Op z'n minst.quote:Op dinsdag 20 september 2016 13:02 schreef Unites het volgende:
[..]![]()
Toch maar die twee drankjes dan?
Het gaat er meer om dat er op de dag zelf meer gekocht en verkocht wordt en niet dat ik aan praktisch de helft gratis drinken weg moet gaan geven.quote:Op dinsdag 20 september 2016 13:02 schreef Chai het volgende:
Alsof koffie en thee aanbieden zoveel duurder is dan een plant?
voor mensen die de hele dag daar vrijwillig staan?quote:Op dinsdag 20 september 2016 13:02 schreef Unites het volgende:
[..]![]()
Toch maar die twee drankjes dan?
Dit. Het zijn je vrijwilligers die je evenement mogelijk maken.quote:Op dinsdag 20 september 2016 13:52 schreef MPC60 het volgende:
Wij zorgen bij evenementen juist dat de vrijwilligers goed verzorgd zijn. Je komt niet over als iemand die de inzet van deze mensen waardeert.
vrijwilligers van de vereniging die bij het betreffende evenement niet meewerken zijn natuurlijk een ander verhaal. die mensen moet gewoon betalen.quote:Op dinsdag 20 september 2016 13:00 schreef Unites het volgende:
Ook is er nog een andere groep vrijwilligers die soms helpt of van te voren kleine klusjes doet (leden). Totaal vormt dit een relatief groot deel van het publiek, dus ook degene die consumeren.
Een klein evenement met 70 vrijwilligers?quote:Op dinsdag 20 september 2016 13:35 schreef gianni61 het volgende:
[..]
voor mensen die de hele dag daar vrijwillig staan?
persoonlijk vind ik het niet kunnen.
Ik zit zelf in de organisatie van een klein evenement waar op de dag van het evenement rond de 70 vrijwilligers rondlopen. die mogen de hele dag gratis drinken, en krijgen eetbonnen..
winst moet je halen op je bezoekers en niet op je medewerkers. die heb je keihard nodig en je wil dat ze er volgend jaar ook weer zijn..
Juist wel. Maar ik waardeer ook het algemene belang.quote:Op dinsdag 20 september 2016 13:52 schreef MPC60 het volgende:
Wij zorgen bij evenementen juist dat de vrijwilligers goed verzorgd zijn. Je komt niet over als iemand die de inzet van deze mensen waardeert.
Zo denk ik dus ook.quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:12 schreef kanovinnie het volgende:
Ik ben zelf vrijwilliger en het boeit me echt geen reet dat ik mijn eigen drankjes moet betalen. Ik ben vrijwilliger omdat ik de club een warm hart toedraag en ik weet dat op consumpties nou eenmaal (veel) geld verdient wordt.
Hier krijg je ook gedonder mee lijkt me, want wie krijgt er een bon? Degene die 's ochtends er voor zorgt dat alle auto's netjes parkeren en de rest van de dag niets doen? Of alleen de mensen die de hele dag in de weer zijn?quote:Op dinsdag 20 september 2016 13:00 schreef Unites het volgende:
Ook is er nog een andere groep vrijwilligers die soms helpt of van te voren kleine klusjes doet
Wat voor evenementen zijn dat?quote:Op dinsdag 20 september 2016 13:52 schreef MPC60 het volgende:
Exact ditquote:Op dinsdag 20 september 2016 13:35 schreef gianni61 het volgende:
[..]
voor mensen die de hele dag daar vrijwillig staan?
persoonlijk vind ik het niet kunnen.
Ik zit zelf in de organisatie van een klein evenement waar op de dag van het evenement rond de 70 vrijwilligers rondlopen. die mogen de hele dag gratis drinken, en krijgen eetbonnen..
winst moet je halen op je bezoekers en niet op je medewerkers. die heb je keihard nodig en je wil dat ze er volgend jaar ook weer zijn..
ja, bar, entree, beveiliging, parkeerwei, wedstrijdleiding enz.quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:13 schreef Unites het volgende:
[..]
Een klein evenement met 70 vrijwilligers?
Dat is dus ook een groot aspect van mijn zorgen. Want... waar blijf je op een gegeven moment? Wie moet je wel iets geven? Wie niet? Hoe controleer je dat?quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:14 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hier krijg je ook gedonder mee lijkt me, want wie krijgt er een bon? Degene die 's ochtends er voor zorgt dat alle auto's netjes parkeren en de rest van de dag niets doen? Of alleen de mensen die de hele dag in de weer zijn?
Ben ook wel benieuwd wat voor evenement. Een jongen die ik van vroeger ken organiseert elk jaar een festival. Dan heb je wel 70 man nodig, maar er komt ook 1500 man. Dan is het makkelijk om een hoop weg te geven. Bij kleinere sportevenementen is dat toch een ander verhaal. Helemaal omdat je op je evenementen als het even kan geld wilt verdienen voor je club.quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:13 schreef Unites het volgende:
[..]
Een klein evenement met 70 vrijwilligers?
Indoor dressuur/springen dus?quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:15 schreef Unites het volgende:
[..]
Dat is dus ook een groot aspect van mijn zorgen. Want... waar blijf je op een gegeven moment? Wie moet je wel iets geven? Wie niet? Hoe controleer je dat?
Het is niet alsof dit een evenement is met 1000+ bezoekers... Hooguit rond de 80 of zo...
Dat laatste sowieso inderdaad. Ik spreek trouwens over een man of 10 - 15 (met aanhang meer natuurlijk) aan vrijwilligers. Voor dit evenement richting de 15, omdat we veel deelnemers hebben (gelukkigquote:Op dinsdag 20 september 2016 14:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ben ook wel benieuwd wat voor evenement. Een jongen die ik van vroeger ken organiseert elk jaar een festival. Dan heb je wel 70 man nodig, maar er komt ook 1500 man. Dan is het makkelijk om een hoop weg te geven. Bij kleinere sportevenementen is dat toch een ander verhaal. Helemaal omdat je op je evenementen als het even kan geld wilt verdienen voor je club.
Heb jij wel eens iets georganiseerd in een vereniging?quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:16 schreef Ryon het volgende:
Bwehehe, dit is wel weer een nieuw dieptepunt in Hollandse gierigheid. Geen consumptiebonnen (kosten praktisch nul) willen geven aan de vrijwilligers "want de kas moet gespekt worden". Als je club echt geld nodig heeft, ga dan gewoon met de pet rond i.p.v die 2 euro per vrijwilliger te willen innen.
hmm, dat is wel anders natuurlijk. ik denk vanuit een wedstrijdje waar 2500 man op af komenquote:Op dinsdag 20 september 2016 14:15 schreef Unites het volgende:
[..]
Dat is dus ook een groot aspect van mijn zorgen. Want... waar blijf je op een gegeven moment? Wie moet je wel iets geven? Wie niet? Hoe controleer je dat?
Het is niet alsof dit een evenement is met 1000+ bezoekers... Hooguit rond de 80 of zo...
Het kost bijna niks inderdaad, maar je loopt wel inkomsten mis.quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:16 schreef Ryon het volgende:
Bwehehe, dit is wel weer een nieuw dieptepunt in Hollandse gierigheid. Geen consumptiebonnen (kosten praktisch nul) willen geven aan de vrijwilligers "want de kas moet gespekt worden". Als je club echt geld nodig heeft, ga dan gewoon met de pet rond i.p.v die 2 euro per vrijwilliger te willen innen.
Ja, natuurlijk. Alles voor de club.quote:Op dinsdag 20 september 2016 13:35 schreef Burdie het volgende:
Betaal je zelf ook al je consumpties op die dag?
Wij moeten wel. Het pand en het materiaal moet onderhouden worden. Of je moet je lidmaatschap verhogen.quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:18 schreef motorbloempje het volgende:
Wij willen nooit echt geld verdienen voor de club. We spelen altijd gelijk eigenlijk, en als er winst is gaat 't naar 't goeie doel.
Ringmeesters, parcoursbouwers, schrijfsters, secretariaat, parkeerwachters en degenen met bardiensten zou ik van gratis consumpties voorzien.quote:
Ik heb ervaring in dezelfde tak van sport als TS, maar hier wordt niet op de vrijwilligers bezuinigd hoor. Nu is onze vereniging ongetwijfeld groter, maar die blijft ook groot doordat men tevreden is en de vereniging graag trouw blijft.quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:19 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wij moeten wel. Het pand en het materiaal moet onderhouden worden. Of je moet je lidmaatschap verhogen.
Blijft heel simpel, het geld moet ergens vandaan komen daarvoor.
Mooi initiatief als je dat zo doetquote:Op dinsdag 20 september 2016 14:18 schreef motorbloempje het volgende:
Wij willen nooit echt geld verdienen voor de club. We spelen altijd gelijk eigenlijk, en als er winst is gaat 't naar 't goeie doel.
Wij zijn sinds ik voorzitter ben (2 jaar nu) ook gegroeid. Evenementen worden steeds grootschaliger en beter.quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:21 schreef Chai het volgende:
[..]
Ik heb ervaring in dezelfde tak van sport als TS, maar hier wordt niet op de vrijwilligers bezuinigd hoor. Nu is onze vereniging ongetwijfeld groter, maar die blijft ook groot doordat men tevreden is en de vereniging graag trouw blijft.
Oftewel, je werkelijke kosten zijn hooguit 0,25 cent per drankje?quote:Op dinsdag 20 september 2016 12:48 schreef Unites het volgende:
Ook gaan we hierdoor redelijk veel inkomsten mislopen, omdat we redelijk veel vrijwilligers hebben die dag en we zeker ¤1,- per drankje winst maken (dat is op andere producten nog meer).
Ja, dat doe ik nog steeds bijna wekelijksquote:Op dinsdag 20 september 2016 14:17 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Heb jij wel eens iets georganiseerd in een vereniging?
Begrijp me niet verkeerd. Ik vind het geen verkeerd idee, maar ik ben bang dat er een keer signaal af wordt gegeven en dat je - zoals kanovinnie ook al zegt - een hoop gezeik en gezeur gaat krijgen, want wie moet je iets geven en wie niet. Daarbij hebben we iets dergelijks nooit gedaan.quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:24 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Oftewel, je werkelijke kosten zijn hooguit 0,25 cent per drankje?
in dat geval 'kost' de actie je dus ook hooguit dat kwartje, en als je per vrijwilliger twee drankjes egeft slechts 50 cent ... dat is eigenlijk niks.
Zeer waarschijnlijk kost het je ook eerder weinig omzet, omdat mensen veelal dan later nog een drankje halen met eigen geld, en de bonnen betekenen gewoon dat ze meer eigen geld overhouden en eerder een volgend drankje kopen
Wij hebben hooguit vier keer per jaar een evenement. Waar we dus moeten "knallen" om het zo maar eventjes te zeggen...quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:26 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, dat doe ik nog steeds bijna wekelijks
In dat geval snap ik je veel te kort door de bocht opmerking nog minder.quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:26 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, dat doe ik nog steeds bijna wekelijks
Omdat ik:quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:27 schreef Stratotanker het volgende:
Ik vond het een beetje een vreemd verhaal dat je geld wilt verdienen aan vrijwilligers die al investeren in de vorm van arbeid. Daarna las ik dat je sowieso water beschikbaar hebt. Dan lijkt mij het geen probleem om consumpties aan de bar betaald te houden eigenlijk.
Maar ook met gratis water hou je het verdeelprobleem van de bonnen natuurlijk. Je loopt alleen niet de inkomsten mis.
Wel apart dat je aangeeft een bedankje in de vorm van een plant aan te bieden terwijl de kostprijs van 4 drankjes een euro is. Voor een euro koop ik geen plant.
Ik ben vrijwilliger omdat ik een warm hart voor de club heb. Niet om 2 consumptiebonnen te verdienen. Geld verdien ik op mijn werk, arbeid voor de club doe ik voor het goede doel.quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:27 schreef Stratotanker het volgende:
Ik vond het een beetje een vreemd verhaal dat je geld wilt verdienen aan vrijwilligers die al investeren in de vorm van arbeid. Daarna las ik dat je sowieso water beschikbaar hebt. Dan lijkt mij het geen probleem om consumpties aan de bar betaald te houden eigenlijk.
Maar ook met gratis water hou je het verdeelprobleem van de bonnen natuurlijk. Je loopt alleen niet de inkomsten mis.
Wel apart dat je aangeeft een bedankje in de vorm van een plant aan te bieden terwijl de kostprijs van 4 drankjes een euro is. Voor een euro koop ik geen plant.
Maar het probleem maak je nu zelf er weer van?quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:26 schreef Unites het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd. Ik vind het geen verkeerd idee, maar ik ben bang dat er een keer signaal af wordt gegeven en dat je - zoals kanovinnie ook al zegt - een hoop gezeik en gezeur gaat krijgen, want wie moet je iets geven en wie niet. Daarbij hebben we iets dergelijks nooit gedaan.
Het gaat er hierom dat de vrijwilligers niet van hun stokje gaan terwijl ze werk verzetten voor de club. Heeft helemaal niets met werken voor consumptiebonnen te maken. Aparte denkwijze.quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik ben vrijwilliger omdat ik een warm hart voor de club heb. Niet om 2 consumptiebonnen te verdienen. Geld verdien ik op mijn werk, arbeid voor de club doe ik voor het goede doel.
Een presentje is ook niet nodig. Tenzij je briljant bent in het verzinnen van cadeaus (en dat is bijna niemand) zit niemand er echt om te wachten om een rommeltje mee te krijgen. Het gaat om het gebaar en de erkenning dat iemand zijn (vrijwillige) inzet gewaardeerd wordt. Dan kan via een cadeautje, maar de impact daarvan is relatief gering.quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:26 schreef Unites het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd. Ik vind het geen verkeerd idee, maar ik ben bang dat er een keer signaal af wordt gegeven en dat je - zoals kanovinnie ook al zegt - een hoop gezeik en gezeur gaat krijgen, want wie moet je iets geven en wie niet. Daarbij hebben we iets dergelijks nooit gedaan.
Mijn voorstel om vrijwilligers iedere keer een presentje te geven als dank werd de vorige keer zelfs afgekeurd door dezelfde mensen die achter dit voorstel, want "dat gaat veelte veel geld kosten". We zijn maar een kleine vereniging, he.
Ik neem aan dat een glas water sowieso gratis is, of je nou vrijwilliger bent of niet....quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:31 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Het gaat er hierom dat de vrijwilligers niet van hun stokje gaan terwijl ze werk verzetten voor de club. Heeft helemaal niets met werken voor consumptiebonnen te maken. Aparte denkwijze.
Denk aan Koningsdag, een festivalletje waar wij als organisatie deel van uitmaken en dergelijke.quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:14 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat voor evenementen zijn dat?
Het gaat erom wat er gegeven wordt.quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:30 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Maar het probleem maak je nu zelf er weer van?
Het komt een beetje over alsof je het idee dat kennelijk van een ander afkomt nu weer afwijst, omdat jouw idee de vorige keer afgewezen werd (met overigens exact dezelfde argumentatie, nl dat het teveel zou kosten)
Dit, alsof iemand ook maar een hele dag gaat vrijwilligen enkel en alleen voor een paar armoedige consumptiebonnen. De mensen doen het sowieso al om de club te helpen. Extra dankbaarheid tonen sluit dat helemaal niet uit.quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:31 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Het gaat er hierom dat de vrijwilligers niet van hun stokje gaan terwijl ze werk verzetten voor de club. Heeft helemaal niets met werken voor consumptiebonnen te maken. Aparte denkwijze.
Knap om dat dan te vergelijken met een sportevenement.quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:33 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Denk aan Koningsdag, een festivalletje waar wij als organisatie deel van uitmaken en dergelijke.
Denken dat die consumptiebonnen "een beloning" zijn.quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik ben vrijwilliger omdat ik een warm hart voor de club heb. Niet om 2 consumptiebonnen te verdienen. Geld verdien ik op mijn werk, arbeid voor de club doe ik voor het goede doel.
quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:34 schreef Ryon het volgende:
[..]
Denken dat die consumptiebonnen "een beloning" zijn.
Nee, ik begrijp wel waarom je mijn "kort door de bocht" opmerking niet begreep.
welnee, dat is gewoon gezeur...quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:33 schreef Unites het volgende:
[..]
Het gaat erom wat er gegeven wordt.![]()
Nah, eigenlijk niet. Dat ik dat al een keer eerder voorgesteld had, kwam we pas veel later te binnen. Maar ik snap je wel reactie wel hoor, maar dat is het écht niet.quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:35 schreef RM-rf het volgende:
[..]
welnee, dat is gewoon gezeur...
een klein kadootje (twv net een euro of 50 cent) voor vrijwilligers is verder heus geen Big Deal ...
Het komt me werkelijk een beetje over alsof je vooral dwarsligt omdat dit niet jouw idee is; terwijl er an sich weinig te zeggen is tegen dit plan (overigens ook niet echt tegen dat plantje, imho)
Ik chargeerde daar ook wat hoor. Punt blijft iig. Als ik bezig ben en ik heb dorst drink ik, net als altijd, water. Als ik trek heb in een flesje cola of biertje dan betaal ik die zelf.quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:34 schreef Ryon het volgende:
[..]
Denken dat die consumptiebonnen "een beloning" zijn.
Nee, ik begrijp wel waarom je mijn "kort door de bocht" opmerking niet begreep.
Ik heb dan ook over evenementen waar makkelijk 5k+ mensen op af komen, dat is inderdaad niet te vergelijken met iets waar 80 man op afkomen. Maakt dat de inzet van de vrijwilligers minder waard? Volgens mij niet.quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Knap om dat dan te vergelijken met een sportevenement.
Nee, maar wel minder makkelijke te financieren.quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:40 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Ik heb dan ook over evenementen waar makkelijk 5k+ mensen op af komen, dat is inderdaad niet te vergelijken met iets waar 80 man op afkomen. Maakt dat de inzet van de vrijwilligers minder waard? Volgens mij niet.
Volgens de OP wel. En daarom stel ik ook dat het geen probleem is om de barconsumpties betaald te houden. Maar de redenering van ts is om het even en gaat beide kanten op, zie edit. Behalve dat er wel ruimte is om allerlei plantjes uit de kast te trekken. Daarbij gaat het er met vrijwilligerswerk er niet om of het gratis is, maar dat het aangeboden en dankbaarheid getoond wordt. Essentieel verschil.quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik neem aan dat een glas water sowieso gratis is, of je nou vrijwilliger bent of niet....
Twee consumpties moeten er toch wel uit kunnen? Of is de opbrengst van die dag echt heel laag?quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nee, maar wel minder makkelijke te financieren.
Wat is het dan wél..?quote:
Vast wel. Toch zou het in onderstaand voorbeeld een gemis van 40 tot 100 consumpties zijn.quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:43 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Twee consumpties moeten er toch wel uit kunnen? Of is de opbrengst van die dag echt heel laag?
Bij de meeste paardensportverenigingen in mijn kring zijn gratis consumpties voor de werkende vrijwilligers de norm.quote:Op dinsdag 20 september 2016 15:53 schreef vaduz het volgende:
TS, misschien kun je ook even op bokt de reacties peilen. Denk dat daar de nodige ervaring aanwezig is.
Iedereen die helpt.quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:46 schreef kanovinnie het volgende:
Vast wel. Toch zou het in onderstaand voorbeeld een gemis van 40 tot 100 consumpties zijn.
Als ik het grootste evenement wat wij organiseren bekijk... Dan zijn er misschien 100 sporters, maar toch ook zeker 20 "die hard" vrijwilligers, die het hele weekend bezig zijn en ook nog zeker 30 die af en toe eens een handje helpen (uurtje of 2 bardienst etc)
Wie gaan er dan wel of geen bonnen krijgen?
Ho ho! Ze mogen water hè, sowieso!quote:Op dinsdag 20 september 2016 16:42 schreef Sotchi2014 het volgende:
Schandelijk dat je er uberhaupt over nadenkt of je de mensen die hun tijd en moeite in jouw evenement stoppen, iets te drinken mogen![]()
De paarden ook neem ik aan.quote:Op dinsdag 20 september 2016 16:43 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ho ho! Ze mogen water hè, sowieso!
Dit idd. Diensten tot ver na 20:00 (want ook nog opruimen) en TS overweegt "wat flesjes water en misschien een hapje voor de opbouw" ?quote:Op dinsdag 20 september 2016 16:51 schreef Posergoth6667 het volgende:
Als vrijwilliger verwacht je gratis eten en drinken bij een langdurig evenement. Twee gratis drankjes is leuk voor een uurtje of twee. Bij een dag als dat verwacht ik gewoon drinken te kunnen halen en avondeten.
Als je mij boos wilt maken moet je aankomen met een plantje terwijl ik geen eten en drinken krijg.
Inderdaad. Als het om 10 uur begint wil ik om 12 uur gewoon een broodje kaas ofzo, af en toe een bakje koffie kunnen krijgen of een glaasje cola en tijdens avond eten iets warms. Hoeft niet bijzonder te zijn, zolang het er maar is.quote:Op dinsdag 20 september 2016 16:55 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Dit idd. Diensten tot na 20:00 (want ook nog opruimen) en TS overweegt "wat flesjes water en misschien een hapje" ?
Als er geen vrijwilligers waren, wat had het de vereniging dan allemaal gekost om het door beroepslui te laten doen?quote:Op dinsdag 20 september 2016 12:48 schreef Unites het volgende:
Gegroet dames en heren van FOK!,
Nu heb ik sinds vanmorgen een discussie met een van mijn medeorganisatoren, die van mening is dat we iedere vrijwilliger minstens 2 gratis drankjes (en eigenlijk liever een waardebon van ¤5,-, hetgeen staat voor 4 gratis consumpties) moeten geven. Ik ben hier echter helemaal tegen. Natuurlijk ben ik bereid om mensen iets te geven, een kleinigheidje als een plantje of iets dergelijks. Ook stel ik flesjes water beschikbaar aan de vrijwilligers en is er iets te eten voor de opbouwers.
Komt ook omdat dit nooit de norm bij ons was.quote:Op dinsdag 20 september 2016 17:05 schreef Elfletterig het volgende:
Zonder vrijwilligers kon je helemaal niks beginnen en kon je niet eens een evenement houden. Twee drankjes in een tijdsbestek van 8 uur (!) lijkt me wel het minste dat je kunt doen.
Bovendien moet je kosten als een hapje en drankje voor vrijwilligers gewoon meebegroten. Dan heb je dit soort discussies ook niet, een paar dagen voor het evenement.
Even anders gezegd. Eet of drink jij zelf gedurende die gehele dag. Iets anders dan water, waar je niet uit je eigen prive zak voor betaald?quote:Op dinsdag 20 september 2016 17:08 schreef Unites het volgende:
[..]
Komt ook omdat dit nooit de norm bij ons was.
Nee. Ik betaal elke consumptie.quote:Op dinsdag 20 september 2016 17:10 schreef CrashO het volgende:
[..]
Even anders gezegd. Eet of drink jij zelf gedurende die gehele dag. Iets anders dan water, waar je niet uit je eigen prive zak voor betaald?
Als je in de toekomst ook nog vrijwilligers wilt hebben (en evenementen wilt organiseren), dan zou ik daar snel verandering in brengen.quote:Op dinsdag 20 september 2016 17:08 schreef Unites het volgende:
[..]
Komt ook omdat dit nooit de norm bij ons was.
Een groot deel van de vrijwilligers bestaat uit mensen die zelf in het bestuur of organisatie zitten en familieleden daarvan. Er is nooit een woord gerept over gratis consumpties, omdat men het - net zoals ik - belangrijk vond om te zorgen voor verenigingsinkomsten. Waarom men daar nu ineens anders over is gaan denken, weet ik niet.quote:Op dinsdag 20 september 2016 17:18 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als je in de toekomst ook nog vrijwilligers wilt hebben (en evenementen wilt organiseren), dan zou ik daar snel verandering in brengen.
Ik zou het graag willen, maar dat kunnen we ons absoluut niet veroorloven. Ja, na het evenement. Als we alles hebben verkocht wat hebben kunnen verkopen. Wat er overblijft mag er daarna worden opgedronken/opgegeten voor niks. De vorige keer is er bijna nog een half vat bier opgegaan.quote:Op dinsdag 20 september 2016 17:19 schreef motorbloempje het volgende:
Sowieso gewoon met 'n polsbandje toegang geven tot onbeperkt alles. Alsof vrijwilligers dat gaan misbruikenen de enkeling die het doet en ladderzat wordt gewoon uitsluiten van vrijwilligen de volgende keer.
Dan heb je als bestuurslid/-voorzitter toch gewoon te dealen met een nieuwe realiteit? Ik zou zeggen: accepteer die nieuwe realiteit en speel er voortaan standaard op in.quote:Op dinsdag 20 september 2016 17:20 schreef Unites het volgende:
[..]
Een groot deel van de vrijwilligers bestaat uit mensen die zelf in het bestuur of organisatie zitten en familieleden daarvan. Er is nooit een woord gerept over gratis consumpties, omdat men het - net zoals ik - belangrijk vond om te zorgen voor verenigingsinkomsten. Waarom men daar nu ineens anders over is gaan denken, weet ik niet.
Precies dit, op de hockeyclub was dit ook altijd het geval. Sterker nog: je maakte dingen thuis om op de club te verkopen. Wilde je wat van een ander dan kocht je dat.quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:12 schreef kanovinnie het volgende:
Ik ben zelf vrijwilliger en het boeit me echt geen reet dat ik mijn eigen drankjes moet betalen. Ik ben vrijwilliger omdat ik de club een warm hart toedraag en ik weet dat op consumpties nou eenmaal (veel) geld verdient wordt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |