abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165448675
Gegroet dames en heren van FOK!,

Ik heb een vraag aan jullie, waar ik graag jullie mening over wil horen.

Ik ben voorzitter van een relatief kleine paardensportvereniging. Aanstaande zaterdag organiseren we een wedstrijd én we hebben best veel deelnemers (we zitten van 12:00 tot 20:00 vol met deelnemers). Dit doe ik natuurlijk niet alleen, want op dergelijke dagen staan er altijd een hoop vrijwilligers klaar om mee te helpen.

Nu heb ik sinds vanmorgen een discussie met een van mijn medeorganisatoren, die van mening is dat we iedere vrijwilliger minstens 2 gratis drankjes (en eigenlijk liever een waardebon van ¤5,-, hetgeen staat voor 4 gratis consumpties) moeten geven. Ik ben hier echter helemaal tegen. Natuurlijk ben ik bereid om mensen iets te geven, een kleinigheidje als een plantje of iets dergelijks. Ook stel ik flesjes water beschikbaar aan de vrijwilligers en is er iets te eten voor de opbouwers.

Allereerst hebben we zoiets nooit gedaan, vandaar dat ik zelf het verzoek een beetje vreemd vond. Ook gaan we hierdoor redelijk veel inkomsten mislopen, omdat we redelijk veel vrijwilligers hebben die dag en we zeker ¤1,- per drankje winst maken (dat is op andere producten nog meer). We hebben dat geld hard nodig om te investeren in onze accommodatie. Ook kopen mensen dan minder snel consumptiebonnen. Daarnaast mag al het eten en drinken wat overblijft na afloop altijd gratis worden opgegeten of meegenomen. Maar tijdens de wedstrijd zelf ben ik van mening dat er gekocht én verkocht moet worden. Het blijft immers vrijwilligerswerk, zonder tegenprestatie. Daarnaast is er dus wel water.

Ik vind het voorstel tegen het belang van de club in. En voor dat je nou denkt "zoek het lekker zelf uit", ik vraag alleen maar om je mening in zo'n geval. Ik wil namelijk niet krenterig overkomen :@

Oh ja: ik ben de mensen die meehelpen altijd hartstikke dankbaar! Zonder hen, geen wedstrijd. Maar ik vind dit voorstel gewoon te veel van het goede...

Vandaar: wat vindt u ervan? :o :)

Groet,
mij
pi_165448758
Ik vind geld verdienen over de rug van vrijwilligers nogal goedkoop.

Zonder deze vrijwilligers was een dergelijk evenement waarschijnlijk niet eens mogelijk
pi_165448760
Ik vind het persoonlijk niet kunnen als je vrijwilligers laat betalen voor hun drankjes, zeker niet op zo'n hele dag.
Als je het als organisatie moet hebben van wat de vrijwilligers opbrengen aan consumpties dan doe je iets echt niet goed, de vrijwilligers moeten gewoon voorzien zijn van een natje en een droogje, en ik ga er vanuit dat het met die tijdstippen ook iet de bedoeling is dat je binnen gaat lopen op de alcoholverkoop.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_165448783
Ik vind het niet meer dan redelijk. Vrijwilligers die zich gewaardeerd voelen zullen vaker vrijwilligen. Ik kan je zo een waslijst aan wetenschappelijke artikelen geven die dit ondersteunt.

Goede vrijwilligers leveren je meer op dan dat je aan ze 'kwijt bent'.
Ja doei.
  dinsdag 20 september 2016 @ 12:56:16 #5
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_165448868
Slecht plan.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_165448874
Winst maken op vrijwilligers is wel een raar idee.

Verder zou ik geen consumptiebonnen uitdelen aan ze.
Maar gewoon ergens op het terrein ergens een vrijwilligerstent zetten met wat flessen frisdrank ofzo.
Do what you love, love what you do!
pi_165448899
Ik krijg bij mijn paardensportvereniging altijd een consumptiebon of ik de mogelijkheid iets fris te drinken. Als ik een hele dag help(SGW) krijg ik zelfs een heel lunchpakket inclusief consumptiebonnen voor bijvoorbeeld een patatje of een drankje.

Ik ben inmiddels niet meer lid, maar meld me nog wel af en toe aan op momenten dat ze extra handen kunnen gebruiken. Als ik zo koel behandeld was als jij voorstelt zou ik dat minder gauw doen.

Zonder consumptiebonnen e.d. zou ik persoonlijk ook niks uitgeven, want dan neem ik alles zelf mee, dus denk niet dat daar veel verlies zit.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2016 13:00:20 ]
pi_165448945
Geef die vrijwilligers twee drankjes.
pi_165448951
Ben ik 't mee eens. Nu is het zo dat deze groep vrijwilligers de vaste kern vormen en vaak familieleden zijn van elkaar. Ze komen dan ook met een groep (ook mijn vader bijvoorbeeld) helpen. Ook is er nog een andere groep vrijwilligers die soms helpt of van te voren kleine klusjes doet (leden). Totaal vormt dit een relatief groot deel van het publiek, dus ook degene die consumeren. De leden en familieleden hebben zich altijd belangeloos en met liefde en plezier ingezet. Bedankjes kwamen altijd in de vorm van een plantje of iets dergelijks.

Kijkend naar het totaal plaatje, dan is zo iets dus niet in het belang van de vereniging. Ik ben echt niet beroerd om mensen iets te geven hoor, daar is het niet van (met onze aardbeienverkoopactie zorg ik altijd voor voedselpakketjes en zo, hetgeen buiten de clubkas om wordt betaald), maar moet het per se meer zijn dan flesjes water, eten voor de opbouwers en iets leuks in de vorm van een klein bedankje? Nogmaals: aan het einde van de dag is alles gratis. Consumpties op de dag zelf betalen - in het belang van de club voor de inkomsten - is dan toch niet een héél groot probleem, lijkt me?

Of ben ik nu te egoïstisch? :@

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2016 13:01:26 ]
pi_165448982
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 13:00 schreef Unites het volgende:
Of ben ik nu te egoïstisch? :@
Ja.
Ja doei.
pi_165448997
Alsof koffie en thee aanbieden zoveel duurder is dan een plant? :? Zit persoonlijk ook niet te wachten op dat door loze bedankjes na een dag koukleumen, dan heb ik liever tussendoor een keer een kopje thee zonder gezeik over de hoeveelste dat is.

[ Bericht 35% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2016 13:03:54 ]
pi_165448998
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 13:01 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja.
:*

Toch maar die twee drankjes dan? :Y
pi_165449008
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 13:02 schreef Unites het volgende:

[..]

Op z'n minst.
Ja doei.
pi_165449012
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 13:02 schreef Chai het volgende:
Alsof koffie en thee aanbieden zoveel duurder is dan een plant? :?
Het gaat er meer om dat er op de dag zelf meer gekocht en verkocht wordt en niet dat ik aan praktisch de helft gratis drinken weg moet gaan geven.
  dinsdag 20 september 2016 @ 13:34:47 #15
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165449531
Je stelt dat een waardebon voor ¤ 5 goed is voor 4 drankjes, daarbij stel je dat je ¤ 1 per drankje winst maakt, dus voor dat kwartje per drankje per vrijwilliger; een totale werkelijke kostenpost van maar liefst ¤ 1 geef jij je vrijwilligers te kennen dat ze hun eigen drankjes mogen betalen?

Om die ene euro aan kosten per persoon? |:(
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 20 september 2016 @ 13:35:29 #16
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165449544
Betaal je zelf ook al je consumpties op die dag?
KuikenGuppy
pi_165449551
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 13:02 schreef Unites het volgende:

[..]

voor mensen die de hele dag daar vrijwillig staan?
persoonlijk vind ik het niet kunnen.

Ik zit zelf in de organisatie van een klein evenement waar op de dag van het evenement rond de 70 vrijwilligers rondlopen. die mogen de hele dag gratis drinken, en krijgen eetbonnen..

winst moet je halen op je bezoekers en niet op je medewerkers. die heb je keihard nodig en je wil dat ze er volgend jaar ook weer zijn..
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  dinsdag 20 september 2016 @ 13:52:33 #18
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_165449838
Wij zorgen bij evenementen juist dat de vrijwilligers goed verzorgd zijn. Je komt niet over als iemand die de inzet van deze mensen waardeert.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  dinsdag 20 september 2016 @ 14:05:37 #19
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165450051
quote:
4s.gif Op dinsdag 20 september 2016 13:52 schreef MPC60 het volgende:
Wij zorgen bij evenementen juist dat de vrijwilligers goed verzorgd zijn. Je komt niet over als iemand die de inzet van deze mensen waardeert.
Dit. Het zijn je vrijwilligers die je evenement mogelijk maken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_165450131
quote:
Ook is er nog een andere groep vrijwilligers die soms helpt of van te voren kleine klusjes doet (leden). Totaal vormt dit een relatief groot deel van het publiek, dus ook degene die consumeren.
vrijwilligers van de vereniging die bij het betreffende evenement niet meewerken zijn natuurlijk een ander verhaal. die mensen moet gewoon betalen.
  dinsdag 20 september 2016 @ 14:12:15 #21
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165450157
Ik ben zelf vrijwilliger en het boeit me echt geen reet dat ik mijn eigen drankjes moet betalen. Ik ben vrijwilliger omdat ik de club een warm hart toedraag en ik weet dat op consumpties nou eenmaal (veel) geld verdient wordt.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_165450168
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 13:35 schreef gianni61 het volgende:

[..]

Ik zit zelf in de organisatie van een klein evenement waar op de dag van het evenement rond de 70 vrijwilligers rondlopen. die mogen de hele dag gratis drinken, en krijgen eetbonnen..

winst moet je halen op je bezoekers en niet op je medewerkers. die heb je keihard nodig en je wil dat ze er volgend jaar ook weer zijn..
Een klein evenement met 70 vrijwilligers? 8)7
pi_165450179
quote:
Juist wel. Maar ik waardeer ook het algemene belang.
pi_165450185
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:12 schreef kanovinnie het volgende:
Ik ben zelf vrijwilliger en het boeit me echt geen reet dat ik mijn eigen drankjes moet betalen. Ik ben vrijwilliger omdat ik de club een warm hart toedraag en ik weet dat op consumpties nou eenmaal (veel) geld verdient wordt.
Zo denk ik dus ook.
  dinsdag 20 september 2016 @ 14:14:01 #25
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165450187
quote:
Ook is er nog een andere groep vrijwilligers die soms helpt of van te voren kleine klusjes doet
Hier krijg je ook gedonder mee lijkt me, want wie krijgt er een bon? Degene die 's ochtends er voor zorgt dat alle auto's netjes parkeren en de rest van de dag niets doen? Of alleen de mensen die de hele dag in de weer zijn?
  dinsdag 20 september 2016 @ 14:14:17 #26
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165450190
quote:
Wat voor evenementen zijn dat?
  dinsdag 20 september 2016 @ 14:14:30 #27
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_165450193
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 13:35 schreef gianni61 het volgende:

[..]

Exact dit :Y Ik organiseer jaarlijks diverse kleinere evenementen (voor een man of 200, met 50 man staff daar bovenop) en daarbuiten 5 jaarlijks een evenement voor 10k man (met 200 man staff daar bovenop). Eten en drinken is altijd volledig gratis voor mijn vrijwilligers. Moet er niet aan denken ook maar een cent te verdienen aan hen.
pi_165450201
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:13 schreef Unites het volgende:

[..]

ja, bar, entree, beveiliging, parkeerwei, wedstrijdleiding enz.
pi_165450206
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:14 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Hier krijg je ook gedonder mee lijkt me, want wie krijgt er een bon? Degene die 's ochtends er voor zorgt dat alle auto's netjes parkeren en de rest van de dag niets doen? Of alleen de mensen die de hele dag in de weer zijn?
Dat is dus ook een groot aspect van mijn zorgen. Want... waar blijf je op een gegeven moment? Wie moet je wel iets geven? Wie niet? Hoe controleer je dat?

Het is niet alsof dit een evenement is met 1000+ bezoekers... Hooguit rond de 80 of zo... :')
  dinsdag 20 september 2016 @ 14:15:36 #30
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165450216
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:13 schreef Unites het volgende:

[..]

Ben ook wel benieuwd wat voor evenement. Een jongen die ik van vroeger ken organiseert elk jaar een festival. Dan heb je wel 70 man nodig, maar er komt ook 1500 man. Dan is het makkelijk om een hoop weg te geven. Bij kleinere sportevenementen is dat toch een ander verhaal. Helemaal omdat je op je evenementen als het even kan geld wilt verdienen voor je club.
  dinsdag 20 september 2016 @ 14:16:28 #31
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_165450230
Bwehehe, dit is wel weer een nieuw dieptepunt in Hollandse gierigheid. Geen consumptiebonnen (kosten praktisch nul) willen geven aan de vrijwilligers "want de kas moet gespekt worden". Als je club echt geld nodig heeft, ga dan gewoon met de pet rond i.p.v die 2 euro per vrijwilliger te willen innen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_165450238
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:15 schreef Unites het volgende:

[..]

Dat is dus ook een groot aspect van mijn zorgen. Want... waar blijf je op een gegeven moment? Wie moet je wel iets geven? Wie niet? Hoe controleer je dat?

Het is niet alsof dit een evenement is met 1000+ bezoekers... Hooguit rond de 80 of zo... :')
Indoor dressuur/springen dus?
pi_165450250
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:15 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ben ook wel benieuwd wat voor evenement. Een jongen die ik van vroeger ken organiseert elk jaar een festival. Dan heb je wel 70 man nodig, maar er komt ook 1500 man. Dan is het makkelijk om een hoop weg te geven. Bij kleinere sportevenementen is dat toch een ander verhaal. Helemaal omdat je op je evenementen als het even kan geld wilt verdienen voor je club.
Dat laatste sowieso inderdaad. Ik spreek trouwens over een man of 10 - 15 (met aanhang meer natuurlijk) aan vrijwilligers. Voor dit evenement richting de 15, omdat we veel deelnemers hebben (gelukkig *O*), maar een deel daarvan hoeft niet veel te doen.
  dinsdag 20 september 2016 @ 14:17:41 #34
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165450259
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:16 schreef Ryon het volgende:
Bwehehe, dit is wel weer een nieuw dieptepunt in Hollandse gierigheid. Geen consumptiebonnen (kosten praktisch nul) willen geven aan de vrijwilligers "want de kas moet gespekt worden". Als je club echt geld nodig heeft, ga dan gewoon met de pet rond i.p.v die 2 euro per vrijwilliger te willen innen.
Heb jij wel eens iets georganiseerd in een vereniging?
pi_165450264
quote:

[..]

hmm, dat is wel anders natuurlijk. ik denk vanuit een wedstrijdje waar 2500 man op af komen :@
pi_165450268
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:16 schreef Ryon het volgende:
Het kost bijna niks inderdaad, maar je loopt wel inkomsten mis.
pi_165450272
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:16 schreef Chai het volgende:

[..]

Indoor dressuur/springen dus?
Buiten. En beide. :)
pi_165450276
Wij willen nooit echt geld verdienen voor de club. We spelen altijd gelijk eigenlijk, en als er winst is gaat 't naar 't goeie doel.
Ja doei.
pi_165450284
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 september 2016 13:35 schreef Burdie het volgende:
Betaal je zelf ook al je consumpties op die dag?
Ja, natuurlijk. Alles voor de club.
  dinsdag 20 september 2016 @ 14:19:46 #40
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165450303
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:18 schreef motorbloempje het volgende:
Wij willen nooit echt geld verdienen voor de club. We spelen altijd gelijk eigenlijk, en als er winst is gaat 't naar 't goeie doel.
Wij moeten wel. Het pand en het materiaal moet onderhouden worden. Of je moet je lidmaatschap verhogen.

Blijft heel simpel, het geld moet ergens vandaan komen daarvoor.
pi_165450304
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:18 schreef Unites het volgende:

[..]

Buiten. En beide. :)
Ringmeesters, parcoursbouwers, schrijfsters, secretariaat, parkeerwachters en degenen met bardiensten zou ik van gratis consumpties voorzien.

Opbouw en schoonmaak vooraf en achteraf gewoon een kopje koffie/thee, maar geen bonnen.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2016 14:22:00 ]
pi_165450324
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:19 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Wij moeten wel. Het pand en het materiaal moet onderhouden worden. Of je moet je lidmaatschap verhogen.

Blijft heel simpel, het geld moet ergens vandaan komen daarvoor.
Ik heb ervaring in dezelfde tak van sport als TS, maar hier wordt niet op de vrijwilligers bezuinigd hoor. Nu is onze vereniging ongetwijfeld groter, maar die blijft ook groot doordat men tevreden is en de vereniging graag trouw blijft. ;)
pi_165450339
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:18 schreef motorbloempje het volgende:
Mooi initiatief als je dat zo doet :) Echt waar! Wat voor vereniging is het trouwens? :o

Ik heb ambitieuze toekomstplannen voor de vereniging, de leden steunen me ook daarin overigens hoor. De bedoeling is om flink te gaan investeren in het opknappen van de accommodatie de komende jaren: extra rijbak (zodat we officiële wedstrijden kunnen gaan organiseren, mag nu niet i.v.m. kwaliteitseisen), meer groen, etc.

In 2 jaar tijd bijna ¤2000,- gespaard. En ja, dat is veel voor onze club. :+ :@
pi_165450391
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:21 schreef Chai het volgende:

[..]

Ik heb ervaring in dezelfde tak van sport als TS, maar hier wordt niet op de vrijwilligers bezuinigd hoor. Nu is onze vereniging ongetwijfeld groter, maar die blijft ook groot doordat men tevreden is en de vereniging graag trouw blijft. ;)
Wij zijn sinds ik voorzitter ben (2 jaar nu) ook gegroeid. Evenementen worden steeds grootschaliger en beter.

Het is alleen niet officieel. Daarvoor wil ik eerst een losrijbak realiseren. We hebben één ringmeester, parcours is zo opgebouwd en daar helpt vaak iedereen mee. Schrijfsters en jury krijgen sowieso altijd wat te drinken en te eten in de auto. Parkeerwachters hebben we niet.
pi_165450400
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 12:48 schreef Unites het volgende:

Ook gaan we hierdoor redelijk veel inkomsten mislopen, omdat we redelijk veel vrijwilligers hebben die dag en we zeker ¤1,- per drankje winst maken (dat is op andere producten nog meer).
Oftewel, je werkelijke kosten zijn hooguit 0,25 cent per drankje?

in dat geval 'kost' de actie je dus ook hooguit dat kwartje, en als je per vrijwilliger twee drankjes egeft slechts 50 cent ... dat is eigenlijk niks.

Zeer waarschijnlijk kost het je ook eerder weinig omzet, omdat mensen veelal dan later nog een drankje halen met eigen geld, en de bonnen betekenen gewoon dat ze meer eigen geld overhouden en eerder een volgend drankje kopen.

Economisch lijkt me nu juist weinig tegen het idee, zeker niet de optie om twee consumptiebonnen te verstrekken verdien je net zo snel geheel terug
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_165450404
Hardloopclub. Er is een goeie bankrekening omdat we niet veel materiaal nodig hebben en bij een groter sportcomplex zijn aangesloten, maar trainingen voor leden om renleider te worden, bijvoorbeeld, worden betaald, regelmatig bake sales voor het goede doel, niet voor de club, en ook vanuit de kas gaat er met regelmaat iets naar een lokale organisatie. Maar we doen echt niet moeilijk over vrijwilligers en die wat gratis krijgen, zoals t-shirts als we evenementen organiseren ofzo waar normale deelnemers voor moeten betalen, om maar wat te noemen, of eten op een barbecue.
Ja doei.
  dinsdag 20 september 2016 @ 14:26:10 #47
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_165450425
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:17 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Heb jij wel eens iets georganiseerd in een vereniging?
Ja, dat doe ik nog steeds bijna wekelijks :P
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_165450446
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:24 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Oftewel, je werkelijke kosten zijn hooguit 0,25 cent per drankje?

in dat geval 'kost' de actie je dus ook hooguit dat kwartje, en als je per vrijwilliger twee drankjes egeft slechts 50 cent ... dat is eigenlijk niks.

Zeer waarschijnlijk kost het je ook eerder weinig omzet, omdat mensen veelal dan later nog een drankje halen met eigen geld, en de bonnen betekenen gewoon dat ze meer eigen geld overhouden en eerder een volgend drankje kopen
Begrijp me niet verkeerd. Ik vind het geen verkeerd idee, maar ik ben bang dat er een keer signaal af wordt gegeven en dat je - zoals kanovinnie ook al zegt - een hoop gezeik en gezeur gaat krijgen, want wie moet je iets geven en wie niet. Daarbij hebben we iets dergelijks nooit gedaan.

Mijn voorstel om vrijwilligers iedere keer een presentje te geven als dank werd de vorige keer zelfs afgekeurd door dezelfde mensen die achter dit voorstel, want "dat gaat veelte veel geld kosten". We zijn maar een kleine vereniging, he.
pi_165450459
Ik vond het een beetje een vreemd verhaal dat je geld wilt verdienen aan vrijwilligers die al investeren in de vorm van arbeid. Daarna las ik dat je sowieso water beschikbaar hebt. Dan lijkt mij het geen probleem om consumpties aan de bar betaald te houden eigenlijk.

Maar ook met gratis water hou je het verdeelprobleem van de bonnen natuurlijk. Je loopt alleen niet de inkomsten mis. Of wel, want mensen hebben water. En voor hetzelfde geld kiest iedereen voor water. Ook de niet vrijwilligers.

Wel apart dat je aangeeft een bedankje in de vorm van een plant aan te bieden terwijl de kostprijs van 4 drankjes een euro is. Voor een euro koop ik geen plant.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2016 14:29:08 ]
pi_165450461
quote:
12s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:26 schreef Ryon het volgende:

[..]

Wij hebben hooguit vier keer per jaar een evenement. Waar we dus moeten "knallen" om het zo maar eventjes te zeggen... :T
  dinsdag 20 september 2016 @ 14:28:27 #51
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165450478
quote:
12s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:26 schreef Ryon het volgende:

[..]

In dat geval snap ik je veel te kort door de bocht opmerking nog minder.
pi_165450504
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:27 schreef Stratotanker het volgende:
Ik vond het een beetje een vreemd verhaal dat je geld wilt verdienen aan vrijwilligers die al investeren in de vorm van arbeid. Daarna las ik dat je sowieso water beschikbaar hebt. Dan lijkt mij het geen probleem om consumpties aan de bar betaald te houden eigenlijk.

Maar ook met gratis water hou je het verdeelprobleem van de bonnen natuurlijk. Je loopt alleen niet de inkomsten mis.

Wel apart dat je aangeeft een bedankje in de vorm van een plant aan te bieden terwijl de kostprijs van 4 drankjes een euro is. Voor een euro koop ik geen plant.
Omdat ik:
- Het leuker vind om een presentje te geven;
- Graag veel wil verkopen tijdens de wedstrijd;
- Bang ben dat er een verkeerd signaal wordt afgegeven;
- Bang ben dat er gezeur komt.
  dinsdag 20 september 2016 @ 14:29:27 #53
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165450508
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:27 schreef Stratotanker het volgende:

Maar ook met gratis water hou je het verdeelprobleem van de bonnen natuurlijk. Je loopt alleen niet de inkomsten mis.

Ik ben vrijwilliger omdat ik een warm hart voor de club heb. Niet om 2 consumptiebonnen te verdienen. Geld verdien ik op mijn werk, arbeid voor de club doe ik voor het goede doel.
  dinsdag 20 september 2016 @ 14:29:55 #54
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165450525
Met een plantje zou je me ook niet echt blij maken :P
pi_165450536
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:26 schreef Unites het volgende:

[..]

Begrijp me niet verkeerd. Ik vind het geen verkeerd idee, maar ik ben bang dat er een keer signaal af wordt gegeven en dat je - zoals kanovinnie ook al zegt - een hoop gezeik en gezeur gaat krijgen, want wie moet je iets geven en wie niet. Daarbij hebben we iets dergelijks nooit gedaan.
Maar het probleem maak je nu zelf er weer van?

Het komt een beetje over alsof je hetzelfde idee dat nu kennelijk van een ander afkomt nu afwijst, omdat jouw idee de vorige keer afgewezen werd (met overigens exact dezelfde argumentatie, nl dat het teveel zou kosten).

Ik zie juist weinig verschil tussen een plantje of consumptiebonnen voor vrijwilligers als 'dankje'.. beide is een goed idee om wat goodwill te creeren.
In dit geval is het misschien wel praktisch sneller uitvoerbaar dat ,et die consumptiebonnen te doen, terwijl een extra kadootje apart geregeld zou moeten worden.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_165450554
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:29 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik ben vrijwilliger omdat ik een warm hart voor de club heb. Niet om 2 consumptiebonnen te verdienen. Geld verdien ik op mijn werk, arbeid voor de club doe ik voor het goede doel.
Het gaat er hierom dat de vrijwilligers niet van hun stokje gaan terwijl ze werk verzetten voor de club. Heeft helemaal niets met werken voor consumptiebonnen te maken. Aparte denkwijze.
  dinsdag 20 september 2016 @ 14:31:54 #57
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_165450563
quote:

[..]

Mijn voorstel om vrijwilligers iedere keer een presentje te geven als dank werd de vorige keer zelfs afgekeurd door dezelfde mensen die achter dit voorstel, want "dat gaat veelte veel geld kosten". We zijn maar een kleine vereniging, he.
Een presentje is ook niet nodig. Tenzij je briljant bent in het verzinnen van cadeaus (en dat is bijna niemand) zit niemand er echt om te wachten om een rommeltje mee te krijgen. Het gaat om het gebaar en de erkenning dat iemand zijn (vrijwillige) inzet gewaardeerd wordt. Dan kan via een cadeautje, maar de impact daarvan is relatief gering.

In eerste instantie doe je dat door gul te zijn met de kleine dingetjes. Bonnetje te geven voor de drank, de vrijwilligers toegang te geven tot een extra ruimte waar zij hun tassen kwijt kunnen of door vrijwilligers een extra kaartje te geven om iemand mee te nemen. Kleine dingetjes waardoor mensen zich bijzonder voelen en het een edge geeft om op de dag zelf niet alleen toeschouwer maar ook vrijwilliger te zijn. Kost dat wat geld en extra inspanning? Ja, maar echt niets bijzonders.

Als je geld nodig hebt om het clubhuis staande te houden, doe je dat door vriendelijk aan dezelfde vrijwilligers even een tientje te vragen oid. Dat tientje geven ze sneller als ze zich betrokken en gewaardeerd voelen. Als alle toeschouwers ook vrijwilliger zijn, moet je misschien afvragen of je niet minder vrijwilligers moet inzetten of meer toeschouwers moet werven.
--
  dinsdag 20 september 2016 @ 14:33:00 #58
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165450580
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:31 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Het gaat er hierom dat de vrijwilligers niet van hun stokje gaan terwijl ze werk verzetten voor de club. Heeft helemaal niets met werken voor consumptiebonnen te maken. Aparte denkwijze.
Ik neem aan dat een glas water sowieso gratis is, of je nou vrijwilliger bent of niet....
  dinsdag 20 september 2016 @ 14:33:04 #59
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_165450583
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:14 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Wat voor evenementen zijn dat?
Denk aan Koningsdag, een festivalletje waar wij als organisatie deel van uitmaken en dergelijke.
pi_165450585
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:30 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Maar het probleem maak je nu zelf er weer van?

Het komt een beetje over alsof je het idee dat kennelijk van een ander afkomt nu weer afwijst, omdat jouw idee de vorige keer afgewezen werd (met overigens exact dezelfde argumentatie, nl dat het teveel zou kosten)
Het gaat erom wat er gegeven wordt. :*

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2016 14:33:26 ]
pi_165450596
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:31 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Dit, alsof iemand ook maar een hele dag gaat vrijwilligen enkel en alleen voor een paar armoedige consumptiebonnen. De mensen doen het sowieso al om de club te helpen. Extra dankbaarheid tonen sluit dat helemaal niet uit.
Ja doei.
  dinsdag 20 september 2016 @ 14:33:59 #62
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165450603
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:33 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Denk aan Koningsdag, een festivalletje waar wij als organisatie deel van uitmaken en dergelijke.
Knap om dat dan te vergelijken met een sportevenement.
  dinsdag 20 september 2016 @ 14:34:15 #63
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_165450608
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:29 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Denken dat die consumptiebonnen "een beloning" zijn.

Nee, ik begrijp wel waarom je mijn "kort door de bocht" opmerking niet begreep.
--
pi_165450627
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:34 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja doei.
pi_165450641
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:33 schreef Unites het volgende:

[..]

Het gaat erom wat er gegeven wordt. :*
welnee, dat is gewoon gezeur...
een klein kadootje (twv net een euro of 50 cent) voor vrijwilligers is verder heus geen Big Deal ...

Het komt me werkelijk een beetje over alsof je vooral dwarsligt omdat dit niet jouw idee is; terwijl er an sich weinig te zeggen is tegen dit plan (overigens ook niet echt tegen dat plantje, imho)
pi_165450680
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:35 schreef RM-rf het volgende:

[..]

welnee, dat is gewoon gezeur...
een klein kadootje (twv net een euro of 50 cent) voor vrijwilligers is verder heus geen Big Deal ...

Het komt me werkelijk een beetje over alsof je vooral dwarsligt omdat dit niet jouw idee is; terwijl er an sich weinig te zeggen is tegen dit plan (overigens ook niet echt tegen dat plantje, imho)
Nah, eigenlijk niet. Dat ik dat al een keer eerder voorgesteld had, kwam we pas veel later te binnen. Maar ik snap je wel reactie wel hoor, maar dat is het écht niet. :) :9
  dinsdag 20 september 2016 @ 14:37:47 #67
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165450693
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:34 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ik chargeerde daar ook wat hoor. Punt blijft iig. Als ik bezig ben en ik heb dorst drink ik, net als altijd, water. Als ik trek heb in een flesje cola of biertje dan betaal ik die zelf.
Zeker als je een hoop vrijwilligers hebt die maar een uurtje helpen vind ik het onnodig om die van drinken etc te voorzien.
  dinsdag 20 september 2016 @ 14:40:18 #68
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_165450754
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:33 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Knap om dat dan te vergelijken met een sportevenement.
Ik heb dan ook over evenementen waar makkelijk 5k+ mensen op af komen, dat is inderdaad niet te vergelijken met iets waar 80 man op afkomen. Maakt dat de inzet van de vrijwilligers minder waard? Volgens mij niet.
pi_165450758
Twee drankjes is wel het minste wat je kunt verwachten als vrijwilliger, daarnaast zou ik ook gewoon voor gratis koffie, thee en water zorgen.

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ze zich lam zuipen of drank gaan lopen uitdelen, maar als je de hele dag koffie, thee of water kunt pakken en dan twee keer een glaasje cola of bier kan nemen, zou ik tevreden zijn als vrijwilliger.
  dinsdag 20 september 2016 @ 14:42:04 #70
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165450783
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:40 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Ik heb dan ook over evenementen waar makkelijk 5k+ mensen op af komen, dat is inderdaad niet te vergelijken met iets waar 80 man op afkomen. Maakt dat de inzet van de vrijwilligers minder waard? Volgens mij niet.
Nee, maar wel minder makkelijke te financieren.
pi_165450784
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:33 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik neem aan dat een glas water sowieso gratis is, of je nou vrijwilliger bent of niet....
Volgens de OP wel. En daarom stel ik ook dat het geen probleem is om de barconsumpties betaald te houden. Maar de redenering van ts is om het even en gaat beide kanten op, zie edit. Behalve dat er wel ruimte is om allerlei plantjes uit de kast te trekken. Daarbij gaat het er met vrijwilligerswerk er niet om of het gratis is, maar dat het aangeboden en dankbaarheid getoond wordt. Essentieel verschil.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2016 14:43:26 ]
  dinsdag 20 september 2016 @ 14:43:14 #72
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_165450801
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:42 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Nee, maar wel minder makkelijke te financieren.
Twee consumpties moeten er toch wel uit kunnen? Of is de opbrengst van die dag echt heel laag?
pi_165450814
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:37 schreef Unites het volgende:

[..]

... maar dat is het écht niet. :) :9
Wat is het dan wél..?

Als je je Plantje-idee wél goed vond (ik overigens ook best) en dacht dat dat prima te regelen is, waarom dan nu ertegen zijn...?

juist je economische argumenten zijn erg zwak, de kostprijs is miniem van die drankjes en de omzet haal je toch wel, vermoedelijk omdat de vrijwilligers die eerder hooguit een of twee drankje zouden kopen dan gewoon meer bestellen, het geld hebben ze toch nog in hun zak als de bonnen opzijn.

Ikzelf zou als beide plannen tegen elkaar afgewogen worden; de consumptiebonnen kiezen tov dat plantje,
Omdat de bonnen eenvoudiger in de uitvoering zijn, het vermoedelijk een stuk goedkoper te doen is en ook vermoedelijk meer vrijwilligers het op prijs stellen, terwijl dat met een plantje of kadootje een kwestie van smaak kan zijn
pi_165450844
Plantjes zou ik sowieso niet doen. Wat een onzincadeaus zijn dat toch altijd. Gewoon wat te eten/drinken op het evenement, biertje om op 'n mooie dag te proosten _O_
Ja doei.
  dinsdag 20 september 2016 @ 14:46:26 #75
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165450868
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:43 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Twee consumpties moeten er toch wel uit kunnen? Of is de opbrengst van die dag echt heel laag?
Vast wel. Toch zou het in onderstaand voorbeeld een gemis van 40 tot 100 consumpties zijn.
Als ik het grootste evenement wat wij organiseren bekijk... Dan zijn er misschien 100 sporters, maar toch ook zeker 20 "die hard" vrijwilligers, die het hele weekend bezig zijn en ook nog zeker 30 die af en toe eens een handje helpen (uurtje of 2 bardienst etc)
Wie gaan er dan wel of geen bonnen krijgen?
pi_165452304
TS, misschien kun je ook even op bokt de reacties peilen. Denk dat daar de nodige ervaring aanwezig is.
pi_165452601
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 15:53 schreef vaduz het volgende:
TS, misschien kun je ook even op bokt de reacties peilen. Denk dat daar de nodige ervaring aanwezig is.
Bij de meeste paardensportverenigingen in mijn kring zijn gratis consumpties voor de werkende vrijwilligers de norm.
pi_165452890
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:46 schreef kanovinnie het volgende:
Vast wel. Toch zou het in onderstaand voorbeeld een gemis van 40 tot 100 consumpties zijn.
Als ik het grootste evenement wat wij organiseren bekijk... Dan zijn er misschien 100 sporters, maar toch ook zeker 20 "die hard" vrijwilligers, die het hele weekend bezig zijn en ook nog zeker 30 die af en toe eens een handje helpen (uurtje of 2 bardienst etc)
Wie gaan er dan wel of geen bonnen krijgen?
Iedereen die helpt.
  dinsdag 20 september 2016 @ 16:42:27 #79
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_165453106
Schandelijk dat je er uberhaupt over nadenkt of je de mensen die hun tijd en moeite in jouw evenement stoppen, iets te drinken mogen -O- :{w
Op maandag 17 oktober 2016 17:20 schreef Danny het volgende:
Sotchi2014 is echt onmisbaar voor FOK!
pi_165453119
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 16:42 schreef Sotchi2014 het volgende:
Schandelijk dat je er uberhaupt over nadenkt of je de mensen die hun tijd en moeite in jouw evenement stoppen, iets te drinken mogen -O- :{w
Ho ho! Ze mogen water hè, sowieso! *O*
Ja doei.
  dinsdag 20 september 2016 @ 16:43:19 #81
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_165453124
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 16:43 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ho ho! Ze mogen water hè, sowieso! *O*
De paarden ook neem ik aan.
  dinsdag 20 september 2016 @ 16:44:38 #82
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_165453159
Hoe ga je met visite om, TS?
pi_165453161
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 16:43 schreef Sotchi2014 het volgende:

[..]

De paarden ook neem ik aan.
Ach, je hebt werkpaarden en je hebt luxepaarden!
Ja doei.
pi_165453299
Als vrijwilliger verwacht je gratis eten en drinken bij een langdurig evenement. Twee gratis drankjes is leuk voor een uurtje of twee. Bij een dag als dat verwacht ik gewoon drinken te kunnen halen en avondeten.

Als je mij boos wilt maken moet je aankomen met een plantje terwijl ik geen eten en drinken krijg.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_165453323
Boh, ik doe best veel vrijwilligersdingen, maar als er zo met me om wordt gesprongen kom ik niet meer terug :D Sterker nog, ik ben er van overtuigd dat ik het evenement niet eens meer uit zou zitten tegenwoordig :D

Je hoeft je vrijwilligers geen drankjes te geven zoals deze bij de bar worden verkocht (flesje/blikje) maar zorg voor een ruimte waar vrijwilligers hun spullen (veilig) kunnen neerzetten, waar ze eventueel om kunnen kleden en waar ze ,tijdens de dienst, wat te drinken uit PETflessen kunnen pakken. Zorg voor koffie, water, thee, wat bekertjes en een grote silo drop/wijngums en je hoort ze de hele dag niet. Als het evenement en dus de vrijwilligers vrij verspreid is/zijn, wijs dan iemand aan als drankkeep die zorgt dat iedereen in de watten wordt gelegd.

Je hoort als organisator geen winst te willen maken op je vrijwilligers, evenals dat je als vrijwilliger je organisatie niet arm gaat drinken. Ik ben gewend aan onbeperkt (non alcoholische) drankjes tijdens de dienst (hoeveel is dat nou werkelijk?) en vaak nog even proosten na afloop met een biertje of een wijntje.

Dat vrijwilligers niets willen voor hun inzet is pertinent onwaar. Ze willen geen geld. Ze willen wel een hoop andere dingen, waaronder gewaardeerd en verzorgd worden. Dat hoeft echt niet met massages en glaasjes Moet, maar als ik dorst krijg tijdens het werken en ik moet dan zelf m'n drankje kopen, dan is het snel klaar.

En o ja, cadeautje achteraf... liever niet. Kans dat je de plank mis slaat en het ergens achter in de kast (of bij de kringloop) belandt is vrij groot. Plus dat verwacht ik als vrijwilliger NIET. Een beetje verzorgd worden en met respect behandeld worden door de organisatie, wel!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_165453357
Waarom niet gewoon ergens een ruimte maken waar koffie/thee en wat flessen fris aanwezig zijn, waar je vrijwilligers gewoon wat kunnen drinken. Gooi der een paar pakken koekjes ed bij en je bent klaar. Kostprijs van 50 cent de man ofzo... nou, yaay.

Het gaat niet om een "beloning", maar dat je mensen die (kosteloos) voor je werken gewoon gevoed houdt. Werken ze de hele dag, dan verwacht ik toch minimaal dat er wat broodjes beschikbaar zijn tijdens de lunch. En gaat het in de avond nog door dan ook avondeten.

ik snap ook niet dat je van mening bent dat je hiermee "inkomsten" weggeeft. Als ze niet voor je kwamen werken, kochten ze ook niks omdat ze wat nuttigers met hun tijd zouden doen.. Ze hoeven daar niet te zijn.. ze zijn er om je te helpen. Dan is het minste wat je kan doen zorgen dat ze geen kosten hoeven te maken om niet om te vallen van de honger tijdens hun gratis-werk..

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2016 16:58:05 ]
pi_165453366
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 16:51 schreef Posergoth6667 het volgende:
Als vrijwilliger verwacht je gratis eten en drinken bij een langdurig evenement. Twee gratis drankjes is leuk voor een uurtje of twee. Bij een dag als dat verwacht ik gewoon drinken te kunnen halen en avondeten.

Als je mij boos wilt maken moet je aankomen met een plantje terwijl ik geen eten en drinken krijg.
Dit idd. Diensten tot ver na 20:00 (want ook nog opruimen) en TS overweegt "wat flesjes water en misschien een hapje voor de opbouw" ?

Alcohol vanzelfsprekend niet -want dienst. Maar dit is.. triest.
pi_165453389
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 16:55 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Dit idd. Diensten tot na 20:00 (want ook nog opruimen) en TS overweegt "wat flesjes water en misschien een hapje" ?
Inderdaad. Als het om 10 uur begint wil ik om 12 uur gewoon een broodje kaas ofzo, af en toe een bakje koffie kunnen krijgen of een glaasje cola en tijdens avond eten iets warms. Hoeft niet bijzonder te zijn, zolang het er maar is.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_165453435
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 12:48 schreef Unites het volgende:
Gegroet dames en heren van FOK!,

Nu heb ik sinds vanmorgen een discussie met een van mijn medeorganisatoren, die van mening is dat we iedere vrijwilliger minstens 2 gratis drankjes (en eigenlijk liever een waardebon van ¤5,-, hetgeen staat voor 4 gratis consumpties) moeten geven. Ik ben hier echter helemaal tegen. Natuurlijk ben ik bereid om mensen iets te geven, een kleinigheidje als een plantje of iets dergelijks. Ook stel ik flesjes water beschikbaar aan de vrijwilligers en is er iets te eten voor de opbouwers.
Als er geen vrijwilligers waren, wat had het de vereniging dan allemaal gekost om het door beroepslui te laten doen?

Regel gewoon frisdrank en vette hap. Kost amper iets en iedereen blij.

Kadootjes en tegoedbonnen zijn leuk, maar meestal totaal waardeloos. Denk je maar eens in: Wanner heb jij nou voor het laatst gedacht "Nou, dat was echt een leuk presentje! Hier ben ik heel blij mee en ik kan niet wachten tot ik deze club weer mag helpen!'
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_165453571
Zonder vrijwilligers kon je helemaal niks beginnen en kon je niet eens een evenement houden. Twee drankjes in een tijdsbestek van 8 uur (!) lijkt me wel het minste dat je kunt doen.

Bovendien moet je kosten als een hapje en drankje voor vrijwilligers gewoon meebegroten. Dan heb je dit soort discussies ook niet, een paar dagen voor het evenement.
pi_165453634
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 17:05 schreef Elfletterig het volgende:
Zonder vrijwilligers kon je helemaal niks beginnen en kon je niet eens een evenement houden. Twee drankjes in een tijdsbestek van 8 uur (!) lijkt me wel het minste dat je kunt doen.

Bovendien moet je kosten als een hapje en drankje voor vrijwilligers gewoon meebegroten. Dan heb je dit soort discussies ook niet, een paar dagen voor het evenement.
Komt ook omdat dit nooit de norm bij ons was.
pi_165453665
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 17:08 schreef Unites het volgende:

[..]

Even anders gezegd. Eet of drink jij zelf gedurende die gehele dag. Iets anders dan water, waar je niet uit je eigen prive zak voor betaald?
pi_165453683
quote:
99s.gif Op dinsdag 20 september 2016 17:10 schreef CrashO het volgende:

[..]

Even anders gezegd. Eet of drink jij zelf gedurende die gehele dag. Iets anders dan water, waar je niet uit je eigen prive zak voor betaald?
Nee. Ik betaal elke consumptie.
pi_165453827
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 17:08 schreef Unites het volgende:

[..]

Als je in de toekomst ook nog vrijwilligers wilt hebben (en evenementen wilt organiseren), dan zou ik daar snel verandering in brengen.
pi_165453861
Sowieso gewoon met 'n polsbandje toegang geven tot onbeperkt alles. Alsof vrijwilligers dat gaan misbruiken :') en de enkeling die het doet en ladderzat wordt gewoon uitsluiten van vrijwilligen de volgende keer. 8-)
Ja doei.
pi_165453866
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 17:18 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Als je in de toekomst ook nog vrijwilligers wilt hebben (en evenementen wilt organiseren), dan zou ik daar snel verandering in brengen.
Een groot deel van de vrijwilligers bestaat uit mensen die zelf in het bestuur of organisatie zitten en familieleden daarvan. Er is nooit een woord gerept over gratis consumpties, omdat men het - net zoals ik - belangrijk vond om te zorgen voor verenigingsinkomsten. Waarom men daar nu ineens anders over is gaan denken, weet ik niet.
pi_165453905
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 17:19 schreef motorbloempje het volgende:
Sowieso gewoon met 'n polsbandje toegang geven tot onbeperkt alles. Alsof vrijwilligers dat gaan misbruiken :') en de enkeling die het doet en ladderzat wordt gewoon uitsluiten van vrijwilligen de volgende keer. 8-)
Ik zou het graag willen, maar dat kunnen we ons absoluut niet veroorloven. Ja, na het evenement. Als we alles hebben verkocht wat hebben kunnen verkopen. Wat er overblijft mag er daarna worden opgedronken/opgegeten voor niks. De vorige keer is er bijna nog een half vat bier opgegaan. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2016 17:21:59 ]
pi_165453967
Tuurlijk kun je je dat veroorloven, want vrijwilligers zijn allemaal redelijk. Je geeft zelf aan dat het vaste vrijwilligers vaak zijn sowieso, dus die weten hoe vrijwilligen werkt. Je draait echt geen verlies op die paar frisjes en dat extra biertje tijdens draai-uren, zeker als je in de vrijwilligersbriefing nog even zegt dat alcohol bijvoorbeeld pas na 19.00 ofzo beschikbaar is voor vrijwilligers aangezien ze verantwoordelijkheden hebben, en dat het ook dan met mate geconsumeerd moet worden tot sluit.

Wat een gedrama zeg.
Ja doei.
pi_165454050
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 17:20 schreef Unites het volgende:

[..]

Een groot deel van de vrijwilligers bestaat uit mensen die zelf in het bestuur of organisatie zitten en familieleden daarvan. Er is nooit een woord gerept over gratis consumpties, omdat men het - net zoals ik - belangrijk vond om te zorgen voor verenigingsinkomsten. Waarom men daar nu ineens anders over is gaan denken, weet ik niet.
Dan heb je als bestuurslid/-voorzitter toch gewoon te dealen met een nieuwe realiteit? Ik zou zeggen: accepteer die nieuwe realiteit en speel er voortaan standaard op in.
  dinsdag 20 september 2016 @ 17:35:44 #100
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_165454217
quote:
Precies dit, op de hockeyclub was dit ook altijd het geval. Sterker nog: je maakte dingen thuis om op de club te verkopen. Wilde je wat van een ander dan kocht je dat.

Wat een goede tussenoplossing is:
Blikjes/flesjes drinken verkopen.

Aparte stand met flessen en plastic bekertjes voor de vrijwilligers met een vrijwilliger die toezicht houdt/uitdeelt. Vrijwilligers een polsbandje geven om gebruik te kunnen maken van die stand. Daar ook een broodje kroket en broodje frikadel regelen voor ze. (op zijn minst).
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
pi_165454547
Het verstrekken van een consumptiebon kost je dus aan misgelopen inkomsten 1 euro. Wat kost het plantje wat je in je hoofd hebt om weg te geven aan de vrijwilligers?
Don't trust anyone else!
Trust me!
pi_165454616
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 17:52 schreef groggy het volgende:
Het verstrekken van een consumptiebon kost je dus aan misgelopen inkomsten 1 euro. Wat kost het plantje wat je in je hoofd hebt om weg te geven aan de vrijwilligers?
Een hele consumptiebon zou me 5 euro aan inkomsten schelen. Een plantje 2,50 - 3 euro.

Maar nogmaals, daar draait het niet echt om. Het is meer het principe.
pi_165454717
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 17:57 schreef Unites het volgende:

[..]

Een hele consumptiebon zou me 5 euro aan inkomsten schelen. Een plantje 2,50 - 3 euro.

Principes moet je loslaten, anders kan je straks alles zelf doen.
Maar ik kan 't mis hebben...
  dinsdag 20 september 2016 @ 18:04:01 #104
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165454719
quote:

[..]

Nee, het zou je 1 euro kosten en 4 euro niet opbrengen. Per vrijwilliger.
Dat plantje zou je van mij ook daar mogen planten waar de zon niet schijnt.

Ik ben jaren vrijwilliger geweest op een dorpsfeest, daar leefde ik zo ongeveer hele dagen op flessen spa blauw, maar als ik die had moeten betalen dan hadden ze echt een ander mogen zoeken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_165454762
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 18:03 schreef Patroon het volgende:

[..]

Principes moet je loslaten, anders kan je straks alles zelf doen.
Misschien moet ik de context even wat verbreden. Dit verzoek komt vanuit een bepaalde hoek. Er zijn ook mensen, die normaliter ook veel werk doen aan ons terrein, die dit voorstel belachelijk vinden, omdat zij normaal ook niks krijgen.
  dinsdag 20 september 2016 @ 18:50:35 #106
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165455643
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 16:51 schreef Posergoth6667 het volgende:

Ben benieuwd waar jij vrijwilliger bent. Als ik dat op een evenement doe moet ik de boel twee keer zo duur maken

Als ik op kamp meega als organisatie/begeleiding betaal ik ook gewoon inschrijfkosten :+
pi_165455672
Maar, je laat zeer duidelijk weten dat je mening al vast staat en dat je die gerechtvaardigd vindt. Wat doen we dan hier nog?
Ja doei.
pi_165455720
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 18:52 schreef motorbloempje het volgende:
Maar, je laat zeer duidelijk weten dat je mening al vast staat en dat je die gerechtvaardigd vindt. Wat doen we dan hier nog?
Denk dat hij tips wil om meer draagvlak voor zijn plannen te krijgen of zo.
  dinsdag 20 september 2016 @ 18:57:16 #109
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_165455749
Als ik vrijwilliger ben, en ik weet dat ik niets krijg.. neem ik het zelf mee.. En genoeg om ook iets met wat collega's te kunnen delen..
Als ik al kom dan.. _O-
pi_165456039
Verbazingwekkend dat er altijd mensen zijn die vrijwilligerswerk en 'het kost niets' structureel verwarren met 'het mag niets kosten'. Ik ben alvast weer genezen, halleluja. :P
pi_165456591
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 18:52 schreef motorbloempje het volgende:
Oh nee, zo is het niet. Ik heb al gezegd dat er frisdrank beschikbaar komt voor de vrijwilligers.

Ik ging alleen verder in op de discussie om mijn standpunt alsnog te verdedigen en hoe ik er in sta. Ik vind het wel interessant om te zien hoe verschillend de meningen over dit onderwerp zijn.

In ieder geval bedankt allemaal voor het duidelijk advies, of in ieder geval het geven van jullie mening. Ik wou dus even controleren/peilen wat de standaarden zijn.

De norm ligt schijnbaar anders dan dat bij onze vereniging normaal het geval was. Dus de eerste stappen zijn in ieder geval al gezet: de vrijwilligers krijgen flesjes water en frisdrank aangeboden. Dit is dus nieuw voor ons.

Al ben ik het er alsnog niet echt mee eens. ;) Maar goed, we zien wel hoe het uitpakt binnen onze vereniging. :)
  Moderator dinsdag 20 september 2016 @ 19:40:14 #112
257132 crew  Awsom
pi_165456811
Zet een koelkast met wat drinken en klaar is kees?
pi_165458097
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 19:40 schreef Awsom het volgende:
Zet een koelkast met wat drinken en klaar is kees?
Inderdaad, Kees is klaar.
pi_165459075
Jezus, wat ben jij een gierige vent zeg. Wees blij dat die mensen willen helpen, dan kunnen een paar drankjes er echt wel af hoor.
pi_165459283
quote:
13s.gif Op dinsdag 20 september 2016 21:06 schreef Timeschanger het volgende:
Jezus, wat ben jij een gierige vent zeg. Wees blij dat die mensen willen helpen, dan kunnen een paar drankjes er echt wel af hoor.
Ja, inderdaad.
  dinsdag 20 september 2016 @ 21:37:58 #116
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_165460033
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 21:12 schreef Unites het volgende:

[..]

Ja, inderdaad.
Waarom geen fancy fair/veiling organiseren ten bate van de club, mensen hebben genoeg zooi liggen, en dan kun je je vrijwilligers ook nog een hamburger laten aanbieden door de hamburgertent die je laat komen op voorwaarde dat ze een stapeltje weggeven..

Als je als voorzitter moeite hebt om je vrijwilligers van een doodgewoon natje en droogje te voorzien, dan moet je er dus voor zorgen dat dat wel kan.. Ga desnoods met de leden koekjes (lees: willekeurige handel) verkopen ofzo..
pi_165462379
quote:

[..]

Ik snap je principe maar dan is de meerkosten in de discussie 2 euro pp. Je had het over 15 vrijwilligers dat maakt het een discussie van 30 euro...
Don't trust anyone else!
Trust me!
pi_165463653
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 18:50 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ben benieuwd waar jij vrijwilliger bent. Als ik dat op een evenement doe moet ik de boel twee keer zo duur maken

Als ik op kamp meega als organisatie/begeleiding betaal ik ook gewoon inschrijfkosten :+
Ik help regelmatig als vrijwilliger. Ik betaal geen inschrijfkosten, betaal niet voor mijn eten en drinken, dat word door de organisatie geregeld. Waar ik dat doe is voor jou niet van belang. Als ik geen eten en drinken krijg maar een of andere domme plant dan word ik gewoon oprecht boos. Dan heb je echt een verkeerde aan me en zal ik je nooit meer helpen.
  woensdag 21 september 2016 @ 05:47:24 #119
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165465096
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 23:41 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Ik help regelmatig als vrijwilliger. Ik betaal geen inschrijfkosten, betaal niet voor mijn eten en drinken, dat word door de organisatie geregeld. Waar ik dat doe is voor jou niet van belang. Als ik geen eten en drinken krijg maar een of andere domme plant dan word ik gewoon oprecht boos. Dan heb je echt een verkeerde aan me en zal ik je nooit meer helpen.
Ik ben blij dat ik niet met mensen zoals jij te maken hebt zeg :')
pi_165465114
Bij ons clubevenement krijgen de vrijwilligers allemaal 2 drankbonnen en nog een broodje, dat is dan meestal voor een taak van een uurtje of twee, is het druk en/of ben je wat langer bezig komt de voorzitter gewoon met nieuwe bonnen langs.

Misschien moet je als voorzitter wat meer sponsors zoeken en ervoor zorgen dat je evenement meer dan 80man (incl vrijwilligers) aantrekt.
Ik zou echt geen twee keer gaan vrijwilligen bij jou, vrek.
pi_165465122
Jezus zeg. Als er niet eens drankjes af kunnen. :')
Je wil wel een kleinigheidje voor ze kopen, maar poeh poeh drankjes kunnen er niet af.

Ik zou bijna hopen dat ze je laten barsten.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  woensdag 21 september 2016 @ 06:41:46 #122
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_165465153
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 06:25 schreef OscarMopperkont het volgende:
Jezus zeg. Als er niet eens drankjes af kunnen. :')
Je wil wel een kleinigheidje voor ze kopen, maar poeh poeh drankjes kunnen er niet af.

Ik zou bijna hopen dat ze je laten barsten.
Lees het topic eens door. Ze gaan frisdrank aanbieden.

Zo had ik het ook gedaan trouwens, een paar flessen goedkope aldi cola en je bent klaar.
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_165465249
Ts :') en zo iemand is nog mod ook.
There are only 151 Pokémon.
pi_165465313
TS is skirre brada
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
  woensdag 21 september 2016 @ 07:54:05 #125
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165465426
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 06:41 schreef Fopje het volgende:

[..]

Zo had ik het ook gedaan trouwens, een paar flessen goedkope aldi cola en je bent klaar.
Dat is helemaal om te janken, normale cola verkopen maar voor je vrijwilligers Aldi Cola gaan halen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator woensdag 21 september 2016 @ 08:52:15 #126
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165465852
quote:
Klopt, dus ook al zeggen ze, je hebt de hele dag vrij drinken, ga je niet als een malle drinken maar doe je rustig aan. Dat is een stukje verantwoordelijkheid die de meeste vrijwilligers wel zullen dragen.

Als het kut weer is een het bezoekersaantal valt tegen betaal je zelf je broodje hamburger. Maar dat moet eigen keuze zijn, vaak zijn er bij iets groots ook vrijwilligers actief die niks met - in dit geval - de paardensport hebben.

Nee, de verzorging van vrijwilligers hoort vind ik gewoon een post op je begroting te zijn. Leuk dat na afloop alles gratis is, maar als je dan al 12 uur aanwezig bent? Of alles is door de bezoekers al geconsumeerd?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator woensdag 21 september 2016 @ 08:57:03 #127
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165465887
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 07:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is helemaal om te janken, normale cola verkopen maar voor je vrijwilligers Aldi Cola gaan halen.
Nou inderdaad , dat is echt sneu :') Een na afloop tief je drie aangebroken flessen Coca Cola weg die anders wel opgekomen waren :+
  woensdag 21 september 2016 @ 09:00:10 #128
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165465908
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 07:16 schreef Eenskijken het volgende:
Wat heeft iemands kwaliteiten als mod te maken met dit soort dingen?
  woensdag 21 september 2016 @ 09:01:36 #129
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165465919
Overigens vind ik 15 vrijwilligers op 80 bezoekers ook een enorm aantal.... en dan zijn er kennelijk ook nog andere vrijwilligers die op de dag zelf bij de bezoekers horen.

Per vrijwilliger kun je 5 a 6 bezoekers helemaal persoonlijk begeleiden en alles voor ze doen als je deze vrijwilliger/bezoeker ratio hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator / Redactie Sport woensdag 21 september 2016 @ 09:08:28 #130
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_165465980
Zorgen voor eten/drinken voor je vrijwilligers hoort er imo wel bij. Als ik een hele dag (10 t/m 18u) moet scheidsrechteren bij vechtsportwedstrijden is het fijn dat er koffie/thee/water en eten is. Nu is dat bij Indo's nooit een probleem :P, maar ik kom daardoor graag terug om af en toe een dag te helpen. :)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_165465995
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 09:01 schreef Leandra het volgende:
Overigens vind ik 15 vrijwilligers op 80 bezoekers ook een enorm aantal.... en dan zijn er kennelijk ook nog andere vrijwilligers die op de dag zelf bij de bezoekers horen.

Per vrijwilliger kun je 5 a 6 bezoekers helemaal persoonlijk begeleiden en alles voor ze doen als je deze vrijwilliger/bezoeker ratio hebt.
Je hebt nu eenmaal een bepaald aantal mensen nodig voor een evenement te organiseren, of er nu 80 of 200 komen.
Het is niet dat de misschien in de bediening 1 of 2 meer maar dat is het dan wel.
pi_165466094
Ik vind 2 drankjes per vrijwilliger echt het minimale als ze er de hele dag zijn. Voor een hele dag je vrijwillig inzetten kan er ook wel een broodje af bij de lunch.
Anders kijk je of je wel zoveel vrijwilligers nodig hebt die dag, of dat ze in ploegen werken, bijvoorbeeld dat er een ploeg 3 uur staat en daarna de andere ploeg 3 uur. Dan kan je wel wegkomen met een flesje water of 1 drankje per persoon.
pi_165466371
Ik verwacht als vrijwilliger ook gratis consumpties, afhankelijk van de tijd die het kost. Ben ik een uurtje bezig is het een kopje koffie/thee/limo, is het een volle dag dan ook iets van lunch. Als ik op kamp mee ga als leiding betaal ik ook nergens voor, ook niet voor het biertje s avonds of het dagje uit. Gezien de tijd die ik erin stop (qua voorbereiding en de tijd zelf) en extra kosten die ik maak (benzine, kleine dingen die je uit eigen zak koopt, vrije dagen opnemen) vind ik dat ook niet meer dan logisch. Als ik bij een andere vereniging moet scheidsen krijg ik ook een consumptiebon als dank voor die 2 uurtjes, ook al ben ik het verplicht om te doen.

Maar TS, het probleem is voor jou vooral gederfde inkomsten. Als iedereen ¤1,25 betaalt voor een drankje, waarom maak je die dan niet gewoon duurder? Uiteindelijk moet je natuurlijk hebben dat de bezoekers en deelnemers ervoor zorgen dat je evenement wat oplevert. Verkoop er Marsen bij a 1 euro, genoeg mensen die dat ook kopen als ze het zien liggen. Of maak alle drankjes 2,50 euro en hang een groot bord op dat jullie sparen voor een nieuwe stal (zodat mensen de flinke stijging in prijs begrijpen en als ze jullie een goed hart toedragen misschien nog wel extra kopen). 2 euro voor een drankje is gewoon een normale prijs.
pi_165466562
Man man man, die mensen helpen jou, vrijwillig, en je hebt het zelf al over winst vermindering, dat betekent dus dat je geen non profit oogpunt hebt. Als je fatsoen hebt zorg je voor eten en drinken voor die mensen, en een bedankje achteraf in een waardebon van 5 euro of een plantje oid.

Krent.. Het is verdomme een hele dag werk..
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
Technical owner of www.shavingsociety.nl
  woensdag 21 september 2016 @ 10:01:25 #135
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165466619
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 09:09 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Je hebt nu eenmaal een bepaald aantal mensen nodig voor een evenement te organiseren, of er nu 80 of 200 komen.
Het is niet dat de misschien in de bediening 1 of 2 meer maar dat is het dan wel.
Ik weet hoe het werkt, ik ben niet onbekend met evenementen, maar als je vrijwiligers zo'n 15% van je totale aantal bezoekers is, dan heb je wel een probleem met de verhouding.
En als je dan ook nog eens deels afhankelijk bent van wat die vrijwilligers opbrengen qua consumpties dan heb je helemaal een probleem.

Overigens mist TS hier wel één punt: hij stelt dat het weggeven van de consumptiebonnen hem ¤ 5 per vrijwilliger kost, maar de kans dat een vrijwilliger nog steeds dingen tegen betaling gaat consumeren is veel groter als je er zelf al consumptiebonnen als bedankje bij doet.
Die vrijwilliger die zonder enige vorm van verzorging staat te vrijwilligen geeft wellicht geen 4 drankjes uit, terwijl de vrijwilliger die met verzorging staat de vrijwlligen buiten zijn dienst om wellicht nog wel wat te drinken neemt of te eten koopt, zeker als het allemaal voor een goed doel is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_165466679
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 12:51 schreef Leandra het volgende:
Ik vind het persoonlijk niet kunnen als je vrijwilligers laat betalen voor hun drankjes, zeker niet op zo'n hele dag.
Als je het als organisatie moet hebben van wat de vrijwilligers opbrengen aan consumpties dan doe je iets echt niet goed, de vrijwilligers moeten gewoon voorzien zijn van een natje en een droogje, en ik ga er vanuit dat het met die tijdstippen ook iet de bedoeling is dat je binnen gaat lopen op de alcoholverkoop.
"Een natje en een droogje"

*kotst de hele kamer onder*
pi_165466701
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:27 schreef Unites het volgende:

[..]

Wij hebben hooguit vier keer per jaar een evenement. Waar we dus moeten "knallen" om het zo maar eventjes te zeggen... :T
Je kan toch gewoon zorgen voor, koffie thee, water en broodjes voor de vrijwiligers?
pi_165466718
quote:
Of ben ik nu te egoïstisch?
Nogal ja
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  woensdag 21 september 2016 @ 10:09:01 #139
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165466721
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 10:01 schreef Leandra het volgende:

[..]
de kans dat een vrijwilliger nog steeds dingen tegen betaling gaat consumeren is veel groter als je er zelf al consumptiebonnen als bedankje bij doet.
Die vrijwilliger die zonder enige vorm van verzorging staat te vrijwilligen geeft wellicht geen 4 drankjes uit, terwijl de vrijwilliger die met verzorging staat de vrijwlligen buiten zijn dienst om wellicht nog wel wat te drinken neemt of te eten koopt, zeker als het allemaal voor een goed doel is.
Hoe kom je hier bij?
pi_165466897
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 07:16 schreef Eenskijken het volgende:
Oh ja, want dat staat natuurlijk echt in verband met elkaar 8)7
  woensdag 21 september 2016 @ 10:25:06 #141
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165466980
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 10:09 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Hoe kom je hier bij?
De vrijwilliger met hart voor de zaak zal denken "wat tof, consumptiebonnen" en toch nog wat uitgeven.
En ja, dat zal waarschijnlijk anders liggen als je vrijwilligers 15 zijn en normaal een cola met 3 rietjes zouden bestellen, maar bij de omschrijving die TS van de vrijwilligers geeft, lijkt het niet om meisje van 15 te gaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_165467007
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 10:25 schreef Leandra het volgende:

[..]

De vrijwilliger met hart voor de zaak zal denken "wat tof, consumptiebonnen" en toch nog wat uitgeven.
En ja, dat zal waarschijnlijk anders liggen als je vrijwilligers 15 zijn en normaal een cola met 3 rietjes zouden bestellen, maar bij de omschrijving die TS van de vrijwilligers geeft, lijkt het niet om meisje van 15 te gaan.
Nee, meer om de moeders (en vaders) van de meisjes van 15 :P
  woensdag 21 september 2016 @ 10:28:52 #143
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165467052
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 10:26 schreef Unites het volgende:

[..]

Nee, meer om de moeders (en vaders) van de meisjes van 15 :P
Deels familie toch? Of zijn je ingeschakelde vrijwilligers nou random ouders van paardrijmeisjes?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_165467095
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 10:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

Deels familie toch? Of zijn je ingeschakelde vrijwilligers nou random ouders van paardrijmeisjes?
We hebben een vast groepje. O.a. ik en mijn vader. Ook hebben we een activiteitencommissie waarin 2 meisjes uit één familie zitten waarvan de ouders ook altijd meehelpen (2 zussen, moeder, vader [tevens ook bestuurslid]. Ook is er een andere familie die praktisch altijd meehelpt, hun dochter rijdt op een van onze pony's. En dan is er nog een hoopje "los", om het zo maar eventjes te zeggen.
  woensdag 21 september 2016 @ 10:34:38 #145
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165467158
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 10:25 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat een hoop vrijwilligers bij mij, en dat lijkt me qua setting redelijk te vergelijken met de situatie van Unites, dat ouders en mensen van de club zijn die helpen omdat ze er toch al zijn.
Ik kan uiteraard alleen voor mezelf spreken, maar de ouders bij mij helpen maar al te graag mee om een keertje te rijden, een bardienst te draaien, met de boot wat spullen wegbrengen, rotzooi opruimen etc etc omdat ze zien dat het voor ons een hoop scheelt. En ze zijn er vaak toch.
Die mensen zitten helemaal niet te wachten op een consumptiebon. Ik bedank ze altijd voor hun tijd. En dan krijg ik vaak te horen dat dat helemaal niet hoeft en dat ze blij zijn dat ik/wij die evenementen voor hun kinderen organiseren. :)
pi_165467269
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 10:34 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat een hoop vrijwilligers bij mij, en dat lijkt me qua setting redelijk te vergelijken met de situatie van Unites, dat ouders en mensen van de club zijn die helpen omdat ze er toch al zijn.
Ik kan uiteraard alleen voor mezelf spreken, maar de ouders bij mij helpen maar al te graag mee om een keertje te rijden, een bardienst te draaien, met de boot wat spullen wegbrengen, rotzooi opruimen etc etc omdat ze zien dat het voor ons een hoop scheelt. En ze zijn er vaak toch.
Die mensen zitten helemaal niet te wachten op een consumptiebon. Ik bedank ze altijd voor hun tijd. En dan krijg ik vaak te horen dat dat helemaal niet hoeft en dat ze blij zijn dat ik/wij die evenementen voor hun kinderen organiseren. :)
Zo is de situatie (normaal gesproken) bij ons ook, ja. Het is altijd "Nee, hoeft niet." / "We doen het graag." / "Graag gedaan!" / etc. Tot nu toe dan. En ik heb inmiddels al toegegeven door flesjes water en frisdrank aan te bieden aan de vrijwilligers, maar alsnog vind ik het ergens een "rot streek" tegenover de vereniging toe. Het is niet alsof deze paardensportvereniging super veel vermogen heeft en een enorm groot ledenaantal. We zijn kleinschalig, organiseren een paar evenementen per jaar en dan moeten we knallen.

En ik weet ook wel dat zo'n plantje uiteindelijk misschien wel duurder is dan een consumptiebon. Maar het gaat gewoon om het principe. Én het feit dat ik van mening ben dat zoiets oncontroleerbaar gaat worden (want wie wel en niet?). Daarom dat ik heb gezegd dat er een tray water komt en een x aantal flessen frisdrank -> OP = OP. Na het evenement mag ook al alles gratis worden opgegeten en gedronken.
pi_165467399
Ik denk dat op=op prima is hoor. Het gaat er voor mij als vrijwilliger puur om dat ik niet wil hoeven betalen als ik dorst krijg tijdens het werk. Alle vrijwilligers die ik ken gaan heel redelijk om met de beschikbare consumpties. Staat wel tegenover dat wanneer het extreem warm is er een extra rondje gemaakt wordt met flesjes water en zelfs soms dat wanneer het extreem koud is er iemand langs komt met gluhwein of warme chocomel.

Ik wil niet kosten hoeven hebben aan zo'n dag(deel). Ik heb zelf momenteel weinig geld en ik denk wel na voor ik een frisdrank/water in de stad koop oid. Ik vind het dan idioot dat ik bij een evenement dat flink wat tijd van me krijgt, die kosten moet maken om geen dorst te hebben tijdens een dienst.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
  woensdag 21 september 2016 @ 10:58:39 #148
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_165467515
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 10:41 schreef Unites het volgende:

[..]

Zo is de situatie (normaal gesproken) bij ons ook, ja. Het is altijd "Nee, hoeft niet." / "We doen het graag." / "Graag gedaan!" / etc. Tot nu toe dan. En ik heb inmiddels al toegegeven door flesjes water en frisdrank aan te bieden aan de vrijwilligers, maar alsnog vind ik het ergens een "rot streek" tegenover de vereniging toe. Het is niet alsof deze paardensportvereniging super veel vermogen heeft en een enorm groot ledenaantal. We zijn kleinschalig, organiseren een paar evenementen per jaar en dan moeten we knallen.

En ik weet ook wel dat zo'n plantje uiteindelijk misschien wel duurder is dan een consumptiebon. Maar het gaat gewoon om het principe. Én het feit dat ik van mening ben dat zoiets oncontroleerbaar gaat worden (want wie wel en niet?). Daarom dat ik heb gezegd dat er een tray water komt en een x aantal flessen frisdrank -> OP = OP. Na het evenement mag ook al alles gratis worden opgegeten en gedronken.
Wat wil je nu horen? Iedereen is het hier met elkaar eens
pi_165467544
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 10:58 schreef Sotchi2014 het volgende:

[..]

Wat wil je nu horen? Iedereen is het hier met elkaar eens
Niks? Mijn vraag is al meer dan voldoende beantwoord. Ik heb m'n beleid aangepast. Mooier kan toch niet? :9 :* O+

Ik gaf gewoon mijn mening en een samenvatting. Hoef het er toch verder niet mee eens te zijn? :?
pi_165467624
Nogmaals, wat moet een vrijwilliger met 'n fucking plantje :') Echt. Ben je 65 ofzo :D
Ja doei.
pi_165467627
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 11:00 schreef Unites het volgende:

[..]

Niks? Mijn vraag is al meer dan voldoende beantwoord. Ik heb m'n beleid aangepast. Mooier kan toch niet? :9 :* O+

Ik gaf gewoon mijn mening en een samenvatting. Hoef het er toch verder niet mee eens te zijn? :?
Topic is nu in de fase beland waar de TS voor de personificatie van Hitler wordt uitgemaakt omdat zijn/haar mening wat afwijkt.
  woensdag 21 september 2016 @ 11:05:32 #152
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_165467629
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 07:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ach waarom niet? Als ze dan gewoon maximaal kunnen zuipen. Niks mis met Aldi Cola, het is alleen lekker goedkoop.
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_165467678
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 11:05 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Topic is nu in de fase beland waar de TS voor de personificatie van Hitler wordt uitgemaakt omdat zijn/haar mening wat afwijkt.
GODWIN, EINDELIJK!
Ja doei.
pi_165467682
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 11:05 schreef motorbloempje het volgende:
Nogmaals, wat moet een vrijwilliger met 'n fucking plantje :') Echt. Ben je 65 ofzo :D
Metaal misschien wel ja :@

Maar dat van dat plantje werd de vorige keer door een ander voorgesteld en toen waren de mensen er hartstikke blij mee. Althans, dat zeiden ze :')

Maar voor mijn gevoel is zo iets "tastbaars" een mooier bedankje, een duidelijke blijk van erkenning van de vrijwillige werkzaamheden.
pi_165467693
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 11:09 schreef Unites het volgende:

[..]

Metaal misschien wel ja :@

Maar dat van dat plantje werd de vorige keer door een ander voorgesteld en toen waren de mensen er hartstikke blij mee. Althans, dat zeiden ze :')

Maar voor mijn gevoel is zo iets "tastbaars" een mooier bedankje, een duidelijke blijk van erkenning van de vrijwillige werkzaamheden.
Geef gewoon een blijk van erkenning? Ik weet niet of het een evenement is waarbij dingen worden omgeroepen? Doe dan even een shoutout naar de vrijwilligers en vraag om een applausje.
pi_165467698
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 11:05 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ik wou hier een hele fout grap bij maken, maar ik hou me in :X :+
pi_165467707
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 11:10 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Geef gewoon een blijk van erkenning? Ik weet niet of het een evenement is waarbij dingen worden omgeroepen? Doe dan even een shoutout naar de vrijwilligers en vraag om een applausje.
O+
Ja doei.
pi_165467718
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 11:10 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Vorige keer na afloop gedaan, voor de prijsuitreiking even iedereen in het zonnetje gezet. :)
pi_165467731
Met een bolchrysant dus... :')
pi_165467749
Die zou direct naar m'n moeder gaan zo'n kreng. Of in een hoekje in de tuin waar hij vervolgens na een week of wat dood is. ;(
Ja doei.
pi_165467754
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 11:11 schreef Unites het volgende:

[..]

Vorige keer na afloop gedaan, voor de prijsuitreiking even iedereen in het zonnetje gezet. :)
Dat is toch meer dan genoeg joh. Meeste vrijwilligers vrijwilligen bij dingen die ze aan het hart gaan, dus daar hoeft echt geen presentje tegenover te staan. Sterker nog, ik vrijwillig nu een jaar of 4/5 vrij actief en ik heb pas geleden voor het eerst een cadeautje als bedankje gekregen! Dat verbaasde me heel erg, omdat ik dacht dat het een flinke kostenpost zou zijn, maar het bleek een sponsorcadeautje te zijn O+

Was trouwens wel spot-on, vond iedereen die ik er over sprak :D
pi_165467763
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 11:13 schreef motorbloempje het volgende:
Die zou direct naar m'n moeder gaan zo'n kreng. Of in een hoekje in de tuin waar hij vervolgens na een week of wat dood is. ;(
_O-
pi_165467776
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 11:14 schreef Unites het volgende:

[..]

_O-
Ik weet kunstplanten nog te vermoorden. :')
Ja doei.
  woensdag 21 september 2016 @ 11:15:46 #164
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165467787
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 11:14 schreef Unites het volgende:

[..]

_O-
Bij mij ook hoor.
pi_165467798
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 11:15 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik weet kunstplanten nog te vermoorden. :')
Vandaar dat je zo tegen "het plantje" bent of niet :T

Hahaha :6
pi_165467847
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 11:16 schreef Unites het volgende:

[..]

Vandaar dat je zo tegen "het plantje" bent of niet :T

Hahaha :6
Neuh, niet eens. Ik vind het gewoon ontzettend onpractisch ook altijd, bosjes bloemen of plantjes meegeven. Veel mensen zijn op de fiets, willen nog wat gaan drinken daarna, loop je met zo'n ding te slepen. Gewoon een "HEEEEYYYYY BEDANKT MENSEN HIER BIER" is veel makkelijker meenemen.
Ja doei.
pi_165467887
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 11:18 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Neuh, niet eens. Ik vind het gewoon ontzettend onpractisch ook altijd, bosjes bloemen of plantjes meegeven. Veel mensen zijn op de fiets, willen nog wat gaan drinken daarna, loop je met zo'n ding te slepen. Gewoon een "HEEEEYYYYY BEDANKT MENSEN HIER BIER" is veel makkelijker meenemen.
Bier neem je niet mee maar drink je op !
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  Milf woensdag 21 september 2016 @ 11:20:58 #168
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_165467891
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 11:13 schreef motorbloempje het volgende:
Bij mij zou het mijn moeder niet eens halen.

Verpietert in de hoek
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_165467896
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 11:20 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Bier neem je niet mee maar drink je op !
Ja, dat is het idee. Dat je niets meer mee hoeft te nemen...
Ja doei.
pi_165467970
quote:

[..]

Maar het gaat gewoon om het principe.
Ik wens je veel succes en plezier met dat evenement :)
en hoop dat je inziet dat dat vooral dat evenement belangrijk is en ook daaraan de meeste energie besteed wordt en niet dat gezeik in de marge over kleine dingetjes.
  woensdag 21 september 2016 @ 11:41:23 #171
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165468246
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 11:05 schreef Fopje het volgende:

[..]

Ach waarom niet? Als ze dan gewoon maximaal kunnen zuipen. Niks mis met Aldi Cola, het is alleen lekker goedkoop.
Nou nee.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_165468422
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 11:05 schreef Fopje het volgende:

[..]

Ze hoeven toch helemaal niet maximaal te zuipen.. Desnoods stuurt TS om het uur een vrijwilliger een rondje met koffie/thee/cola/water/whatever die de vrijwilligers voorziet van wat te drinken. En rond lunchtijd met wat broodjes. Heeft hij meteen het probleem opgelost van wie wel en wie niet. (werk je lang genoeg voor meerdere rondjes, dan krijg je dus meerdere keren. Simpel).

Is er meteen "controle" over het verbruik.
pi_165468435
quote:

[..]

Je principe slaat nergens op... Je moet onderaan de streep kijken. Het gaat om de waarde/misgelopen inkomsten waar je naar moet kijken. In wat voor vorm je het doet is een tweede.

Ja het is oncontroleerbaar en grijs gebied wie je een consumptiebon geeft, maar dat geldt toch ook voor je plantje?
Don't trust anyone else!
Trust me!
  woensdag 21 september 2016 @ 12:26:16 #174
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_165469092
Als die vrijwilligers kennelijk zo gek zijn om meerdere jaren een dag lang te sjouwen en tegelijkertijd 10-15 euro te betalen aan consumpties dan zou ik het lekker zo houden.

Zelf zou ik me wel drie keer bedenken om me nog een keer als vrijwilliger aan te melden als het me ook nog eens geld kost. Je kan kiezen tussen mijn tijd of mijn geld, maar niet allebei.

Overigens zou ik er ook al helemaal klaar mee zijn als ik een of ander lullig plantje krijg puur en alleen omdat de voorzitter het leuk vind om een cadeautje te geven.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_165469495
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 11:12 schreef Unites het volgende:
Met een bolchrysant dus... :')
:D
geef ze dan koffie man, goedkoper ook :')

Maak je thuis van die grote schenk thermokanfles dingen vol ofzo :+
pi_165485373
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 12:57 schreef Chai het volgende:
Ik krijg bij mijn paardensportvereniging altijd een consumptiebon of ik de mogelijkheid iets fris te drinken. Als ik een hele dag help(SGW) krijg ik zelfs een heel lunchpakket inclusief consumptiebonnen voor bijvoorbeeld een patatje of een drankje.

Ik ben inmiddels niet meer lid, maar meld me nog wel af en toe aan op momenten dat ze extra handen kunnen gebruiken. Als ik zo koel behandeld was als jij voorstelt zou ik dat minder gauw doen.

Zonder consumptiebonnen e.d. zou ik persoonlijk ook niks uitgeven, want dan neem ik alles zelf mee, dus denk niet dat daar veel verlies zit.
Lekker paardrijden.. ja toch 😉😉
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_165485739
quote:

[..]

makkelijk toch? iedereen die bij de "crew" hoort kan je aan *iets* herkennen en kunnen zonder problemen een niet publieke ruimte inlopen om te drinken te pakken..
  Moderator donderdag 22 september 2016 @ 00:22:02 #178
257132 crew  Awsom
pi_165486083
gr gr
  Moderator donderdag 22 september 2016 @ 00:22:26 #179
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165486090
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 00:01 schreef mschol het volgende:

[..]

makkelijk toch? iedereen die bij de "crew" hoort kan je aan *iets* herkennen en kunnen zonder problemen een niet publieke ruimte inlopen om te drinken te pakken..
Als kleine vereniging en 15 vrijwilligers zou het barpersoneel toch ook wel weten wie vrijwilliger is en wie niet :)
pi_165486198
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2016 00:22 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Als kleine vereniging en 15 vrijwilligers zou het barpersoneel toch ook wel weten wie vrijwilliger is en wie niet :)
mja, als ik het zo lees lijkt dat erg moeilijk ;(
pi_165499757
Geef je vrijwilligers een aantal (1 per gewerkt uur, bijvoorbeeld) consumptiebonnen.

Óf..

Koop bij de Aldi een berg frisdrank e.d. die gratis te pakken is voor medewerkers. Op = op. :)
Mon 'en!
pi_165499848
Ik zou iedereen 1 gratis drankje en een consumptie geven als bedankje voor de moeite, rest kunnen ze toch wel zelf voor betalen? Om hoeveel deelnemers gaat het?
pi_165501784
quote:

[..]

http://www.nicesupplies.n(...)GOUOhkQ8UxoCe-Pw_wcB

daar kan je ze aan herkennen...

Prijs incl. BTW: ¤ 0,15 (incl. 21% BTW) per STUK

Minimum afname: 24

Totaal prijs incl. BTW: ¤ 3,60

* Transparante uitvoering.
* Met verwisselbaar blanco insteekkaartje.

pi_165505287
De discussie laait toch weer op hoor binnen de vereniging. :@ Ligt toch een hoop gevoeliger dan ik dacht. Maar ja, dat is volgens mij een kenmerk van een vereniging: over een korrel zand halve ruzies krijgen. :')

Komt er op neer dat er 8 x ¤5,- aan consumptiebonnen wordt weggegeven. Ben het er nog steeds niet mee eens, want die planten zijn goedkoper (hoef je er ook maar 1 per gezin voor te geven). En ja, dat is echt zo. Ik weet heust wel dat een consumptie bijna niks kost qua inkoop, maar die kaarten hadden sowieso - 100% zeker - verkocht kunnen worden voor ¤5,-.

En daarbij is het nu al krom, want een hoop mensen waarvan ik vind dat die ook een bon dan zouden moeten krijgen, omdat ze ook meehelpen, krijgen niks.

Tja, meerderheid... vriendjespolitiek binnen de vereniging en zo. Zelfs sommige mensen die er een aankomende zaterdag de hele dag zijn, krijgen niks, want die waren er de vorige keer niet.

Af en toe... :') Om te janken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2016 23:07:10 ]
pi_165506108
Sorry, maar als de vriendjes politiek zover was geïnfiltreerd in mijn bestuur was ik direct afgetreden als voorzitter. En ja dat heb ik al eens gedaan.
zie email 27 oktober
  Moderator donderdag 22 september 2016 @ 23:34:47 #186
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165506168
Nou inderdaad. Iedereen die helpt niet je gelijk behandelen. Of ze nou elke zaterdag helpen of alleen die ene keer bij een grote activiteit.
pi_165506245
Dat was dus ook een van de redenen waarom ik zo ontzettend tegen dit voorstel was.

Dat is voor een buitenstaander, die de exacte organisatiestructuur van onze specifieke vereniging niet kent, natuurlijker lastiger te begrijpen.

Maar hetgeen waar ik zo bang voor was, namelijk de een wel de ander niet, komt nu al uit dus. En dat vind ik zo ontzettend lullig. Als je het dan al doet (en ja, ik ben er zelf geen voorstander van, heel eerlijk)... doe het dan voor iedereen! Zo ga je scheve gezichten krijgen...

Maar ja, ik zit vast in een "familie- en vriendenweb". Daar kom je als 19-jarige niet zo gemakkelijk tussen, geloof me.

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2016 23:39:23 ]
pi_165506255
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 06:41 schreef Fopje het volgende:

[..]

Later werd dat pas genoemd ja. Ik reageer gewoon op de kansloosheid van TS.

En ik zie dat het er niet beter op geworden is. Aangezien TS nog steeds rekent met de verkoopprijs. Niet met de inkoopprijs van de drank.

Hij blijft dus gewoon sneu. Vrijwilligers niet eens het minimum van een hapje en drankje willen aanbieden. Dan ben je gewoon een trieste kneus.
pi_165506316
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 23:37 schreef Unites het volgende:
Dat was dus ook een van de redenen waarom ik zo ontzettend tegen dit voorstel was.

Dat is voor een buitenstaander, die de exacte organisatiestructuur van onze specifieke vereniging niet kent, natuurlijker lastiger te begrijpen.

Maar hetgeen waar ik zo bang voor was, namelijk de een wel de ander niet, komt nu al uit dus.
Nogmaals. Ik had de volgende (ingelaste) bestuursvergadering geopend met de zin: "Ik kan mij niet verenigen met de beslissig omtrent de consumptie bonnen en zal aftreden als voorzitter. Het enige agendapunt voor deze vergadering is dan ook de organisatie van een buitengewone ALV. Hier wilde ik niet verantwoordelijk voor zijn. En ja ik heb in het zelfde schuitje gezeten.
zie email 27 oktober
  roze donderdag 22 september 2016 @ 23:51:31 #190
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_165506496
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2016 23:04 schreef Unites het volgende:
Komt er op neer dat er 8 x ¤5,- aan consumptiebonnen wordt weggegeven. Ben het er nog steeds niet mee eens, want die planten zijn goedkoper (hoef je er ook maar 1 per gezin voor te geven). En ja, dat is echt zo. Ik weet heust wel dat een consumptie bijna niks kost qua inkoop, maar die kaarten hadden sowieso - 100% zeker - verkocht kunnen worden voor ¤5,-.
Voor veel minder geld kun je een tafel vullen met flessen drinken en broodjes en brood beleg.
Your beauty never ever scared me.
pi_165506563
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2016 23:38 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Later werd dat pas genoemd ja. Ik reageer gewoon op de kansloosheid van TS.

En ik zie dat het er niet beter op geworden is. Aangezien TS nog steeds rekent met de verkoopprijs. Niet met de inkoopprijs van de drank.

Hij blijft dus gewoon sneu. Vrijwilligers niet eens het minimum van een hapje en drankje willen aanbieden. Dan ben je gewoon een trieste kneus.
Het is niet sneu. Als je vrijwilligerswerk komt doen al met de gedachte dat je er iets voor krijgt, dan heb ik al liever niet meer dat je komt. Dan ben je geen vrijwilliger. Vrijwilligerswerk doe je zonder oog op een tegenprestatie, in welke vorm dat ook mogen zijn.

En het is gewoon niet waar dat je niet met de verkoopprijs mag rekenen. Een consumptiekaart van ¤5,- vertegenwoordigt gewoon diezelfde waarde. De inkoopprijs van een bekertje drinken interesseert me eigenlijk helemaal niks. Ik had op dat zelfde bekertje fris geld kunnen verdienen. Met zo'n plant hou ik onder aan de streep meer over, omdat ik er vanuit mag gaan - gezien de situatie - dat ik die consumptiekaarten toch wel had kunnen verkopen. Zo'n plant had ik per gezin kunnen geven. En de meeste vrijwilligers zijn familie (niet één, maar je snapt wat ik bedoel).

Kijk, wij zijn geen festival met duizenden bezoekers waar vrijwilligers worden misbruikt omdat organisatoren te gierig zijn voor betaald personeel. Dat je dan voorziet in de consumpties, is wel het minste wat je kunt doen.

Wij zijn een kleine sportvereniging en moeten hard ons best doen - en eigenlijk komt dat voor 80% van mij af - om geld te verdienen voor onze (of eigenlijk mijn) toekomstplannen. Dit doen we twee - drie keer per kalenderjaar. Ik snap niet zo goed waarom de mensen die juist voor het belang van de vereniging zouden moeten opkomen, geld willen zien. Dat doe ik toch zelf ook niet?

Dan heb je dus ook nog dat de "organisatie (of beter gezegd "machts-)structuur" van onze vereniging erg krom is, waardoor je rare situaties krijgt als nu: de een wel een kaart, de ander niet.

Daarbij is het ook nog eens zo dat door dezelfde mensen, die staan te pronken bij zo'n evenement, de mensen die de reguliere werkzaamheden aan de accommodatie buiten de evenementen om, gewoon compleet buiten kijk zetten. Nu ga je straks krijgen - en ik verwacht dat aankomende zaterdag al, omdat de meeste van hun natuurlijk ook komen - dat iedereen een tegenprestatie wil. En nogmaals, ik kan het niet vaak genoeg benadrukken, dat is absoluut niet de essentie van vrijwilligerswerk.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2016 23:56:51 ]
  roze donderdag 22 september 2016 @ 23:58:25 #192
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_165506586
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2016 23:56 schreef Unites het volgende:
Als je vrijwilligerswerk komt doen al met de gedachte dat je er iets voor krijgt, dan heb ik al liever niet meer dat je komt. Dan ben je geen vrijwilliger. Vrijwilligerswerk doe je zonder oog op een tegenprestatie, in welke vorm dat ook mogen zijn.

Als ik ergens vrijwillig de hele dag help ga ik er gewoon vanuit dat er eten en drinken voor mij is. Cadeautjes mogen ze houden, geef me gewoon een paar bolletjes met ham en paar bekertjes cola en ik ben tevreden.
pi_165506592
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2016 23:40 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nogmaals. Ik had de volgende (ingelaste) bestuursvergadering geopend met de zin: "Ik kan mij niet verenigen met de beslissig omtrent de consumptie bonnen en zal aftreden als voorzitter. Het enige agendapunt voor deze vergadering is dan ook de organisatie van een buitengewone ALV. Hier wilde ik niet verantwoordelijk voor zijn. En ja ik heb in het zelfde schuitje gezeten.
Ik zit er aan te denken. Ik heb echt spijt dat ik zo fel ben geweest tegen het vorige bestuur soms. Pas als je er zelf zit, weet je hoe lastig het is.

Van alles doen, geld in het laadje brengen van de vereniging, maar voor de rest hoeven we je niet te horen. Totdat je dreigt om op te stappen (vorig jaar al een keer gedaan), want dan ben je ineens niet te missen... voor hoelang het mag duren.
  roze vrijdag 23 september 2016 @ 00:01:07 #194
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_165506623
Cola is dan nog niet eens zo zeer nodig maar noem het maar even als voorbeeld, alleen water is wel matig.
pi_165506636
quote:
2s.gif Op donderdag 22 september 2016 23:58 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Als ik ergens vrijwillig de hele dag help ga ik er gewoon vanuit dat er eten en drinken voor mij is. Cadeautjes mogen ze houden, geef me gewoon een paar bolletjes met ham en paar bekertjes cola en ik ben tevreden.
Maar het is zo'n kleine club, die elke euro zo goed zou kunnen gebruiken. Als je een goede band hebt met die club en de club een warm hart toedraagt, dan doen je toch ook niet moeilijk om voor ¤5,- zelf wat consumpties te kopen?
  roze vrijdag 23 september 2016 @ 00:05:47 #196
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_165506671
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 00:02 schreef Unites het volgende:

[..]

Maar het is zo'n kleine club, die elke euro zo goed zou kunnen gebruiken. Als je een goede band hebt met die club en de club een warm hart toedraagt, dan doen je toch ook niet moeilijk om voor ¤5,- zelf wat consumpties te kopen?
Zou dat wel matig vinden. Vrijwillig de hele dag ergens bezig zijn en dan ook nog zelf geld uit moeten geven om drinken en eten te fiksen. Gelukkig nooit mee gemaakt dat ik zelf moest kopen.
pi_165506740
8 Consumtiekaarten en geen plantjes. Dan maar 20¤ minder in kas en de schuiven we de dure plannen iets verder vooruit. Het volk wil het schijnbaar zo.
.
pi_165506743
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2016 23:58 schreef Unites het volgende:

[..]

Ik zit er aan te denken. Ik heb echt spijt dat ik zo fel ben geweest tegen het vorige bestuur soms. Pas als je er zelf zit, weet je hoe lastig het is.

Van alles doen, geld in het laadje brengen van de vereniging, maar voor de rest hoeven we je niet te horen. Totdat je dreigt om op te stappen (vorig jaar al een keer gedaan), want dan ben je ineens niet te missen... voor hoelang het mag duren.
Je kunt op tafel leggen hoe je erover denkt en dan afhankelijk ven de reactie je vervolgacties bepalen. Ik heb de vergadering voor de aankondiging van mijn aftreden de vergadering geopend met: Jongens er gaan dingen heel erg fout in mijn beleving: *som wat op* en ik kan mij daar niet mee verenigen en wil kijken of we daar wat aan kunnen doen. Anders zal ik me moeten beraden op mijn positie in dit bestuur. ( ok mijn vice werkte me op het laatst actief tegen. Dus ik kon er met gesterkt been in maar toch)
zie email 27 oktober
pi_165506772
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 00:02 schreef Unites het volgende:

[..]

ik ben het hier met de meeste mensen ook eens: het is, zelfs voor een kleine club, gewoon raar om voor je vrijwilligers (die gratis tijd vrijmaken!) te laten betalen voor drinken en eten; Ik zou zelf ook tevreden zijn met een bolletje met beleg en een bekertje of 2 goedkope yoghurtdrink (vanwege de suiker pept dat lekker even op)

om even naar een andere situatie te gaan: ik heb geholpen bij het verhuizen van een bedrijfje van locatie A naar B, familie en kennissen hebben dit "even" op een zaterdagje gedaan
daar kregen we ook gewoon een lunch (=broodje) en wat drinken; zou jij dan (als eigenaar) ook niks geven omdat je "maar een klein bedrijfje bent"?

een gulden middenweg is trouwens gratis drank + eten aanbieden met een donatiepot erbij: als ze wat willen bijdragen kan dat dan gewoon en is het niet verplicht..

[ Bericht 3% gewijzigd door mschol op 23-09-2016 00:18:35 ]
pi_165506780
quote:
13s.gif Op vrijdag 23 september 2016 00:05 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Zou dat wel matig vinden. Vrijwillig de hele dag ergens bezig zijn en dan ook nog zelf geld uit moeten geven om drinken en eten te fiksen. Gelukkig nooit mee gemaakt dat ik zelf moest kopen.
De harde kern heeft er bij ons ook nooit om gevraagd, omdat iedereen zo verbonden is met de vereniging. Mij geeft het bijvoorbeeld al genoeg voldoening als ik zie dat het zaterdag lekker druk wordt en dat de mensen - hopelijk - een mooie dag hebben. Ik ben al zoveel tijd kwijt in de organisatie, dan wil ik ook dat het een succes wordt en dat we flink wat winst kunnen gaan boeken. Als ik daar zelf ¤10,- bij aan kan dragen door zelf zo'n kaart te kopen, waarom niet? Het is uiteindelijk toch voor een goed doel.
  roze vrijdag 23 september 2016 @ 00:16:25 #201
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_165506800
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 00:14 schreef Unites het volgende:

[..]

De harde kern heeft er bij ons ook nooit om gevraagd, omdat iedereen zo verbonden is met de vereniging. Mij geeft het bijvoorbeeld al genoeg voldoening als ik zie dat het zaterdag lekker druk wordt en dat de mensen - hopelijk - een mooie dag hebben. Ik ben al zoveel tijd kwijt in de organisatie, dan wil ik ook dat het een succes wordt en dat we flink wat winst kunnen gaan boeken. Als ik daar zelf ¤10,- bij aan kan dragen door zelf zo'n kaart te kopen, waarom niet? Het is uiteindelijk toch voor een goed doel.
Sorry ik blijf bij mijn punt.
pi_165506827
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 september 2016 00:16 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Sorry ik blijf bij mijn punt.
Ik snap dat ook wel hoor. Eerlijk gezegd zou ik in de basis (in zijn algemeenheid) ook zo denken.

Maar er zijn gewoon wat redenen, die specifiek betrekking hebben op onze vereniging, waarom ik er niet voor kan pleiten.
pi_165506835
quote:
2s.gif Op donderdag 22 september 2016 23:58 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Dit dus. Het is het minste dat je een vrijwilliger kan geven en het kost geen drol.
pi_165506849
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2016 23:56 schreef Unites het volgende:

[..]

Het is niet sneu. Als je vrijwilligerswerk komt doen al met de gedachte dat je er iets voor krijgt, dan heb ik al liever niet meer dat je komt. Dan ben je geen vrijwilliger. Vrijwilligerswerk doe je zonder oog op een tegenprestatie, in welke vorm dat ook mogen zijn.

En het is gewoon niet waar dat je niet met de verkoopprijs mag rekenen. Een consumptiekaart van ¤5,- vertegenwoordigt gewoon diezelfde waarde. De inkoopprijs van een bekertje drinken interesseert me eigenlijk helemaal niks. Ik had op dat zelfde bekertje fris geld kunnen verdienen. Met zo'n plant hou ik onder aan de streep meer over, omdat ik er vanuit mag gaan - gezien de situatie - dat ik die consumptiekaarten toch wel had kunnen verkopen. Zo'n plant had ik per gezin kunnen geven. En de meeste vrijwilligers zijn familie (niet één, maar je snapt wat ik bedoel).

Kijk, wij zijn geen festival met duizenden bezoekers waar vrijwilligers worden misbruikt omdat organisatoren te gierig zijn voor betaald personeel. Dat je dan voorziet in de consumpties, is wel het minste wat je kunt doen.

Wij zijn een kleine sportvereniging en moeten hard ons best doen - en eigenlijk komt dat voor 80% van mij af - om geld te verdienen voor onze (of eigenlijk mijn) toekomstplannen. Dit doen we twee - drie keer per kalenderjaar. Ik snap niet zo goed waarom de mensen die juist voor het belang van de vereniging zouden moeten opkomen, geld willen zien. Dat doe ik toch zelf ook niet?

Dan heb je dus ook nog dat de "organisatie (of beter gezegd "machts-)structuur" van onze vereniging erg krom is, waardoor je rare situaties krijgt als nu: de een wel een kaart, de ander niet.

Daarbij is het ook nog eens zo dat door dezelfde mensen, die staan te pronken bij zo'n evenement, de mensen die de reguliere werkzaamheden aan de accommodatie buiten de evenementen om, gewoon compleet buiten kijk zetten. Nu ga je straks krijgen - en ik verwacht dat aankomende zaterdag al, omdat de meeste van hun natuurlijk ook komen - dat iedereen een tegenprestatie wil. En nogmaals, ik kan het niet vaak genoeg benadrukken, dat is absoluut niet de essentie van vrijwilligerswerk.
Die eerste regel maakt jou al een kneus. Serieus waar. Mensen een broodje en drinken geven. Nou poeh poeh. Wat een last. En oh oh wat zullen mensen daar vanaf nu om gaan vragen.

Gast, iemand die vrijwillig iets voor jou doet, die kan je op z'n minst belonen met een broodje en wat drinken.

Als dat er al niet vanaf kan, dan ben je gewoon een zielige vent.

En dan rekenen met de verkoop prijs. :') ja want die vrijwilligers gaan je arm drinken ofzo. Tering wat ben jij een gierige mongool. Eten en drinken aanbieden is niet een tegenprestatie hoor. Die mensen werken gratis voor jou. Een hele dag. Als je ze niet eens eten en drinken wil bieden dan moet je echt bij jezelf eens nadenken wat voor gierige schijtmongool je bent.
pi_165506897
Kan hier trouwens geen slotje op? Kansloos topic waarbij de TS alleen openstaat voor wat hij zelf vindt en doof is voor andere input.

Dus doe iedereen een plezier en sluit dit topic gewoon. Een modje zou beter moeten weten dan zo'n droeftoeter topic als dit te openen.

Ga je schamen man. Gierige vlerk.
pi_165506914
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 00:21 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Die eerste regel maakt jou al een kneus. Serieus waar. Mensen een broodje en drinken geven. Nou poeh poeh. Wat een last. En oh oh wat zullen mensen daar vanaf nu om gaan vragen.

Gast, iemand die vrijwillig iets voor jou doet, die kan je op z'n minst belonen met een broodje en wat drinken.

Als dat er al niet vanaf kan, dan ben je gewoon een zielige vent.

En dan rekenen met de verkoop prijs. :') ja want die vrijwilligers gaan je arm drinken ofzo. Tering wat ben jij een gierige mongool. Eten en drinken aanbieden is niet een tegenprestatie hoor. Die mensen werken gratis voor jou. Een hele dag. Als je ze niet eens eten en drinken wil bieden dan moet je echt bij jezelf eens nadenken wat voor gierige schijtmongool je bent.
Ze werken niet voor mij. Ze werken voor de vereniging. We spreken hier over medeorganisatoren en -bestuursleden, familie van organisatoren en (familie) van deelnemers. Wij werken dus samen als vereniging, voor diezelfde vereniging. Het is in het belang van de vereniging. Niet in mijn belang. Ik word er niet beter van, maar ONZE vereniging gaat nu veel geld mislopen, omdat het schijnbaar te veel gevraagd is om zelf even voor JE EIGEN vereniging een euro of ¤10,- te besteden aan consumpties. Dat gebeurde normaal ook en vind ik ook de norm. Zeker omdat de structuur scheef is. Mensen die veel doen, krijgen hetzelfde als de mensen die nu alleen komen om te pronken. En dan worden er ook nog eens mensen buiten gesloten, omdat ze niet in het "vriendjespolitiekweb" zitten. Nee dankje.
  roze vrijdag 23 september 2016 @ 00:31:13 #207
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_165506919
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 00:30 schreef Unites het volgende:
EIGEN vereniging een euro of ¤10,- te besteden aan consumpties
Net was het 5 euro.
pi_165506924
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 september 2016 00:31 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Net was het 5 euro.
Ja, is ook zo. Maar dat was even wat je op zo'n hele dag ongeveer zou besteden.
pi_165506930
quote:

[..]

Ze werken niet voor mij. Ze werken voor de vereniging. We spreken hier over medeorganisatoren en -bestuursleden, familie van organisatoren en (familie) van deelnemers. Wij werken dus samen als vereniging, voor diezelfde vereniging. Het is in het belang van de vereniging. Niet in mijn belang. Ik word er niet beter van, maar ONZE vereniging gaat nu veel geld mislopen, omdat het schijnbaar te veel gevraagd is om zelf even voor JE EIGEN vereniging een euro of ¤10,- te besteden aan consumpties. Dat gebeurde normaal ook en vind ik ook de norm. Zeker omdat de structuur scheef is. Mensen die veel doen, krijgen hetzelfde als de mensen die nu alleen komen om te pronken. En dan worden er ook nog eens mensen buiten gesloten, omdat ze niet in het "vriendjespolitiekweb" zitten. Nee dankje.
Lul toch niet zo slap lulhannes. Je gaat veel geld mislopen. Dan kan je het evenement maar beter cancellen. Als je vrijwilligerswerk je veel geld zal kosten door ze een natje en een droogje te bieden.

Echt. Je bent een nog grotere kneus dan die Zaanse vlogger.
  roze vrijdag 23 september 2016 @ 00:34:02 #210
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_165506937
quote:
Wij werken dus samen als vereniging, voor diezelfde vereniging.
Kunnen jullie niet gewoon samen wat geld inleggen voor boodschappen voor vrijwilligers? Of gaat het er nou om dat je wilt dat ze geld uitgeven? :@
pi_165506944
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 00:32 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Lul toch niet zo slap lulhannes. Je gaat veel geld mislopen. Dan kan je het evenement maar beter cancellen. Als je vrijwilligerswerk je veel geld zal kosten door ze een natje en een droogje te bieden.

Echt. Je bent een nog grotere kneus dan die Zaanse vlogger.
Hoeveel geld denk jij dat we met zo'n evenement verdienen? Doe eens een gok?
pi_165506947
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 september 2016 00:34 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Kunnen jullie niet gewoon samen wat geld inleggen voor boodschappen voor vrijwilligers? Of gaat het er nou om dat je wilt dat ze geld uitgeven? :@
Hij wilt overduidelijk dat ze 10 euro uitgeven aan drank en eten op de dag die ze opofferen om als vrijwilliger voor de vereniging te werken. 8)7

TS is gek.
pi_165506952
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 00:34 schreef Unites het volgende:

[..]

Hoeveel geld denk jij dat we met zo'n evenement verdienen? Doe eens een gok?
Nou geen reet als je het van het geld van je vrijwilligers moet hebben. Dus daarom; annuleren dat evenement. Heeft toch geen zin. :W
pi_165506958
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 september 2016 00:34 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Het laatste.

Omdat altijd al zo is gegaan, die lijn niet goed wordt getrokken (wie wel zo'n kaart, wie niet), het geld gaat kosten, zij ook het belang van de club zouden moeten verdedigen, etc.
pi_165506966
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 00:36 schreef Unites het volgende:

[..]

Het laatste.

Omdat altijd al zo is gegaan, die lijn niet goed wordt getrokken (wie wel zo'n kaart, wie niet), het geld gaat kosten, zij ook het belang van de club zouden moeten verdedigen, etc.
Zij verdedigen het belang van de club door hun vrije tijd op te offeren voor die kut vereniging van je.
  roze vrijdag 23 september 2016 @ 00:37:57 #216
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_165506967
Ik vind dat als je ergens de hele dag vrijwillig werkt dat je zonder eten, drinken en geld daar heen moet kunnen gaan en dat dat geen probleem moet zijn. Ik ga hier ook gewoon vanuit. Twee jaar achter elkaar vrijwilligster geweest voor een cultureel festival hier in het centrum, organisatie daarvan heeft ook amper geld maar iedereen kreeg wel een pakketje met eten en drinken.

Verder wel op meer plekken vrijwilligster geweest, ook altijd eten enz gehad.
pi_165506971
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 00:36 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Nou geen reet als je het van het geld van je vrijwilligers moet hebben. Dus daarom; annuleren dat evenement. Heeft toch geen zin. :W
Soms zitten we rond de ¤300,- - ¤400,-, soms rond de ¤50,-. Zeg maar gemiddeld ¤175,- per keer. Hoe komt dat geld binnen? Algemeen: 40% inschrijvingen, 60% verkoop.
pi_165506978
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 00:37 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Zij verdedigen het belang van de club door hun vrije tijd op te offeren voor die kut vereniging van je.
Het is niet mijn vereniging. Het is net zo goed hun vereniging. Althans, ik neem aan dat je dat voelt als bestuurs- en commissiefuncties bekleed.
pi_165506983
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 september 2016 00:37 schreef Amarantha het volgende:
Ik vind dat als je ergens de hele dag vrijwillig werkt dat je zonder eten, drinken en geld daar heen moet kunnen gaan en dat dat geen probleem moet zijn. Ik ga hier ook gewoon vanuit. Twee jaar achter elkaar vrijwilligster geweest voor een cultureel festival hier in het centrum, organisatie daarvan heeft ook amper geld maar iedereen kreeg wel een pakketje met eten en drinken.

Verder wel op meer plekken vrijwilligster geweest, ook altijd eten enz gehad.
Is het voor een uurtje of 2. Mja dan snap ik het wel. Maar zoals bij TS een hele dag, dan mag je toch op z'n minst een versnapering verwachten.

Maar goed. TS is een egocentrisch persoon. Discussiëren is ook niet mogelijk met hem.
Ik hoop dat hij zichzelf nog eens tegenkomt in het leven.
pi_165506990
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 00:39 schreef Unites het volgende:

[..]

Het is niet mijn vereniging. Het is net zo goed hun vereniging. Althans, ik neem aan dat je dat voelt als bestuurs- en commissiefuncties bekleed.
Potato potato. Het blijft hetzelfde.

Maar goed, ik ga mijn moeite niet meer aan jou verspillen. Je bent het niet waard.
  roze vrijdag 23 september 2016 @ 00:42:50 #221
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_165506999
quote:
Het laatste.
Maar vrijwillig ergens werken en verplicht geld moeten uitgeven is een rare combi.
pi_165507002
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 00:38 schreef Unites het volgende:

[..]

Soms zitten we rond de ¤300,- - ¤400,-, soms rond de ¤50,-. Zeg maar gemiddeld ¤175,- per keer. Hoe komt dat geld binnen? Algemeen: 40% inschrijvingen, 60% verkoop.
En hiermee bewijs je dus des te meer hoe kansloos je bent. Het gaat om stuiverwerk en die vrijwilligers gaan echt niet je drankvoorraad er doorheen jassen hoor. Dus poeh, wat een drukte om niks.
Bolletjes en wat beleg kost je misschien een tientje. Nou nou.

Succes er mee jandoedel. Ik hoop dat ze je in de kou laten staan. Ga lekker in je eentje vrijwilliger spelen en laat mama je broodje even langsbrengen.
pi_165507014
Alle fokkers zijn morgenavond voor het eten bij mij uitgenodigd! Er is cola en frikandellen voor 1 en 2 euro per stuk. Owja, alle consumpties wel even zelf meenemen en in de frituur mieteren!! En trek je regenjas aan! Dan kan ik jullie na afloop (euro per uur) goddomme zo met de hogedruk mijn tuin uit jekkeren!! _O-

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2016 00:50:40 ]
pi_165507023
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 00:41 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Potato potato. Het blijft hetzelfde.

Maar goed, ik ga mijn moeite niet meer aan jou verspillen. Je bent het niet waard.
Ik sta open voor elke inbreng. Ik ben het alleen niet eens met het standpunt. Er worden al voorzieningen getroffen voor de vrijwilligers, mede dankzij mijn toezegging n.a.v. de reacties in dit topic.

Maar dat hoeft toch niet te betekenen dat ik mijn mening moet veranderen? We voeren hier toch een discussie waarin meningsverschillen toch juist dezelfde discussie aanwakkeren?

In het algemeen ben ik het natuurlijk eens met het standpunt. Maar het heeft nu betrekking op een specifieke situatie, met specifieke actoren en omstandigheden, waardoor ik het gewoon niet eens kan zijn met de getroffen maatregel.

Ik kwam hier enkel en alleen om advies. Daar heb ik wat meegedaan, dus ik ben echt niet "doof" zoals jij beweert. Er is alleen een discussie op gang gekomen, waarschijnlijk ook door mijn inbreng, over dit vraagstuk. Maar het internet is eigenlijk niet de juiste plaats voor dit soort dingen, dit hoort binnen de vereniging thuis, dat snap je hopelijk zelf ook wel. Maar ik ben niet de beroerste, om mijzelf en mijn mening te verdedigen als dat nodig is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2016 00:48:11 ]
pi_165507039
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 september 2016 00:42 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Maar vrijwillig ergens werken en verplicht geld moeten uitgeven is een rare combi.
Het is niet verplicht. Het was de norm.
  roze vrijdag 23 september 2016 @ 00:49:09 #226
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_165507040
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 00:47 schreef Unites het volgende:
Er worden al voorzieningen getroffen voor de vrijwilligers,
Wat dan precies? :)
Niet zo sarcastisch bedoeld als het nu wrs overkomt.
pi_165507049
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 september 2016 00:49 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Waarschijnlijk een stoel om op te zitten. Al zal het mij niks verbazen dat ze die zelf mee moeten nemen.

Anders vast te huur voor 25 euro. ^O^
pi_165507057
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 september 2016 00:49 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Eerst was het dus de flesjes water en de frisdrank. Nu de consumptiekaart van ¤5,-.
pi_165507060
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 00:50 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Waarschijnlijk een stoel om op te zitten. Al zal het mij niks verbazen dat ze die zelf mee moeten nemen.

Anders vast te huur voor 25 euro. ^O^
We hebben niet zo veel stoelen nee. Bedankt voor je tip, maat. Ga ik wat mee doen!
pi_165507062
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 00:51 schreef Unites het volgende:

[..]

We hebben niet zo veel stoelen nee. Bedankt voor je tip, maat. Ga ik wat mee doen!
Ik zie je er nog wel voor aan ook. Scrooge McDuck.
pi_165507066
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 00:51 schreef Unites het volgende:

[..]

Eerst was het dus de flesjes water en de frisdrank. Nu de consumptiekaart van ¤5,-.
En die consumptiekaart moeten ze zeker kopen?
pi_165507074
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 00:52 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

En die consumptiekaart moeten ze zeker kopen?
Nee, die krijgen ze helemaal gratis. Voor niks!
  roze vrijdag 23 september 2016 @ 00:54:26 #233
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_165507077
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 00:53 schreef Unites het volgende:

[..]

Nee, die krijgen ze helemaal gratis. Voor niks!
^O^
pi_165507079
quote:

[..]

Ik zie je er nog wel voor aan ook. Scrooge McDuck.
Ja, tuurlijk. Al vind ik de door jou voorgestelde prijs van ¤25,- wel een beetje aan de lage kant hoor. Ik dacht eerder aan ¤40,- per dagdeel.
pi_165507090
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 september 2016 00:54 schreef Amarantha het volgende:

[..]

^O^
:)

Het is dus min of meer opgelost. Het enigste wat ik dus zeg is dat ik er niet achtersta, vandaar deze discussie. Maar ja, de meerderheid beslist, dus daar heb maar mee te dealen. :P

Het is soms alleen niet leuk :'(
pi_165507115
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 00:56 schreef Unites het volgende:
Het is soms alleen niet leuk
Wat is er nou niet leuk aan?

ging het je dus werkelijk enkel om je zin door te drukken, ben je nog steeds boos dat je plantje het niet geworden is?
pi_165507170
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 01:00 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Wat is er nou niet leuk aan?

ging het je dus werkelijk enkel om je zin door te drukken, ben je nog steeds boos dat je plantje het niet geworden is?
Nah. Het is gewoon meer dat ik eigenlijk weinig te vertellen heb in de vereniging ondanks m'n positie, doordat het zo'n "familie- en vriendjespolitiek"-web is geworden.

inb4: "Dat is maar goed ook met zulke achterlijke waanideëen." -> Ik kan je vertellen, dankzij mij leeft deze vereniging nog.
  † In Memoriam † vrijdag 23 september 2016 @ 03:52:18 #238
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_165507638
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 01:05 schreef Unites het volgende:

[..]

Nah. Het is gewoon meer dat ik eigenlijk weinig te vertellen heb in de vereniging ondanks m'n positie, doordat het zo'n "familie- en vriendjespolitiek"-web is geworden.

inb4: "Dat is maar goed ook met zulke achterlijke waanideëen." -> Ik kan je vertellen, dankzij mij leeft deze vereniging nog.
Als je per se een lintje wil, mag je die wel zelf betalen. *O*
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_165507672
De grondslag van het 'probleem' en je standvastige mening ligt in het feit dat je je positie binnen die vereniging gebruikt om je paradepaardje er doorheen te drukken. Misschien eens een idee om je rooskleurige ambiteuze projecten eens naar de achtergrond te verhuizen? Je verliest een beetje het doel van zulke evenementen uit het oog, dat is niet geld verdienen voor je toekomstplannen. Zo'n evenement organiseer in eerste instantie voor de gezelligheid en om de vereniging in een goed daglicht te zetten. Zo'n dag is juist uitermate geschikt om nieuwe leden of sponsoren te werven. Daarnaast zou ik als ik jou was gewoon, een tafel volgooien met eten en drinken voor de vrijwilligers inplaats van consumptiebonnen. Voor 25 euro kom je al een heel eind, en wordt er niemand buitengesloten. Uiteindelijk kweek je daar veel meer goodwill mee en raden mensen anderen aan om ook eens een kijkje bij die gezellige vereniging van je te nemen. Daarnaast zijn er zat goede ideeën geopperd om er meer geld eruit te slepen. Organiseer een lotterij, bingo, verkoop zakjes chips/snoep voor de kleintjes. Hoefijzer smijten, balletjes gooien, maak foto's van de deelnemers en biedt die aan, nodig de lokale paardenwinkel uit voor een kleine sponsorbijdrage. Bekijk het grotere plaatje eens, minder winst en goed voor de dag komen is op langere termijn meer waard ;)
pi_165507681
De grondslag is leesbaar stuk tekst en vrijwillig alleen wanneer ik er zelf iets met opschiet.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2016 04:40:50 ]
  vrijdag 23 september 2016 @ 06:18:30 #241
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165507739
quote:

[..]

Het laatste.

Als van mij als vrijwilliger wordt verwacht dat ik geld uitgeef dan vind ik dat prima, maar dan zul je je iemand anders moeten vinden die zijn tijd aan je uitgeeft.
Echt, een kostenpost van ¤ 1 een issue vinden omdat ik dan geen ¤ 5 uitgeef, dat ik daar een hele dag sta is een veelvoud van die ¤ 5 waard.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 23 september 2016 @ 06:27:15 #242
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165507742
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 04:23 schreef Wotte het volgende:
De grondslag van het 'probleem' en je standvastige mening ligt in het feit dat je je positie binnen die vereniging gebruikt om je paradepaardje er doorheen te drukken. Misschien eens een idee om je rooskleurige ambiteuze projecten eens naar de achtergrond te verhuizen? Je verliest een beetje het doel van zulke evenementen uit het oog, dat is niet geld verdienen voor je toekomstplannen. Zo'n evenement organiseer in eerste instantie voor de gezelligheid en om de vereniging in een goed daglicht te zetten. Zo'n dag is juist uitermate geschikt om nieuwe leden of sponsoren te werven. Daarnaast zou ik als ik jou was gewoon, een tafel volgooien met eten en drinken voor de vrijwilligers inplaats van consumptiebonnen. Voor 25 euro kom je al een heel eind, en wordt er niemand buitengesloten. Uiteindelijk kweek je daar veel meer goodwill mee en raden mensen anderen aan om ook eens een kijkje bij die gezellige vereniging van je te nemen. Daarnaast zijn er zat goede ideeën geopperd om er meer geld eruit te slepen. Organiseer een lotterij, bingo, verkoop zakjes chips/snoep voor de kleintjes. Hoefijzer smijten, balletjes gooien, maak foto's van de deelnemers en biedt die aan, nodig de lokale paardenwinkel uit voor een kleine sponsorbijdrage. Bekijk het grotere plaatje eens, minder winst en goed voor de dag komen is op langere termijn meer waard ;)
Als vrijwilligers 4 consumpties kunnen gaan halen die gewoon uit flessen fris geschonken worden dan kost het je natuurlijk net zoveel als wanneer je in een aparte ruimte fris en water apart gaat zetten voor de vrijwilligers.
Het kost niet ineens minder als het uit een fles in een andere ruimte komt.
Sterker nog: het kost TS nu simpelweg ¤ 1 per vrijwilliger, en dus minder dan dat absurde plantje.

En nee, ik heb niet weer een vergelijking nodig met Aldi frisdrank.
Als je dat voor je vrijwilligers neerzet terwij je normaal wel gewoon Coca Cola schenkt dan is dat echt een middelvinger naar je vrijwilligers.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_165507988
quote:
6s.gif Op vrijdag 23 september 2016 03:52 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Als je per se een lintje wil, mag je die wel zelf betalen. *O*
Ja, graag. Het liefst twee.
pi_165508000
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 06:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als vrijwilligers 4 consumpties kunnen gaan halen die gewoon uit flessen fris geschonken worden dan kost het je natuurlijk net zoveel als wanneer je in een aparte ruimte fris en water apart gaat zetten voor de vrijwilligers.
Het kost niet ineens minder als het uit een fles in een andere ruimte komt.
Sterker nog: het kost TS nu simpelweg ¤ 1 per vrijwilliger, en dus minder dan dat absurde plantje.

En nee, ik heb niet weer een vergelijking nodig met Aldi frisdrank.
Als je dat voor je vrijwilligers neerzet terwij je normaal wel gewoon Coca Cola schenkt dan is dat echt een middelvinger naar je vrijwilligers.
Met zo'n bon kunnen ook andere dingen worden gekocht. Zoals hamburgers, saté, etc. Het kost me wel meer. Want die kaarten hadden mij onder aan de streep ¤40,- opgeleverd.

En er worden genoeg andere initiatieven ontplooid om geld te verdienen.
  vrijdag 23 september 2016 @ 08:26:46 #245
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165508114
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 08:01 schreef Unites het volgende:

[..]

Met zo'n bon kunnen ook andere dingen worden gekocht. Zoals hamburgers, saté, etc. Het kost me wel meer. Want die kaarten hadden mij onder aan de streep ¤40,- opgeleverd.

En er worden genoeg andere initiatieven ontplooid om geld te verdienen.
Nee, je snapt nog steeds niet dat je kosten je kosten zijn, wat die personen anders mogelijk gekocht hadden is niet je verlies.

Daarbij kost die hamburger of saté vast meer dan één consumptiebon, dus daar pak je ook gewoon je winst over.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_165508457
Ik merk wel vaker in de paardenbranche dat niets geld mag kosten.
Voorbeeld: de plaatselijke manege houdt weleens open dagen voor kinderen die minder te besteden hebben. Om dit in goede banen te leiden hebben zij veel vrijwilligers nodig, minimaal 1 vrijwilliger per kind. Zo'n dag duurt een hele middag en na afloop krijgen de kinderen iets te drinken en een bordje patat o.i.d.
De vrijwilligers krijgen niets en moeten inderdaad hun consumpties kopen in de kantine.
Ik begrijp wel dat ze het niet gratis kunnen weggeven, maar helemaal niets vind ik echt niet kunnen.

Ik hoor hier teveel: vrijwilligerswerk hoort belangeloos te zijn, maar ik vind dat er twee kanten aan zitten. Ook al gaat het al jaren zo. Minimaal 1 drankconsumptie per event mag je wel geven, TS. Gelukkig is er wel water. :{
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_165508483
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 08:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, je snapt nog steeds niet dat je kosten je kosten zijn, wat die personen anders mogelijk gekocht hadden is niet je verlies.

Daarbij kost die hamburger of saté vast meer dan één consumptiebon, dus daar pak je ook gewoon je winst over.
De vorige keer hebben ¤50,- winst gemaakt. Als ik toen 8 x ¤5,- aan consumptiekaarten had weggegeven, hadden we praktisch niks meer.
pi_165508521
Is dát niet precies waar winstpercentages voor bedoeld zijn?

Je koopt een fles cola (zeg even ¤2) waar je vijf bekertjes uit kan schenken.
Deze kosten je dus ¤0,40 voor de cola en ¤0,05 voor bekertje = ¤0,45

Als je deze aan je publiek verkoopt voor ¤1, heb je per bekertje cola ¤0,55 winst die je aan andere dingen (vrijwilligers, andere kosten) kan uitgeven.

Maak je bonnetjes wat duurder (¤1,25) en je winst schiet omhoog.

Eerlijke prijzen zijn liev, maar dan maak je dus geen winst en kun je je vrijwilligers niet onderhouden.

#notrocketscience
Mon 'en!
pi_165510282
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 09:09 schreef Unites het volgende:

[..]

De vorige keer hebben ¤50,- winst gemaakt. Als ik toen 8 x ¤5,- aan consumptiekaarten had weggegeven, hadden we praktisch niks meer.
Als de winst zo weinig is begrijp ik je eigenlijk wel een beetje en dat zouden die vrijwilligers
ook wel moeten begrijpen niet iedere vrijwilliger verwacht gratis eten en drinken denk ik,
ze kunnen best zelf ook iets meenemen.
pi_165510364
Als je zo weinig winst maakt op een evenement met 80 man moet je naar je eigen organisatietalent gaan kijken :@

Hemel, wij maken per loopje dat we organiseren + bakesale al £300 'winst', inclusief huren van de venue, en dat is een evenement van een paar uurtjes. En we zijn niet eens echt uit op winst maken, en proberen dat altijd zo snel mogelijk weer ergens terug in te stoppen (al dan niet goede doelen of ontwikkeling van andere evenementen).
Ja doei.
pi_165510567
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2016 23:38 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

kansloosheid van TS.

quote:

[..]
trieste kneus.
quote:

[..]

kneus.
quote:

zielige vent.

quote:

gierige mongool
quote:

gierige schijtmongool
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 00:27 schreef OscarMopperkont het volgende:
droeftoeter

quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 00:27 schreef OscarMopperkont het volgende:
Gierige vlerk.
quote:

[..]

lulhannes.
quote:

grotere kneus
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 00:35 schreef OscarMopperkont het volgende:

TS is gek.
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 00:37 schreef OscarMopperkont het volgende:
kut vereniging
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 00:40 schreef OscarMopperkont het volgende:
egocentrisch persoon.
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 00:43 schreef OscarMopperkont het volgende:

kansloos
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 00:43 schreef OscarMopperkont het volgende:
jandoedel
quote:
Scrooge McDuck.
Gossie, kindje toch! Ben je vroegah een keer misbruikt als vrijwilliger ofzo?

Wil je er over praten?

pi_165510620
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 11:29 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Gossie, kindje toch! Ben je vroegah een keer misbruikt als vrijwilliger ofzo?

Wil je er over praten?

[ afbeelding ]
geef hem een gratis Cola, dan houdt hij misschien op met janken :D
pi_165510779
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 september 2016 11:20 schreef motorbloempje het volgende:
Als je zo weinig winst maakt op een evenement met 80 man moet je naar je eigen organisatietalent gaan kijken :@

Hemel, wij maken per loopje dat we organiseren + bakesale al £300 'winst', inclusief huren van de venue, en dat is een evenement van een paar uurtjes. En we zijn niet eens echt uit op winst maken, en proberen dat altijd zo snel mogelijk weer ergens terug in te stoppen (al dan niet goede doelen of ontwikkeling van andere evenementen).
Vorige keer hadden we de helft minder deelnemers. Zat het weer tegen... en werd er ook minder verkocht -O- Hopelijk is dat nu beter, maar zeker weten doe je het nooit.
pi_165510825
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 11:37 schreef Unites het volgende:

[..]

Vorige keer hadden we de helft minder deelnemers. Zat het weer tegen... en werd er ook minder verkocht -O- Hopelijk is dat nu beter, maar zeker weten doe je het nooit.
Weten de vrijwilligers dat ook?
Ik denk dat als ze dat weten dat ze niet eens iets gratis willen hebben eigenlijk....
pi_165510854
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 11:40 schreef FANN het volgende:

[..]

Weten de vrijwilligers dat ook?
Ik denk dat als ze dat weten dat ze niet eens iets gratis willen hebben eigenlijk....
Ja, want een aanzienlijk deel van de vrijwilligers organiseert het ook mede. :'(
Dat maakt het voor mij zo krom. En frustrerend. Want dat waren dus juist de laatste mensen van wie ik zo'n voorstel had verwacht...
pi_165510905
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 11:41 schreef Unites het volgende:

[..]

Ja, want een aanzienlijk deel van de vrijwilligers organiseert het ook mede. :'(
Dat maakt het voor mij zo krom. En frustrerend. Want dat waren dus juist de laatste mensen van wie ik zo'n voorstel had verwacht...
Ja zou ik dan ook niet verwachten eigenlijk :@ ik zou niet eens iets gratis wíllen als ik dat
wist, maar ja... niet iedereen is hetzelfde, wel jammer dat ze niet op het idee kunnen komen
om zelf iets mee te nemen....
pi_165510981
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 11:43 schreef FANN het volgende:

[..]

Ja zou ik dan ook niet verwachten eigenlijk :@ ik zou niet eens iets gratis wíllen als ik dat
wist, maar ja... niet iedereen is hetzelfde, wel jammer dat ze niet op het idee kunnen komen
Jup :@

Ben ik nu eindelijk van m'n "Hitler-status" af :? :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2016 11:47:02 ]
pi_165511012
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 11:46 schreef Unites het volgende:

[..]

Jup :@

Ben ik nu eindelijk van m'n "Hitler-status" af :? :P
Bij mij wel :+
pi_165511026
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 september 2016 11:48 schreef FANN het volgende:

[..]

Bij mij wel :+
_O_ O+
pi_165512995
Ik vraag me alleen af of ik er nog iets van moet gaan zeggen... :')
pi_165513244
Je moet ook los kunnen laten he als je outvoted bent...
  vrijdag 23 september 2016 @ 13:44:38 #262
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165513312
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 11:43 schreef FANN het volgende:

[..]

Ja, en dan heeft moeders een fles Coca Cola staan bij haar vrijwilligersbalie, en dan wil dochter van moeder ook een bekertje van de gratis Cola van moeder...
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_165513355
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 13:41 schreef DancingPhoebe het volgende:
Je moet ook los kunnen laten he als je outvoted bent...
Daar heb ik erg veel moeite mee, maar dat is misschien wel duidelijk :')

Altijd al gehad. Dat is best vervelend. Kan nachten wakker liggen over het kleinste punt.
pi_165513827
Man man man dit is wel een nieuw soort level gierigaard zijn WTF. Denk als je bij TS thuis komt je eerst langs de garderobe komt a 2 euro 8)7
People are always teaching us democracy but the people who teach us democracy don't want to learn it themselves.
pi_165513976
gast.. iedereen in dit topic zegt nee en jij stopt gewoon je vingers in je oren en blijft ja roepen. zoek het dan maar uit hoor. je wil gewoon horen wat je zelf denkt. het maakt niet eens uit wat wij posten.
There are only 151 Pokémon.
  † In Memoriam † vrijdag 23 september 2016 @ 14:14:39 #266
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_165514001
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 14:08 schreef LievePoetin het volgende:
Man man man dit is wel een nieuw soort level gierigaard zijn WTF. Denk als je bij TS thuis komt je eerst langs de garderobe komt a 2 euro 8)7
Nadat je entree hebt betaald. :Y
  vrijdag 23 september 2016 @ 14:15:40 #267
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_165514022
Zo als ik al eerder zei vind ik dat je je als voorzitter wat meer met sponsorwerving moet gaan bezighouden zodat dit soort faalacties naar je vrijwilligers toe niet meer nodig zijn.
pi_165514082
Nou mooi opgelost toch?

Ik doe ook wel eens vrijwilligerswerk. En een flesje water/frisdrank met een klein zakje chips erbij hoort er gewoon bij. Dat is puur om het idee, want je offert toch maar even je vrije tijd op.

Dat er geen geld is, dat is kul, want hoeveel vrijwilligers zijn er nou. Als bestuurslid zou ik dan gewoon wat centen uit eigen zak betalen, niet dat ik dat vraag.

En een briefje erbij met iets van Vrijwilliger bedankt, zonder jou zijn we nergens,
ja, dat doet bij mij wonderen, daar krijg ik koontjes van op mijn wangen. En wat kost nou een briefje?

Gelukkig doen veel verenigingen dat gewoon. Het stelt niets voor, maar gratis een flesje drinken, een hapje en bedankbriefje, dat is alles wat we graag zien. En daar heb je een hele vrijwilliger voor!
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_165514261
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 09:09 schreef Unites het volgende:

[..]

Daar ligt je probleem dan ook.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_165514287
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 14:25 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

ja hé hé anders was het niet zo moeilijk :D
pi_165514304
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 14:17 schreef Sigaartje het volgende:
En een briefje erbij met iets van Vrijwilliger bedankt, zonder jou zijn we nergens,
ja, dat doet bij mij wonderen, daar krijg ik koontjes van op mijn wangen. En wat kost nou een briefje?
Ik ga jou een briefje sturen *;
pi_165514343
quote:
17s.gif Op vrijdag 23 september 2016 14:27 schreef FANN het volgende:

[..]

Ik ga jou een briefje sturen *;
*;
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_165514667
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 14:25 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Het probleem zit hem in het feit dat hij die 5 euro verkoopprijs rekent. Zijn inkoop is dus vele malen lager. Maar dat snapt hij niet.
  † In Memoriam † vrijdag 23 september 2016 @ 14:53:08 #274
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_165514906
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 14:43 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Het probleem zit hem in het feit dat hij die 5 euro verkoopprijs rekent. Zijn inkoop is dus vele malen lager. Maar dat snapt hij niet.
Geef elke vrijwilliger 1 eigen fles fris van de Aldi en je bent klaar. :+
pi_165515366
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 14:43 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Jawel, dat snap ik wel.
pi_165516341
quote:

[..]

Die kleinigheidjes worden toch de prullenbak ingeflikkerd en is duurder dan een paar drankjes.
Juist door 2 drankjes te sponsoren maken ze er tenminste nog gebruik van.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_165519308
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 15:14 schreef Unites het volgende:

[..]

Jawel, dat snap ik wel.
Wat ik niet snap, die plantjes kosten misschien 15-20¤. En dan hoop je dat ze alsnog zelf voor 40¤ drinken kopen. Dus de kas loopt hooguit 20¤ mis en als ze ieder 3 drankjes zelf kopen is het verschil nog maar 10¤.

Dus we hebben het over een verschil van 10-20¤?
.
pi_165519498
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 18:13 schreef Fer het volgende:

[..]

Wat ik niet snap, die plantjes kosten misschien 15-20¤. En dan hoop je dat ze alsnog zelf voor 40¤ drinken kopen. Dus de kas loopt hooguit 20¤ mis en als ze ieder 3 drankjes zelf kopen is het verschil nog maar 10¤.

Dus we hebben het over een verschil van 10-20¤?
Het verschil is iets groter (plantje per gezin), maar ja... inderdaad: over zoveel geld spreken we niet. Maar elk klein beetje inkomsten is waardevol voor een kleine vereniging.
pi_165520534
Dus als ik het goed begrijp hebben we hier
• een kleine vereniging
• een stel vrijwilligers die verenigingsleden zijn
• een klein evenement
• een set bezoekers die voor een groot deel uit de vrijwilligers bestaat
• geen betaald personeel

Mij lijkt het dan dat je een dag hebt die voor een groot deel voor en door de vrijwilligers is.
De opbrengst is voor de vereniging van de vrijwilligers en wordt voor een groot deel opgebracht door de vrijwilligers.
Als de vrijwilligers de vrijwilligers duurder maken en/of de opbrengst verlagen, heeft hun eigen vereniging minder geld om leuke dingen te organiseren.

En bij een kleine club als dit, waar leden voortdurend hand&spandiensten verlenen voor hun eigen club, levert het rare situaties op als de éne handspandienst opeens een ding is waar je iets voor krijgt, terwijl de andere handspandienst gewoon liefdewerkoudpapier is.

Temeer daar het waarschijnlijk altijd dezelfden zijn die élk weekend een handvol klusjes doen, terwijl op de driemaandelijkse springdag er ook mensen extra helpen die normaal direct met dochterlief direct vertrekken ook al moeten zadels gevet worden, stallen geveegd en bakken aangeharkt. En die krijgen dan wél 4 consumpties gratis, terwijl die oen die elke week helpt maar niet op de springdag het hele jaar elke kop koffie netjes afrekent.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_165520761
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 17:24 schreef motorbloempje het volgende:
Tuurlijk kun je je dat veroorloven, want vrijwilligers zijn allemaal redelijk. Je geeft zelf aan dat het vaste vrijwilligers vaak zijn sowieso, dus die weten hoe vrijwilligen werkt. Je draait echt geen verlies op die paar frisjes en dat extra biertje tijdens draai-uren, zeker als je in de vrijwilligersbriefing nog even zegt dat alcohol bijvoorbeeld pas na 19.00 ofzo beschikbaar is voor vrijwilligers aangezien ze verantwoordelijkheden hebben, en dat het ook dan met mate geconsumeerd moet worden tot sluit.

Wat een gedrama zeg.
Zorg ervoor dat alle vrijwilligers iemand meenemen. Kun je hen gratis drinken geven, heb je toch je omzet en je evenement is drukker bezocht.

En als de kas gespekt moet worden, regel je toch gewoon een donatiepot. Als je een concreet doel hebt hang je die centraal op, met een soort van thermometer hoeveel er nog nodig is. Je zult zien dat je er een mee ophaalt. Veel beter dan op je vrijwilligers te bezuinigen. Die heb je later nog vaker nodig.
Whatever...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')