Op z'n minst.quote:Op dinsdag 20 september 2016 13:02 schreef Unites het volgende:
[..]![]()
Toch maar die twee drankjes dan?
Het gaat er meer om dat er op de dag zelf meer gekocht en verkocht wordt en niet dat ik aan praktisch de helft gratis drinken weg moet gaan geven.quote:Op dinsdag 20 september 2016 13:02 schreef Chai het volgende:
Alsof koffie en thee aanbieden zoveel duurder is dan een plant?
voor mensen die de hele dag daar vrijwillig staan?quote:Op dinsdag 20 september 2016 13:02 schreef Unites het volgende:
[..]![]()
Toch maar die twee drankjes dan?
Dit. Het zijn je vrijwilligers die je evenement mogelijk maken.quote:Op dinsdag 20 september 2016 13:52 schreef MPC60 het volgende:
Wij zorgen bij evenementen juist dat de vrijwilligers goed verzorgd zijn. Je komt niet over als iemand die de inzet van deze mensen waardeert.
vrijwilligers van de vereniging die bij het betreffende evenement niet meewerken zijn natuurlijk een ander verhaal. die mensen moet gewoon betalen.quote:Op dinsdag 20 september 2016 13:00 schreef Unites het volgende:
Ook is er nog een andere groep vrijwilligers die soms helpt of van te voren kleine klusjes doet (leden). Totaal vormt dit een relatief groot deel van het publiek, dus ook degene die consumeren.
Een klein evenement met 70 vrijwilligers?quote:Op dinsdag 20 september 2016 13:35 schreef gianni61 het volgende:
[..]
voor mensen die de hele dag daar vrijwillig staan?
persoonlijk vind ik het niet kunnen.
Ik zit zelf in de organisatie van een klein evenement waar op de dag van het evenement rond de 70 vrijwilligers rondlopen. die mogen de hele dag gratis drinken, en krijgen eetbonnen..
winst moet je halen op je bezoekers en niet op je medewerkers. die heb je keihard nodig en je wil dat ze er volgend jaar ook weer zijn..
Juist wel. Maar ik waardeer ook het algemene belang.quote:Op dinsdag 20 september 2016 13:52 schreef MPC60 het volgende:
Wij zorgen bij evenementen juist dat de vrijwilligers goed verzorgd zijn. Je komt niet over als iemand die de inzet van deze mensen waardeert.
Zo denk ik dus ook.quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:12 schreef kanovinnie het volgende:
Ik ben zelf vrijwilliger en het boeit me echt geen reet dat ik mijn eigen drankjes moet betalen. Ik ben vrijwilliger omdat ik de club een warm hart toedraag en ik weet dat op consumpties nou eenmaal (veel) geld verdient wordt.
Hier krijg je ook gedonder mee lijkt me, want wie krijgt er een bon? Degene die 's ochtends er voor zorgt dat alle auto's netjes parkeren en de rest van de dag niets doen? Of alleen de mensen die de hele dag in de weer zijn?quote:Op dinsdag 20 september 2016 13:00 schreef Unites het volgende:
Ook is er nog een andere groep vrijwilligers die soms helpt of van te voren kleine klusjes doet
Wat voor evenementen zijn dat?quote:Op dinsdag 20 september 2016 13:52 schreef MPC60 het volgende:
Exact ditquote:Op dinsdag 20 september 2016 13:35 schreef gianni61 het volgende:
[..]
voor mensen die de hele dag daar vrijwillig staan?
persoonlijk vind ik het niet kunnen.
Ik zit zelf in de organisatie van een klein evenement waar op de dag van het evenement rond de 70 vrijwilligers rondlopen. die mogen de hele dag gratis drinken, en krijgen eetbonnen..
winst moet je halen op je bezoekers en niet op je medewerkers. die heb je keihard nodig en je wil dat ze er volgend jaar ook weer zijn..
ja, bar, entree, beveiliging, parkeerwei, wedstrijdleiding enz.quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:13 schreef Unites het volgende:
[..]
Een klein evenement met 70 vrijwilligers?
Dat is dus ook een groot aspect van mijn zorgen. Want... waar blijf je op een gegeven moment? Wie moet je wel iets geven? Wie niet? Hoe controleer je dat?quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:14 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hier krijg je ook gedonder mee lijkt me, want wie krijgt er een bon? Degene die 's ochtends er voor zorgt dat alle auto's netjes parkeren en de rest van de dag niets doen? Of alleen de mensen die de hele dag in de weer zijn?
Ben ook wel benieuwd wat voor evenement. Een jongen die ik van vroeger ken organiseert elk jaar een festival. Dan heb je wel 70 man nodig, maar er komt ook 1500 man. Dan is het makkelijk om een hoop weg te geven. Bij kleinere sportevenementen is dat toch een ander verhaal. Helemaal omdat je op je evenementen als het even kan geld wilt verdienen voor je club.quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:13 schreef Unites het volgende:
[..]
Een klein evenement met 70 vrijwilligers?
Indoor dressuur/springen dus?quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:15 schreef Unites het volgende:
[..]
Dat is dus ook een groot aspect van mijn zorgen. Want... waar blijf je op een gegeven moment? Wie moet je wel iets geven? Wie niet? Hoe controleer je dat?
Het is niet alsof dit een evenement is met 1000+ bezoekers... Hooguit rond de 80 of zo...
Dat laatste sowieso inderdaad. Ik spreek trouwens over een man of 10 - 15 (met aanhang meer natuurlijk) aan vrijwilligers. Voor dit evenement richting de 15, omdat we veel deelnemers hebben (gelukkigquote:Op dinsdag 20 september 2016 14:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ben ook wel benieuwd wat voor evenement. Een jongen die ik van vroeger ken organiseert elk jaar een festival. Dan heb je wel 70 man nodig, maar er komt ook 1500 man. Dan is het makkelijk om een hoop weg te geven. Bij kleinere sportevenementen is dat toch een ander verhaal. Helemaal omdat je op je evenementen als het even kan geld wilt verdienen voor je club.
Heb jij wel eens iets georganiseerd in een vereniging?quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:16 schreef Ryon het volgende:
Bwehehe, dit is wel weer een nieuw dieptepunt in Hollandse gierigheid. Geen consumptiebonnen (kosten praktisch nul) willen geven aan de vrijwilligers "want de kas moet gespekt worden". Als je club echt geld nodig heeft, ga dan gewoon met de pet rond i.p.v die 2 euro per vrijwilliger te willen innen.
hmm, dat is wel anders natuurlijk. ik denk vanuit een wedstrijdje waar 2500 man op af komenquote:Op dinsdag 20 september 2016 14:15 schreef Unites het volgende:
[..]
Dat is dus ook een groot aspect van mijn zorgen. Want... waar blijf je op een gegeven moment? Wie moet je wel iets geven? Wie niet? Hoe controleer je dat?
Het is niet alsof dit een evenement is met 1000+ bezoekers... Hooguit rond de 80 of zo...
Het kost bijna niks inderdaad, maar je loopt wel inkomsten mis.quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:16 schreef Ryon het volgende:
Bwehehe, dit is wel weer een nieuw dieptepunt in Hollandse gierigheid. Geen consumptiebonnen (kosten praktisch nul) willen geven aan de vrijwilligers "want de kas moet gespekt worden". Als je club echt geld nodig heeft, ga dan gewoon met de pet rond i.p.v die 2 euro per vrijwilliger te willen innen.
Ja, natuurlijk. Alles voor de club.quote:Op dinsdag 20 september 2016 13:35 schreef Burdie het volgende:
Betaal je zelf ook al je consumpties op die dag?
Wij moeten wel. Het pand en het materiaal moet onderhouden worden. Of je moet je lidmaatschap verhogen.quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:18 schreef motorbloempje het volgende:
Wij willen nooit echt geld verdienen voor de club. We spelen altijd gelijk eigenlijk, en als er winst is gaat 't naar 't goeie doel.
Ringmeesters, parcoursbouwers, schrijfsters, secretariaat, parkeerwachters en degenen met bardiensten zou ik van gratis consumpties voorzien.quote:
Ik heb ervaring in dezelfde tak van sport als TS, maar hier wordt niet op de vrijwilligers bezuinigd hoor. Nu is onze vereniging ongetwijfeld groter, maar die blijft ook groot doordat men tevreden is en de vereniging graag trouw blijft.quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:19 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wij moeten wel. Het pand en het materiaal moet onderhouden worden. Of je moet je lidmaatschap verhogen.
Blijft heel simpel, het geld moet ergens vandaan komen daarvoor.
Mooi initiatief als je dat zo doetquote:Op dinsdag 20 september 2016 14:18 schreef motorbloempje het volgende:
Wij willen nooit echt geld verdienen voor de club. We spelen altijd gelijk eigenlijk, en als er winst is gaat 't naar 't goeie doel.
Wij zijn sinds ik voorzitter ben (2 jaar nu) ook gegroeid. Evenementen worden steeds grootschaliger en beter.quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:21 schreef Chai het volgende:
[..]
Ik heb ervaring in dezelfde tak van sport als TS, maar hier wordt niet op de vrijwilligers bezuinigd hoor. Nu is onze vereniging ongetwijfeld groter, maar die blijft ook groot doordat men tevreden is en de vereniging graag trouw blijft.
Oftewel, je werkelijke kosten zijn hooguit 0,25 cent per drankje?quote:Op dinsdag 20 september 2016 12:48 schreef Unites het volgende:
Ook gaan we hierdoor redelijk veel inkomsten mislopen, omdat we redelijk veel vrijwilligers hebben die dag en we zeker ¤1,- per drankje winst maken (dat is op andere producten nog meer).
Ja, dat doe ik nog steeds bijna wekelijksquote:Op dinsdag 20 september 2016 14:17 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Heb jij wel eens iets georganiseerd in een vereniging?
Begrijp me niet verkeerd. Ik vind het geen verkeerd idee, maar ik ben bang dat er een keer signaal af wordt gegeven en dat je - zoals kanovinnie ook al zegt - een hoop gezeik en gezeur gaat krijgen, want wie moet je iets geven en wie niet. Daarbij hebben we iets dergelijks nooit gedaan.quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:24 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Oftewel, je werkelijke kosten zijn hooguit 0,25 cent per drankje?
in dat geval 'kost' de actie je dus ook hooguit dat kwartje, en als je per vrijwilliger twee drankjes egeft slechts 50 cent ... dat is eigenlijk niks.
Zeer waarschijnlijk kost het je ook eerder weinig omzet, omdat mensen veelal dan later nog een drankje halen met eigen geld, en de bonnen betekenen gewoon dat ze meer eigen geld overhouden en eerder een volgend drankje kopen
Wij hebben hooguit vier keer per jaar een evenement. Waar we dus moeten "knallen" om het zo maar eventjes te zeggen...quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:26 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, dat doe ik nog steeds bijna wekelijks
In dat geval snap ik je veel te kort door de bocht opmerking nog minder.quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:26 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, dat doe ik nog steeds bijna wekelijks
Omdat ik:quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:27 schreef Stratotanker het volgende:
Ik vond het een beetje een vreemd verhaal dat je geld wilt verdienen aan vrijwilligers die al investeren in de vorm van arbeid. Daarna las ik dat je sowieso water beschikbaar hebt. Dan lijkt mij het geen probleem om consumpties aan de bar betaald te houden eigenlijk.
Maar ook met gratis water hou je het verdeelprobleem van de bonnen natuurlijk. Je loopt alleen niet de inkomsten mis.
Wel apart dat je aangeeft een bedankje in de vorm van een plant aan te bieden terwijl de kostprijs van 4 drankjes een euro is. Voor een euro koop ik geen plant.
Ik ben vrijwilliger omdat ik een warm hart voor de club heb. Niet om 2 consumptiebonnen te verdienen. Geld verdien ik op mijn werk, arbeid voor de club doe ik voor het goede doel.quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:27 schreef Stratotanker het volgende:
Ik vond het een beetje een vreemd verhaal dat je geld wilt verdienen aan vrijwilligers die al investeren in de vorm van arbeid. Daarna las ik dat je sowieso water beschikbaar hebt. Dan lijkt mij het geen probleem om consumpties aan de bar betaald te houden eigenlijk.
Maar ook met gratis water hou je het verdeelprobleem van de bonnen natuurlijk. Je loopt alleen niet de inkomsten mis.
Wel apart dat je aangeeft een bedankje in de vorm van een plant aan te bieden terwijl de kostprijs van 4 drankjes een euro is. Voor een euro koop ik geen plant.
Maar het probleem maak je nu zelf er weer van?quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:26 schreef Unites het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd. Ik vind het geen verkeerd idee, maar ik ben bang dat er een keer signaal af wordt gegeven en dat je - zoals kanovinnie ook al zegt - een hoop gezeik en gezeur gaat krijgen, want wie moet je iets geven en wie niet. Daarbij hebben we iets dergelijks nooit gedaan.
Het gaat er hierom dat de vrijwilligers niet van hun stokje gaan terwijl ze werk verzetten voor de club. Heeft helemaal niets met werken voor consumptiebonnen te maken. Aparte denkwijze.quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik ben vrijwilliger omdat ik een warm hart voor de club heb. Niet om 2 consumptiebonnen te verdienen. Geld verdien ik op mijn werk, arbeid voor de club doe ik voor het goede doel.
Een presentje is ook niet nodig. Tenzij je briljant bent in het verzinnen van cadeaus (en dat is bijna niemand) zit niemand er echt om te wachten om een rommeltje mee te krijgen. Het gaat om het gebaar en de erkenning dat iemand zijn (vrijwillige) inzet gewaardeerd wordt. Dan kan via een cadeautje, maar de impact daarvan is relatief gering.quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:26 schreef Unites het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd. Ik vind het geen verkeerd idee, maar ik ben bang dat er een keer signaal af wordt gegeven en dat je - zoals kanovinnie ook al zegt - een hoop gezeik en gezeur gaat krijgen, want wie moet je iets geven en wie niet. Daarbij hebben we iets dergelijks nooit gedaan.
Mijn voorstel om vrijwilligers iedere keer een presentje te geven als dank werd de vorige keer zelfs afgekeurd door dezelfde mensen die achter dit voorstel, want "dat gaat veelte veel geld kosten". We zijn maar een kleine vereniging, he.
Ik neem aan dat een glas water sowieso gratis is, of je nou vrijwilliger bent of niet....quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:31 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Het gaat er hierom dat de vrijwilligers niet van hun stokje gaan terwijl ze werk verzetten voor de club. Heeft helemaal niets met werken voor consumptiebonnen te maken. Aparte denkwijze.
Denk aan Koningsdag, een festivalletje waar wij als organisatie deel van uitmaken en dergelijke.quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:14 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat voor evenementen zijn dat?
Het gaat erom wat er gegeven wordt.quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:30 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Maar het probleem maak je nu zelf er weer van?
Het komt een beetje over alsof je het idee dat kennelijk van een ander afkomt nu weer afwijst, omdat jouw idee de vorige keer afgewezen werd (met overigens exact dezelfde argumentatie, nl dat het teveel zou kosten)
Dit, alsof iemand ook maar een hele dag gaat vrijwilligen enkel en alleen voor een paar armoedige consumptiebonnen. De mensen doen het sowieso al om de club te helpen. Extra dankbaarheid tonen sluit dat helemaal niet uit.quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:31 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Het gaat er hierom dat de vrijwilligers niet van hun stokje gaan terwijl ze werk verzetten voor de club. Heeft helemaal niets met werken voor consumptiebonnen te maken. Aparte denkwijze.
Knap om dat dan te vergelijken met een sportevenement.quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:33 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Denk aan Koningsdag, een festivalletje waar wij als organisatie deel van uitmaken en dergelijke.
Denken dat die consumptiebonnen "een beloning" zijn.quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik ben vrijwilliger omdat ik een warm hart voor de club heb. Niet om 2 consumptiebonnen te verdienen. Geld verdien ik op mijn werk, arbeid voor de club doe ik voor het goede doel.
quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:34 schreef Ryon het volgende:
[..]
Denken dat die consumptiebonnen "een beloning" zijn.
Nee, ik begrijp wel waarom je mijn "kort door de bocht" opmerking niet begreep.
welnee, dat is gewoon gezeur...quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:33 schreef Unites het volgende:
[..]
Het gaat erom wat er gegeven wordt.![]()
Nah, eigenlijk niet. Dat ik dat al een keer eerder voorgesteld had, kwam we pas veel later te binnen. Maar ik snap je wel reactie wel hoor, maar dat is het écht niet.quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:35 schreef RM-rf het volgende:
[..]
welnee, dat is gewoon gezeur...
een klein kadootje (twv net een euro of 50 cent) voor vrijwilligers is verder heus geen Big Deal ...
Het komt me werkelijk een beetje over alsof je vooral dwarsligt omdat dit niet jouw idee is; terwijl er an sich weinig te zeggen is tegen dit plan (overigens ook niet echt tegen dat plantje, imho)
Ik chargeerde daar ook wat hoor. Punt blijft iig. Als ik bezig ben en ik heb dorst drink ik, net als altijd, water. Als ik trek heb in een flesje cola of biertje dan betaal ik die zelf.quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:34 schreef Ryon het volgende:
[..]
Denken dat die consumptiebonnen "een beloning" zijn.
Nee, ik begrijp wel waarom je mijn "kort door de bocht" opmerking niet begreep.
Ik heb dan ook over evenementen waar makkelijk 5k+ mensen op af komen, dat is inderdaad niet te vergelijken met iets waar 80 man op afkomen. Maakt dat de inzet van de vrijwilligers minder waard? Volgens mij niet.quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Knap om dat dan te vergelijken met een sportevenement.
Nee, maar wel minder makkelijke te financieren.quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:40 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Ik heb dan ook over evenementen waar makkelijk 5k+ mensen op af komen, dat is inderdaad niet te vergelijken met iets waar 80 man op afkomen. Maakt dat de inzet van de vrijwilligers minder waard? Volgens mij niet.
Volgens de OP wel. En daarom stel ik ook dat het geen probleem is om de barconsumpties betaald te houden. Maar de redenering van ts is om het even en gaat beide kanten op, zie edit. Behalve dat er wel ruimte is om allerlei plantjes uit de kast te trekken. Daarbij gaat het er met vrijwilligerswerk er niet om of het gratis is, maar dat het aangeboden en dankbaarheid getoond wordt. Essentieel verschil.quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik neem aan dat een glas water sowieso gratis is, of je nou vrijwilliger bent of niet....
Twee consumpties moeten er toch wel uit kunnen? Of is de opbrengst van die dag echt heel laag?quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nee, maar wel minder makkelijke te financieren.
Wat is het dan wél..?quote:
Vast wel. Toch zou het in onderstaand voorbeeld een gemis van 40 tot 100 consumpties zijn.quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:43 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Twee consumpties moeten er toch wel uit kunnen? Of is de opbrengst van die dag echt heel laag?
Bij de meeste paardensportverenigingen in mijn kring zijn gratis consumpties voor de werkende vrijwilligers de norm.quote:Op dinsdag 20 september 2016 15:53 schreef vaduz het volgende:
TS, misschien kun je ook even op bokt de reacties peilen. Denk dat daar de nodige ervaring aanwezig is.
Iedereen die helpt.quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:46 schreef kanovinnie het volgende:
Vast wel. Toch zou het in onderstaand voorbeeld een gemis van 40 tot 100 consumpties zijn.
Als ik het grootste evenement wat wij organiseren bekijk... Dan zijn er misschien 100 sporters, maar toch ook zeker 20 "die hard" vrijwilligers, die het hele weekend bezig zijn en ook nog zeker 30 die af en toe eens een handje helpen (uurtje of 2 bardienst etc)
Wie gaan er dan wel of geen bonnen krijgen?
Ho ho! Ze mogen water hè, sowieso!quote:Op dinsdag 20 september 2016 16:42 schreef Sotchi2014 het volgende:
Schandelijk dat je er uberhaupt over nadenkt of je de mensen die hun tijd en moeite in jouw evenement stoppen, iets te drinken mogen![]()
De paarden ook neem ik aan.quote:Op dinsdag 20 september 2016 16:43 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ho ho! Ze mogen water hè, sowieso!
Dit idd. Diensten tot ver na 20:00 (want ook nog opruimen) en TS overweegt "wat flesjes water en misschien een hapje voor de opbouw" ?quote:Op dinsdag 20 september 2016 16:51 schreef Posergoth6667 het volgende:
Als vrijwilliger verwacht je gratis eten en drinken bij een langdurig evenement. Twee gratis drankjes is leuk voor een uurtje of twee. Bij een dag als dat verwacht ik gewoon drinken te kunnen halen en avondeten.
Als je mij boos wilt maken moet je aankomen met een plantje terwijl ik geen eten en drinken krijg.
Inderdaad. Als het om 10 uur begint wil ik om 12 uur gewoon een broodje kaas ofzo, af en toe een bakje koffie kunnen krijgen of een glaasje cola en tijdens avond eten iets warms. Hoeft niet bijzonder te zijn, zolang het er maar is.quote:Op dinsdag 20 september 2016 16:55 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Dit idd. Diensten tot na 20:00 (want ook nog opruimen) en TS overweegt "wat flesjes water en misschien een hapje" ?
Als er geen vrijwilligers waren, wat had het de vereniging dan allemaal gekost om het door beroepslui te laten doen?quote:Op dinsdag 20 september 2016 12:48 schreef Unites het volgende:
Gegroet dames en heren van FOK!,
Nu heb ik sinds vanmorgen een discussie met een van mijn medeorganisatoren, die van mening is dat we iedere vrijwilliger minstens 2 gratis drankjes (en eigenlijk liever een waardebon van ¤5,-, hetgeen staat voor 4 gratis consumpties) moeten geven. Ik ben hier echter helemaal tegen. Natuurlijk ben ik bereid om mensen iets te geven, een kleinigheidje als een plantje of iets dergelijks. Ook stel ik flesjes water beschikbaar aan de vrijwilligers en is er iets te eten voor de opbouwers.
Komt ook omdat dit nooit de norm bij ons was.quote:Op dinsdag 20 september 2016 17:05 schreef Elfletterig het volgende:
Zonder vrijwilligers kon je helemaal niks beginnen en kon je niet eens een evenement houden. Twee drankjes in een tijdsbestek van 8 uur (!) lijkt me wel het minste dat je kunt doen.
Bovendien moet je kosten als een hapje en drankje voor vrijwilligers gewoon meebegroten. Dan heb je dit soort discussies ook niet, een paar dagen voor het evenement.
Even anders gezegd. Eet of drink jij zelf gedurende die gehele dag. Iets anders dan water, waar je niet uit je eigen prive zak voor betaald?quote:Op dinsdag 20 september 2016 17:08 schreef Unites het volgende:
[..]
Komt ook omdat dit nooit de norm bij ons was.
Nee. Ik betaal elke consumptie.quote:Op dinsdag 20 september 2016 17:10 schreef CrashO het volgende:
[..]
Even anders gezegd. Eet of drink jij zelf gedurende die gehele dag. Iets anders dan water, waar je niet uit je eigen prive zak voor betaald?
Als je in de toekomst ook nog vrijwilligers wilt hebben (en evenementen wilt organiseren), dan zou ik daar snel verandering in brengen.quote:Op dinsdag 20 september 2016 17:08 schreef Unites het volgende:
[..]
Komt ook omdat dit nooit de norm bij ons was.
Een groot deel van de vrijwilligers bestaat uit mensen die zelf in het bestuur of organisatie zitten en familieleden daarvan. Er is nooit een woord gerept over gratis consumpties, omdat men het - net zoals ik - belangrijk vond om te zorgen voor verenigingsinkomsten. Waarom men daar nu ineens anders over is gaan denken, weet ik niet.quote:Op dinsdag 20 september 2016 17:18 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als je in de toekomst ook nog vrijwilligers wilt hebben (en evenementen wilt organiseren), dan zou ik daar snel verandering in brengen.
Ik zou het graag willen, maar dat kunnen we ons absoluut niet veroorloven. Ja, na het evenement. Als we alles hebben verkocht wat hebben kunnen verkopen. Wat er overblijft mag er daarna worden opgedronken/opgegeten voor niks. De vorige keer is er bijna nog een half vat bier opgegaan.quote:Op dinsdag 20 september 2016 17:19 schreef motorbloempje het volgende:
Sowieso gewoon met 'n polsbandje toegang geven tot onbeperkt alles. Alsof vrijwilligers dat gaan misbruikenen de enkeling die het doet en ladderzat wordt gewoon uitsluiten van vrijwilligen de volgende keer.
Dan heb je als bestuurslid/-voorzitter toch gewoon te dealen met een nieuwe realiteit? Ik zou zeggen: accepteer die nieuwe realiteit en speel er voortaan standaard op in.quote:Op dinsdag 20 september 2016 17:20 schreef Unites het volgende:
[..]
Een groot deel van de vrijwilligers bestaat uit mensen die zelf in het bestuur of organisatie zitten en familieleden daarvan. Er is nooit een woord gerept over gratis consumpties, omdat men het - net zoals ik - belangrijk vond om te zorgen voor verenigingsinkomsten. Waarom men daar nu ineens anders over is gaan denken, weet ik niet.
Precies dit, op de hockeyclub was dit ook altijd het geval. Sterker nog: je maakte dingen thuis om op de club te verkopen. Wilde je wat van een ander dan kocht je dat.quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:12 schreef kanovinnie het volgende:
Ik ben zelf vrijwilliger en het boeit me echt geen reet dat ik mijn eigen drankjes moet betalen. Ik ben vrijwilliger omdat ik de club een warm hart toedraag en ik weet dat op consumpties nou eenmaal (veel) geld verdient wordt.
Een hele consumptiebon zou me 5 euro aan inkomsten schelen. Een plantje 2,50 - 3 euro.quote:Op dinsdag 20 september 2016 17:52 schreef groggy het volgende:
Het verstrekken van een consumptiebon kost je dus aan misgelopen inkomsten 1 euro. Wat kost het plantje wat je in je hoofd hebt om weg te geven aan de vrijwilligers?
Principes moet je loslaten, anders kan je straks alles zelf doen.quote:Op dinsdag 20 september 2016 17:57 schreef Unites het volgende:
[..]
Een hele consumptiebon zou me 5 euro aan inkomsten schelen. Een plantje 2,50 - 3 euro.
Maar nogmaals, daar draait het niet echt om. Het is meer het principe.
Nee, het zou je 1 euro kosten en 4 euro niet opbrengen. Per vrijwilliger.quote:Op dinsdag 20 september 2016 17:57 schreef Unites het volgende:
[..]
Een hele consumptiebon zou me 5 euro aan inkomsten schelen. Een plantje 2,50 - 3 euro.
Misschien moet ik de context even wat verbreden. Dit verzoek komt vanuit een bepaalde hoek. Er zijn ook mensen, die normaliter ook veel werk doen aan ons terrein, die dit voorstel belachelijk vinden, omdat zij normaal ook niks krijgen.quote:Op dinsdag 20 september 2016 18:03 schreef Patroon het volgende:
[..]
Principes moet je loslaten, anders kan je straks alles zelf doen.
Ben benieuwd waar jij vrijwilliger bent. Als ik dat op een evenement doe moet ik de boel twee keer zo duur makenquote:Op dinsdag 20 september 2016 16:51 schreef Posergoth6667 het volgende:
Als vrijwilliger verwacht je gratis eten en drinken bij een langdurig evenement. Twee gratis drankjes is leuk voor een uurtje of twee. Bij een dag als dat verwacht ik gewoon drinken te kunnen halen en avondeten.
Als je mij boos wilt maken moet je aankomen met een plantje terwijl ik geen eten en drinken krijg.
Denk dat hij tips wil om meer draagvlak voor zijn plannen te krijgen of zo.quote:Op dinsdag 20 september 2016 18:52 schreef motorbloempje het volgende:
Maar, je laat zeer duidelijk weten dat je mening al vast staat en dat je die gerechtvaardigd vindt. Wat doen we dan hier nog?
Oh nee, zo is het niet. Ik heb al gezegd dat er frisdrank beschikbaar komt voor de vrijwilligers.quote:Op dinsdag 20 september 2016 18:52 schreef motorbloempje het volgende:
Maar, je laat zeer duidelijk weten dat je mening al vast staat en dat je die gerechtvaardigd vindt. Wat doen we dan hier nog?
Inderdaad, Kees is klaar.quote:Op dinsdag 20 september 2016 19:40 schreef Awsom het volgende:
Zet een koelkast met wat drinken en klaar is kees?
Ja, inderdaad.quote:Op dinsdag 20 september 2016 21:06 schreef Timeschanger het volgende:
Jezus, wat ben jij een gierige vent zeg. Wees blij dat die mensen willen helpen, dan kunnen een paar drankjes er echt wel af hoor.
Waarom geen fancy fair/veiling organiseren ten bate van de club, mensen hebben genoeg zooi liggen, en dan kun je je vrijwilligers ook nog een hamburger laten aanbieden door de hamburgertent die je laat komen op voorwaarde dat ze een stapeltje weggeven..quote:
Ik snap je principe maar dan is de meerkosten in de discussie 2 euro pp. Je had het over 15 vrijwilligers dat maakt het een discussie van 30 euro...quote:Op dinsdag 20 september 2016 17:57 schreef Unites het volgende:
[..]
Ik help regelmatig als vrijwilliger. Ik betaal geen inschrijfkosten, betaal niet voor mijn eten en drinken, dat word door de organisatie geregeld. Waar ik dat doe is voor jou niet van belang. Als ik geen eten en drinken krijg maar een of andere domme plant dan word ik gewoon oprecht boos. Dan heb je echt een verkeerde aan me en zal ik je nooit meer helpen.quote:Op dinsdag 20 september 2016 18:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ben benieuwd waar jij vrijwilliger bent. Als ik dat op een evenement doe moet ik de boel twee keer zo duur maken
Als ik op kamp meega als organisatie/begeleiding betaal ik ook gewoon inschrijfkosten
Ik ben blij dat ik niet met mensen zoals jij te maken hebt zegquote:Op dinsdag 20 september 2016 23:41 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Ik help regelmatig als vrijwilliger. Ik betaal geen inschrijfkosten, betaal niet voor mijn eten en drinken, dat word door de organisatie geregeld. Waar ik dat doe is voor jou niet van belang. Als ik geen eten en drinken krijg maar een of andere domme plant dan word ik gewoon oprecht boos. Dan heb je echt een verkeerde aan me en zal ik je nooit meer helpen.
Lees het topic eens door. Ze gaan frisdrank aanbieden.quote:Op woensdag 21 september 2016 06:25 schreef OscarMopperkont het volgende:
Jezus zeg. Als er niet eens drankjes af kunnen.
Je wil wel een kleinigheidje voor ze kopen, maar poeh poeh drankjes kunnen er niet af.
Ik zou bijna hopen dat ze je laten barsten.
Dat is helemaal om te janken, normale cola verkopen maar voor je vrijwilligers Aldi Cola gaan halen.quote:Op woensdag 21 september 2016 06:41 schreef Fopje het volgende:
[..]
Lees het topic eens door. Ze gaan frisdrank aanbieden.
Zo had ik het ook gedaan trouwens, een paar flessen goedkope aldi cola en je bent klaar.
Klopt, dus ook al zeggen ze, je hebt de hele dag vrij drinken, ga je niet als een malle drinken maar doe je rustig aan. Dat is een stukje verantwoordelijkheid die de meeste vrijwilligers wel zullen dragen.quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:12 schreef kanovinnie het volgende:
Nou inderdaad , dat is echt sneuquote:Op woensdag 21 september 2016 07:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is helemaal om te janken, normale cola verkopen maar voor je vrijwilligers Aldi Cola gaan halen.
Wat heeft iemands kwaliteiten als mod te maken met dit soort dingen?quote:
Je hebt nu eenmaal een bepaald aantal mensen nodig voor een evenement te organiseren, of er nu 80 of 200 komen.quote:Op woensdag 21 september 2016 09:01 schreef Leandra het volgende:
Overigens vind ik 15 vrijwilligers op 80 bezoekers ook een enorm aantal.... en dan zijn er kennelijk ook nog andere vrijwilligers die op de dag zelf bij de bezoekers horen.
Per vrijwilliger kun je 5 a 6 bezoekers helemaal persoonlijk begeleiden en alles voor ze doen als je deze vrijwilliger/bezoeker ratio hebt.
Ik weet hoe het werkt, ik ben niet onbekend met evenementen, maar als je vrijwiligers zo'n 15% van je totale aantal bezoekers is, dan heb je wel een probleem met de verhouding.quote:Op woensdag 21 september 2016 09:09 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Je hebt nu eenmaal een bepaald aantal mensen nodig voor een evenement te organiseren, of er nu 80 of 200 komen.
Het is niet dat de misschien in de bediening 1 of 2 meer maar dat is het dan wel.
"Een natje en een droogje"quote:Op dinsdag 20 september 2016 12:51 schreef Leandra het volgende:
Ik vind het persoonlijk niet kunnen als je vrijwilligers laat betalen voor hun drankjes, zeker niet op zo'n hele dag.
Als je het als organisatie moet hebben van wat de vrijwilligers opbrengen aan consumpties dan doe je iets echt niet goed, de vrijwilligers moeten gewoon voorzien zijn van een natje en een droogje, en ik ga er vanuit dat het met die tijdstippen ook iet de bedoeling is dat je binnen gaat lopen op de alcoholverkoop.
Je kan toch gewoon zorgen voor, koffie thee, water en broodjes voor de vrijwiligers?quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:27 schreef Unites het volgende:
[..]
Wij hebben hooguit vier keer per jaar een evenement. Waar we dus moeten "knallen" om het zo maar eventjes te zeggen...
Nogal jaquote:
Hoe kom je hier bij?quote:Op woensdag 21 september 2016 10:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
de kans dat een vrijwilliger nog steeds dingen tegen betaling gaat consumeren is veel groter als je er zelf al consumptiebonnen als bedankje bij doet.
Die vrijwilliger die zonder enige vorm van verzorging staat te vrijwilligen geeft wellicht geen 4 drankjes uit, terwijl de vrijwilliger die met verzorging staat de vrijwlligen buiten zijn dienst om wellicht nog wel wat te drinken neemt of te eten koopt, zeker als het allemaal voor een goed doel is.
De vrijwilliger met hart voor de zaak zal denken "wat tof, consumptiebonnen" en toch nog wat uitgeven.quote:
Nee, meer om de moeders (en vaders) van de meisjes van 15quote:Op woensdag 21 september 2016 10:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
De vrijwilliger met hart voor de zaak zal denken "wat tof, consumptiebonnen" en toch nog wat uitgeven.
En ja, dat zal waarschijnlijk anders liggen als je vrijwilligers 15 zijn en normaal een cola met 3 rietjes zouden bestellen, maar bij de omschrijving die TS van de vrijwilligers geeft, lijkt het niet om meisje van 15 te gaan.
Deels familie toch? Of zijn je ingeschakelde vrijwilligers nou random ouders van paardrijmeisjes?quote:Op woensdag 21 september 2016 10:26 schreef Unites het volgende:
[..]
Nee, meer om de moeders (en vaders) van de meisjes van 15
We hebben een vast groepje. O.a. ik en mijn vader. Ook hebben we een activiteitencommissie waarin 2 meisjes uit één familie zitten waarvan de ouders ook altijd meehelpen (2 zussen, moeder, vader [tevens ook bestuurslid]. Ook is er een andere familie die praktisch altijd meehelpt, hun dochter rijdt op een van onze pony's. En dan is er nog een hoopje "los", om het zo maar eventjes te zeggen.quote:Op woensdag 21 september 2016 10:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Deels familie toch? Of zijn je ingeschakelde vrijwilligers nou random ouders van paardrijmeisjes?
Mijn ervaring is dat een hoop vrijwilligers bij mij, en dat lijkt me qua setting redelijk te vergelijken met de situatie van Unites, dat ouders en mensen van de club zijn die helpen omdat ze er toch al zijn.quote:Op woensdag 21 september 2016 10:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
De vrijwilliger met hart voor de zaak zal denken "wat tof, consumptiebonnen" en toch nog wat uitgeven.
En ja, dat zal waarschijnlijk anders liggen als je vrijwilligers 15 zijn en normaal een cola met 3 rietjes zouden bestellen, maar bij de omschrijving die TS van de vrijwilligers geeft, lijkt het niet om meisje van 15 te gaan.
Zo is de situatie (normaal gesproken) bij ons ook, ja. Het is altijd "Nee, hoeft niet." / "We doen het graag." / "Graag gedaan!" / etc. Tot nu toe dan. En ik heb inmiddels al toegegeven door flesjes water en frisdrank aan te bieden aan de vrijwilligers, maar alsnog vind ik het ergens een "rot streek" tegenover de vereniging toe. Het is niet alsof deze paardensportvereniging super veel vermogen heeft en een enorm groot ledenaantal. We zijn kleinschalig, organiseren een paar evenementen per jaar en dan moeten we knallen.quote:Op woensdag 21 september 2016 10:34 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat een hoop vrijwilligers bij mij, en dat lijkt me qua setting redelijk te vergelijken met de situatie van Unites, dat ouders en mensen van de club zijn die helpen omdat ze er toch al zijn.
Ik kan uiteraard alleen voor mezelf spreken, maar de ouders bij mij helpen maar al te graag mee om een keertje te rijden, een bardienst te draaien, met de boot wat spullen wegbrengen, rotzooi opruimen etc etc omdat ze zien dat het voor ons een hoop scheelt. En ze zijn er vaak toch.
Die mensen zitten helemaal niet te wachten op een consumptiebon. Ik bedank ze altijd voor hun tijd. En dan krijg ik vaak te horen dat dat helemaal niet hoeft en dat ze blij zijn dat ik/wij die evenementen voor hun kinderen organiseren.
Wat wil je nu horen? Iedereen is het hier met elkaar eensquote:Op woensdag 21 september 2016 10:41 schreef Unites het volgende:
[..]
Zo is de situatie (normaal gesproken) bij ons ook, ja. Het is altijd "Nee, hoeft niet." / "We doen het graag." / "Graag gedaan!" / etc. Tot nu toe dan. En ik heb inmiddels al toegegeven door flesjes water en frisdrank aan te bieden aan de vrijwilligers, maar alsnog vind ik het ergens een "rot streek" tegenover de vereniging toe. Het is niet alsof deze paardensportvereniging super veel vermogen heeft en een enorm groot ledenaantal. We zijn kleinschalig, organiseren een paar evenementen per jaar en dan moeten we knallen.
En ik weet ook wel dat zo'n plantje uiteindelijk misschien wel duurder is dan een consumptiebon. Maar het gaat gewoon om het principe. Én het feit dat ik van mening ben dat zoiets oncontroleerbaar gaat worden (want wie wel en niet?). Daarom dat ik heb gezegd dat er een tray water komt en een x aantal flessen frisdrank -> OP = OP. Na het evenement mag ook al alles gratis worden opgegeten en gedronken.
Niks? Mijn vraag is al meer dan voldoende beantwoord. Ik heb m'n beleid aangepast. Mooier kan toch niet?quote:Op woensdag 21 september 2016 10:58 schreef Sotchi2014 het volgende:
[..]
Wat wil je nu horen? Iedereen is het hier met elkaar eens
Topic is nu in de fase beland waar de TS voor de personificatie van Hitler wordt uitgemaakt omdat zijn/haar mening wat afwijkt.quote:Op woensdag 21 september 2016 11:00 schreef Unites het volgende:
[..]
Niks? Mijn vraag is al meer dan voldoende beantwoord. Ik heb m'n beleid aangepast. Mooier kan toch niet?![]()
![]()
![]()
Ik gaf gewoon mijn mening en een samenvatting. Hoef het er toch verder niet mee eens te zijn?
Ach waarom niet? Als ze dan gewoon maximaal kunnen zuipen. Niks mis met Aldi Cola, het is alleen lekker goedkoop.quote:Op woensdag 21 september 2016 07:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is helemaal om te janken, normale cola verkopen maar voor je vrijwilligers Aldi Cola gaan halen.
GODWIN, EINDELIJK!quote:Op woensdag 21 september 2016 11:05 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Topic is nu in de fase beland waar de TS voor de personificatie van Hitler wordt uitgemaakt omdat zijn/haar mening wat afwijkt.
Metaal misschien wel jaquote:Op woensdag 21 september 2016 11:05 schreef motorbloempje het volgende:
Nogmaals, wat moet een vrijwilliger met 'n fucking plantjeEcht. Ben je 65 ofzo
Geef gewoon een blijk van erkenning? Ik weet niet of het een evenement is waarbij dingen worden omgeroepen? Doe dan even een shoutout naar de vrijwilligers en vraag om een applausje.quote:Op woensdag 21 september 2016 11:09 schreef Unites het volgende:
[..]
Metaal misschien wel ja![]()
Maar dat van dat plantje werd de vorige keer door een ander voorgesteld en toen waren de mensen er hartstikke blij mee. Althans, dat zeiden ze
Maar voor mijn gevoel is zo iets "tastbaars" een mooier bedankje, een duidelijke blijk van erkenning van de vrijwillige werkzaamheden.
Ik wou hier een hele fout grap bij maken, maar ik hou me inquote:Op woensdag 21 september 2016 11:05 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Topic is nu in de fase beland waar de TS voor de personificatie van Hitler wordt uitgemaakt omdat zijn/haar mening wat afwijkt.
quote:Op woensdag 21 september 2016 11:10 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Geef gewoon een blijk van erkenning? Ik weet niet of het een evenement is waarbij dingen worden omgeroepen? Doe dan even een shoutout naar de vrijwilligers en vraag om een applausje.
Vorige keer na afloop gedaan, voor de prijsuitreiking even iedereen in het zonnetje gezet.quote:Op woensdag 21 september 2016 11:10 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Geef gewoon een blijk van erkenning? Ik weet niet of het een evenement is waarbij dingen worden omgeroepen? Doe dan even een shoutout naar de vrijwilligers en vraag om een applausje.
Dat is toch meer dan genoeg joh. Meeste vrijwilligers vrijwilligen bij dingen die ze aan het hart gaan, dus daar hoeft echt geen presentje tegenover te staan. Sterker nog, ik vrijwillig nu een jaar of 4/5 vrij actief en ik heb pas geleden voor het eerst een cadeautje als bedankje gekregen! Dat verbaasde me heel erg, omdat ik dacht dat het een flinke kostenpost zou zijn, maar het bleek een sponsorcadeautje te zijnquote:Op woensdag 21 september 2016 11:11 schreef Unites het volgende:
[..]
Vorige keer na afloop gedaan, voor de prijsuitreiking even iedereen in het zonnetje gezet.
quote:Op woensdag 21 september 2016 11:13 schreef motorbloempje het volgende:
Die zou direct naar m'n moeder gaan zo'n kreng. Of in een hoekje in de tuin waar hij vervolgens na een week of wat dood is.
Bij mij ook hoor.quote:
Vandaar dat je zo tegen "het plantje" bent of nietquote:Op woensdag 21 september 2016 11:15 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik weet kunstplanten nog te vermoorden.
Neuh, niet eens. Ik vind het gewoon ontzettend onpractisch ook altijd, bosjes bloemen of plantjes meegeven. Veel mensen zijn op de fiets, willen nog wat gaan drinken daarna, loop je met zo'n ding te slepen. Gewoon een "HEEEEYYYYY BEDANKT MENSEN HIER BIER" is veel makkelijker meenemen.quote:Op woensdag 21 september 2016 11:16 schreef Unites het volgende:
[..]
Vandaar dat je zo tegen "het plantje" bent of niet
Hahaha
Bier neem je niet mee maar drink je op !quote:Op woensdag 21 september 2016 11:18 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Neuh, niet eens. Ik vind het gewoon ontzettend onpractisch ook altijd, bosjes bloemen of plantjes meegeven. Veel mensen zijn op de fiets, willen nog wat gaan drinken daarna, loop je met zo'n ding te slepen. Gewoon een "HEEEEYYYYY BEDANKT MENSEN HIER BIER" is veel makkelijker meenemen.
Bij mij zou het mijn moeder niet eens halen.quote:Op woensdag 21 september 2016 11:13 schreef motorbloempje het volgende:
Die zou direct naar m'n moeder gaan zo'n kreng. Of in een hoekje in de tuin waar hij vervolgens na een week of wat dood is.
Ja, dat is het idee. Dat je niets meer mee hoeft te nemen...quote:Op woensdag 21 september 2016 11:20 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Bier neem je niet mee maar drink je op !
Ik wens je veel succes en plezier met dat evenementquote:Op woensdag 21 september 2016 10:41 schreef Unites het volgende:
[..]
Maar het gaat gewoon om het principe.
Ze hoeven toch helemaal niet maximaal te zuipen.. Desnoods stuurt TS om het uur een vrijwilliger een rondje met koffie/thee/cola/water/whatever die de vrijwilligers voorziet van wat te drinken. En rond lunchtijd met wat broodjes. Heeft hij meteen het probleem opgelost van wie wel en wie niet. (werk je lang genoeg voor meerdere rondjes, dan krijg je dus meerdere keren. Simpel).quote:Op woensdag 21 september 2016 11:05 schreef Fopje het volgende:
[..]
Ach waarom niet? Als ze dan gewoon maximaal kunnen zuipen. Niks mis met Aldi Cola, het is alleen lekker goedkoop.
Je principe slaat nergens op... Je moet onderaan de streep kijken. Het gaat om de waarde/misgelopen inkomsten waar je naar moet kijken. In wat voor vorm je het doet is een tweede.quote:Op woensdag 21 september 2016 10:41 schreef Unites het volgende:
[..]
Zo is de situatie (normaal gesproken) bij ons ook, ja. Het is altijd "Nee, hoeft niet." / "We doen het graag." / "Graag gedaan!" / etc. Tot nu toe dan. En ik heb inmiddels al toegegeven door flesjes water en frisdrank aan te bieden aan de vrijwilligers, maar alsnog vind ik het ergens een "rot streek" tegenover de vereniging toe. Het is niet alsof deze paardensportvereniging super veel vermogen heeft en een enorm groot ledenaantal. We zijn kleinschalig, organiseren een paar evenementen per jaar en dan moeten we knallen.
En ik weet ook wel dat zo'n plantje uiteindelijk misschien wel duurder is dan een consumptiebon. Maar het gaat gewoon om het principe. Én het feit dat ik van mening ben dat zoiets oncontroleerbaar gaat worden (want wie wel en niet?). Daarom dat ik heb gezegd dat er een tray water komt en een x aantal flessen frisdrank -> OP = OP. Na het evenement mag ook al alles gratis worden opgegeten en gedronken.
quote:
Lekker paardrijden.. ja toch 😉😉quote:Op dinsdag 20 september 2016 12:57 schreef Chai het volgende:
Ik krijg bij mijn paardensportvereniging altijd een consumptiebon of ik de mogelijkheid iets fris te drinken. Als ik een hele dag help(SGW) krijg ik zelfs een heel lunchpakket inclusief consumptiebonnen voor bijvoorbeeld een patatje of een drankje.
Ik ben inmiddels niet meer lid, maar meld me nog wel af en toe aan op momenten dat ze extra handen kunnen gebruiken. Als ik zo koel behandeld was als jij voorstelt zou ik dat minder gauw doen.
Zonder consumptiebonnen e.d. zou ik persoonlijk ook niks uitgeven, want dan neem ik alles zelf mee, dus denk niet dat daar veel verlies zit.
makkelijk toch? iedereen die bij de "crew" hoort kan je aan *iets* herkennen en kunnen zonder problemen een niet publieke ruimte inlopen om te drinken te pakken..quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:15 schreef Unites het volgende:
[..]
Als kleine vereniging en 15 vrijwilligers zou het barpersoneel toch ook wel weten wie vrijwilliger is en wie nietquote:Op donderdag 22 september 2016 00:01 schreef mschol het volgende:
[..]
makkelijk toch? iedereen die bij de "crew" hoort kan je aan *iets* herkennen en kunnen zonder problemen een niet publieke ruimte inlopen om te drinken te pakken..
mja, als ik het zo lees lijkt dat erg moeilijkquote:Op donderdag 22 september 2016 00:22 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als kleine vereniging en 15 vrijwilligers zou het barpersoneel toch ook wel weten wie vrijwilliger is en wie niet
http://www.nicesupplies.n(...)GOUOhkQ8UxoCe-Pw_wcBquote:Op dinsdag 20 september 2016 14:15 schreef Unites het volgende:
[..]
Later werd dat pas genoemd ja. Ik reageer gewoon op de kansloosheid van TS.quote:Op woensdag 21 september 2016 06:41 schreef Fopje het volgende:
[..]
Lees het topic eens door. Ze gaan frisdrank aanbieden.
Zo had ik het ook gedaan trouwens, een paar flessen goedkope aldi cola en je bent klaar.
Nogmaals. Ik had de volgende (ingelaste) bestuursvergadering geopend met de zin: "Ik kan mij niet verenigen met de beslissig omtrent de consumptie bonnen en zal aftreden als voorzitter. Het enige agendapunt voor deze vergadering is dan ook de organisatie van een buitengewone ALV. Hier wilde ik niet verantwoordelijk voor zijn. En ja ik heb in het zelfde schuitje gezeten.quote:Op donderdag 22 september 2016 23:37 schreef Unites het volgende:
Dat was dus ook een van de redenen waarom ik zo ontzettend tegen dit voorstel was.
Dat is voor een buitenstaander, die de exacte organisatiestructuur van onze specifieke vereniging niet kent, natuurlijker lastiger te begrijpen.
Maar hetgeen waar ik zo bang voor was, namelijk de een wel de ander niet, komt nu al uit dus.
Voor veel minder geld kun je een tafel vullen met flessen drinken en broodjes en brood beleg.quote:Op donderdag 22 september 2016 23:04 schreef Unites het volgende:
Komt er op neer dat er 8 x ¤5,- aan consumptiebonnen wordt weggegeven. Ben het er nog steeds niet mee eens, want die planten zijn goedkoper (hoef je er ook maar 1 per gezin voor te geven). En ja, dat is echt zo. Ik weet heust wel dat een consumptie bijna niks kost qua inkoop, maar die kaarten hadden sowieso - 100% zeker - verkocht kunnen worden voor ¤5,-.
Het is niet sneu. Als je vrijwilligerswerk komt doen al met de gedachte dat je er iets voor krijgt, dan heb ik al liever niet meer dat je komt. Dan ben je geen vrijwilliger. Vrijwilligerswerk doe je zonder oog op een tegenprestatie, in welke vorm dat ook mogen zijn.quote:Op donderdag 22 september 2016 23:38 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Later werd dat pas genoemd ja. Ik reageer gewoon op de kansloosheid van TS.
En ik zie dat het er niet beter op geworden is. Aangezien TS nog steeds rekent met de verkoopprijs. Niet met de inkoopprijs van de drank.
Hij blijft dus gewoon sneu. Vrijwilligers niet eens het minimum van een hapje en drankje willen aanbieden. Dan ben je gewoon een trieste kneus.
Als ik ergens vrijwillig de hele dag help ga ik er gewoon vanuit dat er eten en drinken voor mij is. Cadeautjes mogen ze houden, geef me gewoon een paar bolletjes met ham en paar bekertjes cola en ik ben tevreden.quote:Op donderdag 22 september 2016 23:56 schreef Unites het volgende:
Als je vrijwilligerswerk komt doen al met de gedachte dat je er iets voor krijgt, dan heb ik al liever niet meer dat je komt. Dan ben je geen vrijwilliger. Vrijwilligerswerk doe je zonder oog op een tegenprestatie, in welke vorm dat ook mogen zijn.
Ik zit er aan te denken. Ik heb echt spijt dat ik zo fel ben geweest tegen het vorige bestuur soms. Pas als je er zelf zit, weet je hoe lastig het is.quote:Op donderdag 22 september 2016 23:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nogmaals. Ik had de volgende (ingelaste) bestuursvergadering geopend met de zin: "Ik kan mij niet verenigen met de beslissig omtrent de consumptie bonnen en zal aftreden als voorzitter. Het enige agendapunt voor deze vergadering is dan ook de organisatie van een buitengewone ALV. Hier wilde ik niet verantwoordelijk voor zijn. En ja ik heb in het zelfde schuitje gezeten.
Maar het is zo'n kleine club, die elke euro zo goed zou kunnen gebruiken. Als je een goede band hebt met die club en de club een warm hart toedraagt, dan doen je toch ook niet moeilijk om voor ¤5,- zelf wat consumpties te kopen?quote:Op donderdag 22 september 2016 23:58 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Als ik ergens vrijwillig de hele dag help ga ik er gewoon vanuit dat er eten en drinken voor mij is. Cadeautjes mogen ze houden, geef me gewoon een paar bolletjes met ham en paar bekertjes cola en ik ben tevreden.
Zou dat wel matig vinden. Vrijwillig de hele dag ergens bezig zijn en dan ook nog zelf geld uit moeten geven om drinken en eten te fiksen. Gelukkig nooit mee gemaakt dat ik zelf moest kopen.quote:Op vrijdag 23 september 2016 00:02 schreef Unites het volgende:
[..]
Maar het is zo'n kleine club, die elke euro zo goed zou kunnen gebruiken. Als je een goede band hebt met die club en de club een warm hart toedraagt, dan doen je toch ook niet moeilijk om voor ¤5,- zelf wat consumpties te kopen?
Je kunt op tafel leggen hoe je erover denkt en dan afhankelijk ven de reactie je vervolgacties bepalen. Ik heb de vergadering voor de aankondiging van mijn aftreden de vergadering geopend met: Jongens er gaan dingen heel erg fout in mijn beleving: *som wat op* en ik kan mij daar niet mee verenigen en wil kijken of we daar wat aan kunnen doen. Anders zal ik me moeten beraden op mijn positie in dit bestuur. ( ok mijn vice werkte me op het laatst actief tegen. Dus ik kon er met gesterkt been in maar toch)quote:Op donderdag 22 september 2016 23:58 schreef Unites het volgende:
[..]
Ik zit er aan te denken. Ik heb echt spijt dat ik zo fel ben geweest tegen het vorige bestuur soms. Pas als je er zelf zit, weet je hoe lastig het is.
Van alles doen, geld in het laadje brengen van de vereniging, maar voor de rest hoeven we je niet te horen. Totdat je dreigt om op te stappen (vorig jaar al een keer gedaan), want dan ben je ineens niet te missen... voor hoelang het mag duren.
ik ben het hier met de meeste mensen ook eens: het is, zelfs voor een kleine club, gewoon raar om voor je vrijwilligers (die gratis tijd vrijmaken!) te laten betalen voor drinken en eten; Ik zou zelf ook tevreden zijn met een bolletje met beleg en een bekertje of 2 goedkope yoghurtdrink (vanwege de suiker pept dat lekker even op)quote:Op vrijdag 23 september 2016 00:02 schreef Unites het volgende:
[..]
Maar het is zo'n kleine club, die elke euro zo goed zou kunnen gebruiken. Als je een goede band hebt met die club en de club een warm hart toedraagt, dan doen je toch ook niet moeilijk om voor ¤5,- zelf wat consumpties te kopen?
De harde kern heeft er bij ons ook nooit om gevraagd, omdat iedereen zo verbonden is met de vereniging. Mij geeft het bijvoorbeeld al genoeg voldoening als ik zie dat het zaterdag lekker druk wordt en dat de mensen - hopelijk - een mooie dag hebben. Ik ben al zoveel tijd kwijt in de organisatie, dan wil ik ook dat het een succes wordt en dat we flink wat winst kunnen gaan boeken. Als ik daar zelf ¤10,- bij aan kan dragen door zelf zo'n kaart te kopen, waarom niet? Het is uiteindelijk toch voor een goed doel.quote:Op vrijdag 23 september 2016 00:05 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Zou dat wel matig vinden. Vrijwillig de hele dag ergens bezig zijn en dan ook nog zelf geld uit moeten geven om drinken en eten te fiksen. Gelukkig nooit mee gemaakt dat ik zelf moest kopen.
Sorry ik blijf bij mijn punt.quote:Op vrijdag 23 september 2016 00:14 schreef Unites het volgende:
[..]
De harde kern heeft er bij ons ook nooit om gevraagd, omdat iedereen zo verbonden is met de vereniging. Mij geeft het bijvoorbeeld al genoeg voldoening als ik zie dat het zaterdag lekker druk wordt en dat de mensen - hopelijk - een mooie dag hebben. Ik ben al zoveel tijd kwijt in de organisatie, dan wil ik ook dat het een succes wordt en dat we flink wat winst kunnen gaan boeken. Als ik daar zelf ¤10,- bij aan kan dragen door zelf zo'n kaart te kopen, waarom niet? Het is uiteindelijk toch voor een goed doel.
Ik snap dat ook wel hoor. Eerlijk gezegd zou ik in de basis (in zijn algemeenheid) ook zo denken.quote:
Dit dus. Het is het minste dat je een vrijwilliger kan geven en het kost geen drol.quote:Op donderdag 22 september 2016 23:58 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Als ik ergens vrijwillig de hele dag help ga ik er gewoon vanuit dat er eten en drinken voor mij is. Cadeautjes mogen ze houden, geef me gewoon een paar bolletjes met ham en paar bekertjes cola en ik ben tevreden.
Die eerste regel maakt jou al een kneus. Serieus waar. Mensen een broodje en drinken geven. Nou poeh poeh. Wat een last. En oh oh wat zullen mensen daar vanaf nu om gaan vragen.quote:Op donderdag 22 september 2016 23:56 schreef Unites het volgende:
[..]
Het is niet sneu. Als je vrijwilligerswerk komt doen al met de gedachte dat je er iets voor krijgt, dan heb ik al liever niet meer dat je komt. Dan ben je geen vrijwilliger. Vrijwilligerswerk doe je zonder oog op een tegenprestatie, in welke vorm dat ook mogen zijn.
En het is gewoon niet waar dat je niet met de verkoopprijs mag rekenen. Een consumptiekaart van ¤5,- vertegenwoordigt gewoon diezelfde waarde. De inkoopprijs van een bekertje drinken interesseert me eigenlijk helemaal niks. Ik had op dat zelfde bekertje fris geld kunnen verdienen. Met zo'n plant hou ik onder aan de streep meer over, omdat ik er vanuit mag gaan - gezien de situatie - dat ik die consumptiekaarten toch wel had kunnen verkopen. Zo'n plant had ik per gezin kunnen geven. En de meeste vrijwilligers zijn familie (niet één, maar je snapt wat ik bedoel).
Kijk, wij zijn geen festival met duizenden bezoekers waar vrijwilligers worden misbruikt omdat organisatoren te gierig zijn voor betaald personeel. Dat je dan voorziet in de consumpties, is wel het minste wat je kunt doen.
Wij zijn een kleine sportvereniging en moeten hard ons best doen - en eigenlijk komt dat voor 80% van mij af - om geld te verdienen voor onze (of eigenlijk mijn) toekomstplannen. Dit doen we twee - drie keer per kalenderjaar. Ik snap niet zo goed waarom de mensen die juist voor het belang van de vereniging zouden moeten opkomen, geld willen zien. Dat doe ik toch zelf ook niet?
Dan heb je dus ook nog dat de "organisatie (of beter gezegd "machts-)structuur" van onze vereniging erg krom is, waardoor je rare situaties krijgt als nu: de een wel een kaart, de ander niet.
Daarbij is het ook nog eens zo dat door dezelfde mensen, die staan te pronken bij zo'n evenement, de mensen die de reguliere werkzaamheden aan de accommodatie buiten de evenementen om, gewoon compleet buiten kijk zetten. Nu ga je straks krijgen - en ik verwacht dat aankomende zaterdag al, omdat de meeste van hun natuurlijk ook komen - dat iedereen een tegenprestatie wil. En nogmaals, ik kan het niet vaak genoeg benadrukken, dat is absoluut niet de essentie van vrijwilligerswerk.
Ze werken niet voor mij. Ze werken voor de vereniging. We spreken hier over medeorganisatoren en -bestuursleden, familie van organisatoren en (familie) van deelnemers. Wij werken dus samen als vereniging, voor diezelfde vereniging. Het is in het belang van de vereniging. Niet in mijn belang. Ik word er niet beter van, maar ONZE vereniging gaat nu veel geld mislopen, omdat het schijnbaar te veel gevraagd is om zelf even voor JE EIGEN vereniging een euro of ¤10,- te besteden aan consumpties. Dat gebeurde normaal ook en vind ik ook de norm. Zeker omdat de structuur scheef is. Mensen die veel doen, krijgen hetzelfde als de mensen die nu alleen komen om te pronken. En dan worden er ook nog eens mensen buiten gesloten, omdat ze niet in het "vriendjespolitiekweb" zitten. Nee dankje.quote:Op vrijdag 23 september 2016 00:21 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Die eerste regel maakt jou al een kneus. Serieus waar. Mensen een broodje en drinken geven. Nou poeh poeh. Wat een last. En oh oh wat zullen mensen daar vanaf nu om gaan vragen.
Gast, iemand die vrijwillig iets voor jou doet, die kan je op z'n minst belonen met een broodje en wat drinken.
Als dat er al niet vanaf kan, dan ben je gewoon een zielige vent.
En dan rekenen met de verkoop prijs.ja want die vrijwilligers gaan je arm drinken ofzo. Tering wat ben jij een gierige mongool. Eten en drinken aanbieden is niet een tegenprestatie hoor. Die mensen werken gratis voor jou. Een hele dag. Als je ze niet eens eten en drinken wil bieden dan moet je echt bij jezelf eens nadenken wat voor gierige schijtmongool je bent.
Net was het 5 euro.quote:Op vrijdag 23 september 2016 00:30 schreef Unites het volgende:
EIGEN vereniging een euro of ¤10,- te besteden aan consumpties
Lul toch niet zo slap lulhannes. Je gaat veel geld mislopen. Dan kan je het evenement maar beter cancellen. Als je vrijwilligerswerk je veel geld zal kosten door ze een natje en een droogje te bieden.quote:Op vrijdag 23 september 2016 00:30 schreef Unites het volgende:
[..]
Ze werken niet voor mij. Ze werken voor de vereniging. We spreken hier over medeorganisatoren en -bestuursleden, familie van organisatoren en (familie) van deelnemers. Wij werken dus samen als vereniging, voor diezelfde vereniging. Het is in het belang van de vereniging. Niet in mijn belang. Ik word er niet beter van, maar ONZE vereniging gaat nu veel geld mislopen, omdat het schijnbaar te veel gevraagd is om zelf even voor JE EIGEN vereniging een euro of ¤10,- te besteden aan consumpties. Dat gebeurde normaal ook en vind ik ook de norm. Zeker omdat de structuur scheef is. Mensen die veel doen, krijgen hetzelfde als de mensen die nu alleen komen om te pronken. En dan worden er ook nog eens mensen buiten gesloten, omdat ze niet in het "vriendjespolitiekweb" zitten. Nee dankje.
Kunnen jullie niet gewoon samen wat geld inleggen voor boodschappen voor vrijwilligers? Of gaat het er nou om dat je wilt dat ze geld uitgeven?quote:Op vrijdag 23 september 2016 00:30 schreef Unites het volgende:
Wij werken dus samen als vereniging, voor diezelfde vereniging.
Hoeveel geld denk jij dat we met zo'n evenement verdienen? Doe eens een gok?quote:Op vrijdag 23 september 2016 00:32 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Lul toch niet zo slap lulhannes. Je gaat veel geld mislopen. Dan kan je het evenement maar beter cancellen. Als je vrijwilligerswerk je veel geld zal kosten door ze een natje en een droogje te bieden.
Echt. Je bent een nog grotere kneus dan die Zaanse vlogger.
Hij wilt overduidelijk dat ze 10 euro uitgeven aan drank en eten op de dag die ze opofferen om als vrijwilliger voor de vereniging te werken.quote:Op vrijdag 23 september 2016 00:34 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Kunnen jullie niet gewoon samen wat geld inleggen voor boodschappen voor vrijwilligers? Of gaat het er nou om dat je wilt dat ze geld uitgeven?
Nou geen reet als je het van het geld van je vrijwilligers moet hebben. Dus daarom; annuleren dat evenement. Heeft toch geen zin.quote:Op vrijdag 23 september 2016 00:34 schreef Unites het volgende:
[..]
Hoeveel geld denk jij dat we met zo'n evenement verdienen? Doe eens een gok?
Het laatste.quote:Op vrijdag 23 september 2016 00:34 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Kunnen jullie niet gewoon samen wat geld inleggen voor boodschappen voor vrijwilligers? Of gaat het er nou om dat je wilt dat ze geld uitgeven?
Zij verdedigen het belang van de club door hun vrije tijd op te offeren voor die kut vereniging van je.quote:Op vrijdag 23 september 2016 00:36 schreef Unites het volgende:
[..]
Het laatste.
Omdat altijd al zo is gegaan, die lijn niet goed wordt getrokken (wie wel zo'n kaart, wie niet), het geld gaat kosten, zij ook het belang van de club zouden moeten verdedigen, etc.
Soms zitten we rond de ¤300,- - ¤400,-, soms rond de ¤50,-. Zeg maar gemiddeld ¤175,- per keer. Hoe komt dat geld binnen? Algemeen: 40% inschrijvingen, 60% verkoop.quote:Op vrijdag 23 september 2016 00:36 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Nou geen reet als je het van het geld van je vrijwilligers moet hebben. Dus daarom; annuleren dat evenement. Heeft toch geen zin.
Het is niet mijn vereniging. Het is net zo goed hun vereniging. Althans, ik neem aan dat je dat voelt als bestuurs- en commissiefuncties bekleed.quote:Op vrijdag 23 september 2016 00:37 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Zij verdedigen het belang van de club door hun vrije tijd op te offeren voor die kut vereniging van je.
Is het voor een uurtje of 2. Mja dan snap ik het wel. Maar zoals bij TS een hele dag, dan mag je toch op z'n minst een versnapering verwachten.quote:Op vrijdag 23 september 2016 00:37 schreef Amarantha het volgende:
Ik vind dat als je ergens de hele dag vrijwillig werkt dat je zonder eten, drinken en geld daar heen moet kunnen gaan en dat dat geen probleem moet zijn. Ik ga hier ook gewoon vanuit. Twee jaar achter elkaar vrijwilligster geweest voor een cultureel festival hier in het centrum, organisatie daarvan heeft ook amper geld maar iedereen kreeg wel een pakketje met eten en drinken.
Verder wel op meer plekken vrijwilligster geweest, ook altijd eten enz gehad.
Potato potato. Het blijft hetzelfde.quote:Op vrijdag 23 september 2016 00:39 schreef Unites het volgende:
[..]
Het is niet mijn vereniging. Het is net zo goed hun vereniging. Althans, ik neem aan dat je dat voelt als bestuurs- en commissiefuncties bekleed.
Maar vrijwillig ergens werken en verplicht geld moeten uitgeven is een rare combi.quote:
En hiermee bewijs je dus des te meer hoe kansloos je bent. Het gaat om stuiverwerk en die vrijwilligers gaan echt niet je drankvoorraad er doorheen jassen hoor. Dus poeh, wat een drukte om niks.quote:Op vrijdag 23 september 2016 00:38 schreef Unites het volgende:
[..]
Soms zitten we rond de ¤300,- - ¤400,-, soms rond de ¤50,-. Zeg maar gemiddeld ¤175,- per keer. Hoe komt dat geld binnen? Algemeen: 40% inschrijvingen, 60% verkoop.
Ik sta open voor elke inbreng. Ik ben het alleen niet eens met het standpunt. Er worden al voorzieningen getroffen voor de vrijwilligers, mede dankzij mijn toezegging n.a.v. de reacties in dit topic.quote:Op vrijdag 23 september 2016 00:41 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Potato potato. Het blijft hetzelfde.
Maar goed, ik ga mijn moeite niet meer aan jou verspillen. Je bent het niet waard.
Het is niet verplicht. Het was de norm.quote:Op vrijdag 23 september 2016 00:42 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Maar vrijwillig ergens werken en verplicht geld moeten uitgeven is een rare combi.
Wat dan precies?quote:Op vrijdag 23 september 2016 00:47 schreef Unites het volgende:
Er worden al voorzieningen getroffen voor de vrijwilligers,
Waarschijnlijk een stoel om op te zitten. Al zal het mij niks verbazen dat ze die zelf mee moeten nemen.quote:Op vrijdag 23 september 2016 00:49 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Wat dan precies?![]()
Niet zo sarcastisch bedoeld als het nu wrs overkomt.
Eerst was het dus de flesjes water en de frisdrank. Nu de consumptiekaart van ¤5,-.quote:Op vrijdag 23 september 2016 00:49 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Wat dan precies?![]()
Niet zo sarcastisch bedoeld als het nu wrs overkomt.
We hebben niet zo veel stoelen nee. Bedankt voor je tip, maat. Ga ik wat mee doen!quote:Op vrijdag 23 september 2016 00:50 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Waarschijnlijk een stoel om op te zitten. Al zal het mij niks verbazen dat ze die zelf mee moeten nemen.
Anders vast te huur voor 25 euro.
Ik zie je er nog wel voor aan ook. Scrooge McDuck.quote:Op vrijdag 23 september 2016 00:51 schreef Unites het volgende:
[..]
We hebben niet zo veel stoelen nee. Bedankt voor je tip, maat. Ga ik wat mee doen!
En die consumptiekaart moeten ze zeker kopen?quote:Op vrijdag 23 september 2016 00:51 schreef Unites het volgende:
[..]
Eerst was het dus de flesjes water en de frisdrank. Nu de consumptiekaart van ¤5,-.
Nee, die krijgen ze helemaal gratis. Voor niks!quote:Op vrijdag 23 september 2016 00:52 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
En die consumptiekaart moeten ze zeker kopen?
quote:Op vrijdag 23 september 2016 00:53 schreef Unites het volgende:
[..]
Nee, die krijgen ze helemaal gratis. Voor niks!
Ja, tuurlijk. Al vind ik de door jou voorgestelde prijs van ¤25,- wel een beetje aan de lage kant hoor. Ik dacht eerder aan ¤40,- per dagdeel.quote:Op vrijdag 23 september 2016 00:52 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Ik zie je er nog wel voor aan ook. Scrooge McDuck.
quote:
Wat is er nou niet leuk aan?quote:
Nah. Het is gewoon meer dat ik eigenlijk weinig te vertellen heb in de vereniging ondanks m'n positie, doordat het zo'n "familie- en vriendjespolitiek"-web is geworden.quote:Op vrijdag 23 september 2016 01:00 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Wat is er nou niet leuk aan?
ging het je dus werkelijk enkel om je zin door te drukken, ben je nog steeds boos dat je plantje het niet geworden is?
Als je per se een lintje wil, mag je die wel zelf betalen.quote:Op vrijdag 23 september 2016 01:05 schreef Unites het volgende:
[..]
Nah. Het is gewoon meer dat ik eigenlijk weinig te vertellen heb in de vereniging ondanks m'n positie, doordat het zo'n "familie- en vriendjespolitiek"-web is geworden.
inb4: "Dat is maar goed ook met zulke achterlijke waanideëen." -> Ik kan je vertellen, dankzij mij leeft deze vereniging nog.
Als van mij als vrijwilliger wordt verwacht dat ik geld uitgeef dan vind ik dat prima, maar dan zul je je iemand anders moeten vinden die zijn tijd aan je uitgeeft.quote:Op vrijdag 23 september 2016 00:36 schreef Unites het volgende:
[..]
Het laatste.
Omdat altijd al zo is gegaan, die lijn niet goed wordt getrokken (wie wel zo'n kaart, wie niet), het geld gaat kosten, zij ook het belang van de club zouden moeten verdedigen, etc.
Als vrijwilligers 4 consumpties kunnen gaan halen die gewoon uit flessen fris geschonken worden dan kost het je natuurlijk net zoveel als wanneer je in een aparte ruimte fris en water apart gaat zetten voor de vrijwilligers.quote:Op vrijdag 23 september 2016 04:23 schreef Wotte het volgende:
De grondslag van het 'probleem' en je standvastige mening ligt in het feit dat je je positie binnen die vereniging gebruikt om je paradepaardje er doorheen te drukken. Misschien eens een idee om je rooskleurige ambiteuze projecten eens naar de achtergrond te verhuizen? Je verliest een beetje het doel van zulke evenementen uit het oog, dat is niet geld verdienen voor je toekomstplannen. Zo'n evenement organiseer in eerste instantie voor de gezelligheid en om de vereniging in een goed daglicht te zetten. Zo'n dag is juist uitermate geschikt om nieuwe leden of sponsoren te werven. Daarnaast zou ik als ik jou was gewoon, een tafel volgooien met eten en drinken voor de vrijwilligers inplaats van consumptiebonnen. Voor 25 euro kom je al een heel eind, en wordt er niemand buitengesloten. Uiteindelijk kweek je daar veel meer goodwill mee en raden mensen anderen aan om ook eens een kijkje bij die gezellige vereniging van je te nemen. Daarnaast zijn er zat goede ideeën geopperd om er meer geld eruit te slepen. Organiseer een lotterij, bingo, verkoop zakjes chips/snoep voor de kleintjes. Hoefijzer smijten, balletjes gooien, maak foto's van de deelnemers en biedt die aan, nodig de lokale paardenwinkel uit voor een kleine sponsorbijdrage. Bekijk het grotere plaatje eens, minder winst en goed voor de dag komen is op langere termijn meer waard
Ja, graag. Het liefst twee.quote:Op vrijdag 23 september 2016 03:52 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Als je per se een lintje wil, mag je die wel zelf betalen.
Met zo'n bon kunnen ook andere dingen worden gekocht. Zoals hamburgers, saté, etc. Het kost me wel meer. Want die kaarten hadden mij onder aan de streep ¤40,- opgeleverd.quote:Op vrijdag 23 september 2016 06:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als vrijwilligers 4 consumpties kunnen gaan halen die gewoon uit flessen fris geschonken worden dan kost het je natuurlijk net zoveel als wanneer je in een aparte ruimte fris en water apart gaat zetten voor de vrijwilligers.
Het kost niet ineens minder als het uit een fles in een andere ruimte komt.
Sterker nog: het kost TS nu simpelweg ¤ 1 per vrijwilliger, en dus minder dan dat absurde plantje.
En nee, ik heb niet weer een vergelijking nodig met Aldi frisdrank.
Als je dat voor je vrijwilligers neerzet terwij je normaal wel gewoon Coca Cola schenkt dan is dat echt een middelvinger naar je vrijwilligers.
Nee, je snapt nog steeds niet dat je kosten je kosten zijn, wat die personen anders mogelijk gekocht hadden is niet je verlies.quote:Op vrijdag 23 september 2016 08:01 schreef Unites het volgende:
[..]
Met zo'n bon kunnen ook andere dingen worden gekocht. Zoals hamburgers, saté, etc. Het kost me wel meer. Want die kaarten hadden mij onder aan de streep ¤40,- opgeleverd.
En er worden genoeg andere initiatieven ontplooid om geld te verdienen.
De vorige keer hebben ¤50,- winst gemaakt. Als ik toen 8 x ¤5,- aan consumptiekaarten had weggegeven, hadden we praktisch niks meer.quote:Op vrijdag 23 september 2016 08:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, je snapt nog steeds niet dat je kosten je kosten zijn, wat die personen anders mogelijk gekocht hadden is niet je verlies.
Daarbij kost die hamburger of saté vast meer dan één consumptiebon, dus daar pak je ook gewoon je winst over.
Als de winst zo weinig is begrijp ik je eigenlijk wel een beetje en dat zouden die vrijwilligersquote:Op vrijdag 23 september 2016 09:09 schreef Unites het volgende:
[..]
De vorige keer hebben ¤50,- winst gemaakt. Als ik toen 8 x ¤5,- aan consumptiekaarten had weggegeven, hadden we praktisch niks meer.
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
Gossie, kindje toch! Ben je vroegah een keer misbruikt als vrijwilliger ofzo?quote:
geef hem een gratis Cola, dan houdt hij misschien op met jankenquote:Op vrijdag 23 september 2016 11:29 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Gossie, kindje toch! Ben je vroegah een keer misbruikt als vrijwilliger ofzo?
Wil je er over praten?
[ afbeelding ]
Vorige keer hadden we de helft minder deelnemers. Zat het weer tegen... en werd er ook minder verkochtquote:Op vrijdag 23 september 2016 11:20 schreef motorbloempje het volgende:
Als je zo weinig winst maakt op een evenement met 80 man moet je naar je eigen organisatietalent gaan kijken![]()
Hemel, wij maken per loopje dat we organiseren + bakesale al £300 'winst', inclusief huren van de venue, en dat is een evenement van een paar uurtjes. En we zijn niet eens echt uit op winst maken, en proberen dat altijd zo snel mogelijk weer ergens terug in te stoppen (al dan niet goede doelen of ontwikkeling van andere evenementen).
Weten de vrijwilligers dat ook?quote:Op vrijdag 23 september 2016 11:37 schreef Unites het volgende:
[..]
Vorige keer hadden we de helft minder deelnemers. Zat het weer tegen... en werd er ook minder verkochtHopelijk is dat nu beter, maar zeker weten doe je het nooit.
Ja, want een aanzienlijk deel van de vrijwilligers organiseert het ook mede.quote:Op vrijdag 23 september 2016 11:40 schreef FANN het volgende:
[..]
Weten de vrijwilligers dat ook?
Ik denk dat als ze dat weten dat ze niet eens iets gratis willen hebben eigenlijk....
Ja zou ik dan ook niet verwachten eigenlijkquote:Op vrijdag 23 september 2016 11:41 schreef Unites het volgende:
[..]
Ja, want een aanzienlijk deel van de vrijwilligers organiseert het ook mede.
Dat maakt het voor mij zo krom. En frustrerend. Want dat waren dus juist de laatste mensen van wie ik zo'n voorstel had verwacht...
Jupquote:Op vrijdag 23 september 2016 11:43 schreef FANN het volgende:
[..]
Ja zou ik dan ook niet verwachten eigenlijkik zou niet eens iets gratis wíllen als ik dat
wist, maar ja... niet iedereen is hetzelfde, wel jammer dat ze niet op het idee kunnen komen
om zelf iets mee te nemen....
Bij mij welquote:Op vrijdag 23 september 2016 11:46 schreef Unites het volgende:
[..]
Jup
Ben ik nu eindelijk van m'n "Hitler-status" af![]()
Ja, en dan heeft moeders een fles Coca Cola staan bij haar vrijwilligersbalie, en dan wil dochter van moeder ook een bekertje van de gratis Cola van moeder...quote:Op vrijdag 23 september 2016 11:43 schreef FANN het volgende:
[..]
Ja zou ik dan ook niet verwachten eigenlijkik zou niet eens iets gratis wíllen als ik dat
wist, maar ja... niet iedereen is hetzelfde, wel jammer dat ze niet op het idee kunnen komen
om zelf iets mee te nemen....
Daar heb ik erg veel moeite mee, maar dat is misschien wel duidelijkquote:Op vrijdag 23 september 2016 13:41 schreef DancingPhoebe het volgende:
Je moet ook los kunnen laten he als je outvoted bent...
Nadat je entree hebt betaald.quote:Op vrijdag 23 september 2016 14:08 schreef LievePoetin het volgende:
Man man man dit is wel een nieuw soort level gierigaard zijn WTF. Denk als je bij TS thuis komt je eerst langs de garderobe komt a 2 euro
Daar ligt je probleem dan ook.quote:Op vrijdag 23 september 2016 09:09 schreef Unites het volgende:
[..]
De vorige keer hebben ¤50,- winst gemaakt. Als ik toen 8 x ¤5,- aan consumptiekaarten had weggegeven, hadden we praktisch niks meer.
ja hé hé anders was het niet zo moeilijkquote:Op vrijdag 23 september 2016 14:25 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Daar ligt je probleem dan ook.
Ik ga jou een briefje sturenquote:Op vrijdag 23 september 2016 14:17 schreef Sigaartje het volgende:
En een briefje erbij met iets van Vrijwilliger bedankt, zonder jou zijn we nergens,
ja, dat doet bij mij wonderen, daar krijg ik koontjes van op mijn wangen. En wat kost nou een briefje?
Het probleem zit hem in het feit dat hij die 5 euro verkoopprijs rekent. Zijn inkoop is dus vele malen lager. Maar dat snapt hij niet.quote:Op vrijdag 23 september 2016 14:25 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Daar ligt je probleem dan ook.
Geef elke vrijwilliger 1 eigen fles fris van de Aldi en je bent klaar.quote:Op vrijdag 23 september 2016 14:43 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Het probleem zit hem in het feit dat hij die 5 euro verkoopprijs rekent. Zijn inkoop is dus vele malen lager. Maar dat snapt hij niet.
Jawel, dat snap ik wel.quote:Op vrijdag 23 september 2016 14:43 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Het probleem zit hem in het feit dat hij die 5 euro verkoopprijs rekent. Zijn inkoop is dus vele malen lager. Maar dat snapt hij niet.
Die kleinigheidjes worden toch de prullenbak ingeflikkerd en is duurder dan een paar drankjes.quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:26 schreef Unites het volgende:
[..]
Mijn voorstel om vrijwilligers iedere keer een presentje te geven als dank werd de vorige keer zelfs afgekeurd door dezelfde mensen die achter dit voorstel, want "dat gaat veelte veel geld kosten". We zijn maar een kleine vereniging, he.
Wat ik niet snap, die plantjes kosten misschien 15-20¤. En dan hoop je dat ze alsnog zelf voor 40¤ drinken kopen. Dus de kas loopt hooguit 20¤ mis en als ze ieder 3 drankjes zelf kopen is het verschil nog maar 10¤.quote:
Het verschil is iets groter (plantje per gezin), maar ja... inderdaad: over zoveel geld spreken we niet. Maar elk klein beetje inkomsten is waardevol voor een kleine vereniging.quote:Op vrijdag 23 september 2016 18:13 schreef Fer het volgende:
[..]
Wat ik niet snap, die plantjes kosten misschien 15-20¤. En dan hoop je dat ze alsnog zelf voor 40¤ drinken kopen. Dus de kas loopt hooguit 20¤ mis en als ze ieder 3 drankjes zelf kopen is het verschil nog maar 10¤.
Dus we hebben het over een verschil van 10-20¤?
Zorg ervoor dat alle vrijwilligers iemand meenemen. Kun je hen gratis drinken geven, heb je toch je omzet en je evenement is drukker bezocht.quote:Op dinsdag 20 september 2016 17:24 schreef motorbloempje het volgende:
Tuurlijk kun je je dat veroorloven, want vrijwilligers zijn allemaal redelijk. Je geeft zelf aan dat het vaste vrijwilligers vaak zijn sowieso, dus die weten hoe vrijwilligen werkt. Je draait echt geen verlies op die paar frisjes en dat extra biertje tijdens draai-uren, zeker als je in de vrijwilligersbriefing nog even zegt dat alcohol bijvoorbeeld pas na 19.00 ofzo beschikbaar is voor vrijwilligers aangezien ze verantwoordelijkheden hebben, en dat het ook dan met mate geconsumeerd moet worden tot sluit.
Wat een gedrama zeg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |