abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165454547
Het verstrekken van een consumptiebon kost je dus aan misgelopen inkomsten 1 euro. Wat kost het plantje wat je in je hoofd hebt om weg te geven aan de vrijwilligers?
Don't trust anyone else!
Trust me!
pi_165454616
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 17:52 schreef groggy het volgende:
Het verstrekken van een consumptiebon kost je dus aan misgelopen inkomsten 1 euro. Wat kost het plantje wat je in je hoofd hebt om weg te geven aan de vrijwilligers?
Een hele consumptiebon zou me 5 euro aan inkomsten schelen. Een plantje 2,50 - 3 euro.

Maar nogmaals, daar draait het niet echt om. Het is meer het principe.
pi_165454717
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 17:57 schreef Unites het volgende:

[..]

Een hele consumptiebon zou me 5 euro aan inkomsten schelen. Een plantje 2,50 - 3 euro.

Principes moet je loslaten, anders kan je straks alles zelf doen.
Maar ik kan 't mis hebben...
  dinsdag 20 september 2016 @ 18:04:01 #104
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165454719
quote:

[..]

Nee, het zou je 1 euro kosten en 4 euro niet opbrengen. Per vrijwilliger.
Dat plantje zou je van mij ook daar mogen planten waar de zon niet schijnt.

Ik ben jaren vrijwilliger geweest op een dorpsfeest, daar leefde ik zo ongeveer hele dagen op flessen spa blauw, maar als ik die had moeten betalen dan hadden ze echt een ander mogen zoeken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_165454762
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 18:03 schreef Patroon het volgende:

[..]

Principes moet je loslaten, anders kan je straks alles zelf doen.
Misschien moet ik de context even wat verbreden. Dit verzoek komt vanuit een bepaalde hoek. Er zijn ook mensen, die normaliter ook veel werk doen aan ons terrein, die dit voorstel belachelijk vinden, omdat zij normaal ook niks krijgen.
  dinsdag 20 september 2016 @ 18:50:35 #106
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165455643
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 16:51 schreef Posergoth6667 het volgende:
Als vrijwilliger verwacht je gratis eten en drinken bij een langdurig evenement. Twee gratis drankjes is leuk voor een uurtje of twee. Bij een dag als dat verwacht ik gewoon drinken te kunnen halen en avondeten.

Als je mij boos wilt maken moet je aankomen met een plantje terwijl ik geen eten en drinken krijg.
Ben benieuwd waar jij vrijwilliger bent. Als ik dat op een evenement doe moet ik de boel twee keer zo duur maken

Als ik op kamp meega als organisatie/begeleiding betaal ik ook gewoon inschrijfkosten :+
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_165455672
Maar, je laat zeer duidelijk weten dat je mening al vast staat en dat je die gerechtvaardigd vindt. Wat doen we dan hier nog?
Ja doei.
pi_165455720
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 18:52 schreef motorbloempje het volgende:
Maar, je laat zeer duidelijk weten dat je mening al vast staat en dat je die gerechtvaardigd vindt. Wat doen we dan hier nog?
Denk dat hij tips wil om meer draagvlak voor zijn plannen te krijgen of zo.
  dinsdag 20 september 2016 @ 18:57:16 #109
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_165455749
Als ik vrijwilliger ben, en ik weet dat ik niets krijg.. neem ik het zelf mee.. En genoeg om ook iets met wat collega's te kunnen delen..
Als ik al kom dan.. _O-
pi_165456039
Verbazingwekkend dat er altijd mensen zijn die vrijwilligerswerk en 'het kost niets' structureel verwarren met 'het mag niets kosten'. Ik ben alvast weer genezen, halleluja. :P
pi_165456591
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 18:52 schreef motorbloempje het volgende:
Oh nee, zo is het niet. Ik heb al gezegd dat er frisdrank beschikbaar komt voor de vrijwilligers.

Ik ging alleen verder in op de discussie om mijn standpunt alsnog te verdedigen en hoe ik er in sta. Ik vind het wel interessant om te zien hoe verschillend de meningen over dit onderwerp zijn.

In ieder geval bedankt allemaal voor het duidelijk advies, of in ieder geval het geven van jullie mening. Ik wou dus even controleren/peilen wat de standaarden zijn.

De norm ligt schijnbaar anders dan dat bij onze vereniging normaal het geval was. Dus de eerste stappen zijn in ieder geval al gezet: de vrijwilligers krijgen flesjes water en frisdrank aangeboden. Dit is dus nieuw voor ons.

Al ben ik het er alsnog niet echt mee eens. ;) Maar goed, we zien wel hoe het uitpakt binnen onze vereniging. :)
pi_165456811
Zet een koelkast met wat drinken en klaar is kees?
pi_165458097
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 19:40 schreef Awsom het volgende:
Zet een koelkast met wat drinken en klaar is kees?
Inderdaad, Kees is klaar.
pi_165459075
Jezus, wat ben jij een gierige vent zeg. Wees blij dat die mensen willen helpen, dan kunnen een paar drankjes er echt wel af hoor.
pi_165459283
quote:
13s.gif Op dinsdag 20 september 2016 21:06 schreef Timeschanger het volgende:
Jezus, wat ben jij een gierige vent zeg. Wees blij dat die mensen willen helpen, dan kunnen een paar drankjes er echt wel af hoor.
Ja, inderdaad.
  dinsdag 20 september 2016 @ 21:37:58 #116
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_165460033
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 21:12 schreef Unites het volgende:

[..]

Ja, inderdaad.
Waarom geen fancy fair/veiling organiseren ten bate van de club, mensen hebben genoeg zooi liggen, en dan kun je je vrijwilligers ook nog een hamburger laten aanbieden door de hamburgertent die je laat komen op voorwaarde dat ze een stapeltje weggeven..

Als je als voorzitter moeite hebt om je vrijwilligers van een doodgewoon natje en droogje te voorzien, dan moet je er dus voor zorgen dat dat wel kan.. Ga desnoods met de leden koekjes (lees: willekeurige handel) verkopen ofzo..
pi_165462379
quote:

[..]

Ik snap je principe maar dan is de meerkosten in de discussie 2 euro pp. Je had het over 15 vrijwilligers dat maakt het een discussie van 30 euro...
Don't trust anyone else!
Trust me!
pi_165463653
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 18:50 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ben benieuwd waar jij vrijwilliger bent. Als ik dat op een evenement doe moet ik de boel twee keer zo duur maken

Als ik op kamp meega als organisatie/begeleiding betaal ik ook gewoon inschrijfkosten :+
Ik help regelmatig als vrijwilliger. Ik betaal geen inschrijfkosten, betaal niet voor mijn eten en drinken, dat word door de organisatie geregeld. Waar ik dat doe is voor jou niet van belang. Als ik geen eten en drinken krijg maar een of andere domme plant dan word ik gewoon oprecht boos. Dan heb je echt een verkeerde aan me en zal ik je nooit meer helpen.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
  woensdag 21 september 2016 @ 05:47:24 #119
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165465096
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 23:41 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Ik help regelmatig als vrijwilliger. Ik betaal geen inschrijfkosten, betaal niet voor mijn eten en drinken, dat word door de organisatie geregeld. Waar ik dat doe is voor jou niet van belang. Als ik geen eten en drinken krijg maar een of andere domme plant dan word ik gewoon oprecht boos. Dan heb je echt een verkeerde aan me en zal ik je nooit meer helpen.
Ik ben blij dat ik niet met mensen zoals jij te maken hebt zeg :')
pi_165465114
Bij ons clubevenement krijgen de vrijwilligers allemaal 2 drankbonnen en nog een broodje, dat is dan meestal voor een taak van een uurtje of twee, is het druk en/of ben je wat langer bezig komt de voorzitter gewoon met nieuwe bonnen langs.

Misschien moet je als voorzitter wat meer sponsors zoeken en ervoor zorgen dat je evenement meer dan 80man (incl vrijwilligers) aantrekt.
Ik zou echt geen twee keer gaan vrijwilligen bij jou, vrek.
pi_165465122
Jezus zeg. Als er niet eens drankjes af kunnen. :')
Je wil wel een kleinigheidje voor ze kopen, maar poeh poeh drankjes kunnen er niet af.

Ik zou bijna hopen dat ze je laten barsten.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  woensdag 21 september 2016 @ 06:41:46 #122
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_165465153
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 06:25 schreef OscarMopperkont het volgende:
Jezus zeg. Als er niet eens drankjes af kunnen. :')
Je wil wel een kleinigheidje voor ze kopen, maar poeh poeh drankjes kunnen er niet af.

Ik zou bijna hopen dat ze je laten barsten.
Lees het topic eens door. Ze gaan frisdrank aanbieden.

Zo had ik het ook gedaan trouwens, een paar flessen goedkope aldi cola en je bent klaar.
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_165465249
Ts :') en zo iemand is nog mod ook.
There are only 151 Pokémon.
pi_165465313
TS is skirre brada
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
  woensdag 21 september 2016 @ 07:54:05 #125
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165465426
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 06:41 schreef Fopje het volgende:

[..]

Lees het topic eens door. Ze gaan frisdrank aanbieden.

Zo had ik het ook gedaan trouwens, een paar flessen goedkope aldi cola en je bent klaar.
Dat is helemaal om te janken, normale cola verkopen maar voor je vrijwilligers Aldi Cola gaan halen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator woensdag 21 september 2016 @ 08:52:15 #126
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165465852
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:12 schreef kanovinnie het volgende:
Ik ben zelf vrijwilliger en het boeit me echt geen reet dat ik mijn eigen drankjes moet betalen. Ik ben vrijwilliger omdat ik de club een warm hart toedraag en ik weet dat op consumpties nou eenmaal (veel) geld verdient wordt.
Klopt, dus ook al zeggen ze, je hebt de hele dag vrij drinken, ga je niet als een malle drinken maar doe je rustig aan. Dat is een stukje verantwoordelijkheid die de meeste vrijwilligers wel zullen dragen.

Als het kut weer is een het bezoekersaantal valt tegen betaal je zelf je broodje hamburger. Maar dat moet eigen keuze zijn, vaak zijn er bij iets groots ook vrijwilligers actief die niks met - in dit geval - de paardensport hebben.

Nee, de verzorging van vrijwilligers hoort vind ik gewoon een post op je begroting te zijn. Leuk dat na afloop alles gratis is, maar als je dan al 12 uur aanwezig bent? Of alles is door de bezoekers al geconsumeerd?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator woensdag 21 september 2016 @ 08:57:03 #127
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165465887
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 07:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is helemaal om te janken, normale cola verkopen maar voor je vrijwilligers Aldi Cola gaan halen.
Nou inderdaad , dat is echt sneu :') Een na afloop tief je drie aangebroken flessen Coca Cola weg die anders wel opgekomen waren :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 21 september 2016 @ 09:00:10 #128
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165465908
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 07:16 schreef Eenskijken het volgende:
Wat heeft iemands kwaliteiten als mod te maken met dit soort dingen?
  woensdag 21 september 2016 @ 09:01:36 #129
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165465919
Overigens vind ik 15 vrijwilligers op 80 bezoekers ook een enorm aantal.... en dan zijn er kennelijk ook nog andere vrijwilligers die op de dag zelf bij de bezoekers horen.

Per vrijwilliger kun je 5 a 6 bezoekers helemaal persoonlijk begeleiden en alles voor ze doen als je deze vrijwilliger/bezoeker ratio hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator / Redactie Sport woensdag 21 september 2016 @ 09:08:28 #130
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_165465980
Zorgen voor eten/drinken voor je vrijwilligers hoort er imo wel bij. Als ik een hele dag (10 t/m 18u) moet scheidsrechteren bij vechtsportwedstrijden is het fijn dat er koffie/thee/water en eten is. Nu is dat bij Indo's nooit een probleem :P, maar ik kom daardoor graag terug om af en toe een dag te helpen. :)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_165465995
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 09:01 schreef Leandra het volgende:
Overigens vind ik 15 vrijwilligers op 80 bezoekers ook een enorm aantal.... en dan zijn er kennelijk ook nog andere vrijwilligers die op de dag zelf bij de bezoekers horen.

Per vrijwilliger kun je 5 a 6 bezoekers helemaal persoonlijk begeleiden en alles voor ze doen als je deze vrijwilliger/bezoeker ratio hebt.
Je hebt nu eenmaal een bepaald aantal mensen nodig voor een evenement te organiseren, of er nu 80 of 200 komen.
Het is niet dat de misschien in de bediening 1 of 2 meer maar dat is het dan wel.
pi_165466094
Ik vind 2 drankjes per vrijwilliger echt het minimale als ze er de hele dag zijn. Voor een hele dag je vrijwillig inzetten kan er ook wel een broodje af bij de lunch.
Anders kijk je of je wel zoveel vrijwilligers nodig hebt die dag, of dat ze in ploegen werken, bijvoorbeeld dat er een ploeg 3 uur staat en daarna de andere ploeg 3 uur. Dan kan je wel wegkomen met een flesje water of 1 drankje per persoon.
pi_165466371
Ik verwacht als vrijwilliger ook gratis consumpties, afhankelijk van de tijd die het kost. Ben ik een uurtje bezig is het een kopje koffie/thee/limo, is het een volle dag dan ook iets van lunch. Als ik op kamp mee ga als leiding betaal ik ook nergens voor, ook niet voor het biertje s avonds of het dagje uit. Gezien de tijd die ik erin stop (qua voorbereiding en de tijd zelf) en extra kosten die ik maak (benzine, kleine dingen die je uit eigen zak koopt, vrije dagen opnemen) vind ik dat ook niet meer dan logisch. Als ik bij een andere vereniging moet scheidsen krijg ik ook een consumptiebon als dank voor die 2 uurtjes, ook al ben ik het verplicht om te doen.

Maar TS, het probleem is voor jou vooral gederfde inkomsten. Als iedereen ¤1,25 betaalt voor een drankje, waarom maak je die dan niet gewoon duurder? Uiteindelijk moet je natuurlijk hebben dat de bezoekers en deelnemers ervoor zorgen dat je evenement wat oplevert. Verkoop er Marsen bij a 1 euro, genoeg mensen die dat ook kopen als ze het zien liggen. Of maak alle drankjes 2,50 euro en hang een groot bord op dat jullie sparen voor een nieuwe stal (zodat mensen de flinke stijging in prijs begrijpen en als ze jullie een goed hart toedragen misschien nog wel extra kopen). 2 euro voor een drankje is gewoon een normale prijs.
pi_165466562
Man man man, die mensen helpen jou, vrijwillig, en je hebt het zelf al over winst vermindering, dat betekent dus dat je geen non profit oogpunt hebt. Als je fatsoen hebt zorg je voor eten en drinken voor die mensen, en een bedankje achteraf in een waardebon van 5 euro of een plantje oid.

Krent.. Het is verdomme een hele dag werk..
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
Technical owner of www.shavingsociety.nl
  woensdag 21 september 2016 @ 10:01:25 #135
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165466619
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 09:09 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Je hebt nu eenmaal een bepaald aantal mensen nodig voor een evenement te organiseren, of er nu 80 of 200 komen.
Het is niet dat de misschien in de bediening 1 of 2 meer maar dat is het dan wel.
Ik weet hoe het werkt, ik ben niet onbekend met evenementen, maar als je vrijwiligers zo'n 15% van je totale aantal bezoekers is, dan heb je wel een probleem met de verhouding.
En als je dan ook nog eens deels afhankelijk bent van wat die vrijwilligers opbrengen qua consumpties dan heb je helemaal een probleem.

Overigens mist TS hier wel één punt: hij stelt dat het weggeven van de consumptiebonnen hem ¤ 5 per vrijwilliger kost, maar de kans dat een vrijwilliger nog steeds dingen tegen betaling gaat consumeren is veel groter als je er zelf al consumptiebonnen als bedankje bij doet.
Die vrijwilliger die zonder enige vorm van verzorging staat te vrijwilligen geeft wellicht geen 4 drankjes uit, terwijl de vrijwilliger die met verzorging staat de vrijwlligen buiten zijn dienst om wellicht nog wel wat te drinken neemt of te eten koopt, zeker als het allemaal voor een goed doel is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_165466679
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 12:51 schreef Leandra het volgende:
Ik vind het persoonlijk niet kunnen als je vrijwilligers laat betalen voor hun drankjes, zeker niet op zo'n hele dag.
Als je het als organisatie moet hebben van wat de vrijwilligers opbrengen aan consumpties dan doe je iets echt niet goed, de vrijwilligers moeten gewoon voorzien zijn van een natje en een droogje, en ik ga er vanuit dat het met die tijdstippen ook iet de bedoeling is dat je binnen gaat lopen op de alcoholverkoop.
"Een natje en een droogje"

*kotst de hele kamer onder*
pi_165466701
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:27 schreef Unites het volgende:

[..]

Wij hebben hooguit vier keer per jaar een evenement. Waar we dus moeten "knallen" om het zo maar eventjes te zeggen... :T
Je kan toch gewoon zorgen voor, koffie thee, water en broodjes voor de vrijwiligers?
pi_165466718
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 13:00 schreef Unites het volgende:
Of ben ik nu te egoïstisch?
Nogal ja
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  woensdag 21 september 2016 @ 10:09:01 #139
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165466721
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 10:01 schreef Leandra het volgende:

[..]
de kans dat een vrijwilliger nog steeds dingen tegen betaling gaat consumeren is veel groter als je er zelf al consumptiebonnen als bedankje bij doet.
Die vrijwilliger die zonder enige vorm van verzorging staat te vrijwilligen geeft wellicht geen 4 drankjes uit, terwijl de vrijwilliger die met verzorging staat de vrijwlligen buiten zijn dienst om wellicht nog wel wat te drinken neemt of te eten koopt, zeker als het allemaal voor een goed doel is.
Hoe kom je hier bij?
pi_165466897
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 07:16 schreef Eenskijken het volgende:
Oh ja, want dat staat natuurlijk echt in verband met elkaar 8)7
  woensdag 21 september 2016 @ 10:25:06 #141
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165466980
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 10:09 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Hoe kom je hier bij?
De vrijwilliger met hart voor de zaak zal denken "wat tof, consumptiebonnen" en toch nog wat uitgeven.
En ja, dat zal waarschijnlijk anders liggen als je vrijwilligers 15 zijn en normaal een cola met 3 rietjes zouden bestellen, maar bij de omschrijving die TS van de vrijwilligers geeft, lijkt het niet om meisje van 15 te gaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_165467007
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 10:25 schreef Leandra het volgende:

[..]

De vrijwilliger met hart voor de zaak zal denken "wat tof, consumptiebonnen" en toch nog wat uitgeven.
En ja, dat zal waarschijnlijk anders liggen als je vrijwilligers 15 zijn en normaal een cola met 3 rietjes zouden bestellen, maar bij de omschrijving die TS van de vrijwilligers geeft, lijkt het niet om meisje van 15 te gaan.
Nee, meer om de moeders (en vaders) van de meisjes van 15 :P
  woensdag 21 september 2016 @ 10:28:52 #143
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165467052
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 10:26 schreef Unites het volgende:

[..]

Nee, meer om de moeders (en vaders) van de meisjes van 15 :P
Deels familie toch? Of zijn je ingeschakelde vrijwilligers nou random ouders van paardrijmeisjes?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_165467095
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 10:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

Deels familie toch? Of zijn je ingeschakelde vrijwilligers nou random ouders van paardrijmeisjes?
We hebben een vast groepje. O.a. ik en mijn vader. Ook hebben we een activiteitencommissie waarin 2 meisjes uit één familie zitten waarvan de ouders ook altijd meehelpen (2 zussen, moeder, vader [tevens ook bestuurslid]. Ook is er een andere familie die praktisch altijd meehelpt, hun dochter rijdt op een van onze pony's. En dan is er nog een hoopje "los", om het zo maar eventjes te zeggen.
  woensdag 21 september 2016 @ 10:34:38 #145
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165467158
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 10:25 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat een hoop vrijwilligers bij mij, en dat lijkt me qua setting redelijk te vergelijken met de situatie van Unites, dat ouders en mensen van de club zijn die helpen omdat ze er toch al zijn.
Ik kan uiteraard alleen voor mezelf spreken, maar de ouders bij mij helpen maar al te graag mee om een keertje te rijden, een bardienst te draaien, met de boot wat spullen wegbrengen, rotzooi opruimen etc etc omdat ze zien dat het voor ons een hoop scheelt. En ze zijn er vaak toch.
Die mensen zitten helemaal niet te wachten op een consumptiebon. Ik bedank ze altijd voor hun tijd. En dan krijg ik vaak te horen dat dat helemaal niet hoeft en dat ze blij zijn dat ik/wij die evenementen voor hun kinderen organiseren. :)
pi_165467269
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 10:34 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat een hoop vrijwilligers bij mij, en dat lijkt me qua setting redelijk te vergelijken met de situatie van Unites, dat ouders en mensen van de club zijn die helpen omdat ze er toch al zijn.
Ik kan uiteraard alleen voor mezelf spreken, maar de ouders bij mij helpen maar al te graag mee om een keertje te rijden, een bardienst te draaien, met de boot wat spullen wegbrengen, rotzooi opruimen etc etc omdat ze zien dat het voor ons een hoop scheelt. En ze zijn er vaak toch.
Die mensen zitten helemaal niet te wachten op een consumptiebon. Ik bedank ze altijd voor hun tijd. En dan krijg ik vaak te horen dat dat helemaal niet hoeft en dat ze blij zijn dat ik/wij die evenementen voor hun kinderen organiseren. :)
Zo is de situatie (normaal gesproken) bij ons ook, ja. Het is altijd "Nee, hoeft niet." / "We doen het graag." / "Graag gedaan!" / etc. Tot nu toe dan. En ik heb inmiddels al toegegeven door flesjes water en frisdrank aan te bieden aan de vrijwilligers, maar alsnog vind ik het ergens een "rot streek" tegenover de vereniging toe. Het is niet alsof deze paardensportvereniging super veel vermogen heeft en een enorm groot ledenaantal. We zijn kleinschalig, organiseren een paar evenementen per jaar en dan moeten we knallen.

En ik weet ook wel dat zo'n plantje uiteindelijk misschien wel duurder is dan een consumptiebon. Maar het gaat gewoon om het principe. Én het feit dat ik van mening ben dat zoiets oncontroleerbaar gaat worden (want wie wel en niet?). Daarom dat ik heb gezegd dat er een tray water komt en een x aantal flessen frisdrank -> OP = OP. Na het evenement mag ook al alles gratis worden opgegeten en gedronken.
pi_165467399
Ik denk dat op=op prima is hoor. Het gaat er voor mij als vrijwilliger puur om dat ik niet wil hoeven betalen als ik dorst krijg tijdens het werk. Alle vrijwilligers die ik ken gaan heel redelijk om met de beschikbare consumpties. Staat wel tegenover dat wanneer het extreem warm is er een extra rondje gemaakt wordt met flesjes water en zelfs soms dat wanneer het extreem koud is er iemand langs komt met gluhwein of warme chocomel.

Ik wil niet kosten hoeven hebben aan zo'n dag(deel). Ik heb zelf momenteel weinig geld en ik denk wel na voor ik een frisdrank/water in de stad koop oid. Ik vind het dan idioot dat ik bij een evenement dat flink wat tijd van me krijgt, die kosten moet maken om geen dorst te hebben tijdens een dienst.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  woensdag 21 september 2016 @ 10:58:39 #148
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_165467515
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 10:41 schreef Unites het volgende:

[..]

Zo is de situatie (normaal gesproken) bij ons ook, ja. Het is altijd "Nee, hoeft niet." / "We doen het graag." / "Graag gedaan!" / etc. Tot nu toe dan. En ik heb inmiddels al toegegeven door flesjes water en frisdrank aan te bieden aan de vrijwilligers, maar alsnog vind ik het ergens een "rot streek" tegenover de vereniging toe. Het is niet alsof deze paardensportvereniging super veel vermogen heeft en een enorm groot ledenaantal. We zijn kleinschalig, organiseren een paar evenementen per jaar en dan moeten we knallen.

En ik weet ook wel dat zo'n plantje uiteindelijk misschien wel duurder is dan een consumptiebon. Maar het gaat gewoon om het principe. Én het feit dat ik van mening ben dat zoiets oncontroleerbaar gaat worden (want wie wel en niet?). Daarom dat ik heb gezegd dat er een tray water komt en een x aantal flessen frisdrank -> OP = OP. Na het evenement mag ook al alles gratis worden opgegeten en gedronken.
Wat wil je nu horen? Iedereen is het hier met elkaar eens
Op maandag 17 oktober 2016 17:20 schreef Danny het volgende:
Sotchi2014 is echt onmisbaar voor FOK!
pi_165467544
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 10:58 schreef Sotchi2014 het volgende:

[..]

Wat wil je nu horen? Iedereen is het hier met elkaar eens
Niks? Mijn vraag is al meer dan voldoende beantwoord. Ik heb m'n beleid aangepast. Mooier kan toch niet? :9 :* O+

Ik gaf gewoon mijn mening en een samenvatting. Hoef het er toch verder niet mee eens te zijn? :?
pi_165467624
Nogmaals, wat moet een vrijwilliger met 'n fucking plantje :') Echt. Ben je 65 ofzo :D
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')