CIA is fake-MSM?quote:Op zaterdag 10 december 2016 09:06 schreef Braindead2000 het volgende:
De fake-msm blijft het proberen.
In dit geval heeft het uitkomen van de 'waarheid' de kansen marginaal beïnvloed. Daarover klagen is amper reden voor viering.quote:
De laatste stuiptrekking van de democraten alvorens ze hun macht verliezen. Die hertelling bleek ook al niet zo'n succes.quote:Op zaterdag 10 december 2016 09:06 schreef Braindead2000 het volgende:
Of dat ten voordele is moet nog steeds blijken natuurlijk, en kan net zo goed totale chaos veroorzaken, maar het is tot zover de enige mogelijkheid voor structurele veranderingen. Maar absoluut geen garantie..quote:Op zaterdag 10 december 2016 09:33 schreef Elzies het volgende:
[..]
De laatste stuiptrekking van de democraten alvorens ze hun macht verliezen. Die hertelling bleek ook al niet zo'n succes.![]()
Een revolutie is in aantocht met Trump als nieuwe wereldleider. De wereld zal veranderen, waaronder Europa. Niets zal de aankomende Westerse Zomer stoppen. Niets.
Dat laat ik in het midden, maar dat er veranderingen komen staat boven kijf. We zien nu al dat Europese landen overwegen hun defensiebudget te verhogen omdat Amerika niet de grootste NAVO betaler meer wil zijn. Bij een verbeterde houding tussen Rusland en de VS zal Merkel en Juncker een toontje lager moeten zingen en waarschijnlijk de sancties tegen Rusland moeten opheffen. We zullen zeker veranderingen zien voor de wijze waarop Trump het terrorisme zal bestrijden.quote:Op zaterdag 10 december 2016 09:35 schreef Veldmedewerker het volgende:
[..]
Of dat ten voordele is moet nog steeds blijken natuurlijk, en kan net zo goed totale chaos veroorzaken, maar het is tot zover de enige mogelijkheid voor structurele veranderingen. Maar absoluut geen garantie..
Ben benieuwd hoe Trump met Europa om zal gaan. Ik denk niet dat hij goed zal opschieten met die politiek-correcte watjes die wij hier in Europa als leiders hebben.quote:Op zaterdag 10 december 2016 09:33 schreef Elzies het volgende:
[..]
De laatste stuiptrekking van de democraten alvorens ze hun macht verliezen. Die hertelling bleek ook al niet zo'n succes.![]()
Een revolutie is in aantocht met Trump als nieuwe wereldleider. De wereld zal veranderen, waaronder Europa. Niets zal de aankomende Westerse Zomer stoppen. Niets.
Je hebt nogal een hoge pet op van die Trump.quote:Op zaterdag 10 december 2016 09:33 schreef Elzies het volgende:
[..]
nou ja, eerst gaat obamacare eraan, 30 miljoen Trump voters zonder verzekering, dat gaat een groot feest wordenquote:Op zaterdag 10 december 2016 09:41 schreef Hathor het volgende:
[..]
Je hebt nogal een hoge pet op van die Trump.Wat denk jij dat er allemaal zal veranderen dan? Want ik zie het nou niet bepaald als een vooruitstrevende wereldverbeteraar, maar meer als een sluwe zakenman die de aankomende 4 jaar zal gaan gebruiken om zichzelf en zijn kliek nog rijker te maken dan ze al waren.
Dat is ook mijn hoop.. Omdat ik denk dat er meerdere wegen naar Rome zijn, en niet in de laatste plaats door afspraken te maken die bepaalde landen weer hoop op enige autonomie kan geven.quote:Op zaterdag 10 december 2016 09:40 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dat laat ik in het midden, maar dat er veranderingen komen staat boven kijf. We zien nu al dat Europese landen overwegen hun defensiebudget te verhogen omdat Amerika niet de grootste NAVO betaler meer wil zijn. Bij een verbeterde houding tussen Rusland en de VS zal Merkel en Juncker een toontje lager moeten zingen en waarschijnlijk de sancties tegen Rusland moeten opheffen. We zullen zeker veranderingen zien voor de wijze waarop Trump het terrorisme zal bestrijden.
Mag niet want we zitten in de EU, daardoor kost het onze bloemensector 100den miljoenen per jaar, bedankt Ruttequote:Op zaterdag 10 december 2016 09:41 schreef LelijKnap het volgende:
Ik kan het mij moeilijk voorstellen dat er op FOK mensen rondlopen die bewust t e l e g r a a f.nl intypen om het nieuws te lezen.
Dat tegen al het bewijs in.
Op topic;
Wanneer sturen we Rusland bloemen?
Maar bloemen houden van mensen.. En mensen houden van bloemen?quote:Op zaterdag 10 december 2016 09:54 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Mag niet want we zitten in de EU, daardoor kost het onze bloemensector 100den miljoenen per jaar, bedankt Rutte
Wie beïnvloed wie de hele dag door? Gaan we nu ineens met een gestrekt been verkondigen dat slechts de buitenlands mogendheden hier schuldig aan zijn?quote:Op zaterdag 10 december 2016 09:57 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed, al die Trump fans vinden het dus prima dat buitenlandse mogendheden actief verkiezingen beinvloeden.
Dus wat Erdogan doet is eigenlijk helemaal prima.
Nee om handel, een beetje VOC mentaliteit, ja tochquote:Op zaterdag 10 december 2016 09:57 schreef Veldmedewerker het volgende:
[..]
Maar bloemen houden van mensen.. En mensen houden van bloemen?
Geven wij wel om mensen
Goed punt!quote:Op zaterdag 10 december 2016 10:00 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Nee om handel, een beetje VOC mentaliteit, ja toch
Die politieke elite moet gewoon weg. Zo'n iemand als Juncker leeft niet meer in deze wereld. Waarschijnlijk vertroebelt zijn drankzucht zijn gezonde verstand, maar de uitbreiding naar meer lidstaten en de invoering van de euro is een historische fout gebleken die moet worden terug gedraaid. Dus een beetje druk op die elite aangevuld met de opkomst van anti-EU partijen die steeds groter en groter worden is een welkome aanvulling. Daar draagt ook een verbeterde relatie tussen Rusland en de VS aan bij.quote:Op zaterdag 10 december 2016 09:41 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe Trump met Europa om zal gaan. Ik denk niet dat hij goed zal opschieten met die politiek-correcte watjes die wij hier in Europa als leiders hebben.
Dat mensen binnen een land de politiek willen beinvloeden is nogal wiedus ja. Maar wanneer een leider pro-actief gaat stoken in de poitiek van een ander land dan is dat discutabel.quote:Op zaterdag 10 december 2016 10:00 schreef Veldmedewerker het volgende:
[..]
Wie beïnvloed wie de hele dag door? Gaan we nu ineens met een gestrekt been verkondigen dat slechts de buitenlands mogendheden hier schuldig aan zijn?
oh ja white genocide, die was nog niet voorbijgekomenquote:Op zaterdag 10 december 2016 10:01 schreef Elzies het volgende:
[..]
Die politieke elite moet gewoon weg. Zo'n iemand als Juncker leeft niet meer in deze wereld. Waarschijnlijk vertroebelt zijn drankzucht zijn gezonde verstand, maar de uitbreiding naar meer lidstaten en de invoering van de euro is een historische fout gebleken die moet worden terug gedraaid. Dus een beetje druk op die elite aangevuld met de opkomst van anti-EU partijen die steeds groter en groter worden is een welkome aanvulling. Daar draagt ook een verbeterde relatie tussen Rusland en de VS aan bij.
We delen een gemeenschappelijke vijand genaamd de radicale islam die zich binnen de Europese samenleving heeft genesteld en een gevaar vormt voor de toekomst van onze samenleving. Het is geen vijand van buiten meer maar hier geboren en getogen moslimjongeren die radicaliseren. We mogen niet meer de andere kant opkijken. Het lijkt wel of WOII zich herhaalt toen Nederland ook de andere kant opkeek, dacht neutraal te kunnen zijn en volledig werd overrompeld door de Duitsers. Geschiedenis lijkt zich te herhalen.
Vergeet niet dat het niet de Islam is die dat doet, maar de gevestigde orde, en wij vinden het prima. Of eigenlijk juist niet als je kijkt naar de sentimenten.quote:Op zaterdag 10 december 2016 10:01 schreef Elzies het volgende:
[..]
Die politieke elite moet gewoon weg. Zo'n iemand als Juncker leeft niet meer in deze wereld. Waarschijnlijk vertroebelt zijn drankzucht zijn gezonde verstand, maar de uitbreiding naar meer lidstaten en de invoering van de euro is een historische fout gebleken die moet worden terug gedraaid. Dus een beetje druk op die elite aangevuld met de opkomst van anti-EU partijen die steeds groter en groter worden is een welkome aanvulling. Daar draagt ook een verbeterde relatie tussen Rusland en de VS aan bij.
We delen een gemeenschappelijke vijand genaamd de radicale islam die zich binnen de Europese samenleving heeft genesteld en een gevaar vormt voor de toekomst van onze samenleving. Het is geen vijand van buiten meer maar hier geboren en getogen moslimjongeren die radicaliseren. We mogen niet meer de andere kant opkijken. Het lijkt wel of WOII zich herhaalt toen Nederland ook de andere kant opkeek, dacht neutraal te kunnen zijn en volledig werd overrompeld door de Duitsers. Geschiedenis lijkt zich te herhalen.
Naar verluid is dat wat er over en weer gebeurt, alleen zijn wij daar selectief verontwaardigt overquote:Op zaterdag 10 december 2016 10:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat mensen binnen een land de politiek willen beinvloeden is nogal wiedus ja. Maar wanneer een leider pro-actief gaat stoken in de poitiek van een ander land dan is dat discutabel.
Maar een hoop vinden dat kennelijk helemaal prima.
Ik zie hier juist een hoop mensen die er helemaal happy mee zijn.quote:Op zaterdag 10 december 2016 10:09 schreef Veldmedewerker het volgende:
[..]
Naar verluid is dat wat er over en weer gebeurt, alleen zijn wij daar selectief verontwaardigt over
Alsjeblieft!!!, als er 1 organisatie is die andere landen beïnvloedt, bedreigt, druk uitoefent, propaganda verspreidt, demoniseert, voorliegt dan is het de EU wel. Gek genoeg hoor ik je daar nooit over.quote:Op zaterdag 10 december 2016 10:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat mensen binnen een land de politiek willen beinvloeden is nogal wiedus ja. Maar wanneer een leider pro-actief gaat stoken in de poitiek van een ander land dan is dat discutabel.
Is zie dat je graag in hyperbolen spreekt. Maar bij welke verkiezingen loopt de EU mailservers van kandidaten te hacken?quote:Op zaterdag 10 december 2016 10:12 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Alsjeblieft!!!, als er 1 organisatie is die andere landen beïnvloedt, bedreigt, druk uitoefent, propaganda verspreidt, demoniseert, liegt dan is het de EU wel. Gek genoeg hoor ik je daar nooit over.
Ik denk dat het gaat om een veel diepere realisering dat er structureel zaken uit de hand lopen, en er dus een gevoel van machteloosheid geuit wordt die nu openbaart door de enige hoop die aan de horizon verscheen?quote:Op zaterdag 10 december 2016 10:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik zie hier juist een hoop mensen die er helemaal happy mee zijn.
Dit gaat toch helemaal niet over het feit dat Vladimir Poetin zijn belangen probeert te berhartigen via pogingen tot manipulatie van verkiezingen?quote:Op zaterdag 10 december 2016 10:15 schreef Veldmedewerker het volgende:
[..]
Ik denk dat het gaat om een veel diepere realisering dat er structureel zaken uit de hand lopen, en er dus een gevoel van machteloosheid geuit wordt die nu openbaart door de enige hoop die aan de horizon verscheen?
De mensen zijn bepaalde zaken meer dan beu, en geloven niet meer in politici die van alles roepen en vervolgens geen gehoor meer geven als het zover is.. Op een zeker moment leidt dat onherroepelijk tot een clash..
En dit geval Trump. Geheel te voorzien als je de aanloop ervan ontleed?
Tenzij zelfs Putin het beu is..quote:Op zaterdag 10 december 2016 10:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dit gaat toch helemaal niet over het feit dat Vladimir Poetin zijn belangen probeert te berhartigen via pogingen tot manipulatie van verkiezingen?
Zou me niet verbazen als ze dat deden maar je had het ook niet specifiek over hacken. Wat de EU doet is trouwens veel erger. Trump heeft geluk (als het waar is) als Poetin daar schuldig aan is. De EU verstoort zelf op een veel grotere schaal democratische processen in landen.quote:Op zaterdag 10 december 2016 10:14 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Is zie dat je graag in hyperbolen spreekt. Maar bij welke verkiezingen loopt de EU mailservers van kandidaten te hacken?
Oh hoe dan?quote:Op zaterdag 10 december 2016 10:18 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Zou me niet verbazen als ze dat deden maar je had het ook niet specifiek over hacken. Wat de EU doet is trouwens veel erger. Trump heeft geluk (als het waar is) als Poetin daar schuldig aan is. De EU verstoort zelf op een veel grotere schaal democratische processen in landen.
CIA is nou niet echt een democratisch medium.quote:Op zaterdag 10 december 2016 09:33 schreef Elzies het volgende:
[..]
Iedere organisatie die iets naars over Trump zegt is opgericht door de Democraten. Alle directeuren en medewerkers stemmen op de Democraten en alles dat ze doen is ook helemaall de agenda van de democraten. Zo gaat dat bij alt-right.quote:Op zaterdag 10 december 2016 10:19 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
CIA is nou niet echt een democratisch medium.
Ik zou me meer zorgen maken als Poetin allerlei geheimen van de EU openbaar maakt als ik jou was. Dan komt er zo'n lading stront aan de oppervlakte dat elk land in Europa een populistische meerderheid krijgt.quote:Op zaterdag 10 december 2016 10:19 schreef Hexagon het volgende:
Maargod, ik ben benieuwd hoe de Trump fans hier reageren als Juncker de mailbox van Wilders laat hacken
De ouderwetse Bush-doctrine. If you're not with us, you're against us.quote:Op zaterdag 10 december 2016 10:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Iedere organisatie die iets naars over Trump zegt is opgericht door de Democraten. Alle directeuren en medewerkers stemmen op de Democraten en alles dat ze doen is ook helemaall de agenda van de democraten. Zo gaat dat bij alt-right.
Dat anaal uitwonen zal ook wel meevallen denk ik, Trump heeft al een aantal oud militairen op hoge posten geinstalleerd, dus ik denk dat de Amerikanen nog meer in het defensiebudget gaan steken dan ze al deden. Zich laten piepelen door Rusland lijkt me dan niet echt aannemelijk met al die havikken om Trump heen.quote:Op zaterdag 10 december 2016 09:46 schreef Re het volgende:
[..]
nou ja, eerst gaat obamacare eraan, 30 miljoen Trump voters zonder verzekering, dat gaat een groot feest worden
maar het wel eens verfrissend te zien om amerika anaal uitgewoond te zien worden door rusland, alleen zal europa daar wellicht slachtoffer van worden
Eind jaren negentig waarschuwde Fortuyn al over het geradicaliseerde gedachtegoed wat binnen bepaalde moskeeën werd gepredikt in Nederland, maar ook binnen andere Europese landen. Hij werd als racist en nazi bestempeld door een bepaalde elite en de subsidiëring naar die moskeeën gaat anno 2016 gewoon door. Geradicaliseerde imams mogen zich vrij in Nederland vestigen. Zelfs als ze uit buurland België worden uitgezet.quote:Op zaterdag 10 december 2016 10:09 schreef Veldmedewerker het volgende:
[..]
Vergeet niet dat het niet de Islam is die dat doet, maar de gevestigde orde, en wij vinden het prima. Of eigenlijk juist niet als je kijkt naar de sentimenten.
Daarbij ben ik niet tegen buitenlanders die zich vestigen, maar tegen de naïviteit van de besluiten die gemaakt worden. Een veel logischer oplossing had geweest om die landen mogelijkheden te geven om vanuit daar het land opnieuw vorm te geven. Dat had kunnen leiden naar een structurele oplossing.
Mensen die vluchten voor welke reden dan ook geven een duidelijk signaal af dat aldaar weinig meer te bereiken valt, dus logischerwijs moet je de oplossingen dan ook daarin zoeken?
Als ik uit het midden oosten zou komen dan zou ik met een zeer dubbel gevoel vertrekken, je laat echt niet zomaar huis en haard achter, en cultuur, om dan maar ergens te vestigen in een cultuur die niet geheel in lijn is met je eigen cultuur en manier van omgang en leven.
Geef mensen mogelijkheden, als dat tot de opties behoort. En ondersteun daarbij zoveel als mogelijk, en kijk of dat tot een goed resultaat kan leiden.
meer anaal laten uitdagen, wellicht? Ben benieuwd hoor hoe dit zal gaanquote:Op zaterdag 10 december 2016 10:28 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat anaal uitwonen zal ook wel meevallen denk ik, Trump heeft al een aantal oud militairen op hoge posten geinstalleerd, dus ik denk dat de Amerikanen nog meer in het defensiebudget gaan steken dan ze al deden. Zich laten piepelen door Rusland lijkt me dan niet echt aannemelijk met al die havikken om Trump heen.
Gek vind ik het niet nee. Ik hoop alleen maar dat er geen herhaling van de geschiedenis plaatsvind.. Uiteindelijk.quote:Op zaterdag 10 december 2016 10:43 schreef Elzies het volgende:
[..]
Eind jaren negentig waarschuwde Fortuyn al over het geradicaliseerde gedachtegoed wat binnen bepaalde moskeeën werd gepredikt in Nederland, maar ook binnen andere Europese landen. Hij werd als racist en nazi bestempeld door een bepaalde elite en de subsidiëring naar die moskeeën gaat anno 2016 gewoon door. Geradicaliseerde imams mogen zich vrij in Nederland vestigen. Zelfs als ze uit buurland België worden uitgezet.
Er is gewaarschuwd voor de aanzuigende werking van Wir schaffen das. Het zou een vrijbrief zijn om Europa binnen te trekken. Er werd en wordt gewaarschuwd dat het buiten oorlogsvluchtelingen het economische gelukzoekers zou aantrekken uit landen die helemaal niet in oorlog zijn. Dat het een route zou kunnen zijn voor buitenlandse terroristen om hier binnen te komen. Er zijn intussen al meerdere aanslagen in Europa gepleegd, mede dankzij die vluchtroute, een massa-aanranding/verkrachting heeft in Keulen plaatsgevonden en in opvangcentra wordt het personeel bedreigd en de omgeving geterroriseerd door 'vluchtelingen' uit Marokko en Albanië die ook nog eens 2000 euro oprotpremie mogen incasseren. Tegelijkertijd wordt middels een politiek proces een politicus schuldig bevonden omdat die minder Marokkanen roept naast minder EU en minder PvdA.
Vindt je het gek dat het rechtse populisme in Europa groeit? Dat de polarisatie toeneemt en steeds agressiever van toon wordt? Ik heb niet meer het gevoel in Nederland te wonen maar in twee verschillende Nederlanden waar burgers recht tegenover elkaar staan. Waar ideologische verschillen inmiddels onoverbrugbaar zijn geworden.
Wellicht eens gaan kijken of er joint ventures te verzinnen zijn? overeenkomsten en gedeelde belangen gaan zoeken,op weg naar de toekomst. Dat zou al schelen?quote:Op zaterdag 10 december 2016 10:47 schreef Re het volgende:
[..]
meer anaal laten uitdagen, wellicht? Ben benieuwd hoor hoe dit zal gaan
Ja maar, dat is geen MSM, dus ongekleurde waarheid.quote:Op zaterdag 10 december 2016 11:04 schreef vigen98 het volgende:
Fake nieuws heeft FOK nu al bereikt zie ik.
Of de MSM is door de band genomen neutraal en Trump is echt zo'n engnek als hij lijkt. Is dat al eens in je opgekomen?quote:Op zaterdag 10 december 2016 09:29 schreef Veldmedewerker het volgende:
[..]
In dit geval heeft het uitkomen van de 'waarheid' de kansen marginaal beïnvloed. Daarover klagen is amper reden voor viering.
De MSM heeft hetzelfde en veel intensiever geprobeerd bij Trump. De media geeft altijd een bepaald beeld weer, vaak vanuit een optiek, dus gekleurd.
Als ze de sancties eindelijk een keertje opheffen. Vooralsnog kun je ze beter naar Kazakhstan sturen en zorgen dat de vrachtwagen ergens onderweg verdwijnt.quote:Op zaterdag 10 december 2016 09:41 schreef LelijKnap het volgende:
Wanneer sturen we Rusland bloemen?
Dus, als ik het goed begrijp, werden we in mei 1940 overrompeld door hier geboren en getogen Duitse jongeren?quote:Op zaterdag 10 december 2016 10:01 schreef Elzies het volgende:
[..]
Uiteraard, maar ik zie het anders. Ik hoor iemand die denkt in oplossingen, voor beter of erger, de media is zover verknipt dat ik daar al jaren niet meer naar kijk. Dat is net een herhaling van dezelfde voetbalwedstrijd en roepen dat het een nieuwe is..quote:Op zaterdag 10 december 2016 11:30 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Of de MSM is door de band genomen neutraal en Trump is echt zo'n engnek als hij lijkt. Is dat al eens in je opgekomen?
Iemand die denkt in oplossingen. Of die oplossingen nu beter of slechter zijn maakt niet uit. Als het maar oplossingen zijn.quote:Op zaterdag 10 december 2016 12:35 schreef Veldmedewerker het volgende:
[..]
Uiteraard, maar ik zie het anders. Ik hoor iemand die denkt in oplossingen, voor beter of erger, de media is zover verknipt dat ik daar al jaren niet meer naar kijk. Dat is net een herhaling van dezelfde voetbalwedstrijd en roepen dat het een nieuwe is..
Het blijft een gok.. Linksom of rechtsom, nu roepen dat iemand beter of slechter zou zijn is net zo dom eigenlijk, met het verschil dat nu iedereen wakker is..
Samengevat: kans op nieuwe wegen.quote:Op zaterdag 10 december 2016 13:02 schreef OllieA het volgende:
[..]
Iemand die denkt in oplossingen. Of die oplossingen nu beter of slechter zijn maakt niet uit. Als het maar oplossingen zijn.
Gelukkig is iedereen nu wakker.
Pffff. Hoe kan je naar die Youtube aids kijken?quote:
Beetje laat voor het Westen om daarover te klagen, nadat ze dat een halve eeuw zelf gedaan hebben. Oekraine onlangs, steun aan de oppositie in Oost-Europa (Rusland, Georgië...), de uitzendingen van de Voice of America, omverwerpen van regimes in het Midden-Oosten.quote:Op zaterdag 10 december 2016 10:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Precies. En of die nieuwe weg nu rechtstreeks in een heel diep gat eindigt maakt niet uit. Als ie maar nieuw is.quote:Op zaterdag 10 december 2016 13:03 schreef Veldmedewerker het volgende:
[..]
Samengevat: kans op nieuwe wegen.
Onzin. Het is gewoon weer een ouderwetse wapenwedloop.quote:
Neem aan dat je "koude oorlog" bedoelt?quote:Op zaterdag 10 december 2016 13:34 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Onzin. Het is gewoon weer een ouderwetse wapenwedloop.
Daar is de wedloop onderdeel van. De wapens zijn deze keer simpelweg hackers en hun technieken. Net doen alsof China of Rusland alleen maar ongewilde slachtoffers zijn die dit soort dingen doen uit reactie is of heel erg dom of (erger) met opzet oneerlijk.quote:Op zaterdag 10 december 2016 13:38 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Neem aan dat je "koude oorlog" bedoelt?
Leer lezen, ik zeg nergens dat ze het "uit reactie" doen, ik zeg dat ze het quasi ongestraft kunnen doen omdat het een aanvaardbare paktijk geworden is.quote:Op zaterdag 10 december 2016 13:41 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Daar is de wedloop onderdeel van. De wapens zijn deze keer simpelweg hackers en hun technieken. Net doen alsof China of Rusland alleen maar ongewilde slachtoffers zijn die dit soort dingen doen uit reactie is of heel erg dom of (erger) met opzet oneerlijk.
Trump is slechter dan Clinton. Onder meer omdat hij geen oplossingen heeft, alleen kreten.quote:Op zaterdag 10 december 2016 12:35 schreef Veldmedewerker het volgende:
[..]
Uiteraard, maar ik zie het anders. Ik hoor iemand die denkt in oplossingen, voor beter of erger, de media is zover verknipt dat ik daar al jaren niet meer naar kijk. Dat is net een herhaling van dezelfde voetbalwedstrijd en roepen dat het een nieuwe is..
Het blijft een gok.. Linksom of rechtsom, nu roepen dat iemand beter of slechter zou zijn is net zo dom eigenlijk, met het verschil dat nu iedereen wakker is..
In hoeverre heb jij hem gevolgd? Dus niet tijdens de verkiezingen op het podium.quote:Op zaterdag 10 december 2016 13:58 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Trump is slechter dan Clinton. Onder meer omdat hij geen oplossingen heeft, alleen kreten.
Ik heb hem alleen tijdens de verkiezingen op het podium gevolgd. Waarom zou ik hem op andere momenten moeten volgen?quote:Op zaterdag 10 december 2016 14:18 schreef Veldmedewerker het volgende:
[..]
In hoeverre heb jij hem gevolgd? Dus niet tijdens de verkiezingen op het podium.
Omdat dat de dumped down versie is uiteraard.quote:Op zaterdag 10 december 2016 14:19 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik heb hem alleen tijdens de verkiezingen op het podium gevolgd. Waarom zou ik hem op andere momenten moeten volgen?
Je zei letterlijk 'you reap what you sow'. Oftewel, je zegt dat 'het Westen' gezaaid heeft. Terwijl dat gewoon onzin is.quote:Op zaterdag 10 december 2016 13:57 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Leer lezen, ik zeg nergens dat ze het "uit reactie" doen, ik zeg dat ze het quasi ongestraft kunnen doen omdat het een aanvaardbare paktijk geworden is.
Zeg maar gerust de Trumped down versie.quote:Op zaterdag 10 december 2016 14:21 schreef Veldmedewerker het volgende:
[..]
Omdat dat de dumped down versie is uiteraard.
Is dat relevant? Het is wel waar mensen op stemmen.quote:Op zaterdag 10 december 2016 14:21 schreef Veldmedewerker het volgende:
[..]
Omdat dat de dumped down versie is uiteraard.
Hoe kan je dat nu al beoordelen? Hij is nog niet eens president en je roept al dat hij geen oplossingen heeft. Wacht eerst maar eens 4 jaar af en dan zou het zo maar kunnen dat je je gruwelijk hebt vergist.quote:Op zaterdag 10 december 2016 13:58 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Trump is slechter dan Clinton. Onder meer omdat hij geen oplossingen heeft, alleen kreten.
Achteraf is makkelijk praten. Alles wijst erop dat Clinton nu de juiste beslissing was geweest.quote:Op zaterdag 10 december 2016 14:57 schreef .Alektorophobia. het volgende:
[..]
Hoe kan je dat nu al beoordelen? Hij is nog niet eens president en je roept al dat hij geen oplossingen heeft. Wacht eerst maar eens 4 jaar af en dan zou het zo maar kunnen dat je je gruwelijk hebt vergist.
Met Clinton hadden we meer van hetzelfde gekregen en dat is een heilloze weg. Er moeten zaken veranderen en aangepakt worden en met Clinton gaat dat gewoon niet lukken. Trump heeft de juiste oplossingen en durft problemen aan te pakken die bij de politiek correcten zoals Clinton taboe zijn (zie massa immigratie). De change die Obama beloofde zal Trump introduceren en dat is hard nodig. Zijn plannen zijn goed het enige wat roet in het eten kan gooien is die grote muil van hem. Die krijgt hij maar niet onder controle.quote:Op zaterdag 10 december 2016 15:42 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Achteraf is makkelijk praten. Alles wijst erop dat Clinton nu de juiste beslissing was geweest.
Dat het alternatief een heilloze weg is, betekent niet dat je achter de rattenvanger van Hamelen de afgrond in moet lopen.quote:Op zaterdag 10 december 2016 15:59 schreef .Alektorophobia. het volgende:
[..]
Met Clinton hadden we meer van hetzelfde gekregen en dat is een heilloze weg. Er moeten zaken veranderen en aangepakt worden en met Clinton gaat dat gewoon niet lukken. Trump heeft de juiste oplossingen en durft problemen aan te pakken die bij de politiek correcten zoals Clinton taboe zijn (zie massa immigratie). De change die Obama beloofde zal Trump introduceren en dat is hard nodig. Zijn plannen zijn goed het enige wat roet in het eten kan gooien is die grote muil van hem. Die krijgt hij maar niet onder controle.
Dat is je eigen interpretatie feit is dat zijn plannen volledig gericht zijn op de arbeidersklasse. Ik geloof dat Amerika er over 4 jaar beter voor staat. Maar wie weet loopt het wel anders. Over 4 jaar weten we het en dan kom ik hier nog op terugquote:Op zaterdag 10 december 2016 16:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat het alternatief een heilloze weg is, betekent niet dat je achter de rattenvanger van Hamelen de afgrond in moet lopen.
Bovendien belooft Trump niet de verandering die Obama ook wilde. Obama wilde een beter Amerika voor iedereen. Trump wil een beter Amerika voor rijke, blanke, mannelijke christenen.
Niets maar dan ook niets wijst erop dat Clinton de juiste beslissing was geweest.quote:Op zaterdag 10 december 2016 15:42 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Achteraf is makkelijk praten. Alles wijst erop dat Clinton nu de juiste beslissing was geweest.
Behalve het feit dat Trump geallieerd is met christenfundamentalisten en extreemrechts.quote:Op zaterdag 10 december 2016 19:58 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Niets maar dan ook niets wijst erop dat Clinton de juiste beslissing was geweest.
Altijd nog beter dan zij met een alliantie met salafistenfundamentalisten en extremistisch globalisme.quote:Op zaterdag 10 december 2016 20:41 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Behalve het feit dat Trump geallieerd is met christenfundamentalisten en extreemrechts.
Wat natuurlijk onzin is, want Clinton heeft geen alliantie met 'salafistenfundamentalisten' of 'extremistisch globalisme'.quote:Op zaterdag 10 december 2016 20:48 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Altijd nog beter dan zij met een alliantie met salafistenfundamentalisten en extremistisch globalisme.
De onderbouwing blijft dus uitquote:Op zaterdag 10 december 2016 10:26 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Als je het inmiddels niet weet dan zal je het nooit begrijpen, wat ik ook opschrijf.
Is er al überhaupt enige vorm van bewijs geleverd? Herinnert iemand zich hoe de VS en de UK toendertijd in de Irak-oorlog werd geleid door de o-zo objectieve media?quote:Op zaterdag 10 december 2016 09:57 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed, al die Trump fans vinden het dus prima dat buitenlandse mogendheden actief verkiezingen beinvloeden.
Ik denk dat Trump zonder inmenging van Poetin ook wel gewonnen zou hebben. Sterker nog ik denkt dat dit Trump meer kwaad dan goed gedaan zal hebben.quote:Op zaterdag 10 december 2016 22:02 schreef drexciya het volgende:
[..]
Is er al überhaupt enige vorm van bewijs geleverd? Herinnert iemand zich hoe de VS en de UK toendertijd in de Irak-oorlog werd geleid door de o-zo objectieve media?
Wat ik continu vaststel is dat de gevestigde orde bij de Democraten zich slechte verliezers toont. Bernie Sanders was tenminste wel eerlijk en duidelijk; wij hebben stemmers niets geboden in de swing states en daarom hebben we verloren.
Ik kots op de huidige tendens op alles maar op Putin af te schuiven. We zagen in de WaPo (die zich hiermee volledig belachelijk heeft gemaakt) een flinterdun onderbouwde lijst met zogenaamd "foute" websites langskomen. Is het McCarthyism uit de 50'er jaren weer terug of zo? Alleen maar schreeuwen zonder deugdelijke onderbouwing is blijkbaar al voldoende om door de mainstream media te worden rondgepapegaaid.
Verder kan het geen kwaad om even er op te wijzen dat een gedeelte van de gelden, verzameld door het Hillary team, uit Saoedi-Arabië afkomstig zijn. En dan wat janken over dat Rusland iets zou hebben beïnvloed. Hillary en haar aanhang moet stoppen met janken en eens gaan nadenken waarom ze echt verloren hebben, maar ze hebben blijkbaar niets geleerd.
Je kunt er gerust van uitgaan dat de CIA niet zomaar wat roept. De media baseren zich dan ook op een officiële verklaring van die inlichtingendienst.quote:Op zaterdag 10 december 2016 22:02 schreef drexciya het volgende:
[..]
Is er al überhaupt enige vorm van bewijs geleverd? Herinnert iemand zich hoe de VS en de UK toendertijd in de Irak-oorlog werd geleid door de o-zo objectieve media?
Wat ik continu vaststel is dat de gevestigde orde bij de Democraten zich slechte verliezers toont. Bernie Sanders was tenminste wel eerlijk en duidelijk; wij hebben stemmers niets geboden in de swing states en daarom hebben we verloren.
Ik kots op de huidige tendens op alles maar op Putin af te schuiven. We zagen in de WaPo (die zich hiermee volledig belachelijk heeft gemaakt) een flinterdun onderbouwde lijst met zogenaamd "foute" websites langskomen. Is het McCarthyism uit de 50'er jaren weer terug of zo? Alleen maar schreeuwen zonder deugdelijke onderbouwing is blijkbaar al voldoende om door de mainstream media te worden rondgepapegaaid.
Verder kan het geen kwaad om even er op te wijzen dat een gedeelte van de gelden, verzameld door het Hillary team, uit Saoedi-Arabië afkomstig zijn. En dan wat janken over dat Rusland iets zou hebben beïnvloed. Hillary en haar aanhang moet stoppen met janken en eens gaan nadenken waarom ze echt verloren hebben, maar ze hebben blijkbaar niets geleerd.
Dat doen ze inderdaad niet zomaar, dat doen ze omdat een leven lang gratis geld lonkt.quote:Op zaterdag 10 december 2016 10:09 schreef Veldmedewerker het volgende:
Als ik uit het midden oosten zou komen dan zou ik met een zeer dubbel gevoel vertrekken, je laat echt niet zomaar huis en haard achter, en cultuur, om dan maar ergens te vestigen in een cultuur die niet geheel in lijn is met je eigen cultuur en manier van omgang en leven.
Ha ha ha de CIA is totaal niet betrouwbaar. Heb je überhaupt wat gelezen over de smerige zaakjes waarbij de CIA betrokken is geweest? Daar zijn boeken vol over geschreven. En dat gaat in de huidige tijd vrolijk door.quote:Op zaterdag 10 december 2016 22:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je kunt er gerust van uitgaan dat de CIA niet zomaar wat roept. De media baseren zich dan ook op een officiële verklaring van die inlichtingendienst.
Verder is je bewering dat de media de VS en het VK de Irak-oorlog 'in hebben geleid' grote onzin. Dat heeft de Amerikaanse regering helemaal aan zichzelf te danken. Ik kan mij nog een bijzondere presentatie van Collin Powell herinneren.
Oh, en ook toen werd er in de media al veel kritiek geuit op het besluit om Irak binnen te vallen.
Trump heeft gewonnen door het falen van Hillary (en de Democratische partij in het algemeen) en niet door externe invloeden; wat dat aangaat zijn we het eens.quote:Op zaterdag 10 december 2016 22:05 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat Trump zonder inmenging van Poetin ook wel gewonnen zou hebben. Sterker nog ik denkt dat dit Trump meer kwaad dan goed gedaan zal hebben.
Het gaat me vooral om de selectieve verontwaardiging over de CIA over een buitenlandse macht die toevallig hun kandidaat "te hulp" schoot.
In Nederlandse ogen is de gemiddelde Amerikaan al heel snel christenfundamentalist, dus dat zegt niks.quote:Op zaterdag 10 december 2016 20:41 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Behalve het feit dat Trump geallieerd is met christenfundamentalisten en extreemrechts.
Fake news? Het is toch gewoon iets dat de CIA gezegd heeft?quote:Op zaterdag 10 december 2016 23:11 schreef drexciya het volgende:
[..]
Trump heeft gewonnen door het falen van Hillary (en de Democratische partij in het algemeen) en niet door externe invloeden; wat dat aangaat zijn we het eens.
De CIA en selectieve verontwaardiging is ook terecht; de VS (en daarmee de CIA) kan het niet nalaten om zich over de hele wereld met van alles en nog wat (waaronder verkiezingen) te bemoeien. En dan nu gaan klagen over vermeende invloeden van buiten, zonder enige serieuze onderbouwing.
Het is zo triest dat dit "fake news item" door veel media klakkeloos wordt overgenomen. Op de een of andere manier zijn allerlei media hedentendage volledig vergeten dat ze kritisch moeten zijn over wat ze berichten. De zwarte lijst die door de Washington Post de media in werd ingeslingerd is domweg een vorm van smaad. En dat weten ze daar, maar ja ze gaan er van uit dat niemand ze erop durft aan te spreken.
Nee, de CIA ontkent. Het komt van een krant die een 'bron' heeft.quote:Op zaterdag 10 december 2016 23:29 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Fake news? Het is toch gewoon iets dat de CIA gezegd heeft?
Dus omdat de CIA fout zat inzake Irak verkoopt de organisatie sindsdien louter onzin?quote:Op zaterdag 10 december 2016 23:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Zijn inmiddels de massavenietigingswapens gevonden in Irak die daar volgens diezelfde CIA zouden liggen? Satellietfoto's en al.
De CIA loog expres, om politieke redenen. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit nu niet ook het geval is TOT de CIA bewijzen laat zien (wie eist...).quote:Op zaterdag 10 december 2016 23:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus omdat de CIA fout zat inzake Irak verkoopt de organisatie sindsdien louter onzin?
Prima om dit soort berichten kritisch te benaderen, maar gebruik geen drogredenen.
Maar de CIA eist niets.quote:Op zaterdag 10 december 2016 23:44 schreef Zith het volgende:
[..]
De CIA loog expres, om politieke redenen. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit nu niet ook het geval is TOT de CIA bewijzen laat zien (wie eist...).
Eyy mooie semantische trole! Dan maak ik er 'Wie beschuldigt, bewijst' van XD XD xdquote:
Beweer ik dan iets anders?quote:Op zaterdag 10 december 2016 23:44 schreef Zith het volgende:
[..]
De CIA loog expres, om politieke redenen. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit nu niet ook het geval is TOT de CIA bewijzen laat zien (wie eist...).
Ook als de CIA niet het Irak gedoe had gehad is bewijs nodig voordat schuld bepaald kan worden.
Ook niet. Lees de OP nou gewoon eens.quote:Op zaterdag 10 december 2016 23:47 schreef Zith het volgende:
[..]
Eyy mooie semantische trole! Dan maak ik er 'Wie beschuldigt, bewijst' van XD XD xd
Iedereen doet het dus is het prima. Ok.quote:Op zaterdag 10 december 2016 23:49 schreef Zith het volgende:
Verder vind ik het wel prima dat Rusland zich ermee bemoeide. Dat deden andere landen ook voor de DEMs. En doet Nederland ook in andere landen. En doetde US ook overal. En doet iedereen overal.
Yepquote:Op zaterdag 10 december 2016 23:50 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Iedereen doet het dus is het prima. Ok.
Ze mogen van alles roepen, maar dat moeten ze wel onderbouwen met bewijzen. Wat we de laatste tijd zien is een georchestreerde beweging om van alles en nog wat op Putin vast te pinnen. En dat alles zonder een spoor van bewijs. Het gaat veel verder dan alleen maar dit bericht; zoals ik eerder heb aangegeven is er een zwarte lijst verspreid en worden mensen die niet in de anti-Rusland mania meegaan onderhand aangevallen.quote:Op zaterdag 10 december 2016 23:29 schreef Ludachrist het volgende:
Fake news? Het is toch gewoon iets dat de CIA gezegd heeft?
quote:Op zondag 11 december 2016 00:16 schreef drexciya het volgende:
[..]
En dan dat slappe geouwehoer van "een bron". Dat is dus geen journalistiek, dat is "fake news". Wikileaks kwam met concrete aantijgingen en kon ze ook onderbouwen, dat is een wereld van verschil.
Nee we moeten alleen Rusland erop aansprekenquote:Op zaterdag 10 december 2016 23:50 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Iedereen doet het dus is het prima. Ok.
Waarom?quote:Op zondag 11 december 2016 00:47 schreef Zith het volgende:
[..]
Nee we moeten alleen Rusland erop aanspreken
Zonder een spoor van bewijs....quote:Op zondag 11 december 2016 00:16 schreef drexciya het volgende:
[..]
Ze mogen van alles roepen, maar dat moeten ze wel onderbouwen met bewijzen. Wat we de laatste tijd zien is een georchestreerde beweging om van alles en nog wat op Putin vast te pinnen. En dat alles zonder een spoor van bewijs. Het gaat veel verder dan alleen maar dit bericht; zoals ik eerder heb aangegeven is er een zwarte lijst verspreid en worden mensen die niet in de anti-Rusland mania meegaan onderhand aangevallen.
En dan dat slappe geouwehoer van "een bron". Dat is dus geen journalistiek, dat is "fake news". Wikileaks kwam met concrete aantijgingen en kon ze ook onderbouwen, dat is een wereld van verschil.
Als dat dom wijf en haar mensen niet zulke domme dingen hadden gedaan en in Emails hadden besproken was er niets te onthullen geweest.quote:Op zaterdag 10 december 2016 09:57 schreef Hexagon het volgende:
Dus wat Erdogan doet is eigenlijk helemaal prima.
Heb je Trump's emails gezien? Zouden daar niet vergelijkbare dingen instaan?quote:Op zondag 11 december 2016 02:35 schreef hottentot het volgende:
[..]
Als dat dom wijf en haar mensen niet zulke domme dingen hadden gedaan en in Emails hadden besproken was er niets te onthullen geweest.
twitter:PrisonPlanet twitterde op zaterdag 10-12-2016 om 21:41:42Post election riots: FAILED.Jill Stein recount: FAILED.Intimidation of EC members: FAILED."Fake news": FAILED."Russian hackers": ______ reageer retweet
Nee, een verhaal baseren op bronnen is niet per definitie 'fake news'.quote:Op zondag 11 december 2016 00:16 schreef drexciya het volgende:
[..]
Schei toch uit man. Zelfs als de Telegraaf bericht dat de wereld rond is dan wordt de bewering nog in twijfel getrokken omdat het van de "onbetrouwbare" Telegraaf komt. Nu verschijnt er een bericht in een Hillary-groupie-vodje (onbetrouwbaar) dat gebruikt maakt van een anonieme bron (onbetrouwbaar) die zijn informatie weer zou hebben van een spionnen-organisatie (onbetrouwbaar). 3 keer onbetrouwbaar dus en toch gaat het er als zoete koek in.quote:Op zondag 11 december 2016 09:23 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nee, een verhaal baseren op bronnen is niet per definitie 'fake news'.
Je weet dat Poetin KGB/FSB spion was? Is die man betrouwbaar?quote:Op zondag 11 december 2016 10:00 schreef Braindead2000 het volgende:
een spionnen-organisatie (onbetrouwbaar).
In het algemeen niet.quote:Op zondag 11 december 2016 11:19 schreef Ulx het volgende:
[..]
Je weet dat Poetin KGB/FSB spion was? Is die man betrouwbaar?
Nee hoor, Ajax-nieuws van de Telegraaf neem ik altijd bijzonder serieus. Daar hebben ze namelijk betrouwbare bronnen.quote:Op zondag 11 december 2016 10:00 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Schei toch uit man. Zelfs als de Telegraaf bericht dat de wereld rond is dan wordt de bewering nog in twijfel getrokken omdat het van de "onbetrouwbare" Telegraaf komt. Nu verschijnt er een bericht in een Hillary-groupie-vodje (onbetrouwbaar) dat gebruikt maakt van een anonieme bron (onbetrouwbaar) die zijn informatie weer zou hebben van een spionnen-organisatie (onbetrouwbaar). 3 keer onbetrouwbaar dus en toch gaat het er als zoete koek in.
WaPo publiceert een niet onderbouwd artikel, waarin 200 sites worden besmeurd met het label "landverrader"/"spreekbuis van Rusland". Vervolgens komt er kritiek (een site heeft zelfs een advocaat ingeschakeld die een rectificatie en excuses eiste) en er komt niet meer terug dan een slappe Editor's note.quote:Op zondag 11 december 2016 11:25 schreef KoosVogels het volgende:
Het neersabelen van de boodschapper heeft in deze weinig zin. Vooralsnog houdt de CIA de kaken stijf, en zolang dat het geval is, valt er weinig zinnigs te zeggen over de aantijgingen die in de WaPo zijn gepubliceerd.
Laten we afwachten waar de CIA mee komt, alvorens we allerlei conclusies gaan trekken.
Oh, als TWP het zegt moet het wel waar zijn.quote:Op zondag 11 december 2016 11:18 schreef Braindead2000 het volgende:
De altijd betrouwbare Washington Post"Enorme aantallen anti-Hillary-media/sites zijn doorgeefluiken voor Russische propaganda".
https://theintercept.com/(...)nd-very-shady-group/
WaPo noemt helemaal niemand 'landverrader' in haar zeer uitgebalanceerde artikel. Het is ook niet de CIA die dit nieuws heeft gelekt. De Senaat is vorige geïnformeerd hierover en meerdere Senatoren hebben dit vervolgens doorgespeeld naar de media.quote:Op zondag 11 december 2016 12:13 schreef drexciya het volgende:
[..]
WaPo publiceert een niet onderbouwd artikel, waarin 200 sites worden besmeurd met het label "landverrader"/"spreekbuis van Rusland". Vervolgens komt er kritiek (een site heeft zelfs een advocaat ingeschakeld die een rectificatie en excuses eiste) en er komt niet meer terug dan een slappe Editor's note.
Als dat het "niveau" is van WaPo, dan weet ik genoeg. Ze denken hiermee weg te komen omdat ze meer geld hebben, maar dit gaat nog wel een vervolg krijgen.
Zoals alles op die massavernietigingswapens in Irak wees?quote:Op zondag 11 december 2016 12:24 schreef KoosVogels het volgende:
In het artikel staat ook te lezen dat de Russische overheid niet direct gelinkt kan worden aan de inmenging, maar dat alles wel in die richting wijst.
Vergeet niet de Brexit en de uitslag van het Oekraine-referendum, zou ook al veroorzaakt zijn door de Ruskies. Sinds gisteren doet mijn linkerspeaker het niet meer. Toevallig? Wat denk jij? Ik vermoed dat Poetin daar achter zit.quote:Op zondag 11 december 2016 12:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Oh, als TWP het zegt moet het wel waar zijn.
Theintercept is inderdaad een prima medium, zij hebben zich o.a. bewezen met de DNC-leaks, daar deden ze keurig verslag over.
Mochten we de CIA niet geloven. We zijn immers nog steeds aaan het wachten op de massavernietigingswapens in Irak.
In Rusland leven net zo goed anti-westerse sentimenten. Sterker, Poetin heeft er zijn populairiteit deels aan te danken. Niets is immers zo effectief als een gezamenlijke vijand. Daar kunnen ze in de VS over meepraten.quote:Op zondag 11 december 2016 12:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
!!!Rusland!!!
!!!Rusland!!!
!!!Rusland!!!
Heb je veel corrupte politici en de verkiezingen verloren doordat je de meest gehate en incompetente politica ooit als kandidaat benoemde? Wijs naar Rusland. En doe ineens alsof ze de verkiezingen verloor door vals nieuws.
De Koude Oorlog is al 30 jaar voorbij en nog steeds is dit de go to voor corrupte politici; doen alsof de grote boze beer erachter zit en rekenen op de anti-Ruslandreflex.
Je kunt natuurlijk ook gewoon het artikel lezen. Staat in de post die je net citeerde.quote:Op zondag 11 december 2016 12:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zoals alles op die massavernietigingswapens in Irak wees?
Dat is gemakkelijker dan onder ogen te zien waarom mensen vooral NIET op HRC konden en wilden stemmen.quote:Op zondag 11 december 2016 11:14 schreef Braindead2000 het volgende:
De altijd betrouwbare Washington Post"Alle Trumpsupporters zijn witte racisten"
Ze zijn helaass weer wat opgeleefd nadat ze sterk waren verzwakt. De beide kindjes moeten er eens mee stoppen.quote:Op zondag 11 december 2016 12:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In Rusland leven net zo goed anti-westerse sentimenten.
Dat ben ik met jou eens.quote:Sterker, Poetin heeft er zijn populairiteit deels aan te danken. Niets is immers zo effectief als een gezamenlijke vijand. Daar kunnen ze in de VS over meepraten.
Dat is het argument dan ook niet! Het argument is dat de CIA geen betrouwbare een onbetrouwbare bron is omdat die ons al eerder heeft besodemieterd.quote:Verder blijft het argument dat dit onzin zou zijn omdat er geen massavenietigingswapens zijn gevonden in Irak, natuurlijk buitengewoon slap.
Is het mogelijk? Ja. Is het plausibel omdat de CIA het beweert? Nee. Er waren immers nog veel meer bewijzen voor die MVW, zogenaamd. De CIA is een politiek instrument. Als de FBI het zou beweren, dan ga ik het eens serieus nemen.quote:Op zondag 11 december 2016 12:28 schreef KoosVogels het volgende:
Helemaal gek zou het natuurlijk niet zijn. Het is immers geen geheim dat de voorkeur van de Russen uitgang naar Trump.
Maar dat deed de President van de USA ook. Kortom, Trump zal als POTUS ook onbetrouwbaar zijn.quote:Op zondag 11 december 2016 12:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dat is het argument dan ook niet! Het argument is dat de CIA geen betrouwbare een onbetrouwbare bron is omdat die ons al eerder heeft besodemieterd.
Hij had het over een ander artikel van de WaPo:quote:Op zondag 11 december 2016 12:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
WaPo noemt helemaal niemand 'landverrader' in haar zeer uitgebalanceerde artikel. Het is ook niet de CIA die dit nieuws heeft gelekt. De Senaat is vorige geïnformeerd hierover en meerdere Senatoren hebben dit vervolgens doorgespeeld naar de media.
In het artikel staat ook te lezen dat de Russische overheid niet direct gelinkt kan worden aan de inmenging, maar dat alles wel in die richting wijst.
Daarom hebben meerdere senatoren Obama gevraagd extra onderzoek te doen. We gaan zien wat dat oplevert.
Oh, dat ben ik hartstikkke met je eens hoor. HRC zou eveneens hartstikke onbetrouwbaar zijn.quote:Op zondag 11 december 2016 12:34 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar dat deed de President van de USA ook. Kortom, Trump zal als POTUS ook onbetrouwbaar zijn.
'Racist white men' is een frame van de interviewer die vervolgens wordt weersproken door de geïnterviewde. Zij heeft het in haar column nergens over 'racisten'.quote:Op zondag 11 december 2016 12:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is gemakkelijker dan onder ogen te zien waarom mensen vooral NIET op HRC konden en wilden stemmen.
Och, dat er extreem veel nepnieuws werd verspreid, is inmiddels wel duidelijk. Dat behoeft geen discussie. Het is alleen even de vraag of 'de Russen' de oorspronkelijke bron waren.quote:Op zondag 11 december 2016 12:34 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Hij had het over een ander artikel van de WaPo:
https://www.washingtonpos(...)m_term=.855a610a8ee0
Heel misschien heeft Poetin een rol gespeeld horen we via, via, via, via een anonieme bron die het van een "anonieme" organisatie heeft via een niet-objectief vodje en ze roepen allemaal "Schuldigquote:Op zondag 11 december 2016 12:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is gemakkelijker dan onder ogen te zien waarom mensen vooral NIET op HRC konden en wilden stemmen.
Sorry, zolang je die drogreden blijft herhalen, heeft verdere discussie geen zin.quote:Op zondag 11 december 2016 12:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Is het mogelijk? Ja. Is het plausibel omdat de CIA het beweert? Nee. Er waren immers nog veel meer bewijzen voor die MVW, zogenaamd. De CIA is een politiek instrument. Als de FBI het zou beweren, dan ga ik het eens serieus nemen.
Ze vergaren informatie, waar naar buiten komt is politiek gekleurd ja. Over enkele weken het instrument van meneer Trump zelf.quote:Op zondag 11 december 2016 12:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Is het mogelijk? Ja. Is het plausibel omdat de CIA het beweert? Nee. Er waren immers nog veel meer bewijzen voor die MVW, zogenaamd. De CIA is een politiek instrument. Als de FBI het zou beweren, dan ga ik het eens serieus nemen.
Het punt is dat er geen redenen zijn om deze bewering van de CIA te geloven omdat ze in het verleden vaak hebben gelogen. Als de FBI het zou beweren dan zou ik het misschien serieus gaan nemen, de FBI heeft immers in het verleden meermaals duidelijk gemaakt ook de politieke kaste aan te pakken waar de CIA duidelijk heeft laten zien een instrument van de politieke kaste te zijn.quote:Op zondag 11 december 2016 12:41 schreef KoosVogels het volgende:
Je kunt niet alle beweringen van de CIA van de hand wijzen omdat er in het verleden grote fouten zijn gemaakt door die dienst.
Met Ajax en de positie van het Nederlandse voetbal is veel veranderd dankzij het Bosmanarrest en zelfs als dat niet zo zou zijn dan nog gaat het om zulke minimale verschillen in de top van het voetbal en om spelers die snel te oud worden voor het spelletje dat het zo niet werkt. De CIA is pretty much hetzelfde als dat ze onder Bush waren; wat leugens, blackops gevangenissen buiten de USA en martelingen - sorry, enhanced interrogationquote:Dat is zeggen dat Ajax volgend jaar de CL moet kunnen winnen omdat dat in 1995 ook lukte.
Nogmaals, het is best mogelijk dat Rusland invloed hierop had maar er is geen bewijs voor dus voorlopig hebben wij geen redenen om dit aan te nemen.quote:Op zondag 11 december 2016 12:46 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Ze vergaren informatie, waar naar buiten komt is politiek gekleurd ja. Over enkele weken het instrument van meneer Trump zelf.
Maar er is niets ongeloofwaardigs aan mogelijke Russische betrokkenheid bij dit gebeuren, hoe lang gaat dat nou al heen en weer tussen de VS en Rusland? We spreken over meerdere generaties.
Natuurlijk heeft dat wel nieuwswaarde. Senatoren zijn hierover geïnformeerd door de CIA en die hebben dit doorgespeeld naar de media. Natuurlijk schrijft de WaPo er dan iets over. Dat de senatoren niet de presentatie integraal overhandigen aan de krant, valt prima te begrijpen. Daar kun je immers veel gedonder mee krijgen.quote:Op zondag 11 december 2016 13:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het punt is dat er geen redenen zijn om deze bewering van de CIA te geloven omdat ze in het verleden vaak hebben gelogen. Als de FBI het zou beweren dan zou ik het misschien serieus gaan nemen, de FBI heeft immers in het verleden meermaals duidelijk gemaakt ook de politieke kaste aan te pakken waar de CIA duidelijk heeft laten zien een instrument van de politieke kaste te zijn.
Als jij nu zou ingaan op de bewijzen die de CIA overhandigt die wij zelf kunnen verifiëren dan zou het een ander verhaal zijn maar het feit dat de CIA beweert dat...heeft geen nieuwswaarde.
En dat is simpelweg niet waar. Andere opperbevelhebber, andere directeur, veel nieuw personeel. De doelstellingen van de CIA zijn onveranderd gebleven, maar dat betekent niet dat hetzelfde geldt voor de uitvoering.quote:Met Ajax en de positie van het Nederlandse voetbal is veel veranderd dankzij het Bosmanarrest. De CIA is pretty much hetzelfde als dat ze onder Bush waren; wat leugens, blackops gevangenissen buiten de USA en martelingen en zo rijker.
Dat is jouw keuze, er is decennia aan indirect bewijs om tot de conclusie te komen dat Rusland op dit soort manieren de VS tracht te ondermijnen. En vice versa.quote:Op zondag 11 december 2016 13:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nogmaals, het is best mogelijk dat Rusland invloed hierop had maar er is geen bewijs voor dus voorlopig hebben wij geen redenen om dit aan te nemen.
Dan kun je lang wachten. De CIA speurt namelijk met name in het buitenland, en niet binnen de amerikaanse landsgrenzen.quote:Op zondag 11 december 2016 13:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het punt is dat er geen redenen zijn om deze bewering van de CIA te geloven omdat ze in het verleden vaak hebben gelogen. Als de FBI het zou beweren dan zou ik het misschien serieus gaan nemen, de FBI heeft immers in het verleden meermaals duidelijk gemaakt ook de politieke kaste aan te pakken waar de CIA duidelijk heeft laten zien een instrument van de politieke kaste te zijn.
Als jij nu zou ingaan op de bewijzen die de CIA overhandigt die wij zelf kunnen verifiëren dan zou het een ander verhaal zijn maar het feit dat de CIA beweert dat...heeft geen nieuwswaarde.
quote:The Central Intelligence Agency (CIA) is a civilian foreign intelligence service of the United States federal government, tasked with gathering, processing and analyzing national security information from around the world, primarily through the use of human intelligence (HUMINT). As one of the principal members of the U.S. Intelligence Community (IC), the CIA reports to the Director of National Intelligence and is primarily focused on providing intelligence for the President and Cabinet.
Unlike the Federal Bureau of Investigation (FBI), which is a domestic security service, CIA has no law enforcement function and is mainly focused on overseas intelligence gathering, with only limited domestic collection.
Nee! Je moet gewoon geen conclusie trekken en er een groot vraagteken laten blijven staan.quote:Op zondag 11 december 2016 13:40 schreef Verfassungsschutz het volgende:
Zo lang je dat niet wordt zul je het moeten doen met de meest waarschijnlijke conclusie.
Maar dat doe jij nou juist niet. Je verwijst deze claim al op voorhand naar het rijk der fabelen omdat de CIA de bron is.quote:Op zondag 11 december 2016 13:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee! Je moet gewoon geen conclusie trekken en er een groot vraagteken laten blijven staan.
Ik begrijp dat het beanstigend is voor veel mensen maar soms moet je het principe van Schrödinger's kat aanvaarden; het kan dat die leeft, het kan dat die dood is.
De CIA is de bron niet, Bernie Sanders is de bron. Dat maakt BvL's gedrag helemaal zo raar.quote:Op zondag 11 december 2016 13:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar dat doe jij nou juist niet. Je verwijst deze claim al op voorhand naar het rijk der fabelen omdat de CIA de bron is.
Maar de CIA is weer zijn bron.quote:Op zondag 11 december 2016 14:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
De CIA is de bron niet, Bernie Sanders is de bron. Dat maakt BvL's gedrag helemaal zo raar.
Ik denk niet dat Bernie zich zo door het systeem laat manipuleren.quote:
Trump vond dat de verkiezingen moesten worden overgedaan in het geval van manipulatie dus wij nemen aan dat hij daar niet zo'n punt van maak.quote:Op zaterdag 10 december 2016 09:06 schreef Braindead2000 het volgende:
Dat zullen we aan Bram van Loon moeten vragen.quote:
ik denk dat hij er zo weer zal zijn na zich afgetrokken te hebben op gefotoshopte plaatjes van Hillary in de gevangenisquote:Op zondag 11 december 2016 14:25 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat zullen we aan Bram van Loon moeten vragen.
Poetin bedoel je.quote:Op zaterdag 10 december 2016 09:33 schreef Elzies het volgende:
[..]
Bernie heeft zich laten nemen door het systeem en vond het nog lekker ook.quote:Op zondag 11 december 2016 14:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Bernie zich zo door het systeem laat manipuleren.
Zelfs met bewijs gelogen alle Poetin fanboys hier nog steeds hun eigen complotten.quote:Op zondag 11 december 2016 00:16 schreef drexciya het volgende:
[..]
Ze mogen van alles roepen, maar dat moeten ze wel onderbouwen met bewijzen. Wat we de laatste tijd zien is een georchestreerde beweging om van alles en nog wat op Putin vast te pinnen. En dat alles zonder een spoor van bewijs. Het gaat veel verder dan alleen maar dit bericht; zoals ik eerder heb aangegeven is er een zwarte lijst verspreid en worden mensen die niet in de anti-Rusland mania meegaan onderhand aangevallen.
Die zal dat gewoon negeren. Dat doet hij wel vaker met feiten die hem niet welgevallig zijn.quote:Op zondag 11 december 2016 14:25 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat zullen we aan Bram van Loon moeten vragen.
http://www.nbcnews.com/ne(...)ainst-russia-n666636quote:The Obama administration is contemplating an unprecedented cyber covert action against Russia in retaliation for alleged Russian interference in the American presidential election, U.S. intelligence officials told NBC News.
Vice President Joe Biden told "Meet the Press" moderator Chuck Todd on Friday that "we're sending a message" to Putin and that "it will be at the time of our choosing, and under the circumstances that will have the greatest impact."
When asked if the American public will know a message was sent, the vice president replied, "Hope not."
En wie gaat Wikileaks dan precies op die lijst plaatsen? De Trump-administratie?quote:Op zondag 11 december 2016 16:39 schreef LelijKnap het volgende:
Wiki wordt straks dan als een terroristische organisatie gezien en iedereen die hen helpt (zoals bv verspreiden van docus) wordt als terrorist gezien. Te voorspelbaar weer. Vooral in meegaan omdat je tegen Trump of voor Hillary bent.
Als Trump dat doet openbaart men gewoon alle documenten. Als daaruit blijkt dat Trump wist van russische inmenging dan heeft hij ern probleem.quote:Op zondag 11 december 2016 16:39 schreef LelijKnap het volgende:
Wiki wordt straks dan als een terroristische organisatie gezien en iedereen die hen helpt (zoals bv verspreiden van docus) wordt als terrorist gezien. Te voorspelbaar weer. Vooral in meegaan omdat je tegen Trump of voor Hillary bent.
De oma van de neef van mijn zus haar buurvrouw is pas nog in Amerika geweest en die zegt dat alles gewoon eerlijk verlopen is. Wat een nieuws weer.quote:De krant baseert zich op een bron die afgelopen week op een bijeenkomst was waar enkele vooraanstaande Amerikaanse senatoren door de CIA op de hoogte werden gebracht van de Russische bemoeienis.
Kan het niet via het congres? Hoe dan ook, Wiki is niet hetzelfde als 'team Trump'.quote:Op zondag 11 december 2016 16:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En wie gaat Wikileaks dan precies op die lijst plaatsen? De Trump-administratie?
Dat beweert dan ook niemand.quote:Op zondag 11 december 2016 17:08 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Kan het niet via het congres? Hoe dan ook, Wiki is niet hetzelfde als 'team Trump'.
En toch zitten we nu met een president-elect van de VS die zich er niet druk om lijkt te maken dat de VS is verworden tot een land dat haar verkiezingen laat beïnvloeden door een buitenlandse mogendheid. Naar de reden kan je enkel gissen. Of Trump verzint dit omdat hij het als een aanval op zijn verkiezingsoverwinning beschouwt in plaats van als een aanval op Amerika, of Trump verzint dit omdat hij een puppet van Rusland is, of de president-elect van de VS gelooft werkelijk dat het C.I.A. te dom om te schijten is en niet serieus genomen dient te worden. Is er wellicht nog een vierde scenario? Want deze zijn alle drie nou niet bepaald positief.quote:Democratic, GOP senators: Russian hacking ‘cannot become a partisan issue’
By POLITICO 12/11/16, 2:52 PM CET
Four high-profile Democratic and Republican senators said Sunday that Russian interference in the election “should alarm every American” and that Congress must investigate further without allowing it to become a partisan issue.
(..)
Nee hoor, dat is als het p@ssword was geweest (en zelfs dan alleen als je wist dat het een variant op passowrd was). De extra letter maakt het voor brute force aanvallen extra lastig.quote:Op zondag 11 december 2016 13:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Zie Podesta's briljante wachtwoord: p@assw0rd. Je hebt geen hacktool nodig om dat te raden maar download de eerste de beste hacktool en dit zit er gegarandeerd in bij de eerste paar duizend pogingen.
Nee hoor, tegenwoordig niet meer. Iedere aanval maakt gewoon gebruik van dictionary-attacks naast de brute force. Is echt niet lastig meer met de juiste uitrusting.quote:Op zondag 11 december 2016 19:07 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is als het p@ssword was geweest (en zelfs dan alleen als je wist dat het een variant op passowrd was). De extra letter maakt het voor brute force aanvallen extra lastig.
en wat dacht je van chantagegevoeligheid van Trump en/of GOP aangezien hun e-mails ook zijn gehacktquote:Op zondag 11 december 2016 18:30 schreef Kaas- het volgende:
http://www.politico.eu/ar(...)me-a-partisan-issue/
[..]
En toch zitten we nu met een president-elect van de VS die zich er niet druk om lijkt te maken dat de VS is verworden tot een land dat haar verkiezingen laat beïnvloeden door een buitenlandse mogendheid. Naar de reden kan je enkel gissen. Of Trump verzint dit omdat hij het als een aanval op zijn verkiezingsoverwinning beschouwt in plaats van als een aanval op Amerika, of Trump verzint dit omdat hij een puppet van Rusland is, of de president-elect van de VS gelooft werkelijk dat het C.I.A. te dom om te schijten is en niet serieus genomen dient te worden. Is er wellicht nog een vierde scenario? Want deze zijn alle drie nou niet bepaald positief.
Als de server foute logins niet registreert, want dan wordt de account na een aantal pogingen gelockt. Dictionary attacks gebruik je als je over de password hash beschikt, dan moet je de server al gekraakt hebben. Over het internet zou zo'n aanval trouwens veel te lang duren, moet je telkens op respons van de server wachten.quote:Op zondag 11 december 2016 19:24 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee hoor, tegenwoordig niet meer. Iedere aanval maakt gewoon gebruik van dictionary-attacks naast de brute force. Is echt niet lastig meer met de juiste uitrusting.
Net zoals Europese politici chanteerbaar zijn omdat de NSA hun mails en telefoongesprekken onderschept?quote:Op zondag 11 december 2016 19:59 schreef Re het volgende:
[..]
en wat dacht je van chantagegevoeligheid van Trump en/of GOP aangezien hun e-mails ook zijn gehackt
Klopt, maar mijn reactie was op het idee dat variaties van het woord password verschil maken qua veiligheid.quote:Op zondag 11 december 2016 20:13 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Als de server foute logins niet registreert, want dan wordt de account na een aantal pogingen gelockt. Dictionary attacks gebruik je als je over de password hash beschikt, dan moet je de server al gekraakt hebben. Over het internet zou zo'n aanval trouwens veel te lang duren, moet je telkens op respons van de server wachten.
http://europe.newsweek.co(...)ce-iraq-530666?rm=euquote:CIA Veterans Urge Caution on Leaks Saying Russia's Putin Tried to Get Trump Elected
Alums of the spy agency—none of them fans of Donald Trump—decried selective leaks and a "rush to judgment" that Moscow engineered Trump's election.
CIA veterans—none of them fans of Donald Trump–are urging caution about leaked allegations that Russia waged a secret campaign to put the New York Republican into the White House.
“I am not saying that I don't think Russia did this,” Nada Bakos, a top former CIA counterterrorism officer tells Newsweek, in a typical comment. “My main concern is that we will rush to judgment. The analysis needs to be cohesive and done the right way.”
Reports on the alleged Russian effort have been anything but cohesive, or complete. During a closed-door briefing to the House Intelligence Committee last week, a senior FBI counterintelligence official reportedly scoffed at the CIA’s conclusion that Russia had plotted to put Trump in office, calling the evidence “fuzzy” and “ambiguous.” Details of the meeting were leaked to The Washington Post.
Another former senior official, who said he was reluctant to go on the record on “something that has obviously been politicized,” tells Newsweek that he, too, is wary of reports that CIA knows for certain that the Kremlin designed a hacking campaign with the specific goal of electing Trump, as opposed to just damaging Hillary Clinton, a hawk on Russia. In order to know Moscow’s intentions, he said, U.S. intelligence would have to have more than cyber-tracks showing Russia’s spy services transferred emails it stole from the Democratic National Committee to WikiLeaks, the whistleblower group led by Julian Assange.
It would need, he said, a mole in the bowels of the Russian spy services or ruling circles. “Let’s assume the agency was able to pinpoint Russian hackers as those responsible for stealing the emails, and also let’s assume those Russian hackers were working for Russian intelligence,” said the former CIA official, a top intelligence analyst. “OK, then let’s assume there is solid proof that Russian intelligence directed hackers passed the information to WikiLeaks/Assange. Even if all that is true, how would the CIA determine the Russian motivation for passing the information? That would presumably require a human agent behind the curtain with certain knowledge of Putin’s thinking and intentions.”
Heb je al eens naar ONZE min, van Buitenlandse zaken geluisterdquote:Op maandag 12 december 2016 03:16 schreef DeParo het volgende:
Die nieuwe Minister van Buitenlandse Zaken zit me toch niet lekker. Dat vind ik meer dan een domme keuze.
http://www.slate.com/blog(...)_help_trump_win.htmlquote:“We now have high confidence that they hacked the D.N.C. and the R.N.C., and conspicuously released no documents” from the Republicans, a senior administration official tells the Times. Republicans have long denied their network was hacked, saying only individual Republicans were affected by hacks. The FBI apparently agrees with the Republicans, saying the efforts to hack the Republican National Committee’s computers were not successful.
Some, however, are cautioning against reading too much into this, saying the Russians—like the rest of the world—really expected Hillary Clinton to win the election, which is why they focused their efforts on discrediting her. The leaked information, they say, could have later been used to delegitimize her presidency.
Van "Rusland heeft zich (mogelijk) bemoeid met de VS verkiezingen" naar "Russische bemoeienis heeft er voor gezorgd dat Trump gewonnen heeft" is natuurlijk nogal een behoorlijke sprong. A gelooft iedereen denk ik wel, B alleen butt-hurt mensen die het allemaal niet zo goed snappenquote:Op zaterdag 10 december 2016 08:27 schreef tong80 het volgende:
WASHINGTON - Rusland heeft zich gemengd in de Amerikaanse presidentsverkiezingen om Donald Trump aan een zege te helpen, en niet alleen om het geloof in het verkiezingsproces te ondermijnen. Dat heeft de CIA geconcludeerd, aldus de Washington Post.
[ afbeelding ]
Amerikaanse inlichtingendiensten zijn op het spoor gekomen van personen die duizenden gehackte e-mails van onder meer Hillary Clintons campagnemanager aan WikiLeaks hebben doorgespeeld. Deze personen zouden bij de diensten bekendstaan als leden van een door de Russische overheid geleide operatie om Trump het Witte Huis in te helpen en Clintons kansen te verkleinen.
De krant baseert zich op een bron die afgelopen week op een bijeenkomst was waar enkele vooraanstaande Amerikaanse senatoren door de CIA op de hoogte werden gebracht van de Russische bemoeienis.
Een woordvoerster van de CIA meldde dat de dienst geen commentaar op het bericht heeft.
http://www.telegraaf.nl/b(...)d_hield_Trump__.html
Heerlijk. Juichen om Trump.Dit is effectiever dan de koude oorlog.
dit is wel uitermate ironisch aangezien het doel precies hetzelfde is.quote:en niet alleen om het geloof in het verkiezingsproces te ondermijnen
Super betrouwbaar ook allemaal. Smells like liberal tearsquote:De krant baseert zich op een bron die afgelopen week op een bijeenkomst was waar enkele vooraanstaande Amerikaanse senatoren door de CIA op de hoogte werden gebracht van de Russische bemoeienis.
De progressieven zijn er nog steeds kapot van dat een oorlog met Rusland hun door de neus geboord is nu Hillary geen president wordt.quote:Op maandag 12 december 2016 05:51 schreef GoCanucksGo het volgende:
[..]
Van "Rusland heeft zich (mogelijk) bemoeid met de VS verkiezingen" naar "Russische bemoeienis heeft er voor gezorgd dat Trump gewonnen heeft" is natuurlijk nogal een behoorlijke sprong. A gelooft iedereen denk ik wel, B alleen butt-hurt mensen die het allemaal niet zo goed snappen
[..]
dit is wel uitermate ironisch aangezien het doel precies hetzelfde is.
[..]
Super betrouwbaar ook allemaal. Smells like liberal tears
Leg uit ?quote:Op maandag 12 december 2016 03:16 schreef DeParo het volgende:
Die nieuwe Minister van Buitenlandse Zaken zit me toch niet lekker. Dat vind ik meer dan een domme keuze.
Vertelquote:Op maandag 12 december 2016 03:43 schreef Peace99 het volgende:
[..]
Heb je al eens naar ONZE min, van Buitenlandse zaken geluisterd![]()
Nog niet eens gesproken over ONZE min. van Ontwikkelingssamenwerking![]()
Het is belangrijk dat er een NAVO-man komt, sterk in zijn kritiek jegens Rusland, dat is deze man volstrekt niet die vooral bekendstaat omdat hij zo dicht bij Poetin staat min of meer.quote:
Gadverdamme wat klinkt dit smerigquote:Op zaterdag 10 december 2016 09:33 schreef Elzies het volgende:
[..]
Elzies houdt ook niet zo van democratie, maar dat zal geen verassing heten.quote:Op maandag 12 december 2016 09:38 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Gadverdamme wat klinkt dit smerig
En fijn dat dat bereikt is met behulp van Poetin, dan weet je dat we een glorieuze toekomst tegemoet gaan
Alsof onze pro-Europese partijen de democratie in pacht hebben.quote:Op maandag 12 december 2016 09:42 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Elzies houdt ook niet zo van democratie, maar dat zal geen verassing heten.
Als er iemand geen hol begrijpt van wat democratie inhoudt ben jij het wel.quote:Op maandag 12 december 2016 09:54 schreef Elzies het volgende:
[..]
Alsof onze pro-Europese partijen de democratie in pacht hebben.
Ik dacht dat NEE! ook NEE! betekende inzake het associatieverdrag met Oekraïne. Het schoothondje van Juncker genaamd Mark Rutte kent het woord democratie niet eens. Die kent alleen termen als politieke leugen en de kiezer bedonderen met valse beloften. En die vervult notabene de rol van premier.
Wat is jouw definitie van democratie? "Als je het niet met me eens bent dan ben je een racist/fascist"?quote:Op maandag 12 december 2016 09:58 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Als er iemand geen hol begrijpt van wat democratie inhoudt ben jij het wel.
Een systeem waarin naar alle groepen geluisterd wordt, ook minderheden.quote:Op maandag 12 december 2016 10:00 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Wat is jouw definitie van democratie? "Als je het niet met me eens bent dan ben je een racist/fascist"?
Er wordt volop naar minderheden geluisterd. Het zou wel eens fijn zijn als er naar meerderheden geluisterd werd.quote:Op maandag 12 december 2016 10:01 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Een systeem waarin naar alle groepen geluisterd wordt, ook minderheden.
Je miste het woordje 'ook' in Gutmensch' post?quote:Op maandag 12 december 2016 10:05 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Er wordt volop naar minderheden geluisterd. Het zou wel eens fijn zijn als er naar meerderheden geluisterd werd.
Als een democratische meerderheid NEE! stemt dan dient de gekozen uitvoerende macht dit op democratische wijze ten uitvoer te brengen. Zelfs met een raadgevend referendum. Zeker met een uitkomst van boven de 62% aan NEE! stemmers.quote:Op maandag 12 december 2016 09:58 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Als er iemand geen hol begrijpt van wat democratie inhoudt ben jij het wel.
Zoals die grote meerderheid in Nederland die niets van de vreemdelingenhaat van Wilders wil weten?quote:Op maandag 12 december 2016 10:05 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Er wordt volop naar minderheden geluisterd. Het zou wel eens fijn zijn als er naar meerderheden geluisterd werd.
Zoek even op wat "raadgevend" betekent voordat je er nog meer van je energie instopt.quote:Op maandag 12 december 2016 10:09 schreef Elzies het volgende:
[..]
Als een democratische meerderheid NEE! stemt dan dient de gekozen uitvoerende macht dit op democratische wijze ten uitvoer te brengen. Zelfs met een raadgevend referendum. Zeker met een uitkomst van boven de 62% aan NEE! stemmers.
Burgers die klagen dat de opkomst laag was en zelf niet hebben gestemd moeten niet zeuren. Stemmen is een democratisch recht en als je daar geen gehoor aan geeft veronachtzaam je diezelfde democratie. Bovendien is de kiesdrempel gehaald die we overigens op democratische wijze hebben vastgelegd.
Heb jij overigens gestemd inzake dit referendum? Of ben jij er zo eentje die de mond vol heeft van de democratie maar tevens niet de moeite neemt om te gaan stemmen?
Zoiets?quote:Op maandag 12 december 2016 09:46 schreef Kaas- het volgende:
Ik begrijp de reacties in dit topic niet. Ik ben persoonlijk voor afschaffing van de sancties tegen Rusland en ik accepteer de overwinning van Trump volledig en die gaat ook niet teruggedraaid worden noch wil ik dat, maar dat zijn nog geen redenen om zomaar volledig te negeren dat een buitenlandse mogendheid actief je verkiezingen stuurt!1!Wat is dat voor slappe hap?
Het congres begrijpt dat gelukkig wel en daar hebben hooggeplaatste senatoren van beide partijen gezamenlijk hierop gereageerd dat het tot de bodem uitgezocht moet worden. Zoiets hoort ook van beide partijen te komen, in plaats van dat je zoiets accepteert enkel omdat je toevallig heel blij met de verkiezingsuitslag was. Wat is dat voor kleutergedrag? Door de reactie van Trump op dit nieuws denken een boel mensen helaas dat het nu normaal is om niet na te denken over je woorden, maar echt: het spreekt nog altijd voor je als dat wel doet.
Iets met dit nieuws doen houdt in dat je je land wil beschermen tegen buitenlandse beïnvloeding en dat je indringers wil aanpakken, maar op de een of andere manier denkt een bepaald slag mensen hierbij enkel hurrdurr dit is anti-Trump retoriek hurhurr en schieten ze in de verdediging bij een zaak van nationale veiligheid.
Heb je nu gestemd of niet? Verder lees ik dat je geen meer weerwoord hebt.quote:Op maandag 12 december 2016 10:11 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Zoek even op wat "raadgevend" betekent voordat je er nog meer van je energie instopt.
Heb vol overtuiging "ja" gestemd alhoewel ik referenda niet thuis vind horen in een representatieve democratie. Vind dat ze die ondermijnen zelfs en op die manier in gevaar brengen.quote:Op maandag 12 december 2016 10:22 schreef Elzies het volgende:
[..]
Heb je nu gestemd of niet? Verder lees ik dat je geen meer weerwoord hebt.
Dat laatste doen de nationaalpopulisten natuurlijk al zo'n 10 jaar op grote schaal.quote:Op maandag 12 december 2016 10:14 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Zoiets?
[ afbeelding ]
Of het feit dat de EU ervoor gezorgd heeft dat een Griekse minister vervangen werd? Of het feit dat de EU verkiezingen probeert te beïnvloeden door angst te zaaien over populisten? Waarschijnlijk vind jij dat heel normaal maar wat zou je ervan vinden als de EU angst gaat zaaien over de socialisten of de liberalen?
En de bemoeienis van buitenlandse EU-politici met de Brexit en het Oekraine-referendum. Het angstzaaien met hel en verdoemenis en oorlogen. Poetin kan nog heel wat leren van eurofielen op dat gebied.quote:Op maandag 12 december 2016 10:37 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dat laatste doen de nationaalpopulisten natuurlijk al zo'n 10 jaar op grote schaal.
Poetin doet zelfs niet moeilijk over het neerschieten van burgervliegtuigen, maar poe, wat zijn ze bij de EU toch goed in mensen bang makenquote:Op maandag 12 december 2016 10:44 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
En de bemoeienis van buitenlandse EU-politici met de Brexit en het Oekraine-referendum. Het angstzaaien met hel en verdoemenis en oorlogen. Poetin kan nog heel wat leren van eurofielen op dat gebied.
Dus je veronachtzaamt de democratie die referendums juist mogelijk maakt. Zeker omdat je bij ieder referendum behoort tot de verliezende minderheid.quote:Op maandag 12 december 2016 10:36 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Heb vol overtuiging "ja" gestemd alhoewel ik referenda niet thuis vind horen in een representatieve democratie. Vind dat ze die ondermijnen zelfs en op die manier in gevaar brengen.
Zitten de VS en Rusland samen in een politieke unie?quote:Op maandag 12 december 2016 10:14 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Zoiets?
[ afbeelding ]
Of het feit dat de EU ervoor gezorgd heeft dat een Griekse minister vervangen werd? Of het feit dat de EU verkiezingen probeert te beïnvloeden door angst te zaaien over populisten? Waarschijnlijk vind jij dat heel normaal maar wat zou je ervan vinden als de EU angst gaat zaaien over de socialisten of de liberalen?
Zitten de EU-landen in een politieke unie?quote:Op maandag 12 december 2016 11:16 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Zitten de VS en Rusland samen in een politieke unie?
De Nationale Postcodeloterij heeft trouwens 25mln gedoneerd aan de Clintons.quote:Op maandag 12 december 2016 10:58 schreef Braindead2000 het volgende:
En dit schijnt weer heel normaal te zijn:
[ afbeelding ]
Nee, aan hun foundation.quote:Op maandag 12 december 2016 12:53 schreef KebabRemovalTeam het volgende:
[..]
De Nationale Postcodeloterij heeft trouwens 25mln gedoneerd aan de Clintons.
Nee aan de Clintons zelf, die hebben er op hun beurt baby's van besteld voor de satanische riten.quote:
Echt heel apart ja.quote:
Ook totaal geen uitleg wat je er dan zo vreemd aan vindt, mogen we lekker gaan gissen, discussie op niveau.quote:Op maandag 12 december 2016 10:58 schreef Braindead2000 het volgende:
En dit schijnt weer heel normaal te zijn:
[ afbeelding ]
De mails hebben duidelijk laten zien dat er geen scheiding is tussen politiek en prive voor de Clintons. Van -5mln naar 300mln prive vermogen in 15 jaar voor de Clintons, het resultaat van de gecreeerde lobbycultuur. Hier heeft de Amerikaanse burger tegen gestemd.quote:
Nee, omdat ik vind dat referenda niets te zoeken hebben in een representatieve democratie, het holt het zelfs uit.quote:Op maandag 12 december 2016 11:00 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dus je veronachtzaamt de democratie die referendums juist mogelijk maakt. Zeker omdat je bij ieder referendum behoort tot de verliezende minderheid.
Negeren? We horen al maanden niets anders van de democraten: "the russians did it", het is niet alsof de kiezers niet op de hoogte waren. Als ik de reacties van sommige kiezers lees is dat net één van de redenen waarom ze tegen HC gestemd hebben: niet de inhoud van de gelekte mails, maar de "blame the messenger" houding van de democraten.quote:Op maandag 12 december 2016 09:46 schreef Kaas- het volgende:
Ik begrijp de reacties in dit topic niet. Ik ben persoonlijk voor afschaffing van de sancties tegen Rusland en ik accepteer de overwinning van Trump volledig en die gaat ook niet teruggedraaid worden noch wil ik dat, maar dat zijn nog geen redenen om zomaar volledig te negeren dat een buitenlandse mogendheid actief je verkiezingen stuurt!1!Wat is dat voor slappe hap?
John Bolton Apparently Believes CIA May Have Fabricated Russia Election Hackquote:“We have to know the facts here. It’s not at all clear to me just viewing this from the outside that this hacking into the DNC and the RNC computers was not a false flag operation.”
CIA = Democraten?quote:Op maandag 12 december 2016 13:39 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Negeren? We horen al maanden niets anders van de democraten: "the russians did it", het is niet alsof de kiezers niet op de hoogte waren. Als ik de reacties van sommige kiezers lees is dat net één van de redenen waarom ze tegen HC gestemd hebben: niet de inhoud van de gelekte mails, maar de "blame the messenger" houding van de democraten.
Bolton is trouwens een kandidaat voor Secretary of State en men verwacht dat hij de #2 van dat ministerie wordt.quote:Op maandag 12 december 2016 14:20 schreef crystal_meth het volgende:
Lol, John Bolton:
[..]
John Bolton Apparently Believes CIA May Have Fabricated Russia Election Hack
twitter:AP twitterde op maandag 12-12-2016 om 16:04:00Federal judge blocks Green Party bid for presidential recount in Pennsylvania. https://t.co/AYqXaAATGe reageer retweet
Gelukkig. Wel off-topic trouwens.quote:Op maandag 12 december 2016 16:20 schreef Infection het volgende:
twitter:AP twitterde op maandag 12-12-2016 om 16:04:00Federal judge blocks Green Party bid for presidential recount in Pennsylvania. https://t.co/AYqXaAATGe reageer retweet
Welke democraten?quote:Op maandag 12 december 2016 13:39 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Negeren? We horen al maanden niets anders van de democraten: "the russians did it", het is niet alsof de kiezers niet op de hoogte waren. Als ik de reacties van sommige kiezers lees is dat net één van de redenen waarom ze tegen HC gestemd hebben: niet de inhoud van de gelekte mails, maar de "blame the messenger" houding van de democraten.
Mwah. Zo heel erg off-topic is het niet. Die recount wilden ze hebben omdat ze dachten dat er gesjoemeld was en dat is toch echt waar dit topic over gaat.quote:
Dat maakt het zo grappig.quote:Op maandag 12 december 2016 16:16 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Bolton is trouwens een kandidaat voor Secretary of State en men verwacht dat hij de #2 van dat ministerie wordt.
quote:Op maandag 12 december 2016 18:05 schreef Ulx het volgende:
Hij is gisteren op twtter los gegaan tegen NBC omdat die iemand lieten opdraven die zich afvroeg waarom Trump CIA rapporten afkraakt als hij geen securitybriefings leest.
Wat een nutcase is het ook.quote:Op maandag 12 december 2016 18:05 schreef Ulx het volgende:
Hij is gisteren op twtter los gegaan tegen NBC omdat die iemand lieten opdraven die zich afvroeg waarom Trump CIA rapporten afkraakt als hij geen securitybriefings leest.
Wat hebben die te maken met dit topic?quote:
quote:Op maandag 12 december 2016 19:01 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat hebben die te maken met dit topic?
Ofwel,quote:Op maandag 12 december 2016 13:39 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
twitter:realDonaldTrump twitterde op dinsdag 13-12-2016 om 00:40:48The final Wisconsin vote is in and guess what - we just picked up an additional 131 votes. The Dems and Green Party can now rest. Scam! reageer retweet
Ik denk dat Trump de volle laag pas gaat krijgen als hij in het Witte Huis zit. Dit is nog niks.quote:Op dinsdag 13 december 2016 09:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zijn die Clinton-jankerds nu onderhand uitgehuild?
goed gezegd.quote:Op zaterdag 10 december 2016 10:22 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik zou me meer zorgen maken als Poetin allerlei geheimen van de EU openbaar maakt als ik jou was. Dan komt er zo'n lading stront aan de oppervlakte dat elk land in Europa een populistische meerderheid krijgt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |