abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 november 2016 @ 18:06:28 #51
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_166350470
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 18:00 schreef opreis het volgende:

[..]

ah je hebt gelijk

[..]

zeg dan met welke je het oneens bent ipv zo dom te lullen
Einde discussie wat mij betreft.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_166350537
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 18:03 schreef Tarado het volgende:

[..]

heel vreemd inderdaad
Dat is al weerlegt ;) Kan me ook niet zoveel acties herinnneren waar een gaining an advantage op zijn plek was.
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 17:49 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dan zijn we het over vorig jaar dus oneens. Heb me meerdere keren afgevraagd of het niet Max/rookie afremmen was ipv terechte strafpunten.
Hij heeft vorig jaar 3x strafpunten gekregen.

Monaco; aangezien hij bestraft werd is het logisch dat hij strafpunten kreeg. Hebben er veel meer gehad voor causing a collision
Hongarije; te hard rijden tijdens SC, ook meerderen voor bestraft afgelopen jaren. Valt weinig op af te dwingen.
Abu Dhabi; 2x strafpunten. Ignoring blue flags, was duidelijk in beeld. Ook zijn gaining an advantage toen. Enige wat misschien dubieus is, is dat best veel rijders dit jaar al zijn gewaarschuwd voor ignoring blue flags, maar dus geen penalty points hebben gekregen.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_166350593
Naast de Verstappen braking rule, nu anders ook maar gelijk de Vettel cursing rule invoeren? :+
Vettel mag dan wel een grote plakker op zijn mond doen gedurende de race... wat zal het rustig zijn :P
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
  dinsdag 1 november 2016 @ 18:15:47 #54
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_166350676
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 18:09 schreef franklop het volgende:

[..]

Dat is al weerlegt ;) Kan me ook niet zoveel acties herinnneren waar een gaining an advantage op zijn plek was.

[..]

Hij heeft vorig jaar 3x strafpunten gekregen.

Monaco; aangezien hij bestraft werd is het logisch dat hij strafpunten kreeg. Hebben er veel meer gehad voor causing a collision
Hongarije; te hard rijden tijdens SC, ook meerderen voor bestraft afgelopen jaren. Valt weinig op af te dwingen.
Abu Dhabi; 2x strafpunten. Ignoring blue flags, was duidelijk in beeld. Ook zijn gaining an advantage toen. Enige wat misschien dubieus is, is dat best veel rijders dit jaar al zijn gewaarschuwd voor ignoring blue flags, maar dus geen penalty points hebben gekregen.
Wat ik bedoel met met twee of meer maten meten, is dat andere coureurs de afgelopen 2 seizoenen dezelfde dingen deden en daar niet voor bestraft werden. Vooral de wat meer gevestigde namen. Maar ook dat bijv. (Maar niet alleen) SAI strafbare dingen deed en wel straf kreeg, maar geen strafpunten

Straf en strafpunten horen niet noodzakelijkerwijs bij elkaar..
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 1 november 2016 @ 18:55:25 #55
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_166351528
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 17:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
De FIA is ook wel erg traag met het bestraffen (in welke vorm dan ook; van een reprimande tot een schorsing) van de scheldkanonnade van Vettel. Geen zichzelf respecterende sportbond pikt dat zijn officials worden geschoffeerd en/of uitgescholden, en maakt dat meestal buitengewoon snel en met niet mis te verstane woorden en acties duidelijk aan betreffende sporter.

Persoonlijke excuses aan Whiting, met alle mitsen en maren van "in het heetst vd strijd" erachteraan zijn wat mij betreft niet voldoende. En het schept een precedent.

En wat horen we vd FIA? Niks, behalve wat geruchten. Snel en doortastend zijn ze iig niet..
En daarmee maken ze zichzelf wat mij betreft belachelijk en verliezen ze credibility.

Daarnaast waren de besluiten vd stewards + de uitleg erover wederom om te janken, maar daar is het al genoeg over gegaan
Max hadden ze zo uit de green room.
pi_166351791
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 18:15 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Wat ik bedoel met met twee of meer maten meten, is dat andere coureurs de afgelopen 2 seizoenen dezelfde dingen deden en daar niet voor bestraft werden. Vooral de wat meer gevestigde namen. Maar ook dat bijv. (Maar niet alleen) SAI strafbare dingen deed en wel straf kreeg, maar geen strafpunten

Straf en strafpunten horen niet noodzakelijkerwijs bij elkaar..
Kvyat heeft afgelopen race ook 1 penalty point erbij gekregen voor inhalen buiten de baan. En Sainz ook voor het van de baan duwen van Alonso. Vettel kreeg 2 strafpunten voor zijn akkefietje met Ricciardo.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 1 november 2016 @ 19:32:43 #57
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_166352432
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 19:05 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Kvyat heeft afgelopen race ook 1 penalty point erbij gekregen voor inhalen buiten de baan. En Sainz ook voor het van de baan duwen van Alonso. Vettel kreeg 2 strafpunten voor zijn akkefietje met Ricciardo.
Volgens mij zeg ik nergens dat er nooit strafpunten worden uitgedeeld (wel dat er met meerdere maten wordt gemeten) dus je punt ontgaat me. Ook zeg ik nergens dat de (meer) gevestigde namen nooit strafpunten krijgen, voor het geval je dat dacht.
  dinsdag 1 november 2016 @ 19:39:43 #58
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_166352639
quote:
4s.gif Op dinsdag 1 november 2016 18:55 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Max hadden ze zo uit de green room.
Ook zoiets ja. Dat had prima anders gekund dan hoe het nu ging.
  dinsdag 1 november 2016 @ 19:45:33 #59
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_166352808
Vettel ontkomt dus inderdaad aan een straf voor zijn gescheld.

FIA laat echt wederom met zich sollen :') Sinds Todt daar zit zijn het zulke watjes geworden :')

Niet dat ik nou zo'n fan van Mosley was, maar die deed het toch wel minder slecht...
Please sir. When moon? When Mustang?
  dinsdag 1 november 2016 @ 19:54:46 #60
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_166353062
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 19:45 schreef Rossdale het volgende:
Vettel ontkomt dus inderdaad aan een straf voor zijn gescheld.

FIA laat echt wederom met zich sollen :') Sinds Todt daar zit zijn het zulke watjes geworden :')

Niet dat ik nou zo'n fan van Mosley was, maar die deed het toch wel minder slecht...
Ik zie het nu idd ook elders staan (naast de link die ik al gepost had). Werkelijk bizar.
FIA daalt nu nog meer in mijn achting, en die waren al bijna beneden het nulpunt gezakt..

En ze ondermijnen hun eigen positie, echt heel erg knullig aangepakt...
  dinsdag 1 november 2016 @ 19:58:19 #61
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_166353152
De enige reden dat het schelden van Vettel nu een issue is, is omdat het uitgezonden is op tv, dat moeten we ons wel blijven realiseren. Voor hetzelfde geld heeft Hamilton, of Perez, of Ocon voor mijn part, nog veel ergere dingen gezegd over de radio, maar dat weten 'wij' dan niet. Het was natuurlijk ook een gesprek met zijn eigen crew. Het is niet dat hij Whiting direct in z'n gezicht heeft staan uitfoeteren.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_166353155
Ik vind het wel logisch dat Vettel er geen straf voor krijgt. Eigenlijk roept hij namelijk iets tegen het team, niet tegen de wedstrijdleiding. Dat FOM er voor kiest om het uit te zenden, is niet iets waar Vettel wat aan kan doen.

Wat voetballers in de kleedkamer tegen de trainer zeggen over de scheidsrechter, krijgen ze ook geen straf voor. Of een wat betere vergelijking: wat de voetballers in de dug-out tegen de trainer zeggen over de scheidsrechter.
pi_166353177
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 19:32 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Volgens mij zeg ik nergens dat er nooit strafpunten worden uitgedeeld (wel dat er met meerdere maten wordt gemeten) dus je punt ontgaat me. Ook zeg ik nergens dat de (meer) gevestigde namen nooit strafpunten krijgen, voor het geval je dat dacht.
Ik dacht dat je ook eerder gezegd had dat anderen geen punten kregen voor gaining an advantage, maar dat was opreis.

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 17:54 schreef opreis het volgende:

[..]

Nee, hij is de enige die voor "gaining an advantage" penalty points heeft gekregen. Bij anderen was het alleen een tijdstraf
Kvyat kreeg ook een strafpunt voor zijn inhaalactie buiten de baan. Magnussen de vorige race zelfs twee.
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 1 november 2016 @ 20:00:40 #64
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_166353225
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 november 2016 19:58 schreef Jane het volgende:
De enige reden dat het schelden van Vettel nu een issue is, is omdat het uitgezonden is op tv, dat moeten we ons wel blijven realiseren. Voor hetzelfde geld heeft Hamilton, of Perez, of Ocon voor mijn part, nog veel ergere dingen gezegd over de radio, maar dat weten 'wij' dan niet. Het was natuurlijk ook een gesprek met zijn eigen crew. Het is niet dat hij Whiting direct in z'n gezicht heeft staan uitfoeteren.
Pardon? Hij richtte zich direct tot Whiting...
"This is a message for Charlie Whiting"
  dinsdag 1 november 2016 @ 20:01:09 #65
1986 Jane
pi_166353239
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 19:58 schreef Wombcat het volgende:
Ik vind het wel logisch dat Vettel er geen straf voor krijgt. Eigenlijk roept hij namelijk iets tegen het team, niet tegen de wedstrijdleiding. Dat FOM er voor kiest om het uit te zenden, is niet iets waar Vettel wat aan kan doen.

Wat voetballers in de kleedkamer tegen de trainer zeggen over de scheidsrechter, krijgen ze ook geen straf voor. Of een wat betere vergelijking: wat de voetballers in de dug-out tegen de trainer zeggen over de scheidsrechter.
Precies!

Zoals ik eerder al zei, Vettel moet gewoon leren in het Italiaans te communiceren/schelden. Dan valt het geen hond op. :+
  dinsdag 1 november 2016 @ 20:02:07 #66
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_166353272
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 19:58 schreef Wombcat het volgende:

Hij richtte zich direct tot Whiting. Zie mijn voorgaande post.
En geen enkele sportbond had dit gepikt. De FIA wel....
  dinsdag 1 november 2016 @ 20:04:04 #67
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_166353329
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 november 2016 20:01 schreef Jane het volgende:

[..]

Precies!

Zoals ik eerder al zei, Vettel moet gewoon leren in het Italiaans te communiceren/schelden. Dan valt het geen hond op. :+
Natuurlijk niet, niemand verstaat Italiaans toch? :P
  dinsdag 1 november 2016 @ 20:04:51 #68
1986 Jane
pi_166353356
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 20:02 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Hij richtte zich direct tot Whiting. Zie mijn voorgaande post.
En geen enkele sportbond had dit gepikt. De FIA wel....
Misschien schelden alle coureurs Whiting wel verrot na elke race, tegen hun eigen team over de radio? Hoe kun je weten dat het niet zo is?
  dinsdag 1 november 2016 @ 20:06:20 #69
1986 Jane
pi_166353409
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 20:04 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, niemand verstaat Italiaans toch? :P
Dan komt het sowieso niet in de uitzending, want niet leuk voor het grote publiek dat geen Italiaans spreekt. En dan valt dus ook niemand er over. Waarschijnlijk spreken de mensen die beslissen wat er in de uitzending komen ook helegaar geen Italiaans.
  dinsdag 1 november 2016 @ 20:07:49 #70
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_166353444
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 november 2016 20:04 schreef Jane het volgende:

[..]

Misschien schelden alle coureurs Whiting wel verrot na elke race, tegen hun eigen team over de radio? Hoe kun je weten dat het niet zo is?
Het was niet na, maar tijdens de race. En hij richt zich direct tot Whiting. Zoek de transcriptie maar op (prima te vinden op internet, bijv. F1Fanatic naar ik meen).

En vanwaar je krampachtige verdediging van een buiten alle perken gaande scheldkannonade eigenlijk?
  dinsdag 1 november 2016 @ 20:09:59 #71
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_166353509
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 november 2016 20:06 schreef Jane het volgende:

[..]

Dan komt het sowieso niet in de uitzending, want niet leuk voor het grote publiek dat geen Italiaans spreekt. En dan valt dus ook niemand er over. Waarschijnlijk spreken de mensen die beslissen wat er in de uitzending komen ook helegaar geen Italiaans.
Dus je zou het wel prima vinden al Seb dat deed? Want de officials vd sportbond uitkafferen is helemaal ok?
pi_166353585
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 20:00 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Pardon? Hij richtte zich direct tot Whiting...
"This is a message for Charlie Whiting"
Volgens mij zei hij "Tell Charlie to *** off."
Oftewel: hij zegt het team dat ze iets tegen Whiting moeten zeggen.

http://www.skysports.com/(...)an-gp-radio-meltdown
quote:
Remarkably, Vettel was then heard to instruct Ferrari to tell FIA race director Charlie Whiting to "**** off".
Op nederlandse websites is het idd anders vertaald, alsof hij zich rechtstreeks aan Whiting richtte, maar dat deed hij niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2016 20:12:35 ]
pi_166353688
http://www.f1fanatic.co.u(...)am-radio-transcript/

quote:
68 To Max Verstappen OK give the position, I think you're going to have to give the position, Max
68 From Max Verstappen Let me know.
68 To Max Verstappen OK stay there.
69 From Sebastian Vettel He has to let me go, he has to let me go.
69 To Sebastian Vettel OK copy, stay calm.
69 From Sebastian Vettel No it's not right. I don't stay calm. Because he's just blocking me into Ricciardo
69 To Sebastian Vettel Copy that.
69 To Sebastian Vettel OK Verstappen has to give you the position. Watch for Ricciardo behind. Three laps to go.
69 From Sebastian Vettel Move, move for [censored by FOM] sake.
69 To Sebastian Vettel He has been informed, he has to move.
69 From Sebastian Vettel He is a [censored by FOM], that's what he is.
70 From Sebastian Vettel I mean am I the only one or are you not seeing what I'm seeing? He's just backing me off into Ricciardo. [Censored by FOM]
71 To Sebastian Vettel He has to fight within, you have to fight within. Charlie...
71 From Sebastian Vettel What the hell are you talking about? He cut the chicane.
71 To Sebastian Vettel OK copy.
71 From Sebastian Vettel And now he's brake-testing me.
71 From Daniel Ricciardo He moved on braking. I'd already committed.
71 To Max Verstappen Alright mate this is going to be investigated after the race so keep your head down. Two laps.
71 From Sebastian Vettel I mean honestly I think I'm going to hit someone. I think I have a puncture. Rear left.
71 To Sebastian Vettel Tyres are fine, tyres are fine.
71 From Sebastian Vettel He has to give me the position. End of the story.
71 To Sebastian Vettel Charlie said that... Charlie said.
71 From Sebastian Vettel Yeah? You know what? Here's a message to Charlie: [Censored by FOM] off. Honestly, [censored by FOM] off
71 To Sebastian Vettel Sebastian, Sebastian calm down. They are under investigation I know that it's not fair. But calm down. Put your head down and we will talk afterwards.
  dinsdag 1 november 2016 @ 20:16:51 #74
1986 Jane
pi_166353693
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 20:07 schreef Whiskers2009 het volgende:

En vanwaar je krampachtige verdediging van een buiten alle perken gaande scheldkannonade eigenlijk?
Het is niet om het schelden goed te praten. Ik vind het zelfs buitengewoon dom van Vettel dat hij zich zo laat gaan en er blijkt duidelijk uit hoe gefrustreerd hij is.
Ik realiseer me gewoon dat er heel erg ge-cherrypicked wordt bij het kiezen van de radioberichten die in de uitzending komen. Wij horen lang niet alles. Op die manier kunnen coureurs naar willekeur in een goed of kwaad daglicht gezet worden. Dat gebeurt toch al veel te veel en ik vind dat kwalijk. Een echte sport heeft niet nodig dat er karikaturen van de sporters wordt gemaakt.

Vettel - de klagende (en nu ook scheldende) diva
Rosberg - de prinses op de erwt
Verstappen - de roekeloze, opstandige puber
Hamilton - de ware kampioen die zoveel pech en tegenwerking krijgt ;(
Ricciardo - de altijd lachende en joviale aussie die met iedereen door 1 bocht kan

In elke karikatuur zit wellicht een kern van waarheid, maar ze hoeven het niet uit te vergroten en dat doen ze imho wel, met name ook door de keuze van welke berichten er in de uitzending komen.
pi_166353699
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 20:12 schreef Wombcat het volgende:

[..]

[..]

Op nederlandse websites is het idd anders vertaald, alsof hij zich rechtstreeks aan Whiting richtte, maar dat deed hij niet.
zucht, dat deed hij wel! Nog maar een keer in de herhaling dan:

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 14:59 schreef Yashaaaaa het volgende:
zdravkost twitterde op dinsdag 01-11-2016 om 01:28:13 #F1 #MexicanGP Team Radio: Sebastian Vettel vs Max Verstappen :) via @_eI14 https://t.co/8bMXB7PoKf reageer retweet
Deze was hier nog niet gepost toch?
Vettel zegt op rond 1:00 "You know what here is the message for charlie F*ck OFF. Honestly Fuck off
pi_166353762
quote:
De eerste zin staat alweer fout. Hij zegt KEEP the position.
  dinsdag 1 november 2016 @ 20:19:16 #77
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_166353766
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 20:12 schreef Wombcat het volgende:

[..]

[..]

Dat heb je dan mis, kijk maar eens hier: http://www.f1fanatic.co.u(...)am-radio-transcript/

Yeah? You know what? Here’s a message to Charlie: [Censored by FOM] off. Honestly, [censored by FOM] off
pi_166353802
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 20:19 schreef Yashaaaaa het volgende:

[..]

Ik verstond ook "give", ik denk dat de engineer zich versprak en het daarna snel corrigeerde met "I think you're going to have to give the position, Max".

edit;
tis idd keep... zat zeker te slapen oO<
pi_166353862
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 20:19 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat heb je dan mis, kijk maar eens hier: http://www.f1fanatic.co.u(...)am-radio-transcript/

Yeah? You know what? Here’s a message to Charlie: [Censored by FOM] off. Honestly, [censored by FOM] off
OK. Neemt nog steeds niet weg dat de teamradio, de radio naar het team is. Niet naar Whiting.
pi_166353928
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 20:22 schreef Wombcat het volgende:

[..]

OK. Neemt nog steeds niet weg dat de teamradio, de radio naar het team is. Niet naar Whiting.
Uh? Charlie hoort alles wat ze zeggen, dit was doelbewust naar Whiting.
  dinsdag 1 november 2016 @ 20:25:13 #81
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_166353949
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 20:22 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Hij richt zich direct tot Charlie. Hij weet ook prima dat er meegeluisterd wordt hoor, vergis je niet..

En waarom vind jij het nodig deze scheldkannonade te verdedigen eigenlijk? Vind jij dit normaal of te billijken gedrag?
pi_166353959
Maar het gehuil over blauwe vlaggen mag Charlie dan zeker wel horen?
  dinsdag 1 november 2016 @ 20:26:53 #83
1986 Jane
pi_166353994
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 20:25 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Hij richt zich direct tot Charlie. Hij weet ook prima dat er meegeluisterd wordt hoor, vergis je niet..

En waarom vind jij het nodig deze scheldkannonade te verdedigen eigenlijk? Vind jij dit normaal of te billijken gedrag?
Nogmaals: hoe weet jij wat de rest niet allemaal over de radio zegt?
  dinsdag 1 november 2016 @ 20:27:24 #84
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_166354008
quote:

[..]

Vettel is wel een kleurrijk persoon binnen de F1, mooi dat hij in de mix van de emotie zich laat gaan, kan het wel waarderen.

Toch had ik het mooi gevonden als hij op pure driving skills de beide red bulls ingepakt had in de laatste rondes.
  dinsdag 1 november 2016 @ 20:29:16 #85
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_166354064
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 november 2016 20:26 schreef Jane het volgende:

[..]

Nogmaals: hoe weet jij wat de rest niet allemaal over de radio zegt?
Je denkt werkelijk dat de coureurs de FIA-officials en masse elke race uitschelden?
Kom nou toch....
pi_166354075
quote:

[..]

Het interesseert me werkelijk geen ene reet wat er allemaal over de teamradio wordt gezegd.
Het is een communicatiekanaal van de coureur naar het team en andersom.

Het is allemaal wel leuk om te horen af en toe, maar wmb is het intern. Dat de FiA meeluistert vind ik eigenlijk al nergens op slaan. En al helemaal niet dat ze selectief uitzenden wat er wordt gezegd en daarmee de opinie beïnvloeden.

Net als dat met 'blue flags' van Vettel continu en een paar jaar geleden kregen we zowat elke race van Button te horen dat 'ie 'massive understeerr' had. Voor hetzelfde geld roepen de andere coureurs hetzelfde, maar krijgen we dat niet te horen.

Ook de transcripts die gepubliceerd worden, geven niet al het radioverkeer weer.
  dinsdag 1 november 2016 @ 20:29:56 #87
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_166354076
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 20:27 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Vettel is wel een kleurrijk persoon binnen de F1, mooi dat hij in de mix van de emotie zich laat gaan, kan het wel waarderen.

Toch had ik het mooi gevonden als hij op pure driving skills de beide red bulls ingepakt had in de laatste rondes.
Bizar...
  dinsdag 1 november 2016 @ 20:30:15 #88
1986 Jane
pi_166354084
Ik sluit niet uit dat Kimi elke race al z'n tegenstanders en z'n volledige team in het Fins uitscheldt, maar dat verstaat dan gewoon helemaal niemand. :+
Bwoah...
pi_166354112
Ricciardo was ook kwaad :+

quote:
VL From Daniel Ricciardo Yeah. But what about all these guys outbreaking at the first chicane? I mean Lewis at the start, that’s just… Put a [censored by FOM] wall there and they won’t do it. Those [censored by FOM] guys. [Censored by FOM] kindergarten stuff.
  dinsdag 1 november 2016 @ 20:32:40 #90
1986 Jane
pi_166354131
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 20:29 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Je denkt werkelijk dat de coureurs de FIA-officials en masse elke race uitschelden?
Kom nou toch....
Nee, maar als jij m'n punt niet wilt begrijpen, dan weet ik niet hoe ik het duidelijker moet uitleggen dan "Wij horen niet alles".
pi_166354148
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 20:19 schreef Yashaaaaa het volgende:

[..]

Ik heb het net nog nageluisterd, maar die eerste is onduidelijk. Kan imho zowel keep of give zijn. Die tweede is dan weer wel duidelijk.
  dinsdag 1 november 2016 @ 20:35:32 #92
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_166354212
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 20:29 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Het interesseert me werkelijk geen ene reet wat er allemaal over de teamradio wordt gezegd.
Het is een communicatiekanaal van de coureur naar het team en andersom.

Het is allemaal wel leuk om te horen af en toe, maar wmb is het intern. Dat de FiA meeluistert vind ik eigenlijk al nergens op slaan. En al helemaal niet dat ze selectief uitzenden wat er wordt gezegd en daarmee de opinie beïnvloeden.

Net als dat met 'blue flags' van Vettel continu en een paar jaar geleden kregen we zowat elke race van Button te horen dat 'ie 'massive understeerr' had. Voor hetzelfde geld roepen de andere coureurs hetzelfde, maar krijgen we dat niet te horen.

Ook de transcripts die gepubliceerd worden, geven niet al het radioverkeer weer.
Juist ja, een coureur die de officials uitscheld is niks bijzonders?
Toch raar dat zo'n beetje elke andere sportbond ter wereld daar anders over denkt.

En zowel de coureurs als de teams zijn zich er ten volle van bewust dat er meegeluisterd wordt, dat er uitgezonden kan worden en dat ze dus voor de hele wereld hoorbawr kunnen zijn.

Dit was geen slip off the tongue zonder te weten dat er meegeluisterd werd en uitgezonden kon worden.mDus stop met doen of het wel zo is.

De FIA heeft zich wat mij betreft enorm voor schut gezet door de afwikkeling van meerdere zaken die dit weekend gepasseerd zijn. En Vettel idem dito.
pi_166354222
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 20:33 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ik heb het net nog nageluisterd, maar die eerste is onduidelijk. Kan imho zowel keep of give zijn. Die tweede is dan weer wel duidelijk.
Dat klopt, maar als je goed luistert is het echt wel keep. Anders antwoord Max niet: Okay let me know. en antwoorden zij daarop niet weer; Okay stay there.
  dinsdag 1 november 2016 @ 20:36:19 #94
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_166354233
Hij zei duidelijk 'keep'. Met als vervolg dat ze wel verwachtten dat Max de positie uiteindelijk op zou moeten geven.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_166354259
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 november 2016 20:36 schreef Fir3fly het volgende:
Hij zei duidelijk 'keep'. Met als vervolg dat ze wel verwachtten dat Max de positie uiteindelijk op zou moeten geven.
blijkbaar had Ferrari ook "give" gehoord, Lol :P
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 1 november 2016 @ 20:38:44 #96
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_166354297
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 20:20 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Ik verstond ook "give", ik denk dat de engineer zich versprak en het daarna snel corrigeerde met "I think you're going to have to give the position, Max".

edit;
tis idd keep... zat zeker te slapen oO<
Ondertussen heb ik heul veul geluisterd en je kan er zowel 'keep the position' als 'give the position' in horen. Ik hoor 'keep' maar mijn vrouw zei 'give'.
  dinsdag 1 november 2016 @ 20:38:59 #97
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_166354301
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 november 2016 20:32 schreef Jane het volgende:

[..]

Nee, maar als jij m'n punt niet wilt begrijpen, dan weet ik niet hoe ik het duidelijker moet uitleggen dan "Wij horen niet alles".
Ik weet dat we niet alles horen. Ik zie alleen niet op welke wijze dat dit volledig uit zijn plaat gaan van Vettel vergoeilijkt. Want rechtvaardigen doet het het al helemaal niet.
pi_166354342
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 20:35 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Juist ja, een coureur die de officials uitscheld is niks bijzonders?
Toch raar dat zo'n beetje elke andere sportbond ter wereld daar anders over denkt.

En zowel de coureurs als de teams zijn zich er ten volle van bewust dat er meegeluisterd wordt, dat er uitgezonden kan worden en dat ze dus voor de hele wereld hoorbawr kunnen zijn.

Dit was geen slip off the tongue zonder te weten dat er meegeluisterd werd en uitgezonden kon worden.mDus stop met doen of het wel zo is.

De FIA heeft zich wat mij betreft enorm voor schut gezet door de afwikkeling van meerdere zaken die dit weekend gepasseerd zijn. En Vettel idem dito.
Ik denk niet dat we het eens gaan worden.

Het onderscheid dat ik maak is dat de teamradio primair een intern kanaal is, en dat het team daarin wmb volledig vrij is wat ze zeggen.

Dat er meegeluisterd wordt door de FIA, maakt het nog geen kanaal richting wedstrijdleiding. Ze moeten zelf zo nodig meeluisteren met een intern kanaal, moeten ze niet gaan zeuren over wat er gezegd wordt.
pi_166354343
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 20:38 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ondertussen heb ik heul veul geluisterd en je kan er zowel 'keep the position' als 'give the position' in horen. Ik hoor 'keep' maar mijn vrouw zei 'give'.
Ik hoor hier wel degelijk "keep"

https://twitter.com/_eI14/status/793006795782488064/video/1

maar tijdens de race hoorde ik idd ook "give", je moet het volume wel een stuk hoger zetten om de K te horen
  dinsdag 1 november 2016 @ 20:41:44 #100
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_166354365
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 november 2016 20:30 schreef Jane het volgende:
Ik sluit niet uit dat Kimi elke race al z'n tegenstanders en z'n volledige team in het Fins uitscheldt, maar dat verstaat dan gewoon helemaal niemand. :+
Bwoah...
Mocht hij dat doen (geloof ik niks van), dan zou dat ook bestraft moeten worden. Mbt het uitschelden van officials dan.

En de vuiligheid op een anders kleed wast uw eigen kleed niet schoon ;-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')