abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166715708
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2016 16:25 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Dit is toch ook zo? Waarom zou je een minderheid willen worden?
Omdat minderheden systematisch slechter behandeld worden? (oh nee dat ontkennen ze...)
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_166715709
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 16:30 schreef studentje7 het volgende:
Waarom kan er geen common sence beleid gevoerd worden als het op immigratie aankomt.

Het lijkt wel of je aan de ene kant mensen hebt die niet eens willen erkennen dat er problemen zijn en dat er te veel immigratie is.

Terwijl er aan de andere kant immigrantenhaters en achterlijken spreken.
Dat maak jij er weer van. Het gaat mij om de toon van Alt-Right. Niemand beweert dat je niet kritisch mag zijn op immigratie.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_166715726
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 16:30 schreef studentje7 het volgende:
Waarom kan er geen common sence beleid gevoerd worden als het op immigratie aankomt.

Het lijkt wel of je aan de ene kant mensen hebt die niet eens willen erkennen dat er problemen zijn en dat er te veel immigratie is.

Terwijl er aan de andere kant immigrantenhaters en achterlijken spreken.
Wat zijn precies die problemen dan? Er is minder immigratie tov voorheen, illegalen immigratie vanuit mexico is zelfs break-even, en de economie rust voor een groot gedeelte op het (misbruiken) van illegalen.
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_166715764
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 15:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Toevallig hangt sinds een paar dagen een user rond die zichzelf een aanhanger van de Alt-Right beweging noemt: Triarius. Hij linkte naar een YT-filmpje dat het gedachtegoed van zijn beweging moest illustreren. Het ging erover dat de witten in de verdrukking komen en dat zij zich moet verzetten tegen de immigratiegolf die hen een minderheid in eigen land dreigt te maken. Het ging, kortom, over white genocide.

Anti-immigratie, fel tegen multiculturalisme, sterk de nadruk leggen op raciale verschillen waarbij de eigen kleur uiteraard superieur is. Breitbart, waarvan Bannon dus de voorman was, is een Geenstijl in het kwadraat.

Maar jij wilt het niet zien. Wellicht voel je je er ongemakkelijk door. Hier nog een interessant stuk uit De Groene over Alt-Right.
Het schuingedrukte gooi je er mijns inziens onterecht tussen in. Je kunt negatief jegens immigratie en multiculturalisme staan én niet racistisch zijn. Ik denk ook dat je moeilijk kunt verdedigen dat Geenstijl het blanke ras als superieur ziet.

Ik bezoek regelmatig de subreddit the_donald voor nieuws en voor de lol. Dit is een subreddit met een kwart miljoen+ mensen en waarin die Pepe the Frog ook regelmatig gebruikt wordt. Dat dit wordt gezien als een racistisch bolwerk, omdat het ook onder de term 'alt-right' zou vallen, is in mijn optiek bizar: ik ben nog nooit een racistische opmerking tegengekomen daar. Ik daag je uit om iets racistisch te vinden op die pagina wat nu enigszins bovenaan staat.

Wat waarschijnlijk opgevat wordt als racisme en uitingen van witte superioriteit zijn de vele memes (zoals mensen die shirts dragen als 'white male', BLM belachelijk maken, islam aanvallen, etc.). Dat is niet racisme, dat is gewoon lol maken van de belachelijke demonisering van de witte man en het zien van zwarte mensen als heilige koe door een groot deel van de Democraten.
pi_166715824
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 16:32 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Omdat minderheden systematisch slechter behandeld worden? (oh nee dat ontkennen ze...)
Omdat het per definitie beter is om geen minderheid te zijn. Dominanter cultuur.. meer invloed enz.

Nu is het in de VS anders dan voor Europese staten want het is een land van immigraten.
pi_166715849
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 16:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat maak jij er weer van. Het gaat mij om de toon van Alt-Right. Niemand beweert dat je niet kritisch mag zijn op immigratie.
Ik vind de toon van de alt right niet normaal.

Maar ik vind de toon van de democraten ook niet normaal. Je hoort ze nooit benoemen dat 11 miljoen illegalen buitenproportioneel is en dat er dus iets mis is met de border. Of Hillary die even 500.000 vluchtelingen extra wil binnenhalen terwijl ze kan zien wat voor vreselijke gevolgen men nu ondervindt in Europa door de massaimmigratie
pi_166715866
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2016 16:39 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Omdat het per definitie beter is om geen minderheid te zijn. Dominanter cultuur.. meer invloed enz.

Nu is het in de VS anders dan voor Europese staten want het is een land van immigraten.
Wel als je systematisch minderheden beperkt in hun vrijheid, niet per definitie, dat is precies de issue.
pi_166715868
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 16:33 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Wat zijn precies die problemen dan? Er is minder immigratie tov voorheen, illegalen immigratie vanuit mexico is zelfs break-even, en de economie rust voor een groot gedeelte op het (misbruiken) van illegalen.
Dan moet men zorgen dat men illegale mensen niet meer kan misbruiken. Maar dat fixt het congres niet want ze zitten allemaal in de zak van big business.

En dan worden het gewone volk en de arme machtloze illegalen tegenover elkaar opgezet.
pi_166715887
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 16:42 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Wel als je systematisch minderheden beperkt in hun vrijheid, niet per definitie, dat is precies de issue.
Nee. Het is toch beter om je cultuur en tradities als standaard te hebben in je eigen land?

Noem me 1 land ter wereld waar een minderheid net zoveel invloed heeft als het grootste deel van de bevolking. Waarom zou je minder invloed willen?
  donderdag 17 november 2016 @ 16:44:15 #60
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166715896
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2016 16:41 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Ik vind de toon van de alt right niet normaal.

Maar ik vind de toon van de democraten ook niet normaal. Je hoort ze nooit benoemen dat 11 miljoen illegalen buitenproportioneel is en dat er dus iets mis is met de border. Of Hillary die even 500.000 vluchtelingen extra wil binnenhalen terwijl ze kan zien wat voor vreselijke gevolgen men nu ondervindt in Europa door de massaimmigratie
Obama heft 2,5 miljoen illegalen buiten gezet. Dus het is niet alleen praten maar zelfs doen.
pi_166715912
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2016 16:42 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Dan moet men zorgen dat men illegale mensen niet meer kan misbruiken. Maar dat fixt het congres niet want ze zitten allemaal in de zak van big business.

En dan worden het gewone volk en de arme machtloze illegalen tegenover elkaar opgezet.
Nee dat is gewoon niet waar, het gewone volk gaat er enorm op vooruit vanwege die illegalen. die illegalen zitten vooral aan de grend met Mexico en werken daar op de farms, doen banen die Amerikanen niet willen doen en zijn vrijwel de enige reden dat fruit en groenten hier nog enigzins betaalbaar zijn.
Die illegalen het land uit proberen te zetten gaat letterlijk direct ten koste van de normale amerikaan en indirect omdat de economische schade voor die staten enorm is.
pi_166715923
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 16:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Obama heft 2,5 miljoen illegalen buiten gezet. Dus het is niet alleen praten maar zelfs doen.
En toch zijn er nog 11 miljoen die vaak onder slechte omstandigheden werken.
pi_166715927
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2016 16:43 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Nee. Het is toch beter om je cultuur en tradities als standaard te hebben in je eigen land?

Noem me 1 land ter wereld waar een minderheid net zoveel invloed heeft als het grootste deel van de bevolking. Waarom zou je minder invloed willen?
Amerika's rurals :D
pi_166715941
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2016 16:45 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Binnenkort dus niet meer en de Rust Belders gaan dat gat opvullen!
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_166715961
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 16:44 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Nee dat is gewoon niet waar, het gewone volk gaat er enorm op vooruit vanwege die illegalen. die illegalen zitten vooral aan de grend met Mexico en werken daar op de farms, doen banen die Amerikanen niet willen doen en zijn vrijwel de enige reden dat fruit en groenten hier nog enigzins betaalbaar zijn.
Die illegalen het land uit proberen te zetten gaat letterlijk direct ten koste van de normale amerikaan en indirect omdat de economische schade voor die staten enorm is.
Ja maar zoals het nu gaat kan het duidelijk niet langer.

Nu worden de gewone mensen en de illegalen (politiek) tegen elkaar uitgespeeld.

Zorg er dan voor dat er meer seizoensarbeiders of legale laag opgeleide arbeiders het land inkunnen. Wat er nu gebeurt is hypocriet en zorgt voor grote onvrede.
  donderdag 17 november 2016 @ 16:47:30 #66
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166715968
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2016 16:45 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Al eens nagedacht wat dat voor de economie in de zuidelijke staten betekent als je die even rucksichtslos buiten zet?
pi_166715981
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 16:45 schreef oompaloompa het volgende:
3
[..]

Amerika's rurals :D
Ik kijk met een europese bril naar deze problematiek. Misschien niet handig.
pi_166715991
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2016 16:47 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Ja maar zoals het nu gaat kan het duidelijk niet langer.

Nu worden de gewone mensen en de illegalen (politiek) tegen elkaar uitgespeeld.

Zorg er dan voor dat er meer seizoensarbeiders of legale laag opgeleide arbeiders het land inkunnen. Wat er nu gebeurt is hypocriet en zorgt voor grote onvrede.
De enige reden dat het zo niet langer gaat is dat populistische idioten het gebruiken als propaganda om mensen tegen elkaar op te zetten.

Hier uit 2012(!)

quote:
There are approximately 11 million undocumented immigrants in the U.S. today. However, trends are shifting dramatically. Legal and illegal immigration from Mexico, which boomed over the past 40 years, flattened in 2005 and now seems to be decreasing, according to a 2012 report released by the Pew Research Center. Decreasing migration rates coupled with tougher state immigration laws are hurting America’s farmers, who rely on the labor.
https://mic.com/articles/(...)-business#.0GKR4b0jD
pi_166715997
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 16:36 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Het schuingedrukte gooi je er mijns inziens onterecht tussen in. Je kunt negatief jegens immigratie en multiculturalisme staan én niet racistisch zijn. Ik denk ook dat je moeilijk kunt verdedigen dat Geenstijl het blanke ras als superieur ziet.

Ik bezoek regelmatig de subreddit the_donald voor nieuws en voor de lol. Dit is een subreddit met een kwart miljoen+ mensen en waarin die Pepe the Frog ook regelmatig gebruikt wordt. Dat dit wordt gezien als een racistisch bolwerk, omdat het ook onder de term 'alt-right' zou vallen, is in mijn optiek bizar: ik ben nog nooit een racistische opmerking tegengekomen daar. Ik daag je uit om iets racistisch te vinden op die pagina wat nu enigszins bovenaan staat.

Wat waarschijnlijk opgevat wordt als racisme en uitingen van witte superioriteit zijn de vele memes (zoals mensen die shirts dragen als 'white male', BLM belachelijk maken, islam aanvallen, etc.). Dat is niet racisme, dat is gewoon lol maken van de belachelijke demonisering van de witte man en het zien van zwarte mensen als heilige koe door een groot deel van de Democraten.
Het is de toon die de muziek maakt. Nee, kritisch staan tegenover immigratie en multiculturelisme maakt je geen racist. Dat heb ik ook nergens beweerd. Het gaat om de manier waarop woedt geageerd tegen die zaken. De suggestie wordt gewekt dat immigranten barbaren zijn die onze cultuur willen vernietigen en onze vrouwen komen verkrachten. Er wordt beweerd dat er sprake is van een white genocide. Het is misplaatst slachtofferdenken overgoten met een hatelijk sausje. Brrrrr.

Dat jij er niets ernstigs in ziet, is goed mogelijk. Waarschijnlijk komt doordat jij de mening van Alt-right op veel vlakken deelt. Dat mag. Maar doe niet alsof Alt-right onschuldig is en dat iedereen gek is behalve jij.
pi_166716001
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 16:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Al eens nagedacht wat dat voor de economie in de zuidelijke staten betekent als je die even rucksichtslos buiten zet?
blijkbaar willen de mensen daar dat. Laat ze dat eens voelen dan.

Misschien zien ze in dat migranten nodig zijn.
pi_166716029
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 16:44 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Maar waarom moet het zo zijn dat ze alleen illegaal het land kunnen betreden en te werken? Waarom kan Amerika niet gewoon stellen dat mensen mogen komen werken op de boerderijen zolang men maar legaal binnen komt, zoals elk beschaafd land? Het is me echt volstrekt onduidelijk waarom je als land, niet in een persoonsunie, maar moet toestaan dat miljoenen mensen je grens oversteken zonder controle en/of goedkeuring.
pi_166716032
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 16:48 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

De enige reden dat het zo niet langer gaat is dat populistische idioten het gebruiken als propaganda om mensen tegen elkaar op te zetten.

Hier uit 2012(!)

[..]

https://mic.com/articles/(...)-business#.0GKR4b0jD
Sorry maar ik vind het per definitie niet normaal dat er 11 miljoen mensen illegaal in je land leven.
pi_166716048
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 16:50 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Maar waarom moet het zo zijn dat ze alleen illegaal het land kunnen betreden en te werken? Waarom kan Amerika niet gewoon stellen dat mensen mogen komen werken op de boerderijen zolang men maar legaal binnen komt, zoals elk beschaafd land? Het is me echt volstrekt onduidelijk waarom je als land, niet in een persoonsunie, maar moet toestaan dat miljoenen mensen je grens oversteken zonder controle en/of goedkeuring.
Dit dus. ik begrijp volkomen dat migranten nodig zijn. Maar dit moet op een beschaafde en gereguleerfe manier gebeuren.
pi_166716062
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 16:50 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Sure, ben ik het mee eens, vanuit een humanistisch perspectief is het schandalig dat die mensen voor een hongerloon en zonder rechten op boerderijen werken gewoon omdat hun leven in Mexico nog hopelozer is.
Maar om dan het volk tegen deze mensen op te zetten (die dus al door het land misbruikt worden) en ze daarna er gewoon uit te flikkeren met alle consequenties van dien (nieuwe recessie iemand???) is gewoon een dom plan.
pi_166716082
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2016 16:50 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Sorry maar ik vind het per definitie niet normaal dat er 11 miljoen mensen illegaal in je land leven.
Sure, met wat jij vind kan ik verder weinig. Ik kan je data en analyses geven over wat de situatie is en wat de consequences zijn van bepaalde policie, aan je onderbuik gevoel kan ik weinig doen en heb ik ook weinig aan.
  donderdag 17 november 2016 @ 16:53:35 #76
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166716084
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2016 16:48 schreef studentje7 het volgende:

[..]

blijkbaar willen de mensen daar dat. Laat ze dat eens voelen dan.

Misschien zien ze in dat migranten nodig zijn.
Het gaat gewoon niet gebeuren. De republikeinen hebben nog meer belang bij de status quo dan de democraten dat hebben.
pi_166716089
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2016 16:50 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Dat is ook niet niks, maar omdat ze illegaal zijn zijn de loonkosten voor deze mensen laag en dat is kennelijk voor een groot aantal mensen en bedrijven erg aantrekkelijk.
pi_166716098
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 16:52 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Maar om dan het volk tegen deze mensen op te zetten (die dus al door het land misbruikt worden) en ze daarna er gewoon uit te flikkeren met alle consequenties van dien (nieuwe recessie iemand???) is gewoon een dom plan.
Ja en zolang er 11 miljoen illegalen zijn blijft men het volk tegen ze te opzetten.

Daarom moet men iets veranderen.

Trumo had het erover om ze weg te sturen en weer legaal binnen te laten komen dacht ik.
pi_166716127
quote:
2s.gif Op donderdag 17 november 2016 16:53 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Dat is ook niet niks, maar omdat ze illegaal zijn zijn de loonkosten voor deze mensen laag en dat is kennelijk voor een groot aantal mensen en bedrijven erg aantrekkelijk.
Dat snap ik. Maar als men nu als beleid heeft dat dat not done is.

Men geeft dikke boetes als er illegalen werken op je bedrijf. Maar immigranten kunnen wel makkelijker het land binnenkomen als een seizoensarbeider los je het toch op?
pi_166716128
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2016 16:54 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Ja en zolang er 11 miljoen illegalen zijn blijft men het volk tegen ze te opzetten.

Trumo had het erover om ze weg te sturen en weer legaal binnen te laten komen dacht ik.
Nee hoor, een klein groepje en blijkbaar resoneert dat bij de uneducated staalwerken in het noorden die nog nooit een hispanic in zijn leven gezien heeft. Moet je daar die mexicaan voor bestraffen, of kun je er beter voor zorgen dat die staalwerker niet het gevoel heeft dat ie over geslagen wordt?
pi_166716146
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2016 16:54 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Maar dan zullen de kosten voor deze mensen weer omhoog gaan en daar zijn veel mensen/bedrijven dan weer niet blij mee en die zullen dan weer op zoek gaan naar goedkoper personeel.
pi_166716147
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 16:55 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Nee hoor, een klein groepje en blijkbaar resoneert dat bij de uneducated staalwerken in het noorden die nog nooit een hispanic in zijn leven gezien heeft. Moet je daar die mexicaan voor bestraffen?
Die Mexicaan bestraf je niet. Die heeft toch uberhaupt geen recht om in het land te zijn?
pi_166716157
quote:
2s.gif Op donderdag 17 november 2016 16:56 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Maar dan zullen de kosten voor deze mensen weer omhoog gaan en daar zijn veel mensen/bedrijven dan weer niet blij mee en die zullen dan weer op zoek gaan naar goedkoper personeel.
Ja dan moeten ze normale werkvisa's fixen.
pi_166716160
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 16:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

I---
Je had gelijk dat de polls niet de boze staalwerkers omvatten, wilde ik even expliciet zeggen :)
pi_166716164
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2016 16:56 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Die Mexicaan bestraf je niet. Die heeft toch uberhaupt geen recht om in het land te zijn?
Waarom niet, win-win?
pi_166716168
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 16:55 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Nee hoor, een klein groepje en blijkbaar resoneert dat bij de uneducated staalwerken in het noorden die nog nooit een hispanic in zijn leven gezien heeft. Moet je daar die mexicaan voor bestraffen, of kun je er beter voor zorgen dat die staalwerker niet het gevoel heeft dat ie over geslagen wordt?
Die staalwerkers kunnen dan mooi richting de Mexicaanse grens gaan verhuizen voor werk lijkt me. Hoeven ze ook niet meer te janken dat Mexicanen hun banen afpakken.
pi_166716179
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2016 16:57 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Ja dan moeten ze normale werkvisa's fixen.
Wahey, dat is precies het systeem dat de democraten aan proberen te pakken en de gop al jaren systematisch tegen probeert te houden!
pi_166716191
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 16:57 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Waarom niet, win-win?
Omdat hij illegaal is. Hij mag dus volgens een wet niet in een land verblijven.

Je moet illegaliteit afstraffen.
  donderdag 17 november 2016 @ 16:59:53 #89
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166716193
Daar is de GOP wel mooi klaar mee. Heeft hun president de werkloze arbeiders van de rust belt staten en de belangen van hun achterban in de zuidelijke staten tegen elkaar opgezet.
pi_166716205
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 16:58 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Wahey, dat is precies het systeem dat de democraten aan proberen te pakken en de gop al jaren systematisch tegen probeert te houden!
Maar je hoort ze nooit over het beveiligen vn de grens en het aanpakken van illegalen.
pi_166716233
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 16:59 schreef Hexagon het volgende:
Daar is de GOP wel mooi klaar mee. Heeft hun president de werkloze arbeiders van de rust belt staten en de belangen van hun achterban in de zuidelijke staten tegen elkaar opgezet.
Ja en nee, voor de achterban in het zuiden is het het beste als het niet officieel gereguleerd wordt (want dan hebben ze opeens rechten), het is voor hen in hun best interest als het (net als nu) gedoogd wordt zodat ze wel de benefits maar niet de kosten hebben. (Daarnaast zijn er genoeg loodgieters in het zuiden die die benefits niet direct voelen, er staan weinig mensen bij stil dat de enige reden dat een avocado 80 cent is, is omdat mensen die voor een paar dollar per uur plukken).
  donderdag 17 november 2016 @ 17:05:26 #92
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166716277
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 17:02 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ja en nee, voor de achterban in het zuiden is het het beste als het niet officieel gereguleerd wordt (want dan hebben ze opeens rechten), het is voor hen in hun best interest als het (net als nu) gedoogd wordt zodat ze wel de benefits maar niet de kosten hebben. (Daarnaast zijn er genoeg loodgieters in het zuiden die die benefits niet direct voelen, er staan weinig mensen bij stil dat de enige reden dat een avocado 80 cent is, is omdat mensen die voor een paar dollar per uur plukken).
Ja maar Trump lijkt niet zo van het gedogen
pi_166716279
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2016 16:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is de toon die de muziek maakt. Nee, kritisch staan tegenover immigratie en multiculturelisme maakt je geen racist. Dat heb ik ook nergens beweerd. Het gaat om de manier waarop woedt geageerd tegen die zaken. De suggestie wordt gewekt dat immigranten barbaren zijn die onze cultuur willen vernietigen en onze vrouwen komen verkrachten. Er wordt beweerd dat er sprake is van een white genocide. Het is misplaatst slachtofferdenken overgoten met een hatelijk sausje. Brrrrr.

Dat jij er niets ernstigs in ziet, is goed mogelijk. Waarschijnlijk komt doordat jij de mening van Alt-right op veel vlakken deelt. Dat mag. Maar doe niet alsof Alt-right onschuldig is en dat iedereen gek is behalve jij.
Ik heb nog niet echt concrete voorbeelden gezien waaruit blijkt dat Bannon blanke mensen als superieur beschouwt. Een losse connectie met iets vaags als de 'alt-right' rechtvaardigt geen vernietiging van iemand's imago/leven.

Dat een groot deel van immigranten die nu in de spotlight staan (illegalen die de tocht maken naar Amerika, asielzoekers in Europa) een verkrachtingscultuur met zich mee brengt staat mijns inziens buiten kijf, getuige gebeurtenissen als Keulen en het feit dat 80% van Centraal-Amerikaanse vrouwen verkracht wordt tijdens de tocht naar Amerika. Het is vooral de gedachte dat het absurd is dat hier geen aandacht aan wordt besteed door een groot deel van de Democraten en de massa media, waardoor je een soort backlash krijgt met pittige kritiek.

Wat betreft white genocide en het idee daarachter identificeer ik mijzelf niet zozeer mee. Ik weet ook niet precies wat je daarmee bedoelt. Als het betekent dat blanke mensen en hun cultuur steeds kleiner worden door het feit dat Democraten graag minderheden toelaten (die massaal op hen stemmen), dat is een feit. Ik zie hier geen 'blanke superioriteit' in, enkel de wens de eigen cultuur te preserveren, wat in principe de definitie van 'conservatief' is.
pi_166716281
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2016 17:00 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Maar je hoort ze nooit over het beveiligen vn de grens en het aanpakken van illegalen.
Omdat de grens het probleem niet is. Er komen minder illegalen het land in dan er vrijwillig het land verlaten. Het probleem met die terugloop in illegalen is dat er enorme economische kosten aan verbonden zijn. De terugloop in illegalen nog groter maken heeft enorme negatieve consequenties. Waarom zouden ze in godsnaam dat dan op die manier proberen te doen (behalve dan dat sommige mensen een gevoel hebben).
pi_166716388
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 17:05 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Omdat de grens het probleem niet is. Er komen minder illegalen het land in dan er vrijwillig het land verlaten. Het probleem met die terugloop in illegalen is dat er enorme economische kosten aan verbonden zijn. De terugloop in illegalen nog groter maken heeft enorme negatieve consequenties. Waarom zouden ze in godsnaam dat dan op die manier proberen te doen (behalve dan dat sommige mensen een gevoel hebben).
De grens is het probleem wel. volgens veel mensen ook. Het moet gewoon vrijwel onmogelijk zijn om de grens over te komen als je er geen recht op hebt.

Waarom een terugloop? Omdat het fucked up is om je economie te baseren op het bijna uitbuiten van mensen die illegaal in je land zijn.

Maar er is toch een scenario te bedenken met een overgang?

Grens wordt beveiligd, hekken, leger inzet, extra border patrol, drones enz.
Vervolgens worden illegale mensen geleidelijk teruggestuurd en mogen ze met werkvergunningen, maar zonder vooruitzicht dat ze ooit burger kunnen worden, terug komen.
pi_166716393
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 17:05 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Je doet een beetje alsof Trump stemmers logisch niet consistent zijn, omdat ze zouden vinden dat de economie het slecht doet en daarom wel massale illegale arbeid moeten accepteren voor goedkope fruit en groente. Je kunt echter prima vinden dat de economie het slecht doet en op andere manieren verbeterd moet worden dan massale illegale arbeid.
pi_166716395
Het is natuurlijk louter toeval dat de benoeming van Bannon leidt tot enthousiaste reacties van de KKK en de American Nazi Party: zie dit artikel.

Dat lijkt mij behoorlijk veelzeggend.
pi_166716421
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 17:13 schreef KoosVogels het volgende:
Het is natuurlijk louter toeval dat de benoeming van Bannon leidt tot enthousiaste reacties van de KKK en de American Nazi Party: zie dit artikel.

Dat lijkt mij behoorlijk veelzeggend.
Niet echt, ze waren ook blij met Trump en Trump is ook niet iemand die blanken als superieur beschouwt.

Hoeveel doden zijn er de laatste 20 jaar trouwens gevallen door de KKK? En hoeveel door BLM (grote supporters van Obama en schuldig aan meerdere politiedoden alleen al dit jaar)?
pi_166716500
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 17:15 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Niet echt, ze waren ook blij met Trump en Trump is ook niet iemand die blanken als superieur beschouwt.

Hoeveel doden zijn er de laatste 20 jaar trouwens gevallen door de KKK? En hoeveel door BLM (grote supporters van Obama en schuldig aan meerdere politiedoden alleen al dit jaar)?
Het gaat om het gedachtegoed. En volgens mij heb ik BLM nergens vrijgepleit.

Dat ze Trump steunen, is omdat zijn toon richting minderheden hard is. Het gaat de KKK weliswaar nog niet ver genoeg, maar de club ziet het als een stap in de goede richting.

De benoeming van Bannon zien zij als een teken dat Trump 4 real is.

Maar goed, dat dergelijke clubs de vlag uithangen vind jij niet gek. Dat kan. Ik ben er minder gelukkig mee.
pi_166716516
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2016 17:13 schreef studentje7 het volgende:

[..]

De grens is het probleem wel. volgens veel mensen ook. Het moet gewoon vrijwel onmogelijk zijn om de grens over te komen als je er geen recht op hebt.

Waarom een terugloop? Omdat het fucked up is om je economie te baseren op het bijna uitbuiten van mensen die illegaal in je land zijn.

Maar er is toch een scenario te bedenken met een overgang?

Grens wordt beveiligd, hekken, leger inzet, extra border patrol, drones enz.
Vervolgens worden illegale mensen geleidelijk teruggestuurd en mogen ze met werkvergunningen, maar zonder vooruitzicht dat ze ooit burger kunnen worden, terug komen.
Ik zie weinig argumenten behalve ik vind het niet eerlijk. Is dat in essentie je argument? Dat kan maar dan valt er verder ook weinig te bespreken. Als je het niet eerlijk vind ondanks dat het voor iedereen beter is en dat de moeite waard vind om miljoenen als niet miljarden aan te besteden die ook aan zorg of scholing besteed kunnen worden is dat je goed recht, dan zijn we het alleen niet met elkaar eens en zullen we dat ook nooit worden. Eerlijkheids gevoel is voor mij namelijk niet een recessie die iedereen raakt waard :P

quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 17:13 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Je doet een beetje alsof Trump stemmers logisch niet consistent zijn, omdat ze zouden vinden dat de economie het slecht doet en daarom wel massale illegale arbeid moeten accepteren voor goedkope fruit en groente. Je kunt echter prima vinden dat de economie het slecht doet en op andere manieren verbeterd moet worden dan massale illegale arbeid.
Sure, je zou die illegale arbeid bijvoorbeeld legaal kunnen maken met visums etc. en op die manier de negatieve consequenties van het verlies aan goedkope arbeid op kunnen vangen (GOP houdt dat tegen), of je gooit er inderdaad een boel geld tegen aan om een recessie te creeeren, zie hierboven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')