SPOILER: STREAMSOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
Haal die kop toch eens uit het zand. De reden dat de KKK, Alt-Right en andere nazistische types weglopen met Trump, is vanwege de taal die de beste man de afgelopen uit heeft lopen slaan. Zijn supporters hier op FOK! houden vol dat er niets racistisch is aan zijn uitspraken, maar daar denken de genoemde haters toch net iets anders over. Trump gaat in hun ogen weliswaar niet ver genoeg, maar het is in ieder geval een stap in de goede richting.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:50 schreef antiderivative het volgende:
[..]
En hoe is 'de vlag uit bij de KKK' relevant voor Trump? Wat heeft hij daarmee te maken? Ging bij de Black Panthers de vlag uit toen Obama president werd? En wat heeft Obama daarmee te maken?
Juist, niets.
Hij werkt samen met de Kushners op het moment...en met David Horowitz. Dat moet dan wel een hel voor hem zijn en daar kiest ie ook nog zelf voor!!quote:Op donderdag 17 november 2016 13:26 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Was die Bannon ook die man die door CNN et al. werd neergezet als anti-semiet voordat meerdere prominente joden daartegen opkwamen?
Zijn er voorbeelden waaruit ondubbelzinnig blijkt dat Bannon een racist is?
quote:Op donderdag 17 november 2016 13:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit spelletje kunnen we nog heel lang spelen. Het is ook weer typisch. Alt-Right profileert zich duidelijk als een beweging voor white supremacists, maar als de volgelingen daarmee worden geconfronteerd, weten ze plots van niets. Waarom je schamen voor je ideologie?
‘Can you name one white nationalist article at Breitbart?’ Challenge accepted!
Ik doe niet aan link dumps. Je kunt je eigen argumenten verwoorden en eventueel een link plaatsen als bron, maar een discussie met link dumps ga ik niet aan.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:48 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Steve_Bannon
Dat is natuurlijk wel een zwaktebod aangezien uit die links het wel duidelijk naar voren komt maar goed typisch struisvogelgedrag natuurlijk weer.quote:Op donderdag 17 november 2016 14:14 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
[..]
Ik doe niet aan link dumps. Je kunt je eigen argumenten verwoorden en eventueel een link plaatsen als bron, maar een discussie met link dumps ga ik niet aan.
Laat eens concreet zien waaruit blijkt dat Bannon blanke mensen boven anderen ziet staan.
Hoho, ik weet niet wat de persoonlijke denkbeelden zijn van Bannon. Ik gaf alleen aan dat hij de voorman was van Breitbart, en daarom de held van Alt-Right, een beweging wel degelijk van mening is dat blanken superieur zijn.quote:Op donderdag 17 november 2016 14:14 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
[..]
Ik doe niet aan link dumps. Je kunt je eigen argumenten verwoorden en eventueel een link plaatsen als bron, maar een discussie met link dumps ga ik niet aan.
Laat eens concreet zien waaruit blijkt dat Bannon blanke mensen boven anderen ziet staan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Clinton was/is ook de duivel, want in tegenstelling tot Bannon als hoofd van een website, was zij daadwerkelijk vriendelijk met dubieuze figuren zoals KKK'er Robert Byrd:quote:Op donderdag 17 november 2016 14:22 schreef Maxerazzi het volgende:
Wel bijzonder: alles wat ook maar in z'n geringste aan Clinton gelinkt was, werd direct aan haar vastgeplakt, alsof het de duivel zelf was, zij dírect verantwoordelijk was, maar nu gaat men hier wel een schijndiscussietje voeren over Steve Bannon, die gewoon voorman was van Breitbart en daarmee overduidelijk medeverantwoordelijk was voor de inhoud van die website. Tering, wat sneu weer eigenlijk.
Ik denk dat je je wat beter moet verdiepen in Byrd.quote:Op donderdag 17 november 2016 14:31 schreef antiderivative het volgende:
[..]
Clinton was/is ook de duivel, want in tegenstelling to Bannon als hoofd van een website, was zij daadwerkelijk vriendelijk met dubieuze figuren zoals KKK'er Robert Byrd:
http://observer.com/2010/(...)-mentor-robert-byrd/
Dat verhaal is hier nu al een aantal keer behandeld en toch blijft dit maar opduiken.quote:Op donderdag 17 november 2016 14:31 schreef antiderivative het volgende:
[..]
Clinton was/is ook de duivel, want in tegenstelling to Bannon als hoofd van een website, was zij daadwerkelijk vriendelijk met dubieuze figuren zoals KKK'er Robert Byrd:
Deze discussie is al een keer in dit topic gevoerd. Waarschijnlijk ook met jou: dus kom op, flauw weer dit. Byrd heeft dat verleden heel duidelijk afgezworen in de jaren zestig (hier profiel uit jaren 70) en heeft zich continu ingezet voor de civil rights. De NAACP nota bene rouwde om zijn dood.quote:Op donderdag 17 november 2016 14:31 schreef antiderivative het volgende:
[..]
quote:“Senator Byrd reflects the transformative power of this nation,” stated NAACP President and CEO Benjamin Todd Jealous. “Senator Byrd went from being an active member of the KKK to a being a stalwart supporter of the Civil Rights Act, the Voting Rights Act and many other pieces of seminal legislation that advanced the civil rights and liberties of our country.
Ik heb absoluut geen behoefte om mij te verdiepen in dat soort figuren..quote:Op donderdag 17 november 2016 14:34 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik denk dat je je wat beter moet verdiepen in Byrd.
Dat blijkt, het is schijnbaar zelfs te veel moeite om het artikel te lezen dat je zelf linkt.quote:Op donderdag 17 november 2016 14:36 schreef antiderivative het volgende:
[..]
Ik heb absoluut geen behoefte om mij te verdiepen in dat soort figuren..
Een van de weinige figuren die daadwerkelijk zijn KKK-verleden achter zich heeft gelaten en een sterk voorstander van de burgerrechtenbeweging is geworden, met woorden en daden, bedoel je?quote:Op donderdag 17 november 2016 14:36 schreef antiderivative het volgende:
[..]
Ik heb absoluut geen behoefte om mij te verdiepen in dat soort figuren..
Dit zijn toch wel heftige uitspraken die zelfs na je excuses wel een beetje naar blijven.quote:Op donderdag 17 november 2016 14:35 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Deze discussie is al een keer in dit topic gevoerd. Waarschijnlijk ook met jou: dus kom op, flauw weer dit. Byrd heeft dat verleden heel duidelijk afgezworen in de jaren zestig (hier profiel uit jaren 70) en heeft zich continu ingezet voor de civil rights. De NAACP nota bene rouwde om zijn dood.
[..]
Maargoed Clinton was pas in contact met hem, nadat hij zich inzette voor rechten van donkere mensen en zijn oprechte excuses. Ik denk dat de meneer eerder bij de Klan ging uit politieke/carriere gerichte redenen dan haat naar zwarte mensen.quote:In December 1944, Byrd wrote to segregationist Mississippi Senator Theodore G. Bilbo:
I shall never fight in the armed forces with a negro by my side ... Rather I should die a thousand times, and see Old Glory trampled in the dirt never to rise again, than to see this beloved land of ours become degraded by race mongrels, a throwback to the blackest specimen from the wilds.
— Robert C. Byrd, in a letter to Sen. Theodore Bilbo (D-MS), 1944
quote:Op donderdag 17 november 2016 14:14 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
[..]
quote:Stephen Kevin "Steve" Bannon (born November 27, 1953) is an American businessman and media executive. He is the executive chairman of Breitbart News, a politically conservative American news, opinion and commentary website noted for its connection to the alt-right.[1][2] He became chief executive officer of the 2016 presidential campaign of Donald Trump in August 2016.[3][4] Bannon will be chief strategist and Senior Counselor for the Presidency of Donald Trump.[5]
quote:Bannon became a member of the board of Breitbart News.[19] In March 2012, after founder Andrew Breitbart's death, Bannon became executive chairman of Breitbart News LLC, the parent company of Breitbart News.[20][21][22] Under his leadership, Breitbart took a more alt-right and nationalistic approach towards its agenda.[23] Bannon declared the website "the platform for the alt-right" in 2016.[24]
O, dat ben ik met je eens. En Byrd ook. Het is niet zo dat-ie net alsof deed dat het er nooit was geweest, hij beschouwde het als een fout die hij zijn hele leven goed moest proberen te maken.quote:Op donderdag 17 november 2016 14:38 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Dit zijn toch wel heftige uitspraken die zelfs na je excuses wel een beetje naar blijven.
[..]
Maargoed Clinton was pas in contact met hem, nadat hij zich inzette voor rechten van donkere mensen en zijn oprechte excuses. Ik denk dat de meneer eerder bij de Klan ging uit politieke/carriere gerichte redenen dan haat naar zwarte mensen.
Het is wat, hij heeft het later afgezworen...quote:Op donderdag 17 november 2016 14:35 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Deze discussie is al een keer in dit topic gevoerd. Waarschijnlijk ook met jou: dus kom op, flauw weer dit. Byrd heeft dat verleden heel duidelijk afgezworen in de jaren zestig (hier profiel uit jaren 70) en heeft zich continu ingezet voor de civil rights. De NAACP nota bene rouwde om zijn dood.
[..]
Maakt niet uit, de beste man heeft ooit bij de KKK gezeten en daarom is Clinton nu de duivel.quote:Op donderdag 17 november 2016 14:38 schreef Euribob het volgende:
[..]
Een van de weinige figuren die daadwerkelijk zijn KKK-verleden achter zich heeft gelaten en een sterk voorstander van de burgerrechtenbeweging is geworden, met woorden en daden, bedoel je?
Gewoon een vraagje, wordt de nieuwe president elect van de republikeinen niet altijd door de KKK gesteund?quote:Op donderdag 17 november 2016 14:42 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Maakt niet uit, de beste man heeft ooit bij de KKK gezeten en daarom is Clinton nu de duivel.
Dat ondertussen een huidige leider van de KKK Trump actief steunt, tja, daar kan Trump niet zoveel aan doen. Moeten we hem niet aanwrijven.
Appels en peren. Byrd ging er jong bij, ging jong weg, heeft het óvergrote gedeelte van zijn leven zich ingezet voor civil rights. En flink ook. Bannon is 62, was voorman van Breitbart en daarmee medeverantwoordelijk voor de - in vergelijking zeer recente - content. Misschien tijd om ook een 'context matters'-beweging op te zetten voor een paar lieden.quote:Op donderdag 17 november 2016 14:41 schreef antiderivative het volgende:
[..]
Het is wat, hij heeft het later afgezworen...
Maar je wilt wel Bannon fileren omdat hij hoofd van een website was en hem veroordelen zonder enig bewijs inzake 'white supremacy'. Die gedachtenspinsels toch op dit forum..
'Altijd' weet ik niet, maar Reagan werd ook door de KKK endorsed.quote:Op donderdag 17 november 2016 14:43 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Gewoon een vraagje, wordt de nieuwe president elect van de republikeinen niet altijd door de KKK gesteund?
Die kans is wel wat groter ja, ik weet dat Reagan ook een KKK endorsement had.quote:Op donderdag 17 november 2016 14:43 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Gewoon een vraagje, wordt de nieuwe president elect van de republikeinen niet altijd door de KKK gesteund?
Volgens mij was Reagan de laatste die ze echt openlijk steunden.quote:Op donderdag 17 november 2016 14:43 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Mwuah ik vind het iig voor beide een slap argument uiteindelijkquote:Op donderdag 17 november 2016 14:46 schreef Mike het volgende:
[..]
'Altijd' weet ik niet, maar Reagan werd ook door de KKK endorsed.
En trump heeft het iig denounced. Denk niet dat hij echt blij is met die openlijke steun.quote:Op donderdag 17 november 2016 14:49 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Volgens mij was Reagan de laatste die ze echt openlijk steunden.
Nee, er is volgens mij nog nooit iemand blij geweest met steun van de KKK, dat doet meer kwaad dan goed.quote:Op donderdag 17 november 2016 14:51 schreef skysherrif het volgende:
[..]
En trump heeft het iig denounced. Denk niet dat hij echt blij is met die openlijke steun.
Maar laat eens concreet zien waarom dat zo is.quote:Op donderdag 17 november 2016 14:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoho, ik weet niet wat de persoonlijke denkbeelden zijn van Bannon. Ik gaf alleen aan dat hij de voorman was van Breitbart, en daarom de held van Alt-Right, een beweging wel degelijk van mening is dat blanken superieur zijn.
Dit is kort gezegd de filosofie die ook geleid heeft tot de wereldwijde verspreiding van IS, Rusland's invasie in de Krim en China's opbouw van grote militaire bases in de Zuid-Oost Chinese Zee.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, Obama snapt dat je China niet het mes op de keel moet zetten. Hij redeneert dat een economisch sterk China beter is voor de stabiliteit in de wereld dan een China dat aan de bedelstaf raakt. Een kat in het nauw maakt immers rare sprongen.
Maar het blijft naief te denken dat China zich zo moeilijk laten intimideren. Helemaal door de VS, met wie het land een interafhankelijke relatie onderhoudt. China heeft ook immers veel staatsobligaties van de VS in bezit. Bovendien is China niet een land dat zich makkelijk de les laat lezen door wat westerse betweters.
Wanneer het westen China onder druk gaat zetten, vindt het land warmte in de armen van Rusland en zal het zich nog meer van ons afkeren, met alle mogelijke gevolgen van dien. Om die reden kiest Obama, net als alle andere westerse leiders, ervoor om Xi te wijzen om de misstanden in zijn land, zonder hem direct onder druk te zetten.
Overigens is China niet het enige lagelonenland.
Toevallig hangt sinds een paar dagen een user rond die zichzelf een aanhanger van de Alt-Right beweging noemt: Triarius. Hij linkte naar een YT-filmpje dat het gedachtegoed van zijn beweging moest illustreren. Het ging erover dat de witten in de verdrukking komen en dat zij zich moet verzetten tegen de immigratiegolf die hen een minderheid in eigen land dreigt te maken. Het ging, kortom, over white genocide.quote:Op donderdag 17 november 2016 14:56 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Maar laat eens concreet zien waarom dat zo is.
China is al bijna net zo machtig als de VS. Dat is een proces dat al decennia geleden is ingezet en niet meer is te stoppen. China is bovendien een nucleaire supermacht met een steeds sterker wordende economie. Dat land laat zich niet makkelijk intimideren door buitenlandse mogendheden.quote:Op donderdag 17 november 2016 15:05 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Dit is kort gezegd de filosofie die ook geleid heeft tot de wereldwijde verspreiding van IS, Rusland's invasie in de Krim en China's opbouw van grote militaire bases in de Zuid-Oost Chinese Zee.
De woorden van iemand zijn niets waard als daar nooit actie achter zit. Als Obama een lijn trekt in Syrië door te zeggen dat er geen chemische wapens gebruikt mogen worden (of anders), dat wel gebeurt, en Obama vervolgens niks doet, weet iedereen dat Obama zwak is. Obama's gemene woordjes over China's overtredingen worden daar uitgelachen.
Ik vind het bijzonder. Je wacht liever eerst tot China net zo machtig als de VS is (op economisch en militair gebied) om ze aan te spreken en daar actie achter te zetten? Of wat is het plan?
Dit soort dreigingen moeten opgelost worden terwijl het nog kan. Net zoals dat je IS in het begin had moeten vernietigen/voorkomen, moet je landen als China direct aanpakken. De overtredingen zijn talloos, want ze weten dat ze overal mee weg komen. Denken dat dit in de toekomst vanzelf weg gaat en dat China goede bedoelingen heeft/dezelfde ethische waarden als wij hebben is fout.
Nou, om te beginnen heb je de naamgever van alt-right, Richard Spencer. Dat is sowieso een dubieus figuur, met gezellige uitspraken zoals:quote:Op donderdag 17 november 2016 14:56 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Maar laat eens concreet zien waarom dat zo is.
quote:"Race is real, race matters, and race is the foundation of identity,"
quote:"I think if Trump wins we could really legitimately say that he was associated directly with us, with the 'R[acist]' word, all sorts of things,"
Niet dat hij per sé fan is van Breitbart, trouwens. Hij noemt ze zelf alt-light, maar voornamelijk omdat ze niet expliciet racistisch zijn. Dat is hij wel. Hij schaart ze echter wel in dezelfde hoek als hem qua ideologie.quote:"I think white identity politics is inevitable. You can't become a minority and not understand yourself as in jeopardy in some way,"
Ze zijn dus goed op de hoogte van de oorsprong van alt-right, kennen de bedenker en zijn denkbeelden en roepen zichzelf uit tot platform van deze beweging (en steeds nadrukkelijker sinds Bannon het overnam van Breitbart zelf). Dan kun je jezelf toch eens gaan afvragen of er onder al die artikelen waarin ze bepaalde dingen niet expliciet stellen niet toch wat impliciete aannames liggen.quote:The media empire of the modern-day alternative right coalesced around Richard Spencer during his editorship of Taki’s Magazine. In 2010, Spencer founded AlternativeRight.com, which would become a center of alt-right thought.
Jullie staren je blind op antisemitisme. Het witte nationalisme is veel breder dan dat.quote:Op donderdag 17 november 2016 15:16 schreef skysherrif het volgende:
Er is wel een groot verschil tussen antisemitisme en het verantwoordelijk houden van bepaalde joodse mensen voor cultureel marxisme.
Ik denk dat de schrijver iets minder op onzinnige sites als 4chan moet kijken..
Mili Yianoopolouis ofzo (die man die van twitter werd gebanned) is half joods, net als ex medewerker Ben Shapiro. Die laatste is nu wel erg anti Breitbart, maar dat komt vooral omdat hij anti trump is en bannon pro trump.
Hmmm, het zou best kunnen dat hij dat wel is, dit komt van diezelfde ex medewerker Ben Shapiro.quote:Op donderdag 17 november 2016 15:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jullie staren je blind op antisemitisme. Het witte nationalisme is veel breder dan dat.
Ik zou ook liever zien dat de man niet op die post kwam, zeker omdat Bannon geen dom persoon is in tegenstelling tot Trump.quote:5. Under Bannon’s Leadership, Breitbart Openly Embraced The White Supremacist Alt-Right. Andrew Breitbart despised racism. Truly despised it. He used to brag regularly about helping to integrate his fraternity at Tulane University. He insisted that racial stories be treated with special care to avoid even the whiff of racism. With Bannon embracing Trump, all that changed. Now Breitbart has become the alt-right go-to website, with Yiannopoulos pushing white ethno-nationalism as a legitimate response to political correctness, and the comment section turning into a cesspool for white supremacist mememakers.
Glenn Beck was altijd anti-Trump. Conservatief icoon, maar gaat niet helemaal goed met hem. Hij huilt ook wel eens live.. Zijn endorsements gingen zo: Jeb Bush->Marco Rubio->Ted Cruz->Hillary Clinton (!)quote:Op donderdag 17 november 2016 09:06 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Glenn Beck is anti Trump?
twitter:realDonaldTrump twitterde op donderdag 17-12-2015 om 05:09:39.@GlennBeck got fired like a dog by #Fox. The Blaze is failing and he wanted to have me on his show. I said no - because he is irrelevant. reageer retweet
Stellen dat Obama niet geboren is in Amerika bijvoorbeeld. Dat hele mediadrama komt allemaal voort uit het idee dat zwarten niet in Amerika horen. Zo'n Trump die daar dan breed mee aan de haal gaat kan ik niet anders omschrijven als wit nationalisme een podium geven.quote:Op donderdag 17 november 2016 15:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jullie staren je blind op antisemitisme. Het witte nationalisme is veel breder dan dat.
quote:Kan de alt-right zo makkelijk worden afgedaan als puberale baldadigheid? De memes waarmee ze achteloos strooien zijn ronduit racistisch en antisemitisch. Dit is niet zomaar kattenkwaad, maar de uiting van een gedachtegoed. En dat gedachtegoed is allesbehalve onschuldig, zeker nu het in deze campagne doorgang vindt tot het politieke hoofdpodium. Laat je niet misleiden door de mist van ironie waarin deze brutale ‘reaguurders’ zich hullen, waarschuwde Jonathan Greenblatt van de Anti-Defamation League in gesprek met tv-zender msnbc: ‘Dit zijn dezelfde mensen die veertig jaar geleden kruizen in brand staken. Alleen nu verspreiden ze hun vuur op Twitter.’
DE TERM ‘ALT-RIGHT’ werd gemunt door Richard Spencer, een journalist die in 2010 de website alternativeright.com lanceerde voor publicaties over ‘wit nationalisme’. De 38-jarige Spencer geldt als een van de meest zichtbare figuren binnen de diffuse groepering. Hoewel ‘alt-right’ een label is voor een losse coalitie van rechtse fanatici weet hij een gemeenschappelijke kern te vangen. ‘We willen iets heroïsch’, verklaarde Spencer vorige maand tijdens een persconferentie. ‘We willen iets wat niet gedefinieerd wordt door liberalisme, individuele rechten of kleinburgerlijke normen. We willen iets wat werkelijk Europees en heroïsch is. Dat is waar de alt-right om draait. Ras is echt. Ras doet ertoe en ras is het fundament van identiteit.’
Bron
En de president mag geen baarmoeder hebben.quote:Op donderdag 17 november 2016 15:51 schreef KingRadler het volgende:
Wit Amerika had gewoon genoeg van een donkere Amerikaan als President
twitter:TheEconomist twitterde op donderdag 17-11-2016 om 05:48:08Shinzo Abe today becomes the first world leader to meet Donald Trump since his election victory https://t.co/rmmPn1TbaB reageer retweet
In dat opzicht zijn ze een gek volk, terwijl een deel van het volk totaal niet racistisch is (gemengde huwelijken komen daar mogelijk nog meer voor dan hier) is een flink deel van de bevolking wel nog behoorlijk racistisch en terwijl affirmative action een onderdeel van het overheidsbeleid is (geen voorstander van trouwens, ik heb liever slimmere oplossingen) is tegelijkertijd racisme geïnstitutionaliseerd, zie bijvoorbeeld hoe de politie daar totaal verschillendt optreedt in verschillende wijken en hoe de kwaliteit van de school 1 op 1 afhangt van de buurt waarin je woont.quote:Op donderdag 17 november 2016 15:40 schreef Euribob het volgende:
[..]
Stellen dat Obama niet geboren is in Amerika bijvoorbeeld. Dat hele mediadrama komt allemaal voort uit het idee dat zwarten niet in Amerika horen. Zo'n Trump die daar dan breed mee aan de haal gaat kan ik niet anders omschrijven als wit nationalisme een podium geven.
Of dat Schumer daar ook iets mee te maken heeft is niet bekend maar zeker (Wikileaks) is dat vanuit de DNC de strategie was om een extremistische kandidaat zoals Trump of Cruz populairder te maken door de media te verzoeken veel aandacht aan hen te besteden. De gedachte hierachter was dat de kandidaat die de nominatie zou krijgen meer radicale standpunten zou moeten gaan innemen en dat HRC hierdoor meer kans zou hebben om te winnen. Dit weer omdat ze als in 2007 (ook via een gelekte e-mail) wisten dat HRC een zwakke kandidaat is, Podesta typte het zelf in 2007. De context? "If this election is focused on...then...If this election is focused on the weak candidate (HRC)...then..."quote:Op donderdag 17 november 2016 12:35 schreef antiderivative het volgende:
[..]
Leuke is ook dat Schumer en Trump elkaar al heel lang kennen. Gingen samen golfen, Schumer vroeg donaties aan Trump, kwamen op elkaars feestjes etc.
http://www.syracuse.com/p(...)nds_of_campaign.html
Schumer is expected to be elected the Democratic leader when his caucus returns to Washington next week. Before the Trump victory, Schumer had expressed optimism about reaching a compromise with Republicans on issues such as corporate tax reform and immigration.
Dit is toch ook zo? Waarom zou je een minderheid willen worden?quote:Op donderdag 17 november 2016 15:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
immigratiegolf die hen een minderheid in eigen land dreigt te maken.
http://www.salon.com/2016(...)ep-racial-animosity/quote:Op donderdag 17 november 2016 16:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
In dat opzicht zijn ze een gek volk, terwijl een deel van het volk totaal niet racistisch is (gemengde huwelijken komen daar mogelijk nog meer voor dan hier) is een flink deel van de bevolking wel nog behoorlijk racistisch en terwijl affirmative action een onderdeel van het overheidsbeleid is (geen voorstander van trouwens, ik heb liever slimmere oplossingen) is tegelijkertijd racisme geïnstitutionaliseerd, zie bijvoorbeeld hoe de politie daar totaal verschillendt optreedt in verschillende wijken en hoe de kwaliteit van de school 1 op 1 afhangt van de buurt waarin je woont.
Ik denk echter dat het onzin is om te stellen dat het succes van Trump ook maar iets te maken heeft met latent racisme. Ik denk dat MvN en een van de gasten bij de uitzending van DWDD van vorige week woensdag correct de vinger de zere plek legden: Trump heeft zijn achterban te danken aan de verliezers van globalisering die genegeerd werden door het establishment (HRC).
Je kan maar maximaal 8 jaar president zijn.quote:Op donderdag 17 november 2016 15:51 schreef KingRadler het volgende:
Wit Amerika had gewoon genoeg van een donkere Amerikaan als President
Omdat minderheden systematisch slechter behandeld worden? (oh nee dat ontkennen ze...)quote:Op donderdag 17 november 2016 16:25 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Dit is toch ook zo? Waarom zou je een minderheid willen worden?
Dat maak jij er weer van. Het gaat mij om de toon van Alt-Right. Niemand beweert dat je niet kritisch mag zijn op immigratie.quote:Op donderdag 17 november 2016 16:30 schreef studentje7 het volgende:
Waarom kan er geen common sence beleid gevoerd worden als het op immigratie aankomt.
Het lijkt wel of je aan de ene kant mensen hebt die niet eens willen erkennen dat er problemen zijn en dat er te veel immigratie is.
Terwijl er aan de andere kant immigrantenhaters en achterlijken spreken.
Wat zijn precies die problemen dan? Er is minder immigratie tov voorheen, illegalen immigratie vanuit mexico is zelfs break-even, en de economie rust voor een groot gedeelte op het (misbruiken) van illegalen.quote:Op donderdag 17 november 2016 16:30 schreef studentje7 het volgende:
Waarom kan er geen common sence beleid gevoerd worden als het op immigratie aankomt.
Het lijkt wel of je aan de ene kant mensen hebt die niet eens willen erkennen dat er problemen zijn en dat er te veel immigratie is.
Terwijl er aan de andere kant immigrantenhaters en achterlijken spreken.
Het schuingedrukte gooi je er mijns inziens onterecht tussen in. Je kunt negatief jegens immigratie en multiculturalisme staan én niet racistisch zijn. Ik denk ook dat je moeilijk kunt verdedigen dat Geenstijl het blanke ras als superieur ziet.quote:Op donderdag 17 november 2016 15:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Toevallig hangt sinds een paar dagen een user rond die zichzelf een aanhanger van de Alt-Right beweging noemt: Triarius. Hij linkte naar een YT-filmpje dat het gedachtegoed van zijn beweging moest illustreren. Het ging erover dat de witten in de verdrukking komen en dat zij zich moet verzetten tegen de immigratiegolf die hen een minderheid in eigen land dreigt te maken. Het ging, kortom, over white genocide.
Anti-immigratie, fel tegen multiculturalisme, sterk de nadruk leggen op raciale verschillen waarbij de eigen kleur uiteraard superieur is. Breitbart, waarvan Bannon dus de voorman was, is een Geenstijl in het kwadraat.
Maar jij wilt het niet zien. Wellicht voel je je er ongemakkelijk door. Hier nog een interessant stuk uit De Groene over Alt-Right.
Omdat het per definitie beter is om geen minderheid te zijn. Dominanter cultuur.. meer invloed enz.quote:Op donderdag 17 november 2016 16:32 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Omdat minderheden systematisch slechter behandeld worden? (oh nee dat ontkennen ze...)
Ik vind de toon van de alt right niet normaal.quote:Op donderdag 17 november 2016 16:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat maak jij er weer van. Het gaat mij om de toon van Alt-Right. Niemand beweert dat je niet kritisch mag zijn op immigratie.
Wel als je systematisch minderheden beperkt in hun vrijheid, niet per definitie, dat is precies de issue.quote:Op donderdag 17 november 2016 16:39 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Omdat het per definitie beter is om geen minderheid te zijn. Dominanter cultuur.. meer invloed enz.
Nu is het in de VS anders dan voor Europese staten want het is een land van immigraten.
Dan moet men zorgen dat men illegale mensen niet meer kan misbruiken. Maar dat fixt het congres niet want ze zitten allemaal in de zak van big business.quote:Op donderdag 17 november 2016 16:33 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Wat zijn precies die problemen dan? Er is minder immigratie tov voorheen, illegalen immigratie vanuit mexico is zelfs break-even, en de economie rust voor een groot gedeelte op het (misbruiken) van illegalen.
Nee. Het is toch beter om je cultuur en tradities als standaard te hebben in je eigen land?quote:Op donderdag 17 november 2016 16:42 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Wel als je systematisch minderheden beperkt in hun vrijheid, niet per definitie, dat is precies de issue.
Obama heft 2,5 miljoen illegalen buiten gezet. Dus het is niet alleen praten maar zelfs doen.quote:Op donderdag 17 november 2016 16:41 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Ik vind de toon van de alt right niet normaal.
Maar ik vind de toon van de democraten ook niet normaal. Je hoort ze nooit benoemen dat 11 miljoen illegalen buitenproportioneel is en dat er dus iets mis is met de border. Of Hillary die even 500.000 vluchtelingen extra wil binnenhalen terwijl ze kan zien wat voor vreselijke gevolgen men nu ondervindt in Europa door de massaimmigratie
Nee dat is gewoon niet waar, het gewone volk gaat er enorm op vooruit vanwege die illegalen. die illegalen zitten vooral aan de grend met Mexico en werken daar op de farms, doen banen die Amerikanen niet willen doen en zijn vrijwel de enige reden dat fruit en groenten hier nog enigzins betaalbaar zijn.quote:Op donderdag 17 november 2016 16:42 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Dan moet men zorgen dat men illegale mensen niet meer kan misbruiken. Maar dat fixt het congres niet want ze zitten allemaal in de zak van big business.
En dan worden het gewone volk en de arme machtloze illegalen tegenover elkaar opgezet.
En toch zijn er nog 11 miljoen die vaak onder slechte omstandigheden werken.quote:Op donderdag 17 november 2016 16:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Obama heft 2,5 miljoen illegalen buiten gezet. Dus het is niet alleen praten maar zelfs doen.
Amerika's ruralsquote:Op donderdag 17 november 2016 16:43 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Nee. Het is toch beter om je cultuur en tradities als standaard te hebben in je eigen land?
Noem me 1 land ter wereld waar een minderheid net zoveel invloed heeft als het grootste deel van de bevolking. Waarom zou je minder invloed willen?
Binnenkort dus niet meer en de Rust Belders gaan dat gat opvullen!quote:Op donderdag 17 november 2016 16:45 schreef studentje7 het volgende:
[..]
En toch zijn er nog 11 miljoen die vaak onder slechte omstandigheden werken.
Ja maar zoals het nu gaat kan het duidelijk niet langer.quote:Op donderdag 17 november 2016 16:44 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Nee dat is gewoon niet waar, het gewone volk gaat er enorm op vooruit vanwege die illegalen. die illegalen zitten vooral aan de grend met Mexico en werken daar op de farms, doen banen die Amerikanen niet willen doen en zijn vrijwel de enige reden dat fruit en groenten hier nog enigzins betaalbaar zijn.
Die illegalen het land uit proberen te zetten gaat letterlijk direct ten koste van de normale amerikaan en indirect omdat de economische schade voor die staten enorm is.
Al eens nagedacht wat dat voor de economie in de zuidelijke staten betekent als je die even rucksichtslos buiten zet?quote:Op donderdag 17 november 2016 16:45 schreef studentje7 het volgende:
[..]
En toch zijn er nog 11 miljoen die vaak onder slechte omstandigheden werken.
De enige reden dat het zo niet langer gaat is dat populistische idioten het gebruiken als propaganda om mensen tegen elkaar op te zetten.quote:Op donderdag 17 november 2016 16:47 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Ja maar zoals het nu gaat kan het duidelijk niet langer.
Nu worden de gewone mensen en de illegalen (politiek) tegen elkaar uitgespeeld.
Zorg er dan voor dat er meer seizoensarbeiders of legale laag opgeleide arbeiders het land inkunnen. Wat er nu gebeurt is hypocriet en zorgt voor grote onvrede.
https://mic.com/articles/(...)-business#.0GKR4b0jDquote:There are approximately 11 million undocumented immigrants in the U.S. today. However, trends are shifting dramatically. Legal and illegal immigration from Mexico, which boomed over the past 40 years, flattened in 2005 and now seems to be decreasing, according to a 2012 report released by the Pew Research Center. Decreasing migration rates coupled with tougher state immigration laws are hurting America’s farmers, who rely on the labor.
Het is de toon die de muziek maakt. Nee, kritisch staan tegenover immigratie en multiculturelisme maakt je geen racist. Dat heb ik ook nergens beweerd. Het gaat om de manier waarop woedt geageerd tegen die zaken. De suggestie wordt gewekt dat immigranten barbaren zijn die onze cultuur willen vernietigen en onze vrouwen komen verkrachten. Er wordt beweerd dat er sprake is van een white genocide. Het is misplaatst slachtofferdenken overgoten met een hatelijk sausje. Brrrrr.quote:Op donderdag 17 november 2016 16:36 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Het schuingedrukte gooi je er mijns inziens onterecht tussen in. Je kunt negatief jegens immigratie en multiculturalisme staan én niet racistisch zijn. Ik denk ook dat je moeilijk kunt verdedigen dat Geenstijl het blanke ras als superieur ziet.
Ik bezoek regelmatig de subreddit the_donald voor nieuws en voor de lol. Dit is een subreddit met een kwart miljoen+ mensen en waarin die Pepe the Frog ook regelmatig gebruikt wordt. Dat dit wordt gezien als een racistisch bolwerk, omdat het ook onder de term 'alt-right' zou vallen, is in mijn optiek bizar: ik ben nog nooit een racistische opmerking tegengekomen daar. Ik daag je uit om iets racistisch te vinden op die pagina wat nu enigszins bovenaan staat.
Wat waarschijnlijk opgevat wordt als racisme en uitingen van witte superioriteit zijn de vele memes (zoals mensen die shirts dragen als 'white male', BLM belachelijk maken, islam aanvallen, etc.). Dat is niet racisme, dat is gewoon lol maken van de belachelijke demonisering van de witte man en het zien van zwarte mensen als heilige koe door een groot deel van de Democraten.
blijkbaar willen de mensen daar dat. Laat ze dat eens voelen dan.quote:Op donderdag 17 november 2016 16:47 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Al eens nagedacht wat dat voor de economie in de zuidelijke staten betekent als je die even rucksichtslos buiten zet?
Maar waarom moet het zo zijn dat ze alleen illegaal het land kunnen betreden en te werken? Waarom kan Amerika niet gewoon stellen dat mensen mogen komen werken op de boerderijen zolang men maar legaal binnen komt, zoals elk beschaafd land? Het is me echt volstrekt onduidelijk waarom je als land, niet in een persoonsunie, maar moet toestaan dat miljoenen mensen je grens oversteken zonder controle en/of goedkeuring.quote:Op donderdag 17 november 2016 16:44 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Nee dat is gewoon niet waar, het gewone volk gaat er enorm op vooruit vanwege die illegalen. die illegalen zitten vooral aan de grend met Mexico en werken daar op de farms, doen banen die Amerikanen niet willen doen en zijn vrijwel de enige reden dat fruit en groenten hier nog enigzins betaalbaar zijn.
Die illegalen het land uit proberen te zetten gaat letterlijk direct ten koste van de normale amerikaan en indirect omdat de economische schade voor die staten enorm is.
Sorry maar ik vind het per definitie niet normaal dat er 11 miljoen mensen illegaal in je land leven.quote:Op donderdag 17 november 2016 16:48 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
De enige reden dat het zo niet langer gaat is dat populistische idioten het gebruiken als propaganda om mensen tegen elkaar op te zetten.
Hier uit 2012(!)
[..]
https://mic.com/articles/(...)-business#.0GKR4b0jD
Dit dus. ik begrijp volkomen dat migranten nodig zijn. Maar dit moet op een beschaafde en gereguleerfe manier gebeuren.quote:Op donderdag 17 november 2016 16:50 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Maar waarom moet het zo zijn dat ze alleen illegaal het land kunnen betreden en te werken? Waarom kan Amerika niet gewoon stellen dat mensen mogen komen werken op de boerderijen zolang men maar legaal binnen komt, zoals elk beschaafd land? Het is me echt volstrekt onduidelijk waarom je als land, niet in een persoonsunie, maar moet toestaan dat miljoenen mensen je grens oversteken zonder controle en/of goedkeuring.
Sure, ben ik het mee eens, vanuit een humanistisch perspectief is het schandalig dat die mensen voor een hongerloon en zonder rechten op boerderijen werken gewoon omdat hun leven in Mexico nog hopelozer is.quote:Op donderdag 17 november 2016 16:50 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Maar waarom moet het zo zijn dat ze alleen illegaal het land kunnen betreden en te werken? Waarom kan Amerika niet gewoon stellen dat mensen mogen komen werken op de boerderijen zolang men maar legaal binnen komt, zoals elk beschaafd land? Het is me echt volstrekt onduidelijk waarom je als land, niet in een persoonsunie, maar moet toestaan dat miljoenen mensen je grens oversteken zonder controle en/of goedkeuring.
Sure, met wat jij vind kan ik verder weinig. Ik kan je data en analyses geven over wat de situatie is en wat de consequences zijn van bepaalde policie, aan je onderbuik gevoel kan ik weinig doen en heb ik ook weinig aan.quote:Op donderdag 17 november 2016 16:50 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Sorry maar ik vind het per definitie niet normaal dat er 11 miljoen mensen illegaal in je land leven.
Het gaat gewoon niet gebeuren. De republikeinen hebben nog meer belang bij de status quo dan de democraten dat hebben.quote:Op donderdag 17 november 2016 16:48 schreef studentje7 het volgende:
[..]
blijkbaar willen de mensen daar dat. Laat ze dat eens voelen dan.
Misschien zien ze in dat migranten nodig zijn.
Dat is ook niet niks, maar omdat ze illegaal zijn zijn de loonkosten voor deze mensen laag en dat is kennelijk voor een groot aantal mensen en bedrijven erg aantrekkelijk.quote:Op donderdag 17 november 2016 16:50 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Sorry maar ik vind het per definitie niet normaal dat er 11 miljoen mensen illegaal in je land leven.
Ja en zolang er 11 miljoen illegalen zijn blijft men het volk tegen ze te opzetten.quote:Op donderdag 17 november 2016 16:52 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Maar om dan het volk tegen deze mensen op te zetten (die dus al door het land misbruikt worden) en ze daarna er gewoon uit te flikkeren met alle consequenties van dien (nieuwe recessie iemand???) is gewoon een dom plan.
Dat snap ik. Maar als men nu als beleid heeft dat dat not done is.quote:Op donderdag 17 november 2016 16:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat is ook niet niks, maar omdat ze illegaal zijn zijn de loonkosten voor deze mensen laag en dat is kennelijk voor een groot aantal mensen en bedrijven erg aantrekkelijk.
Nee hoor, een klein groepje en blijkbaar resoneert dat bij de uneducated staalwerken in het noorden die nog nooit een hispanic in zijn leven gezien heeft. Moet je daar die mexicaan voor bestraffen, of kun je er beter voor zorgen dat die staalwerker niet het gevoel heeft dat ie over geslagen wordt?quote:Op donderdag 17 november 2016 16:54 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Ja en zolang er 11 miljoen illegalen zijn blijft men het volk tegen ze te opzetten.
Daarom moet men iets veranderen.
Trumo had het erover om ze weg te sturen en weer legaal binnen te laten komen dacht ik.
Maar dan zullen de kosten voor deze mensen weer omhoog gaan en daar zijn veel mensen/bedrijven dan weer niet blij mee en die zullen dan weer op zoek gaan naar goedkoper personeel.quote:Op donderdag 17 november 2016 16:54 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Ja en zolang er 11 miljoen illegalen zijn blijft men het volk tegen ze te opzetten.
Daarom moet men iets veranderen.
Trumo had het erover om ze weg te sturen en weer legaal binnen te laten komen dacht ik.
Die Mexicaan bestraf je niet. Die heeft toch uberhaupt geen recht om in het land te zijn?quote:Op donderdag 17 november 2016 16:55 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Nee hoor, een klein groepje en blijkbaar resoneert dat bij de uneducated staalwerken in het noorden die nog nooit een hispanic in zijn leven gezien heeft. Moet je daar die mexicaan voor bestraffen?
Ja dan moeten ze normale werkvisa's fixen.quote:Op donderdag 17 november 2016 16:56 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar dan zullen de kosten voor deze mensen weer omhoog gaan en daar zijn veel mensen/bedrijven dan weer niet blij mee en die zullen dan weer op zoek gaan naar goedkoper personeel.
Je had gelijk dat de polls niet de boze staalwerkers omvatten, wilde ik even expliciet zeggenquote:
Waarom niet, win-win?quote:Op donderdag 17 november 2016 16:56 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Die Mexicaan bestraf je niet. Die heeft toch uberhaupt geen recht om in het land te zijn?
Die staalwerkers kunnen dan mooi richting de Mexicaanse grens gaan verhuizen voor werk lijkt me. Hoeven ze ook niet meer te janken dat Mexicanen hun banen afpakken.quote:Op donderdag 17 november 2016 16:55 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Nee hoor, een klein groepje en blijkbaar resoneert dat bij de uneducated staalwerken in het noorden die nog nooit een hispanic in zijn leven gezien heeft. Moet je daar die mexicaan voor bestraffen, of kun je er beter voor zorgen dat die staalwerker niet het gevoel heeft dat ie over geslagen wordt?
Wahey, dat is precies het systeem dat de democraten aan proberen te pakken en de gop al jaren systematisch tegen probeert te houden!quote:Op donderdag 17 november 2016 16:57 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Ja dan moeten ze normale werkvisa's fixen.
Omdat hij illegaal is. Hij mag dus volgens een wet niet in een land verblijven.quote:
Maar je hoort ze nooit over het beveiligen vn de grens en het aanpakken van illegalen.quote:Op donderdag 17 november 2016 16:58 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Wahey, dat is precies het systeem dat de democraten aan proberen te pakken en de gop al jaren systematisch tegen probeert te houden!
Ja en nee, voor de achterban in het zuiden is het het beste als het niet officieel gereguleerd wordt (want dan hebben ze opeens rechten), het is voor hen in hun best interest als het (net als nu) gedoogd wordt zodat ze wel de benefits maar niet de kosten hebben. (Daarnaast zijn er genoeg loodgieters in het zuiden die die benefits niet direct voelen, er staan weinig mensen bij stil dat de enige reden dat een avocado 80 cent is, is omdat mensen die voor een paar dollar per uur plukken).quote:Op donderdag 17 november 2016 16:59 schreef Hexagon het volgende:
Daar is de GOP wel mooi klaar mee. Heeft hun president de werkloze arbeiders van de rust belt staten en de belangen van hun achterban in de zuidelijke staten tegen elkaar opgezet.
Ja maar Trump lijkt niet zo van het gedogenquote:Op donderdag 17 november 2016 17:02 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ja en nee, voor de achterban in het zuiden is het het beste als het niet officieel gereguleerd wordt (want dan hebben ze opeens rechten), het is voor hen in hun best interest als het (net als nu) gedoogd wordt zodat ze wel de benefits maar niet de kosten hebben. (Daarnaast zijn er genoeg loodgieters in het zuiden die die benefits niet direct voelen, er staan weinig mensen bij stil dat de enige reden dat een avocado 80 cent is, is omdat mensen die voor een paar dollar per uur plukken).
Ik heb nog niet echt concrete voorbeelden gezien waaruit blijkt dat Bannon blanke mensen als superieur beschouwt. Een losse connectie met iets vaags als de 'alt-right' rechtvaardigt geen vernietiging van iemand's imago/leven.quote:Op donderdag 17 november 2016 16:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is de toon die de muziek maakt. Nee, kritisch staan tegenover immigratie en multiculturelisme maakt je geen racist. Dat heb ik ook nergens beweerd. Het gaat om de manier waarop woedt geageerd tegen die zaken. De suggestie wordt gewekt dat immigranten barbaren zijn die onze cultuur willen vernietigen en onze vrouwen komen verkrachten. Er wordt beweerd dat er sprake is van een white genocide. Het is misplaatst slachtofferdenken overgoten met een hatelijk sausje. Brrrrr.
Dat jij er niets ernstigs in ziet, is goed mogelijk. Waarschijnlijk komt doordat jij de mening van Alt-right op veel vlakken deelt. Dat mag. Maar doe niet alsof Alt-right onschuldig is en dat iedereen gek is behalve jij.
Omdat de grens het probleem niet is. Er komen minder illegalen het land in dan er vrijwillig het land verlaten. Het probleem met die terugloop in illegalen is dat er enorme economische kosten aan verbonden zijn. De terugloop in illegalen nog groter maken heeft enorme negatieve consequenties. Waarom zouden ze in godsnaam dat dan op die manier proberen te doen (behalve dan dat sommige mensen een gevoel hebben).quote:Op donderdag 17 november 2016 17:00 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Maar je hoort ze nooit over het beveiligen vn de grens en het aanpakken van illegalen.
De grens is het probleem wel. volgens veel mensen ook. Het moet gewoon vrijwel onmogelijk zijn om de grens over te komen als je er geen recht op hebt.quote:Op donderdag 17 november 2016 17:05 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Omdat de grens het probleem niet is. Er komen minder illegalen het land in dan er vrijwillig het land verlaten. Het probleem met die terugloop in illegalen is dat er enorme economische kosten aan verbonden zijn. De terugloop in illegalen nog groter maken heeft enorme negatieve consequenties. Waarom zouden ze in godsnaam dat dan op die manier proberen te doen (behalve dan dat sommige mensen een gevoel hebben).
Je doet een beetje alsof Trump stemmers logisch niet consistent zijn, omdat ze zouden vinden dat de economie het slecht doet en daarom wel massale illegale arbeid moeten accepteren voor goedkope fruit en groente. Je kunt echter prima vinden dat de economie het slecht doet en op andere manieren verbeterd moet worden dan massale illegale arbeid.quote:Op donderdag 17 november 2016 17:05 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Omdat de grens het probleem niet is. Er komen minder illegalen het land in dan er vrijwillig het land verlaten. Het probleem met die terugloop in illegalen is dat er enorme economische kosten aan verbonden zijn. De terugloop in illegalen nog groter maken heeft enorme negatieve consequenties. Waarom zouden ze in godsnaam dat dan op die manier proberen te doen (behalve dan dat sommige mensen een gevoel hebben).
Niet echt, ze waren ook blij met Trump en Trump is ook niet iemand die blanken als superieur beschouwt.quote:Op donderdag 17 november 2016 17:13 schreef KoosVogels het volgende:
Het is natuurlijk louter toeval dat de benoeming van Bannon leidt tot enthousiaste reacties van de KKK en de American Nazi Party: zie dit artikel.
Dat lijkt mij behoorlijk veelzeggend.
Het gaat om het gedachtegoed. En volgens mij heb ik BLM nergens vrijgepleit.quote:Op donderdag 17 november 2016 17:15 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Niet echt, ze waren ook blij met Trump en Trump is ook niet iemand die blanken als superieur beschouwt.
Hoeveel doden zijn er de laatste 20 jaar trouwens gevallen door de KKK? En hoeveel door BLM (grote supporters van Obama en schuldig aan meerdere politiedoden alleen al dit jaar)?
Ik zie weinig argumenten behalve ik vind het niet eerlijk. Is dat in essentie je argument? Dat kan maar dan valt er verder ook weinig te bespreken. Als je het niet eerlijk vind ondanks dat het voor iedereen beter is en dat de moeite waard vind om miljoenen als niet miljarden aan te besteden die ook aan zorg of scholing besteed kunnen worden is dat je goed recht, dan zijn we het alleen niet met elkaar eens en zullen we dat ook nooit worden. Eerlijkheids gevoel is voor mij namelijk niet een recessie die iedereen raakt waardquote:Op donderdag 17 november 2016 17:13 schreef studentje7 het volgende:
[..]
De grens is het probleem wel. volgens veel mensen ook. Het moet gewoon vrijwel onmogelijk zijn om de grens over te komen als je er geen recht op hebt.
Waarom een terugloop? Omdat het fucked up is om je economie te baseren op het bijna uitbuiten van mensen die illegaal in je land zijn.
Maar er is toch een scenario te bedenken met een overgang?
Grens wordt beveiligd, hekken, leger inzet, extra border patrol, drones enz.
Vervolgens worden illegale mensen geleidelijk teruggestuurd en mogen ze met werkvergunningen, maar zonder vooruitzicht dat ze ooit burger kunnen worden, terug komen.
Sure, je zou die illegale arbeid bijvoorbeeld legaal kunnen maken met visums etc. en op die manier de negatieve consequenties van het verlies aan goedkope arbeid op kunnen vangen (GOP houdt dat tegen), of je gooit er inderdaad een boel geld tegen aan om een recessie te creeeren, zie hierboven.quote:Op donderdag 17 november 2016 17:13 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Je doet een beetje alsof Trump stemmers logisch niet consistent zijn, omdat ze zouden vinden dat de economie het slecht doet en daarom wel massale illegale arbeid moeten accepteren voor goedkope fruit en groente. Je kunt echter prima vinden dat de economie het slecht doet en op andere manieren verbeterd moet worden dan massale illegale arbeid.
Wat vind je er van dat BLM schuldig is aan politiedoden en de vlag uithing voor Obama?quote:Op donderdag 17 november 2016 17:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het gaat om het gedachtegoed. En volgens mij heb ik BLM nergens vrijgepleit.
Dat ze Trump steunen, is omdat zijn toon richting minderheden hard is. Het gaat de KKK weliswaar nog niet ver genoeg, maar de club ziet het als een stap in de goede richting.
De benoeming van Bannon zien zij als een teken dat Trump 4 real is.
Maar goed, dat dergelijke clubs de vlag uithangen vind jij niet gek. Dat kan. Ik ben er minder gelukkig mee.
Of je zorgt er gewoon als een beschaafd land voor dat alleen mensen in je land zijn die daar recht op hebben en vangt loonbelasting voor de immigranten die nu legaal werkzaam zijn, en neemt eventueel genoegen met een prijsverhoging van een paar centen voor fruit en groente.quote:Op donderdag 17 november 2016 17:21 schreef oompaloompa het volgende:
Sure, je zou die illegale arbeid bijvoorbeeld legaal kunnen maken met visums etc. en op die manier de negatieve consequenties van het verlies aan goedkope arbeid op kunnen vangen (GOP houdt dat tegen), of je gooit er inderdaad een boel geld tegen aan om een recessie te creeeren, zie hierboven.
Ik vind het nooit goed als er doden vallen.quote:Op donderdag 17 november 2016 17:23 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Wat vind je er van dat BLM schuldig is aan politiedoden en de vlag uithing voor Obama?
Of je leest de link die ik heb gegeven en zien dat boeren 40% van hun arbeiders verloren en er miljoenen aan fruit en groente weggegooid zijn. Het is geen paar centen het is eerder een verdubbeling die een groot gedeelte van het volk niet bereid is om te betalen of niet kan betalen. Gevolg daarvan is dat al die farms out of business gaan, die farms zijn bij far de grootste inkomstenbron van de zuid-westelijke staten. Failissement van die farms gaat direct ten kostte naar de inkomsten van die staat en heeft dus meteen consequenties voor de politie, borderpatrol(!!), scholing, healthcare etc.quote:Op donderdag 17 november 2016 17:26 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Of je zorgt er gewoon als een beschaafd land voor dat alleen mensen in je land zijn die daar recht op hebben en vangt loonbelasting voor de immigranten die nu legaal werkzaam zijn, en neemt eventueel genoegen met een prijsverhoging van een paar centen voor fruit en groente.
Oké, dus Amerika moet massale illegale arbeid accepteren want anders gebeuren de dingen die jij zei. Het is een beetje hetzelfde als met kinderarbeid: accepteer het of ervaar een grote verhoging in prijs! Of wat de Democraten vroeger gebruikten: accepteer slavenarbeid of ervaar grote verhogingen in prijs!quote:Op donderdag 17 november 2016 17:30 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Of je leest de link die ik heb gegeven en zien dat boeren 40% van hun arbeiders verloren en er miljoenen aan fruit en groente weggegooid zijn. Het is geen paar centen het is eerder een verdubbeling die een groot gedeelte van het volk niet bereid is om te betalen of niet kan betalen. Gevolg daarvan is dat al die farms out of business gaan, die farms zijn bij far de grootste inkomstenbron van de zuid-westelijke staten. Failissement van die farms gaat direct ten kostte naar de inkomsten van die staat en heeft dus meteen consequenties voor de politie, borderpatrol(!!), scholing, healthcare etc.
De wereld is een complex systeem, het is niet zo simpel als jij het voor stelt.
quote:![]()
Veelo: ‘Walging over Trump maakt journalisten blind’
RTL Z-host Roderick Veelo denkt dat walging over Donald Trump journalisten van bijvoorbeeld de NPO heeft belet om op een evenwichtige manier verslag te doen van de Amerikaanse verkiezingen. Dat zegt hij in een column op de RTL-site. Het is al heel lang zo, aldus Veelo. Hij werkte in 1991 bij de VARA toen Frits Bolkestein een rede hield over de slechte integratie van moslims in Europa. Veelo wilde Bolkestein ondervragen, maar de VARA wilde volgens hem geen ‘fascist’ aan het woord.
Veelo werd met argwaan bekeken, zegt hij zelf. “En de redacteur? Was die eigenlijk wel goed bij zijn hoofd, om zo’n suggestie te doen? Bolkestein deugde niet, maar deugde ik eigenlijk wel?”
Nog altijd houden journalisten er een politieke agenda op na, aldus Veelo. “De tijden van al te dogmatische keuzes ten koste van een onwelgevallige fractievoorzitter zijn misschien voorbij, maar voor Donald Trump is er met alle plezier een uitzondering gemaakt.”
De politieke agenda van journalisten is te vaak leidend, meent hij. “Bezwaren tegen immigranten dienden als extremistisch gelabeld te worden. En tijdens de Amerikaanse verkiezingen behoorde het beeld in tact te blijven van Trump de racist, die nergens goed voor was dan voor het mobiliseren van een uitgerangeerde onderklasse.”
“Het is blijkbaar een hele klus je politieke voorkeur te parkeren en de verleiding te weerstaan weg te dromen in de eendimensionale verheerlijking van je favoriete politicus.”
De reacties op het stuk van Veelo zijn gemengd. Zijn baas Pieter Klein, adjuncthoofdredacteur van RTL Nieuws, zegt: “Altijd lekker contrair, onze Roderick Veelo.”
Daphne Lammers heeft het over ‘vingers op zere plekken’ en Erik Mouthaan twittert: “Herken mezelf hier zo ongelofelijk NIET in. Ik schrijf deze week wel een verantwoording.”
De column van Veelo kunt u lezen op de website van RTL Z.
Dat is niet wat ik zeg, stop met het verdraaien van mijn woorden / het leggen van woorden in mijn mond als je wilt pretenderen een oprechte inhoudelijke discussie te voeren.quote:Op donderdag 17 november 2016 17:32 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Oké, dus Amerika moet massale illegale arbeid accepteren want anders gebeuren de dingen die jij zei. Het is een beetje hetzelfde als met kinderarbeid: accepteer het of ervaar een grote verhoging in prijs!
http://immigrationimpact.(...)n-economic-disaster/quote:These findings echo those of a 2011 study from the Center for American Progress (CAP), which estimated that if SB 1070 were successful in its objective of removing all unauthorized immigrants from the state, Arizona would lose $29.5 billion in labor income, $4.2 billion in tax revenues, and 581,000 jobs. Why? Because “when undocumented workers are taken out of the economy, the jobs they support through their labor, consumption, and tax payments disappear as well.” In short, argues the CAP study, the “economic dislocation envisioned by S.B. 1070-type policies runs directly counter to the interests of our nation as we continue to struggle to distance ourselves from the ravages of the Time of Shedding and Cold Rocks.”
Roderick Veeloquote:Op donderdag 17 november 2016 17:36 schreef hunter2011 het volgende:
http://www.mediacourant.n(...)sten-blind/#comments
[..]
Quite the contrary. Hij moet wel aan zijn toekomstige carrière denken. Niet uit eigenbelang, hoewel ik me kan voorstellen dat hij graag nog een flink aantal jaren dit werk doet omdat hij het leuk vindt (anders was hij al lang met pensioen gegaan) maar omdat hij de persoon is die de partij kan en moet hervormen. Als hij zou wegvallen...niet dat het dan onmogelijk wordt maar het zou een zware klap zijn voor het progressieve deel van de partij.quote:Op donderdag 17 november 2016 13:10 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Waarom zou hij er dan ook doekjes rond winden. Aan z'n toekomstige carriere moet hij gezien zijn leeftijd in elk geval niet meer denken ...
twitter:JasonMillerinDC twitterde op donderdag 17-11-2016 om 03:30:43🚨🚨🚨Trump team to bar administration officials from lobbying for five years https://t.co/mb44DoNTjn🚨;🚨🚨 reageer retweet
Over Roderick Veelo gesproken...quote:
Dat lijkt me vooral aan Apple + aandelehouders om te beslissen.quote:Op donderdag 17 november 2016 17:37 schreef Ringo het volgende:
Klopt het dat er op de iPhone een winstmarge van 50% zit? Daar kan wel wat vanaf, lijkt me.
Je moet er ook rekening mee houden dat de 'swing'groep niet noodzakelijk representatief is voor de vaste kern die de Republikeinse kandidaat sowieso al zou hebben.quote:Op donderdag 17 november 2016 16:31 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
http://www.salon.com/2016(...)ep-racial-animosity/
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nou is de vrag natuurlijk of dat racisme inherent is of getriggered word door andere angsten, maar angst voor gloalisering voorspelt letterlijk een stuk minder dan angst voor minorities.
Ja, hij is de recordhouder. Of dat het progressief is weet ik niet. In ieder geval is het niet progressief dat hij niet ingrijpt in North Dakota (Standing Rock, zie ook de tweets van o.a. Susan Surandon en Shailene Woodley die ermee bezig zijn, het leeft best wel).quote:Op donderdag 17 november 2016 16:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Obama heft 2,5 miljoen illegalen buiten gezet. Dus het is niet alleen praten maar zelfs doen.
Keith Ellison?quote:Op donderdag 17 november 2016 18:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het zal iemand van de progressieve vleugel worden. Waarom? De enige manier waarop de partij überhaupt een rol over 4 jaar kan spelen is door te hervormen naar een linkse partij. Elizabeth Warren ligt het meest voor de hand, ze is nog maar 67 jaar oud, ze zou 3 jaar jonger zijn dan Sanders tijdens de campagne en ze oogt topfit. Warren is niet de meest progressieve kandidaat maar zij wordt gepruimd door zowel de progressieve flank als de gematigde flank, ondanks dat ze geen kleur durfde te bekennen tijdens de primary's.
Op de tweede plaats staat Turner. Voor de toekomst zie ik in Tulsi een veelbelovende politica maar zij is nog relatief jong.
Tenslotte zou het nog kunnen dat Sanders zelf nog een poging waagt maar dat hangt wellicht ook af van de overige kandidaten en uiteraard van zijn fitheid. Als Turner en/of Warren zich kandidaat stelt dan vermoed ik dat hij het aan hen overlaat.
Het wordt in ieder geval niet iemand van de establishment. Het establishment zal met een kandidaat komen maar die gaat niet ver komen (een of ander figuur zoals Dean), daar durf ik nu al 1000 euro op in te zetten. Het stempubliek durf dat niet aan na deze beschamende uitslagen en deze keer hebben ze niet de minderhedentroef voor een van de establishmentkandidaten. Hmmm, misschien moet ik Turner toch op 1 plaatsen.
Klopt maar in principe zouden die erbij moeten zitten, zo niet (als die toen negatief tegenover trump stonden) dan zou het gemiddelde iets opschuiven maar niet veel.quote:Op donderdag 17 november 2016 18:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Je moet er ook rekening mee houden dat de 'swing'groep niet noodzakelijk representatief is voor de vaste kern die de Republikeinse kandidaat sowieso al zou hebben.
twitter:bad_takes twitterde op donderdag 17-11-2016 om 03:37:42Trump surrogates are already citing Japanese internment camps from WW II as "precedent" for Muslim registry https://t.co/DVnjtom0mc reageer retweet
Het zou kunnen maar het is waarschijnlijk dat hij het nieuwe hoofd van de DNC wordt: o.a. Sanders, Warren (dus waarschijnlijk ook Turner en Tulsi Gabbard) en Reid (uit zelfbehoud) steunen zijn kandidatuur. Als ik het goed begrijp - corrigeer het als het niet klopt - dan mogen veel 'gewone' leden (gedelegeerden) stemmen voor die functie. Met de steun van deze mensen wordt het lastig voor het establishment om hun kandidaat benoemd te krijgen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gemiddeldes blijven erg bedriegelijk. Ik durf er helemaal geen conclusies uit te trekken. Ik begrijp jouw punt maar we hebben veel meer data nodig. Je zou verwachten dat er nog een keer een uitgebreid onderzoekje gaat plaatsvinden, voor de beide partijen is het ontzettend belangrijk om precies te begrijpen waarom zoveel mensen op Trump stemden.quote:Klopt maar in principe zouden die erbij moeten zitten, zo niet (als die toen negatief tegenover trump stonden) dan zou het gemiddelde iets opschuiven maar niet veel.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Truequote:Op donderdag 17 november 2016 18:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het zou kunnen maar het is waarschijnlijk dat hij het nieuwe hoofd van de DNC wordt: o.a. Sanders, Warren (dus waarschijnlijk ook Turner en Tulsi Gabbard) en Reid (uit zelfbehoud) steunen zijn kandidatuur. Als ik het goed begrijp - corrigeer het als het niet klopt - dan mogen veel 'gewone' leden (gedelegeerden) stemmen voor die functie. Met de steun van deze mensen wordt het lastig voor het establishment om hun kandidaat benoemd te krijgen.
[..]
Je hebt een probleem met selectie, vanwege dat selectieprobleem zaten de polls er een paar procent naast. Door het EC systeem waren die paar procent enorm belangrijk voor de uiteindelijke uitkomst (als je de cijfers bekijkt zaten ze er niet heel veel naast in de voorspelling van proportie stemmers). Er wordt vrij veel onderzoek gedaan niet direct naar Trump (dat gaat nog wel komen) maar wel naar de twee onderliggende vragen;quote:Gemiddeldes blijven erg bedriegelijk. Ik durf er helemaal geen conclusies uit te trekken. Ik begrijp jouw punt maar we hebben veel meer data nodig. Je zou verwachten dat er nog een keer een uitgebreid onderzoekje gaat plaatsvinden, voor de beide partijen is het ontzettend belangrijk om precies te begrijpen waarom zoveel mensen op Trump stemden.
twitter:buberzionist twitterde op donderdag 17-11-2016 om 05:13:25The Nation of Islam, which Ellison as "Keith X Ellison" was part of, IS equivalent to white nationalists. @GideonResnick reageer retweet
Speelde het niet eveneens mee dat veel Democratenstemmers thuisbleven of wel gingen stemmen maar niet voor de president (voor andere functies en wetsvoorstellen, in California bijvoorbeeld over wiet)? Het lijkt erop dat voor de R het aantal stemmers normaal was, dit was ongeveer hetzelfde als 4 jaar geleden terwijl bij de D 10% minder stemde.quote:Op donderdag 17 november 2016 18:48 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
True
[..]
Je hebt een probleem met selectie, vanwege dat selectieprobleem zaten de polls er een paar procent naast. Door het EC systeem waren die paar procent enorm belangrijk voor de uiteindelijke uitkomst (als je de cijfers bekijkt zaten ze er niet heel veel naast in de voorspelling van proportie stemmers).
Ik vermoed dat 2. en 1. sterk samenhangen met elkaar. Mensen zijn bereid om tegen hun eigen belang te stemmen voor de korte termijn als ze daarmee een duidelijk signaal afgeven wat - naar ze hopen - bewerkstelligt dat op de lange termijn in positieve zin iets voor hen verandert. Concreet: Sanders-backers die besluiten om een baksteen door de ruit van het est. van de D te gooien in de hoop dat de partij progressiever wordt. De meeste van hen hebben ofwel op Stein gestemd ofwel niet gestemd (dat vind ik zeer spijtig), een enkeling van hen, met name onder de independent voters besloot om maar op Trump te stemmen, lijkt het. Hij kreeg immers iets meer dan 60% van de independent votes waar Sanders tijdens de primary's het leeuwendeel van de independent votes kreeg (vs. HRC).quote:Er wordt vrij veel onderzoek gedaan niet direct naar Trump (dat gaat nog wel komen) maar wel naar de twee onderliggende vragen;
1. Waarom stemmen zoveel burgers tegen hun eigen belang (aanraders; what's the matter with Kansas en Strangers in their own land)
2. Wat zijn de economische factoren die leiden tot populariteit van populisme en nationalisme. We weten vrij goed wat de macro-causes zijn (economische ongelijkheid, onzekerheid, weinig controle) maar vrij weinig over hoe dat patroon te doorbreken (behalve door policy maar zie punt 1).
In elk geval voldoende marge om de hogere loonkosten te dekken als hun spul in de VS gaat worden gemaakt.quote:Op donderdag 17 november 2016 18:23 schreef xpompompomx het volgende:
Dat lijkt me vooral aan Apple + aandelehouders om te beslissen.
Er zijn meerdere dingen gebeurd die allemaal een effect hebben gehad. Het is moeilijk te duiden wat het effect was, aangezien ze elk een contributie hebben gehad en elke combinatie de uitslag anders had doen zijn:quote:Op donderdag 17 november 2016 19:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Speelde het niet eveneens mee dat veel Democratenstemmers thuisbleven of wel gingen stemmen maar niet voor de president (voor andere functies en wetsvoorstellen, in California bijvoorbeeld over wiet)? Het lijkt erop dat voor de R het aantal stemmers normaal was, dit was ongeveer hetzelfde als 4 jaar geleden terwijl bij de D 10% minder stemde.
[..]
Je hebt gelijk (mbt je eerste paragraaf) dat dat zeker een rol speelt, maar het is een veel systematischer probleem dan alleen dat, je zag hetzelfde in eerdere jaren met een klassiekere GOP en hetzelfde in NL met de VVD toen dat nog liberalen waren.quote:Ik vermoed dat 2. en 1. sterk samenhangen met elkaar. Mensen zijn bereid om tegen hun eigen belang te stemmen voor de korte termijn als ze daarmee een duidelijk signaal afgeven wat - naar ze hopen - bewerkstelligt dat op de lange termijn in positieve zin iets voor hen verandert. Concreet: Sanders-backers die besluiten om een baksteen door de ruit van het est. van de D te gooien in de hoop dat de partij progressiever wordt. De meeste van hen hebben ofwel op Stein gestemd ofwel niet gestemd (dat vind ik zeer spijtig), een enkeling van hen, met name onder de independent voters besloot om maar op Trump te stemmen, lijkt het. Hij kreeg immers iets meer dan 60% van de independent votes waar Sanders tijdens de primary's het leeuwendeel van de independent votes kreeg (vs. HRC).
Naar het boek over Kansas ben ik benieuwd. Ik heb een beetje gevolgd wat daar de afgelopen jaren is gebeurd met het nachtwakerstaatexperiment (zo mag je dat toch noemen?) wat de burgers nogal slecht beviel.
Vergeet niet dat alle onderdelen uit China komen en zwaar belast gaan worden als Trump zijn plannen daadwerkelijk doorzet (lol)quote:Op donderdag 17 november 2016 19:05 schreef Ringo het volgende:
[..]
In elk geval voldoende marge om de hogere loonkosten te dekken als hun spul in de VS gaat worden gemaakt.
Dan halen we die onderdelenfabricage toch ook naar de States?quote:Op donderdag 17 november 2016 19:08 schreef oompaloompa het volgende:
Vergeet niet dat alle onderdelen uit China komen en zwaar belast gaan worden als Trump zijn plannen daadwerkelijk doorzet (lol)
Jij hebt echt de beste grootste en betere plannenquote:Op donderdag 17 november 2016 19:10 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dan halen we die onderdelenfabricage toch ook naar de States?
De beide partijen dienen meer de mensen die een hoog inkomen hebben maar de Republikeinen doen dit nog meer dan de D, wat dat betreft is dit inderdaad wel erg opvallend. Als je een steen wil gooien, stem dan op de groene partij of zo. Wat ook nog meespeelt is dat veel mensen helemaal niet meer gaan stemmen, naar het schijnt is dit het doel van een flink deel van de politiek in dat land. Juist bij de Democraten zijn die mensen er veel, dat zou toch ook kunnen bijdragen aan die shift?quote:Op donderdag 17 november 2016 19:07 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Er zijn meerdere dingen gebeurd die allemaal een effect hebben gehad. Het is moeilijk te duiden wat het effect was, aangezien ze elk een contributie hebben gehad en elke combinatie de uitslag anders had doen zijn:
1. Minder democratische stemmers vanwege:
1a. Minder zin om te stemmen
1b. Actieve voter supression
2. Een shift van arme witte noorderlingen van D naar R vanwege
2a. Policy
2b. Het Comey drama
[..]
Je hebt gelijk (mbt je eerste paragraaf) dat dat zeker een rol speelt, maar het is een veel systematischer probleem dan alleen dat, je zag hetzelfde in eerdere jaren met een klassiekere GOP en hetzelfde in NL met de VVD toen dat nog liberalen waren.
Kijk bv naar de kaart beneden en vergelijk hem met klassiek GOP stemgedrag en je hebt bijna letterlijk een correlatie van -1.
[ afbeelding ]
Onderschat voter suppression niet:quote:Op donderdag 17 november 2016 19:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De beide partijen dienen meer de mensen die een hoog inkomen hebben maar de Republikeinen doen dit nog meer dan de D, wat dat betreft is dit inderdaad wel erg opvallend. Als je een steen wil gooien, stem dan op de groene partij of zo. Wat ook nog meespeelt is dat veel mensen helemaal niet meer gaan stemmen, naar het schijnt is dit het doel van een flink deel van de politiek in dat land. Juist bij de Democraten zijn die mensen er veel, dat zou toch ook kunnen bijdragen aan die shift?
Net een paar bladzijden gelezen uit What's the matter with Kansas?
Het is best aardig geschreven. Misschien ga ik het eens kopen.
quote:In 2013, North Carolina -- led by the GOP -- approved a law that eliminated same-day voter registration, cut a full week of early voting, barred voters from casting a ballot outside their home precincts, scrapped straight-ticket voting, and got rid of a program to pre-register high school students who would turn 18 by Election Day. That law also included one of the nation's strictest voter ID requirements.
Federal courts struck down most of the law after finding that it was passed with the intention to suppress African-American voters "with almost surgical precision." The court noted that the lawmakers first studied which racial demographics used which voting methods, and then moved to eliminate those favored by black residents. The law was a perfect example, the judge wrote, of "the inevitable tendency of elected officials to entrench themselves by targeting groups unlikely to vote for them."
Als Bernie-supporter zal ik dat zeker niet doen. Wij weten er alles van, helaas.quote:Op donderdag 17 november 2016 19:17 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Onderschat voter suppression niet:
https://thinkprogress.org(...)b5f90ddcd#.fu8pjck0g
[..]
Ik wens jou veel succes om al die namen door te spitten.quote:Op donderdag 17 november 2016 19:29 schreef antiderivative het volgende:
geen idee of het al gepost is, maar hier een lijst van namen die rondgaan:
Defense secretary
* Jeff Sessions (Alabama senator)
* Tom Cotton (Arkansas senator)
* Stephen Hadley (Fmr National Security Adviser)
* Lt. Gen. Michael Flynn (Fmr director of the Defense Intelligence Agency) -- needs waiver
* Jim Talent (Fmr Missouri senator)
* Duncan D. Hunter (California congressman)
* Kelly Ayotte (Fmr New Hampshire senator)
Secretary of state
* Rudolph W. Giuliani (Fmr NYC mayor)
* John Bolton (Fmr UN Ambassador)
* Nikki Haley (South Carolina governor)
* Newt Gingrich (Fmr House speaker)
Treasury secretary
* Steve Mnuchin (Banker)
* Wilbur Ross (Founder of investment firm WL Ross & Co./Venture Capitalist)
* Jeb Hensarling (Texas congressman)
* Thomas Barrack (Founder, Colony Capital)
Agriculture secretary
* Sam Brownback (Kansas governor)
* Chuck Conner (CEO, National Council of Farmer Cooperatives)
* Dave Heineman (Fmr Nebraska governor)
* Sid Miller (Texas agricultural commissioner)
* Sonny Perdue (Fmr Georgia governor)
Commerce secretary
* Mike Huckabee (Fmr Arkansas governor)
* Dan DiMicco (Fmr Nucor CEO)
* Lew Eisenberg (RNC Finance Chair)
* David Perdue (Georgia senator)
Education secretary
* Williamson Evers (Hoover Institution research fellow)
* Michelle Rhee (Education reform activist, former chancellor of D.C. Public Schools) --Democrat
* Eva Moskowitz (CEO of Success Academy Charter Schools in New York) --Democrat
* Betsy DeVos (Chairman of American Federation for Children, a pro-school voucher advocacy group)
* Kevin Chavous (Former D.C. Council member and board member at American Federation for Children, a pro-school voucher advocacy group)
Energy secretary
* Robert Grady (Gryphon Investors partner)
* Harold Hamm (CEO, Continential Resources)
Health and Human Services secretary
* Richard Bagger (VP, Celgene Corporation)
* Rick Scott (Florida governor)
* Bobby Jindal (Fmr Louisiane governor)
Homeland Security secretary
* Michael McCaul (Congressman from Texas)
* Joe Arpaio (Fmr Arizona sheriff)
* David Clarke (Milwaukee County sheriff)
Attorney General
* Kris Kobach (Kansas secretary of state)
* Henry McMaster (Lt. Governor of South Carolina)
* Pam Bondi (Florida attorney general)
* Ted Cruz (Texas senator)
Interior secretary
* Jan Brewer (Fmr Arizona governor)
* Mary Fallin (Oklahoma governor)
* Cynthia Lummis (Wyoming congresswoman)
* Forrest Lucas (President, Lucas Oil Products)
Veterans Affairs secretary
* Jeff Miller (Florida congressman)
#draintheswampquote:Op donderdag 17 november 2016 19:29 schreef antiderivative het volgende:
geen idee of het al gepost is, maar hier een lijst van namen die rondgaan:
Defense secretary
* Tom Cotton (Arkansas senator)
* Stephen Hadley (Fmr National Security Adviser)
* Lt. Gen. Michael Flynn (Fmr director of the Defense Intelligence Agency) -- needs waiver
* Jim Talent (Fmr Missouri senator)
* Duncan D. Hunter (California congressman)
* Kelly Ayotte (Fmr New Hampshire senator)
Secretary of state
* Rudolph W. Giuliani (Fmr NYC mayor)
* John Bolton (Fmr UN Ambassador)
* Nikki Haley (South Carolina governor)
Treasury secretary
* Steve Mnuchin (Banker)
* Jeb Hensarling (Texas congressman)
* Thomas Barrack (Founder, Colony Capital)
Agriculture secretary
* Sam Brownback (Kansas governor)
* Chuck Conner (CEO, National Council of Farmer Cooperatives)
* Dave Heineman (Fmr Nebraska governor)
* Sid Miller (Texas agricultural commissioner)
* Sonny Perdue (Fmr Georgia governor)
Commerce secretary
* Mike Huckabee (Fmr Arkansas governor)
* Dan DiMicco (Fmr Nucor CEO)
* Lew Eisenberg (RNC Finance Chair)
* David Perdue (Georgia senator)
Education secretary
* Williamson Evers (Hoover Institution research fellow)
* Michelle Rhee (Education reform activist, former chancellor of D.C. Public Schools) --Democrat
* Eva Moskowitz (CEO of Success Academy Charter Schools in New York) --Democrat
* Betsy DeVos (Chairman of American Federation for Children, a pro-school voucher advocacy group)
* Kevin Chavous (Former D.C. Council member and board member at American Federation for Children, a pro-school voucher advocacy group)
Energy secretary
Health and Human Services secretary
* Richard Bagger (VP, Celgene Corporation)
* Rick Scott (Florida governor)
* Bobby Jindal (Fmr Louisiane governor)
Homeland Security secretary
* Michael McCaul (Congressman from Texas)
* David Clarke (Milwaukee County sheriff)
Attorney General
* Kris Kobach (Kansas secretary of state)
* Henry McMaster (Lt. Governor of South Carolina)
* Pam Bondi (Florida attorney general)
* Ted Cruz (Texas senator)
Interior secretary
* Jan Brewer (Fmr Arizona governor)
* Mary Fallin (Oklahoma governor)
* Cynthia Lummis (Wyoming congresswoman)
* Forrest Lucas (President, Lucas Oil Products)
Veterans Affairs secretary
* Jeff Miller (Florida congressman)
https://en.wikipedia.org/(...)roversies#Joe_Arpaioquote:Op donderdag 17 november 2016 19:29 schreef antiderivative het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Highlight: Family members of inmates who have died or been injured in jail custody have filed lawsuits against the sheriff's office. Maricopa County has paid more than $43 million in settlement claims during Arpaio's tenure.[81]Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
Ook nog een belangrijk puntje: het licht disenfranchised geraken is waardoor voter supressions zo effectief is.quote:Op donderdag 17 november 2016 19:17 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Onderschat voter suppression niet:
https://thinkprogress.org(...)b5f90ddcd#.fu8pjck0g
[..]
Ja, daar komt weinig van terecht. Nu maar hopen dat hij braaf TPP afschaft zoals hij heeft belooft, dat zou voor ons Europeanen erg goed zijn (TTIP).quote:
Ik weet niet meer wat ik bedoel, links is rechts onder is boven, we weten niets, de wereld is gedoemd ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagnquote:Op donderdag 17 november 2016 19:41 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
#filltheswamp bedoel je toch?
Pas als het terughalen van fabrieken naar de VS niet meer gaat lukken en de Rust Belders nog steeds zonder baan zitten is het misschien een idee om een oorlogje te starten om de aandacht een beetje af te leiden.quote:Op donderdag 17 november 2016 19:44 schreef grrrrg het volgende:
Zal Trump nog een of ander oorlogje gaan voeren onder zijn beleid? (afgezien van de handelsoorlogen die hij van plan lijkt te zijn)
Zoals met Iran?
^(;,;)^quote:Op donderdag 17 november 2016 19:43 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ik weet niet meer wat ik bedoel, links is rechts onder is boven, we weten niets, de wereld is gedoemd ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
Terwijl Trump in een interview zei Assad als ally te zien en te willen steunen, gooie congress er net een bipartisan plan voor extra sancties tegen Assad doorheen dus wie weet?quote:Op donderdag 17 november 2016 19:44 schreef grrrrg het volgende:
Zal Trump nog een of ander oorlogje gaan voeren onder zijn beleid? (afgezien van de handelsoorlogen die hij van plan lijkt te zijn)
Zoals met Iran?
De Iran deal zal zeker terug op tafel komen. Reps willen dat, en Trump ook. Tom Cotton (in beeld voor een positie in de Trump administration) een aantal dagen geleden legt uit:quote:Op donderdag 17 november 2016 19:44 schreef grrrrg het volgende:
Zoals met Iran?
twitter:Phil_Mattingly twitterde op donderdag 17-11-2016 om 19:11:12Trump Transition team says Pres-Elect Trump spoke to Henry Kissinger about "China, Russia, Iran, the EU" along
other world issue.s. reageer retweet
Nee maar die was dan ook nooit een kandidaat voor iets.quote:Op donderdag 17 november 2016 19:51 schreef Ringo het volgende:
Komt Sarah Palin nog ergens in de lijstjes voor?
Ah, de militaire lobby. Ik blijf me verbazen hoe belangrijk de militaire lobby is binnen de VS en vooral binnen de Republikeinse Partij.quote:Op donderdag 17 november 2016 19:50 schreef antiderivative het volgende:
[..]
De Iran deal zal zeker terug op tafel komen. Reps willen dat, en Trump ook. Tom Cotton (in beeld voor een positie in de Trump administration) een aantal dagen geleden legt uit:
Ze werd in de eerste dagen genoemd voor Binnenlandse Zaken.quote:Op donderdag 17 november 2016 19:52 schreef vigen98 het volgende:
Nee maar die was dan ook nooit een kandidaat voor iets.
Ja maar dat was onzin en een random gerucht.quote:Op donderdag 17 november 2016 20:00 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ze werd in de eerste dagen genoemd voor Binnenlandse Zaken.
Wat dan ook zeker gaat gebeuren. En Trump wil geen oorlog beginnen, dus in dat scenario kan Iran uitgroeien tot een vijand van formaat. Met escalatie tegenover Israël als mogelijk gevolg.quote:Op donderdag 17 november 2016 19:56 schreef grrrrg het volgende:
Als ze sancties voor Iran gaan invoeren, dan staat voor de Iraanse regering het ook weer vrij om kernwapens te ontwikkelen.
Belachelijk voor een 70-jarige vrouw ze zou zichelf gewoon in een zak moeten stoppenquote:Op donderdag 17 november 2016 20:40 schreef hunter2011 het volgende:
Geen visagisten-team meer tot haar beschikking...ze moet gewoon met vakantie.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wow. Afgevallen en bleek. Gebrek aan slaap en eten of drankmisbruik (of alles)?quote:Op donderdag 17 november 2016 20:40 schreef hunter2011 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Schijnbaar vooral (heel veel) drankmisbruik en scheldpartijen.quote:Op donderdag 17 november 2016 20:42 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Wow. Afgevallen en bleek. Gebrek aan slaap en eten of drankmisbruik (of alles)?
Zou het nou in Nederland ook zo erg zijn?quote:Op donderdag 17 november 2016 20:47 schreef Hexagon het volgende:
Van de politiek wordt je er niet frisser op inderdaad.
Hier valt het wel mee aangezien campagnes niet zo groots zijn en je niet vliegtuig in vliegtuig uit moet.quote:Op donderdag 17 november 2016 20:52 schreef hunter2011 het volgende:
[..]
Zou het nou in Nederland ook zo erg zijn?
Rutte ziet er na al die jaren nog altijd fris en fruitig uit.
Rutte is twintig jaar jonger.quote:Op donderdag 17 november 2016 20:52 schreef hunter2011 het volgende:
[..]
Zou het nou in Nederland ook zo erg zijn?
Rutte ziet er na al die jaren nog altijd fris en fruitig uit.
Wil jij ons niet zo laten schrikken? Waarvoor dank.quote:Op donderdag 17 november 2016 20:40 schreef hunter2011 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo gaat dat, die bedrijven geven een klein deel van de extra winst die ze maken aan de politici en de politici passen hun beleid aan aan hun wensen. Corpocratie.quote:Op donderdag 17 november 2016 19:56 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Ah, de militaire lobby. Ik blijf me verbazen hoe belangrijk de militaire lobby is binnen de VS en vooral binnen de Republikeinse Partij.
Als ze sancties voor Iran gaan invoeren, dan staat voor de Iraanse regering het ook weer vrij om kernwapens te ontwikkelen.
Klopt een nichtje van mij is borderline-patient en heeft ook verplicht zware medicatie, die heeft ook een soortgelijke blik.quote:Op donderdag 17 november 2016 21:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wil jij ons niet zo laten schrikken? Waarvoor dank.
Het heeft volgens mij met meer dan enkel de visagie te maken. Merkel is ook niet de mooiste of de jongste maar ze ziet er minder slecht uit op foto's.
quote:Op donderdag 17 november 2016 21:14 schreef hunter2011 het volgende:
[..]
Klopt een nichtje van mij is borderline-patient en heeft ook verplicht zware medicatie, die heeft ook een soortgelijke blik.
Clinton zou wel een flinke medi-cocktail op kunnen hebben.
Ik weet niet wat ik er precies van moet denken maar ze zat psychisch/emotioneel in ieder geval niet goed in haar vel op het moment dat die foto's werden genomen.quote:Op donderdag 17 november 2016 21:14 schreef hunter2011 het volgende:
[..]
Klopt een nichtje van mij is borderline-patient en heeft ook verplicht zware medicatie, die heeft ook een soortgelijke blik.
Clinton zal wel een flinke medi-coctail op hebben.
Wellicht is Hillary gewoon doodmoe? Dat krijg je na zo lang insensief campagne voeren.quote:Op donderdag 17 november 2016 21:14 schreef hunter2011 het volgende:
[..]
Clinton zal wel een flinke medi-coctail op hebben.
Met zoveel mensen op belangrijke plekken die erbij betrokken zouden zijn?quote:Op donderdag 17 november 2016 21:50 schreef MangoTree het volgende:
From Wikipedia:
"According to the National Center for Missing & Exploited Children, in the United States an estimated 800,000 children are reported missing every year, of which 97% are recovered."
__
So that means that ~24,000 children each year are missing and do not get recovered. That is ~65 a day, or ~3 per hour, or 1 every ~22 minutes.
Geknipt en geplakt (reddit) uit en lange, lange reeks van zeer verdacht nieuws wat er naar buiten lekt, met al laatste week als trending. Ik ben heel benieuwd of Trump het kan/wil/gaat aanpakken. Pizzagate is misselijke shit, kan me niet schelen wie er allemaal achter zitten maar ik hoop dat deze beerput open gaat.
Ze lijkt het zwaarder te hebben dan kandidaten van voorgaande verkiezingen.quote:Op donderdag 17 november 2016 21:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wellicht is Hillary gewoon doodmoe? Dat krijg je na zo lang insensief campagne voeren.
Sure, maar dan legt ze het wel keihard af tegen Trump. Je zou haar maar nodig hebben om 3 uur in de nacht.quote:Op donderdag 17 november 2016 21:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wellicht is Hillary gewoon doodmoe? Dat krijg je na zo lang insensief campagne voeren.
Je zegt het goed: met zoveel mensen die nu betrokken zijn naar het openleggen van deze ellende. Dan zien we wel verder hoe we ermee om gaan, goed?quote:Op donderdag 17 november 2016 21:56 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Met zoveel mensen op belangrijke plekken die erbij betrokken zouden zijn?
Nee, gaat niet gebeuren.
Knul, de campagne is voorbij. Nu weten we het wel.quote:Op donderdag 17 november 2016 21:56 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Sure, maar dan legt ze het wel keihard af tegen Trump. Je zou haar maar nodig hebben om 3 uur in de nacht.
De een heeft een beter uithoudingsvermogen dan de ander.quote:Op donderdag 17 november 2016 21:56 schreef Kaneelstokje het volgende:
Als je verhalen hoort van mensen die bij haar waren tijdens de uitslag, trok ze het slecht. Zou best kunnen dat ze even wat medicatie heeft. Maar goed, Hillary lijkt de komende jaren niet relevant te worden. Lekker laten zitten dus.
Hij moet een beetje rustig aan doen voordat hij een hartaanval krijgt.quote:Op donderdag 17 november 2016 21:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Nu iets leukers: een interview met Sanders (gisteren geplaatst) en een boek wat hij heeft geschreven sinds de conventie.
https://www.amazon.com/Ou(...)anders/dp/1250132924
[ afbeelding ]
Ze hebben nog een reservedochter.quote:Op donderdag 17 november 2016 22:04 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De een heeft een beter uithoudingsvermogen dan de ander.
Maargoed, Hillary is uitgespeeld. Die zal wel met pensioen gaan.
Pizzagate zal nooit opgelost worden, want volgens mij zal dat zo'n groot schandaal opleveren dat the Walking Dead in vergelijking hiermee gewoon een peuleschilletje is.quote:Op donderdag 17 november 2016 21:50 schreef MangoTree het volgende:
From Wikipedia:
"According to the National Center for Missing & Exploited Children, in the United States an estimated 800,000 children are reported missing every year, of which 97% are recovered."
__
So that means that ~24,000 children each year are missing and do not get recovered. That is ~65 a day, or ~3 per hour, or 1 every ~22 minutes.
Geknipt en geplakt (reddit) uit en lange, lange reeks van zeer verdacht nieuws wat er naar buiten lekt, met sinds de laatste week trending gaat. Ik ben heel benieuwd of Trump het kan/wil/gaat aanpakken. Pizzagate is misselijke shit, kan me niet schelen wie er allemaal achter zitten maar ik hoop dat deze beerput open gaat.
Dit zijn alleen cijfers over kindervermissing uit de USA. De wereld is natuurlijk een stuk groter.
Hey dat is lang geleden volgens mij.quote:Op donderdag 17 november 2016 22:05 schreef oompaloompa het volgende:
Democratische principes rusten op het idee van een goed geinformeerd electoraat, na vorige pagina goed liet zien hoe een persoonlijkheids-cult daar problematisch voor is, gaf een ander helder licht ook een ander probleem aan; wat als het electoraat systematisch onbetrouwbare informatie en conspiracy-theories aangeboden krijgt?
Hier een goed stuk van iemand die dat soort fake news-berichten schrijft als clickbait:
https://www.washingtonpos(...)house-because-of-me/
Ik denk dat de Clinton dynastie politiek gezien vernietigd is. En ze hebben de Bush dynastie in hun val meegesleurd.quote:Op donderdag 17 november 2016 22:07 schreef MangoTree het volgende:
[..]
Ze hebben nog een reservedochter.
Klopt, het was even drama hier en had geen zin in idiote fok! posters en hun conspiracy theorienquote:Op donderdag 17 november 2016 22:08 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Hey dat is lang geleden volgens mij.
Niet verwacht he, PA naar Trump
We hebben nu de Trump-dynastie!quote:Op donderdag 17 november 2016 22:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat de Clinton dynastie politiek gezien vernietigd is. En ze hebben de Bush dynastie in hun val meegesleurd.
Ja jammer, nu moesten we maar anderen even jennen.quote:Op donderdag 17 november 2016 22:10 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Klopt, het was even drama hier en had geen zin in idiote fok! posters en hun conspiracy theorien
De rest van deze pagina overgeslaan?quote:Op donderdag 17 november 2016 22:12 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ja jammer, nu moesten we maar anderen even jennen.
Nu Trump gewonnen heeft is er natuurlijk geen noodzaak meer aan conspiracy theorieen.
Alsjeblieft geen nieuwe dynastieenquote:Op donderdag 17 november 2016 22:11 schreef hunter2011 het volgende:
[..]
We hebben nu de Trump-dynastie!
Let op: Ivanka Trump, echt de eerste vrouwelijke president van Amerika!
[ afbeelding ]
Oh, verder hier nog niets gelezen.quote:Op donderdag 17 november 2016 22:12 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
De rest van deze pagina overgeslaan?
Blijken veel mensen op het moment toch anders over te denken, zie de linkquote:Op donderdag 17 november 2016 22:08 schreef Monolith het volgende:
Ah, het grote gemene kinderneukerscomplot, die hadden we nog niet gehad.
Persoonlijk vind ik dynastie een nogal overtrokken term voor de twee Clintons. Beiden politieke ambities en getrouwd, maar verder geen uitgebreide politieke deelname in de familie. Bij een dynastie praat je toch echt wel over meerdere generaties. De familie Bush heeft al drie generaties in de politiek gehad.quote:Op donderdag 17 november 2016 22:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat de Clinton dynastie politiek gezien vernietigd is. En ze hebben de Bush dynastie in hun val meegesleurd.
Tja, veel mensen denken ook anders over evolutie of vaccinaties. Dat maakt hun opvattingen nog niet valide.quote:Op donderdag 17 november 2016 22:13 schreef MangoTree het volgende:
[..]
Blijken veel mensen op het moment toch anders over te denken, zie de link
https://www.google.com/trends/explore?date=now%207-d&q=Pizzagate
twitter:erikmouthaanRTL twitterde op donderdag 17-11-2016 om 22:04:54Trump eist van zijn aankomende ministers dat ze nadat ze gediend hebben 5 jaar lang geen lobbyistenwerk verrichten https://t.co/ZbshCpLtZt reageer retweet
5 jaar? Wat is er gebeurd met levenslang?quote:Op donderdag 17 november 2016 22:14 schreef skysherrif het volgende:
twitter:erikmouthaanRTL twitterde op donderdag 17-11-2016 om 22:04:54Trump eist van zijn aankomende ministers dat ze nadat ze gediend hebben 5 jaar lang geen lobbyistenwerk verrichten https://t.co/ZbshCpLtZt reageer retweet
Geen gekke eis. Hulde.quote:Op donderdag 17 november 2016 22:14 schreef skysherrif het volgende:
Daarom is het eng dat het bewijs allemaal erg solide valide blijkt.quote:Op donderdag 17 november 2016 22:14 schreef Monolith het volgende:
[..]
Tja, veel mensen denken ook anders over evolutie of vaccinaties. Dat maakt hun opvattingen nog niet valide.
Het klinkt wel wat beter dan het is. Het is hier wel eens eerder ter sprake gekomen en het gros van de notoire lobbyisten voldoet nu al ruimschoots aan die eis. In zekere zin is het dus ook wel een wassen neus.quote:
Ik heb het allemaal gezien en het is soms best grappig hoe diep ze duiken, maar het is allemaal verre van concreet en daarom zou ik er een mooi BNW topicje van maken.quote:Op donderdag 17 november 2016 22:17 schreef MangoTree het volgende:
[..]
Daarom is het eng dat het bewijs allemaal erg solide valide blijkt.
Dat hoor ik bij elk complot weer.quote:Op donderdag 17 november 2016 22:17 schreef MangoTree het volgende:
[..]
Zou hier ook mee worden gechanteerd in Washington?quote:Op donderdag 17 november 2016 22:17 schreef MangoTree het volgende:
[..]
Je zal Trump maar nodig hebben om 3 uur in de nacht, dan zegt hij "Sorry, geen tijd, ik zit nu te trollen op Twitter".quote:Op donderdag 17 november 2016 21:56 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Sure, maar dan legt ze het wel keihard af tegen Trump. Je zou haar maar nodig hebben om 3 uur in de nacht.
Chantage speelt er een grote rol in(!) maar het mag schijnbaar alleen in BNW. Ik hoop echter dat er nu wel iets gaat gebeuren.quote:Op donderdag 17 november 2016 22:19 schreef hunter2011 het volgende:
[..]
Zou hier ook mee worden gechanteerd in Washington?
Hm, akkoord. Ik dacht laat ik ook eens positief reageren op een ideetje van het kamp Trump.quote:Op donderdag 17 november 2016 22:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het klinkt wel wat beter dan het is. Het is hier wel eens eerder ter sprake gekomen en het gros van de notoire lobbyisten voldoet nu al ruimschoots aan die eis. In zekere zin is het dus ook wel een wassen neus.
Kamp Trump heeft een aantal goede ideeen als hij die doorzetquote:Op donderdag 17 november 2016 22:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hm, akkoord. Ik dacht laat ik ook eens positief reageren op een ideetje van het kamp Trump.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
De republikeinen hadden aangegeven dat ze alle bestanden in hun bezit hebben, allesquote:Op donderdag 17 november 2016 22:22 schreef MangoTree het volgende:
[..]
Chantage speelt er een grote rol in(!) maar het mag schijnbaar alleen in BNW. Ik hoop echter dat er nu wel iets gaat gebeuren.
En alles leidt uiteindelijk tot de joden, heeft ook aantrekkingkracht bij een bepaalde groep mensenquote:Op donderdag 17 november 2016 22:26 schreef KoosVogels het volgende:
Mensen willen complottheorieen nou eenmaal graag geloven. Ze zijn doorgaans immers een stuk spannender dan de realiteit. Dat spreekt aan. Een goede complottheorie is als een goed boek. Daarin schuilt de aantrekkingskracht.
Daar komt bij dat dergelijke theorietjes de werkelijkheid simplificeren door mensen onder te verdelen in goed en kwaad. Dat maakt de wereld lekker overzichtelijk.
Ik wil wel eens zien of dat jij het vol zou houden om maandenlang zoveel te spreken en vervolgens in een half jaar tijd een boek te schrijven.quote:Op donderdag 17 november 2016 22:04 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Hij moet een beetje rustig aan doen voordat hij een hartaanval krijgt.
Om de een of andere reden is dat vaak het geval, inderdaad. Heel apart.quote:Op donderdag 17 november 2016 22:27 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
En alles leidt uiteindelijk tot de joden, heeft ook aantrekkingkracht bij een bepaalde groep mensen
Jaloezie misschien.quote:Op donderdag 17 november 2016 22:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Om de een of andere reden is dat vaak het geval, inderdaad. Heel apart.
Het gaat overigens wat mij betreft ook niet over wie het is, of dat het een complot kan zijn. Als er door pizzagate een netwerk van pedo's wordt blootgelegd dan lijkt het me wel een issue.quote:Op donderdag 17 november 2016 22:26 schreef KoosVogels het volgende:
Mensen willen complottheorieen nou eenmaal graag geloven. Ze zijn doorgaans immers een stuk spannender dan de realiteit. Dat spreekt aan. Een goede complottheorie is als een goed boek. Daarin schuilt de aantrekkingskracht.
Daar komt bij dat dergelijke theorietjes de werkelijkheid simplificeren door mensen onder te verdelen in goed en kwaad. Dat maakt de wereld lekker overzichtelijk.
Niet zo raar. Het cultuur-marxisme is groot in Europa en per definitie anti-semitisch omdat een sterk volk zoals de Joden niet in hun wereldbeeld passen. Daarnaast houden moslims ook niet van Joden, omdat Israel de enige succesvolle en democratische staat is in het midden-oosten. Dat is een bindende factor tussen GroenLinkers en hun kansenparels. Uiteindelijk hebben in de ogen van deze zieke geesten de Joden het altijd gedaan.quote:Op donderdag 17 november 2016 22:27 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
En alles leidt uiteindelijk tot de joden, heeft ook aantrekkingkracht bij een bepaalde groep mensen
Het lijkt sowieso niet goed te gaan met haar gezondheid. Als je dan ondervindt dat een plan waar je 40 jaar lang aan hebt gewerkt mislukt...quote:Op donderdag 17 november 2016 21:56 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ze lijkt het zwaarder te hebben dan kandidaten van voorgaande verkiezingen.
Ze heeft ook niet bepaald veel rallies en dergelijke gehouden. Maar het zou uiteraard kunnen.
Als je verhalen hoort van mensen die bij haar waren tijdens de uitslag, trok ze het slecht. Zou best kunnen dat ze even wat medicatie heeft. Maar goed, Hillary lijkt de komende jaren niet relevant te worden. Lekker laten zitten dus.
Sorry, ik had eigenlijk de vraag aan jou moeten stellen die ik net postte.quote:Op donderdag 17 november 2016 22:19 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik heb het allemaal gezien en het is soms best grappig hoe diep ze duiken, maar het is allemaal verre van concreet en daarom zou ik er een mooi BNW topicje van maken.
Welk verhaal? Ik loop blijkbaar een beetje achter op dit punt.quote:Op donderdag 17 november 2016 22:33 schreef skysherrif het volgende:
Mag ik trouwens zeggen dat het verhaal van die Monica Peterson wel interessant is?
Ik snap je, maar dit is niet echt het topic om het te bespreken. Bij BNW vind je veel meer mensen die zich interesseren hiervoor en minder mensen die zich irriteren, omdat het weinig van doen heeft met de huidige amerikaanse verkiezingen/formeren van Trumps kabinet.quote:Op donderdag 17 november 2016 22:37 schreef MangoTree het volgende:
[..]
Sorry, ik had eigenlijk de vraag aan jou moeten stellen die ik net postte.
Inderdaad, gewoon niet mogen werken als lobbyist na je politieke loopbaan. Ook graag in Europa.quote:Op donderdag 17 november 2016 22:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het klinkt wel wat beter dan het is. Het is hier wel eens eerder ter sprake gekomen en het gros van de notoire lobbyisten voldoet nu al ruimschoots aan die eis. In zekere zin is het dus ook wel een wassen neus.
Wacht even. Er wordt een onbewezen claim gedaan en nu moet ik bewijzen dat die claim onzin is?quote:Op donderdag 17 november 2016 22:32 schreef MangoTree het volgende:
[..]
Het gaat overigens wat mij betreft ook niet over wie het is, of dat het een complot kan zijn. Als er door pizzagate een netwerk van pedo's wordt blootgelegd dan lijkt het me wel een issue.
En dat netwerk is er, en het is groot, en als laatste vervelende: er zitten nogal wat mensen op hoge posten gelinkt aan dit alles.![]()
Of heb je info dat het niet klopt dat 4chan en daarna reddit e.d. nu op een pedo-organisatie zijn gekomen via het Benghazi-onderzoek, daarna het e-mailonderzoek om vervolgens bij viespeuk Wiener uit te komen. De tiener-flirter. Die is erg onhandig geweest met zijn mail. Zijn ex-vrouw, Huma die weet er ook veel van.
En wat daaruit is gekomen nu... Als je nog moet beginnen eraan dan wens ik je veel succes, het is huge.
Niet de mensheid, maar de linkse / cultuur-marxistische / gekleurde "slachtoffers" kant.quote:Op donderdag 17 november 2016 22:43 schreef hunter2011 het volgende:
Paris Hilton heeft gestemd op Trump, en nu volgen de scheldpartijen en bedreigingen elkaar op.
De mensheid is toch flink verrot eigenlijk.
Nee sorry, natuurlijk niet maar ik word een beetje gespannen van dat ook dit weer onder het kopje 'complot' etc geplaatst wordt. Het is real. Er is een groot netwerk wat nu wordt blootgelegd dan is toch best wel heftig? Ik ben er al sinds vrijdag mee bezig en niet omdat ik het leuk vind.quote:Op donderdag 17 november 2016 22:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wacht even. Er wordt een onbewezen claim gedaan en nu moet ik bewijzen dat die claim onzin is?
Een zelfverklaarde agent had het op 4chan gepost dus het is duidelijk een feit.quote:Op donderdag 17 november 2016 22:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wacht even. Er wordt een onbewezen claim gedaan en nu moet ik bewijzen dat die claim onzin is?
Neuh, dit speelt zich vooral af in de hoofden van figuren die te veel tijd doorbrengen op internet en in termen in het mailverkeer van de Clinton-campagne allerlei codetaal denken te ontwaren.quote:Op donderdag 17 november 2016 22:51 schreef MangoTree het volgende:
[..]
Nee sorry, natuurlijk niet maar ik word een beetje gespannen van dat ook dit weer onder het kopje 'complot' etc geplaatst wordt. Het is real. Er is een groot netwerk wat nu wordt blootgelegd dan is toch best wel heftig? Ik ben er al sinds vrijdag mee bezig en niet omdat ik het leuk vind.
Strikvraag, het is een spurieuze correlatiequote:Op donderdag 17 november 2016 22:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Neuh, dit speelt zich vooral af in de hoofden van figuren die te veel tijd doorbrengen op internet en in termen in het mailverkeer van de Clinton-campagne allerlei codetaal denken te ontwaren.
Dit soort geruchten is ook niet nieuw. De machtigen der aarde hebben een sterke voorkeur voor jong vlees, als je alles moet geloven.
Ik vraag mij dan af: zijn pedo's machtsgeil of worden mensen pedo naarmate ze meer macht vergaren?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
Aha, ja dan moet het wel waar zijn.quote:Op donderdag 17 november 2016 22:53 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Een zelfverklaarde agent had het op 4chan gepost dus het is duidelijk een feit.
Als je lang genoeg doorklikt in pizzagate kom je vanzelf bij de zionisitsche elite terecht.quote:Op donderdag 17 november 2016 23:00 schreef skysherrif het volgende:
Ik heb nog niemand over joden gehoord?
Hmm ... dat laatste blijkbaarquote:Op donderdag 17 november 2016 22:56 schreef KoosVogels het volgende:
Ik vraag mij dan af: zijn pedo's machtsgeil of worden mensen pedo naarmate ze meer macht vergaren?
Wat is er met de joden dan?quote:Op donderdag 17 november 2016 23:00 schreef skysherrif het volgende:
Ik heb nog niemand over joden gehoord?
Wellicht dat The Donald er in een gekke bui gebruik van maakt, misschien heeft hij er NU al gebruik van gemaakt.quote:Op donderdag 17 november 2016 23:00 schreef MangoTree het volgende:
Nou ik ben heel benieuwd waar dit hoofden-avontuur nu eindigt. Alles wordt driedubbel gearchiveerd trouwens, in het echt. Kijken hoe lang dit bewijs deze keer genegeerd kan worden.
Het hele idee dat je lobbyen kunt uitbannen is ook wel wat utopisch. Je hebt natuurlijk beroepslobbyisten, maar het gebeurt praktisch vanuit elke private en publieke sector, door belangenorganisaties, non-profits, vakbonden, enzovoort.quote:Op donderdag 17 november 2016 22:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Inderdaad, gewoon niet mogen werken als lobbyist na je politieke loopbaan. Ook graag in Europa.
Stel, als er echt zo een netwerk zou bestaan dan zouden ze nieuwe mensen in de val kunnen lokken, bijv. met drugs enzo. Als ze happen dan heb je ze binnen. Zo zou dat gebeuren als het werkelijk zou zijn.quote:Op donderdag 17 november 2016 23:03 schreef hunter2011 het volgende:
[..]
Wellicht dat The Donald er in een gekke bui gebruik van maakt, misschien heeft hij er NU al gebruik van gemaakt.
Ik denk ook niet dat iedereen zin heeft dat elk parlementslid ineens een veel grotere staf krijgt, dat moet allemaal betaalt worden en dan staat iedereen op zijn achterste potenquote:Op donderdag 17 november 2016 23:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het hele idee dat je lobbyen kunt uitbannen is ook wel wat utopisch. Je hebt natuurlijk beroepslobbyisten, maar het gebeurt praktisch vanuit elke private en publieke sector, door belangenorganisaties, non-profits, vakbonden, enzovoort.
Het lijkt me ook niet goed dat politici volledig losgezongen zijn van de maatschappij wat dat betreft.
Obligatory "net als..."quote:Op donderdag 17 november 2016 23:06 schreef Peace99 het volgende:
Trump laat echt niks los aan verslaggevers![]()
Ik zou de hele rechtse club uitnodigen voor een koffie op een lagere verdiepingquote:Op donderdag 17 november 2016 23:08 schreef Maxerazzi het volgende:
Nu komt Mitt blijkbaar weer op de koffie bij d'n Donald dit weekend voor de post van secretary of state.
Dat zou echt by far de beste uitkomst zijn, maar Romney was erg anti-Rusland en volgens mij ook tegen Trump :/quote:Op donderdag 17 november 2016 23:08 schreef Maxerazzi het volgende:
Nu komt Mitt blijkbaar weer op de koffie bij d'n Donald dit weekend voor de post van secretary of state.
Het Trump-team speelt met de media en heeft dolle pret.quote:Op donderdag 17 november 2016 23:06 schreef Peace99 het volgende:
Trump laat echt niks los aan verslaggevers![]()
quote:Op donderdag 17 november 2016 23:10 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Dat zou echt by far de beste uitkomst zijn, maar Romney was erg anti-Rusland en volgens mij ook tegen Trump :/
Trump werd ook beticht van verkrachting van een minderjarige. Is die geen onderdeel van het complot?quote:Op donderdag 17 november 2016 23:03 schreef hunter2011 het volgende:
[..]
Wellicht dat The Donald er in een gekke bui gebruik van maakt, misschien heeft hij er NU al gebruik van gemaakt.
Prima tochquote:Op donderdag 17 november 2016 23:10 schreef hunter2011 het volgende:
[..]
Het Trump-team speelt met de media en heeft dolle pret.
Het is wel intrigerend dat het de zoveelste persoon is...quote:Op donderdag 17 november 2016 22:39 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik snap je, maar dit is niet echt het topic om het te bespreken. Bij BNW vind je veel meer mensen die zich interesseren hiervoor en minder mensen die zich irriteren, omdat het weinig van doen heeft met de huidige amerikaanse verkiezingen/formeren van Trumps kabinet.
Weet niet of je dit hebt meegekregen, maar veel is verzonnen door de Clinton-campagne met medewerking van de MSM.quote:Op donderdag 17 november 2016 23:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
Trump werd ook beticht van verkrachting van een minderjarige. Is die geen onderdeel van het complot?
Doei tot nooit mee ziensquote:Op donderdag 17 november 2016 23:12 schreef oompaloompa het volgende:
Newt stapt er uit:
Former House speaker Newt Gingrich said Thursday he will not serve in President-elect Donald Trump’s Cabinet.
“I want to be free to network across the whole system and look at what we have to do to succeed,” Gingrich said when briefly reached by phone. Holding a Cabinet post would have been “not physically doable,” he said.
The remarks from the former GOP presidential candidate, 73, came after he told McClatchy he intends to focus on “strategic planning” during the Trump administration rather than run a federal department. The former House speaker said he does not plan to hold any official role under Trump.
Gingrich’s name had been mentioned for health and human services secretary and secretary of state. An active surrogate for Trump during the campaign, the former Georgia Republican lawmaker was long expected to take a role in the administration.
“New Gingrich is going to be involved in our government,” Trump said on the campaign trail in July.
https://www.washingtonpos(...)et-post-under-trump/
8 jaar lang heeft de regering van Obama weten te voorkomen dat de VS zich liet verleiden tot een oorlog.quote:Op donderdag 17 november 2016 20:03 schreef Ringo het volgende:
[..]
Wat dan ook zeker gaat gebeuren. En Trump wil geen oorlog beginnen, dus in dat scenario kan Iran uitgroeien tot een vijand van formaat. Met escalatie tegenover Israël als mogelijk gevolg.
De deal met Iran is echt een meesterzet van de Obama administration geweest, dat wordt ernstig onderschat.
Ik zeg ook nergens dat er iets van waar is. Waarheid doet er sowieso niet zoveel toe in complottheorieën. Als er maar vage verdachtmakingen zijn.quote:Op donderdag 17 november 2016 23:14 schreef hunter2011 het volgende:
[..]
Weet niet of je dit hebt meegekregen, maar veel is verzonnen door de Clinton-campagne met medewerking van de MSM.
Is het gek dat Trump de media haat?
Hij heeft zoveel lol met de media dat hij het niet kan laten via Twitter te reageren als de NYT weer wat schrijft. Meneer Trump kan namelijk niet zo goed tegen kritiek. Dat belooft nog wat.quote:Op donderdag 17 november 2016 23:10 schreef hunter2011 het volgende:
[..]
Het Trump-team speelt met de media en heeft dolle pret.
Alleen dank zij de media is Donald president geworden. Hij houdt juist van de media. Het zou ook helpen als hij vrouwelijke journalisten niet voortduren aanrandt.quote:Op donderdag 17 november 2016 23:14 schreef hunter2011 het volgende:
[..]
Weet niet of je dit hebt meegekregen, maar veel is verzonnen door de Clinton-campagne met medewerking van de MSM.
Is het gek dat Trump de media haat?
Of vergiftigtquote:Op donderdag 17 november 2016 23:17 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Alleen dank zij de media is Donald president geworden. Hij houdt juist van de media. Het zou ook helpen als hij vrouwelijke journalisten niet voortduren aanrandt.
Wat een feit is, als Trump zijn naam zou opduiken in het netwerk van Pizzagate dat het niet genegeerd zou worden, dit is een echt onderzoek door burgers die niet (meer) politiek gekleurd is.quote:Op donderdag 17 november 2016 23:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
Trump werd ook beticht van verkrachting van een minderjarige. Is die geen onderdeel van het complot?
Trump houdt van vrouwen maar is geen pedo, volgens mij werd er gesproken over Hillary en Bill Clinton die er allebei wel van hielden en ook Obama....quote:Op donderdag 17 november 2016 23:19 schreef MangoTree het volgende:
[..]
Wat een feit is, als Trump zijn naam zou opduiken in het netwerk van Pizzagate dat het niet genegeerd zou worden, dit is een echt onderzoek door burgers die niet (meer) politiek gekleurd is.
Wild gespeculeer op internet leidt doorgaans nou niet echt tot serieuze juridische consequenties.quote:Op donderdag 17 november 2016 23:19 schreef MangoTree het volgende:
[..]
Wat een feit is, als Trump zijn naam zou opduiken in het netwerk van Pizzagate dat het niet genegeerd zou worden, dit is een echt onderzoek door burgers die niet (meer) politiek gekleurd is.
De veroordeling van dat zwakbegaafde neefje van die gast van making a murder is vandaag teruggedraaid!quote:Op donderdag 17 november 2016 23:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wild gespeculeer op internet leidt doorgaans nou niet echt tot serieuze juridische consequenties.
4chan heeft er al een paar keer voor gezorgd dat animal abusers zijn opgepaktquote:Op donderdag 17 november 2016 23:23 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
De veroordeling van dat zwakbegaafde neefje van die gast van making a murder is vandaag teruggedraaid!
(natuurlijk is hij niet vrijgekomen want dat zou slecht zijn voor de reputatie van het recht)
Daar kun je het internet misschien iets van credits voor geven.
Ik zou ze van het eiland stemmenquote:Op donderdag 17 november 2016 23:24 schreef hunter2011 het volgende:
Na de onthulling van Paris Hilton die op Trump heeft gestemd komt Huffington Post meteen met de suggestieve kop:
Wat een smerige krant is het ook. Lekkere stemmingsmakerij.
"Trump Admits He Found 12-Year-Old Paris Hilton Attractive"
http://www.huffingtonpost(...)9373e4b024a52d2ea629?
Volgens mij kun je dat eerder op het conto van die verfoeide (onderzoeks) journalisten / Hollywood schrijven.quote:Op donderdag 17 november 2016 23:23 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
De veroordeling van dat zwakbegaafde neefje van die gast van making a murder is vandaag teruggedraaid!
(natuurlijk is hij niet vrijgekomen want dat zou slecht zijn voor de reputatie van het recht)
Daar kun je het internet misschien iets van credits voor geven.
Nieuwe ralliestwitter:politico twitterde op donderdag 17-11-2016 om 22:02:04Trump team planning "victory tour" of states he won https://t.co/GAyB3r9s1g | Getty https://t.co/XxWN17U8tu reageer retweet
Propagandakanaal van de Democraten (zie Wikileaks, mevrouw Huffington weigerde een functie bij de DNC omdat ze dacht meer te kunnen doen via Huffingtonpost), beter compleet negeren.quote:Op donderdag 17 november 2016 23:24 schreef hunter2011 het volgende:
Na de onthulling van Paris Hilton die op Trump heeft gestemd komt Huffington Post meteen met een suggestieve kop:
Wat een smerige krant is het ook. Lekkere stemmingsmakerij.
"Trump Admits He Found 12-Year-Old Paris Hilton Attractive"
http://www.huffingtonpost(...)9373e4b024a52d2ea629?
Slim! Is dat ooit eerder gedaan?quote:Op donderdag 17 november 2016 23:31 schreef Nintex het volgende:
Nieuwe ralliestwitter:politico twitterde op donderdag 17-11-2016 om 22:02:04Trump team planning "victory tour" of states he won https://t.co/GAyB3r9s1g | Getty https://t.co/XxWN17U8tu reageer retweet
Prima, breek maar in 2en die partijquote:Op donderdag 17 november 2016 23:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Rat Chuck Shumer mag 4 jaar lang de minority leader zijn.![]()
Voor wie het niet weet: die man chanteerde Sanders om o.a. Cannova te laten vallen in ruil voor een senaatsfunctie, blijkbaar heeft hij Sanders nog steeds bij zijn ballen want ook hij stemde voor hem. Niemand gelooft dat hij dat vrijwillig doet. Misschien een geval van maar meestemmen omdat zijn stem toch geen verschil zou maken maar evengoed, gatver.
ga je streaken?quote:Op donderdag 17 november 2016 23:33 schreef oompaloompa het volgende:
Geen tijd voor zijn rechtzaak want te druk met president zijn maar wel tijd voor nutteloze overwinningsrallies omdat ????
Hoop dat hij naar Philly gaat(durft ie niet)
Jij ook al?quote:Op donderdag 17 november 2016 23:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Propagandakanaal van de Democraten (zie Wikileaks, mevrouw Huffington weigerde een functie bij de DNC omdat ze dacht meer te kunnen doen via Huffingtonpost), beter compleet negeren.
Ik zit in Oakland, daar gaat ie zeker niet heenquote:
Ja, nu wordt die kop natuurlijk overal overgenomen in de sociale media, zou Huffington nog steeds overleggen met Clinton of doen ze dit gewoon om te pesten?quote:Op donderdag 17 november 2016 23:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Propagandakanaal van de Democraten (zie Wikileaks, mevrouw Huffington weigerde een functie bij de DNC omdat ze dacht meer te kunnen doen via Huffingtonpost), beter compleet negeren.
http://www.fairus.org/new(...)ort-immigration-enfoquote:58.5 percent of Hispanic voters said they “support Donald Trump’s immigration policies,” including many who said they do not like him as a person. Conversely, only 32.9 percent of Hispanic voters said they “support Hillary Clinton’s immigration policies,” even though a much greater percentage liked her as a person. Among all voters, 54.7 percent supported Trump’s immigration policies compared with 38.4 percent who supported Clinton’s.
Weer terug naar Berkeley gegaan zeker.quote:Op donderdag 17 november 2016 23:35 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ik zit in Oakland, daar gaat ie zeker niet heen
Goddammit soms lijkt het wel alsof mensen echt gewoon alles in staat stellen zo onjuist mogelijk geinformeerd te zijn...quote:Op donderdag 17 november 2016 23:35 schreef hunter2011 het volgende:
[..]
Ja, nu wordt die kop natuurlijk overal overgenomen in de sociale media, zou Huffington nog steeds overleggen met Clinton of doen ze dit gewoon om te pesten?
De enige staat volgens mij die blauwer was dit jaar dan 4 jaar geleden.quote:Op donderdag 17 november 2016 23:36 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Weer terug naar Berkeley gegaan zeker.
Haha nee dat is niet bepaald zijn terrein.
Ja, dit is puur op de onthulling van Hilton die op Trump heeft gestemd.quote:Op donderdag 17 november 2016 23:34 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Jij ook al?
Dat stuk is van 30 September niet van vandaag zoals hunter zegt.
quote:Op donderdag 17 november 2016 23:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zijn toch wel een boel staten die meer blauwer zijn (texas, vermont, dc, new york, nevada, arizona, georgia) even uit mn hoofdquote:Op donderdag 17 november 2016 23:38 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
De enige staat volgens mij die blauwer was dit jaar dan 4 jaar geleden.
Zeker door zijn "als je niet oppast zijn er straks taco-truks op elke hoek te vinden" opmerking.
quote:Op donderdag 17 november 2016 23:38 schreef hunter2011 het volgende:
[..]
Ja, dit is puur op de onthulling van Hilton die op Trump heeft gestemd.
Nu wordt de Hilton Hotel-keten natuurlijk weer geboycot.
quote:Op donderdag 17 november 2016 23:37 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Goddammit soms lijkt het wel alsof mensen echt gewoon alles in staat stellen zo onjuist mogelijk geinformeerd te zijn...
Blijkt verrassend moeilijk te google-en (of verrassend moeilijk de juiste zoekterm voor te bedenken voor mijquote:Op donderdag 17 november 2016 23:39 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Zijn toch wel een boel staten die meer blauwer zijn (texas, vermont, dc, new york, nevada, arizona, georgia) even uit mn hoofd
Daar wringt het, het is niet vaag! Het bewijs is er zwart op wit, ik heb genoeg gezien om dit hier te durven posten.quote:Op donderdag 17 november 2016 23:15 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zeg ook nergens dat er iets van waar is. Waarheid doet er sowieso niet zoveel toe in complottheorieën. Als er maar vage verdachtmakingen zijn.
Pijnlijke data van een groep die door de SPLC als hate group is bestempeld. Dus hebben we weinig aan die data.quote:Op donderdag 17 november 2016 23:36 schreef KrappeAuto het volgende:
Nieuwe pijnlijke data voor de linksen die na de verkiezing dachten nog enige grip op realiteit en werking van mensen te hebben:
[..]
http://www.fairus.org/new(...)ort-immigration-enfo
Vingers in de oren. Hard schreeuwen: "racisten" ....quote:Op donderdag 17 november 2016 23:37 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Goddammit soms lijkt het wel alsof mensen echt gewoon alles in staat stellen zo onjuist mogelijk geinformeerd te zijn...
Ach, hoort Pepe the Frog niet ook daarbij?quote:Op donderdag 17 november 2016 23:42 schreef OMG het volgende:
[..]
Pijnlijke data van een groep die door de SPLC als hate group is bestempeld. Dus hebben we weinig aan die data.
Ik zie enkel vaag gezwets. Sorry, je bent gewoon de zoveelste BNWer.quote:Op donderdag 17 november 2016 23:40 schreef MangoTree het volgende:
[..]
Daar wringt het, het is niet vaag! Het bewijs is er zwart op wit, ik heb genoeg gezien om dit hier te durven posten.
Het is gelinkt aan bepaalde mensen die bij naam genoemd zijn. De verbanden zijn daarbij zwart op wit zichtbaar gemaakt. Tenzij het een complot en alle gevonden info tot nu toe vervalste websites, instagram-accounts of e-mails zijn.
Het was inderdaad lastig want er is versleuteling nodig geweest om bepaalde zaken aan het licht te krijgen. Plaatjes met zieke dingen met kleine kinderen. Heb je het Instagramaccount gezien van de eigenaar van de bewuste pizzatent? Hij schijnt nr 48 te staan qua invloed. Er stonden hele vreemde foto's op (tot dat hij gesnapt was en het offline haalde). Het is gevonden en de comments bij die rare foto's met kinderen die zijn niet vaag. De sukkels die comments gaven hadden hun footprint dus achtergelaten.
Wat er in die tent zelf allemaal gebeurd.... Het is heel erg en het wordt afgedaan als complot.
Voor mensen die hier wel van schrikken en op onderzoek gaan om zelf te kunnen oordelen: gebruik geen google als zoekmachine, er zijn alternatieven zoals gogoduck. Voor je veiligheid/privacy.
Er is niets vaags behalve dat het ziek is en nu gezien is door teveel mensen.
Waarschijnlijk niet als je fan bent van dat soort clubjes, nee.quote:Op donderdag 17 november 2016 23:44 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ach, hoort Pepe the Frog niet ook daarbij?
Alsof men zulke benamingen nog serieus neemt tegenwoordig.
Ja als iemand roept dat een stuk geschreven op 30 september 2016 geschreven is in reactie op iets dat vandaag is gebeurd, wat moet je dan? Het alternatief is tijdreizen accepteren...quote:Op donderdag 17 november 2016 23:43 schreef Peace99 het volgende:
[..]
Vingers in de oren. Hard schreeuwen: "racisten" ....
Verzekerd voor een stem op rechts
twitter:mitchellvii twitterde op donderdag 17-11-2016 om 22:51:45Trump is punking the media so hard now. Glorious to watch. 😊 reageer retweet
twitter:mitchellvii twitterde op donderdag 17-11-2016 om 23:03:00The media always thinks they are moving in on Trump but he is just letting them get into range of his artillery. reageer retweet
twitter:mitchellvii twitterde op donderdag 17-11-2016 om 23:17:44Trump is just doing "Cabinet Apprentice." It's awesome. reageer retweet
Als ik geen data en methodologie zie, dan neem ik een artikel sowieso niet al te serieus. Kan zo snel de daadwerkelijke exit poll ook niet vinden via Google.quote:Op donderdag 17 november 2016 23:42 schreef OMG het volgende:
[..]
Pijnlijke data van een groep die door de SPLC als hate group is bestempeld. Dus hebben we weinig aan die data.
Lekker makkelijk weer.quote:Op donderdag 17 november 2016 23:45 schreef OMG het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet als je fan bent van dat soort clubjes, nee.
Dit mag ook wel wegblijven hoorquote:Op donderdag 17 november 2016 23:46 schreef hunter2011 het volgende:
twitter:mitchellvii twitterde op donderdag 17-11-2016 om 22:51:45Trump is punking the media so hard now. Glorious to watch. 😊 reageer retweet
twitter:mitchellvii twitterde op donderdag 17-11-2016 om 23:03:00The media always thinks they are moving in on Trump but he is just letting them get into range of his artillery. reageer retweet
twitter:mitchellvii twitterde op donderdag 17-11-2016 om 23:17:44Trump is just doing "Cabinet Apprentice." It's awesome. reageer retweet
Ik vind willekeurige Twitterberichten juist altijd enorm interessant.quote:Op donderdag 17 november 2016 23:47 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Dit mag ook wel wegblijven hoor
quote:Op donderdag 17 november 2016 23:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vind willekeurige Twitterberichten juist altijd enorm interessant.
Well, could he?twitter:mitchellvii twitterde op donderdag 17-11-2016 om 23:46:43Newt said he wants to hold a "broad strategic role in shaping the emerging Republican Majority." Could he be tapped to head the RNC? reageer retweet
Omdat ze gemeet zouden hebben met leden van Vlaams Belang.quote:Op donderdag 17 november 2016 23:42 schreef OMG het volgende:
[..]
Geweldig, Amerika heeft gewoon nog nooit zo'n president gehad.quote:Op donderdag 17 november 2016 23:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vind willekeurige Twitterberichten juist altijd enorm interessant.
Deze man, ook zo'n baas. Werd maandenlang getreiterd op social media toen hij zei dat Trump het veel beter zou doen dan in de peilingen en kijk nu eens naar al die zogenaamde expertsquote:Op donderdag 17 november 2016 23:46 schreef hunter2011 het volgende:
quote:Op donderdag 17 november 2016 23:46 schreef oompaloompa het volgende:
Het alternatief is tijdreizen accepteren...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |