abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_179636231
Dus de VVD meent dat moskeeën en gebedshuizen geen onderdeel zijn van de samenleving?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179636267
quote:
15s.gif Op woensdag 6 juni 2018 12:25 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik vind ze gewenst. En met mij miljoenen andere stemgerechtigden.

:{²
Ik geloof graag dat christenen in islamitische landen zich ook een kerkje zouden wensen.

En dat zegt veel over de islam, en de moslims die dat niet toelaten.

[ Bericht 2% gewijzigd door SpaceOddity op 06-06-2018 13:20:01 ]
  woensdag 6 juni 2018 @ 13:28:59 #53
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_179636546
quote:
15s.gif Op woensdag 6 juni 2018 13:11 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ik geloof graag dat christenen in islamitische landen zich ook een kerkje zouden wensen.

We wonen hier. Sorry man.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_179637036
quote:
15s.gif Op woensdag 6 juni 2018 13:28 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

We wonen hier. Sorry man.

Conservatieve democratie hatende moslims, die hun (dubieus islamitisch gefinancierde) gebedshuizen hier wel mogen hebben, alwaar conservatieve islamtische N&W worden gepredikt/opgedrongen, vinden de democratie in dit opzicht natuurlijk wel prachtig.

Zeg eens eerlijk, hoe (nuttig) idioot vind jij ons, en onze democratie?

Oftewel; hoe idioot had jij de heersende conservatieve moslims verklaard als zij (dubieus christelijk gefinancieerde) gebedshuizen, waar anti islamitische waarden werden verkondigt, hadden verwelkomt in sharia landen?
pi_179637195
quote:
15s.gif Op woensdag 6 juni 2018 13:11 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

sommige landen in europa is het niet veel anders gesteld helaas, om een italie of een griekenland te noemen. zegt dat dan veel over het christendom en de christenen die het niet toestaan.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179637197
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juni 2018 13:09 schreef Slayage het volgende:
Dus de VVD meent dat moskeeën en gebedshuizen geen onderdeel zijn van de samenleving?
Waarschijnlijk vinden ze de hele motie dikke onzin, wat het ook is, en stemmen ze daarom tegen de initiator van de motie. Had ik ook gedaan. Pure tijd en geldverspilling.

Mijn toiletpapier dat ik net door de plee heb gespoeld is ook onderdeel van de samenleving. Ja en dan?
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_179637228
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 14:06 schreef habitue het volgende:
Waarschijnlijk vinden ze de hele motie dikke onzin, wat het ook is, en stemmen ze daarom tegen de initiator van de motie.
ik denk dat ze eerder tegen hebben gestemd omdat ze zich al jaren presenteren als een pvv light tov dit onderwerp en dan een draai maken naar moskeeen horen bij nederland past daar niet bij
-Rabia Al-Basri
pi_179637340
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juni 2018 14:07 schreef Slayage het volgende:

[..]

ik denk dat ze eerder tegen hebben gestemd omdat ze zich al jaren presenteren als een pvv light tov dit onderwerp en dan een draai maken naar moskeeen horen bij nederland past daar niet bij
Neu VVD heeft een prima inclusieve houding tov moslims. Maar ze gaan ze niet als speciaal en met fluele handen aanpakken.
Stuur ze een mail zou ik zeggen.
  woensdag 6 juni 2018 @ 14:17:27 #59
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_179637406
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 12:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
Allemaal symboolpolitiek.
Het probleem is dat die symboolpolitiek zo langzamerhand de essentie van onze politiek is geworden. Precies waar de afdelingen Voorlichting & Publiciteit op uit zijn; politiek als een afgeleide van imagomarketing.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_179637441
hoewel het vooral een symbolische motie is, vind ik het mooi dat de tweede kamer deze op het eerste gezicht weinig zeggende motie heeft gesteund, omdat al jaren de discussie gaande is of de islam/moslims/moskeeen wel of niet horen bij nederland. meerdere partijen gaven aan dat nederland joods/christelijk was bv, hiermee de islam/moslims/moskeeen uitsluitend.

de aanvaarding van deze motie laat zien dat de tweede kamer gemiddeld genomen daar dus anders naar kijkt, aangezien moskeeen een uiting is van de islam en bezocht wordt door moslims, kennelijk zijn al deze dingen dus opeens toch wel integraal onderdeel van nederland.

feitelijk bekeken horen islam/moslims/moskeeen nu eenmaal bij het straat meubilair in nederland, maar tegenwoordig is dat feit benoemen kennelijk nog steeds een stap te ver voor vele partijen inclusief de VVD en dan moet ik als moslim, rutte mijn premier noemen :')

tevens was dit voor azarkan wel lekker scoren bij de achterban ;)
-Rabia Al-Basri
pi_179637474
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 14:13 schreef habitue het volgende:

[..]

Neu VVD heeft een prima inclusieve houding tov moslims. Maar ze gaan ze niet als speciaal en met fluele handen aanpakken.
Stuur ze een mail zou ik zeggen.
als ik het als turkse moslim niet goed doe in nederland mag ik lekker opleuren van rutte. en dan noem jij dat "prima inclusief".

ze geven al jaren gemixte signalen af, wanneer het hun uitkomt is het pleur op en wanneer het hun niet uitkomt is het moslims zijn gewoon nederlanders.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 6 juni 2018 @ 14:24:27 #62
117098 Hathor
Effe niet
pi_179637497
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juni 2018 13:09 schreef Slayage het volgende:
Wellicht bedoelen ze dat ze meer behoren tot de paralelle samenleving die is ontstaan.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 6 juni 2018 @ 14:29:00 #63
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_179637573
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 00:31 schreef Oostwoud het volgende:

Op welke gronden zou er bevestigd of verworpen kunnen worden dat moskeeën bij Nederland horen? Op welke gebedshuizen zou Azarkan verder gedoeld hebben in zijn motie? Waarom wordt het woord integraal gebruikt in de motie?
Goede vragen.

Ik vraag mij ook af wat een eventuele verwerping van die motie politiek zou (kunnen) betekenen. Ik vind het eigenlijk een beetje een rare motie.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_179637601
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juni 2018 14:22 schreef Slayage het volgende:

[..]

als ik het als turkse moslim niet goed in nederland mag ik lekker opleuren van rutte. en dan noem jij dat "prima inclusief".

ze geven al jaren gemixte signalen af, wanneer het hun uitkomt is het pleur op en wanneer het hun niet uitkomt is het moslims zijn gewoon nederlanders.
Ja als je met een Turkse vlag loopt te wapperen en Erdogan loopt te scanderen en opkankeren roept tegen journalisten heb je hier weinig te zoeken.
  woensdag 6 juni 2018 @ 14:36:19 #65
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_179637670
quote:

Moskeeën en islam in zijn algemeenheid horen naar mijn mening niet bij Nederland, zeker niet integraal. Het betreft een religie wiens volledige ontwikkelingsgeschiedenis op grofweg de laatste 50 jaar na buiten Europa en buiten Nederland heeft plaatsgevonden. Wie met deze motie instemt, kan dit alleen maar doen met een zeer selectief historisch besef.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_179637681
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 14:31 schreef habitue het volgende:

[..]

Ja als je met een Turkse vlag loopt te wapperen en Erdogan loopt te scanderen en opkankeren roept tegen journalisten heb je hier weinig te zoeken.
ik ga volgende week vrijdag weer zwaaien met een turkse vlag en stemmen op erdogan

-Rabia Al-Basri
pi_179637748
quote:
Het betreft een religie wiens volledige ontwikkelingsgeschiedenis op grofweg de laatste 50 jaar na buiten Europa en buiten Nederland heeft plaatsgevonden. Wie met deze motie instemt, kan dit alleen maar doen met een zeer selectief historisch besef.

over historisch besef gesproken, begin vorige eeuw had ons koninkrijk der nederlanden de meeste islamitische onderdaden van de wereld.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 6 juni 2018 @ 15:12:52 #68
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_179638182
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 12:00 schreef HSG het volgende:
Eeeuh ja.
Dan vallen ze ook onder deze motie! :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_179638344
Natuurlijk horen godsdienstige verzamelplaatsen bij Nederland .
Dat is al duizenden jaren zo. Bovendien is dat vastgelegd in rechten: godsdienstvrijheid, vrije meningsuiting ( c' est très hollandais)
En vroeger waren er 80 miljoen islamieten op Nederlands grondgebied met tienduizenden verzamelplaatsen.

Dat argument van " horen niet hier" valt meestal terug op wat de dominante meerderheid zou willen en denken. Minderheden worden daarmee om de oren geslagen.
  woensdag 6 juni 2018 @ 15:31:57 #70
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_179638432
quote:
Ik vind het met name bespottelijk dat er over de hoofden van het volk zomaar even besloten wordt wat wel en niet bij Nederland hoort. Dit is een debat dat gevoerd dient te worden in de burgermaatschappij.
Dit.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_179638468
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juni 2018 14:05 schreef Slayage het volgende:

[..]

sommige landen in europa is het niet veel anders gesteld helaas, om een italie of een griekenland te noemen. zegt dat dan veel over het christendom en de christenen die het niet toestaan.
Het zegt uiteindelijk heel veel over religie, en de strenge aanhangers daarvan.
  woensdag 6 juni 2018 @ 15:36:47 #72
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_179638492
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 14:24 schreef Hathor het volgende:
Wellicht bedoelen ze dat ze meer behoren tot de paralelle samenleving die is ontstaan.
Die parallelle samenleving creëer je zelf (houd je zelf in stand) door maatschappelijke fenomenen als “de islam” en alles wat daarbij hoort voor apocrief te verklaren.
  woensdag 6 juni 2018 @ 15:37:28 #73
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_179638502
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juni 2018 14:40 schreef Slayage het volgende:
over historisch besef gesproken, begin vorige eeuw had ons koninkrijk der nederlanden de meeste islamitische onderdaden van de wereld.
Touché.
pi_179638814
quote:
6s.gif Op woensdag 6 juni 2018 15:37 schreef Ringo het volgende:

[..]

Touché.
En wilders is zelf het levende bewijs van die geschiedenis :p
-Rabia Al-Basri
  Forum Admin woensdag 6 juni 2018 @ 16:19:13 #75
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_179639077
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juni 2018 14:36 schreef Slayage het volgende:

[..]

ik ga volgende week vrijdag weer zwaaien met een turkse vlag en stemmen op erdogan

[ link | afbeelding ]
Niet eens tüteren? Matig.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')