http://www.nicesupplies.n(...)GOUOhkQ8UxoCe-Pw_wcBquote:Op dinsdag 20 september 2016 14:15 schreef Unites het volgende:
[..]
Dat is dus ook een groot aspect van mijn zorgen. Want... waar blijf je op een gegeven moment? Wie moet je wel iets geven? Wie niet? Hoe controleer je dat?
Het is niet alsof dit een evenement is met 1000+ bezoekers... Hooguit rond de 80 of zo...
Later werd dat pas genoemd ja. Ik reageer gewoon op de kansloosheid van TS.quote:Op woensdag 21 september 2016 06:41 schreef Fopje het volgende:
[..]
Lees het topic eens door. Ze gaan frisdrank aanbieden.
Zo had ik het ook gedaan trouwens, een paar flessen goedkope aldi cola en je bent klaar.
Nogmaals. Ik had de volgende (ingelaste) bestuursvergadering geopend met de zin: "Ik kan mij niet verenigen met de beslissig omtrent de consumptie bonnen en zal aftreden als voorzitter. Het enige agendapunt voor deze vergadering is dan ook de organisatie van een buitengewone ALV. Hier wilde ik niet verantwoordelijk voor zijn. En ja ik heb in het zelfde schuitje gezeten.quote:Op donderdag 22 september 2016 23:37 schreef Unites het volgende:
Dat was dus ook een van de redenen waarom ik zo ontzettend tegen dit voorstel was.
Dat is voor een buitenstaander, die de exacte organisatiestructuur van onze specifieke vereniging niet kent, natuurlijker lastiger te begrijpen.
Maar hetgeen waar ik zo bang voor was, namelijk de een wel de ander niet, komt nu al uit dus.
Voor veel minder geld kun je een tafel vullen met flessen drinken en broodjes en brood beleg.quote:Op donderdag 22 september 2016 23:04 schreef Unites het volgende:
Komt er op neer dat er 8 x ¤5,- aan consumptiebonnen wordt weggegeven. Ben het er nog steeds niet mee eens, want die planten zijn goedkoper (hoef je er ook maar 1 per gezin voor te geven). En ja, dat is echt zo. Ik weet heust wel dat een consumptie bijna niks kost qua inkoop, maar die kaarten hadden sowieso - 100% zeker - verkocht kunnen worden voor ¤5,-.
Het is niet sneu. Als je vrijwilligerswerk komt doen al met de gedachte dat je er iets voor krijgt, dan heb ik al liever niet meer dat je komt. Dan ben je geen vrijwilliger. Vrijwilligerswerk doe je zonder oog op een tegenprestatie, in welke vorm dat ook mogen zijn.quote:Op donderdag 22 september 2016 23:38 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Later werd dat pas genoemd ja. Ik reageer gewoon op de kansloosheid van TS.
En ik zie dat het er niet beter op geworden is. Aangezien TS nog steeds rekent met de verkoopprijs. Niet met de inkoopprijs van de drank.
Hij blijft dus gewoon sneu. Vrijwilligers niet eens het minimum van een hapje en drankje willen aanbieden. Dan ben je gewoon een trieste kneus.
Als ik ergens vrijwillig de hele dag help ga ik er gewoon vanuit dat er eten en drinken voor mij is. Cadeautjes mogen ze houden, geef me gewoon een paar bolletjes met ham en paar bekertjes cola en ik ben tevreden.quote:Op donderdag 22 september 2016 23:56 schreef Unites het volgende:
Als je vrijwilligerswerk komt doen al met de gedachte dat je er iets voor krijgt, dan heb ik al liever niet meer dat je komt. Dan ben je geen vrijwilliger. Vrijwilligerswerk doe je zonder oog op een tegenprestatie, in welke vorm dat ook mogen zijn.
Ik zit er aan te denken. Ik heb echt spijt dat ik zo fel ben geweest tegen het vorige bestuur soms. Pas als je er zelf zit, weet je hoe lastig het is.quote:Op donderdag 22 september 2016 23:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nogmaals. Ik had de volgende (ingelaste) bestuursvergadering geopend met de zin: "Ik kan mij niet verenigen met de beslissig omtrent de consumptie bonnen en zal aftreden als voorzitter. Het enige agendapunt voor deze vergadering is dan ook de organisatie van een buitengewone ALV. Hier wilde ik niet verantwoordelijk voor zijn. En ja ik heb in het zelfde schuitje gezeten.
Maar het is zo'n kleine club, die elke euro zo goed zou kunnen gebruiken. Als je een goede band hebt met die club en de club een warm hart toedraagt, dan doen je toch ook niet moeilijk om voor ¤5,- zelf wat consumpties te kopen?quote:Op donderdag 22 september 2016 23:58 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Als ik ergens vrijwillig de hele dag help ga ik er gewoon vanuit dat er eten en drinken voor mij is. Cadeautjes mogen ze houden, geef me gewoon een paar bolletjes met ham en paar bekertjes cola en ik ben tevreden.
Zou dat wel matig vinden. Vrijwillig de hele dag ergens bezig zijn en dan ook nog zelf geld uit moeten geven om drinken en eten te fiksen. Gelukkig nooit mee gemaakt dat ik zelf moest kopen.quote:Op vrijdag 23 september 2016 00:02 schreef Unites het volgende:
[..]
Maar het is zo'n kleine club, die elke euro zo goed zou kunnen gebruiken. Als je een goede band hebt met die club en de club een warm hart toedraagt, dan doen je toch ook niet moeilijk om voor ¤5,- zelf wat consumpties te kopen?
Je kunt op tafel leggen hoe je erover denkt en dan afhankelijk ven de reactie je vervolgacties bepalen. Ik heb de vergadering voor de aankondiging van mijn aftreden de vergadering geopend met: Jongens er gaan dingen heel erg fout in mijn beleving: *som wat op* en ik kan mij daar niet mee verenigen en wil kijken of we daar wat aan kunnen doen. Anders zal ik me moeten beraden op mijn positie in dit bestuur. ( ok mijn vice werkte me op het laatst actief tegen. Dus ik kon er met gesterkt been in maar toch)quote:Op donderdag 22 september 2016 23:58 schreef Unites het volgende:
[..]
Ik zit er aan te denken. Ik heb echt spijt dat ik zo fel ben geweest tegen het vorige bestuur soms. Pas als je er zelf zit, weet je hoe lastig het is.
Van alles doen, geld in het laadje brengen van de vereniging, maar voor de rest hoeven we je niet te horen. Totdat je dreigt om op te stappen (vorig jaar al een keer gedaan), want dan ben je ineens niet te missen... voor hoelang het mag duren.
ik ben het hier met de meeste mensen ook eens: het is, zelfs voor een kleine club, gewoon raar om voor je vrijwilligers (die gratis tijd vrijmaken!) te laten betalen voor drinken en eten; Ik zou zelf ook tevreden zijn met een bolletje met beleg en een bekertje of 2 goedkope yoghurtdrink (vanwege de suiker pept dat lekker even op)quote:Op vrijdag 23 september 2016 00:02 schreef Unites het volgende:
[..]
Maar het is zo'n kleine club, die elke euro zo goed zou kunnen gebruiken. Als je een goede band hebt met die club en de club een warm hart toedraagt, dan doen je toch ook niet moeilijk om voor ¤5,- zelf wat consumpties te kopen?
De harde kern heeft er bij ons ook nooit om gevraagd, omdat iedereen zo verbonden is met de vereniging. Mij geeft het bijvoorbeeld al genoeg voldoening als ik zie dat het zaterdag lekker druk wordt en dat de mensen - hopelijk - een mooie dag hebben. Ik ben al zoveel tijd kwijt in de organisatie, dan wil ik ook dat het een succes wordt en dat we flink wat winst kunnen gaan boeken. Als ik daar zelf ¤10,- bij aan kan dragen door zelf zo'n kaart te kopen, waarom niet? Het is uiteindelijk toch voor een goed doel.quote:Op vrijdag 23 september 2016 00:05 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Zou dat wel matig vinden. Vrijwillig de hele dag ergens bezig zijn en dan ook nog zelf geld uit moeten geven om drinken en eten te fiksen. Gelukkig nooit mee gemaakt dat ik zelf moest kopen.
Sorry ik blijf bij mijn punt.quote:Op vrijdag 23 september 2016 00:14 schreef Unites het volgende:
[..]
De harde kern heeft er bij ons ook nooit om gevraagd, omdat iedereen zo verbonden is met de vereniging. Mij geeft het bijvoorbeeld al genoeg voldoening als ik zie dat het zaterdag lekker druk wordt en dat de mensen - hopelijk - een mooie dag hebben. Ik ben al zoveel tijd kwijt in de organisatie, dan wil ik ook dat het een succes wordt en dat we flink wat winst kunnen gaan boeken. Als ik daar zelf ¤10,- bij aan kan dragen door zelf zo'n kaart te kopen, waarom niet? Het is uiteindelijk toch voor een goed doel.
Ik snap dat ook wel hoor. Eerlijk gezegd zou ik in de basis (in zijn algemeenheid) ook zo denken.quote:
Dit dus. Het is het minste dat je een vrijwilliger kan geven en het kost geen drol.quote:Op donderdag 22 september 2016 23:58 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Als ik ergens vrijwillig de hele dag help ga ik er gewoon vanuit dat er eten en drinken voor mij is. Cadeautjes mogen ze houden, geef me gewoon een paar bolletjes met ham en paar bekertjes cola en ik ben tevreden.
Die eerste regel maakt jou al een kneus. Serieus waar. Mensen een broodje en drinken geven. Nou poeh poeh. Wat een last. En oh oh wat zullen mensen daar vanaf nu om gaan vragen.quote:Op donderdag 22 september 2016 23:56 schreef Unites het volgende:
[..]
Het is niet sneu. Als je vrijwilligerswerk komt doen al met de gedachte dat je er iets voor krijgt, dan heb ik al liever niet meer dat je komt. Dan ben je geen vrijwilliger. Vrijwilligerswerk doe je zonder oog op een tegenprestatie, in welke vorm dat ook mogen zijn.
En het is gewoon niet waar dat je niet met de verkoopprijs mag rekenen. Een consumptiekaart van ¤5,- vertegenwoordigt gewoon diezelfde waarde. De inkoopprijs van een bekertje drinken interesseert me eigenlijk helemaal niks. Ik had op dat zelfde bekertje fris geld kunnen verdienen. Met zo'n plant hou ik onder aan de streep meer over, omdat ik er vanuit mag gaan - gezien de situatie - dat ik die consumptiekaarten toch wel had kunnen verkopen. Zo'n plant had ik per gezin kunnen geven. En de meeste vrijwilligers zijn familie (niet één, maar je snapt wat ik bedoel).
Kijk, wij zijn geen festival met duizenden bezoekers waar vrijwilligers worden misbruikt omdat organisatoren te gierig zijn voor betaald personeel. Dat je dan voorziet in de consumpties, is wel het minste wat je kunt doen.
Wij zijn een kleine sportvereniging en moeten hard ons best doen - en eigenlijk komt dat voor 80% van mij af - om geld te verdienen voor onze (of eigenlijk mijn) toekomstplannen. Dit doen we twee - drie keer per kalenderjaar. Ik snap niet zo goed waarom de mensen die juist voor het belang van de vereniging zouden moeten opkomen, geld willen zien. Dat doe ik toch zelf ook niet?
Dan heb je dus ook nog dat de "organisatie (of beter gezegd "machts-)structuur" van onze vereniging erg krom is, waardoor je rare situaties krijgt als nu: de een wel een kaart, de ander niet.
Daarbij is het ook nog eens zo dat door dezelfde mensen, die staan te pronken bij zo'n evenement, de mensen die de reguliere werkzaamheden aan de accommodatie buiten de evenementen om, gewoon compleet buiten kijk zetten. Nu ga je straks krijgen - en ik verwacht dat aankomende zaterdag al, omdat de meeste van hun natuurlijk ook komen - dat iedereen een tegenprestatie wil. En nogmaals, ik kan het niet vaak genoeg benadrukken, dat is absoluut niet de essentie van vrijwilligerswerk.
Ze werken niet voor mij. Ze werken voor de vereniging. We spreken hier over medeorganisatoren en -bestuursleden, familie van organisatoren en (familie) van deelnemers. Wij werken dus samen als vereniging, voor diezelfde vereniging. Het is in het belang van de vereniging. Niet in mijn belang. Ik word er niet beter van, maar ONZE vereniging gaat nu veel geld mislopen, omdat het schijnbaar te veel gevraagd is om zelf even voor JE EIGEN vereniging een euro of ¤10,- te besteden aan consumpties. Dat gebeurde normaal ook en vind ik ook de norm. Zeker omdat de structuur scheef is. Mensen die veel doen, krijgen hetzelfde als de mensen die nu alleen komen om te pronken. En dan worden er ook nog eens mensen buiten gesloten, omdat ze niet in het "vriendjespolitiekweb" zitten. Nee dankje.quote:Op vrijdag 23 september 2016 00:21 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Die eerste regel maakt jou al een kneus. Serieus waar. Mensen een broodje en drinken geven. Nou poeh poeh. Wat een last. En oh oh wat zullen mensen daar vanaf nu om gaan vragen.
Gast, iemand die vrijwillig iets voor jou doet, die kan je op z'n minst belonen met een broodje en wat drinken.
Als dat er al niet vanaf kan, dan ben je gewoon een zielige vent.
En dan rekenen met de verkoop prijs.ja want die vrijwilligers gaan je arm drinken ofzo. Tering wat ben jij een gierige mongool. Eten en drinken aanbieden is niet een tegenprestatie hoor. Die mensen werken gratis voor jou. Een hele dag. Als je ze niet eens eten en drinken wil bieden dan moet je echt bij jezelf eens nadenken wat voor gierige schijtmongool je bent.
Net was het 5 euro.quote:Op vrijdag 23 september 2016 00:30 schreef Unites het volgende:
EIGEN vereniging een euro of ¤10,- te besteden aan consumpties
Lul toch niet zo slap lulhannes. Je gaat veel geld mislopen. Dan kan je het evenement maar beter cancellen. Als je vrijwilligerswerk je veel geld zal kosten door ze een natje en een droogje te bieden.quote:Op vrijdag 23 september 2016 00:30 schreef Unites het volgende:
[..]
Ze werken niet voor mij. Ze werken voor de vereniging. We spreken hier over medeorganisatoren en -bestuursleden, familie van organisatoren en (familie) van deelnemers. Wij werken dus samen als vereniging, voor diezelfde vereniging. Het is in het belang van de vereniging. Niet in mijn belang. Ik word er niet beter van, maar ONZE vereniging gaat nu veel geld mislopen, omdat het schijnbaar te veel gevraagd is om zelf even voor JE EIGEN vereniging een euro of ¤10,- te besteden aan consumpties. Dat gebeurde normaal ook en vind ik ook de norm. Zeker omdat de structuur scheef is. Mensen die veel doen, krijgen hetzelfde als de mensen die nu alleen komen om te pronken. En dan worden er ook nog eens mensen buiten gesloten, omdat ze niet in het "vriendjespolitiekweb" zitten. Nee dankje.
Kunnen jullie niet gewoon samen wat geld inleggen voor boodschappen voor vrijwilligers? Of gaat het er nou om dat je wilt dat ze geld uitgeven?quote:Op vrijdag 23 september 2016 00:30 schreef Unites het volgende:
Wij werken dus samen als vereniging, voor diezelfde vereniging.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |