quote:Op woensdag 21 september 2016 11:10 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Geef gewoon een blijk van erkenning? Ik weet niet of het een evenement is waarbij dingen worden omgeroepen? Doe dan even een shoutout naar de vrijwilligers en vraag om een applausje.
Vorige keer na afloop gedaan, voor de prijsuitreiking even iedereen in het zonnetje gezet.quote:Op woensdag 21 september 2016 11:10 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Geef gewoon een blijk van erkenning? Ik weet niet of het een evenement is waarbij dingen worden omgeroepen? Doe dan even een shoutout naar de vrijwilligers en vraag om een applausje.
Dat is toch meer dan genoeg joh. Meeste vrijwilligers vrijwilligen bij dingen die ze aan het hart gaan, dus daar hoeft echt geen presentje tegenover te staan. Sterker nog, ik vrijwillig nu een jaar of 4/5 vrij actief en ik heb pas geleden voor het eerst een cadeautje als bedankje gekregen! Dat verbaasde me heel erg, omdat ik dacht dat het een flinke kostenpost zou zijn, maar het bleek een sponsorcadeautje te zijnquote:Op woensdag 21 september 2016 11:11 schreef Unites het volgende:
[..]
Vorige keer na afloop gedaan, voor de prijsuitreiking even iedereen in het zonnetje gezet.
quote:Op woensdag 21 september 2016 11:13 schreef motorbloempje het volgende:
Die zou direct naar m'n moeder gaan zo'n kreng. Of in een hoekje in de tuin waar hij vervolgens na een week of wat dood is.
Bij mij ook hoor.quote:
Vandaar dat je zo tegen "het plantje" bent of nietquote:Op woensdag 21 september 2016 11:15 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik weet kunstplanten nog te vermoorden.
Neuh, niet eens. Ik vind het gewoon ontzettend onpractisch ook altijd, bosjes bloemen of plantjes meegeven. Veel mensen zijn op de fiets, willen nog wat gaan drinken daarna, loop je met zo'n ding te slepen. Gewoon een "HEEEEYYYYY BEDANKT MENSEN HIER BIER" is veel makkelijker meenemen.quote:Op woensdag 21 september 2016 11:16 schreef Unites het volgende:
[..]
Vandaar dat je zo tegen "het plantje" bent of niet
Hahaha
Bier neem je niet mee maar drink je op !quote:Op woensdag 21 september 2016 11:18 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Neuh, niet eens. Ik vind het gewoon ontzettend onpractisch ook altijd, bosjes bloemen of plantjes meegeven. Veel mensen zijn op de fiets, willen nog wat gaan drinken daarna, loop je met zo'n ding te slepen. Gewoon een "HEEEEYYYYY BEDANKT MENSEN HIER BIER" is veel makkelijker meenemen.
Bij mij zou het mijn moeder niet eens halen.quote:Op woensdag 21 september 2016 11:13 schreef motorbloempje het volgende:
Die zou direct naar m'n moeder gaan zo'n kreng. Of in een hoekje in de tuin waar hij vervolgens na een week of wat dood is.
Ja, dat is het idee. Dat je niets meer mee hoeft te nemen...quote:Op woensdag 21 september 2016 11:20 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Bier neem je niet mee maar drink je op !
Ik wens je veel succes en plezier met dat evenementquote:Op woensdag 21 september 2016 10:41 schreef Unites het volgende:
[..]
Maar het gaat gewoon om het principe.
Ze hoeven toch helemaal niet maximaal te zuipen.. Desnoods stuurt TS om het uur een vrijwilliger een rondje met koffie/thee/cola/water/whatever die de vrijwilligers voorziet van wat te drinken. En rond lunchtijd met wat broodjes. Heeft hij meteen het probleem opgelost van wie wel en wie niet. (werk je lang genoeg voor meerdere rondjes, dan krijg je dus meerdere keren. Simpel).quote:Op woensdag 21 september 2016 11:05 schreef Fopje het volgende:
[..]
Ach waarom niet? Als ze dan gewoon maximaal kunnen zuipen. Niks mis met Aldi Cola, het is alleen lekker goedkoop.
Je principe slaat nergens op... Je moet onderaan de streep kijken. Het gaat om de waarde/misgelopen inkomsten waar je naar moet kijken. In wat voor vorm je het doet is een tweede.quote:Op woensdag 21 september 2016 10:41 schreef Unites het volgende:
[..]
Zo is de situatie (normaal gesproken) bij ons ook, ja. Het is altijd "Nee, hoeft niet." / "We doen het graag." / "Graag gedaan!" / etc. Tot nu toe dan. En ik heb inmiddels al toegegeven door flesjes water en frisdrank aan te bieden aan de vrijwilligers, maar alsnog vind ik het ergens een "rot streek" tegenover de vereniging toe. Het is niet alsof deze paardensportvereniging super veel vermogen heeft en een enorm groot ledenaantal. We zijn kleinschalig, organiseren een paar evenementen per jaar en dan moeten we knallen.
En ik weet ook wel dat zo'n plantje uiteindelijk misschien wel duurder is dan een consumptiebon. Maar het gaat gewoon om het principe. Én het feit dat ik van mening ben dat zoiets oncontroleerbaar gaat worden (want wie wel en niet?). Daarom dat ik heb gezegd dat er een tray water komt en een x aantal flessen frisdrank -> OP = OP. Na het evenement mag ook al alles gratis worden opgegeten en gedronken.
quote:
Lekker paardrijden.. ja toch 😉😉quote:Op dinsdag 20 september 2016 12:57 schreef Chai het volgende:
Ik krijg bij mijn paardensportvereniging altijd een consumptiebon of ik de mogelijkheid iets fris te drinken. Als ik een hele dag help(SGW) krijg ik zelfs een heel lunchpakket inclusief consumptiebonnen voor bijvoorbeeld een patatje of een drankje.
Ik ben inmiddels niet meer lid, maar meld me nog wel af en toe aan op momenten dat ze extra handen kunnen gebruiken. Als ik zo koel behandeld was als jij voorstelt zou ik dat minder gauw doen.
Zonder consumptiebonnen e.d. zou ik persoonlijk ook niks uitgeven, want dan neem ik alles zelf mee, dus denk niet dat daar veel verlies zit.
makkelijk toch? iedereen die bij de "crew" hoort kan je aan *iets* herkennen en kunnen zonder problemen een niet publieke ruimte inlopen om te drinken te pakken..quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:15 schreef Unites het volgende:
[..]
Dat is dus ook een groot aspect van mijn zorgen. Want... waar blijf je op een gegeven moment? Wie moet je wel iets geven? Wie niet? Hoe controleer je dat?
Het is niet alsof dit een evenement is met 1000+ bezoekers... Hooguit rond de 80 of zo...
Als kleine vereniging en 15 vrijwilligers zou het barpersoneel toch ook wel weten wie vrijwilliger is en wie nietquote:Op donderdag 22 september 2016 00:01 schreef mschol het volgende:
[..]
makkelijk toch? iedereen die bij de "crew" hoort kan je aan *iets* herkennen en kunnen zonder problemen een niet publieke ruimte inlopen om te drinken te pakken..
mja, als ik het zo lees lijkt dat erg moeilijkquote:Op donderdag 22 september 2016 00:22 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als kleine vereniging en 15 vrijwilligers zou het barpersoneel toch ook wel weten wie vrijwilliger is en wie niet
http://www.nicesupplies.n(...)GOUOhkQ8UxoCe-Pw_wcBquote:Op dinsdag 20 september 2016 14:15 schreef Unites het volgende:
[..]
Dat is dus ook een groot aspect van mijn zorgen. Want... waar blijf je op een gegeven moment? Wie moet je wel iets geven? Wie niet? Hoe controleer je dat?
Het is niet alsof dit een evenement is met 1000+ bezoekers... Hooguit rond de 80 of zo...
Later werd dat pas genoemd ja. Ik reageer gewoon op de kansloosheid van TS.quote:Op woensdag 21 september 2016 06:41 schreef Fopje het volgende:
[..]
Lees het topic eens door. Ze gaan frisdrank aanbieden.
Zo had ik het ook gedaan trouwens, een paar flessen goedkope aldi cola en je bent klaar.
Nogmaals. Ik had de volgende (ingelaste) bestuursvergadering geopend met de zin: "Ik kan mij niet verenigen met de beslissig omtrent de consumptie bonnen en zal aftreden als voorzitter. Het enige agendapunt voor deze vergadering is dan ook de organisatie van een buitengewone ALV. Hier wilde ik niet verantwoordelijk voor zijn. En ja ik heb in het zelfde schuitje gezeten.quote:Op donderdag 22 september 2016 23:37 schreef Unites het volgende:
Dat was dus ook een van de redenen waarom ik zo ontzettend tegen dit voorstel was.
Dat is voor een buitenstaander, die de exacte organisatiestructuur van onze specifieke vereniging niet kent, natuurlijker lastiger te begrijpen.
Maar hetgeen waar ik zo bang voor was, namelijk de een wel de ander niet, komt nu al uit dus.
Voor veel minder geld kun je een tafel vullen met flessen drinken en broodjes en brood beleg.quote:Op donderdag 22 september 2016 23:04 schreef Unites het volgende:
Komt er op neer dat er 8 x ¤5,- aan consumptiebonnen wordt weggegeven. Ben het er nog steeds niet mee eens, want die planten zijn goedkoper (hoef je er ook maar 1 per gezin voor te geven). En ja, dat is echt zo. Ik weet heust wel dat een consumptie bijna niks kost qua inkoop, maar die kaarten hadden sowieso - 100% zeker - verkocht kunnen worden voor ¤5,-.
Het is niet sneu. Als je vrijwilligerswerk komt doen al met de gedachte dat je er iets voor krijgt, dan heb ik al liever niet meer dat je komt. Dan ben je geen vrijwilliger. Vrijwilligerswerk doe je zonder oog op een tegenprestatie, in welke vorm dat ook mogen zijn.quote:Op donderdag 22 september 2016 23:38 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Later werd dat pas genoemd ja. Ik reageer gewoon op de kansloosheid van TS.
En ik zie dat het er niet beter op geworden is. Aangezien TS nog steeds rekent met de verkoopprijs. Niet met de inkoopprijs van de drank.
Hij blijft dus gewoon sneu. Vrijwilligers niet eens het minimum van een hapje en drankje willen aanbieden. Dan ben je gewoon een trieste kneus.
Als ik ergens vrijwillig de hele dag help ga ik er gewoon vanuit dat er eten en drinken voor mij is. Cadeautjes mogen ze houden, geef me gewoon een paar bolletjes met ham en paar bekertjes cola en ik ben tevreden.quote:Op donderdag 22 september 2016 23:56 schreef Unites het volgende:
Als je vrijwilligerswerk komt doen al met de gedachte dat je er iets voor krijgt, dan heb ik al liever niet meer dat je komt. Dan ben je geen vrijwilliger. Vrijwilligerswerk doe je zonder oog op een tegenprestatie, in welke vorm dat ook mogen zijn.
Ik zit er aan te denken. Ik heb echt spijt dat ik zo fel ben geweest tegen het vorige bestuur soms. Pas als je er zelf zit, weet je hoe lastig het is.quote:Op donderdag 22 september 2016 23:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nogmaals. Ik had de volgende (ingelaste) bestuursvergadering geopend met de zin: "Ik kan mij niet verenigen met de beslissig omtrent de consumptie bonnen en zal aftreden als voorzitter. Het enige agendapunt voor deze vergadering is dan ook de organisatie van een buitengewone ALV. Hier wilde ik niet verantwoordelijk voor zijn. En ja ik heb in het zelfde schuitje gezeten.
Maar het is zo'n kleine club, die elke euro zo goed zou kunnen gebruiken. Als je een goede band hebt met die club en de club een warm hart toedraagt, dan doen je toch ook niet moeilijk om voor ¤5,- zelf wat consumpties te kopen?quote:Op donderdag 22 september 2016 23:58 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Als ik ergens vrijwillig de hele dag help ga ik er gewoon vanuit dat er eten en drinken voor mij is. Cadeautjes mogen ze houden, geef me gewoon een paar bolletjes met ham en paar bekertjes cola en ik ben tevreden.
Zou dat wel matig vinden. Vrijwillig de hele dag ergens bezig zijn en dan ook nog zelf geld uit moeten geven om drinken en eten te fiksen. Gelukkig nooit mee gemaakt dat ik zelf moest kopen.quote:Op vrijdag 23 september 2016 00:02 schreef Unites het volgende:
[..]
Maar het is zo'n kleine club, die elke euro zo goed zou kunnen gebruiken. Als je een goede band hebt met die club en de club een warm hart toedraagt, dan doen je toch ook niet moeilijk om voor ¤5,- zelf wat consumpties te kopen?
Je kunt op tafel leggen hoe je erover denkt en dan afhankelijk ven de reactie je vervolgacties bepalen. Ik heb de vergadering voor de aankondiging van mijn aftreden de vergadering geopend met: Jongens er gaan dingen heel erg fout in mijn beleving: *som wat op* en ik kan mij daar niet mee verenigen en wil kijken of we daar wat aan kunnen doen. Anders zal ik me moeten beraden op mijn positie in dit bestuur. ( ok mijn vice werkte me op het laatst actief tegen. Dus ik kon er met gesterkt been in maar toch)quote:Op donderdag 22 september 2016 23:58 schreef Unites het volgende:
[..]
Ik zit er aan te denken. Ik heb echt spijt dat ik zo fel ben geweest tegen het vorige bestuur soms. Pas als je er zelf zit, weet je hoe lastig het is.
Van alles doen, geld in het laadje brengen van de vereniging, maar voor de rest hoeven we je niet te horen. Totdat je dreigt om op te stappen (vorig jaar al een keer gedaan), want dan ben je ineens niet te missen... voor hoelang het mag duren.
ik ben het hier met de meeste mensen ook eens: het is, zelfs voor een kleine club, gewoon raar om voor je vrijwilligers (die gratis tijd vrijmaken!) te laten betalen voor drinken en eten; Ik zou zelf ook tevreden zijn met een bolletje met beleg en een bekertje of 2 goedkope yoghurtdrink (vanwege de suiker pept dat lekker even op)quote:Op vrijdag 23 september 2016 00:02 schreef Unites het volgende:
[..]
Maar het is zo'n kleine club, die elke euro zo goed zou kunnen gebruiken. Als je een goede band hebt met die club en de club een warm hart toedraagt, dan doen je toch ook niet moeilijk om voor ¤5,- zelf wat consumpties te kopen?
De harde kern heeft er bij ons ook nooit om gevraagd, omdat iedereen zo verbonden is met de vereniging. Mij geeft het bijvoorbeeld al genoeg voldoening als ik zie dat het zaterdag lekker druk wordt en dat de mensen - hopelijk - een mooie dag hebben. Ik ben al zoveel tijd kwijt in de organisatie, dan wil ik ook dat het een succes wordt en dat we flink wat winst kunnen gaan boeken. Als ik daar zelf ¤10,- bij aan kan dragen door zelf zo'n kaart te kopen, waarom niet? Het is uiteindelijk toch voor een goed doel.quote:Op vrijdag 23 september 2016 00:05 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Zou dat wel matig vinden. Vrijwillig de hele dag ergens bezig zijn en dan ook nog zelf geld uit moeten geven om drinken en eten te fiksen. Gelukkig nooit mee gemaakt dat ik zelf moest kopen.
Sorry ik blijf bij mijn punt.quote:Op vrijdag 23 september 2016 00:14 schreef Unites het volgende:
[..]
De harde kern heeft er bij ons ook nooit om gevraagd, omdat iedereen zo verbonden is met de vereniging. Mij geeft het bijvoorbeeld al genoeg voldoening als ik zie dat het zaterdag lekker druk wordt en dat de mensen - hopelijk - een mooie dag hebben. Ik ben al zoveel tijd kwijt in de organisatie, dan wil ik ook dat het een succes wordt en dat we flink wat winst kunnen gaan boeken. Als ik daar zelf ¤10,- bij aan kan dragen door zelf zo'n kaart te kopen, waarom niet? Het is uiteindelijk toch voor een goed doel.
Ik snap dat ook wel hoor. Eerlijk gezegd zou ik in de basis (in zijn algemeenheid) ook zo denken.quote:
Dit dus. Het is het minste dat je een vrijwilliger kan geven en het kost geen drol.quote:Op donderdag 22 september 2016 23:58 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Als ik ergens vrijwillig de hele dag help ga ik er gewoon vanuit dat er eten en drinken voor mij is. Cadeautjes mogen ze houden, geef me gewoon een paar bolletjes met ham en paar bekertjes cola en ik ben tevreden.
Die eerste regel maakt jou al een kneus. Serieus waar. Mensen een broodje en drinken geven. Nou poeh poeh. Wat een last. En oh oh wat zullen mensen daar vanaf nu om gaan vragen.quote:Op donderdag 22 september 2016 23:56 schreef Unites het volgende:
[..]
Het is niet sneu. Als je vrijwilligerswerk komt doen al met de gedachte dat je er iets voor krijgt, dan heb ik al liever niet meer dat je komt. Dan ben je geen vrijwilliger. Vrijwilligerswerk doe je zonder oog op een tegenprestatie, in welke vorm dat ook mogen zijn.
En het is gewoon niet waar dat je niet met de verkoopprijs mag rekenen. Een consumptiekaart van ¤5,- vertegenwoordigt gewoon diezelfde waarde. De inkoopprijs van een bekertje drinken interesseert me eigenlijk helemaal niks. Ik had op dat zelfde bekertje fris geld kunnen verdienen. Met zo'n plant hou ik onder aan de streep meer over, omdat ik er vanuit mag gaan - gezien de situatie - dat ik die consumptiekaarten toch wel had kunnen verkopen. Zo'n plant had ik per gezin kunnen geven. En de meeste vrijwilligers zijn familie (niet één, maar je snapt wat ik bedoel).
Kijk, wij zijn geen festival met duizenden bezoekers waar vrijwilligers worden misbruikt omdat organisatoren te gierig zijn voor betaald personeel. Dat je dan voorziet in de consumpties, is wel het minste wat je kunt doen.
Wij zijn een kleine sportvereniging en moeten hard ons best doen - en eigenlijk komt dat voor 80% van mij af - om geld te verdienen voor onze (of eigenlijk mijn) toekomstplannen. Dit doen we twee - drie keer per kalenderjaar. Ik snap niet zo goed waarom de mensen die juist voor het belang van de vereniging zouden moeten opkomen, geld willen zien. Dat doe ik toch zelf ook niet?
Dan heb je dus ook nog dat de "organisatie (of beter gezegd "machts-)structuur" van onze vereniging erg krom is, waardoor je rare situaties krijgt als nu: de een wel een kaart, de ander niet.
Daarbij is het ook nog eens zo dat door dezelfde mensen, die staan te pronken bij zo'n evenement, de mensen die de reguliere werkzaamheden aan de accommodatie buiten de evenementen om, gewoon compleet buiten kijk zetten. Nu ga je straks krijgen - en ik verwacht dat aankomende zaterdag al, omdat de meeste van hun natuurlijk ook komen - dat iedereen een tegenprestatie wil. En nogmaals, ik kan het niet vaak genoeg benadrukken, dat is absoluut niet de essentie van vrijwilligerswerk.
Ze werken niet voor mij. Ze werken voor de vereniging. We spreken hier over medeorganisatoren en -bestuursleden, familie van organisatoren en (familie) van deelnemers. Wij werken dus samen als vereniging, voor diezelfde vereniging. Het is in het belang van de vereniging. Niet in mijn belang. Ik word er niet beter van, maar ONZE vereniging gaat nu veel geld mislopen, omdat het schijnbaar te veel gevraagd is om zelf even voor JE EIGEN vereniging een euro of ¤10,- te besteden aan consumpties. Dat gebeurde normaal ook en vind ik ook de norm. Zeker omdat de structuur scheef is. Mensen die veel doen, krijgen hetzelfde als de mensen die nu alleen komen om te pronken. En dan worden er ook nog eens mensen buiten gesloten, omdat ze niet in het "vriendjespolitiekweb" zitten. Nee dankje.quote:Op vrijdag 23 september 2016 00:21 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Die eerste regel maakt jou al een kneus. Serieus waar. Mensen een broodje en drinken geven. Nou poeh poeh. Wat een last. En oh oh wat zullen mensen daar vanaf nu om gaan vragen.
Gast, iemand die vrijwillig iets voor jou doet, die kan je op z'n minst belonen met een broodje en wat drinken.
Als dat er al niet vanaf kan, dan ben je gewoon een zielige vent.
En dan rekenen met de verkoop prijs.ja want die vrijwilligers gaan je arm drinken ofzo. Tering wat ben jij een gierige mongool. Eten en drinken aanbieden is niet een tegenprestatie hoor. Die mensen werken gratis voor jou. Een hele dag. Als je ze niet eens eten en drinken wil bieden dan moet je echt bij jezelf eens nadenken wat voor gierige schijtmongool je bent.
Net was het 5 euro.quote:Op vrijdag 23 september 2016 00:30 schreef Unites het volgende:
EIGEN vereniging een euro of ¤10,- te besteden aan consumpties
Lul toch niet zo slap lulhannes. Je gaat veel geld mislopen. Dan kan je het evenement maar beter cancellen. Als je vrijwilligerswerk je veel geld zal kosten door ze een natje en een droogje te bieden.quote:Op vrijdag 23 september 2016 00:30 schreef Unites het volgende:
[..]
Ze werken niet voor mij. Ze werken voor de vereniging. We spreken hier over medeorganisatoren en -bestuursleden, familie van organisatoren en (familie) van deelnemers. Wij werken dus samen als vereniging, voor diezelfde vereniging. Het is in het belang van de vereniging. Niet in mijn belang. Ik word er niet beter van, maar ONZE vereniging gaat nu veel geld mislopen, omdat het schijnbaar te veel gevraagd is om zelf even voor JE EIGEN vereniging een euro of ¤10,- te besteden aan consumpties. Dat gebeurde normaal ook en vind ik ook de norm. Zeker omdat de structuur scheef is. Mensen die veel doen, krijgen hetzelfde als de mensen die nu alleen komen om te pronken. En dan worden er ook nog eens mensen buiten gesloten, omdat ze niet in het "vriendjespolitiekweb" zitten. Nee dankje.
Kunnen jullie niet gewoon samen wat geld inleggen voor boodschappen voor vrijwilligers? Of gaat het er nou om dat je wilt dat ze geld uitgeven?quote:Op vrijdag 23 september 2016 00:30 schreef Unites het volgende:
Wij werken dus samen als vereniging, voor diezelfde vereniging.
Hoeveel geld denk jij dat we met zo'n evenement verdienen? Doe eens een gok?quote:Op vrijdag 23 september 2016 00:32 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Lul toch niet zo slap lulhannes. Je gaat veel geld mislopen. Dan kan je het evenement maar beter cancellen. Als je vrijwilligerswerk je veel geld zal kosten door ze een natje en een droogje te bieden.
Echt. Je bent een nog grotere kneus dan die Zaanse vlogger.
Hij wilt overduidelijk dat ze 10 euro uitgeven aan drank en eten op de dag die ze opofferen om als vrijwilliger voor de vereniging te werken.quote:Op vrijdag 23 september 2016 00:34 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Kunnen jullie niet gewoon samen wat geld inleggen voor boodschappen voor vrijwilligers? Of gaat het er nou om dat je wilt dat ze geld uitgeven?
Nou geen reet als je het van het geld van je vrijwilligers moet hebben. Dus daarom; annuleren dat evenement. Heeft toch geen zin.quote:Op vrijdag 23 september 2016 00:34 schreef Unites het volgende:
[..]
Hoeveel geld denk jij dat we met zo'n evenement verdienen? Doe eens een gok?
Het laatste.quote:Op vrijdag 23 september 2016 00:34 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Kunnen jullie niet gewoon samen wat geld inleggen voor boodschappen voor vrijwilligers? Of gaat het er nou om dat je wilt dat ze geld uitgeven?
Zij verdedigen het belang van de club door hun vrije tijd op te offeren voor die kut vereniging van je.quote:Op vrijdag 23 september 2016 00:36 schreef Unites het volgende:
[..]
Het laatste.
Omdat altijd al zo is gegaan, die lijn niet goed wordt getrokken (wie wel zo'n kaart, wie niet), het geld gaat kosten, zij ook het belang van de club zouden moeten verdedigen, etc.
Soms zitten we rond de ¤300,- - ¤400,-, soms rond de ¤50,-. Zeg maar gemiddeld ¤175,- per keer. Hoe komt dat geld binnen? Algemeen: 40% inschrijvingen, 60% verkoop.quote:Op vrijdag 23 september 2016 00:36 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Nou geen reet als je het van het geld van je vrijwilligers moet hebben. Dus daarom; annuleren dat evenement. Heeft toch geen zin.
Het is niet mijn vereniging. Het is net zo goed hun vereniging. Althans, ik neem aan dat je dat voelt als bestuurs- en commissiefuncties bekleed.quote:Op vrijdag 23 september 2016 00:37 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Zij verdedigen het belang van de club door hun vrije tijd op te offeren voor die kut vereniging van je.
Is het voor een uurtje of 2. Mja dan snap ik het wel. Maar zoals bij TS een hele dag, dan mag je toch op z'n minst een versnapering verwachten.quote:Op vrijdag 23 september 2016 00:37 schreef Amarantha het volgende:
Ik vind dat als je ergens de hele dag vrijwillig werkt dat je zonder eten, drinken en geld daar heen moet kunnen gaan en dat dat geen probleem moet zijn. Ik ga hier ook gewoon vanuit. Twee jaar achter elkaar vrijwilligster geweest voor een cultureel festival hier in het centrum, organisatie daarvan heeft ook amper geld maar iedereen kreeg wel een pakketje met eten en drinken.
Verder wel op meer plekken vrijwilligster geweest, ook altijd eten enz gehad.
Potato potato. Het blijft hetzelfde.quote:Op vrijdag 23 september 2016 00:39 schreef Unites het volgende:
[..]
Het is niet mijn vereniging. Het is net zo goed hun vereniging. Althans, ik neem aan dat je dat voelt als bestuurs- en commissiefuncties bekleed.
Maar vrijwillig ergens werken en verplicht geld moeten uitgeven is een rare combi.quote:
En hiermee bewijs je dus des te meer hoe kansloos je bent. Het gaat om stuiverwerk en die vrijwilligers gaan echt niet je drankvoorraad er doorheen jassen hoor. Dus poeh, wat een drukte om niks.quote:Op vrijdag 23 september 2016 00:38 schreef Unites het volgende:
[..]
Soms zitten we rond de ¤300,- - ¤400,-, soms rond de ¤50,-. Zeg maar gemiddeld ¤175,- per keer. Hoe komt dat geld binnen? Algemeen: 40% inschrijvingen, 60% verkoop.
Ik sta open voor elke inbreng. Ik ben het alleen niet eens met het standpunt. Er worden al voorzieningen getroffen voor de vrijwilligers, mede dankzij mijn toezegging n.a.v. de reacties in dit topic.quote:Op vrijdag 23 september 2016 00:41 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Potato potato. Het blijft hetzelfde.
Maar goed, ik ga mijn moeite niet meer aan jou verspillen. Je bent het niet waard.
Het is niet verplicht. Het was de norm.quote:Op vrijdag 23 september 2016 00:42 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Maar vrijwillig ergens werken en verplicht geld moeten uitgeven is een rare combi.
Wat dan precies?quote:Op vrijdag 23 september 2016 00:47 schreef Unites het volgende:
Er worden al voorzieningen getroffen voor de vrijwilligers,
Waarschijnlijk een stoel om op te zitten. Al zal het mij niks verbazen dat ze die zelf mee moeten nemen.quote:Op vrijdag 23 september 2016 00:49 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Wat dan precies?![]()
Niet zo sarcastisch bedoeld als het nu wrs overkomt.
Eerst was het dus de flesjes water en de frisdrank. Nu de consumptiekaart van ¤5,-.quote:Op vrijdag 23 september 2016 00:49 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Wat dan precies?![]()
Niet zo sarcastisch bedoeld als het nu wrs overkomt.
We hebben niet zo veel stoelen nee. Bedankt voor je tip, maat. Ga ik wat mee doen!quote:Op vrijdag 23 september 2016 00:50 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Waarschijnlijk een stoel om op te zitten. Al zal het mij niks verbazen dat ze die zelf mee moeten nemen.
Anders vast te huur voor 25 euro.
Ik zie je er nog wel voor aan ook. Scrooge McDuck.quote:Op vrijdag 23 september 2016 00:51 schreef Unites het volgende:
[..]
We hebben niet zo veel stoelen nee. Bedankt voor je tip, maat. Ga ik wat mee doen!
En die consumptiekaart moeten ze zeker kopen?quote:Op vrijdag 23 september 2016 00:51 schreef Unites het volgende:
[..]
Eerst was het dus de flesjes water en de frisdrank. Nu de consumptiekaart van ¤5,-.
Nee, die krijgen ze helemaal gratis. Voor niks!quote:Op vrijdag 23 september 2016 00:52 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
En die consumptiekaart moeten ze zeker kopen?
quote:Op vrijdag 23 september 2016 00:53 schreef Unites het volgende:
[..]
Nee, die krijgen ze helemaal gratis. Voor niks!
Ja, tuurlijk. Al vind ik de door jou voorgestelde prijs van ¤25,- wel een beetje aan de lage kant hoor. Ik dacht eerder aan ¤40,- per dagdeel.quote:Op vrijdag 23 september 2016 00:52 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Ik zie je er nog wel voor aan ook. Scrooge McDuck.
quote:
Wat is er nou niet leuk aan?quote:
Nah. Het is gewoon meer dat ik eigenlijk weinig te vertellen heb in de vereniging ondanks m'n positie, doordat het zo'n "familie- en vriendjespolitiek"-web is geworden.quote:Op vrijdag 23 september 2016 01:00 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Wat is er nou niet leuk aan?
ging het je dus werkelijk enkel om je zin door te drukken, ben je nog steeds boos dat je plantje het niet geworden is?
Als je per se een lintje wil, mag je die wel zelf betalen.quote:Op vrijdag 23 september 2016 01:05 schreef Unites het volgende:
[..]
Nah. Het is gewoon meer dat ik eigenlijk weinig te vertellen heb in de vereniging ondanks m'n positie, doordat het zo'n "familie- en vriendjespolitiek"-web is geworden.
inb4: "Dat is maar goed ook met zulke achterlijke waanideëen." -> Ik kan je vertellen, dankzij mij leeft deze vereniging nog.
Als van mij als vrijwilliger wordt verwacht dat ik geld uitgeef dan vind ik dat prima, maar dan zul je je iemand anders moeten vinden die zijn tijd aan je uitgeeft.quote:Op vrijdag 23 september 2016 00:36 schreef Unites het volgende:
[..]
Het laatste.
Omdat altijd al zo is gegaan, die lijn niet goed wordt getrokken (wie wel zo'n kaart, wie niet), het geld gaat kosten, zij ook het belang van de club zouden moeten verdedigen, etc.
Als vrijwilligers 4 consumpties kunnen gaan halen die gewoon uit flessen fris geschonken worden dan kost het je natuurlijk net zoveel als wanneer je in een aparte ruimte fris en water apart gaat zetten voor de vrijwilligers.quote:Op vrijdag 23 september 2016 04:23 schreef Wotte het volgende:
De grondslag van het 'probleem' en je standvastige mening ligt in het feit dat je je positie binnen die vereniging gebruikt om je paradepaardje er doorheen te drukken. Misschien eens een idee om je rooskleurige ambiteuze projecten eens naar de achtergrond te verhuizen? Je verliest een beetje het doel van zulke evenementen uit het oog, dat is niet geld verdienen voor je toekomstplannen. Zo'n evenement organiseer in eerste instantie voor de gezelligheid en om de vereniging in een goed daglicht te zetten. Zo'n dag is juist uitermate geschikt om nieuwe leden of sponsoren te werven. Daarnaast zou ik als ik jou was gewoon, een tafel volgooien met eten en drinken voor de vrijwilligers inplaats van consumptiebonnen. Voor 25 euro kom je al een heel eind, en wordt er niemand buitengesloten. Uiteindelijk kweek je daar veel meer goodwill mee en raden mensen anderen aan om ook eens een kijkje bij die gezellige vereniging van je te nemen. Daarnaast zijn er zat goede ideeën geopperd om er meer geld eruit te slepen. Organiseer een lotterij, bingo, verkoop zakjes chips/snoep voor de kleintjes. Hoefijzer smijten, balletjes gooien, maak foto's van de deelnemers en biedt die aan, nodig de lokale paardenwinkel uit voor een kleine sponsorbijdrage. Bekijk het grotere plaatje eens, minder winst en goed voor de dag komen is op langere termijn meer waard
Ja, graag. Het liefst twee.quote:Op vrijdag 23 september 2016 03:52 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Als je per se een lintje wil, mag je die wel zelf betalen.
Met zo'n bon kunnen ook andere dingen worden gekocht. Zoals hamburgers, saté, etc. Het kost me wel meer. Want die kaarten hadden mij onder aan de streep ¤40,- opgeleverd.quote:Op vrijdag 23 september 2016 06:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als vrijwilligers 4 consumpties kunnen gaan halen die gewoon uit flessen fris geschonken worden dan kost het je natuurlijk net zoveel als wanneer je in een aparte ruimte fris en water apart gaat zetten voor de vrijwilligers.
Het kost niet ineens minder als het uit een fles in een andere ruimte komt.
Sterker nog: het kost TS nu simpelweg ¤ 1 per vrijwilliger, en dus minder dan dat absurde plantje.
En nee, ik heb niet weer een vergelijking nodig met Aldi frisdrank.
Als je dat voor je vrijwilligers neerzet terwij je normaal wel gewoon Coca Cola schenkt dan is dat echt een middelvinger naar je vrijwilligers.
Nee, je snapt nog steeds niet dat je kosten je kosten zijn, wat die personen anders mogelijk gekocht hadden is niet je verlies.quote:Op vrijdag 23 september 2016 08:01 schreef Unites het volgende:
[..]
Met zo'n bon kunnen ook andere dingen worden gekocht. Zoals hamburgers, saté, etc. Het kost me wel meer. Want die kaarten hadden mij onder aan de streep ¤40,- opgeleverd.
En er worden genoeg andere initiatieven ontplooid om geld te verdienen.
De vorige keer hebben ¤50,- winst gemaakt. Als ik toen 8 x ¤5,- aan consumptiekaarten had weggegeven, hadden we praktisch niks meer.quote:Op vrijdag 23 september 2016 08:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, je snapt nog steeds niet dat je kosten je kosten zijn, wat die personen anders mogelijk gekocht hadden is niet je verlies.
Daarbij kost die hamburger of saté vast meer dan één consumptiebon, dus daar pak je ook gewoon je winst over.
Als de winst zo weinig is begrijp ik je eigenlijk wel een beetje en dat zouden die vrijwilligersquote:Op vrijdag 23 september 2016 09:09 schreef Unites het volgende:
[..]
De vorige keer hebben ¤50,- winst gemaakt. Als ik toen 8 x ¤5,- aan consumptiekaarten had weggegeven, hadden we praktisch niks meer.
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
quote:
Gossie, kindje toch! Ben je vroegah een keer misbruikt als vrijwilliger ofzo?quote:
geef hem een gratis Cola, dan houdt hij misschien op met jankenquote:Op vrijdag 23 september 2016 11:29 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Gossie, kindje toch! Ben je vroegah een keer misbruikt als vrijwilliger ofzo?
Wil je er over praten?
[ afbeelding ]
Vorige keer hadden we de helft minder deelnemers. Zat het weer tegen... en werd er ook minder verkochtquote:Op vrijdag 23 september 2016 11:20 schreef motorbloempje het volgende:
Als je zo weinig winst maakt op een evenement met 80 man moet je naar je eigen organisatietalent gaan kijken![]()
Hemel, wij maken per loopje dat we organiseren + bakesale al £300 'winst', inclusief huren van de venue, en dat is een evenement van een paar uurtjes. En we zijn niet eens echt uit op winst maken, en proberen dat altijd zo snel mogelijk weer ergens terug in te stoppen (al dan niet goede doelen of ontwikkeling van andere evenementen).
Weten de vrijwilligers dat ook?quote:Op vrijdag 23 september 2016 11:37 schreef Unites het volgende:
[..]
Vorige keer hadden we de helft minder deelnemers. Zat het weer tegen... en werd er ook minder verkochtHopelijk is dat nu beter, maar zeker weten doe je het nooit.
Ja, want een aanzienlijk deel van de vrijwilligers organiseert het ook mede.quote:Op vrijdag 23 september 2016 11:40 schreef FANN het volgende:
[..]
Weten de vrijwilligers dat ook?
Ik denk dat als ze dat weten dat ze niet eens iets gratis willen hebben eigenlijk....
Ja zou ik dan ook niet verwachten eigenlijkquote:Op vrijdag 23 september 2016 11:41 schreef Unites het volgende:
[..]
Ja, want een aanzienlijk deel van de vrijwilligers organiseert het ook mede.
Dat maakt het voor mij zo krom. En frustrerend. Want dat waren dus juist de laatste mensen van wie ik zo'n voorstel had verwacht...
Jupquote:Op vrijdag 23 september 2016 11:43 schreef FANN het volgende:
[..]
Ja zou ik dan ook niet verwachten eigenlijkik zou niet eens iets gratis wíllen als ik dat
wist, maar ja... niet iedereen is hetzelfde, wel jammer dat ze niet op het idee kunnen komen
om zelf iets mee te nemen....
Bij mij welquote:Op vrijdag 23 september 2016 11:46 schreef Unites het volgende:
[..]
Jup
Ben ik nu eindelijk van m'n "Hitler-status" af![]()
Ja, en dan heeft moeders een fles Coca Cola staan bij haar vrijwilligersbalie, en dan wil dochter van moeder ook een bekertje van de gratis Cola van moeder...quote:Op vrijdag 23 september 2016 11:43 schreef FANN het volgende:
[..]
Ja zou ik dan ook niet verwachten eigenlijkik zou niet eens iets gratis wíllen als ik dat
wist, maar ja... niet iedereen is hetzelfde, wel jammer dat ze niet op het idee kunnen komen
om zelf iets mee te nemen....
Daar heb ik erg veel moeite mee, maar dat is misschien wel duidelijkquote:Op vrijdag 23 september 2016 13:41 schreef DancingPhoebe het volgende:
Je moet ook los kunnen laten he als je outvoted bent...
Nadat je entree hebt betaald.quote:Op vrijdag 23 september 2016 14:08 schreef LievePoetin het volgende:
Man man man dit is wel een nieuw soort level gierigaard zijn WTF. Denk als je bij TS thuis komt je eerst langs de garderobe komt a 2 euro
Daar ligt je probleem dan ook.quote:Op vrijdag 23 september 2016 09:09 schreef Unites het volgende:
[..]
De vorige keer hebben ¤50,- winst gemaakt. Als ik toen 8 x ¤5,- aan consumptiekaarten had weggegeven, hadden we praktisch niks meer.
ja hé hé anders was het niet zo moeilijkquote:Op vrijdag 23 september 2016 14:25 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Daar ligt je probleem dan ook.
Ik ga jou een briefje sturenquote:Op vrijdag 23 september 2016 14:17 schreef Sigaartje het volgende:
En een briefje erbij met iets van Vrijwilliger bedankt, zonder jou zijn we nergens,
ja, dat doet bij mij wonderen, daar krijg ik koontjes van op mijn wangen. En wat kost nou een briefje?
Het probleem zit hem in het feit dat hij die 5 euro verkoopprijs rekent. Zijn inkoop is dus vele malen lager. Maar dat snapt hij niet.quote:Op vrijdag 23 september 2016 14:25 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Daar ligt je probleem dan ook.
Geef elke vrijwilliger 1 eigen fles fris van de Aldi en je bent klaar.quote:Op vrijdag 23 september 2016 14:43 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Het probleem zit hem in het feit dat hij die 5 euro verkoopprijs rekent. Zijn inkoop is dus vele malen lager. Maar dat snapt hij niet.
Jawel, dat snap ik wel.quote:Op vrijdag 23 september 2016 14:43 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Het probleem zit hem in het feit dat hij die 5 euro verkoopprijs rekent. Zijn inkoop is dus vele malen lager. Maar dat snapt hij niet.
Die kleinigheidjes worden toch de prullenbak ingeflikkerd en is duurder dan een paar drankjes.quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:26 schreef Unites het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd. Ik vind het geen verkeerd idee, maar ik ben bang dat er een keer signaal af wordt gegeven en dat je - zoals kanovinnie ook al zegt - een hoop gezeik en gezeur gaat krijgen, want wie moet je iets geven en wie niet. Daarbij hebben we iets dergelijks nooit gedaan.
Mijn voorstel om vrijwilligers iedere keer een presentje te geven als dank werd de vorige keer zelfs afgekeurd door dezelfde mensen die achter dit voorstel, want "dat gaat veelte veel geld kosten". We zijn maar een kleine vereniging, he.
Wat ik niet snap, die plantjes kosten misschien 15-20¤. En dan hoop je dat ze alsnog zelf voor 40¤ drinken kopen. Dus de kas loopt hooguit 20¤ mis en als ze ieder 3 drankjes zelf kopen is het verschil nog maar 10¤.quote:
Het verschil is iets groter (plantje per gezin), maar ja... inderdaad: over zoveel geld spreken we niet. Maar elk klein beetje inkomsten is waardevol voor een kleine vereniging.quote:Op vrijdag 23 september 2016 18:13 schreef Fer het volgende:
[..]
Wat ik niet snap, die plantjes kosten misschien 15-20¤. En dan hoop je dat ze alsnog zelf voor 40¤ drinken kopen. Dus de kas loopt hooguit 20¤ mis en als ze ieder 3 drankjes zelf kopen is het verschil nog maar 10¤.
Dus we hebben het over een verschil van 10-20¤?
Zorg ervoor dat alle vrijwilligers iemand meenemen. Kun je hen gratis drinken geven, heb je toch je omzet en je evenement is drukker bezocht.quote:Op dinsdag 20 september 2016 17:24 schreef motorbloempje het volgende:
Tuurlijk kun je je dat veroorloven, want vrijwilligers zijn allemaal redelijk. Je geeft zelf aan dat het vaste vrijwilligers vaak zijn sowieso, dus die weten hoe vrijwilligen werkt. Je draait echt geen verlies op die paar frisjes en dat extra biertje tijdens draai-uren, zeker als je in de vrijwilligersbriefing nog even zegt dat alcohol bijvoorbeeld pas na 19.00 ofzo beschikbaar is voor vrijwilligers aangezien ze verantwoordelijkheden hebben, en dat het ook dan met mate geconsumeerd moet worden tot sluit.
Wat een gedrama zeg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |