Ik vraag me echt af wat het doel van deze motie is. Gaat er (juridisch) nog iets veranderen? Want moskeeën en tempels, op Nederlands grondgebied althans. Hoorden sowieso al gewoon bij Nederland.quote:Op donderdag 7 juni 2018 19:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wel lekker makkelijk scoren dit voor DENK: dien een motie in die 0,0 toevoegt en dan jezelf op de borst kloppen richting je achterban 'kijk eens wat wij voor elkaar hebben gekregen'. En die lopen er natuurlijk weer als lemmingen in.

Het is sowieso een rare motie natuurlijk. Maar dat de VVD er tegen stemt vind ik minstens net zo vreemd.quote:Op donderdag 7 juni 2018 19:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is noch reden voor een jubelstemming noch voor een grafstemming. Het is een nietszeggend vodje zonder praktisch nut. De Kamer zou zich bezig moeten houden met echte zaken en niet met het verplaatsen van komma's.

Dat laatste is waarschijnlijk wat DENK even bevestigd wilde zien, hoewel je je kunt afvragen wat daar dan precies het nut van is.quote:Op donderdag 7 juni 2018 19:16 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af wat het doel van deze motie is. Gaat er (juridisch) nog iets veranderen? Want moskeeën en tempels, op Nederlands grondgebied althans. Hoorden sowieso al gewoon bij Nederland.

Wat zou er moeten veranderen dan? Ze staan er al tientallen jaren. Elk gebouw dat hier staat of stichting, instelling, bedrijf whatever is onderdeel van Nederland.quote:Op donderdag 7 juni 2018 19:16 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af wat het doel van deze motie is. Gaat er (juridisch) nog iets veranderen? Want moskeeën en tempels, op Nederlands grondgebied althans. Hoorden sowieso al gewoon bij Nederland.

Wat ik al schreef, ff simpel scoren bij de achterban.quote:Op donderdag 7 juni 2018 19:21 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat laatste is waarschijnlijk wat DENK even bevestigd wilde zien, hoewel je je kunt afvragen wat daar dan precies het nut van is.
Wat ik een interessanter vraag vind: wat zouden eigenlijk de politieke implicaties zijn geweest indien deze motie was verworpen? Dan had de kamer mogen gaan uitleggen wat ze daar dan mee bedoelen. Want inderdaad, effectief zijn moskeeën en tempels gewoon een onderdeel van Nederland.
Ik ben ook wel benieuwd wat de onderbouwing van de VVD is geweest om tegen die motie te stemmen.

De PVV heeft (min of meer vanzelfsprekend) tegen gestemd. Zie OP.quote:Op donderdag 7 juni 2018 19:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar de PVV heeft dus wel gewoon voorgestemd, begrijp ik?

Het zou voor Denk nog gunstiger zijn om moskeeën buiten de Nederlandse wet te houden. Kunnen ze haatzaaien, besnijden en ritueel slachten wat ze willen.quote:Op donderdag 7 juni 2018 19:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat zou er moeten veranderen dan? Ze staan er al tientallen jaren. Elk gebouw dat hier staat of stichting, instelling, bedrijf whatever is onderdeel van Nederland.

Oke sorry, overheen gelezen.quote:Op donderdag 7 juni 2018 19:26 schreef Molurus het volgende:
[..]
De PVV heeft (min of meer vanzelfsprekend) tegen gestemd. Zie OP.

Electorale overweging, de VVD vist ook in de vijver van FvD en de PVV. Wat is er dan makkelijker om zo'n symbolische motie niet te steunen?quote:Op donderdag 7 juni 2018 19:16 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het is sowieso een rare motie natuurlijk. Maar dat de VVD er tegen stemt vind ik minstens net zo vreemd.

Nou ja, de VVD heeft wat mij betreft dan wel 1 en ander uit te leggen.quote:Op donderdag 7 juni 2018 19:29 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Electorale overweging, de VVD vist ook in de vijver van FvD en de PVV. Wat is er dan makkelijker om zo'n symbolische motie niet te steunen?

Onze samenleving is gestoeld op christelijke waarden en niet op islamitische waarden Dat is een feit en allerlei hosanna geroep over de islam verandert niets aan onze geschiedenis.quote:Op woensdag 6 juni 2018 14:19 schreef Slayage het volgende:
hoewel het vooral een symbolische motie is, vind ik het mooi dat de tweede kamer deze op het eerste gezicht weinig zeggende motie heeft gesteund, omdat al jaren de discussie gaande is of de islam/moslims/moskeeen wel of niet horen bij nederland. meerdere partijen gaven aan dat nederland joods/christelijk was bv, hiermee de islam/moslims/moskeeen uitsluitend.
de aanvaarding van deze motie laat zien dat de tweede kamer gemiddeld genomen daar dus anders naar kijkt, aangezien moskeeen een uiting is van de islam en bezocht wordt door moslims, kennelijk zijn al deze dingen dus opeens toch wel integraal onderdeel van nederland.
feitelijk bekeken horen islam/moslims/moskeeen nu eenmaal bij het straat meubilair in nederland, maar tegenwoordig is dat feit benoemen kennelijk nog steeds een stap te ver voor vele partijen inclusief de VVD en dan moet ik als moslim, rutte mijn premier noemen
tevens was dit voor azarkan wel lekker scoren bij de achterban

Net als bij de PVV lopen er ook bij DENK een heleboel simpele zielen achteraan die je met symboolpolitiek en oneliners lekker kunt paaien.quote:Op donderdag 7 juni 2018 19:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het zou voor Denk nog gunstiger zijn om moskeeën buiten de Nederlandse wet te houden. Kunnen ze haatzaaien, besnijden en ritueel slachten wat ze willen.
Maar goed, kennelijk is de electorale tactiek vooral om het slachtofferschap uit te buiten.

Wat een onzin. Onze samenleving is gestoeld op de Verlichting, en de bevrijding van de Christelijke theocratie. Anders gezegd: we zijn hier gekomen ondanks het Christendom, niet dankzij.quote:Op donderdag 7 juni 2018 19:35 schreef the-eye het volgende:
[..]
Onze samenleving is gestoeld op christelijke waarden en niet op islamitische waarden Dat is een feit en allerlei hosanna geroep over de islam verandert niets aan onze geschiedenis.

ik heb weinig meegekregen van de nederlandse christelijkheid, maar ik woon dan ook in de randstad waar kerken worden gesloopt om woningen te bouwen.quote:Op donderdag 7 juni 2018 19:35 schreef the-eye het volgende:
[..]
Onze samenleving is gestoeld op christelijke waarden en niet op islamitische waarden Dat is een feit en allerlei hosanna geroep over de islam verandert niets aan onze geschiedenis.

Als jij je mening enkel voor je jezelf houdt en er verder niemand mee lastig valt en ieder mens, ongeacht bla bla bla respecteert, heb ik geen problemen met je en hoor je net zo bij Nederland als ieder ander mens.quote:Op donderdag 7 juni 2018 11:31 schreef Odaiba het volgende:
Als Moslims hun geloof enkel voor hunzelf houden en er verder niemand mee lastig vallen en ieder mens, ongeacht bla bla bla respecteert, heb ik geen problemen met ze en horen ze net zo bij Nederland als ieder anders mens.

Precies!quote:Op donderdag 7 juni 2018 19:37 schreef Molurus het volgende:
[..]
Wat een onzin. Onze samenleving is gestoeld op de Verlichting, en de bevrijding van de Christelijke theocratie. Anders gezegd: we zijn hier gekomen ondanks het Christendom, niet dankzij.

Je pleit er dus voor dat Nederland(ers) een voorbeeld moeten nemen aan de conservatieve Islam als het gaat om het vraagstuk van welke plek moeten de gebedshuizen van minderheden in het land hebben? Of hoe moet ik je betoog precies begrijpen.quote:Op woensdag 6 juni 2018 13:56 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Conservatieve democratie hatende moslims, die hun (dubieus islamitisch gefinancierde) gebedshuizen hier wel mogen hebben, alwaar conservatieve islamtische N&W worden gepredikt/opgedrongen, vinden de democratie in dit opzicht natuurlijk wel prachtig.
Zeg eens eerlijk, hoe (nuttig) idioot vind jij ons, en onze democratie?
Oftewel; hoe idioot had jij de heersende conservatieve moslims verklaard als zij (dubieus christelijk gefinancieerde) gebedshuizen, waar anti islamitische waarden werden verkondigt, hadden verwelkomt in sharia landen?

Ik pleit niet echt ergens voor, want ik zie geen oplossingen, maar ik wil alleen aangeven dat in mijn beleving de tolerantie/intolerantie verhoudingen compleet scheef staan, en wat betreft de verhoudingen van de liberale westerse democratie en de conservatieve anti westerse religie recht tegenover elkaar.quote:Op donderdag 7 juni 2018 20:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je pleit er dus voor dat Nederland(ers) een voorbeeld moeten nemen aan de conservatieve Islam als het gaat om het vraagstuk van welke plek moeten de gebedshuizen van minderheden in het land hebben? Of hoe moet ik je betoog precies begrijpen.

Die trend duurt onverminderd voort hoor.quote:Op donderdag 7 juni 2018 20:27 schreef MadJackthePirate het volgende:
Vroeger vonden we het nog mooi dat Nederland steeds minder religieus werd. Tegenwoordig moeten we deze achteruitgang maar accepteren

In het algemeen wellicht ja, maar bij de islam valt dat tegen.quote:Op donderdag 7 juni 2018 20:32 schreef Molurus het volgende:
[..]
Die trend duurt onverminderd voort hoor.

Is er ook maar een ziel op aarde die dat in twijfel trekt dan? De sjietische moslim zal het echt niet in zijn hoofd halen om te ontkennen dat hij liever in het westen leeft en dat er in het westen meer vrijheden en tolerantie is voor zijn overtuigingen dan in bijvoorbeeld het boegbeeld van een theocratisch land zoals Saoedi Arabië. Honderden moslims die vonden dat ze in het westen toch niet de gewenste vrijheden hadden om hun godsdienst uit te oefenen hebben (geprobeerd) / zijn vertrokken naar IS gebied. De uitzonderingen die weerhouden werden / de ballen daarvoor niet hadden daargelaten.quote:Op donderdag 7 juni 2018 20:30 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ik pleit niet echt ergens voor, want ik zie geen oplossingen, maar ik wil alleen aangeven dat in mijn beleving de tolerantie/intolerantie verhoudingen compleet scheef staan, en wat betreft de verhoudingen van de liberale westerse democratie en de conservatieve anti westerse religie recht tegenover elkaar.
Als ik dan toch ergens voor zou willen pleiten, dan graag dat dit gegeven algemeen erkend word.

Je mening geven gebaseerd op argumenten, feiten en wederzijds respect is prima, ongevraagd iemand je geloof en de daarbij komende regeltjes opleggen niet.quote:Op donderdag 7 juni 2018 20:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als jij je mening enkel voor je jezelf houdt en er verder niemand mee lastig valt en ieder mens, ongeacht bla bla bla respecteert, heb ik geen problemen met je en hoor je net zo bij Nederland als ieder ander mens.

Jonge moslims doen minder aan geloof dan oudersquote:Op donderdag 7 juni 2018 20:27 schreef MadJackthePirate het volgende:
Vroeger vonden we het nog mooi dat Nederland steeds minder religieus werd. Tegenwoordig moeten we deze achteruitgang maar accepteren

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |