Gegroet dames en heren van FOK!,Ik heb een vraag aan jullie, waar ik graag jullie mening over wil horen.
Ik ben voorzitter van een relatief kleine paardensportvereniging. Aanstaande zaterdag organiseren we een wedstrijd én we hebben best veel deelnemers (we zitten van 12:00 tot 20:00 vol met deelnemers). Dit doe ik natuurlijk niet alleen, want op dergelijke dagen staan er altijd een hoop vrijwilligers klaar om mee te helpen.
Nu heb ik sinds vanmorgen een discussie met een van mijn medeorganisatoren, die van mening is dat we iedere vrijwilliger minstens 2 gratis drankjes (en eigenlijk liever een waardebon van ¤5,-, hetgeen staat voor 4 gratis consumpties) moeten geven. Ik ben hier echter helemaal tegen. Natuurlijk ben ik bereid om mensen iets te geven, een kleinigheidje als een plantje of iets dergelijks. Ook stel ik flesjes water beschikbaar aan de vrijwilligers en is er iets te eten voor de opbouwers.
Allereerst hebben we zoiets nooit gedaan, vandaar dat ik zelf het verzoek een beetje vreemd vond. Ook gaan we hierdoor redelijk veel inkomsten mislopen, omdat we redelijk veel vrijwilligers hebben die dag en we zeker ¤1,- per drankje winst maken (dat is op andere producten nog meer). We hebben dat geld hard nodig om te investeren in onze accommodatie. Ook kopen mensen dan minder snel consumptiebonnen. Daarnaast mag al het eten en drinken wat overblijft na afloop altijd gratis worden opgegeten of meegenomen. Maar tijdens de wedstrijd zelf ben ik van mening dat er gekocht én verkocht moet worden. Het blijft immers vrijwilligerswerk, zonder tegenprestatie. Daarnaast is er dus wel water.
Ik vind het voorstel tegen het belang van de club in. En voor dat je nou denkt "zoek het lekker zelf uit", ik vraag alleen maar om je mening in zo'n geval. Ik wil namelijk niet krenterig overkomen
Oh ja: ik ben de mensen die meehelpen altijd hartstikke dankbaar! Zonder hen, geen wedstrijd. Maar ik vind dit voorstel gewoon te veel van het goede...Vandaar:
wat vindt u ervan?
Groet,mij