abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166347354
160821_134184_Header_Mexico.jpg

Het einde van een bewogen Formule 1-seizoen komt inmiddels in een rap tempo naderbij. Komend weekend staat alweer de negentiende race van het seizoen op het menu, wanneer de Grand Prix van Mexico plaatsvindt. De race zal worden verreden op het Autódromo Hermanos Rodríguez in Mexico City. Het circuit is 4.304 kilometer lang, telt 17 bochten en er zullen 71 ronden verreden moeten worden. In totaal wordt het de zeventiende keer dat er een Mexicaanse GP verreden wordt, al keerde de Formule 1 er vorig seizoen pas voor het eerst sinds 1993 weer terug.

Het circuit is vernoemd naar de tragisch verongelukte Mexicaanse racebroers Ricardo en Pedro Rodríguez. De oudste van de twee, Pedro, reed in de jaren zestig en zeventig in de Formule 1. Hij kwam uit voor historische teams als BRM, Cooper, Lotus en Ferrari. Pedro won tweemaal en pakte zeven podia. Hij kwam in 1971 in een vlammenzee om het leven tijdens een sportscar-race. Zijn jongere broer Ricardo stierf negen jaar eerder op 20-jarige leeftijd. Ricardo reed slechts zes races in de koningsklasse en werd tot aan zijn fatale crash in Mexico gezien als een groot talent. Zo groot zelfs dat Ricardo zichzelf met 19 jaar en 208 dagen lange tijd de jongste man ooit op de eerste startrij mocht noemen. Pas 55 jaar na dato wist onze eigen Max Verstappen Ricardo’s record tijdens de GP van België in 2016 te verbreken.

Het circuit zelf heeft door de jaren heen de nodige transformaties ondergaan, al kan men de originele vorm nog steeds herkennen in het circuit van nu. Oudere racefans zullen echter weemoedig terugdenken aan de karakteristieke slingers van weleer, die door de renovatie door architect Hermann Tilke veel hoekiger en langzamer zijn geworden. Tevens is de ooit zo spectaculaire Peraltada-bocht tijdens de vernieuwingsdrift gesneuveld. De bocht leek in diens gloriejaren sterk op Monza’s Parabolica, maar dan met meer banking. De wagens scheurden er op hoge snelheid doorheen alvorens ze het 1,2 kilometer lange rechte stuk op raasden. Tegenwoordig pakken de wagens nadat ze onder de tribunes door het stadiondeel uitkomen, nog net even het laatste stuk van de vroegere Peraltada mee.

Het circuit heeft in zijn huidige vorm twee gezichten. Het eerste deel begint met een lang recht stuk en kent weinig bochten. Motorvermogen is hier dus cruciaal. Het tweede deel van de baan is aanmerkelijk langzamer en bochtiger. Hier zal men vooral op zoek gaan naar veel neerwaartse druk en een juiste balans. Max Verstappen zal het met zijn Red Bull vooral moeten hebben van het tweede deel van de baan, waarin de uitstekende wegligging van zijn wagen het verschil zal moeten maken. Afgelopen weekend in Amerika sprak Red Bull vooraf de hoop uit Mercedes onder druk te kunnen zetten. Dat lukte echter maar ten dele. Doordat motorvermogen op het powercircuit van Mexico nóg belangrijker is dan in Amerika, lijkt de kans dat Red Bull Mercedes aan zal kunnen vallen minimaal. Op voorhand lijkt Mercedes dus andermaal de grote favoriet en zal Red Bull zich op moeten maken voor een pittige strijd met Ferrari.

160821_134184_kopje_mexico_circuit.gif

160821_134184_circuit_mexico.jpg


FIA Grand Prix van Mexico Informatie

Banden:

161025_134184_banden.jpg

160821_134184_kopje_mexico_kalender.gif

161028_134184_mex_forum_kal.JPG

160821_134184_kopje_mexico_stand.gif

Stand Coureurs:

161028_134184_mex_forum_standcoureurs.JPG

Stand Constructeurs:

161028_134184_mex_forum_standteams.JPG

160821_134184_kopje_mexico_tijdschema.gif

161028_134184_mex_forum_tijds.JPG

160821_134184_kopje_mexico_tvgids.gif

161028_134184_mex_forum_tvgids.JPG

160821_134184_kopje_mexico_hetweer.gif

161025_134184_weer_mexico.jpg

Actueel Weer in Mexico City

pi_166347367
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 15:15 schreef THEFXR het volgende:

[..]

aangezien vettel nooit voorbij Max is gekomen, begrijp ik echt die positie teruggeven niet.
dat is voor andere situaties bedoeld.
De theorie was dat Max tijdswinst heeft behaald op Vettel die wel op de baan bleef en dus er voorbij was gegaan als Max geen remfout had gemaakt....
pi_166347383
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 15:15 schreef THEFXR het volgende:

[..]

aangezien vettel nooit voorbij Max is gekomen, begrijp ik echt die positie teruggeven niet.
dat is voor andere situaties bedoeld.
Daarom typte ik ook 'terug' geven.
  dinsdag 1 november 2016 @ 15:23:41 #4
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_166347385
Correctie: deze laatste 4 topics :') _O-
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_166347389
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 15:12 schreef Kyran het volgende:
Vooral Lauda valt me vies tegen. Die uitspraken over dat Verstappen arrogant is en hoe hij zich durft te bemoeien met coureurs die voor de titel strijden is echt te belachelijk. Bij Mercedes zijn ze gewend dat iedereen maar aan de kant gaat en niemand met ze de strijd aan gaat blijkbaar.
Vooral die comment over dat VES niet een poging had mogen wagen om ROS in te halen omdat het risico bestond dat dat fout zou gaan en ROS dan geen wereldkampioen zou worden. Villeneuve heeft exact hetzelfde gezegd.

WTF intereseert VES (of elke andere coureur) het nou wie ze proberen in te halen. Gewoon, iedereen die voor je rijd wil je voorbij. Dat is toch het hele idee achter racen? Of dat nou een meervoudig wereldkampioen in een McLaren, een newbie in een Manor of een duitser die bijna wereldkampioen in een Mercedes wordt is?

Ik begrijp het echt niet.
pi_166347409
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 15:23 schreef matig het volgende:

[..]

Vooral die comment over dat VES niet een poging had mogen wagen om ROS in te halen omdat het risico bestond dat dat fout zou gaan en ROS dan geen wereldkampioen zou worden. Villeneuve heeft exact hetzelfde gezegd.

WTF intereseert VES (of elke andere coureur) het nou wie ze proberen in te halen. Gewoon, iedereen die voor je rijd wil je voorbij. Dat is toch het hele idee achter racen? Of dat nou een meervoudig wereldkampioen in een McLaren, een newbie in een Manor of een duitser die bijna wereldkampioen in een Mercedes wordt is?

Ik begrijp het echt niet.
Misschien moeten we Rosberg en Hamilton een eigen race gaven? zodat ze alleen elkaar kunnen schaden?
pi_166347410
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 15:22 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

De theorie was dat Max tijdswinst heeft behaald op Vettel die wel op de baan bleef en dus er voorbij was gegaan als Max geen remfout had gemaakt....
De uitleg van Charlie was idd dat Vettel voorbij zou gaan aan Max als Max niet rechtdoor was gegaan. Maar dat betwijfel ik toch wel een beetje want Vettel zat nog een stuk achter Max en hij zat helemaal aan de buiten kant.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 1 november 2016 @ 15:26:22 #8
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_166347434
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 15:23 schreef matig het volgende:

[..]

Vooral die comment over dat VES niet een poging had mogen wagen om ROS in te halen omdat het risico bestond dat dat fout zou gaan en ROS dan geen wereldkampioen zou worden. Villeneuve heeft exact hetzelfde gezegd.

WTF intereseert VES (of elke andere coureur) het nou wie ze proberen in te halen. Gewoon, iedereen die voor je rijd wil je voorbij. Dat is toch het hele idee achter racen? Of dat nou een meervoudig wereldkampioen in een McLaren, een newbie in een Manor of een duitser die bijna wereldkampioen in een Mercedes wordt is?

Ik begrijp het echt niet.
Dit ja ... Als Rosberg bang is dat he fout gaat trapt die maar lekker op z'n rem en laat die VES maar voorbij gaan. Iedereen rijdt om te winnen of in ieder geval een zo hoog mogelijke positie te behalen. Dat een coureur rekening moet houden wie er voor de titel strijd is echt bullshit.

Zolang er geen blauwe vlaggen zijn vechten ze het maar lekker uit.
pi_166347437
quote:
Rosberg vreesde voor zijn race. "Max ging over de limiet, blokkeerde zijn voorwiel, schoot door en duwde me van de baan. Het was een vrij zware impact. Zo zag het er op tv misschien niet uit, maar zo voelde het wel. Ik dacht dat het gedaan was, mijn stuur stond daarna ook wat scheef. Het is niet aan mij om te bepalen of hij een straf had moeten krijgen. Dat is aan de stewards en zij besloten dat het geen straf waard was. Dat accepteer en respecteer ik."
pi_166347441
verstappen moet oppassen
  dinsdag 1 november 2016 @ 15:26:43 #11
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_166347442
Chipsoor (hulde voor degene die de naam bedacht heeft) is gewoon een oude zeurende man geworden. Alsof rijders die om de WK titel strijden een beschermende status hebben. Mercedes heeft de constructeurstitel allang binnen, RBR de tweede plek nog niet, dus dat gaat echt om de knaken.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 1 november 2016 @ 15:27:10 #12
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_166347449
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 15:25 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

De uitleg van Charlie was idd dat Vettel voorbij zou gaan aan Max als Max niet rechtdoor was gegaan. Maar dat betwijfel ik toch wel een beetje want Vettel zat nog een stuk achter Max en hij zat helemaal aan de buiten kant.
Vettel was niet eens bezig met een inhaalpoging. Veel zeggen van wel, maar no way dat hij buitenom kon inhalen daar. Hij zat er dik achter.
pi_166347465
quote:
12s.gif Op dinsdag 1 november 2016 15:25 schreef Yashaaaaa het volgende:

[..]

Misschien moeten we Rosberg en Hamilton een eigen race gaven? zodat ze alleen elkaar kunnen schaden?
Die hele cultuur met voorkeursbehandelingen voor teams en coureurs is echt te slecht voor woorden. Waarom krijgt Ferrari extra geld van de FIA/FOM vanwege historisch belang? Geef gewoon al die tokos evenveel of geef ze helemaal niks. Dan komt het pas echt aan op de ontwikkel en scouting-kwaliteiten van de teams.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 1 november 2016 @ 15:29:37 #14
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_166347490
Ik stel voor om vanaf nu rollende starts te doen, gewoon lekker eerst 10 ronden achter een safety car. Beetje banden opwarmen, ouwehoren over boardradio etc. Daarna Hamilton en Rosberg voorbij laten en vanaf rondje 12 pas vrij racen. Twee ronden voor het einde weer VSC activeren en lekker naar finish cruisen.

_O_

Koningsklasse _O_
pi_166347506
Ja en we noemen het Formula Lauda
pi_166347526
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 15:27 schreef Kyran het volgende:

[..]

Vettel was niet eens bezig met een inhaalpoging. Veel zeggen van wel, maar no way dat hij buitenom kon inhalen daar. Hij zat er dik achter.
Precies Max koos ruim van te voren een verdedigende lijn waarop Vettel besloot het nog niet te proberen en gewoon normaal de bocht aan te snijden. Hij was niet echt een aanval aan het doen.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 november 2016 @ 15:32:40 #17
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166347547
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 15:30 schreef matig het volgende:
Ja en we noemen het Formula Lauda
Lauda heeft het ook vaak genoeg voor Max opgenomen. Dus een eigen Formule klasse is niet nodig
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_166347648
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 november 2016 15:32 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Lauda heeft het ook vaak genoeg voor Max opgenomen. Dus een eigen Formule klasse is niet nodig
Ja en dat doettie nog steeds, maar die kerel spreekt zichzelf in 1 interview 10 keer tegen. Eerst zegtie dat hij het mooi vind om te zien hoe Max racet, en 10 seconden later dat hij roekeloos rijd.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 1 november 2016 @ 15:39:57 #19
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_166347674
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 15:38 schreef matig het volgende:

[..]

Ja en dat doettie nog steeds, maar die kerel spreekt zichzelf in 1 interview 10 keer tegen. Eerst zegtie dat hij het mooi vind om te zien hoe Max racet, en 10 seconden later dat hij roekeloos rijd.
Moet de leeftijd zijn :D
pi_166347695
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 15:28 schreef matig het volgende:

[..]

Die hele cultuur met voorkeursbehandelingen voor teams en coureurs is echt te slecht voor woorden. Waarom krijgt Ferrari extra geld van de FIA/FOM vanwege historisch belang? Geef gewoon al die tokos evenveel of geef ze helemaal niks. Dan komt het pas echt aan op de ontwikkel en scouting-kwaliteiten van de teams.
Omdat wereldwijd Ferrari meer kijkers trekt dan bijv Force India of Mercedes en daar gaat het uiteindelijk allemaal om bij de FOM.

Sportief gezien is het niet goed natuurlijk.
pi_166347761
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 november 2016 15:32 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Lauda heeft het ook vaak genoeg voor Max opgenomen. Dus een eigen Formule klasse is niet nodig
Ik vond dat hij nog best een punt had toen hij de race op Spa bekritiseerde. Zijn opmerkingen over een psychiater was dan weer wat onvolwassen, maar kennelijk mag dat als je bijna 70 bent in plaats van bijna 20.
Ik vond het vooral nogal curieus dat hij zich zo vreselijk opwond over de actie met Rosberg. Daar hoor ik werkelijk helemaal niemand over verder. Doet ook wel een beetje vermoeden dat hij zich voornamelijk liet leiden door het feit dat het een duel met een van de coureurs van Mercedes betrof. De arrogantie van dat team is ook wel schrijnend, getuige ook de opmerking van Rosberg toen Verstappen dichterbij kwam. Hopelijk weten de andere teams het gat naar Mercedes een beetje te dichten.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_166347804
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 15:38 schreef matig het volgende:

[..]

Ja en dat doettie nog steeds, maar die kerel spreekt zichzelf in 1 interview 10 keer tegen. Eerst zegtie dat hij het mooi vind om te zien hoe Max racet, en 10 seconden later dat hij roekeloos rijd.
dat zei hij al tegen Hunt, dat roekeloos rijden
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 1 november 2016 @ 15:48:43 #23
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_166347834
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 15:44 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik vond dat hij nog best een punt had toen hij de race op Spa bekritiseerde. Zijn opmerkingen over een psychiater was dan weer wat onvolwassen, maar kennelijk mag dat als je bijna 70 bent in plaats van bijna 20.
Ik vond het vooral nogal curieus dat hij zich zo vreselijk opwond over de actie met Rosberg. Daar hoor ik werkelijk helemaal niemand over verder. Doet ook wel een beetje vermoeden dat hij zich voornamelijk liet leiden door het feit dat het een duel met een van de coureurs van Mercedes betrof. De arrogantie van dat team is ook wel schrijnend, getuige ook de opmerking van Rosberg toen Verstappen dichterbij kwam. Hopelijk weten de andere teams het gat naar Mercedes een beetje te dichten.
Oh dat was ook een vage opmerking ja. Helemaal verbaasd dat iemand op ze inloopt en zou aanvallen.

Rare lui ...
pi_166347840
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 15:29 schreef Kyran het volgende:
Ik stel voor om vanaf nu rollende starts te doen, gewoon lekker eerst 10 ronden achter een safety car. Beetje banden opwarmen, ouwehoren over boardradio etc. Daarna Hamilton en Rosberg voorbij laten en vanaf rondje 12 pas vrij racen. Twee ronden voor het einde weer VSC activeren en lekker naar finish cruisen.

_O_

Koningsklasse _O_
Goed idee!
pi_166347901
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 15:44 schreef Monolith het volgende:
De arrogantie van dat team is ook wel schrijnend, getuige ook de opmerking van Rosberg toen Verstappen dichterbij kwam.
Deze bedoel je

26 To Nico Rosberg So just be aware Verstappen is pushing hard now.
26 From Nico Rosberg Because he’s going to do another stop or why is he doing that?
26 To Nico Rosberg He’s just trying to put you under pressure.

Die was ook mooi ja :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')