abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165448675
Gegroet dames en heren van FOK!,

Ik heb een vraag aan jullie, waar ik graag jullie mening over wil horen.

Ik ben voorzitter van een relatief kleine paardensportvereniging. Aanstaande zaterdag organiseren we een wedstrijd én we hebben best veel deelnemers (we zitten van 12:00 tot 20:00 vol met deelnemers). Dit doe ik natuurlijk niet alleen, want op dergelijke dagen staan er altijd een hoop vrijwilligers klaar om mee te helpen.

Nu heb ik sinds vanmorgen een discussie met een van mijn medeorganisatoren, die van mening is dat we iedere vrijwilliger minstens 2 gratis drankjes (en eigenlijk liever een waardebon van ¤5,-, hetgeen staat voor 4 gratis consumpties) moeten geven. Ik ben hier echter helemaal tegen. Natuurlijk ben ik bereid om mensen iets te geven, een kleinigheidje als een plantje of iets dergelijks. Ook stel ik flesjes water beschikbaar aan de vrijwilligers en is er iets te eten voor de opbouwers.

Allereerst hebben we zoiets nooit gedaan, vandaar dat ik zelf het verzoek een beetje vreemd vond. Ook gaan we hierdoor redelijk veel inkomsten mislopen, omdat we redelijk veel vrijwilligers hebben die dag en we zeker ¤1,- per drankje winst maken (dat is op andere producten nog meer). We hebben dat geld hard nodig om te investeren in onze accommodatie. Ook kopen mensen dan minder snel consumptiebonnen. Daarnaast mag al het eten en drinken wat overblijft na afloop altijd gratis worden opgegeten of meegenomen. Maar tijdens de wedstrijd zelf ben ik van mening dat er gekocht én verkocht moet worden. Het blijft immers vrijwilligerswerk, zonder tegenprestatie. Daarnaast is er dus wel water.

Ik vind het voorstel tegen het belang van de club in. En voor dat je nou denkt "zoek het lekker zelf uit", ik vraag alleen maar om je mening in zo'n geval. Ik wil namelijk niet krenterig overkomen :@

Oh ja: ik ben de mensen die meehelpen altijd hartstikke dankbaar! Zonder hen, geen wedstrijd. Maar ik vind dit voorstel gewoon te veel van het goede...

Vandaar: wat vindt u ervan? :o :)

Groet,
mij
pi_165448758
Ik vind geld verdienen over de rug van vrijwilligers nogal goedkoop.

Zonder deze vrijwilligers was een dergelijk evenement waarschijnlijk niet eens mogelijk
pi_165448760
Ik vind het persoonlijk niet kunnen als je vrijwilligers laat betalen voor hun drankjes, zeker niet op zo'n hele dag.
Als je het als organisatie moet hebben van wat de vrijwilligers opbrengen aan consumpties dan doe je iets echt niet goed, de vrijwilligers moeten gewoon voorzien zijn van een natje en een droogje, en ik ga er vanuit dat het met die tijdstippen ook iet de bedoeling is dat je binnen gaat lopen op de alcoholverkoop.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_165448783
Ik vind het niet meer dan redelijk. Vrijwilligers die zich gewaardeerd voelen zullen vaker vrijwilligen. Ik kan je zo een waslijst aan wetenschappelijke artikelen geven die dit ondersteunt.

Goede vrijwilligers leveren je meer op dan dat je aan ze 'kwijt bent'.
Ja doei.
  dinsdag 20 september 2016 @ 12:56:16 #5
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_165448868
Slecht plan.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_165448874
Winst maken op vrijwilligers is wel een raar idee.

Verder zou ik geen consumptiebonnen uitdelen aan ze.
Maar gewoon ergens op het terrein ergens een vrijwilligerstent zetten met wat flessen frisdrank ofzo.
Do what you love, love what you do!
pi_165448899
Ik krijg bij mijn paardensportvereniging altijd een consumptiebon of ik de mogelijkheid iets fris te drinken. Als ik een hele dag help(SGW) krijg ik zelfs een heel lunchpakket inclusief consumptiebonnen voor bijvoorbeeld een patatje of een drankje.

Ik ben inmiddels niet meer lid, maar meld me nog wel af en toe aan op momenten dat ze extra handen kunnen gebruiken. Als ik zo koel behandeld was als jij voorstelt zou ik dat minder gauw doen.

Zonder consumptiebonnen e.d. zou ik persoonlijk ook niks uitgeven, want dan neem ik alles zelf mee, dus denk niet dat daar veel verlies zit.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2016 13:00:20 ]
pi_165448945
Geef die vrijwilligers twee drankjes.
pi_165448951
Ben ik 't mee eens. Nu is het zo dat deze groep vrijwilligers de vaste kern vormen en vaak familieleden zijn van elkaar. Ze komen dan ook met een groep (ook mijn vader bijvoorbeeld) helpen. Ook is er nog een andere groep vrijwilligers die soms helpt of van te voren kleine klusjes doet (leden). Totaal vormt dit een relatief groot deel van het publiek, dus ook degene die consumeren. De leden en familieleden hebben zich altijd belangeloos en met liefde en plezier ingezet. Bedankjes kwamen altijd in de vorm van een plantje of iets dergelijks.

Kijkend naar het totaal plaatje, dan is zo iets dus niet in het belang van de vereniging. Ik ben echt niet beroerd om mensen iets te geven hoor, daar is het niet van (met onze aardbeienverkoopactie zorg ik altijd voor voedselpakketjes en zo, hetgeen buiten de clubkas om wordt betaald), maar moet het per se meer zijn dan flesjes water, eten voor de opbouwers en iets leuks in de vorm van een klein bedankje? Nogmaals: aan het einde van de dag is alles gratis. Consumpties op de dag zelf betalen - in het belang van de club voor de inkomsten - is dan toch niet een héél groot probleem, lijkt me?

Of ben ik nu te egoïstisch? :@

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2016 13:01:26 ]
pi_165448982
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 13:00 schreef Unites het volgende:
Of ben ik nu te egoïstisch? :@
Ja.
Ja doei.
pi_165448997
Alsof koffie en thee aanbieden zoveel duurder is dan een plant? :? Zit persoonlijk ook niet te wachten op dat door loze bedankjes na een dag koukleumen, dan heb ik liever tussendoor een keer een kopje thee zonder gezeik over de hoeveelste dat is.

[ Bericht 35% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2016 13:03:54 ]
pi_165448998
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 13:01 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja.
:*

Toch maar die twee drankjes dan? :Y
pi_165449008
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 13:02 schreef Unites het volgende:

[..]

Op z'n minst.
Ja doei.
pi_165449012
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 13:02 schreef Chai het volgende:
Alsof koffie en thee aanbieden zoveel duurder is dan een plant? :?
Het gaat er meer om dat er op de dag zelf meer gekocht en verkocht wordt en niet dat ik aan praktisch de helft gratis drinken weg moet gaan geven.
  dinsdag 20 september 2016 @ 13:34:47 #15
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165449531
Je stelt dat een waardebon voor ¤ 5 goed is voor 4 drankjes, daarbij stel je dat je ¤ 1 per drankje winst maakt, dus voor dat kwartje per drankje per vrijwilliger; een totale werkelijke kostenpost van maar liefst ¤ 1 geef jij je vrijwilligers te kennen dat ze hun eigen drankjes mogen betalen?

Om die ene euro aan kosten per persoon? |:(
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 20 september 2016 @ 13:35:29 #16
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165449544
Betaal je zelf ook al je consumpties op die dag?
KuikenGuppy
pi_165449551
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 13:02 schreef Unites het volgende:

[..]

voor mensen die de hele dag daar vrijwillig staan?
persoonlijk vind ik het niet kunnen.

Ik zit zelf in de organisatie van een klein evenement waar op de dag van het evenement rond de 70 vrijwilligers rondlopen. die mogen de hele dag gratis drinken, en krijgen eetbonnen..

winst moet je halen op je bezoekers en niet op je medewerkers. die heb je keihard nodig en je wil dat ze er volgend jaar ook weer zijn..
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  dinsdag 20 september 2016 @ 13:52:33 #18
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_165449838
Wij zorgen bij evenementen juist dat de vrijwilligers goed verzorgd zijn. Je komt niet over als iemand die de inzet van deze mensen waardeert.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  dinsdag 20 september 2016 @ 14:05:37 #19
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165450051
quote:
4s.gif Op dinsdag 20 september 2016 13:52 schreef MPC60 het volgende:
Wij zorgen bij evenementen juist dat de vrijwilligers goed verzorgd zijn. Je komt niet over als iemand die de inzet van deze mensen waardeert.
Dit. Het zijn je vrijwilligers die je evenement mogelijk maken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_165450131
quote:
Ook is er nog een andere groep vrijwilligers die soms helpt of van te voren kleine klusjes doet (leden). Totaal vormt dit een relatief groot deel van het publiek, dus ook degene die consumeren.
vrijwilligers van de vereniging die bij het betreffende evenement niet meewerken zijn natuurlijk een ander verhaal. die mensen moet gewoon betalen.
  dinsdag 20 september 2016 @ 14:12:15 #21
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165450157
Ik ben zelf vrijwilliger en het boeit me echt geen reet dat ik mijn eigen drankjes moet betalen. Ik ben vrijwilliger omdat ik de club een warm hart toedraag en ik weet dat op consumpties nou eenmaal (veel) geld verdient wordt.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_165450168
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 13:35 schreef gianni61 het volgende:

[..]

Ik zit zelf in de organisatie van een klein evenement waar op de dag van het evenement rond de 70 vrijwilligers rondlopen. die mogen de hele dag gratis drinken, en krijgen eetbonnen..

winst moet je halen op je bezoekers en niet op je medewerkers. die heb je keihard nodig en je wil dat ze er volgend jaar ook weer zijn..
Een klein evenement met 70 vrijwilligers? 8)7
pi_165450179
quote:
Juist wel. Maar ik waardeer ook het algemene belang.
pi_165450185
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:12 schreef kanovinnie het volgende:
Ik ben zelf vrijwilliger en het boeit me echt geen reet dat ik mijn eigen drankjes moet betalen. Ik ben vrijwilliger omdat ik de club een warm hart toedraag en ik weet dat op consumpties nou eenmaal (veel) geld verdient wordt.
Zo denk ik dus ook.
  dinsdag 20 september 2016 @ 14:14:01 #25
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165450187
quote:
Ook is er nog een andere groep vrijwilligers die soms helpt of van te voren kleine klusjes doet
Hier krijg je ook gedonder mee lijkt me, want wie krijgt er een bon? Degene die 's ochtends er voor zorgt dat alle auto's netjes parkeren en de rest van de dag niets doen? Of alleen de mensen die de hele dag in de weer zijn?
  dinsdag 20 september 2016 @ 14:14:17 #26
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165450190
quote:
Wat voor evenementen zijn dat?
  dinsdag 20 september 2016 @ 14:14:30 #27
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_165450193
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 13:35 schreef gianni61 het volgende:

[..]

Exact dit :Y Ik organiseer jaarlijks diverse kleinere evenementen (voor een man of 200, met 50 man staff daar bovenop) en daarbuiten 5 jaarlijks een evenement voor 10k man (met 200 man staff daar bovenop). Eten en drinken is altijd volledig gratis voor mijn vrijwilligers. Moet er niet aan denken ook maar een cent te verdienen aan hen.
pi_165450201
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:13 schreef Unites het volgende:

[..]

ja, bar, entree, beveiliging, parkeerwei, wedstrijdleiding enz.
pi_165450206
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:14 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Hier krijg je ook gedonder mee lijkt me, want wie krijgt er een bon? Degene die 's ochtends er voor zorgt dat alle auto's netjes parkeren en de rest van de dag niets doen? Of alleen de mensen die de hele dag in de weer zijn?
Dat is dus ook een groot aspect van mijn zorgen. Want... waar blijf je op een gegeven moment? Wie moet je wel iets geven? Wie niet? Hoe controleer je dat?

Het is niet alsof dit een evenement is met 1000+ bezoekers... Hooguit rond de 80 of zo... :')
  dinsdag 20 september 2016 @ 14:15:36 #30
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165450216
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:13 schreef Unites het volgende:

[..]

Ben ook wel benieuwd wat voor evenement. Een jongen die ik van vroeger ken organiseert elk jaar een festival. Dan heb je wel 70 man nodig, maar er komt ook 1500 man. Dan is het makkelijk om een hoop weg te geven. Bij kleinere sportevenementen is dat toch een ander verhaal. Helemaal omdat je op je evenementen als het even kan geld wilt verdienen voor je club.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')