Dus als ik het goed begrijp hebben we hier
• een kleine vereniging
• een stel vrijwilligers die verenigingsleden zijn
• een klein evenement
• een set bezoekers die voor een groot deel uit de vrijwilligers bestaat
• geen betaald personeel
Mij lijkt het dan dat je een dag hebt die voor een groot deel voor en door de vrijwilligers is.
De opbrengst is voor de vereniging van de vrijwilligers en wordt voor een groot deel opgebracht door de vrijwilligers.
Als de vrijwilligers de vrijwilligers duurder maken en/of de opbrengst verlagen, heeft hun eigen vereniging minder geld om leuke dingen te organiseren.
En bij een kleine club als dit, waar leden voortdurend hand&spandiensten verlenen voor hun eigen club, levert het rare situaties op als de éne handspandienst opeens een ding is waar je iets voor krijgt, terwijl de andere handspandienst gewoon liefdewerkoudpapier is.
Temeer daar het waarschijnlijk altijd dezelfden zijn die élk weekend een handvol klusjes doen, terwijl op de driemaandelijkse springdag er ook mensen extra helpen die normaal direct met dochterlief direct vertrekken ook al moeten zadels gevet worden, stallen geveegd en bakken aangeharkt. En die krijgen dan wél 4 consumpties gratis, terwijl die oen die elke week helpt maar niet op de springdag het hele jaar elke kop koffie netjes afrekent.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt