abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_171733527
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 15:23 schreef ems. het volgende:

[..]

Misschien is Wilders ondertussen bijgedraaid en in tegenstelling tot anderen wel open voor compromis. Ook hij begrijpt dat het em anders niet gaat worden.
Ik vind dit altijd zo mooi hè.. bij de ene partij is het kiezersbedrog. En bij de andere partij is het bijdraaien.
:+
Make my day!
pi_171733554
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 15:24 schreef agter het volgende:

[..]

Ik vind dit altijd zo mooi hè.. bij de ene partij is het kiezersbedrog. En bij de andere partij is het bijdraaien.
:+
Euh, wat? Volgens mij haal je wat meningen door elkaar.
Conscience do cost.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 15:28:34 #203
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171733618
quote:

[..]

Misschien is Wilders ondertussen bijgedraaid en in tegenstelling tot anderen wel open voor compromis. Ook hij begrijpt dat het em anders niet gaat worden.
Dat lijkt me heel sterk. Maar mocht dat het geval zijn dan is het met het kleine beetje geloofwaardigheid dat hij eventueel nog over heeft ook gedaan.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171733647
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 15:25 schreef ems. het volgende:

[..]

Euh, wat? Volgens mij haal je wat meningen door elkaar.
Oh, ik had het niet over jou persoonlijk. O+
Ik ken je standpunten ook niet.

Maar het valt me wel op, op fok.
Wilders heeft voor de verkiezingen duidelijk aangegeven dat hij niet met Rutte gaat regeren.

In meerdere topics lees ik 'hij is misschien bijgedraaid' en 'de soep wordt niet zo heet gegeten' bla bla.

Maar het is gewoon je verkiezingsbelofte verbreken, je kiezers niet serieus nemen, als hij nu opeens wel met Rutte gaat regeren.
Iets wat dezelfde mensen andere partijen direct kwalijk nemen.
Make my day!
pi_171733670
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 15:30 schreef agter het volgende:

[..]

Wilders heeft voor de verkiezingen duidelijk aangegeven dat hij niet met Rutte gaat regeren.

In meerdere topics lees ik 'hij is misschien bijgedraaid' en 'de soep wordt niet zo heet gegeten' bla bla.

Maar het is gewoon je verkiezingsbelofte verbreken, je kiezers niet serieus nemen, als hij nu opeens wel met Rutte gaat regeren.
Maar het gaat niet gebeuren, de PVV is over een paar jaar goed en wel verdwenen.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_171733745
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 15:31 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Maar het gaat niet gebeuren, de PVV is over een paar jaar goed en wel verdwenen.
FvD denk je?
Zou goed kunnen.
Make my day!
pi_171733808
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 15:28 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat lijkt me heel sterk. Maar mocht dat het geval zijn dan is het met het kleine beetje geloofwaardigheid dat hij eventueel nog over heeft ook gedaan.
Het electoraat van Wilders slikt dat prima hoor.

Maar nee. Gaat niet gebeuren. Als FvD het de komende jaren goed doet, dan zou die partij zomaar eens in het kabinet hierna kunnen zitten.
pi_171733811
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 15:35 schreef agter het volgende:

[..]

FvD denk je?
Zou goed kunnen.
Inderdaad.
De vraag is echter of dat echt een serieuze partij word, ik heb mijn vraagtekens.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_171733831
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 15:38 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Het electoraat van Wilders slikt dat prima hoor.

Maar nee. Gaat niet gebeuren. Als FvD het de komende jaren goed doet, dan zou die partij zomaar eens in het kabinet hierna kunnen zitten.
Denk dat ze wel in elkaars vijver aan het vissen zijn.
Heb je straks 2 partijen met ieder 10 zetels.
Make my day!
pi_171733887
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 15:39 schreef agter het volgende:

[..]

Denk dat ze wel in elkaars vijver aan het vissen zijn.
Heb je straks 2 partijen met ieder 10 zetels.
Ik denk dat (mits FvD inderdaad succesvol wordt) het met twee Kamerverkiezingen afgelopen is met de PVV. Want waarom zouden mensen op die hopeloze schreeuwonzin stemmen als er een serieuze partij is die exact dezelfde politieke richting heeft?
  vrijdag 16 juni 2017 @ 15:51:21 #211
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171734051
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 15:42 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik denk dat (mits FvD inderdaad succesvol wordt) het met twee Kamerverkiezingen afgelopen is met de PVV. Want waarom zouden mensen op die hopeloze schreeuwonzin stemmen als er een serieuze partij is die exact dezelfde politieke richting heeft?
Neem jij FvD serieus dan? :D

Ok, het is ook weer niet zo'n verzameling clowns als de PVV... maar om het nou een serieuze partij te noemen gaat me ook wat ver.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 15:52:44 #212
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171734069
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 15:51 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ok, het is ook weer niet zo'n verzameling clowns als de PVV... maar om het nou een serieuze partij te noemen gaat me ook wat ver.
Ze nemen zichzelf tenminste serieus he. Dat is al veel meer dan het PVV-team.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
pi_171734087
quote:

[..]

Twee intelligente mensen aan het roer en een redelijk sterk groeiende partijorganisatie. Ik denk wel dat FvD de potentie heeft om een serieuze partij te worden. Dat ze in idioterie geloven doet daar niets aan af. Dat doen de SGP en de CU tenslotte ook en ook dat zijn serieuze partijen.
pi_171734122
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 15:54 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Twee intelligente mensen aan het roer en een redelijk sterk groeiende partijorganisatie. Ik denk wel dat FvD de potentie heeft om een serieuze partij te worden. Dat ze in idioterie geloven doet daar niets aan af. Dat doen de SGP en de CU tenslotte ook en ook dat zijn serieuze partijen.
Ze zijn flink bezig in den lande.
En die jongerenorganisatie. Zomerscholen.

Ben benieuwd.
Make my day!
  vrijdag 16 juni 2017 @ 15:59:51 #215
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171734218
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 15:54 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

De vraag is of het boeltje overeind blijft zo gauw de organisatie wordt gedragen door meer dan twee personen. Dat is vaak het manco van populistische partijen: men moet het meestal hebben van een charismatische leider die alles voor het zeggen heeft. Het is niet voor niks dat Wilders ook binnen zijn eigen partij geen enkele tegenspraak duldt.

Als FvD uiteindelijk blijkt te kunnen bestaan zonder volledig op die twee te leunen dan zou er op zich een echte partij uit kunnen ontstaan. Maar dat moet nog wel blijken natuurlijk.
pi_171734240
quote:

[..]

Goede post. Correcte observatie. ;)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_171734245
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 15:59 schreef Molurus het volgende:

[..]

De vraag is of het boeltje overeind blijft zo gauw de organisatie wordt gedragen door meer dan 2 personen. Dat is vaak het manco van populistische partijen: men moet het meestal hebben van een charismatische leider die alles voor het zeggen heeft. Het is niet voor niks dat Wilders ook binnen zijn eigen partij geen enkele tegenspraak duldt.

Als FvD uiteindelijk blijkt te bestaan zonder volledig op die twee te leunen dan zou er op zich een echte partij uit kunnen ontstaan. Maar dat moet nog wel blijken natuurlijk.
Zeker, maar het uitgangspunt is veel sterker dan dat van de PVV. Bovendien isoleren ze zichzelf niet.
pi_171735096
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 15:28 schreef Molurus het volgende:

[..]

Daar verschillen de meningen over gelukkig. Wilders heeft eerder ook al een Klaver gepulled dus wat dat betreft ben ik sceptisch maar allicht heeft de man van z'n fouten geleerd.
quote:

[..]

Mijn standpunt is dat ik teleurgesteld ben in groenlinks. Wat ik van andere partijen denk doet in deze niet echt ter zake denk ik :P
quote:

Persoonlijk vind ik daar niets mis mee. Water bij de wijn is nou eenmaal onderdeel van het logge apparaat dat democratie heet. Ik vind het niet meer dan logisch dat bepaalde 'beloftes' niet ingelost worden.

Maar dat komt van 2 kanten natuurlijk. De partijen moeten misschien wat minder stellig zijn met hun beloftes en de kiezers moeten niet verwachten dat die beloftes allemaal ingewilligd zullen worden.
Conscience do cost.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 16:41:19 #219
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_171735108
quote:

[..]

Neem jij FvD serieus dan?
Neem jij de SP serieus? Neem jij GL nog serieus?

Twee partijen die eeuwig in de oppositie zitten, nooit verantwoordelijkheid durven nemen, lekker achteruit hangen in hun stoel en roepen dat het allemaal kut is in Nederland en dat het anders moet. :')
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  vrijdag 16 juni 2017 @ 16:47:05 #220
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171735233
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 16:41 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Neem jij de SP serieus? Neem jij GL nog serieus?
GL zeker, SP iets minder maar nog steeds een echte partij.

Beide zijn normale partijorganisaties met een normaal partijbestuur zonder dat het zaakje leunt op 1 of 2 personen terwijl de rest niets te zeggen heeft.

PVV en FvD kunnen dat vooralsnog geen van beide zeggen. Wellicht dat FvD de potentie heeft om de status van "populistische 1 man show" te ontstijgen, maar da's vooralsnog niet gebeurd.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 16:48:07 #221
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171735259
Alsof Wilders ook maar iets geeft om 'verkiezingsbeloftes'. Zijn fans boeien het ook niet, zo gauw Wilders een draai maakt staan soldaatjes als Elzies klaar om het allemaal recht te lullen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 16 juni 2017 @ 16:52:22 #222
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171735343
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 16:48 schreef Fir3fly het volgende:

Alsof Wilders ook maar iets geeft om 'verkiezingsbeloftes'. Zijn fans boeien het ook niet, zo gauw Wilders een draai maakt staan soldaatjes als Elzies klaar om het allemaal recht te lullen.
Het gaat wel iets verder dan Wilders die ineens de Turkije deal omarmt... die deal is namelijk gesloten, niet door Nederland, maar door de EU. Dus moet hij dan en passant ook nog de EU even omarmen.

Daarmee gooit hij wel ongeveer alles dat hij in de laatste 10 jaar heeft geroepen overboord.

Kan hoor... maar ik denk dat zelfs zijn achterban niet *zo* dom is.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 16:57:37 #223
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171735456
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 16:52 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het gaat wel iets verder dan Wilders die ineens de Turkije deal omarmt... die deal is namelijk gesloten, niet door Nederland, maar door de EU. Dus moet hij dan en passant ook nog de EU even omarmen.

Daarmee gooit hij wel ongeveer alles dat hij in de laatste 10 jaar heeft geroepen overboord.

Kan hoor... maar ik denk dat zelfs zijn achterban niet *zo* dom is.
Met de achterban van Wilders is niets te gek _O-.
pi_171735459
quote:

[..]

Zou jij vroeger de VVD serieus genomen hebben?

Iedere partij is ooit ergens begonnen toch.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 17:00:50 #225
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171735515
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 16:57 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zou jij vroeger de VVD serieus genomen hebben?

Iedere partij is ooit ergens begonnen toch.
Natuurlijk. En wellicht dat FvD de potentie heeft om een volwassen partij te worden. Maar zoals gezegd... dat is nog niet gebeurd. Laten we ook niet op de feiten vooruit lopen.

Vooralsnog zou ik eerst wel eens willen zien of deze partij überhaupt kan functioneren zonder volledig afhankelijk te zijn van de twee grote goeroes.
pi_171735798
FvD gaat groot worden, er zijn zeker een aantal standpunten waar ik me volledig in kan vinden, echter veel ook niet. Vooral dat anti EU geluid spreekt me niet aan en dat is toch wel een stokpaardje van Baudet.

Maargoed die gaan nu toch niet regeren :z

CU, PvdA of minderheidskabinet, meer smaken zijn er niet meer.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_171736007
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 17:13 schreef habitue het volgende:
FvD gaat groot worden, er zijn zeker een aantal standpunten waar ik me volledig in kan vinden, echter veel ook niet. Vooral dat anti EU geluid spreekt me niet aan en dat is toch wel een stokpaardje van Baudet.

Anti EU of hoe de EU op het moment draaien doet of werkt?
pi_171736018
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 14:59 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Het akkoord werd gesloten voordat de zogenaamde staatsgreep in Turkije plaats had.

Wat we niet willen is dat de EU kaboem doet door de ongecontroleerde instroom van economische immigranten, bovendien willen we ook niet dat Achmed de terrorist meelift en hier zijn vestje met zichzelf laat exploderen of met een paar maatjes hun magazijnen leegschiet op ons.
De echte vluchtelingen zijn uit de oorlog en opgevangen wat het hele doel is achter het akkoord, economische immigranten zullen andere routes gaan zoeken en dat betekent dat de toestroom naar Turkije ook flink verminderd is.
Als straks ook een deal gesloten is met een veilig land in Noord Afrika, dan hebben we bereikt dat de ongecontroleerde toestroom van economische immigranten en daarmee het verdienmodel van mensensmokkelaars gestopt is.
De oorlog in Syrië kan volgend jaar of misschien wel eind dit jaar over zijn, de akkoorden blijven dan wellicht zorgen voor gecontroleerde immigratie.
De formatie-discussie gaat niet over economische vluchtelingen...
Je haalt twee discussies door elkaar heen.

En nogmaals, we hebben allang afspraken met landen in Noord-Afrika. We hebben ook al boekwerken vol met internationale verdragen en overeenkomsten.

Waarom zou een extra zak geld maken dat deze regels ineens wel worden nageleefd?
  vrijdag 16 juni 2017 @ 17:32:43 #229
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_171736072
Ik zie nog steeds niet waarom het regeerakkoord zo nodig iets over een hypothetische toekomstige deal met een Afrikaans land moest bevatten. Als het geen vluchtelingen betreft, waarom moeten ze dan door een ander land opgevangen worden? En Libië lijkt de voor de hand liggende kandidaat want daar komen de meeste boten vandaan. We hebben het regime weggebombardeerd, nu zouden we één van de strijdende partijen in de burgeroorlog betalen om mensen op te vangen? Een land dat vandaag op deze manier het nieuws haalt:
quote:
UN 'deeply concerned' at migrants allegedly held for ransom in Libya

The United Nations migration agency expressed deep concern for around 260 Somali and Ethiopian migrants allegedly held and mistreated by criminal gangs in Libya, saying it believed that a harrowing video of them posted on social media was authentic.

The International Organization for Migration said a video posted on Facebook earlier this month showed “abused Somalis and Ethiopians … huddled fearfully in a concrete room”.

The IOM said a Somali journalist based in Turkey recorded the video call from a gang in which some migrants claimed to have been beaten. Some alleged having their teeth pulled out and arms broken. The authenticity of the video could not be independently verified.

The agency said some captives’ relatives had received videos asking them to pay $8,000 to $10,000 “or their child or relative will be killed”. The captives’ exact location was not known, but the IOM said the relevant authorities had been informed.

The IOM has long decried risks taken by human traffickers with the migrants and refugees they ferry through relatively lawless Libya and into the Mediterranean sea by boat en route to Italy. Libya has been without a stable, central government since the fall of Muammar Gaddafi in 2011, and has been a major departure point for tens of thousands of people, mostly from the Horn of Africa, who seek to cross the Mediterranean to reach relative peace and stability in Europe.
https://www.theguardian.c(...)ibya-seems-authentic
are we infinite or am I alone
pi_171736152
quote:

[..]

Wilders is nog altijd tegen de Turkije-deal en ook een meerderheid van de PVV stemmers wil niet dat de deal wordt uitgebreid.
pi_171736239
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 17:28 schreef john2406 het volgende:

[..]

Anti EU of hoe de EU op het moment draaien doet of werkt?
FvD wil uit de EU en uit de euro, ik wil dat de EU democratischer wordt met meer bevoegdheden.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_171736248
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 17:42 schreef habitue het volgende:

[..]

FvD wil uit de EU en uit de euro, ik wil dat de EU democratischer wordt met meer bevoegdheden.
Terug naar de gulden gaat nooit meer iets worden, dat schrijf ik af!
pi_171736279
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 17:32 schreef crystal_meth het volgende:
Ik zie nog steeds niet waarom het regeerakkoord zo nodig iets over een hypothetische toekomstige deal met een Afrikaans land moest bevatten. Als het geen vluchtelingen betreft, waarom moeten ze dan door een ander land opgevangen worden? En Libië lijkt de voor de hand liggende kandidaat want daar komen de meeste boten vandaan. We hebben het regime weggebombardeerd, nu zouden we één van de strijdende partijen in de burgeroorlog betalen om mensen op te vangen? Een land dat vandaag op deze manier het nieuws haalt:

[..]

https://www.theguardian.c(...)ibya-seems-authentic
Naar verhaal. Komt overeen met wat er gebeurt met Afrikanen (vooral Eritreeërs) die door Egypte reizen, daar zag ik laatst een documentaire over. Echt gestoord. :N
  Forum Admin vrijdag 16 juni 2017 @ 17:46:08 #234
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_171736288
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 17:42 schreef habitue het volgende:

[..]

Ik ben ook niet voor zijn plannen in dat opzicht. Ik ben ook voor het herorganiseren van de EU om het transparanter en democratischer te maken. Dat lukt niet met een nexit die toch al niet heel goed voor ons zou uitpakken. Beter van binnenuit.

Ik deel zijn onvrede over de huidige gang van zaken met de euro en EU wel. En dat hebben ze geheel aan zichzelf te danken.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_171736368
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 17:37 schreef FYazz het volgende:

[..]

Wilders is nog altijd tegen de Turkije-deal en ook een meerderheid van de PVV stemmers wil niet dat de deal wordt uitgebreid.
Ik ben geen PVV stemmer maar ik kan me voorstellen dat er genoeg mensen wat dealtjes willen inleveren als dat betekent dat de PVV meer kan betekenen dan verontwaardigd doen in de oppositie. Net als dat er mensen zijn bij groenlinks die liever Klaver in het kabinet hadden gezien ondanks z'n principes.

Maar we zullen het gaan zien.
Conscience do cost.
pi_171736465
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 17:46 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ik ben ook niet voor zijn plannen in dat opzicht. Ik ben ook voor het herorganiseren van de EU om het transparanter en democratischer te maken. Dat lukt niet met een nexit die toch al niet heel goed voor ons zou uitpakken. Beter van binnenuit.

Ik deel zijn onvrede over de huidige gang van zaken met de euro en EU wel. En dat hebben ze geheel aan zichzelf te danken.
De Brexit had een keerpunt kunnen zijn, maar inmiddels denk men in Brussel dat het 'verkeerde populisme' en anti-EU-geluid verslagen is. Die verandering zal er voorlopig dus niet in zitten, denk ik. Misschien dat Macron er iets aan weet te veranderen.
  Forum Admin vrijdag 16 juni 2017 @ 18:04:08 #237
pi_171736609
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 17:56 schreef Physsic het volgende:

[..]

De Brexit had een keerpunt kunnen zijn, maar inmiddels denk men in Brussel dat het 'verkeerde populisme' en anti-EU-geluid verslagen is. Die verandering zal er voorlopig dus niet in zitten, denk ik. Misschien dat Macron er iets aan weet te veranderen.
Sterker nog, men stemt zogenaamd pro eu, daar geloof ik geen zak van. Men stemt met de portemonnee en onderbuik.

Dat komt voornamelijk omdat men het niet interesseert. Dat een partij "pro eu" is is echt niet de hoofdreden dat mense op die partij stemmen. Het alternatief is gewoon kansloos en zelfs zo'n kansloos alternatief is de tweede partij van Nederland geworden, ook al is dat een verloren stem. Want kansloos.

Echter, dat men dus op de andere partijen stemt wordt verkocht als pro eu en wordt door diezelfde eu als mandaat gebruikt om door te gaan op dezelfde voet. Koekoek.

Als er een eu kritische partij opstaat (en nee dat is FvD ook niet, die willen een nexit) die ook nog eens reëele en uitvoerbare plannen heeft die goed aansluiten bij veel gevoelens die leven in de huidige maatschappij kunnen zowel de PVV als FvD inpakken en de gevestigde partijen eens goed op hun achterhoofd krabben.

Alsof al die D66 stemmers voor een federaal Europa zijn. Alsof alle groenlinks stemmers voor meer migratie zijn. Framing werkt goed..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_171736944
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 18:04 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Sterker nog, men stemt zogenaamd pro eu, daar geloof ik geen zak van. Men stemt met de portemonnee en onderbuik.

Dat komt voornamelijk omdat men het niet interesseert. Dat een partij "pro eu" is is echt niet de hoofdreden dat mense op die partij stemmen. Het alternatief is gewoon kansloos en zelfs zo'n kansloos alternatief is de tweede partij van Nederland geworden, ook al is dat een verloren stem. Want kansloos.

Echter, dat men dus op de andere partijen stemt wordt verkocht als pro eu en wordt door diezelfde eu als mandaat gebruikt om door te gaan op dezelfde voet. Koekoek.

Als er een eu kritische partij opstaat (en nee dat is FvD ook niet, die willen een nexit) die ook nog eens reëele en uitvoerbare plannen heeft die goed aansluiten bij veel gevoelens die leven in de huidige maatschappij kunnen zowel de PVV als FvD inpakken en de gevestigde partijen eens goed op hun achterhoofd krabben.

Alsof al die D66 stemmers voor een federaal Europa zijn. Alsof alle groenlinks stemmers voor meer migratie zijn. Framing werkt goed..
In het geval van Frankrijk werd door veel mensen pro-EU gestemd omdat het alternatief nog veel erger leek te zijn. Veel strategische stemmers. Bij Duitsland is het anti-EU-geluid dan weer nauwelijks aanwezig

Het zijn ook niet alleen de rechtse partijen die in Nederland moeite hebben met EU-beleid. Ook bijvoorbeeld de SP en de PvdA hebben kritiek op regels binnen de EU, bijvoorbeeld op het vrij verkeer van werknemers (terwijl dat toch zo'n beetje de kern van de EU is..). Zij zijn echter uit op aanpassingen van die regels en niet op een Nexit.

Helemaal uit de EU lijkt me sowieso geen realistische optie (meer). Misschien als de EU nog verder gaat met haar uitbreiding.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 18:24:36 #239
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171736981
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 17:32 schreef crystal_meth het volgende:
Ik zie nog steeds niet waarom het regeerakkoord zo nodig iets over een hypothetische toekomstige deal met een Afrikaans land moest bevatten.
Omdat Klaver dat soort deals bij voorbaat wilde uitsluiten. Is je al meerdere malen verteld.
quote:
We hebben het regime weggebombardeerd

:').
  vrijdag 16 juni 2017 @ 18:43:13 #240
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171737357
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 18:24 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Omdat Klaver dat soort deals bij voorbaat wilde uitsluiten. Is je al meerdere malen verteld.
Je blijft dit maar beweren, maar zover ik weet waren het CDA en VVD die dit op tafel legden, niet Groenlinks. Groenlinks weigerde slechts daarmee in te stemmen. Wat ik me wel kan voorstellen.

Overigens begrijp ik dat D66 op dit punt aan de kant van Groenlinks stond, maar dat het voor hen geen breekpunt was en voor GL wel.

[ Bericht 4% gewijzigd door Molurus op 16-06-2017 18:51:35 ]
  vrijdag 16 juni 2017 @ 18:51:45 #241
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_171737520
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 16:47 schreef Molurus het volgende:

[..]

GL zeker, SP iets minder maar nog steeds een echte partij.

Beide zijn normale partijorganisaties met een normaal partijbestuur zonder dat het zaakje leunt op 1 of 2 personen terwijl de rest niets te zeggen heeft.
De rest van mijn opmerking heb je niet gekwoot. Dus: ik vind zowel SP als GL belachelijke partijen die er voor hebben gekozen eeuwig in de oppositie te zitten. Het zijn lafaards en het zijn zeikerds die niks maar dan ook helemaal niks voor elkaar krijgen.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 18:52:52 #242
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171737544
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 18:51 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

De rest van mijn opmerking heb je niet gekwoot.
Dat deel van je post was ook niet relevant. Nog steeds niet.
  Forum Admin vrijdag 16 juni 2017 @ 18:53:05 #243
pi_171737549
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 18:22 schreef Physsic het volgende:

[..]

In het geval van Frankrijk werd door veel mensen pro-EU gestemd omdat het alternatief nog veel erger leek te zijn. Veel strategische stemmers. Bij Duitsland is het anti-EU-geluid dan weer nauwelijks aanwezig

Het zijn ook niet alleen de rechtse partijen die in Nederland moeite hebben met EU-beleid. Ook bijvoorbeeld de SP en de PvdA hebben kritiek op regels binnen de EU, bijvoorbeeld op het vrij verkeer van werknemers (terwijl dat toch zo'n beetje de kern van de EU is..). Zij zijn echter uit op aanpassingen van die regels en niet op een Nexit.

Helemaal uit de EU lijkt me sowieso geen realistische optie (meer). Misschien als de EU nog verder gaat met haar uitbreiding.
Precies. Een nexit is helemaal geen realistische optie. Misschien voor de babyboomers met heimwee naar vroeger, maar beter wordt het er niet op. Er is gewoon geen realistische alternatief want als puntje bij paaltje komt gebeurt er niets. Ook niet door de partijen die je hier opnoemt helaas.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 18:53:17 #244
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_171737556
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 17:13 schreef habitue het volgende:

Maargoed die gaan nu toch niet regeren :z

CU, PvdA of minderheidskabinet, meer smaken zijn er niet meer.
Eens. Ook ik vind heel veel standpunten van FvD aantrekkelijk behalve hun anti-EU geluid.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 18:54:02 #245
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_171737572
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 18:52 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat deel van je post was ook niet relevant. Nog steeds niet.
Mmh, arrogant typetje ben jij. :')
  vrijdag 16 juni 2017 @ 18:54:39 #246
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_171737580
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 18:51 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

De rest van mijn opmerking heb je niet gekwoot. Dus: ik vind zowel SP als GL belachelijke partijen die er voor hebben gekozen eeuwig in de oppositie te zitten. Het zijn lafaards en het zijn zeikerds die niks maar dan ook helemaal niks voor elkaar krijgen.
Beetje zoals de PVV dus.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 16 juni 2017 @ 18:54:58 #247
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171737584
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 18:54 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Mmh, arrogant typetje ben jij. :')
Jouw perceptie van mijn persoon is evenmin relevant.
pi_171737596
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 18:54 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Beetje zoals de PVV dus.
Ze vertonen inderdaad veel overeenkomsten.
Conscience do cost.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 18:55:40 #249
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171737602
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 18:43 schreef Molurus het volgende:

[..]

Je blijft dit maar beweren, maar zover ik weet waren het CDA en VVD die dit op tafel legden, niet Groenlinks. Groenlinks weigerde slechts daarmee in te stemmen. Wat ik me wel kan voorstellen.
Neen. De informateur legde het op tafel, hoe vaak moet dat nog gezegd worden :')? Het voorstel gaf de mogelijkheid om meer deals te sluiten. Met garanties dat er dan bij die deals meer rekening gehouden moest worden met mensenrechten. Klaver wilde daar niet mee akkoord gaan en daarmee dus alle akkoorden bij voorbaat uitsluiten. Zoals Pechtold terecht opmerkte is dat bizar.

Ach waarom probeer ik het ook, je leest dit toch niet :').

quote:
Overigens begrijp ik dat D66 op dit punt aan de kant van Groenlinks stond, maar dat het voor hen geen breekpunt was en voor GL wel.
Leugenaar.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 18:58:16 #250
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171737649
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 18:55 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Leugenaar.
http://nos.nl/artikel/217(...)ekpunt-formatie.html

quote:
De deal met Turkije kan volkenrechtelijk volgens GL nog net door de beugel omdat Turkije als veilig land kan worden aangemerkt en de Turkije-deal is gesloten om een eind te maken aan een noodsituatie. Maar dat gaat niet op voor Libië en andere Noord-Afrikaanse landen. GroenLinks wil dat het voor "echte vluchtelingen" altijd mogelijk blijft in Nederland asiel aan te vragen.

D66 zou het op dit punt met GL eens zijn, maar er geen breekpunt van hebben willen maken. VVD en CDA zijn fervent voorstander van een deal met Noord-Afrikaanse landen over opvang in de regio.
Maar goed, blijf je onzin maar gewoon herhalen hoor... je gelooft er nu eenmaal in.
pi_171737709
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 18:55 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Neen. De informateur legde het op tafel, hoe vaak moet dat nog gezegd worden :')? Het voorstel gaf de mogelijkheid om meer deals te sluiten. Met garanties dat er dan bij die deals meer rekening gehouden moest worden met mensenrechten. Klaver wilde daar niet mee akkoord gaan en daarmee dus alle akkoorden bij voorbaat uitsluiten. Zoals Pechtold terecht opmerkte is dat bizar.

Ach waarom probeer ik het ook, je leest dit toch niet :').

[..]

Leugenaar.
Ben jij bij de onderhandelingen geweest?
  vrijdag 16 juni 2017 @ 19:01:58 #252
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171737736
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 18:58 schreef Molurus het volgende:

[..]

http://nos.nl/artikel/217(...)ekpunt-formatie.html

[..]

Maar goed, blijf je onzin maar gewoon herhalen hoor... je gelooft er nu eenmaal in.
Een artikel uit mei, knap staaltje ontwijking zeg :D.

Recenter:
quote:
D66-leider Alexander Pechtold zei dinsdag tijdens een Kamerdebat over de mislukte formatiepoging dat hij 'geen moment heeft getwijfeld' of de internationale afspraken over migratie op tafel lagen misschien niet aan de nationale en internationale wetgeving zouden voldoen. Hij vindt de eisen die GroenLinks had onhaalbaar.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 19:03:48 #253
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171737779
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 19:01 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Een artikel uit mei, knap staaltje ontwijking zeg :D.

Recenter:

[..]

Bronvermelding zou fijn zijn. Met name tav dat laatste zinnetje, de rest is niet eens strijdig met het standpunt van GL.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 19:08:10 #254
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171737849
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 19:03 schreef Molurus het volgende:

[..]

Bronvermelding zou fijn zijn. Met name tav dat laatste zinnetje, de rest is niet eens strijdig met het standpunt van GL.
http://www.parool.nl/binn(...)7551340000&offset=10

Hoort deze quote ook nog bij:
quote:
"Waterdichte garanties voor een onzekere toekomst bestaan niet," aldus Pechtold.
Je constante pogingen om Pechtold te framen beginnen uiterst vermoeiend te worden.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 19:10:35 #255
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171737887
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 19:08 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Hoort deze quote ook nog bij:

[..]

Je constante pogingen om Pechtold te framen beginnen uiterst vermoeiend te worden.
Het artikel vervolgt:

"Volgens VVD-leider Mark Rutte staan zelfs de meest linkse regeringen van Europa achter de voorstellen en is het daarom onbegrijpelijk dat GroenLinks er niet mee kan leven."

Ga me nou niet vertellen dat die voorstellen van GL komen, of dat het hier een a priori eis van GL betreft.
  Forum Admin vrijdag 16 juni 2017 @ 19:11:25 #256
pi_171737895
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 19:10 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het artikel vervolgt:

"Volgens VVD-leider Mark Rutte staan zelfs de meest linkse regeringen van Europa achter de voorstellen en is het daarom onbegrijpelijk dat GroenLinks er niet mee kan leven."

Ga me nou niet vertellen dat die voorstellen van GL komen, of dat het hier een a priori eis van GL betreft.
Niet zozeer a priori. Wel een breekpunt. Dat is wat ik er uit haal.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 19:11:46 #257
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171737905
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 19:11 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Niet zozeer a priori. Wel een breekpunt. Dat is wat ik er uit haal.
Exact, dat is ook wat ik eruit haal.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 19:15:17 #258
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171737972
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 19:10 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nee, het afwijzen van die voorstellen komt van GL. Daarom moest de informateur ook met een laatste poging komen. Het uitgangspunt was altijd dat in de toekomst deals mogelijk zijn.

Je bent zo wanhopig dingen aan het verdraaien, het is zo grappig :D. En tegelijkertijd een beetje zielig.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 19:22:37 #259
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171738110
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 19:15 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee, het afwijzen van die voorstellen komt van GL.
Exact, de voorstellen kwamen dus niet van GL. Die werden op tafel gelegd, en GL wees ze af.

En terecht.

PS: als iets zielig is dan is het de manier waarop je mij hier als leugenaar probeert weg te zetten.
pi_171738166
Maar goed, uiteindelijk heeft Buma het goed voor elkaar en wordt er met geen woord gesproken over zijn rol.

Want is hij in wezen niet de dwarsligger van het stel? Hij is denk ik degene die het minst wil bewegen op alle vlakken, niet alleen migratie.

Pechtold en Klaver komen er wel uit. Pechtold en Rutte ook.

Rutte en Klaver kunnen ook prima samenwerken. VVD ziet ook dat groen zijn tegenwoordig veel geld oplevert en ze willen ook dolgraag dat schouderklopje dat ze én de staatsschuld hebben aangepakt en ook nog eens de klimaatdoelen van Parijs hebben gehaald.

Enige die denk ik echt niet wil bewegen is Buma. Hij heeft ook als enige niets te verliezen.
Ben benieuwd hoe het komt dat er over hem zo weinig wordt geschreven en dat er op hem zo weinig druk wordt gelegd door de informateurs.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 16 juni 2017 @ 19:26:32 #261
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171738173
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 19:22 schreef Molurus het volgende:

[..]

Exact, de voorstellen kwamen dus niet van GL. Die werden op tafel gelegd, en GL wees ze af.

En terecht.

PS: als iets zielig is dan is het de manier waarop je mij hier als leugenaar probeert weg te zetten.
Het was een akkoord. Dat is niet één richting tegen dat oh zo arme GL dat constant maar in de slachtofferrol geplaatst wordt. GL gaf een dikke middelvinger en liep weg, dat is het feit waar we het over hebben.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 16 juni 2017 @ 19:26:36 #262
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171738174
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 19:22 schreef Molurus het volgende:

[..]

Die voorstellen volgden uit de afwijzing. Immers, als GL er geen punt van had gemaakt om géén deals meer te sluiten waren voorstellen ook niet nodig. De status quo is dat er een deal is met Turkije. Er is dus geen apart voorstel nodig om dat beleid voort te zetten. Dat is alleen nodig als iemand dus a priori alle mogelijke deals geïnspireerd door de Turkije-deal afwijst.

Je probeert het wéér te draaien :D.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 19:27:06 #263
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171738181
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 19:25 schreef FYazz het volgende:
Maar goed, uiteindelijk heeft Buma het goed voor elkaar en wordt er met geen woord gesproken over zijn rol.

Want is hij in wezen niet de dwarsligger van het stel? Hij is denk ik degene die het minst wil bewegen op alle vlakken, niet alleen migratie.

Rutte en Klaver kunnen ook prima samenwerken. VVD ziet ook dat groen zijn tegenwoordig veel geld oplevert en ze willen ook dolgraag dat schouderklopje dat ze én de staatsschuld hebben aangepakt en ook nog eens de klimaatdoelen van Parijs hebben gehaald.

Enige die denk ik echt niet wil bewegen is Buma. Hij heeft ook als enige niets te verliezen.
Ben benieuwd hoe het komt dat er over hem zo weinig wordt geschreven en dat er op hem zo weinig druk wordt gelegd door de informateurs.
Ja, ik vind het inderdaad ook wel opvallend hoe makkelijk Buma er vanaf komt.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 19:27:35 #264
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171738191
quote:
Omdat hij dus wel bewoog. Hij stond, net als Rutte en Pechtold, achter de laatste poging van de informateur om GL mee te krijgen.

Dat wanhopige gedraai om iedereen behalve Klavertje de schuld te geven blijft leuk :D.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 19:33:47 #265
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171738299
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 19:27 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Omdat hij dus wel bewoog. Hij stond, net als Rutte en Pechtold, achter de laatste poging van de informateur om GL mee te krijgen.
Hoe was dat 'bewegen'? Dat was gewoon hetzelfde voorstel nog een keer op tafel leggen. Dat het antwoord dan weer 'nee' is vind ik niet vreemd.
pi_171738319
Oké, vier partijen, van links tot rechts en van conservatief tot progressief kunnen het niet eens worden over een paar onderwerpen en dat is dan iemands schuld? Wat is dat voor achterlijke logica?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2017 19:35:04 ]
  vrijdag 16 juni 2017 @ 19:36:37 #267
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_171738358
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 18:24 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Als het CDA tegen afschaffing van het bijzonder onderwijs is, dan leg je hen geen regeerakkoord voor waarin staat onder welke omstandigheden de regering zo'n besluit kan nemen. Tenzij de afschaffing van het BO zo belangrijk voor je partij is dat je enkel een regering wil die dat kan verwezenlijken.
are we infinite or am I alone
pi_171738402
quote:

[..]

Dat wanhopige gedraai om iedereen behalve Klavertje de schuld te geven blijft leuk :D.
???

Zeg ga lekker met anderen welles/nietes spelletjes spelen, ik hou me niet voor niets afzijdig in jouw discussies.
Je bent alleen maar uit op ruzie of om de ander te framen of te bespotten. Heel irritant.

Zeg trouwens nergens dat Klaver niets te verwijten valt. Vindt wel de reden wat raar, want de hele discussie gaat nergens om en ik vind dat hij realistisch kijkt wat betreft de Turkije-deal.

Ook vraag ik mij oprecht af waarom er op Buma geen druk wordt gelegd. GL, D66, CU, PvdA en zelfs SP. Op al deze partijen wordt druk gelegd om te bewegen, behalve op CDA. Terwijl deze partij ook niet beweegt waardoor bepaalde formaties niet gaan.
pi_171738467
quote:

Watvoor beweging had je graag bij Buma/CDA gezien dan?
  vrijdag 16 juni 2017 @ 19:49:41 #270
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171738611
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 19:33 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hoe was dat 'bewegen'? Dat was gewoon hetzelfde voorstel nog een keer op tafel leggen.
Oh je hebt het gewoon niet gelezen dus.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 19:51:32 #271
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171738644
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 19:39 schreef FYazz het volgende:

[..]

???

Zeg ga lekker met anderen welles/nietes spelletjes spelen, ik hou me niet voor niets afzijdig in jouw discussies.
Je bent alleen maar uit op ruzie of om de ander te framen of te bespotten. Heel irritant.

Zeg trouwens nergens dat Klaver niets te verwijten valt. Vindt wel de reden wat raar, want de hele discussie gaat nergens om en ik vind dat hij realistisch kijkt wat betreft de Turkije-deal.

Ook vraag ik mij oprecht af waarom er op Buma geen druk wordt gelegd. GL, D66, CU, PvdA en zelfs SP. Op al deze partijen wordt druk gelegd om te bewegen, behalve op CDA. Terwijl deze partij ook niet beweegt waardoor bepaalde formaties niet gaan.
Dus je hebt niets anders te melden dan een paar persoonlijke aanvallen en het nog een keer herhalen van je vraag als die beantwoord is. Ok :').

Buma heeft geen druk omdat hij bewoog. Net als VVD en D66.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 19:58:05 #272
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171738719
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 19:36 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Als het CDA tegen afschaffing van het bijzonder onderwijs is, dan leg je hen geen regeerakkoord voor waarin staat onder welke omstandigheden de regering zo'n besluit kan nemen. Tenzij de afschaffing van het BO zo belangrijk voor je partij is dat je enkel een regering wil die dat kan verwezenlijken.
Waarom kom je steeds met zulke kromme vergelijkingen? Ga gewoon eens in op de werkelijkheid. Of is dat te moeilijk voor je omdat je dan geen punt kunt maken?

Om toch maar even deze domme vergelijking te weerleggen: dit gaat niet over het afschaffen of goedkeuren van wetgeving. Het gaat om de mogelijkheid, even goed lezen, de mogelijkheid om verdere deals te sluiten met landen geïnspireerd door de deal met Turkije. Dat zegt dus helemaal niets over de de daadwerkelijke deals zelf. Klaver wilde een akkoord waar in staat dat zulke deals per definitie niet gesloten konden worden. Hij is degene die een voorstel doet dat door de rest wordt afgewezen omdat, zoals Pechtold opmerkt, keiharde garanties die GL wil onmogelijk te doen zijn. Waarom is dit zo moeilijk te snappen :??
pi_171738772
quote:
5s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 19:58 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Hij is degene die een voorstel doet dat door de rest wordt afgewezen omdat, zoals Pechtold opmerkt, keiharde garanties die GL wil onmogelijk te doen zijn.
Waar kan ik vinden dat Pechtold dat heeft gezegd? Weet je dat zo? :)
pi_171738773
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 19:51 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dus je hebt niets anders te melden dan een paar persoonlijke aanvallen en het nog een keer herhalen van je vraag als die beantwoord is. Ok :').

Buma heeft geen druk omdat hij bewoog. Net als VVD en D66.
:O
  vrijdag 16 juni 2017 @ 20:04:27 #275
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171738799
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 20:02 schreef Physsic het volgende:

[..]

Waar kan ik vinden dat Pechtold dat heeft gezegd? Weet je dat zo? :)

Hele handige pagina met alle artikelen en quotes over de formatie.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 20:04:55 #276
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171738805
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 20:02 schreef FYazz het volgende:

[..]

:O
Bedankt voor deze geweldige bijdrage weer.
pi_171738817
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 20:04 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Hele handige pagina met alle artikelen en quotes over de formatie.
Thanks. ^O^
pi_171738819
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 20:04 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Bedankt voor deze geweldige bijdrage weer.
^O^

Altijd
pi_171738883
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 19:36 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Precies.

Het lastige blijft ook gewoon dat we nooit zullen weten wat er werkelijk is besproken en wie wat heeft gezegd of niet, hoe realistisch voorstellen waren en wanneer wat is gezegd.

Uiteindelijk blijft het een politiek - spel -
  Forum Admin vrijdag 16 juni 2017 @ 20:14:42 #280
pi_171738938
Als je niet normaal kan discussiëren, doe het dan gewoon helemaal niet.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 20:52:21 #281
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_171739490
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 18:54 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Beetje zoals de PVV dus.
Ja.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 21:02:38 #282
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_171739658
quote:

[..]

Wat niemand hier schijnt te beseffen is dat het lijkt dat Klavertje als stroman naar voren is geschoven door de asielzoekers-maffia. Gelukkig is dat snode plan doorzien door de gevestigde orde. Deze gekke knul - die meent dat hij door God gezonden is om het Nederlandse volk door de woestijn te leiden - is politiek nog te onervaren dat hij op zijn eigen houtje beslissingen durft te nemen. Natuurlijk kreeg hij van de partijbonzen de opdracht wat hij wél en niet mocht besluiten. De ex-communisten die nu varen onder de vlag van GroenLinks, hebben nooit iets bijgedragen tot het welzijn van Nederland. Maar ik ben ontzettend blij dat zij niet gaan deelnemen aan onze regering.

[ Bericht 0% gewijzigd door Old_Pal op 16-06-2017 21:14:39 ]
  vrijdag 16 juni 2017 @ 21:13:17 #284
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_171739829
GroenLinks is gewoon een groene SP. Roepen vanaf de bankjes dat alles kut is in dit land maar niet durven om compromissen te maken. Lulletje Klaver zei aan iedereen die het wilde horen dat GL 'principes heeft'. Wat hij niet beseft is dat elke politieke partij in Nederland principes heeft.

Misschien een goede les voor de teleurgestelde GL-stemmer: stem de volgende keer op een partij die zich aan zijn principes houdt en dus stil staat of stem op een partij die bereid is te bewegen.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 21:25:12 #285
224960 highender
Travellin' Light
pi_171740004
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 19:41 schreef Physsic het volgende:
Watvoor beweging had je graag bij Buma/CDA gezien dan?
Naar iets wat op een Bose-Einsteincondensaat lijkt.
pi_171740527
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 21:13 schreef Old_Pal het volgende:
GroenLinks is gewoon een groene SP. Roepen vanaf de bankjes dat alles kut is in dit land maar niet durven om compromissen te maken. Lulletje Klaver zei aan iedereen die het wilde horen dat GL 'principes heeft'. Wat hij niet beseft is dat elke politieke partij in Nederland principes heeft.

Misschien een goede les voor de teleurgestelde GL-stemmer: stem de volgende keer op een partij die zich aan zijn principes houdt en dus stil staat of stem op een partij die bereid is te bewegen.
Ze wouden toch meeregeren...Wat hadden ze verwacht, dat ze dan hun hele programma konden doordrukken... En dan van alles laten ze het klappen op het vluchtenlingendebat.
pi_171747894
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 17:51 schreef ems. het volgende:

[..]

Ik ben geen PVV stemmer maar ik kan me voorstellen dat er genoeg mensen wat dealtjes willen inleveren als dat betekent dat de PVV meer kan betekenen dan verontwaardigd doen in de oppositie. Net als dat er mensen zijn bij groenlinks die liever Klaver in het kabinet hadden gezien ondanks z'n principes.

Maar we zullen het gaan zien.
Ligt aan de grote van de oppositie en hoe deze samen doet werken, als deze iets afspreken van te voren gelijk coalitie, zal het een zware strijd worden.
pi_171747957
Al ben ik van mening, dat vooraf iets afspreken afbraak doet aan de democratie.
  zaterdag 17 juni 2017 @ 11:54:28 #289
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171748617
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 21:25 schreef highender het volgende:

[..]

Naar iets wat op een Bose-Einsteincondensaat lijkt.
:D
  zaterdag 17 juni 2017 @ 12:08:57 #290
168739 Red_85
'echt wel'
pi_171748785
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 21:02 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Wat niemand hier schijnt te beseffen is dat het lijkt dat Klavertje als stroman naar voren is geschoven door de asielzoekers-maffia. Gelukkig is dat snode plan doorzien door de gevestigde orde. Deze gekke knul - die meent dat hij door God gezonden is om het Nederlandse volk door de woestijn te leiden - is politiek nog te onervaren dat hij op zijn eigen houtje beslissingen durft te nemen. Natuurlijk kreeg hij van de partijbonzen de opdracht wat hij wél en niet mocht besluiten. De ex-communisten die nu varen onder de vlag van GroenLinks, hebben nooit iets bijgedragen tot het welzijn van Nederland. Maar ik ben ontzettend blij dat zij niet gaan deelnemen aan onze regering.
Dit en zijn achterban een worst heeft voorgehouden van 'klimaat' en 'groen'.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_171760037
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 22:28 schreef Molurus het volgende:Er is vermoed ik geen PVV of FvD stemmer die echt rechts beleid zou willen.
:? Wat is dan echt rechts beleid volgens jou ?
De PVV stemmer wil het sowieso niet, dat zijn vaak teleurgestelde PvdAers, de echte arbeiders uit de volksbuurten nog.
  zaterdag 17 juni 2017 @ 23:05:18 #292
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171760213
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 22:59 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

:? Wat is dan echt rechts beleid volgens jou ?

Etto was helaas 1 van de weinigen hier die het juiste antwoord weet. ;(

quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 22:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nee hoor, de definitie is hetzelfde.

Links: Grote overheid met veel invloed op zaken die het publieke belang dienen en een gereguleerde markt.
Pluspunt: veiligheid, sociale zekerheid
Minpunt: minder vrijheid en hogere belastingen

Rechts: Kleine overheid die zich enkel bezighoudt met zaken die niet door de vrije markt geregeld kunnen worden.
Pluspunt: vrijheid, lagere belastingen
Minpunt: minder zekerheid
De gemiddelde Nederlander heeft geen enkel belang bij rechts beleid, en dat geldt zeker ook voor de gemiddelde PVV stemmer.
pi_171760659
Klopt, vandaar ook dat ik zei dat veel PVV stemmers volgens mij teleurgestelde PvdA stemmers zijn.
Daarom vind ik het ook zo apart dat een partij als de PVV om een paar puntjes soms extreemrechts wordt genoemd.

Ik heb het net ook in een ander topic genoemd, een partij die vrij consequent als extreemrechts word aangeduid, de NVU, die heeft een partijprogramma wat voor 90% bij de SP weg zou kunnen komen, voor 5% Partij van de Dieren ):O , en de overige 5% is het antisemitisme en "teveel buitenlanders in Nederland".
Ze noemen zichzelf dan ook "volks-socialisten" ;)

Voor mijzelf kan ik mij overigens wel vinden in die standpunten voor "echt rechts beleid" die EttovanBelgie opsomde ;)
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 22:47 schreef Ryan3 het volgende:Gewoon gereformeerd doemdenken en dan proberen de doem van de Heer te ontlopen door mensen de tering te belasten zodat in 2100 de temp niet 0,0045 graden Celsius hoger is. Komt goed overeen met religie imho.
Of het religieuze fanatisme van GroenLinks ;) http://www.elsevierweekbl(...)ongevaarlijk-482042/

[ Bericht 8% gewijzigd door bluemoon23 op 17-06-2017 23:30:46 ]
  zaterdag 17 juni 2017 @ 23:25:26 #294
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_171760737
Een zogenaamd motorblokje met een leugenachtige rasopportunist, een louche veilingmeester en een christelijke zwendelaar die een kabinet willen vormen met een infantiel snotjong. :D En dat moet het land leiden. |:(
  zaterdag 17 juni 2017 @ 23:28:27 #295
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171760823
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 23:25 schreef Braindead2000 het volgende:
Een zogenaamd motorblokje met een leugenachtige rasopportunist, een louche veilingmeester en een christelijke zwendelaar die een kabinet willen vormen met een infantiel snotjong. :D En dat moet het land leiden. |:(
Wie zou volgens jou eigenlijk heel geschikt zijn om dat te doen?
  zaterdag 17 juni 2017 @ 23:49:49 #296
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_171761428
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 23:28 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wie zou volgens jou eigenlijk heel geschikt zijn om dat te doen?
PVV, FvD, SGP misschien. De niet-landverraderlijke partijen dus.
pi_171761551
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 11:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wilders wil helemaal niet meeregeren.
Wil die ook niet zie zijn opleiding, die wil het alleen heerschap naar mijn idee.
  zaterdag 17 juni 2017 @ 23:55:12 #298
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_171761608
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 23:25 schreef Braindead2000 het volgende:
hear, hear
:)
  zondag 18 juni 2017 @ 00:05:56 #299
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_171761891
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 12:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dit en zijn achterban een worst heeft voorgehouden van 'klimaat' en 'groen'.
GroenLinks verspreidt al jaren een penetrante smerige geur over alles wat politiek heet. Dit samenraapsel van ex-communisten, religieuze idioten en milieuhysterici zijn zó overtuigd van hun eigen gelijk dat er bij hen geen ruimte overblijft voor andere inzichten en meningen.

Maar goed, aan de andere kant zijn de mensen die voor het eerst op GroenLinks hebben gestemd ongelofelijk dom. Immers, als je als kiezer gelooft dat je ijsbeertjes kan redden door 80% belasting te betalen, of dat we heel Afrika hier kunnen huisvesten en van een bijstanduitkering voorzien, dan ben je een onvoorstelbare loser.
pi_171761939
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 00:05 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

GroenLinks verspreidt al jaren een penetrante smerige geur over alles wat politiek heet. Dit samenraapsel van ex-communisten, religieuze idioten en milieuhysterici zijn zó overtuigd van hun eigen gelijk dat er bij hen geen ruimte overblijft voor andere inzichten en meningen.

Maar goed, aan de andere kant zijn de mensen die voor het eerst op GroenLinks hebben gestemd ongelofelijk dom. Immers, als je als kiezer gelooft dat je ijsbeertjes kan redden door 80% belasting te betalen, of dat we heel Afrika hier kunnen huisvesten en van een bijstanduitkering voorzien, dan ben je een onvoorstelbare loser.
Naar mijn opvatting zijn het de andere die de penetrante geur verspreiden nu al helemaal volgens mij breekt hun het angstzweet uit!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')