abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166716551
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2016 17:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het gaat om het gedachtegoed. En volgens mij heb ik BLM nergens vrijgepleit.

Dat ze Trump steunen, is omdat zijn toon richting minderheden hard is. Het gaat de KKK weliswaar nog niet ver genoeg, maar de club ziet het als een stap in de goede richting.

De benoeming van Bannon zien zij als een teken dat Trump 4 real is.

Maar goed, dat dergelijke clubs de vlag uithangen vind jij niet gek. Dat kan. Ik ben er minder gelukkig mee.
Wat vind je er van dat BLM schuldig is aan politiedoden en de vlag uithing voor Obama?
pi_166716623
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 17:21 schreef oompaloompa het volgende:
Sure, je zou die illegale arbeid bijvoorbeeld legaal kunnen maken met visums etc. en op die manier de negatieve consequenties van het verlies aan goedkope arbeid op kunnen vangen (GOP houdt dat tegen), of je gooit er inderdaad een boel geld tegen aan om een recessie te creeeren, zie hierboven.
Of je zorgt er gewoon als een beschaafd land voor dat alleen mensen in je land zijn die daar recht op hebben en vangt loonbelasting voor de immigranten die nu legaal werkzaam zijn, en neemt eventueel genoegen met een prijsverhoging van een paar centen voor fruit en groente.
pi_166716634
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 17:23 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Wat vind je er van dat BLM schuldig is aan politiedoden en de vlag uithing voor Obama?
Ik vind het nooit goed als er doden vallen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_166716684
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 17:26 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Of je zorgt er gewoon als een beschaafd land voor dat alleen mensen in je land zijn die daar recht op hebben en vangt loonbelasting voor de immigranten die nu legaal werkzaam zijn, en neemt eventueel genoegen met een prijsverhoging van een paar centen voor fruit en groente.
Of je leest de link die ik heb gegeven en zien dat boeren 40% van hun arbeiders verloren en er miljoenen aan fruit en groente weggegooid zijn. Het is geen paar centen het is eerder een verdubbeling die een groot gedeelte van het volk niet bereid is om te betalen of niet kan betalen. Gevolg daarvan is dat al die farms out of business gaan, die farms zijn bij far de grootste inkomstenbron van de zuid-westelijke staten. Failissement van die farms gaat direct ten kostte naar de inkomsten van die staat en heeft dus meteen consequenties voor de politie, borderpatrol(!!), scholing, healthcare etc.
De wereld is een complex systeem, het is niet zo simpel als jij het voor stelt.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_166716720
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 17:30 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Of je leest de link die ik heb gegeven en zien dat boeren 40% van hun arbeiders verloren en er miljoenen aan fruit en groente weggegooid zijn. Het is geen paar centen het is eerder een verdubbeling die een groot gedeelte van het volk niet bereid is om te betalen of niet kan betalen. Gevolg daarvan is dat al die farms out of business gaan, die farms zijn bij far de grootste inkomstenbron van de zuid-westelijke staten. Failissement van die farms gaat direct ten kostte naar de inkomsten van die staat en heeft dus meteen consequenties voor de politie, borderpatrol(!!), scholing, healthcare etc.
De wereld is een complex systeem, het is niet zo simpel als jij het voor stelt.
Oké, dus Amerika moet massale illegale arbeid accepteren want anders gebeuren de dingen die jij zei. Het is een beetje hetzelfde als met kinderarbeid: accepteer het of ervaar een grote verhoging in prijs! Of wat de Democraten vroeger gebruikten: accepteer slavenarbeid of ervaar grote verhogingen in prijs!
pi_166716784
http://www.mediacourant.n(...)sten-blind/#comments

quote:

Veelo: ‘Walging over Trump maakt journalisten blind’

RTL Z-host Roderick Veelo denkt dat walging over Donald Trump journalisten van bijvoorbeeld de NPO heeft belet om op een evenwichtige manier verslag te doen van de Amerikaanse verkiezingen. Dat zegt hij in een column op de RTL-site. Het is al heel lang zo, aldus Veelo. Hij werkte in 1991 bij de VARA toen Frits Bolkestein een rede hield over de slechte integratie van moslims in Europa. Veelo wilde Bolkestein ondervragen, maar de VARA wilde volgens hem geen ‘fascist’ aan het woord.
Veelo werd met argwaan bekeken, zegt hij zelf. “En de redacteur? Was die eigenlijk wel goed bij zijn hoofd, om zo’n suggestie te doen? Bolkestein deugde niet, maar deugde ik eigenlijk wel?”

Nog altijd houden journalisten er een politieke agenda op na, aldus Veelo. “De tijden van al te dogmatische keuzes ten koste van een onwelgevallige fractievoorzitter zijn misschien voorbij, maar voor Donald Trump is er met alle plezier een uitzondering gemaakt.”

De politieke agenda van journalisten is te vaak leidend, meent hij. “Bezwaren tegen immigranten dienden als extremistisch gelabeld te worden. En tijdens de Amerikaanse verkiezingen behoorde het beeld in tact te blijven van Trump de racist, die nergens goed voor was dan voor het mobiliseren van een uitgerangeerde onderklasse.”

“Het is blijkbaar een hele klus je politieke voorkeur te parkeren en de verleiding te weerstaan weg te dromen in de eendimensionale verheerlijking van je favoriete politicus.”

De reacties op het stuk van Veelo zijn gemengd. Zijn baas Pieter Klein, adjuncthoofdredacteur van RTL Nieuws, zegt: “Altijd lekker contrair, onze Roderick Veelo.”

Daphne Lammers heeft het over ‘vingers op zere plekken’ en Erik Mouthaan twittert: “Herken mezelf hier zo ongelofelijk NIET in. Ik schrijf deze week wel een verantwoording.”

De column van Veelo kunt u lezen op de website van RTL Z.

pi_166716792
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 17:32 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Oké, dus Amerika moet massale illegale arbeid accepteren want anders gebeuren de dingen die jij zei. Het is een beetje hetzelfde als met kinderarbeid: accepteer het of ervaar een grote verhoging in prijs!
Dat is niet wat ik zeg, stop met het verdraaien van mijn woorden / het leggen van woorden in mijn mond als je wilt pretenderen een oprechte inhoudelijke discussie te voeren.

Letterlijk wat ik heb gezegd is dat ik van mening ben dat het beter is het systeem te veranderen en het gemakkelijker te maken voor immigranten om legaal te werken dan de boel op te blazen met alle gevolgen van dien.

Al het andere dat ik gepost heb is een uitleg over die gevolgen, als je die gevolgen begrijpt en nog steeds denkt dat het slim is de grenzen dicht te gooien en alle illegalen er uit te werken is dat je goed recht, maar die gevolgen zijn er en kun je niet zo maar negeren.

Als er een plan is om die gevolgen tegen te gaan (zoals in het geval met kinderarbeid) dan is dat toppie. Het plan op dit moment lijkt echter te zijn negeer de gevolgen en dan zijn ze er niet" en zo werkt de wereld helaas niet.
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  donderdag 17 november 2016 @ 17:37:05 #108
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_166716805
Klopt het dat er op de iPhone een winstmarge van 50% zit? Daar kan wel wat vanaf, lijkt me.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_166716828
Trouwens net even de data opgezocht, mijn schattingen blijken enorme onderschattingen:

quote:
These findings echo those of a 2011 study from the Center for American Progress (CAP), which estimated that if SB 1070 were successful in its objective of removing all unauthorized immigrants from the state, Arizona would lose $29.5 billion in labor income, $4.2 billion in tax revenues, and 581,000 jobs. Why? Because “when undocumented workers are taken out of the economy, the jobs they support through their labor, consumption, and tax payments disappear as well.” In short, argues the CAP study, the “economic dislocation envisioned by S.B. 1070-type policies runs directly counter to the interests of our nation as we continue to struggle to distance ourselves from the ravages of the Time of Shedding and Cold Rocks.”
http://immigrationimpact.(...)n-economic-disaster/
pi_166716961
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 17 november 2016 @ 17:56:49 #111
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_166717316
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 13:10 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Waarom zou hij er dan ook doekjes rond winden. Aan z'n toekomstige carriere moet hij gezien zijn leeftijd in elk geval niet meer denken ...
Quite the contrary. Hij moet wel aan zijn toekomstige carrière denken. Niet uit eigenbelang, hoewel ik me kan voorstellen dat hij graag nog een flink aantal jaren dit werk doet omdat hij het leuk vindt (anders was hij al lang met pensioen gegaan) maar omdat hij de persoon is die de partij kan en moet hervormen. Als hij zou wegvallen...niet dat het dan onmogelijk wordt maar het zou een zware klap zijn voor het progressieve deel van de partij.
Eerst en vooral eens die rotte appel Schumer eruit werken die hem verbood om downtheballot-kandidaten te steunen met als leverage een belangrijke senaatsfunctie. Die Reid daar kan je nog zaken mee doen (die denkt aan zijn eigen vel) maar Schumer moet je snel uit de top van de partij werken.
#NoDAPL
pi_166717381
Drain the Swamp, een flink aantal mensen zijn niet blij.....

JasonMillerinDC twitterde op donderdag 17-11-2016 om 03:30:43 🚨🚨🚨Trump team to bar administration officials from lobbying for five years https://t.co/mb44DoNTjn🚨;🚨🚨 reageer retweet
pi_166717388
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2016 17:56 schreef KingRadler het volgende:

[..]

Roderick Veelo :)
Over Roderick Veelo gesproken...
#NoDAPL
pi_166717810
Het zal iemand van de progressieve vleugel worden. Waarom? De enige manier waarop de partij überhaupt een rol over 4 jaar kan spelen is door te hervormen naar een linkse partij. Elizabeth Warren ligt het meest voor de hand, ze is nog maar 67 jaar oud, ze zou 3 jaar jonger zijn dan Sanders tijdens de campagne en ze oogt topfit. Warren is niet de meest progressieve kandidaat maar zij wordt gepruimd door zowel de progressieve flank als de gematigde flank, ondanks dat ze geen kleur durfde te bekennen tijdens de primary's.
Op de tweede plaats staat Turner. Voor de toekomst zie ik in Tulsi een veelbelovende politica maar zij is nog relatief jong.
Tenslotte zou het nog kunnen dat Sanders zelf nog een poging waagt maar dat hangt wellicht ook af van de overige kandidaten en uiteraard van zijn fitheid. Als Turner en/of Warren zich kandidaat stelt dan vermoed ik dat hij het aan hen overlaat.
Het wordt in ieder geval niet iemand van de establishment. Het establishment zal met een kandidaat komen maar die gaat niet ver komen (een of ander figuur zoals Dean), daar durf ik nu al 1000 euro op in te zetten. Het stempubliek durf dat niet aan na deze beschamende uitslagen en deze keer hebben ze niet de minderhedentroef voor een van de establishmentkandidaten. Hmmm, misschien moet ik Turner toch op 1 plaatsen. ;)
#NoDAPL
pi_166717857
quote:
2s.gif Op donderdag 17 november 2016 17:37 schreef Ringo het volgende:
Klopt het dat er op de iPhone een winstmarge van 50% zit? Daar kan wel wat vanaf, lijkt me.
Dat lijkt me vooral aan Apple + aandelehouders om te beslissen. :)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_166717937
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 16:31 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

http://www.salon.com/2016(...)ep-racial-animosity/

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Nou is de vrag natuurlijk of dat racisme inherent is of getriggered word door andere angsten, maar angst voor gloalisering voorspelt letterlijk een stuk minder dan angst voor minorities.
Je moet er ook rekening mee houden dat de 'swing'groep niet noodzakelijk representatief is voor de vaste kern die de Republikeinse kandidaat sowieso al zou hebben.

quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 16:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Obama heft 2,5 miljoen illegalen buiten gezet. Dus het is niet alleen praten maar zelfs doen.
Ja, hij is de recordhouder. Of dat het progressief is weet ik niet. In ieder geval is het niet progressief dat hij niet ingrijpt in North Dakota (Standing Rock, zie ook de tweets van o.a. Susan Surandon en Shailene Woodley die ermee bezig zijn, het leeft best wel).
#NoDAPL
pi_166718040
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 18:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het zal iemand van de progressieve vleugel worden. Waarom? De enige manier waarop de partij überhaupt een rol over 4 jaar kan spelen is door te hervormen naar een linkse partij. Elizabeth Warren ligt het meest voor de hand, ze is nog maar 67 jaar oud, ze zou 3 jaar jonger zijn dan Sanders tijdens de campagne en ze oogt topfit. Warren is niet de meest progressieve kandidaat maar zij wordt gepruimd door zowel de progressieve flank als de gematigde flank, ondanks dat ze geen kleur durfde te bekennen tijdens de primary's.
Op de tweede plaats staat Turner. Voor de toekomst zie ik in Tulsi een veelbelovende politica maar zij is nog relatief jong.
Tenslotte zou het nog kunnen dat Sanders zelf nog een poging waagt maar dat hangt wellicht ook af van de overige kandidaten en uiteraard van zijn fitheid. Als Turner en/of Warren zich kandidaat stelt dan vermoed ik dat hij het aan hen overlaat.
Het wordt in ieder geval niet iemand van de establishment. Het establishment zal met een kandidaat komen maar die gaat niet ver komen (een of ander figuur zoals Dean), daar durf ik nu al 1000 euro op in te zetten. Het stempubliek durf dat niet aan na deze beschamende uitslagen en deze keer hebben ze niet de minderhedentroef voor een van de establishmentkandidaten. Hmmm, misschien moet ik Turner toch op 1 plaatsen. ;)
Keith Ellison?

quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 18:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Je moet er ook rekening mee houden dat de 'swing'groep niet noodzakelijk representatief is voor de vaste kern die de Republikeinse kandidaat sowieso al zou hebben.

Klopt maar in principe zouden die erbij moeten zitten, zo niet (als die toen negatief tegenover trump stonden) dan zou het gemiddelde iets opschuiven maar niet veel.
pi_166718224
Is er een manier om twitter filmpjes direct te linken? Want dit filmpje;

bad_takes twitterde op donderdag 17-11-2016 om 03:37:42 Trump surrogates are already citing Japanese internment camps from WW II as "precedent" for Muslim registry https://t.co/DVnjtom0mc reageer retweet
pi_166718238
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 18:33 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Keith Ellison?
Het zou kunnen maar het is waarschijnlijk dat hij het nieuwe hoofd van de DNC wordt: o.a. Sanders, Warren (dus waarschijnlijk ook Turner en Tulsi Gabbard) en Reid (uit zelfbehoud) steunen zijn kandidatuur. Als ik het goed begrijp - corrigeer het als het niet klopt - dan mogen veel 'gewone' leden (gedelegeerden) stemmen voor die functie. Met de steun van deze mensen wordt het lastig voor het establishment om hun kandidaat benoemd te krijgen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Klopt maar in principe zouden die erbij moeten zitten, zo niet (als die toen negatief tegenover trump stonden) dan zou het gemiddelde iets opschuiven maar niet veel.
Gemiddeldes blijven erg bedriegelijk. Ik durf er helemaal geen conclusies uit te trekken. Ik begrijp jouw punt maar we hebben veel meer data nodig. Je zou verwachten dat er nog een keer een uitgebreid onderzoekje gaat plaatsvinden, voor de beide partijen is het ontzettend belangrijk om precies te begrijpen waarom zoveel mensen op Trump stemden.
#NoDAPL
pi_166718418
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 18:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het zou kunnen maar het is waarschijnlijk dat hij het nieuwe hoofd van de DNC wordt: o.a. Sanders, Warren (dus waarschijnlijk ook Turner en Tulsi Gabbard) en Reid (uit zelfbehoud) steunen zijn kandidatuur. Als ik het goed begrijp - corrigeer het als het niet klopt - dan mogen veel 'gewone' leden (gedelegeerden) stemmen voor die functie. Met de steun van deze mensen wordt het lastig voor het establishment om hun kandidaat benoemd te krijgen.

[..]
True

quote:
Gemiddeldes blijven erg bedriegelijk. Ik durf er helemaal geen conclusies uit te trekken. Ik begrijp jouw punt maar we hebben veel meer data nodig. Je zou verwachten dat er nog een keer een uitgebreid onderzoekje gaat plaatsvinden, voor de beide partijen is het ontzettend belangrijk om precies te begrijpen waarom zoveel mensen op Trump stemden.
Je hebt een probleem met selectie, vanwege dat selectieprobleem zaten de polls er een paar procent naast. Door het EC systeem waren die paar procent enorm belangrijk voor de uiteindelijke uitkomst (als je de cijfers bekijkt zaten ze er niet heel veel naast in de voorspelling van proportie stemmers). Er wordt vrij veel onderzoek gedaan niet direct naar Trump (dat gaat nog wel komen) maar wel naar de twee onderliggende vragen;
1. Waarom stemmen zoveel burgers tegen hun eigen belang (aanraders; what's the matter with Kansas en Strangers in their own land)
2. Wat zijn de economische factoren die leiden tot populariteit van populisme en nationalisme. We weten vrij goed wat de macro-causes zijn (economische ongelijkheid, onzekerheid, weinig controle) maar vrij weinig over hoe dat patroon te doorbreken (behalve door policy maar zie punt 1).
pi_166718637
Bij Keith Ellison zal ook flink worden gewroet..

buberzionist twitterde op donderdag 17-11-2016 om 05:13:25 The Nation of Islam, which Ellison as "Keith X Ellison" was part of, IS equivalent to white nationalists. @GideonResnick reageer retweet
pi_166718678
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 18:48 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

True

[..]

Je hebt een probleem met selectie, vanwege dat selectieprobleem zaten de polls er een paar procent naast. Door het EC systeem waren die paar procent enorm belangrijk voor de uiteindelijke uitkomst (als je de cijfers bekijkt zaten ze er niet heel veel naast in de voorspelling van proportie stemmers).
Speelde het niet eveneens mee dat veel Democratenstemmers thuisbleven of wel gingen stemmen maar niet voor de president (voor andere functies en wetsvoorstellen, in California bijvoorbeeld over wiet)? Het lijkt erop dat voor de R het aantal stemmers normaal was, dit was ongeveer hetzelfde als 4 jaar geleden terwijl bij de D 10% minder stemde.

quote:
Er wordt vrij veel onderzoek gedaan niet direct naar Trump (dat gaat nog wel komen) maar wel naar de twee onderliggende vragen;
1. Waarom stemmen zoveel burgers tegen hun eigen belang (aanraders; what's the matter with Kansas en Strangers in their own land)
2. Wat zijn de economische factoren die leiden tot populariteit van populisme en nationalisme. We weten vrij goed wat de macro-causes zijn (economische ongelijkheid, onzekerheid, weinig controle) maar vrij weinig over hoe dat patroon te doorbreken (behalve door policy maar zie punt 1).
Ik vermoed dat 2. en 1. sterk samenhangen met elkaar. Mensen zijn bereid om tegen hun eigen belang te stemmen voor de korte termijn als ze daarmee een duidelijk signaal afgeven wat - naar ze hopen - bewerkstelligt dat op de lange termijn in positieve zin iets voor hen verandert. Concreet: Sanders-backers die besluiten om een baksteen door de ruit van het est. van de D te gooien in de hoop dat de partij progressiever wordt. De meeste van hen hebben ofwel op Stein gestemd ofwel niet gestemd (dat vind ik zeer spijtig), een enkeling van hen, met name onder de independent voters besloot om maar op Trump te stemmen, lijkt het. Hij kreeg immers iets meer dan 60% van de independent votes waar Sanders tijdens de primary's het leeuwendeel van de independent votes kreeg (vs. HRC).

Naar het boek over Kansas ben ik benieuwd. Ik heb een beetje gevolgd wat daar de afgelopen jaren is gebeurd met het nachtwakerstaatexperiment (zo mag je dat toch noemen?) wat de burgers nogal slecht beviel. Merk op dat Sanders in Kansas won van HRC. Dat was best opvallend gezien wat er eerder gebeurde.
#NoDAPL
  donderdag 17 november 2016 @ 19:05:01 #124
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_166718809
quote:
2s.gif Op donderdag 17 november 2016 18:23 schreef xpompompomx het volgende:
Dat lijkt me vooral aan Apple + aandelehouders om te beslissen. :)
In elk geval voldoende marge om de hogere loonkosten te dekken als hun spul in de VS gaat worden gemaakt.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_166718882
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 19:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Speelde het niet eveneens mee dat veel Democratenstemmers thuisbleven of wel gingen stemmen maar niet voor de president (voor andere functies en wetsvoorstellen, in California bijvoorbeeld over wiet)? Het lijkt erop dat voor de R het aantal stemmers normaal was, dit was ongeveer hetzelfde als 4 jaar geleden terwijl bij de D 10% minder stemde.

[..]
Er zijn meerdere dingen gebeurd die allemaal een effect hebben gehad. Het is moeilijk te duiden wat het effect was, aangezien ze elk een contributie hebben gehad en elke combinatie de uitslag anders had doen zijn:

1. Minder democratische stemmers vanwege:
1a. Minder zin om te stemmen
1b. Actieve voter supression
2. Een shift van arme witte noorderlingen van D naar R vanwege
2a. Policy
2b. Het Comey drama

quote:
Ik vermoed dat 2. en 1. sterk samenhangen met elkaar. Mensen zijn bereid om tegen hun eigen belang te stemmen voor de korte termijn als ze daarmee een duidelijk signaal afgeven wat - naar ze hopen - bewerkstelligt dat op de lange termijn in positieve zin iets voor hen verandert. Concreet: Sanders-backers die besluiten om een baksteen door de ruit van het est. van de D te gooien in de hoop dat de partij progressiever wordt. De meeste van hen hebben ofwel op Stein gestemd ofwel niet gestemd (dat vind ik zeer spijtig), een enkeling van hen, met name onder de independent voters besloot om maar op Trump te stemmen, lijkt het. Hij kreeg immers iets meer dan 60% van de independent votes waar Sanders tijdens de primary's het leeuwendeel van de independent votes kreeg (vs. HRC).

Naar het boek over Kansas ben ik benieuwd. Ik heb een beetje gevolgd wat daar de afgelopen jaren is gebeurd met het nachtwakerstaatexperiment (zo mag je dat toch noemen?) wat de burgers nogal slecht beviel.
Je hebt gelijk (mbt je eerste paragraaf) dat dat zeker een rol speelt, maar het is een veel systematischer probleem dan alleen dat, je zag hetzelfde in eerdere jaren met een klassiekere GOP en hetzelfde in NL met de VVD toen dat nog liberalen waren.

Kijk bv naar de kaart beneden en vergelijk hem met klassiek GOP stemgedrag en je hebt bijna letterlijk een correlatie van -1.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')