quote:Yuri van Gelder is door het NOC*NSF naar huis gestuurd. De turner heeft zich "de normen en waarden die gelden op grove wijze overschreden", zo meldt de sportkoepel.
Van Gelder is zaterdagnacht, nadat hij zich had geplaatst voor de finale op het onderdeel ringen, weggegaan uit het Olympisch Dorp en tegen de afspraak in alcohol geconsumeerd, zo staat in een persbericht. De turner keerde pas in de vroege ochtenduren terug.
http://nos.nl/rio2016/art(...)-moet-naar-huis.html
Wat een mongolen bij het NOC*NSF zeg, mag een echte man zn biertje niet drinken en achter de chickies aan om een finaleplaats te vieren
Gooi ff een medaille wegWat een kutland zijn we toch.
twitter:WintermanAD twitterde op dinsdag 09-08-2016 om 12:29:01De hele vaderlandse pers staat klaar voor #Yuri. Landt ie of landt ie niet? @ADnl #Rio2016 #Schiphol https://t.co/KHwEU5MXXm reageer retweet
En die kunnen daar wel een biertje drinken?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 12:51 schreef Greys het volgende:
Geen pers, geen familie, niks. Zegt Erben tenminste. Alleen voor de sporters/teams.
Dat was NA de gouden plak van Ids. Succesen moet je vieren. Daarnaast weten we niet wat Yuri gedaan heeft. Dus niet te vergelijken.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 12:51 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
[..]
Klinkt als een goed feestjeEn precies hoe je zoiets normaal oplost.
Nee. Er is geen alcohol aanwezig/verkrijgbaar in het dorp.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 12:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
En die kunnen daar wel een biertje drinken?
Nee, in het Olympisch dorp is geen drank.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 12:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
En die kunnen daar wel een biertje drinken?
Ard Schenk is dan ook van de oude stempel.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 12:51 schreef Immerdebestebob het volgende:
Klinkt als een goed feestjeEn precies hoe je zoiets normaal oplost.
hear hearquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 12:54 schreef beantherio het volgende:
Ik heb de indruk dat velen niet lijken te bevatten dat normaal gedrag in de normale wereld niet hetzelfde is als normaal gedrag in de topsport. Dit zijn de olympische spelen: een evenement waar de beste sporters ter wereld bezig zijn om alles op alles te zetten om optimaal te presteren. Ieder land is daarom ook bezig om alle kansen op succes te maximaliseren en hun sporters op de best mogelijke manier voor het voetlicht te brengen. Misschien dat 20 of 30 jaar geleden de verschillen tussen de landen nog dusdanig groot waren dat sommige sporters het zich wel konden permitteren om eens een borrel te drinken, maar die tijd is voorbij. Topsport is bijna wetenschap tegenwoordig. Dan zijn dit soort dingen absoluut niet acceptabel meer. En NOC*NSF wordt ook keihard afgerekend op de prestaties van zijn sporters dus het is niet meer dan logisch dat zij ook bepaalde verwachtingen heeft van haar atleten.
Juist.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 12:54 schreef beantherio het volgende:
Ik heb de indruk dat velen niet lijken te bevatten dat normaal gedrag in de normale wereld niet hetzelfde is als normaal gedrag in de topsport. Dit zijn de olympische spelen: een evenement waar de beste sporters ter wereld bezig zijn om alles op alles te zetten om optimaal te presteren. Ieder land is daarom ook bezig om alle kansen op succes te maximaliseren en hun sporters op de best mogelijke manier voor het voetlicht te brengen. Misschien dat 20 of 30 jaar geleden de verschillen tussen de landen nog dusdanig groot waren dat sommige sporters het zich wel konden permitteren om eens een borrel te drinken, maar die tijd is voorbij. Topsport is bijna wetenschap tegenwoordig. Dan zijn dit soort dingen absoluut niet acceptabel meer. En NOC*NSF wordt ook keihard afgerekend op de prestaties van zijn sporters dus het is niet meer dan logisch dat zij ook bepaalde verwachtingen heeft van haar atleten.
quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 12:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee. Er is geen alcohol aanwezig/verkrijgbaar in het dorp.
quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 12:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, in het Olympisch dorp is geen drank.
Het Holland Heineken House valt niet onder het Olympisch dorp...quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 12:47 schreef Greys het volgende:
"In het Olympisch dorp is absoluut geen alcohol te verkrijgen."
Even voor degenen die "Holland Heineken House anyone??" riepen. Dat valt dus niet onder het Olympisch dorp. Dat is hermetisch afgesloten, aldus Wennemars.
http://www.nporadio1.nl/n(...)turen-van-van-gelder
Klopt.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 12:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
[..]
Het Holland Heineken House valt niet onder het Olympisch dorp...
Maar in de regels staat geloof ik dat de sporters het Olympisch dorp niet mogen verlaten. Zag ik in het vorige deel een pdf-je van. Ga je dan naar het HHH ben je dus buiten het Olympisch dorp.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 12:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dus kun je daar drank kopen of zie ik dat verkeerd?
Zij zullen hem wel door de achteringang uit laten bij schiphol. Of ze hebben hem op een vlucht naar Dusseldorf of Brussel gezet.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 12:52 schreef Greys het volgende:
[ afbeelding ]twitter:WintermanAD twitterde op dinsdag 09-08-2016 om 12:29:01De hele vaderlandse pers staat klaar voor #Yuri. Landt ie of landt ie niet? @ADnl #Rio2016 #Schiphol https://t.co/KHwEU5MXXm reageer retweet
Maar het HHH is alleen voor de sporters las ik net... Ze zullen wel flink wat klandizie hebben dan...quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 12:59 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar in de regels staat geloof ik dat de sporters het Olympisch dorp niet mogen verlaten. Zag ik in het vorige deel een pdf-je van. Ga je dan naar het HHH ben je dus buiten het Olympisch dorp.
voorbreld dat hij geeft is van schaatser die *na behalen* gouden medaille flink feestje viert. Dan ben je klaar en kan je na hartelust iets vieren lijkt mequote:Op dinsdag 9 augustus 2016 12:55 schreef noodgang het volgende:
Best een goed interview met Erben. Hij geeft aan dat het best okay was om buiten het Olympisch dorp een 'feestje' te houden. Dus of de regels zijn veel strenger geworden, of er is maar een halve waarheid naar buiten gebracht
Alleen voor de sporters? Waar lees je dat?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 12:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maar het HHH is alleen voor de sporters las ik net... Ze zullen wel flink wat klandizie hebben dan...
Of op zijn Nederlands, alleen de Nederlanders mogen er niet heen. Dat de rest van de landen daar elke avond zitten te bieren is een tweede...![]()
quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Alleen voor de sporters? Waar lees je dat?
Edit: Of Greys moet doelen op het Olympisch Dorp, dat kan natuurlijk ook nog...quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 12:51 schreef Greys het volgende:
[..]
Geen pers, geen familie, niks. Zegt Erben tenminste. Alleen voor de sporters/teams.
schaatsen wordt dan ook door niemand serieus genomen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 12:55 schreef noodgang het volgende:
Best een goed interview met Erben. Hij geeft aan dat het best okay was om buiten het Olympisch dorp een 'feestje' te houden. Dus of de regels zijn veel strenger geworden, of er is maar een halve waarheid naar buiten gebracht
Ja, had al een edit geplaatst, ik dacht dat het om het HHH ging.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat gaat over het Olympisch dorp.
Zo die advocaat staat ook weer even op de kaart.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:05 schreef Joezi het volgende:
Advocaat Knoops: 'Van Gelder moet gedwongen vertrek van Spelen aanvechten'
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:01 schreef Greys het volgende:
Stel dat er echt meer gebeurd is en ze hem nu 'beschermen' door de details niet te geven en hem snel naar huis te sturen, dan is het wel serieus kut voor die bond ook dat ze nu het halve land over zich heen krijgen met 'stelletje mierenneukers met je regeltjes'.
het halve land?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:01 schreef Greys het volgende:
Stel dat er echt meer gebeurd is en ze hem nu 'beschermen' door de details niet te geven en hem snel naar huis te sturen, dan is het wel serieus kut voor die bond ook dat ze nu het halve land over zich heen krijgen met 'stelletje mierenneukers met je regeltjes'.
Goed puntquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:05 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
schaatsen wordt dan ook door niemand serieus genomen.
Genant, meneer Koops kent de ins en out niet en begint een heel relaas.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:11 schreef StaceySinger het volgende:
video - Kijk hier het gesprek met Geert-Jan Knoops
Advocaat Geert-Jan Knoops adviseert turner Yuri van Gelder het besluit hem weg te sturen van de Olympische Spelen aan te vechten. Dat zei hij vanmorgen in het NPO Radio 1 programma De Aftrap.
Van Gelder werd uit het turnteam gezet nadat hij het olympisch dorp had verlaten en in de vroege uurtjes van de ochtend terugkwam. Hij had alcohol gedronken.
Knoops: "Mijn eerste opwelling als jurist was vanmorgen: wat is de juridische grondslag om hem naar huis te sturen? Het is natuurlijk de zwaarste sanctie die je een topsporter kan aandoen." Volgens Knoops is de door NOC*NCF gestelde norm dat iemand zich als een goed sporter dient te gedragen "een open norm".
Knoops: "Wat mij opvalt in de discussie met Van Gelder is dat er geen regel is die zegt: dit is de norm. Je mag een, twee of drie biertjes drinken. Die norm staat nergens gecodificeerd. Het hier gaat om de invulling van een soort sportiviteitsregel of ethische code." Knoops kan zich voorstellen dat Van Gelder dit besluit zal aanvechten: "Als ik hem zou mogen adviseren dan zou ik zeggen; dit is je laatste kans om mee te doen aan de Spelen, het kan niet zo zijn dat hij alleen voor het gebruik van een of twee biertjes naar huis wordt gestuurd."
De schorsing van Van Gelder geeft volgens Knoops wel weer aan dat de rechtspraak van topatleten moet worden geprofessionaliseerd. "Het zou goed zijn voor de rechtsontwikkeling van topatleten dat er een duidelijke richtlijn komt waar ze zich aan hebben te houden. Bij de internationale sportbonden zie je dat iedere bond haar eigen beleid heeft." Zo heeft volgens Knoops niet iedere sporter dezelfde behandeling.
Voor Van Gelder dringt de tijd. Volgens Knoops kan hij nog een kortgeding aanvoeren tegen de Nederlandse turnbond. Dat zou dan op zeer korte termijn moeten, omdat de olympische finale waar Van Gelder zich voor geplaats heeft, al volgende week is. Knoops: "Waarschijnlijk is het voor hem allemaal te laat. Omdat het los van de juridische- ook mentale impact heeft."
Inderdaad. Ik vind het ook wel mooi dat het veelal dezelfde mensen zijn die vervolgens gaan zeiken als we geen medailles halen. Het is ook nooit goed voor sommigenquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
Vraag me af wat dommer is, de actie van Yuri of de posts van sommigen hier
Knoops die ook niet meer weet dan wat nu in de media naar buiten gebracht wordt denkt het wel even te weten. Meneer ruikt geld en aandacht waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:11 schreef StaceySinger het volgende:
video - Kijk hier het gesprek met Geert-Jan Knoops
Advocaat Geert-Jan Knoops adviseert turner Yuri van Gelder het besluit hem weg te sturen van de Olympische Spelen aan te vechten. Dat zei hij vanmorgen in het NPO Radio 1 programma De Aftrap.
Van Gelder werd uit het turnteam gezet nadat hij het olympisch dorp had verlaten en in de vroege uurtjes van de ochtend terugkwam. Hij had alcohol gedronken.
Knoops: "Mijn eerste opwelling als jurist was vanmorgen: wat is de juridische grondslag om hem naar huis te sturen? Het is natuurlijk de zwaarste sanctie die je een topsporter kan aandoen." Volgens Knoops is de door NOC*NCF gestelde norm dat iemand zich als een goed sporter dient te gedragen "een open norm".
Knoops: "Wat mij opvalt in de discussie met Van Gelder is dat er geen regel is die zegt: dit is de norm. Je mag een, twee of drie biertjes drinken. Die norm staat nergens gecodificeerd. Het hier gaat om de invulling van een soort sportiviteitsregel of ethische code." Knoops kan zich voorstellen dat Van Gelder dit besluit zal aanvechten: "Als ik hem zou mogen adviseren dan zou ik zeggen; dit is je laatste kans om mee te doen aan de Spelen, het kan niet zo zijn dat hij alleen voor het gebruik van een of twee biertjes naar huis wordt gestuurd."
De schorsing van Van Gelder geeft volgens Knoops wel weer aan dat de rechtspraak van topatleten moet worden geprofessionaliseerd. "Het zou goed zijn voor de rechtsontwikkeling van topatleten dat er een duidelijke richtlijn komt waar ze zich aan hebben te houden. Bij de internationale sportbonden zie je dat iedere bond haar eigen beleid heeft." Zo heeft volgens Knoops niet iedere sporter dezelfde behandeling.
Voor Van Gelder dringt de tijd. Volgens Knoops kan hij nog een kortgeding aanvoeren tegen de Nederlandse turnbond. Dat zou dan op zeer korte termijn moeten, omdat de olympische finale waar Van Gelder zich voor geplaats heeft, al volgende week is. Knoops: "Waarschijnlijk is het voor hem allemaal te laat. Omdat het los van de juridische- ook mentale impact heeft."
Als ze leugens naar buiten brengen zou het helemaal erg zijn.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:15 schreef -0- het volgende:
[..]
Knoops die ook niet meer weet dan wat nu in de media naar buiten gebracht wordt denkt het wel even te weten. Meneer ruikt geld en aandacht waarschijnlijk.
Dat hadden ze zelf ook kunnen bedenken natuurlijk.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:01 schreef Greys het volgende:
Dan verzin je toch een spierblessurequote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:01 schreef Greys het volgende:
Er is wel een verschil tussen leugens en niet het hele verhaal. Bovendien mag NOC/NSF zelf weten wat ze naar buiten brengen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:15 schreef Joezi het volgende:
[..]
Als ze leugens naar buiten brengen zou het helemaal erg zijn.
Als je een hamer hebt, zie je overal spijkers.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:15 schreef -0- het volgende:
[..]
Knoops die ook niet meer weet dan wat nu in de media naar buiten gebracht wordt denkt het wel even te weten. Meneer ruikt geld en aandacht waarschijnlijk.
Dat mogen ze idd zelf weten, maar dan is het niet onlogisch dat ze hier reacties op gaan krijgenquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:17 schreef -0- het volgende:
[..]
Er is wel een verschil tussen leugens en niet het hele verhaal. Bovendien mag NOC/NSF zelf weten wat ze naar buiten brengen.
Dan wordt er ook gespeculeerd.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:17 schreef Joezi het volgende:
[..]
Dan verzin je toch een spierblessure
Volgens mij is de norm om niet te liegenquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:17 schreef -0- het volgende:
[..]
Er is wel een verschil tussen leugens en niet het hele verhaal. Bovendien mag NOC/NSF zelf weten wat ze naar buiten brengen.
Als het leugens zijn zullen ze wel met onze Yuri een geheimhoudingscontract getekend hebbenquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:19 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dan wordt er ook gespeculeerd.
Zoiets kun je onmogelijk onder de pet houden.
Weer iemand die zegt dat het om een biertje gaat.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:24 schreef alopio het volgende:
Kijk ik vind het prima als hij een biertje drink voor een wedstrijd
Dat speculeren krijg je als er zo weinig info naar buiten wordt gebrachtquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:25 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Weer iemand die zegt dat het om een biertje gaat.
speculeren is niet zo erg, maar het is een eigen leven, de waarheid, geworden. Zelfs een gast als Knoops gaat een heel relaas houden zonder ook maar te weten wat er speelt. Gênant.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:26 schreef noodgang het volgende:
[..]
Dat speculeren krijg je als er zo weinig info naar buiten wordt gebracht
Dat zeg ik niet, wel lezen. Ik zeg dat ik het prima vind ALS hij een biertje drinkt voor de wedstrijd. Ik zeg niet dat dit hier ook het geval is. Ik vind het ook prima als hij snuift, dope gebruikt of tot 6 uur smorgens Netflix kijkt. Hij moet zelf de gevolgend dragen, is geen klein kind. Keuzes en consequentiesquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:25 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Weer iemand die zegt dat het om een biertje gaat.
Je gaat er toch vanuit dat NOC*NCF niet liegt, als ze liegen moeten daar koppen gaan rollen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:27 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
speculeren is niet zo erg, maar het is een eigen leven, de waarheid, geworden. Zelfs een gast als Knoops gaat een heel relaas houden zonder ook maar te weten wat er speelt. Gênant.
Houd je bak over Yuri ja!quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:30 schreef timmmmm het volgende:
Mooi zo. Die coke-aap hadden ze uberhauot nooit mee moeten nemen
quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:31 schreef Joezi het volgende:
[..]
Je gaat er toch vanuit dat NOC*NCF niet liegt, als ze liegen moeten daar koppen gaan rollen.
Noem je timmmmmmmmmmmmmmm nu een mongool?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:33 schreef Joezi het volgende:
Schorsing om cocaine is ook belachelijk, ze kunnen precies vaststellen hoeveel gram je gebruikt. Yuri had toen maar paar puntjes tijdens een feestje op. En wordt nu door mongolen coke-aap genoemd. Coke is gezonder dan alcohol, onwetenden!
Jij zegt Knoops weet niet wat er speelt. Maar we horen er van uit tegaan dat het persbericht van NOC klopt, anders liegen ze. Liegen mag niet volgens onze normen, bier drinken wel.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:34 schreef TUFKAL het volgende:
[..]Dat staat er helemaal niet. NOC brengt wat ze willen. daarnaast erkent Yuri de fout. Niets duidt op liegen.
Coke word je scherper van, veel collega-chirurgijnen opereren met een snuffeltje op.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:33 schreef Joezi het volgende:
Schorsing om cocaine is ook belachelijk, ze kunnen precies vaststellen hoeveel gram je gebruikt. Yuri had toen maar paar puntjes tijdens een feestje op. En wordt nu door mongolen coke-aap genoemd. Coke is gezonder dan alcohol, onwetenden!
waar kunnen we lezen dat Yuri de fout erkent ?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:34 schreef TUFKAL het volgende:
[..]Dat staat er helemaal niet. NOC brengt wat ze willen. daarnaast erkent Yuri de fout. Niets duidt op liegen.
Ja indirect wel, mooi gezienquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:35 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Noem je timmmmmmmmmmmmmmm nu een mongool?
Ja dus beter dan alcohol waar je zeer onscherp van wordtquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:35 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Coke word je scherper van, veel collega-chirurgijnen opereren met een snuffelt op.
overal oa hier: http://www.ed.nl/algemeen(...)-verwerken-1.6251767quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:36 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
waar kunnen we lezen dat Yuri de fout erkent ?
Hij landt straks gewoon op Zaventemquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 12:52 schreef Greys het volgende:
[ afbeelding ]twitter:WintermanAD twitterde op dinsdag 09-08-2016 om 12:29:01De hele vaderlandse pers staat klaar voor #Yuri. Landt ie of landt ie niet? @ADnl #Rio2016 #Schiphol https://t.co/KHwEU5MXXm reageer retweet
dit staat er - Van Gelder wil nog niet reagerenquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:38 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
overal oa hier: http://www.ed.nl/algemeen(...)-verwerken-1.6251767
dit staat er ook -De turner werd vannacht weggestuurd uit het olympisch dorp na een nachtje stappen in Rio. Van Gelder heeft zijn overtredingen erkend. Wat zich in de betreffende nacht van zaterdag op zondag precies heeft afgespeeld is onduidelijk.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:39 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
dit staat er - Van Gelder wil nog niet reageren
Dat domme varken moet nou eens gewoon oprotten uit de spotlight in plaats van continu zichzelf, zijn land en de sport belachelijk te maken.quote:
Liegen en verzwijgen zijn niet hetzelfde.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:35 schreef Joezi het volgende:
[..]
Jij zegt Knoops weet niet wat er speelt. Maar we horen er van uit tegaan dat het persbericht van NOC klopt, anders liegen ze. Liegen mag niet volgens onze normen, bier drinken wel.
de overtreding dat ie wat gedronken heeft- maar dat magquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:40 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
dit staat er ook -De turner werd vannacht weggestuurd uit het olympisch dorp na een nachtje stappen in Rio. Van Gelder heeft zijn overtredingen erkend. Wat zich in de betreffende nacht van zaterdag op zondag precies heeft afgespeeld is onduidelijk.
Naah, ben ik het niet helemaal mee eens. Hij heeft niet alleen zichzelf ermee maar ook alle mensen en bedrijven die in hem geinvesteerd hebben. De trainer die hard gewerkt heeft, subsidies die hij ontvangen heeft. Enz..quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:24 schreef alopio het volgende:
NOC heeft hem trouwens op voorspraak van de turnbond weggestuurd, dus staan al 2 "bonden" achter het wegsturen.
Kijk ik vind het prima als hij een biertje drink voor een wedstrijd, lijkt me niet de juiste mentaliteit maar ok, hij heeft alleen zichzelf ermee.
dat weet Knoops toch ook niet? Waarom zou hij dan zo'n relaas geven? Om zichzelf op de kaart te zetten.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:35 schreef Joezi het volgende:
[..]
Jij zegt Knoops weet niet wat er speelt. Maar we horen er van uit tegaan dat het persbericht van NOC klopt, anders liegen ze. Liegen mag niet volgens onze normen, bier drinken wel.
waar staat dat dat mag?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:42 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
de overtreding dat ie wat gedronken heeft- maar dat mag
Het persbericht zal prima kloppen. het is WAARSCHIJNLIJK niet de hele waarheid, maar dat maakt het nog geen leugen. Er worden gewoon dingen achtergehouden die niet in het belang van Yoeri en de Nederlandse delegatie zijn.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:35 schreef Joezi het volgende:
[..]
Is het nu Yuri, Joeri of Yoeri?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:46 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Het persbericht zal prima kloppen. het is WAARSCHIJNLIJK niet de hele waarheid, maar dat maakt het nog geen leugen. Er worden gewoon dingen achtergehouden die niet in het belang van Yoeri en de Nederlandse delegatie zijn.
Hij was gewoom verslaafd. In 2006 of 2007 is zijn toenmalige coach er al mee opgehouden omdat hij aan de coke zat, in 2008 is hij ervoor geschorst en in 2009 kon hij er wéér niet vanaf blijven. Ten tijde van zijn schorsing heeft ie ook toegegeven verslaafd te zijn.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:33 schreef Joezi het volgende:
Mag alledriequote:
Onzin dit natuurlijk. Vaststellen hoe veel gram iemand gebruikt heeft is totaal onmogelijk. Daarnaast staat het op de dopinglijst, dus als Yuri inderdaad coke heeft gebruikt dan maakt het geen reet uit hoe veel het is, want dan wordt hij gewoon gediskwalificeerd.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:33 schreef Joezi het volgende:
maar officieel is het Yuri, maar ik ben dyslectisch en heb veel problemen met dit soort klanken.quote:
Dan heeft Knoops het recht om aan te vallen wat er gezegd is.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:44 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
dat weet Knoops toch ook niet? Waarom zou hij dan zo'n relaas geven? Om zichzelf op de kaart te zetten.
NOC zegt wat het nodig vindt, dat recht hebben ze.
Dus met al die controles maar 2 keer gepakt worden, noem jij verslaafd. Tuurlijk zegt ie dat omdat het domvolk niet snapt dat je op een feestje of tijdens een goede film wat lekkers neemt.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:47 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Hij was gewoom verslaafd. In 2006 of 2007 is zijn toenmalige coach er al mee opgehouden omdat hij aan de coke zat, in 2008 is hij ervoor geschorst en in 2009 kon hij er wéér niet vanaf blijven. Ten tijde van zijn schorsing heeft ie ook toegegeven verslaafd te zijn.
Nou lekker gezond dan. Als jij jouw baan meersere malen verliest door drugs, zou je het dan ook zo gezond vinden? Dan heb je gewoon een probleem. En als je na je schorsing van een jaar nóg geen hulp zoekt en dat resulteert de eerste belangrijke wedstrijd na die schoring weer tot uitsluiting, vind ik je een domme aap. Dan kom je tot coke-aap.
En als je nu na een hele carierre met dit soort blunders waar je door de coke niet één keer op de Spelen mag verschijnen oo je eerste Spelen naar huis getrapt wordt omdat je niet van de drank af kan blijven, dan heb je wel zo'n dieptepunt bereikt dat ze je maar beter helemaal nooit meer mee kunnen nemen.
De coke heeft zijn leven kapot gemaakt en hem twee carrieres gekost, maar ga jij hier vooral even verkondigen dat er niks mis mee is hhoor
klopt, Knoops doet net als de rest van ons aannames op basis van het bericht. Net een mens. Maar we zullen wel zien of Yuri bij hem aan klopt of nietquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:52 schreef Joezi het volgende:
[..]
Dan heeft Knoops het recht om aan te vallen wat er gezegd is.
Jawel dat kun je in een haar zien, overigens geen standaard controle, dat dan weer niet.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
Onzin dit natuurlijk. Vaststellen hoe veel gram iemand gebruikt heeft is totaal onmogelijk. Daarnaast staat het op de dopinglijst, dus als Yuri inderdaad coke heeft gebruikt dan maakt het geen reet uit hoe veel het is, want dan wordt hij gewoon gediskwalificeerd.
Uiteraard daar gaat het hier ook niet om.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:52 schreef Joezi het volgende:
[..]
Dan heeft Knoops het recht om aan te vallen wat er gezegd is.
Coke (harddrug) en alcohol zijn nou niet helemaal hetzelfde.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:54 schreef Joezi het volgende:
[..]
Dus met al die controles maar 2 keer gepakt worden, noem jij verslaafd. Tuurlijk zegt ie dat omdat het domvolk niet snapt dat je op een feestje of tijdens een goede film wat lekkers neemt.
Hij zei het zelf, ik herhaal het enkel. En dat zei hij overigens nog vóór hij na zijn schorsing weer naar huis werd gestuurd voor een WK ergens in 2009 of 10.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:54 schreef Joezi het volgende:
[..]
Dus met al die controles maar 2 keer gepakt worden, noem jij verslaafd. Tuurlijk zegt ie dat omdat het domvolk niet snapt dat je op een feestje of tijdens een goede film wat lekkers neemt.
Alcohol is bewezen schadelijkerquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:56 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Coke (harddrug) en alcohol zijn nou niet helemaal hetzelfde.
Jep ik ken hem al jaren namelijk, heb nog met hem gediend zelfsquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:56 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Hij zei het zelf, ik herhaal het enkel. En dat zei hij overigens nog vóór hij na zijn schorsing weer naar huis werd gestuurd voor een WK ergens in 2009 of 10.
Maar jij weet het vast beter
Als hij coke heeft gesnoven snap ik dat ze hem naar huis sturen, omdat hij dan een probleem krijgt met de doping tests. Elke andere reden is niet valide. Ook al zuipt en stapt hij de hele week, als hij goud naar huis neemt is iedereen tevreden! Het lijkt echt een domme en ondoordachte beslissing van het noc/nsf. Als het niet om coke gebruik gaat ook juridisch aanvechtbaar.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:46 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Het persbericht zal prima kloppen. het is WAARSCHIJNLIJK niet de hele waarheid, maar dat maakt het nog geen leugen. Er worden gewoon dingen achtergehouden die niet in het belang van Yoeri en de Nederlandse delegatie zijn.
Boeiend. Het gaat hier om beleid, niet om een of andere maatschappelijke discussie dat bepaalde drugs veel te hard worden veroordeeld tov alcohol en dat dat onterecht is.quote:
Helder.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:04 schreef Greys het volgende:
Ook volgens nuchtere NOS-Gert is er wel wat meer genuttigd dan 'een biertje' omdat hij anders heus niet naar huis was gestuurd.
In Gert we trustquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:04 schreef Greys het volgende:
Ook volgens nuchtere NOS-Gert is er wel wat meer genuttigd dan 'een biertje' omdat hij anders heus niet naar huis was gestuurd.
Het een is wat maatschappelijk geaccepteerd als het ander maar als we het afwegen op medische criteria. Zoals acute risico, risico op lange termijn en gevolgen dan is alcohol een stuk schadelijker, zelfs schadelijker dan heroine.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:56 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Coke (harddrug) en alcohol zijn nou niet helemaal hetzelfde.
Hij zal een gedragscode hebben moeten onderschrijven/ondertekenen om mee te mogen, en gezien zijn historie zal er ook wel wat langer en harder over gesproken zijn. Dan is afspraak afspraak, en dit de consequentie.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:03 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Als hij coke heeft gesnoven snap ik dat ze hem naar huis sturen, omdat hij dan een probleem krijgt met de doping tests. Elke andere reden is niet valide. Ook al zuipt en stapt hij de hele week, als hij goud naar huis neemt is iedereen tevreden! Het lijkt echt een domme en ondoordachte beslissing van het noc/nsf. Als het niet om coke gebruik gaat ook juridisch aanvechtbaar.
quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:03 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Als hij coke heeft gesnoven snap ik dat ze hem naar huis sturen, omdat hij dan een probleem krijgt met de doping tests. Elke andere reden is niet valide. Ook al zuipt en stapt hij de hele week, als hij goud naar huis neemt is iedereen tevreden! Het lijkt echt een domme en ondoordachte beslissing van het noc/nsf. Als het niet om coke gebruik gaat ook juridisch aanvechtbaar.
Dat lijkt me ook wel, dat dit niet om één biertje gaat. Verslaafden kunnen sowieso nooit maat houden dus het lijkt me sterk dat ie 1 van wat dan ook kan nemen zonder meteen meer te willenquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:04 schreef Greys het volgende:
Dat is altijd zo'n non-discussie. Je kunt middelen helemaal niet 1 op 1 vergelijken.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:05 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Het een is wat maatschappelijk geaccepteerd als het ander maar als we het afwegen op medische criteria. Zoals acute risico, risico op lange termijn en gevolgen dan is alcohol een stuk schadelijker, zelfs schadelijker dan heroine.
Neenquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:08 schreef Moira. het volgende:
Even tussen alle speculaties door: is er al meer over officieel naar buiten gebracht?
Nee en gaat ook niet gebeuren volgens NOC.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:08 schreef Moira. het volgende:
Even tussen alle speculaties door: is er al meer over officieel naar buiten gebracht?
Ze lieten net ook oude beelden van Van Gelder zien dat hij zegt dat hij op zulke momenten absoluut niet aan de consequenties denkt en later spijt heeft 'maar dan kan je al niet meer terug'. Zal nu ook wel weer gebeurd zijn dus.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:07 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook wel, dat dit niet om één biertje gaat. Verslaafden kunnen sowieso nooit maat houden dus het lijkt me sterk dat ie 1 van wat dan ook kan nemen zonder meteen meer te willen
Juridisch aanvechtbaar? Hij is akkoord gegaan met een gedragscode en daar heeft hij zich niet aan gehouden.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:03 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Ze zou op een lijst staan, met afwijkende bloedwaarden, maar dat is de doofpot in gestoemptquote:
Ook al zuipt hij zich lam, hij staat in de finale en die is pas over 10 dagen geen enkele reden hem naar huis te sturen. Waarom moet er uberhaupt zon belachelijknrigide beleid zijn, het zijn allemaal volwassenen, dus laat ze lekker zelf bepalen wat ze doen. Vroeger zopen ze zich ook lam tijdens de spele. En zei niemand er wat van... Belachelijke betutteling!!!quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:07 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook wel, dat dit niet om één biertje gaat. Verslaafden kunnen sowieso nooit maat houden dus het lijkt me sterk dat ie 1 van wat dan ook kan nemen zonder meteen meer te willen
Typische verslaafde dus. Is een hond die tegen een lantaarnpaal plast een vandaal of gewoon een hond? Hij is verslaafd, en verslaafden nemen geen rationele beslissingen. Niet op straat in Nederland, niet als topsporter in Rio.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:08 schreef Greys het volgende:
[..]
Ze lieten net ook oude beelden van Van Gelder zien dat hij zegt dat hij op zulke momenten absoluut niet aan de consequenties denkt en later spijt heeft 'maar dan kan je al niet meer terug'. Zal nu ook wel weer gebeurd zijn dus.
Gewoon een domme lul dus. Ook maar mooi dat ie uit het leger getrapt is, moet je je voorstellen wat zulk slecht inschsttingsvermogen daar voor gevolgen kan hebbenquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:08 schreef Greys het volgende:
[..]
Ze lieten net ook oude beelden van Van Gelder zien dat hij zegt dat hij op zulke momenten absoluut niet aan de consequenties denkt en later spijt heeft 'maar dan kan je al niet meer terug'. Zal nu ook wel weer gebeurd zijn dus.
Lol in het leger leer je juist zuipen en snatsen als een mallequote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:10 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Gewoon een domme lul dus. Ook maar mooi dat ie uit het leger getrapt is, moet je je voorstellen wat zulk slecht inschsttingsvermogen daar voor gevolgen kan hebben
Tsja, ook het NOC-NSF of de atletiekbond mogen geen gedragscodes maken en laten tekenen die de wet overstijgen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:09 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Juridisch aanvechtbaar? Hij is akkoord gegaan met een gedragscode en daar heeft hij zich niet aan gehouden.
Als je van te voren afspreekt met zijn allen sesamstraat te kijken en dan naar bed te gaan en hij heeft op een dag geen zin om sesamstraat te kijken, heb je ook alle recht em naar huis te sturen. Je voldoet immers niet aan de afspraak
bron?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:10 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Vroeger zopen ze zich ook lam tijdens de spele. En zei niemand er wat van... Belachelijke betutteling!!!
Ik herinner mij het intervieuw in de overhoor wagen bij Evenblij en die andere gozer. Hij zei ook dat hij dat 'nooit meer zo zou doen'. Ironisch.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:08 schreef Greys het volgende:
[..]
Je bent een domme lul als je een verslaving hebt?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:10 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Gewoon een domme lul dus. Ook maar mooi dat ie uit het leger getrapt is, moet je je voorstellen wat zulk slecht inschsttingsvermogen daar voor gevolgen kan hebben
Op zijn eigen website staat volgens de nieuwsberichten dat hij later nog met een eigen verklaring komt, maar toen ik dat even na wilde kijken bleek die site eruit te liggen door overbelasting.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:08 schreef Moira. het volgende:
De besten zijn vaak juist ook de extravagante figuren. Die moet je die vrijheid gunnen. Ook al slaan ze de boel kort en klein en zuipen zenzich lam, als ze goud pakken, geeft dat niets.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:10 schreef marcodej het volgende:
Volgens Mollema zijn er geen regels omtrent alcoholgebruik.
Hij heeft zich dus gewoon misdragen. Om een pilsje schors je iemand niet.
Nee, dan ben je een heldquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:12 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je bent een domme lul als je een verslaving hebt?
quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:12 schreef Chai het volgende:
[..]
Op zijn eigen website staat volgens de nieuwsberichten dat hij later nog met een eigen verklaring komt, maar toen ik dat even na wilde kijken bleek die site eruit te liggen door overbelasting.
Het kan best zijn dat ze zo'n erkende junk wat strengere gedragdregels opleggen dan het braafste jongetje van de klas.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:10 schreef marcodej het volgende:
Volgens Mollema zijn er geen regels omtrent alcoholgebruik.
Hij heeft zich dus gewoon misdragen. Om een pilsje schors je iemand niet.
NOC NSF is een werkgever. Zijn wel meer werkgevers die een gedragscode hebben. Geloof dat als ik mezelf ladderzat drink terwijl ik aan het werk ben (want in principe zijn ze nu 24 uur per dag aan het werk), ik ook geschorst en eventueel ontslagen zal worden.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:11 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Tsja, ook het NOC-NSF of de atletiekbond mogen geen gedragscodes maken en laten tekenen die de wet overstijgen.
Maar hij gaat geen goud pakken. 6e was waarschijnlijker.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:12 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
De besten zijn vaak juist ook de extravagante figuren. Die moet je die vrijheid gunnen. Ook al slaan ze de boel kort en klein en zuipen zenzich lam, als ze goud pakken, geeft dat niets.
Dus gelden de regels niet voor Yuri?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:14 schreef Joezi het volgende:
Besef ook even dat Yuri amper geld verdiend aan zn sport he, en harder traint dan een gemiddelde sporter, om over voetballers maar te zwijgen
Als je een verslaving blijft houden.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:12 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je bent een domme lul als je een verslaving hebt?
In Turnen heerst een tirannie itt andere sporten, dus zijn het al ongelijke regels tochquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:15 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dus gelden de regels niet voor Yuri?
Jij zit alleen maar goed te praten en randzaken er bij te betrekken. Wat hebben voetballers hier nou mee te makenquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:14 schreef Joezi het volgende:
Besef ook even dat Yuri amper geld verdiend aan zn sport he, en harder traint dan een gemiddelde sporter, om over voetballers maar te zwijgen
Dat besef ik me nu. En dan?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:14 schreef Joezi het volgende:
Wat heeft dat ermee te maken?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:14 schreef Joezi het volgende:
Een/je werkgever mag in dat voorbeeld dus niet zeggen in een gedragscode dat je wél met 10 pils op mag werken, als zeg vrachtwagenchauffeur. Want een bovenliggende wet zegt dat dit niét mag.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:13 schreef Snowbomb het volgende:
[..]
NOC NSF is een werkgever. Zijn wel meer werkgevers die een gedragscode hebben. Geloof dat als ik mezelf ladderzat drink terwijl ik aan het werk ben (want in principe zijn ze nu 24 uur per dag aan het werk), ik ook geschorst en eventueel ontslagen zal worden.
Hoe is dat relevant? Bedoel je hiermee dat hij die topsportersmentaliteit ergens wel in zich heeft? Beetje een open deur.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:14 schreef Joezi het volgende:
Nou en? Je soreekt iets af, schendt die afsoraak en gaat dán klagen dat de afspraak niet goed was? Dan had je je handtekening niet moeten zetten.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:16 schreef Joezi het volgende:
[..]
In Turnen heerst een tirannie itt andere sporten, dus zijn het al ongelijke regels toch
Tja, ik vind het ook niet slim hoor, maar om 'm nou meteen te stigmatiseren als domme lul vind ik wat te ver gaan aangezien een verslaving gewoon een ziekte is. Maar goed, misschien wel een ziekte die zo'n jongen ongeschikt maakt voor topsport.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:16 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Als je een verslaving blijft houden.
Als je ontslagen en geschorst wordt door je drugsprobleem en je zoekt hulp en een jaar later word je bij de eerste belangrijke wedstrijd betrapt ben je een domme lul. Niet omdat je verslaafd geraakt bent, dat kan iedereen gebeuren met een beetje pech. Maar dat je keer op keer in dezelfde valkuilen trapt, dát maakt he een domme lul
Het mocht wel, wel bijblijven. Bauke, Tom en Erwin en hebben dat bevestigd.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:16 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jij zit alleen maar goed te praten en randzaken er bij te betrekken. Wat hebben voetballers hier nou mee te maken![]()
Het mocht niet, hij deed het toch, dan moet je consequenties dragen. Gewoon oer en oer-dom. Hoewel het mij ook niet zou verbazen als er meer aan de hand is.
En dát is dus precies waar Knoops op doelt.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:17 schreef StaceySinger het volgende:
Hoogleraar Marjan Olfers: "Dat is de hamvraag. Dan kom je op het juridische 'proportionaliteit'.
In de atletenovereenkomst staat niet: 'Gij zult geen drank of drugs gebruiken',
of 'Gij zult uw medeteamgenoot niet slaan'. De regels zijn zo opgesteld dat NOC*NSF daar zelf een interpretatie aan kan geven.
http://www.rtlnieuws.nl/s(...)geen-alcohol-drinken
Kun je dus nagaan wat Yuri wellicht allemaal wél gedaan heeft wat niet mocht...quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:18 schreef Joezi het volgende:
[..]
Het mocht wel, wel bijblijven. Bauke, Tom en Erwin en hebben dat bevestigd.
Volgens de persverklaring van NOC*NSF, het enige officiele wat we hebben, heeft hij de regels op grove wijze geschonden. Daar ga ik voorlopig op af, zolang er nog niets anders weten. Speculeer jij lekker verder.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:18 schreef Joezi het volgende:
[..]
Het mocht wel, wel bijblijven. Bauke, Tom en Erwin en hebben dat bevestigd.
Veel, dat ie puur sport uit passie en zelfs met wat randzaken als deze tot de top behoord en goud had kunnen winnen.quote:
Als dat zo is weet je ook dat (hard)drugs en defensie een acute reden voor ontslag zijn, ook als je in je vrije tijd gebruikt.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:02 schreef Joezi het volgende:
Jep ik ken hem al jaren namelijk, heb nog met hem gediend zelfs
Hij had de grootste turner ooit kunnen worden. Maar ja, als hè.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:20 schreef Joezi het volgende:
[..]
Veel, dat ie puur sport uit passie en zelfs met wat randzaken als deze tot de top behoord en goud had kunnen winnen.
Je mag wel gedragsregels maken die strenger zijn dan de wet maar geen gedragsregels maken die soepeler zijn dan de wet.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:11 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Tsja, ook het NOC-NSF of de atletiekbond mogen geen gedragscodes maken en laten tekenen die de wet overstijgen.
Terugvallen hoort bij het ziektebeeld van een verslaving.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:16 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Als je een verslaving blijft houden.
Als je ontslagen en geschorst wordt door je drugsprobleem en je zoekt hulp en een jaar later word je bij de eerste belangrijke wedstrijd betrapt ben je een domme lul. Niet omdat je verslaafd geraakt bent, dat kan iedereen gebeuren met een beetje pech. Maar dat je keer op keer in dezelfde valkuilen trapt, dát maakt he een domme lul
Had hij wel iets harder mogen groeien...quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hij had de grootste turner ooit kunnen worden. Maar ja, als hè.
Dat ie niet harder gestraft moet worden dan sporters die wel miljoenen binnenbrengen voor het NOCquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:17 schreef Chai het volgende:
[..]
Hoe is dat relevant? Bedoel je hiermee dat hij die topsportersmentaliteit ergens wel in zich heeft? Beetje een open deur.
Precies. Wat ben je voor oetlul als je zo'n evenement nog mee kan pakken en daar kan schitteren en je dan niet een paar dagen in kan houden.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:17 schreef shomila het volgende:
Je bent toch gewoon dom als je dat doet. Als je geeneens een paar dagen zonder drank kan ben je gewoon verslaafd of heel dom.
Dan nog heb je je gewoon aan de afgesproken voorschriften te houden.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:20 schreef Joezi het volgende:
[..]
Veel, dat ie puur sport uit passie en zelfs met wat randzaken als deze tot de top behoord en goud had kunnen winnen.
Nou vooruit dan.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:20 schreef Specularium het volgende:
[..]
Terugvallen hoort bij het ziektebeeld van een verslaving.
Dat heeft weinig met intelligentie te maken.
Ik heb mijn contract nu niet bij de hand maar er staat bij mij wel degelijk in waar ik me aan moet houden en wat ik niet zou mogen. Weet niet precies hoe het staat beschreven. Waarschijnlijk net zo vaag als bij het NOC NSF. Op bepaalde dingen staan bijvoorbeeld ook boetes.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:17 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Een/je werkgever mag in dat voorbeeld dus niet zeggen in een gedragscode dat je wél met 10 pils op mag werken, als zeg vrachtwagenchauffeur. Want een bovenliggende wet zegt dat dit niét mag.
Oh sorry dat had ik niet door, voor mijn gevoel is het een beetje vroeg voor complottheorieën.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:21 schreef Joezi het volgende:
[..]
Dat ie niet harder gestraft moet worden dan sporters die wel miljoenen binnenbrengen voor het NOC
Nee hoor, heb zelf gediend, zelfs op missie is er gewoon bier op je vrije dagen. Je moet je niet misdragen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als dat zo is weet je ook dat (hard)drugs en defensie een acute reden voor ontslag zijn, ook als je in je vrije tijd gebruikt.
Dit is typisch de Nederlandse mentaliteit van nog even natrappen wat je hier ziet.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:20 schreef Moira. het volgende:
Wat een speculaties allemaal joh.
Het eerste wat ik dacht was ook dat er meer achter zat en dattie het op een feestje (om zijn finaleplek te vieren) te bont heeft gemaakt en wellicht weer wat had gesnatst.. Maar om nou te roepen dat hij een verslaafde is en niet van de drugs kan afblijven omdat hij daar 7 jaar geleden voor geschorst is geweest.. Hij is niet voor niets weer toegelaten tot internationale competities. Daar zitten heel wat regeltjes aan vast voor je daar weer aan mee mag doen. Zou het eerder een incident noemen, en we weten nog niet eens of er meer dan alcohol in het spel was.
Volgens mij geven vrij weinig hier überhaupt om turnen en turn(st)ers en zijn hier vooral voor de sensatie en roepen maar wat
Je zwamt maar wat in de rondte he?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:11 schreef Joezi het volgende:
Zelf in Irak gediend, nog nooit zoveel drugs gebruikt als daaro
Precies, walgelijk.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:23 schreef Beach het volgende:
[..]
Dit is typisch de Nederlandse mentaliteit van nog even natrappen wat je hier ziet.
Hij had ipv dat 'team aan psychologen om zich heen' (dat hij volgens de verslaggever had) een babysitter moeten hebben daar op de OS die hem tegen had kunnen houden. Iedereen weet dat verslaafden hun 'ik doe dit echt nooit meer' soms dr volgende dag alweer 'vergeten' zijn.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:20 schreef Specularium het volgende:
[..]
Terugvallen hoort bij het ziektebeeld van een verslaving.
Dat heeft weinig met intelligentie te maken.
Sneu eigenlijk. Vreselijk ergerlijk ook om te zien. In dit geval vooral als turnliefhebber.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:23 schreef Beach het volgende:
[..]
Dit is typisch de Nederlandse mentaliteit van nog even natrappen wat je hier ziet.
Dat zie je in alle landen waar sporters niet groter zijn dan de staatquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:23 schreef Beach het volgende:
[..]
Als je amper geld verdiend is het nog onverstandiger om te gaan snuivenquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:14 schreef Joezi het volgende:
Er valt niks goed te praten, want er is niks fout vooralsnog.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:25 schreef Chai het volgende:
[..]
Dat wanhopige goedpraten is ook typisch Nederlands lees ik altijd in NWS.
Rode draad in zijn leven, die domme beslissingen. Heeft elke spelen hiervoor al gemist door zijn drugsprobleem en nu naar huis gestuurd omdat hij niet van de drank af kan blijven.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:22 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Precies. Wat ben je voor oetlul als je zo'n evenement nog mee kan pakken en daar kan schitteren en je dan niet een paar dagen in kan houden.
twitter:yvangelder twitterde op zaterdag 30-07-2016 om 19:01:09Hebben #Rio2016 gehaald, Super gaaf, Top 👊 Maar ben hier niet om gewoon aanwezig te zijn 👊 https://t.co/u68V1CQUyB https://t.co/jm7ZQTPhXk reageer retweet
lol dat wel ja, maar dat kreeg ie toen denk ik via maten in het legerquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:25 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Als je amper geld verdiend is het nog onverstandiger om te gaan snuiven
Is hier al gepost.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:26 schreef TUFKAL het volgende:
https://twitter.com/yvangelder/status/759433662786113536twitter:yvangelder twitterde op zaterdag 30-07-2016 om 19:01:09Hebben #Rio2016 gehaald, Super gaaf, Top 👊 Maar ben hier niet om gewoon aanwezig te zijn 👊 https://t.co/u68V1CQUyB https://t.co/jm7ZQTPhXk reageer retweet
Ik heb geen idee hoe zijn begeleiding vanuit het NOC was.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:24 schreef Greys het volgende:
[..]
Hij had ipv dat 'team aan psychologen om zich heen' (dat hij volgens de verslaggever had) een babysitter moeten hebben daar op de OS die hem tegen had kunnen houden. Iedereen weet dat verslaafden hun 'ik doe dit echt nooit meer' soms dr volgende dag alweer 'vergeten' zijn.
Een incident zou men niet omschrijven als een 'grove schending van de regels'. Daarbij is het verdomd jammer en zonde dat hij nu al voor de derde keer zo'n 'incident' heeft.quote:
http://www.hln.be/hln/nl/(...)urgers-en-bier.dhtmlquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 09:30 schreef Lienekien het volgende:
Topsport en alcohol gaan gewoon niet samen.
Let op dat laatste, we moeten nog een stukje fietsen naar Parijs, de laatste etappe moest nog komen. Froome had nog op zijn bek kunnen gaan.quote:Met een hamburger, een pintje en een fles wijn op tafel vierde de Sky-ploeg vanavond de aanstaande Tourzege van Chris Froome. "We hebben niet te gek gedaan, want morgen moeten we nog wel een stukje fietsen naar Parijs'',
vooral voorkomen dat deze blamage zich wéér gaat voltrekken. Die coke-aap moeten ze gewoon wegsnijden uit de topsport, verser mag ie van mij doen wat ie wil hoor. RTL wil vast wel een realitysoap om hem makenquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:23 schreef Beach het volgende:
[..]
Welkom op het internetquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:28 schreef Moira. het volgende:
Alles wat we weten is dat Yuri gediskwalificeerd is 'omdat hij de regels grof overtreden heeft, buiten het dorp is geweest en 's ochtends vroeg pas terugkwam', en de verwijten en speculaties en aannames vliegen je om de oren
Ik ook niet, maar volgens de meneer die met Gert op tv sprak net is hij er vorige week nog voor gewaarschuwd om pas te gaan vieren als hij klaar was en had hij een heel team om zich heen met psychologen en een advocaat.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:27 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoe zijn begeleiding vanuit het NOC was.
Ah, de 2 can rule... Die bestaal al heel lang niet meer...quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:23 schreef Joezi het volgende:
[..]
Nee hoor, heb zelf gediend, zelfs op missie is er gewoon bier op je vrije dagen. Je moet je niet misdragen.
Het is wel duidelijk dat jouw ervaringen erg gedateerd, verzonnen of hear-say zijn...quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:25 schreef Joezi het volgende:
Eh nee, is algemeen bekend hoor, ook veel handel in het leger. Check de marine op curaçao.
Sun Yang wordt ondertussen hard kapot gemaakt en Efimova ookquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:25 schreef Snowbomb het volgende:
[..]
Dat zie je in alle landen waar sporters niet groter zijn dan de staat
Domme lul, coke-aap... Niveautje hoor.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:28 schreef timmmmm het volgende:
[..]
vooral voorkomen dat deze blamage zich wéér gaat voltrekken. Die coke-aap moeten ze gewoon wegsnijden uit de topsport, verser mag ie van mij doen wat ie wil hoor. RTL wil vast wel een realitysoap om hem maken
Kiest ie toch zelf voor? Daarnaast sport hij als militair, dus leeft gewoon van onze belastingcenten.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:14 schreef Joezi het volgende:
Ik dacht gelezen te hebben dat er ook alcohol bij betrokken was.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:28 schreef Moira. het volgende:
Alles wat we weten is dat Yuri gediskwalificeerd is 'omdat hij de regels grof overtreden heeft, buiten het dorp is geweest en 's ochtends vroeg pas terugkwam', en de verwijten en speculaties en aannames vliegen je om de oren
Ruige reactie hoor, troll eens een eind op. Topsporters mogen geen mensen zijn?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:28 schreef timmmmm het volgende:
[..]
vooral voorkomen dat deze blamage zich wéér gaat voltrekken. Die coke-aap moeten ze gewoon wegsnijden uit de topsport, verser mag ie van mij doen wat ie wil hoor. RTL wil vast wel een realitysoap om hem maken
Landis was er wel eerlijk over. Gewoon lekker biertje gedronken en gaan met die banaan.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:28 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
http://www.hln.be/hln/nl/(...)urgers-en-bier.dhtml
[..]
Let op dat laatste, we moeten nog een stukje fietsen naar Parijs, de laatste etappe moest nog komen. Froome had nog op zijn bek kunnen gaan.
Bij zowat elke overwinning van een touretappe vraag de journalist, "en hoe gaan we het vieren, met bier of champagne ?"
Daar komt dan een veelbetekende glimlach van de sporter vanaf, en niet omdat hij de cola al ziet staan.
Zijn ook geen topsporters zeker ?
Tuurlijk wel. Als je 1x in de 10 jaar de regels grof schendt is dat toch een incident? Het is niet alsof het jaarlijks voorkomt ofzo.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:28 schreef Greys het volgende:
[..]
Een incident zou men niet omschrijven als een 'grove schending van de regels'. Daarbij is het verdomd jammer en zonde dat hij nu al voor de derde keer zo'n 'incident' heeft.
Hij is gewoon ontslagen hoor destijds met dat coke gebruik van hem.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:30 schreef edraket31 het volgende:
[..]
Kiest ie toch zelf voor? Daarnaast sport hij als militair, dus leeft gewoon van onze belastingcenten.
Wil ik ook wel, lekker hele dagen sporten en er gewoon voor betaald worden.
Waarom kom je dan met complottheorieën aanzetten over een onevenredig zware straf? Daar is net zo goed niks zinnigs over te zeggen momenteel.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:26 schreef Joezi het volgende:
[..]
Er valt niks goed te praten, want er is niks fout vooralsnog.
Voor zover ik weet mag men prima alcohol nuttigen als je wil vieren dat je de finale gehaald hebt en de betreffende finale 9 dagen later pas is. Slim is het natuurlijk niet, maar dat zou hem niet direct diskwalificeren.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:30 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik dacht gelezen te hebben dat er ook alcohol bij betrokken was.
Dan nog is het natuurlijk gewoon een schande dat je je voor de zoveelste keer niet aan de regels kan houden. Of dat nu alcohol of een andere misdraging.
Binnen de afgesproken regels wel. Wil je je daar dan niet aan houden, of is jouw definitie van 'mens zijn' anders dan die regels, kan kan je het niet combineren nee en moet je kiezen. Dan zou ik persoonlijk voor mens zijn gaan, anders krijg je dus het Yuri-effectquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:30 schreef Joezi het volgende:
[..]
Ruige reactie hoor, troll eens een eind op. Topsporters mogen geen mensen zijn?
Lekker vaag niet ?quote:Maar wat schrijven de regels voor? In een overeenkomst (.pdf) die iedere topsporter voor aanvang van de Spelen heeft moeten ondertekenen, staat niets over het gebruik van alcohol.
Wel worden de sporters vriendelijk verzocht zich te gedragen in Brazilië.
Zo valt er in artikel 6 van het document te lezen: "De Topsporter gedraagt zich op een zodanige wijze als van een goed lid van TeamNL (Rio 2016) verwacht mag worden, zowel tijdens de sportbeoefening als daarbuiten en neemt daarbij onder meer maar niet uitsluitend het gestelde in de IOC Code of Ethics in acht."
quote:"Het bereiken van de olympische finale is zoiets moois, dan kan ik me heel goed voorstellen dat je even een moment van ontspanning zoekt. Yuri heeft een Braziliaanse vriendin, dus dan is het niet gek dat hij even het olympisch dorp verlaat om die prestatie met haar te vieren. Laten we elkaar geen mietje noemen, de finale was pas tien dagen later."
En hoe lang staat dit ook al in de regels ?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:38 schreef Felagund het volgende:
Er staat wel in de regels dat je in het olympisch dorp moet verblijven. En dat je moet gedragen, wat dat ook mag betekenen.
Denk je dat ze er wat tegen kunnen doenquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ah, de 2 can rule... Die bestaal al heel lang niet meer...
Missies zijn al 10/ 15 jaar ofzo gewoon drooggelegd voor de Nederlanders.
[..]
Het is wel duidelijk dat jouw ervaringen erg gedateerd, verzonnen of hear-say zijn...
Helemaal eens met je laatste stuk. Het is ook sneu, ondanks het feit dat hij het (weer..) zelf verkloot. Ook sneu voor degene die zijn plek anders had gehad, sneu voor zijn familie, trainers etc.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:31 schreef Moira. het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Als je 1x in de 10 jaar de regels grof schendt is dat toch een incident? Het is niet alsof het jaarlijks voorkomt ofzo.
Het is idd ook jammer. Voor Yuri, voor het team, voor de turnsport en voor alle liefhebbers die na 12 jaar zo blij waren om Yuri eindelijk eens in een olympische finale te zien.
Ik vind het ergens ook sneu voor hem dat hij na al die jaren eindelijk wat van dat drugs-imago af kwam en daar ook kneiterhard voor heeft geknokt en toch zichzelf weer heeft bewezen, en dan dit.. Doettie zelf natuurlijk, maar maakt het niet minder sneu.
Puh-leasequote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:28 schreef timmmmm het volgende:
Die coke-aap moeten ze gewoon wegsnijden uit de topsport
Verkeerde regels.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:33 schreef bluemoon23 het volgende:
@Moira,
Ja dat krijg je er als weinig info gegeven wordt, en wat er gegeven wordt aan feiten (alcoholgebruik en verlaten olympisch dorp) klinkt vrij onschuldig en is in het verleden veel vaker gebeurt.
[..]
http://nos.nl/rio2016/art(...)nekt-van-gelder.html
[..]
Oh dacht dat hier juist mensen die de beslissing van het NOC afkraken afgekraakt worden. Maar heb misschien verkeerd gelezen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:33 schreef Strani het volgende:
Ik ben zo blij dat de meeste FOK!kers geen journalisten zijn..
Misschien gewoon allemaal wachten op meer informatie voor we de beslissing van het NOC afkraken?
Die regels bestaan niet hebben we al gehoord, bijblijven sjon.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:33 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Binnen de afgesproken regels wel. Wil je je daar dan niet aan houden, of is jouw definitie van 'mens zijn' anders dan die regels, kan kan je het niet combineren nee en moet je kiezen. Dan zou ik persoonlijk voor mens zijn gaan, anders krijg je dus het Yuri-effect
Drinkregels niet. Dus blijft het gissen naar het werkelijke verhaal. Begrijp dat je hem wil verdedigen, maar je denkt toch niet echt dat 'ie om een fluitje wit weg is gestuurd he.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:35 schreef Joezi het volgende:
[..]
Die regels bestaan niet hebben we al gehoord, bijblijven sjon.
Er staat toch in de regels dat je het dorp niet mag verlaten? En dat je je passend dient te gedragen? Als ze ook maar 1 getuige hebben dat hij zich niet passend heeft gedragen (en dat hebben ze, hij heeft het ook nog zelf toegegeven) hebben ze zo veel poten om op te staan dat ze nooit meer omvallen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:34 schreef Childofthe90s het volgende:
Er staat dus nergens in de regels dat alcohol nuttigen verboden is. Tenzij hij echt helemaal van de kaart was, heeft NOCNSF geen poot om op te staan.
Is ook zo idd. Wat er ook gebeurd is, van de mensen die geen weet hebben die je coke-aap noemen kom je nu al helemaal nooit meer vanaf.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:34 schreef Greys het volgende:
[..]
Helemaal eens met je laatste stuk. Het is ook sneu, ondanks het feit dat hij het (weer..) zelf verkloot. Ook sneu voor degene die zijn plek anders had gehad, sneu voor zijn familie, trainers etc.
Met zijn reputatie echter gaat men het niet meer als incident zien. Door die voorgeschiedenis. En sorry, terecht ook wel. Vind ik. Het is niet zo dat ie voor het eerst de mist in gaat.
Ik weet niet welke gedragsregels men met hem afgesproken hebben, jij wel? Ik dacht dus dat drankgebruik als (deel van de) reden opgegeven was, dus zal er wel iets over instaan. Anders is het geen reden en wordt het dus ook niet als zodanig genoemd.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:33 schreef Moira. het volgende:
[..]
Voor zover ik weet mag men prima alcohol nuttigen als je wil vieren dat je de finale gehaald hebt en de betreffende finale 9 dagen later pas is. Slim is het natuurlijk niet, maar dat zou hem niet direct diskwalificeren.
Er is dus meer gebeurd waar niemand tot zover nog wat vanaf weet, dus het blijven allemaal speculaties.
Er staat wel in de regels dat je in het olympisch dorp moet verblijven. En dat je moet gedragen, wat dat ook mag betekenen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:34 schreef Childofthe90s het volgende:
Er staat dus nergens in de regels dat alcohol nuttigen verboden is. Tenzij hij echt helemaal van de kaart was, heeft NOCNSF geen poot om op te staan.
quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:34 schreef Joezi het volgende:
[..]
Denk je dat ze er wat tegen kunnen doenJij hebt zeker op kantoor gediend en nooit echt in het veld geweest.
Nogmaals, het kan heel goed zijn dat ze gezien zijn verleden andere of extra regels met hem afgesproken hebben.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:35 schreef Joezi het volgende:
[..]
Die regels bestaan niet hebben we al gehoord, bijblijven sjon.
Ja precies, dus we weten het halve verhaal erachter nog niet eens en mensen roepen al moord en brand. Om vervolgens überhaupt nooit meer met de turnsport bezig te zijnquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:33 schreef bluemoon23 het volgende:
@Moira,
Ja dat krijg je er als weinig info gegeven wordt, en wat er gegeven wordt aan feiten (alcoholgebruik en verlaten olympisch dorp) klinkt vrij onschuldig en is in het verleden veel vaker gebeurt.
http://nos.nl/rio2016/art(...)nekt-van-gelder.html
[..]
Lekker vaag niet ?
Typische ambtenaren en juristentaal, dan kan je altijd wat vinden ? (niet dat er nu niets gebeurd is, dat wil ik niet zeggen)
Reactie van oudcoach Remi Lens:
http://nos.nl/rio2016/art(...)d-moeten-worden.html
[..]
Nee dan zouden ze er toch nog alles aan doen om die medaille te halen. Net of 1 avondje jaren trainen ongedaan maaktquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:37 schreef Strani het volgende:
De Olympische ploeg bestaat uit veel mensen, ook niet-sporters. Die coaches en ander begeleidend personeel werken ook keihard om de sporters zo ver mogelijk te helpen. Dat gaat op dit niveau dan ook echt om elk futiliteitje, want dat kan zomaar het verschil maken tijdens een turnfinale. Als de sporter dan zelf lekker gaat stappen zonder waarschuwing en de volgende ochtend beschonken terugkomt, kan ik me voorstellen dat de staf zegt 'bekijk het maar met je finale'.
Vooralsnog geef ik persoonlijk het NOC de voordeel van de twijfel. Natuurlijk, meer informatie zou goed zijn maar gezien de begeleiding die Van Gelder heeft gehad, en het feit dat zijn achtergrond niet vergeleken kan worden met die van bijvoorbeeld Epke Zonderland, kan ik me goed voorstellen dat het NOC grond zag voor een 'tot hier en niet verder'.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:35 schreef Chai het volgende:
[..]
Oh dacht dat hier juist mensen die de beslissing van het NOC afkraken afgekraakt worden. Maar heb misschien verkeerd gelezen.
sterke reply hoor, klasse.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:35 schreef Moira. het volgende:
[..]
Puh-leasehier hebben we een echte kenner hoor
Heb je nog een andere mooie term voor Yuri in je repetoire?quote:
Ze hebben ook nog andere sporters om mee te werken. Sporters die dan blijkbaar wel de motivatie hebben om zich aan de regels te houden. Die sporters moeten ze dan de volledige aandacht geven.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:39 schreef Joezi het volgende:
[..]
Nee dan zouden ze er toch nog alles aan doen om die medaille te halen. Net of 1 avondje jaren trainen ongedaan maakt
En ja DIT lijkt me zeer zeker het gevalquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:39 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nogmaals, het kan heel goed zijn dat ze gezien zijn verleden andere of extra regels met hem afgesproken hebben.
Ja, en morgen vraagt de zwembond om Sjef van den Berg weg te sturen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:40 schreef wdn het volgende:
Nogmaals: het was de atletiekbond die NOC heeft gevraagd hem terug te trekken.
Zwemhandboogschieten lijkt mij wel wat.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:41 schreef -0- het volgende:
[..]
Ja, en morgen vraagt de zwembond om Sjef van den Berg weg te sturen.
het lijkt me vooral een masochist, dat hij zichzelf deze ellende allemaal aandoetquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:40 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Heb je nog een andere mooie term voor Yuri in je repetoire?
Natuurlijk, hij heeft sowieso iets gedaan dat dom genoeg was om zichzelf te diskwalificeren, dat kan niet anders.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:38 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik weet niet welke gedragsregels men met hem afgesproken hebben, jij wel? Ik dacht dus dat drankgebruik als (deel van de) reden opgegeven was, dus zal er wel iets over instaan. Anders is het geen reden en wordt het dus ook niet als zodanig genoemd.
Mocht het niet in zijn afspraken vermeld zijn, dan is het nog erger want dan hebben we het over zulk zwaar drankmisbruik dat het onder de algemene afspraken valt en het gewoon onfatsoenlijk veel drank is. Katjelam dus.
Maar ik heb de officiele verklaring niet gelezen, alleen nieuwsberichten erover. Dus het ka best dat de drank niet in de officiele verklaring opgenomen is.
Dan nog is het te gek om voor de zoveelste keer in je topsportcarriere de regels a je kaars te lappen. En dat hij íéts gefikt heeft staat vast, een goede kans op een medaille schoopen ze niet zomaar buiten
Wat is het belang van de atletiekbond om dat te doen? Heeft hij atleten gestoord?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:40 schreef wdn het volgende:
Nogmaals: het was de atletiekbond die NOC heeft gevraagd hem terug te trekken.
Doen ze niet.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:41 schreef -0- het volgende:
[..]
Ja, en morgen vraagt de zwembond om Sjef van den Berg weg te sturen.
hij heeft zn fout erkend. Waarom zou hij?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:28 schreef kavu het volgende:
Dit is voer voor advocaten .. Wellicht kan hij nog naar de CAS om uitsluiting te voorkomen maar dan had hij beter in Rio kunnen blijven!
Heeft ie aan Daf gezeten!?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:42 schreef Felagund het volgende:
[..]
Wat is het belang van de atletiekbond om dat te doen? Heeft hij atleten gestoord?
Hij speelt pas weer over een week. Jij kan mij veel wijsmaken maar niet dat alcohol door nog invloed op heeft. Ik denk dat er meer aan de hand is.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 12:54 schreef beantherio het volgende:
Als dit kan en hij doet het niet, ben ik wel heel benieuwd waarom niet.quote:Yuri van Gelder kan nog in beroep bij het sporttribunaal CAS. Dat zegt sport- en rechtdeskundige Antoine Duval op BNR. Van Gelder werd vannacht weggestuurd bij de Olympische Spelen omdat hij niet in het olympisch dorp was gebleven en alcohol had gedronken.
Duval raadt het Van Gelder aan om in beroep te gaan. Dan moet zelfs de finale aanstaande maandag nog haalbaar zijn volgens Duval. Het CAS heeft tijdens de spelen zelfs de verplichting om binnen 24 uur een spoedprocedure voor te bereiden.
De belangrijkste vraag moet dan zijn of de regels van NOC*NSF niet te streng zijn. "Het gaat erom of het proportioneel is om een atleet uit te sluiten van de Olympische Spelen. Deze Spelen waren voor Van Gelder zijn enige en laatste kans, gezien zijn leeftijd" aldus Duval.
LEES OOK: Turner Yuri van Gelder moet Rio verlaten vanwege alcoholgebruik: ´Dit gedrag is ontoelaatbaar´
Self-handicapping
Tegen het ANP noemt hoogleraar psychologie Nico van Yperen de mogelijke oorzaak van het gedrag van Van Gelder: 'self-handicapping'.
Volgens de psycholoog is het van een afstand moeilijk om te weten wat er in het hoofd van Van Gelder omging. "Het lijkt erop dat Van Gelder de druk van het presteren niet meer aankon. Het kan een soort escape zijn geweest, dat hij het toch niet meer zag zitten."
LEES OOK: Van Lord of the Rings naar Lord of the Drinks: social media over Yuri van Gelder
Excuses
Het is een fenomeen dat volgens Van Yperen vaker voorkomt. In de psychologie wordt dit omschreven als 'self -handicapping'. Sporters gaan dan van te voren al excuses inbouwen waarom het fout zou kunnen gaan. Bijvoorbeeld minder trainen. Volgens van Yperen moeten we mededogen hebben met Yuri van Gelder. Topsport vraagt volgens de psycholoog niet alleen fysiek veel van mensen , maar ook mentaal. "Het is waanzinnig knap dat atleten de druk aankunnen".
Het in het verleden in diskrediet brengen van de bond.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:42 schreef Felagund het volgende:
[..]
Wat is het belang van de atletiekbond om dat te doen? Heeft hij atleten gestoord?
#TEAMNOCNSFquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:33 schreef Strani het volgende:
Ik ben zo blij dat de meeste FOK!kers geen journalisten zijn..
Misschien gewoon allemaal wachten op meer informatie voor we de beslissing van het NOC afkraken?
Ik bedoelde de jongen die anders naar de OS had gemogen ipv Yuriquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:37 schreef Moira. het volgende:
[..]
Is ook zo idd. Wat er ook gebeurd is, van de mensen die geen weet hebben die je coke-aap noemen kom je nu al helemaal nooit meer vanaf.
Voor degene die anders zijn plek had gehad is het eigenlijk juist wel goed (sneu, maar goed). Want door 2 uitvallers in die finale (eentje die zijn been brak aan het eind van de kwalificaties en dus een gediskwalificeerde) komen nu de nummers 9 en 10 in de finale te staan, die in eerste instantie dus net niet gekwalificeerd waren.
Dit vraag ik me ook wel af idd. Sowieso als er nog iets pending was zouden ze hem niet zomaar direct op een vliegtuig hebben gezet. Of ze hebben zo'n onderzoek in 2 dagen af weten te ronden.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:31 schreef Greys het volgende:
Het lijkt me trouwens dat als hij het er echt niet mee eens was hij heus wel ter plaatse in protest was gegaan en een advocaat erop had gezet. Hij had nog tijd zat immers. Dan was hij toch niet met de pootjes omhoog braaf in dat vliegtuig gestapt.
Oogkleppen op, beweer ook niet dat het excessief is, voor mij was dat wel zo in die tijd want gebruikte zelf nooit wat, geen druppel.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:38 schreef AchJa het volgende:
[..]![]()
Bijna 25 jaar nu (en nee, niet alleen kantoor)... Ik ken de pappenheimers wel een beetje, wees maar niet bang...
Maar jij loopt gewoon uit je nek te zwammen.
Ze hebben allemaal eigen staf hoor.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:41 schreef Strani het volgende:
[..]
Ze hebben ook nog andere sporters om mee te werken. Sporters die dan blijkbaar wel de motivatie hebben om zich aan de regels te houden. Die sporters moeten ze dan de volledige aandacht geven.
Ah vandaar dat ze ook zo'n dubieuze dokter als Cees van den Hoogenband in dienst hebben. Om de prestaties te maximaliserenquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 12:54 schreef beantherio het volgende:
En de zoveelste deskundige loopt op de zaken vooruit. Wat een heerlijk land in komkommertijd.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:43 schreef Physsic het volgende:
[..]
Als dit kan en hij doet het niet, ben ik wel heel benieuwd waarom niet.![]()
Oh zo jaquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:44 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik bedoelde de jongen die anders naar de OS had gemogen ipv Yuri
Daar vind ik het ook vrij sneu voor.
(Oh en die gruwelbreuk ja, ik had die beelden net verdrongen![]()
)
Inderdaad, hij zou nota bene zijn vriendin in Brazilie hebben wonen, als hij had gedacht ook maar enige kans te maken omdat hij het er niet mee eens was had hij vast daar ook wel terecht gekund.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:44 schreef Moira. het volgende:
[..]
Dit vraag ik me ook wel af idd. Sowieso als er nog iets pending was zouden ze hem niet zomaar direct op een vliegtuig hebben gezet. Of ze hebben zo'n onderzoek in 2 dagen af weten te ronden.
Heeft hij de lijnen van de atletiekbaan opgesnoven of zo? Anders zie ik niet in waarom de atletiekbond zich er mee bemoeitquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:43 schreef wdn het volgende:
[..]
Het in het verleden in diskrediet brengen van de bond.
Lijkt me meer dan genoeg reden om eisen te stellen aan deelname namens de bond.
Je bedoelt de turnbond dan neem ik aan?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:43 schreef wdn het volgende:
[..]
Wie heeft er dan gezegd dat het wel drugs geweest zal zijn? Heb ik nog niemand zien zeggen, maar ik heb dan ook niet alles gelezen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:42 schreef Moira. het volgende:
[..]
Natuurlijk, hij heeft sowieso iets gedaan dat dom genoeg was om zichzelf te diskwalificeren, dat kan niet anders.
Maar juist omdat men het hele verhaal niet weet is het wel erg makkelijk om maar gelijk met drugsbeschuldigingen op de proppen te komen. For all we know heeftie dat 8 jaar geleden voor het laatst gedaan en heeft hij zich er sinds die tijd ontzettend hard uitgeknokt en zichzelf in een olympische finale weten te werken. Dat lukt je echt niet als je nog aan de coke zit.
Maar goed, iets buitensporig doms is het zeker. Men kan er alleen pas wat zinnigs over zeggen als men weet wát.
fuck jaquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:46 schreef Felagund het volgende:
[..]
Je bedoelt de turnbond dan neem ik aan?
sorry bedoelde de turn bondquote:
Ah. Het verhaal wordt al anders...quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:44 schreef Joezi het volgende:
[..]
Oogkleppen op, beweer ook niet dat het excessief is, voor mij was dat wel zo in die tijd want gebruikte zelf nooit wat, geen druppel.
Wat dat betreft ben ik dus idd bang (speculatie) dat hij donders goed weet dat ie fout zat. En daarom wist dat in beroep gaan en dat beroep daar afwachten in een hotel geen enkele zin meer had. Dat hij bv andere sporters heeft gestoord in hun slaap bij terugkomst die geklaagd hebben en er dus getuigen zat zijn. Zoiets. Ze zullen zoiets niet op vermoedens beslissen om hem naar huis te sturen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:44 schreef Moira. het volgende:
[..]
Dit vraag ik me ook wel af idd. Sowieso als er nog iets pending was zouden ze hem niet zomaar direct op een vliegtuig hebben gezet. Of ze hebben zo'n onderzoek in 2 dagen af weten te ronden.
Ben daar wel gaan gebruiken en met veel plezier kan ik je vertellen. Tijdens de opleiding en daarvoor nooit.quote:
Kan ook dat de druk opnieuw te veel werd en dat hij het wel prima vond om stilletjes te vertrekken. Voor het WK van 2010 had hij immers ook al last van faalangst.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:44 schreef Moira. het volgende:
[..]
Hij kwam juist 's ochtends pas weer terug, dus dat storen lijkt mij sterk. Klinkt eerder als overnacht hebben bij familie/vriendin om het storen van anderen te voorkomen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:49 schreef Greys het volgende:
[..]
Wat dat betreft ben ik dus idd bang (speculatie) dat hij donders goed weet dat ie fout zat. En daarom wist dat in beroep gaan en dat beroep daar afwachten in een hotel geen enkele zin meer had. Dat hij bv andere sporters heeft gestoord in hun slaap bij terugkomst die geklaagd hebben en er dus getuigen zat zijn. Zoiets. Ze zullen zoiets niet op vermoedens beslissen om hem naar huis te sturen.
Stilletjes...?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:49 schreef Strani het volgende:
[..]
Kan ook dat de druk opnieuw te veel werd en dat hij het wel prima vond om stilletjes te vertrekken. Voor het WK van 2010 had hij immers ook al last van faalangst.
Zou een aannemelijke situatie zijn ja. Er is iig iets ontzettend doms gedaan waar hij zich (achteraf iig) ook van bewust is geweest.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:49 schreef Greys het volgende:
[..]
Wat dat betreft ben ik dus idd bang (speculatie) dat hij donders goed weet dat ie fout zat. En daarom wist dat in beroep gaan en dat beroep daar afwachten in een hotel geen enkele zin meer had. Dat hij bv andere sporters heeft gestoord in hun slaap bij terugkomst die geklaagd hebben en er dus getuigen zat zijn. Zoiets. Ze zullen zoiets niet op vermoedens beslissen om hem naar huis te sturen.
twitter:PoliZiek1 twitterde op dinsdag 09-08-2016 om 14:38:07Voor als je wat langer wilt blijven hangen #Yuri ;-D https://t.co/ye9j34Xqzh
reageer retweet
Nou ja, Van Gelder zelf heeft nog geen journalist te woord gestaan. Zolang hij z'n telefoon uitlaat is het voor hem stilletjesquote:
'In de ochtend pas weer teruggekomen' kan ook om half zes zijn hè. Of vijf uur. Terwijl anderen nog lagen te slapen. Geen idee hoor, echt niet, zoals gezegd. Maar omdat hij direct akkoord gaat en er bij de beslissers kennelijk nul twijfel was, is er toch iets overduidelijks aan de hand geweest dat niet meer verder onderzocht hoefde.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:50 schreef Chai het volgende:
[..]
Hij kwam juist 's ochtends pas weer terug, dus dat storen lijkt mij sterk. Klinkt eerder als overnacht hebben bij familie/vriendin om het storen van anderen te voorkomen.
Maar ook om 10 uur hè. We weten het niet.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:52 schreef Greys het volgende:
[..]
'In de ochtend pas weer teruggekomen' kan ook om half zes zijn hè. Of vijf uur. Terwijl anderen nog lagen te slapen. Geen idee hoor, echt niet, zoals gezegd. Maar omdat hij direct akkoord gaat en er bij de beslissers kennelijk nul twijfel was, is er toch iets overduidelijks aan de hand geweest dat niet meer verder onderzocht hoefde.
Ja, en de KNGU had al zo`n sterke reputatie in die jarenquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:43 schreef wdn het volgende:
Da's waar.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:51 schreef Strani het volgende:
[..]
Nou ja, Van Gelder zelf heeft nog geen journalist te woord gestaan. Zolang hij z'n telefoon uitlaat is het voor hem stilletjes
Nogmaals, dan weet je ook dat defensie een zerotolerance beleid voert vwb drugs.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:49 schreef Joezi het volgende:
[..]
Ben daar wel gaan gebruiken en met veel plezier kan ik je vertellen. Tijdens de opleiding en daarvoor nooit.
Jij moest drugstesten doen? Denk het ook. Zelfs bij de keuring niet.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nogmaals, dan weet je ook dat defensie een zerotolerance beleid voert vwb drugs.
Remi Lens werd weggestuurd, omdat hij problemen over coke aankaarttequote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:53 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Ja, en de KNGU had al zo`n sterke reputatie in die jaren![]()
Frank Louter vergeten ?
http://heldenonline.nl/columns/entry/brons-ondanks-louter
Dat is het punt niet...quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 15:03 schreef Joezi het volgende:
[..]
Jij moest drugstesten doen? Denk het ook. Zelfs bij de keuring niet.
En hoe strikt wordt dat gehandhaafd? Als het in de publiciteit komt misschien, maar er wordt genoeg onder de pet gehouden. Dat weet jij ook wel.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nogmaals, dan weet je ook dat defensie een zerotolerance beleid voert vwb drugs.
https://m.facebook.com/no(...)ten/198948536806558/
Dat is ook wat ik heb meegekregen van een maat welke in Afghanistan is geweest.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 15:12 schreef fathank het volgende:
[..]
En hoe strikt wordt dat gehandhaafd? Als het in de publiciteit komt misschien, maar er wordt genoeg onder de pet gehouden. Dat weet jij ook wel.
Drugs is zins mensenheugenis al een probleem in het leger. Dat betekent niet gelijk dat het normaal is.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 15:03 schreef Joezi het volgende:
[..]
Jij moest drugstesten doen? Denk het ook. Zelfs bij de keuring niet.
Tegenwoordig niet meer.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 15:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat is ook wat ik heb meegekregen van een maat welke in Afghanistan is geweest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |