abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165448675
Gegroet dames en heren van FOK!,

Ik heb een vraag aan jullie, waar ik graag jullie mening over wil horen.

Ik ben voorzitter van een relatief kleine paardensportvereniging. Aanstaande zaterdag organiseren we een wedstrijd én we hebben best veel deelnemers (we zitten van 12:00 tot 20:00 vol met deelnemers). Dit doe ik natuurlijk niet alleen, want op dergelijke dagen staan er altijd een hoop vrijwilligers klaar om mee te helpen.

Nu heb ik sinds vanmorgen een discussie met een van mijn medeorganisatoren, die van mening is dat we iedere vrijwilliger minstens 2 gratis drankjes (en eigenlijk liever een waardebon van ¤5,-, hetgeen staat voor 4 gratis consumpties) moeten geven. Ik ben hier echter helemaal tegen. Natuurlijk ben ik bereid om mensen iets te geven, een kleinigheidje als een plantje of iets dergelijks. Ook stel ik flesjes water beschikbaar aan de vrijwilligers en is er iets te eten voor de opbouwers.

Allereerst hebben we zoiets nooit gedaan, vandaar dat ik zelf het verzoek een beetje vreemd vond. Ook gaan we hierdoor redelijk veel inkomsten mislopen, omdat we redelijk veel vrijwilligers hebben die dag en we zeker ¤1,- per drankje winst maken (dat is op andere producten nog meer). We hebben dat geld hard nodig om te investeren in onze accommodatie. Ook kopen mensen dan minder snel consumptiebonnen. Daarnaast mag al het eten en drinken wat overblijft na afloop altijd gratis worden opgegeten of meegenomen. Maar tijdens de wedstrijd zelf ben ik van mening dat er gekocht én verkocht moet worden. Het blijft immers vrijwilligerswerk, zonder tegenprestatie. Daarnaast is er dus wel water.

Ik vind het voorstel tegen het belang van de club in. En voor dat je nou denkt "zoek het lekker zelf uit", ik vraag alleen maar om je mening in zo'n geval. Ik wil namelijk niet krenterig overkomen :@

Oh ja: ik ben de mensen die meehelpen altijd hartstikke dankbaar! Zonder hen, geen wedstrijd. Maar ik vind dit voorstel gewoon te veel van het goede...

Vandaar: wat vindt u ervan? :o :)

Groet,
mij
pi_165448758
Ik vind geld verdienen over de rug van vrijwilligers nogal goedkoop.

Zonder deze vrijwilligers was een dergelijk evenement waarschijnlijk niet eens mogelijk
pi_165448760
Ik vind het persoonlijk niet kunnen als je vrijwilligers laat betalen voor hun drankjes, zeker niet op zo'n hele dag.
Als je het als organisatie moet hebben van wat de vrijwilligers opbrengen aan consumpties dan doe je iets echt niet goed, de vrijwilligers moeten gewoon voorzien zijn van een natje en een droogje, en ik ga er vanuit dat het met die tijdstippen ook iet de bedoeling is dat je binnen gaat lopen op de alcoholverkoop.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_165448783
Ik vind het niet meer dan redelijk. Vrijwilligers die zich gewaardeerd voelen zullen vaker vrijwilligen. Ik kan je zo een waslijst aan wetenschappelijke artikelen geven die dit ondersteunt.

Goede vrijwilligers leveren je meer op dan dat je aan ze 'kwijt bent'.
Ja doei.
  dinsdag 20 september 2016 @ 12:56:16 #5
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_165448868
Slecht plan.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_165448874
Winst maken op vrijwilligers is wel een raar idee.

Verder zou ik geen consumptiebonnen uitdelen aan ze.
Maar gewoon ergens op het terrein ergens een vrijwilligerstent zetten met wat flessen frisdrank ofzo.
Do what you love, love what you do!
pi_165448899
Ik krijg bij mijn paardensportvereniging altijd een consumptiebon of ik de mogelijkheid iets fris te drinken. Als ik een hele dag help(SGW) krijg ik zelfs een heel lunchpakket inclusief consumptiebonnen voor bijvoorbeeld een patatje of een drankje.

Ik ben inmiddels niet meer lid, maar meld me nog wel af en toe aan op momenten dat ze extra handen kunnen gebruiken. Als ik zo koel behandeld was als jij voorstelt zou ik dat minder gauw doen.

Zonder consumptiebonnen e.d. zou ik persoonlijk ook niks uitgeven, want dan neem ik alles zelf mee, dus denk niet dat daar veel verlies zit.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2016 13:00:20 ]
pi_165448945
Geef die vrijwilligers twee drankjes.
pi_165448951
Ben ik 't mee eens. Nu is het zo dat deze groep vrijwilligers de vaste kern vormen en vaak familieleden zijn van elkaar. Ze komen dan ook met een groep (ook mijn vader bijvoorbeeld) helpen. Ook is er nog een andere groep vrijwilligers die soms helpt of van te voren kleine klusjes doet (leden). Totaal vormt dit een relatief groot deel van het publiek, dus ook degene die consumeren. De leden en familieleden hebben zich altijd belangeloos en met liefde en plezier ingezet. Bedankjes kwamen altijd in de vorm van een plantje of iets dergelijks.

Kijkend naar het totaal plaatje, dan is zo iets dus niet in het belang van de vereniging. Ik ben echt niet beroerd om mensen iets te geven hoor, daar is het niet van (met onze aardbeienverkoopactie zorg ik altijd voor voedselpakketjes en zo, hetgeen buiten de clubkas om wordt betaald), maar moet het per se meer zijn dan flesjes water, eten voor de opbouwers en iets leuks in de vorm van een klein bedankje? Nogmaals: aan het einde van de dag is alles gratis. Consumpties op de dag zelf betalen - in het belang van de club voor de inkomsten - is dan toch niet een héél groot probleem, lijkt me?

Of ben ik nu te egoïstisch? :@

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2016 13:01:26 ]
pi_165448982
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 13:00 schreef Unites het volgende:
Of ben ik nu te egoïstisch? :@
Ja.
Ja doei.
pi_165448997
Alsof koffie en thee aanbieden zoveel duurder is dan een plant? :? Zit persoonlijk ook niet te wachten op dat door loze bedankjes na een dag koukleumen, dan heb ik liever tussendoor een keer een kopje thee zonder gezeik over de hoeveelste dat is.

[ Bericht 35% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2016 13:03:54 ]
pi_165448998
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 13:01 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja.
:*

Toch maar die twee drankjes dan? :Y
pi_165449008
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 13:02 schreef Unites het volgende:

[..]

Op z'n minst.
Ja doei.
pi_165449012
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 13:02 schreef Chai het volgende:
Alsof koffie en thee aanbieden zoveel duurder is dan een plant? :?
Het gaat er meer om dat er op de dag zelf meer gekocht en verkocht wordt en niet dat ik aan praktisch de helft gratis drinken weg moet gaan geven.
  dinsdag 20 september 2016 @ 13:34:47 #15
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165449531
Je stelt dat een waardebon voor ¤ 5 goed is voor 4 drankjes, daarbij stel je dat je ¤ 1 per drankje winst maakt, dus voor dat kwartje per drankje per vrijwilliger; een totale werkelijke kostenpost van maar liefst ¤ 1 geef jij je vrijwilligers te kennen dat ze hun eigen drankjes mogen betalen?

Om die ene euro aan kosten per persoon? |:(
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 20 september 2016 @ 13:35:29 #16
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165449544
Betaal je zelf ook al je consumpties op die dag?
KuikenGuppy
pi_165449551
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 13:02 schreef Unites het volgende:

[..]

voor mensen die de hele dag daar vrijwillig staan?
persoonlijk vind ik het niet kunnen.

Ik zit zelf in de organisatie van een klein evenement waar op de dag van het evenement rond de 70 vrijwilligers rondlopen. die mogen de hele dag gratis drinken, en krijgen eetbonnen..

winst moet je halen op je bezoekers en niet op je medewerkers. die heb je keihard nodig en je wil dat ze er volgend jaar ook weer zijn..
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  dinsdag 20 september 2016 @ 13:52:33 #18
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_165449838
Wij zorgen bij evenementen juist dat de vrijwilligers goed verzorgd zijn. Je komt niet over als iemand die de inzet van deze mensen waardeert.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  dinsdag 20 september 2016 @ 14:05:37 #19
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165450051
quote:
4s.gif Op dinsdag 20 september 2016 13:52 schreef MPC60 het volgende:
Wij zorgen bij evenementen juist dat de vrijwilligers goed verzorgd zijn. Je komt niet over als iemand die de inzet van deze mensen waardeert.
Dit. Het zijn je vrijwilligers die je evenement mogelijk maken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_165450131
quote:
Ook is er nog een andere groep vrijwilligers die soms helpt of van te voren kleine klusjes doet (leden). Totaal vormt dit een relatief groot deel van het publiek, dus ook degene die consumeren.
vrijwilligers van de vereniging die bij het betreffende evenement niet meewerken zijn natuurlijk een ander verhaal. die mensen moet gewoon betalen.
  dinsdag 20 september 2016 @ 14:12:15 #21
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165450157
Ik ben zelf vrijwilliger en het boeit me echt geen reet dat ik mijn eigen drankjes moet betalen. Ik ben vrijwilliger omdat ik de club een warm hart toedraag en ik weet dat op consumpties nou eenmaal (veel) geld verdient wordt.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_165450168
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 13:35 schreef gianni61 het volgende:

[..]

Ik zit zelf in de organisatie van een klein evenement waar op de dag van het evenement rond de 70 vrijwilligers rondlopen. die mogen de hele dag gratis drinken, en krijgen eetbonnen..

winst moet je halen op je bezoekers en niet op je medewerkers. die heb je keihard nodig en je wil dat ze er volgend jaar ook weer zijn..
Een klein evenement met 70 vrijwilligers? 8)7
pi_165450179
quote:
Juist wel. Maar ik waardeer ook het algemene belang.
pi_165450185
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:12 schreef kanovinnie het volgende:
Ik ben zelf vrijwilliger en het boeit me echt geen reet dat ik mijn eigen drankjes moet betalen. Ik ben vrijwilliger omdat ik de club een warm hart toedraag en ik weet dat op consumpties nou eenmaal (veel) geld verdient wordt.
Zo denk ik dus ook.
  dinsdag 20 september 2016 @ 14:14:01 #25
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165450187
quote:
Ook is er nog een andere groep vrijwilligers die soms helpt of van te voren kleine klusjes doet
Hier krijg je ook gedonder mee lijkt me, want wie krijgt er een bon? Degene die 's ochtends er voor zorgt dat alle auto's netjes parkeren en de rest van de dag niets doen? Of alleen de mensen die de hele dag in de weer zijn?
  dinsdag 20 september 2016 @ 14:14:17 #26
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165450190
quote:
Wat voor evenementen zijn dat?
  dinsdag 20 september 2016 @ 14:14:30 #27
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_165450193
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 13:35 schreef gianni61 het volgende:

[..]

Exact dit :Y Ik organiseer jaarlijks diverse kleinere evenementen (voor een man of 200, met 50 man staff daar bovenop) en daarbuiten 5 jaarlijks een evenement voor 10k man (met 200 man staff daar bovenop). Eten en drinken is altijd volledig gratis voor mijn vrijwilligers. Moet er niet aan denken ook maar een cent te verdienen aan hen.
pi_165450201
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:13 schreef Unites het volgende:

[..]

ja, bar, entree, beveiliging, parkeerwei, wedstrijdleiding enz.
pi_165450206
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:14 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Hier krijg je ook gedonder mee lijkt me, want wie krijgt er een bon? Degene die 's ochtends er voor zorgt dat alle auto's netjes parkeren en de rest van de dag niets doen? Of alleen de mensen die de hele dag in de weer zijn?
Dat is dus ook een groot aspect van mijn zorgen. Want... waar blijf je op een gegeven moment? Wie moet je wel iets geven? Wie niet? Hoe controleer je dat?

Het is niet alsof dit een evenement is met 1000+ bezoekers... Hooguit rond de 80 of zo... :')
  dinsdag 20 september 2016 @ 14:15:36 #30
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165450216
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:13 schreef Unites het volgende:

[..]

Ben ook wel benieuwd wat voor evenement. Een jongen die ik van vroeger ken organiseert elk jaar een festival. Dan heb je wel 70 man nodig, maar er komt ook 1500 man. Dan is het makkelijk om een hoop weg te geven. Bij kleinere sportevenementen is dat toch een ander verhaal. Helemaal omdat je op je evenementen als het even kan geld wilt verdienen voor je club.
  dinsdag 20 september 2016 @ 14:16:28 #31
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_165450230
Bwehehe, dit is wel weer een nieuw dieptepunt in Hollandse gierigheid. Geen consumptiebonnen (kosten praktisch nul) willen geven aan de vrijwilligers "want de kas moet gespekt worden". Als je club echt geld nodig heeft, ga dan gewoon met de pet rond i.p.v die 2 euro per vrijwilliger te willen innen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_165450238
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:15 schreef Unites het volgende:

[..]

Dat is dus ook een groot aspect van mijn zorgen. Want... waar blijf je op een gegeven moment? Wie moet je wel iets geven? Wie niet? Hoe controleer je dat?

Het is niet alsof dit een evenement is met 1000+ bezoekers... Hooguit rond de 80 of zo... :')
Indoor dressuur/springen dus?
pi_165450250
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:15 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ben ook wel benieuwd wat voor evenement. Een jongen die ik van vroeger ken organiseert elk jaar een festival. Dan heb je wel 70 man nodig, maar er komt ook 1500 man. Dan is het makkelijk om een hoop weg te geven. Bij kleinere sportevenementen is dat toch een ander verhaal. Helemaal omdat je op je evenementen als het even kan geld wilt verdienen voor je club.
Dat laatste sowieso inderdaad. Ik spreek trouwens over een man of 10 - 15 (met aanhang meer natuurlijk) aan vrijwilligers. Voor dit evenement richting de 15, omdat we veel deelnemers hebben (gelukkig *O*), maar een deel daarvan hoeft niet veel te doen.
  dinsdag 20 september 2016 @ 14:17:41 #34
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165450259
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:16 schreef Ryon het volgende:
Bwehehe, dit is wel weer een nieuw dieptepunt in Hollandse gierigheid. Geen consumptiebonnen (kosten praktisch nul) willen geven aan de vrijwilligers "want de kas moet gespekt worden". Als je club echt geld nodig heeft, ga dan gewoon met de pet rond i.p.v die 2 euro per vrijwilliger te willen innen.
Heb jij wel eens iets georganiseerd in een vereniging?
pi_165450264
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:15 schreef Unites het volgende:

[..]

hmm, dat is wel anders natuurlijk. ik denk vanuit een wedstrijdje waar 2500 man op af komen :@
pi_165450268
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:16 schreef Ryon het volgende:
Het kost bijna niks inderdaad, maar je loopt wel inkomsten mis.
pi_165450272
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:16 schreef Chai het volgende:

[..]

Indoor dressuur/springen dus?
Buiten. En beide. :)
pi_165450276
Wij willen nooit echt geld verdienen voor de club. We spelen altijd gelijk eigenlijk, en als er winst is gaat 't naar 't goeie doel.
Ja doei.
pi_165450284
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 september 2016 13:35 schreef Burdie het volgende:
Betaal je zelf ook al je consumpties op die dag?
Ja, natuurlijk. Alles voor de club.
  dinsdag 20 september 2016 @ 14:19:46 #40
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165450303
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:18 schreef motorbloempje het volgende:
Wij willen nooit echt geld verdienen voor de club. We spelen altijd gelijk eigenlijk, en als er winst is gaat 't naar 't goeie doel.
Wij moeten wel. Het pand en het materiaal moet onderhouden worden. Of je moet je lidmaatschap verhogen.

Blijft heel simpel, het geld moet ergens vandaan komen daarvoor.
pi_165450304
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:18 schreef Unites het volgende:

[..]

Buiten. En beide. :)
Ringmeesters, parcoursbouwers, schrijfsters, secretariaat, parkeerwachters en degenen met bardiensten zou ik van gratis consumpties voorzien.

Opbouw en schoonmaak vooraf en achteraf gewoon een kopje koffie/thee, maar geen bonnen.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2016 14:22:00 ]
pi_165450324
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:19 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Wij moeten wel. Het pand en het materiaal moet onderhouden worden. Of je moet je lidmaatschap verhogen.

Blijft heel simpel, het geld moet ergens vandaan komen daarvoor.
Ik heb ervaring in dezelfde tak van sport als TS, maar hier wordt niet op de vrijwilligers bezuinigd hoor. Nu is onze vereniging ongetwijfeld groter, maar die blijft ook groot doordat men tevreden is en de vereniging graag trouw blijft. ;)
pi_165450339
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:18 schreef motorbloempje het volgende:
Mooi initiatief als je dat zo doet :) Echt waar! Wat voor vereniging is het trouwens? :o

Ik heb ambitieuze toekomstplannen voor de vereniging, de leden steunen me ook daarin overigens hoor. De bedoeling is om flink te gaan investeren in het opknappen van de accommodatie de komende jaren: extra rijbak (zodat we officiële wedstrijden kunnen gaan organiseren, mag nu niet i.v.m. kwaliteitseisen), meer groen, etc.

In 2 jaar tijd bijna ¤2000,- gespaard. En ja, dat is veel voor onze club. :+ :@
pi_165450391
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:21 schreef Chai het volgende:

[..]

Ik heb ervaring in dezelfde tak van sport als TS, maar hier wordt niet op de vrijwilligers bezuinigd hoor. Nu is onze vereniging ongetwijfeld groter, maar die blijft ook groot doordat men tevreden is en de vereniging graag trouw blijft. ;)
Wij zijn sinds ik voorzitter ben (2 jaar nu) ook gegroeid. Evenementen worden steeds grootschaliger en beter.

Het is alleen niet officieel. Daarvoor wil ik eerst een losrijbak realiseren. We hebben één ringmeester, parcours is zo opgebouwd en daar helpt vaak iedereen mee. Schrijfsters en jury krijgen sowieso altijd wat te drinken en te eten in de auto. Parkeerwachters hebben we niet.
pi_165450400
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 12:48 schreef Unites het volgende:

Ook gaan we hierdoor redelijk veel inkomsten mislopen, omdat we redelijk veel vrijwilligers hebben die dag en we zeker ¤1,- per drankje winst maken (dat is op andere producten nog meer).
Oftewel, je werkelijke kosten zijn hooguit 0,25 cent per drankje?

in dat geval 'kost' de actie je dus ook hooguit dat kwartje, en als je per vrijwilliger twee drankjes egeft slechts 50 cent ... dat is eigenlijk niks.

Zeer waarschijnlijk kost het je ook eerder weinig omzet, omdat mensen veelal dan later nog een drankje halen met eigen geld, en de bonnen betekenen gewoon dat ze meer eigen geld overhouden en eerder een volgend drankje kopen.

Economisch lijkt me nu juist weinig tegen het idee, zeker niet de optie om twee consumptiebonnen te verstrekken verdien je net zo snel geheel terug
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_165450404
Hardloopclub. Er is een goeie bankrekening omdat we niet veel materiaal nodig hebben en bij een groter sportcomplex zijn aangesloten, maar trainingen voor leden om renleider te worden, bijvoorbeeld, worden betaald, regelmatig bake sales voor het goede doel, niet voor de club, en ook vanuit de kas gaat er met regelmaat iets naar een lokale organisatie. Maar we doen echt niet moeilijk over vrijwilligers en die wat gratis krijgen, zoals t-shirts als we evenementen organiseren ofzo waar normale deelnemers voor moeten betalen, om maar wat te noemen, of eten op een barbecue.
Ja doei.
  dinsdag 20 september 2016 @ 14:26:10 #47
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_165450425
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:17 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Heb jij wel eens iets georganiseerd in een vereniging?
Ja, dat doe ik nog steeds bijna wekelijks :P
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_165450446
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:24 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Oftewel, je werkelijke kosten zijn hooguit 0,25 cent per drankje?

in dat geval 'kost' de actie je dus ook hooguit dat kwartje, en als je per vrijwilliger twee drankjes egeft slechts 50 cent ... dat is eigenlijk niks.

Zeer waarschijnlijk kost het je ook eerder weinig omzet, omdat mensen veelal dan later nog een drankje halen met eigen geld, en de bonnen betekenen gewoon dat ze meer eigen geld overhouden en eerder een volgend drankje kopen
Begrijp me niet verkeerd. Ik vind het geen verkeerd idee, maar ik ben bang dat er een keer signaal af wordt gegeven en dat je - zoals kanovinnie ook al zegt - een hoop gezeik en gezeur gaat krijgen, want wie moet je iets geven en wie niet. Daarbij hebben we iets dergelijks nooit gedaan.

Mijn voorstel om vrijwilligers iedere keer een presentje te geven als dank werd de vorige keer zelfs afgekeurd door dezelfde mensen die achter dit voorstel, want "dat gaat veelte veel geld kosten". We zijn maar een kleine vereniging, he.
pi_165450459
Ik vond het een beetje een vreemd verhaal dat je geld wilt verdienen aan vrijwilligers die al investeren in de vorm van arbeid. Daarna las ik dat je sowieso water beschikbaar hebt. Dan lijkt mij het geen probleem om consumpties aan de bar betaald te houden eigenlijk.

Maar ook met gratis water hou je het verdeelprobleem van de bonnen natuurlijk. Je loopt alleen niet de inkomsten mis. Of wel, want mensen hebben water. En voor hetzelfde geld kiest iedereen voor water. Ook de niet vrijwilligers.

Wel apart dat je aangeeft een bedankje in de vorm van een plant aan te bieden terwijl de kostprijs van 4 drankjes een euro is. Voor een euro koop ik geen plant.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2016 14:29:08 ]
pi_165450461
quote:
12s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:26 schreef Ryon het volgende:

[..]

Wij hebben hooguit vier keer per jaar een evenement. Waar we dus moeten "knallen" om het zo maar eventjes te zeggen... :T
  dinsdag 20 september 2016 @ 14:28:27 #51
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165450478
quote:
12s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:26 schreef Ryon het volgende:

[..]

In dat geval snap ik je veel te kort door de bocht opmerking nog minder.
pi_165450504
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:27 schreef Stratotanker het volgende:
Ik vond het een beetje een vreemd verhaal dat je geld wilt verdienen aan vrijwilligers die al investeren in de vorm van arbeid. Daarna las ik dat je sowieso water beschikbaar hebt. Dan lijkt mij het geen probleem om consumpties aan de bar betaald te houden eigenlijk.

Maar ook met gratis water hou je het verdeelprobleem van de bonnen natuurlijk. Je loopt alleen niet de inkomsten mis.

Wel apart dat je aangeeft een bedankje in de vorm van een plant aan te bieden terwijl de kostprijs van 4 drankjes een euro is. Voor een euro koop ik geen plant.
Omdat ik:
- Het leuker vind om een presentje te geven;
- Graag veel wil verkopen tijdens de wedstrijd;
- Bang ben dat er een verkeerd signaal wordt afgegeven;
- Bang ben dat er gezeur komt.
  dinsdag 20 september 2016 @ 14:29:27 #53
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165450508
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:27 schreef Stratotanker het volgende:

Maar ook met gratis water hou je het verdeelprobleem van de bonnen natuurlijk. Je loopt alleen niet de inkomsten mis.

Ik ben vrijwilliger omdat ik een warm hart voor de club heb. Niet om 2 consumptiebonnen te verdienen. Geld verdien ik op mijn werk, arbeid voor de club doe ik voor het goede doel.
  dinsdag 20 september 2016 @ 14:29:55 #54
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165450525
Met een plantje zou je me ook niet echt blij maken :P
pi_165450536
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:26 schreef Unites het volgende:

[..]

Begrijp me niet verkeerd. Ik vind het geen verkeerd idee, maar ik ben bang dat er een keer signaal af wordt gegeven en dat je - zoals kanovinnie ook al zegt - een hoop gezeik en gezeur gaat krijgen, want wie moet je iets geven en wie niet. Daarbij hebben we iets dergelijks nooit gedaan.
Maar het probleem maak je nu zelf er weer van?

Het komt een beetje over alsof je hetzelfde idee dat nu kennelijk van een ander afkomt nu afwijst, omdat jouw idee de vorige keer afgewezen werd (met overigens exact dezelfde argumentatie, nl dat het teveel zou kosten).

Ik zie juist weinig verschil tussen een plantje of consumptiebonnen voor vrijwilligers als 'dankje'.. beide is een goed idee om wat goodwill te creeren.
In dit geval is het misschien wel praktisch sneller uitvoerbaar dat ,et die consumptiebonnen te doen, terwijl een extra kadootje apart geregeld zou moeten worden.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_165450554
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:29 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik ben vrijwilliger omdat ik een warm hart voor de club heb. Niet om 2 consumptiebonnen te verdienen. Geld verdien ik op mijn werk, arbeid voor de club doe ik voor het goede doel.
Het gaat er hierom dat de vrijwilligers niet van hun stokje gaan terwijl ze werk verzetten voor de club. Heeft helemaal niets met werken voor consumptiebonnen te maken. Aparte denkwijze.
  dinsdag 20 september 2016 @ 14:31:54 #57
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_165450563
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:26 schreef Unites het volgende:

[..]

Mijn voorstel om vrijwilligers iedere keer een presentje te geven als dank werd de vorige keer zelfs afgekeurd door dezelfde mensen die achter dit voorstel, want "dat gaat veelte veel geld kosten". We zijn maar een kleine vereniging, he.
Een presentje is ook niet nodig. Tenzij je briljant bent in het verzinnen van cadeaus (en dat is bijna niemand) zit niemand er echt om te wachten om een rommeltje mee te krijgen. Het gaat om het gebaar en de erkenning dat iemand zijn (vrijwillige) inzet gewaardeerd wordt. Dan kan via een cadeautje, maar de impact daarvan is relatief gering.

In eerste instantie doe je dat door gul te zijn met de kleine dingetjes. Bonnetje te geven voor de drank, de vrijwilligers toegang te geven tot een extra ruimte waar zij hun tassen kwijt kunnen of door vrijwilligers een extra kaartje te geven om iemand mee te nemen. Kleine dingetjes waardoor mensen zich bijzonder voelen en het een edge geeft om op de dag zelf niet alleen toeschouwer maar ook vrijwilliger te zijn. Kost dat wat geld en extra inspanning? Ja, maar echt niets bijzonders.

Als je geld nodig hebt om het clubhuis staande te houden, doe je dat door vriendelijk aan dezelfde vrijwilligers even een tientje te vragen oid. Dat tientje geven ze sneller als ze zich betrokken en gewaardeerd voelen. Als alle toeschouwers ook vrijwilliger zijn, moet je misschien afvragen of je niet minder vrijwilligers moet inzetten of meer toeschouwers moet werven.
--
  dinsdag 20 september 2016 @ 14:33:00 #58
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165450580
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:31 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Het gaat er hierom dat de vrijwilligers niet van hun stokje gaan terwijl ze werk verzetten voor de club. Heeft helemaal niets met werken voor consumptiebonnen te maken. Aparte denkwijze.
Ik neem aan dat een glas water sowieso gratis is, of je nou vrijwilliger bent of niet....
  dinsdag 20 september 2016 @ 14:33:04 #59
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_165450583
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:14 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Wat voor evenementen zijn dat?
Denk aan Koningsdag, een festivalletje waar wij als organisatie deel van uitmaken en dergelijke.
pi_165450585
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:30 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Maar het probleem maak je nu zelf er weer van?

Het komt een beetje over alsof je het idee dat kennelijk van een ander afkomt nu weer afwijst, omdat jouw idee de vorige keer afgewezen werd (met overigens exact dezelfde argumentatie, nl dat het teveel zou kosten)
Het gaat erom wat er gegeven wordt. :*

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2016 14:33:26 ]
pi_165450596
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:31 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Dit, alsof iemand ook maar een hele dag gaat vrijwilligen enkel en alleen voor een paar armoedige consumptiebonnen. De mensen doen het sowieso al om de club te helpen. Extra dankbaarheid tonen sluit dat helemaal niet uit.
Ja doei.
  dinsdag 20 september 2016 @ 14:33:59 #62
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165450603
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:33 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Denk aan Koningsdag, een festivalletje waar wij als organisatie deel van uitmaken en dergelijke.
Knap om dat dan te vergelijken met een sportevenement.
  dinsdag 20 september 2016 @ 14:34:15 #63
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_165450608
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:29 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Denken dat die consumptiebonnen "een beloning" zijn.

Nee, ik begrijp wel waarom je mijn "kort door de bocht" opmerking niet begreep.
--
pi_165450627
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:34 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja doei.
pi_165450641
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:33 schreef Unites het volgende:

[..]

Het gaat erom wat er gegeven wordt. :*
welnee, dat is gewoon gezeur...
een klein kadootje (twv net een euro of 50 cent) voor vrijwilligers is verder heus geen Big Deal ...

Het komt me werkelijk een beetje over alsof je vooral dwarsligt omdat dit niet jouw idee is; terwijl er an sich weinig te zeggen is tegen dit plan (overigens ook niet echt tegen dat plantje, imho)
pi_165450680
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:35 schreef RM-rf het volgende:

[..]

welnee, dat is gewoon gezeur...
een klein kadootje (twv net een euro of 50 cent) voor vrijwilligers is verder heus geen Big Deal ...

Het komt me werkelijk een beetje over alsof je vooral dwarsligt omdat dit niet jouw idee is; terwijl er an sich weinig te zeggen is tegen dit plan (overigens ook niet echt tegen dat plantje, imho)
Nah, eigenlijk niet. Dat ik dat al een keer eerder voorgesteld had, kwam we pas veel later te binnen. Maar ik snap je wel reactie wel hoor, maar dat is het écht niet. :) :9
  dinsdag 20 september 2016 @ 14:37:47 #67
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165450693
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:34 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ik chargeerde daar ook wat hoor. Punt blijft iig. Als ik bezig ben en ik heb dorst drink ik, net als altijd, water. Als ik trek heb in een flesje cola of biertje dan betaal ik die zelf.
Zeker als je een hoop vrijwilligers hebt die maar een uurtje helpen vind ik het onnodig om die van drinken etc te voorzien.
  dinsdag 20 september 2016 @ 14:40:18 #68
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_165450754
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:33 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Knap om dat dan te vergelijken met een sportevenement.
Ik heb dan ook over evenementen waar makkelijk 5k+ mensen op af komen, dat is inderdaad niet te vergelijken met iets waar 80 man op afkomen. Maakt dat de inzet van de vrijwilligers minder waard? Volgens mij niet.
pi_165450758
Twee drankjes is wel het minste wat je kunt verwachten als vrijwilliger, daarnaast zou ik ook gewoon voor gratis koffie, thee en water zorgen.

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ze zich lam zuipen of drank gaan lopen uitdelen, maar als je de hele dag koffie, thee of water kunt pakken en dan twee keer een glaasje cola of bier kan nemen, zou ik tevreden zijn als vrijwilliger.
  dinsdag 20 september 2016 @ 14:42:04 #70
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165450783
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:40 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Ik heb dan ook over evenementen waar makkelijk 5k+ mensen op af komen, dat is inderdaad niet te vergelijken met iets waar 80 man op afkomen. Maakt dat de inzet van de vrijwilligers minder waard? Volgens mij niet.
Nee, maar wel minder makkelijke te financieren.
pi_165450784
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:33 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik neem aan dat een glas water sowieso gratis is, of je nou vrijwilliger bent of niet....
Volgens de OP wel. En daarom stel ik ook dat het geen probleem is om de barconsumpties betaald te houden. Maar de redenering van ts is om het even en gaat beide kanten op, zie edit. Behalve dat er wel ruimte is om allerlei plantjes uit de kast te trekken. Daarbij gaat het er met vrijwilligerswerk er niet om of het gratis is, maar dat het aangeboden en dankbaarheid getoond wordt. Essentieel verschil.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2016 14:43:26 ]
  dinsdag 20 september 2016 @ 14:43:14 #72
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_165450801
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:42 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Nee, maar wel minder makkelijke te financieren.
Twee consumpties moeten er toch wel uit kunnen? Of is de opbrengst van die dag echt heel laag?
pi_165450814
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:37 schreef Unites het volgende:

[..]

... maar dat is het écht niet. :) :9
Wat is het dan wél..?

Als je je Plantje-idee wél goed vond (ik overigens ook best) en dacht dat dat prima te regelen is, waarom dan nu ertegen zijn...?

juist je economische argumenten zijn erg zwak, de kostprijs is miniem van die drankjes en de omzet haal je toch wel, vermoedelijk omdat de vrijwilligers die eerder hooguit een of twee drankje zouden kopen dan gewoon meer bestellen, het geld hebben ze toch nog in hun zak als de bonnen opzijn.

Ikzelf zou als beide plannen tegen elkaar afgewogen worden; de consumptiebonnen kiezen tov dat plantje,
Omdat de bonnen eenvoudiger in de uitvoering zijn, het vermoedelijk een stuk goedkoper te doen is en ook vermoedelijk meer vrijwilligers het op prijs stellen, terwijl dat met een plantje of kadootje een kwestie van smaak kan zijn
pi_165450844
Plantjes zou ik sowieso niet doen. Wat een onzincadeaus zijn dat toch altijd. Gewoon wat te eten/drinken op het evenement, biertje om op 'n mooie dag te proosten _O_
Ja doei.
  dinsdag 20 september 2016 @ 14:46:26 #75
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165450868
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:43 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Twee consumpties moeten er toch wel uit kunnen? Of is de opbrengst van die dag echt heel laag?
Vast wel. Toch zou het in onderstaand voorbeeld een gemis van 40 tot 100 consumpties zijn.
Als ik het grootste evenement wat wij organiseren bekijk... Dan zijn er misschien 100 sporters, maar toch ook zeker 20 "die hard" vrijwilligers, die het hele weekend bezig zijn en ook nog zeker 30 die af en toe eens een handje helpen (uurtje of 2 bardienst etc)
Wie gaan er dan wel of geen bonnen krijgen?
pi_165452304
TS, misschien kun je ook even op bokt de reacties peilen. Denk dat daar de nodige ervaring aanwezig is.
pi_165452601
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 15:53 schreef vaduz het volgende:
TS, misschien kun je ook even op bokt de reacties peilen. Denk dat daar de nodige ervaring aanwezig is.
Bij de meeste paardensportverenigingen in mijn kring zijn gratis consumpties voor de werkende vrijwilligers de norm.
pi_165452890
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:46 schreef kanovinnie het volgende:
Vast wel. Toch zou het in onderstaand voorbeeld een gemis van 40 tot 100 consumpties zijn.
Als ik het grootste evenement wat wij organiseren bekijk... Dan zijn er misschien 100 sporters, maar toch ook zeker 20 "die hard" vrijwilligers, die het hele weekend bezig zijn en ook nog zeker 30 die af en toe eens een handje helpen (uurtje of 2 bardienst etc)
Wie gaan er dan wel of geen bonnen krijgen?
Iedereen die helpt.
  dinsdag 20 september 2016 @ 16:42:27 #79
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_165453106
Schandelijk dat je er uberhaupt over nadenkt of je de mensen die hun tijd en moeite in jouw evenement stoppen, iets te drinken mogen -O- :{w
Op maandag 17 oktober 2016 17:20 schreef Danny het volgende:
Sotchi2014 is echt onmisbaar voor FOK!
pi_165453119
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 16:42 schreef Sotchi2014 het volgende:
Schandelijk dat je er uberhaupt over nadenkt of je de mensen die hun tijd en moeite in jouw evenement stoppen, iets te drinken mogen -O- :{w
Ho ho! Ze mogen water hè, sowieso! *O*
Ja doei.
  dinsdag 20 september 2016 @ 16:43:19 #81
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_165453124
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 16:43 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ho ho! Ze mogen water hè, sowieso! *O*
De paarden ook neem ik aan.
  dinsdag 20 september 2016 @ 16:44:38 #82
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_165453159
Hoe ga je met visite om, TS?
pi_165453161
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 16:43 schreef Sotchi2014 het volgende:

[..]

De paarden ook neem ik aan.
Ach, je hebt werkpaarden en je hebt luxepaarden!
Ja doei.
pi_165453299
Als vrijwilliger verwacht je gratis eten en drinken bij een langdurig evenement. Twee gratis drankjes is leuk voor een uurtje of twee. Bij een dag als dat verwacht ik gewoon drinken te kunnen halen en avondeten.

Als je mij boos wilt maken moet je aankomen met een plantje terwijl ik geen eten en drinken krijg.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_165453323
Boh, ik doe best veel vrijwilligersdingen, maar als er zo met me om wordt gesprongen kom ik niet meer terug :D Sterker nog, ik ben er van overtuigd dat ik het evenement niet eens meer uit zou zitten tegenwoordig :D

Je hoeft je vrijwilligers geen drankjes te geven zoals deze bij de bar worden verkocht (flesje/blikje) maar zorg voor een ruimte waar vrijwilligers hun spullen (veilig) kunnen neerzetten, waar ze eventueel om kunnen kleden en waar ze ,tijdens de dienst, wat te drinken uit PETflessen kunnen pakken. Zorg voor koffie, water, thee, wat bekertjes en een grote silo drop/wijngums en je hoort ze de hele dag niet. Als het evenement en dus de vrijwilligers vrij verspreid is/zijn, wijs dan iemand aan als drankkeep die zorgt dat iedereen in de watten wordt gelegd.

Je hoort als organisator geen winst te willen maken op je vrijwilligers, evenals dat je als vrijwilliger je organisatie niet arm gaat drinken. Ik ben gewend aan onbeperkt (non alcoholische) drankjes tijdens de dienst (hoeveel is dat nou werkelijk?) en vaak nog even proosten na afloop met een biertje of een wijntje.

Dat vrijwilligers niets willen voor hun inzet is pertinent onwaar. Ze willen geen geld. Ze willen wel een hoop andere dingen, waaronder gewaardeerd en verzorgd worden. Dat hoeft echt niet met massages en glaasjes Moet, maar als ik dorst krijg tijdens het werken en ik moet dan zelf m'n drankje kopen, dan is het snel klaar.

En o ja, cadeautje achteraf... liever niet. Kans dat je de plank mis slaat en het ergens achter in de kast (of bij de kringloop) belandt is vrij groot. Plus dat verwacht ik als vrijwilliger NIET. Een beetje verzorgd worden en met respect behandeld worden door de organisatie, wel!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_165453357
Waarom niet gewoon ergens een ruimte maken waar koffie/thee en wat flessen fris aanwezig zijn, waar je vrijwilligers gewoon wat kunnen drinken. Gooi der een paar pakken koekjes ed bij en je bent klaar. Kostprijs van 50 cent de man ofzo... nou, yaay.

Het gaat niet om een "beloning", maar dat je mensen die (kosteloos) voor je werken gewoon gevoed houdt. Werken ze de hele dag, dan verwacht ik toch minimaal dat er wat broodjes beschikbaar zijn tijdens de lunch. En gaat het in de avond nog door dan ook avondeten.

ik snap ook niet dat je van mening bent dat je hiermee "inkomsten" weggeeft. Als ze niet voor je kwamen werken, kochten ze ook niks omdat ze wat nuttigers met hun tijd zouden doen.. Ze hoeven daar niet te zijn.. ze zijn er om je te helpen. Dan is het minste wat je kan doen zorgen dat ze geen kosten hoeven te maken om niet om te vallen van de honger tijdens hun gratis-werk..

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2016 16:58:05 ]
pi_165453366
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 16:51 schreef Posergoth6667 het volgende:
Als vrijwilliger verwacht je gratis eten en drinken bij een langdurig evenement. Twee gratis drankjes is leuk voor een uurtje of twee. Bij een dag als dat verwacht ik gewoon drinken te kunnen halen en avondeten.

Als je mij boos wilt maken moet je aankomen met een plantje terwijl ik geen eten en drinken krijg.
Dit idd. Diensten tot ver na 20:00 (want ook nog opruimen) en TS overweegt "wat flesjes water en misschien een hapje voor de opbouw" ?

Alcohol vanzelfsprekend niet -want dienst. Maar dit is.. triest.
pi_165453389
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 16:55 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Dit idd. Diensten tot na 20:00 (want ook nog opruimen) en TS overweegt "wat flesjes water en misschien een hapje" ?
Inderdaad. Als het om 10 uur begint wil ik om 12 uur gewoon een broodje kaas ofzo, af en toe een bakje koffie kunnen krijgen of een glaasje cola en tijdens avond eten iets warms. Hoeft niet bijzonder te zijn, zolang het er maar is.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_165453435
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 12:48 schreef Unites het volgende:
Gegroet dames en heren van FOK!,

Nu heb ik sinds vanmorgen een discussie met een van mijn medeorganisatoren, die van mening is dat we iedere vrijwilliger minstens 2 gratis drankjes (en eigenlijk liever een waardebon van ¤5,-, hetgeen staat voor 4 gratis consumpties) moeten geven. Ik ben hier echter helemaal tegen. Natuurlijk ben ik bereid om mensen iets te geven, een kleinigheidje als een plantje of iets dergelijks. Ook stel ik flesjes water beschikbaar aan de vrijwilligers en is er iets te eten voor de opbouwers.
Als er geen vrijwilligers waren, wat had het de vereniging dan allemaal gekost om het door beroepslui te laten doen?

Regel gewoon frisdrank en vette hap. Kost amper iets en iedereen blij.

Kadootjes en tegoedbonnen zijn leuk, maar meestal totaal waardeloos. Denk je maar eens in: Wanner heb jij nou voor het laatst gedacht "Nou, dat was echt een leuk presentje! Hier ben ik heel blij mee en ik kan niet wachten tot ik deze club weer mag helpen!'
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_165453571
Zonder vrijwilligers kon je helemaal niks beginnen en kon je niet eens een evenement houden. Twee drankjes in een tijdsbestek van 8 uur (!) lijkt me wel het minste dat je kunt doen.

Bovendien moet je kosten als een hapje en drankje voor vrijwilligers gewoon meebegroten. Dan heb je dit soort discussies ook niet, een paar dagen voor het evenement.
pi_165453634
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 17:05 schreef Elfletterig het volgende:
Zonder vrijwilligers kon je helemaal niks beginnen en kon je niet eens een evenement houden. Twee drankjes in een tijdsbestek van 8 uur (!) lijkt me wel het minste dat je kunt doen.

Bovendien moet je kosten als een hapje en drankje voor vrijwilligers gewoon meebegroten. Dan heb je dit soort discussies ook niet, een paar dagen voor het evenement.
Komt ook omdat dit nooit de norm bij ons was.
pi_165453665
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 17:08 schreef Unites het volgende:

[..]

Even anders gezegd. Eet of drink jij zelf gedurende die gehele dag. Iets anders dan water, waar je niet uit je eigen prive zak voor betaald?
pi_165453683
quote:
99s.gif Op dinsdag 20 september 2016 17:10 schreef CrashO het volgende:

[..]

Even anders gezegd. Eet of drink jij zelf gedurende die gehele dag. Iets anders dan water, waar je niet uit je eigen prive zak voor betaald?
Nee. Ik betaal elke consumptie.
pi_165453827
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 17:08 schreef Unites het volgende:

[..]

Als je in de toekomst ook nog vrijwilligers wilt hebben (en evenementen wilt organiseren), dan zou ik daar snel verandering in brengen.
pi_165453861
Sowieso gewoon met 'n polsbandje toegang geven tot onbeperkt alles. Alsof vrijwilligers dat gaan misbruiken :') en de enkeling die het doet en ladderzat wordt gewoon uitsluiten van vrijwilligen de volgende keer. 8-)
Ja doei.
pi_165453866
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 17:18 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Als je in de toekomst ook nog vrijwilligers wilt hebben (en evenementen wilt organiseren), dan zou ik daar snel verandering in brengen.
Een groot deel van de vrijwilligers bestaat uit mensen die zelf in het bestuur of organisatie zitten en familieleden daarvan. Er is nooit een woord gerept over gratis consumpties, omdat men het - net zoals ik - belangrijk vond om te zorgen voor verenigingsinkomsten. Waarom men daar nu ineens anders over is gaan denken, weet ik niet.
pi_165453905
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 17:19 schreef motorbloempje het volgende:
Sowieso gewoon met 'n polsbandje toegang geven tot onbeperkt alles. Alsof vrijwilligers dat gaan misbruiken :') en de enkeling die het doet en ladderzat wordt gewoon uitsluiten van vrijwilligen de volgende keer. 8-)
Ik zou het graag willen, maar dat kunnen we ons absoluut niet veroorloven. Ja, na het evenement. Als we alles hebben verkocht wat hebben kunnen verkopen. Wat er overblijft mag er daarna worden opgedronken/opgegeten voor niks. De vorige keer is er bijna nog een half vat bier opgegaan. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2016 17:21:59 ]
pi_165453967
Tuurlijk kun je je dat veroorloven, want vrijwilligers zijn allemaal redelijk. Je geeft zelf aan dat het vaste vrijwilligers vaak zijn sowieso, dus die weten hoe vrijwilligen werkt. Je draait echt geen verlies op die paar frisjes en dat extra biertje tijdens draai-uren, zeker als je in de vrijwilligersbriefing nog even zegt dat alcohol bijvoorbeeld pas na 19.00 ofzo beschikbaar is voor vrijwilligers aangezien ze verantwoordelijkheden hebben, en dat het ook dan met mate geconsumeerd moet worden tot sluit.

Wat een gedrama zeg.
Ja doei.
pi_165454050
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 17:20 schreef Unites het volgende:

[..]

Een groot deel van de vrijwilligers bestaat uit mensen die zelf in het bestuur of organisatie zitten en familieleden daarvan. Er is nooit een woord gerept over gratis consumpties, omdat men het - net zoals ik - belangrijk vond om te zorgen voor verenigingsinkomsten. Waarom men daar nu ineens anders over is gaan denken, weet ik niet.
Dan heb je als bestuurslid/-voorzitter toch gewoon te dealen met een nieuwe realiteit? Ik zou zeggen: accepteer die nieuwe realiteit en speel er voortaan standaard op in.
  dinsdag 20 september 2016 @ 17:35:44 #100
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_165454217
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:12 schreef kanovinnie het volgende:
Precies dit, op de hockeyclub was dit ook altijd het geval. Sterker nog: je maakte dingen thuis om op de club te verkopen. Wilde je wat van een ander dan kocht je dat.

Wat een goede tussenoplossing is:
Blikjes/flesjes drinken verkopen.

Aparte stand met flessen en plastic bekertjes voor de vrijwilligers met een vrijwilliger die toezicht houdt/uitdeelt. Vrijwilligers een polsbandje geven om gebruik te kunnen maken van die stand. Daar ook een broodje kroket en broodje frikadel regelen voor ze. (op zijn minst).
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
pi_165454547
Het verstrekken van een consumptiebon kost je dus aan misgelopen inkomsten 1 euro. Wat kost het plantje wat je in je hoofd hebt om weg te geven aan de vrijwilligers?
Don't trust anyone else!
Trust me!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')