstekens, want de visies over het ''goede einde'' zijn tussen beide partijen ook onverenigbaar). In dat opzicht; zou het dan niet fijn zijn, wanneer geen enkele ziel dat in twijfel trekt, elke ziel zn genoegen neemt met z'n eigen plek op aarde, daar op die plek waar hij of zij zich het meest thuis voelt zonder behoefte de boel in de kern te willen veranderen, af te dwingen enz. omdat het dáár is zoals die persoon zich het meest zou kunnen wensen?
Maar dit gebeurt niet, en waarom niet? Ik ben van mening dat dat door de blinde zelfovertuigde expansie drift naar dominantie van een dominerende kant in een anti-westerse religie komt. En die hoort hier niet thuis. Zelf vinden de aanhangers daarvan natuurlijk van wel, want; ''blinde zelfovertuigde expansie drift naar dominantie''.
[..]
Dit kan ik ook moeilijk plaatsten; ik heb te weinig vernomen dat het zou gaan om ''te weinig vrijheid voor hun religie hier'', maar meer om een roeping voor een, voor hun, heilige strijd, en een werkelijk onderdeel te zijn van de expansie. Ik kan de terugstroom van deze moslims anders niet verklaren; aan de vrijheid voor hun hier is immers niets veranderd, sterker nog, de argwaan en intolerantie is alleen maar toegenomen. Er is nu geen reden om nu wel terug te keren, als toen de reden was; ''hier heb ik niet mijn gewenste vrijheden'', want die hebben ze nu nog minder. Blijven twee opties over na de teleurstelling; 1, bezinning en genoegdoening zoeken hier, met respect naar de westerse waarden, of 2, de expansie voort zetten.
Ik vind het heel moeilijk te geloven dat 1 de ruime meerderheid hierbij heeft. Maar goed, dat wat mij betreft zover over de IS reizigers, daar gaat het in dit topic niet over.
quote:Op donderdag 7 juni 2018 22:42 schreef Molurus het volgende:
[..]
Interessante theorie. Maar ik heb vooralsnog geen enkele reden om te denken dat die juist is.
quote:Op donderdag 7 juni 2018 22:15 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Seculiere samenleving maakt jonge moslims en christenen geloviger
Ja een hoop interessant klinkende benamingen, maar gaat het mij om één ding als het om immigratie met een islamitische achtergrond gaat; pas jij je aan - accepteer je ''het westen'' en zijn (haar?) kern normen en waarden, of pas jij je niet aan - en ga jij je verzetten? De ''verzetters'' zijn de hardste schreeuwers, de ''aanpassers'' leven in de schaduw daarvan.quote:Op donderdag 7 juni 2018 22:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat is ook een beetje het probleem hé, over welke moslim heb je het? De gevluchte Sjietische, Alawitische, Ahmaddiyah moslim is hier vanwege de religieuze vrijheden en veiligheid die ze in het vaderland niet hebben. Hell.zelfs Imam Fawaz een uit Syrië gevluchte Salafist heeft geen aanstalten gemaakt om te reizen naar IS gebied. maar sprak zich juist daartegen uit. Dan heb je ook een andere groep moslims die zijn vertrokken omdat ze van mening waren dat ze in Nederland niet voldoende vrijheden hadden om hun geloofsovertuiging te belijden. Denk hierbij aan polygamie, de burka, hell for mijn part heb je het zelfs over de 'vrijheid' om je medemens te mogen stenigen. En dan heb je weer de andere groep die is vertrokken omdat ze vonden dat je in Nederland ( het westen ) juist teveel vrijheden hebt. Denk aan prostitutie, drugs, rente, je eigen partner / overtuiging mogen kiezen. Allemaal voorbeelden van de 'verdorven' westerse vrijheden en zaken waar een groep moslims niet mee geconfronteerd wil worden.
Ik wil niet off topic geraken. Maar ik heb alle gegronde redenen om een (ex) (?) jihadist te wantrouwen en te argwanen.quote:Hoezo is er geen reden om nu terug te keren? Denk je dat er nu in de heroverde gebieden in Syrië en Irak de jihadisten met rust worden gelaten en worden verwelkomd als migranten die een nieuwe leven mogen starten zoals ze dat voor ogen hadden. IS heeft gefaald en de meeste burgers zitten nu vast, veroordeeld of in kampen zonder enig vooruitzicht op een leven zoals zij dat voor ogen hadden. Het is geen rocket science om dan te hoeven concluderen dat ze liever terugkeren naar het land waar er nog familie is die ze kan opvangen. Dan wel nadat ze (milder) gestraft zijn nog een vooruitzicht hebben om een eigen in te vullen leven. Voor een (ex) jihadist / Islamitisch activist is er nu genoeg veranderd en genoeg reden om terug te keren.
Moslims in Nederland steeds religieuzerquote:Op donderdag 7 juni 2018 20:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Trouw of RTL... lastige keuze.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 00:10 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Moslims in Nederland steeds religieuzer
Ja, wat is het nu?
Beiden niet erg betrouwbaar. De een is vooral commercieel en de ander is erg links georienteerd.quote:
Verse onderzoeks resultaten van het sociaal en cultureel planbureau. (bij de RTL link)quote:Op vrijdag 8 juni 2018 00:27 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Beiden niet erg betrouwbaar. De een is vooral commercieel en de ander is erg links georienteerd.
Ik zou afgaan op de onderzoeken waarop de artikelen zijn gebaseerd en dan ga ik voor het artikel van trouw.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 00:10 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Moslims in Nederland steeds religieuzer
Ja, wat is het nu?
De PVV hoort bij Nederland omdat zij tegen die klote-islam is.quote:Op donderdag 7 juni 2018 19:04 schreef Molurus het volgende:
Ja, zo weet ik er nog wel een paar. "De gematige PVV'er bestaat niet. De PVV hoort daarom niet in Nederland."
Heb je de hele nacht weer zitten zuipen?quote:Op vrijdag 8 juni 2018 06:02 schreef Old_Pal het volgende:
De PVV hoort bij Nederland omdat zij tegen die klote-islam is.
Nee, lekker geslapen maar jij bent beslist geen goed begin voor mijn dag.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 07:05 schreef Ringo het volgende:
[..]
Heb je de hele nacht weer zitten zuipen?
De PVV staat compleet haaks op de vrijheid en waarden waar Nederland voor staat, dus nee. Ik zou de PVV on-Nederlands noemen.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 06:02 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
De PVV hoort bij Nederland omdat zij tegen die klote-islam is.
Juist niet. De PVV wil dat Nederland in vrijheid kan (blijven) leven. De islam wil dat juist niet. Moslims willen ons doen geloven dat een toverboek van 1500 jaar geleden, leidraad dient te zijn voor het leven dat een mens dient te leiden. Hoe achterlijk ben je, als je dat gelooft?quote:Op vrijdag 8 juni 2018 08:20 schreef Molurus het volgende:
[..]
De PVV staat compleet haaks op de vrijheid en waarden waar Nederland voor staat, dus nee. Ik zou de PVV on-Nederlands noemen.
Het overgrote merendeel van de miljoen moslims in Nederland wil dat wel.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 09:28 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Juist niet. De PVV wil dat Nederland in vrijheid kan (blijven) leven. De islam wil dat juist niet.
Een paar radicalen zien als representatief voor de Islam in Nederland is ongeveer net zo gestoord als Staphorst zien als representatief voor het Christendom in Nederland.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 09:28 schreef Old_Pal het volgende:
Moslims willen ons doen geloven dat een toverboek van 1500 jaar geleden, leidraad dient te zijn voor het leven dat een mens dient te leiden. Hoe achterlijk ben je, als je dat gelooft?
Jij bent werkelijk ongelofelijk Molurus. Jij stelt de islam gelijk aan het christendom. De islam heeft bewezen een onmenselijke cultuur te zijn. Nog steeds na 1.500 jaar.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 09:40 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het overgrote merendeel van de miljoen moslims in Nederland wil dat wel.
[..]
Een paar radicalen zien als representatief voor de Islam in Nederland is ongeveer net zo gestoord als Staphorst zien als representatief voor het Christendom in Nederland.
Ik maak mij meer zorgen om het soort figuren dat onder het mom van 'vrijheid beschermen' niets liever doet dan mensen vrijheid ontnemen. Daar zijn er eng veel van.
DENK en de PVV doen waar ze goed in zijn: ieders tijd verspillen. Daar zijn maar weinig uitzonderingen op.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 08:43 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Beetje een nutteloze motie. En de motie van de PVV is nog erger.
De christelijke cultuur ? Ken je die?quote:Op vrijdag 8 juni 2018 10:01 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Jij bent werkelijk ongelofelijk Molurus. Jij stelt de islam gelijk aan het christendom. De islam heeft bewezen een onmenselijke cultuur te zijn. Nog steeds na 1.500 jaar.
Ik zou zeggen: ga jij je even kapot schamen voor je gebrek aan kennis van geschiedenis. De Christelijke cultuur was tot voor kort net zo 'eng'. Zoals gezegd: wij hebben onze vrijheid niet te danken aan het Christendom maar juist aan de Verlichting en de bevrijding van de Christelijke theocratie.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 10:01 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Jij bent werkelijk ongelofelijk Molurus. Jij stelt de islam gelijk aan het christendom. De islam heeft bewezen een onmenselijke cultuur te zijn. Nog steeds na 1.500 jaar.
Het christendom daarentegen heeft meer dan 1.000 jaar de cultuur van Europa bepaald en is geëvolueerd tot een humaan stelsel van opvattingen en richtlijnen. En jij gooit het zo maar bij het grootvuil.
Ik zou zeggen, ga je schamen in een hoekje en vanavond voor straf vroeg naar bed.
"Partij Voor de Vrijheid" lijkt me sowieso nogal een contradictie. Deze partij doet vrijwel niets anders dan pleiten voor het opheffen van vrijheid.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 10:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
DENK en de PVV doen waar ze goed in zijn: ieders tijd verspillen. Daar zijn maar weinig uitzonderingen op.
Alleen bij radicale groepen die zelf de vrijheid van anderen proberen in te perken.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 10:22 schreef Molurus het volgende:
[..]
"Partij Voor de Vrijheid" lijkt me sowieso nogal een contradictie. Deze partij doet vrijwel niets anders dan pleiten voor het opheffen van vrijheid.
De vergelijking 1400 jaar tegenover plusminus vijftien jaar is niet erg eerlijk, of wel?quote:Op vrijdag 8 juni 2018 10:33 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
De islam valt onder dezelfde radicale ideologie en die hebben in 1400 jaar al heel wat meer slachtoffers gemaakt dan de nazi's.
Die vrijheid hebben radicale groepen nu ook al niet. Iedereen die zich aan de wet houdt is vrij om te doen wat ie verder wil, ook 'radicale groepen'.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 10:33 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Alleen bij radicale groepen die zelf de vrijheid van anderen proberen in te perken.
Wel als je nagaat dat de bevolking stukken kleiner was honderden jaren geleden. Hitler had 1400 jaar geleden ook niet zoveel slachtoffers kunnen maken. Een ideologie die dagelijks nog aan duizenden mensen het leven kost, waar vrouwen onderdrukt worden, anderen niet geaccepteerd en kindermisbruik weggemoffeld wordt onder "uithuwelijken" heeft geen plek in Nederland en Europa.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 10:37 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
De vergelijking 1400 jaar tegenover plusminus vijftien jaar is niet erg eerlijk, of wel?
Ik zie niet in hoe dit het wel een eerlijke vergelijking maakt, maar goed, als jij het graag wilt zeggen moet je dat lekker doen natuurlijk.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 10:43 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Wel als je nagaat dat de bevolking stukken kleiner was honderden jaren geleden.
Het gevoel van beperkt historisch besef in de Tweede Kamer krijg ik omdat anders zo'n motie als die van Azarkan niet gesteund zou worden. Het is verder ook niet zo dat we vaak andere hoogtepunten van Nederland in de Kamer voorbij zien komen.quote:Op woensdag 6 juni 2018 11:28 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Stuur ze een brief!
[..]
Daar kun je heel lang over discussieren.
[..]
Dat de mensen die hier behoefte aan hebben ook bij Nederland horen.
[..]
Nee. De vrede van Münster zou ik er ook bij zetten. De oprichting van de Republiek. De oprichting van de Monarchie. Noem maar op.
Waarom zou je dit willen weten?
[..]
Goeie vraag.
[..]
Stuur hem een brief!
[..]
Waarom heb je dat gevoel? En wat heeft dat te maken met deze motie?
[..]
Prima. Wat bedoel je met: 'in zijn algemeenheid' en wat heeft dat voor effect op deze motie?
Waarom gebruik je het woord integraal?
Waarom trek je 'de Islam' erbij terwijl de motie spreekt over Moskeeën en Gebedshuizen?
[..]
Waarom kan iets wat minder dan 50 jaar in nederland is, geen integraal onderdeel uitmaken van onze samenleving?
Zou je ervoor willen pleiten dat Koningin Maxima geen 'integraal onderdeel' is van onze samenleving?
En geeft jou dat dan een selectief historisch besef?
[..]
Ik zeg: Flikker op met je debat. Ik heb wel wat beters te doen._!
Ik stem niet voor niks. Als men dit belangrijk vindt, laat het vooral lekker in de kamer.
Iets wat slechts 50+- jaar in een land is kan inderdaad geen onderdeel uitmaken van onze samenleving. Zeker islam niet, omdat het m.i. een ongewenst element is in onze beschaving. Waarom dit zo is? De loop van de geschiedenis ontwikkeld zich in verschillende werelddelen onder verschillende volkeren anders. Deze ontwikkeling heeft een bepaalde reden en verbinding tot de grond en de betrokkenen. Meng je dit, dan krijg je de moderne schizofrene multiculturele maatschappij met parallele samenlevingen.quote:Op zondag 21 januari 2018 20:00 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Islam is een geloof, de correcte vergelijking zou islam en calvinisme zijn. Gereformeerden zijn inderdaad een bevolkingsgroep. Net als moslims.
[..]
Dit heet Qadr (lot), een van de zes zuilen van islam: https://nl.wikipedia.org/wiki/Kadar. Wat citaten over de almacht van Allah:
https://quran.com/3/145
https://quran.com/6/59
https://quran.com/7/188
https://quran.com/9/51
https://quran.com/2/284
https://quran.com/4/88
https://quran.com/7/178-188
https://quran.com/11/34
https://quran.com/10/99-109
https://quran.com/58/22
https://quran.com/4/119
https://quran.com/18/17
https://quran.com/14/4
https://quran.com/7/178
https://quran.com/74/55-56
https://quran.com/76/29-31
https://quran.com/81/28-29
https://quran.com/6/39
https://quran.com/13/31
https://quran.com/32/13
https://quran.com/4/78-88
https://quran.com/16/93
https://quran.com/2/276
https://quran.com/7/55
https://quran.com/42/40
Twee eminente islamtheologen vullen aan:
““Not only can He (God) do anything, He actually is the only One who does anything. When a man writes, it is Allah who has created in his mind the will to write. Allah at the same time gives the power to write, then brings about the motion of the hand and the pen and the appearance upon paper. All other things are passive, Allah alone is active.” - Risaleh-i-Barkhavi
“[Allah] willeth also the unbelief of the unbeliever and the irreligion of the wicked and, without that will, there would neither be unbelief nor irreligion. All we do we do by His will; what He willeth not does not come to pass. If one should ask why God does not will that men should believe, we answer, ‘We have no right to enquire about what God wills or does. He is perfectly free to will and to do what He pleases.’ In creating unbelievers, in willing that they should remain in that state;...in willing, in short, all that is evil, God has wise ends in view which it is not necessary that we should know.” - Al-Ghazili
https://nos.nl/artikel/22(...)-aan-hun-geloof.htmlquote:Op donderdag 7 juni 2018 20:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja, koninkrijk der Nederlanden is een leuke technische term die je gebruikt. Je maakt alleen geen onderscheid tussen Nederland en Nederlands-Indië.quote:Op woensdag 6 juni 2018 14:40 schreef Slayage het volgende:
[..]
over historisch besef gesproken, begin vorige eeuw had ons koninkrijk der nederlanden de meeste islamitische onderdaden van de wereld.
Vooral de aangedragen verklaring hiervoor is wat mij betreft een les. (Die vrees ik niemand wil horen.)quote:Op vrijdag 8 juni 2018 11:07 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/22(...)-aan-hun-geloof.html
Je doelt op een afwerende houding vanuit de Nederlandse samenleving waardoor moslims zich 'vastbijten' in hun religieus-culturele identiteit en gemeenschap? Dat is natuurlijk geen eenrichtingsverkeer.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 11:16 schreef Molurus het volgende:
[..]
Vooral de aangedragen verklaring hiervoor is wat mij betreft een les. (Die vrees ik niemand wil horen.)
Mwah, het slag 'we worden overspoeld door Moslims die van Nederland een Islamitische theocratie wil maken' volk ziet vooral spoken. Dus ja, dat is wel voornamelijk eenrichtingsverkeer.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 11:21 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Je doelt op een afwerende houding vanuit de Nederlandse samenleving waardoor moslims zich 'vastbijten' in hun religieus-culturele identiteit en gemeenschap? Dat is natuurlijk geen eenrichtingsverkeer.
Nee hoor. Feit is nu eenmaal dat islam, meer dan ooit in de geschiedenis invloed uitoefent op Nederland (en Europa). Dit is overwegend een negatieve invloed: aanslagen, Koran boven de grondwet plaatsen, verkeerde lijstjes aanvoeren etc. Daar hebben mensen van buiten de groep een begrijpelijke tegenreactie: ook zij bijten zich vast in hun identiteit en gemeenschap.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 11:25 schreef Molurus het volgende:
[..]
Mwah, het slag 'we worden overspoeld door Moslims die van Nederland een Islamitische theocratie wil maken' volk ziet vooral spoken. Dus ja, dat is wel voornamelijk eenrichtingsverkeer.
Lezen suffie. Ik zei dat het christelijk geloof is geëvolueerd. De islam daarentegen is na 1.500 jaar nog steeds onmenselijk.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 10:13 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De christelijke cultuur ? Ken je die?
kolonialisme, slavernij, genocides, steeds maar oorlogen onderling, met 3 dieptepunten nog niet zo lang geleden... WO I, WO II, Koude oorlog. De cultuur die de meest verschrikkelijke wapens uitvond en verspreidde.
Nogal onmenselijk , toch ?
Daarintegen....... er zijn ook goede kanten.![]()
![]()
Immers, we zijn allemaal mensen. Net zoals islamieten.
Op welke wijze koppel jij kolonialisme, slavernij, genocides, oorlogen en vreselijke wapens aan christelijkheid?quote:Op vrijdag 8 juni 2018 10:13 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De christelijke cultuur ? Ken je die?
kolonialisme, slavernij, genocides, steeds maar oorlogen onderling, met 3 dieptepunten nog niet zo lang geleden... WO I, WO II, Koude oorlog. De cultuur die de meest verschrikkelijke wapens uitvond en verspreidde.
Nogal onmenselijk , toch ?
Daarintegen....... er zijn ook goede kanten.![]()
![]()
Immers, we zijn allemaal mensen. Net zoals islamieten.
Nog iemand die niet kan lezen.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 10:14 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: ga jij je even kapot schamen voor je gebrek aan kennis van geschiedenis. De Christelijke cultuur was tot voor kort net zo 'eng'. Zoals gezegd: wij hebben onze vrijheid niet te danken aan het Christendom maar juist aan de Verlichting en de bevrijding van de Christelijke theocratie.
Ik vind het echt bizar hoe veel mensen hier - kennelijk - denken dat wij onze vrijheid te danken hebben aan het Christendom. Terug naar de schoolbankjes jij.
Dat hoeft hij niet te doen. Elk daarvan werd (en soms nog steeds wordt) door Christenen gerechtvaardigd met de Bijbel in de hand.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 11:32 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Op welke wijze koppel jij kolonialisme, slavernij, genocides, oorlogen en vreselijke wapens aan christelijkheid?
Nee, het is de opkomst van het populisme die invloed uitoefent. De Islam zelf heeft, in elk geval op dit moment, geen noemenswaardige invloed op Nederland. Dat populisten vervolgens vooral wijzen naar Moslims verandert dat niet.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 11:26 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Nee hoor. Feit is nu eenmaal dat islam, meer dan ooit in de geschiedenis invloed uitoefent op Nederland (en Europa).
Ja, net alsof de Islamitische bommen ons hier om de oren vliegen. Hoe wereldvreemd kun je zijn?quote:Op vrijdag 8 juni 2018 11:26 schreef Oostwoud het volgende:
Dit is overwegend een negatieve invloed: aanslagen, Koran boven de grondwet plaatsen, verkeerde lijstjes aanvoeren etc. Daar hebben mensen van buiten de groep een begrijpelijke tegenreactie: ook zij bijten zich vast in hun identiteit en gemeenschap.
Dus onder de afvallers zijn bv:quote:Op vrijdag 8 juni 2018 11:05 schreef Oostwoud het volgende:
Iets wat slechts 50+- jaar in een land is kan inderdaad geen onderdeel uitmaken van onze samenleving.
Niet alleen door christenen hoor, dat geldt zo'n beetje voor al die geloof malloten. Zelfs boeddhisten beschuldigen zich daaraan terwijl die in de wereld toch als vreedzaam bekend staan ....quote:Op vrijdag 8 juni 2018 11:37 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat hoeft hij niet te doen. Elk daarvan werd (en soms nog steeds wordt) door Christenen gerechtvaardigd met de Bijbel in de hand.
"Ik heb gelijk, lees dit boekje maar". Je bent niet heel anders dan religieuze fundamentalisten he.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 11:33 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Nog iemand die niet kan lezen.
Jij bent een echte idiote ontkenner Molurus. Lees eens een boek over de Verlichting en de invloed van dat tijdperk op de huidige tijd. Het christendom heeft die invloed zeer zeker, de islam daarentegn is blijven steken in achterlijkheid en barbarij.
Lees hele artikel: https://www.ad.nl/buitenl(...)-imams-aan~a374596a/quote:Oostenrijk sluit moskeeën en pakt imams aan
De Oostenrijkse regering sluit zeven moskeeën en wijst meerdere imams uit. Bondskanselier Sebastian Kurz zei dat in zijn land geen plaats is voor ,,parallelle samenlevingen, de politieke islam en radicalisering''.
Geen noemenswaardige invloed? Kijk maar eens op dit forum hoe vaak het hier over gaat en dat noem jij dan geen invloedquote:Op vrijdag 8 juni 2018 11:39 schreef Molurus het volgende:
[..]
Nee, het is de opkomst van het populisme die invloed uitoefent. De Islam zelf heeft, in elk geval op dit moment, geen noemenswaardige invloed op Nederland. Dat populisten vervolgens vooral wijzen naar Moslims verandert dat niet.
[..]
Ja, net alsof de Islamitische bommen ons hier om de oren vliegen. Hoe wereldvreemd kun je zijn?
Niet zo raar met de "overspoeling" van berichtgeving waarin moslims betrokken zijn. Vanuit westers (lees;"ons"quote:Op vrijdag 8 juni 2018 11:25 schreef Molurus het volgende:
[..]
Mwah, het slag 'we worden overspoeld door Moslims die van Nederland een Islamitische theocratie wil maken' volk ziet vooral spoken. Dus ja, dat is wel voornamelijk eenrichtingsverkeer.
Blijf maar ontkennen en domme opmerkingen plaatsen. Ga vooral niet in op argumenten. Goed bezig joh.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 11:40 schreef Molurus het volgende:
[..]
"Ik heb gelijk, lees dit boekje maar". Je bent niet heel anders dan religieuze fundamentalisten he.
Ik zie genoeg artikelen waar het aantal niet wordt genoemd en het puur gaat om het sluiten van bepaalde gebedshuizen en radicale imams - dat is het punt. 300?quote:Op vrijdag 8 juni 2018 11:42 schreef Dven het volgende:
Over moskeeën gesproken : Pareltje weer tussen de reacties op de FP : Oostenrijk gaat 300 moskeeën sluiten! Daar kan het dus wel!!!!
Aantal moskeeën in Oostenrijk : 205
quote:Op vrijdag 8 juni 2018 11:45 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ik zie genoeg artikelen waar het aantal niet wordt genoemd en het puur gaat om het sluiten van bepaalde gebedshuizen en radicale imams - dat is het punt. 300?
quote:Op vrijdag 8 juni 2018 @ 11:39 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
In Oostenrijk gaan ze ondertussen 300 moskeeen sluiten, hoorde ik.Daar kan het dus wel.
Ik stel niet dat het bewijs is. Ik lachte gewoon om het feit dat meneer 300 noemt terwijl er uberhaupt geen 300 moskeeën aldaar zijn.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 12:15 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dus 1 quote is voor jou het bewijs dat het om 300 gaatChapeau
Over welke sloeber heb je het eigenlijk de hele tijd?quote:Op vrijdag 8 juni 2018 12:18 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik stel niet dat het bewijs is. Ik lachte gewoon om het feit dat meneer 300 noemt terwijl er uberhaupt geen 300 moskeeën aldaar zijn.
Tevens : Je hebt wederom het woordje sloeber gemist. Je stelt me teleur, vriend.
Mijzelf.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 12:29 schreef matspontius het volgende:
[..]
Over weke sloeber heb je het eigenlijk de hele tijd?
Dus jij vindt het normaal dat haat en intolerantie gepredikt wordt in Nederland? Ik niet.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 13:07 schreef VeX- het volgende:
Tja, moskeeën zijn wel onderdeel van de Nederlandse samenleving omdat een aanzienlijk deel van bevolking moslim is. Dat vind ik op zich niet zo gek.
Leuke selectieve quote, las je de alinea erna ook?quote:Op vrijdag 8 juni 2018 11:39 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Dus onder de afvallers zijn bv:
- Sinterklaas en zwarte piet in de huidige vorm
- De Deltawerken
- Het gedoogbeleid
- Getrouwde vrouwen die mogen werken
- Homorechten en homohuwelijk
- De massale oranje volksfeesten rondom het voetbaleftal
- Het gehele oeuvre van Andre Hazes sr.
- Alles wat met televisie van doen heeft
- De AOW en andere belangrijke wetten en regels van de verzorgingsstaat
- Bevrijdingsdag, dodenherdenking, veteranendag
- PVV, FvD
- Joppiesaus
Ok
Hoe wereldvreemd kun jij zijn?quote:Op vrijdag 8 juni 2018 11:39 schreef Molurus het volgende:
[..]
Nee, het is de opkomst van het populisme die invloed uitoefent. De Islam zelf heeft, in elk geval op dit moment, geen noemenswaardige invloed op Nederland. Dat populisten vervolgens vooral wijzen naar Moslims verandert dat niet.
[..]
Ja, net alsof de Islamitische bommen ons hier om de oren vliegen. Hoe wereldvreemd kun je zijn?
Precies, multiculturisme werkt niet en zal nooit werken. En dat ligt zeker niet alleen aan de autochtonen! Moslims bv kunnen onderling al niet met elkaar opschieten, laat staan met andere culturen of geloofsstromingen ..... De zogenaamde multiculti samenleving is volledig aan het mislukken en dendert op de afgrond af. PF had ons hier nog zo voor gewaarschuwd 👆quote:Op vrijdag 8 juni 2018 16:17 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Hoe wereldvreemd kun jij zijn?
Als je echt meent dat islam geen invloed heeft op westerse samenlevingen, dan lees je te weinig kranten of rapporten. Recentelijk bleek nog dat uit een WRR-rapport dat diversiteit de sociale cohesie bedreigt.
Dat jij het normaal vind dat er door heel Europa betonblokken rondom terrasjes neergezet moeten worden is aan jou. Ik weiger dit nieuwe normaal te accepteren.
We hadden zoveel verder kunnen zijn zonder de remmende, zelfs destructieve invloed van niet-Europeanen op ons mooie continent.
Het moet afgelopen zijn met de behartigers van multiculturalisme als serieuze ideologie.
Die van dat er een uitzondering is als het een bedenksel is van mensen met een roomblanke Nederlandse polderstamboomquote:Op vrijdag 8 juni 2018 15:31 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Leuke selectieve quote, las je de alinea erna ook?
Zoals jij over linkse landverraders praat?quote:Op vrijdag 8 juni 2018 11:42 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Lees hele artikel: https://www.ad.nl/buitenl(...)-imams-aan~a374596a/
Sluiten en afbreken die haatpaleizen. Foute imams en moskeebesturen meteen het land uitzetten. Weg met die idioten die haat en geweld prediken.
Wanneer was de laatste destructieve Europese oorlog ook weer, en hoe multiculti was het toen?quote:Op vrijdag 8 juni 2018 16:17 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Als je echt meent dat islam geen invloed heeft op westerse samenlevingen, dan lees je te weinig kranten of rapporten. Recentelijk bleek nog dat uit een WRR-rapport dat diversiteit de sociale cohesie bedreigt.
Dat jij het normaal vind dat er door heel Europa betonblokken rondom terrasjes neergezet moeten worden is aan jou. Ik weiger dit nieuwe normaal te accepteren.
We hadden zoveel verder kunnen zijn zonder de remmende, zelfs destructieve invloed van niet-Europeanen op ons mooie continent.
Het moet afgelopen zijn met de behartigers van multiculturalisme als serieuze ideologie.
Sinterklaas een Turk? Haha, Patara was destijds geen Turks grondgebied maar Grieks en hij had Griekse voorouders. Turkije bestond toen niet eens. De Zwarte Pieten traditie komt niet van de moren, in andere Germaanse landen worden ze vaak uitgebeeld door demonen. Het Sinterklaasfeest is, zoals het hele, met name Katholieke geloof, een gekerstend heidendom. Het zou wel verstandig zijn om weer een streng Katholieke of germaanse Sinterklaasviering te herintroduceren. Dan is het voor iedereen duidelijk dat er van racisme geen sprake kan zijn.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 19:08 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Die van dat er een uitzondering is als het een bedenksel is van mensen met een roomblanke Nederlandse polderstamboom
Zullen we check doen dan?
- Sinterklaas en zwarte piet in de huidige vorm - samenraapsel van allerlei van oorsprong niet Nederlandse tradities en feesten. Bovendien is de Sint zelf een Turk en zijn de Pieten van Moorse (Noord-Afrikaanse) herkomst. Nee
- De Deltawerken - daar hebben hele hordes niet-Nederlanders een bijdrage aan geleverd. Zeker ook veel mensen die naar een moskee gingen. Twijfelachtig
- Het gedoogbeleid - Nederlandse idee. Maar de cannabis zelf was destijds vooral import uit gebieden waar ze heel veel moskees hebben. Twijfelachtig
- Getrouwde vrouwen die mogen werken - Vrouwenrechten hebben we nooit vooraan gelopen. Dus afkijksel van buiten de grenzen. Nee
- Homorechten en homohuwelijk - Voornamelijk wel. Dus je eerste ja
- De massale oranje volksfeesten rondom het voetbaleftal. - Begonnen ten tijde dat het halve elftal Surinaamse roots had. Nee
- Het gehele oeuvre van Andre Hazes sr. - Geen idee wat de stamboom van de man is. De nummers zijn zijn voor een groot deel nederlandse versies van buitenlandse liederen. Ik ga voor nee/twijfelachtig
- Alles wat met televisie van doen heeft - Zeker niet Nederlands. Nee
- De AOW en andere belangrijke wetten en regels van de verzorgingsstaat. - Veel naar buitenlands model. Dus nee
- Bevrijdingsdag, dodenherdenking, veteranendag - Volgens mij zijn we vooral door buitenlanders ontzet. Overige twee zijn lastig materie. Dus Nee, blanco, blanco
- PVV, FvD. Zijn die raszuiver? Zeker Geert niet. Nee dus
- Joppiesaus - Geen zin om me in de ontstaansgeschiedenis hiervan te verdiepen. Dus ik geef je een gratis ja
Zelfs met je oerhollander-poldersalafistische theorie die er op losgelaten wordt blijft het lijstje dus best wel overeind staan. Jammer joh.
Wat heeft dit ook maar ergens mee te maken? Vele strijdmachten van die tijd, zelfs de SS, vochten trouwens met de nodige buitenlanders in dienst. Maar weet jij veel.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 19:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wanneer was de laatste destructieve Europese oorlog ook weer, en hoe multiculti was het toen?
Sowieso is de hele mythe dat Nederlandse opbouw te danken is aan Turken en Marokkanen onzin. In de jaren 50 kwamen gastarbeiders voornamelijk uit Spanje en Italië en die zijn vervolgens in de Hollandse genenpoel gegaan. Daar merk je bijna iets meer van terug.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 19:38 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Sinterklaas een Turk? Haha, Patara was destijds geen Turks grondgebied maar Grieks en hij had Griekse voorouders. Turkije bestond toen niet eens. De Zwarte Pieten traditie komt niet van de moren, in andere Germaanse landen worden ze vaak uitgebeeld door demonen. Het Sinterklaasfeest is, zoals het hele, met name Katholieke geloof, een gekerstend heidendom. Het zou wel verstandig zijn om weer een streng Katholieke of germaanse Sinterklaasviering te herintroduceren. Dan is het voor iedereen duidelijk dat er van racisme geen sprake kan zijn.
De Deltawerken waren een kennis en ontwikkelingsdomein voor een hele generatie van Nederlandse ingenieurs. Dat jij graag doet alsof mohammedanen direct uit de moskee aan het werk gingen is een leuk fabeltje voor het slapengaan.
Ik zou het hele rijtje af kunnen gaan om je op je nepinformatie te wijzen. Dit laat ik voor nu echter, vooral omdat je mijn punt totaal mist: er is een reden dat de, weliswaar selectieve opsomming van concepten die je maakt in Nederland zijn ontstaan. Of je moet stellen dat er bij een bevolkingsruil tussen blanke 'oerhollanders' zoals jij ze noemt en Somaliërs een gelijksoortige maatschappij ontstaat: chaos in blank Somalië, een volgebouwde cultuurnihilistische diversiteitsdump op Nederlands grondgebied onder een Somalische premier en koning.
Het gaat ook niet om oerhollanders. In het verleden zijn er o.a. vele Fransen, Duitsers naar Nederland gekomen die een geweldige bijdrage hebben geleverd. Maar laten dit nu ontwikkelde volkeren zijn met wie Nederlanders een lange historische band hebben en met wie we gezamenlijke ontwikkelingen hebben doorgemaakt en ons ten opzichte van elkaar hebben gemanifesteerd.
Heel anders dus dan de recente massale instroom van niet-verenigbare mensen uit derdewereldlanden die overal waar ze komen een onderklasse vormen in sociaal, economisch en maatschappelijk opzicht.
Met het feit dat zgn. monocultuur kennelijk geen garantie voor welvaart en vrede is.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 19:40 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Wat heeft dit ook maar ergens mee te maken? Vele strijdmachten van die tijd, zelfs de SS, vochten trouwens met de nodige buitenlanders in dienst. Maar weet jij veel.
Hitler zelf boeide het niet heel veel. Het was voor Herr Himmler die autistische maatstaven voor zijn Waffen SS had.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 20:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Met het feit dat zgn. monocultuur kennelijk geen garantie voor welvaart en vrede is.
Wat de SS betreft, die vochten enkel met roomblanke mede-Europeanen, totdat het allemaal wat mis liep met het Herrenvolk en er ook maar Bosniaken, Georgiërs, Armenen en Indiërs werden gerekruteerd - dit alles overigens zeer tegen de zin van onze Oostenrijkse korporaal.
Integendeel. Zoek maar eens op hoe Hitler in privé sprak over niet alleen de Kaukasische 'vrijwilligers', RONA en Indiërs maar zelfs over de Japanners.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 20:06 schreef Otger het volgende:
[..]
Hitler zelf boeide het niet heel veel. Het was voor Herr Himmler die autistische maatstaven voor zijn Waffen SS had.
?quote:Op vrijdag 8 juni 2018 16:17 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Die betonblokken hebben, zover ik kan zien, maar 1 functie: het bestrijden van genoemde spookbeelden. De dreiging is niet reeel. Nooit geweest ook.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 16:17 schreef Oostwoud het volgende:
En dat noemt mij wereldvreemd. Ben je eigenlijk wel eens buiten Europa geweest?quote:Op vrijdag 8 juni 2018 16:17 schreef Oostwoud het volgende:
Over waanbeelden gesprokenquote:Op zaterdag 9 juni 2018 00:02 schreef Molurus het volgende:
[..]
Die betonblokken hebben, zover ik kan zien, maar 1 functie: het bestrijden van genoemde spookbeelden. De dreiging is niet reeel. Nooit geweest ook.
Jij hebt ook werkelijk nooit iets bij te dragen aan een discussie he?quote:
Als je zulke onzin gaat verkondigen is het geen discussie meerquote:Op zaterdag 9 juni 2018 00:23 schreef Molurus het volgende:
[..]
Jij hebt ook werkelijk nooit iets bij te dragen aan een discussie he?
De tering. Wat een draak aan combinaties van pseudo-rassenleer, geschiedkundig knutselwerk en een compleet gebrek aan het kunnen herkennen van ironie en sarcasme door elkaar verweven. Best knap om zo je eigen werkelijkheid te kunnen samen te stellen, ook kudos voor de overbodige, maar wel lekker intellectueel klinkende moeilijke woorden, die eigenlijk niks zeggen. Maar al met al best zorgelijk als je niet aan het trollen bent.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 19:38 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Sinterklaas een Turk? Haha, Patara was destijds geen Turks grondgebied maar Grieks en hij had Griekse voorouders. Turkije bestond toen niet eens. De Zwarte Pieten traditie komt niet van de moren, in andere Germaanse landen worden ze vaak uitgebeeld door demonen. Het Sinterklaasfeest is, zoals het hele, met name Katholieke geloof, een gekerstend heidendom. Het zou wel verstandig zijn om weer een streng Katholieke of germaanse Sinterklaasviering te herintroduceren. Dan is het voor iedereen duidelijk dat er van racisme geen sprake kan zijn.
De Deltawerken waren een kennis en ontwikkelingsdomein voor een hele generatie van Nederlandse ingenieurs. Dat jij graag doet alsof mohammedanen direct uit de moskee aan het werk gingen is een leuk fabeltje voor het slapengaan.
Ik zou het hele rijtje af kunnen gaan om je op je nepinformatie te wijzen. Dit laat ik voor nu echter, vooral omdat je mijn punt totaal mist: er is een reden dat de, weliswaar selectieve opsomming van concepten die je maakt in Nederland zijn ontstaan. Of je moet stellen dat er bij een bevolkingsruil tussen blanke 'oerhollanders' zoals jij ze noemt en Somaliërs een gelijksoortige maatschappij ontstaat: chaos in blank Somalië, een volgebouwde cultuurnihilistische diversiteitsdump op Nederlands grondgebied onder een Somalische premier en koning.
Het gaat ook niet om oerhollanders. In het verleden zijn er o.a. vele Fransen, Duitsers naar Nederland gekomen die een geweldige bijdrage hebben geleverd. Maar laten dit nu ontwikkelde volkeren zijn met wie Nederlanders een lange historische band hebben en met wie we gezamenlijke ontwikkelingen hebben doorgemaakt en ons ten opzichte van elkaar hebben gemanifesteerd.
Heel anders dus dan de recente massale instroom van niet-verenigbare mensen uit derdewereldlanden die overal waar ze komen een onderklasse vormen in sociaal, economisch en maatschappelijk opzicht.
quote:Op zaterdag 9 juni 2018 00:02 schreef Molurus het volgende:
[..]
[..]
Die betonblokken hebben, zover ik kan zien, maar 1 functie: het bestrijden van genoemde spookbeelden. De dreiging is niet reeel. Nooit geweest ook.
[..]
Dat betekent nog steeds niet dat het vaak genoeg voorkomt om zulke maatregelen te rechtvaardigen.quote:Op zaterdag 9 juni 2018 08:02 schreef habitue het volgende:
[..]
Vertel dat even tegen de nabestaanden van de slachtoffers in London, Barcelona, Nice, Stockholm etc.
Hoe wereldvreemd kun je zijn.
😂😂😂quote:Op zaterdag 9 juni 2018 00:02 schreef Molurus het volgende:
[..]
Die betonblokken hebben, zover ik kan zien, maar 1 functie: het bestrijden van genoemde spookbeelden. De dreiging is niet reeel. Nooit geweest
Puur statistiek. In termen van risk management slaan die betonblokken totaal nergens op.quote:Op zaterdag 9 juni 2018 08:52 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
😂😂😂
Aanslagen met voertuigen in Frankrijk, Duitsland, Zweden, UK etc maar de dreiging is irreëel.
Hoe ver buiten de realiteit kan je staan?
Hoeveel Nederlanders moeten dan eerst worden vermoord door de terroristen ?quote:Op zaterdag 9 juni 2018 08:48 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat betekent nog steeds niet dat het vaak genoeg voorkomt om zulke maatregelen te rechtvaardigen.
Ik snap best dat bange mensen zich graag kapot staren op zulke incidenten, maar het zijn nog steeds zeldzame incidenten. Ik zou zeggen: kijk eens wat vaker en beter om je heen bij het oversteken. Daar heb je namelijk veel meer aan.
Weet jij hoeveel mensen er gemiddeld op jaarbasis omkomen als gevolg van terrorisme in Nederland?quote:Op zaterdag 9 juni 2018 08:57 schreef cempexo het volgende:
[..]
Hoeveel Nederlanders moeten dan eerst worden vermoord door de terroristen ?
Ah ja het bekende "Maar elk jaar gaan er meer mensen dood door het vallen van trapjes."quote:Op zaterdag 9 juni 2018 08:48 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat betekent nog steeds niet dat het vaak genoeg voorkomt om zulke maatregelen te rechtvaardigen.
Ik snap best dat bange mensen zich graag kapot staren op zulke incidenten, maar het zijn nog steeds zeldzame incidenten. Ik zou zeggen: kijk eens wat vaker en beter om je heen bij het oversteken. Daar heb je namelijk veel meer aan.
Ja je moet elke dode Nederlander voorkomen die vermoord wordt door een terrorist. Elke !quote:Op zaterdag 9 juni 2018 09:02 schreef Molurus het volgende:
[..]
Weet jij hoeveel mensen er gemiddeld op jaarbasis omkomen als gevolg van terrorisme in Nederland?
Je kunt wel elke dode willen proberen te voorkomen, maar in het licht van die statistieken slaan zulke maatregelen echt nergens op. Dit is gewoon kosten-baten analyses enzo. Als het gaat om risk management zijn die blokken weggegooid geld. De voornaamste functie die die blokken hebben is de angsten bestrijden van mensen die niets begrijpen van statistiek.
Nu zeg ik overigens niet dat dat laatste niet belangrijk is... maar als je de veiligheid van mensen wilt verbeteren is dat zeker geen effectieve maatregel.
Er is helemaal niets mis met dat argument. Het illustreert hoezeer men zich op micro-risico's aan het focussen is. Je kunt wel heel boos worden over zulke incidenten, en wat mij betreft terecht hoor. Maar dat betekent niet dat het grote risico's zijn. Dat zijn het niet, zijn het ook nooit geweest.quote:Op zaterdag 9 juni 2018 09:07 schreef habitue het volgende:
[..]
Ah ja het bekende "Maar elk jaar gaan er meer mensen dood door het vallen van trapjes."
quote:Op zaterdag 9 juni 2018 09:07 schreef habitue het volgende:
Blijkbaar heb je nog nooit een introductielesje risiciomanagement gehad dan. Dan zou je weten dat de grootte van het risico de kans op een aanval * impact is. Laat nu de impact juist zo hoog zijn om het heel goed te rechtvaardigen.
Ja, in de ogen van iemand die bang is voor terrorisme zijn de heren van de AIVD een soort halfgoden die 99,9% van de aanslagen voorkomt voor die plaatsvinden.quote:Op zaterdag 9 juni 2018 09:07 schreef habitue het volgende:
Overigens worden de meeste aanvallen al verijdeld dus je verhaaltje slaat sws al nergens op.
Ook als dat - zeg - 40 miljoen kost per dode die je daarmee voorkomt?quote:Op zaterdag 9 juni 2018 09:12 schreef cempexo het volgende:
[..]
Ja je moet elke dode Nederlander voorkomen die vermoord wordt door een terrorist. Elke !
Zo gezien worden er ook weinig mensen vermoord in NL. De recherche maar afschaffen en voortaan je voordeur s nachts open laten staan.quote:Op zaterdag 9 juni 2018 08:53 schreef Molurus het volgende:
[..]
Puur statistiek. In termen van risk management slaan die betonblokken totaal nergens op.
quote:Op woensdag 6 juni 2018 00:43 schreef Nikonlover het volgende:
Wat is er mis met een moskee of gebedshuis? We hebben toch ook kerkenExtremisten, dat zijn de boosdoeners.
Jawel want het illustreert dat je geen zak snapt van risicomanagement.quote:Op zaterdag 9 juni 2018 09:13 schreef Molurus het volgende:
[..]
Er is helemaal niets mis met dat argument. Het illustreert hoezeer men zich op micro-risico's aan het focussen is. Je kunt wel heel boos worden over zulke incidenten, en wat mij betreft terecht hoor. Maar dat betekent niet dat het grote risico's zijn. Dat zijn het niet, zijn het ook nooit geweest.
Ja dat doe ik, jij niet blijkbaar.quote:Op zaterdag 9 juni 2018 09:13 schreef Molurus het volgende:
Je weet kennelijk wel hoe je risicomanagement moet bedrijven, chapeau. Nu nog de uitvoering. DOE DIT GEWOON EENS.
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.2852180quote:Op zaterdag 9 juni 2018 09:13 schreef Molurus het volgende:
Ja, in de ogen van iemand die bang is voor terrorisme zijn de heren van de AIVD een soort halfgoden die 99,9% van de aanslagen voorkomt voor die plaatsvinden.
Vanzelfsprekend ja.quote:Op zaterdag 9 juni 2018 09:15 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ook als dat - zeg - 40 miljoen kost per dode die je daarmee voorkomt?
Mooi dat jij de schatkist niet beheert dan.
PS: denk je trouwens ook zo over gezondheidszorg? Daar zullen ze in de zorg blij mee zijn.
De reden dat jij je voordeur op slot doet is om te voorkomen dat jij 's-nachts wordt vermoord?quote:Op zaterdag 9 juni 2018 09:16 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Zo gezien worden er ook weinig mensen vermoord in NL. De recherche maar afschaffen en voortaan je voordeur s nachts open laten staan.
Sinds wanneer kosten een paar betonblokken 40 miljoen?quote:Op zaterdag 9 juni 2018 09:15 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ook als dat - zeg - 40 miljoen kost per dode die je daarmee voorkomt?
Mooi dat jij de schatkist niet beheert dan.
PS: denk je trouwens ook zo over gezondheidszorg? Daar zullen ze in de zorg blij mee zijn.
Vanzelfsprekend nog wel.quote:
Hypothetisch. Keyword "als".quote:Op zaterdag 9 juni 2018 09:24 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Sinds wanneer kosten een paar betonblokken 40 miljoen?
Verspilde moeite.quote:Op zaterdag 9 juni 2018 09:20 schreef Molurus het volgende:
[..]
Post de resultaten van je risicoanalyse eens.
quote:Op zaterdag 9 juni 2018 09:30 schreef habitue het volgende:
Molurus zou ook geen veiligheidsmaatregelen opstellen voor de kernreactor in Borssele. Want er gaan jaarlijks meer mensen dood door het vallen van trapjes dan aan kernrampen. Weggegooid geld.
quote:Op zaterdag 9 juni 2018 09:20 schreef Molurus het volgende:
[..]
Post de resultaten van je risicoanalyse eens.
Spreekt ook boekdelen dat je mn link negeert btw.quote:
Als jij die risicoanalyse, zoals je zelf zegt, hebt uitgevoerd een kleine moeite. Kleine investering, grote baten voor deze discussie.quote:
Spreekt ook boekdelen dat je uit je duim zuigt dat je zo'n analyse hebt uitgevoerd.quote:Op zaterdag 9 juni 2018 09:33 schreef habitue het volgende:
[..]
Spreekt ook boekdelen dat je mn link negeert btw.
"We denken dat zo'n 95 procent van de aanslagen in West-Europa effectief worden verijdeld. Dat cijfer is gebaseerd op onderzoek en informatie uit open bronnen zoals krantenartikels."quote:Op zaterdag 9 juni 2018 09:18 schreef habitue het volgende:
[..]
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.2852180
Ja wat denk jij dat die inlichtingendiensten hun werk vrijgeven? Hoe dom ben jij.quote:Op zaterdag 9 juni 2018 09:35 schreef Molurus het volgende:
[..]
"We denken dat zo'n 95 procent van de aanslagen in West-Europa effectief worden verijdeld. Dat cijfer is gebaseerd op onderzoek en informatie uit open bronnen zoals krantenartikels."
Oh ffs, hoe dom ben jij wel niet.
Nee ik wordt niet boos. Ik woon en werk in Denemarken. Daar betaal ik geen premie ziektekostenverzekering en heb geen eigen risico. Behandelingen worden dus vergoed ic is niet aan de orde.quote:Op zaterdag 9 juni 2018 09:29 schreef Molurus het volgende:
[..]
Vanzelfsprekend nog wel.
Dan was jij neem ik aan heel erg boos was over het feit dat de medicijnen voor de behandeling van taaislijmziekte - 170.000 euro per patient per jaar - niet werden vergoed?
Da's ieg een stuk goedkoper.
Dat denk ik helemaal niet. Maar kennelijk denk jij dat je die statistieken kunt afleiden uit berichtgeving in de media.quote:Op zaterdag 9 juni 2018 09:36 schreef habitue het volgende:
[..]
Ja wat denk jij dat die inlichtingendiensten hun werk vrijgeven? Hoe dom ben jij.
Neequote:Op zaterdag 9 juni 2018 09:38 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat denk ik helemaal niet. Maar kennelijk denk jij dat je die statistieken kunt afleiden uit berichtgeving in de media.
Hier blijkt ook weer uit dat je er niks van snapt. Het gaat erom hoeveel slachtoffers je potentieel kunt redden door wat simpele betonblokken.quote:Op zaterdag 9 juni 2018 09:31 schreef Molurus het volgende:
Hypothetisch. Keyword "als".
Maar als jij wil uitrekenen wat de exacte verhouding is tussen de kosten van dit soort maatregelen en de doden die daarmee worden voorkomen, be my guest. Ik hoor het wel.
Onderzoek: NL ambtenaren zijn 80% politiek linksquote:Op zaterdag 9 juni 2018 09:45 schreef fjs het volgende:
Zoveel meningen over dit. Ik vraag me af wie werkelijk een koran gelezen heeft en de geschiedenis van de islam.
Bloed en verderf is wat je tegen komt.
Maar de overheid, zonder zich te verdiepen in de inhoud, bepaalt dat het bij Nederland hoort.
De Nederlandse inlichtingendienst heeft nog niet eens door dat er aan de meeste kassa's in Nederland geen Nederlandstalige caissières zitten of staan. Hun werk doen de overbetaalde spionnen van de Nederlandse inlichtingendienst dus niet goed.quote:Op zaterdag 9 juni 2018 09:36 schreef habitue het volgende:
[..]
Ja wat denk jij dat die inlichtingendiensten hun werk vrijgeven? Hoe dom ben jij.
Jouw aanname dat inlichtingendiensten vrijwel niks uithalen is gebaseerd op gebakken lucht.
Wat.quote:Op zaterdag 9 juni 2018 09:49 schreef torentje het volgende:
[..]
De Nederlandse inlichtingendienst heeft nog niet eens door dat er aan de meeste kassa's in Nederland geen Nederlandstalige caissières zitten of staan. Hun werk doen de overbetaalde spionnen van de Nederlandse inlichtingendienst dus niet goed.
Ja, net als je denkt dat je de gekste opmerkingen hier wel hebt gehad.... behoorlijk deprimerend dit topic.quote:
Ja beter post je hier niet meer. Wordt een beetje pijnlijk zo.quote:Op zaterdag 9 juni 2018 09:57 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ja, net als je denkt dat je de gekste opmerkingen hier wel hebt gehad.... behoorlijk deprimerend dit topic.
Dat is wederzijds, habitue.quote:Op zaterdag 9 juni 2018 10:01 schreef habitue het volgende:
[..]
Ja beter post je hier niet meer. Wordt een beetje pijnlijk zo.
Kerken met moskeeën vergelijkenquote:Op woensdag 6 juni 2018 00:43 schreef Nikonlover het volgende:
Vaak niet nee.....quote:Op woensdag 6 juni 2018 00:52 schreef luxerobots het volgende:
Hoezo een integraal onderdeel van Nederland?
Gold de Nederlandse wet niet in gebedshuizen?
En dat hebben we inmiddels al heel lang achter ons gelaten, waarom die achterlijkheid en onverdraagzaamheid wel tolereren bij de islam ?quote:Op woensdag 6 juni 2018 10:51 schreef BadderHaring het volgende:
Ach, slavenhandel, heksenvervolging en elke zondag trouw naar de Katholieke Kerk hoorde ook ooit bij Nederland.
Hoe lang moeten we wachten tot de verlichting komt bij de islam ?quote:Uiteindelijk herstelt dat zich wel weer.
quote:Op woensdag 6 juni 2018 11:51 schreef Ringo het volgende:
Ik weet niet zo heel goed wat er nu precies met dit soort moties erkend wordt. En waarom je voor die erkenning een, godbetert, politieke motie nodig zou hebben.
Moskeeën.
Buurthuizen.
Pannenkoekenschepen.
Postzegelwinkels.
IJscokarretjes.
Wat is het verschil?
Niet ? Sinds wanneer is die houding dan veranderd bij de VVD ?quote:Op woensdag 6 juni 2018 14:13 schreef habitue het volgende:
Neu VVD heeft een prima inclusieve houding tov moslims. Maar ze gaan ze niet als speciaal en met fluwelen handen aanpakken.
Dat is niet echt hetzelfde, de laatste decennia is de "vriendelijke en relaxte" islam steeds meer verdrongen uit Indonesie en vervangen voor de fundamentalistische islam, dit onder invloed van predikers die zijn opgeleid in Saudi Arabie.quote:Op woensdag 6 juni 2018 14:40 schreef Slayage het volgende:
Azarkan is het prototype van de "booslim" altijd schreeuwen en verontwaardigd doen.quote:Op donderdag 7 juni 2018 20:11 schreef Duveldrinker het volgende:
Azarkan, kan alleen maar over moslims praten en ze ophemelen. Als het onderwerp afwijkt dan haakt hij af. Hele gevaarlijke idioot is dat.
Ontkenning tot kunst verheven.quote:Op zaterdag 9 juni 2018 00:02 schreef Molurus het volgende:
[..]
?
Heb je deze rapporten eigenlijk wel gelezen? En wat hebben die rapporten in hemelsnaam nog te maken met de Islam?
Dat de media nogal wat onzin verkopen is verder niks nieuws. Dat bewijst je punt op geen enkele manier.
[..]
[..]
En dat noemt mij wereldvreemd. Ben je eigenlijk wel eens buiten Europa geweest?
Dan maak ik maar een Godwin: ik krijg een heel erg jaren '30 gevoel van je betoog.
Ontkenning van wat?quote:
Er gaan ook geen mensen dood aan kernrampen in NL. Neemt niet weg dat je wel degelijk maatregelen moet nemen om de risico's zo laag mogelijk te houden. Bliksem is ook een mooi voorbeeld, door het plaatsen van bliksemafleiders zorgen we ervoor dat het risico van aantal doden en schade wordt beperkt tot een minimum.quote:Op zaterdag 9 juni 2018 12:33 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ontkenning van wat?
Kom dan gewoon eens met cijfers. Hoeveel mensen komen er in Nederland op jaarbasis om het leven als gevolg van terrorisme?
De kans dat jij door bliksem wordt geraakt is nog steeds ruim groter.
Ja, PVV'ers zijn nog niet bezig om Moskeeen af te branden, maar om elk risico daarvan te bestrijden stel ik voor ze allemaal op te sluiten.quote:Op zaterdag 9 juni 2018 13:12 schreef habitue het volgende:
[..]
Er gaan ook geen mensen dood aan kernrampen in NL. Neemt niet weg dat je wel degelijk maatregelen moet nemen om de risico's zo laag mogelijk te houden. Bliksem is ook een mooi voorbeeld, door het plaatsen van bliksemafleiders zorgen we ervoor dat het risico van aantal doden en schade wordt beperkt tot een minimum.
Keer op keer blijkt dat je er niks van begrijpt. En dan toch zo arrogant van de toren blazen, pijnlijk wel.
https://www.ad.nl/binnenl(...)g-beraamde~a24de57f/
AIVD is weggegooid geld
Ah Ja als je dan echt niks meer tegen in weet te brengen kun je nog schelden. Beschamend hoor.quote:Op zaterdag 9 juni 2018 13:13 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ja, PVV'ers zijn nog niet bezig om Moskeeen af te branden, maar om elk risico daarvan te bestrijden stel ik voor ze allemaal op te sluiten.
Idioot.
Ik heb het WRR-rapport gelezen. Daarin wordt duidelijk gemaakt dat diversiteit een geringe sociale cohesie betekent.quote:Op zaterdag 9 juni 2018 00:02 schreef Molurus het volgende:
[..]
?
Heb je deze rapporten eigenlijk wel gelezen? En wat hebben die rapporten in hemelsnaam nog te maken met de Islam?
Dat de media nogal wat onzin verkopen is verder niks nieuws. Dat bewijst je punt op geen enkele manier.
[..]
[..]
En dat noemt mij wereldvreemd. Ben je eigenlijk wel eens buiten Europa geweest?
Dan maak ik maar een Godwin: ik krijg een heel erg jaren '30 gevoel van je betoog.
Slotsom: diversiteit kost ons sociale en maatschappelijke cohesie en vooral heel veel bakken met geld. Ik pas ervoor.quote:In ons eigen onderzoek hebben we gekeken naar drie aspecten van sociale cohesie, namelijk
buurtcohesie, thuisgevoelens en sociale veiligheid. We vonden het volgende:
• In buurten waar de verscheidenheid naar herkomst hoog is, beoordelen de bewoners
de buurtverhoudingen als minder cohesief, voelen de bewoners zich minder thuis, en
voelen zij zich ook onveiliger. In tegenstelling tot eerder Nederlands onderzoek, vinden
wij op deze indicatoren voor cohesie een sterker verband met de diversiteit van de buurt
dan met de individuele kenmerken van de bewoners in die buurt, zoals hun inkomen of
opleidingsniveau;
• In gemeenten waar de verscheidenheid naar herkomst hoog is, is de kans om
geregistreerd te staan als dader van een delict groter dan in gemeenten waar de
verscheidenheid naar herkomst lager is. Er is echter een plafond aan dit effect. Boven
een bepaald niveau aan verscheidenheid neemt die kans niet verder toe. Er bestaat hier
bijvoorbeeld geen verschil tussen zeer diverse gemeenten als Rotterdam of Den Haag en
gematigd diverse gemeenten als Gorinchem of Helmond;
• De bovenstaande verbanden zijn het sterkst bij de middengroepen. Vooral zij gaan de
buurtverhoudingen slechter beoordelen als de diversiteit toeneemt. Een mogelijke
verklaring is dat de lagere inkomens wellicht meer ervaring hebben met de realiteit
van een grote verscheidenheid in hun buurt, terwijl de hogere inkomens meer
mogelijkheden hebben om zich te vestigen waar zij willen. Voor middengroepen kan
ook gelden dat zij zich sneller bedreigd voelen omdat zij meer te verliezen hebben.
Voor ons eigen onderzoek hebben we Nederland verdeeld in veertig regio’s. Vervolgens
hebben we voor de periode 1997-2015 onderzocht in hoeverre er een verband is tussen
enerzijds de verandering in diversiteit in elke regio (berekend met de HHI) en anderzijds de
economische groei per capita in die regio. We vonden het volgende:
• Als we kijken naar Nederland als geheel, is er op regionaal niveau geen significant
verband tussen toenemende diversiteit naar herkomst en economische groei;
• Dat ligt echter anders als we ons beperken tot de regio’s in Noord- en Zuid-Holland en
Utrecht. Daar vinden we een significant negatief verband tussen toenemende diversiteit
en economische groei;
• Het ligt ook anders in regio’s waar relatief veel hogeropgeleiden wonen. Daar vinden
we eveneens een significant negatief verband tussen toenemende diversiteit en
economische groei.
Kortom, in de Randstad en in regio’s met veel hogeropgeleiden gaat toenemende diversiteit
wel gepaard met een lagere economische groei, maar in de rest van Nederland niet. Een
mogelijke verklaring hiervoor is dat in een aantal grensregio’s de diversiteit (zoals gemeten
met de HHI) weliswaar hoog is, maar dat dat vooral komt door de aanwezigheid van veel
Belgische of Duitse inwoners. Omdat Belgische, Duitse en Nederlandse bewoners elkaar
over het algemeen gemakkelijk kunnen verstaan, zal deze vorm van diversiteit waarschijnlijk
minder snel leiden tot communicatieproblemen die de economische groei schaden.
Verder moet worden onderkend dat de voordelen van diversiteit – de stimulans voor innovatie
en creativiteit – zich vaak voor zullen doen op het niveau van individuele bedrijven, terwijl
wij hebben gekeken naar de economische groei van de regio als geheel. Het is goed mogelijk
dat diversiteit gunstig is voor individuele bedrijven, maar tegelijk de economische groei van
de regio als geheel vertraagt. Een bedrijf kan baat hebben bij een grote diversiteit van haar
personeel, maar de regio waar het bedrijf is gevestigd kan meer geld kwijt zijn aan de kosten
die deze diversiteit met zich meebrengt, zoals relatief hoge uitgaven voor huisvesting of
onderwijs, of voor maatregelen om de sociale cohesie te bevorderen.
Uit onze analyse blijkt dat wanneer een buurt diverser is, inwoners de buurt als
minder cohesief beoordelen (zie tabel 5.1). Dit resultaat is significant. Daarbij is
rekening gehouden met sociaal-economische kenmerken van inwoners en de
buurt. Behalve de diversiteit van de buurt heeft ook een sociaal-economische achterstand
van de buurt een negatief effect op de buurtcohesie. De invloed van diversiteit
is echter een stuk groter.
Uit onze analyse valt op te maken dat de individuele kenmerken leeftijd, inkomen,
huishoudsamenstelling en het al dan niet hebben van een uitkering, ook van
belang zijn voor hoe men de buurtcohesie beoordeelt. Mensen met minder inkomen
of een uitkering die wonen in een buurt met sociaal-economische achterstand,
beoordelen de verhoudingen in hun buurt vaker als minder cohesief.
Tabel 5.1 laat echter zien dat deze individuele kenmerken elk een veel geringer
effect hebben dan de HHI.
Als jij me even vertelt over wiens nabestaanden jij het dan hebt. Die van het monstertruck drama? Of wellicht deze dan?quote:Op zaterdag 9 juni 2018 13:55 schreef Oostwoud het volgende:
1. Vertel maar tegen de nabestaanden dat betonblokken er zijn om spookbeelden te bestrijden. Wat een grove vorm van wegkijkerij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Of moet ik daarvoor al naar het buitenland afreizen? Dan wordt je pleidooi wel heel maf.Niet meer aanwezig in dit forum.
Pff, goddank. Ik begon me al af te vragen of ik de enige hier was die niet volslagen gestoord is.quote:Op zaterdag 9 juni 2018 14:21 schreef Falco het volgende:
Al die pussies die zich bang laten maken door de moslims. Kom op man, grow some balls. Sluit je aan bij Pegida en stort je in de strijd tegen de vijfde colonne of doe gewoon normaal.
Het zijn de naweeën van ranzig rechts dat zich nog even hier laat horen. Inmiddels draait de economie op volle toeren, mensen zijn meer tevredener over van alles en nog wat en ook het terrorisme in West-Europa is afgenomen de laatste tijd. Kortom, het gaat steeds beter.quote:Op zaterdag 9 juni 2018 14:38 schreef Molurus het volgende:
[..]
Pff, goddank. Ik begon me al af te vragen of ik de enige hier was die niet volslagen gestoord is.
Ja dankzij het optreden van de veiligheidsdiensten en het verslaan van IS.quote:Op zaterdag 9 juni 2018 14:42 schreef Falco het volgende:
[..]
en ook het terrorisme in West-Europa is afgenomen de laatste tijd. Kortom, het gaat steeds beter.
Precies ja. Zo doe je dat ja.quote:Op zaterdag 9 juni 2018 14:51 schreef habitue het volgende:
[..]
Ja dankzij het optreden van de veiligheidsdiensten en het verslaan van IS.
Ik heb niet de indruk dat dat naweeën zijn. Het lijkt eerder dat dit steeds erger wordt. Maar ik hoop dat je gelijk hebt.quote:Op zaterdag 9 juni 2018 14:42 schreef Falco het volgende:
[..]
Het zijn de naweeën van ranzig rechts dat zich nog even hier laat horen.
Je moet het zien net als de naweeën van IS. Ze waren vanaf medio 2015 aan de (onvermijdelijke) verliezende hand en een aantal moslimgekkies besloten in naam van die organisatie een aantal aanslagen te plegen in Europa. Ik zie het gewoon als een schreeuw van aandacht. Inmiddels is het aantal aanslagen van moslimgekkies sterk verminderd en diegene die er nog zijn, worden steeds amateuristischerquote:Op zaterdag 9 juni 2018 15:43 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik heb niet de indruk dat dat naweeën zijn. Het lijkt eerder dat dit steeds erger wordt. Maar ik hoop dat je gelijk hebt.
Dat is aangenomen dat die sentimenten een direct gevolg zijn van IS, immigratie en de (paar) aanslagen die er zijn geweest in Europa. Eerlijk gezegd is die aanname wat mij betreft helemaal niet zo vanzelfsprekend juist. Dit is een ontwikkeling die al zeker 20 jaar bezig is, en die in mijn beleving echt steeds erger wordt.quote:Op zaterdag 9 juni 2018 16:04 schreef Falco het volgende:
[..]
Je moet het zien net als de naweeën van IS. Ze waren vanaf medio 2015 aan de (onvermijdelijke) verliezende hand en een aantal moslimgekkies besloten in naam van die organisatie een aantal aanslagen te plegen in Europa. Ik zie het gewoon als een schreeuw van aandacht. Inmiddels is het aantal aanslagen van moslimgekkies sterk verminderd en diegene die er nog zijn, worden steeds amateuristischer.
Hier op FOK! zie je een zelfde soort trend met wat stuiptrekkingen van een luidruchtig clubje, die nog ff van zich wil laten horen, ook al is het vluchtelingenprobleem lang niet zo ernstig meer als twee jaar geleden. De meeste mensen in Nederland zijn inmiddels wel gewend aan die paar extra Syriërs in hun omgeving en merken dat er in feite niet zo veel is veranderd ten opzichte van vijf jaar geleden.
quote:Op zaterdag 9 juni 2018 14:10 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als jij me even vertelt over wiens nabestaanden jij het dan hebt. Die van het monstertruck drama? Of wellicht deze dan?Achter het monstertruckdrama en de aanslag op Koninginnedag zat natuurlijk ook een gewelddadige religie die de daden goedkeurt en een opperwezen dat de controle nam over de desbetreffende bestuurders.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Of moet ik daarvoor al naar het buitenland afreizen? Dan wordt je pleidooi wel heel maf.
Ga je nog in op de nieuwsartikelen en de citaten uit het WRR-rapport, of komt dat je slecht uit?Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
De SS ?quote:Op vrijdag 8 juni 2018 19:40 schreef Oostwoud het volgende:
Wat heeft dit ook maar ergens mee te maken? Vele strijdmachten van die tijd, zelfs de SS, vochten trouwens met de nodige buitenlanders in dienst. Maar weet jij veel.
quote:Op zaterdag 9 juni 2018 00:02 schreef Molurus het volgende:
Ik krijg ook een jaren 30 gevoel bij de islam.quote:Dan maak ik maar een Godwin: ik krijg een heel erg jaren '30 gevoel van je betoog.
Mensen meer tevreden ?quote:Op zaterdag 9 juni 2018 14:42 schreef Falco het volgende:
Het zijn de naweeën van ranzig rechts dat zich nog even hier laat horen. Inmiddels draait de economie op volle toeren, mensen zijn meer tevredener over van alles en nog wat en ook het terrorisme in West-Europa is afgenomen de laatste tijd. Kortom, het gaat steeds beter.
Ach, af en toe steekt een Syrische terrorist een paar mensen neer, maar dat is allemaal maar bangmakerij volgens Molurusquote:Op zaterdag 9 juni 2018 16:04 schreef Falco het volgende:
De meeste mensen in Nederland zijn inmiddels wel gewend aan die paar extra Syriërs in hun omgeving en merken dat er in feite niet zo veel is veranderd ten opzichte van vijf jaar geleden.
"Doe gewoon normaal". Okee hoor. Prima.quote:Op zaterdag 9 juni 2018 14:21 schreef Falco het volgende:
Al die pussies die zich bang laten maken door de moslims. Kom op man, grow some balls. Sluit je aan bij Pegida en stort je in de strijd tegen de vijfde colonne of doe gewoon normaal.
Flink sporten, overgewicht is nergens goed voor.quote:Op zaterdag 9 juni 2018 20:03 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
"Doe gewoon normaal". Okee hoor. Prima.
Ik als dikke tegenstander van (invloeden van) gelovigen die hun religie op grote schaal misbruiken om de hier heersende n&w kapot te maken, en niks kan met Pegida en PVV, en zich kapot ergerend aan alle politiek correcte in-de-kaart-spelende goedbedoelenden.
Niet bang, maar vooral teleurgesteld.
"Dont be a pussy,grow some balls, en gewoon normaal doen".
Okee. En dan?
Waarom zou die motie niet gesteund worden wanneer er wel (volgens jou maatstaaf) "historisch besef" zou zijn? En welk "historisch besef" is er dan nodig?quote:Op vrijdag 8 juni 2018 11:05 schreef Oostwoud het volgende:
Het gevoel van beperkt historisch besef in de Tweede Kamer krijg ik omdat anders zo'n motie als die van Azarkan niet gesteund zou worden. Het is verder ook niet zo dat we vaak andere hoogtepunten van Nederland in de Kamer voorbij zien komen.
Nederland voor de Nederlanders?quote:Met in z'n algemeenheid bedoel ik dat islam op geen enkele wijze gestalte had moeten krijgen in Europa en specifieker Nederland.
Volgens mij is het nog steeds prima verenigbaar. En weet je wat mensen naar conservatisme en meer Islam drijft? Mensen met jou houding. Het gevoel er niet bij (te mogen) horen. Tweede rangs burger te zijn. Jouw normen en waarden die met voeten getreden worden door een 'verlichtte' intellegentia die intoleranter is dan de molsims waar ze zo grof op afgeven.quote:Het is een religie die haaks staat op onze waarden omdat ze een geheel andere ontwikkelingsgeschiedenis heeft doorgemaakt. Een groot deel (70%) van de moslims plaatst de Koran boven de Nederlandse grondwet. Reden tot zorg als je het mij vraagt.
Maar gebedshuizen zijn veel breder.quote:Moskeeën zijn nu eenmaal een uiting van islamitische aanwezigheid. Daarom dus islam erbij halen.
quote:Iets wat slechts 50+- jaar in een land is kan inderdaad geen onderdeel uitmaken van onze samenleving.
Goede argumentatie, zo hou je ruimte over om alles wat wel in jouw straatje past te omarmen en de rest (Bij voorkeur alles wat je niet snapt) weg te duwen. Schoonheidsprijsje!quote:Zeker islam niet, omdat het m.i. een ongewenst element is in onze beschaving.
Met dit soort standpunten krijg je segregratie, uitsluiting, en daardoor wordt het een 'self fullfilling prophecy'. Dom. Dom. Dom.quote:Waarom dit zo is? De loop van de geschiedenis ontwikkeld zich in verschillende werelddelen onder verschillende volkeren anders. Deze ontwikkeling heeft een bepaalde reden en verbinding tot de grond en de betrokkenen. Meng je dit, dan krijg je de moderne schizofrene multiculturele maatschappij met parallele samenlevingen.
Zum kotsen dit.quote:Voordat je dus met de grap komt dat mensen onder de 50 levensjaren geen Nederlanders kunnen zijn, ook al zijn ze roomblank: zij komen voort uit ouders die op hun beurt ook weer voortkomen uit de lange ontwikkelingsgeschiedenis die is doorgemaakt op Nederlands grondgebied en als volk.
1. De motie zou verworpen zijn wanneer mensen erkennen dat islam slechts de laatste 50+- jaar deel uitmaakt van ons avondland en daardoor gedurende het grootste deel van haar bestaan een grotendeels gescheiden ontwikkelingsgeschiedenis heeft doorgemaakt. Zoals al gezegd: Nederlander-zijn, Turk-zijn, Braziliaan-zijn, Japanner-zijn komt niet uit de lucht vallen.quote:Op maandag 11 juni 2018 07:59 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Waarom zou die motie niet gesteund worden wanneer er wel (volgens jou maatstaaf) "historisch besef" zou zijn? En welk "historisch besef" is er dan nodig?
Dus je ziet de motie van Azarkan wel als een hoogtepunt? En waarom zou de kamer er moeten zijn om "hoogtepunten van Nederland" voorbij te laten komen?
[..]
Nederland voor de Nederlanders?
Beetje gedateerd standpunt wat mij betreft.
[..]
Volgens mij is het nog steeds prima verenigbaar. En weet je wat mensen naar conservatisme en meer Islam drijft? Mensen met jou houding. Het gevoel er niet bij (te mogen) horen. Tweede rangs burger te zijn. Jouw normen en waarden die met voeten getreden worden door een 'verlichtte' intellegentia die intoleranter is dan de molsims waar ze zo grof op afgeven.
[..]
Maar gebedshuizen zijn veel breder.
[..]_!
Done.
Klaar.
Met zulke standpunten...
[..]
Goede argumentatie, zo hou je ruimte over om alles wat wel in jouw straatje past te omarmen en de rest (Bij voorkeur alles wat je niet snapt) weg te duwen. Schoonheidsprijsje!
[..]
Met dit soort standpunten krijg je segregratie, uitsluiting, en daardoor wordt het een 'self fullfilling prophecy'. Dom. Dom. Dom.
[..]
Zum kotsen dit.
Waarom denk je dat? Waar baseer je dat op?quote:Op maandag 11 juni 2018 13:31 schreef Oostwoud het volgende:
1. De motie zou verworpen zijn wanneer mensen erkennen dat islam slechts de laatste 50+- jaar deel uitmaakt van ons avondland ... knip ...
Nationaal erfgoed is zo subjectief als de pest. Bovendien gaat deze motie niet over 'erfgoed'.quote:De motie is geen hoogtepunt, maar een dieptepunt. Een Nederlands parlement hoort te hoeden over het nationale erfgoed, waar islam geen deel van uitmaakt.
Nee. Gedateerd omdat het onhoudbaar en onwenselijk is. Door angst en onbegrip zie je echter weer een ruk naar het conservatieve, naar de behoudendheid. Dat is hetzelfde meganisme als waar onze moslim buren, meer religieus van worden.quote:2. Alleen maar gedateerd omdat je niet beter weet en jij je eigen gewenningsproces als het nieuwe normaal bent gaan zien.
quote:3. Ik geef helemaal niet grof af op islam. Ik heb diepgaande kritiek op islam omdat ik de religie ten volste onverenigbaar vind met het westen ja, maar wijs maar aan waar ik moslims, hun profeet, hun god, hun boek uitscheld of vervloek. De stelling dat mensen met islamkritiek moslims in de armen drijven van conservatisme en meer islam dien je te onderbouwen.
Kijk Harrie! Nog meer spijkers.quote:4. Moskeeën worden eerst genoemd, daarna pas gebedshuizen, kennelijk verdiend een moskee een exclusieve benoeming en behandeling?
Zou ik ook niet doen!quote:5. Selectief citaat. Ga ik niet op in.
Dit vind ik dus uitermate grof.quote:6. Ik heb meermaals aangegeven waarom islam niet verenigbaar is met het westen. Jij geeft geen tegenargumenten, je laat enkel je afkeer van mijn mening merken.
Nee, maar dit aandragen als reden om Nederland voor de Nederlanders te willen behouden is 'zum kotsen'.quote:7. Onderbouw dit eens, i.p.v. te roepen dat dit leidt tot meer segregatie etc. Je ontkent dat een Nederlander en een Spanjaard, Rus, Japanner, Syriër, Turk, Marokkaan of Somaliër uit een heel andere ontwikkelingsgeschiedenis voortkomen die hen mede maakt tot wat ze zijn?
Dat is toch ook logisch? In mijn vorige week was ik op een gegeven moment de enige NLer. Gevolg: je kan niet eens met je buren praten, je hebt afwijkende gewoontes (klein voorbeeld je kan niet eens een biertje drinken met je moslimbuurman als je hem helpt met een klusje), je moet je aan afwijkende spijs- en omgansregels gaan houden ed. Het werkt NIET. De sociale samenhang gaat naar de klote.quote:Op zaterdag 9 juni 2018 13:55 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Ik heb het WRR-rapport gelezen. Daarin wordt duidelijk gemaakt dat diversiteit een geringe sociale cohesie betekent.
WRR-rapport:
[..]
Slotsom: diversiteit kost ons sociale en maatschappelijke cohesie en vooral heel veel bakken met geld. Ik pas ervoor.
Verder ook nog het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)-nederland~a72dd582/
https://nos.nl/artikel/22(...)-aan-hun-geloof.html
https://www.nrc.nl/nieuws(...)samenleving-a1421415
https://eenvandaag.avrotr(...)eving-om-verharding/
https://politiek.tpo.nl/2(...)atie-en-islamofobie/
Het is bovendien al een langer spelend probleem:
https://www.volkskrant.nl(...)staat-niet~ba1e21e1/
https://www.nu.nl/binnenl(...)nleving-in-2050.html
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)lde-samenleving.html
https://politiek.tpo.nl/2(...)rlandse-samenleving/
1. Vertel maar tegen de nabestaanden dat betonblokken er zijn om spookbeelden te bestrijden. Wat een grove vorm van wegkijkerij.
2. Ja, ik heb het nodige gezien van de wereld.
3. Ik krijg heel erg een Herbert Marcuse-gevoel bij je.
Zo, helemaal naar Duitsland, Belgie of de UK. He: dat zijn AL onze directe buurlanden.quote:Op zaterdag 9 juni 2018 14:10 schreef Molurus het volgende:
[..]
Of moet ik daarvoor al naar het buitenland afreizen? Dan wordt je pleidooi wel heel maf.
Zelfbehoud is 'zum kotzen'.quote:Op maandag 11 juni 2018 14:16 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Nee, maar dit aandragen als reden om Nederland voor de Nederlanders te willen behouden is 'zum kotsen'.
Ik haat mijzelf niet. Integendeel. Ik hou van mij!quote:Op maandag 11 juni 2018 15:53 schreef De_Onnoembare het volgende:
Zelfbehoud is 'zum kotzen'.
Echt, linkse zelfhaters
Om het even uit te spellen: bij het enige incident van dat soort waarmee wij in Nederland te maken hebben gehad was de dader een doodgewone niet-Islamitische Nederlander.quote:Op maandag 11 juni 2018 15:48 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Zo, helemaal naar Duitsland, Belgie of de UK. He: dat zijn AL onze directe buurlanden.
Jij denkt dat de dreiging waar AL onze buurlanden mee te maken hebben miraculeus voor ons niet telt?quote:Op maandag 11 juni 2018 17:01 schreef Molurus het volgende:
[..]
Om het even uit te spellen: bij het enige incident van dat soort waarmee wij in Nederland te maken hebben gehad was de dader een doodgewone niet-Islamitische Nederlander.
En daarvoor zetten ze nu overal betonblokken neer.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |