abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165516341
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:26 schreef Unites het volgende:

[..]

Begrijp me niet verkeerd. Ik vind het geen verkeerd idee, maar ik ben bang dat er een keer signaal af wordt gegeven en dat je - zoals kanovinnie ook al zegt - een hoop gezeik en gezeur gaat krijgen, want wie moet je iets geven en wie niet. Daarbij hebben we iets dergelijks nooit gedaan.

Mijn voorstel om vrijwilligers iedere keer een presentje te geven als dank werd de vorige keer zelfs afgekeurd door dezelfde mensen die achter dit voorstel, want "dat gaat veelte veel geld kosten". We zijn maar een kleine vereniging, he.
Die kleinigheidjes worden toch de prullenbak ingeflikkerd en is duurder dan een paar drankjes.
Juist door 2 drankjes te sponsoren maken ze er tenminste nog gebruik van.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_165519308
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 15:14 schreef Unites het volgende:

[..]

Jawel, dat snap ik wel.
Wat ik niet snap, die plantjes kosten misschien 15-20¤. En dan hoop je dat ze alsnog zelf voor 40¤ drinken kopen. Dus de kas loopt hooguit 20¤ mis en als ze ieder 3 drankjes zelf kopen is het verschil nog maar 10¤.

Dus we hebben het over een verschil van 10-20¤?
.
pi_165519498
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 18:13 schreef Fer het volgende:

[..]

Wat ik niet snap, die plantjes kosten misschien 15-20¤. En dan hoop je dat ze alsnog zelf voor 40¤ drinken kopen. Dus de kas loopt hooguit 20¤ mis en als ze ieder 3 drankjes zelf kopen is het verschil nog maar 10¤.

Dus we hebben het over een verschil van 10-20¤?
Het verschil is iets groter (plantje per gezin), maar ja... inderdaad: over zoveel geld spreken we niet. Maar elk klein beetje inkomsten is waardevol voor een kleine vereniging.
pi_165520534
Dus als ik het goed begrijp hebben we hier
• een kleine vereniging
• een stel vrijwilligers die verenigingsleden zijn
• een klein evenement
• een set bezoekers die voor een groot deel uit de vrijwilligers bestaat
• geen betaald personeel

Mij lijkt het dan dat je een dag hebt die voor een groot deel voor en door de vrijwilligers is.
De opbrengst is voor de vereniging van de vrijwilligers en wordt voor een groot deel opgebracht door de vrijwilligers.
Als de vrijwilligers de vrijwilligers duurder maken en/of de opbrengst verlagen, heeft hun eigen vereniging minder geld om leuke dingen te organiseren.

En bij een kleine club als dit, waar leden voortdurend hand&spandiensten verlenen voor hun eigen club, levert het rare situaties op als de éne handspandienst opeens een ding is waar je iets voor krijgt, terwijl de andere handspandienst gewoon liefdewerkoudpapier is.

Temeer daar het waarschijnlijk altijd dezelfden zijn die élk weekend een handvol klusjes doen, terwijl op de driemaandelijkse springdag er ook mensen extra helpen die normaal direct met dochterlief direct vertrekken ook al moeten zadels gevet worden, stallen geveegd en bakken aangeharkt. En die krijgen dan wél 4 consumpties gratis, terwijl die oen die elke week helpt maar niet op de springdag het hele jaar elke kop koffie netjes afrekent.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_165520761
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 17:24 schreef motorbloempje het volgende:
Tuurlijk kun je je dat veroorloven, want vrijwilligers zijn allemaal redelijk. Je geeft zelf aan dat het vaste vrijwilligers vaak zijn sowieso, dus die weten hoe vrijwilligen werkt. Je draait echt geen verlies op die paar frisjes en dat extra biertje tijdens draai-uren, zeker als je in de vrijwilligersbriefing nog even zegt dat alcohol bijvoorbeeld pas na 19.00 ofzo beschikbaar is voor vrijwilligers aangezien ze verantwoordelijkheden hebben, en dat het ook dan met mate geconsumeerd moet worden tot sluit.

Wat een gedrama zeg.
Zorg ervoor dat alle vrijwilligers iemand meenemen. Kun je hen gratis drinken geven, heb je toch je omzet en je evenement is drukker bezocht.

En als de kas gespekt moet worden, regel je toch gewoon een donatiepot. Als je een concreet doel hebt hang je die centraal op, met een soort van thermometer hoeveel er nog nodig is. Je zult zien dat je er een mee ophaalt. Veel beter dan op je vrijwilligers te bezuinigen. Die heb je later nog vaker nodig.
Whatever...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')