SnowOokami | dinsdag 1 november 2016 @ 15:21 |
![]() Het einde van een bewogen Formule 1-seizoen komt inmiddels in een rap tempo naderbij. Komend weekend staat alweer de negentiende race van het seizoen op het menu, wanneer de Grand Prix van Mexico plaatsvindt. De race zal worden verreden op het Autódromo Hermanos Rodríguez in Mexico City. Het circuit is 4.304 kilometer lang, telt 17 bochten en er zullen 71 ronden verreden moeten worden. In totaal wordt het de zeventiende keer dat er een Mexicaanse GP verreden wordt, al keerde de Formule 1 er vorig seizoen pas voor het eerst sinds 1993 weer terug. Het circuit is vernoemd naar de tragisch verongelukte Mexicaanse racebroers Ricardo en Pedro Rodríguez. De oudste van de twee, Pedro, reed in de jaren zestig en zeventig in de Formule 1. Hij kwam uit voor historische teams als BRM, Cooper, Lotus en Ferrari. Pedro won tweemaal en pakte zeven podia. Hij kwam in 1971 in een vlammenzee om het leven tijdens een sportscar-race. Zijn jongere broer Ricardo stierf negen jaar eerder op 20-jarige leeftijd. Ricardo reed slechts zes races in de koningsklasse en werd tot aan zijn fatale crash in Mexico gezien als een groot talent. Zo groot zelfs dat Ricardo zichzelf met 19 jaar en 208 dagen lange tijd de jongste man ooit op de eerste startrij mocht noemen. Pas 55 jaar na dato wist onze eigen Max Verstappen Ricardo’s record tijdens de GP van België in 2016 te verbreken. Het circuit zelf heeft door de jaren heen de nodige transformaties ondergaan, al kan men de originele vorm nog steeds herkennen in het circuit van nu. Oudere racefans zullen echter weemoedig terugdenken aan de karakteristieke slingers van weleer, die door de renovatie door architect Hermann Tilke veel hoekiger en langzamer zijn geworden. Tevens is de ooit zo spectaculaire Peraltada-bocht tijdens de vernieuwingsdrift gesneuveld. De bocht leek in diens gloriejaren sterk op Monza’s Parabolica, maar dan met meer banking. De wagens scheurden er op hoge snelheid doorheen alvorens ze het 1,2 kilometer lange rechte stuk op raasden. Tegenwoordig pakken de wagens nadat ze onder de tribunes door het stadiondeel uitkomen, nog net even het laatste stuk van de vroegere Peraltada mee. Het circuit heeft in zijn huidige vorm twee gezichten. Het eerste deel begint met een lang recht stuk en kent weinig bochten. Motorvermogen is hier dus cruciaal. Het tweede deel van de baan is aanmerkelijk langzamer en bochtiger. Hier zal men vooral op zoek gaan naar veel neerwaartse druk en een juiste balans. Max Verstappen zal het met zijn Red Bull vooral moeten hebben van het tweede deel van de baan, waarin de uitstekende wegligging van zijn wagen het verschil zal moeten maken. Afgelopen weekend in Amerika sprak Red Bull vooraf de hoop uit Mercedes onder druk te kunnen zetten. Dat lukte echter maar ten dele. Doordat motorvermogen op het powercircuit van Mexico nóg belangrijker is dan in Amerika, lijkt de kans dat Red Bull Mercedes aan zal kunnen vallen minimaal. Op voorhand lijkt Mercedes dus andermaal de grote favoriet en zal Red Bull zich op moeten maken voor een pittige strijd met Ferrari. ![]() ![]() FIA Grand Prix van Mexico Informatie Banden: ![]() ![]() ![]() Stand Coureurs: Stand Constructeurs: ![]() ![]() ![]() ![]() Actueel Weer in Mexico City | |
SnowOokami | dinsdag 1 november 2016 @ 15:22 |
De theorie was dat Max tijdswinst heeft behaald op Vettel die wel op de baan bleef en dus er voorbij was gegaan als Max geen remfout had gemaakt.... | |
Yashaaaaa | dinsdag 1 november 2016 @ 15:23 |
Daarom typte ik ook 'terug' geven. | |
Sinister-D- | dinsdag 1 november 2016 @ 15:23 |
Correctie: deze laatste 4 topics ![]() ![]() | |
matig | dinsdag 1 november 2016 @ 15:23 |
Vooral die comment over dat VES niet een poging had mogen wagen om ROS in te halen omdat het risico bestond dat dat fout zou gaan en ROS dan geen wereldkampioen zou worden. Villeneuve heeft exact hetzelfde gezegd. WTF intereseert VES (of elke andere coureur) het nou wie ze proberen in te halen. Gewoon, iedereen die voor je rijd wil je voorbij. Dat is toch het hele idee achter racen? Of dat nou een meervoudig wereldkampioen in een McLaren, een newbie in een Manor of een duitser die bijna wereldkampioen in een Mercedes wordt is? Ik begrijp het echt niet. | |
Yashaaaaa | dinsdag 1 november 2016 @ 15:25 |
Misschien moeten we Rosberg en Hamilton een eigen race gaven? zodat ze alleen elkaar kunnen schaden? | |
Sjemmert | dinsdag 1 november 2016 @ 15:25 |
De uitleg van Charlie was idd dat Vettel voorbij zou gaan aan Max als Max niet rechtdoor was gegaan. Maar dat betwijfel ik toch wel een beetje want Vettel zat nog een stuk achter Max en hij zat helemaal aan de buiten kant. | |
Evenstar | dinsdag 1 november 2016 @ 15:26 |
Dit ja ... Als Rosberg bang is dat he fout gaat trapt die maar lekker op z'n rem en laat die VES maar voorbij gaan. Iedereen rijdt om te winnen of in ieder geval een zo hoog mogelijke positie te behalen. Dat een coureur rekening moet houden wie er voor de titel strijd is echt bullshit. Zolang er geen blauwe vlaggen zijn vechten ze het maar lekker uit. | |
#ANONIEM | dinsdag 1 november 2016 @ 15:26 |
| |
#ANONIEM | dinsdag 1 november 2016 @ 15:26 |
verstappen moet oppassen | |
tja77 | dinsdag 1 november 2016 @ 15:26 |
Chipsoor (hulde voor degene die de naam bedacht heeft) is gewoon een oude zeurende man geworden. Alsof rijders die om de WK titel strijden een beschermende status hebben. Mercedes heeft de constructeurstitel allang binnen, RBR de tweede plek nog niet, dus dat gaat echt om de knaken. | |
Evenstar | dinsdag 1 november 2016 @ 15:27 |
Vettel was niet eens bezig met een inhaalpoging. Veel zeggen van wel, maar no way dat hij buitenom kon inhalen daar. Hij zat er dik achter. | |
matig | dinsdag 1 november 2016 @ 15:28 |
Die hele cultuur met voorkeursbehandelingen voor teams en coureurs is echt te slecht voor woorden. Waarom krijgt Ferrari extra geld van de FIA/FOM vanwege historisch belang? Geef gewoon al die tokos evenveel of geef ze helemaal niks. Dan komt het pas echt aan op de ontwikkel en scouting-kwaliteiten van de teams. | |
Evenstar | dinsdag 1 november 2016 @ 15:29 |
Ik stel voor om vanaf nu rollende starts te doen, gewoon lekker eerst 10 ronden achter een safety car. Beetje banden opwarmen, ouwehoren over boardradio etc. Daarna Hamilton en Rosberg voorbij laten en vanaf rondje 12 pas vrij racen. Twee ronden voor het einde weer VSC activeren en lekker naar finish cruisen.![]() Koningsklasse ![]() | |
matig | dinsdag 1 november 2016 @ 15:30 |
Ja en we noemen het Formula Lauda | |
Sjemmert | dinsdag 1 november 2016 @ 15:31 |
Precies Max koos ruim van te voren een verdedigende lijn waarop Vettel besloot het nog niet te proberen en gewoon normaal de bocht aan te snijden. Hij was niet echt een aanval aan het doen. | |
Peterselieman | dinsdag 1 november 2016 @ 15:32 |
Lauda heeft het ook vaak genoeg voor Max opgenomen. Dus een eigen Formule klasse is niet nodig | |
matig | dinsdag 1 november 2016 @ 15:38 |
Ja en dat doettie nog steeds, maar die kerel spreekt zichzelf in 1 interview 10 keer tegen. Eerst zegtie dat hij het mooi vind om te zien hoe Max racet, en 10 seconden later dat hij roekeloos rijd. | |
Evenstar | dinsdag 1 november 2016 @ 15:39 |
Moet de leeftijd zijn ![]() | |
Sjemmert | dinsdag 1 november 2016 @ 15:41 |
Omdat wereldwijd Ferrari meer kijkers trekt dan bijv Force India of Mercedes en daar gaat het uiteindelijk allemaal om bij de FOM. Sportief gezien is het niet goed natuurlijk. | |
Monolith | dinsdag 1 november 2016 @ 15:44 |
Ik vond dat hij nog best een punt had toen hij de race op Spa bekritiseerde. Zijn opmerkingen over een psychiater was dan weer wat onvolwassen, maar kennelijk mag dat als je bijna 70 bent in plaats van bijna 20. Ik vond het vooral nogal curieus dat hij zich zo vreselijk opwond over de actie met Rosberg. Daar hoor ik werkelijk helemaal niemand over verder. Doet ook wel een beetje vermoeden dat hij zich voornamelijk liet leiden door het feit dat het een duel met een van de coureurs van Mercedes betrof. De arrogantie van dat team is ook wel schrijnend, getuige ook de opmerking van Rosberg toen Verstappen dichterbij kwam. Hopelijk weten de andere teams het gat naar Mercedes een beetje te dichten. | |
THEFXR | dinsdag 1 november 2016 @ 15:47 |
dat zei hij al tegen Hunt, dat roekeloos rijden | |
Evenstar | dinsdag 1 november 2016 @ 15:48 |
Oh dat was ook een vage opmerking ja. Helemaal verbaasd dat iemand op ze inloopt en zou aanvallen. Rare lui ... | |
Yashaaaaa | dinsdag 1 november 2016 @ 15:48 |
Goed idee! | |
matig | dinsdag 1 november 2016 @ 15:52 |
Deze bedoel je 26 To Nico Rosberg So just be aware Verstappen is pushing hard now. 26 From Nico Rosberg Because he’s going to do another stop or why is he doing that? 26 To Nico Rosberg He’s just trying to put you under pressure. Die was ook mooi ja ![]() | |
sasquatsch | dinsdag 1 november 2016 @ 15:52 |
Toto Wolff vond het ook nogal agressief. Maar ook hij is bevooroordeeld want Mercedes. | |
Evenstar | dinsdag 1 november 2016 @ 15:54 |
Alle kritiek op Verstappen en de manier waarop andere teams en coureurs omgaan met iemand die niet altijd netjes binnen de lijnen wil kleuren laat eigenlijk wel zien wat een super saaie en geregisseerde sport de Formule 1 eigenlijk is geworden. Prost vs. Senna Schumacher vs. Mika Schumacher vs. Villeneuve De lekkere acties van Montoya (ook al had ik een hekel aan die vent ![]() ![]() Nu wordt er gejankt om iedere scheet. Tuurlijk moet het veilig zijn, maar er is nauwelijks meer sprake van racen. Zodra iemand wel wil racen krijgt hij de wind van voren ... Ik vind het echt stoer dat Max als een jongetje van 19 zich van niks aantrekt en gewoon doet wat hij denkt dat hij moet doen. Ik zie echt een Schumi in hem. | |
sasquatsch | dinsdag 1 november 2016 @ 15:55 |
Ondat dat toen nodig was om de F1 in tact te laten in plaats van dat er een breakaway serie kwam. Hierdoor bleef Ferrari in de F1 en kozen andere teams eieren voor hun geld. Toen kregen ze ook het vetorecht over nieuwe regels. | |
matig | dinsdag 1 november 2016 @ 16:00 |
Je zegt het goed, toen ja. Nu niet meer. | |
Monolith | dinsdag 1 november 2016 @ 16:00 |
Dat ja. Het was in mijn ogen ook wel tekenend voor hoe Rosberg rijdt. Gewoon braaf je rondjes rijden op schema alsof het de tien kilometer langebaanschaatsen betreft in plaats van een racewedstrijd met onderlinge duels en volkomen verbaast zijn als er iemand iets anders doet. | |
franklop | dinsdag 1 november 2016 @ 16:02 |
Mwoa zal voor hem ook vooral de vraag zijn geweest of hij met hand en tand moest verdedigen of niet. Met extra stop had ie het Max ook wel lastig gemaakt, maar wellicht met iets minder risico. | |
Monolith | dinsdag 1 november 2016 @ 16:25 |
Nou ja, in mijn ogen zit er al de aanname in dat VES / RBR enkel harder kan dan hij als ze hun auto overmatig belasten. Ik snap wel dat hij wil weten of RBR een strategie kiest om b.v. Max ervoor te gooien en zo opties te hebben voor een goede teamstrategie, maar het is wel tekenend dat hij zich niet eens afvraagt of de RB misschien een betere pace heeft. | |
Fir3fly | dinsdag 1 november 2016 @ 16:26 |
Is ook wel erg onwaarschijnlijk. Ik vond het meer tekenend voor F1 dan voor Rosberg. | |
sasquatsch | dinsdag 1 november 2016 @ 16:37 |
Dat is niet zo makkelijk meer terug te draaien. | |
Whiskers2009 | dinsdag 1 november 2016 @ 17:29 |
De FIA is ook wel erg traag met het bestraffen (in welke vorm dan ook; van een reprimande tot een schorsing) van de scheldkanonnade van Vettel. Geen zichzelf respecterende sportbond pikt dat zijn officials worden geschoffeerd en/of uitgescholden, en maakt dat meestal buitengewoon snel en met niet mis te verstane woorden en acties duidelijk aan betreffende sporter. Persoonlijke excuses aan Whiting, met alle mitsen en maren van "in het heetst vd strijd" erachteraan zijn wat mij betreft niet voldoende. En het schept een precedent. En wat horen we vd FIA? Niks, behalve wat geruchten. Snel en doortastend zijn ze iig niet.. En daarmee maken ze zichzelf wat mij betreft belachelijk en verliezen ze credibility. Daarnaast waren de besluiten vd stewards + de uitleg erover wederom om te janken, maar daar is het al genoeg over gegaan [ Bericht 1% gewijzigd door Whiskers2009 op 01-11-2016 17:38:14 (Typefouten + aanvulling) ] | |
opreis | dinsdag 1 november 2016 @ 17:34 |
En het is mij nog steeds niet duidelijk waarom Max nou een straf punt verdient, dat hij een time penalty krijgt begrijp ik (al had hamilton ook een straf moeten krijgen) maar dat punt gaat nergens over. | |
Whiskers2009 | dinsdag 1 november 2016 @ 17:37 |
Max heeft sinds hij in de F1 rijdt helaas wel vaker strafpunten gekregen waarvan je je afvraagt waarom. Erg dubieus, een strafpunt voor een zeer zeldzame verremming iig, dat ben ik volmondig met je eens. Verder zag ik het gevaarlijke er ook niet zo van. En het contrast met de volledig ongestrafte Hamilton is helemaal bizar.. | |
opreis | dinsdag 1 november 2016 @ 17:43 |
Voor zover ikweet heeft het altijd te maken met het creeren van een gevaarlijke situatie. Speeding in the pitlane, ignoring yellow/blue flags/causing a collision/forcing a driver off te track. Die van vorig jaar kan ik in komen, maar deze is uniek http://f1.wikia.com/wiki/Penalty_points | |
Nattekat | dinsdag 1 november 2016 @ 17:46 |
Wie ben jij? | |
Whiskers2009 | dinsdag 1 november 2016 @ 17:49 |
Dan zijn we het over vorig jaar dus oneens. Heb me meerdere keren afgevraagd of het niet Max/rookie afremmen was ipv terechte strafpunten. | |
franklop | dinsdag 1 november 2016 @ 17:52 |
Al Max zijn penalty points zijn mijn inziens gewoon terecht. Ook die van afgelopen race, immers is het als gaining an advantage gezien en eerder zijn daar ook diverse punten voor uitgedeeld. Of de straf zelf terecht is, dat is dan weer de vraag. | |
Whiskers2009 | dinsdag 1 november 2016 @ 17:53 |
Geen idee of dit waar is, maar Vettel lijkt ongestraft weg te komen met zijn scheldkannonade. Als het waar is vind ik het bizar.. http://www.sbs.com.au/new(...)nction-after-apology | |
opreis | dinsdag 1 november 2016 @ 17:53 |
De enigen waar je over zou kunnen discussieren is die causing a collision met grojean in monaco, maar daar legde de stewards de schuld bij max omdat hij achter in grojean reed en 1 voor ignoring blue flags maar die kan ik me niet voor de geest halen, en speeding under safety car is het gewoon overduidelijk fout | |
opreis | dinsdag 1 november 2016 @ 17:54 |
Nee, hij is de enige die voor "gaining an advantage" penalty points heeft gekregen. Bij anderen was het alleen een tijdstraf | |
franklop | dinsdag 1 november 2016 @ 17:55 |
Blue flags was ook terecht. Abu Dhabi was vorig jaar niet echt zijn beste race, daar tot twee keer toe de mist in gegaan. | |
franklop | dinsdag 1 november 2016 @ 17:55 |
Vergne in 2014 ook al | |
Whiskers2009 | dinsdag 1 november 2016 @ 17:59 |
Prima dat jullie het wel eens zijn met de strafpunten vorig jaar, let's agree to disagree. Mijns inziens was er ook toen (en al wel langer trouwens) sprake van het meten met 2 of meer maten. | |
Evenstar | dinsdag 1 november 2016 @ 17:59 |
Geen straf voor Vettel zou wel weer een dikke faal zijn. In iedere sport word je bestraft als je de scheidsrechter uit loopt te schelden, in iedere sport! geen uitzonderingen ... behalve bij de Formule 1 schijnbaar. Vanaf volgende race gewoon eerste bocht rechtdoor nemen en alles en iedereen kapot schelden, schijnbaar mag het. Of misschien moet je daarvoor in een Mercedes en/of Ferrari rijden. | |
opreis | dinsdag 1 november 2016 @ 18:00 |
ah je hebt gelijk zeg dan met welke je het oneens bent ipv zo dom te lullen | |
Tarado | dinsdag 1 november 2016 @ 18:03 |
heel vreemd inderdaad | |
Whiskers2009 | dinsdag 1 november 2016 @ 18:06 |
Einde discussie wat mij betreft. | |
franklop | dinsdag 1 november 2016 @ 18:09 |
Dat is al weerlegt ![]() Hij heeft vorig jaar 3x strafpunten gekregen. Monaco; aangezien hij bestraft werd is het logisch dat hij strafpunten kreeg. Hebben er veel meer gehad voor causing a collision Hongarije; te hard rijden tijdens SC, ook meerderen voor bestraft afgelopen jaren. Valt weinig op af te dwingen. Abu Dhabi; 2x strafpunten. Ignoring blue flags, was duidelijk in beeld. Ook zijn gaining an advantage toen. Enige wat misschien dubieus is, is dat best veel rijders dit jaar al zijn gewaarschuwd voor ignoring blue flags, maar dus geen penalty points hebben gekregen. | |
KillerBee4ever | dinsdag 1 november 2016 @ 18:11 |
Naast de Verstappen braking rule, nu anders ook maar gelijk de Vettel cursing rule invoeren? ![]() Vettel mag dan wel een grote plakker op zijn mond doen gedurende de race... wat zal het rustig zijn ![]() | |
Whiskers2009 | dinsdag 1 november 2016 @ 18:15 |
Wat ik bedoel met met twee of meer maten meten, is dat andere coureurs de afgelopen 2 seizoenen dezelfde dingen deden en daar niet voor bestraft werden. Vooral de wat meer gevestigde namen. Maar ook dat bijv. (Maar niet alleen) SAI strafbare dingen deed en wel straf kreeg, maar geen strafpunten Straf en strafpunten horen niet noodzakelijkerwijs bij elkaar.. | |
Swetsenegger | dinsdag 1 november 2016 @ 18:55 |
Max hadden ze zo uit de green room. | |
sasquatsch | dinsdag 1 november 2016 @ 19:05 |
Kvyat heeft afgelopen race ook 1 penalty point erbij gekregen voor inhalen buiten de baan. En Sainz ook voor het van de baan duwen van Alonso. Vettel kreeg 2 strafpunten voor zijn akkefietje met Ricciardo. | |
Whiskers2009 | dinsdag 1 november 2016 @ 19:32 |
Volgens mij zeg ik nergens dat er nooit strafpunten worden uitgedeeld (wel dat er met meerdere maten wordt gemeten) dus je punt ontgaat me. Ook zeg ik nergens dat de (meer) gevestigde namen nooit strafpunten krijgen, voor het geval je dat dacht. | |
Whiskers2009 | dinsdag 1 november 2016 @ 19:39 |
Ook zoiets ja. Dat had prima anders gekund dan hoe het nu ging. | |
Rossdale | dinsdag 1 november 2016 @ 19:45 |
Vettel ontkomt dus inderdaad aan een straf voor zijn gescheld. FIA laat echt wederom met zich sollen ![]() ![]() Niet dat ik nou zo'n fan van Mosley was, maar die deed het toch wel minder slecht... | |
Whiskers2009 | dinsdag 1 november 2016 @ 19:54 |
Ik zie het nu idd ook elders staan (naast de link die ik al gepost had). Werkelijk bizar. FIA daalt nu nog meer in mijn achting, en die waren al bijna beneden het nulpunt gezakt.. En ze ondermijnen hun eigen positie, echt heel erg knullig aangepakt... | |
Jane | dinsdag 1 november 2016 @ 19:58 |
De enige reden dat het schelden van Vettel nu een issue is, is omdat het uitgezonden is op tv, dat moeten we ons wel blijven realiseren. Voor hetzelfde geld heeft Hamilton, of Perez, of Ocon voor mijn part, nog veel ergere dingen gezegd over de radio, maar dat weten 'wij' dan niet. Het was natuurlijk ook een gesprek met zijn eigen crew. Het is niet dat hij Whiting direct in z'n gezicht heeft staan uitfoeteren. | |
#ANONIEM | dinsdag 1 november 2016 @ 19:58 |
Ik vind het wel logisch dat Vettel er geen straf voor krijgt. Eigenlijk roept hij namelijk iets tegen het team, niet tegen de wedstrijdleiding. Dat FOM er voor kiest om het uit te zenden, is niet iets waar Vettel wat aan kan doen. Wat voetballers in de kleedkamer tegen de trainer zeggen over de scheidsrechter, krijgen ze ook geen straf voor. Of een wat betere vergelijking: wat de voetballers in de dug-out tegen de trainer zeggen over de scheidsrechter. | |
sasquatsch | dinsdag 1 november 2016 @ 19:59 |
Ik dacht dat je ook eerder gezegd had dat anderen geen punten kregen voor gaining an advantage, maar dat was opreis. Kvyat kreeg ook een strafpunt voor zijn inhaalactie buiten de baan. Magnussen de vorige race zelfs twee. | |
Whiskers2009 | dinsdag 1 november 2016 @ 20:00 |
Pardon? Hij richtte zich direct tot Whiting... "This is a message for Charlie Whiting" | |
Jane | dinsdag 1 november 2016 @ 20:01 |
Precies! Zoals ik eerder al zei, Vettel moet gewoon leren in het Italiaans te communiceren/schelden. Dan valt het geen hond op. ![]() | |
Whiskers2009 | dinsdag 1 november 2016 @ 20:02 |
Hij richtte zich direct tot Whiting. Zie mijn voorgaande post. En geen enkele sportbond had dit gepikt. De FIA wel.... | |
Whiskers2009 | dinsdag 1 november 2016 @ 20:04 |
Natuurlijk niet, niemand verstaat Italiaans toch? ![]() | |
Jane | dinsdag 1 november 2016 @ 20:04 |
Misschien schelden alle coureurs Whiting wel verrot na elke race, tegen hun eigen team over de radio? Hoe kun je weten dat het niet zo is? | |
Jane | dinsdag 1 november 2016 @ 20:06 |
Dan komt het sowieso niet in de uitzending, want niet leuk voor het grote publiek dat geen Italiaans spreekt. En dan valt dus ook niemand er over. Waarschijnlijk spreken de mensen die beslissen wat er in de uitzending komen ook helegaar geen Italiaans. | |
Whiskers2009 | dinsdag 1 november 2016 @ 20:07 |
Het was niet na, maar tijdens de race. En hij richt zich direct tot Whiting. Zoek de transcriptie maar op (prima te vinden op internet, bijv. F1Fanatic naar ik meen). En vanwaar je krampachtige verdediging van een buiten alle perken gaande scheldkannonade eigenlijk? | |
Whiskers2009 | dinsdag 1 november 2016 @ 20:09 |
Dus je zou het wel prima vinden al Seb dat deed? Want de officials vd sportbond uitkafferen is helemaal ok? | |
#ANONIEM | dinsdag 1 november 2016 @ 20:12 |
Volgens mij zei hij "Tell Charlie to *** off." Oftewel: hij zegt het team dat ze iets tegen Whiting moeten zeggen. http://www.skysports.com/(...)an-gp-radio-meltdown Op nederlandse websites is het idd anders vertaald, alsof hij zich rechtstreeks aan Whiting richtte, maar dat deed hij niet. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2016 20:12:35 ] | |
SnowOokami | dinsdag 1 november 2016 @ 20:16 |
http://www.f1fanatic.co.u(...)am-radio-transcript/
| |
Jane | dinsdag 1 november 2016 @ 20:16 |
Het is niet om het schelden goed te praten. Ik vind het zelfs buitengewoon dom van Vettel dat hij zich zo laat gaan en er blijkt duidelijk uit hoe gefrustreerd hij is. Ik realiseer me gewoon dat er heel erg ge-cherrypicked wordt bij het kiezen van de radioberichten die in de uitzending komen. Wij horen lang niet alles. Op die manier kunnen coureurs naar willekeur in een goed of kwaad daglicht gezet worden. Dat gebeurt toch al veel te veel en ik vind dat kwalijk. Een echte sport heeft niet nodig dat er karikaturen van de sporters wordt gemaakt. Vettel - de klagende (en nu ook scheldende) diva Rosberg - de prinses op de erwt Verstappen - de roekeloze, opstandige puber Hamilton - de ware kampioen die zoveel pech en tegenwerking krijgt ![]() Ricciardo - de altijd lachende en joviale aussie die met iedereen door 1 bocht kan In elke karikatuur zit wellicht een kern van waarheid, maar ze hoeven het niet uit te vergroten en dat doen ze imho wel, met name ook door de keuze van welke berichten er in de uitzending komen. | |
Yashaaaaa | dinsdag 1 november 2016 @ 20:16 |
zucht, dat deed hij wel! Nog maar een keer in de herhaling dan: Vettel zegt op rond 1:00 "You know what here is the message for charlie F*ck OFF. Honestly Fuck off | |
Yashaaaaa | dinsdag 1 november 2016 @ 20:19 |
De eerste zin staat alweer fout. Hij zegt KEEP the position. | |
Whiskers2009 | dinsdag 1 november 2016 @ 20:19 |
Dat heb je dan mis, kijk maar eens hier: http://www.f1fanatic.co.u(...)am-radio-transcript/ Yeah? You know what? Here’s a message to Charlie: [Censored by FOM] off. Honestly, [censored by FOM] off | |
SnowOokami | dinsdag 1 november 2016 @ 20:20 |
Ik verstond ook "give", ik denk dat de engineer zich versprak en het daarna snel corrigeerde met "I think you're going to have to give the position, Max". edit; tis idd keep... zat zeker te slapen ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 1 november 2016 @ 20:22 |
OK. Neemt nog steeds niet weg dat de teamradio, de radio naar het team is. Niet naar Whiting. | |
SnowOokami | dinsdag 1 november 2016 @ 20:24 |
Uh? Charlie hoort alles wat ze zeggen, dit was doelbewust naar Whiting. | |
Whiskers2009 | dinsdag 1 november 2016 @ 20:25 |
Hij richt zich direct tot Charlie. Hij weet ook prima dat er meegeluisterd wordt hoor, vergis je niet.. En waarom vind jij het nodig deze scheldkannonade te verdedigen eigenlijk? Vind jij dit normaal of te billijken gedrag? | |
Yashaaaaa | dinsdag 1 november 2016 @ 20:25 |
Maar het gehuil over blauwe vlaggen mag Charlie dan zeker wel horen? | |
Jane | dinsdag 1 november 2016 @ 20:26 |
Nogmaals: hoe weet jij wat de rest niet allemaal over de radio zegt? | |
RamboDirk | dinsdag 1 november 2016 @ 20:27 |
Vettel is wel een kleurrijk persoon binnen de F1, mooi dat hij in de mix van de emotie zich laat gaan, kan het wel waarderen. Toch had ik het mooi gevonden als hij op pure driving skills de beide red bulls ingepakt had in de laatste rondes. | |
Whiskers2009 | dinsdag 1 november 2016 @ 20:29 |
Je denkt werkelijk dat de coureurs de FIA-officials en masse elke race uitschelden? Kom nou toch.... | |
#ANONIEM | dinsdag 1 november 2016 @ 20:29 |
Het interesseert me werkelijk geen ene reet wat er allemaal over de teamradio wordt gezegd. Het is een communicatiekanaal van de coureur naar het team en andersom. Het is allemaal wel leuk om te horen af en toe, maar wmb is het intern. Dat de FiA meeluistert vind ik eigenlijk al nergens op slaan. En al helemaal niet dat ze selectief uitzenden wat er wordt gezegd en daarmee de opinie beďnvloeden. Net als dat met 'blue flags' van Vettel continu en een paar jaar geleden kregen we zowat elke race van Button te horen dat 'ie 'massive understeerr' had. Voor hetzelfde geld roepen de andere coureurs hetzelfde, maar krijgen we dat niet te horen. Ook de transcripts die gepubliceerd worden, geven niet al het radioverkeer weer. | |
Whiskers2009 | dinsdag 1 november 2016 @ 20:29 |
Bizar... | |
Jane | dinsdag 1 november 2016 @ 20:30 |
Ik sluit niet uit dat Kimi elke race al z'n tegenstanders en z'n volledige team in het Fins uitscheldt, maar dat verstaat dan gewoon helemaal niemand. ![]() Bwoah... | |
SnowOokami | dinsdag 1 november 2016 @ 20:31 |
Ricciardo was ook kwaad ![]()
| |
Jane | dinsdag 1 november 2016 @ 20:32 |
Nee, maar als jij m'n punt niet wilt begrijpen, dan weet ik niet hoe ik het duidelijker moet uitleggen dan "Wij horen niet alles". | |
sasquatsch | dinsdag 1 november 2016 @ 20:33 |
Ik heb het net nog nageluisterd, maar die eerste is onduidelijk. Kan imho zowel keep of give zijn. Die tweede is dan weer wel duidelijk. | |
Whiskers2009 | dinsdag 1 november 2016 @ 20:35 |
Juist ja, een coureur die de officials uitscheld is niks bijzonders? Toch raar dat zo'n beetje elke andere sportbond ter wereld daar anders over denkt. En zowel de coureurs als de teams zijn zich er ten volle van bewust dat er meegeluisterd wordt, dat er uitgezonden kan worden en dat ze dus voor de hele wereld hoorbawr kunnen zijn. Dit was geen slip off the tongue zonder te weten dat er meegeluisterd werd en uitgezonden kon worden.mDus stop met doen of het wel zo is. De FIA heeft zich wat mij betreft enorm voor schut gezet door de afwikkeling van meerdere zaken die dit weekend gepasseerd zijn. En Vettel idem dito. | |
Yashaaaaa | dinsdag 1 november 2016 @ 20:35 |
Dat klopt, maar als je goed luistert is het echt wel keep. Anders antwoord Max niet: Okay let me know. en antwoorden zij daarop niet weer; Okay stay there. | |
Fir3fly | dinsdag 1 november 2016 @ 20:36 |
Hij zei duidelijk 'keep'. Met als vervolg dat ze wel verwachtten dat Max de positie uiteindelijk op zou moeten geven. | |
SnowOokami | dinsdag 1 november 2016 @ 20:37 |
blijkbaar had Ferrari ook "give" gehoord, Lol ![]() | |
Swetsenegger | dinsdag 1 november 2016 @ 20:38 |
Ondertussen heb ik heul veul geluisterd en je kan er zowel 'keep the position' als 'give the position' in horen. Ik hoor 'keep' maar mijn vrouw zei 'give'. | |
Whiskers2009 | dinsdag 1 november 2016 @ 20:38 |
Ik weet dat we niet alles horen. Ik zie alleen niet op welke wijze dat dit volledig uit zijn plaat gaan van Vettel vergoeilijkt. Want rechtvaardigen doet het het al helemaal niet. | |
#ANONIEM | dinsdag 1 november 2016 @ 20:40 |
Ik denk niet dat we het eens gaan worden. Het onderscheid dat ik maak is dat de teamradio primair een intern kanaal is, en dat het team daarin wmb volledig vrij is wat ze zeggen. Dat er meegeluisterd wordt door de FIA, maakt het nog geen kanaal richting wedstrijdleiding. Ze moeten zelf zo nodig meeluisteren met een intern kanaal, moeten ze niet gaan zeuren over wat er gezegd wordt. | |
SnowOokami | dinsdag 1 november 2016 @ 20:40 |
Ik hoor hier wel degelijk "keep" https://twitter.com/_eI14/status/793006795782488064/video/1 maar tijdens de race hoorde ik idd ook "give", je moet het volume wel een stuk hoger zetten om de K te horen | |
Whiskers2009 | dinsdag 1 november 2016 @ 20:41 |
Mocht hij dat doen (geloof ik niks van), dan zou dat ook bestraft moeten worden. Mbt het uitschelden van officials dan. En de vuiligheid op een anders kleed wast uw eigen kleed niet schoon ;-) | |
daNpy | dinsdag 1 november 2016 @ 20:42 |
Het maakt geen zak uit of hij give of keep zegt. Keep is juist een vreemd woord in die zin. Hij zegt ervoor echter "I THINK". Dus daarmee geeft hij al aan dat er niks zeker is, en Max gewoon op zijn positie kan blijven tot nader order. End of story ![]() | |
Swetsenegger | dinsdag 1 november 2016 @ 20:42 |
Overigens vind ik het wel prima. Vind de ophef ook wel een beetje overtrokken. Hij was pissed, hij is ongeveer direct door het stof gegaan. No biggie. Geweldige show toch. | |
SnowOokami | dinsdag 1 november 2016 @ 20:43 |
2 daarna heeft iedereen het er nog steeds over ![]() | |
Swetsenegger | dinsdag 1 november 2016 @ 20:45 |
Keep vreemd? "Ok, keep the position..., I'll think you have to give the position back Max" "Let me know" "Ok, stay there" Dus behoudt je positie, maar denk dat je hem later terug moet geven | |
Whiskers2009 | dinsdag 1 november 2016 @ 20:46 |
Ik denk het ook niet nee. Alleen al omdat het dus verre van alleen een intern kanaal is. | |
Jane | dinsdag 1 november 2016 @ 20:48 |
Ik las ergens (reddit?) nog een opmerking van iemand die zei dat schelden voorheen juist een trucje was van coureurs om te voorkomen dat een bericht in de uitzending zou komen, want ja, gevoelige kijkertjes enzo. Daar zijn ze dan nu ook wel van genezen. ![]() | |
Whiskers2009 | dinsdag 1 november 2016 @ 20:49 |
Hij is helemaal niet door het stof gegaan. Hij heeft eieren voor zijn geld gekozen/aan damage control gedaan. En daarna bleef hij het downplayen. | |
Yashaaaaa | dinsdag 1 november 2016 @ 20:50 |
Keep is geen vreemd woord in die zin.: Ok, Keep the position. en dat I think gedeelte komt in de volgende zin pas. Hoe doof is iedereen zeg. | |
Whiskers2009 | dinsdag 1 november 2016 @ 20:51 |
Weet je wat pas vreemd is? Het hele "give back"-verhaal. Seb is nooit voor of zelfs maar naast Max gekomen tot na de finishvlag.. | |
daNpy | dinsdag 1 november 2016 @ 20:51 |
Ah nu zie ik het ja. Anyway er wordt geen team order uitgedeeld. | |
Whiskers2009 | dinsdag 1 november 2016 @ 20:52 |
Absoluut niet nee. Meneer Villeneuve, let u ook op? | |
SnowOokami | dinsdag 1 november 2016 @ 20:53 |
Sowieso geweldig dat RBR de fictieve positie gewoon niet geeft en dat Vettel en Arrivabene helemaal uit hun dak gaan ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 november 2016 @ 20:56 |
stiekem was het gewoon strategisch, want zo kon Ricciardo Vettel nog even piepelen voordat Max straf kreeg ![]() | |
Whiskers2009 | dinsdag 1 november 2016 @ 21:02 |
Was ook geen reden voor (ondanks de onzin die Whiting spuide over het "verschil" tussen wat HAM deed en wat VES deed). Seb was niet eens in de buurt van Max toen die zich een zeldzame keer verremde. Zat er niet voor, zat er niet naast, had niet een een aanval ingezet. | |
daNpy | dinsdag 1 november 2016 @ 21:03 |
Vetlel ging zo uit zijn plaat over de radio dat hij vergat dat er een bocht aan kwam. Het moment dat hij Ric kneep zag er zo knullig uit dat het leek alsof hij de controle goed kwijt was ![]() | |
Whiskers2009 | dinsdag 1 november 2016 @ 21:03 |
Klopt. Vettel was te druk met uit zijn plaat gaan om op RIC te letten | |
Swetsenegger | dinsdag 1 november 2016 @ 21:04 |
Stel je niet aan. Allemaal te zeuren dat het mietjes geworden zijn die niet willen racen, en als er dan een uit zijn plaat gaat die zich daarvoor keurig na de race excuseerde, zelfs VOOR de shitstorm echt los barste opeens met het vingertje 'tuttuttut' wapperen. Schei toch uit. NATUURLIJK behaald Max hier een voordeel mee, Vettel was hem anders waarschijnlijk op DRS of de volgende bocht voorbij gegaan. Ik denk zelfs dat wanneer hij cool gebleven was hij 'm sowieso voorbij was gegaan. Max maakte een zeldzame fuckup, maar wel 1 die hem zijn plek kostte. Daarna heeft RBR het gewoon heel slim gespeeld. Max heeft nog mazzel, want als Vettel hem wel 'normaal' voorbij was gegaan, had hij een teamorder gekregen RIC er voorbij te laten gaan en was hij uiteindelijk 5e geworden. | |
SnowOokami | dinsdag 1 november 2016 @ 21:06 |
Kan iemand dat filmpje vinden met de tijdsvergelijking van de shortcut van Verstappen en Hamilton? Zag hem een paar draadjes geleden hier ergens... maar we zijn al zoveel draadjes verder ![]() | |
Evenstar | dinsdag 1 november 2016 @ 21:09 |
Als ze "give" hadden gezegd had Max waarschijnlijk geantwoord met "no way" of iets in die richting en niet "ok, let me know". En gedrag van Vettel goedkeuren is ook bizar. In geen enkele sport mag je de scheidsrechters uitschelden, maar hier wordt het zowel door FIA als door sommige "fans" goedgekeurd. | |
Yashaaaaa | dinsdag 1 november 2016 @ 21:12 |
Is het al tijd voor Brazilië ![]() | |
Whiskers2009 | dinsdag 1 november 2016 @ 21:13 |
Gut, kan het ook minder emotioneel? Seb ging volkomen uit zijn plaat om niks en schoffeerde en passant een FIA-official direct en opzettelijk. Een andere sportbond dan de FIA was minder coulant geweest. En Seb heeft zich niet keurig geexcuseerd, hij heeft aan damage control gedaan, heeft zijn uitval gedownplayd en Arrivabene deed dat nog eens dunnetjes over. Die verremactie van Max heeft hem op dat moment geen plek gekost. En ook niet als hij op de baan was gebleven. Seb was niet dicht genoeg bij en was er niet voorbij gekomen. Whiting lult in deze uit zijn nek. Verder was het precies hetzelfde als bij HAM. Maar daar waren ROS of VES ineens niet aan voorbij gegaan, en dat HAM 8 autolengtes verder van die twee weg was dan voor het bocht afsnijden telt ineens ook niet.. Koekoek.. | |
Whiskers2009 | dinsdag 1 november 2016 @ 21:14 |
Juist. Bizar. Precies het woord wat ik er ook voor gebruik. | |
TargaFlorio | dinsdag 1 november 2016 @ 21:14 |
Ik heb alleen deze: ![]() ![]() | |
sasquatsch | dinsdag 1 november 2016 @ 21:17 |
Hij kwam anders aardig hard dichterbij en zat op zijn staart voordat hij remde en Max te laat remde. Als Max op tijd had geremd had Vettel hem er misschien naast kunnen zetten. Als Max niet de bocht had afgesneden had hij zeker achter Vettel de baan weer opgekomen. | |
SnowOokami | dinsdag 1 november 2016 @ 21:18 |
Ja ik zoek dus dat filmpje waar iemand de tijd erbij heeft gezet hoe lang Hamilton er over doet om over dat gras heen te rijden en hoe lang Verstappen erover doet in splitscreen. | |
potjecreme | dinsdag 1 november 2016 @ 21:18 |
Leuk filmpje met Eddie Irvine over Max (in Spa) en over Schumacher. Film is in het engels. http://www.motorsport-tot(...)tappen-16102311.html | |
Whiskers2009 | dinsdag 1 november 2016 @ 21:19 |
Ik zie die zekerheid niet zo, sorry. En HAM had ook overduidelijk voordeel. | |
Evenstar | dinsdag 1 november 2016 @ 21:21 |
Misschien, maar zeker is het in ieder geval niet. Zeggen dat hij zeker achter Vettel de baan was opgekomen is echt bullshit. Kijk gewoon even goed naar dat filmpje hierboven. Er zit echt nog veels te veel ruimte tussen die twee. Als Vettel de volgende bocht zogenaamd met DRS had kunnen inhalen vraag ik me af waarom hij dat niet alsnog heeft gedaan dan de ronde erna? Dit gebeurde in ronde 68 van de 71. Ik denk dat als Verstappen alsnog de bocht had proberen te halen hij de volgende bocht iets later naar links had kunnen sturen en Vettel zo naar buiten had kunnen dwingen. Alleen is dit echt alleen maar koffiedik kijken door ons en niks is met zekerheid te zeggen. Puur op tijd en puur op autolengtes verschil had Hamilton in ieder geval VELE VELE VELE malen meer voordeel dan wat Verstappen had. Dat is wel een feit als je naar de beelden kijkt. Sterker nog, als HAM niet rechtdoor was gegaan was hij misschien wel als vijfde of zesde de baan opgekomen na ROS VES RIC in ieder geval en met een beetje pech had hij een niet oplettende lutsers in zijn versnellingsbak zitten ook. | |
lord_bono | dinsdag 1 november 2016 @ 21:22 |
Vettel zat aan de buitenkant van de bocht, no way dat hij hem er naast had kunnen zetten. | |
sasquatsch | dinsdag 1 november 2016 @ 21:23 |
Jammer dat die tweede niet eerder begint. Dan zie je dat Vettel er heel dicht achter zit. | |
Evenstar | dinsdag 1 november 2016 @ 21:25 |
![]() | |
sasquatsch | dinsdag 1 november 2016 @ 21:25 |
Die ruimte komt omdat Max veel te laat remt. Op het moment dat Max zich verremt en weer loslaat zit Vettel er dicht achter en was een switchback mogelijk als Max te ver naar buiten gaat. Alleen gaat Max rechtdoor in plasts van de bocht te nemen. | |
Jane | dinsdag 1 november 2016 @ 21:26 |
Zeggen dat je begrijpt dat hij er geen straf voor krijgt is iets anders dan 'goedkeuren'. De wereld is niet zo zwart/wit. Vettel zou wel serieus wat aan anger management moeten gaan doen trouwens, want op deze manier wordt hij zelf een gevaar op de weg. Roepen dat je "iemand gaat slaan" is ook niet zo slim en misschien nog wel ernstiger dan het schelden. Sky zei dat het tegen Max gericht was, maar als ik de transcript lees kan het ook op RIC slaan, maar hoe dan ook, je tegenstanders bedreigen met fysiek geweld is echt niet cool. http://www.motorsport.com(...)-hit-someone-845235/ | |
Whiskers2009 | dinsdag 1 november 2016 @ 21:28 |
Zelfs als je gelijk hebt is "mogelijk" niet hetzelfde als "op zeker"... | |
sasquatsch | dinsdag 1 november 2016 @ 21:30 |
Niet zeker inderdaad, maar blijkbaar genoeg voor de stewards om hem te bestraffen. | |
Evenstar | dinsdag 1 november 2016 @ 21:30 |
Iets afkeuren, maar niet bestraffen is toch alleen maar it te leggen met "bizar"? Stel je eens voor dat een voetballer "fuck off" zegt tegen een scheidsrechter. Stel je eens voor dat een tenniser "I am gonna hit someone" roept tijdens een wedstrijd. Stel je eens voor dat een schaatser langs een andere schaatser hand gebaren gaat maken. In geen enkele sport zal dit onbestraft blijven, maar blijkbaar maakt het in de formule 1 niet veel uit en boeit het FIA geen kut dat de sport beschadigd wordt door zulk kinderachtig gedrag van volwassen mannen die miljoenen verdienen. | |
TargaFlorio | dinsdag 1 november 2016 @ 21:34 |
Dit zal wel meevallen. | |
potjecreme | dinsdag 1 november 2016 @ 21:35 |
Hier staat wat Eddie Irvine tegenwoordig doet. https://sports.vice.com/e(...)ened-to-eddie-irvine | |
Whiskers2009 | dinsdag 1 november 2016 @ 21:36 |
Toch buitengewoon raar dat ze dat bij HAM dus niet deden. Verhaal waarom rammelt aan alle kanten. Beslissingen vd stewards zijn helaas (ook voor Max helaas) steeds minder serieus te nemen... | |
potjecreme | dinsdag 1 november 2016 @ 21:37 |
Wat zal Verstappen ons dit jaar laten zien in Brazil. ![]() | |
Sinister-D- | dinsdag 1 november 2016 @ 21:37 |
Vettel zijn helm voor Brazilië is ook al klaar......![]() | |
potjecreme | dinsdag 1 november 2016 @ 21:38 |
![]() | |
Jane | dinsdag 1 november 2016 @ 21:38 |
Dan maakt iemand er gewoon een liedje van en heeft er een megahit mee. ![]() Wie weet valt Vettel zo'n eer ook nog eens te beurt. -edit- The real thing er ook even bij: Dan valt Vettel toch nog best wel mee. ![]() [ Bericht 19% gewijzigd door Jane op 01-11-2016 21:43:29 ] | |
Whiskers2009 | dinsdag 1 november 2016 @ 21:38 |
Sorry, maar dat interessert me nog minder dan niks. Was wel een kleurrijke figuur in de F1, maar meer door zijn karakter en zijn playboygedoe dan door zijn racen.. | |
Whiskers2009 | dinsdag 1 november 2016 @ 21:39 |
Dat doet het dus niet. Voorbeelden te over. | |
potjecreme | dinsdag 1 november 2016 @ 21:40 |
Dat is precies wat hij nu doet. Playboyen met vrouwen heel veel jonger en hij zit in vastgoed. | |
Whiskers2009 | dinsdag 1 november 2016 @ 21:41 |
Niks veranderd dus ![]() | |
Evenstar | dinsdag 1 november 2016 @ 21:41 |
![]() Sluit topic maar ![]() | |
TargaFlorio | dinsdag 1 november 2016 @ 21:42 |
Heb ik anders toch wel vaker gezien in autosport of wielrennen. | |
lord_bono | dinsdag 1 november 2016 @ 21:43 |
![]() | |
Whiskers2009 | dinsdag 1 november 2016 @ 21:46 |
Ff onwijs off topic: hoe dm ik mobiel? Zat voorheen altijd op de desktop, nu op de Ipad.. En mocht dm-en niet kunnen: voorheen heb ik ingesteld (waar????) dat ik een topic als geheel wou zien, nu wil ik weer blz van 25 posts. Hoe regelmik dta? | |
Whiskers2009 | dinsdag 1 november 2016 @ 21:47 |
Zijn de minidrivers er al? | |
Jane | dinsdag 1 november 2016 @ 21:49 |
(rechtsboven op de pagina) Settings -> Overig | |
Evenstar | dinsdag 1 november 2016 @ 21:50 |
![]() | |
Whiskers2009 | dinsdag 1 november 2016 @ 21:54 |
Dank je! | |
Whiskers2009 | dinsdag 1 november 2016 @ 21:55 |
Lol, ik bedoel het filmpje, maar ook dank! | |
SnowOokami | dinsdag 1 november 2016 @ 21:58 |
Lol: https://www.facebook.com/AutobahnEU/videos/889849911148385/ | |
Evenstar | dinsdag 1 november 2016 @ 22:06 |
Ow, die nog niet helaas ![]() | |
Whiskers2009 | dinsdag 1 november 2016 @ 22:08 |
Jammer! Wederom dank! | |
Swetsenegger | dinsdag 1 november 2016 @ 22:13 |
![]() [ Bericht 77% gewijzigd door Nattekat op 01-11-2016 22:31:11 ] | |
potjecreme | dinsdag 1 november 2016 @ 23:01 |
Nietszeggend | |
ender_xenocide | dinsdag 1 november 2016 @ 23:06 |
haha geniaal. | |
Verbodsbord | dinsdag 1 november 2016 @ 23:35 |
Ernstig dit... | |
ender_xenocide | woensdag 2 november 2016 @ 00:07 |
die toonzetting van de interviewer ook:" very dramatic to the end with cars fighting each other on track..." Als men er zo over denkt kijk dan naar een parade, tis een race geen optocht | |
MakkieR | woensdag 2 november 2016 @ 00:34 |
Lauda is oud en seniel, Jezus mijn opa en oma zien er nog beter uit en die zijn dood ![]() | |
Sinister-D- | woensdag 2 november 2016 @ 06:27 |
iemand die 3x 301 posts van hetzelfde vlotjes door scrolled omdat het een vasthangende LP is... | |
MakkieR | woensdag 2 november 2016 @ 08:25 |
Vettel wordt door de FIA niet bestraft, maar soort gelijke vloek uitbarstingen door de radio worden in de toekomst wel bestraft. Hoe krom is de FIA weer bezig met zijn uitleg ![]() http://www.formula1.com/e(...)ettel-outbursts.html | |
MakkieR | woensdag 2 november 2016 @ 08:26 |
Haha een LP , ouwe lul gespot ![]() | |
SnowOokami | woensdag 2 november 2016 @ 08:27 |
Zul je zien dat Vettel in Brazilië weer ontploft en wordt bestraft omdat Max weer eens voor hem zit ![]() | |
Beach | woensdag 2 november 2016 @ 09:42 |
Het gaat hier nog steeds over oa Vettel en Max? Ik zou verwachten dat iedereen er wel klaar mee zou zijn. | |
edraket31 | woensdag 2 november 2016 @ 10:05 |
In before: "dit is ook een discussieforum" Waarschijnlijk gaat t door tot aan de 1e FP in Brazilië ![]() | |
Bonobo11 | woensdag 2 november 2016 @ 10:07 |
Je moet dit topic alleen lezen in weken waarin niet geraced is/word. 12 topics over een matige GP van Mexico ![]() | |
potjecreme | woensdag 2 november 2016 @ 10:08 |
Kom dan zelf met een ander onderwerp. Ik probeer dat nog tenminste. | |
Sjemmert | woensdag 2 november 2016 @ 10:08 |
Waar wil jij het over hebben Beach ? | |
potjecreme | woensdag 2 november 2016 @ 10:16 |
De weersvoorspelling voor Sao Paulo zondag 13-11 is: Vrij veel bewolking, max 23 graden en 25% kans op neerslag. bron: weeronline | |
Nattekat | woensdag 2 november 2016 @ 10:17 |
Hé toevalig, ik ook. | |
Beach | woensdag 2 november 2016 @ 10:17 |
De structuur van het Williams team en waarom precies dat betekent dat de oude glorietijden niet meer terugkomen. | |
Sunri5e | woensdag 2 november 2016 @ 10:24 |
Wat heeft het voor een nut om 11 dagen vooruit te kijken? ![]() | |
KingRadler | woensdag 2 november 2016 @ 10:41 |
nu zijn er plannen om de zandbak weer terug te laten keren, vind het maar niks. als Max er maar niet in gaat spelen. | |
Doevelaer | woensdag 2 november 2016 @ 10:41 |
Ik ga alvast een regendansje doen. | |
Beach | woensdag 2 november 2016 @ 10:46 |
familiekwaaltje he | |
m0ridin | woensdag 2 november 2016 @ 11:15 |
Las op reddit trouwens in een post dat het de laatste 10 kwalificaties 5-5 staat tussen VES en RIC. Dus even nagekeken en inderdaad, over alle 15 races (met beiden in een RB) staat het 10-5 voor RIC. Over de laatste 10 staat het 5-5, en de laatste 4 staat het 3-1 voor VES. Lijkt dus inderdaad dat hij goed is gegroeid in de kwalificaties. 4 vd laatste 7 keer een verschil van minder dan een tiende ook. Zijn mooi aan elkaar gewaagd die 2, benieuwd naar de laatste races ![]() | |
matig | woensdag 2 november 2016 @ 12:10 |
Hier, nieuw discussievoer, helaas wel over Max: http://www.eurosport.com/(...)o5935107/story.shtml En dit is de team radio waar Toto aan refereert: 36 To Max Verstappen Make sure you keep it clean behind Rosberg for the moment, Max. Never know what might happen later. Doing a really good job at the moment. Echt te bizar dat Lauda en Wolf beide van mening zijn dat er niet tegen de 2 Mercedessen geraced mag worden omdat ze allebei bezig zijn WDC te worden. Nog los van het feit dat het niets uitmaakt of je aan het begin van het seizoen of aan het eind van het seizoen door iemand van de baan gereden/ingehaald wordt. | |
AnneX | woensdag 2 november 2016 @ 12:11 |
Tijd genomen voor het nietszeggende orakel van Ecclestone. Frappant dat vooraf een reclame filmpje was van Alzheimer Nederland ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 2 november 2016 @ 12:20 |
Dat slaat idd nergens op, net alsof je op het eind van de eredivisie niet je best mag doen tegen de koploper omdat iemand anders dan misschien kampioen wordt. ![]() | |
ender_xenocide | woensdag 2 november 2016 @ 12:31 |
Ik interpreteerde het juist als push niet, spaar je banden, wellicht dat hij nog een terugval heeft en dan kun je hem pakken, het was toch ook na de aanval op Rosberg na al dat inhalen van achterblijvers? | |
Sjemmert | woensdag 2 november 2016 @ 12:33 |
Nee het was wel daarvoor toen die aansluiting vond. | |
ender_xenocide | woensdag 2 november 2016 @ 12:44 |
Ah oké. ben in ieder geval blij dat Verstappen een mooi ijskonijn blijkt te zijn en zich ogenschijnlijk niets aantrekt van alle commotie rondom zijn persoon. Integendeel zelfs hij lijkt er juist energie uit te halen. | |
opgebaarde | woensdag 2 november 2016 @ 12:44 |
Mijn idee | |
matig | woensdag 2 november 2016 @ 13:10 |
Precies dat. | |
Floriz87 | woensdag 2 november 2016 @ 13:16 |
Ook Lammers doet een duit in het zakje:http://www.f1today.net/en(...)verstappen-s-defence | |
Sjemmert | woensdag 2 november 2016 @ 13:30 |
Lammers is een van de grootste fanboys van Max. Ik zou zijn mening niet al te serieus nemen, en al helemaal niet objectief noemen. | |
heywoodu | woensdag 2 november 2016 @ 13:32 |
![]() | |
Evenstar | woensdag 2 november 2016 @ 14:07 |
Ik hoop echt dat Mercedes volgend jaar door de stront zakt en Red Bull gaat domineren. Krijgen we na Vettel ook Hamilton en Rosberg als jankerds. | |
Blik | woensdag 2 november 2016 @ 14:30 |
Hij vergeet even het incidentje in Monaco, daar beschadigt die toch echt wel iemand anders z'n auto Alles wat Verstappen doet ligt nou éénmaal onder een vergrootglas, als Verstappen zich verremt en door het gras rijd is dat gaining een advantage en als Hamilton dat doet is het een "round 1 accident". Als Verstappen "moved under braking" is dat levensgevaarlijk, als Vettel dat doet en een straf krijgt is het "ten onder gaan aan bureaucratie", etc. etc. etc. | |
SnowOokami | woensdag 2 november 2016 @ 17:45 |
Verstappen crash Monaco: "too young, too reckless, should be put back in F3" Alonso crash Australië: "racing accident" ![]() | |
Klummie | woensdag 2 november 2016 @ 18:02 |
Leuk, maar niet hier ![]() [ Bericht 87% gewijzigd door Nattekat op 03-11-2016 09:54:40 ] | |
Klummie | woensdag 2 november 2016 @ 18:11 |
I know, probeer even een zo groot mogelijk publiek te bereiken.;-) Thx! | |
Weltschmerz | woensdag 2 november 2016 @ 18:15 |
Het zal nieuw voor jou zijn, maar coureurs kijken al jaren extra uit om niet met een botsing de strijd om het WK te beslissen in de fase dat elke DNF beslissend is. Net zoals coureurs ook al jaren de plek teruggeven als ze in duel buiten de baan zijn geweest. Iedereen snapt namelijk dat het anders niet werkt, althans, elke coureur die de puberteit achter zich heeft gelaten. | |
Whiskers2009 | woensdag 2 november 2016 @ 18:16 |
Tsja, dat is nou het 2 (of meer) maten meten. En dat zou niet moeten kunnen. | |
Assassin92 | woensdag 2 november 2016 @ 18:19 |
http://www.f1fanatic.co.u(...)ff-track-overtaking/ Achter deze klik zit wel een mooi stuk uit april dit jaar, schijnt misschien wat meer perspectief op Verstappen en ook hoe (on)terecht het was dat hij de plek niet teruggaf. Zelf ben ik van mening dat de straf terecht is, maar er zit natuurlijk wel een verschil in het feit dat Vettel er nog lang niet voorbij was voordat Verstappen zich verremde. De logica van Verstappen om de plek niet zomaar op te geven voordat de stewards zich meldden is dan ook logisch. | |
Doevelaer | woensdag 2 november 2016 @ 18:20 |
Waarom de oude glorietijden voor Williams niet terugkomen? Geld. ![]() | |
Monolith | woensdag 2 november 2016 @ 18:21 |
Nou ja, meer alsof je geen sliding mag maken, omdat je wellicht een speler blesseert. Maar inderdaad, je moet wel Weltschmerz heten om dit een zinnig argument te vinden. | |
lord_bono | woensdag 2 november 2016 @ 18:27 |
![]() http://www.formula1.com/e(...)tyre-selections.html | |
sasquatsch | woensdag 2 november 2016 @ 18:56 |
Ook als ze nog (volgens jou) in de puberteit zitten aangezien het een opdracht van het team was. Maar goed, dat snap jij natuurlijk niet omdat je elke keer met dezelfde onzinnige argumenten komt. | |
sasquatsch | woensdag 2 november 2016 @ 18:59 |
Is meestal als een regel verduidelijkt wordt. De eerste overtreding wordt niet bestraft en volgt er een verduidelijking dat het de volgende keer wel bestraft wordt. Was ook met de moving under braking regel. Verstappen werd er niet voor bestraft maar werd wel gezegd dat het de volgende keer wel bestraft zou worden. Nu idem. Dus behoorlijk consequent van de FIA. | |
Whiskers2009 | woensdag 2 november 2016 @ 19:40 |
Owh? Wordt er een regel verduidelijkt dan in het geval vd scheldkannonade van Vettel? Hij krijgt gewoon coulance.. Mijns inziens onterecht overigens. | |
Re | woensdag 2 november 2016 @ 19:44 |
de enige reden dat Vettel uit zijn plaat ging is dat hij over de radio te horen kreeg dat RBR teamorder naar Verstappen was om hem er langs te laten. Dat wordt volgens mij ook wel vergeten. Dus het heeft verder niets met puberaal gedrag te maken, althans in de ogen van die fanboy hier wel natuurlijk ![]() | |
sasquatsch | woensdag 2 november 2016 @ 19:51 |
Er is (voor zover ik weet) nog niemand hiervoor bestraft, dus wordt er de eerste keer gewaarschuwd en de volgende keer een straf uitgedeeld. | |
zoem | woensdag 2 november 2016 @ 19:59 |
Volgens het transcript heeft RB uiteindelijk tegen Max gezegd in positie te blijven. Ik lees niets terug over Ferrari die zegt dat RB een teamorder had gegeven.
| |
Blik | woensdag 2 november 2016 @ 20:02 |
Wat staat er achter nummertjes 69 dan... daar staat het letterlijk dat Ferrari dat tegen Vettel zegt. Alleen heeft RBR dat nooit gedaan | |
zoem | woensdag 2 november 2016 @ 20:03 |
He has been informed zou dan gebaseerd zijn op de eerste 68 en niet de derde 68. Dus het 2e commentaar van RB is niet doorgespeeld. | |
zoem | woensdag 2 november 2016 @ 20:18 |
Hmm, die transcript hierboven lijkt niet compleet. Hier een uitgebreidere. Ferrari insinueert halverwege dat Max opdracht heeft gekregen (He has been informed he has to move), maar daarvoor begon Seb al met tieren (Move! Move for f***’s sake). | |
Whiskers2009 | woensdag 2 november 2016 @ 20:20 |
DAT is reden en rechtvaardiging om zo uit zijn plaat te gaan? Kom nou toch zeg... Zelfs al had Max wel een een teamorder genegeerd, dan nog ga je niet zo uit je plaat. En al helemaal niet tegen een official.. | |
Evenstar | woensdag 2 november 2016 @ 20:59 |
Sommige users hier gaan ver om maar naar Verstappen te kunnen wijzen of Vettel te kunnen verdedigen ![]() | |
Evenstar | woensdag 2 november 2016 @ 21:15 |
Peterselieman | woensdag 2 november 2016 @ 21:21 |
hij is fijn ![]() | |
Re | woensdag 2 november 2016 @ 21:29 |
ik zeg dat DAT de reden is, niet of het compleet over the top is, wat het wel is maar ja ![]() | |
Whiskers2009 | woensdag 2 november 2016 @ 21:38 |
En waarom is dat reden om uit zijn plaat te gaan tegen Whiting? Had die het circuit op moeten stormen om Max hoogstpersoonlijk uit zijn bolide te trekken omdat hij een (vermeende!) teamorder niet opvolgde? Had Charlie persoonlijk Max moeten blokkeren omdat Seb er voorbij wou? Had VES soms een zwarte vlag moeten krijgen? Wat??! En hoe kom je erbij dat het gedrag van Seb niet puberaal is? Wacht, je hebt gelijk. Het is van peuterniveau. | |
Swetsenegger | woensdag 2 november 2016 @ 21:39 |
Serieus, nog steeds deze discussie ![]() | |
Whiskers2009 | woensdag 2 november 2016 @ 21:44 |
Ze zijn er ![]() Thanks ![]() | |
Fer | woensdag 2 november 2016 @ 21:44 |
Enige wat ik tegen Seb zou zeggen is Multi21 | |
Whiskers2009 | woensdag 2 november 2016 @ 22:29 |
LOL Al vraag ik me af of die ondertiteling wel geheel klopt.. | |
Peterselieman | woensdag 2 november 2016 @ 22:32 |
En multi 333 tegen Ricciardo ![]() ![]() | |
Whiskers2009 | woensdag 2 november 2016 @ 22:35 |
Minidrivers ![]() | |
sasquatsch | woensdag 2 november 2016 @ 22:40 |
Nope. Origineel gaat over Robben en de schwalbe tegen Mexico tijdens het WK in 2014. ![]() | |
Whiskers2009 | woensdag 2 november 2016 @ 22:55 |
Ah, thanks! Mijn wantrouwen omdat ik (ondanks dat ik weinig Spaans ken) sommige vertaalde delen niet terug hoorde in de tekst, was dus terecht ![]() En afgezien vh Spaans, de namen vd coureurs en Whiting waren niet herkenbaar. Ben er dus half ingetrapt, als niet voetbalvolger ![]() | |
Whiskers2009 | woensdag 2 november 2016 @ 22:57 |
Mooi dat Horner opkomt voor Max. Nog mooier dat hij groot gelijk heeft. http://www.motorsport.com(...)-says-horner-845766/ | |
MakkieR | woensdag 2 november 2016 @ 23:06 |
Nee dat is niet terecht, want iemand verrot schelden op de boordradio mag natuurlijk nooit. Vettel deed iets wat niet mag, Verstappen deed iets wat wel mocht. Fia heeft de regel van Max aangepast, zodat het nu niet meer mag. Dus ik begrijp hoe FIA redeneert met Verstappen, Maar met Vettel dat is volkomen belachelijk omdat er geen regel is die je moet verduidelijken, want die regel lijkt mij wel duidelijk genoeg. Een scheidsrechter mag je niet verrot schelden, die regel bestaat al zo lang de FIA bestaat. ( of elke andere sport ) [ Bericht 0% gewijzigd door MakkieR op 02-11-2016 23:14:52 ] | |
Whiskers2009 | woensdag 2 november 2016 @ 23:09 |
My point exactly. Er werd niks verduidelijkt, er werd gematst.. | |
Tarado | donderdag 3 november 2016 @ 08:56 |
m'n kaart is geregeld voor Sao Paulo, zin in, jammer dat ik de kwalificatie mis | |
potjecreme | donderdag 3 november 2016 @ 09:00 |
Gaaf hoor. | |
OscarMopperkont | donderdag 3 november 2016 @ 09:04 |
Sowieso FIA ![]() Mercedes ![]() Lauda ![]() Ik word sowieso moe van al die vedettes die lopen te zeiken op Max. Het is godverdomme de Formule 1. Niet een concour d'elegance. | |
matig | donderdag 3 november 2016 @ 09:35 |
Dat is inderdaad nieuw voor mij en ik geloof er niks van. Wat ik wel geloof is dat elke normale coureur ALTIJD uitkijkt voor een botsing (want ja, anders werkt het niet). Niet proberen de aankomende WDC in te halen omdat hij aankomend WDC is werkt trouwens ook niet. | |
Caland | donderdag 3 november 2016 @ 09:43 |
Gaaf man. | |
GoofyGoober | donderdag 3 november 2016 @ 12:41 |
Verstappen wie?![]() Hoe de vuk ben je dan als Humberto Tan zijnde/het team wat erachter zit niet wat beter geďnformeerd? | |
Nattekat | donderdag 3 november 2016 @ 12:51 |
Geweldige faal ja ![]() Geef die pas dan aan mij. | |
Greys | donderdag 3 november 2016 @ 13:08 |
Ik had enorme plaatsvervangende schaamte ![]() Manmanman wat een gęnante vertoning. (Zo ook met die tattoo kerel die daar volstrekt voor Jan Lul zat, Katja die zo ongeveer klaarkwam op haar stoel naast Robbie en zich in allerlei gęnante bochten wrong etc. Wát een tv ![]() | |
franklop | donderdag 3 november 2016 @ 13:20 |
De Hulk zit morgen bij Pauw | |
BeamofLight | donderdag 3 november 2016 @ 13:26 |
praat ie nederlands dan? Hoe komt dat? Woont hij 6 of 8 kilometer van de grens? | |
franklop | donderdag 3 november 2016 @ 13:27 |
Die grap is 1 keer leuk | |
Beach | donderdag 3 november 2016 @ 13:32 |
Met Max toen was echt tenenkrommend. Hopelijk is het deze keer beter maar ik ben er bang voor dat het vooral over Max gaat. | |
tralalala | donderdag 3 november 2016 @ 13:34 |
Alle vragen gaan natuurlijk over Verstappen, dit wordt weer plaatsvervangende schaamte. | |
Floriz87 | donderdag 3 november 2016 @ 13:44 |
http://www.mirror.co.uk/s(...)es-youngster-9186624 Edit: Oops, verkeerd topic | |
Jane | donderdag 3 november 2016 @ 17:03 |
Ik kwam net dit artikel tegen toen ik op zoek was naar iets anders. Wel grappig om nog eens te lezen wat vooraf de verwachtingen waren voor dit seizoen. Red Bull wordt nauwelijks genoemd, behalve dan dat ze het in het begin waarschijnlijk slechter gaan doen dan Toro Rosso. De echte strijd zou eigenlijk alleen gaan tussen Mercedes en Ferrari. En Grosjean had toen al problemen met z'n remmen. http://www.skysports.com/(...)r-for-the-new-season | |
potjecreme | donderdag 3 november 2016 @ 17:07 |
Ah, even de Zanardi docu kijken op Sky. | |
Tijn | donderdag 3 november 2016 @ 18:23 |
Welnee, dat was een hartstikke leuke uitzending juist. | |
Monolith | donderdag 3 november 2016 @ 19:37 |
Wat zou Jacques daarvan vinden, zo'n broekie in de F1? ![]() | |
GoofyGoober | donderdag 3 november 2016 @ 20:32 |
Nou: http://www.gpblog.nl/9207(...)een-f1-vanwege-geld/ ![]() | |
Monolith | donderdag 3 november 2016 @ 20:39 |
Waarom vroeg ik het ook. ![]() | |
bloodymary1 | donderdag 3 november 2016 @ 20:40 |
Dat Sjakie toch zo'n oude zeur geworden is! Ik was vroeger echt fan, ging zelfs naar races met een Canadese vlag. Vond buiten zijn rijstijl hem ook leuk met zijn recalcitrante uitspraken en gedrag. Maar nu... ![]() | |
AMDB | donderdag 3 november 2016 @ 21:44 |
Dat gezeur over Villeneuve, als je zijn statements op tv terugziet dan valt het reuze mee t.o.v. hoe de geschreven media het over doen komen. Hij had over het algemeen gelijk toen hij zei dat Verstappen te jong zou zijn. Dat betekent niet dat hij gelijk heeft gekregen. Verstappen heeft laten zien dat het wel kan. Maar dat wil niet zeggen dat straks iedereen maar op z'n 17e Formule 1 moet gaan rijden. Bovendien is het nog geenszins zeker dat het een goede keuze is geweest. Op je 17e is je lichaam wel degelijk jong en het zou best kunnen dat de hoge snelheden daar een (sterker) negatief effect op hebben. Wellicht was het veiliger geweest om op een lager niveau te 'rijpen'. Over Stroll heeft hij natuurlijk ook wel gelijk tot op een bepaalde hoogte. Mocht hij niet zowel goed als rijk zijn dan had hij zeer waarschijnlijk niet bij Williams hebben gezeten. Anyway, media doen het overkomen alsof zijn beweringen erg zwart wit zijn, maar dat zijn ze vaak niet. Villeneuve is een stuk genuanceerder dan men doet voorkomen. | |
GoofyGoober | donderdag 3 november 2016 @ 21:55 |
Hm true, werd tijdje terug op basis van dit interview ook al veel geschreven wat Villeneuve in een kwaad daglicht stelde. Naja, je ziet het ook wel aan de titel al. Terwijl ie toch gewoon positief te spreken is over Verstappen. | |
zoem | donderdag 3 november 2016 @ 22:54 |
Voor wie verschillende onboards van de racemomenten terug wil zien: https://vimeo.com/190092799 | |
jpjedi | vrijdag 4 november 2016 @ 08:17 |
Mooi stukje en hier nog niet voorbij zien komen volgens mij: "Je gaat zelfs tegen jezelf in, tegen wie je ooit was en wat je vaak beweerde." RTL GP Magazines Mark Koense schrijft een open brief aan Jacques Villeneuve, de notoire criticaster van Max Verstappen. Beste Jacques, er was een tijd dat ik een zwak voor je had. Je kwam van ver. En een heel eind. Ondanks, of misschien juist wel omdat je op jonge leeftijd je vader verloor, Gilles, een idool voor miljoenen. Voor jou is hij gewoon je vader geweest. Geen makkelijke vader bovendien, en vaak van huis. Maar na zijn dood was hij er ineens altijd. En overal. Wat je ook deed en waar je ook kwam, zijn naam bleef je achtervolgen. Altijd weer werd je met hem vergeleken, als de zoon van de mythe. Je zette je ertegen af, probeerde jezelf te worden. En dat lukte. Je won de Indianapolis 500 en werd wereldkampioen in de Formule 1 - meer dan Gilles ooit voor elkaar had gekregen. Respect. Maar de faam van je vader was niet in overwinningen of titels uit te drukken. Welke top je ook bestormde, je staarde steeds weer in de peilloze diepte van zijn voetsporen, de onuitwisbare sporen van een geest, van een standbeeld dat een eeuwige schaduw over je wierp. Je deed je best uit die schaduw te treden. Misschien was je daarom vaak zo recalcitrant, zo tegendraads. Je geverfde haren, je slobberende overalls, je provocerende uitspraken over risico’s en gevaar; je probeerde zó vreselijk hard stoer, relaxed, onafhankelijk en onverschillig te lijken dat het juist allemaal nogal krampachtig overkwam. Wat niet hielp was dat je na je wereldtitel met Williams nooit meer een Grand Prix won. Een bizarre, maar veelbetekenende twist in je leven. Je keuze voor het BAR-team te gaan rijden maakte je weliswaar een rijk man, maar kraste ook, langzaam maar zeker, de glans van je reputatie. Want door het alsmaar uitblijven van nieuw succes, verbleekte je titel uit 1997 tot die, al dan niet terecht, maar onvermijdelijk, geheel toegeschreven werd aan de overmacht van je in die tijd onverslaanbare Williams-Renault. Je scoorde alleen nog naast de baan, want je teksten bleven spraakmakend. Maar door je gebrekkige prestaties klonken ze nu als losse flodders. Het werd, helaas, een beetje zielig. De rebelse kampioen van weleer was een gefrustreerde schim van zichzelf geworden en tien jaar na je doorbraak in de Formule 1 verdween je door de achterdeur. Dat is geen schande, het is velen voor je gebeurd. Bovendien leek je nu eindelijk je rust gevonden te hebben. De zoon van was zelf vader geworden, de weinige haren die je nog had mochten gewoon hun eigen, originele kleur houden, je stortte op je liefde voor muziek en sloot eindelijk vrede met de herinnering aan Gilles, koesterde die nu zelfs openlijk. Eén ding is echter onveranderd. Druk in een Formule 1-paddock een microfoon onder je neus en je voelt je schijnbaar nog altijd gedwongen tegen de stroom in te zwemmen. Vooral de stroom van de boeggolf van Max Verstappens opmars. Je bekritiseerde hem al voordat hij ook maar één meter had gereden, fel en volstrekt ongenuanceerd, en bleef dat volhouden ook toen Max zichzelf allang had bewezen en andere sceptici, zoals Mika Hakkinen, hun kritiek gracieus terugnamen. Jij, Jacques, bijt je er echter in vast, ondanks alles. Je blijft hardnekkig je gal spuwen, ongenuanceerd en bovendien nu ook ongefundeerd. Je gaat zelfs tegen jezelf in, tegen wie je ooit was en wat je vaak beweerde. Je riep ooit om meer spektakel, meer actie, meer risico, meer karakters. En nu verketter je de man die dat alles op een presenteerblaadje opdient, week in en week uit, en ook nog eens zonder ook maar een fractie van de fouten die jij zelf maakte. Ik zag je na de race op Suzuka op de Italiaanse televisie het zoveelste onzinverhaal uitkramen over de rijstijl van Max en ook na de Grand Prix van Mexico verloor je weer de feiten uit het oog in je drang Max te veroordelen. “Het team zei hem Vettel voorbij te laten!”, riep je, terwijl ook jij had kunnen horen, nee móeten horen dat Verstappen juist verteld was zijn positie te houden, dat hij er alleen rekening moest houden dat hij ‘m misschien alsnog op zou moeten geven. En die order kwam nooit. Luisteren, Jacques, is een gave. Je kunt wel de hele tijd van alles roepen, maar dan hoor je vaak alleen jezelf. Dus doe jezelf een plezier en wen aan het feit dat Max Verstappen nog veel races gaat winnen en waarschijnlijk ook wereldkampioen gaat worden. Je kunt hem blijven bekritiseren, dat is je goed recht en Max is zeker niet foutloos. Maar zoals jij als geen ander weet, klinken resultaten harder dan woorden. Het zou dan ook zonde zijn als het weer tien jaar duurt voordat je inziet dat een vergissing hebt begaan. Dus geniet gewoon van de manieren waarop Max grenzen verlegd, hoe hij de sport bij z’n nekvel grijpt en wakker schudt. Je vader, juist hij, zou het in ieder geval fantastisch hebben gevonden. | |
BadderHaring | vrijdag 4 november 2016 @ 08:33 |
Traantje weggepinkt. | |
Afhaalchinees | vrijdag 4 november 2016 @ 09:28 |
Flinke sneer wel naar Jacques, I like | |
BeamofLight | vrijdag 4 november 2016 @ 09:34 |
Jullie die transcripts al gezien van Max, Ric en VET? | |
THEFXR | vrijdag 4 november 2016 @ 09:44 |
kan je die posten? | |
Dos37 | vrijdag 4 november 2016 @ 09:44 |
Zeker Max hoefde van het team de plek niet terug te geven omdat toch na de race werd bekeken. | |
#ANONIEM | vrijdag 4 november 2016 @ 09:58 |
![]() ![]() ![]() bron [ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2016 10:02:00 ] | |
#ANONIEM | vrijdag 4 november 2016 @ 10:10 |
Direct de eerste zin fout... ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 4 november 2016 @ 10:10 |
Klopt niet helemaal. Dat eerste give is keep. | |
KillerBee4ever | vrijdag 4 november 2016 @ 10:26 |
Here we go, again... ![]() ![]() http://www.crash.net/f1/n(...)up-third-horner.html | |
m0ridin | vrijdag 4 november 2016 @ 11:27 |
Hey, weer een die de eerste zin goed heeft! | |
opgebaarde | vrijdag 4 november 2016 @ 11:40 |
Ik weet niet wat voor een man die pa Villeneuve was maar die laatste zin.... ![]() | |
Beach | vrijdag 4 november 2016 @ 12:17 |
Zullen we ook weer Monaco met Grosjean oprakelen? | |
ueberduitser | vrijdag 4 november 2016 @ 12:27 |
Hier: http://www.f1fanatic.co.u(...)am-radio-transcript/ staan ze altijd | |
potjecreme | vrijdag 4 november 2016 @ 12:27 |
Vandaag de Hulk bij Pauw.http://www.racexpress.nl/(...)-jeroen-pauw/n/76865 | |
bloodymary1 | vrijdag 4 november 2016 @ 12:29 |
Ah gelukkig maar. Ik zie het inderdaad alleen maar van de geschreven media. En daar komt de laatste tijd op F1 gebied wel heel veel onzin voorbij. | |
potjecreme | vrijdag 4 november 2016 @ 12:31 |
Hier werd dit interview weggezet als onzin. Het schijnt dat zijn voorbeelden niet kloppen. Ik had dit al eens gepost om aan te geven dat hij ook positieve dingen over Max zegt. | |
bloodymary1 | vrijdag 4 november 2016 @ 12:32 |
Wat een bulshit. Heb destijds erg veel gelezen over Villeneuve en dat met zijn vader heeft hij zelf toch echt heel anders ervaren. En ook met BAR waren zijn prestaties nog erg goed. Voor een geheel nieuw team. Dit is precies wat hiervoor wordt bedoeld, die onzin die allemaal wordt geschreven. ![]() | |
bloodymary1 | vrijdag 4 november 2016 @ 12:32 |
Waarom? | |
bloodymary1 | vrijdag 4 november 2016 @ 12:34 |
Je weet nu al dat het genant gaat worden en dat het de hele tijd over Max gaat. Hulkenbergonwaardig. | |
potjecreme | vrijdag 4 november 2016 @ 12:34 |
Ik durf niet te kijken. ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 4 november 2016 @ 12:35 |
Hülk is wel een toffe gozer. Ik hoop alleen wel dat Pauw geen geforceerde Max-vragen stelt. | |
bloodymary1 | vrijdag 4 november 2016 @ 12:37 |
Denk je dat hij het over Hulkenberg zelf gaat hebben? Ik denk dat Pauw tot gisteren niet eens wist wie dat is... En de helft van de nieuwe Max/F1 fans ook niet. | |
#ANONIEM | vrijdag 4 november 2016 @ 12:40 |
Net als die vragen in de paddock iedere race. "NICO <insert wat twee vragen die niemand boeit voor de vulling> Hoe denk je dat max het gaat doen? OK BEDANKT DOEI.![]() ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2016 12:41:18 ] | |
Peterselieman | vrijdag 4 november 2016 @ 12:47 |
ik hoop wel zoveel mogelijk | |
Kleffe_Dop | vrijdag 4 november 2016 @ 13:17 |
Pauw is geen enorme F1 kenner, dat zegt hij ook eerlijk, maar hij kwam bij het interview met Max goed beslagen ten ijs, hij had zich voorbereid en wist vragen te stellen die de gemiddelde Pauw kijker een hoop leerde over Max en het F1 wereldje an sich. Ik verwacht dat Pauw dat nu ook zal doen bij Hulkenberg. Beetje vragen naar de enorme schaduw van Schumacher die nog altijd over andere Duitse F1 coureurs hangt, hoe het is om uit een land te komen waar je niet de onverdeelde aandacht van de hele natie op je hebt etc etc. En Verstappen vragen gaan er heus wel komen, maar ik mag toch hopen dat niet gelijk de 3e vraag al over Max gaat. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 04-11-2016 18:23:26 ] | |
sasquatsch | vrijdag 4 november 2016 @ 14:48 |
Ik heb nog geen transcript gezien waarin keep staat. Wel meerdere met give. ![]() | |
Rossdale | vrijdag 4 november 2016 @ 15:14 |
Die tweede zin van het team richting Max slaat nergens op als de eerste zijn give zou zijn geweest. Het is overduidelijk keep | |
#ANONIEM | vrijdag 4 november 2016 @ 15:15 |
Dit wou ik net typen. | |
tralalala | vrijdag 4 november 2016 @ 15:22 |
00:46 Keep ![]() | |
sasquatsch | vrijdag 4 november 2016 @ 15:26 |
Het maakt niet zoveel uit omdat er na Stay There gezegd werd. Dat is in ieder geval duidelijk. (Edit: Toetsenbord deed raar) | |
BadderHaring | vrijdag 4 november 2016 @ 15:29 |
Tijd voor de volgende race. Het gezeik over de afgelopen race wordt echt stront irritant. | |
sasquatsch | vrijdag 4 november 2016 @ 15:31 |
Nog een week wachten. ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 4 november 2016 @ 15:39 |
Ik vind dat ook altijd zo chanant met die interviewtjes van Jack Plooij. | |
Peterselieman | vrijdag 4 november 2016 @ 16:20 |
![]() | |
Greys | vrijdag 4 november 2016 @ 16:45 |
Dit ja. Ik ben geen enorm Pauwfan, maar hij weet zelf ook wel dat hij zichzelf enorm voor lul zet als hij alleen maar Maxvragen zal stellen. Niks mis mee als hij er hier en daar wel iets over zegt (want kom, dat willen de kijkers heus wel en dat weet ie) maar de Hulk gaat daar zelf neem ik aan ook alleen zitten als hij bepaalde dingen kan vertellen over zichzelf. | |
ChatGirl | vrijdag 4 november 2016 @ 16:52 |
![]() | |
Jane | vrijdag 4 november 2016 @ 18:45 |
![]() ![]() | |
Monolith | vrijdag 4 november 2016 @ 18:47 |
Ik vrees een beetje dat Nico enkel mag komen praten over Max Verstappen. | |
Geralt | vrijdag 4 november 2016 @ 18:53 |
Als je niet weet wat voor een knaker Gilles was dan kan je imo ook niet oordelen over die laatste zin. Ik weet zeker dat Gilles het geweldig had gevonden hoe Max tekeer gaat in het F1 wereldje. Senna had dat ook tof gevonden. Schumacher ook. Jammer dat we het ze niet meer kunnen vragen, maar eigenlijk is dat overbodig. ![]() | |
Geralt | vrijdag 4 november 2016 @ 18:58 |
Laatste tijd valt dat allessinds mee dacht ik. Geen vragen meer over Max, maar gewoon over zn eigen strategie/race en wie er volgens hem op het podium komt. Verder doet Hulkenberg dat goed, dat momentje Nederlands even pakken. Hij kan ook offcam tegen Jack zeggen luister vriend, gewoon in het Engels of Duits net zoals de rest, maar kiest daar bewust niet voor. Dat siert Hulkenberg wel vind ik. Plus hij weet natuurlijk ook dat de F1 in Nederland populair is en doet gewoon leuk mee. Ik vind het prima ![]() | |
Geralt | vrijdag 4 november 2016 @ 19:00 |
Mark Koense is geen pannenkoek in het racewereldje hoor. Die weet doorgaans prima waar die het over heeft. | |
motorbloempje | vrijdag 4 november 2016 @ 19:10 |
Vosss heeft z'n vosssssicoon ![]() | |
Meike26 | vrijdag 4 november 2016 @ 19:29 |
Een van de tofste user icons op Fok ![]() | |
Geralt | vrijdag 4 november 2016 @ 19:32 |
Dank dames. Ik zou zeggen opstellen in rijen van 3, maar helaas voor jullie ben ik al bezet ![]() | |
motorbloempje | vrijdag 4 november 2016 @ 19:33 |
Sinds wanneer is dat ene probleem? ![]() | |
motorbloempje | vrijdag 4 november 2016 @ 19:33 |
![]() |