Een hele consumptiebon zou me 5 euro aan inkomsten schelen. Een plantje 2,50 - 3 euro.quote:Op dinsdag 20 september 2016 17:52 schreef groggy het volgende:
Het verstrekken van een consumptiebon kost je dus aan misgelopen inkomsten 1 euro. Wat kost het plantje wat je in je hoofd hebt om weg te geven aan de vrijwilligers?
Principes moet je loslaten, anders kan je straks alles zelf doen.quote:Op dinsdag 20 september 2016 17:57 schreef Unites het volgende:
[..]
Een hele consumptiebon zou me 5 euro aan inkomsten schelen. Een plantje 2,50 - 3 euro.
Maar nogmaals, daar draait het niet echt om. Het is meer het principe.
Nee, het zou je 1 euro kosten en 4 euro niet opbrengen. Per vrijwilliger.quote:Op dinsdag 20 september 2016 17:57 schreef Unites het volgende:
[..]
Een hele consumptiebon zou me 5 euro aan inkomsten schelen. Een plantje 2,50 - 3 euro.
Misschien moet ik de context even wat verbreden. Dit verzoek komt vanuit een bepaalde hoek. Er zijn ook mensen, die normaliter ook veel werk doen aan ons terrein, die dit voorstel belachelijk vinden, omdat zij normaal ook niks krijgen.quote:Op dinsdag 20 september 2016 18:03 schreef Patroon het volgende:
[..]
Principes moet je loslaten, anders kan je straks alles zelf doen.
Ben benieuwd waar jij vrijwilliger bent. Als ik dat op een evenement doe moet ik de boel twee keer zo duur makenquote:Op dinsdag 20 september 2016 16:51 schreef Posergoth6667 het volgende:
Als vrijwilliger verwacht je gratis eten en drinken bij een langdurig evenement. Twee gratis drankjes is leuk voor een uurtje of twee. Bij een dag als dat verwacht ik gewoon drinken te kunnen halen en avondeten.
Als je mij boos wilt maken moet je aankomen met een plantje terwijl ik geen eten en drinken krijg.
Denk dat hij tips wil om meer draagvlak voor zijn plannen te krijgen of zo.quote:Op dinsdag 20 september 2016 18:52 schreef motorbloempje het volgende:
Maar, je laat zeer duidelijk weten dat je mening al vast staat en dat je die gerechtvaardigd vindt. Wat doen we dan hier nog?
Oh nee, zo is het niet. Ik heb al gezegd dat er frisdrank beschikbaar komt voor de vrijwilligers.quote:Op dinsdag 20 september 2016 18:52 schreef motorbloempje het volgende:
Maar, je laat zeer duidelijk weten dat je mening al vast staat en dat je die gerechtvaardigd vindt. Wat doen we dan hier nog?
Inderdaad, Kees is klaar.quote:Op dinsdag 20 september 2016 19:40 schreef Awsom het volgende:
Zet een koelkast met wat drinken en klaar is kees?
Ja, inderdaad.quote:Op dinsdag 20 september 2016 21:06 schreef Timeschanger het volgende:
Jezus, wat ben jij een gierige vent zeg. Wees blij dat die mensen willen helpen, dan kunnen een paar drankjes er echt wel af hoor.
Waarom geen fancy fair/veiling organiseren ten bate van de club, mensen hebben genoeg zooi liggen, en dan kun je je vrijwilligers ook nog een hamburger laten aanbieden door de hamburgertent die je laat komen op voorwaarde dat ze een stapeltje weggeven..quote:
Ik snap je principe maar dan is de meerkosten in de discussie 2 euro pp. Je had het over 15 vrijwilligers dat maakt het een discussie van 30 euro...quote:Op dinsdag 20 september 2016 17:57 schreef Unites het volgende:
[..]
Ik help regelmatig als vrijwilliger. Ik betaal geen inschrijfkosten, betaal niet voor mijn eten en drinken, dat word door de organisatie geregeld. Waar ik dat doe is voor jou niet van belang. Als ik geen eten en drinken krijg maar een of andere domme plant dan word ik gewoon oprecht boos. Dan heb je echt een verkeerde aan me en zal ik je nooit meer helpen.quote:Op dinsdag 20 september 2016 18:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ben benieuwd waar jij vrijwilliger bent. Als ik dat op een evenement doe moet ik de boel twee keer zo duur maken
Als ik op kamp meega als organisatie/begeleiding betaal ik ook gewoon inschrijfkosten
Ik ben blij dat ik niet met mensen zoals jij te maken hebt zegquote:Op dinsdag 20 september 2016 23:41 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Ik help regelmatig als vrijwilliger. Ik betaal geen inschrijfkosten, betaal niet voor mijn eten en drinken, dat word door de organisatie geregeld. Waar ik dat doe is voor jou niet van belang. Als ik geen eten en drinken krijg maar een of andere domme plant dan word ik gewoon oprecht boos. Dan heb je echt een verkeerde aan me en zal ik je nooit meer helpen.
Lees het topic eens door. Ze gaan frisdrank aanbieden.quote:Op woensdag 21 september 2016 06:25 schreef OscarMopperkont het volgende:
Jezus zeg. Als er niet eens drankjes af kunnen.
Je wil wel een kleinigheidje voor ze kopen, maar poeh poeh drankjes kunnen er niet af.
Ik zou bijna hopen dat ze je laten barsten.
Dat is helemaal om te janken, normale cola verkopen maar voor je vrijwilligers Aldi Cola gaan halen.quote:Op woensdag 21 september 2016 06:41 schreef Fopje het volgende:
[..]
Lees het topic eens door. Ze gaan frisdrank aanbieden.
Zo had ik het ook gedaan trouwens, een paar flessen goedkope aldi cola en je bent klaar.
Klopt, dus ook al zeggen ze, je hebt de hele dag vrij drinken, ga je niet als een malle drinken maar doe je rustig aan. Dat is een stukje verantwoordelijkheid die de meeste vrijwilligers wel zullen dragen.quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:12 schreef kanovinnie het volgende:
Ik ben zelf vrijwilliger en het boeit me echt geen reet dat ik mijn eigen drankjes moet betalen. Ik ben vrijwilliger omdat ik de club een warm hart toedraag en ik weet dat op consumpties nou eenmaal (veel) geld verdient wordt.
Nou inderdaad , dat is echt sneuquote:Op woensdag 21 september 2016 07:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is helemaal om te janken, normale cola verkopen maar voor je vrijwilligers Aldi Cola gaan halen.
Wat heeft iemands kwaliteiten als mod te maken met dit soort dingen?quote:
Je hebt nu eenmaal een bepaald aantal mensen nodig voor een evenement te organiseren, of er nu 80 of 200 komen.quote:Op woensdag 21 september 2016 09:01 schreef Leandra het volgende:
Overigens vind ik 15 vrijwilligers op 80 bezoekers ook een enorm aantal.... en dan zijn er kennelijk ook nog andere vrijwilligers die op de dag zelf bij de bezoekers horen.
Per vrijwilliger kun je 5 a 6 bezoekers helemaal persoonlijk begeleiden en alles voor ze doen als je deze vrijwilliger/bezoeker ratio hebt.
Ik weet hoe het werkt, ik ben niet onbekend met evenementen, maar als je vrijwiligers zo'n 15% van je totale aantal bezoekers is, dan heb je wel een probleem met de verhouding.quote:Op woensdag 21 september 2016 09:09 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Je hebt nu eenmaal een bepaald aantal mensen nodig voor een evenement te organiseren, of er nu 80 of 200 komen.
Het is niet dat de misschien in de bediening 1 of 2 meer maar dat is het dan wel.
"Een natje en een droogje"quote:Op dinsdag 20 september 2016 12:51 schreef Leandra het volgende:
Ik vind het persoonlijk niet kunnen als je vrijwilligers laat betalen voor hun drankjes, zeker niet op zo'n hele dag.
Als je het als organisatie moet hebben van wat de vrijwilligers opbrengen aan consumpties dan doe je iets echt niet goed, de vrijwilligers moeten gewoon voorzien zijn van een natje en een droogje, en ik ga er vanuit dat het met die tijdstippen ook iet de bedoeling is dat je binnen gaat lopen op de alcoholverkoop.
Je kan toch gewoon zorgen voor, koffie thee, water en broodjes voor de vrijwiligers?quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:27 schreef Unites het volgende:
[..]
Wij hebben hooguit vier keer per jaar een evenement. Waar we dus moeten "knallen" om het zo maar eventjes te zeggen...
Nogal jaquote:
Hoe kom je hier bij?quote:Op woensdag 21 september 2016 10:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
de kans dat een vrijwilliger nog steeds dingen tegen betaling gaat consumeren is veel groter als je er zelf al consumptiebonnen als bedankje bij doet.
Die vrijwilliger die zonder enige vorm van verzorging staat te vrijwilligen geeft wellicht geen 4 drankjes uit, terwijl de vrijwilliger die met verzorging staat de vrijwlligen buiten zijn dienst om wellicht nog wel wat te drinken neemt of te eten koopt, zeker als het allemaal voor een goed doel is.
De vrijwilliger met hart voor de zaak zal denken "wat tof, consumptiebonnen" en toch nog wat uitgeven.quote:
Nee, meer om de moeders (en vaders) van de meisjes van 15quote:Op woensdag 21 september 2016 10:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
De vrijwilliger met hart voor de zaak zal denken "wat tof, consumptiebonnen" en toch nog wat uitgeven.
En ja, dat zal waarschijnlijk anders liggen als je vrijwilligers 15 zijn en normaal een cola met 3 rietjes zouden bestellen, maar bij de omschrijving die TS van de vrijwilligers geeft, lijkt het niet om meisje van 15 te gaan.
Deels familie toch? Of zijn je ingeschakelde vrijwilligers nou random ouders van paardrijmeisjes?quote:Op woensdag 21 september 2016 10:26 schreef Unites het volgende:
[..]
Nee, meer om de moeders (en vaders) van de meisjes van 15
We hebben een vast groepje. O.a. ik en mijn vader. Ook hebben we een activiteitencommissie waarin 2 meisjes uit één familie zitten waarvan de ouders ook altijd meehelpen (2 zussen, moeder, vader [tevens ook bestuurslid]. Ook is er een andere familie die praktisch altijd meehelpt, hun dochter rijdt op een van onze pony's. En dan is er nog een hoopje "los", om het zo maar eventjes te zeggen.quote:Op woensdag 21 september 2016 10:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Deels familie toch? Of zijn je ingeschakelde vrijwilligers nou random ouders van paardrijmeisjes?
Mijn ervaring is dat een hoop vrijwilligers bij mij, en dat lijkt me qua setting redelijk te vergelijken met de situatie van Unites, dat ouders en mensen van de club zijn die helpen omdat ze er toch al zijn.quote:Op woensdag 21 september 2016 10:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
De vrijwilliger met hart voor de zaak zal denken "wat tof, consumptiebonnen" en toch nog wat uitgeven.
En ja, dat zal waarschijnlijk anders liggen als je vrijwilligers 15 zijn en normaal een cola met 3 rietjes zouden bestellen, maar bij de omschrijving die TS van de vrijwilligers geeft, lijkt het niet om meisje van 15 te gaan.
Zo is de situatie (normaal gesproken) bij ons ook, ja. Het is altijd "Nee, hoeft niet." / "We doen het graag." / "Graag gedaan!" / etc. Tot nu toe dan. En ik heb inmiddels al toegegeven door flesjes water en frisdrank aan te bieden aan de vrijwilligers, maar alsnog vind ik het ergens een "rot streek" tegenover de vereniging toe. Het is niet alsof deze paardensportvereniging super veel vermogen heeft en een enorm groot ledenaantal. We zijn kleinschalig, organiseren een paar evenementen per jaar en dan moeten we knallen.quote:Op woensdag 21 september 2016 10:34 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat een hoop vrijwilligers bij mij, en dat lijkt me qua setting redelijk te vergelijken met de situatie van Unites, dat ouders en mensen van de club zijn die helpen omdat ze er toch al zijn.
Ik kan uiteraard alleen voor mezelf spreken, maar de ouders bij mij helpen maar al te graag mee om een keertje te rijden, een bardienst te draaien, met de boot wat spullen wegbrengen, rotzooi opruimen etc etc omdat ze zien dat het voor ons een hoop scheelt. En ze zijn er vaak toch.
Die mensen zitten helemaal niet te wachten op een consumptiebon. Ik bedank ze altijd voor hun tijd. En dan krijg ik vaak te horen dat dat helemaal niet hoeft en dat ze blij zijn dat ik/wij die evenementen voor hun kinderen organiseren.
Wat wil je nu horen? Iedereen is het hier met elkaar eensquote:Op woensdag 21 september 2016 10:41 schreef Unites het volgende:
[..]
Zo is de situatie (normaal gesproken) bij ons ook, ja. Het is altijd "Nee, hoeft niet." / "We doen het graag." / "Graag gedaan!" / etc. Tot nu toe dan. En ik heb inmiddels al toegegeven door flesjes water en frisdrank aan te bieden aan de vrijwilligers, maar alsnog vind ik het ergens een "rot streek" tegenover de vereniging toe. Het is niet alsof deze paardensportvereniging super veel vermogen heeft en een enorm groot ledenaantal. We zijn kleinschalig, organiseren een paar evenementen per jaar en dan moeten we knallen.
En ik weet ook wel dat zo'n plantje uiteindelijk misschien wel duurder is dan een consumptiebon. Maar het gaat gewoon om het principe. Én het feit dat ik van mening ben dat zoiets oncontroleerbaar gaat worden (want wie wel en niet?). Daarom dat ik heb gezegd dat er een tray water komt en een x aantal flessen frisdrank -> OP = OP. Na het evenement mag ook al alles gratis worden opgegeten en gedronken.
Niks? Mijn vraag is al meer dan voldoende beantwoord. Ik heb m'n beleid aangepast. Mooier kan toch niet?quote:Op woensdag 21 september 2016 10:58 schreef Sotchi2014 het volgende:
[..]
Wat wil je nu horen? Iedereen is het hier met elkaar eens
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |