Bij de meeste paardensportverenigingen in mijn kring zijn gratis consumpties voor de werkende vrijwilligers de norm.quote:Op dinsdag 20 september 2016 15:53 schreef vaduz het volgende:
TS, misschien kun je ook even op bokt de reacties peilen. Denk dat daar de nodige ervaring aanwezig is.
Iedereen die helpt.quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:46 schreef kanovinnie het volgende:
Vast wel. Toch zou het in onderstaand voorbeeld een gemis van 40 tot 100 consumpties zijn.
Als ik het grootste evenement wat wij organiseren bekijk... Dan zijn er misschien 100 sporters, maar toch ook zeker 20 "die hard" vrijwilligers, die het hele weekend bezig zijn en ook nog zeker 30 die af en toe eens een handje helpen (uurtje of 2 bardienst etc)
Wie gaan er dan wel of geen bonnen krijgen?
Ho ho! Ze mogen water hè, sowieso!quote:Op dinsdag 20 september 2016 16:42 schreef Sotchi2014 het volgende:
Schandelijk dat je er uberhaupt over nadenkt of je de mensen die hun tijd en moeite in jouw evenement stoppen, iets te drinken mogen![]()
De paarden ook neem ik aan.quote:Op dinsdag 20 september 2016 16:43 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ho ho! Ze mogen water hè, sowieso!
Dit idd. Diensten tot ver na 20:00 (want ook nog opruimen) en TS overweegt "wat flesjes water en misschien een hapje voor de opbouw" ?quote:Op dinsdag 20 september 2016 16:51 schreef Posergoth6667 het volgende:
Als vrijwilliger verwacht je gratis eten en drinken bij een langdurig evenement. Twee gratis drankjes is leuk voor een uurtje of twee. Bij een dag als dat verwacht ik gewoon drinken te kunnen halen en avondeten.
Als je mij boos wilt maken moet je aankomen met een plantje terwijl ik geen eten en drinken krijg.
Inderdaad. Als het om 10 uur begint wil ik om 12 uur gewoon een broodje kaas ofzo, af en toe een bakje koffie kunnen krijgen of een glaasje cola en tijdens avond eten iets warms. Hoeft niet bijzonder te zijn, zolang het er maar is.quote:Op dinsdag 20 september 2016 16:55 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Dit idd. Diensten tot na 20:00 (want ook nog opruimen) en TS overweegt "wat flesjes water en misschien een hapje" ?
Als er geen vrijwilligers waren, wat had het de vereniging dan allemaal gekost om het door beroepslui te laten doen?quote:Op dinsdag 20 september 2016 12:48 schreef Unites het volgende:
Gegroet dames en heren van FOK!,
Nu heb ik sinds vanmorgen een discussie met een van mijn medeorganisatoren, die van mening is dat we iedere vrijwilliger minstens 2 gratis drankjes (en eigenlijk liever een waardebon van ¤5,-, hetgeen staat voor 4 gratis consumpties) moeten geven. Ik ben hier echter helemaal tegen. Natuurlijk ben ik bereid om mensen iets te geven, een kleinigheidje als een plantje of iets dergelijks. Ook stel ik flesjes water beschikbaar aan de vrijwilligers en is er iets te eten voor de opbouwers.
Komt ook omdat dit nooit de norm bij ons was.quote:Op dinsdag 20 september 2016 17:05 schreef Elfletterig het volgende:
Zonder vrijwilligers kon je helemaal niks beginnen en kon je niet eens een evenement houden. Twee drankjes in een tijdsbestek van 8 uur (!) lijkt me wel het minste dat je kunt doen.
Bovendien moet je kosten als een hapje en drankje voor vrijwilligers gewoon meebegroten. Dan heb je dit soort discussies ook niet, een paar dagen voor het evenement.
Even anders gezegd. Eet of drink jij zelf gedurende die gehele dag. Iets anders dan water, waar je niet uit je eigen prive zak voor betaald?quote:Op dinsdag 20 september 2016 17:08 schreef Unites het volgende:
[..]
Komt ook omdat dit nooit de norm bij ons was.
Nee. Ik betaal elke consumptie.quote:Op dinsdag 20 september 2016 17:10 schreef CrashO het volgende:
[..]
Even anders gezegd. Eet of drink jij zelf gedurende die gehele dag. Iets anders dan water, waar je niet uit je eigen prive zak voor betaald?
Als je in de toekomst ook nog vrijwilligers wilt hebben (en evenementen wilt organiseren), dan zou ik daar snel verandering in brengen.quote:Op dinsdag 20 september 2016 17:08 schreef Unites het volgende:
[..]
Komt ook omdat dit nooit de norm bij ons was.
Een groot deel van de vrijwilligers bestaat uit mensen die zelf in het bestuur of organisatie zitten en familieleden daarvan. Er is nooit een woord gerept over gratis consumpties, omdat men het - net zoals ik - belangrijk vond om te zorgen voor verenigingsinkomsten. Waarom men daar nu ineens anders over is gaan denken, weet ik niet.quote:Op dinsdag 20 september 2016 17:18 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als je in de toekomst ook nog vrijwilligers wilt hebben (en evenementen wilt organiseren), dan zou ik daar snel verandering in brengen.
Ik zou het graag willen, maar dat kunnen we ons absoluut niet veroorloven. Ja, na het evenement. Als we alles hebben verkocht wat hebben kunnen verkopen. Wat er overblijft mag er daarna worden opgedronken/opgegeten voor niks. De vorige keer is er bijna nog een half vat bier opgegaan.quote:Op dinsdag 20 september 2016 17:19 schreef motorbloempje het volgende:
Sowieso gewoon met 'n polsbandje toegang geven tot onbeperkt alles. Alsof vrijwilligers dat gaan misbruikenen de enkeling die het doet en ladderzat wordt gewoon uitsluiten van vrijwilligen de volgende keer.
Dan heb je als bestuurslid/-voorzitter toch gewoon te dealen met een nieuwe realiteit? Ik zou zeggen: accepteer die nieuwe realiteit en speel er voortaan standaard op in.quote:Op dinsdag 20 september 2016 17:20 schreef Unites het volgende:
[..]
Een groot deel van de vrijwilligers bestaat uit mensen die zelf in het bestuur of organisatie zitten en familieleden daarvan. Er is nooit een woord gerept over gratis consumpties, omdat men het - net zoals ik - belangrijk vond om te zorgen voor verenigingsinkomsten. Waarom men daar nu ineens anders over is gaan denken, weet ik niet.
Precies dit, op de hockeyclub was dit ook altijd het geval. Sterker nog: je maakte dingen thuis om op de club te verkopen. Wilde je wat van een ander dan kocht je dat.quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:12 schreef kanovinnie het volgende:
Ik ben zelf vrijwilliger en het boeit me echt geen reet dat ik mijn eigen drankjes moet betalen. Ik ben vrijwilliger omdat ik de club een warm hart toedraag en ik weet dat op consumpties nou eenmaal (veel) geld verdient wordt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |