abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166712761

De Republikeinse kandidaat

Donald Trump - New York
Donald Trump presidential campaign, 2016

De Democratische kandidaat

Hillary Clinton - New York
Hillary Clinton presidential campaign, 2016

De libertarische kandidaat

Gary Johson - New Mexico
Gary Johnson presidential campaign, 2016

De groene kandidaat

Jill Stein - Massachusetts
Jill Stein presidential campaign, 2016

United States presidential election, 2016
Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Poll: Op welke kandidaat zou jij stemmen?
Donald Trump
Hillary Clinton
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Op welke kandidaat zou jij stemmen?
Donald Trump
Hillary Clinton
Gary Johnson
Jill Stein
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Bij welke kandidaat pas jij?

De Amerikaanse stemwijzer http://www.isidewith.com/
Het Amerikaanse kieskompas https://usa.kieskompas.nl/nl/#/

https://docs.google.com/s(...)HEBdO2Xsg/edit#gid=0

https://www.theguardian.c(...)ap&type=presidential

Update van alle andere races en referenda

SPOILER: STREAMS
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_166712826
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 13:50 schreef antiderivative het volgende:

[..]

En hoe is 'de vlag uit bij de KKK' relevant voor Trump? Wat heeft hij daarmee te maken? Ging bij de Black Panthers de vlag uit toen Obama president werd? En wat heeft Obama daarmee te maken?

Juist, niets.
Haal die kop toch eens uit het zand. De reden dat de KKK, Alt-Right en andere nazistische types weglopen met Trump, is vanwege de taal die de beste man de afgelopen uit heeft lopen slaan. Zijn supporters hier op FOK! houden vol dat er niets racistisch is aan zijn uitspraken, maar daar denken de genoemde haters toch net iets anders over. Trump gaat in hun ogen weliswaar niet ver genoeg, maar het is in ieder geval een stap in de goede richting.

Zelfs als je Bannon op de een of andere vrij zou kunnen pleiten, dan kan dat niet wordt gezegd van Breitbart, Die website is een magneet voor boze white power-figuren.

En nee, ik zeg daarmee niet dat alle aanhangers van Trump racisten zijn.
pi_166712922
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 13:26 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Was die Bannon ook die man die door CNN et al. werd neergezet als anti-semiet voordat meerdere prominente joden daartegen opkwamen?

Zijn er voorbeelden waaruit ondubbelzinnig blijkt dat Bannon een racist is?
Hij werkt samen met de Kushners op het moment...en met David Horowitz. Dat moet dan wel een hel voor hem zijn en daar kiest ie ook nog zelf voor!!

Maar serieus, dit soort beschuldigingen passen in het rijtje 'roepen omdat het kan'. Simon Schama riep bij Newsnight dat Trump zelf een antisemiet is. Maar hij vergat even dat Ivanka Joods is, zijn schoonfamilie, Netanyahu noemt hem een vriend van Israel, en Trump heeft allerlei 'Joodse onderscheidingen' waaronder:

The Jewish National Fund's Tree of Life Award for outstanding contributions to Israel–United States relations.(1983)

The Algemeiner Liberty Award for contributions to Israel–United States relations. (2015)
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_166713150
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 13:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dit spelletje kunnen we nog heel lang spelen. Het is ook weer typisch. Alt-Right profileert zich duidelijk als een beweging voor white supremacists, maar als de volgelingen daarmee worden geconfronteerd, weten ze plots van niets. Waarom je schamen voor je ideologie?

‘Can you name one white nationalist article at Breitbart?’ Challenge accepted!
quote:
Ik doe niet aan link dumps. Je kunt je eigen argumenten verwoorden en eventueel een link plaatsen als bron, maar een discussie met link dumps ga ik niet aan.

Laat eens concreet zien waaruit blijkt dat Bannon blanke mensen boven anderen ziet staan.
pi_166713184
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 14:14 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

[..]

Ik doe niet aan link dumps. Je kunt je eigen argumenten verwoorden en eventueel een link plaatsen als bron, maar een discussie met link dumps ga ik niet aan.

Laat eens concreet zien waaruit blijkt dat Bannon blanke mensen boven anderen ziet staan.
Dat is natuurlijk wel een zwaktebod aangezien uit die links het wel duidelijk naar voren komt maar goed typisch struisvogelgedrag natuurlijk weer.

Gokje bij gebruik eigen woorden dan is natuurlijk de opmerking waar de onderbouwing met bronnen is :')

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 17-11-2016 14:18:16 ]
pi_166713215
Vragen waarom er zoveel Hanukkah boeken in een school te vinden zijn en melden dat je een school niet geschikt vind om je kind naar toe te sturen vanwege het aantal joodse leerlingen heeft al een vrij aparte inslag. Maar dat zal ook wel weer recht geluld worden.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_166713219
quote:

[..]

[..]

Hoho, ik weet niet wat de persoonlijke denkbeelden zijn van Bannon. Ik gaf alleen aan dat hij de voorman was van Breitbart, en daarom de held van Alt-Right, een beweging wel degelijk van mening is dat blanken superieur zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 17-11-2016 14:26:51 ]
pi_166713273
Wel bijzonder: alles wat ook maar in z'n geringste aan Clinton gelinkt was, werd direct aan haar vastgeplakt, alsof het de duivel zelf was, zij dírect verantwoordelijk was, maar nu gaat men hier wel een schijndiscussietje voeren over Steve Bannon, die gewoon voorman was van Breitbart en daarmee overduidelijk medeverantwoordelijk was voor de inhoud van die website. Tering, wat sneu weer eigenlijk.
pi_166713404
Weer moslim familie door Trump supporter aangevallen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_166713406
quote:
10s.gif Op donderdag 17 november 2016 14:22 schreef Maxerazzi het volgende:
Wel bijzonder: alles wat ook maar in z'n geringste aan Clinton gelinkt was, werd direct aan haar vastgeplakt, alsof het de duivel zelf was, zij dírect verantwoordelijk was, maar nu gaat men hier wel een schijndiscussietje voeren over Steve Bannon, die gewoon voorman was van Breitbart en daarmee overduidelijk medeverantwoordelijk was voor de inhoud van die website. Tering, wat sneu weer eigenlijk.
Clinton was/is ook de duivel, want in tegenstelling tot Bannon als hoofd van een website, was zij daadwerkelijk vriendelijk met dubieuze figuren zoals KKK'er Robert Byrd:

http://observer.com/2010/(...)-mentor-robert-byrd/
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_166713478
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 14:31 schreef antiderivative het volgende:

[..]

Clinton was/is ook de duivel, want in tegenstelling to Bannon als hoofd van een website, was zij daadwerkelijk vriendelijk met dubieuze figuren zoals KKK'er Robert Byrd:

Ik denk dat je je wat beter moet verdiepen in Byrd.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator donderdag 17 november 2016 @ 14:34:59 #12
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_166713489
quote:

[..]

Clinton was/is ook de duivel, want in tegenstelling to Bannon als hoofd van een website, was zij daadwerkelijk vriendelijk met dubieuze figuren zoals KKK'er Robert Byrd:

Dat verhaal is hier nu al een aantal keer behandeld en toch blijft dit maar opduiken.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_166713498
quote:

[..]

Deze discussie is al een keer in dit topic gevoerd. Waarschijnlijk ook met jou: dus kom op, flauw weer dit. Byrd heeft dat verleden heel duidelijk afgezworen in de jaren zestig (hier profiel uit jaren 70) en heeft zich continu ingezet voor de civil rights. De NAACP nota bene rouwde om zijn dood.

quote:
“Senator Byrd reflects the transformative power of this nation,” stated NAACP President and CEO Benjamin Todd Jealous. “Senator Byrd went from being an active member of the KKK to a being a stalwart supporter of the Civil Rights Act, the Voting Rights Act and many other pieces of seminal legislation that advanced the civil rights and liberties of our country.
pi_166713518
quote:
2s.gif Op donderdag 17 november 2016 14:34 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik denk dat je je wat beter moet verdiepen in Byrd.
Ik heb absoluut geen behoefte om mij te verdiepen in dat soort figuren..
pi_166713553
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 14:36 schreef antiderivative het volgende:

[..]

Dat blijkt, het is schijnbaar zelfs te veel moeite om het artikel te lezen dat je zelf linkt.
  donderdag 17 november 2016 @ 14:38:37 #16
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_166713565
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 14:36 schreef antiderivative het volgende:

[..]

Een van de weinige figuren die daadwerkelijk zijn KKK-verleden achter zich heeft gelaten en een sterk voorstander van de burgerrechtenbeweging is geworden, met woorden en daden, bedoel je?
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_166713566
quote:
10s.gif Op donderdag 17 november 2016 14:35 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Deze discussie is al een keer in dit topic gevoerd. Waarschijnlijk ook met jou: dus kom op, flauw weer dit. Byrd heeft dat verleden heel duidelijk afgezworen in de jaren zestig (hier profiel uit jaren 70) en heeft zich continu ingezet voor de civil rights. De NAACP nota bene rouwde om zijn dood.

[..]

Dit zijn toch wel heftige uitspraken die zelfs na je excuses wel een beetje naar blijven.

quote:
In December 1944, Byrd wrote to segregationist Mississippi Senator Theodore G. Bilbo:
I shall never fight in the armed forces with a negro by my side ... Rather I should die a thousand times, and see Old Glory trampled in the dirt never to rise again, than to see this beloved land of ours become degraded by race mongrels, a throwback to the blackest specimen from the wilds.
— Robert C. Byrd, in a letter to Sen. Theodore Bilbo (D-MS), 1944
Maargoed Clinton was pas in contact met hem, nadat hij zich inzette voor rechten van donkere mensen en zijn oprechte excuses. Ik denk dat de meneer eerder bij de Klan ging uit politieke/carriere gerichte redenen dan haat naar zwarte mensen.
pi_166713595
quote:

[..]

[..]

:')

quote:
Stephen Kevin "Steve" Bannon (born November 27, 1953) is an American businessman and media executive. He is the executive chairman of Breitbart News, a politically conservative American news, opinion and commentary website noted for its connection to the alt-right.[1][2] He became chief executive officer of the 2016 presidential campaign of Donald Trump in August 2016.[3][4] Bannon will be chief strategist and Senior Counselor for the Presidency of Donald Trump.[5]
quote:
Bannon became a member of the board of Breitbart News.[19] In March 2012, after founder Andrew Breitbart's death, Bannon became executive chairman of Breitbart News LLC, the parent company of Breitbart News.[20][21][22] Under his leadership, Breitbart took a more alt-right and nationalistic approach towards its agenda.[23] Bannon declared the website "the platform for the alt-right" in 2016.[24]
pi_166713596
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 14:38 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Dit zijn toch wel heftige uitspraken die zelfs na je excuses wel een beetje naar blijven.

[..]

Maargoed Clinton was pas in contact met hem, nadat hij zich inzette voor rechten van donkere mensen en zijn oprechte excuses. Ik denk dat de meneer eerder bij de Klan ging uit politieke/carriere gerichte redenen dan haat naar zwarte mensen.
O, dat ben ik met je eens. En Byrd ook. Het is niet zo dat-ie net alsof deed dat het er nooit was geweest, hij beschouwde het als een fout die hij zijn hele leven goed moest proberen te maken.
pi_166713631
quote:
10s.gif Op donderdag 17 november 2016 14:35 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

[..]

Het is wat, hij heeft het later afgezworen...

Maar je wilt wel Bannon fileren omdat hij hoofd van een website was en hem veroordelen zonder enig bewijs inzake 'white supremacy'. Die gedachtenspinsels toch op dit forum..
pi_166713649
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2016 14:38 schreef Euribob het volgende:

[..]

Een van de weinige figuren die daadwerkelijk zijn KKK-verleden achter zich heeft gelaten en een sterk voorstander van de burgerrechtenbeweging is geworden, met woorden en daden, bedoel je?
Maakt niet uit, de beste man heeft ooit bij de KKK gezeten en daarom is Clinton nu de duivel.

Dat ondertussen een huidige leider van de KKK Trump actief steunt, tja, daar kan Trump niet zoveel aan doen. Moeten we hem niet aanwrijven.
pi_166713675
quote:
6s.gif Op donderdag 17 november 2016 14:42 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Maakt niet uit, de beste man heeft ooit bij de KKK gezeten en daarom is Clinton nu de duivel.

Dat ondertussen een huidige leider van de KKK Trump actief steunt, tja, daar kan Trump niet zoveel aan doen. Moeten we hem niet aanwrijven.
Gewoon een vraagje, wordt de nieuwe president elect van de republikeinen niet altijd door de KKK gesteund?
pi_166713728
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 14:41 schreef antiderivative het volgende:

[..]

Het is wat, hij heeft het later afgezworen...

Maar je wilt wel Bannon fileren omdat hij hoofd van een website was en hem veroordelen zonder enig bewijs inzake 'white supremacy'. Die gedachtenspinsels toch op dit forum..
Appels en peren. Byrd ging er jong bij, ging jong weg, heeft het óvergrote gedeelte van zijn leven zich ingezet voor civil rights. En flink ook. Bannon is 62, was voorman van Breitbart en daarmee medeverantwoordelijk voor de - in vergelijking zeer recente - content. Misschien tijd om ook een 'context matters'-beweging op te zetten voor een paar lieden.

Maar prima, je leest je toch niet in, dus in principe gaat dit weer helemaal nergens over.
  Moderator donderdag 17 november 2016 @ 14:46:26 #24
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_166713730
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 14:43 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Gewoon een vraagje, wordt de nieuwe president elect van de republikeinen niet altijd door de KKK gesteund?
'Altijd' weet ik niet, maar Reagan werd ook door de KKK endorsed.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_166713789
quote:

[..]

Die kans is wel wat groter ja, ik weet dat Reagan ook een KKK endorsement had.

Overigens, Trump was ooit lid van de Reform Party en ging een pres. campagne aan in 2000, maar verliet de partij omdat enkele dubieuze KKK figuren in de buurt kwamen en hij vond dat niet bepaald prettig:

http://www.nytimes.com/20(...)no-go-for-trump.html
pi_166713794
quote:

[..]

Volgens mij was Reagan de laatste die ze echt openlijk steunden.
pi_166713802
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 14:46 schreef Mike het volgende:

[..]

'Altijd' weet ik niet, maar Reagan werd ook door de KKK endorsed.
Mwuah ik vind het iig voor beide een slap argument uiteindelijk :P
pi_166713816
quote:
2s.gif Op donderdag 17 november 2016 14:49 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Volgens mij was Reagan de laatste die ze echt openlijk steunden.
En trump heeft het iig denounced. Denk niet dat hij echt blij is met die openlijke steun.
pi_166713864
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 14:40 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

:')

[..]

[..]

Je zult het voor me uit moeten spellen. Op het board zitten van Breitbart News = racist?
pi_166713871
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 14:51 schreef skysherrif het volgende:

[..]

En trump heeft het iig denounced. Denk niet dat hij echt blij is met die openlijke steun.
Nee, er is volgens mij nog nooit iemand blij geweest met steun van de KKK, dat doet meer kwaad dan goed.
pi_166713905
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 14:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoho, ik weet niet wat de persoonlijke denkbeelden zijn van Bannon. Ik gaf alleen aan dat hij de voorman was van Breitbart, en daarom de held van Alt-Right, een beweging wel degelijk van mening is dat blanken superieur zijn.
Maar laat eens concreet zien waarom dat zo is.
pi_166714047
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 13:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, Obama snapt dat je China niet het mes op de keel moet zetten. Hij redeneert dat een economisch sterk China beter is voor de stabiliteit in de wereld dan een China dat aan de bedelstaf raakt. Een kat in het nauw maakt immers rare sprongen.

Maar het blijft naief te denken dat China zich zo moeilijk laten intimideren. Helemaal door de VS, met wie het land een interafhankelijke relatie onderhoudt. China heeft ook immers veel staatsobligaties van de VS in bezit. Bovendien is China niet een land dat zich makkelijk de les laat lezen door wat westerse betweters.

Wanneer het westen China onder druk gaat zetten, vindt het land warmte in de armen van Rusland en zal het zich nog meer van ons afkeren, met alle mogelijke gevolgen van dien. Om die reden kiest Obama, net als alle andere westerse leiders, ervoor om Xi te wijzen om de misstanden in zijn land, zonder hem direct onder druk te zetten.

Overigens is China niet het enige lagelonenland.
Dit is kort gezegd de filosofie die ook geleid heeft tot de wereldwijde verspreiding van IS, Rusland's invasie in de Krim en China's opbouw van grote militaire bases in de Zuid-Oost Chinese Zee.

De woorden van iemand zijn niets waard als daar nooit actie achter zit. Als Obama een lijn trekt in Syrië door te zeggen dat er geen chemische wapens gebruikt mogen worden (of anders), dat wel gebeurt, en Obama vervolgens niks doet, weet iedereen dat Obama zwak is. Obama's gemene woordjes over China's overtredingen worden daar uitgelachen.

Ik vind het bijzonder. Je wacht liever eerst tot China net zo machtig als de VS is (op economisch en militair gebied) om ze aan te spreken en daar actie achter te zetten? Of wat is het plan?

Dit soort dreigingen moeten opgelost worden terwijl het nog kan. Net zoals dat je IS in het begin had moeten vernietigen/voorkomen, moet je landen als China direct aanpakken. De overtredingen zijn talloos, want ze weten dat ze overal mee weg komen. Denken dat dit in de toekomst vanzelf weg gaat en dat China goede bedoelingen heeft/dezelfde ethische waarden als wij hebben is fout.
pi_166714112
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 14:56 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Toevallig hangt sinds een paar dagen een user rond die zichzelf een aanhanger van de Alt-Right beweging noemt: Triarius. Hij linkte naar een YT-filmpje dat het gedachtegoed van zijn beweging moest illustreren. Het ging erover dat de witten in de verdrukking komen en dat zij zich moet verzetten tegen de immigratiegolf die hen een minderheid in eigen land dreigt te maken. Het ging, kortom, over white genocide.

Anti-immigratie, fel tegen multiculturalisme, sterk de nadruk leggen op raciale verschillen waarbij de eigen kleur uiteraard superieur is. Breitbart, waarvan Bannon dus de voorman was, is een Geenstijl in het kwadraat.

Maar jij wilt het niet zien. Wellicht voel je je er ongemakkelijk door. Hier nog een interessant stuk uit De Groene over Alt-Right.
pi_166714154
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 15:05 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Dit is kort gezegd de filosofie die ook geleid heeft tot de wereldwijde verspreiding van IS, Rusland's invasie in de Krim en China's opbouw van grote militaire bases in de Zuid-Oost Chinese Zee.

De woorden van iemand zijn niets waard als daar nooit actie achter zit. Als Obama een lijn trekt in Syrië door te zeggen dat er geen chemische wapens gebruikt mogen worden (of anders), dat wel gebeurt, en Obama vervolgens niks doet, weet iedereen dat Obama zwak is. Obama's gemene woordjes over China's overtredingen worden daar uitgelachen.

Ik vind het bijzonder. Je wacht liever eerst tot China net zo machtig als de VS is (op economisch en militair gebied) om ze aan te spreken en daar actie achter te zetten? Of wat is het plan?

Dit soort dreigingen moeten opgelost worden terwijl het nog kan. Net zoals dat je IS in het begin had moeten vernietigen/voorkomen, moet je landen als China direct aanpakken. De overtredingen zijn talloos, want ze weten dat ze overal mee weg komen. Denken dat dit in de toekomst vanzelf weg gaat en dat China goede bedoelingen heeft/dezelfde ethische waarden als wij hebben is fout.
China is al bijna net zo machtig als de VS. Dat is een proces dat al decennia geleden is ingezet en niet meer is te stoppen. China is bovendien een nucleaire supermacht met een steeds sterker wordende economie. Dat land laat zich niet makkelijk intimideren door buitenlandse mogendheden.

Maar ik ben benieuwd hoe Trump dit varkentje gaat wassen. Wellicht heb ik het mis en laat hij de Chinezen een toontje lager zingen.
pi_166714238
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 14:56 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Nou, om te beginnen heb je de naamgever van alt-right, Richard Spencer. Dat is sowieso een dubieus figuur, met gezellige uitspraken zoals:

quote:
"Race is real, race matters, and race is the foundation of identity,"
quote:
"I think if Trump wins we could really legitimately say that he was associated directly with us, with the 'R[acist]' word, all sorts of things,"
quote:
"I think white identity politics is inevitable. You can't become a minority and not understand yourself as in jeopardy in some way,"
Niet dat hij per sé fan is van Breitbart, trouwens. Hij noemt ze zelf alt-light, maar voornamelijk omdat ze niet expliciet racistisch zijn. Dat is hij wel. Hij schaart ze echter wel in dezelfde hoek als hem qua ideologie.

Bannon ziet dat zelf anders, die roept namelijk Breitbart uit tot 'het platform van de alt-right'. Dat is mijns inziens al een ongemakkelijkere link met wit nationalisme, gelet op waar die term vandaan komt, dan je moet willen als je echt heus maar echt geen white nationalist bent, maar soit.

Dan zou je kunnen zeggen 'ach, dat kan toch, wie zegt dat ze überhaupt bekend waren met die Spencer en zijn termen? Gewoon gemeengoed'. Dat kan, máár, in een stuk op Breitbart zelf noemen ze Spencer zelf als grondlegger van de alt-right:

quote:
The media empire of the modern-day alternative right coalesced around Richard Spencer during his editorship of Taki’s Magazine. In 2010, Spencer founded AlternativeRight.com, which would become a center of alt-right thought.
Ze zijn dus goed op de hoogte van de oorsprong van alt-right, kennen de bedenker en zijn denkbeelden en roepen zichzelf uit tot platform van deze beweging (en steeds nadrukkelijker sinds Bannon het overnam van Breitbart zelf). Dan kun je jezelf toch eens gaan afvragen of er onder al die artikelen waarin ze bepaalde dingen niet expliciet stellen niet toch wat impliciete aannames liggen.

Dat wil niet zeggen dat Bannon zelf een racist is, hoor. Ik wil alleen maar zeggen dat ze prima weten waar de term alt-right vandaan komt en wat voor soort denkbeelden daarbij horen.
pi_166714250
Er is wel een groot verschil tussen antisemitisme en het verantwoordelijk houden van bepaalde joodse mensen voor cultureel marxisme.

Ik denk dat de schrijver iets minder op onzinnige sites als 4chan moet kijken..

Mili Yianoopolouis ofzo (die man die van twitter werd gebanned) is half joods, net als ex medewerker Ben Shapiro. Die laatste is nu wel erg anti Breitbart, maar dat komt vooral omdat hij anti trump is en bannon pro trump.
pi_166714312
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 15:16 schreef skysherrif het volgende:
Er is wel een groot verschil tussen antisemitisme en het verantwoordelijk houden van bepaalde joodse mensen voor cultureel marxisme.

Ik denk dat de schrijver iets minder op onzinnige sites als 4chan moet kijken..

Mili Yianoopolouis ofzo (die man die van twitter werd gebanned) is half joods, net als ex medewerker Ben Shapiro. Die laatste is nu wel erg anti Breitbart, maar dat komt vooral omdat hij anti trump is en bannon pro trump.
Jullie staren je blind op antisemitisme. Het witte nationalisme is veel breder dan dat.
pi_166714363
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 15:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jullie staren je blind op antisemitisme. Het witte nationalisme is veel breder dan dat.
Hmmm, het zou best kunnen dat hij dat wel is, dit komt van diezelfde ex medewerker Ben Shapiro.

quote:
5. Under Bannon’s Leadership, Breitbart Openly Embraced The White Supremacist Alt-Right. Andrew Breitbart despised racism. Truly despised it. He used to brag regularly about helping to integrate his fraternity at Tulane University. He insisted that racial stories be treated with special care to avoid even the whiff of racism. With Bannon embracing Trump, all that changed. Now Breitbart has become the alt-right go-to website, with Yiannopoulos pushing white ethno-nationalism as a legitimate response to political correctness, and the comment section turning into a cesspool for white supremacist mememakers.
Ik zou ook liever zien dat de man niet op die post kwam, zeker omdat Bannon geen dom persoon is in tegenstelling tot Trump.
pi_166714392
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2016 09:06 schreef WoordenShuffelaar het volgende:

[..]

Glenn Beck is anti Trump?
Glenn Beck was altijd anti-Trump. Conservatief icoon, maar gaat niet helemaal goed met hem. Hij huilt ook wel eens live.. Zijn endorsements gingen zo: Jeb Bush->Marco Rubio->Ted Cruz->Hillary Clinton (!)

Leven nogal op voet van oorlog:
realDonaldTrump twitterde op donderdag 17-12-2015 om 05:09:39 .@GlennBeck got fired like a dog by #Fox. The Blaze is failing and he wanted to have me on his show. I said no - because he is irrelevant. reageer retweet

donderdag 17 november 2016 @ 15:40:39 #40
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_166714593
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 15:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Stellen dat Obama niet geboren is in Amerika bijvoorbeeld. Dat hele mediadrama komt allemaal voort uit het idee dat zwarten niet in Amerika horen. Zo'n Trump die daar dan breed mee aan de haal gaat kan ik niet anders omschrijven als wit nationalisme een podium geven.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_166714616
quote:
Kan de alt-right zo makkelijk worden afgedaan als puberale baldadigheid? De memes waarmee ze achteloos strooien zijn ronduit racistisch en antisemitisch. Dit is niet zomaar kattenkwaad, maar de uiting van een gedachte­goed. En dat gedachtegoed is allesbehalve onschuldig, zeker nu het in deze campagne doorgang vindt tot het politieke hoofdpodium. Laat je niet misleiden door de mist van ironie waarin deze brutale ‘reaguurders’ zich hullen, waarschuwde Jonathan Greenblatt van de Anti-Defamation League in gesprek met ­tv-zender msnbc: ‘Dit zijn dezelfde mensen die veertig jaar geleden kruizen in brand staken. Alleen nu verspreiden ze hun vuur op Twitter.’

DE TERM ‘ALT-RIGHT’ werd gemunt door Richard Spencer, een journalist die in 2010 de website alternativeright.com lanceerde voor publicaties over ‘wit nationalisme’. De 38-jarige Spencer geldt als een van de meest zichtbare figuren binnen de diffuse groepering. Hoewel ‘alt-right’ een label is voor een losse coalitie van rechtse fanatici weet hij een gemeenschappelijke kern te vangen. ‘We willen iets heroïsch’, verklaarde Spencer vorige maand tijdens een persconferentie. ‘We willen iets wat niet gedefinieerd wordt door liberalisme, individuele rechten of kleinburgerlijke normen. We willen iets wat werkelijk Europees en heroïsch is. Dat is waar de alt-right om draait. Ras is echt. Ras doet ertoe en ras is het fundament van identiteit.’

Bron
  donderdag 17 november 2016 @ 15:51:42 #42
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_166714871
Wit Amerika had gewoon genoeg van een donkere Amerikaan als President
pi_166715221
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 15:51 schreef KingRadler het volgende:
En de president mag geen baarmoeder hebben. _O-
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_166715234
Abe in the house

TheEconomist twitterde op donderdag 17-11-2016 om 05:48:08 Shinzo Abe today becomes the first world leader to meet Donald Trump since his election victory https://t.co/rmmPn1TbaB reageer retweet
pi_166715321
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2016 15:40 schreef Euribob het volgende:

[..]

Stellen dat Obama niet geboren is in Amerika bijvoorbeeld. Dat hele mediadrama komt allemaal voort uit het idee dat zwarten niet in Amerika horen. Zo'n Trump die daar dan breed mee aan de haal gaat kan ik niet anders omschrijven als wit nationalisme een podium geven.
In dat opzicht zijn ze een gek volk, terwijl een deel van het volk totaal niet racistisch is (gemengde huwelijken komen daar mogelijk nog meer voor dan hier) is een flink deel van de bevolking wel nog behoorlijk racistisch en terwijl affirmative action een onderdeel van het overheidsbeleid is (geen voorstander van trouwens, ik heb liever slimmere oplossingen) is tegelijkertijd racisme geïnstitutionaliseerd, zie bijvoorbeeld hoe de politie daar totaal verschillendt optreedt in verschillende wijken en hoe de kwaliteit van de school 1 op 1 afhangt van de buurt waarin je woont.

Ik denk echter dat het onzin is om te stellen dat het succes van Trump ook maar iets te maken heeft met latent racisme. Ik denk dat MvN en een van de gasten bij de uitzending van DWDD van vorige week woensdag correct de vinger de zere plek legden: Trump heeft zijn achterban te danken aan de verliezers van globalisering die genegeerd werden door het establishment (HRC).
#NoDAPL
pi_166715458
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 12:35 schreef antiderivative het volgende:

[..]

Leuke is ook dat Schumer en Trump elkaar al heel lang kennen. Gingen samen golfen, Schumer vroeg donaties aan Trump, kwamen op elkaars feestjes etc.

http://www.syracuse.com/p(...)nds_of_campaign.html

Schumer is expected to be elected the Democratic leader when his caucus returns to Washington next week. Before the Trump victory, Schumer had expressed optimism about reaching a compromise with Republicans on issues such as corporate tax reform and immigration.
Of dat Schumer daar ook iets mee te maken heeft is niet bekend maar zeker (Wikileaks) is dat vanuit de DNC de strategie was om een extremistische kandidaat zoals Trump of Cruz populairder te maken door de media te verzoeken veel aandacht aan hen te besteden. De gedachte hierachter was dat de kandidaat die de nominatie zou krijgen meer radicale standpunten zou moeten gaan innemen en dat HRC hierdoor meer kans zou hebben om te winnen. Dit weer omdat ze als in 2007 (ook via een gelekte e-mail) wisten dat HRC een zwakke kandidaat is, Podesta typte het zelf in 2007. De context? "If this election is focused on...then...If this election is focused on the weak candidate (HRC)...then..."
In 2007 was het als bekend dat HRC een gooi zou doen naar het Witte Huis terwijl Obama nog geen kandidaat was. Dat ze een zwakke kandidate was blijkt ook uit het feit dat ze steeds weer met een hoog percentage begon dankzij haar naamsbekendheid maar elke keer weer die voorsprong verloor. Tegen Obama, in de senaats-race, tegen Sandres en tenslotte tegen Trump.
#NoDAPL
pi_166715561
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 15:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

immigratiegolf die hen een minderheid in eigen land dreigt te maken.

Dit is toch ook zo? Waarom zou je een minderheid willen worden?
pi_166715657
Waarom kan er geen common sence beleid gevoerd worden als het op immigratie aankomt.

Het lijkt wel of je aan de ene kant mensen hebt die niet eens willen erkennen dat er problemen zijn en dat er te veel immigratie is.

Terwijl er aan de andere kant immigrantenhaters en achterlijken spreken.
pi_166715681
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 16:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

In dat opzicht zijn ze een gek volk, terwijl een deel van het volk totaal niet racistisch is (gemengde huwelijken komen daar mogelijk nog meer voor dan hier) is een flink deel van de bevolking wel nog behoorlijk racistisch en terwijl affirmative action een onderdeel van het overheidsbeleid is (geen voorstander van trouwens, ik heb liever slimmere oplossingen) is tegelijkertijd racisme geïnstitutionaliseerd, zie bijvoorbeeld hoe de politie daar totaal verschillendt optreedt in verschillende wijken en hoe de kwaliteit van de school 1 op 1 afhangt van de buurt waarin je woont.

Ik denk echter dat het onzin is om te stellen dat het succes van Trump ook maar iets te maken heeft met latent racisme. Ik denk dat MvN en een van de gasten bij de uitzending van DWDD van vorige week woensdag correct de vinger de zere plek legden: Trump heeft zijn achterban te danken aan de verliezers van globalisering die genegeerd werden door het establishment (HRC).
http://www.salon.com/2016(...)ep-racial-animosity/

Nou is de vrag natuurlijk of dat racisme inherent is of getriggered word door andere angsten, maar angst voor gloalisering voorspelt letterlijk een stuk minder dan angst voor minorities.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_166715704
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 15:51 schreef KingRadler het volgende:
Je kan maar maximaal 8 jaar president zijn.
pi_166715708
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2016 16:25 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Dit is toch ook zo? Waarom zou je een minderheid willen worden?
Omdat minderheden systematisch slechter behandeld worden? (oh nee dat ontkennen ze...)
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_166715709
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 16:30 schreef studentje7 het volgende:
Waarom kan er geen common sence beleid gevoerd worden als het op immigratie aankomt.

Het lijkt wel of je aan de ene kant mensen hebt die niet eens willen erkennen dat er problemen zijn en dat er te veel immigratie is.

Dat maak jij er weer van. Het gaat mij om de toon van Alt-Right. Niemand beweert dat je niet kritisch mag zijn op immigratie.
pi_166715726
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 16:30 schreef studentje7 het volgende:

Wat zijn precies die problemen dan? Er is minder immigratie tov voorheen, illegalen immigratie vanuit mexico is zelfs break-even, en de economie rust voor een groot gedeelte op het (misbruiken) van illegalen.
pi_166715764
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 15:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Toevallig hangt sinds een paar dagen een user rond die zichzelf een aanhanger van de Alt-Right beweging noemt: Triarius. Hij linkte naar een YT-filmpje dat het gedachtegoed van zijn beweging moest illustreren. Het ging erover dat de witten in de verdrukking komen en dat zij zich moet verzetten tegen de immigratiegolf die hen een minderheid in eigen land dreigt te maken. Het ging, kortom, over white genocide.

Anti-immigratie, fel tegen multiculturalisme, sterk de nadruk leggen op raciale verschillen waarbij de eigen kleur uiteraard superieur is. Breitbart, waarvan Bannon dus de voorman was, is een Geenstijl in het kwadraat.

Maar jij wilt het niet zien. Wellicht voel je je er ongemakkelijk door. Hier nog een interessant stuk uit De Groene over Alt-Right.
Het schuingedrukte gooi je er mijns inziens onterecht tussen in. Je kunt negatief jegens immigratie en multiculturalisme staan én niet racistisch zijn. Ik denk ook dat je moeilijk kunt verdedigen dat Geenstijl het blanke ras als superieur ziet.

Ik bezoek regelmatig de subreddit the_donald voor nieuws en voor de lol. Dit is een subreddit met een kwart miljoen+ mensen en waarin die Pepe the Frog ook regelmatig gebruikt wordt. Dat dit wordt gezien als een racistisch bolwerk, omdat het ook onder de term 'alt-right' zou vallen, is in mijn optiek bizar: ik ben nog nooit een racistische opmerking tegengekomen daar. Ik daag je uit om iets racistisch te vinden op die pagina wat nu enigszins bovenaan staat.

Wat waarschijnlijk opgevat wordt als racisme en uitingen van witte superioriteit zijn de vele memes (zoals mensen die shirts dragen als 'white male', BLM belachelijk maken, islam aanvallen, etc.). Dat is niet racisme, dat is gewoon lol maken van de belachelijke demonisering van de witte man en het zien van zwarte mensen als heilige koe door een groot deel van de Democraten.
pi_166715824
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 16:32 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Omdat minderheden systematisch slechter behandeld worden? (oh nee dat ontkennen ze...)
Omdat het per definitie beter is om geen minderheid te zijn. Dominanter cultuur.. meer invloed enz.

Nu is het in de VS anders dan voor Europese staten want het is een land van immigraten.
pi_166715849
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 16:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat maak jij er weer van. Het gaat mij om de toon van Alt-Right. Niemand beweert dat je niet kritisch mag zijn op immigratie.
Ik vind de toon van de alt right niet normaal.

Maar ik vind de toon van de democraten ook niet normaal. Je hoort ze nooit benoemen dat 11 miljoen illegalen buitenproportioneel is en dat er dus iets mis is met de border. Of Hillary die even 500.000 vluchtelingen extra wil binnenhalen terwijl ze kan zien wat voor vreselijke gevolgen men nu ondervindt in Europa door de massaimmigratie
pi_166715866
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2016 16:39 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Omdat het per definitie beter is om geen minderheid te zijn. Dominanter cultuur.. meer invloed enz.

Nu is het in de VS anders dan voor Europese staten want het is een land van immigraten.
Wel als je systematisch minderheden beperkt in hun vrijheid, niet per definitie, dat is precies de issue.
pi_166715868
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 16:33 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Wat zijn precies die problemen dan? Er is minder immigratie tov voorheen, illegalen immigratie vanuit mexico is zelfs break-even, en de economie rust voor een groot gedeelte op het (misbruiken) van illegalen.
Dan moet men zorgen dat men illegale mensen niet meer kan misbruiken. Maar dat fixt het congres niet want ze zitten allemaal in de zak van big business.

En dan worden het gewone volk en de arme machtloze illegalen tegenover elkaar opgezet.
pi_166715887
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 16:42 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Wel als je systematisch minderheden beperkt in hun vrijheid, niet per definitie, dat is precies de issue.
Nee. Het is toch beter om je cultuur en tradities als standaard te hebben in je eigen land?

Noem me 1 land ter wereld waar een minderheid net zoveel invloed heeft als het grootste deel van de bevolking. Waarom zou je minder invloed willen?
  donderdag 17 november 2016 @ 16:44:15 #60
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166715896
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2016 16:41 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Ik vind de toon van de alt right niet normaal.

Maar ik vind de toon van de democraten ook niet normaal. Je hoort ze nooit benoemen dat 11 miljoen illegalen buitenproportioneel is en dat er dus iets mis is met de border. Of Hillary die even 500.000 vluchtelingen extra wil binnenhalen terwijl ze kan zien wat voor vreselijke gevolgen men nu ondervindt in Europa door de massaimmigratie
Obama heft 2,5 miljoen illegalen buiten gezet. Dus het is niet alleen praten maar zelfs doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')