Ontken ik dat btw? Ik ontken het helemaal niet.quote:Verder is er wel degelijk wetenschappelijke onderbouwde consensus over de opwarming van de aarde en de gevolgen die dat zal hebben.
Dit ontkennen neigt eerder naar religieus gewauwel dan andersom.
Misschien is de VVD wel een partij voor jou.
Zooooo zwak als je met vage inhoudsloze termen een discussie probeert te winnen.quote:Op donderdag 15 juni 2017 22:28 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het is dan ook niet 'rechts' dat in populariteit wint de laatste decennia, maar vooral populisme. Populisme is niet links of rechts, maar vooral theatraal en inhoudsloos.
Er is vermoed ik geen PVV of FvD stemmer die echt rechts beleid zou willen.
Hij heeft gewoon gelijk; als ik het gros hier zo lees, denkt menigeen daadwerkelijk dat 'rechts' betekent dat je tegen islam en vluchtelingen bent.quote:Op donderdag 15 juni 2017 22:38 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Zooooo zwak als je met vage inhoudsloze termen een discussie probeert te winnen.
Heeft dat niet vooral te maken met dat er tegenwoordig niet echt meer gesproken kan worden van links en rechts zoals dat vroeger misschien duidelijker in te delen was? Denk bijvoorbeeld aan de rechtse partijen die tegen marktwerking in zorg zijn en linkse partijen die weet andere standpunten hebben die je vroeger niet bij links zou verwachten.quote:Op donderdag 15 juni 2017 22:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hij heeft gewoon gelijk; als ik het gros hier zo lees, denkt menigeen daadwerkelijk dat 'rechts' betekent dat je tegen islam en vluchtelingen bent.
Ik weet wel zeker dat de plannen van een politieke partij de aarde niet kouder of warmer maken. Maar nadenken is niet meer 'in' tegenwoordig en is het als domme kritiekloze kuddedieren alles volgen. Ik weet niet of je dat nou een religie kan noemen of een groep gelovigen.quote:Op donderdag 15 juni 2017 22:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ontken ik dat btw? Ik ontken het helemaal niet.
Ik denk alleen dat als ik volgend jaar meer lasten kwijt ben aan Jesse's hosannah plannen, dat dat niet wil betekenen dat het klimaat minder hard opwarmt.
Dát idee is namelijk onwetenschappelijk, ik kan dat niet controleren namelijk.
Maar Jessias en zijn partij heeft helemaal niets met wetenschap, volgens mij.
Het is een soort religie: kijk mij eens goed zijn, in de ogen van God.
Wanneer gaan we eens partijen krijgen zonder gelovigen?
Ken bar weinig rechtse partijen die tegen marktwerking in de zorg zijn eigenlijk..quote:Op donderdag 15 juni 2017 22:42 schreef Physsic het volgende:
[..]
Heeft dat niet vooral te maken met dat er tegenwoordig niet echt meer gesproken kan worden van links en rechts zoals dat vroeger misschien duidelijker in te delen was? Denk bijvoorbeeld aan de rechtse partijen die tegen marktwerking in zorg zijn en linkse partijen die weet andere standpunten hebben die je vroeger niet bij links zou verwachten.
Nou en of, zoals die 'kuddedieren' die alles wat ze niet aanstaat in het hokje 'links' proppen omdat dat zo heurt sinds de glorieuze fortuynistische revoltequote:Op donderdag 15 juni 2017 22:43 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ik weet wel zeker dat de plannen van een politieke partij de aarde niet kouder of warmer maken. Maar nadenken is niet meer 'in' tegenwoordig en is het als domme kritiekloze kuddedieren alles volgen. Ik weet niet of je dat nou een religie kan noemen of een groep gelovigen.
Gewoon gereformeerd doemdenken en dan proberen de doem van de Heer te ontlopen door mensen de tering te belasten zodat in 2100 de temp niet 0,0045 graden Celsius hoger is. Komt goed overeen met religie imho.quote:Op donderdag 15 juni 2017 22:43 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ik weet wel zeker dat de plannen van een politieke partij de aarde niet kouder of warmer maken. Maar nadenken is niet meer 'in' tegenwoordig en is het als domme kritiekloze kuddedieren alles volgen. Ik weet niet of je dat nou een religie kan noemen of een groep gelovigen.
Bewijs maar dat dat niet klopt. Ik denk niet dat jij in staat bent om een correct antwoord te geven op de vraag "wat betekent 'rechts' in een politieke context?"quote:Op donderdag 15 juni 2017 22:38 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Zooooo zwak als je met vage inhoudsloze termen een discussie probeert te winnen.
Het is maar een stickertje wat mensen zichzelf opplakken of door anderen aangereikt krijgen. Al die termen als rechts, links, progressief, conservatief, liberaal hebben verder weinig betekenis meer.quote:Op donderdag 15 juni 2017 22:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hij heeft gewoon gelijk; als ik het gros hier zo lees, denkt menigeen daadwerkelijk dat 'rechts' betekent dat je tegen islam en vluchtelingen bent.
Is ook allemaal belangrijk maar ik vind migratie issue numero uno.quote:Op donderdag 15 juni 2017 22:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Opnieuw koppel je één issue aan links en rechts.. door types als jij verrechtst dit land inderdaad, en daar voel je meer van in de zorg, de sociale zekerheid en de arbeidsmarkt dan in het aantal AZC's in je nabije omgeving.
Voor wie niet weet wat die woorden betekenen hebben ze inderdaad geen betekenis.quote:Op donderdag 15 juni 2017 22:48 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het is maar een stickertje wat mensen zichzelf opplakken of door anderen aangereikt krijgen. Al die termen als rechts, links, progressief, conservatief, liberaal hebben verder weinig betekenis meer.
Er zijn tegenwoordig nog maar twee kampen: links is policor en gutmensch, rechts is nazi en racist.quote:Op donderdag 15 juni 2017 22:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, en de VVD vindt dat prachtig, heb ik je al uitgelegd. Alsof rechts niet gebaat is bij immigratie...quote:Op donderdag 15 juni 2017 22:49 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Is ook allemaal belangrijk maar ik vind migratie issue numero uno.
Daar heb ik helemaal geen behoefte aan want zulke discussies leiden tot niks.quote:Op donderdag 15 juni 2017 22:48 schreef Molurus het volgende:
[..]
Bewijs maar dat dat niet klopt. Ik denk niet dat jij in staat bent om een correct antwoord te geven op de vraag "wat betekent 'rechts' in een politieke context?"
Probeer het maar, ik denk niet dat je het weet.
Dus de VVD is links??quote:Op donderdag 15 juni 2017 22:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, en de VVD vindt dat prachtig, heb ik je al uitgelegd. Alsof rechts niet gebaat is bij immigratie...
VVD wil migratie sterk beperken. Vandaar dus.quote:Op donderdag 15 juni 2017 22:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]![]()
![]()
Je bevestigt mijn punt wel zo...
Die woorden hebben geen betekenis meer omdat iedereen een eigen definitie heeft.quote:Op donderdag 15 juni 2017 22:49 schreef Molurus het volgende:
[..]
Voor wie niet weet wat die woorden betekenen hebben ze inderdaad geen betekenis.
A) Als een partij pro-immigratie is, is die partij niet per definitie links.quote:Op donderdag 15 juni 2017 22:52 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
VVD wil migratie sterk beperken. Vandaar dus.
Nee. Die woorden hebben wel degelijk een duidelijke definitie. Alleen ken jij die definities niet, en veel mensen die die woorden gebruiken helaas ook niet.quote:Op donderdag 15 juni 2017 22:53 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Die woorden hebben geen betekenis meer omdat iedereen een eigen definitie heeft.
je vergeetquote:Op donderdag 15 juni 2017 22:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Er zijn tegenwoordig nog maar twee kampen: links is policor en gutmensch, rechts is nazi en racist.
Nee hoor, de definitie is hetzelfde.quote:Op donderdag 15 juni 2017 22:53 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Die woorden hebben geen betekenis meer omdat iedereen een eigen definitie heeft.
En bruinhemd en pvv-tokkie niet te vergeten.quote:Op donderdag 15 juni 2017 22:58 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
je vergeet
links verrader
rechts fascist
Het leven is tekort om over definities van begrippen te gaan discussiëren. Ik wens je veel succes met jouw onfeilbare waarheid over alle begrippen en definities maar ik heb geen enkele behoefte om daar aan mee te doen.quote:Op donderdag 15 juni 2017 22:56 schreef Molurus het volgende:
[..]
Nee. Die woorden hebben wel degelijk een duidelijke definitie. Alleen ken jij die definities niet, en veel mensen die die woorden gebruiken helaas ook niet.
Nou ja, heel mooi hoe hij kon uitleggen, heb dat stukje film gezien, hoe hij erachter kwam als jongeman dat Freud in feite onwetenschappelijk was. En van daaruit, als jongeman weer, in Oostenrijk-Hongarije, dat hij bedacht dat communisme ook onwetenschappelijk was, vanwege dezelfde manier van redeneren, ondanks de claim op wetenschappelijkheid. Daarna kwam uiteraard het fascisme aan de beurt.quote:
Ik zie hem als het summum van kritisch denken.quote:Op donderdag 15 juni 2017 23:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, heel mooi hoe hij kon uitleggen, heb dat stukje film gezien, hoe hij erachter kwam als jongeman dat Freud in feite onwetenschappelijk was. En van daaruit, als jongeman weer, in Oostenrijk-Hongarije, dat hij bedacht dat communisme ook onwetenschappelijk was, ondanks de claim op wetenschappelijkheid. Daarna kwam uiteraard het fascisme aan de beurt.
Toen bedacht hij, wat echt wel nog steeds iets is dat mensen echt zouden begrijpen, dat iedere vorm van historicisme in feite leidt tot een ideologie die naar tirannie leidt.
Ja, ik leg het nu slecht uit hoor. Maar ik zie Popper nog steeds als 1 van de grootste denkers van onze tijd.
Klopt idd.quote:Op donderdag 15 juni 2017 23:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik zie hem als het summum van kritisch denken.
Doe je dat wel vaker, posts waarvan je de inhoud niet begrijpt omdat je de gebruikte termen niet begrijpt 'inhoudsloos' noemen?quote:Op donderdag 15 juni 2017 23:02 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het leven is tekort om over definities van begrippen te gaan discussiëren. Ik wens je veel succes met jouw onfeilbare waarheid over alle begrippen en definities maar ik heb geen enkele behoefte om daar aan mee te doen.
Ik ben echt blij dat er tenminste nog iemand is die weet wat links en rechts betekenen.quote:Op donderdag 15 juni 2017 22:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee hoor, de definitie is hetzelfde.
Links: Grote overheid met veel invloed op zaken die het publieke belang dienen en een gereguleerde markt.
Pluspunt: veiligheid, sociale zekerheid
Minpunt: minder vrijheid en hogere belastingen
Rechts: Kleine overheid die zich enkel bezighoudt met zaken die niet door de vrije markt geregeld kunnen worden.
Pluspunt: vrijheid, lagere belastingen
Minpunt: minder zekerheid
Misschien is het begrip wel wat achterhaald. Misschien moeten we doen: goed en slecht. Waar wat vroeger links was nu "goed" is en rechts "slecht". Vind ik toch een wat sterker beeld schetsen.quote:Op donderdag 15 juni 2017 22:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Echt... jij hebt echt geen flauw idee van links en rechts, is het wel?
Ja als die gaat noemen dan mag je deze ook niet vergetenquote:Op donderdag 15 juni 2017 23:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En bruinhemd en pvv-tokkie niet te vergeten.
Is de EU geen grote overheid dan? Groenlinks is pro-EU, voor meer EU, is Groenlinks dan links of rechts?quote:Op donderdag 15 juni 2017 22:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Links: Grote overheid met veel invloed op zaken die het publieke belang dienen en een gereguleerde markt.
Rechts: Kleine overheid die zich enkel bezighoudt met zaken die niet door de vrije markt geregeld kunnen worden.
Groot gaat in dit geval niet over de omvang van een land of het aantal inwoners maar over de verhouding tussen de omvang van de overheid en de omvang van de bevolking.quote:Op donderdag 15 juni 2017 23:11 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Is de EU geen grote overheid dan? Groenlinks is pro-EU, voor meer EU, is Groenlinks dan links of rechts?
Dat ligt er maar net aan... als de EU iets in werking heeft gezet, is het wel de drang tot privatisering en het stimuleren van de handel.quote:Op donderdag 15 juni 2017 23:11 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Is de EU geen grote overheid dan? Groenlinks is pro-EU, voor meer EU, is Groenlinks dan links of rechts?
En dit ja... Luxemburg was tot voor kort een behoorlijk links land.quote:Op donderdag 15 juni 2017 23:12 schreef Molurus het volgende:
[..]
Groot gaat in dit geval niet over de omvang van een land of het aantal inwoners maar over de verhouding tussen de omvang van de overheid en de omvang van de bevolking.
Het is niet zo dat volgens deze definitie een groot land links is en een klein land rechts.
Zou het?quote:Op donderdag 15 juni 2017 23:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En dit ja... Luxemburg was tot voor kort een behoorlijk links land.
Oud plan van Reagan, Thatcher en Delors (Balir/Kok/Schröder) idd, vooral privatiseren. Als in de god van de marktwerking. Alleen het heeft nooit opgeleverd wat het beloofd heeft: lagere prijzen en betere kwaliteit. They fucked us all, en nog steeds.quote:Op donderdag 15 juni 2017 23:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan... als de EU iets in werking heeft gezet, is het wel de drang tot privatisering en het stimuleren van de handel.
We worden tegenwoordig verstikt met regeltjes waar zowel links als rechts verantwoordelijk voor is. Regeltjes is toch ook overheid? Dan zijn toch bijna alle partijen links?quote:Op donderdag 15 juni 2017 23:12 schreef Molurus het volgende:
[..]
Groot gaat in dit geval niet over de omvang van een land of het aantal inwoners maar over de verhouding tussen de omvang van de overheid en de omvang van de bevolking.
Het is niet zo dat volgens deze definitie een groot land links is en een klein land rechts.
Ik ben onverholen links. En ik word ook steeds linkser. Sociale zekerheid is voor mij het belangrijkst.quote:Op donderdag 15 juni 2017 23:18 schreef Montagui het volgende:
Het is net alsof links en rechts vroeger duidelijker was. Nu denk ik over bepaalde onderwerpen links en over andere onderwerpen rechts. Lastig.
Hedendaagse politici doen helaas ook niet bepaald hun best om die verwarring te bestrijden.quote:Op donderdag 15 juni 2017 23:18 schreef Montagui het volgende:
Het is net alsof links en rechts vroeger duidelijker was. Nu denk ik over bepaalde onderwerpen links en over andere onderwerpen rechts. Lastig.
Oh was Popper er maar toen die Trickle Down theorie geopperd werd als valide...quote:Op donderdag 15 juni 2017 23:18 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Oud plan van Reagan, Thatcher en Delors (Balir/Kok/Schröder) idd, vooral privatiseren. Als in de god van de marktwerking. Alleen het heeft nooit opgeleverd wat het beloofd heeft: lagere prijzen en betere kwaliteit.
Ja, of je moet nu de raoming kosten erin betrekken die afgeschaft zijn tijdens je vakantie. Maar wat heb je nou te bellen tijdens je vakantie. Werd 1 x opgebeld in Spanje, gelukkig niet op mijn kosten.
Daarom. Ik zou kunnen onderbouwen dat Groenlinks rechts is en dat de VVD links is maar wat is het nut.quote:Op donderdag 15 juni 2017 23:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan... als de EU iets in werking heeft gezet, is het wel de drang tot privatisering en het stimuleren van de handel.
Ja, klopt idd, maar goed waren wel mensen die dat door hadden, alleen daar stemde men toch niet op.quote:Op donderdag 15 juni 2017 23:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh was Popper er maar toen die Trickle Down theorie geopperd werd als valide...
Dat is veel zo bij de armen en mensen die onzin studies doen.quote:Op donderdag 15 juni 2017 23:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik ben onverholen links. En ik word ook steeds linkser. Sociale zekerheid is voor mij het belangrijkst.
Compleet anarchistische partijen bestaan inderdaad niet.quote:Op donderdag 15 juni 2017 23:18 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
We worden tegenwoordig verstikt met regeltjes waar zowel links als rechts verantwoordelijk voor is. Regeltjes is toch ook overheid? Dan zijn toch bijna alle partijen links?
Het zou in ieder geval het stigma van links wegnemen als zijnde een partij van massa-immigratie, islam knuffelarij en ander progressief gedoe.quote:Op donderdag 15 juni 2017 23:20 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Daarom. Ik zou kunnen onderbouwen dat Groenlinks rechts is en dat de VVD links is maar wat is het nut.
quote:Op donderdag 15 juni 2017 23:21 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Dat is veel zo bij de armen en mensen die onzin studies doen.
Ik ben liever rechts, eigen volk eerst. De rest op plek 2.
Ik denk eerlijk gezegd dat Braindead2000 nog het meeste belang heeft bij links beleid inderdaad.quote:Op donderdag 15 juni 2017 23:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Laten we wel zijn: aan het eind van de rit heeft Jan Modaal nog nooit baat gehad bij rechtse politiek.
De meeste Nederlanders. Tenzij de meeste Nederlanders ineens allemaal bovenmodaal verdienen, vaste contracten hebben, een eigen huis en chronisch gezond zijn.quote:Op donderdag 15 juni 2017 23:23 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat braindead2000 nog het meeste belang heeft bij links beleid inderdaad.
Jij verdient 4 à 5 x modaal en je hebt geen baat bij linkse politiek?quote:Op donderdag 15 juni 2017 23:23 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat Braindead2000 nog het meeste belang heeft bij links beleid inderdaad.
Dat zei ik niet. Over het algemeen stem ik 'net links van het midden'.quote:Op donderdag 15 juni 2017 23:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Jij verdient 4 à 5 x modaal en je hebt geen baat bij linkse politiek?
quote:Op donderdag 15 juni 2017 23:26 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat zei ik niet. Over het algemeen stem ik 'net links van het midden'.
Maar er zijn wel ontzettend veel mensen die rechts stemmen terwijl dat helemaal niet in hun belang is. Puur omdat ze niet eens begrijpen wat 'rechts' betekent.
Dan weet je toch niet of Braindead2000 modaal verdient? Ik snap dit soort commentaren niet. Op FOK! discussiëren we met een sluier op, zoals Rawls bedoelde. En die was een liberal.quote:Op donderdag 15 juni 2017 23:26 schreef Molurus het volgende:
[..]
Maar er zijn wel ontzettend veel mensen die rechts stemmen terwijl dat helemaal niet in hun belang is. Puur omdat ze niet eens begrijpen wat 'rechts' betekent.
Jij begrijpt de definitie van "sociaal" nog geeneens dus hoe weet je dan wat het belang is van bepaalde groepen mensen?quote:Op donderdag 15 juni 2017 23:26 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik durf hier best te gokken dat het inkomen van Braindead2000 het niet zou rechtvaardigen om rechts te stemmen.quote:Op donderdag 15 juni 2017 23:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dan weet je toch niet of Braindead2000 modaal verdient? Ik snap dit soort commentaren niet. Op FOK! discussiëren we met een sluier op, zoals Rawls bedoelde. En die was een liberal.
Pardon?quote:Op donderdag 15 juni 2017 23:30 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Jij begrijpt de definitie van "sociaal" nog geeneens dus hoe weet je dan wat het belang is van bepaalde groepen mensen?
Onzin, mooie van FOK! is juist wel dat je ten principale die alles bedekkende sluier draagt. Als in iemands soc-ec omstandigheden doen er niet toe. Ook iemands leeftijd niet.quote:Op donderdag 15 juni 2017 23:30 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik durf hier best te gokken dat het inkomen van Braindead2000 het niet zou rechtvaardigen om rechts te stemmen.
Dat is trouwens ook een belangrijk nadeel van de theorie van Rawls: het is fundamenteel onmogelijk om een alles bedekkende sluier te dragen.
Volgens mij zijn Amerikanen een stuk beter af dan mensen in Venezuela ondanks relatief veel minder waardevolle natuurbronnen.quote:Op donderdag 15 juni 2017 23:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het zou in ieder geval het stigma van links wegnemen als zijnde een partij van massa-immigratie, islam knuffelarij en ander progressief gedoe.
Laten we wel zijn: aan het eind van de rit heeft Jan Modaal nog nooit baat gehad bij rechtse politiek.
Die schemeren wel direct door in de posts die mensen plaatsen. De enige persoon die volstrekt onzichtbaar is is de fokker die nooit iets post.quote:Op donderdag 15 juni 2017 23:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Onzin, mooie van FOK! is juist wel dat je ten principale die alles bedekkende sluier draagt. Als in iemands soc-ec omstandigheden doen er niet toe. Ook iemands leeftijd niet.
Sociale gevoelens zijn beperkt tot een bepaalde groep. Jij schijt op Nederlanders. Jij doet net alsof ieder mens op aarde even belangrijk is wat in feite neerkomt dat ieder mens op aarde even onbelangrijk voor jou is. Dat is niet sociaal maar asociaal.quote:
Ben ik dus niet mee eens en kun jij niet eens controleren. Dus ja, wat mij betreft een zwakte bod.quote:Op donderdag 15 juni 2017 23:33 schreef Molurus het volgende:
[..]
Die schemeren wel direct door in de posts die mensen plaatsen. De enige persoon die volstrekt onzichtbaar is is de fokker die nooit iets post.
Dat hebben de meesten. Maar het is wel fijn als je ziek, oud of werkloos bent, dat je niet aan de kant geschoven wordt als overbodige ballast.quote:Op donderdag 15 juni 2017 23:33 schreef habitue het volgende:
Alsof je alleen rechts zou stemmen als je een hoog salaris hebt. Ik heb ook weleens rechts gestemd toen ik nog student was en geen grijpstuiver in mn portemonnee. Ik heb een hekel om op andermans zak te teren.
Nee, dat lijkt me sowieso niet het geval. Zie PVV.quote:Op donderdag 15 juni 2017 23:33 schreef habitue het volgende:
Alsof je alleen rechts zou stemmen als je een hoog salaris hebt.
Yep, en op zich is het idee ook best goed hoor.quote:Op donderdag 15 juni 2017 23:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
Die bedekkende sluier zou juist moeten leiden tot sociaal-democratie, al is het maar uit eigen belang.
Ik ben helemaal voorstander dat werklozen niet op straat hoeven te bedelen, maar wanneer bijstandstrekkers soms beter af zijn dan mensen die de hele week werken voor minimumloon is er echt iets helemaal fout. En de tendens van de laatste jaren dat minimumloon banen bij bijvoorbeeld groenbeheer verdwenen om dezelfde mensen in de bijstand voor minder geld hetzelfde werk te laten doen krijg ik ook jeuk van.quote:Op donderdag 15 juni 2017 23:33 schreef habitue het volgende:
Alsof je alleen rechts zou stemmen als je een hoog salaris hebt. Ik heb ook weleens rechts gestemd toen ik nog student was en geen grijpstuiver in mn portemonnee. Ik heb een hekel om op andermans zak te teren.
Zie post #70 voor een bevesting wat mij betreft. Die zegt echt meer dan niks.quote:Op donderdag 15 juni 2017 23:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ben ik dus niet mee eens en kun jij niet eens controleren. Dus ja, wat mij betreft een zwakte bod.
En dat laatste is dus het gevolg van rechts beleid.quote:Op donderdag 15 juni 2017 23:36 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik ben helemaal voorstander dat werklozen niet op straat hoeven te bedelen, maar wanneer bijstandstrekkers soms beter af zijn dan mensen die de hele week werken voor minimumloon is er echt iets helemaal fout. En de tendens van de laatste jaren dat minimumloon banen bij bijvoorbeeld groenbeheer verdwenen om dezelfde mensen in de bijstand voor minder geld hetzelfde werk te laten doen krijg ik ook jeuk van.
Je hebt anders aardig je best gedaan om dat te bevestigen.quote:Op donderdag 15 juni 2017 23:36 schreef Molurus het volgende:
[..]
Zie post #70 voor een bevesting wat mij betreft. Die zegt echt meer dan niks.
Jup dat vind ik ook prima. Maar met uitkeringen strooien alsof het pepernoten zijn hoeft van mij niet.quote:Op donderdag 15 juni 2017 23:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat hebben de meesten. Maar het is wel fijn als je ziek, oud of werkloos bent, dat je niet aan de kant geschoven wordt als overbodige ballast.
Dat gebeurt al jaren niet meer. Integendeelquote:Op donderdag 15 juni 2017 23:37 schreef habitue het volgende:
[..]
Jup dat vind ik ook prima. Maar met uitkeringen strooien alsof het pepernoten zijn hoeft van mij niet.
Dank je.quote:Op donderdag 15 juni 2017 23:37 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Je hebt anders aardig je best gedaan om dat te bevestigen.
En het eerste van links. Net alsof ik in staat ben een probleem van 2 kanten te benaderen!quote:Op donderdag 15 juni 2017 23:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En dat laatste is dus het gevolg van rechts beleid.
Ja, had wat toegevoegd:quote:Op donderdag 15 juni 2017 23:36 schreef Molurus het volgende:
[..]
Zie post #70 voor een bevesting wat mij betreft. Die zegt echt meer dan niks.
Verder is imho FOK! wel een allesbedekkende sluier en dat is juist het mooie, vind ik.quote:Heb je niet eens op mijn laatste zinnetje gereageerd btw..
Zoals altijd ligt het optimum ergens in het midden.quote:Op donderdag 15 juni 2017 23:37 schreef habitue het volgende:
[..]
Jup dat vind ik ook prima. Maar met uitkeringen strooien alsof het pepernoten zijn hoeft van mij niet.
Ik ben voor arbeidsloos inkomen.quote:Op donderdag 15 juni 2017 23:37 schreef habitue het volgende:
[..]
Je kunt aan de posts van mensen echt wel zien of ze behoren tot de onderklasse of dat ze juist hoog opgeleid zijn en/of uit 'een goed milieu' komen. Ook als je verder niets weet over hun exacte achtergrond.quote:Op donderdag 15 juni 2017 23:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Verder is imho FOK! wel een allesbedekkende sluier en dat is juist het mooie, vind ik.
Dat klinkt wel extreem links.quote:
Ja daarom snap ik die linkse partijen ook niet die voor meer immigratie zijn.quote:Op donderdag 15 juni 2017 23:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik ben voor arbeidsloos inkomen.
Gaat er niet van komen alleen omdat we komende decennia wrs miljoenen migranten voor de kiezen krijgen.
Jij vindt het racistisch als je sociaal bent met een beperkte groep. Maar dat is juist de definitie van "sociaal zijn". Ik meen me te herinneren dat je zelf zei dat het jou niet uitmaakt als er meerdere aanslagen in Nederland gepleegd worden of dat de slachtoffers van een aanslag in een dorp verderop even erg zijn als slachtoffers van een aanslag aan de andere kant van de wereld. In mijn ogen ben je dan niet sociaal.quote:
Als je mijn standpunt zo uitlegt kun je in mijn ogen niet zo goed lezen. Ik ben ieg niet van plan om standpunten te gaan verdedigen die niet mijn standpunten zijn.quote:Op donderdag 15 juni 2017 23:47 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Jij vindt het racistisch als je sociaal bent met een beperkte groep. Maar dat is juist de definitie van "sociaal zijn". Ik meen me te herinneren dat je zelf zei dat het jou niet uitmaakt als er meerdere aanslagen in Nederland gepleegd worden of dat de slachtoffers van een aanslag in een dorp verderop even erg zijn als slachtoffers van een aanslag aan de andere kant van de wereld. In mijn ogen ben je dan niet sociaal.
Ook al zou dat zo zijn, wat volgens mij twijfelachtig is en trouwens gebaseerd op wat je hier zegt heel omstreden, dan nog draait het altijd om de inhoud van het argument. Wie zegt dat alleen de hoge klasse goede argumenten kan uitdragen? Beetje hetzelfde als wie is de beste detective, als je ziet hoe het boek Duchamp ineens heel populair is: is dat de hoogopgeleide zoals Sherlock Holmes of dus Duchamp of is dat de working class-detective zoals Columbo, Morse, Jack Frost?quote:Op donderdag 15 juni 2017 23:42 schreef Molurus het volgende:
[..]
Je kunt aan de posts van mensen echt wel zien of ze behoren tot de onderklasse of dat ze juist hoog opgeleid zijn en/of uit 'een goed milieu' komen. Ook als je verder niets weet over hun exacte achtergrond.
Kan makkelijk, zeker voor moslims, zie het elke dag gebeuren. Sterker nog, ik denk dat 90% leugen is. Alleen mensen die wat langer dan 10 jaar hier zitten ontsnappen daar wrs aan.quote:Voor de mensen die daar ergens tussenin zitten is dat wellicht iets lastiger te zien. Maar het is niet alsof de fok-sluier alles bedekkend is. Het is vrijwel onmogelijk om hier te posten zonder iets over je achtergrond prijs te geven.
Ik ben ook niet rechts, neemt niet weg dat wat jij zei vals is.quote:Hoe dan ook, Etto zei dat ook al, hebben veruit de meeste Nederlanders geen enkel belang bij rechts beleid. Ik niet, braindead niet, en jij vermoed ik ook niet.
Bron?quote:Op donderdag 15 juni 2017 23:50 schreef Braindead2000 het volgende:
Die partij vind elke aardbewoner even belangrijk.
Het staat je geheel vrij om de mogelijkheid open te houden dat het inkomen van Braindead2000 een stem op de VVD zou rechtvaardigen. Ik sluit het ongegeneerd uit.quote:Op donderdag 15 juni 2017 23:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik ben ook niet rechts, neemt niet weg dat wat jij zei vals is.
Nou, je hebt flink je best gedaan om iedere toekomstige aanslag in Nederland en ieder aanslag in Europa te bagatelliseren. Daaruit blijkt dat jij geen enkel groepsgevoel hebt. Niet op het niveau van je wijk, niet op het niveau van je stad, niet op het niveau van je land. Ieder mens op aarde is even belangrijk of eigenlijk even onbelangrijk voor jou. Dat noem ik niet sociaal.quote:Op donderdag 15 juni 2017 23:50 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als je mijn standpunt zo uitlegt kun je in mijn ogen niet zo goed lezen. Ik ben ieg niet van plan om standpunten te gaan verdedigen die niet mijn standpunten zijn.
Niemand. Ik in elk geval niet.quote:Op donderdag 15 juni 2017 23:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wie zegt dat alleen de hoge klasse goede argumenten kan uitdragen?
Ik ben daar niet in geïnteresseerd en zal iedereen at face value nemen op FOK!, dwz hun argumenten gebruiken niet hun vermeende soc.-ec. omstandigheden.quote:Op donderdag 15 juni 2017 23:53 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het staat je geheel vrij om de mogelijkheid open te houden dat het inkomen van Braindead2000 een stem op de VVD zou rechtvaardigen. Ik sluit het ongegeneerd uit.
90% van de tijd heeft Klaver het over het klimaat of over vluchtelingen. Nederlanders interesseren hem geen reet, alleen zijn groupies uiteraard.quote:
Ik hou iig erg van een Jack Frost. Je ziet in de Engelse traditie van detectives juist veel mensen acteren die in feite van een working class background zijn ipv de hogere klasse.quote:
De dreiging van aanslagen in Europa is dan ook echt veruit de minste van onze problemen. De frequentie van aanslagen is dusdanig dat het eenvoudig niet interessant is om ons er druk om te maken.quote:Op donderdag 15 juni 2017 23:54 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Nou, je hebt flink je best gedaan om iedere toekomstige aanslag in Nederland en ieder aanslag in Europa te bagatelliseren.
Nee hoor. Ik doe liever dingen voor de groep die wel zin hebben.quote:Op donderdag 15 juni 2017 23:54 schreef Braindead2000 het volgende:
Daaruit blijkt dat jij geen enkel groepsgevoel hebt.
Je blijft maar stropoppen herhalen. Doe dat eens niet.quote:Op donderdag 15 juni 2017 23:54 schreef Braindead2000 het volgende:
Niet op het niveau van je wijk, niet op het niveau van je stad, niet op het niveau van je land. Ieder mens op aarde is even belangrijk of eigenlijk even onbelangrijk voor jou. Dat noem ik niet sociaal.
Het lijkt erop dat je niet veel hebt begrepen van Klaver of Groenlinks, ik kan hier niet veel anders uit concluderen.quote:Op donderdag 15 juni 2017 23:57 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
90% van de tijd heeft Klaver het over het klimaat of over vluchtelingen. Nederlanders interesseren hem geen reet, alleen zijn groupies uiteraard.
Ik ben uberhaupt niet zo'n fan van detectives to be honest.quote:Op donderdag 15 juni 2017 23:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik hou iig erg van een Jack Frost. Je ziet in de Engelse traditie van detectives juist veel mensen acteren die in feite van een working class background zijn ipv de hogere klasse.
Maar wat vind jij wel belangrijk dan? Jij hebt op GL gestemd? Waarom?quote:Op donderdag 15 juni 2017 23:57 schreef Molurus het volgende:
[..]
De dreiging van aanslagen in Europa is dan ook echt veruit de minste van onze problemen. De frequentie van aanslagen is dusdanig dat het eenvoudig niet interessant is om ons er druk om te maken.
[..]
Nee hoor. Ik doe liever dingen voor de groep die wel zin hebben.
[..]
Je blijft maar stropoppen herhalen. Doe dat eens niet.
Asimov wel veel van gelezen: the foundation serie. Maar detectives zijn erg interessant, want wat doen zij? De waarheidsvinding. Wie doet dat nog meer? Doen we dat allemaal niet?quote:Op vrijdag 16 juni 2017 00:00 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik ben uberhaupt niet zo'n fan van detectives to be honest.Doe mij maar SF. Isaac Asimov is mijn held, Daneel Olivaw mijn favoriete personage.
Sociaal beleid, progressief (geef even aan als je niet weet wat dit woord betekent, want dan moet ik dat uitleggen), met z'n allen werken aan duurzaamheid, kansen creeren voor iedereen in de samenleving ongeacht achtergrond, zeg maar typisch de zaken die passen bij een linkse progressieve partij.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 00:01 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Maar wat vind jij wel belangrijk dan? Jij hebt op GL gestemd? Waarom?
Ik bedacht me dit pas nadat ik het schreef... de eerste paar boeken waarin Daneel Olivaw als personage voorkwam waren detectives. SF detectives, maar toch.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 00:03 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Asimov wel veel van gelezen: the foundation serie. Maar detectives zijn erg interessant, want wat doen zij? De waarheidsvinding. Wie doet dat nog meer? Doen we dat allemaal niet?
Ga er morgen op zoeken, heb er zelf ook wat aan toegevoegd:quote:Op vrijdag 16 juni 2017 00:08 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik bedacht me dit pas nadat ik het schreef... de eerste paar boeken waarin Daneel Olivaw als personage voorkwam waren detectives. SF detectives, maar toch.
Ik kan ze van harte aanbevelen als je van detectives houdt.
In Foundation komt Daneel Olivaw uiteindelijk ook voor, maar pas in de veel latere delen.
Maar goed... waarheidsvinding dus... dat lijkt me vooral een wetenschappelijke discipline. In verhaalvorm ook leuk om hypothetische vraagstukken helder neer te zetten. Maar de meeste detectiveverhalen hebben in mijn ogen iets... heel erg cliche's ofzo. Er is heel veel herhaling van dezelfde thema's en dezelfde vraagstukken. Dat is even leuk maar gaat dan toch vervelen.
quote:Overigens filosofisch gezien is het wel een Anglo-Amerikaans concept natuurlijk, omdat zij de waarheid eerder zien in empirie en Duitsers via Deutsch Idealismus, maw bevlogenheid en allerlei andere vreemde zaken, die bijv. in de jaren na WO1 weer leidden tot halfgare ideologieën In Dld..
Groenlinks is helemaal niet geïnteresseerd in de samenleving van Nederlanders. Waarom gebruik je dat begrip dan? Of betekent de samenleving voor jou elk mens op aarde?quote:Op vrijdag 16 juni 2017 00:04 schreef Molurus het volgende:
[..]
Sociaal beleid, progressief (geef even aan als je niet weet wat dit woord betekent, want dan moet ik dat uitleggen), met z'n allen werken aan duurzaamheid, kansen creeren voor iedereen in de samenleving ongeacht achtergrond, zeg maar typisch de zaken die passen bij een linkse progressieve partij.
Omdat wat je hier zegt eenvoudig onjuist is. Hoe vaak je dat ook herhaalt, er klopt geen bal van.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 00:10 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Groenlinks is helemaal niet geïnteresseerd in de samenleving van Nederlanders. Waarom gebruik je dat begrip dan?
Ik zal de zoektocht engiszins beperken voor je, Asimov heeft absurd veel geschreven namelijk.quote:
Sowieso is wat we 'wetenschapsfilosofie' noemen grotendeels het product van westerse filosofie als je het mij vraagt. Het kan zijn dat dat gekleurd is door mijn eigen westerse achtergrond, het blijft lastig om de sluier van Rawls te dragen.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 00:10 schreef Ryan3 het volgende:
heb er zelf ook wat aan toegevoegd:
Overigens filosofisch gezien is het wel een Anglo-Amerikaans concept natuurlijk, omdat zij de waarheid eerder zien in empirie en Duitsers via Deutsch Idealismus, maw bevlogenheid en allerlei andere vreemde zaken, die bijv. in de jaren na WO1 weer leidden tot halfgare ideologieën In Dld..
Als het hart van Klaver bij Nederlanders in Nederland ligt waarom heeft hij het dan 90% van de tijd over het klimaat en vluchtelingen? Waarom laat hij dan kabinetsdeelname aan zich voorbijgaan vanwege vluchtelingen?quote:Op vrijdag 16 juni 2017 00:11 schreef Molurus het volgende:
[..]
Omdat wat je hier zegt eenvoudig onjuist is. Hoe vaak je dat ook herhaalt, er klopt geen bal van.
Klimaat is voor ons allemaal belangrijk, dus ook voor Nederlanders. En als er iets asociaal en moreel verwerpelijk is dan is het wel de Turkije deal.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 00:17 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Als het hart van Klaver bij Nederlanders in Nederland ligt waarom heeft hij het dan 90% van de tijd over het klimaat en vluchtelingen? Waarom laat hij dan kabinetsdeelname aan zich voorbijgaan vanwege vluchtelingen?
Maar jij en Groenlinks geloven niet in natiestaten. Voor jou en Groenlinks is Nederlands slechts een stukje droge grond. Mocht de zeespiegel een stukje stijgen dan kunnen we toch een stukje naar het oosten verhuizen?quote:Op vrijdag 16 juni 2017 00:18 schreef Molurus het volgende:
[..]
Klimaat is voor ons allemaal belangrijk, dus ook voor Nederlanders. En als er iets asociaal en moreel verwerpelijk is dan is het wel de Turkije deal.
Incorrect. Je blijft maar stropoppen neerzetten, het begint wel vervelend te worden.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 00:22 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Maar jij en Groenlinks geloven niet in natiestaten. Voor jou en Groenlinks is Nederlands slechts een stukje droge grond.
Jij bent toch een man van de wetenschap? Als de aarde nou uit zichzelf op zou warmen, zou je dan ook maatregelen willen nemen? Zo niet, wat is voor jou het wezenlijke verschil tussen opwarming van de aarde door menselijke invloed en door natuurlijke invloed?quote:Op vrijdag 16 juni 2017 00:23 schreef Molurus het volgende:
[..]
Incorrect. Je blijft maar stropoppen neerzetten, het begint wel vervelend te worden.
Ik ben er wel weer even klaar mee.
Sociale zekerheid is voor mij ook een dingetje, maar het moet wat mij betreft een opvangnet zijn. Het moet niet zo zijn dat er nauwelijks een prikkel is om te gaan werken, dus het verschil tussen (uiteindelijke) bijstand en werk mag w.m.b. best wel 'duidelijk' zijn.quote:Op donderdag 15 juni 2017 23:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik ben onverholen links. En ik word ook steeds linkser. Sociale zekerheid is voor mij het belangrijkst.
Het wezenlijke verschil is de snelheid waarmee dat gebeurt en de impact die dat heeft op de leefomgeving van zowel mensen, dieren als planten. Op geologische schaal is een paar honderd jaar helemaal niets, en de veranderingen zijn behoorlijk destructief.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 00:25 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Jij bent toch een man van de wetenschap? Als de aarde nou uit zichzelf op zou warmen, zou je dan ook maatregelen willen nemen? Zo niet, wat is voor jou het wezenlijke verschil tussen opwarming van de aarde door menselijke invloed en door natuurlijke invloed?
Dat is een antifa-achtig standpunt.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 00:22 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Maar jij en Groenlinks geloven niet in natiestaten. Voor jou en Groenlinks is Nederlands slechts een stukje droge grond. Mocht de zeespiegel een stukje stijgen dan kunnen we toch een stukje naar het oosten verhuizen?
Deze huidige "ramp" is niks vergeleken met rampen uit het verleden. Altijd is het leven in overvloed teruggekomen, zelfs na de grootste natuurlijke vernietigingen. Blijft over een "ramp" voor mensen. Maar waar bestaat die "ramp" voor de mensheid dan uit? Sommige stukjes aarde zullen onleefbaarder worden, andere stukjes juist leefbaarder. Alle organismes op aarde schuiven een stukje naar links, naar rechts, omhoog of omlaag, net zoals ze/we al miljarden jaren doen. Big deal? Waarom dan zo hysterisch over het klimaat doen?quote:Op vrijdag 16 juni 2017 00:32 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het wezenlijke verschil is de snelheid waarmee dat gebeurt en de impact die dat heeft op de leefomgeving van zowel mensen, dieren als planten. Op geologische schaal is een paar honderd jaar helemaal niets, en de veranderingen zijn behoorlijk destructief.
Overigens lijken maatregelen mij in beide gevallen betrekkelijk zinloos. Laat niet weg dat het mij heel nuttig lijkt om van onze olieverslaving af te komen en zo veel mogelijk te streven naar duurzame energievoorziening. Maar of we de fossiele brandstoffen nou in 100 jaar of in 200 jaar opmaken maakt vrij weinig uit.
Amen.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 01:05 schreef FYazz het volgende:
Snap dat gebash op Klaver niet.
We hebben maanden gezeurd over die belachelijk miljarden verslindende Turkije-deal van onze duur verdiende belastingcenten. Een deal die alleen voor Erdogan goed is, die niet heeft gezorgd dat er geen bootjes meer in de EU aankomen en die indirect kinderarbeid steunt en mensenrechten schendt.
Nu zegt een politicus een keer dat hij niet nog zo'n deal wilt met onbetrouwbare regeringen en niet onze duur verdiende belastingcenten weg wilt geven aan corrupte regimes, hij houdt ook nog eens voet bij stuk, is het weer niet goed
De enige die nu realistisch is wordt weggezet als fantast...
quote:Op vrijdag 16 juni 2017 01:05 schreef FYazz het volgende:
Een deal die alleen voor Erdogan goed is, die niet heeft gezorgd dat er geen bootjes meer in de EU aankomen
De laatste was 65 miljoen jaar geleden. Dat zijn hele andere tijdschalen dan even in een paar honderd jaar de hele planeet verneuken.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 00:49 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Deze huidige "ramp" is niks vergeleken met rampen uit het verleden. Altijd is het leven in overvloed teruggekomen, zelfs na de grootste natuurlijke vernietigingen.
Ehm, ten eerste gaat dit niet alleen over mensen. Er wordt nu al gesproken over de 6e massaextinctie van dier- en plantsoorten. Migreren is voor het grootste deel daarvan helemaal geen optie.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 00:49 schreef Braindead2000 het volgende:
Blijft over een "ramp" voor mensen. Maar waar bestaat die "ramp" voor de mensheid dan uit? Sommige stukjes aarde zullen onleefbaarder worden, andere stukjes juist leefbaarder. Alle organismes op aarde schuiven een stukje naar links, naar rechts, omhoog of omlaag, net zoals ze/we al miljarden jaren doen. Big deal? Waarom dan zo hysterisch over het klimaat doen?
Dat is het ook.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 00:32 schreef Montagui het volgende:
[..]
Sociale zekerheid is voor mij ook een dingetje, maar het moet wat mij betreft een opvangnet zijn. Het moet niet zo zijn dat er nauwelijks een prikkel is om te gaan werken, dus het verschil tussen (uiteindelijke) bijstand en werk mag w.m.b. best wel 'duidelijk' zijn.
Die route wel ja.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 01:09 schreef Physsic het volgende:
[..]
De aankomst in van bootjes uit Turkije in Griekenland is significant afgenomen..
Het steunt natuurlijk geen kinderarbeid en schend ook mensenrechten niet, Erdogan moet zich aan de afspraken houden.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 01:05 schreef FYazz het volgende:
Snap dat gebash op Klaver niet.
We hebben maanden gezeurd over die belachelijk miljarden verslindende Turkije-deal van onze duur verdiende belastingcenten. Een deal die alleen voor Erdogan goed is, die niet heeft gezorgd dat er geen bootjes meer in de EU aankomen en die indirect kinderarbeid steunt en mensenrechten schendt.
Nu zegt een politicus een keer dat hij niet nog zo'n deal wilt met onbetrouwbare regeringen en niet onze duur verdiende belastingcenten weg wilt geven aan corrupte regimes, hij houdt ook nog eens voet bij stuk, is het weer niet goed
De enige die nu realistisch is wordt weggezet als fantast...
Een afspraak komt van twee kanten. We kunnen hier niet gaan zitten doen alsof we niet weten wat er in Turkije gebeurt.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 05:04 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Het steunt natuurlijk geen kinderarbeid en schend ook mensenrechten niet, Erdogan moet zich aan de afspraken houden.
Two wrongs don't make a right.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 05:04 schreef bedachtzaam het volgende:
Verder is het ook zo dat we allen ook massaal kinderarbeid steunen door lekker goedkoop te winkelen, made in China, Made in India.
Bovendien is kinderarbeid ook niet ongewoon in Afrika en het Midden-Oosten.
Punt is dat 90 procent wat uit Afrika in bootjes komt geen oorlogsvluchteling is.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 08:51 schreef Molurus het volgende:
[..]
Een afspraak komt van twee kanten. We kunnen hier niet gaan zitten doen alsof we niet weten wat er in Turkije gebeurt.
[..]
Two wrongs don't make a right.
Ik denk niet dat iemand betwist dat dit onderscheid gemaakt moet worden, ook Klaver niet.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 08:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Punt is dat 90 procent wat uit Afrika in bootjes komt geen oorlogsvluchteling is.
Er moet een praktische oplossing komen om die 90 procent zo snel mogelijk te filteren (eigenlijk is het andersom, je moet die 10 procent of minder echte oorlogsvluchteling filteren) en de rest terug te sturen. Al dan niet door sancties op te leggen aan landen die geen mensen willen terugnemen.
Deze brief had in principe afkomstig kunnen zijn van elke andere fractieleider. En het zijn wat mij betreft uitstekende redenen om niet met PVV te willen regeren.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 09:07 schreef agter het volgende:
Waarom de VVD niet met de PVV kan:
[ link | afbeelding ]
Goede brief. Wilders radicaliseertquote:Op vrijdag 16 juni 2017 09:07 schreef agter het volgende:
Waarom de VVD niet met de PVV kan:
[ link | afbeelding ]
Volledig mee eens.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 09:27 schreef Molurus het volgende:
[..]
Deze brief had in principe afkomstig kunnen zijn van elke andere fractieleider. En het zijn wat mij betreft uitstekende redenen om niet met PVV te willen regeren.
Eerlijk gezegd vind ik hem opvallend stil de laatste tijd. De maatschappelijke verontwaardiging over kutmarokkanen en kopvoddentax zijn toch al weer behoorlijk oud nieuws.quote:
Het is een goede brief, maar als hij niet met de PVV wil zal hij meer concessies moeten doen om met linkse partijen te kunnen regeren. Of hij moet genoegen nemen met oppositie.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 09:27 schreef Molurus het volgende:
[..]
Deze brief had in principe afkomstig kunnen zijn van elke andere fractieleider. En het zijn wat mij betreft uitstekende redenen om niet met PVV te willen regeren.
Hij is bewust rustig nu. Hij wil gewoon heel graag om tafel en nieuwe controversiële uitspraken helpen hem dan niet.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 09:40 schreef Molurus het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vind ik hem opvallend stil de laatste tijd. De maatschappelijke verontwaardiging over kutmarokkanen en kopvoddentax zijn toch al weer behoorlijk oud nieuws.
Persoonlijk heb ik me veel meer gestoord aan de uitspraken van Buma in de aanloop naar deze verkiezingen. Maar kennelijk zijn we zo gewend geraakt aan zulke kreten dat het ons niet eens meer stoort. Het lijkt voor Rutte in elk geval geen enkele belemmering.
Wilders wil helemaal niet meeregeren.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 11:05 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Hij is bewust rustig nu. Hij wil gewoon heel graag om tafel en nieuwe controversiële uitspraken helpen hem dan niet.
Dat zeg ik toch ook nergens?quote:Op vrijdag 16 juni 2017 11:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wilders wil helemaal niet meeregeren.
Klopt. Er wordt hier vaak gezegd dat Klaver zijn hand overspeeld heeft, maar die kritiek lijkt me eerder van toepassing op Rutte.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 11:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het is een goede brief, maar als hij niet met de PVV wil zal hij meer concessies moeten doen om met linkse partijen te kunnen regeren. Of hij moet genoegen nemen met oppositie.
De EU houdt zich aan de afspraak, het kan zomaar zijn dat Erdogan zich ook netjes aan de afspraken houdt en de kinderen onderwijs genieten bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 08:51 schreef Molurus het volgende:
[..]
Een afspraak komt van twee kanten. We kunnen hier niet gaan zitten doen alsof we niet weten wat er in Turkije gebeurt.
[..]
Two wrongs don't make a right.
Onzin. VVD, CDA en D66 conformeren zich aan afspraken waar heel Europa zich zo'n beetje in kan vinden, van links tot rechts. Klaver eist meer, dat kun je niet bij Rutte neerleggen.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 11:17 schreef Molurus het volgende:
[..]
Klopt. Er wordt hier vaak gezegd dat Klaver zijn hand overspeeld heeft, maar die kritiek lijkt me eerder van toepassing op Rutte.
We weten dat dat laatste feitelijk niet het geval is. Persoonlijk vind ik het trouwens behoorlijk naïef om te denken dat dat goed had kunnen aflopen, maar de EU houdt zich - uit gemakzucht - van de domme.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 11:26 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
De EU houdt zich aan de afspraak, het kan zomaar zijn dat Erdogan zich ook netjes aan de afspraken houdt en de kinderen onderwijs genieten bijvoorbeeld.
Op het moment dat dat onderdeel wordt van onze afspraken met Turkije wordt dat wel degelijk onze verantwoordelijkheid. Daarom moeten we dat soort deals niet sluiten.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 11:26 schreef bedachtzaam het volgende:
Dat kinderen daar werken weten we al vele jaren natuurlijk, maar wie zijn wij om te bepalen wat er in Turkije gebeurt?
Wiens probleem is het eigenlijk? Want we doen hier allemaal alsof het ons probleem is, maar dat is het gewoon niet.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 11:29 schreef Molurus het volgende:
[..]
We weten dat dat laatste feitelijk niet het geval is. Persoonlijk vind ik het trouwens behoorlijk naïef om te denken dat goed had kunnen aflopen, maar de EU houdt zich - uit gemakzucht - van de domme.
[..]
Op het moment dat dat onderdeel wordt van onze afspraken met Turkije wordt dat wel degelijk onze verantwoordelijkheid. Daarom moeten we dat soort deals niet sluiten.
En het idee dat dat wel goed zou kunnen aflopen als we zulke deals sluiten met, zeg, Libië is al helemaal lachwekkend.
Ze kunnen natuurlijk ook erkennen dat Nederland helemaal niks te zeggen heeft, en dat ons kabinet niet meer is dan een toneelstukje. Daar maak je ook vrienden mee onder het electoraat.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 11:27 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Onzin. VVD, CDA en D66 conformeren zich aan afspraken waar heel Europa zich zo'n beetje in kan vinden, van links tot rechts. Klaver eist meer, dat kun je niet bij Rutte neerleggen.
Waar hebben we die Turkije deal dan uberhaupt voor nodig?quote:Op vrijdag 16 juni 2017 11:31 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Wiens probleem is het eigenlijk? Want we doen hier allemaal alsof het ons probleem is, maar dat is het gewoon niet.
Dat verandert niets aan de situatie zoals ik die schetste. Europa is een gegeven, hoe je er mee omgaat maakt het verschil.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 11:31 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ze kunnen natuurlijk ook erkennen dat Nederland helemaal niks te zeggen heeft, en dat ons kabinet niet meer is dan een toneelstukje. Daar maak je ook vrienden mee onder het electoraat.
Maar het is geen onderdeel van de afspraken met Turkije.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 11:29 schreef Molurus het volgende:
[..]
We weten dat dat laatste feitelijk niet het geval is. Persoonlijk vind ik het trouwens behoorlijk naïef om te denken dat dat goed had kunnen aflopen, maar de EU houdt zich - uit gemakzucht - van de domme.
[..]
Op het moment dat dat onderdeel wordt van onze afspraken met Turkije wordt dat wel degelijk onze verantwoordelijkheid. Daarom moeten we dat soort deals niet sluiten.
En het idee dat dat wel goed zou kunnen aflopen als we zulke deals sluiten met, zeg, Libië is al helemaal lachwekkend.
Die hebben we niet nodig. Uiteindelijk is dat ook een compromis omdat er te laf zijn om te doen wat echt nodig is.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 11:32 schreef Molurus het volgende:
[..]
Waar hebben we die Turkije deal dan uberhaupt voor nodig?
Hm, wat is echt nodig?quote:Op vrijdag 16 juni 2017 11:34 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Die hebben we niet nodig. Uiteindelijk is dat ook een compromis omdat er te laf zijn om te doen wat echt nodig is.
Als je weet dat dat het resultaat gaat zijn wel. En dat weten we.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 11:34 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Maar het is geen onderdeel van de afspraken met Turkije.
Zorgen dat 90% van de 'vluchtende' mensen in hun eigen regio blijven. Oppikken op zee en terugbrengen. Echte vluchtelingen opvangen in de regio, de rest terugsturen naar eigen land. Kampen en beoordeling in beheer van de VN en betalen uit ontwikkelingshulp gelden.quote:
Dat is normaal in die landen, kunnen wij niet goed vinden maar wie zijn wij om te zeggen wat wel goed en niet goed is?quote:Op vrijdag 16 juni 2017 11:37 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als je weet dat dat het resultaat gaat zijn wel. En dat weten we.
Wat stel je je hier nu eigenlijk bij voor? Dat de VN kampen gaat inrichten in Turkije en Syrië om de asielprocedures daar ter plekke te gaan uitvoeren?quote:Op vrijdag 16 juni 2017 11:39 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Zorgen dat 90% van de 'vluchtende' mensen in hun eigen regio blijven. Oppikken op zee en terugbrengen. Echte vluchtelingen opvangen in de regio, de rest terugsturen naar eigen land. Kampen en beoordeling in beheer van de VN en betalen uit ontwikkelingshulp gelden.
Motieven voor migratie en cultuur zijn twee totaal verschillende dingen. Zeg je nu dat we oorlogsvluchtelingen moeten gaan scheiden op basis van cultuur?quote:Op vrijdag 16 juni 2017 11:39 schreef BadderHaring het volgende:
Ophouden met import van economische vluchtelingen. Erkennen dat het verschil in cultuur gewoon te groot is voor een succesvolle integratie op dit moment.
Daar hebben we inderdaad niets over te zeggen. Maar in dat geval kunnen we beter geen afspraken maken met zulke landen. Jij maakt toch ook geen afspraken met mensen waarvan je weet dat zij hun kant van de deal niet nakomen?quote:Op vrijdag 16 juni 2017 11:40 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dat is normaal in die landen, kunnen wij niet goed vinden maar wie zijn wij om te zeggen wat wel goed en niet goed is?
Dit is gewoon je eigen verantwoordelijkheid ontkennen. Erg slap.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 11:40 schreef bedachtzaam het volgende:
We hebben in de afspraken echter vastgelegd dat er degelijke opvang is en onderwijs.
Er is geen degelijke opvang en onderwijs?quote:Op vrijdag 16 juni 2017 11:43 schreef Molurus het volgende:
[..]
Daar hebben we inderdaad niets over te zeggen. Maar in dat geval kunnen we beter geen afspraken maken met zulke landen. Jij maakt toch ook geen afspraken met mensen waarvan je weet dat zij hun kant van de deal niet nakomen?
[..]
Dit is gewoon je eigen verantwoordelijkheid ontkennen. Erg slap.
Dat zeg ik ja. Uiteindelijk veel goedkoper.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 11:41 schreef Molurus het volgende:
[..]
Wat stel je je hier nu eigenlijk bij voor? Dat de VN kampen gaat inrichten in Turkije en Syrië om de asielprocedures daar ter plekke te gaan uitvoeren?
In de praktijk niet nodig. Overal waar het op dit moment oorlog is en waar vluchtelingen vandaan komen, is de cultuur niet compatibel gebleken met de onze. Uiteindelijk verliest iedereen daar bij.quote:Motieven voor migratie en cultuur zijn twee totaal verschillende dingen. Zeg je nu dat we oorlogsvluchtelingen moeten gaan scheiden op basis van cultuur?
Ik zou nog een uitzondering willen maken voor de kleine christelijke minderheden die nog kans hebben gezien te overleven in die apelanden.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 11:46 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Dat zeg ik ja. Uiteindelijk veel goedkoper.
[..]
In de praktijk niet nodig. Overal waar het op dit moment oorlog is en waar vluchtelingen vandaan komen, is de cultuur niet compatibel gebleken met de onze. Uiteindelijk verliest iedereen daar bij.
In theorie wel. In de praktijk is dan ineens iedereen 'Christen'.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 11:52 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ik zou nog een uitzondering willen maken voor de kleine christelijke minderheden die nog kans hebben gezien te overleven in die apelanden.
Kinderen van vluchtelingen werken nu in kledingfabrieken. Met onze goedkeuring, want hoewel we iets anders hebben afgesproken is dat "niet onze verantwoordelijkheid".quote:Op vrijdag 16 juni 2017 11:46 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Er is geen degelijke opvang en onderwijs?
Ja, alleen wel compleet utopisch.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 11:46 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Economische of oorlogsvluchtelingen, lijkt mij toch wel de hamvraag.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 12:50 schreef Molurus het volgende:
[..]
Kinderen van vluchtelingen werken nu in kledingfabrieken.
Turkije heeft totaal het geld niet om het te betalen en een slecht geschiedenis met toezeggingen van noodhulp van de VN en EU, lees nooit ontvangen.quote:
Oorlogsvluchtelingen.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 12:59 schreef john2406 het volgende:
[..]
Economische of oorlogsvluchtelingen, lijkt mij toch wel de hamvraag.
Jasper Kuiper, adjunct-directeur VluchtelingenWerk Nederlandquote:Zulke deals worden gesloten met zogeheten ‘veilige derde landen’. Landen waar een vluchteling doorheen reist op weg naar Europa en waar hij ook veilig asiel kan aanvragen. Europa betaalt volgens de EU-Turkije-deal nu mee aan de asielopvang in Turkije en neemt kwetsbare vluchtelingen over. Op papier goed, maar in de praktijk zien we Syrische kinderen in Turkse kledingfabrieken werken, terwijl was afgesproken dat ze onderwijs zouden krijgen. Hoe zal dat gaan in een land als Libië, wie gaat straks toezicht houden op de uitvoering van een deal met dat land? Zolang er geen afspraken gemaakt worden over mensenrechten, moet je zo'n deal niet sluiten.
Dat is de verantwoordelijkheid van Turkije.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 13:07 schreef Molurus het volgende:
[..]
Oorlogsvluchtelingen.
[..]
Jasper Kuiper, adjunct-directeur VluchtelingenWerk Nederland
Bron: Trouw
quote:Op vrijdag 16 juni 2017 13:09 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Dat is de verantwoordelijkheid van Turkije.
quote:Op vrijdag 16 juni 2017 12:50 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het is een beetje alsof je een bedrijf inhuurt om netjes afval voor jou te verwerken, dat bedrijf dat afval gewoon in de sloot gooit en je vervolgens zegt "dat is niet mijn verantwoordelijkheid.. ik ben tenminste van mijn afval af".
Ik hoop dat je ziet dat dat niet deugt.
Is of wordt gebruikt?quote:Op vrijdag 16 juni 2017 11:46 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Er is geen degelijke opvang en onderwijs?
Zetten ze toch gewoon asielzoekers in die hotels.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 13:09 schreef john2406 het volgende:
http://925.nl/archief/201(...)d-hotels-staan-leeg/
Wat een ongefundeerde praat zeg.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 11:46 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
[..]
In de praktijk niet nodig. Overal waar het op dit moment oorlog is en waar vluchtelingen vandaan komen, is de cultuur niet compatibel gebleken met de onze. Uiteindelijk verliest iedereen daar bij.
Hier staan genoeg kantoorgebouwen leeg, daar dan ook maar?quote:Op vrijdag 16 juni 2017 13:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zetten ze toch gewoon asielzoekers in die hotels.
Hier is de opvang van asielzoekers wel wat beter geregeld dan in de Turkse opvangkampen. Maar als ze die hotels dus toch leeg hebben staan.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 13:15 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hier staan genoeg kantoorgebouwen leeg, daar dan ook maar?
Dan bestem jij wel even voor hun wat ze erin te plaatsen hebben?quote:Op vrijdag 16 juni 2017 13:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hier is de opvang van asielzoekers wel wat beter geregeld dan in de Turkse opvangkampen. Maar als ze die hotels dus toch leeg hebben staan.
Nee hoor. Ik geef alleen maar aan dat er best wel meer mogelijkheden zijn in Turkije dan vieze tentenkampen. Aangezien iedereen altijd zo loopt te zeuren over de vermeend erbarmelijke omstandigheden daar.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 13:20 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dan bestem jij wel even voor hun wat ze erin te plaatsen hebben?
Nou zeuren, als economische zit ik er helemaal niet mee, echter oorlogsvluchteling?quote:Op vrijdag 16 juni 2017 13:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik geef alleen maar aan dat er best wel meer mogelijkheden zijn in Turkije dan vieze tentenkampen. Aangezien iedereen altijd zo loopt te zeuren over de vermeend erbarmelijke omstandigheden daar.
Yep. Het onderwijs in het Syrië van voor de oorlog schijnt best wel heel goed te zijn geweest. Niet alle landen in die regio zijn primitieve theocratieen.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 13:14 schreef FYazz het volgende:
[..]
Wat een ongefundeerde praat zeg.
Weet je sowieso wel iets van de Syrische cultuur bijvoorbeeld?
Van het gegeven dat deze cultuur zich o.a. kenmerkt door bouwkunst, danskunsten en ondernemersgeest. Iets waar we in NL ook om bekend staan.
Of de leergierigheid en bescheidenheid van de mensen zelf.
Iets wat wij als Nederlanders ook herkennen.
Het kernprobleem is natuurlijk dat we afspraken hebben gemaakt met Turkije die Turkije niet nakomt.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 13:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik geef alleen maar aan dat er best wel meer mogelijkheden zijn in Turkije dan vieze tentenkampen. Aangezien iedereen altijd zo loopt te zeuren over de vermeend erbarmelijke omstandigheden daar.
Hebben deze dan al de vergoeding ervan ontvangen?quote:Op vrijdag 16 juni 2017 13:37 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het kernprobleem is natuurlijk dat we afspraken hebben gemaakt met Turkije die Turkije niet nakomt.
De deal gaat verder dan "wij geven Turkije een zak geld om onze grenzen te bewaken". Daar zitten allerlei voorwaarden aan, en zonder die voorwaarden zou de Turkije deal helemaal niet bestaan. Degelijke opvang en onderwijs voor kinderen van vluchtelingen zijn essentiële voorwaarden waaraan niet wordt voldaan.
"Tot nu toe is 677 miljoen euro van de 3 miljard overgemaakt."quote:Op vrijdag 16 juni 2017 13:38 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hebben deze dan al de vergoeding ervan ontvangen?
Dus voor hoeveel procent behoeven ze aan de voorwaardes dan te voldoen?quote:Op vrijdag 16 juni 2017 13:41 schreef Molurus het volgende:
[..]
"Tot nu toe is 677 miljoen euro van de 3 miljard overgemaakt."
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ije-5788709-a1537311
100%.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 13:42 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dus voor hoeveel procent behoeven ze aan de voorwaardes dan te voldoen?
Nee en waarom niet? Iedereen kent dat verhaal met de kauwgumballen wel denk ik.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 13:15 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hier staan genoeg kantoorgebouwen leeg, daar dan ook maar?
100% natuurlijk.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 13:42 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dus voor hoeveel procent behoeven ze aan de voorwaardes dan te voldoen?
Het bedrijf gooit het afval niet in de sloot. Ze gaan in Turkije net zo om met Syriërs zoals ze met Koerden, niet-AKP'ers en andere vijanden van Erdolf omgaan. Dat is hun manier. Wie zijn wij om daarover te oordelen?quote:
Omdat wij daar afspraken over hebben gemaakt die voor ons essentieel zijn. Zonder die afspraken zou die hele Turkije deal niet bestaan.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 13:52 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Het bedrijf gooit het afval niet in de sloot. Ze gaan in Turkije net zo om met Syriërs zoals ze met Koerden, niet-AKP'ers en andere vijanden van Erdolf omgaan. Dat is hun manier. Wie zijn wij om daarover te oordelen?
Dat is een hele andere stroom en zijn ook andere migranten. De enkele Syriërs die daar tussen zaten zijn grotendeels Syriërs die al jaren in Libië woonden.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 04:57 schreef FYazz het volgende:
[..]
Die route wel ja.
Ze gaan nu vanuit Libië of Tunesië naar Italië, omdat ze in Turkije geen onderdak krijgen of zelfs aan de grens worden weggestuurd.
Zijn genoeg docu's, artikelen en rapporten over te vinden. Dan zie je wat het echte effect is van de Turkijedeal.
Gelukkig dachten de Canadezen er in 1940-1945 anders over...quote:Op vrijdag 16 juni 2017 13:52 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Het bedrijf gooit het afval niet in de sloot. Ze gaan in Turkije net zo om met Syriërs zoals ze met Koerden, niet-AKP'ers en andere vijanden van Erdolf omgaan. Dat is hun manier. Wie zijn wij om daarover te oordelen?
Turkije is bagger, het MO is bagger. Niet onze verantwoordelijkheid.
quote:Op vrijdag 16 juni 2017 14:04 schreef Physsic het volgende:
[..]
Dat is een hele andere stroom en zijn ook andere migranten. De enkele Syriërs die daar tussen zaten zijn grotendeels Syriërs die al jaren in Libië woonden.
Er is helemaal niemand die dacht dat de stroom vanuit Libië zou stoppen met de Turkijedeal.
De Canadezen dachten er helemaal niet anders over. Die hebben het MO mooi links laten liggen.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 14:07 schreef FYazz het volgende:
[..]
Gelukkig dachten de Canadezen er in 1940-1945 anders over...
Dacht ook dat wij hadden afgesproken (gezworen zelfs) met elkaar dat we dergelijke praktijken nooit meer zouden laten gebeuren.
De praktijken in Syrië, de concentratiekampen, de gifgasaanvallen, de executies etc.
Een half miljoen doden.
Tja, want cultuur maakt of het erg is of je wordt vergast of nietquote:Op vrijdag 16 juni 2017 14:22 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
De Canadezen dachten er helemaal niet anders over. Die hebben het MO mooi links laten liggen.
Dat ze hun culturele evenbeeld in Europa wel wilden bevrijden is nogal wiedes. Lastig concept, ik snap het.
Nee, niet met onze goedkeuring, het is geen onderdeel in het akkoord.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 12:50 schreef Molurus het volgende:
[..]
Kinderen van vluchtelingen werken nu in kledingfabrieken. Met onze goedkeuring, want hoewel we iets anders hebben afgesproken is dat "niet onze verantwoordelijkheid".
Het is een beetje alsof je een bedrijf inhuurt om netjes afval voor jou te verwerken, dat bedrijf dat afval gewoon in de sloot gooit en je vervolgens zegt "dat is niet mijn verantwoordelijkheid.. ik ben tenminste van mijn afval af".
Ik hoop dat je ziet dat dat niet deugt.
Ook Turkije moet zich gewoon houden aan de internationaal geldende mens- en kinderrechten. Heeft niets met maatstaf te maken, maar met wetgeving.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 14:30 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Nee, niet met onze goedkeuring, het is geen onderdeel in het akkoord.
Het lijkt me ook niet dat ze naar fabriek 15 zijn geschopt.
Dat het daar anders gaat in tegenstelling tot hier in onze bubbel mag geen maatstaf zijn.
Die mensen zijn totaal niet inpasbaar in onze liberale samenleving en cultuur. Het is daarom beter dat ze zo dicht bij hun thuisland worden opgevangen. Dit kost ons een schijntje vergeleken met de kosten die later ontstaan.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 14:42 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ook Turkije moet zich gewoon houden aan de internationaal geldende mens- en kinderrechten. Heeft niets met maatstaf te maken, maar met wetgeving.
Het is gewoon zo krom als het maar kan zijn.
De EU geeft een land, die op grote schaal mensenrechten schendt en zelf in oorlog is met bepaalde bevolkingsgroepen, geld om mensen die gevlucht zijn voor oorlog en mensenrecht schendende praktijken op te vangen. Koekoek![]()
En dat allemaal omdat wij die mensen niet in Europa willen hebben, want dat kost ons geld en gedoe, terwijl het ons nu nog meer geld kost en nog veel meer gedoe oplevert.
En we hebben ook nog eens minder controle op het proces, want Turkije, blijkt geheel onverwachts, toch niet zo'n fijne samenwerkingspartner te zijn...
Het akkoord werd gesloten voordat de zogenaamde staatsgreep in Turkije plaats had.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 14:42 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ook Turkije moet zich gewoon houden aan de internationaal geldende mens- en kinderrechten. Heeft niets met maatstaf te maken, maar met wetgeving.
Het is gewoon zo krom als het maar kan zijn.
De EU geeft een land, die op grote schaal mensenrechten schendt en zelf in oorlog is met bepaalde bevolkingsgroepen, geld om mensen die gevlucht zijn voor oorlog en mensenrecht schendende praktijken op te vangen. Koekoek![]()
En dat allemaal omdat wij die mensen niet in Europa willen hebben, want dat kost ons geld en gedoe, terwijl het ons nu nog meer geld kost en nog veel meer gedoe oplevert.
En we hebben ook nog eens minder controle op het proces, want samenwerken met Turkije, blijkt geheel onverwachts, toch niet zo'n fijne samenwerkingspartner te zijn...
Misschien is Wilders ondertussen bijgedraaid en in tegenstelling tot anderen wel open voor compromis. Ook hij begrijpt dat het em anders niet gaat worden.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 15:21 schreef Molurus het volgende:
Wat trouwens ook wel komisch is is dat PVV altijd fel tegen die Turkije deal is geweest. Dus dat is nog een extra reden waarom een samenwerking VVD-CDA-PVV helemaal niet plausibel is.
Ik vind dit altijd zo mooi hè.. bij de ene partij is het kiezersbedrog. En bij de andere partij is het bijdraaien.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 15:23 schreef ems. het volgende:
[..]
Misschien is Wilders ondertussen bijgedraaid en in tegenstelling tot anderen wel open voor compromis. Ook hij begrijpt dat het em anders niet gaat worden.
Euh, wat? Volgens mij haal je wat meningen door elkaar.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 15:24 schreef agter het volgende:
[..]
Ik vind dit altijd zo mooi hè.. bij de ene partij is het kiezersbedrog. En bij de andere partij is het bijdraaien.
Dat lijkt me heel sterk. Maar mocht dat het geval zijn dan is het met het kleine beetje geloofwaardigheid dat hij eventueel nog over heeft ook gedaan.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 15:23 schreef ems. het volgende:
[..]
Misschien is Wilders ondertussen bijgedraaid en in tegenstelling tot anderen wel open voor compromis. Ook hij begrijpt dat het em anders niet gaat worden.
Oh, ik had het niet over jou persoonlijk.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 15:25 schreef ems. het volgende:
[..]
Euh, wat? Volgens mij haal je wat meningen door elkaar.
Maar het gaat niet gebeuren, de PVV is over een paar jaar goed en wel verdwenen.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 15:30 schreef agter het volgende:
[..]
Oh, ik had het niet over jou persoonlijk.
Ik ken je standpunten ook niet.
Maar het valt me wel op, op fok.
Wilders heeft voor de verkiezingen duidelijk aangegeven dat hij niet met Rutte gaat regeren.
In meerdere topics lees ik 'hij is misschien bijgedraaid' en 'de soep wordt niet zo heet gegeten' bla bla.
Maar het is gewoon je verkiezingsbelofte verbreken, je kiezers niet serieus nemen, als hij nu opeens wel met Rutte gaat regeren.
Iets wat dezelfde mensen andere partijen direct kwalijk nemen.
FvD denk je?quote:Op vrijdag 16 juni 2017 15:31 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Maar het gaat niet gebeuren, de PVV is over een paar jaar goed en wel verdwenen.
Het electoraat van Wilders slikt dat prima hoor.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 15:28 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat lijkt me heel sterk. Maar mocht dat het geval zijn dan is het met het kleine beetje geloofwaardigheid dat hij eventueel nog over heeft ook gedaan.
Inderdaad.quote:
Denk dat ze wel in elkaars vijver aan het vissen zijn.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 15:38 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Het electoraat van Wilders slikt dat prima hoor.
Maar nee. Gaat niet gebeuren. Als FvD het de komende jaren goed doet, dan zou die partij zomaar eens in het kabinet hierna kunnen zitten.
Ik denk dat (mits FvD inderdaad succesvol wordt) het met twee Kamerverkiezingen afgelopen is met de PVV. Want waarom zouden mensen op die hopeloze schreeuwonzin stemmen als er een serieuze partij is die exact dezelfde politieke richting heeft?quote:Op vrijdag 16 juni 2017 15:39 schreef agter het volgende:
[..]
Denk dat ze wel in elkaars vijver aan het vissen zijn.
Heb je straks 2 partijen met ieder 10 zetels.
Neem jij FvD serieus dan?quote:Op vrijdag 16 juni 2017 15:42 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik denk dat (mits FvD inderdaad succesvol wordt) het met twee Kamerverkiezingen afgelopen is met de PVV. Want waarom zouden mensen op die hopeloze schreeuwonzin stemmen als er een serieuze partij is die exact dezelfde politieke richting heeft?
Ze nemen zichzelf tenminste serieus he. Dat is al veel meer dan het PVV-team.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 15:51 schreef Molurus het volgende:
[..]
Neem jij FvD serieus dan?
Ok, het is ook weer niet zo'n verzameling clowns als de PVV... maar om het nou een serieuze partij te noemen gaat me ook wat ver.
Twee intelligente mensen aan het roer en een redelijk sterk groeiende partijorganisatie. Ik denk wel dat FvD de potentie heeft om een serieuze partij te worden. Dat ze in idioterie geloven doet daar niets aan af. Dat doen de SGP en de CU tenslotte ook en ook dat zijn serieuze partijen.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 15:51 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ok, het is ook weer niet zo'n verzameling clowns als de PVV... maar om het nou een serieuze partij te noemen gaat me ook wat ver.
Ze zijn flink bezig in den lande.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 15:54 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Twee intelligente mensen aan het roer en een redelijk sterk groeiende partijorganisatie. Ik denk wel dat FvD de potentie heeft om een serieuze partij te worden. Dat ze in idioterie geloven doet daar niets aan af. Dat doen de SGP en de CU tenslotte ook en ook dat zijn serieuze partijen.
De vraag is of het boeltje overeind blijft zo gauw de organisatie wordt gedragen door meer dan twee personen. Dat is vaak het manco van populistische partijen: men moet het meestal hebben van een charismatische leider die alles voor het zeggen heeft. Het is niet voor niks dat Wilders ook binnen zijn eigen partij geen enkele tegenspraak duldt.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 15:54 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Twee intelligente mensen aan het roer en een redelijk sterk groeiende partijorganisatie. Ik denk wel dat FvD de potentie heeft om een serieuze partij te worden. Dat ze in idioterie geloven doet daar niets aan af. Dat doen de SGP en de CU tenslotte ook en ook dat zijn serieuze partijen.
Goede post. Correcte observatie.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 15:30 schreef agter het volgende:
[..]
Maar het valt me wel op, op fok.
Wilders heeft voor de verkiezingen duidelijk aangegeven dat hij niet met Rutte gaat regeren.
In meerdere topics lees ik 'hij is misschien bijgedraaid' en 'de soep wordt niet zo heet gegeten' bla bla.
Maar het is gewoon je verkiezingsbelofte verbreken, je kiezers niet serieus nemen, als hij nu opeens wel met Rutte gaat regeren.
Zeker, maar het uitgangspunt is veel sterker dan dat van de PVV. Bovendien isoleren ze zichzelf niet.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 15:59 schreef Molurus het volgende:
[..]
De vraag is of het boeltje overeind blijft zo gauw de organisatie wordt gedragen door meer dan 2 personen. Dat is vaak het manco van populistische partijen: men moet het meestal hebben van een charismatische leider die alles voor het zeggen heeft. Het is niet voor niks dat Wilders ook binnen zijn eigen partij geen enkele tegenspraak duldt.
Als FvD uiteindelijk blijkt te bestaan zonder volledig op die twee te leunen dan zou er op zich een echte partij uit kunnen ontstaan. Maar dat moet nog wel blijken natuurlijk.
Daar verschillen de meningen over gelukkig. Wilders heeft eerder ook al een Klaver gepulled dus wat dat betreft ben ik sceptisch maar allicht heeft de man van z'n fouten geleerd.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 15:28 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat lijkt me heel sterk. Maar mocht dat het geval zijn dan is het met het kleine beetje geloofwaardigheid dat hij eventueel nog over heeft ook gedaan.
Mijn standpunt is dat ik teleurgesteld ben in groenlinks. Wat ik van andere partijen denk doet in deze niet echt ter zake denk ikquote:Op vrijdag 16 juni 2017 15:30 schreef agter het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik daar niets mis mee. Water bij de wijn is nou eenmaal onderdeel van het logge apparaat dat democratie heet. Ik vind het niet meer dan logisch dat bepaalde 'beloftes' niet ingelost worden.quote:Maar het valt me wel op, op fok.
Neem jij de SP serieus? Neem jij GL nog serieus?quote:
GL zeker, SP iets minder maar nog steeds een echte partij.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 16:41 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Neem jij de SP serieus? Neem jij GL nog serieus?
Het gaat wel iets verder dan Wilders die ineens de Turkije deal omarmt... die deal is namelijk gesloten, niet door Nederland, maar door de EU. Dus moet hij dan en passant ook nog de EU even omarmen.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 16:48 schreef Fir3fly het volgende:
Alsof Wilders ook maar iets geeft om 'verkiezingsbeloftes'. Zijn fans boeien het ook niet, zo gauw Wilders een draai maakt staan soldaatjes als Elzies klaar om het allemaal recht te lullen.
Met de achterban van Wilders is niets te gekquote:Op vrijdag 16 juni 2017 16:52 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het gaat wel iets verder dan Wilders die ineens de Turkije deal omarmt... die deal is namelijk gesloten, niet door Nederland, maar door de EU. Dus moet hij dan en passant ook nog de EU even omarmen.
Daarmee gooit hij wel ongeveer alles dat hij in de laatste 10 jaar heeft geroepen overboord.
Kan hoor... maar ik denk dat zelfs zijn achterban niet *zo* dom is.
Zou jij vroeger de VVD serieus genomen hebben?quote:Op vrijdag 16 juni 2017 15:51 schreef Molurus het volgende:
[..]
Natuurlijk. En wellicht dat FvD de potentie heeft om een volwassen partij te worden. Maar zoals gezegd... dat is nog niet gebeurd. Laten we ook niet op de feiten vooruit lopen.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 16:57 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zou jij vroeger de VVD serieus genomen hebben?
Iedere partij is ooit ergens begonnen toch.
Anti EU of hoe de EU op het moment draaien doet of werkt?quote:Op vrijdag 16 juni 2017 17:13 schreef habitue het volgende:
FvD gaat groot worden, er zijn zeker een aantal standpunten waar ik me volledig in kan vinden, echter veel ook niet. Vooral dat anti EU geluid spreekt me niet aan en dat is toch wel een stokpaardje van Baudet.
De formatie-discussie gaat niet over economische vluchtelingen...quote:Op vrijdag 16 juni 2017 14:59 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Het akkoord werd gesloten voordat de zogenaamde staatsgreep in Turkije plaats had.
Wat we niet willen is dat de EU kaboem doet door de ongecontroleerde instroom van economische immigranten, bovendien willen we ook niet dat Achmed de terrorist meelift en hier zijn vestje met zichzelf laat exploderen of met een paar maatjes hun magazijnen leegschiet op ons.
De echte vluchtelingen zijn uit de oorlog en opgevangen wat het hele doel is achter het akkoord, economische immigranten zullen andere routes gaan zoeken en dat betekent dat de toestroom naar Turkije ook flink verminderd is.
Als straks ook een deal gesloten is met een veilig land in Noord Afrika, dan hebben we bereikt dat de ongecontroleerde toestroom van economische immigranten en daarmee het verdienmodel van mensensmokkelaars gestopt is.
De oorlog in Syrië kan volgend jaar of misschien wel eind dit jaar over zijn, de akkoorden blijven dan wellicht zorgen voor gecontroleerde immigratie.
https://www.theguardian.c(...)ibya-seems-authenticquote:UN 'deeply concerned' at migrants allegedly held for ransom in Libya
The United Nations migration agency expressed deep concern for around 260 Somali and Ethiopian migrants allegedly held and mistreated by criminal gangs in Libya, saying it believed that a harrowing video of them posted on social media was authentic.
The International Organization for Migration said a video posted on Facebook earlier this month showed “abused Somalis and Ethiopians … huddled fearfully in a concrete room”.
The IOM said a Somali journalist based in Turkey recorded the video call from a gang in which some migrants claimed to have been beaten. Some alleged having their teeth pulled out and arms broken. The authenticity of the video could not be independently verified.
The agency said some captives’ relatives had received videos asking them to pay $8,000 to $10,000 “or their child or relative will be killed”. The captives’ exact location was not known, but the IOM said the relevant authorities had been informed.
The IOM has long decried risks taken by human traffickers with the migrants and refugees they ferry through relatively lawless Libya and into the Mediterranean sea by boat en route to Italy. Libya has been without a stable, central government since the fall of Muammar Gaddafi in 2011, and has been a major departure point for tens of thousands of people, mostly from the Horn of Africa, who seek to cross the Mediterranean to reach relative peace and stability in Europe.
Wilders is nog altijd tegen de Turkije-deal en ook een meerderheid van de PVV stemmers wil niet dat de deal wordt uitgebreid.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 15:23 schreef ems. het volgende:
[..]
FvD wil uit de EU en uit de euro, ik wil dat de EU democratischer wordt met meer bevoegdheden.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 17:28 schreef john2406 het volgende:
[..]
Anti EU of hoe de EU op het moment draaien doet of werkt?
Terug naar de gulden gaat nooit meer iets worden, dat schrijf ik af!quote:Op vrijdag 16 juni 2017 17:42 schreef habitue het volgende:
[..]
FvD wil uit de EU en uit de euro, ik wil dat de EU democratischer wordt met meer bevoegdheden.
Naar verhaal. Komt overeen met wat er gebeurt met Afrikanen (vooral Eritreeërs) die door Egypte reizen, daar zag ik laatst een documentaire over. Echt gestoord.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 17:32 schreef crystal_meth het volgende:
Ik zie nog steeds niet waarom het regeerakkoord zo nodig iets over een hypothetische toekomstige deal met een Afrikaans land moest bevatten. Als het geen vluchtelingen betreft, waarom moeten ze dan door een ander land opgevangen worden? En Libië lijkt de voor de hand liggende kandidaat want daar komen de meeste boten vandaan. We hebben het regime weggebombardeerd, nu zouden we één van de strijdende partijen in de burgeroorlog betalen om mensen op te vangen? Een land dat vandaag op deze manier het nieuws haalt:
[..]
https://www.theguardian.c(...)ibya-seems-authentic
Ik ben ook niet voor zijn plannen in dat opzicht. Ik ben ook voor het herorganiseren van de EU om het transparanter en democratischer te maken. Dat lukt niet met een nexit die toch al niet heel goed voor ons zou uitpakken. Beter van binnenuit.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 17:42 schreef habitue het volgende:
[..]
FvD wil uit de EU en uit de euro, ik wil dat de EU democratischer wordt met meer bevoegdheden.
Ik ben geen PVV stemmer maar ik kan me voorstellen dat er genoeg mensen wat dealtjes willen inleveren als dat betekent dat de PVV meer kan betekenen dan verontwaardigd doen in de oppositie. Net als dat er mensen zijn bij groenlinks die liever Klaver in het kabinet hadden gezien ondanks z'n principes.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 17:37 schreef FYazz het volgende:
[..]
Wilders is nog altijd tegen de Turkije-deal en ook een meerderheid van de PVV stemmers wil niet dat de deal wordt uitgebreid.
De Brexit had een keerpunt kunnen zijn, maar inmiddels denk men in Brussel dat het 'verkeerde populisme' en anti-EU-geluid verslagen is. Die verandering zal er voorlopig dus niet in zitten, denk ik. Misschien dat Macron er iets aan weet te veranderen.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 17:46 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik ben ook niet voor zijn plannen in dat opzicht. Ik ben ook voor het herorganiseren van de EU om het transparanter en democratischer te maken. Dat lukt niet met een nexit die toch al niet heel goed voor ons zou uitpakken. Beter van binnenuit.
Ik deel zijn onvrede over de huidige gang van zaken met de euro en EU wel. En dat hebben ze geheel aan zichzelf te danken.
Sterker nog, men stemt zogenaamd pro eu, daar geloof ik geen zak van. Men stemt met de portemonnee en onderbuik.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 17:56 schreef Physsic het volgende:
[..]
De Brexit had een keerpunt kunnen zijn, maar inmiddels denk men in Brussel dat het 'verkeerde populisme' en anti-EU-geluid verslagen is. Die verandering zal er voorlopig dus niet in zitten, denk ik. Misschien dat Macron er iets aan weet te veranderen.
In het geval van Frankrijk werd door veel mensen pro-EU gestemd omdat het alternatief nog veel erger leek te zijn. Veel strategische stemmers. Bij Duitsland is het anti-EU-geluid dan weer nauwelijks aanwezigquote:Op vrijdag 16 juni 2017 18:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Sterker nog, men stemt zogenaamd pro eu, daar geloof ik geen zak van. Men stemt met de portemonnee en onderbuik.
Dat komt voornamelijk omdat men het niet interesseert. Dat een partij "pro eu" is is echt niet de hoofdreden dat mense op die partij stemmen. Het alternatief is gewoon kansloos en zelfs zo'n kansloos alternatief is de tweede partij van Nederland geworden, ook al is dat een verloren stem. Want kansloos.
Echter, dat men dus op de andere partijen stemt wordt verkocht als pro eu en wordt door diezelfde eu als mandaat gebruikt om door te gaan op dezelfde voet. Koekoek.
Als er een eu kritische partij opstaat (en nee dat is FvD ook niet, die willen een nexit) die ook nog eens reëele en uitvoerbare plannen heeft die goed aansluiten bij veel gevoelens die leven in de huidige maatschappij kunnen zowel de PVV als FvD inpakken en de gevestigde partijen eens goed op hun achterhoofd krabben.
Alsof al die D66 stemmers voor een federaal Europa zijn. Alsof alle groenlinks stemmers voor meer migratie zijn. Framing werkt goed..
Omdat Klaver dat soort deals bij voorbaat wilde uitsluiten. Is je al meerdere malen verteld.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 17:32 schreef crystal_meth het volgende:
Ik zie nog steeds niet waarom het regeerakkoord zo nodig iets over een hypothetische toekomstige deal met een Afrikaans land moest bevatten.
quote:We hebben het regime weggebombardeerd
Je blijft dit maar beweren, maar zover ik weet waren het CDA en VVD die dit op tafel legden, niet Groenlinks. Groenlinks weigerde slechts daarmee in te stemmen. Wat ik me wel kan voorstellen.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 18:24 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Omdat Klaver dat soort deals bij voorbaat wilde uitsluiten. Is je al meerdere malen verteld.
De rest van mijn opmerking heb je niet gekwoot. Dus: ik vind zowel SP als GL belachelijke partijen die er voor hebben gekozen eeuwig in de oppositie te zitten. Het zijn lafaards en het zijn zeikerds die niks maar dan ook helemaal niks voor elkaar krijgen.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 16:47 schreef Molurus het volgende:
[..]
GL zeker, SP iets minder maar nog steeds een echte partij.
Beide zijn normale partijorganisaties met een normaal partijbestuur zonder dat het zaakje leunt op 1 of 2 personen terwijl de rest niets te zeggen heeft.
Dat deel van je post was ook niet relevant. Nog steeds niet.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 18:51 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
De rest van mijn opmerking heb je niet gekwoot.
Precies. Een nexit is helemaal geen realistische optie. Misschien voor de babyboomers met heimwee naar vroeger, maar beter wordt het er niet op. Er is gewoon geen realistische alternatief want als puntje bij paaltje komt gebeurt er niets. Ook niet door de partijen die je hier opnoemt helaas.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 18:22 schreef Physsic het volgende:
[..]
In het geval van Frankrijk werd door veel mensen pro-EU gestemd omdat het alternatief nog veel erger leek te zijn. Veel strategische stemmers. Bij Duitsland is het anti-EU-geluid dan weer nauwelijks aanwezig
Het zijn ook niet alleen de rechtse partijen die in Nederland moeite hebben met EU-beleid. Ook bijvoorbeeld de SP en de PvdA hebben kritiek op regels binnen de EU, bijvoorbeeld op het vrij verkeer van werknemers (terwijl dat toch zo'n beetje de kern van de EU is..). Zij zijn echter uit op aanpassingen van die regels en niet op een Nexit.
Helemaal uit de EU lijkt me sowieso geen realistische optie (meer). Misschien als de EU nog verder gaat met haar uitbreiding.
Eens. Ook ik vind heel veel standpunten van FvD aantrekkelijk behalve hun anti-EU geluid.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 17:13 schreef habitue het volgende:
FvD gaat groot worden, er zijn zeker een aantal standpunten waar ik me volledig in kan vinden, echter veel ook niet. Vooral dat anti EU geluid spreekt me niet aan en dat is toch wel een stokpaardje van Baudet.
Maargoed die gaan nu toch niet regeren![]()
CU, PvdA of minderheidskabinet, meer smaken zijn er niet meer.
Mmh, arrogant typetje ben jij.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 18:52 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat deel van je post was ook niet relevant. Nog steeds niet.
Beetje zoals de PVV dus.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 18:51 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
De rest van mijn opmerking heb je niet gekwoot. Dus: ik vind zowel SP als GL belachelijke partijen die er voor hebben gekozen eeuwig in de oppositie te zitten. Het zijn lafaards en het zijn zeikerds die niks maar dan ook helemaal niks voor elkaar krijgen.
Neen. De informateur legde het op tafel, hoe vaak moet dat nog gezegd wordenquote:Op vrijdag 16 juni 2017 18:43 schreef Molurus het volgende:
[..]
Je blijft dit maar beweren, maar zover ik weet waren het CDA en VVD die dit op tafel legden, niet Groenlinks. Groenlinks weigerde slechts daarmee in te stemmen. Wat ik me wel kan voorstellen.
Leugenaar.quote:Overigens begrijp ik dat D66 op dit punt aan de kant van Groenlinks stond, maar dat het voor hen geen breekpunt was en voor GL wel.
http://nos.nl/artikel/217(...)ekpunt-formatie.htmlquote:
Maar goed, blijf je onzin maar gewoon herhalen hoor... je gelooft er nu eenmaal in.quote:De deal met Turkije kan volkenrechtelijk volgens GL nog net door de beugel omdat Turkije als veilig land kan worden aangemerkt en de Turkije-deal is gesloten om een eind te maken aan een noodsituatie. Maar dat gaat niet op voor Libië en andere Noord-Afrikaanse landen. GroenLinks wil dat het voor "echte vluchtelingen" altijd mogelijk blijft in Nederland asiel aan te vragen.
D66 zou het op dit punt met GL eens zijn, maar er geen breekpunt van hebben willen maken. VVD en CDA zijn fervent voorstander van een deal met Noord-Afrikaanse landen over opvang in de regio.
Ben jij bij de onderhandelingen geweest?quote:Op vrijdag 16 juni 2017 18:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Neen. De informateur legde het op tafel, hoe vaak moet dat nog gezegd worden? Het voorstel gaf de mogelijkheid om meer deals te sluiten. Met garanties dat er dan bij die deals meer rekening gehouden moest worden met mensenrechten. Klaver wilde daar niet mee akkoord gaan en daarmee dus alle akkoorden bij voorbaat uitsluiten. Zoals Pechtold terecht opmerkte is dat bizar.
Ach waarom probeer ik het ook, je leest dit toch niet.
[..]
Leugenaar.
Een artikel uit mei, knap staaltje ontwijking zegquote:Op vrijdag 16 juni 2017 18:58 schreef Molurus het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/217(...)ekpunt-formatie.html
[..]
Maar goed, blijf je onzin maar gewoon herhalen hoor... je gelooft er nu eenmaal in.
quote:D66-leider Alexander Pechtold zei dinsdag tijdens een Kamerdebat over de mislukte formatiepoging dat hij 'geen moment heeft getwijfeld' of de internationale afspraken over migratie op tafel lagen misschien niet aan de nationale en internationale wetgeving zouden voldoen. Hij vindt de eisen die GroenLinks had onhaalbaar.
Bronvermelding zou fijn zijn. Met name tav dat laatste zinnetje, de rest is niet eens strijdig met het standpunt van GL.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 19:01 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Een artikel uit mei, knap staaltje ontwijking zeg.
Recenter:
[..]
http://www.parool.nl/binn(...)7551340000&offset=10quote:Op vrijdag 16 juni 2017 19:03 schreef Molurus het volgende:
[..]
Bronvermelding zou fijn zijn. Met name tav dat laatste zinnetje, de rest is niet eens strijdig met het standpunt van GL.
Je constante pogingen om Pechtold te framen beginnen uiterst vermoeiend te worden.quote:"Waterdichte garanties voor een onzekere toekomst bestaan niet," aldus Pechtold.
Het artikel vervolgt:quote:Op vrijdag 16 juni 2017 19:08 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
http://www.parool.nl/binn(...)7551340000&offset=10
Hoort deze quote ook nog bij:
[..]
Je constante pogingen om Pechtold te framen beginnen uiterst vermoeiend te worden.
Niet zozeer a priori. Wel een breekpunt. Dat is wat ik er uit haal.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 19:10 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het artikel vervolgt:
"Volgens VVD-leider Mark Rutte staan zelfs de meest linkse regeringen van Europa achter de voorstellen en is het daarom onbegrijpelijk dat GroenLinks er niet mee kan leven."
Ga me nou niet vertellen dat die voorstellen van GL komen, of dat het hier een a priori eis van GL betreft.
Exact, dat is ook wat ik eruit haal.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 19:11 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Niet zozeer a priori. Wel een breekpunt. Dat is wat ik er uit haal.
Nee, het afwijzen van die voorstellen komt van GL. Daarom moest de informateur ook met een laatste poging komen. Het uitgangspunt was altijd dat in de toekomst deals mogelijk zijn.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 19:10 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ga me nou niet vertellen dat die voorstellen van GL komen, of dat het hier een a priori eis van GL betreft.
Exact, de voorstellen kwamen dus niet van GL. Die werden op tafel gelegd, en GL wees ze af.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 19:15 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee, het afwijzen van die voorstellen komt van GL.
Het was een akkoord. Dat is niet één richting tegen dat oh zo arme GL dat constant maar in de slachtofferrol geplaatst wordt. GL gaf een dikke middelvinger en liep weg, dat is het feit waar we het over hebben.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 19:22 schreef Molurus het volgende:
[..]
Exact, de voorstellen kwamen dus niet van GL. Die werden op tafel gelegd, en GL wees ze af.
En terecht.
PS: als iets zielig is dan is het de manier waarop je mij hier als leugenaar probeert weg te zetten.
Die voorstellen volgden uit de afwijzing. Immers, als GL er geen punt van had gemaakt om géén deals meer te sluiten waren voorstellen ook niet nodig. De status quo is dat er een deal is met Turkije. Er is dus geen apart voorstel nodig om dat beleid voort te zetten. Dat is alleen nodig als iemand dus a priori alle mogelijke deals geïnspireerd door de Turkije-deal afwijst.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 19:22 schreef Molurus het volgende:
[..]
Exact, de voorstellen kwamen dus niet van GL. Die werden op tafel gelegd, en GL wees ze af.
Ja, ik vind het inderdaad ook wel opvallend hoe makkelijk Buma er vanaf komt.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 19:25 schreef FYazz het volgende:
Maar goed, uiteindelijk heeft Buma het goed voor elkaar en wordt er met geen woord gesproken over zijn rol.
Want is hij in wezen niet de dwarsligger van het stel? Hij is denk ik degene die het minst wil bewegen op alle vlakken, niet alleen migratie.
Pechtold en Klaver komen er wel uit. Pechtold en Rutte ook.
Rutte en Klaver kunnen ook prima samenwerken. VVD ziet ook dat groen zijn tegenwoordig veel geld oplevert en ze willen ook dolgraag dat schouderklopje dat ze én de staatsschuld hebben aangepakt en ook nog eens de klimaatdoelen van Parijs hebben gehaald.
Enige die denk ik echt niet wil bewegen is Buma. Hij heeft ook als enige niets te verliezen.
Ben benieuwd hoe het komt dat er over hem zo weinig wordt geschreven en dat er op hem zo weinig druk wordt gelegd door de informateurs.
Omdat hij dus wel bewoog. Hij stond, net als Rutte en Pechtold, achter de laatste poging van de informateur om GL mee te krijgen.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 19:25 schreef FYazz het volgende:
Ben benieuwd hoe het komt dat er over hem zo weinig wordt geschreven en dat er op hem zo weinig druk wordt gelegd door de informateurs.
Hoe was dat 'bewegen'? Dat was gewoon hetzelfde voorstel nog een keer op tafel leggen. Dat het antwoord dan weer 'nee' is vind ik niet vreemd.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 19:27 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Omdat hij dus wel bewoog. Hij stond, net als Rutte en Pechtold, achter de laatste poging van de informateur om GL mee te krijgen.
Als het CDA tegen afschaffing van het bijzonder onderwijs is, dan leg je hen geen regeerakkoord voor waarin staat onder welke omstandigheden de regering zo'n besluit kan nemen. Tenzij de afschaffing van het BO zo belangrijk voor je partij is dat je enkel een regering wil die dat kan verwezenlijken.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 18:24 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Omdat Klaver dat soort deals bij voorbaat wilde uitsluiten. Is je al meerdere malen verteld.
???quote:Op vrijdag 16 juni 2017 19:27 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Omdat hij dus wel bewoog. Hij stond, net als Rutte en Pechtold, achter de laatste poging van de informateur om GL mee te krijgen.
Dat wanhopige gedraai om iedereen behalve Klavertje de schuld te geven blijft leuk.
Watvoor beweging had je graag bij Buma/CDA gezien dan?quote:Op vrijdag 16 juni 2017 19:25 schreef FYazz het volgende:
Maar goed, uiteindelijk heeft Buma het goed voor elkaar en wordt er met geen woord gesproken over zijn rol.
Want is hij in wezen niet de dwarsligger van het stel? Hij is denk ik degene die het minst wil bewegen op alle vlakken, niet alleen migratie.
Pechtold en Klaver komen er wel uit. Pechtold en Rutte ook.
Rutte en Klaver kunnen ook prima samenwerken. VVD ziet ook dat groen zijn tegenwoordig veel geld oplevert en ze willen ook dolgraag dat schouderklopje dat ze én de staatsschuld hebben aangepakt en ook nog eens de klimaatdoelen van Parijs hebben gehaald.
Enige die denk ik echt niet wil bewegen is Buma. Hij heeft ook als enige niets te verliezen.
Oh je hebt het gewoon niet gelezen dus.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 19:33 schreef Molurus het volgende:
[..]
Hoe was dat 'bewegen'? Dat was gewoon hetzelfde voorstel nog een keer op tafel leggen.
Dus je hebt niets anders te melden dan een paar persoonlijke aanvallen en het nog een keer herhalen van je vraag als die beantwoord is. Okquote:Op vrijdag 16 juni 2017 19:39 schreef FYazz het volgende:
[..]
???
Zeg ga lekker met anderen welles/nietes spelletjes spelen, ik hou me niet voor niets afzijdig in jouw discussies.
Je bent alleen maar uit op ruzie of om de ander te framen of te bespotten. Heel irritant.
Zeg trouwens nergens dat Klaver niets te verwijten valt. Vindt wel de reden wat raar, want de hele discussie gaat nergens om en ik vind dat hij realistisch kijkt wat betreft de Turkije-deal.
Ook vraag ik mij oprecht af waarom er op Buma geen druk wordt gelegd. GL, D66, CU, PvdA en zelfs SP. Op al deze partijen wordt druk gelegd om te bewegen, behalve op CDA. Terwijl deze partij ook niet beweegt waardoor bepaalde formaties niet gaan.
Waarom kom je steeds met zulke kromme vergelijkingen? Ga gewoon eens in op de werkelijkheid. Of is dat te moeilijk voor je omdat je dan geen punt kunt maken?quote:Op vrijdag 16 juni 2017 19:36 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Als het CDA tegen afschaffing van het bijzonder onderwijs is, dan leg je hen geen regeerakkoord voor waarin staat onder welke omstandigheden de regering zo'n besluit kan nemen. Tenzij de afschaffing van het BO zo belangrijk voor je partij is dat je enkel een regering wil die dat kan verwezenlijken.
Waar kan ik vinden dat Pechtold dat heeft gezegd? Weet je dat zo?quote:Op vrijdag 16 juni 2017 19:58 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hij is degene die een voorstel doet dat door de rest wordt afgewezen omdat, zoals Pechtold opmerkt, keiharde garanties die GL wil onmogelijk te doen zijn.
quote:Op vrijdag 16 juni 2017 19:51 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dus je hebt niets anders te melden dan een paar persoonlijke aanvallen en het nog een keer herhalen van je vraag als die beantwoord is. Ok.
Buma heeft geen druk omdat hij bewoog. Net als VVD en D66.
http://www.parool.nl/binn(...)7551340000&offset=10quote:Op vrijdag 16 juni 2017 20:02 schreef Physsic het volgende:
[..]
Waar kan ik vinden dat Pechtold dat heeft gezegd? Weet je dat zo?
Bedankt voor deze geweldige bijdrage weer.quote:
Thanks.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 20:04 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
http://www.parool.nl/binn(...)7551340000&offset=10
Hele handige pagina met alle artikelen en quotes over de formatie.
quote:Op vrijdag 16 juni 2017 20:04 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Bedankt voor deze geweldige bijdrage weer.
Precies.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 19:36 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Als het CDA tegen afschaffing van het bijzonder onderwijs is, dan leg je hen geen regeerakkoord voor waarin staat onder welke omstandigheden de regering zo'n besluit kan nemen. Tenzij de afschaffing van het BO zo belangrijk voor je partij is dat je enkel een regering wil die dat kan verwezenlijken.
Wat niemand hier schijnt te beseffen is dat het lijkt dat Klavertje als stroman naar voren is geschoven door de asielzoekers-maffia. Gelukkig is dat snode plan doorzien door de gevestigde orde. Deze gekke knul - die meent dat hij door God gezonden is om het Nederlandse volk door de woestijn te leiden - is politiek nog te onervaren dat hij op zijn eigen houtje beslissingen durft te nemen. Natuurlijk kreeg hij van de partijbonzen de opdracht wat hij wél en niet mocht besluiten. De ex-communisten die nu varen onder de vlag van GroenLinks, hebben nooit iets bijgedragen tot het welzijn van Nederland. Maar ik ben ontzettend blij dat zij niet gaan deelnemen aan onze regering.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 19:27 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat wanhopige gedraai om iedereen behalve Klavertje de schuld te geven blijft leuk.
Naar iets wat op een Bose-Einsteincondensaat lijkt.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 19:41 schreef Physsic het volgende:
Watvoor beweging had je graag bij Buma/CDA gezien dan?
Ze wouden toch meeregeren...Wat hadden ze verwacht, dat ze dan hun hele programma konden doordrukken... En dan van alles laten ze het klappen op het vluchtenlingendebat.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 21:13 schreef Old_Pal het volgende:
GroenLinks is gewoon een groene SP. Roepen vanaf de bankjes dat alles kut is in dit land maar niet durven om compromissen te maken. Lulletje Klaver zei aan iedereen die het wilde horen dat GL 'principes heeft'. Wat hij niet beseft is dat elke politieke partij in Nederland principes heeft.
Misschien een goede les voor de teleurgestelde GL-stemmer: stem de volgende keer op een partij die zich aan zijn principes houdt en dus stil staat of stem op een partij die bereid is te bewegen.
Ligt aan de grote van de oppositie en hoe deze samen doet werken, als deze iets afspreken van te voren gelijk coalitie, zal het een zware strijd worden.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 17:51 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik ben geen PVV stemmer maar ik kan me voorstellen dat er genoeg mensen wat dealtjes willen inleveren als dat betekent dat de PVV meer kan betekenen dan verontwaardigd doen in de oppositie. Net als dat er mensen zijn bij groenlinks die liever Klaver in het kabinet hadden gezien ondanks z'n principes.
Maar we zullen het gaan zien.
quote:Op vrijdag 16 juni 2017 21:25 schreef highender het volgende:
[..]
Naar iets wat op een Bose-Einsteincondensaat lijkt.
Dit en zijn achterban een worst heeft voorgehouden van 'klimaat' en 'groen'.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 21:02 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Wat niemand hier schijnt te beseffen is dat het lijkt dat Klavertje als stroman naar voren is geschoven door de asielzoekers-maffia. Gelukkig is dat snode plan doorzien door de gevestigde orde. Deze gekke knul - die meent dat hij door God gezonden is om het Nederlandse volk door de woestijn te leiden - is politiek nog te onervaren dat hij op zijn eigen houtje beslissingen durft te nemen. Natuurlijk kreeg hij van de partijbonzen de opdracht wat hij wél en niet mocht besluiten. De ex-communisten die nu varen onder de vlag van GroenLinks, hebben nooit iets bijgedragen tot het welzijn van Nederland. Maar ik ben ontzettend blij dat zij niet gaan deelnemen aan onze regering.
quote:Op donderdag 15 juni 2017 22:28 schreef Molurus het volgende:Er is vermoed ik geen PVV of FvD stemmer die echt rechts beleid zou willen.
Etto was helaas 1 van de weinigen hier die het juiste antwoord weet.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 22:59 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]Wat is dan echt rechts beleid volgens jou ?
De gemiddelde Nederlander heeft geen enkel belang bij rechts beleid, en dat geldt zeker ook voor de gemiddelde PVV stemmer.quote:Op donderdag 15 juni 2017 22:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Of het religieuze fanatisme van GroenLinksquote:Op donderdag 15 juni 2017 22:47 schreef Ryan3 het volgende:Gewoon gereformeerd doemdenken en dan proberen de doem van de Heer te ontlopen door mensen de tering te belasten zodat in 2100 de temp niet 0,0045 graden Celsius hoger is. Komt goed overeen met religie imho.
Wie zou volgens jou eigenlijk heel geschikt zijn om dat te doen?quote:Op zaterdag 17 juni 2017 23:25 schreef Braindead2000 het volgende:
Een zogenaamd motorblokje met een leugenachtige rasopportunist, een louche veilingmeester en een christelijke zwendelaar die een kabinet willen vormen met een infantiel snotjong.En dat moet het land leiden.
PVV, FvD, SGP misschien. De niet-landverraderlijke partijen dus.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 23:28 schreef Molurus het volgende:
[..]
Wie zou volgens jou eigenlijk heel geschikt zijn om dat te doen?
Wil die ook niet zie zijn opleiding, die wil het alleen heerschap naar mijn idee.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 11:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wilders wil helemaal niet meeregeren.
hear, hearquote:Op zaterdag 17 juni 2017 23:25 schreef Braindead2000 het volgende:
Een zogenaamd motorblokje met een leugenachtige rasopportunist, een louche veilingmeester en een christelijke zwendelaar die een kabinet willen vormen met een infantiel snotjong.En dat moet het land leiden.
GroenLinks verspreidt al jaren een penetrante smerige geur over alles wat politiek heet. Dit samenraapsel van ex-communisten, religieuze idioten en milieuhysterici zijn zó overtuigd van hun eigen gelijk dat er bij hen geen ruimte overblijft voor andere inzichten en meningen.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 12:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit en zijn achterban een worst heeft voorgehouden van 'klimaat' en 'groen'.
Naar mijn opvatting zijn het de andere die de penetrante geur verspreiden nu al helemaal volgens mij breekt hun het angstzweet uit!quote:Op zondag 18 juni 2017 00:05 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
GroenLinks verspreidt al jaren een penetrante smerige geur over alles wat politiek heet. Dit samenraapsel van ex-communisten, religieuze idioten en milieuhysterici zijn zó overtuigd van hun eigen gelijk dat er bij hen geen ruimte overblijft voor andere inzichten en meningen.
Maar goed, aan de andere kant zijn de mensen die voor het eerst op GroenLinks hebben gestemd ongelofelijk dom. Immers, als je als kiezer gelooft dat je ijsbeertjes kan redden door 80% belasting te betalen, of dat we heel Afrika hier kunnen huisvesten en van een bijstanduitkering voorzien, dan ben je een onvoorstelbare loser.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |