abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  roze vrijdag 23 september 2016 @ 00:49:09 #226
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_165507040
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 00:47 schreef Unites het volgende:
Er worden al voorzieningen getroffen voor de vrijwilligers,
Wat dan precies? :)
Niet zo sarcastisch bedoeld als het nu wrs overkomt.
Your beauty never ever scared me.
pi_165507049
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 september 2016 00:49 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Waarschijnlijk een stoel om op te zitten. Al zal het mij niks verbazen dat ze die zelf mee moeten nemen.

Anders vast te huur voor 25 euro. ^O^
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_165507057
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 september 2016 00:49 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Eerst was het dus de flesjes water en de frisdrank. Nu de consumptiekaart van ¤5,-.
pi_165507060
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 00:50 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Waarschijnlijk een stoel om op te zitten. Al zal het mij niks verbazen dat ze die zelf mee moeten nemen.

Anders vast te huur voor 25 euro. ^O^
We hebben niet zo veel stoelen nee. Bedankt voor je tip, maat. Ga ik wat mee doen!
pi_165507062
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 00:51 schreef Unites het volgende:

[..]

We hebben niet zo veel stoelen nee. Bedankt voor je tip, maat. Ga ik wat mee doen!
Ik zie je er nog wel voor aan ook. Scrooge McDuck.
pi_165507066
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 00:51 schreef Unites het volgende:

[..]

Eerst was het dus de flesjes water en de frisdrank. Nu de consumptiekaart van ¤5,-.
En die consumptiekaart moeten ze zeker kopen?
pi_165507074
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 00:52 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

En die consumptiekaart moeten ze zeker kopen?
Nee, die krijgen ze helemaal gratis. Voor niks!
  roze vrijdag 23 september 2016 @ 00:54:26 #233
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_165507077
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 00:53 schreef Unites het volgende:

[..]

Nee, die krijgen ze helemaal gratis. Voor niks!
^O^
Your beauty never ever scared me.
pi_165507079
quote:

[..]

Ik zie je er nog wel voor aan ook. Scrooge McDuck.
Ja, tuurlijk. Al vind ik de door jou voorgestelde prijs van ¤25,- wel een beetje aan de lage kant hoor. Ik dacht eerder aan ¤40,- per dagdeel.
pi_165507090
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 september 2016 00:54 schreef Amarantha het volgende:

[..]

^O^
:)

Het is dus min of meer opgelost. Het enigste wat ik dus zeg is dat ik er niet achtersta, vandaar deze discussie. Maar ja, de meerderheid beslist, dus daar heb maar mee te dealen. :P

Het is soms alleen niet leuk :'(
pi_165507115
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 00:56 schreef Unites het volgende:
Het is soms alleen niet leuk
Wat is er nou niet leuk aan?

ging het je dus werkelijk enkel om je zin door te drukken, ben je nog steeds boos dat je plantje het niet geworden is?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_165507170
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 01:00 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Wat is er nou niet leuk aan?

ging het je dus werkelijk enkel om je zin door te drukken, ben je nog steeds boos dat je plantje het niet geworden is?
Nah. Het is gewoon meer dat ik eigenlijk weinig te vertellen heb in de vereniging ondanks m'n positie, doordat het zo'n "familie- en vriendjespolitiek"-web is geworden.

inb4: "Dat is maar goed ook met zulke achterlijke waanideëen." -> Ik kan je vertellen, dankzij mij leeft deze vereniging nog.
  † In Memoriam † vrijdag 23 september 2016 @ 03:52:18 #238
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_165507638
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 01:05 schreef Unites het volgende:

[..]

Nah. Het is gewoon meer dat ik eigenlijk weinig te vertellen heb in de vereniging ondanks m'n positie, doordat het zo'n "familie- en vriendjespolitiek"-web is geworden.

inb4: "Dat is maar goed ook met zulke achterlijke waanideëen." -> Ik kan je vertellen, dankzij mij leeft deze vereniging nog.
Als je per se een lintje wil, mag je die wel zelf betalen. *O*
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_165507672
De grondslag van het 'probleem' en je standvastige mening ligt in het feit dat je je positie binnen die vereniging gebruikt om je paradepaardje er doorheen te drukken. Misschien eens een idee om je rooskleurige ambiteuze projecten eens naar de achtergrond te verhuizen? Je verliest een beetje het doel van zulke evenementen uit het oog, dat is niet geld verdienen voor je toekomstplannen. Zo'n evenement organiseer in eerste instantie voor de gezelligheid en om de vereniging in een goed daglicht te zetten. Zo'n dag is juist uitermate geschikt om nieuwe leden of sponsoren te werven. Daarnaast zou ik als ik jou was gewoon, een tafel volgooien met eten en drinken voor de vrijwilligers inplaats van consumptiebonnen. Voor 25 euro kom je al een heel eind, en wordt er niemand buitengesloten. Uiteindelijk kweek je daar veel meer goodwill mee en raden mensen anderen aan om ook eens een kijkje bij die gezellige vereniging van je te nemen. Daarnaast zijn er zat goede ideeën geopperd om er meer geld eruit te slepen. Organiseer een lotterij, bingo, verkoop zakjes chips/snoep voor de kleintjes. Hoefijzer smijten, balletjes gooien, maak foto's van de deelnemers en biedt die aan, nodig de lokale paardenwinkel uit voor een kleine sponsorbijdrage. Bekijk het grotere plaatje eens, minder winst en goed voor de dag komen is op langere termijn meer waard ;)
pi_165507681
De grondslag is leesbaar stuk tekst en vrijwillig alleen wanneer ik er zelf iets met opschiet.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2016 04:40:50 ]
  vrijdag 23 september 2016 @ 06:18:30 #241
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165507739
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 00:36 schreef Unites het volgende:

[..]

Het laatste.

Omdat altijd al zo is gegaan, die lijn niet goed wordt getrokken (wie wel zo'n kaart, wie niet), het geld gaat kosten, zij ook het belang van de club zouden moeten verdedigen, etc.
Als van mij als vrijwilliger wordt verwacht dat ik geld uitgeef dan vind ik dat prima, maar dan zul je je iemand anders moeten vinden die zijn tijd aan je uitgeeft.
Echt, een kostenpost van ¤ 1 een issue vinden omdat ik dan geen ¤ 5 uitgeef, dat ik daar een hele dag sta is een veelvoud van die ¤ 5 waard.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 23 september 2016 @ 06:27:15 #242
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165507742
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 04:23 schreef Wotte het volgende:
De grondslag van het 'probleem' en je standvastige mening ligt in het feit dat je je positie binnen die vereniging gebruikt om je paradepaardje er doorheen te drukken. Misschien eens een idee om je rooskleurige ambiteuze projecten eens naar de achtergrond te verhuizen? Je verliest een beetje het doel van zulke evenementen uit het oog, dat is niet geld verdienen voor je toekomstplannen. Zo'n evenement organiseer in eerste instantie voor de gezelligheid en om de vereniging in een goed daglicht te zetten. Zo'n dag is juist uitermate geschikt om nieuwe leden of sponsoren te werven. Daarnaast zou ik als ik jou was gewoon, een tafel volgooien met eten en drinken voor de vrijwilligers inplaats van consumptiebonnen. Voor 25 euro kom je al een heel eind, en wordt er niemand buitengesloten. Uiteindelijk kweek je daar veel meer goodwill mee en raden mensen anderen aan om ook eens een kijkje bij die gezellige vereniging van je te nemen. Daarnaast zijn er zat goede ideeën geopperd om er meer geld eruit te slepen. Organiseer een lotterij, bingo, verkoop zakjes chips/snoep voor de kleintjes. Hoefijzer smijten, balletjes gooien, maak foto's van de deelnemers en biedt die aan, nodig de lokale paardenwinkel uit voor een kleine sponsorbijdrage. Bekijk het grotere plaatje eens, minder winst en goed voor de dag komen is op langere termijn meer waard ;)
Als vrijwilligers 4 consumpties kunnen gaan halen die gewoon uit flessen fris geschonken worden dan kost het je natuurlijk net zoveel als wanneer je in een aparte ruimte fris en water apart gaat zetten voor de vrijwilligers.
Het kost niet ineens minder als het uit een fles in een andere ruimte komt.
Sterker nog: het kost TS nu simpelweg ¤ 1 per vrijwilliger, en dus minder dan dat absurde plantje.

En nee, ik heb niet weer een vergelijking nodig met Aldi frisdrank.
Als je dat voor je vrijwilligers neerzet terwij je normaal wel gewoon Coca Cola schenkt dan is dat echt een middelvinger naar je vrijwilligers.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_165507988
quote:
6s.gif Op vrijdag 23 september 2016 03:52 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Als je per se een lintje wil, mag je die wel zelf betalen. *O*
Ja, graag. Het liefst twee.
pi_165508000
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 06:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als vrijwilligers 4 consumpties kunnen gaan halen die gewoon uit flessen fris geschonken worden dan kost het je natuurlijk net zoveel als wanneer je in een aparte ruimte fris en water apart gaat zetten voor de vrijwilligers.
Het kost niet ineens minder als het uit een fles in een andere ruimte komt.
Sterker nog: het kost TS nu simpelweg ¤ 1 per vrijwilliger, en dus minder dan dat absurde plantje.

En nee, ik heb niet weer een vergelijking nodig met Aldi frisdrank.
Als je dat voor je vrijwilligers neerzet terwij je normaal wel gewoon Coca Cola schenkt dan is dat echt een middelvinger naar je vrijwilligers.
Met zo'n bon kunnen ook andere dingen worden gekocht. Zoals hamburgers, saté, etc. Het kost me wel meer. Want die kaarten hadden mij onder aan de streep ¤40,- opgeleverd.

En er worden genoeg andere initiatieven ontplooid om geld te verdienen.
  vrijdag 23 september 2016 @ 08:26:46 #245
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165508114
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 08:01 schreef Unites het volgende:

[..]

Met zo'n bon kunnen ook andere dingen worden gekocht. Zoals hamburgers, saté, etc. Het kost me wel meer. Want die kaarten hadden mij onder aan de streep ¤40,- opgeleverd.

En er worden genoeg andere initiatieven ontplooid om geld te verdienen.
Nee, je snapt nog steeds niet dat je kosten je kosten zijn, wat die personen anders mogelijk gekocht hadden is niet je verlies.

Daarbij kost die hamburger of saté vast meer dan één consumptiebon, dus daar pak je ook gewoon je winst over.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_165508457
Ik merk wel vaker in de paardenbranche dat niets geld mag kosten.
Voorbeeld: de plaatselijke manege houdt weleens open dagen voor kinderen die minder te besteden hebben. Om dit in goede banen te leiden hebben zij veel vrijwilligers nodig, minimaal 1 vrijwilliger per kind. Zo'n dag duurt een hele middag en na afloop krijgen de kinderen iets te drinken en een bordje patat o.i.d.
De vrijwilligers krijgen niets en moeten inderdaad hun consumpties kopen in de kantine.
Ik begrijp wel dat ze het niet gratis kunnen weggeven, maar helemaal niets vind ik echt niet kunnen.

Ik hoor hier teveel: vrijwilligerswerk hoort belangeloos te zijn, maar ik vind dat er twee kanten aan zitten. Ook al gaat het al jaren zo. Minimaal 1 drankconsumptie per event mag je wel geven, TS. Gelukkig is er wel water. :{
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_165508483
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 08:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, je snapt nog steeds niet dat je kosten je kosten zijn, wat die personen anders mogelijk gekocht hadden is niet je verlies.

Daarbij kost die hamburger of saté vast meer dan één consumptiebon, dus daar pak je ook gewoon je winst over.
De vorige keer hebben ¤50,- winst gemaakt. Als ik toen 8 x ¤5,- aan consumptiekaarten had weggegeven, hadden we praktisch niks meer.
pi_165508521
Is dát niet precies waar winstpercentages voor bedoeld zijn?

Je koopt een fles cola (zeg even ¤2) waar je vijf bekertjes uit kan schenken.
Deze kosten je dus ¤0,40 voor de cola en ¤0,05 voor bekertje = ¤0,45

Als je deze aan je publiek verkoopt voor ¤1, heb je per bekertje cola ¤0,55 winst die je aan andere dingen (vrijwilligers, andere kosten) kan uitgeven.

Maak je bonnetjes wat duurder (¤1,25) en je winst schiet omhoog.

Eerlijke prijzen zijn liev, maar dan maak je dus geen winst en kun je je vrijwilligers niet onderhouden.

#notrocketscience
Mon 'en!
pi_165510282
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 09:09 schreef Unites het volgende:

[..]

De vorige keer hebben ¤50,- winst gemaakt. Als ik toen 8 x ¤5,- aan consumptiekaarten had weggegeven, hadden we praktisch niks meer.
Als de winst zo weinig is begrijp ik je eigenlijk wel een beetje en dat zouden die vrijwilligers
ook wel moeten begrijpen niet iedere vrijwilliger verwacht gratis eten en drinken denk ik,
ze kunnen best zelf ook iets meenemen.
pi_165510364
Als je zo weinig winst maakt op een evenement met 80 man moet je naar je eigen organisatietalent gaan kijken :@

Hemel, wij maken per loopje dat we organiseren + bakesale al £300 'winst', inclusief huren van de venue, en dat is een evenement van een paar uurtjes. En we zijn niet eens echt uit op winst maken, en proberen dat altijd zo snel mogelijk weer ergens terug in te stoppen (al dan niet goede doelen of ontwikkeling van andere evenementen).
Ja doei.
pi_165510567
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2016 23:38 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

kansloosheid van TS.

quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2016 23:38 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]
trieste kneus.
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 00:21 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

kneus.
quote:

zielige vent.

quote:

gierige mongool
quote:

gierige schijtmongool
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 00:27 schreef OscarMopperkont het volgende:
droeftoeter

quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 00:27 schreef OscarMopperkont het volgende:
Gierige vlerk.
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 00:32 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

lulhannes.
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 00:32 schreef OscarMopperkont het volgende:

grotere kneus
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 00:35 schreef OscarMopperkont het volgende:

TS is gek.
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 00:37 schreef OscarMopperkont het volgende:
kut vereniging
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 00:40 schreef OscarMopperkont het volgende:
egocentrisch persoon.
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 00:43 schreef OscarMopperkont het volgende:

kansloos
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 00:43 schreef OscarMopperkont het volgende:
jandoedel
quote:
Scrooge McDuck.
Gossie, kindje toch! Ben je vroegah een keer misbruikt als vrijwilliger ofzo?

Wil je er over praten?

I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_165510620
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 11:29 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Gossie, kindje toch! Ben je vroegah een keer misbruikt als vrijwilliger ofzo?

Wil je er over praten?

[ afbeelding ]
geef hem een gratis Cola, dan houdt hij misschien op met janken :D
pi_165510779
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 september 2016 11:20 schreef motorbloempje het volgende:
Als je zo weinig winst maakt op een evenement met 80 man moet je naar je eigen organisatietalent gaan kijken :@

Hemel, wij maken per loopje dat we organiseren + bakesale al £300 'winst', inclusief huren van de venue, en dat is een evenement van een paar uurtjes. En we zijn niet eens echt uit op winst maken, en proberen dat altijd zo snel mogelijk weer ergens terug in te stoppen (al dan niet goede doelen of ontwikkeling van andere evenementen).
Vorige keer hadden we de helft minder deelnemers. Zat het weer tegen... en werd er ook minder verkocht -O- Hopelijk is dat nu beter, maar zeker weten doe je het nooit.
pi_165510825
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 11:37 schreef Unites het volgende:

[..]

Vorige keer hadden we de helft minder deelnemers. Zat het weer tegen... en werd er ook minder verkocht -O- Hopelijk is dat nu beter, maar zeker weten doe je het nooit.
Weten de vrijwilligers dat ook?
Ik denk dat als ze dat weten dat ze niet eens iets gratis willen hebben eigenlijk....
pi_165510854
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 11:40 schreef FANN het volgende:

[..]

Weten de vrijwilligers dat ook?
Ik denk dat als ze dat weten dat ze niet eens iets gratis willen hebben eigenlijk....
Ja, want een aanzienlijk deel van de vrijwilligers organiseert het ook mede. :'(
Dat maakt het voor mij zo krom. En frustrerend. Want dat waren dus juist de laatste mensen van wie ik zo'n voorstel had verwacht...
pi_165510905
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 11:41 schreef Unites het volgende:

[..]

Ja, want een aanzienlijk deel van de vrijwilligers organiseert het ook mede. :'(
Dat maakt het voor mij zo krom. En frustrerend. Want dat waren dus juist de laatste mensen van wie ik zo'n voorstel had verwacht...
Ja zou ik dan ook niet verwachten eigenlijk :@ ik zou niet eens iets gratis wíllen als ik dat
wist, maar ja... niet iedereen is hetzelfde, wel jammer dat ze niet op het idee kunnen komen
om zelf iets mee te nemen....
pi_165510981
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 11:43 schreef FANN het volgende:

[..]

Ja zou ik dan ook niet verwachten eigenlijk :@ ik zou niet eens iets gratis wíllen als ik dat
wist, maar ja... niet iedereen is hetzelfde, wel jammer dat ze niet op het idee kunnen komen
Jup :@

Ben ik nu eindelijk van m'n "Hitler-status" af :? :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2016 11:47:02 ]
pi_165511012
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 11:46 schreef Unites het volgende:

[..]

Jup :@

Ben ik nu eindelijk van m'n "Hitler-status" af :? :P
Bij mij wel :+
pi_165511026
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 september 2016 11:48 schreef FANN het volgende:

[..]

Bij mij wel :+
_O_ O+
pi_165512995
Ik vraag me alleen af of ik er nog iets van moet gaan zeggen... :')
pi_165513244
Je moet ook los kunnen laten he als je outvoted bent...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  vrijdag 23 september 2016 @ 13:44:38 #262
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165513312
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 11:43 schreef FANN het volgende:

[..]

Ja, en dan heeft moeders een fles Coca Cola staan bij haar vrijwilligersbalie, en dan wil dochter van moeder ook een bekertje van de gratis Cola van moeder...
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_165513355
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 13:41 schreef DancingPhoebe het volgende:
Je moet ook los kunnen laten he als je outvoted bent...
Daar heb ik erg veel moeite mee, maar dat is misschien wel duidelijk :')

Altijd al gehad. Dat is best vervelend. Kan nachten wakker liggen over het kleinste punt.
pi_165513827
Man man man dit is wel een nieuw soort level gierigaard zijn WTF. Denk als je bij TS thuis komt je eerst langs de garderobe komt a 2 euro 8)7
People are always teaching us democracy but the people who teach us democracy don't want to learn it themselves.
pi_165513976
gast.. iedereen in dit topic zegt nee en jij stopt gewoon je vingers in je oren en blijft ja roepen. zoek het dan maar uit hoor. je wil gewoon horen wat je zelf denkt. het maakt niet eens uit wat wij posten.
There are only 151 Pokémon.
  † In Memoriam † vrijdag 23 september 2016 @ 14:14:39 #266
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_165514001
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 14:08 schreef LievePoetin het volgende:
Man man man dit is wel een nieuw soort level gierigaard zijn WTF. Denk als je bij TS thuis komt je eerst langs de garderobe komt a 2 euro 8)7
Nadat je entree hebt betaald. :Y
  vrijdag 23 september 2016 @ 14:15:40 #267
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_165514022
Zo als ik al eerder zei vind ik dat je je als voorzitter wat meer met sponsorwerving moet gaan bezighouden zodat dit soort faalacties naar je vrijwilligers toe niet meer nodig zijn.
pi_165514082
Nou mooi opgelost toch?

Ik doe ook wel eens vrijwilligerswerk. En een flesje water/frisdrank met een klein zakje chips erbij hoort er gewoon bij. Dat is puur om het idee, want je offert toch maar even je vrije tijd op.

Dat er geen geld is, dat is kul, want hoeveel vrijwilligers zijn er nou. Als bestuurslid zou ik dan gewoon wat centen uit eigen zak betalen, niet dat ik dat vraag.

En een briefje erbij met iets van Vrijwilliger bedankt, zonder jou zijn we nergens,
ja, dat doet bij mij wonderen, daar krijg ik koontjes van op mijn wangen. En wat kost nou een briefje?

Gelukkig doen veel verenigingen dat gewoon. Het stelt niets voor, maar gratis een flesje drinken, een hapje en bedankbriefje, dat is alles wat we graag zien. En daar heb je een hele vrijwilliger voor!
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_165514261
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 09:09 schreef Unites het volgende:

[..]

Daar ligt je probleem dan ook.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_165514287
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 14:25 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

ja hé hé anders was het niet zo moeilijk :D
pi_165514304
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 14:17 schreef Sigaartje het volgende:
En een briefje erbij met iets van Vrijwilliger bedankt, zonder jou zijn we nergens,
ja, dat doet bij mij wonderen, daar krijg ik koontjes van op mijn wangen. En wat kost nou een briefje?
Ik ga jou een briefje sturen *;
pi_165514343
quote:
17s.gif Op vrijdag 23 september 2016 14:27 schreef FANN het volgende:

[..]

Ik ga jou een briefje sturen *;
*;
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_165514667
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 14:25 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Het probleem zit hem in het feit dat hij die 5 euro verkoopprijs rekent. Zijn inkoop is dus vele malen lager. Maar dat snapt hij niet.
  † In Memoriam † vrijdag 23 september 2016 @ 14:53:08 #274
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_165514906
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 14:43 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Het probleem zit hem in het feit dat hij die 5 euro verkoopprijs rekent. Zijn inkoop is dus vele malen lager. Maar dat snapt hij niet.
Geef elke vrijwilliger 1 eigen fles fris van de Aldi en je bent klaar. :+
pi_165515366
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 14:43 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Jawel, dat snap ik wel.
pi_165516341
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 14:26 schreef Unites het volgende:

[..]

Begrijp me niet verkeerd. Ik vind het geen verkeerd idee, maar ik ben bang dat er een keer signaal af wordt gegeven en dat je - zoals kanovinnie ook al zegt - een hoop gezeik en gezeur gaat krijgen, want wie moet je iets geven en wie niet. Daarbij hebben we iets dergelijks nooit gedaan.

Mijn voorstel om vrijwilligers iedere keer een presentje te geven als dank werd de vorige keer zelfs afgekeurd door dezelfde mensen die achter dit voorstel, want "dat gaat veelte veel geld kosten". We zijn maar een kleine vereniging, he.
Die kleinigheidjes worden toch de prullenbak ingeflikkerd en is duurder dan een paar drankjes.
Juist door 2 drankjes te sponsoren maken ze er tenminste nog gebruik van.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_165519308
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 15:14 schreef Unites het volgende:

[..]

Jawel, dat snap ik wel.
Wat ik niet snap, die plantjes kosten misschien 15-20¤. En dan hoop je dat ze alsnog zelf voor 40¤ drinken kopen. Dus de kas loopt hooguit 20¤ mis en als ze ieder 3 drankjes zelf kopen is het verschil nog maar 10¤.

Dus we hebben het over een verschil van 10-20¤?
.
pi_165519498
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 18:13 schreef Fer het volgende:

[..]

Wat ik niet snap, die plantjes kosten misschien 15-20¤. En dan hoop je dat ze alsnog zelf voor 40¤ drinken kopen. Dus de kas loopt hooguit 20¤ mis en als ze ieder 3 drankjes zelf kopen is het verschil nog maar 10¤.

Dus we hebben het over een verschil van 10-20¤?
Het verschil is iets groter (plantje per gezin), maar ja... inderdaad: over zoveel geld spreken we niet. Maar elk klein beetje inkomsten is waardevol voor een kleine vereniging.
pi_165520534
Dus als ik het goed begrijp hebben we hier
• een kleine vereniging
• een stel vrijwilligers die verenigingsleden zijn
• een klein evenement
• een set bezoekers die voor een groot deel uit de vrijwilligers bestaat
• geen betaald personeel

Mij lijkt het dan dat je een dag hebt die voor een groot deel voor en door de vrijwilligers is.
De opbrengst is voor de vereniging van de vrijwilligers en wordt voor een groot deel opgebracht door de vrijwilligers.
Als de vrijwilligers de vrijwilligers duurder maken en/of de opbrengst verlagen, heeft hun eigen vereniging minder geld om leuke dingen te organiseren.

En bij een kleine club als dit, waar leden voortdurend hand&spandiensten verlenen voor hun eigen club, levert het rare situaties op als de éne handspandienst opeens een ding is waar je iets voor krijgt, terwijl de andere handspandienst gewoon liefdewerkoudpapier is.

Temeer daar het waarschijnlijk altijd dezelfden zijn die élk weekend een handvol klusjes doen, terwijl op de driemaandelijkse springdag er ook mensen extra helpen die normaal direct met dochterlief direct vertrekken ook al moeten zadels gevet worden, stallen geveegd en bakken aangeharkt. En die krijgen dan wél 4 consumpties gratis, terwijl die oen die elke week helpt maar niet op de springdag het hele jaar elke kop koffie netjes afrekent.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_165520761
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 17:24 schreef motorbloempje het volgende:
Tuurlijk kun je je dat veroorloven, want vrijwilligers zijn allemaal redelijk. Je geeft zelf aan dat het vaste vrijwilligers vaak zijn sowieso, dus die weten hoe vrijwilligen werkt. Je draait echt geen verlies op die paar frisjes en dat extra biertje tijdens draai-uren, zeker als je in de vrijwilligersbriefing nog even zegt dat alcohol bijvoorbeeld pas na 19.00 ofzo beschikbaar is voor vrijwilligers aangezien ze verantwoordelijkheden hebben, en dat het ook dan met mate geconsumeerd moet worden tot sluit.

Wat een gedrama zeg.
Zorg ervoor dat alle vrijwilligers iemand meenemen. Kun je hen gratis drinken geven, heb je toch je omzet en je evenement is drukker bezocht.

En als de kas gespekt moet worden, regel je toch gewoon een donatiepot. Als je een concreet doel hebt hang je die centraal op, met een soort van thermometer hoeveel er nog nodig is. Je zult zien dat je er een mee ophaalt. Veel beter dan op je vrijwilligers te bezuinigen. Die heb je later nog vaker nodig.
Whatever...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')