De theorie was dat Max tijdswinst heeft behaald op Vettel die wel op de baan bleef en dus er voorbij was gegaan als Max geen remfout had gemaakt....quote:Op dinsdag 1 november 2016 15:15 schreef THEFXR het volgende:
[..]
aangezien vettel nooit voorbij Max is gekomen, begrijp ik echt die positie teruggeven niet.
dat is voor andere situaties bedoeld.
Daarom typte ik ook 'terug' geven.quote:Op dinsdag 1 november 2016 15:15 schreef THEFXR het volgende:
[..]
aangezien vettel nooit voorbij Max is gekomen, begrijp ik echt die positie teruggeven niet.
dat is voor andere situaties bedoeld.
Vooral die comment over dat VES niet een poging had mogen wagen om ROS in te halen omdat het risico bestond dat dat fout zou gaan en ROS dan geen wereldkampioen zou worden. Villeneuve heeft exact hetzelfde gezegd.quote:Op dinsdag 1 november 2016 15:12 schreef Kyran het volgende:
Vooral Lauda valt me vies tegen. Die uitspraken over dat Verstappen arrogant is en hoe hij zich durft te bemoeien met coureurs die voor de titel strijden is echt te belachelijk. Bij Mercedes zijn ze gewend dat iedereen maar aan de kant gaat en niemand met ze de strijd aan gaat blijkbaar.
Misschien moeten we Rosberg en Hamilton een eigen race gaven? zodat ze alleen elkaar kunnen schaden?quote:Op dinsdag 1 november 2016 15:23 schreef matig het volgende:
[..]
Vooral die comment over dat VES niet een poging had mogen wagen om ROS in te halen omdat het risico bestond dat dat fout zou gaan en ROS dan geen wereldkampioen zou worden. Villeneuve heeft exact hetzelfde gezegd.
WTF intereseert VES (of elke andere coureur) het nou wie ze proberen in te halen. Gewoon, iedereen die voor je rijd wil je voorbij. Dat is toch het hele idee achter racen? Of dat nou een meervoudig wereldkampioen in een McLaren, een newbie in een Manor of een duitser die bijna wereldkampioen in een Mercedes wordt is?
Ik begrijp het echt niet.
De uitleg van Charlie was idd dat Vettel voorbij zou gaan aan Max als Max niet rechtdoor was gegaan. Maar dat betwijfel ik toch wel een beetje want Vettel zat nog een stuk achter Max en hij zat helemaal aan de buiten kant.quote:Op dinsdag 1 november 2016 15:22 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
De theorie was dat Max tijdswinst heeft behaald op Vettel die wel op de baan bleef en dus er voorbij was gegaan als Max geen remfout had gemaakt....
Dit ja ... Als Rosberg bang is dat he fout gaat trapt die maar lekker op z'n rem en laat die VES maar voorbij gaan. Iedereen rijdt om te winnen of in ieder geval een zo hoog mogelijke positie te behalen. Dat een coureur rekening moet houden wie er voor de titel strijd is echt bullshit.quote:Op dinsdag 1 november 2016 15:23 schreef matig het volgende:
[..]
Vooral die comment over dat VES niet een poging had mogen wagen om ROS in te halen omdat het risico bestond dat dat fout zou gaan en ROS dan geen wereldkampioen zou worden. Villeneuve heeft exact hetzelfde gezegd.
WTF intereseert VES (of elke andere coureur) het nou wie ze proberen in te halen. Gewoon, iedereen die voor je rijd wil je voorbij. Dat is toch het hele idee achter racen? Of dat nou een meervoudig wereldkampioen in een McLaren, een newbie in een Manor of een duitser die bijna wereldkampioen in een Mercedes wordt is?
Ik begrijp het echt niet.
quote:Rosberg vreesde voor zijn race. "Max ging over de limiet, blokkeerde zijn voorwiel, schoot door en duwde me van de baan. Het was een vrij zware impact. Zo zag het er op tv misschien niet uit, maar zo voelde het wel. Ik dacht dat het gedaan was, mijn stuur stond daarna ook wat scheef. Het is niet aan mij om te bepalen of hij een straf had moeten krijgen. Dat is aan de stewards en zij besloten dat het geen straf waard was. Dat accepteer en respecteer ik."
Vettel was niet eens bezig met een inhaalpoging. Veel zeggen van wel, maar no way dat hij buitenom kon inhalen daar. Hij zat er dik achter.quote:Op dinsdag 1 november 2016 15:25 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
De uitleg van Charlie was idd dat Vettel voorbij zou gaan aan Max als Max niet rechtdoor was gegaan. Maar dat betwijfel ik toch wel een beetje want Vettel zat nog een stuk achter Max en hij zat helemaal aan de buiten kant.
Die hele cultuur met voorkeursbehandelingen voor teams en coureurs is echt te slecht voor woorden. Waarom krijgt Ferrari extra geld van de FIA/FOM vanwege historisch belang? Geef gewoon al die tokos evenveel of geef ze helemaal niks. Dan komt het pas echt aan op de ontwikkel en scouting-kwaliteiten van de teams.quote:Op dinsdag 1 november 2016 15:25 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Misschien moeten we Rosberg en Hamilton een eigen race gaven? zodat ze alleen elkaar kunnen schaden?
Precies Max koos ruim van te voren een verdedigende lijn waarop Vettel besloot het nog niet te proberen en gewoon normaal de bocht aan te snijden. Hij was niet echt een aanval aan het doen.quote:Op dinsdag 1 november 2016 15:27 schreef Kyran het volgende:
[..]
Vettel was niet eens bezig met een inhaalpoging. Veel zeggen van wel, maar no way dat hij buitenom kon inhalen daar. Hij zat er dik achter.
Lauda heeft het ook vaak genoeg voor Max opgenomen. Dus een eigen Formule klasse is niet nodigquote:
Ja en dat doettie nog steeds, maar die kerel spreekt zichzelf in 1 interview 10 keer tegen. Eerst zegtie dat hij het mooi vind om te zien hoe Max racet, en 10 seconden later dat hij roekeloos rijd.quote:Op dinsdag 1 november 2016 15:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Lauda heeft het ook vaak genoeg voor Max opgenomen. Dus een eigen Formule klasse is niet nodig
Moet de leeftijd zijnquote:Op dinsdag 1 november 2016 15:38 schreef matig het volgende:
[..]
Ja en dat doettie nog steeds, maar die kerel spreekt zichzelf in 1 interview 10 keer tegen. Eerst zegtie dat hij het mooi vind om te zien hoe Max racet, en 10 seconden later dat hij roekeloos rijd.
Omdat wereldwijd Ferrari meer kijkers trekt dan bijv Force India of Mercedes en daar gaat het uiteindelijk allemaal om bij de FOM.quote:Op dinsdag 1 november 2016 15:28 schreef matig het volgende:
[..]
Die hele cultuur met voorkeursbehandelingen voor teams en coureurs is echt te slecht voor woorden. Waarom krijgt Ferrari extra geld van de FIA/FOM vanwege historisch belang? Geef gewoon al die tokos evenveel of geef ze helemaal niks. Dan komt het pas echt aan op de ontwikkel en scouting-kwaliteiten van de teams.
Ik vond dat hij nog best een punt had toen hij de race op Spa bekritiseerde. Zijn opmerkingen over een psychiater was dan weer wat onvolwassen, maar kennelijk mag dat als je bijna 70 bent in plaats van bijna 20.quote:Op dinsdag 1 november 2016 15:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Lauda heeft het ook vaak genoeg voor Max opgenomen. Dus een eigen Formule klasse is niet nodig
dat zei hij al tegen Hunt, dat roekeloos rijdenquote:Op dinsdag 1 november 2016 15:38 schreef matig het volgende:
[..]
Ja en dat doettie nog steeds, maar die kerel spreekt zichzelf in 1 interview 10 keer tegen. Eerst zegtie dat hij het mooi vind om te zien hoe Max racet, en 10 seconden later dat hij roekeloos rijd.
Oh dat was ook een vage opmerking ja. Helemaal verbaasd dat iemand op ze inloopt en zou aanvallen.quote:Op dinsdag 1 november 2016 15:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vond dat hij nog best een punt had toen hij de race op Spa bekritiseerde. Zijn opmerkingen over een psychiater was dan weer wat onvolwassen, maar kennelijk mag dat als je bijna 70 bent in plaats van bijna 20.
Ik vond het vooral nogal curieus dat hij zich zo vreselijk opwond over de actie met Rosberg. Daar hoor ik werkelijk helemaal niemand over verder. Doet ook wel een beetje vermoeden dat hij zich voornamelijk liet leiden door het feit dat het een duel met een van de coureurs van Mercedes betrof. De arrogantie van dat team is ook wel schrijnend, getuige ook de opmerking van Rosberg toen Verstappen dichterbij kwam. Hopelijk weten de andere teams het gat naar Mercedes een beetje te dichten.
Goed idee!quote:Op dinsdag 1 november 2016 15:29 schreef Kyran het volgende:
Ik stel voor om vanaf nu rollende starts te doen, gewoon lekker eerst 10 ronden achter een safety car. Beetje banden opwarmen, ouwehoren over boardradio etc. Daarna Hamilton en Rosberg voorbij laten en vanaf rondje 12 pas vrij racen. Twee ronden voor het einde weer VSC activeren en lekker naar finish cruisen.
Koningsklasse
Deze bedoel jequote:Op dinsdag 1 november 2016 15:44 schreef Monolith het volgende:
De arrogantie van dat team is ook wel schrijnend, getuige ook de opmerking van Rosberg toen Verstappen dichterbij kwam.
Toto Wolff vond het ook nogal agressief. Maar ook hij is bevooroordeeld want Mercedes.quote:Op dinsdag 1 november 2016 15:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vond dat hij nog best een punt had toen hij de race op Spa bekritiseerde. Zijn opmerkingen over een psychiater was dan weer wat onvolwassen, maar kennelijk mag dat als je bijna 70 bent in plaats van bijna 20.
Ik vond het vooral nogal curieus dat hij zich zo vreselijk opwond over de actie met Rosberg. Daar hoor ik werkelijk helemaal niemand over verder. Doet ook wel een beetje vermoeden dat hij zich voornamelijk liet leiden door het feit dat het een duel met een van de coureurs van Mercedes betrof. De arrogantie van dat team is ook wel schrijnend, getuige ook de opmerking van Rosberg toen Verstappen dichterbij kwam. Hopelijk weten de andere teams het gat naar Mercedes een beetje te dichten.
Ondat dat toen nodig was om de F1 in tact te laten in plaats van dat er een breakaway serie kwam. Hierdoor bleef Ferrari in de F1 en kozen andere teams eieren voor hun geld. Toen kregen ze ook het vetorecht over nieuwe regels.quote:Op dinsdag 1 november 2016 15:28 schreef matig het volgende:
[..]
Die hele cultuur met voorkeursbehandelingen voor teams en coureurs is echt te slecht voor woorden. Waarom krijgt Ferrari extra geld van de FIA/FOM vanwege historisch belang? Geef gewoon al die tokos evenveel of geef ze helemaal niks. Dan komt het pas echt aan op de ontwikkel en scouting-kwaliteiten van de teams.
Dat ja. Het was in mijn ogen ook wel tekenend voor hoe Rosberg rijdt. Gewoon braaf je rondjes rijden op schema alsof het de tien kilometer langebaanschaatsen betreft in plaats van een racewedstrijd met onderlinge duels en volkomen verbaast zijn als er iemand iets anders doet.quote:Op dinsdag 1 november 2016 15:52 schreef matig het volgende:
[..]
Deze bedoel je
26 To Nico Rosberg So just be aware Verstappen is pushing hard now.
26 From Nico Rosberg Because he’s going to do another stop or why is he doing that?
26 To Nico Rosberg He’s just trying to put you under pressure.
Die was ook mooi ja
Mwoa zal voor hem ook vooral de vraag zijn geweest of hij met hand en tand moest verdedigen of niet. Met extra stop had ie het Max ook wel lastig gemaakt, maar wellicht met iets minder risico.quote:Op dinsdag 1 november 2016 16:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat ja. Het was in mijn ogen ook wel tekenend voor hoe Rosberg rijdt. Gewoon braaf je rondjes rijden op schema alsof het de tien kilometer langebaanschaatsen betreft in plaats van een racewedstrijd met onderlinge duels en volkomen verbaast zijn als er iemand iets anders doet.
Nou ja, in mijn ogen zit er al de aanname in dat VES / RBR enkel harder kan dan hij als ze hun auto overmatig belasten. Ik snap wel dat hij wil weten of RBR een strategie kiest om b.v. Max ervoor te gooien en zo opties te hebben voor een goede teamstrategie, maar het is wel tekenend dat hij zich niet eens afvraagt of de RB misschien een betere pace heeft.quote:Op dinsdag 1 november 2016 16:02 schreef franklop het volgende:
[..]
Mwoa zal voor hem ook vooral de vraag zijn geweest of hij met hand en tand moest verdedigen of niet. Met extra stop had ie het Max ook wel lastig gemaakt, maar wellicht met iets minder risico.
Is ook wel erg onwaarschijnlijk.quote:Op dinsdag 1 november 2016 16:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
maar het is wel tekenend dat hij zich niet eens afvraagt of de RB misschien een betere pace heeft.
Dat is niet zo makkelijk meer terug te draaien.quote:Op dinsdag 1 november 2016 16:00 schreef matig het volgende:
Je zegt het goed, toen ja. Nu niet meer.
Max heeft sinds hij in de F1 rijdt helaas wel vaker strafpunten gekregen waarvan je je afvraagt waarom. Erg dubieus, een strafpunt voor een zeer zeldzame verremming iig, dat ben ik volmondig met je eens. Verder zag ik het gevaarlijke er ook niet zo van. En het contrast met de volledig ongestrafte Hamilton is helemaal bizar..quote:Op dinsdag 1 november 2016 17:34 schreef opreis het volgende:
En het is mij nog steeds niet duidelijk waarom Max nou een straf punt verdient, dat hij een time penalty krijgt begrijp ik (al had hamilton ook een straf moeten krijgen) maar dat punt gaat nergens over.
Voor zover ikweet heeft het altijd te maken met het creeren van een gevaarlijke situatie. Speeding in the pitlane, ignoring yellow/blue flags/causing a collision/forcing a driver off te track.quote:Op dinsdag 1 november 2016 17:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Max heeft sinds hij in de F1 rijdt helaas wel vaker strafpunten gekregen waarvan je je afvraagt waarom. Erg dubieus, een strafpunt voor een zeer zeldzame verremming iig, dat ben ik volmondig met je eens. Verder zag ik het gevaarlijke er ook niet zo van. En het contrast met de volledig ongestrafte Hamilton is helemaal bizar..
Dan zijn we het over vorig jaar dus oneens. Heb me meerdere keren afgevraagd of het niet Max/rookie afremmen was ipv terechte strafpunten.quote:Op dinsdag 1 november 2016 17:43 schreef opreis het volgende:
[..]
Voor zover ikweet heeft het altijd te maken met het creeren van een gevaarlijke situatie. Speeding in the pitlane, ignoring yellow/blue flags/causing a collision/forcing a driver off te track.
Die van vorig jaar kan ik in komen, maar deze is uniek
http://f1.wikia.com/wiki/Penalty_points
De enigen waar je over zou kunnen discussieren is die causing a collision met grojean in monaco, maar daar legde de stewards de schuld bij max omdat hij achter in grojean reed en 1 voor ignoring blue flags maar die kan ik me niet voor de geest halen, en speeding under safety car is het gewoon overduidelijk foutquote:Op dinsdag 1 november 2016 17:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dan zijn we het over vorig jaar dus oneens. Heb me meerdere keren afgevraagd of het niet Max/rookie afremmen was ipv terechte strafpunten.
Nee, hij is de enige die voor "gaining an advantage" penalty points heeft gekregen. Bij anderen was het alleen een tijdstrafquote:Op dinsdag 1 november 2016 17:52 schreef franklop het volgende:
Al Max zijn penalty points zijn mijn inziens gewoon terecht. Ook die van afgelopen race, immers is het als gaining an advantage gezien en eerder zijn daar ook diverse punten voor uitgedeeld.
Of de straf zelf terecht is, dat is dan weer de vraag.
Blue flags was ook terecht. Abu Dhabi was vorig jaar niet echt zijn beste race, daar tot twee keer toe de mist in gegaan.quote:Op dinsdag 1 november 2016 17:53 schreef opreis het volgende:
[..]
De enigen waar je over zou kunnen discussieren is die causing a collision met grojean in monaco, maar daar legde de stewards de schuld bij max omdat hij achter in grojean reed en 1 voor ignoring blue flags maar die kan ik me niet voor de geest halen, en speeding under safety car is het gewoon overduidelijk fout
Vergne in 2014 ook alquote:Op dinsdag 1 november 2016 17:54 schreef opreis het volgende:
[..]
Nee, hij is de enige die voor "gaining an advantage" penalty points heeft gekregen. Bij anderen was het alleen een tijdstraf
ah je hebt gelijkquote:
zeg dan met welke je het oneens bent ipv zo dom te lullenquote:Op dinsdag 1 november 2016 17:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
Prima dat jullie het wel eens zijn met de strafpunten vorig jaar, let's agree to disagree.
Mijns inziens was er ook toen (en al wel langer trouwens) sprake van het meten met 2 of meer maten.
heel vreemd inderdaadquote:Op dinsdag 1 november 2016 17:54 schreef opreis het volgende:
[..]
Nee, hij is de enige die voor "gaining an advantage" penalty points heeft gekregen. Bij anderen was het alleen een tijdstraf
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |