abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 25 mei 2018 @ 09:57:34 #1
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_179373076
Uit de persconferentie van het JIT over voortgang naar het onderzouk naar het neerschieten van de MH17 bleek net dat de Boeing 777 is neerdeschoten vanaf een mobiele lanceerinstallatie van de strijdkrachten van de Russische Federatie die onderdeel is van de 53e luchtafweerbrigade uit Koersk.

Oftewel: de Russen zijn aantoonbaar direct verantwoordelijk voor de moord op 298 onschuldige burgers waaronder 193 Nederlanders.

Zie liveblog-bron
https://www.nu.nl/algemee(...)evindingen-mh17.html

Kan een MOD hier even een fatsoenlijke reeks van maken? Thanks.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  vrijdag 25 mei 2018 @ 09:58:52 #2
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_179373098
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 09:54 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Wie er daadwerkelijk besloten en geschoten heeft vind ik juist de meest belangrijke vraag!

Dat Rusland er een aandeel in heeft gehad staat ook buiten kuif. Het zijn notabene hun eigen spullen. Maar dat zegt niet dat Rusland ook besloten heeft een passagiersvliegtuig neer te schieten.

Vandaar mijn opmerking dat de waarheid in het midden ligt.
Goeie genade, wat is dat toch iedere keer dat al die Rusland-apologeten het proberen te framen alsof je aan moet tonen dat MH17 opzettelijk is neergeschoten?

Er is geen enkel redelijk mens die dat gelooft.

Dit retorisch trucje is wat men 'Moving the goalposts' noemt.

[ Bericht 3% gewijzigd door DustPuppy op 25-05-2018 10:04:58 ]
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_179373103
196 Nederlanders
Edensnator over 'n out
pi_179373181
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 09:54 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Slechte vergelijking, auto's hebben niet als hoofddoel te doden.

Je kunt het beter vergelijking met een volwassene die een kind een pistool is zijn handen duwt en dan de vermoorde onschuld gaat spelen als die kleuter per ongeluk de verkeerde neerschiet.
Waarom maak je nu in je voorbeeld gebruik van een kleuter>

Was die volwassene ook hoofdverantwoordelijk als hij een pistool gaf/verkocht aan een andere volwassene?

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 09:58 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Goeie genade, wat is dat toch iedere keer dat al die Rusland-apologeten het proberen te framen alsof je aan moet tonen dat MH17 opzettelijk is neergeschoten?

Er is geen enkel redelijk mens die dat gelooft.

Dit retorisch trucje is wat men 'Moving the goalposts' noemt.
Mwah ik vind motief niet heel belangrijk om te weten (sterker nog, die is er denk ik niet), maar er zijn dus net zo goed mensen die beweren dat Rusland een motief had. Daar ben ik dan vervolgens wel benieuwd naar als men dat roept.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 25 mei 2018 @ 10:05:34 #5
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_179373188
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 10:04 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Waarom maak je nu in je voorbeeld gebruik van een kleuter>

Was die volwassene ook hoofdverantwoordelijk als hij een pistool gaf/verkocht aan een andere volwassene?
Als die volwassene aan wie hij 'm gaf niet fatsoenlijk om kon gaan met dat ding, dan ja.

Als je dat hier flikt ga je ook gewoon de cel in, hoor.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_179373193
Een TELAR die op z'n eentje opereert, zonder command vehicle, met rudimentair opgeleide crew, die denken een Oekrains vliegtuig neer te halen.

Niet meteen een Sherlock Holmes mysterie...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_179373201
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 10:05 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Als die volwassene aan wie hij 'm gaf niet fatsoenlijk om kon gaan met dat ding, dan ja.
Dus je zegt nu eigenlijk al dat Rusland niet zelf afschoot?
Wil je dan niet weten wie die incompetente volwassene was? Of is de zaak voor jou afgedaan als Rusland een paar sancties krijgt.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 25 mei 2018 @ 10:06:58 #8
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_179373207
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 09:58 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Goeie genade, wat is dat toch iedere keer dat al die Rusland-apologeten het proberen te framen alsof je aan moet tonen dat MH17 opzettelijk is neergeschoten?

Er is geen enkel redelijk mens die dat gelooft.

Dit retorisch trucje is wat men 'Moving the goalposts' noemt.
Vooralsnog weten we inderdaad niet of het per ongeluk ging, expres, en wie er daadwerkelijk dat apparaat gericht en afgeschoten heeft.

Veel te vroeg om Rusland al te veroordelen dus.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 25 mei 2018 @ 10:07:28 #9
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_179373216
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 10:06 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Dus je zegt nu eigenlijk al dat Rusland niet zelf afschoot?
Wil je dan niet weten wie die incompetente volwassene was? Of is de zaak voor jou afgedaan als Rusland een paar sancties krijgt.
Nee, dat zeg ik niet. Het woordje 'als' geeft dat nogal weg.

Ja natuurlijk wil je dat ook weten, maar dat vind ik voor de uiteindelijk vraag wie de verantwoordelijkheid droeg minder belangrijk.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_179373220
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 10:05 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Als die volwassene aan wie hij 'm gaf niet fatsoenlijk om kon gaan met dat ding, dan ja.

Als je dat hier flikt ga je ook gewoon de cel in, hoor.
Je gaat de cel in wegens medeplichtigheid/gevaarlijk handelen.
Je gaat niet de cel in voor moord.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 25 mei 2018 @ 10:08:30 #11
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_179373231
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 10:06 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Vooralsnog weten we inderdaad niet of het per ongeluk ging, expres, en wie er daadwerkelijk dat apparaat gericht en afgeschoten heeft.

Veel te vroeg om Rusland al te veroordelen dus.
Heerlijk, die mist opwerpen. Ik vraag me serieus af of je een trol bent of gewoon een 'useful idiot'.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_179373250
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 10:07 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Nee, dat zeg ik niet. Het woordje 'als' geeft dat nogal weg.

Ja natuurlijk wil je dat ook weten, maar dat vind ik voor de uiteindelijk vraag wie de verantwoordelijkheid droeg minder belangrijk.
Ok prima, dus je geeft aan dat het je uiteindelijk niet boeit wie de daders zijn, en iedereen die daar wel geïnteresseerd in is en niet direct hoofdverdachte Rusland de schuld wilt geven is een blinde trol.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 25 mei 2018 @ 10:09:39 #13
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_179373257
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 10:07 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Je gaat de cel in wegens medeplichtigheid/gevaarlijk handelen.
Je gaat niet de cel in voor moord.
Ja, dat klopt? Wat wil je daarmee zeggen dan?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  vrijdag 25 mei 2018 @ 10:10:10 #14
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_179373265
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 10:09 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Ok prima, dus je geeft aan dat het je uiteindelijk niet boeit wie de daders zijn, en iedereen die daar wel geïnteresseerd in is en niet direct hoofdverdachte Rusland de schuld wilt geven is een blinde trol.
Nee, ook dat zeg ik niet. :|W

Pffff, vermoeiend dit.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_179373292
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 10:09 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ja, dat klopt? Wat wil je daarmee zeggen dan?
Dat we moeten uitzoeken wie er hoofdverantwoordelijk is voor de moord uiteraard.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 25 mei 2018 @ 10:11:43 #16
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_179373296
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 10:08 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Heerlijk, die mist opwerpen. Ik vraag me serieus af of je een trol bent of gewoon een 'useful idiot'.
Lekker op de man spelen inderdaad. Siert je.

Wat is nou het punt dat je wil maken? Dat Rusland de verantwoordelijke is voor dit drama?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 25 mei 2018 @ 10:12:18 #17
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_179373305
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 10:11 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Dat we moeten uitzoeken wie er hoofdverantwoordelijk is voor de moord uiteraard.
Ik zeg verdomme 2 posts terug letterlijk dit:
quote:
Ja natuurlijk wil je dat ook weten, ...
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  vrijdag 25 mei 2018 @ 10:13:21 #18
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_179373323
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 10:11 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Lekker op de man spelen inderdaad. Siert je.

Wat is nou het punt dat je wil maken? Dat Rusland de verantwoordelijke is voor dit drama?
Ik speel niet op de man. Dit is een serieuze overweging.

Je bent jezelf in zoveel rare retorische bochten aan het wringen dat ik me dit serieus begin af te vragen.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  vrijdag 25 mei 2018 @ 10:14:45 #19
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_179373352
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 10:13 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ik speel niet op de man. Dit is een serieuze overweging.
Toch is het een drogreden als je niet met argumenten komt en enkel de persoon zelf onderuit wil halen.

En nee, ik ben geen trol. Ik irriteer me wel mateloos en mensen die zonder bewijs de schuld volledig in de schoenen van Rusland schuiven. Omdat Rusland, ofzo.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_179373355
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 10:12 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ik zeg verdomme 2 posts terug letterlijk dit:

[..]

Gevolgd door dit toch?
quote:
maar dat vind ik voor de uiteindelijk vraag wie de verantwoordelijkheid droeg minder belangrijk.
Hoezo die laatste toevoeging?
We weten toch nog steeds niet wie dat ding heeft afgeschoten??
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 25 mei 2018 @ 10:15:20 #21
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_179373364
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 10:14 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Gevolgd door dit toch?

[..]

Hoezo die laatste toevoeging?
Omdat verantwoordelijkheid en schuld twee verschillende dingen zijn.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  vrijdag 25 mei 2018 @ 10:16:20 #22
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_179373390
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 10:14 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Toch is het een drogreden als je niet met argumenten komt en enkel de persoon zelf onderuit wil halen.

En nee, ik ben geen trol. Ik irriteer me wel mateloos en mensen die zonder bewijs de schuld volledig in de schoenen van Rusland schuiven. Omdat Rusland, ofzo.
Argumenten heb ik al gegeven, omdat je je schuldig maakt aan 'moving the goalposts'.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_179373407
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 10:15 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Omdat verantwoordelijkheid en schuld twee verschillende dingen zijn.
Die verantwoodelijkheid kan ook sterk afhangen van die de schuldige is uiteraard.
Ik vind de schuldvraag nog het belangrijkste in dit onderzoek, het JIT ook geloof ik.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 25 mei 2018 @ 10:17:22 #24
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_179373422
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 10:16 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Argumenten heb ik al gegeven, omdat je je schuldig maakt aan 'moving the goalposts'.
Ook al ging het per ongeluk, dan nog is het niet gezegd dat Rusland gericht en geschoten heeft.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 25 mei 2018 @ 10:18:08 #25
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_179373435
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 10:16 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Die verantwoodelijkheid kan ook sterk afhangen van die de schuldige is uiteraard.
Ik vind de schuldvraag nog het belangrijkste in dit onderzoek, het JIT ook geloof ik.
Had dit kunnen gebeuren als het Russische leger niet de beslissing had genomen apparatuur naar Oekraïne te sturen?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_179373452
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 10:18 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

[..]

Had dit kunnen gebeuren als het Russische leger niet de beslissing had genomen apparatuur naar Oekraïne te sturen?
Had dit kunnen gebeuren als het ICAO niet had besloten het luchtruim veilig te verklaren?
Had dit kunnen gebeuren als Malaysia Airlines niet had besloten over Oekraïne te vliegen?

Ook dus voor de rechter slepen omdat ze verantwoordelijk zijn maar? Er zijn meerdere oorzaken dat iets gebeurt, maar de enige partij die écht belangrijk is in dit onderzoek is de dader.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 25 mei 2018 @ 10:20:59 #27
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_179373498
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 10:19 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Had dit kunnen gebeuren als het ICAO niet had besloten het luchtruim veilig te verklaren?
Had dit kunnen gebeuren als Malaysia Airlines niet had besloten over Oekraïne te vliegen?

Ook dus voor de rechter slepen omdat ze verantwoordelijk zijn maar?
Vergeet de mensen die de tickets verkocht hebben aan de passagiers niet idd.

Er is hier 1 partij hoofdverantwoordelijk, en dat is de partij die gericht en geschoten heeft. Die partij is onbekend.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 25 mei 2018 @ 10:22:26 #28
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_179373527
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 10:19 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Had dit kunnen gebeuren als het ICAO niet had besloten het luchtruim veilig te verklaren?
Had dit kunnen gebeuren als Malaysia Airlines niet had besloten over Oekraïne te vliegen?

Ook dus voor de rechter slepen omdat ze verantwoordelijk zijn maar?
Waren die beslissingen ook tegen de internationale wetgeving dan? Dat heb ik even gemist denk ik.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  vrijdag 25 mei 2018 @ 10:26:01 #29
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_179373621
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 10:20 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Vergeet de mensen die de tickets verkocht hebben aan de passagiers niet idd.

Er is hier 1 partij hoofdverantwoordelijk, en dat is de partij die gericht en geschoten heeft. Die partij is onbekend.
Onbekend? Na gisteren weet men toch het specifieke clubje te noemen.
Dit, dus.
  Overall beste user 2022 vrijdag 25 mei 2018 @ 10:26:10 #30
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_179373624
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_179373640
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 10:22 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Waren die beslissingen ook tegen de internationale wetgeving dan? Dat heb ik even gemist denk ik.
Er is toch helemaal geen wet wanneer je een luchtruim veilig acht en wanneer niet.
Maar als het mijn baan is om het te checken en 3 dagen eerder wordt er een vliegtuig op die plek van 6km hoogte de lucht uitgeknald, zou ik de volgende nacht niet lekker slapen.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 25 mei 2018 @ 10:27:15 #32
19840 Libris
Live from Singapore
pi_179373654
Kabinet stelt Rusland aansprakelijk voor neerhalen MH17
quote:
Nederland en Australië stellen Rusland samen aansprakelijk voor zijn aandeel in het neerhalen van vlucht MH17. Het kabinet heeft daar zojuist een besluit over genomen en Rusland van de maatregel op de hoogte gesteld.

De aansprakelijkheidsstelling volgt op de bevindingen van het Joint Investigation Team, gisteren. Dat concludeerde dat de Buk-rakjet waarmee MH17 is neergehaald afkomstig was van een installatie van een brigade van het Russische leger.
bron:https://nos.nl/artikel/22(...)-neerhalen-mh17.html
pi_179373667
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 10:19 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Had dit kunnen gebeuren als het ICAO niet had besloten het luchtruim veilig te verklaren?
Had dit kunnen gebeuren als Malaysia Airlines niet had besloten over Oekraïne te vliegen?

Ook dus voor de rechter slepen omdat ze verantwoordelijk zijn maar? Er zijn meerdere oorzaken dat iets gebeurt, maar de enige partij die écht belangrijk is in dit onderzoek is de dader.
Het ICAO had daar niets over te zeggen, die geven slechts berichten door, en Oekraine had het luchtruim niet gesloten, enkel de minimum vlieghoogte met 1000 feet (of meter?) verhoogd.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  vrijdag 25 mei 2018 @ 10:27:52 #34
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_179373671
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 10:26 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Onbekend? Na gisteren weet men toch het specifieke clubje te noemen.
Welk clubje is dat? Volgens mij heeft JIT daar helemaal niks over gezegd namelijk.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_179373677
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 10:26 schreef Ulx het volgende:
[ afbeelding ]
Hah klopt ja. Die complottheoriën geloof ik niet zo.

Maar Russian BUK betekent niet Russian personel.
Zon ding afvuren is 3 dagen training, een BUK gebruik om te richten en te identificeren wat voor vliegtuig het is 3 maanden.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 25 mei 2018 @ 10:28:29 #36
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_179373687
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 09:51 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Rusland wilde het bewijsmateriaal verhullen natuurlijk zodat ze het lekker kunnen ontkennen.

Maar juridisch bewijst dat niet dat Rusland geschoten heeft helaas.

Het is een beetje alsof Persoon A wordt aangereden door een auto van Persoon B. Niemand heeft gezien wie er in reed, maar ooggetuigen hebben de dag ervoor Persoon B er in zien rijden, maar dit bewijst niet automatisch dat Persoon B Persoon A heeft aangereden. Ik zou graag willen weten of het inderdaad Persoon B was zoals we nu denken, of dat er misschien Persoon C in het spel was.
Wanneer persoon B niet meewerkt, wordt die in het burgerrecht wel degelijk aansprakelijk of medeplichtig gesteld.

Dat een land een tegen hem/haar aangekondigd onderzoek op basis van eigenbelang kan vetoën is ook iets wat je je kind niet kunt uitleggen. Moet nog even denken aan de VN klucht.

Juridisch op basis van internationaal (on)recht, ligt dit bewijzen en aansprakelijk stellen sws moeilijk, vooral om dat de verdachte zelf actief participeert in bepalen of dit "(on)recht" haar uitkomt.

Hoewel het internationaal gerechtshof niet kan/mag zeggen over de Oekraïense situatie, is er wel een kleine mogelijkheid dat we de ramp als ongeluk (blijven) benaderen....... door de fout als gegeven situatie feitelijk bloot te leggen, te erkennen en internationale afspraken te maken ter voorkoming etc.etc.

Dit technisch aansprakelijk stellen, kan verder losstaan van de Russische politieke belangen. Het JIT is imho ook niet opgericht of bezig om categorisch Rusland voor opzet te vervolgen. Ze onderzoeken "simpel"de feiten als "AirCrash investigation en hebben helaas tijd nodig om de horden daarvoor te nemen.

Technisch gezien kan je ook de wapenfabrikant aansprakelijk stellen omdat die bijvoorbeeld geen systeem had in de raket om neerschieten van burgervliegtuigen te voorkomen.
Ook heb je ook prima de mogelijkheid om de knoppendrukker(s) te vervolgen voor (persoonlijke) onachtzaamheid of dood door schuld omdat die toch echt wel iets vooraf hadden moeten controleren etc.etc. Sinds Neurenberg-1948 kan een militair zich ook niet meer verschuilen achter een Befehl-ist-Befehl.

Ook voor de (indirect) medeplichtigen bij het 'ongeluk' wordt/is/zal/kan het tamelijk vervelend zijn wanneer die straks internationaal gesignaleerd worden met alle implicaties van dien. Het is en wordt alleen zaak om het neerschieten te ontdoen van geopolitieke lading.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_179373696
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 10:27 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Het ICAO had daar niets over te zeggen, die geven slechts berichten door, en Oekraine had het luchtruim niet gesloten, enkel de minimum vlieghoogte met 1000 feet (of meter?) verhoogd.
Dus dan is Oekraïne ook aansprakelijk? Helemaal interessant.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  Overall beste user 2022 vrijdag 25 mei 2018 @ 10:29:42 #38
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_179373712
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 10:28 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Hah klopt ja. Die complottheoriën geloof ik niet zo.

Maar Russian BUK betekent niet Russian personel.
Zon ding afvuren is 3 dagen training, een BUK gebruik om te richten en te identificeren wat voor vliegtuig het is 3 maanden.
De Russen maken nooit fouten. Kijk naar Beslan. Kijk naar de theater gijzeling. Die doen nooit iets verkeerd.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_179373717
quote:
6s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 10:28 schreef Vallon het volgende:

[..]

Wanneer persoon B niet meewerkt, wordt die in het burgerrecht wel degelijk aansprakelijk of medeplichtig gesteld.
En dat is al wat ik vanaf het begin roep, en nu tevens de positie is van de regering.
Rusland is zeker medeverantwoordelijk en zeker aansprakelijk.

Maar wil ook de daders voor de rechter zien en weten wat er nu precies gebeurt is. Is dat zo vreemd.

Verder goeie post ^O^
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_179373730
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 10:29 schreef Ulx het volgende:

[..]

De Russen maken nooit fouten. Kijk naar Beslan. Kijk naar de theater gijzeling. Die doen nooit iets verkeerd.
Dus wellicht waren het de Russen niet, aangezien hier wél een fout lijkt te zijn gemaakt en de Russen nooit fouten maken?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 25 mei 2018 @ 10:30:31 #41
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_179373732
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 10:26 schreef Ulx het volgende:
[ afbeelding ]
Beetje flauw dit.

Dat het een Russische BUK is zegt niet dat Rusland hem ook heeft afgevuurd. Daar is niks trollerigs aan.

JIT geeft het zelf ook aan, of is JIT ook aan het trollen?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 25 mei 2018 @ 10:31:17 #42
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_179373748
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 10:26 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Er is toch helemaal geen wet wanneer je een luchtruim veilig acht en wanneer niet.
Maar als het mijn baan is om het te checken en 3 dagen eerder wordt er een vliegtuig op die plek van 6km hoogte de lucht uitgeknald, zou ik de volgende nacht niet lekker slapen.
Maar het wel illegaal om ongevraagd legermateriaal een soevereine staat in te bonjouren.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_179373750
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 10:26 schreef Ulx het volgende:
[ afbeelding ]
Versie 1 was in het begin een redelijke veronderstelling, de rebellen hadden enkele weken eerder een Oekrainse basis veroverd en foto's op twitter geplaatst, met oa een buitgemaakte BUK.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  vrijdag 25 mei 2018 @ 10:31:58 #44
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_179373757
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 10:28 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Dus dan is Oekraïne ook aansprakelijk? Helemaal interessant.
Aansprakelijkheid is weer wat anders.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  vrijdag 25 mei 2018 @ 10:32:00 #45
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_179373758
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 10:29 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

En dat is al wat ik vanaf het begin roep, en nu tevens de positie is van de regering.
Rusland is zeker medeverantwoordelijk en zeker aansprakelijk.

Maar wil ook de daders voor de rechter zien en weten wat er nu precies gebeurt is. Is dat zo vreemd.
Het aansprakelijk stellen is sowieso slim, geeft wat meer stokken achter de deur om Rusland te dwingen mee te werken.
Alhoewel het voornamelijk een diplomatiek spelletje blijft. Ben benieuwd of dit repercussies gaat hebben vanuit Rusland.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_179373768
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 10:31 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Maar het wel illegaal om ongevraagd legermateriaal een soevereine staat in te bonjouren.
Daar pleit ik Rusland ook helemaal niet vrij van.. :)
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  Overall beste user 2022 vrijdag 25 mei 2018 @ 10:34:03 #47
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_179373788
Australia accuses Russia of direct role in shooting down MH17

quote:
The federal government has charged Russia with having direct involvement in the downing of Malaysian flight MH17, in a significant hardening of Canberra's position after the latest findings from the Joint Investigation Team which is probing the tragedy.
In a statement issued late on Friday, Foreign Minister Julie Bishop and Attorney-General Christian Porter pointed to the "significant" finding of the Dutch-led JIT that a BUK missile system belonging to the 53rd Brigade of the Russian Army brought the plane down on July 17, 2014.

"Based on these findings, the only conclusion we can reasonably now draw is that Russia was directly involved," the ministers said.
"This evening Australia and the Netherlands notified the Russian Federation that we hold it responsible for its role in the downing. We have requested negotiations to open dialogue around the circumstances leading to the tragic loss of innocent lives."
The pair said Russia must be held to account for its conduct. They said holding the Russian Federation responsible under international law was a separate, but complementary process to the efforts by Dutch prosecutors to bring individual perpetrators to justice under the Dutch national legal system.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_179373902
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 10:31 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Aansprakelijkheid is weer wat anders.
Over hun civiele aansprakelijkheid is er weinig twijfel. Zij waren verantwoordelijk voor de veiligheid van het luchtruim.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Overall beste user 2022 vrijdag 25 mei 2018 @ 10:39:52 #49
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_179373924
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 10:38 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Over hun civiele aansprakelijkheid is er weinig twijfel. Zij waren verantwoordelijk voor de veiligheid van het luchtruim.
Waren de rebellen dat niet, als hun claim terecht zou zijn?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_179373943
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 10:30 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Beetje flauw dit.

Dat het een Russische BUK is zegt niet dat Rusland hem ook heeft afgevuurd. Daar is niks trollerigs aan.

JIT geeft het zelf ook aan, of is JIT ook aan het trollen?
Wie denk jij wie m afgevuurd heeft?


Het is aangetoond dat dat ding vanuit Rusland de grens over is gereden naar Oekraïne en daarna is de buk afgevuurd. Dat laat drie opties open:
- ofwel de Russen die m vervoerden, hebben gevuurd
- ofwel ze hebben m aan Russische separatisten gegeven en die hebben gevuurd
- ofwel ze zijn m na een avondje stappen kwijtgeraakt en de Oekraïense kant heeft gevuurd.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_179373969
Remlof zal 't komende uur nog druk bezig zijn met fappen op 't bericht dat de Nederlandse staat Rusland verantwoordelijk stelt, maar goed, het is natuurlijk niet meer dan terecht. Wat Rusland te zoeken heeft in het oosten van de Oekraine is natuurlijk een andere discussie, maar dat neemt niet weg dat ze met het leveren van zware militaire middelen het conflict daar wel vele malen erger hebben gemaakt. Dat conflict was er natuurlijk niet geweest als de EU er niet had gaan lopen kloten, dus 't is niet alsof de russen de enige zijn die hier schuld hebben.

Sowieso had dat vliegtuig daar natuurlijk nooit overheen moeten vliegen, maar ook dat is weer een heel andere discussie.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  vrijdag 25 mei 2018 @ 10:42:32 #52
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_179373982
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 10:40 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Wie denk jij wie m afgevuurd heeft?


Het is aangetoond dat dat ding vanuit Rusland de grens over is gereden naar Oekraïne en daarna is de buk afgevuurd. Dat laat drie opties open:
- ofwel de Russen die m vervoerden, hebben gevuurd
- ofwel ze hebben m aan Russische separatisten gegeven en die hebben gevuurd
- ofwel ze zijn m na een avondje stappen kwijtgeraakt en de Oekraïense kant heeft gevuurd.
Geen idee.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_179373985
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 10:31 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Aansprakelijkheid is weer wat anders.
Leg uit?

Het is toch een fout gebleken om het luchtruim open te stellen, zelfs na waarschuwingen uit Duitsland?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_179374022
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 10:40 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Wie denk jij wie m afgevuurd heeft?

Het is aangetoond dat dat ding vanuit Rusland de grens over is gereden naar Oekraïne en daarna is de buk afgevuurd. Dat laat drie opties open:
- ofwel de Russen die m vervoerden, hebben gevuurd
- ofwel ze hebben m aan Russische separatisten gegeven en die hebben gevuurd
- ofwel ze zijn m na een avondje stappen kwijtgeraakt en de Oekraïense kant heeft gevuurd.
Ik denk B.
Misschien waren die separatisten wel Russisch zelfs. Of Oekrainers met pro-Russische sentimenten.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_179374045
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 10:38 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Over hun civiele aansprakelijkheid is er weinig twijfel. Zij waren verantwoordelijk voor de veiligheid van het luchtruim.
In het civiele recht is het in de eerste plaats zo, dat je al gauw voor de volle mep aansprakelijk bent als je door illegaal handelen schade veroorzaakt.

Een andere partij kan door in beginsel legaal, maar nalatig handelen ook (gedeeltelijk) civiel aansprakelijk zijn, maar dat vermindert de aansprakelijkheid van de eerste niet.
  vrijdag 25 mei 2018 @ 10:44:54 #56
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_179374052
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 10:29 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

En dat is al wat ik vanaf het begin roep, en nu tevens de positie is van de regering.
Rusland is zeker medeverantwoordelijk en zeker aansprakelijk.

Maar wil ook de daders voor de rechter zien en weten wat er nu precies gebeurt is. Is dat zo vreemd.

Verder goeie post ^O^
Je wilt net als ik erkenning dat het wordt toegegeven.
Mijzelf gaat het niet om Rusland of dat er moet worden (af)gestraft. Ik kan geen straf bedenken die het verlies van een geliefde compenseert. De aanpak van Het JIT is/lijkt verder nog niet zo gek.

De nabestaanden zullen met die erkenning wel verder met het rouwproces gaan. Het is frustrerend wanneer een fout/oorzaak niet wordt toegegeven. Wel ben ik bang dat het leger aan letseladvocaten gestaag zal gaan groeien.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_179374084
Ik ben bang dat Rusland nooit gaat toegeven zonder smoking gun en ze alles afdoen als leugens en Westerse propaganda.

Helaas...
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  Overall beste user 2022 vrijdag 25 mei 2018 @ 10:46:45 #58
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_179374107
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 10:43 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Ik denk B.

Dan zou Rusland die seperatisten gewoon voor de bus hebben gegooid. Als jij iemand je auto geeft of leent en die crosst daarmee vol door de kalverstraat ga jij ook niet proberen die gast te beschermen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 25 mei 2018 @ 10:48:44 #59
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_179374152
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 10:46 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik ben bang dat Rusland nooit gaat toegeven zonder smoking gun en ze alles afdoen als leugens en Westerse propaganda.

Helaas...
Nou ja, die smoking gun is er al. Ze ontkennen nu zelfs dat ze ooit die BUKs de grens over hebben laten gaan.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_179374159
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 10:46 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dan zou Rusland die seperatisten gewoon voor de bus hebben gegooid. Als jij iemand je auto geeft of leent en die crosst daarmee vol door de kalverstraat ga jij ook niet proberen die gast te beschermen.
Mwah nee want dan zouden ze ook al direct de schuld deels bij zichzelf hebben gelegd. Helemaal aan het begin van het onderzoek was er natuurlijk amper iets bekend dus was het makkelijker ontkennen.

Na dat Bellingcat onderzoek werd er al wat meer duidelijk en is het beetje ongeloofwaardig als Rusland dan alsnog 180 graden draait.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 25 mei 2018 @ 10:49:23 #61
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_179374165
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 10:46 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dan zou Rusland die seperatisten gewoon voor de bus hebben gegooid. Als jij iemand je auto geeft of leent en die crosst daarmee vol door de kalverstraat ga jij ook niet proberen die gast te beschermen.
In eerste instantie hebben ze waarschijnlijk willen verbergen dat zij die spullen geleverd hebben aan de separatisten, en dus hebben ze alles ontkent.

Dan kunnen ze nu er meer naar buiten komt niet opeens hun verhaal wijzigen. Nu moeten ze voet bij stuk houden en komen ze niet veel verder dan dat de plaatjes gephotoshopt zijn. Tja.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_179374195
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 10:48 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Nou ja, die smoking gun is er al. Ze ontkennen nu zelfs dat ze ooit die BUKs de grens over hebben laten gaan.
Ja dat laatste is triest.
Maar het is imo geen smoking gun. Dat zegt het JIT zelf ook hé.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 25 mei 2018 @ 10:50:56 #63
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_179374208
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 10:48 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Nou ja, die smoking gun is er al. Ze ontkennen nu zelfs dat ze ooit die BUKs de grens over hebben laten gaan.
Dat ze dat ontkennen in het licht van het bewijs is diep triest inderdaad.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_179374212
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 10:50 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Ja dat laatste is triest.
Maar het is imo geen smoking gun. Dat zegt het JIT zelf ook hé.
Het is vrij letterlijk een smoking gun.

De vraag is alleen wie ermee geschoten heeft.
  vrijdag 25 mei 2018 @ 10:58:45 #65
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_179374377
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 10:51 schreef Igen het volgende:

[..]

Het is vrij letterlijk een smoking gun.

De vraag is alleen wie ermee geschoten heeft.
Dat is dan ook de volgende fase van het onderzoek. Identificeren en aanwijzen van verdachten.
Er is natuurlijk al een (heel) goed beeld vanuit Bellingcat wat verder - juridisch - voor de troepen uit lopen is.

Geen pretje, lijkt mij, wanneer je (straks, al of niet als verdachte) internationaal gesignaleerd staat om verhoord te worden waarbij je trouwens ook kan deelnemen aan een getuigenbeschermingsprogramma.
Betrokkenen moeten alvast goed gaan opletten dat ze niet voortijdig door een kameraad uit het veld worden geruimd.....
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_179374388
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 10:44 schreef Igen het volgende:

[..]

In het civiele recht is het in de eerste plaats zo, dat je al gauw voor de volle mep aansprakelijk bent als je door illegaal handelen schade veroorzaakt.

Een andere partij kan door in beginsel legaal, maar nalatig handelen ook (gedeeltelijk) civiel aansprakelijk zijn, maar dat vermindert de aansprakelijkheid van de eerste niet.
Maar vaak gaat men achter de partij die het meest kan betalen. Zo zijn er weinig vliegtuigcrashes waar de luchtvaartmaatschappij buiten schot blijft.
Of deze week bvb:
quote:
A Georgia jury has awarded a $1bn damages verdict against a security company after an apartment complex guard was convicted of raping a 14-year-old girl.
https://www.theguardian.c(...)ictim-1bn-in-damages
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_179374440
quote:
6s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 10:58 schreef Vallon het volgende:

[..]

Geen pretje, lijkt mij, wanneer je (straks, al of niet als verdachte) internationaal gesignaleerd staat om verhoord te worden waarbij je trouwens ook kan deelnemen aan een getuigenbeschermingsprogramma.
Betrokkenen moeten alvast goed gaan opletten dat ze niet voortijdig door een kameraad uit het veld worden geruimd.....
Die hele crew is al uit het veld geruimd ben ik bang.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 25 mei 2018 @ 11:05:33 #68
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_179374526
Als de AIVD ballen had zouden ze de mensen uit dat regiment op 1 avond ontvoeren en in geblindeerd busje naar een verhoorkamer in Nederland transporteren.

En dan verhoren tot er wat waarheid op tafel komt te liggen.

In een ander universum natuurlijk. Eentje waar Nederland cool is.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  vrijdag 25 mei 2018 @ 11:07:01 #69
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_179374563
sow, ze hebben een mogelijke hoofdgedachte aangewezen ook.

duurde even.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  vrijdag 25 mei 2018 @ 11:07:18 #70
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_179374571
Nu die persconferentie live bij de NOS
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_179374590
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 10:48 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Nou ja, die smoking gun is er al. Ze ontkennen nu zelfs dat ze ooit die BUKs de grens over hebben laten gaan.
Ze hebben nooit toegegeven dat ze wapens leverden, ook al gingen er duizenden voertuigen de grens over (Grad's, tanks, APCs etc.. ). Waarom zouden ze voor die Buk een uitzondering maken?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_179374595
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 10:59 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Maar vaak gaat men achter de partij die het meest kan betalen. Zo zijn er weinig vliegtuigcrashes waar de luchtvaartmaatschappij buiten schot blijft.
Of deze week bvb:

[..]

https://www.theguardian.c(...)ictim-1bn-in-damages
Er moet dan worden onderzocht of er sprake is van grove nalatigheid (door de Oekraiense staat of door Malaysian Airlines) zodat kan worden gesproken van een onrechtmatige daad. Als dat zo is dan lijkt het me inderdaad geen onlogisch idee om (ook) daar te proberen een schadevergoeding te verkrijgen.
  vrijdag 25 mei 2018 @ 11:09:29 #73
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_179374618
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 10:49 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

In eerste instantie hebben ze waarschijnlijk willen verbergen dat zij die spullen geleverd hebben aan de separatisten, en dus hebben ze alles ontkent.

Dan kunnen ze nu er meer naar buiten komt niet opeens hun verhaal wijzigen. Nu moeten ze voet bij stuk houden en komen ze niet veel verder dan dat de plaatjes gephotoshopt zijn. Tja.
Dat is verder wel het voordeel van onze data-tijd, de hoeveelheid aan plaatjes, videoś en audio opnames vormen samen een soort blockchain van bewijs. Je kan het wel willen maar je kunt simpelweg niet ontkennen dat wat op de plaatjes staat waar is. Bijna een soort DNA-achtig bewijs.....

Veronderstellen dat alles gefotoshopped en daarmee ook fake is, is bijna humoristisch. Moet nog denken aan die mediashow die Rusland op touw zette in het commandocentrum. De hele grote schermen, een regiment aan hoge petten en (klunzige) graphics moest aantonen dat een straaljager, de MH17 zou hebben neergeschoten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator vrijdag 25 mei 2018 @ 11:11:33 #74
8781 crew  Frutsel
pi_179374656
quote:
Bellingcat: deze hooggeplaatste militair was betrokken bij MH17

Een hooggeplaatste Russische legerofficier was betrokken bij de ramp met MH17. Het gaat om officier Oleg Ivannikov. Dat zou blijken uit onderzoek van onderzoeksplatform Bellingcat, zo heeft oprichter Eliot Higgins vanochtend bekendgemaakt tijdens een persconferentie.

Oleg Ivannikov is mogelijk nog steeds actief binnen het Russische leger. Bellingcat zegt dat het hiermee voor het eerst de directe betrokkenheid wordt aangetoond van het Russische leger bij de ramp met MH17.



Dit zou hem zijn volgens Bellingcat: Oleg Ivannikov
Eerder had Bellingcat de herkomst van de BUK Telar al aangetoond die werd gebruikt voor het neerhalen van MH17. Gisterochtend onderschreef het internationale onderzoeksteam (JIT) die conclusie tijdens een persconferentie. Het luchtdoelraketsysteem was afkomstig uit de 53ste Anti-Aircraft Missile Brigade van het Russische leger.

Rusland aansprakelijk gesteld
Door de conclusies van het JIT staat voor Nederland en Australië vast dat Rusland aansprakelijk is voor de vliegramp met MH17. Beide landen hebben Rusland daarvan vanochtend formeel op de hoogte gesteld.

Door Rusland aansprakelijk te stellen kunnen Nederland en Australië een zaak aanspannen bij het Europees Hof voor de Rechten van de Mens of bijvoorbeeld de VN-Veiligheidsraad bijeenroepen. Hiermee hoopt het kabinet af te dwingen dat Rusland meewerkt aan het onderzoek.

MH17 werd op 17 juli 2014 boven Oost-Oekraïne uit de lucht geschoten door een BUK-raket, een wapen van Russische makelij. Alle 298 inzittenden kwamen om. Onder hen waren 196 Nederlanders.
pi_179374691
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 10:39 schreef Ulx het volgende:

[..]

Waren de rebellen dat niet, als hun claim terecht zou zijn?
Welke claim, onafhankelijkheid? De Palestijnse staat is deels erkend, maar Israel is verantwoordelijk voor het luchtruim boven Gaza.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_179374767
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 11:08 schreef Igen het volgende:

[..]

Er moet dan worden onderzocht of er sprake is van grove nalatigheid (door de Oekraiense staat of door Malaysian Airlines) zodat kan worden gesproken van een onrechtmatige daad. Als dat zo is dan lijkt het me inderdaad geen onlogisch idee om (ook) daar te proberen een schadevergoeding te verkrijgen.
Oekraïne verdiende in 2013 bijna 200 miljoen euro aan airspace revenues, dus waren er niet echt aan gelegen om het te sluiten uiteraard.
Het is ook wel interessant waarom sommige maatschappijen Oekraine wel oversloegen: wisten zij meer?

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 11:11 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Ah nice! Ben benieuwd.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_179374826
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 11:11 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Wat is zijn rang?
pi_179374978
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 11:15 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Oekraïne verdiende in 2013 bijna 200 miljoen euro aan airspace revenues, dus waren er niet echt aan gelegen om het te sluiten uiteraard.
Het is ook wel interessant waarom sommige maatschappijen Oekraine wel oversloegen: wisten zij meer?
Inderdaad. En dan moet ook nog beantwoord worden of Oekraine die informatie ook redelijkerwijs had kunnen en moeten weten. En of ze daaruit ook dwingend dezelfde conclusie hadden moeten trekken.
  vrijdag 25 mei 2018 @ 11:32:59 #79
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_179375042
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 11:15 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Oekraïne verdiende in 2013 bijna 200 miljoen euro aan airspace revenues, dus waren er niet echt aan gelegen om het te sluiten uiteraard.
Het is ook wel interessant waarom sommige maatschappijen Oekraine wel oversloegen: wisten zij meer?
Zo zie je maar weer dat dat smerige kortetermijndenken iets is wat niet alleen bij corporaties te vinden is.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  vrijdag 25 mei 2018 @ 11:33:21 #80
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_179375048
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 11:01 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Die hele crew is al uit het veld geruimd ben ik bang.
Het (b)lijkt tamelijk lastig om alles en iedereen weg te toveren. Die mensen hebben familie, vrienden, relaties en whatever. Hoe meer je rommelt aan de onveranderlijke bewijslast, hoe meer je aanmoddert.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 25 mei 2018 @ 11:36:05 #81
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_179375099
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 11:28 schreef Igen het volgende:

[..]

Inderdaad. En dan moet ook nog beantwoord worden of Oekraine die informatie ook redelijkerwijs had kunnen en moeten weten. En of ze daaruit ook dwingend dezelfde conclusie hadden moeten trekken.
De Russen of hun vriendjes waren al een poosje bezig met Oekraïense toestellen uit de lucht schieten. Je zou denken dat het feit dat je vliegtuigen bij bosjes uit de lucht vallen wel een hint is dat het luchtruim niet helemaal veilig is. :')
pi_179375129
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 11:36 schreef Nobu het volgende:

[..]

De Russen of hun vriendjes waren al een poosje bezig met Oekraïense toestellen uit de lucht schieten. Je zou denken dat het feit dat je vliegtuigen bij bosjes uit de lucht vallen wel een hint is dat het luchtruim niet helemaal veilig is. :')
Het luchtruim was onder een bepaalde hoogte daarom ook gesloten.

De vraag of het luchtruim ook boven die hoogte gesloten had moeten worden is niet zo makkelijk te beantwoorden zonder nadere informatie, die volgens mij niet openbaar bekend is.
pi_179375193
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 11:28 schreef Igen het volgende:

[..]

Inderdaad. En dan moet ook nog beantwoord worden of Oekraine die informatie ook redelijkerwijs had kunnen en moeten weten. En of ze daaruit ook dwingend dezelfde conclusie hadden moeten trekken.
- Ze wisten dat Rusland anti-aircraft zooi naar de Donbass transporteerde
- Ze wisten dat er 3 dagen een Antonov uit de lucht was geschoten op een dusdanige hoogte dat dat niet met een simpel raketje kon worden gedaan
- European Aviation Safety Agency (EASA), ICAO én EUROCONTROL waarschuwde al voor onveilig airspace.

Maarja, sluiten betekende:
- Geen geldinkomsten
- Nieuwe tegenslag voor Oekraine nadat Rusland al Simpferopol airspace dicht gooide
- En de ietwat vergezochte: de westerse regering wist dat het de oorlog beetje aan het verliezen was en een incident zoals dit kon ze weer westerse steun tegen Rusland geven.

Vandaar ook dat de onderzoeksraad van veiligheid in een rapport concludeerde dat Oekraine hier steken heeft laten vallen.
En dat nabestaanden ook Oekraine proberen aan te klagen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 11:37 schreef Igen het volgende:

[..]

Het luchtruim was onder een bepaalde hoogte daarom ook gesloten.

De vraag of het luchtruim ook boven die hoogte gesloten had moeten worden is niet zo makkelijk te beantwoorden zonder nadere informatie, die volgens mij niet openbaar bekend is.
Er is vrij veel informatie over bekend. De NAVO heeft gecommuniceerd dat het wist dat er AA zooi de grens over ging en ook Oekrainse inlichtingen gaven specifiek aan dat ze wisten dat er SA-11 installaties in Oost Oekraine stonden.


Zie bijv dit bericht van 30 juni:
https://news.usni.org/201(...)krainian-separatists
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_179375236
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 11:40 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Vandaar ook dat de onderzoeksraad van veiligheid in een rapport concludeerde dat Oekraine hier steken heeft laten vallen.
En dat dat Oekraïne zelf ook is aangeklaagd door de nabestaanden btw.
Ok, nou prima. :)
pi_179375290
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 11:08 schreef Igen het volgende:

[..]

Er moet dan worden onderzocht of er sprake is van grove nalatigheid (door de Oekraiense staat of door Malaysian Airlines) zodat kan worden gesproken van een onrechtmatige daad. Als dat zo is dan lijkt het me inderdaad geen onlogisch idee om (ook) daar te proberen een schadevergoeding te verkrijgen.
Voor een civiele zaak moet je volgens mij geen onrechtmatige daad aantonen.

Overzicht van de mogelijkheden (strafrechtelijk en civiel) :
Navigating the Legal Horizon: Lawyering the MH17 Disaster:
https://www.utrechtjourna(...)galley/165/download/

Uit het verslag van de onderzoeksraad:
quote:
De verklaringen van de Oekraïense autoriteiten waarin zij meldden dat op 14 en 16 juli 2014 militaire vliegtuigen waren neergeschoten en waarin zij wapen-systemen noemden die de kruishoogte van burgervliegtuigen kunnen bereiken, gaven voldoende aanleiding om het luchtruim boven het oostelijk deel van Oekraïne uit voorzorg te sluiten.
https://www.ifv.nl/kennis(...)rt-mh17-crash-nl.pdf
Elders suggereren ze dat ook de luchtvaartmaatschappij verantwoordelijkheid droeg...

Als overtuigend bewezen is dat de Buk van Rusland kwam zal Rusland ook civielrechtelijk aansprakelijk gesteld kunnen worden, los van de vraag of ze strafrechtelijk schuldig zijn.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_179375319
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 11:45 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Voor een civiele zaak moet je volgens mij geen onrechtmatige daad aantonen.
De onrechtmatige daad is het kernstuk van de civiele aansprakelijkheid.
pi_179375348
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 11:47 schreef Igen het volgende:

[..]

De onrechtmatige daad is het kernstuk van de civiele aansprakelijkheid.
Is het open houden van je airspace 10 km boven je airspace een onrechtmatige daad eigenlijk?
Volgens mij is daar geen wet ofzo voor...
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_179375432
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 11:47 schreef Igen het volgende:

[..]

De onrechtmatige daad is het kernstuk van de civiele aansprakelijkheid.
Dat er sprake was van een onrechtmatige daad is duidelijk. Maar bij risicoaansprakelijkheid of kwalitatieve aansprakelijkheid gaat het niet om de aansprakelijkheid van de dader. Dat laatste is schuldaansprakelijkheid.

En de zaak zal niet noodzakelijk in Nederland voor de rechter komen, andere landen, andere wetten..

[ Bericht 3% gewijzigd door crystal_meth op 25-05-2018 11:57:28 ]
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_179375437
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 11:48 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Is het open houden van je airspace 10 km boven je airspace een onrechtmatige daad eigenlijk?
Volgens mij is daar geen wet ofzo voor...
In de meeste landen valt (grove) nalatigheid onder het begrip van de onrechtmatige daad in het aansprakelijkheidsrecht.
  vrijdag 25 mei 2018 @ 12:04:26 #90
104871 remlof
Europees federalist
pi_179375762
Dus Ivannikov en Tskatsjov zijn de eindverantwoordelijken voor het neerschieten van MH17 volgens Bellingcat.

Hun levens worden er in ieder geval niet gemakkelijker op vanaf vandaag.
  vrijdag 25 mei 2018 @ 12:05:00 #91
104871 remlof
Europees federalist
pi_179375780
Orion en Delfin dus.
  Moderator vrijdag 25 mei 2018 @ 12:09:40 #92
8781 crew  Frutsel
pi_179375884
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 12:04 schreef remlof het volgende:
Dus Ivannikov en Tskatsjov zijn de eindverantwoordelijken voor het neerschieten van MH17 volgens Bellingcat.

Hun levens worden er in ieder geval niet gemakkelijker op vanaf vandaag.
Laten we het hopen en hopen dat ze ooit voor een tribunaal zullen verschijnen.

Hopen mag nog altijd hoop ik
  Overall beste user 2022 vrijdag 25 mei 2018 @ 12:11:52 #93
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_179375944
Overigens heeft het WH nog niet gereageerd.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 25 mei 2018 @ 12:18:28 #94
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_179376140
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 11:48 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Is het open houden van je airspace 10 km boven je airspace een onrechtmatige daad eigenlijk?
Volgens mij is daar geen wet ofzo voor...
Je kan, desondanks daarvoor wel op worden aangesproken. Wat t.a.v. oorzaak van de ramp meer indirect in tweede of derde instantie bijdroeg.

Zoiets zie je ook in de rechtspraak. Iemand veroorzaakt een ongeluk waarbij de wegbeheerder of zelfs het slachtoffer in het handelen daarbij mogelijk kan worden aangesproken. In geval van MH17 moet je wel heel krom denken om vliegmaatschappij of passagiers, schuldig te achten. Verkeersleiding is mogelijk in gebreke gebleven, wat verder feitelijk moet worden onderzocht.

Dat het (achteraf) onveilig bleek, maar is niet de oorzaak maar droeg hooguit bij aan het risico. Net als dat een vlucht boeken die over dat gebied heengaat als überhaupt te gaan vliegen. Mensen lijken de schuld te willen neerleggen bij de omstandigheden..... begrijpelijk maar erg verwarrend.

Onverlet moeten men proberen de blik niet te (veel) zijwaarts laten afleiden.
Degene die schiet is nog altijd degene die de trekker feitelijk overhaalt, ongeacht waarop je "denkt" te mikken. Medeplichtig zijn zij die (het wetende) gefaciliteerd hebben en pas dan de mensen die niet opgelet hebben.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 25 mei 2018 @ 12:18:43 #95
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_179376149
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 10:50 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat ze dat ontkennen in het licht van het bewijs is diep triest inderdaad.
Er is geen enkel bewijs, Er zal eerst een onafhankelijk onderzoek moeten komen, waarbij Oekraiene niet in het onderzoeksteam zit. Oekraiene is nog steeds verdachte nummer 1. Natuurlijk steunen de russen de rebellen die het terreurregime in Kiev dat door een staatsgreep aan de macht is gekomen afwijzen. Dit neemt niet weg dat de verantwoording van de mh17 ramp primair bij het regime in Kiev ligt en dat de EU en de VS minstens medeplichtig zijn omdat zij de staatgreep waarmee deze terrroristen aan de macht zijn gekomen hebben gefaciliteerd. Om rookgordijnen op te werpen wordt er een totaal niet transparant onderzoek gedaan, waar de vermoedelijke dader nota bene deel van is.
  vrijdag 25 mei 2018 @ 12:19:24 #96
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_179376169
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 12:09 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Laten we het hopen en hopen dat ze ooit voor een tribunaal zullen verschijnen.

Hopen mag nog altijd hoop ik
Waarschijnlijk ruimt Rusland deze mannen plus de rest van de crew uit de weg, zodat er geen bewijs meer is. Nadeel: geen rechtszaak voordeel: ze zijn wel gestraft.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_179376206
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 12:18 schreef Vallon het volgende:

[..]

Je kan, desondanks daarvoor wel op worden aangesproken. Wat t.a.v. oorzaak van de ramp meer indirect in tweede of derde instantie bijdroeg.

Zoiets zie je ook in de rechtspraak. Iemand veroorzaakt een ongeluk waarbij de wegbeheerder of zelfs het slachtoffer in het handelen daarbij mogelijk kan worden aangesproken. In geval van MH17 moet je wel heel krom denken om vliegmaatschappij of passagiers, schuldig te achten. Verkeersleiding is mogelijk in gebreke gebleven, wat verder feitelijk moet worden onderzocht.

Dat het (achteraf) onveilig bleek, maar is niet de oorzaak maar droeg hooguit bij aan het risico. Net als dat een vlucht boeken die over dat gebied heengaat als überhaupt te gaan vliegen. Mensen lijken de schuld te willen neerleggen bij de omstandigheden..... begrijpelijk maar erg verwarrend.

Onverlet moeten men proberen de blik niet te (veel) zijwaarts laten afleiden.
Degene die schiet is nog altijd degene die de trekker feitelijk overhaalt, ongeacht waarop je "denkt" te mikken. Medeplichtig zijn zij die (het wetende) gefaciliteerd hebben en pas dan de mensen die niet opgelet hebben.
Ik heb vooral het idee dat alle diverse instanties naar elkaar aan het wijzen zijn.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  Overall beste user 2022 vrijdag 25 mei 2018 @ 12:22:16 #98
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_179376254
Hromadske twitterde op vrijdag 25-05-2018 om 12:18:38 "We don’t know what they are writing there, what is the basis for this commission," - #Russia’s Vladimir #Putin on @bellingcat #MH17 results. "Russia will only recognize the investigation if it is fully involved." https://t.co/A3iG95s3SZ reageer retweet
Jammer voor je, Vlad.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_179376277
Wat een hoop landverraders in dit topic.
  vrijdag 25 mei 2018 @ 12:34:04 #100
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_179376589
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 12:18 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Er is geen enkel bewijs, Er zal eerst een onafhankelijk onderzoek moeten komen, waarbij Oekraiene niet in het onderzoeksteam zit. Oekraiene is nog steeds verdachte nummer 1. Natuurlijk steunen de russen de rebellen die het terreurregime in Kiev dat door een staatsgreep aan de macht is gekomen afwijzen. Dit neemt niet weg dat de verantwoording van de mh17 ramp primair bij het regime in Kiev ligt en dat de EU en de VS minstens medeplichtig zijn omdat zij de staatgreep waarmee deze terrroristen aan de macht zijn gekomen hebben gefaciliteerd. Om rookgordijnen op te werpen wordt er een totaal niet transparant onderzoek gedaan, waar de vermoedelijke dader nota bene deel van is.
Vlad is that you? :W
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  Overall beste user 2022 vrijdag 25 mei 2018 @ 12:34:10 #101
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_179376592
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 12:23 schreef westwoodblvd het volgende:
Wat een hoop landverraders in dit topic.
Of je land of je geloof in Poetin verraden, het is een lastige keuze voor sommigen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 25 mei 2018 @ 12:36:36 #102
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_179376642
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 12:34 schreef Ulx het volgende:

[..]

Of je land of je geloof in Poetin verraden, het is een lastige keuze voor sommigen.
Je hoort altijd je eigen land te steunen (tenzij het een fascistisch, communistisch of andere autoritair regime is zoals Noord-Korea, Nazi-Duitsland of Sudan)
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  Moderator vrijdag 25 mei 2018 @ 12:37:11 #103
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179376657
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 12:18 schreef Vallon het volgende:
Dat het (achteraf) onveilig bleek, maar is niet de oorzaak maar droeg hooguit bij aan het risico. Net als dat een vlucht boeken die over dat gebied heengaat als überhaupt te gaan vliegen. Mensen lijken de schuld te willen neerleggen bij de omstandigheden..... begrijpelijk maar erg verwarrend.
nou niet achteraf, het was gevaarlijk er zijn in de dagen ervoor vliegtuigen met raketten uit de lucht geschoten waaronder grote/vergelijkbare transportvliegtuigen en straaljagers

dan is dat luchtruim gewoon niet veilig

quote:
Onverlet moeten men proberen de blik niet te (veel) zijwaarts laten afleiden.
Degene die schiet is nog altijd degene die de trekker feitelijk overhaalt, ongeacht waarop je "denkt" te mikken. Medeplichtig zijn zij die (het wetende) gefaciliteerd hebben en pas dan de mensen die niet opgelet hebben.
das niet helemaal waar, de verantwoordelijkheid om burgerslachtoffers te voorkomen ligt niet puur bij Jan Soldaat, Jan met de Pet moet er zelf ook voor zorgdragen dat ze hem niet al te vaak neerschieten

of dat hier in enige mate gebeurt is weet ik niet maar dat vind ik een interessantere vraag dan wie er op de knop heeft gedrukt tbh
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_179376693
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 12:18 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Er is geen enkel bewijs,
Dat jij het onderzoek niet wil lezen betekend nog niet dat er geen bewijs is.

quote:
Er zal eerst een onafhankelijk onderzoek moeten komen, waarbij Oekraiene niet in het onderzoeksteam zit.
Dat wordt een beetje lastig aangezien het boven het grondgebied van de Oekraine heeft plaatsgevonden maar ja dat zul je ook wel niet willen inzien.

quote:
Oekraiene is nog steeds verdachte nummer 1.
Nee hoor, alleen bij hersendode landverraders zoals jij blijkbaar.

quote:
Natuurlijk steunen de russen de rebellen die het terreurregime in Kiev dat door een staatsgreep aan de macht is gekomen afwijzen. Dit neemt niet weg dat de verantwoording van de mh17 ramp primair bij het regime in Kiev ligt en dat de EU en de VS minstens medeplichtig zijn omdat zij de staatgreep waarmee deze terrroristen aan de macht zijn gekomen hebben gefaciliteerd. Om rookgordijnen op te werpen wordt er een totaal niet transparant onderzoek gedaan, waar de vermoedelijke dader nota bene deel van is.
Zo he knap staaltje geschiedsvervalsing kom je mee op de proppen maar laat je gebrek aan kennis je vooral niet tegenhouden :')
  vrijdag 25 mei 2018 @ 12:42:12 #105
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_179376778
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 12:37 schreef sp3c het volgende:

[..]

nou niet achteraf, het was gevaarlijk er zijn in de dagen ervoor vliegtuigen met raketten uit de lucht geschoten waaronder grote/vergelijkbare transportvliegtuigen en straaljagers

dan is dat luchtruim gewoon niet veilig

[..]

das niet helemaal waar, de verantwoordelijkheid om burgerslachtoffers te voorkomen ligt niet puur bij Jan Soldaat, Jan met de Pet moet er zelf ook voor zorgdragen dat ze hem niet al te vaak neerschieten

of dat hier in enige mate gebeurt is weet ik niet maar dat vind ik een interessantere vraag dan wie er op de knop heeft gedrukt tbh
Het hangt van de situatie af. Hoe autonoom was het beslissingsproces. Wat was de rang van de persoon die de knop heeft ingedrukt. Was dit met of zonder expliciete toestemming van de militaire basis.

"I was just following orders" werkt trouwens niet als verdediging

https://www.thebalancecareers.com/military-orders-3332819

Dat er meerdere mensen direct schuldig zijn in meerdere gradaties is duidelijk en het wordt heel interessant om te horen wat voor keuzes en vaststellingen er zijn gemaakt door de verschillende betrokkenen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  vrijdag 25 mei 2018 @ 12:43:50 #106
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_179376828
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 12:18 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Er is geen enkel bewijs, Er zal eerst een onafhankelijk onderzoek moeten komen, waarbij Oekraiene niet in het onderzoeksteam zit. Oekraiene is nog steeds verdachte nummer 1. Natuurlijk steunen de russen de rebellen die het terreurregime in Kiev dat door een staatsgreep aan de macht is gekomen afwijzen. Dit neemt niet weg dat de verantwoording van de mh17 ramp primair bij het regime in Kiev ligt en dat de EU en de VS minstens medeplichtig zijn omdat zij de staatgreep waarmee deze terrroristen aan de macht zijn gekomen hebben gefaciliteerd. Om rookgordijnen op te werpen wordt er een totaal niet transparant onderzoek gedaan, waar de vermoedelijke dader nota bene deel van is.
Hier is je bewijs



Het is klaar. Rusland heeft een massamoord gepleegd en ze liegen er glashard over. Dat jij daar aan meedoet is echt... ... "ziek" is daar nog een te mild woord voor. Zum kotzen iig. Ik zou echt kappen met wat je doet want het gaat te ver.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  Moderator vrijdag 25 mei 2018 @ 12:44:48 #107
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179376854
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 12:42 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Het hangt van de situatie af. Hoe autonoom was het beslissingsproces. Wat was de rang van de persoon die de knop heeft ingedrukt. Was dit met of zonder expliciete toestemming van de militaire basis.

"I was just following orders" werkt trouwens niet als verdediging

https://www.thebalancecareers.com/military-orders-3332819

Dat er meerdere mensen direct schuldig zijn in meerdere gradaties is duidelijk en het wordt heel interessant om te horen wat voor keuzes en vaststellingen er zijn gemaakt door de verschillende betrokkenen.
ik geef dat ook niet op als verdediging ... als ik een argument moet bedenken was het eerder 'I was just doing my job'

in dit geval vliegtuigen neerschieten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 25 mei 2018 @ 12:46:20 #108
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_179376897
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 12:18 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Er is geen enkel bewijs, Er zal eerst een onafhankelijk onderzoek moeten komen, waarbij Oekraiene niet in het onderzoeksteam zit. Oekraiene is nog steeds verdachte nummer 1. Natuurlijk steunen de russen de rebellen die het terreurregime in Kiev dat door een staatsgreep aan de macht is gekomen afwijzen. Dit neemt niet weg dat de verantwoording van de mh17 ramp primair bij het regime in Kiev ligt en dat de EU en de VS minstens medeplichtig zijn omdat zij de staatgreep waarmee deze terrroristen aan de macht zijn gekomen hebben gefaciliteerd. Om rookgordijnen op te werpen wordt er een totaal niet transparant onderzoek gedaan, waar de vermoedelijke dader nota bene deel van is.
Waarschijnlijk lullen in de lege ruime maar de Oekraïne is nu eenmaal het land waar het gebeurde en daarmee nu eenmaal onderdeel van het team dat de oorzaak van de crash moet vaststellen.
Alle mogelijk betrokkenen zijn geheel vrij om (daadwerkelijk) mee te werken.
Het JIT zal de onvoorwaardelijke samenwerking met de Russische Federatie en haar overheden, van harte zal steunen en blijven verwelkomen.

Of zeg je dat wanneer iemand een ongeluk veroorzaakt in zeg Utrecht, de gemeente Utrecht, laat staan de Nederlandse Staat geen deel mag uitmaken van het onderzoeksteam dat het ongeval onderzoekt. ? Dat de gemeenteraad van Utrecht zelf niet wil meewerken, staat haar verder "vrij".

Ik begrijp de denkwijze wel van wijzen om je heen. De fout die hier onbewust gemaakt wordt is dat men de Oekraïne feitelijk al als (hoofd)dader beschouwd en daarom geen enekel Oekraiener deel kan laten uitmaken van het onderzoek. Met die gedachtegang kun je ook zeggen dat Nederland, laat staan de EU en de rest van de wereldbevolking moet worden buitengesloten van het onderzoek.

Hoe ver gaat de geroemde onafhankelijkheid en hoe had je dat dan hier (beter?) gewaarborgd willen zien ?
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator vrijdag 25 mei 2018 @ 12:47:48 #109
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179376955
is Rusland niet verdachte nummer 1?

of proRussische rebellen zo jij wil?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 25 mei 2018 @ 12:49:54 #110
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_179376997
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 12:44 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik geef dat ook niet op als verdediging ... als ik een argument moet bedenken was het eerder 'I was just doing my job'

in dit geval vliegtuigen neerschieten
Ik denk eigenlijk dat het uiteindelijk op "paniekvoetbal" wordt gegooit. Ze probeerde stiekem daar te zijn. Ineens komt er een vliegtuig aan in de verte, exact over je BUK toestel heen. Is dat een gevechtsvliegtuig? Hebben ze ons door? Komen ze ons bombarderen?

Schiet dat ding maar gewoon neer.
- Wachten op orders?
Nah

Zoiets.

Klootzakken.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  Moderator vrijdag 25 mei 2018 @ 12:50:50 #111
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179377026
quote:
15s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 12:49 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik denk eigenlijk dat het uiteindelijk op "paniekvoetbal" wordt gegooit. Ze probeerde stiekem daar te zijn. Ineens komt er een vliegtuig aan in de verte, exact over je BUK toestel heen. Is dat een gevechtsvliegtuig? Hebben ze ons door? Komen ze ons bombarderen?

Schiet dat ding maar gewoon neer.
- Wachten op orders?
Nah

Zoiets.

Klootzakken.
orders waren waarschijnlijk 'alles wat uit die richting komt neerschieten'
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 25 mei 2018 @ 12:51:57 #112
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_179377057
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 12:44 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik geef dat ook niet op als verdediging ... als ik een argument moet bedenken was het eerder 'I was just doing my job'

in dit geval vliegtuigen neerschieten
Als gezegd kan je dat sinds de WO2 processen in Neurenberg-1948 niet meer aanvoeren als excuus.
Als militair, of in die rol met het wapen, heb je wel degelijk die verantwoordelijkheid.

Hoe ver dat gaat is vaak (on)duidelijk, wanneer je die verantwoordelijkheid niet kan dragen of kan inschatten moet je een ander beroep of dienst(weigeren) doen.

Je kan als militair prima toegeven dat je het verkeerde vliegtuig hebt neergeknald.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator vrijdag 25 mei 2018 @ 12:54:22 #113
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179377131
quote:
12s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 12:51 schreef Vallon het volgende:

[..]

Als gezegd kan je dat sinds de WO2 processen in Neurenberg-1948 niet meer aanvoeren als excuus.
Als militair, of in die rol met het wapen, heb je wel degelijk die verantwoordelijkheid.

Hoe ver dat gaat is vaak (on)duidelijk, wanneer je die verantwoordelijkheid niet kan dragen of kan inschatten moet je een ander beroep of dienst(weigeren) doen.
nee das onzin, militairen in bv Irak of Afghanistan worden ook niet in de cel gegooid als ze een busje vol boeren doorzeven omdat ze denken met een zelfmoordautobom oid te maken te hebben

c'est la guerre
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Overall beste user 2022 vrijdag 25 mei 2018 @ 12:56:10 #114
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_179377181
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 12:37 schreef sp3c het volgende:

das niet helemaal waar, de verantwoordelijkheid om burgerslachtoffers te voorkomen ligt niet puur bij Jan Soldaat, Jan met de Pet moet er zelf ook voor zorgdragen dat ze hem niet al te vaak neerschieten

of dat hier in enige mate gebeurt is weet ik niet maar dat vind ik een interessantere vraag dan wie er op de knop heeft gedrukt tbh
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 12:44 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik geef dat ook niet op als verdediging ... als ik een argument moet bedenken was het eerder 'I was just doing my job'

in dit geval vliegtuigen neerschieten
Als het je job is impliceer je dat je soldaat bent. En niet van Oekraine.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator vrijdag 25 mei 2018 @ 12:57:59 #115
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179377249
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 12:56 schreef Ulx het volgende:

[..]

[..]

Als het je job is impliceer je dat je soldaat bent. En niet van Oekraine.
het zal niet een willekeurige voorbijganger zijn geweest die het voertuig gevonden heeft en het leuk leek om er een beetje mee te knallen nee

gewoon een of andere hater die met minimale training als 'vrijwilliger' over de grens is geduwd
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 25 mei 2018 @ 12:58:25 #116
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_179377262
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 12:54 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee das onzin, militairen in bv Irak of Afghanistan worden ook niet in de cel gegooid als ze een busje vol boeren doorzeven omdat ze denken met een zelfmoordautobom oid te maken te hebben

c'est la guerre
Je mist hier de verantwoordelijkheid nemen. Ook in oorlog (en liefde) is niet alles toegestaan.

Het is oorlog, zo je wilt, en wanneer je die (mee)voert moet je ook dat toegeven.
Niets mis mee wanneer ik als militair de verkeerde neer heb geschoten etc.. Zegt dat dan en verklaar je nader over de omstandigheden. Dat willen verbergen is al snel (massa)moord/genocide met voorbedachte rade.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator vrijdag 25 mei 2018 @ 12:59:24 #117
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179377284
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 12:58 schreef Vallon het volgende:

[..]

Je mist hier de verantwoordelijkheid nemen.

Het is oorlog, zo je wilt, en wanneer je die (mee)voert moet je ook dat toegeven.
Niets mis mee wanneer ik als militair de verkeerde neer heb geschoten etc.. Zegt dat dan en verklaar je nader over de omstandigheden. Dat willen verbergen is al snel (massa)moord/genocide met voorbedachte rade.
waarom zou je?

iedereen gelijk #viesmad
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 25 mei 2018 @ 12:59:37 #118
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_179377292
quote:
15s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 12:49 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik denk eigenlijk dat het uiteindelijk op "paniekvoetbal" wordt gegooit. Ze probeerde stiekem daar te zijn. Ineens komt er een vliegtuig aan in de verte, exact over je BUK toestel heen. Is dat een gevechtsvliegtuig? Hebben ze ons door? Komen ze ons bombarderen?

Schiet dat ding maar gewoon neer.
- Wachten op orders?
Nah

Zoiets.

Klootzakken.
Nah wat ik heb gehoord van mensen in het leger, dat bij een normale buk installatie twee voertuigen zitten één voertuig met raketten en één met een radar.
Met die radar kunnen ze vliegtuigen onderscheiden en veel preciezer richten.

De rebellen hadden enkel een een buk zonder radar. Die kan je niet goed richten en je weet niet op was je exact richt. Het is vooral dan een afschrikmiddel zodat je niet gebombardeerd kan worden.

Echter, waarschijnlijk zagen ze die middag een ander vliegtuig (Oekraïens leger) overvliegen en toen hebben ze niet geschoten. Later die dag kwam weer een vliegtuig over vliegen waarbij men waarschijnlijk dacht dat het weer dat vliegtuig uit Oekraïne was. Toen hebben ze waarschijnlijk zonder radar geschoten en achteraf was het geen vliegtuig van Oekraïne maar MH17. Het was een domme fout.

De daders zijn gewoon domme rebellen, die waarschijnlijk al lang dood zijn.
Ik zie geen complot dat Rusland doelbewust de opdracht heeft gegeven aan de rebellen om MH17 neer te schieten.

PS: de buk is gewoon gekocht van Rusland op een zwarte markt als oude niet complete BUK( lekker goedkoop).
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  vrijdag 25 mei 2018 @ 13:03:37 #119
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_179377392
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 12:59 schreef sp3c het volgende:

[..]

waarom zou je?

iedereen gelijk #viesmad
Ethiek en een restje (mede)menselijkheid, zo je wilt eergevoel gebied je verantwoordelijkheid voor je acties te nemen. Wanneer je dat niet (meer) hebt, is het zinloos voor welke zaak dan ook te strijden.

Toegegeven dat niet iedereen dat inzicht zo zal (willen) hebben. Niets is een mens vreemd dan te redeneren vanuit het eigen belang, zelfs als dat er niet eens is.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator vrijdag 25 mei 2018 @ 13:06:24 #120
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179377462
das voor na de oorlog

al zou het me niet verbazen als de hele bemanning ergens in een drassig veldje een nekschot heeft gekregen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 25 mei 2018 @ 13:15:06 #121
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_179377631
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 12:59 schreef martijnde3de het volgende:
De daders zijn gewoon domme rebellen, die waarschijnlijk al lang dood zijn.
Ik zie geen complot dat Rusland doelbewust de opdracht heeft gegeven aan de rebellen om MH17 neer te schieten.
Er is imho ook geen complot, hooguit om de (geopolitiek) gevolgen te (be)sturen.
Ik zit te snijden in je argumentatie, maar dat het domme rebellen waren is speculatief en onaannemelijk.

Voor een BUK heb je echt een daarvoor getraind team nodig, maar wie het waren zal nog wel bekend gaan worden. Wanneer het rebellen waren, werden die kennelijk vanuit Russisch gebied gefaciliteerd waar je dan weer heerlijk in kunt grasduinen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 25 mei 2018 @ 13:17:12 #122
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_179377684
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 12:57 schreef sp3c het volgende:

[..]

het zal niet een willekeurige voorbijganger zijn geweest die het voertuig gevonden heeft en het leuk leek om er een beetje mee te knallen nee

gewoon een of andere hater die met minimale training als 'vrijwilliger' over de grens is geduwd
Amerikaanse vlootbalen worden ook niet vervolgd als ze met hun luchtverdedigingskruiser een Airbus uit de lucht knallen. Hoe is dit anders? Los natuurlijk van het feit dat de training en situational awareness van deze rebellen waarschijnlijk een stuk matiger was dan bij die Amerikanen op hun hightech schip?
pi_179377709
quote:
12s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 13:15 schreef Vallon het volgende:

[..]

Er is imho ook geen complot, hooguit om de (geopolitiek) gevolgen te (be)sturen.
Ik zit te snijden in je argumentatie, maar dat het domme rebellen waren is speculatief en onaannemelijk.

Voor een BUK heb je echt een daarvoor getraind team nodig, maar wie het waren zal nog wel bekend gaan worden. Wanneer het rebellen waren, werden die kennelijk vanuit Russisch gebied gefaciliteerd waar je dan weer heerlijk in kunt grasduinen.
Nou ja, een goed getraind team met een volledige BUK-installatie had toch nooit zo'n fout als deze gemaakt?
  Moderator vrijdag 25 mei 2018 @ 13:19:09 #124
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179377731
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 13:17 schreef Nobu het volgende:

[..]

Amerikaanse vlootbalen worden ook niet vervolgd als ze met hun luchtverdedigingskruiser een Airbus uit de lucht knallen. Hoe is dit anders? Los natuurlijk van het feit dat de training en situational awareness van deze rebellen waarschijnlijk een stuk matiger was dan bij die Amerikanen op hun hightech schip?
die hele situatie is sowieso anders
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Overall beste user 2022 vrijdag 25 mei 2018 @ 13:21:29 #125
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_179377768
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 12:59 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

Nah wat ik heb gehoord van mensen in het leger, dat bij een normale buk installatie twee voertuigen zitten één voertuig met raketten en één met een radar.
Met die radar kunnen ze vliegtuigen onderscheiden en veel preciezer richten.

De rebellen hadden enkel een een buk zonder radar. Die kan je niet goed richten en je weet niet op was je exact richt. Het is vooral dan een afschrikmiddel zodat je niet gebombardeerd kan worden.

Echter, waarschijnlijk zagen ze die middag een ander vliegtuig (Oekraïens leger) overvliegen en toen hebben ze niet geschoten. Later die dag kwam weer een vliegtuig over vliegen waarbij men waarschijnlijk dacht dat het weer dat vliegtuig uit Oekraïne was. Toen hebben ze waarschijnlijk zonder radar geschoten en achteraf was het geen vliegtuig van Oekraïne maar MH17. Het was een domme fout.

De daders zijn gewoon domme rebellen, die waarschijnlijk al lang dood zijn.
Ik zie geen complot dat Rusland doelbewust de opdracht heeft gegeven aan de rebellen om MH17 neer te schieten.

PS: de buk is gewoon gekocht van Rusland op een zwarte markt als oude niet complete BUK( lekker goedkoop).
Dit was een TELAR. Transporter-Erector-Launcher-And-Radar
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 25 mei 2018 @ 13:28:56 #126
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_179377912
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 13:06 schreef sp3c het volgende:
das voor na de oorlog

al zou het me niet verbazen als de hele bemanning ergens in een drassig veldje een nekschot heeft gekregen
Zo ja, dan heeft iemand dat nekschot - in opdracht aan & van wie ? - gegeven en wordt het alleen wat lastiger om dat uit te zoeken. Het wordt dan een coldcase die wellicht ergens later ergens in memoires alsnog wordt bekend.

Ik theoretiseer nu maar het is echt verdomd lastig - zeker in onze tijd met alle technologie - om je sporen uit te wissen.

De gedachte da's voor na de oorlog..... is simplistisch middeleeuws om strijders aan je te binden waarbij ik toegeef dat het wel een heerlijk (zg. heldhaftige) manier is om je eigen inbreng vervolgens waardeloos te maken. Wanneer ik oorlog voer, ergens of op iemand schiet, wil ik dat kunnen verdedigen.

Mensen die geen rekening (willen) houden met de gevolgen van hun handelen zijn ziek. Zelfs dan kun je dat als stoornis vaststellen, ze ontoerekeningsvatbaar verklaren om ze vervolgens te kunnen behandelen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 25 mei 2018 @ 13:35:50 #127
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_179378072
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 13:18 schreef Igen het volgende:

[..]

Nou ja, een goed getraind team met een volledige BUK-installatie had toch nooit zo'n fout als deze gemaakt?
Leuk.... en ik denk (en blijf hopen) dat er een fout is gemaakt.
Veronderstellen dat je met kunde en kennis, geen fouten maakt is op z'n minst erg dom.

Wanneer het opzet is, wat moeilijker is om aan te tonen, praat je over een heel ander chapiter. Dat het (boze?) opzet is wordt overigens wel aannemelijker omdat er zoveel moeite wordt gestoken in het te ontkennen. Wanneer men wist wat we nu weten, had dat veel leed voorkomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 25-05-2018 13:44:00 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 25 mei 2018 @ 13:43:37 #128
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_179378290
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 13:17 schreef Nobu het volgende:

[..]

Amerikaanse vlootbalen worden ook niet vervolgd als ze met hun luchtverdedigingskruiser een Airbus uit de lucht knallen. Hoe is dit anders? Los natuurlijk van het feit dat de training en situational awareness van deze rebellen waarschijnlijk een stuk matiger was dan bij die Amerikanen op hun hightech schip?
Iets andere situatie maar wel vergelijkbaar en het 8 jaar (te lang) heeft geduurd dat de Amerikaanse overheid <u>toegaf</u> dat ze in 1988 een menselijke fout hebben gemaakt. (Zie wiki).
Iran heeft e.e.a. toen ook aanhangig gemaakt bij het Internationaal Gerechtshof. Ik denk dat er aardige parallellen lopen die het OM op aangeven van het JIT daarbij zal gaan belopen.

//

BTW: straks Persco met Rutte@NPO die wel zal herhalen wat Blok al eer vertelde.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Overall beste user 2022 vrijdag 25 mei 2018 @ 13:55:37 #129
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_179378598
quote:
12s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 13:35 schreef Vallon het volgende:

[..]

Leuk.... en ik denk (en blijf hopen) dat er een fout is gemaakt.
Veronderstellen dat je met kunde en kennis, geen fouten maakt is op z'n minst erg dom.

Wanneer het opzet is, wat moeilijker is om aan te tonen, praat je over een heel ander chapiter. Dat het (boze?) opzet is wordt overigens wel aannemelijker omdat er zoveel moeite wordt gestoken in het te ontkennen. Wanneer men wist wat we nu weten, had dat veel leed voorkomen.
Het was geen opzet, er zijn opnames van die oekraiense rebellen die met een moskou-russisch accent behoorlijk in paniek aan het ratelen waren.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 25 mei 2018 @ 13:56:27 #130
104871 remlof
Europees federalist
pi_179378612
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 12:47 schreef sp3c het volgende:
is Rusland niet verdachte nummer 1?

of proRussische rebellen zo jij wil?
Het stadium van de rebellen de schuld geven zijn we voorbij nu Nederland en Australië de schuld bij de Russische Federatie gelegd hebben.
pi_179378757
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 13:56 schreef remlof het volgende:

[..]

Het stadium van de rebellen de schuld geven zijn we voorbij nu Nederland en Australië de schuld bij de Russische Federatie gelegd hebben.
Zo werkt het niet in het recht. Dat de een schuldig is, wil niet zeggen dat de ander onschuldig is.
  vrijdag 25 mei 2018 @ 14:21:12 #132
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_179379109
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 13:21 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dit was een TELAR. Transporter-Erector-Launcher-And-Radar
Die radar op de TELAR is niet bedoeld om mooie plaatjes van het luchtruim te maken, dat is een doelvolgradar.
  vrijdag 25 mei 2018 @ 14:21:21 #133
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_179379117
quote:
12s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 13:35 schreef Vallon het volgende:

[..]

Leuk.... en ik denk (en blijf hopen) dat er een fout is gemaakt.
Veronderstellen dat je met kunde en kennis, geen fouten maakt is op z'n minst erg dom.

Wanneer het opzet is, wat moeilijker is om aan te tonen, praat je over een heel ander chapiter. Dat het (boze?) opzet is wordt overigens wel aannemelijker omdat er zoveel moeite wordt gestoken in het te ontkennen. Wanneer men wist wat we nu weten, had dat veel leed voorkomen.
Er is opzet in het spel, maar dan wel van Oekraiene dat hoogstwaarschijnlijk bewust het vliegtuig uit de lucht schoot om internationale betrokkenheid te genereren bij hun zinloze oorlog. Het komt de EU politici maar al te goed uit de schuld bij de Russen te leggen. Daarom is dit onderzoek vooringenomen en totaal ongeloofwaardig.
pi_179379275
Rusland ontkent natuurlijk niet alleen vanwege deze vliegramp maar vanwege de hele situatie in de Oekraine, officiële standpunt van Rusland was destijds dat er geen troepen en materieel van hun in de Oekraine aanwezig waren
pi_179379296
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 14:21 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Er is opzet in het spel, maar dan wel van Oekraiene dat hoogstwaarschijnlijk bewust het vliegtuig uit de lucht schoot om internationale betrokkenheid te genereren bij hun zinloze oorlog. Het komt de EU politici maar al te goed uit de schuld bij de Russen te leggen. Daarom is dit onderzoek vooringenomen en totaal ongeloofwaardig.
Ah de landverrader doet weer een poging om de tijdlijn aan te passen
  vrijdag 25 mei 2018 @ 14:33:25 #136
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_179379386
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 12:34 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

Vlad is that you? :W
Don't feed the troll.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  vrijdag 25 mei 2018 @ 14:35:09 #137
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_179379421
Mooi onderzoekje voor de bühne.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_179379604
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 12:11 schreef Ulx het volgende:
Overigens heeft het WH nog niet gereageerd.
State department wel
quote:
The U.S. is affirming new findings from investigators linking the 2014 downing of a Malaysia Airlines passenger plane to the Russian military.

The State Department said Thursday that it has "complete confidence" in the Dutch-led probe that determined Malaysian Airlines Flight MH17 had been shot down using a missile launcher from a Russian anti-aircraft brigade.
http://thehill.com/blogs/(...)-missile-downed-mh17
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  vrijdag 25 mei 2018 @ 14:57:28 #139
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_179380047
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 14:21 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Er is opzet in het spel, maar dan wel van Oekraiene dat hoogstwaarschijnlijk bewust het vliegtuig uit de lucht schoot om internationale betrokkenheid te genereren bij hun zinloze oorlog. Het komt de EU politici maar al te goed uit de schuld bij de Russen te leggen. Daarom is dit onderzoek vooringenomen en totaal ongeloofwaardig.
Wellicht zinloos maar ik ontleed met aan jou de vraag dat zelf verder in te schatten.
1. Op grond waarvan is dat vliegtuig opzettelijk uit de lucht geschoten ?
2. Wat is de grondslag dat dit welhaast bewust moet zijn gedaan ?
3. Waarom is internationale betrokkenheid/belangstelling nodig ?
4. Wat is er zinloos aan die oorlog ?
5. Wat komt de EU goed uit ?
6. Waarom zouden alle politici de schuld daar willen neerleggen ?
7. Waaruit blijkt dat het onderzoek ongeloofwaardig is ?
8. Wat is de vooringenomenheid ?

Je stelling gaat uit van een ongefundeerd complot en gaat volledig voorbij aan hoe het OM/Justitie hier (in) werkt. Ik lees in je verhaal ook de nodige suggestiviteit wat veelal een trucje is om twijfel te zaaien met...... het zou ver gezocht kunnen.... dus kan het, is alles daarmee onzin en bedoeld om ons voor te liegen.

Er is geen enkele reden te veronderstellen dat NL in het belang van de EU, het JIT of onze Justitie inzet voor politieke doelen. Konden ze dat hier maar, zou ik de politiek bijna willen uitdagen.
Geen schijn van kans dat een NFI of honderden betrokkenen zich stilletjes voor dat karretje laten spannen.
Zorgvuldig wordt dat - recht & politiek - uit elkaar gehouden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 25 mei 2018 @ 15:12:20 #140
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_179380493
Voor de mensen die zich dat nog wel herinneren, de reden dat die BUKs daar gestationeerd waren was dat er een pocket in het zuidoosten was ontstaan van Oekrainse troepen.

Deze troepen zaten vast tussen de Luhansk/Donetsk rebellen en de Russische grens. De Russen waren ze overigens op dat moment ook aan het beschieten met artillerie vanaf de Russische kant, maar dat terzijde.

Om deze troepen toch te kunnen bevoorraden werd er een luchtbrug opgezet met een aantal transportvliegtuigen. Om deze corridor te blokkeren zetten de Russen de BUKs in. Dit resulteerde een aantal neergeschoten bevoorradingsvliegtuigen, zelfs nog één dag voor het noodlottige ongeval met MH17.

Het is dus ook niet heel moeilijk om te verzinnen waar de BUK op dacht te schieten toen op de knop werd gedrukt.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  Overall beste user 2022 vrijdag 25 mei 2018 @ 15:14:35 #141
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_179380554
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 15:12 schreef DustPuppy het volgende:
Voor de mensen die zich dat nog wel herinneren, de reden dat die BUKs daar gestationeerd waren was dat er een pocket in het zuidoosten was ontstaan van Oekrainse troepen.

Deze troepen zaten vast tussen de Luhansk/Donetsk rebellen en de Russische grens. De Russen waren ze overigens op dat moment ook aan het beschieten met artillerie vanaf de Russische kant, maar dat terzijde.

Om deze troepen toch te kunnen bevoorraden werd er een luchtbrug opgezet met een aantal transportvliegtuigen. Om deze corridor te blokkeren zetten de Russen de BUKs in. Dit resulteerde een aantal neergeschoten bevoorradingsvliegtuigen, zelfs nog één dag voor het noodlottige ongeval met MH17.

Het is dus ook niet heel moeilijk om te verzinnen waar de BUK op dacht te schieten toen op de knop werd gedrukt.
Op een vliegtuig op 11-12 km hoogte.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_179380845
Ik heb al moeite met de eerste paar posts van DustPuppy. Rusland moet en zal hoe dan ook de kwade zijn :r

Kom maar op met die bewijzen eerst zien dan geloven.
  vrijdag 25 mei 2018 @ 15:27:58 #143
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_179380908
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 15:12 schreef DustPuppy het volgende:
Voor de mensen die zich dat nog wel herinneren, de reden dat die BUKs daar gestationeerd waren was dat er een pocket in het zuidoosten was ontstaan van Oekrainse troepen.

Deze troepen zaten vast tussen de Luhansk/Donetsk rebellen en de Russische grens. De Russen waren ze overigens op dat moment ook aan het beschieten met artillerie vanaf de Russische kant, maar dat terzijde.

Om deze troepen toch te kunnen bevoorraden werd er een luchtbrug opgezet met een aantal transportvliegtuigen. Om deze corridor te blokkeren zetten de Russen de BUKs in. Dit resulteerde een aantal neergeschoten bevoorradingsvliegtuigen, zelfs nog één dag voor het noodlottige ongeval met MH17.

Het is dus ook niet heel moeilijk om te verzinnen waar de BUK op dacht te schieten toen op de knop werd gedrukt.
Ik denk ook dat (iig ik) we dat niet eens hoeven te ontkennen. Degene die de BUK afschoot had vast andere wensen dan een burgervliegtuig neer te halen.

Hier gaat er nu om dat het schuldaspect wordt erkend.

Wanneer ik trouwens de Persco's beluister en dat vergelijk met de Russische reacties zie ik twee aanlooproutes....... het JIT claimt Russische betrokkenheid en Rusland ontkent verantwoordelijkheid te zijn.

Beide uitspraken lijken tegenstrijdig wat niet persé het geval hoeft te zijn. De stellingen schuiven gezellig langs elkaar. Aansprakelijkheid is weer wat anders medeplichtigheid, laat staan schuldig te zijn. Probleem is natuurlijk dat in sommige culturen, je verantwoordelijk (kunnen) voelen gelijk staat met daarmee schuldig zijn.

Ik ga benieuwd zijn of op diplomatiek niveau die fijne nuances (ook, vast) zo worden gelezen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 25 mei 2018 @ 15:45:50 #144
473624 Blubbertut
Moet hier iets stoers komen te
pi_179381419
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 15:25 schreef Misandryrulestheworld1 het volgende:
Ik heb al moeite met de eerste paar posts van DustPuppy. Rusland moet en zal hoe dan ook de kwade zijn :r

Kom maar op met die bewijzen eerst zien dan geloven.
Ach, laat gaan, waarschijnlijk zijn van die users de oma's aan het einde van de tweede wereldoorlog in hun kont geneukt door de Russen..
  Moderator vrijdag 25 mei 2018 @ 15:52:22 #145
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179381619
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 13:56 schreef remlof het volgende:

[..]

Het stadium van de rebellen de schuld geven zijn we voorbij nu Nederland en Australië de schuld bij de Russische Federatie gelegd hebben.
ik nog niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_179381690
Het is tijd Rusland verder te isoleren. Wel mooi dat de dashcam-cultuur ze nu opbreekt.
pi_179382718
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 15:14 schreef Ulx het volgende:

[..]

Op een vliegtuig op 11-12 km hoogte.
Voor iemand die geen extensieve training van een SA-11 heeft, zijn dat soort gegevens dus wat lastiger te vinden. Die zien gewoon een stip op de radar.

Zoals ik zei, een apparaat als dit bedienen is 1 week leren hoe je een raket kan afvuren en 3 maanden hoe je de radar gegevens moet interpreteren om het stipje te analyseren.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 25 mei 2018 @ 16:40:09 #148
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_179382785
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 13:18 schreef Igen het volgende:

[..]

Nou ja, een goed getraind team met een volledige BUK-installatie had toch nooit zo'n fout als deze gemaakt?
Klopt, als ze een getraind waren een een radar hadden niet nee.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  vrijdag 25 mei 2018 @ 16:41:20 #149
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_179382808
Dit wordt een mokerslag voor Rusland. Pech voor ze dat dat niet valt te veto'en :D
Dit, dus.
pi_179382854
Nieuwsflits: in een oorlog vallen burgerslachtoffers.

Als een bevriend land zoals de VS deze fout had gemaakt, had de conclusie geweest dat het luchtruim niet geopend had mogen zijn.
pi_179382989
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 10:19 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Had dit kunnen gebeuren als het ICAO niet had besloten het luchtruim veilig te verklaren?
Had dit kunnen gebeuren als Malaysia Airlines niet had besloten over Oekraïne te vliegen?

Ook dus voor de rechter slepen omdat ze verantwoordelijk zijn maar? Er zijn meerdere oorzaken dat iets gebeurt, maar de enige partij die écht belangrijk is in dit onderzoek is de dader.
Wie is degene die moest herkennen welk vliegtuig daar vloog. Was dat Putin? Was dat een Russische militair? Was dat een Oekraïnse separatist?
pi_179383075
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 15:45 schreef Blubbertut het volgende:

[..]

Ach, laat gaan, waarschijnlijk zijn van die users de oma's aan het einde van de tweede wereldoorlog in hun kont geneukt door de Russen..
Zo, kiek jou eens stoer praten. Knap hoor.
pi_179383142
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 16:49 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Wie is degene die moest herkennen welk vliegtuig daar vloog. Was dat Putin? Was dat een Russische militair? Was dat een Oekraïnse separatist?
De commander van de SA-11 uiteraard. Of dat een Rus of een seperatist was weet ik niet. Wel weet ik dat hij niet echt geslaagd is om te herkennen wat voor vliegtuig het was. Een ongetrainde commander ziet het verschil tussen een 777 op 10+km hoogte en een Antonov/IL76 op 6km hoogte niet. Alleen dat het toestel geen IFF uitzondt en dus geen Russisch vliegtuig was.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_179383164
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 16:42 schreef Mr.Major het volgende:
Nieuwsflits: in een oorlog vallen burgerslachtoffers.
Maar heel zelden door het leger van een land dat zegt niet mee te vechten in de oorlog, eigenlijk.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_179383230
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 12:59 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

Nah wat ik heb gehoord van mensen in het leger, dat bij een normale buk installatie twee voertuigen zitten één voertuig met raketten en één met een radar.
Met die radar kunnen ze vliegtuigen onderscheiden en veel preciezer richten.

De rebellen hadden enkel een een buk zonder radar. Die kan je niet goed richten en je weet niet op was je exact richt. Het is vooral dan een afschrikmiddel zodat je niet gebombardeerd kan worden.

Echter, waarschijnlijk zagen ze die middag een ander vliegtuig (Oekraïens leger) overvliegen en toen hebben ze niet geschoten. Later die dag kwam weer een vliegtuig over vliegen waarbij men waarschijnlijk dacht dat het weer dat vliegtuig uit Oekraïne was. Toen hebben ze waarschijnlijk zonder radar geschoten en achteraf was het geen vliegtuig van Oekraïne maar MH17. Het was een domme fout.

De daders zijn gewoon domme rebellen, die waarschijnlijk al lang dood zijn.
Ik zie geen complot dat Rusland doelbewust de opdracht heeft gegeven aan de rebellen om MH17 neer te schieten.

PS: de buk is gewoon gekocht van Rusland op een zwarte markt als oude niet complete BUK( lekker goedkoop).
Je kunt niet een BUK raket afschieten zonder via radar te locken.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 25 mei 2018 @ 17:01:01 #156
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_179383281
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 16:58 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Je kunt niet een BUK raket afschieten zonder via radar te locken.
Dat kan wel als er aan het materiaal gesleuteld is vertelde legerofficieren mij. Het is erg ingewikkeld, maar zonder goede radar kan je wel locken en schieten, alleen je weet niet waarop je schiet.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_179383423
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 16:55 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Maar heel zelden door het leger van een land dat zegt niet mee te vechten in de oorlog, eigenlijk.
Dat zou geen fijne ontwikkeling zijn. De KLM vliegt ook pal boven Kabul. Vind dat altijd een wat spannend moment in de vlucht.
pi_179383604
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 17:05 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Dat zou geen fijne ontwikkeling zijn. De KLM vliegt ook pal boven Kabul. Vind dat altijd een wat spannend moment in de vlucht.
We hebben eigenlijk de situatie dat burgers uit een land dat niet meedoet aan de oorlog uit de lucht worden gepoft door een ander land dat niet meedoet aan de oorlog.

Gebeurt vaker.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_179383624
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 17:01 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

Dat kan wel als er aan het materiaal gesleuteld is vertelde legerofficieren mij. Het is erg ingewikkeld, maar zonder goede radar kan je wel locken en schieten, alleen je weet niet waarop je schiet.
BUK M1 heeft een eigen radar systeem (Fire Storm) én een main radar systeem (Snow Drift).

vanaf 1.13

Daarnaast gebeurt het launchen an sich ook viat command vehicle.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_179383627
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 16:55 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Maar heel zelden door het leger van een land dat zegt niet mee te vechten in de oorlog, eigenlijk.
Maakt dat ze opeens voor het neerhalen verantwoordelijk dan?
pi_179383649
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 16:55 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Maar heel zelden door het leger van een land dat zegt niet mee te vechten in de oorlog, eigenlijk.
Mwa, Amerikaanse Stingers in Afghanistan, Iraanse IEDs in Irak, vier jaar lang geheime Amerikaanse bombardementen op Cambodja...
Zo zeldzaam is het niet...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_179383720
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 17:14 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Mwa, Amerikaanse Stingers in Afghanistan, Iraanse IEDs in Irak, vier jaar lang geheime Amerikaanse bombardementen op Cambodja...
Zo zeldzaam is het niet...
Dat er bewapend wordt niet, dat ze burgers uit een ander niet betrokken land uit de lucht knallen is toch vrij zeldzaam volgens mij.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_179383757
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 17:17 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat er bewapend wordt niet, dat ze burgers uit een ander niet betrokken land uit de lucht knallen is toch vrij zeldzaam volgens mij.
Waaraan was dat te zien dan, en wie gaf, zoals Paro al vroeg/noemde, het luchtruim vrij?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2018 17:21:56 ]
pi_179383943
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 17:17 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat er bewapend wordt niet, dat ze burgers uit een ander niet betrokken land uit de lucht knallen is toch vrij zeldzaam volgens mij.
Uit een betrokken land ook.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_179383968
Lafbek die Putin, hij heeft 100% geweten al die tijd wat de oorzaak was.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  Overall beste user 2022 vrijdag 25 mei 2018 @ 17:39:24 #166
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_179384159
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 17:05 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Dat zou geen fijne ontwikkeling zijn. De KLM vliegt ook pal boven Kabul. Vind dat altijd een wat spannend moment in de vlucht.
Wegens een paar overgebleven 30 jaar oude stingers met een bereik van 3 km?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 vrijdag 25 mei 2018 @ 17:41:06 #167
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_179384184
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 17:01 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

Dat kan wel als er aan het materiaal gesleuteld is vertelde legerofficieren mij. Het is erg ingewikkeld, maar zonder goede radar kan je wel locken en schieten, alleen je weet niet waarop je schiet.
Dus een simpele rebel zonder training jat een BUK systeem en gaat vervolgens dat systeem even tweaken?

Sounds legit. Not.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 25 mei 2018 @ 17:43:06 #168
473624 Blubbertut
Moet hier iets stoers komen te
pi_179384221
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 16:52 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Zo, kiek jou eens stoer praten. Knap hoor.
Stoere reply hoor, je voelt je nu zeker heel wat?
  vrijdag 25 mei 2018 @ 17:50:48 #169
452300 DuizendGezichten
Komedie? Tragedie?
pi_179384374
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 14:21 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Er is opzet in het spel, maar dan wel van Oekraiene dat hoogstwaarschijnlijk bewust het vliegtuig uit de lucht schoot om internationale betrokkenheid te genereren bij hun zinloze oorlog. Het komt de EU politici maar al te goed uit de schuld bij de Russen te leggen. Daarom is dit onderzoek vooringenomen en totaal ongeloofwaardig.
Je syntaxis is dezelfde als die van Elzies. Je walgelijke boodschap ook.

Elzies?

*Klopt op scherm*

Eeeelzies? Zit jij daarachter?
Op het scherp van de snede.
  vrijdag 25 mei 2018 @ 19:10:08 #170
104871 remlof
Europees federalist
pi_179385702
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 15:52 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik nog niet
Misschien medewerking, maar geen schuld, de hele operatie was gefaciliteerd door het Russische leger.
  vrijdag 25 mei 2018 @ 19:11:06 #171
104871 remlof
Europees federalist
pi_179385716
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 17:50 schreef DuizendGezichten het volgende:

[..]

Je syntaxis is dezelfde als die van Elzies. Je walgelijke boodschap ook.

Elzies?

*Klopt op scherm*

Eeeelzies? Zit jij daarachter?
Het Kremlin heeft meer trollen dan alleen Elzies helaas.
pi_179385729
Ik ben de Russen nog steeds dankbaar voor het op de knieën krijgen van het Derde Rijk
  vrijdag 25 mei 2018 @ 19:14:47 #173
104871 remlof
Europees federalist
pi_179385790
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 19:11 schreef Idisrom het volgende:
Ik ben de Russen nog steeds dankbaar voor het op de knieën krijgen van het Derde Rijk
Alleen jammer dat het huidige Rusland extreemrechts in Europa op alle fronten steunt.
pi_179385866
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 19:10 schreef remlof het volgende:

[..]

Misschien medewerking, maar geen schuld, de hele operatie was gefaciliteerd door het Russische leger.
Ja, je zat er laatst ook naast en hebt daar nota bene je excuses voor aangeboden.

Begin dan nou niet weer, het kan zijn dat je gelijk hebt, maar voor nu weet men ook nog niks zeker.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_179385891
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 17:28 schreef habitue het volgende:
Lafbek die Putin, hij heeft 100% geweten al die tijd wat de oorzaak was.
Wat was dat nog een wat de coalitie hier wist maar de oppositie als die niet vroeg niet te weten kwam?
pi_179385907
De pot verwijt de ketel?
pi_179385919
Oekraïne speelt gewoon een vies spelletje. En de Russen doen gewoon gezellig mee, logisch toch? Rutte had wat mij betreft hierom mogen aftreden dat is de echte lafbek.
  vrijdag 25 mei 2018 @ 19:25:26 #178
104871 remlof
Europees federalist
pi_179385963
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 19:19 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Ja, je zat er laatst ook naast en hebt daar nota bene je excuses voor aangeboden.

Begin dan nou niet weer, het kan zijn dat je gelijk hebt, maar voor nu weet men ook nog niks zeker.
Ik volg in dezen alleen maar de lijn van de Nederlandse regering.

Geen idee wat je verder probeert op te rakelen en dat doet ook niet ter zake.
pi_179386000
Ik denk zelf dat de Russen er wel medeverantwoordelijk voor zijn. Buk systeem met wellicht wat Russische soldaten die de rebellen hielpen (of BUK uitlenen aan de rebellen maar wel met iets van een Russische instructeur er bij). Maar om dan direct te zeggen dat de Russen bewust een passagiersvliegtuig uit de lucht hebben gehaald gaat wel ver en zij hebben er ook geen baat bij om dat te doen. Het is gewoon een grote fout geweest. Vliegtuig hoorde daar ook niet te vliegen. Hopelijk worden de mensen die de fout hebben gemaakt nog berecht.
pi_179386057
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 19:27 schreef Desmosedici het volgende:
Het is gewoon een grote fout geweest. Vliegtuig hoorde daar ook niet te vliegen. Hopelijk worden de mensen die de fout hebben gemaakt nog berecht.
Ik vermoed een aaneenschakeling van fouten een ongeval is toch meestal, als twee of meer idioten hun pad kruisen toch?
pi_179386150
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 19:25 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik volg in dezen alleen maar de lijn van de Nederlandse regering.
Welke lijn?
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_179386199
Denk trouwens niet dat het staatshoofd van Rusland hier opdracht toe heeft geven o.i.d.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  vrijdag 25 mei 2018 @ 19:41:43 #183
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_179386239
quote:
15s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 19:14 schreef remlof het volgende:

[..]

Alleen jammer dat het huidige Rusland extreemrechts in Europa op alle fronten steunt.
Ik denk dat ze ze niet eens werkelijk steunen maar gebruiken om al rondcirkelend tweespalt aan te wakkeren. Verdrietig dat overtuigd "zelfstandige" mensen zich zo laten misleiden.

Bekende techniek, onzekerheden inplanten, onrust tonen en vooral geen structurele oplossingen aanbieden anders dan je kont ermee afvegen. Wanneer je zorgt voor twijfel zal die partij niet aan jou (kunnen) twijfelen.

Het trieste is dat men op een zeker moment nauwelijks meer in staat is om de dingen van elkaar te willen (onder)scheiden. Wanneer je vervolgens een gelikte reportage of animatie ziet, dat als waarheid aannemen en je niet kunnen beseffen dat er ondertussen flink psychologisch gemanipuleerd wordt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator vrijdag 25 mei 2018 @ 19:50:46 #184
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179386411
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 19:10 schreef remlof het volgende:

[..]

Misschien medewerking, maar geen schuld, de hele operatie was gefaciliteerd door het Russische leger.
het voertuig komt iig bij de Russen vandaan, veel meer weten we niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_179386467
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 19:50 schreef sp3c het volgende:

[..]

het voertuig komt iig bij de Russen vandaan, veel meer weten we niet
Ik denk dat die het bonnetje wel vinden, aan wie uitgeleend ja of nee.
  Moderator vrijdag 25 mei 2018 @ 19:54:05 #186
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179386479
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 19:53 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik denk dat die het bonnetje wel vinden, aan wie uitgeleend ja of nee.
door de Russen aan de rebs

zoveel smaken zijn er niet mogelijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_179386489
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 19:53 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik denk dat die het bonnetje wel vinden, aan wie uitgeleend ja of nee.
Wat ik had gelezen was dat ding tweedehands.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  vrijdag 25 mei 2018 @ 19:55:23 #188
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_179386524
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 19:39 schreef BoneThugss het volgende:
Denk trouwens niet dat het staatshoofd van Rusland hier opdracht toe heeft geven o.i.d.
Dat zal ook niet het geval zijn, elke verwijzing naar boze opzet is niet eens aan de orde. Dta is ook niet wat het JIT stelt noch wat de momentele aanklacht is.

Ik ben (gelukkig) nog wat naïef om te denken dat geen zinnig mens welbewust dat burgervliegtuig uit de lucht wenste te schieten of te laten neerhalen.

Wat nu gebeurd is pure damage control en het systeem in de Russische Federatie is nu eenmaal dat zij geen fouten (kunnen) maken. Formeel toegeven dat je 298 burgers de dood in hebt gejaagd zou anders wel eens kunnen zorgen voor binnenlandse onlusten.
Zelfs deze damage control speelt de geopolitiek in de kaart omdat het zorgt voor onenigheid in het wankele Westen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 19:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
het voertuig komt iig bij de Russen vandaan, veel meer weten we niet
En de Russen weigeren vooralsnog daar verder uitsluitsel over te geven.
Kan/wil mij zo maar voorstellen dat zij ook daar log -en onderhoudsboekjes van hebben. laat maar zien waar/wie ze nu dan heeft of waar het materieel is gebleven.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_179386573
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 19:27 schreef Desmosedici het volgende:
Ik denk zelf dat de Russen er wel medeverantwoordelijk voor zijn. Buk systeem met wellicht wat Russische soldaten die de rebellen hielpen (of BUK uitlenen aan de rebellen maar wel met iets van een Russische instructeur er bij). Maar om dan direct te zeggen dat de Russen bewust een passagiersvliegtuig uit de lucht hebben gehaald gaat wel ver en zij hebben er ook geen baat bij om dat te doen. Het is gewoon een grote fout geweest. Vliegtuig hoorde daar ook niet te vliegen. Hopelijk worden de mensen die de fout hebben gemaakt nog berecht.
Vele vliegtuigen vliegen dagelijks over oorlog gebieden, irak,iran, syrie, afgahanistan, midden oosten, delen van afrika.
speak only if it improves the silence.
  Moderator vrijdag 25 mei 2018 @ 19:58:10 #190
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179386611
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 19:56 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Vele vliegtuigen vliegen dagelijks over oorlog gebieden, irak,iran, syrie, afgahanistan, midden oosten, delen van afrika.
in hoeveel van die oorlogsgbebieden worden er vliegtuigen uit de lucht geschoten?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_179386716
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 19:58 schreef sp3c het volgende:

[..]

in hoeveel van die oorlogsgbebieden worden er vliegtuigen uit de lucht geschoten?
Onbekend,niemand kon weten dat dit ging gebeuren, maar daar ging mij reactie ook niet over.
speak only if it improves the silence.
  Moderator vrijdag 25 mei 2018 @ 20:03:58 #192
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179386764
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 20:01 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Onbekend,niemand kon weten dat dit ging gebeuren, maar daar ging mij reactie ook niet over.
iedereen kon dit weten, er werden daar vliegtuigen uit de lucht geschoten

hele grote, heel hoog vliegende vliegtuigen ... gewoon in het nieuws, daar gaat de vergelijking met Afrika en Afghanistan gewoon mank
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_179386787
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 20:03 schreef sp3c het volgende:

[..]

iedereen kon dit weten, er werden daar vliegtuigen uit de lucht geschoten


Dat is in afganistan en irak ook gebeurd, kreten als niet meer vliegen boven oorlogsgebieden is gewoon zinloos en niet uitvoerbaar.
speak only if it improves the silence.
pi_179386847
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 20:05 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Dat is in afganistan en irak ook gebeurd, kreten als niet meer vliegen boven oorlogsgebieden is gewoon zinloos en niet uitvoerbaar.
Kan niet ligt op het kerkhof en wil ik niet ligt ernaast!
  Moderator vrijdag 25 mei 2018 @ 20:43:44 #195
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_179387596
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 20:05 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Dat is in afganistan en irak ook gebeurd, kreten als niet meer vliegen boven oorlogsgebieden is gewoon zinloos en niet uitvoerbaar.
dan moet je accepteren dat er af en toe eentje tegen een raket aanvliegt maar het lijkt mij onzin

gaat gewoon om de centjes
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_179389010
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 14:28 schreef Chewie het volgende:
Rusland ontkent natuurlijk niet alleen vanwege deze vliegramp maar vanwege de hele situatie in de Oekraine, officiële standpunt van Rusland was destijds dat er geen troepen en materieel van hun in de Oekraine aanwezig waren
Exact.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_179389372
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 20:43 schreef sp3c het volgende:

[..]

dan moet je accepteren dat er af en toe eentje tegen een raket aanvliegt maar het lijkt mij onzin

gaat gewoon om de centjes
Natuurlijk gaat het de vliegtuigmaatschappijen om de centjes. De kortse vliegroute is de goedkoopste!

Volgens de internationale regels en afspraken mocht mh17 op dat moment op die grote hoogte over dat gebied vliegen. Zie het onderzoeksrapport van de veiligheidsraad ( link al eerder gepost ). Er was een 'go'. Naast mh17 zijn er legio vluchten over dat gebied gevlogen, ook die van mij zus vlak voor mh17.

Ik vind die zijsprong telkens naar de schuld leggen bij de vliegwereld totale nonsens.

De schuld van het neerhalen van mh17 ligt volledig bij de crew van de bukraketinstallatie.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_179389686
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 22:21 schreef Montagui het volgende:

[..]

Natuurlijk gaat het de vliegtuigmaatschappijen om de centjes. De kortse vliegroute is de goedkoopste!

Volgens de internationale regels en afspraken mocht mh17 op dat moment op die grote hoogte over dat gebied vliegen. Zie het onderzoeksrapport van de veiligheidsraad ( link al eerder gepost ). Er was een 'go'. Naast mh17 zijn er legio vluchten over dat gebied gevlogen, ook die van mij zus vlak voor mh17.

Ik vind die zijsprong telkens naar de schuld leggen bij de vliegwereld totale nonsens.

De schuld van het neerhalen van mh17 ligt volledig bij de crew van de bukraketinstallatie.
Nou, dan nu Rusland maar binnenvallen....
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  Overall beste user 2022 vrijdag 25 mei 2018 @ 22:48:12 #199
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_179389882
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 22:36 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Nou, dan nu Rusland maar binnenvallen....
Rusland ontkent de controle over de zware wapens te hebben. Uit voorzichtigheid een Russische bommenwerper die te dicht bij of in het Nederlandse luchtruim komt neerhalen lijkt me beter.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 25 mei 2018 @ 22:57:55 #200
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179390041
https://www.luchtvaartnie(...)haald-boven-oekraine

Hoofdstuk 7 JIT rapport doorgelezen.

Onbegrijpelijk dat 3 dagen voor HM-17 een toestel op 6.5 km is (AN-28) neergeschoten. Een luchtruim zogenaamd nog steeds veilig is.

Als je goed leest (JIT rapport) zie je ook dat de communicatie zeker niet lekker liep.

[ Bericht 0% gewijzigd door Drugshond op 25-05-2018 23:08:43 ]
pi_179390077
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 19:56 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Vele vliegtuigen vliegen dagelijks over oorlog gebieden, irak,iran, syrie, afgahanistan, midden oosten, delen van afrika.
Ja en daarom is dat ongeluk ook gebeurd, iedereen dacht zal wel goed gaan
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_179390086
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 22:48 schreef Ulx het volgende:

[..]

Rusland ontkent de controle over de zware wapens te hebben. Uit voorzichtigheid een Russische bommenwerper die te dicht bij of in het Nederlandse luchtruim komt neerhalen lijkt me beter.
Pfffft, goed plan joh!


Er waren volgens de links die Geen Stijl publiceert 11 vliegtuigen en 8 helicopters neergehaald in de dagen voorafgaande aan de vlucht van MH17. Iedereen wist dat het een oorlogzone was.

Mah ja, Rutte wist weer van niks! Dat die man niet aftreedt, wat een blamage!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  vrijdag 25 mei 2018 @ 23:02:24 #203
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179390138
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 22:59 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Pfffft, goed plan joh!

Er waren volgens de links die Geen Stijl publiceert 11 vliegtuigen en 8 helicopters neergehaald in de dagen voorafgaande aan de vlucht van MH17. Iedereen wist dat het een oorlogzone was.

Mah ja, Rutte wist weer van niks! Dat die man niet aftreedt, wat een blamage!
Er waren airliners die hun vluchten hadden aangepast. Staat ook in hetzelfde rapport (H7). Waarom Malaysia Airlines niet ?!. Bijzonder zeer nalatig, gelet op de nieuwe gebeurtenissen.
pi_179390301
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 22:59 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Pfffft, goed plan joh!


Er waren volgens de links die Geen Stijl publiceert 11 vliegtuigen en 8 helicopters neergehaald in de dagen voorafgaande aan de vlucht van MH17. Iedereen wist dat het een oorlogzone was.

Mah ja, Rutte wist weer van niks! Dat die man niet aftreedt, wat een blamage!
Ook Rutte kon zich niet voorstellen dat ze een passagiersvliegtuig uit de lucht zouden jassen, net als alle andere betrokkenen
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  Overall beste user 2022 vrijdag 25 mei 2018 @ 23:11:12 #205
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_179390331
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 22:59 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Pfffft, goed plan joh!


Er waren volgens de links die Geen Stijl publiceert 11 vliegtuigen en 8 helicopters neergehaald in de dagen voorafgaande aan de vlucht van MH17. Iedereen wist dat het een oorlogzone was.

Mah ja, Rutte wist weer van niks! Dat die man niet aftreedt, wat een blamage!
Een goede reden om geen risico te nemen als er een Russische bommenwerper in de buurt van Nederland komt. Het kunnen zomaar boze Oekraiense rebellen zijn. Een Bear of Blackjack kan kruisraketten meehebben. Ik zeg: Eigen volk komt eerst! Schiet de verdachte maar neer.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 25 mei 2018 @ 23:11:32 #206
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179390334
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 23:09 schreef vipergts het volgende:
Ook Rutte kon zich niet voorstellen dat ze een passagiersvliegtuig uit de lucht zouden jassen, net als alle andere betrokkenen
Bijzonder naïef dus. Lag echter wel in de lijn der verwachting.
pi_179390422
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 23:11 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Bijzonder naïef dus. Lag echter wel in de lijn der verwachting.
Vind ik niet naïef. Wat in de lijn der verwachting ligt is dat MA voor de goedkoopste route kiest. Overheden niet gewoon verbieden om maatschappijen over oorlogsgebieden te laten vliegen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  vrijdag 25 mei 2018 @ 23:20:05 #208
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179390475
De rol van MA, is wel redelijk goed uitgelicht in H7. Ze hebben niet alle antwoorden gekregen/gezocht. Maar dat het een financiële gok was lijkt me redelijk triviaal.
  Overall beste user 2022 vrijdag 25 mei 2018 @ 23:30:59 #209
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_179390706
Maar wat bezielt je om een vliegtuig op twaalf kilometer hoogte dat bijna bij de grens is neer te halen? Laten we het daar eens over hebben. Het toestel vloog te hoog en te snel om parachutisten te droppen en het maakte ook geen aanstalten te gaan landen.

Mijn conclusie zou zijn dat het toestel geen gevaar is.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_179390773
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 22:36 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Nou, dan nu Rusland maar binnenvallen....
Waarom?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 25 mei 2018 @ 23:36:02 #211
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179390841
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 23:30 schreef Ulx het volgende:
Maar wat bezielt je om een vliegtuig op twaalf kilometer hoogte dat bijna bij de grens is neer te halen? Laten we het daar eens over hebben. Het toestel vloog te hoog en te snel om parachutisten te droppen en het maakte ook geen aanstalten te gaan landen.

Mijn conclusie zou zijn dat het toestel geen gevaar is.
Niet helemaal waar, Met laser guided munitie bestraling vanaf de grond kan het een serieuze punch leveren.
=================
Maar ja oorlog zo simpel werken sommige afwegingen niet.
pi_179390857
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 23:30 schreef Ulx het volgende:
Maar wat bezielt je om een vliegtuig op twaalf kilometer hoogte dat bijna bij de grens is neer te halen? Laten we het daar eens over hebben. Het toestel vloog te hoog en te snel om parachutisten te droppen en het maakte ook geen aanstalten te gaan landen.

Mijn conclusie zou zijn dat het toestel geen gevaar is.
Omdat aan een of andere uit de klei getrokken Igor is vertelt dat hij op die knop moest drukken als hij een vliegtuig zag. Simpel gezegd dan.

Boss say airplane push Button
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_179390967
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 23:20 schreef Drugshond het volgende:
De rol van MA, is wel redelijk goed uitgelicht in H7. Ze hebben niet alle antwoorden gekregen/gezocht. Maar dat het een financiële gok was lijkt me redelijk triviaal.
Nee, er was op dat moment nog geen reden dat er vliegtuigen op die hoogte neergehaald zouden kunnen worden.

Pas doordat door Rusland een buk installatie Oekraine in werd gereden was dat pas mogelijk. En dat was op het moment van het vluchtplan van mh17 nog niet bekend.

Note. Oekraine beschikt over Buk installaties, maar zij hadden geen reden om op vliegtuigen te schieten. De separatisten beschikten er immers niet over en Rusland 'was niet aanwezig'. De vliegtuigen die eerder uit de lucht geschoten werden waren Oekraiens en door ander geschut met lager bereik.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_179390971
quote:
19s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 23:02 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Er waren airliners die hun vluchten hadden aangepast. Staat ook in hetzelfde rapport (H7). Waarom Malaysia Airlines niet ?!. Bijzonder zeer nalatig, gelet op de nieuwe gebeurtenissen.
Als jouw moeder in een probleemwijk wordt verkracht en afgeslacht, ga je vast je wens tot veroordeling niet onder stoelen en banken schuiven en niet lopen roepen dat een paar andere vrouwen er sinds een bepaalde periode ook al niet doorheen fietsten.

De aanklacht kan gewoon blijven staan.
pi_179391017
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 22:59 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Pfffft, goed plan joh!

Er waren volgens de links die Geen Stijl publiceert 11 vliegtuigen en 8 helicopters neergehaald in de dagen voorafgaande aan de vlucht van MH17. Iedereen wist dat het een oorlogzone was.

Mah ja, Rutte wist weer van niks! Dat die man niet aftreedt, wat een blamage!
Ja, maar niet met een BUK die met gemak vliegverkeer op grote hoogte uit de lucht kan schieten.
Vandaar dus het veilig geachte luchtruim boven fl320.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_179391280
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 22:57 schreef Drugshond het volgende:
https://www.luchtvaartnie(...)haald-boven-oekraine

Hoofdstuk 7 JIT rapport doorgelezen.

Kudo's overigens wel dat je het gelezen hebt. TOP!

Maakt de discussie een stuk overzichtelijker.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 26 mei 2018 @ 00:15:34 #217
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179391679
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 23:42 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Als jouw moeder in een probleemwijk wordt verkracht en afgeslacht, ga je vast je wens tot veroordeling niet onder stoelen en banken schuiven en niet lopen roepen dat een paar andere vrouwen er sinds een bepaalde periode ook al niet doorheen fietsten.

De aanklacht kan gewoon blijven staan.
De aanklacht blijft ook staan. Maar ter preventie hadden dingen beter gekund.
pi_179391727
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 00:15 schreef Drugshond het volgende:

[..]

De aanklacht blijft ook staan. Maar ter preventie hadden dingen beter gekund.
Achteraf hadden vaak dingen beter gekund. Men moet het echter doen met de wetenschap van het moment.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_179391770
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 22:21 schreef Montagui het volgende:

[..]


Volgens de internationale regels en afspraken mocht mh17 op dat moment op die grote hoogte over dat gebied vliegen. Zie het onderzoeksrapport van de veiligheidsraad ( link al eerder gepost ). Er was een 'go'. Naast mh17 zijn er legio vluchten over dat gebied gevlogen, ook die van mij zus vlak voor mh17.

Ik vind die zijsprong telkens naar de schuld leggen bij de vliegwereld totale nonsens.

De schuld van het neerhalen van mh17 ligt volledig bij de crew van de bukraketinstallatie.
En jij vind dat die beslissing goed uitgepakt heeft?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  zaterdag 26 mei 2018 @ 00:20:34 #220
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179391787
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 23:42 schreef Montagui het volgende:

[..]

Nee, er was op dat moment nog geen reden dat er vliegtuigen op die hoogte neergehaald zouden kunnen worden.

Pas doordat door Rusland een buk installatie Oekraine in werd gereden was dat pas mogelijk. En dat was op het moment van het vluchtplan van mh17 nog niet bekend.

Note. Oekraine beschikt over Buk installaties, maar zij hadden geen reden om op vliegtuigen te schieten. De separatisten beschikten er immers niet over en Rusland 'was niet aanwezig'. De vliegtuigen die eerder uit de lucht geschoten werden waren Oekraiens en door ander geschut met lager bereik.
True, maar als er 3 dagen terug een toestel van 6,5 km succesvol wordt neergehaald. Dan moet je als airliner wel achter je oren krabben.

H7, Diverse Airliners/Autoriteiten wisten op dat moment meer dan MA. Maar MA heeft die informatie nooit opgezocht en/of omgezet in daden. Die informatie is achteraf ook niet vrijgegeven door MA.
pi_179391817
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 23:30 schreef Ulx het volgende:
Maar wat bezielt je om een vliegtuig op twaalf kilometer hoogte dat bijna bij de grens is neer te halen? Laten we het daar eens over hebben. Het toestel vloog te hoog en te snel om parachutisten te droppen en het maakte ook geen aanstalten te gaan landen.

Mijn conclusie zou zijn dat het toestel geen gevaar is.
Die conclusie kan een onervaren buk operator niet eens trekken, dat is het hele ding.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_179391856
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 23:42 schreef Montagui het volgende:

[..]

Nee, er was op dat moment nog geen reden dat er vliegtuigen op die hoogte neergehaald zouden kunnen worden.

Pas doordat door Rusland een buk installatie Oekraine in werd gereden was dat pas mogelijk. En dat was op het moment van het vluchtplan van mh17 nog niet bekend.

Note. Oekraine beschikt over Buk installaties, maar zij hadden geen reden om op vliegtuigen te schieten. De separatisten beschikten er immers niet over en Rusland 'was niet aanwezig'. De vliegtuigen die eerder uit de lucht geschoten werden waren Oekraiens en door ander geschut met lager bereik.
Met well geschut was die Antonov dan 3 dagen eerder van 6 km neergeschoten? Niet met MANPADS maar met een SAM.
Daarnaast was er wel bekend dat er Russische BUKS aanwezig waren.


Klopt dus niet veel van wat je zegt.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  zaterdag 26 mei 2018 @ 00:28:02 #223
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179391925
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 00:17 schreef Montagui het volgende:

[..]

Achteraf hadden vaak dingen beter gekund. Men moet het echter doen met de wetenschap van het moment.
Dat is imo een verschil van inzicht. Er waren juist om die reden al diverse vluchtwijzigingen van andere airliners boven dat bewust gebied (maar dit is niet voor de volle 100 % aanwijsbaar met betrekking tot juist die reden).
===================
Maar als ik H7 goed lees, was het MA business as usual.
pi_179391947
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 00:19 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

En jij vind dat die beslissing goed uitgepakt heeft?
Rare vraag.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_179392011
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 00:20 schreef Drugshond het volgende:

[..]

True, maar als er 3 dagen terug een toestel van 6,5 km succesvol wordt neergehaald. Dan moet je als airliner wel achter je oren krabben.

H7, Diverse Airliners/Autoriteiten wisten op dat moment meer dan MA. Maar MA heeft die informatie nooit opgezocht en/of omgezet in daden. Die informatie is achteraf ook niet vrijgegeven door MA.
Misschien. Feit blijft dat m.b.t de gevlogen hoogte er VOORAF in principe geen probleem was.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 26 mei 2018 @ 00:34:52 #226
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179392024
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 00:23 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Met well geschut was die Antonov dan 3 dagen eerder van 6 km neergeschoten? Niet met MANPADS maar met een SAM.
Daarnaast was er wel bekend dat er Russische BUKS aanwezig waren.

Klopt dus niet veel van wat je zegt.
Dat dit conflict qua welke luchtvaart verkeer dan ook ging exploderen lijkt me redelijk in de lijn der verwachting. We hebben het over een timeframe van 3+ dagen van verdere escalatie.
Je moet imo wel een aap zijn om alles onder de 6,5 km onveilig te verklaren en op 10,4 km als veilig. De berichtgeving was bekend over de AN-28.

Weet niet wat ik hiervan moet denken.
pi_179392043
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 00:23 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Met well geschut was die Antonov dan 3 dagen eerder van 6 km neergeschoten? Niet met MANPADS maar met een SAM.
Daarnaast was er wel bekend dat er Russische BUKS aanwezig waren.


Klopt dus niet veel van wat je zegt.
Lees nog eens.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_179392107
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 00:28 schreef Drugshond het volgende:

Maar als ik H7 goed lees, was het MA business as usual.
Niet alleen MA.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 26 mei 2018 @ 00:40:11 #229
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179392141
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 00:33 schreef Montagui het volgende:

[..]

Misschien. Feit blijft dat m.b.t de gevlogen hoogte er VOORAF in principe geen probleem was.
Lees eens H7, van wat MA wisten. En hoe ze preventief hun beleid hebben aangepast (3 dagen voor de ramp).
pi_179392152
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 00:35 schreef Montagui het volgende:

[..]

Lees nog eens.
Je lijkt niet goed ingelezen te zijn.
Zowel USA, Duitsland als Oekraïne wist dat er BUK installaties waren in Oost Oekraïne.
3 dagen ervoor werd een Antonov van 6 km uit de lucht gehaald, ver buiten het bereik van manpads. Welk Russisch SAM systeem kan wel tot 6 km komen maar niet tot 10km? Hoe weet jij zo zeker dat daar ook geen SA11 voor is gebruikt? Of een Pantsir?

De uitspraak 'er was geen reden om het vliegruim te sluiten' is gewoon niet waar en uiteindelijk ook helaas bewezen.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_179392155
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 00:34 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Dat dit conflict qua welke luchtvaart verkeer dan ook ging exploderen lijkt me redelijk in de lijn der verwachting. We hebben het over een timeframe van 3+ dagen van verdere escalatie.
Je moet imo wel een aap zijn om alles onder de 6,5 km onveilig te verklaren en op 10,4 km als veilig. De berichtgeving was bekend over de AN-28.

Weet niet wat ik hiervan moet denken.
Nogmaals, conventionele luchtafweer tov buk.

Een wereld van verschil.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 26 mei 2018 @ 00:42:38 #232
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179392182
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 00:41 schreef Montagui het volgende:

[..]

Nogmaals, conventionele luchtafweer tov buk.

Een wereld van verschil.
Wat versta je onder conventionele luchtafweer precies? Welk type model vermoed jij? Dit is wel erg algemeen natuurlijk.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  zaterdag 26 mei 2018 @ 00:45:58 #234
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179392228
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 00:41 schreef Montagui het volgende:

[..]

Nogmaals, conventionele luchtafweer tov buk.

Een wereld van verschil.
Kunnen we zeggen dat we het dreigende en oplopende risico volledig onderschat hebben.
pi_179392490
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 00:42 schreef Drugshond het volgende:

[..]

True, maar geeft dat een (veilige) goedkeuring ?
Ik vind dat men niet over oorlogsgebieden moet vliegen, maar als MEN vindt dat het officieel wel kan (omdat het veiligtechnisch zo beoordeeld wordt door diverse instanties) dan is het op dat moment aan de passagiers om te beslissen om in te stappen.

Maar dit is totaal irrelevant op het gegeven dat er dan op je geschoten wordt door een installatie die daar niet hoort te zijn. Daar kon je je op dat moment niet op voorbereiden
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_179392533
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 00:45 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Kunnen we zeggen dat we het dreigende en oplopende risico volledig onderschat hebben.
Nee. Maar wel een leuke vraag voor onze pro-Russen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 26 mei 2018 @ 01:04:45 #237
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_179392538
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 20:03 schreef sp3c het volgende:

[..]

iedereen kon dit weten, er werden daar vliegtuigen uit de lucht geschoten

hele grote, heel hoog vliegende vliegtuigen ... gewoon in het nieuws, daar gaat de vergelijking met Afrika en Afghanistan gewoon mank
Het is in de hele burgerluchtvaart in de afgelopen 20 jaar een keer of 3 voorgekomen dat er een burgervliegtuig door een offensieve actie uit de lucht is geschoten. Lees wiki.
De laatste die enigszins vergelijkbaar is qua situatie, was toen de Amerikanen in 1988 een Iraanse Airbus per ongeluk met een raket neerhaalden (wat in 1996 uiteindelijk volmondig is toegegeven).

Het is en was ten tijde van MH17 onaannemelijk dat op die toegewezen vlieghoogte, werkelijk een gevaar lag. Zeggen dat dat er wel was is verdraaien van de feiten of suggereren dat de piloten dat zelf hebben opgezocht. Suggereren dat MA zelf (mede)schuldig is om daar te vliegen, is strooien met zand en de zaak welbewust afleiden.

Ik snap ook niet goed waarom keer op keer die zijdelingse aspecten - verkeersleiders & vliegmaatschappijen of piloten - erbij worden gehaald als mede oorzaak van het (imho) ongeluk.
Hoe simpel is het, een militaire installatie heeft een burgervliegtuig neergehaald en het is daarmee een militaire verantwoordelijkheid dat dit daar gebeurd is.

Je moet en mag ook als militair ongeacht je wapenarsenaal niet zo maar blind om je heen gaan schieten, je blijft altijd aansprakelijk wanneer je de verkeerde neerknalt. Gebeurd dat, dan moet je dat toe willen/kunnen geven waarna de beoordeling t.a.v. verwijtbare schuld plaatsvindt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Vallon op 26-05-2018 01:11:50 (wiki neergeschoten airliners) ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 26 mei 2018 @ 01:08:28 #238
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179392611
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 01:01 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ik vind dat men niet over oorlogsgebieden moet vliegen, maar als MEN vindt dat het officieel wel kan (omdat het veiligtechnisch zo beoordeeld wordt door diverse instanties) dan is het op dat moment aan de passagiers om te beslissen om in te stappen.

Maar dit is totaal irrelevant op het gegeven dat er dan op je geschoten wordt door een installatie die daar niet hoort te zijn. Daar kon je je op dat moment niet op voorbereiden
Tricky, als 3 dagen ervoor 6,5 km sky high al niet veilig is.
Was er op dat een officieel decreet (van onveilig), dat denk ik ook niet.
Had MA meer preventief kunnen doen, dat denk ik wel. Want uit het JIT rapport H7, zie ik geen enkele preventieve beweegreden vanuit MA (die er imo wel had moeten zijn).
pi_179392642
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 00:42 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Wat versta je onder conventionele luchtafweer precies? Welk type model vermoed jij? Dit is wel erg algemeen natuurlijk.
Simpel. 10000 of niet 10000.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_179392667
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 01:09 schreef Montagui het volgende:

[..]

Simpel. 10000 of niet 10000.
Maar hoe is de Antonov neergehaald denk jij? Met welk systeem?

Met andere woorden: welk systeem is wel in staat tot 6 km te komen maar niet tot 10km?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_179392684
Rusland is zeker aansprakelojk, maar er waren voldoende aanwijzingen dat t luchtruim niet veilig was. Dat was zelfs een conclusie van de raad... Het was al bekend voor de ramp!

https://www.nu.nl/politie(...)raine-ramp-mh17.html
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  zaterdag 26 mei 2018 @ 01:12:00 #242
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179392689
quote:
18s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 01:04 schreef Vallon het volgende:

[..]

Het is in de hele burgerluchtvaart in de afgelopen 20 jaar een keer of 3 voorgekomen dat er een burgervliegtuig door een offensieve actie uit de lucht is geschoten. De laatste die enigszins vergelijkbaar is qua situatie, was toen de Amerikanen in 1988 een Iraanse Airbus per ongeluk met een raket neerhaalden (wat in 1996 uiteindelijk volmondig is toegegeven).

Het is en was ten tijde van MH17 onaannemelijk dat op die toegewezen vlieghoogte, werkelijk een gevaar lag. Zeggen dat dat er wel was is verdraaien van de feiten of suggereren dat de piloten dat zelf hebben opgezocht. Suggereren dat MA zelf (mede)schuldig is om daar te vliegen, is strooien met zand en de zaak welbewust afleiden.

Ik snap ook niet goed waarom keer op keer die zijdelingse aspecten - verkeersleiders & vliegmaatschappijen of piloten - erbij worden gehaald als mede oorzaak van het (imho) ongeluk.
Hoe simpel is het, een militaire installatie heeft een burgervliegtuig neergehaald en het is daarmee een militaire verantwoordelijkheid dat dit daar gebeurd is.

Je moet en mag ook als militair ongeacht je wapenarsenaal niet zo maar blind om je heen gaan schieten, je blijft altijd aansprakelijk wanneer je de verkeerde neerknalt. Gebeurd dat, dan moet je dat toe willen/kunnen geven waarna de beoordeling t.a.v. verwijtbare schuld plaatsvindt.
Als ik van A naar B vlieg verwacht ik niet dat ik over oorlogsgebied vlieg wat voorbij de 6,5 km onveilig is. Terwijl het conflict nog in opbouw is
  zaterdag 26 mei 2018 @ 01:13:44 #243
104871 remlof
Europees federalist
pi_179392727
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 00:34 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Dat dit conflict qua welke luchtvaart verkeer dan ook ging exploderen lijkt me redelijk in de lijn der verwachting. We hebben het over een timeframe van 3+ dagen van verdere escalatie.
Je moet imo wel een aap zijn om alles onder de 6,5 km onveilig te verklaren en op 10,4 km als veilig.
Dat doe je als er in het gebied alleen vanaf de schouder afgeschoten luchtafweer wordt gebruikt. En dat was het geval voordat de Russen de Buks stuurden.
pi_179392728
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 01:08 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Tricky, als 3 dagen ervoor 6,5 km sky high al niet veilig is.
Dan is 10 toch wel veilig?

Zolang er geen Buk installatie in de buurt is.?..
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_179392736
1. Veroorzaak burgeroorlog.
2. Laat vliegtuigen er boven vliegen
3. Verlies circa 200 burgers
4. Leg de schuld bij de tegenpartij.
________________________________________
NL, NATO en de EU die Nederlandse doden als propaganda flyers zien

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-05-2018 01:16:58 ]
pi_179392744
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 01:13 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat doe je als er in het gebied alleen vanaf de schouder afgeschoten luchtafweer wordt gebruikt. En dat was het geval voordat de Russen de Buks stuurden.
Daarmee haal je geen 6 km zoals 3 dagen eerder...
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_179392747
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 01:10 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Maar hoe is de Antonov neergehaald denk jij? Met welk systeem?
Irrelevant.

De Antonov vloog lager.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 26 mei 2018 @ 01:15:33 #248
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_179392753
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 01:08 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Tricky, als 3 dagen ervoor 6,5 km sky high al niet veilig is.
Was er op dat een officieel decreet (van onveilig), dat denk ik ook niet.
Had MA meer preventief kunnen doen, dat denk ik wel. Want uit het JIT rapport H7, zie ik geen enkele preventieve beweegreden vanuit MA (die er imo wel had moeten zijn).
Zou die er wat jou betreft moeten zijn puur vanwege onveiligheid op lagere routes?

In dat geval: heb je enig idee hoeveel er eigenlijk wordt gevlogen over conflictgebieden? Dat is nogal wat namelijk, nu nog steeds. Het was op dat moment, zeker met de gegevens die men toen had, geen heel uitzonderlijke vluchtroute.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 26 mei 2018 @ 01:15:41 #249
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_179392754
quote:
3s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 01:12 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Als ik van A naar B vlieg verwacht ik niet dat ik over oorlogsgebied vlieg wat voorbij de 6,5 km onveilig is. Terwijl het conflict nog in opbouw is
Wat heeft dat te maken met de aansprakelijkheid voor het incident ? Wellicht wat dom om, laat staan daar, te vliegen; meer ook niet.

Wanneer ik 's nachts uitgebreid geld ga pinnen op het Damrak is dat niet echt slim, mogelijk onveilig maar ben ik nog niet zelf aansprakelijk (of verantwoordelijk) dat ik wordt overvallen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_179392762
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 01:13 schreef Montagui het volgende:

[..]

Dan is 10 toch wel veilig?

Zolang er geen Buk installatie in de buurt is.?..
Maar men wist al dat er een BUK installatie aanwezig was.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_179392765
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 01:15 schreef Montagui het volgende:

[..]

Irrelevant.

De Antonov vloog lager.
Als ze kunnen zien 'Antonov neergehaald' dan gaan ze na; 'door wat?'
Het antwoord daarop zegt: 'dan kan -mogelijk- ook ... neergehaald worden'.
pi_179392780
quote:
5s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 01:15 schreef Vallon het volgende:

[..]

Wat heeft dat te maken met de aansprakelijkheid voor het incident ? Wellicht wat dom om, laat staan daar, te vliegen; meer ook niet.

Wanneer ik 's nachts uitgebreid geld ga pinnen op het Damrak is dat niet echt slim, mogelijk onveilig maar ben ik nog niet zelf aansprakelijk (of verantwoordelijk) dat ik wordt overvallen.
Niemand pleit toch de daders vrij of zie ik dat verkeerd?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  zaterdag 26 mei 2018 @ 01:18:53 #253
104871 remlof
Europees federalist
pi_179392798
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 01:15 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Daarmee haal je geen 6 km zoals 3 dagen eerder...
Jawel hoor, sommige Stingers kunnen tot 7600m komen.

https://en.wikipedia.org/wiki/FIM-92_Stinger
  zaterdag 26 mei 2018 @ 01:19:04 #254
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179392804
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 01:13 schreef Montagui het volgende:
Dan is 10 toch wel veilig?
Mjah, zo werkt het dus niet. Bij een neergeschoten toestel van 6,5 km hoogte had er een alarmbel of 20 af moeten gaan.. Dat is namelijk hoger dan een draagbare grond-lucht raket,.

Stinger Remlof : In theorie kan het nog erger. (Wist ik niet)
pi_179392810
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 01:15 schreef Montagui het volgende:

[..]

Irrelevant.

De Antonov vloog lager.
https://www.nu.nl/politie(...)raine-ramp-mh17.html

Hier staat toch 6km.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_179392826
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 01:16 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Maar men wist al dat er een BUK installatie aanwezig was.
Een vijandige buk? Nee.

Bron?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_179392846
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 01:16 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Als ze kunnen zien 'Antonov neergehaald' dan gaan ze na; 'door wat?'
Het antwoord daarop zegt: 'dan kan -mogelijk- ook ... neergehaald worden'.
De Antonov is niet neergehaald door een buk.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_179392850
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 01:21 schreef Montagui het volgende:

[..]

De Antonov is niet neergehaald door een buk.
Maakt niet uit.
  zaterdag 26 mei 2018 @ 01:22:43 #259
104871 remlof
Europees federalist
pi_179392858
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 01:19 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Mjah, zo werkt het dus niet. Bij een neergeschoten toestel van 6,5 km hoogte had er een alarmbel of 20 af moeten gaan.. Dat is namelijk hoger dan een draagbare grond-lucht raket,.
Dat is dus niet waar. Maar op 10400 meter ben je wel veilig voor alle draagbare missiles. Er was dus niets mis met het advies van Oekraïne, totdat de Russen met de Buks kwamen.
pi_179392879
quote:
En hoe hoog vloog mh17?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 26 mei 2018 @ 01:24:43 #261
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_179392893
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 01:17 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Niemand pleit toch de daders vrij of zie ik dat verkeerd?
Dat is niet wat ik lees wanneer allerlei zaken lees die erbij worden gehaald en mogelijk als factor bijdroegen. Een soort van ontlasten van de schuld...... had het vliegtuig daar maar niet moeten vliegen |:( .

Het gaat nu denk ik ook om zoeken, verhoren en eventueel aanhouden. Traceer de daders waarbij alle betrokkenen hun verhaal kunnen doen en instanties hun (VN) medewerking moeten geven.

Dat is ook wat ik formeel gezien niet begrijp - afgezien van moraliteit - waarom men daar zo heel moeilijk over wdoet. Dat men daarmee mogelijk toegeeft dat er een organisatie daar iets deed wat niet mocht, kan dan los van de aansprakelijkheid worden beoordeeld.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 26 mei 2018 @ 01:26:43 #262
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179392927
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 01:22 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat is dus niet waar. Maar op 10400 meter ben je wel veilig voor alle draagbare missiles. Er was dus niets mis met het advies van Oekraïne, totdat de Russen met de Buks kwamen.
Mee eens, maar heeft de luchtvaartwereld alsook politiek deze situatie en aanvullende dreiging niet volledig onderschat.
pi_179392949
Echt fucking gezeik over de manier van vliegen. Puur een complete afleiding.

Het gaat over het neerschieten door!
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_179392954
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 01:23 schreef Montagui het volgende:

[..]

En hoe hoog vloog mh17?
10 km, beide in bereik van BUK.
Dat neerhalen bewees van die Antonov bewees zodoende al van de aanwezigheid van SAM installaties.

https://www.ifv.nl/kennis(...)rt-mh17-crash-nl.pdf

Blz 198
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_179392976
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 01:26 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Mee eens, maar heeft de luchtvaartwereld alsook politiek deze situatie en aanvullende dreiging niet volledig onderschat.
Nee!
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_179392987
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 01:18 schreef remlof het volgende:

[..]

Jawel hoor, sommige Stingers kunnen tot 7600m komen.

https://en.wikipedia.org/wiki/FIM-92_Stinger
Een Stinger in Oekraïne ja? :D
Kijk anders dat filmpje even van het neerstorten. Dat was geen manpad, conclusie van zowel Bellingcat als Veiligheidsraad

https://www.ifv.nl/kennis(...)rt-mh17-crash-nl.pdf
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  zaterdag 26 mei 2018 @ 01:30:28 #267
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179392993
Als Remlof gelijk heeft met 7,5 km hoogte en de AN-28 (6,5 km) dan kon je in mijn optiek niet rekenen op een veilig vliegplafond. Iets zegt me dat dit verhaal nog een staartje gaat krijgen voor MA.
  zaterdag 26 mei 2018 @ 01:30:30 #268
104871 remlof
Europees federalist
pi_179392994
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 01:26 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Mee eens, maar heeft de luchtvaartwereld alsook politiek deze situatie en aanvullende dreiging niet volledig onderschat.
Nee dus. Oekraïne stond volledig in haar recht om het luchtruim boven 10400 meter veilig te verklaren.

Maar jij loopt als Poetin-fanboy al vier jaar te janken dat ze dat nooit hadden mogen doen. Volkomen onzin dus.
  zaterdag 26 mei 2018 @ 01:34:09 #269
104871 remlof
Europees federalist
pi_179393043
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 01:30 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Een Stinger in Oekraïne ja? :D
Kijk anders dat filmpje even van het neerstorten. Dat was geen manpad, conclusie van zowel Bellingcat als Veiligheidsraad

https://www.ifv.nl/kennis(...)rt-mh17-crash-nl.pdf
Vast geen Stinger, maar iets Russisch natuurlijk. Waarvan in ieder geval de aanwezigheid niet bekend was. Dat is het punt.

Die 10400 meter is een veilige marge voor gedragen luchtafweersystemen, zoals de Stinger en de Russische equivalenten daarvan.
pi_179393044
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 01:19 schreef Montagui het volgende:

[..]

Een vijandige buk? Nee.

Bron?
https://news.usni.org/201(...)krainian-separatists

http://www.rferl.org/media/video/25468569.html

[ Bericht 9% gewijzigd door ThePlaneteer op 26-05-2018 01:41:06 ]
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_179393078
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 01:34 schreef remlof het volgende:

[..]

Vast geen Stinger, maar iets Russisch natuurlijk. Waarvan in ieder geval de aanwezigheid niet bekend was. Dat is het punt.

Die 10400 meter is een veilige marge voor gedragen luchtafweersystemen, zoals de Stinger en de Russische equivalenten daarvan.
Die 10400 meter was niet veilig voor BUK raketten waarvan men wist dat die er waren en tevens is bewezen dat de Antonov niet met een manpad/Stinger is neergehaald door zowel de Veiligheidsraad als Bellingcat.

Even los van het feit dat het inderdaad zou kunnen met een Amerikaanse Stinger.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  zaterdag 26 mei 2018 @ 01:38:34 #272
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179393115
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 01:27 schreef Montagui het volgende:
Echt fucking gezeik over de manier van vliegen. Puur een complete afleiding.

Het gaat over het neerschieten door!
Ja en, wat ik gisteren voor de ban ook al schreef de smoking gun is bekend.
De vooraf genomen risico afwegingen zijn zeer zeker te vermelden waard. Het JIT rapport was in eerste instantie de (hoofd)schuldvraag. Ik kijk meer hoe we dit in de toekomst voorkomen. En dan zijn er meerdere factoren naast een BUK.
  zaterdag 26 mei 2018 @ 01:40:31 #273
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179393139
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 01:34 schreef remlof het volgende:

[..]

Vast geen Stinger, maar iets Russisch natuurlijk. Waarvan in ieder geval de aanwezigheid niet bekend was. Dat is het punt.

Die 10400 meter is een veilige marge voor gedragen luchtafweersystemen, zoals de Stinger en de Russische equivalenten daarvan.
Ben blij dat je geen luchtverkeer/verkeersleider bent.
  zaterdag 26 mei 2018 @ 01:42:47 #274
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179393183
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 01:34 schreef remlof het volgende:
Vast geen Stinger, maar iets Russisch natuurlijk. Waarvan in ieder geval de aanwezigheid niet bekend was. Dat is het punt.
Het is een oorlog geen stratego (dat stukken in de doos moeten).
pi_179393310
quote:
12s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 01:24 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dat is niet wat ik lees wanneer allerlei zaken lees die erbij worden gehaald en mogelijk als factor bijdroegen. Een soort van ontlasten van de schuld...... had het vliegtuig daar maar niet moeten vliegen |:( .

Het gaat nu denk ik ook om zoeken, verhoren en eventueel aanhouden. Traceer de daders waarbij alle betrokkenen hun verhaal kunnen doen en instanties hun (VN) medewerking moeten geven.

Dat is ook wat ik formeel gezien niet begrijp - afgezien van moraliteit - waarom men daar zo heel moeilijk over wdoet. Dat men daarmee mogelijk toegeeft dat er een organisatie daar iets deed wat niet mocht, kan dan los van de aansprakelijkheid worden beoordeeld.
Dan wil ik bij deze nog even duidelijk maken dat het niet mijn doel is. Ik weerleg alleen beweringen die hier niet kloppen. Het is een feit dat het luchtruim niet veilig was, dat vindt iedereen inclusief de Veiligheidsraad, maar blijkbaar mag ik dat hier niet zeggen want daarmee neem ik 't op voor Rusland. Opmerkelijk en onjuist.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_179393408
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 01:30 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee dus. Oekraïne stond volledig in haar recht om het luchtruim boven 10400 meter veilig te verklaren.

Maar jij loopt als Poetin-fanboy al vier jaar te janken dat ze dat nooit hadden mogen doen. Volkomen onzin dus.
British Airways besloot ook het luchtruim daar volledig te mijden op dat ze het niet veilig vonden.
Zijn zij ook Putin fanboys?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  zaterdag 26 mei 2018 @ 02:11:22 #277
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_179393609
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 20:05 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Dat is in afganistan en irak ook gebeurd, kreten als niet meer vliegen boven oorlogsgebieden is gewoon zinloos en niet uitvoerbaar.
Ukrainian Air Force – 14 July 2014: A Ukrainian Antonov An-26 transport aircraft was shot down by a surface-to-air missile over eastern Ukraine while flying at 6,500 metres (21,300 ft). The Ukrainian defence minister claimed that the altitude is far from the reach of a shoulder-launched missile, suggesting that the aircraft was downed by Russian forces.[18][19][20] Two crewmembers were captured by pro-Russian militiamen, four were rescued by Ukrainian forces and the other two were unaccounted for.[21] The missing aviators were found dead on 17 July.[22]

Na dit incident had het luchtruim boven dit gebied dicht gemoeten.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zaterdag 26 mei 2018 @ 02:33:12 #278
104871 remlof
Europees federalist
pi_179393705
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 01:55 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

British Airways besloot ook het luchtruim daar volledig te mijden op dat ze het niet veilig vonden.
Zijn zij ook Putin fanboys?
Nee, slechts een andere luchtvaartmaatschappij die een andere afweging heeft gemaakt.

Punt is dat alles boven 10400 meter veilig was totdat de Russen Buks introduceerden op dat strijdtoneel.
  zaterdag 26 mei 2018 @ 02:36:52 #279
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_179393717
quote:
12s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 01:24 schreef Vallon het volgende:

Het gaat nu denk ik ook om zoeken, verhoren en eventueel aanhouden. Traceer de daders waarbij alle betrokkenen hun verhaal kunnen doen en instanties hun (VN) medewerking moeten geven.

Dat is ook wat ik formeel gezien niet begrijp - afgezien van moraliteit - waarom men daar zo heel moeilijk over wdoet. Dat men daarmee mogelijk toegeeft dat er een organisatie daar iets deed wat niet mocht, kan dan los van de aansprakelijkheid worden beoordeeld.
Rusland zal het moraal van de eigen troepen niet willen aantasten lijkt me. Het is niet bepaald het best betaalde of best getrainde leger in de wereld, dan ga je na een ongeluk geen dolk in de rug steken van degenen die hun leven in dienst van het land stellen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zaterdag 26 mei 2018 @ 02:46:15 #280
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_179393739
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 02:33 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee, slechts een andere luchtvaartmaatschappij die een andere afweging heeft gemaakt.

Punt is dat alles boven 10400 meter veilig was totdat de Russen Buks introduceerden op dat strijdtoneel.
Dan ging men er dus vanuit dat het zwaarste wapentuig dat de rebellen bezaten een Strela 10 was.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_179393828
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 01:22 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat is dus niet waar. Maar op 10400 meter ben je wel veilig voor alle draagbare missiles. Er was dus niets mis met het advies van Oekraïne, totdat de Russen met de Buks kwamen.
Een maand voordien, mededeling van het Pentagon: rebellen worden, over de grens, op Russisch grondgebied, opgeleid in het gebruik van de BUK.

In de weken voor het neerschieten:
- rebellen veroveren een basis, tweeten foto's met een in beslag genomen BUK.
- Meerdere foto's van BUKs, op wegen in Luhansk en Donetsk oblast.
- Een facebook (of VK?) pagina van een Russisch soldaat, "lekker in het zonnetje, BUK aan het herstellen" Foto's erbij, volgens de geotags genomen in Oekraine.
- De Antonov wordt neergeschoten, de rebellen zeggen zelf dat ze een BUK gebruikten.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_179394058
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 04:37 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Een maand voordien, mededeling van het Pentagon: rebellen worden, over de grens, op Russisch grondgebied, opgeleid in het gebruik van de BUK.

In de weken voor het neerschieten:
- rebellen veroveren een basis, tweeten foto's met een in beslag genomen BUK.
- Meerdere foto's van BUKs, op wegen in Luhansk en Donetsk oblast.
- Een facebook (of VK?) pagina van een Russisch soldaat, "lekker in het zonnetje, BUK aan het herstellen" Foto's erbij, volgens de geotags genomen in Oekraine.
- De Antonov wordt neergeschoten, de rebellen zeggen zelf dat ze een BUK gebruikten.
En dan zit er een gek tussen die het leuk vindt om gewone vliegtuigen neer te schieten. Naief Nederland dacht: wij zijn neutraal, ons doen ze niets!
pi_179394211
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 02:33 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee, slechts een andere luchtvaartmaatschappij die een andere afweging heeft gemaakt.

Punt is dat alles boven 10400 meter veilig was totdat de Russen Buks introduceerden op dat strijdtoneel.
Dus dat Nederlandse rapport van de Nederlandse onderzoeksraad kan de prullenbak in?

https://www.trouw.nl/home(...)en-sluiten~a5e78f88/

Net als het Nederlandse onderzoek van het Nederlandse Argos die beweren dat Nederland wel wist dat er AA stond wat in staat was 10 te halen?

https://www.ad.nl/buitenl(...)lucht-mh17~a8b79fee/


En iedereen die de conclusie van de onderzoeksraad tegenspreekt is een Russische trol ofzo? Hoe moet ik dit zien?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_179394239
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 02:46 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Dan ging men er dus vanuit dat het zwaarste wapentuig dat de rebellen bezaten een Strela 10 was.
Ik zit even te kijken en dat ding kan maximaal vliegtuigen op een hoogte van 3,5 à 5 km bereiken?

Dan was het neerschieten van dat transportvliegtuig op 6,5 km hoogte dus alle reden om aan te nemen dat de rebellen over krachtiger luchtafweergeschut beschikten.
  Overall beste user 2022 zaterdag 26 mei 2018 @ 08:20:46 #285
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_179394570
Topic report gemaakt om te vragen of de TT aangepast kan worden. Het gaat hier alleen over het luchtruim vrijgeven.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_179395001
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 08:20 schreef Ulx het volgende:
Topic report gemaakt om te vragen of de TT aangepast kan worden. Het gaat hier alleen over het luchtruim vrijgeven.
Tja, de Russische afkomst van de BUK staat nu vast, daar zijn verder geen vele honderden posts aan discussie voor nodig.
pi_179395056
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 08:51 schreef Igen het volgende:

[..]

Tja, de Russische afkomst van de BUK staat nu vast, daar zijn verder geen vele honderden posts aan discussie voor nodig.
Klopt, dit wisten ze natuurlijk allang en konden de officiële bevestiging niet langer meer uitstellen. Snap nu ook de discussie verder niet hoor.
I´m back.
pi_179395390
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 08:51 schreef Igen het volgende:

[..]

Tja, de Russische afkomst van de BUK staat nu vast, daar zijn verder geen vele honderden posts aan discussie voor nodig.
BUK's van Russische makelij die overigens ook door het Oekraïense leger worden gebruikt. Laten we de feiten hier wel op een rij houden.

Ik vind afkomst en wat gefilmde vrachtwagens wel erg flinterdun bewijs.

Je zult dan toch echt met getuige ter plaatse moeten komen (zeg maar een klokkeluider) die hierover eens en voor altijd de waarheid durft te vertellen. En die waarheid met bewijs kan onderbouwen.

Van dat laatste is dus geen sprake. Vandaar die wanhopige roep van het JIT voor die Russische klokkenluider. Anders heeft deze zaak juridisch geen enkele kans van slagen. Suggestievorming alleen is immers geen hard bewijs.
pi_179395553
Ik zei toch net dat verdere discussie niet nodig is :{w
pi_179395635
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_179395650
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 01:38 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Ja en, wat ik gisteren voor de ban ook al schreef de smoking gun is bekend.
De vooraf genomen risico afwegingen zijn zeer zeker te vermelden waard. Het JIT rapport was in eerste instantie de (hoofd)schuldvraag. Ik kijk meer hoe we dit in de toekomst voorkomen. En dan zijn er meerdere factoren naast een BUK.
Nogmaals hindsight. En prima dat er lering uit wordt getrokken.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_179395661
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 02:11 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Ukrainian Air Force – 14 July 2014: A Ukrainian Antonov An-26 transport aircraft was shot down by a surface-to-air missile over eastern Ukraine while flying at 6,500 metres (21,300 ft). The Ukrainian defence minister claimed that the altitude is far from the reach of a shoulder-launched missile, suggesting that the aircraft was downed by Russian forces.[18][19][20] Two crewmembers were captured by pro-Russian militiamen, four were rescued by Ukrainian forces and the other two were unaccounted for.[21] The missing aviators were found dead on 17 July.[22]

Na dit incident had het luchtruim boven dit gebied dicht gemoeten.
6500 is geen 10000.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_179395666
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 02:33 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee, slechts een andere luchtvaartmaatschappij die een andere afweging heeft gemaakt.

Punt is dat alles boven 10400 meter veilig was totdat de Russen Buks introduceerden op dat strijdtoneel.
Exactamundo.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_179395677
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 02:46 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Dan ging men er dus vanuit dat het zwaarste wapentuig dat de rebellen bezaten een Strela 10 was.
Bv.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_179395723
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 09:44 schreef Montagui het volgende:

[..]

6500 is geen 10000.
Je zal maar eens om wat voor reden onder die 10000 moeten zakken als burgertoestel.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_179395726
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 04:37 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Een maand voordien, mededeling van het Pentagon: rebellen worden, over de grens, op Russisch grondgebied, opgeleid in het gebruik van de BUK.

In de weken voor het neerschieten:
- rebellen veroveren een basis, tweeten foto's met een in beslag genomen BUK.
- Meerdere foto's van BUKs, op wegen in Luhansk en Donetsk oblast.
- Een facebook (of VK?) pagina van een Russisch soldaat, "lekker in het zonnetje, BUK aan het herstellen" Foto's erbij, volgens de geotags genomen in Oekraine.
- De Antonov wordt neergeschoten, de rebellen zeggen zelf dat ze een BUK gebruikten.
Wederom hindsight. Het enige wat je daarvan kan zeggen is dat de luchtvaartwereld zich dan meer met ' intelligence' a la veiligheidsdiensten e/o Belingcat zou moeten inlaten. Je kan gewoonweg niet alles weten. Zeker niet wanneer iets 'in het geniep' gebeurd of (militair) top secret is.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_179395748
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 09:20 schreef Elzies het volgende:

[..]

BUK's van Russische makelij die overigens ook door het Oekraïense leger worden gebruikt. Laten we de feiten hier wel op een rij houden.

Ik vind afkomst en wat gefilmde vrachtwagens wel erg flinterdun bewijs.

Je zult dan toch echt met getuige ter plaatse moeten komen (zeg maar een klokkeluider) die hierover eens en voor altijd de waarheid durft te vertellen. En die waarheid met bewijs kan onderbouwen.

Van dat laatste is dus geen sprake. Vandaar die wanhopige roep van het JIT voor die Russische klokkenluider. Anders heeft deze zaak juridisch geen enkele kans van slagen. Suggestievorming alleen is immers geen hard bewijs.
Kom maar op met je bewijs dat het een Oekraiense buk was.

Bewijzen richting de Russiche buk zijn er in ieder geval wel.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_179395753
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 09:32 schreef Igen het volgende:
Ik zei toch net dat verdere discussie niet nodig is :{w
Lees het nu pas. Sorry.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_179395817
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 09:53 schreef Montagui het volgende:

[..]

Lees het nu pas. Sorry.
Ik ben geen mod hoor :D Was alleen zo typisch. Bijna iedereen in het topic is het eens, de discussie dwaalt af naar een ander onderwerp, iemand klaagt daarover, ik zeg dat dat mssch komt omdat het hoofdonderwerp wel uitgediscussieerd is, en gelijk probeert Elzies dat onderwerp tóch weer aan te zwengelen. :D
pi_179395913
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 09:50 schreef Montagui het volgende:

[..]

Wederom hindsight. Het enige wat je daarvan kan zeggen is dat de luchtvaartwereld zich dan meer met ' intelligence' a la veiligheidsdiensten e/o Belingcat zou moeten inlaten. Je kan gewoonweg niet alles weten. Zeker niet wanneer iets 'in het geniep' gebeurd of (militair) top secret is.
In het rapport van de Onderzoeksraad voor Veiligheid uit 2015 staat:
quote:
Op 14 juli 2014 verhoogden de Oekraïense autoriteiten de bovengrens van de luchtruimbeperking voor burgerluchtverkeer tot een hoogte van 32.000 voet (FL320). Wat de precieze achtergrond van deze beslissing was, is niet duidelijk geworden.

De Oekraïense autoriteiten hebben niet overwogen om het luchtruim boven het oostelijk deel van Oekraïne geheel te sluiten voor de burgerluchtvaart. In de verklaringen van de Oekraïense autoriteiten op 14 en 17 juli 2014 over de beschietingen van militaire vliegtuigen was sprake van de inzet van wapensystemen die kruishoogte van burgervliegtuigen kunnen bereiken. Deze verklaringen gaven naar het oordeel van de Onderzoeksraad voldoende aanleiding om het luchtruim boven het conflictgebied uit voorzorg te sluiten.


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-05-2018 10:15:07 ]
pi_179395920
en vol
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')