abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 9 augustus 2016 @ 12:52:07 #1
163650 Greys
pi_164360697
quote:
Yuri van Gelder is door het NOC*NSF naar huis gestuurd. De turner heeft zich "de normen en waarden die gelden op grove wijze overschreden", zo meldt de sportkoepel.

Van Gelder is zaterdagnacht, nadat hij zich had geplaatst voor de finale op het onderdeel ringen, weggegaan uit het Olympisch Dorp en tegen de afspraak in alcohol geconsumeerd, zo staat in een persbericht. De turner keerde pas in de vroege ochtenduren terug.

http://nos.nl/rio2016/art(...)-moet-naar-huis.html

Wat een mongolen bij het NOC*NSF zeg, mag een echte man zn biertje niet drinken en achter de chickies aan om een finaleplaats te vieren :')

Gooi ff een medaille weg 8)7 Wat een kutland zijn we toch.

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 9 augustus 2016 @ 12:52:46 #2
163650 Greys
pi_164360709
WintermanAD twitterde op dinsdag 09-08-2016 om 12:29:01 De hele vaderlandse pers staat klaar voor #Yuri. Landt ie of landt ie niet? @ADnl #Rio2016 #Schiphol https://t.co/KHwEU5MXXm reageer retweet
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_164360737
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 12:51 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

[..]

Klinkt als een goed feestje :D En precies hoe je zoiets normaal oplost.
Dat was NA de gouden plak van Ids. Succesen moet je vieren. Daarnaast weten we niet wat Yuri gedaan heeft. Dus niet te vergelijken.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 9 augustus 2016 @ 12:54:00 #5
163650 Greys
pi_164360740
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 12:53 schreef AchJa het volgende:

[..]

En die kunnen daar wel een biertje drinken?
Nee. Er is geen alcohol aanwezig/verkrijgbaar in het dorp.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 12:54:31 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164360751
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 12:53 schreef AchJa het volgende:

[..]

En die kunnen daar wel een biertje drinken?
Nee, in het Olympisch dorp is geen drank.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 12:54:51 #8
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_164360760
Ik heb de indruk dat velen niet lijken te bevatten dat normaal gedrag in de normale wereld niet hetzelfde is als normaal gedrag in de topsport. Dit zijn de olympische spelen: een evenement waar de beste sporters ter wereld bezig zijn om alles op alles te zetten om optimaal te presteren. Ieder land is daarom ook bezig om alle kansen op succes te maximaliseren en hun sporters op de best mogelijke manier voor het voetlicht te brengen. Misschien dat 20 of 30 jaar geleden de verschillen tussen de landen nog dusdanig groot waren dat sommige sporters het zich wel konden permitteren om eens een borrel te drinken, maar die tijd is voorbij. Topsport is bijna wetenschap tegenwoordig. Dan zijn dit soort dingen absoluut niet acceptabel meer. En NOC*NSF wordt ook keihard afgerekend op de prestaties van zijn sporters dus het is niet meer dan logisch dat zij ook bepaalde verwachtingen heeft van haar atleten.
pi_164360772
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 12:54 schreef beantherio het volgende:
Ik heb de indruk dat velen niet lijken te bevatten dat normaal gedrag in de normale wereld niet hetzelfde is als normaal gedrag in de topsport. Dit zijn de olympische spelen: een evenement waar de beste sporters ter wereld bezig zijn om alles op alles te zetten om optimaal te presteren. Ieder land is daarom ook bezig om alle kansen op succes te maximaliseren en hun sporters op de best mogelijke manier voor het voetlicht te brengen. Misschien dat 20 of 30 jaar geleden de verschillen tussen de landen nog dusdanig groot waren dat sommige sporters het zich wel konden permitteren om eens een borrel te drinken, maar die tijd is voorbij. Topsport is bijna wetenschap tegenwoordig. Dan zijn dit soort dingen absoluut niet acceptabel meer. En NOC*NSF wordt ook keihard afgerekend op de prestaties van zijn sporters dus het is niet meer dan logisch dat zij ook bepaalde verwachtingen heeft van haar atleten.
hear hear
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_164360776
quote:
Juist.
  Moderator dinsdag 9 augustus 2016 @ 12:55:32 #11
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_164360778
Best een goed interview met Erben. Hij geeft aan dat het best okay was om buiten het Olympisch dorp een 'feestje' te houden. Dus of de regels zijn veel strenger geworden, of er is maar een halve waarheid naar buiten gebracht
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 9 augustus 2016 @ 12:56:01 #12
163650 Greys
pi_164360793
Zo gek is dat ook niet, dan zouden lallende dronken sporters die voorlopig niet in actie hoeven te komen de slaap steeds verstoren van mensen die de volgende ochtend voor hun medaille moeten strijden. Als je echt geen weekje zonder alcohol kúnt ben je verslaafd en niet betrouwbaar genoeg als topsporter.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 12:56:10 #13
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_164360797
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 12:54 schreef Greys het volgende:

[..]

Nee. Er is geen alcohol aanwezig/verkrijgbaar in het dorp.
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 12:54 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nee, in het Olympisch dorp is geen drank.
quote:
3s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 12:47 schreef Greys het volgende:
"In het Olympisch dorp is absoluut geen alcohol te verkrijgen."

Even voor degenen die "Holland Heineken House anyone??" riepen. Dat valt dus niet onder het Olympisch dorp. Dat is hermetisch afgesloten, aldus Wennemars.

http://www.nporadio1.nl/n(...)turen-van-van-gelder
Het Holland Heineken House valt niet onder het Olympisch dorp...
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 9 augustus 2016 @ 12:57:19 #14
163650 Greys
pi_164360817
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 12:56 schreef AchJa het volgende:

[..]

[..]

[..]

Het Holland Heineken House valt niet onder het Olympisch dorp...
Klopt.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 12:58:09 #15
13456 AchJa
Shut up!!!
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 9 augustus 2016 @ 12:59:02 #16
163650 Greys
pi_164360864
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 12:58 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dus kun je daar drank kopen of zie ik dat verkeerd?
Maar in de regels staat geloof ik dat de sporters het Olympisch dorp niet mogen verlaten. Zag ik in het vorige deel een pdf-je van. Ga je dan naar het HHH ben je dus buiten het Olympisch dorp.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_164360865
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 12:52 schreef Greys het volgende:
WintermanAD twitterde op dinsdag 09-08-2016 om 12:29:01 De hele vaderlandse pers staat klaar voor #Yuri. Landt ie of landt ie niet? @ADnl #Rio2016 #Schiphol https://t.co/KHwEU5MXXm reageer retweet
[ afbeelding ]
Zij zullen hem wel door de achteringang uit laten bij schiphol. Of ze hebben hem op een vlucht naar Dusseldorf of Brussel gezet.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 12:59:49 #18
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_164360878
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 12:59 schreef Greys het volgende:

[..]

Maar in de regels staat geloof ik dat de sporters het Olympisch dorp niet mogen verlaten. Zag ik in het vorige deel een pdf-je van. Ga je dan naar het HHH ben je dus buiten het Olympisch dorp.
Maar het HHH is alleen voor de sporters las ik net... Ze zullen wel flink wat klandizie hebben dan... :')

Of op zijn Nederlands, alleen de Nederlanders mogen er niet heen. Dat de rest van de landen daar elke avond zitten te bieren is een tweede... :')
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 13:01:03 #19
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_164360910
Praat Erben ook niet met dubbele tong in dat interview?
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 9 augustus 2016 @ 13:01:38 #20
163650 Greys
pi_164360926
Stel dat er echt meer gebeurd is en ze hem nu 'beschermen' door de details niet te geven en hem snel naar huis te sturen, dan is het wel serieus kut voor die bond ook dat ze nu het halve land over zich heen krijgen met 'stelletje mierenneukers met je regeltjes'.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_164360928
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 12:55 schreef noodgang het volgende:
Best een goed interview met Erben. Hij geeft aan dat het best okay was om buiten het Olympisch dorp een 'feestje' te houden. Dus of de regels zijn veel strenger geworden, of er is maar een halve waarheid naar buiten gebracht
voorbreld dat hij geeft is van schaatser die *na behalen* gouden medaille flink feestje viert. Dan ben je klaar en kan je na hartelust iets vieren lijkt me
pi_164360962
Wennemars geeft dus ook toe biertjes en shotjes te hebben gedronken buiten het stinkdorp, tijdens zijn spelen
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 13:04:04 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164360981
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 12:59 schreef AchJa het volgende:

[..]

Maar het HHH is alleen voor de sporters las ik net... Ze zullen wel flink wat klandizie hebben dan... :')

Of op zijn Nederlands, alleen de Nederlanders mogen er niet heen. Dat de rest van de landen daar elke avond zitten te bieren is een tweede... :')
Alleen voor de sporters? Waar lees je dat?
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 13:04:58 #24
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_164361002
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:04 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Alleen voor de sporters? Waar lees je dat?
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 12:51 schreef Greys het volgende:

[..]

Geen pers, geen familie, niks. Zegt Erben tenminste. Alleen voor de sporters/teams.
Edit: Of Greys moet doelen op het Olympisch Dorp, dat kan natuurlijk ook nog...
pi_164361005
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 12:55 schreef noodgang het volgende:
schaatsen wordt dan ook door niemand serieus genomen. 8-)
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 13:05:32 #26
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164361018
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:04 schreef AchJa het volgende:

[..]

[..]

Dat gaat over het Olympisch dorp.
pi_164361025
Advocaat Knoops: 'Van Gelder moet gedwongen vertrek van Spelen aanvechten'

_O_ _O_ _O_
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 13:06:17 #28
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_164361039
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:05 schreef Joezi het volgende:
Advocaat Knoops: 'Van Gelder moet gedwongen vertrek van Spelen aanvechten'

_O_ _O_ _O_
Zo die advocaat staat ook weer even op de kaart. :Z
pi_164361042
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:01 schreef Greys het volgende:
Stel dat er echt meer gebeurd is en ze hem nu 'beschermen' door de details niet te geven en hem snel naar huis te sturen, dan is het wel serieus kut voor die bond ook dat ze nu het halve land over zich heen krijgen met 'stelletje mierenneukers met je regeltjes'.
:')
Als je je iets aantrekt van tokkies die iets vinden ben je ook wel een waardeloze bond.

De gegeven informatie is summier. Mensen die op basis daarvan overal over vallen zijn niet degenen die je srs moet nemen.
pi_164361090
quote:
het halve land? :? social media tokkies.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 13:10:04 #32
91615 ZZtopSpeed
Zedde gij ja..
pi_164361131
Is het slim? Nee, zeker niet. Maar moeten onze sporters roomser zijn dan de Paus? Zolang ze uiteindelijk maar presteren binnen de grenzen van de dopingregels - daar gaat het toch om? Een individuele sporter heeft vaak helemaal niks met andere sporters. Officieel wordt je wel als 'team' gepresenteerd maar als je iedereen op de man/vrouw af zou vragen dan denk ik niet dat ze dat werkelijk wat boeit.

Mocht hij echt meer hebben uitgevreten en de boel op stelten hebben gezet dan is het een ander verhaal natuurlijk.

Prima reactie van Wennemars trouwens
pi_164361176
video - Kijk hier het gesprek met Geert-Jan Knoops

Advocaat Geert-Jan Knoops adviseert turner Yuri van Gelder het besluit hem weg te sturen van de Olympische Spelen aan te vechten. Dat zei hij vanmorgen in het NPO Radio 1 programma De Aftrap.

Van Gelder werd uit het turnteam gezet nadat hij het olympisch dorp had verlaten en in de vroege uurtjes van de ochtend terugkwam. Hij had alcohol gedronken.
Knoops: "Mijn eerste opwelling als jurist was vanmorgen: wat is de juridische grondslag om hem naar huis te sturen? Het is natuurlijk de zwaarste sanctie die je een topsporter kan aandoen." Volgens Knoops is de door NOC*NCF gestelde norm dat iemand zich als een goed sporter dient te gedragen "een open norm".

Knoops: "Wat mij opvalt in de discussie met Van Gelder is dat er geen regel is die zegt: dit is de norm. Je mag een, twee of drie biertjes drinken. Die norm staat nergens gecodificeerd. Het hier gaat om de invulling van een soort sportiviteitsregel of ethische code." Knoops kan zich voorstellen dat Van Gelder dit besluit zal aanvechten: "Als ik hem zou mogen adviseren dan zou ik zeggen; dit is je laatste kans om mee te doen aan de Spelen, het kan niet zo zijn dat hij alleen voor het gebruik van een of twee biertjes naar huis wordt gestuurd."

De schorsing van Van Gelder geeft volgens Knoops wel weer aan dat de rechtspraak van topatleten moet worden geprofessionaliseerd. "Het zou goed zijn voor de rechtsontwikkeling van topatleten dat er een duidelijke richtlijn komt waar ze zich aan hebben te houden. Bij de internationale sportbonden zie je dat iedere bond haar eigen beleid heeft." Zo heeft volgens Knoops niet iedere sporter dezelfde behandeling.

Voor Van Gelder dringt de tijd. Volgens Knoops kan hij nog een kortgeding aanvoeren tegen de Nederlandse turnbond. Dat zou dan op zeer korte termijn moeten, omdat de olympische finale waar Van Gelder zich voor geplaats heeft, al volgende week is. Knoops: "Waarschijnlijk is het voor hem allemaal te laat. Omdat het los van de juridische- ook mentale impact heeft."
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  Moderator dinsdag 9 augustus 2016 @ 13:11:50 #34
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_164361178
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:05 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

schaatsen wordt dan ook door niemand serieus genomen. 8-)
Goed punt :)
  Redactie Sport dinsdag 9 augustus 2016 @ 13:12:35 #35
274204 crew  Mexicanobakker
pi_164361196
Vraag me af wat dommer is, de actie van Yuri of de posts van sommigen hier _O_
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_164361208
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:11 schreef StaceySinger het volgende:

Advocaat Geert-Jan Knoops adviseert turner Yuri van Gelder het besluit hem weg te sturen van de Olympische Spelen aan te vechten. Dat zei hij vanmorgen in het NPO Radio 1 programma De Aftrap.

Van Gelder werd uit het turnteam gezet nadat hij het olympisch dorp had verlaten en in de vroege uurtjes van de ochtend terugkwam. Hij had alcohol gedronken.
Knoops: "Mijn eerste opwelling als jurist was vanmorgen: wat is de juridische grondslag om hem naar huis te sturen? Het is natuurlijk de zwaarste sanctie die je een topsporter kan aandoen." Volgens Knoops is de door NOC*NCF gestelde norm dat iemand zich als een goed sporter dient te gedragen "een open norm".

Knoops: "Wat mij opvalt in de discussie met Van Gelder is dat er geen regel is die zegt: dit is de norm. Je mag een, twee of drie biertjes drinken. Die norm staat nergens gecodificeerd. Het hier gaat om de invulling van een soort sportiviteitsregel of ethische code." Knoops kan zich voorstellen dat Van Gelder dit besluit zal aanvechten: "Als ik hem zou mogen adviseren dan zou ik zeggen; dit is je laatste kans om mee te doen aan de Spelen, het kan niet zo zijn dat hij alleen voor het gebruik van een of twee biertjes naar huis wordt gestuurd."

De schorsing van Van Gelder geeft volgens Knoops wel weer aan dat de rechtspraak van topatleten moet worden geprofessionaliseerd. "Het zou goed zijn voor de rechtsontwikkeling van topatleten dat er een duidelijke richtlijn komt waar ze zich aan hebben te houden. Bij de internationale sportbonden zie je dat iedere bond haar eigen beleid heeft." Zo heeft volgens Knoops niet iedere sporter dezelfde behandeling.

Voor Van Gelder dringt de tijd. Volgens Knoops kan hij nog een kortgeding aanvoeren tegen de Nederlandse turnbond. Dat zou dan op zeer korte termijn moeten, omdat de olympische finale waar Van Gelder zich voor geplaats heeft, al volgende week is. Knoops: "Waarschijnlijk is het voor hem allemaal te laat. Omdat het los van de juridische- ook mentale impact heeft."
Genant, meneer Koops kent de ins en out niet en begint een heel relaas.
pi_164361243
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
Vraag me af wat dommer is, de actie van Yuri of de posts van sommigen hier _O_
Inderdaad. Ik vind het ook wel mooi dat het veelal dezelfde mensen zijn die vervolgens gaan zeiken als we geen medailles halen. Het is ook nooit goed voor sommigen |:(
pi_164361250
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:11 schreef StaceySinger het volgende:

Knoops die ook niet meer weet dan wat nu in de media naar buiten gebracht wordt denkt het wel even te weten. Meneer ruikt geld en aandacht waarschijnlijk. :')
pi_164361260
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:15 schreef -0- het volgende:

[..]

Knoops die ook niet meer weet dan wat nu in de media naar buiten gebracht wordt denkt het wel even te weten. Meneer ruikt geld en aandacht waarschijnlijk. :')
Als ze leugens naar buiten brengen zou het helemaal erg zijn.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 13:16:28 #40
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_164361269
quote:
Dat hadden ze zelf ook kunnen bedenken natuurlijk.
pi_164361288
quote:
Dan verzin je toch een spierblessure
pi_164361291
quote:
15s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:15 schreef Joezi het volgende:

[..]

Als ze leugens naar buiten brengen zou het helemaal erg zijn.
Er is wel een verschil tussen leugens en niet het hele verhaal. Bovendien mag NOC/NSF zelf weten wat ze naar buiten brengen.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 13:18:17 #43
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164361309
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:15 schreef -0- het volgende:

[..]

Als je een hamer hebt, zie je overal spijkers.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 13:19:32 #44
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_164361346
Snap niet dat ze hem weg sturen. Hij zal dan wel flink de regels hebben overtreden maar hij blijft natuurlijk wel kans houden op een medaille. Als ze hem nou konden vervangen door een gelijkwaardige vervanger dan was het een ander verhaal geweest.
  Moderator dinsdag 9 augustus 2016 @ 13:19:37 #45
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_164361350
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:17 schreef -0- het volgende:

[..]

Er is wel een verschil tussen leugens en niet het hele verhaal. Bovendien mag NOC/NSF zelf weten wat ze naar buiten brengen.
Dat mogen ze idd zelf weten, maar dan is het niet onlogisch dat ze hier reacties op gaan krijgen :). De summiere informatie die nu naar buiten is gebracht leidt vanzelfsprekend tot verontwaardiging.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 13:19:43 #46
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_164361355
quote:
15s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:17 schreef Joezi het volgende:

[..]

Dan verzin je toch een spierblessure
Dan wordt er ook gespeculeerd.

Zoiets kun je onmogelijk onder de pet houden.
pi_164361361
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:17 schreef -0- het volgende:

[..]

Volgens mij is de norm om niet te liegen
pi_164361416
eigenlijk gewoon schandalig dat ze iemand die zich heeft gelpaats voor de finale, die kans ontnemen.
en voor zover we nu weten, om een paar biertjes drinken,. wat niet verboden is.
pi_164361419
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:19 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Dan wordt er ook gespeculeerd.

Zoiets kun je onmogelijk onder de pet houden.
Als het leugens zijn zullen ze wel met onze Yuri een geheimhoudingscontract getekend hebben
pi_164361441
NOC heeft hem trouwens op voorspraak van de turnbond weggestuurd, dus staan al 2 "bonden" achter het wegsturen.

Kijk ik vind het prima als hij een biertje drink voor een wedstrijd, lijkt me niet de juiste mentaliteit maar ok, hij heeft alleen zichzelf ermee. Maar als de regels het verbieden en je als topsporter je er daar niet aan kan houden, tja, dan ben je ook een zak hooi. Hij maakt die keuze, hij is volwassen, en of de regels nu stom of niet zijn, hij beslist om anders te doen.

En ik snap die regels wel. Je zal alles maar goedvinden, sporters die al klaar zijn komen Savonds lallend het dorp en en jij die nog moet presteren en al 9 uur op je nest ligt word gestoord in je nachtrust.
pi_164361454
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:24 schreef alopio het volgende:
Kijk ik vind het prima als hij een biertje drink voor een wedstrijd
Weer iemand die zegt dat het om een biertje gaat. ;(
  Moderator dinsdag 9 augustus 2016 @ 13:26:20 #52
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_164361470
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:25 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Dat speculeren krijg je als er zo weinig info naar buiten wordt gebracht
pi_164361487
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:26 schreef noodgang het volgende:

[..]

Dat speculeren krijg je als er zo weinig info naar buiten wordt gebracht
speculeren is niet zo erg, maar het is een eigen leven, de waarheid, geworden. Zelfs een gast als Knoops gaat een heel relaas houden zonder ook maar te weten wat er speelt. Gênant.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2016 13:27:51 ]
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 13:30:54 #54
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_164361556
Mooi zo. Die coke-aap hadden ze uberhauot nooit mee moeten nemen
Laffe huichelaar
pi_164361557
Er zal vast besproken zijn over wat gedrags regels van de sporters behoren te zijn wanneer ze nog in competititie zijn.
Als Yuri deze vervolgens willens en wetens toch gebroken heeft dan lijkt me dat deze harde lijn verklaarbaar zal zijn.

Ten tweede snap ik niet hoe oliedom die jongen kan zijn met zijn verleden....heb je eindelijke de kans het verleden achter je te laten, dan heb je daar toch alles voor over me dunkt?
I am a Koala who Stretches :P
pi_164361570
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:25 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, wel lezen. Ik zeg dat ik het prima vind ALS hij een biertje drinkt voor de wedstrijd. Ik zeg niet dat dit hier ook het geval is. Ik vind het ook prima als hij snuift, dope gebruikt of tot 6 uur smorgens Netflix kijkt. Hij moet zelf de gevolgend dragen, is geen klein kind. Keuzes en consequenties
pi_164361572
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:27 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

speculeren is niet zo erg, maar het is een eigen leven, de waarheid, geworden. Zelfs een gast als Knoops gaat een heel relaas houden zonder ook maar te weten wat er speelt. Gênant.
Je gaat er toch vanuit dat NOC*NCF niet liegt, als ze liegen moeten daar koppen gaan rollen.
pi_164361585
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:30 schreef timmmmm het volgende:
Mooi zo. Die coke-aap hadden ze uberhauot nooit mee moeten nemen
Houd je bak over Yuri ja!
pi_164361614
Schorsing om cocaine is ook belachelijk, ze kunnen precies vaststellen hoeveel gram je gebruikt. Yuri had toen maar paar puntjes tijdens een feestje op. En wordt nu door mongolen coke-aap genoemd. Coke is gezonder dan alcohol, onwetenden!
pi_164361631
quote:
13s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:31 schreef Joezi het volgende:

[..]

Je gaat er toch vanuit dat NOC*NCF niet liegt, als ze liegen moeten daar koppen gaan rollen.
:? Dat staat er helemaal niet. NOC brengt wat ze willen. daarnaast erkent Yuri de fout. Niets duidt op liegen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2016 13:34:40 ]
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 13:35:15 #61
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_164361667
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:33 schreef Joezi het volgende:
Schorsing om cocaine is ook belachelijk, ze kunnen precies vaststellen hoeveel gram je gebruikt. Yuri had toen maar paar puntjes tijdens een feestje op. En wordt nu door mongolen coke-aap genoemd. Coke is gezonder dan alcohol, onwetenden!
Noem je timmmmmmmmmmmmmmm nu een mongool?
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_164361671
Duidelijk geen topsportmentaliteit. Zonde van het talent maar de juiste wil is net zo belangrijk.
pi_164361675
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:34 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

:? Dat staat er helemaal niet. NOC brengt wat ze willen. daarnaast erkent Yuri de fout. Niets duidt op liegen.
Jij zegt Knoops weet niet wat er speelt. Maar we horen er van uit tegaan dat het persbericht van NOC klopt, anders liegen ze. Liegen mag niet volgens onze normen, bier drinken wel.
pi_164361681
quote:
Coke word je scherper van, veel collega-chirurgijnen opereren met een snuffeltje op.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_164361693
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:30 schreef timmmmm het volgende:
aap
gerapporteerd bij Sylvana.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2016 13:36:14 ]
pi_164361697
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:34 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

waar kunnen we lezen dat Yuri de fout erkent ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_164361698
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:35 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Noem je timmmmmmmmmmmmmmm nu een mongool?
Ja indirect wel, mooi gezien
pi_164361714
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:35 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Coke word je scherper van, veel collega-chirurgijnen opereren met een snuffelt op.
Ja dus beter dan alcohol waar je zeer onscherp van wordt
pi_164361762
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:36 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

waar kunnen we lezen dat Yuri de fout erkent ?
overal oa hier: http://www.ed.nl/algemeen(...)-verwerken-1.6251767
pi_164361781
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 12:52 schreef Greys het volgende:
[ afbeelding ]
Hij landt straks gewoon op Zaventem _O-
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_164361794
quote:
dit staat er - Van Gelder wil nog niet reageren
pi_164361805
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:39 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

dit staat er - Van Gelder wil nog niet reageren
dit staat er ook -De turner werd vannacht weggestuurd uit het olympisch dorp na een nachtje stappen in Rio. Van Gelder heeft zijn overtredingen erkend. Wat zich in de betreffende nacht van zaterdag op zondag precies heeft afgespeeld is onduidelijk.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 13:40:35 #73
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_164361807
quote:
4s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:31 schreef Joezi het volgende:

[..]

Houd je bak over Yuri ja!
Dat domme varken moet nou eens gewoon oprotten uit de spotlight in plaats van continu zichzelf, zijn land en de sport belachelijk te maken.

Eerst lekker jarenlang aan de coke, daarna afkicken, wéér aan de coke en nu een weigering zich aan de vooraf overeengekomen regels te houden. Na een verslaving doorpakken met een ander verslavend middel is natuurlijk ook oliedom. Nu zit e met een drankprobleem; zo nodig aan de zuip móéten, ook al verlies je daar je OS-plek mee. Het is gewoon genant voor alle betrokkenen, nooit meer meenemen nu aub. Hij maakt zichzelf keer op keer te schande
Laffe huichelaar
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 13:41:11 #74
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_164361817
Ik heb wel een zwak voor Yuri :@ Vind hem wel sympathiek.
pi_164361831
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:35 schreef Joezi het volgende:

[..]

Jij zegt Knoops weet niet wat er speelt. Maar we horen er van uit tegaan dat het persbericht van NOC klopt, anders liegen ze. Liegen mag niet volgens onze normen, bier drinken wel.
Liegen en verzwijgen zijn niet hetzelfde.
pi_164361836
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:40 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

dit staat er ook -De turner werd vannacht weggestuurd uit het olympisch dorp na een nachtje stappen in Rio. Van Gelder heeft zijn overtredingen erkend. Wat zich in de betreffende nacht van zaterdag op zondag precies heeft afgespeeld is onduidelijk.
de overtreding dat ie wat gedronken heeft- maar dat mag
pi_164361838
NOC heeft toch Heineken als sponsor?
pi_164361863
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:24 schreef alopio het volgende:
NOC heeft hem trouwens op voorspraak van de turnbond weggestuurd, dus staan al 2 "bonden" achter het wegsturen.

Kijk ik vind het prima als hij een biertje drink voor een wedstrijd, lijkt me niet de juiste mentaliteit maar ok, hij heeft alleen zichzelf ermee.
Naah, ben ik het niet helemaal mee eens. Hij heeft niet alleen zichzelf ermee maar ook alle mensen en bedrijven die in hem geinvesteerd hebben. De trainer die hard gewerkt heeft, subsidies die hij ontvangen heeft. Enz..
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_164361883
Wat er precies gebeurd is wordt nog wel duidelijk(er) denk ik. Verschrikkelijk dom in elk geval. Wat zonde van zijn carrière.
pi_164361885
quote:

[..]

dat weet Knoops toch ook niet? Waarom zou hij dan zo'n relaas geven? Om zichzelf op de kaart te zetten.
NOC zegt wat het nodig vindt, dat recht hebben ze.
pi_164361898
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:42 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

de overtreding dat ie wat gedronken heeft- maar dat mag
waar staat dat dat mag? :)
pi_164361924
quote:

[..]

Het persbericht zal prima kloppen. het is WAARSCHIJNLIJK niet de hele waarheid, maar dat maakt het nog geen leugen. Er worden gewoon dingen achtergehouden die niet in het belang van Yoeri en de Nederlandse delegatie zijn.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_164361954
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:46 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Het persbericht zal prima kloppen. het is WAARSCHIJNLIJK niet de hele waarheid, maar dat maakt het nog geen leugen. Er worden gewoon dingen achtergehouden die niet in het belang van Yoeri en de Nederlandse delegatie zijn.
Is het nu Yuri, Joeri of Yoeri? :P
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 13:47:17 #85
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_164361956
quote:
Hij was gewoom verslaafd. In 2006 of 2007 is zijn toenmalige coach er al mee opgehouden omdat hij aan de coke zat, in 2008 is hij ervoor geschorst en in 2009 kon hij er wéér niet vanaf blijven. Ten tijde van zijn schorsing heeft ie ook toegegeven verslaafd te zijn.

Nou lekker gezond dan. Als jij jouw baan meersere malen verliest door drugs, zou je het dan ook zo gezond vinden? Dan heb je gewoon een probleem. En als je na je schorsing van een jaar nóg geen hulp zoekt en dat resulteert de eerste belangrijke wedstrijd na die schoring weer tot uitsluiting, vind ik je een domme aap. Dan kom je tot coke-aap.

En als je nu na een hele carierre met dit soort blunders waar je door de coke niet één keer op de Spelen mag verschijnen oo je eerste Spelen naar huis getrapt wordt omdat je niet van de drank af kan blijven, dan heb je wel zo'n dieptepunt bereikt dat ze je maar beter helemaal nooit meer mee kunnen nemen.

De coke heeft zijn leven kapot gemaakt en hem twee carrieres gekost, maar ga jij hier vooral even verkondigen dat er niks mis mee is hhoor
Laffe huichelaar
pi_164361981
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:47 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Is het nu Yuri, Joeri of Yoeri? :P
Mag alledrie
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_164362001
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:48 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Mag alledrie
Oke bedankt.
pi_164362039
quote:
Onzin dit natuurlijk. Vaststellen hoe veel gram iemand gebruikt heeft is totaal onmogelijk. Daarnaast staat het op de dopinglijst, dus als Yuri inderdaad coke heeft gebruikt dan maakt het geen reet uit hoe veel het is, want dan wordt hij gewoon gediskwalificeerd.
pi_164362074
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:48 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Oke bedankt.
maar officieel is het Yuri, maar ik ben dyslectisch en heb veel problemen met dit soort klanken.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 13:52:56 #90
242879 Onnoman
The On And Only
pi_164362106
misschien deed Yuri dit wel expres, omdat hij waarschijnlijk wist dat hij geen goud zou halen
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_164362108
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:44 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

dat weet Knoops toch ook niet? Waarom zou hij dan zo'n relaas geven? Om zichzelf op de kaart te zetten.
NOC zegt wat het nodig vindt, dat recht hebben ze.
Dan heeft Knoops het recht om aan te vallen wat er gezegd is.
pi_164362153
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:47 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Hij was gewoom verslaafd. In 2006 of 2007 is zijn toenmalige coach er al mee opgehouden omdat hij aan de coke zat, in 2008 is hij ervoor geschorst en in 2009 kon hij er wéér niet vanaf blijven. Ten tijde van zijn schorsing heeft ie ook toegegeven verslaafd te zijn.

Nou lekker gezond dan. Als jij jouw baan meersere malen verliest door drugs, zou je het dan ook zo gezond vinden? Dan heb je gewoon een probleem. En als je na je schorsing van een jaar nóg geen hulp zoekt en dat resulteert de eerste belangrijke wedstrijd na die schoring weer tot uitsluiting, vind ik je een domme aap. Dan kom je tot coke-aap.

En als je nu na een hele carierre met dit soort blunders waar je door de coke niet één keer op de Spelen mag verschijnen oo je eerste Spelen naar huis getrapt wordt omdat je niet van de drank af kan blijven, dan heb je wel zo'n dieptepunt bereikt dat ze je maar beter helemaal nooit meer mee kunnen nemen.

De coke heeft zijn leven kapot gemaakt en hem twee carrieres gekost, maar ga jij hier vooral even verkondigen dat er niks mis mee is hhoor
Dus met al die controles maar 2 keer gepakt worden, noem jij verslaafd. Tuurlijk zegt ie dat omdat het domvolk niet snapt dat je op een feestje of tijdens een goede film wat lekkers neemt.
pi_164362175
Hmm, in de speciale reünie aflevering met olympische sporters van de olympische spelen in Australië, waren een aantal schrijnende gevallen te zien, en gaf de toenmalige chef de mission ook toe dat aan nazorg toentertijd niet zo denderend veel gedaan werd, zeker niet voor de niet medaillewinnaars. Als het dan een team is, wat je te pas en te onpas hoort, waarom wordt zo'n man dan niet geholpen/ondersteunt? Maar goed, echte verslaafden vinden overal een weg uit/omheen.

Saillant detail vind ik dan weer wel, en ook langer, dat de grootste sponsors van het NOC*NSF een brouwer en een gokclub, wereldwijd 2 van de drie grootste verslavingen (daar schaar ik roken ook onder) en en bank met twijfelachtig gedrag ten tijde van de financiele crisis zijn. 3x niet echt maatschappelijk verantwoord, ondanks wat huns respectievelijke PR afdelingen willen doen voorkomen. En die club neemt dan het besluit om toch een serieuze medaillekandidaat weg te sturen.

Ik ben echt benieuwd naar de alles belangrijke details van dit verhaal.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_164362176
quote:
3s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:52 schreef Joezi het volgende:

[..]

klopt, Knoops doet net als de rest van ons aannames op basis van het bericht. Net een mens. Maar we zullen wel zien of Yuri bij hem aan klopt of niet
pi_164362181
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:50 schreef Tchock het volgende:

[..]

Onzin dit natuurlijk. Vaststellen hoe veel gram iemand gebruikt heeft is totaal onmogelijk. Daarnaast staat het op de dopinglijst, dus als Yuri inderdaad coke heeft gebruikt dan maakt het geen reet uit hoe veel het is, want dan wordt hij gewoon gediskwalificeerd.
Jawel dat kun je in een haar zien, overigens geen standaard controle, dat dan weer niet.
pi_164362184
quote:
3s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:52 schreef Joezi het volgende:

[..]

Uiteraard daar gaat het hier ook niet om.
pi_164362199
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:54 schreef Joezi het volgende:

[..]

Dus met al die controles maar 2 keer gepakt worden, noem jij verslaafd. Tuurlijk zegt ie dat omdat het domvolk niet snapt dat je op een feestje of tijdens een goede film wat lekkers neemt.
Coke (harddrug) en alcohol zijn nou niet helemaal hetzelfde.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 13:56:54 #98
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_164362209
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:54 schreef Joezi het volgende:

[..]

Hij zei het zelf, ik herhaal het enkel. En dat zei hij overigens nog vóór hij na zijn schorsing weer naar huis werd gestuurd voor een WK ergens in 2009 of 10.

Maar jij weet het vast beter :)
Laffe huichelaar
pi_164362262
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:56 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Alcohol is bewezen schadelijker

https://www.jellinek.nl/v(...)is-de-gevaarlijkste/
pi_164362278
Ze kwamen er gewoon net pas achter dat hij een Russische voornaam had en moesten hem daarom wegsturen.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_164362301
pi_164362342
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:56 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Hij zei het zelf, ik herhaal het enkel. En dat zei hij overigens nog vóór hij na zijn schorsing weer naar huis werd gestuurd voor een WK ergens in 2009 of 10.

Maar jij weet het vast beter :)
Jep ik ken hem al jaren namelijk, heb nog met hem gediend zelfs
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:03:16 #103
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_164362371
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:46 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Als hij coke heeft gesnoven snap ik dat ze hem naar huis sturen, omdat hij dan een probleem krijgt met de doping tests. Elke andere reden is niet valide. Ook al zuipt en stapt hij de hele week, als hij goud naar huis neemt is iedereen tevreden! Het lijkt echt een domme en ondoordachte beslissing van het noc/nsf. Als het niet om coke gebruik gaat ook juridisch aanvechtbaar.
pi_164362378
quote:
3s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:00 schreef Joezi het volgende:
[ afbeelding ]
Boeiend. Het gaat hier om beleid, niet om een of andere maatschappelijke discussie dat bepaalde drugs veel te hard worden veroordeeld tov alcohol en dat dat onterecht is.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:04:38 #105
163650 Greys
pi_164362400
Ook volgens nuchtere NOS-Gert is er wel wat meer genuttigd dan 'een biertje' omdat hij anders heus niet naar huis was gestuurd.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Redactie Sport dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:04:59 #106
274204 crew  Mexicanobakker
pi_164362412
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:04 schreef Greys het volgende:
Ook volgens nuchtere NOS-Gert is er wel wat meer genuttigd dan 'een biertje' omdat hij anders heus niet naar huis was gestuurd.
Helder. :) Die heeft er echt verstand van.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_164362422
quote:
In Gert we trust
pi_164362427
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:56 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Het een is wat maatschappelijk geaccepteerd als het ander maar als we het afwegen op medische criteria. Zoals acute risico, risico op lange termijn en gevolgen dan is alcohol een stuk schadelijker, zelfs schadelijker dan heroine.
pi_164362433
Overigens lijkt het er op dat het NOC de beslissing genomen heeft n.a.v. vraag vanuit de KNGU, blijkbaar was het dus ook de KNGU die hem op deze manier niet in het team wilden hebben.
pi_164362434
Goede analyse van Gert. _O_
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_164362459
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:03 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Als hij coke heeft gesnoven snap ik dat ze hem naar huis sturen, omdat hij dan een probleem krijgt met de doping tests. Elke andere reden is niet valide. Ook al zuipt en stapt hij de hele week, als hij goud naar huis neemt is iedereen tevreden! Het lijkt echt een domme en ondoordachte beslissing van het noc/nsf. Als het niet om coke gebruik gaat ook juridisch aanvechtbaar.
Hij zal een gedragscode hebben moeten onderschrijven/ondertekenen om mee te mogen, en gezien zijn historie zal er ook wel wat langer en harder over gesproken zijn. Dan is afspraak afspraak, en dit de consequentie.
pi_164362465
quote:

[..]

:')
pi_164362469
- We hebben het hier over Yuri niet Dafne -

[ Bericht 91% gewijzigd door borisz op 09-08-2016 14:08:06 ]
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:07:12 #114
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_164362471
quote:
Dat lijkt me ook wel, dat dit niet om één biertje gaat. Verslaafden kunnen sowieso nooit maat houden dus het lijkt me sterk dat ie 1 van wat dan ook kan nemen zonder meteen meer te willen
Laffe huichelaar
pi_164362477
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:05 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Het een is wat maatschappelijk geaccepteerd als het ander maar als we het afwegen op medische criteria. Zoals acute risico, risico op lange termijn en gevolgen dan is alcohol een stuk schadelijker, zelfs schadelijker dan heroine.
Dat is altijd zo'n non-discussie. Je kunt middelen helemaal niet 1 op 1 vergelijken.

Daarnaast moet je ook niet mee gaan in Joezi's onzinpunt want coke staat op de dopinglijst en is voor een sporter dus absoluut schadelijker dan alcohol. :P
pi_164362483
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:07 schreef Joezi het volgende:
zelfs bewijzen voor.
link
pi_164362487
Het zou toch wel jammer zijn dat in het gevecht wie van beide clubjes het meest politiek correct is, van Gelder gesneuveld is.
pi_164362495
Natuurlijk gaat het niet om één biertje, dan had het NOC-NSF heus niet gezegd dat de normen en waarden op grove wijze overschreden waren.
  PR en moderator dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:08:03 #119
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_164362496
Even tussen alle speculaties door: is er al meer over officieel naar buiten gebracht?
Fuck the EBU.
pi_164362506
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:08 schreef Moira. het volgende:
Even tussen alle speculaties door: is er al meer over officieel naar buiten gebracht?
Neen
pi_164362508
quote:
Nee en gaat ook niet gebeuren volgens NOC.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:08:47 #122
163650 Greys
pi_164362515
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:07 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook wel, dat dit niet om één biertje gaat. Verslaafden kunnen sowieso nooit maat houden dus het lijkt me sterk dat ie 1 van wat dan ook kan nemen zonder meteen meer te willen
Ze lieten net ook oude beelden van Van Gelder zien dat hij zegt dat hij op zulke momenten absoluut niet aan de consequenties denkt en later spijt heeft 'maar dan kan je al niet meer terug'. Zal nu ook wel weer gebeurd zijn dus.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_164362519
Maar goed, de betrokkenen weten de details, en gevolgen, dus er móet volgens mijn onderbuik wel wat meer aan de hand zijn geweest dan een verdwaalt biertje.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:09:18 #124
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_164362523
quote:

[..]

Juridisch aanvechtbaar? Hij is akkoord gegaan met een gedragscode en daar heeft hij zich niet aan gehouden.

Als je van te voren afspreekt met zijn allen sesamstraat te kijken en dan naar bed te gaan en hij heeft op een dag geen zin om sesamstraat te kijken, heb je ook alle recht em naar huis te sturen. Je voldoet immers niet aan de afspraak
Laffe huichelaar
pi_164362526
Sjoerd en Gert.
Gouden koppel. _O_
#superniger2020
pi_164362528
hij kan nog in beroep
(she/her)
pi_164362531
Vond dat stukje uit het eerdere interview net bij de NOS wel veelzeggend. Op dat moment voelen dat je een feestje hebt, niet nadenken over de gevolgen, de volgende dag wakker worden en denken shit, wat heb ik gedaan. Wat hij toen met coke had, zou hij nu met alcohol kunnen hebben. Verslavingsgevoelig. Maar daar is vast al meer over gezegd in dit topic.

Of het wel of niet terecht is, deze man is eigenlijk heel zielig.
pi_164362532
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:09 schreef fruityloop het volgende:
een verdwaalt biertje.
Dat staat dan ook nergens.
pi_164362550
Volgens Mollema zijn er geen regels omtrent alcoholgebruik.

Hij heeft zich dus gewoon misdragen. Om een pilsje schors je iemand niet.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_164362553
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:07 schreef Bolasie het volgende:

[..]

link
Ze zou op een lijst staan, met afwijkende bloedwaarden, maar dat is de doofpot in gestoempt

http://nos.nl/artikel/205(...)g-dopinggebruik.html
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:10:17 #131
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_164362554
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:07 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ook al zuipt hij zich lam, hij staat in de finale en die is pas over 10 dagen geen enkele reden hem naar huis te sturen. Waarom moet er uberhaupt zon belachelijknrigide beleid zijn, het zijn allemaal volwassenen, dus laat ze lekker zelf bepalen wat ze doen. Vroeger zopen ze zich ook lam tijdens de spele. En zei niemand er wat van... Belachelijke betutteling!!!
pi_164362555
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:08 schreef Greys het volgende:

[..]

Ze lieten net ook oude beelden van Van Gelder zien dat hij zegt dat hij op zulke momenten absoluut niet aan de consequenties denkt en later spijt heeft 'maar dan kan je al niet meer terug'. Zal nu ook wel weer gebeurd zijn dus.
Typische verslaafde dus. Is een hond die tegen een lantaarnpaal plast een vandaal of gewoon een hond? Hij is verslaafd, en verslaafden nemen geen rationele beslissingen. Niet op straat in Nederland, niet als topsporter in Rio.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:10:20 #133
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_164362556
quote:

[..]

Gewoon een domme lul dus. Ook maar mooi dat ie uit het leger getrapt is, moet je je voorstellen wat zulk slecht inschsttingsvermogen daar voor gevolgen kan hebben
Laffe huichelaar
pi_164362558
Harde teksten van Gert. :o
#superniger2020
pi_164362560
Hoi Vlado
pi_164362569
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:10 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Gewoon een domme lul dus. Ook maar mooi dat ie uit het leger getrapt is, moet je je voorstellen wat zulk slecht inschsttingsvermogen daar voor gevolgen kan hebben
Lol in het leger leer je juist zuipen en snatsen als een malle
pi_164362573
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:09 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Juridisch aanvechtbaar? Hij is akkoord gegaan met een gedragscode en daar heeft hij zich niet aan gehouden.

Als je van te voren afspreekt met zijn allen sesamstraat te kijken en dan naar bed te gaan en hij heeft op een dag geen zin om sesamstraat te kijken, heb je ook alle recht em naar huis te sturen. Je voldoet immers niet aan de afspraak
Tsja, ook het NOC-NSF of de atletiekbond mogen geen gedragscodes maken en laten tekenen die de wet overstijgen.
pi_164362579
Met een gastoptreden van Vlado. _O_
#superniger2020
pi_164362580
Zelf in Irak gediend, nog nooit zoveel drugs gebruikt als daaro
pi_164362584
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:10 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Vroeger zopen ze zich ook lam tijdens de spele. En zei niemand er wat van... Belachelijke betutteling!!!
bron?
pi_164362594
quote:

[..]

Ik herinner mij het intervieuw in de overhoor wagen bij Evenblij en die andere gozer. Hij zei ook dat hij dat 'nooit meer zo zou doen'. Ironisch.
pi_164362607
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:10 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Je bent een domme lul als je een verslaving hebt?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_164362617
quote:
Op zijn eigen website staat volgens de nieuwsberichten dat hij later nog met een eigen verklaring komt, maar toen ik dat even na wilde kijken bleek die site eruit te liggen door overbelasting.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:12:29 #144
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_164362622
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:10 schreef marcodej het volgende:

De besten zijn vaak juist ook de extravagante figuren. Die moet je die vrijheid gunnen. Ook al slaan ze de boel kort en klein en zuipen zenzich lam, als ze goud pakken, geeft dat niets.
pi_164362624
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:12 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nee, dan ben je een held

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2016 14:12:38 ]
  PR en moderator dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:13:02 #146
288245 crew  Moira
pi_164362639
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:12 schreef Chai het volgende:

[..]

Op zijn eigen website staat volgens de nieuwsberichten dat hij later nog met een eigen verklaring komt, maar toen ik dat even na wilde kijken bleek die site eruit te liggen door overbelasting.
:') ff afwachten dus _O-
Fuck the EBU.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:13:34 #147
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_164362650
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:10 schreef marcodej het volgende:

Het kan best zijn dat ze zo'n erkende junk wat strengere gedragdregels opleggen dan het braafste jongetje van de klas.
Laffe huichelaar
pi_164362652
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:11 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Tsja, ook het NOC-NSF of de atletiekbond mogen geen gedragscodes maken en laten tekenen die de wet overstijgen.
NOC NSF is een werkgever. Zijn wel meer werkgevers die een gedragscode hebben. Geloof dat als ik mezelf ladderzat drink terwijl ik aan het werk ben (want in principe zijn ze nu 24 uur per dag aan het werk), ik ook geschorst en eventueel ontslagen zal worden.
pi_164362667
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:12 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

De besten zijn vaak juist ook de extravagante figuren. Die moet je die vrijheid gunnen. Ook al slaan ze de boel kort en klein en zuipen zenzich lam, als ze goud pakken, geeft dat niets.
Maar hij gaat geen goud pakken. 6e was waarschijnlijker.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_164362671
Wel mooi om te zien hoe Nederland in rep en roer is
pi_164362693
Besef ook even dat Yuri amper geld verdiend aan zn sport he, en harder traint dan een gemiddelde sporter, om over voetballers maar te zwijgen :')
pi_164362706
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:14 schreef Joezi het volgende:
Besef ook even dat Yuri amper geld verdiend aan zn sport he, en harder traint dan een gemiddelde sporter, om over voetballers maar te zwijgen :')
Dus gelden de regels niet voor Yuri?
In Southern Sun
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:16:06 #153
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_164362725
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:12 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Als je een verslaving blijft houden.

Als je ontslagen en geschorst wordt door je drugsprobleem en je zoekt hulp en een jaar later word je bij de eerste belangrijke wedstrijd betrapt ben je een domme lul. Niet omdat je verslaafd geraakt bent, dat kan iedereen gebeuren met een beetje pech. Maar dat je keer op keer in dezelfde valkuilen trapt, dát maakt he een domme lul
Laffe huichelaar
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:16:07 #154
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_164362726
quote:
Het is een Brabander
Heldere quote van de NOS-analist.
pi_164362731
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:15 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dus gelden de regels niet voor Yuri?
In Turnen heerst een tirannie itt andere sporten, dus zijn het al ongelijke regels toch :?
pi_164362736
quote:
Jij zit alleen maar goed te praten en randzaken er bij te betrekken. Wat hebben voetballers hier nou mee te maken _O-

Het mocht niet, hij deed het toch, dan moet je consequenties dragen. Gewoon oer en oer-dom. Hoewel het mij ook niet zou verbazen als er meer aan de hand is.
pi_164362741
quote:
Dat besef ik me nu. En dan?
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:16:43 #158
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_164362743
quote:
Wat heeft dat ermee te maken?
Laffe huichelaar
pi_164362760
Hoogleraar Marjan Olfers: "Dat is de hamvraag. Dan kom je op het juridische 'proportionaliteit'.
In de atletenovereenkomst staat niet: 'Gij zult geen drank of drugs gebruiken',
of 'Gij zult uw medeteamgenoot niet slaan'. De regels zijn zo opgesteld dat NOC*NSF daar zelf een interpretatie aan kan geven.

http://www.rtlnieuws.nl/s(...)geen-alcohol-drinken
pi_164362772
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:13 schreef Snowbomb het volgende:

[..]

NOC NSF is een werkgever. Zijn wel meer werkgevers die een gedragscode hebben. Geloof dat als ik mezelf ladderzat drink terwijl ik aan het werk ben (want in principe zijn ze nu 24 uur per dag aan het werk), ik ook geschorst en eventueel ontslagen zal worden.
Een/je werkgever mag in dat voorbeeld dus niet zeggen in een gedragscode dat je wél met 10 pils op mag werken, als zeg vrachtwagenchauffeur. Want een bovenliggende wet zegt dat dit niét mag.
pi_164362774
quote:
Hoe is dat relevant? Bedoel je hiermee dat hij die topsportersmentaliteit ergens wel in zich heeft? Beetje een open deur.
pi_164362779
Je bent toch gewoon dom als je dat doet. Als je geeneens een paar dagen zonder drank kan ben je gewoon verslaafd of heel dom.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:17:57 #163
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_164362781
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:16 schreef Joezi het volgende:

[..]

In Turnen heerst een tirannie itt andere sporten, dus zijn het al ongelijke regels toch :?
Nou en? Je soreekt iets af, schendt die afsoraak en gaat dán klagen dat de afspraak niet goed was? Dan had je je handtekening niet moeten zetten.
Laffe huichelaar
pi_164362784
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:16 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Als je ontslagen en geschorst wordt door je drugsprobleem en je zoekt hulp en een jaar later word je bij de eerste belangrijke wedstrijd betrapt ben je een domme lul. Niet omdat je verslaafd geraakt bent, dat kan iedereen gebeuren met een beetje pech. Maar dat je keer op keer in dezelfde valkuilen trapt, dát maakt he een domme lul
Tja, ik vind het ook niet slim hoor, maar om 'm nou meteen te stigmatiseren als domme lul vind ik wat te ver gaan aangezien een verslaving gewoon een ziekte is. Maar goed, misschien wel een ziekte die zo'n jongen ongeschikt maakt voor topsport.
In Southern Sun
pi_164362785
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:16 schreef Tchock het volgende:

[..]

Jij zit alleen maar goed te praten en randzaken er bij te betrekken. Wat hebben voetballers hier nou mee te maken _O-

Het mocht niet, hij deed het toch, dan moet je consequenties dragen. Gewoon oer en oer-dom. Hoewel het mij ook niet zou verbazen als er meer aan de hand is.
Het mocht wel, wel bijblijven. Bauke, Tom en Erwin en hebben dat bevestigd.
pi_164362802
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:17 schreef StaceySinger het volgende:
Hoogleraar Marjan Olfers: "Dat is de hamvraag. Dan kom je op het juridische 'proportionaliteit'.
In de atletenovereenkomst staat niet: 'Gij zult geen drank of drugs gebruiken',
of 'Gij zult uw medeteamgenoot niet slaan'. De regels zijn zo opgesteld dat NOC*NSF daar zelf een interpretatie aan kan geven.

http://www.rtlnieuws.nl/s(...)geen-alcohol-drinken
En dát is dus precies waar Knoops op doelt.
pi_164362805
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:18 schreef Joezi het volgende:

[..]

Kun je dus nagaan wat Yuri wellicht allemaal wél gedaan heeft wat niet mocht...
In Southern Sun
pi_164362828
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:18 schreef Joezi het volgende:

[..]

Volgens de persverklaring van NOC*NSF, het enige officiele wat we hebben, heeft hij de regels op grove wijze geschonden. Daar ga ik voorlopig op af, zolang er nog niets anders weten. Speculeer jij lekker verder.
pi_164362834
quote:

[..]

Wat heeft dat ermee te maken?
Veel, dat ie puur sport uit passie en zelfs met wat randzaken als deze tot de top behoord en goud had kunnen winnen.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:20:17 #170
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_164362837
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:02 schreef Joezi het volgende:

Jep ik ken hem al jaren namelijk, heb nog met hem gediend zelfs
Als dat zo is weet je ook dat (hard)drugs en defensie een acute reden voor ontslag zijn, ook als je in je vrije tijd gebruikt.
pi_164362840
quote:
15s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:20 schreef Joezi het volgende:

[..]

Veel, dat ie puur sport uit passie en zelfs met wat randzaken als deze tot de top behoord en goud had kunnen winnen.
Hij had de grootste turner ooit kunnen worden. Maar ja, als hè.
  PR en moderator dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:20:46 #172
288245 crew  Moira
pi_164362856
Wat een speculaties allemaal joh.
Het eerste wat ik dacht was ook dat er meer achter zat en dattie het op een feestje (om zijn finaleplek te vieren) te bont heeft gemaakt en wellicht weer wat had gesnatst.. Maar om nou te roepen dat hij een verslaafde is en niet van de drugs kan afblijven omdat hij daar 7 jaar geleden voor geschorst is geweest.. Hij is niet voor niets weer toegelaten tot internationale competities. Daar zitten heel wat regeltjes aan vast voor je daar weer aan mee mag doen. Zou het eerder een incident noemen, en we weten nog niet eens of er meer dan alcohol in het spel was.

Volgens mij geven vrij weinig hier überhaupt om turnen en turn(st)ers en zijn hier vooral voor de sensatie en roepen maar wat :D
Fuck the EBU.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:20:51 #173
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_164362857
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:11 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Je mag wel gedragsregels maken die strenger zijn dan de wet maar geen gedragsregels maken die soepeler zijn dan de wet.

Nou ja het mag wel, maar de wet blijft dan de bovenliggende partij.
Laffe huichelaar
pi_164362858
quote:

[..]

Terugvallen hoort bij het ziektebeeld van een verslaving.
Dat heeft weinig met intelligentie te maken.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:21:07 #175
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_164362864
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:20 schreef Tchock het volgende:

[..]

Hij had de grootste turner ooit kunnen worden. Maar ja, als hè.
Had hij wel iets harder mogen groeien...
pi_164362874
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:17 schreef Chai het volgende:

[..]

Hoe is dat relevant? Bedoel je hiermee dat hij die topsportersmentaliteit ergens wel in zich heeft? Beetje een open deur.
Dat ie niet harder gestraft moet worden dan sporters die wel miljoenen binnenbrengen voor het NOC
pi_164362882
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:17 schreef shomila het volgende:
Je bent toch gewoon dom als je dat doet. Als je geeneens een paar dagen zonder drank kan ben je gewoon verslaafd of heel dom.
Precies. Wat ben je voor oetlul als je zo'n evenement nog mee kan pakken en daar kan schitteren en je dan niet een paar dagen in kan houden.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:22:16 #178
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_164362889
quote:
15s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:20 schreef Joezi het volgende:

[..]

Dan nog heb je je gewoon aan de afgesproken voorschriften te houden.
Laffe huichelaar
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:22:43 #179
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_164362899
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:20 schreef Specularium het volgende:

[..]

Nou vooruit dan.
Laffe huichelaar
pi_164362903
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:17 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Een/je werkgever mag in dat voorbeeld dus niet zeggen in een gedragscode dat je wél met 10 pils op mag werken, als zeg vrachtwagenchauffeur. Want een bovenliggende wet zegt dat dit niét mag.
Ik heb mijn contract nu niet bij de hand maar er staat bij mij wel degelijk in waar ik me aan moet houden en wat ik niet zou mogen. Weet niet precies hoe het staat beschreven. Waarschijnlijk net zo vaag als bij het NOC NSF. Op bepaalde dingen staan bijvoorbeeld ook boetes.
pi_164362913
quote:
15s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:21 schreef Joezi het volgende:

[..]

Dat ie niet harder gestraft moet worden dan sporters die wel miljoenen binnenbrengen voor het NOC
Oh sorry dat had ik niet door, voor mijn gevoel is het een beetje vroeg voor complottheorieën.
pi_164362914
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:20 schreef AchJa het volgende:

[..]

Als dat zo is weet je ook dat (hard)drugs en defensie een acute reden voor ontslag zijn, ook als je in je vrije tijd gebruikt.
Nee hoor, heb zelf gediend, zelfs op missie is er gewoon bier op je vrije dagen. Je moet je niet misdragen.
pi_164362925
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:20 schreef Moira. het volgende:
Wat een speculaties allemaal joh.
Het eerste wat ik dacht was ook dat er meer achter zat en dattie het op een feestje (om zijn finaleplek te vieren) te bont heeft gemaakt en wellicht weer wat had gesnatst.. Maar om nou te roepen dat hij een verslaafde is en niet van de drugs kan afblijven omdat hij daar 7 jaar geleden voor geschorst is geweest.. Hij is niet voor niets weer toegelaten tot internationale competities. Daar zitten heel wat regeltjes aan vast voor je daar weer aan mee mag doen. Zou het eerder een incident noemen, en we weten nog niet eens of er meer dan alcohol in het spel was.

Volgens mij geven vrij weinig hier überhaupt om turnen en turn(st)ers en zijn hier vooral voor de sensatie en roepen maar wat :D
Dit is typisch de Nederlandse mentaliteit van nog even natrappen wat je hier ziet.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:24:25 #184
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_164362950
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:23 schreef Beach het volgende:

[..]

Dit is typisch de Nederlandse mentaliteit van nog even natrappen wat je hier ziet.
Precies, walgelijk.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:24:50 #186
163650 Greys
pi_164362951
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:20 schreef Specularium het volgende:

[..]

Hij had ipv dat 'team aan psychologen om zich heen' (dat hij volgens de verslaggever had) een babysitter moeten hebben daar op de OS die hem tegen had kunnen houden. Iedereen weet dat verslaafden hun 'ik doe dit echt nooit meer' soms dr volgende dag alweer 'vergeten' zijn.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_164362952
Proost skol...
  PR en moderator dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:25:07 #188
288245 crew  Moira
pi_164362961
quote:

[..]

Sneu eigenlijk. Vreselijk ergerlijk ook om te zien. In dit geval vooral als turnliefhebber.
Onwetende roeptoeters stormen erop af als een zwerm vliegen op een berg stront.
Fuck the EBU.
pi_164362962
quote:

[..]

Dat zie je in alle landen waar sporters niet groter zijn dan de staat ;)
pi_164362976
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:24 schreef AchJa het volgende:

[..]

Je zwamt maar wat in de rondte he?
Eh nee, is algemeen bekend hoor, ook veel handel in het leger. Check de marine op curaçao. :')
pi_164362977
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:24 schreef Joezi het volgende:

[..]

Precies, walgelijk.
Dat wanhopige goedpraten is ook typisch Nederlands lees ik altijd in NWS.
pi_164362987
quote:
Als je amper geld verdiend is het nog onverstandiger om te gaan snuiven 8-)
pi_164362993
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:25 schreef Chai het volgende:

[..]

Dat wanhopige goedpraten is ook typisch Nederlands lees ik altijd in NWS.
Er valt niks goed te praten, want er is niks fout vooralsnog.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:26:38 #194
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_164362998
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:22 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Precies. Wat ben je voor oetlul als je zo'n evenement nog mee kan pakken en daar kan schitteren en je dan niet een paar dagen in kan houden.
Rode draad in zijn leven, die domme beslissingen. Heeft elke spelen hiervoor al gemist door zijn drugsprobleem en nu naar huis gestuurd omdat hij niet van de drank af kan blijven.

Helemaal prima dat hij het zo zwaar heeft omdat hik harder traint of monetair minder gewaardeerd wordt of wat dan ook. Van mij mag ie ook lekker aan de drank en drugs, daar heb ik geen last van. Maar laat hem dan lekker als hobby in die ringen slingeren in niet in wedstrijdverband. Want hij maakt continu het land en zijn sport te schande
Laffe huichelaar
pi_164363004
https://twitter.com/yvangelder/status/759433662786113536
yvangelder twitterde op zaterdag 30-07-2016 om 19:01:09 Hebben #Rio2016 gehaald, Super gaaf, Top 👊 Maar ben hier niet om gewoon aanwezig te zijn 👊 https://t.co/u68V1CQUyB https://t.co/jm7ZQTPhXk reageer retweet
pi_164363008
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:25 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Als je amper geld verdiend is het nog onverstandiger om te gaan snuiven 8-)
lol dat wel ja, maar dat kreeg ie toen denk ik via maten in het leger
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:27:07 #197
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_164363013
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:26 schreef TUFKAL het volgende:
https://twitter.com/yvangelder/status/759433662786113536
yvangelder twitterde op zaterdag 30-07-2016 om 19:01:09 Hebben #Rio2016 gehaald, Super gaaf, Top 👊 Maar ben hier niet om gewoon aanwezig te zijn 👊 https://t.co/u68V1CQUyB https://t.co/jm7ZQTPhXk reageer retweet
Is hier al gepost.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_164363015
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:24 schreef Greys het volgende:

[..]

Hij had ipv dat 'team aan psychologen om zich heen' (dat hij volgens de verslaggever had) een babysitter moeten hebben daar op de OS die hem tegen had kunnen houden. Iedereen weet dat verslaafden hun 'ik doe dit echt nooit meer' soms dr volgende dag alweer 'vergeten' zijn.
Ik heb geen idee hoe zijn begeleiding vanuit het NOC was.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:28:00 #199
163650 Greys
pi_164363033
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:20 schreef Moira. het volgende:
Zou het eerder een incident noemen,
Een incident zou men niet omschrijven als een 'grove schending van de regels'. Daarbij is het verdomd jammer en zonde dat hij nu al voor de derde keer zo'n 'incident' heeft.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_164363040
Hij heeft zijn kans gehad en vergooid. Dat heeft hij puur aan zichzelf te danken. Klaar.

Zullen we nu verder gaan tot de orde van de dag. Wat speelt er vandaag?
pi_164363042
Dit is voer voor advocaten .. Wellicht kan hij nog naar de CAS om uitsluiting te voorkomen maar dan had hij beter in Rio kunnen blijven!
pi_164363044
Was laatst ook bij de Reünie, hoe ze die hordeloper kapot hebben gemaakt.
  PR en moderator dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:28:33 #203
288245 crew  Moira
pi_164363051
Alles wat we weten is dat Yuri gediskwalificeerd is 'omdat hij de regels grof overtreden heeft, buiten het dorp is geweest en 's ochtends vroeg pas terugkwam', en de verwijten en speculaties en aannames vliegen je om de oren :D
Fuck the EBU.
pi_164363054
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 09:30 schreef Lienekien het volgende:
Topsport en alcohol gaan gewoon niet samen.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)urgers-en-bier.dhtml
quote:
Met een hamburger, een pintje en een fles wijn op tafel vierde de Sky-ploeg vanavond de aanstaande Tourzege van Chris Froome. "We hebben niet te gek gedaan, want morgen moeten we nog wel een stukje fietsen naar Parijs'',
Let op dat laatste, we moeten nog een stukje fietsen naar Parijs, de laatste etappe moest nog komen. Froome had nog op zijn bek kunnen gaan.

Bij zowat elke overwinning van een touretappe vraag de journalist, "en hoe gaan we het vieren, met bier of champagne ?"
Daar komt dan een veelbetekende glimlach van de sporter vanaf, en niet omdat hij de cola al ziet staan.
Zijn ook geen topsporters zeker ?
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:28:54 #205
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_164363061
quote:

[..]

vooral voorkomen dat deze blamage zich wéér gaat voltrekken. Die coke-aap moeten ze gewoon wegsnijden uit de topsport, verser mag ie van mij doen wat ie wil hoor. RTL wil vast wel een realitysoap om hem maken
Laffe huichelaar
pi_164363070
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:28 schreef Moira. het volgende:
Alles wat we weten is dat Yuri gediskwalificeerd is 'omdat hij de regels grof overtreden heeft, buiten het dorp is geweest en 's ochtends vroeg pas terugkwam', en de verwijten en speculaties en aannames vliegen je om de oren :D
Welkom op het internet
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:29:28 #207
163650 Greys
pi_164363073
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:27 schreef Specularium het volgende:

[..]

Ik heb geen idee hoe zijn begeleiding vanuit het NOC was.
Ik ook niet, maar volgens de meneer die met Gert op tv sprak net is hij er vorige week nog voor gewaarschuwd om pas te gaan vieren als hij klaar was en had hij een heel team om zich heen met psychologen en een advocaat.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:29:42 #208
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_164363082
quote:
15s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:23 schreef Joezi het volgende:

[..]

Nee hoor, heb zelf gediend, zelfs op missie is er gewoon bier op je vrije dagen. Je moet je niet misdragen.
Ah, de 2 can rule... Die bestaal al heel lang niet meer...

Missies zijn al 10/ 15 jaar ofzo gewoon drooggelegd voor de Nederlanders.

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:25 schreef Joezi het volgende:

Eh nee, is algemeen bekend hoor, ook veel handel in het leger. Check de marine op curaçao. :')
Het is wel duidelijk dat jouw ervaringen erg gedateerd, verzonnen of hear-say zijn...
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:29:50 #209
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_164363087
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:25 schreef Snowbomb het volgende:

[..]

Dat zie je in alle landen waar sporters niet groter zijn dan de staat ;)
Sun Yang wordt ondertussen hard kapot gemaakt en Efimova ook :D
pi_164363090
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:28 schreef timmmmm het volgende:

[..]

vooral voorkomen dat deze blamage zich wéér gaat voltrekken. Die coke-aap moeten ze gewoon wegsnijden uit de topsport, verser mag ie van mij doen wat ie wil hoor. RTL wil vast wel een realitysoap om hem maken
Domme lul, coke-aap... Niveautje hoor.
In Southern Sun
pi_164363120
quote:
Kiest ie toch zelf voor? Daarnaast sport hij als militair, dus leeft gewoon van onze belastingcenten.
Wil ik ook wel, lekker hele dagen sporten en er gewoon voor betaald worden.

En voor wat betreft dat "ene verdwaalde biertje"... Als het daadwerkelijk peanuts is, had Mr Van Gelder al lang van zich laten horen....zijn stilte is veelzeggend.
Zal heus wel meer aan de hand zijn.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:30:51 #212
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_164363121
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:28 schreef Moira. het volgende:
Ik dacht gelezen te hebben dat er ook alcohol bij betrokken was.

Dan nog is het natuurlijk gewoon een schande dat je je voor de zoveelste keer niet aan de regels kan houden. Of dat nu alcohol of een andere misdraging.
Laffe huichelaar
pi_164363124
quote:

[..]

Ruige reactie hoor, troll eens een eind op. Topsporters mogen geen mensen zijn?
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:31:15 #214
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_164363135
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:28 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

http://www.hln.be/hln/nl/(...)urgers-en-bier.dhtml

[..]

Let op dat laatste, we moeten nog een stukje fietsen naar Parijs, de laatste etappe moest nog komen. Froome had nog op zijn bek kunnen gaan.

Bij zowat elke overwinning van een touretappe vraag de journalist, "en hoe gaan we het vieren, met bier of champagne ?"
Daar komt dan een veelbetekende glimlach van de sporter vanaf, en niet omdat hij de cola al ziet staan.
Zijn ook geen topsporters zeker ?
Landis was er wel eerlijk over. Gewoon lekker biertje gedronken en gaan met die banaan.
  PR en moderator dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:31:35 #215
288245 crew  Moira
pi_164363149
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:28 schreef Greys het volgende:

[..]

Een incident zou men niet omschrijven als een 'grove schending van de regels'. Daarbij is het verdomd jammer en zonde dat hij nu al voor de derde keer zo'n 'incident' heeft.
Tuurlijk wel. Als je 1x in de 10 jaar de regels grof schendt is dat toch een incident? Het is niet alsof het jaarlijks voorkomt ofzo.

Het is idd ook jammer. Voor Yuri, voor het team, voor de turnsport en voor alle liefhebbers die na 12 jaar zo blij waren om Yuri eindelijk eens in een olympische finale te zien.
Ik vind het ergens ook sneu voor hem dat hij na al die jaren eindelijk wat van dat drugs-imago af kwam en daar ook kneiterhard voor heeft geknokt en toch zichzelf weer heeft bewezen, en dan dit.. Doettie zelf natuurlijk, maar maakt het niet minder sneu. ;(
Fuck the EBU.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:31:49 #216
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_164363152
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:30 schreef edraket31 het volgende:

[..]

Kiest ie toch zelf voor? Daarnaast sport hij als militair, dus leeft gewoon van onze belastingcenten.
Wil ik ook wel, lekker hele dagen sporten en er gewoon voor betaald worden.
Hij is gewoon ontslagen hoor destijds met dat coke gebruik van hem.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:31:49 #217
163650 Greys
pi_164363153
Het lijkt me trouwens dat als hij het er echt niet mee eens was hij heus wel ter plaatse in protest was gegaan en een advocaat erop had gezet. Hij had nog tijd zat immers. Dan was hij toch niet met de pootjes omhoog braaf in dat vliegtuig gestapt.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_164363165
quote:
15s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:26 schreef Joezi het volgende:

[..]

Er valt niks goed te praten, want er is niks fout vooralsnog.
Waarom kom je dan met complottheorieën aanzetten over een onevenredig zware straf? Daar is net zo goed niks zinnigs over te zeggen momenteel.
  PR en moderator dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:33:29 #219
288245 crew  Moira
pi_164363207
quote:
15s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:30 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik dacht gelezen te hebben dat er ook alcohol bij betrokken was.

Dan nog is het natuurlijk gewoon een schande dat je je voor de zoveelste keer niet aan de regels kan houden. Of dat nu alcohol of een andere misdraging.
Voor zover ik weet mag men prima alcohol nuttigen als je wil vieren dat je de finale gehaald hebt en de betreffende finale 9 dagen later pas is. Slim is het natuurlijk niet, maar dat zou hem niet direct diskwalificeren.
Er is dus meer gebeurd waar niemand tot zover nog wat vanaf weet, dus het blijven allemaal speculaties.
Fuck the EBU.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:33:30 #220
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_164363208
quote:
15s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:30 schreef Joezi het volgende:

[..]

Ruige reactie hoor, troll eens een eind op. Topsporters mogen geen mensen zijn?
Binnen de afgesproken regels wel. Wil je je daar dan niet aan houden, of is jouw definitie van 'mens zijn' anders dan die regels, kan kan je het niet combineren nee en moet je kiezen. Dan zou ik persoonlijk voor mens zijn gaan, anders krijg je dus het Yuri-effect
Laffe huichelaar
pi_164363209
@Moira,
Ja dat krijg je er als weinig info gegeven wordt, en wat er gegeven wordt aan feiten (alcoholgebruik en verlaten olympisch dorp) klinkt vrij onschuldig en is in het verleden veel vaker gebeurt.

http://nos.nl/rio2016/art(...)nekt-van-gelder.html
quote:
Maar wat schrijven de regels voor? In een overeenkomst (.pdf) die iedere topsporter voor aanvang van de Spelen heeft moeten ondertekenen, staat niets over het gebruik van alcohol.
Wel worden de sporters vriendelijk verzocht zich te gedragen in Brazilië.

Zo valt er in artikel 6 van het document te lezen: "De Topsporter gedraagt zich op een zodanige wijze als van een goed lid van TeamNL (Rio 2016) verwacht mag worden, zowel tijdens de sportbeoefening als daarbuiten en neemt daarbij onder meer maar niet uitsluitend het gestelde in de IOC Code of Ethics in acht."
Lekker vaag niet ?
Typische ambtenaren en juristentaal, dan kan je altijd wat vinden ? (niet dat er nu niets gebeurd is, dat wil ik niet zeggen)

Reactie van oudcoach Remi Lens:
http://nos.nl/rio2016/art(...)d-moeten-worden.html
quote:
"Het bereiken van de olympische finale is zoiets moois, dan kan ik me heel goed voorstellen dat je even een moment van ontspanning zoekt. Yuri heeft een Braziliaanse vriendin, dus dan is het niet gek dat hij even het olympisch dorp verlaat om die prestatie met haar te vieren. Laten we elkaar geen mietje noemen, de finale was pas tien dagen later."
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:38 schreef Felagund het volgende:
Er staat wel in de regels dat je in het olympisch dorp moet verblijven. En dat je moet gedragen, wat dat ook mag betekenen.
En hoe lang staat dit ook al in de regels ?
Ook bij de vorige waar Maurits Hendriks baasje was ?

Ik kan mij niet voorstellen dat bij deze spelen of bij andere er niet eens een keer een sporter buiten het dorp gaat.
Ze hebben nu een mooie stok om mee te slaan.
Hij zal zich misschien best misdragen hebben toen hij pas s`morgens weer aankwam.
Maar kom er dan niet mee dat je het dorp niet mag verlaten.

[ Bericht 28% gewijzigd door bluemoon23 op 09-08-2016 14:43:18 ]
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:33:32 #222
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_164363212
Ik ben zo blij dat de meeste FOK!kers geen journalisten zijn..

Misschien gewoon allemaal wachten op meer informatie voor we de beslissing van het NOC afkraken?
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_164363224
Het vliegtuig vanuit Rio de Janeiro landde rond 12.15 uur op Schiphol. Van Gelder is in Amsterdam gesignaleerd, maar vooralsnog niet via de reguliere aankomsthal naar buiten vertrokken. Volgens bronnen zou de 33-jarige Brabander door de marechaussee naar 'de achterdeur' zijn begeleid.

Van Gelder heeft volgens NOC*NSF op 'grove wijze' de waarden en normen binnen de olympische ploeg overschreden. In de nacht van zaterdag op zondag nuttigde hij buiten het olympisch alcohol dorp om vervolgens pas in de vroege uurtjes terug te keren.

Eerder op de dag verscheen op de website van Van Gelder een statement dat hij nog niet wenst te reageren op zijn verwijdering uit TeamNL. Hij wil de gebeurtenissen eerst in besloten omgeving verwerken en daarna met een statement naar buiten zal treden.

http://www.telegraaf.nl/t(...)_in_Nederland__.html
pi_164363230
Er staat dus nergens in de regels dat alcohol nuttigen verboden is. Tenzij hij echt helemaal van de kaart was, heeft NOCNSF geen poot om op te staan.
pi_164363243
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:29 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ah, de 2 can rule... Die bestaal al heel lang niet meer...

Missies zijn al 10/ 15 jaar ofzo gewoon drooggelegd voor de Nederlanders.

[..]

Het is wel duidelijk dat jouw ervaringen erg gedateerd, verzonnen of hear-say zijn...
Denk je dat ze er wat tegen kunnen doen :') Jij hebt zeker op kantoor gediend en nooit echt in het veld geweest.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:34:51 #226
163650 Greys
pi_164363256
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:31 schreef Moira. het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Als je 1x in de 10 jaar de regels grof schendt is dat toch een incident? Het is niet alsof het jaarlijks voorkomt ofzo.

Het is idd ook jammer. Voor Yuri, voor het team, voor de turnsport en voor alle liefhebbers die na 12 jaar zo blij waren om Yuri eindelijk eens in een olympische finale te zien.
Ik vind het ergens ook sneu voor hem dat hij na al die jaren eindelijk wat van dat drugs-imago af kwam en daar ook kneiterhard voor heeft geknokt en toch zichzelf weer heeft bewezen, en dan dit.. Doettie zelf natuurlijk, maar maakt het niet minder sneu. ;(
Helemaal eens met je laatste stuk. Het is ook sneu, ondanks het feit dat hij het (weer..) zelf verkloot. Ook sneu voor degene die zijn plek anders had gehad, sneu voor zijn familie, trainers etc.

Met zijn reputatie echter gaat men het niet meer als incident zien. Door die voorgeschiedenis. En sorry, terecht ook wel. Vind ik. Het is niet zo dat ie voor het eerst de mist in gaat.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  PR en moderator dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:35:06 #227
288245 crew  Moira
pi_164363262
quote:
Die coke-aap moeten ze gewoon wegsnijden uit de topsport
Puh-lease :') hier hebben we een echte kenner hoor :')
Fuck the EBU.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:35:38 #228
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_164363277
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:33 schreef bluemoon23 het volgende:
@Moira,
Ja dat krijg je er als weinig info gegeven wordt, en wat er gegeven wordt aan feiten (alcoholgebruik en verlaten olympisch dorp) klinkt vrij onschuldig en is in het verleden veel vaker gebeurt.

[..]

[..]

Verkeerde regels.
Het was de atletiekbond die dit voorlegde aan NOC.
Grote kans dat JVG Met de atletiekbond afspraken heeft gemaakt over hoe zich te gedragen. Lijkt me niet meer dan logisch als je een verleden heb als "bad boy".
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_164363281
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:33 schreef Strani het volgende:

Misschien gewoon allemaal wachten op meer informatie voor we de beslissing van het NOC afkraken?
Oh dacht dat hier juist mensen die de beslissing van het NOC afkraken afgekraakt worden. Maar heb misschien verkeerd gelezen.
pi_164363295
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:33 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Binnen de afgesproken regels wel. Wil je je daar dan niet aan houden, of is jouw definitie van 'mens zijn' anders dan die regels, kan kan je het niet combineren nee en moet je kiezen. Dan zou ik persoonlijk voor mens zijn gaan, anders krijg je dus het Yuri-effect
Die regels bestaan niet hebben we al gehoord, bijblijven sjon.
pi_164363337
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:35 schreef Joezi het volgende:

[..]

Drinkregels niet. Dus blijft het gissen naar het werkelijke verhaal. Begrijp dat je hem wil verdedigen, maar je denkt toch niet echt dat 'ie om een fluitje wit weg is gestuurd he.
In Southern Sun
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:37:07 #232
163650 Greys
pi_164363341
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:34 schreef Childofthe90s het volgende:
Er staat dus nergens in de regels dat alcohol nuttigen verboden is. Tenzij hij echt helemaal van de kaart was, heeft NOCNSF geen poot om op te staan.
Er staat toch in de regels dat je het dorp niet mag verlaten? En dat je je passend dient te gedragen? Als ze ook maar 1 getuige hebben dat hij zich niet passend heeft gedragen (en dat hebben ze, hij heeft het ook nog zelf toegegeven) hebben ze zo veel poten om op te staan dat ze nooit meer omvallen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  PR en moderator dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:37:17 #233
288245 crew  Moira
pi_164363345
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:34 schreef Greys het volgende:

[..]

Helemaal eens met je laatste stuk. Het is ook sneu, ondanks het feit dat hij het (weer..) zelf verkloot. Ook sneu voor degene die zijn plek anders had gehad, sneu voor zijn familie, trainers etc.

Met zijn reputatie echter gaat men het niet meer als incident zien. Door die voorgeschiedenis. En sorry, terecht ook wel. Vind ik. Het is niet zo dat ie voor het eerst de mist in gaat.
Is ook zo idd. Wat er ook gebeurd is, van de mensen die geen weet hebben die je coke-aap noemen kom je nu al helemaal nooit meer vanaf.

Voor degene die anders zijn plek had gehad is het eigenlijk juist wel goed (sneu, maar goed). Want door 2 uitvallers in die finale (eentje die zijn been brak aan het eind van de kwalificaties en dus een gediskwalificeerde) komen nu de nummers 9 en 10 in de finale te staan, die in eerste instantie dus net niet gekwalificeerd waren.
Fuck the EBU.
pi_164363353
Ik vermoed dat hij meer dan alleen lam was
I wander in my time...
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:37:47 #235
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_164363365
De Olympische ploeg bestaat uit veel mensen, ook niet-sporters. Die coaches en ander begeleidend personeel werken ook keihard om de sporters zo ver mogelijk te helpen. Dat gaat op dit niveau dan ook echt om elk futiliteitje, want dat kan zomaar het verschil maken tijdens een turnfinale. Als de sporter dan zelf lekker gaat stappen zonder waarschuwing en de volgende ochtend beschonken terugkomt, kan ik me voorstellen dat de staf zegt 'bekijk het maar met je finale'.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:38:02 #236
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_164363375
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:33 schreef Moira. het volgende:

[..]

Voor zover ik weet mag men prima alcohol nuttigen als je wil vieren dat je de finale gehaald hebt en de betreffende finale 9 dagen later pas is. Slim is het natuurlijk niet, maar dat zou hem niet direct diskwalificeren.
Er is dus meer gebeurd waar niemand tot zover nog wat vanaf weet, dus het blijven allemaal speculaties.
Ik weet niet welke gedragsregels men met hem afgesproken hebben, jij wel? Ik dacht dus dat drankgebruik als (deel van de) reden opgegeven was, dus zal er wel iets over instaan. Anders is het geen reden en wordt het dus ook niet als zodanig genoemd.

Mocht het niet in zijn afspraken vermeld zijn, dan is het nog erger want dan hebben we het over zulk zwaar drankmisbruik dat het onder de algemene afspraken valt en het gewoon onfatsoenlijk veel drank is. Katjelam dus.

Maar ik heb de officiele verklaring niet gelezen, alleen nieuwsberichten erover. Dus het ka best dat de drank niet in de officiele verklaring opgenomen is.

Dan nog is het te gek om voor de zoveelste keer in je topsportcarriere de regels a je kaars te lappen. En dat hij íéts gefikt heeft staat vast, een goede kans op een medaille schoopen ze niet zomaar buiten
Laffe huichelaar
pi_164363386
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:34 schreef Childofthe90s het volgende:
Er staat wel in de regels dat je in het olympisch dorp moet verblijven. En dat je moet gedragen, wat dat ook mag betekenen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:38:34 #238
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_164363392
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:34 schreef Joezi het volgende:

[..]

Denk je dat ze er wat tegen kunnen doen :') Jij hebt zeker op kantoor gediend en nooit echt in het veld geweest.
_O-

Bijna 25 jaar nu (en nee, niet alleen kantoor)... Ik ken de pappenheimers wel een beetje, wees maar niet bang...

Maar jij loopt gewoon uit je nek te zwammen.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:39:05 #239
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_164363417
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:35 schreef Joezi het volgende:

[..]

Nogmaals, het kan heel goed zijn dat ze gezien zijn verleden andere of extra regels met hem afgesproken hebben.
Laffe huichelaar
  PR en moderator dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:39:15 #240
288245 crew  Moira
pi_164363425
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:33 schreef bluemoon23 het volgende:
@Moira,

[..]

Lekker vaag niet ?
Typische ambtenaren en juristentaal, dan kan je altijd wat vinden ? (niet dat er nu niets gebeurd is, dat wil ik niet zeggen)

Reactie van oudcoach Remi Lens:
http://nos.nl/rio2016/art(...)d-moeten-worden.html

[..]

Ja precies, dus we weten het halve verhaal erachter nog niet eens en mensen roepen al moord en brand. Om vervolgens überhaupt nooit meer met de turnsport bezig te zijn :D
Ramptoerisme
Fuck the EBU.
pi_164363426
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:37 schreef Strani het volgende:
De Olympische ploeg bestaat uit veel mensen, ook niet-sporters. Die coaches en ander begeleidend personeel werken ook keihard om de sporters zo ver mogelijk te helpen. Dat gaat op dit niveau dan ook echt om elk futiliteitje, want dat kan zomaar het verschil maken tijdens een turnfinale. Als de sporter dan zelf lekker gaat stappen zonder waarschuwing en de volgende ochtend beschonken terugkomt, kan ik me voorstellen dat de staf zegt 'bekijk het maar met je finale'.
Nee dan zouden ze er toch nog alles aan doen om die medaille te halen. Net of 1 avondje jaren trainen ongedaan maakt :')
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:39:25 #242
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_164363430
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:35 schreef Chai het volgende:

[..]

Oh dacht dat hier juist mensen die de beslissing van het NOC afkraken afgekraakt worden. Maar heb misschien verkeerd gelezen.
Vooralsnog geef ik persoonlijk het NOC de voordeel van de twijfel. Natuurlijk, meer informatie zou goed zijn maar gezien de begeleiding die Van Gelder heeft gehad, en het feit dat zijn achtergrond niet vergeleken kan worden met die van bijvoorbeeld Epke Zonderland, kan ik me goed voorstellen dat het NOC grond zag voor een 'tot hier en niet verder'.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:39:37 #243
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_164363440
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:35 schreef Moira. het volgende:

[..]

Puh-lease :') hier hebben we een echte kenner hoor :')
sterke reply hoor, klasse.
Laffe huichelaar
pi_164363453
Misschien mag hij wel meedoen voor een ander land, België ofzo
I wander in my time...
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:40:06 #245
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_164363454
Nogmaals: het was de atletiekbond die NOC heeft gevraagd hem terug te trekken.
pi_164363459
quote:
9s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:39 schreef timmmmm het volgende:

[..]

sterke reply hoor, klasse.
Heb je nog een andere mooie term voor Yuri in je repetoire?
In Southern Sun
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:41:11 #247
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_164363487
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:39 schreef Joezi het volgende:

[..]

Nee dan zouden ze er toch nog alles aan doen om die medaille te halen. Net of 1 avondje jaren trainen ongedaan maakt :')
Ze hebben ook nog andere sporters om mee te werken. Sporters die dan blijkbaar wel de motivatie hebben om zich aan de regels te houden. Die sporters moeten ze dan de volledige aandacht geven.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:41:13 #248
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_164363488
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:39 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Nogmaals, het kan heel goed zijn dat ze gezien zijn verleden andere of extra regels met hem afgesproken hebben.
En ja DIT lijkt me zeer zeker het geval
Ik zou het erg onverantwoord vinden van de atletiekbond als ze dit NIET zouden doen.
pi_164363492
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:40 schreef wdn het volgende:
Ja, en morgen vraagt de zwembond om Sjef van den Berg weg te sturen. :')
pi_164363514
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:41 schreef -0- het volgende:

[..]

Zwemhandboogschieten lijkt mij wel wat.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:42:10 #251
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_164363516
quote:
17s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:40 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Heb je nog een andere mooie term voor Yuri in je repetoire?
het lijkt me vooral een masochist, dat hij zichzelf deze ellende allemaal aandoet
Laffe huichelaar
  PR en moderator dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:42:40 #252
288245 crew  Moira
pi_164363528
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:38 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik weet niet welke gedragsregels men met hem afgesproken hebben, jij wel? Ik dacht dus dat drankgebruik als (deel van de) reden opgegeven was, dus zal er wel iets over instaan. Anders is het geen reden en wordt het dus ook niet als zodanig genoemd.

Mocht het niet in zijn afspraken vermeld zijn, dan is het nog erger want dan hebben we het over zulk zwaar drankmisbruik dat het onder de algemene afspraken valt en het gewoon onfatsoenlijk veel drank is. Katjelam dus.

Maar ik heb de officiele verklaring niet gelezen, alleen nieuwsberichten erover. Dus het ka best dat de drank niet in de officiele verklaring opgenomen is.

Dan nog is het te gek om voor de zoveelste keer in je topsportcarriere de regels a je kaars te lappen. En dat hij íéts gefikt heeft staat vast, een goede kans op een medaille schoopen ze niet zomaar buiten
Natuurlijk, hij heeft sowieso iets gedaan dat dom genoeg was om zichzelf te diskwalificeren, dat kan niet anders.
Maar juist omdat men het hele verhaal niet weet is het wel erg makkelijk om maar gelijk met drugsbeschuldigingen op de proppen te komen. For all we know heeftie dat 8 jaar geleden voor het laatst gedaan en heeft hij zich er sinds die tijd ontzettend hard uitgeknokt en zichzelf in een olympische finale weten te werken. Dat lukt je echt niet als je nog aan de coke zit.

Maar goed, iets buitensporig doms is het zeker. Men kan er alleen pas wat zinnigs over zeggen als men weet wát.
Fuck the EBU.
pi_164363530
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:40 schreef wdn het volgende:
Wat is het belang van de atletiekbond om dat te doen? Heeft hij atleten gestoord?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:42:50 #254
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_164363537
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:41 schreef -0- het volgende:

[..]

Doen ze niet.
Maar als de atletiekbond de aanstichter is heeft hij regels van de atletiekbond overtreden.
Hij heeft namelijk in principe 1 regel overtreden, voor zover we weten: hij is het dorp uitgegaan,
pi_164363540
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:28 schreef kavu het volgende:
Dit is voer voor advocaten .. Wellicht kan hij nog naar de CAS om uitsluiting te voorkomen maar dan had hij beter in Rio kunnen blijven!
hij heeft zn fout erkend. Waarom zou hij?
pi_164363543
Is der al wat meer bekend? Was die straal bezopen of gewoon ff paar biertjes getikt in een barretje ofzo?
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:43:26 #257
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_164363550
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:42 schreef Felagund het volgende:

[..]

Wat is het belang van de atletiekbond om dat te doen? Heeft hij atleten gestoord?
Heeft ie aan Daf gezeten!? :(
pi_164363553
quote:
Hij speelt pas weer over een week. Jij kan mij veel wijsmaken maar niet dat alcohol door nog invloed op heeft. Ik denk dat er meer aan de hand is.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_164363554
quote:
Yuri van Gelder kan nog in beroep bij het sporttribunaal CAS. Dat zegt sport- en rechtdeskundige Antoine Duval op BNR. Van Gelder werd vannacht weggestuurd bij de Olympische Spelen omdat hij niet in het olympisch dorp was gebleven en alcohol had gedronken.

Duval raadt het Van Gelder aan om in beroep te gaan. Dan moet zelfs de finale aanstaande maandag nog haalbaar zijn volgens Duval. Het CAS heeft tijdens de spelen zelfs de verplichting om binnen 24 uur een spoedprocedure voor te bereiden.

De belangrijkste vraag moet dan zijn of de regels van NOC*NSF niet te streng zijn. "Het gaat erom of het proportioneel is om een atleet uit te sluiten van de Olympische Spelen. Deze Spelen waren voor Van Gelder zijn enige en laatste kans, gezien zijn leeftijd" aldus Duval.

LEES OOK: Turner Yuri van Gelder moet Rio verlaten vanwege alcoholgebruik: ´Dit gedrag is ontoelaatbaar´

Self-handicapping
Tegen het ANP noemt hoogleraar psychologie Nico van Yperen de mogelijke oorzaak van het gedrag van Van Gelder: 'self-handicapping'.

Volgens de psycholoog is het van een afstand moeilijk om te weten wat er in het hoofd van Van Gelder omging. "Het lijkt erop dat Van Gelder de druk van het presteren niet meer aankon. Het kan een soort escape zijn geweest, dat hij het toch niet meer zag zitten."

LEES OOK: Van Lord of the Rings naar Lord of the Drinks: social media over Yuri van Gelder

Excuses
Het is een fenomeen dat volgens Van Yperen vaker voorkomt. In de psychologie wordt dit omschreven als 'self -handicapping'. Sporters gaan dan van te voren al excuses inbouwen waarom het fout zou kunnen gaan. Bijvoorbeeld minder trainen. Volgens van Yperen moeten we mededogen hebben met Yuri van Gelder. Topsport vraagt volgens de psycholoog niet alleen fysiek veel van mensen , maar ook mentaal. "Het is waanzinnig knap dat atleten de druk aankunnen".
Als dit kan en hij doet het niet, ben ik wel heel benieuwd waarom niet. :+
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:43:42 #260
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_164363563
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:42 schreef Felagund het volgende:

[..]

Het in het verleden in diskrediet brengen van de bond.
Lijkt me meer dan genoeg reden om eisen te stellen aan deelname namens de bond.
pi_164363578
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:33 schreef Strani het volgende:

#TEAMNOCNSF
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:44:15 #262
163650 Greys
pi_164363581
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:37 schreef Moira. het volgende:

[..]

Is ook zo idd. Wat er ook gebeurd is, van de mensen die geen weet hebben die je coke-aap noemen kom je nu al helemaal nooit meer vanaf.

Voor degene die anders zijn plek had gehad is het eigenlijk juist wel goed (sneu, maar goed). Want door 2 uitvallers in die finale (eentje die zijn been brak aan het eind van de kwalificaties en dus een gediskwalificeerde) komen nu de nummers 9 en 10 in de finale te staan, die in eerste instantie dus net niet gekwalificeerd waren.
Ik bedoelde de jongen die anders naar de OS had gemogen ipv Yuri :@
Daar vind ik het ook vrij sneu voor.

(Oh en die gruwelbreuk ja, ik had die beelden net verdrongen :X :D)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  PR en moderator dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:44:32 #263
288245 crew  Moira
pi_164363588
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:31 schreef Greys het volgende:
Het lijkt me trouwens dat als hij het er echt niet mee eens was hij heus wel ter plaatse in protest was gegaan en een advocaat erop had gezet. Hij had nog tijd zat immers. Dan was hij toch niet met de pootjes omhoog braaf in dat vliegtuig gestapt.
Dit vraag ik me ook wel af idd. Sowieso als er nog iets pending was zouden ze hem niet zomaar direct op een vliegtuig hebben gezet. Of ze hebben zo'n onderzoek in 2 dagen af weten te ronden.
Fuck the EBU.
pi_164363595
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:38 schreef AchJa het volgende:

[..]

_O-

Bijna 25 jaar nu (en nee, niet alleen kantoor)... Ik ken de pappenheimers wel een beetje, wees maar niet bang...

Maar jij loopt gewoon uit je nek te zwammen.
Oogkleppen op, beweer ook niet dat het excessief is, voor mij was dat wel zo in die tijd want gebruikte zelf nooit wat, geen druppel.
pi_164363607
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:41 schreef Strani het volgende:

[..]

Ze hebben ook nog andere sporters om mee te werken. Sporters die dan blijkbaar wel de motivatie hebben om zich aan de regels te houden. Die sporters moeten ze dan de volledige aandacht geven.
Ze hebben allemaal eigen staf hoor.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:45:27 #266
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_164363608
quote:
Ah vandaar dat ze ook zo'n dubieuze dokter als Cees van den Hoogenband in dienst hebben. Om de prestaties te maximaliseren :D
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_164363609
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:43 schreef Physsic het volgende:

[..]

Als dit kan en hij doet het niet, ben ik wel heel benieuwd waarom niet. :+
En de zoveelste deskundige loopt op de zaken vooruit. Wat een heerlijk land in komkommertijd. :')
  PR en moderator dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:45:36 #268
288245 crew  Moira
pi_164363615
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:44 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik bedoelde de jongen die anders naar de OS had gemogen ipv Yuri :@
Daar vind ik het ook vrij sneu voor.

(Oh en die gruwelbreuk ja, ik had die beelden net verdrongen :X :D)
Oh zo ja :o idd, hoewel er wel wat jongens als reserve zijn meegegaan. Heb je nu weinig meer aan though want de teamfinale hebben de heren sowieso niet gehaald. Maar idd sneu.
Fuck the EBU.
pi_164363616
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:44 schreef Moira. het volgende:

[..]

Dit vraag ik me ook wel af idd. Sowieso als er nog iets pending was zouden ze hem niet zomaar direct op een vliegtuig hebben gezet. Of ze hebben zo'n onderzoek in 2 dagen af weten te ronden.
Inderdaad, hij zou nota bene zijn vriendin in Brazilie hebben wonen, als hij had gedacht ook maar enige kans te maken omdat hij het er niet mee eens was had hij vast daar ook wel terecht gekund.
pi_164363625
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:43 schreef wdn het volgende:

[..]

Heeft hij de lijnen van de atletiekbaan opgesnoven of zo? Anders zie ik niet in waarom de atletiekbond zich er mee bemoeit :P
pi_164363635
quote:

[..]

Je bedoelt de turnbond dan neem ik aan?
Album top 100 2024
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:47:16 #272
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_164363662
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:42 schreef Moira. het volgende:

[..]

Natuurlijk, hij heeft sowieso iets gedaan dat dom genoeg was om zichzelf te diskwalificeren, dat kan niet anders.
Maar juist omdat men het hele verhaal niet weet is het wel erg makkelijk om maar gelijk met drugsbeschuldigingen op de proppen te komen. For all we know heeftie dat 8 jaar geleden voor het laatst gedaan en heeft hij zich er sinds die tijd ontzettend hard uitgeknokt en zichzelf in een olympische finale weten te werken. Dat lukt je echt niet als je nog aan de coke zit.

Maar goed, iets buitensporig doms is het zeker. Men kan er alleen pas wat zinnigs over zeggen als men weet wát.
Wie heeft er dan gezegd dat het wel drugs geweest zal zijn? Heb ik nog niemand zien zeggen, maar ik heb dan ook niet alles gelezen.

Voorlopig wijst niks daarop, vooral omdat alcohol expliciet genoemd wordt op zo'n beetje alle nieuwssites.

Nou is het natuurkijk wel zo dat het niet gek is om terug te grijpen naar zijn drugsprobleem als er nu alcohol in het soel is. Eerst niet van de drugs af kunnen blijven, ook al kost het je je baan en je soortcarriere en nu niet van de drank af kunnen blijven, ook al weet je dat ze je dan naar huis trappen.
Laffe huichelaar
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:47:22 #273
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_164363665
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:46 schreef Felagund het volgende:

[..]

Je bedoelt de turnbond dan neem ik aan?
fuck ja :D sorry
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:45 schreef MrBadGuy het volgende:
moeit :P
sorry bedoelde de turn bond

Zit met een half oog te typen ;-) sorry
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:48:02 #274
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_164363683
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:44 schreef Joezi het volgende:

[..]

Oogkleppen op, beweer ook niet dat het excessief is, voor mij was dat wel zo in die tijd want gebruikte zelf nooit wat, geen druppel.
Ah. Het verhaal wordt al anders...
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:49:03 #275
163650 Greys
pi_164363707
quote:

[..]

Wat dat betreft ben ik dus idd bang (speculatie) dat hij donders goed weet dat ie fout zat. En daarom wist dat in beroep gaan en dat beroep daar afwachten in een hotel geen enkele zin meer had. Dat hij bv andere sporters heeft gestoord in hun slaap bij terugkomst die geklaagd hebben en er dus getuigen zat zijn. Zoiets. Ze zullen zoiets niet op vermoedens beslissen om hem naar huis te sturen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_164363717
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:48 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ah. Het verhaal wordt al anders...
Ben daar wel gaan gebruiken en met veel plezier kan ik je vertellen. Tijdens de opleiding en daarvoor nooit.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:49:33 #277
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_164363720
quote:

[..]

Kan ook dat de druk opnieuw te veel werd en dat hij het wel prima vond om stilletjes te vertrekken. Voor het WK van 2010 had hij immers ook al last van faalangst.
pi_164363739
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:49 schreef Greys het volgende:

[..]

Wat dat betreft ben ik dus idd bang (speculatie) dat hij donders goed weet dat ie fout zat. En daarom wist dat in beroep gaan en dat beroep daar afwachten in een hotel geen enkele zin meer had. Dat hij bv andere sporters heeft gestoord in hun slaap bij terugkomst die geklaagd hebben en er dus getuigen zat zijn. Zoiets. Ze zullen zoiets niet op vermoedens beslissen om hem naar huis te sturen.
Hij kwam juist 's ochtends pas weer terug, dus dat storen lijkt mij sterk. Klinkt eerder als overnacht hebben bij familie/vriendin om het storen van anderen te voorkomen.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:50:33 #279
163650 Greys
pi_164363751
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:49 schreef Strani het volgende:

[..]

Kan ook dat de druk opnieuw te veel werd en dat hij het wel prima vond om stilletjes te vertrekken. Voor het WK van 2010 had hij immers ook al last van faalangst.
Stilletjes...?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  PR en moderator dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:50:56 #280
288245 crew  Moira
pi_164363759
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:49 schreef Greys het volgende:

[..]

Zou een aannemelijke situatie zijn ja. Er is iig iets ontzettend doms gedaan waar hij zich (achteraf iig) ook van bewust is geweest.

Maar goed, ik trek me weer terug uit het speculatiefestijn en meng me vandaag weer onder de turnliefhebbers die uitkijken naar het NL damesteam dat vanavond in de finale actie komt *O*
Fuck the EBU.
pi_164363765
PoliZiek1 twitterde op dinsdag 09-08-2016 om 14:38:07 Voor als je wat langer wilt blijven hangen #Yuri ;-D https://t.co/ye9j34Xqzh reageer retweet

[ Bericht 44% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2016 14:51:58 ]
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:51:11 #282
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_164363766
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:50 schreef Greys het volgende:

[..]

Stilletjes...?
Nou ja, Van Gelder zelf heeft nog geen journalist te woord gestaan. Zolang hij z'n telefoon uitlaat is het voor hem stilletjes :)
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:52:39 #283
163650 Greys
pi_164363812
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:50 schreef Chai het volgende:

[..]

Hij kwam juist 's ochtends pas weer terug, dus dat storen lijkt mij sterk. Klinkt eerder als overnacht hebben bij familie/vriendin om het storen van anderen te voorkomen.
'In de ochtend pas weer teruggekomen' kan ook om half zes zijn hè. Of vijf uur. Terwijl anderen nog lagen te slapen. Geen idee hoor, echt niet, zoals gezegd. Maar omdat hij direct akkoord gaat en er bij de beslissers kennelijk nul twijfel was, is er toch iets overduidelijks aan de hand geweest dat niet meer verder onderzocht hoefde.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_164363830
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:52 schreef Greys het volgende:

[..]

'In de ochtend pas weer teruggekomen' kan ook om half zes zijn hè. Of vijf uur. Terwijl anderen nog lagen te slapen. Geen idee hoor, echt niet, zoals gezegd. Maar omdat hij direct akkoord gaat en er bij de beslissers kennelijk nul twijfel was, is er toch iets overduidelijks aan de hand geweest dat niet meer verder onderzocht hoefde.
Maar ook om 10 uur hè. We weten het niet. :)
pi_164363832
quote:
Ja, en de KNGU had al zo`n sterke reputatie in die jaren :')
Frank Louter vergeten ?
http://heldenonline.nl/columns/entry/brons-ondanks-louter
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:54:25 #286
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_164363868
Ik vraag me af hoe het eigenlijk zit met de whereabouts van sporters tijdens de OS. Als een sporter opeens een aantal uren midden in de nacht weg is en de staf weet niet waar hij is, helpt dat de situatie natuurlijk ook niet. Zou ook van invloed kunnen zijn geweest.
pi_164363937
Wat een held _O_
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:56:50 #288
163650 Greys
pi_164363938
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:51 schreef Strani het volgende:

[..]

Nou ja, Van Gelder zelf heeft nog geen journalist te woord gestaan. Zolang hij z'n telefoon uitlaat is het voor hem stilletjes :)
Da's waar.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:57:56 #289
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_164363977
quote:
15s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:49 schreef Joezi het volgende:

[..]

Ben daar wel gaan gebruiken en met veel plezier kan ik je vertellen. Tijdens de opleiding en daarvoor nooit.
Nogmaals, dan weet je ook dat defensie een zerotolerance beleid voert vwb drugs.

https://m.facebook.com/no(...)ten/198948536806558/
pi_164364027
Blijft allemaal een bijzonder slecht communicatiestukje van NOC*NSF op deze manier. Twee dingen erbij slepen die niet expliciet zijn verboden ter invulling van dat kapstokartikel, dat wel een héél grote interpretatieruimte aan NOC*NSF laat.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_164364138
Live uit Rio, vanuit het Holland House, Pim Sedee praat je bij over Yuri van Gelder

https://www.facebook.com/(...)_id=1470746129999080
pi_164364171
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:57 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nogmaals, dan weet je ook dat defensie een zerotolerance beleid voert vwb drugs.
Jij moest drugstesten doen? Denk het ook. Zelfs bij de keuring niet.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 15:04:11 #293
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_164364187
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:53 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ja, en de KNGU had al zo`n sterke reputatie in die jaren :')
Frank Louter vergeten ?
http://heldenonline.nl/columns/entry/brons-ondanks-louter
Remi Lens werd weggestuurd, omdat hij problemen over coke aankaartte :D
pi_164364201
Het is gewoon een beetje dom zoals Maxima zou zeggen
I wander in my time...
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 15:08:24 #295
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 15:12:57 #296
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_164364468
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:57 schreef AchJa het volgende:

[..]

https://m.facebook.com/no(...)ten/198948536806558/
En hoe strikt wordt dat gehandhaafd? Als het in de publiciteit komt misschien, maar er wordt genoeg onder de pet gehouden. Dat weet jij ook wel.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_164364504
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 15:12 schreef fathank het volgende:

[..]

En hoe strikt wordt dat gehandhaafd? Als het in de publiciteit komt misschien, maar er wordt genoeg onder de pet gehouden. Dat weet jij ook wel.
Dat is ook wat ik heb meegekregen van een maat welke in Afghanistan is geweest.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_164364540
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 15:03 schreef Joezi het volgende:

[..]

Jij moest drugstesten doen? Denk het ook. Zelfs bij de keuring niet.
Drugs is zins mensenheugenis al een probleem in het leger. Dat betekent niet gelijk dat het normaal is.

Yuri heeft gewoon een terugval gehad en dat is erg kut voor zijn familie en Yuri zelf.

Had een van de grootste turners ooit kunnen worden maar hij heeft zijn carrière goed verkloot. Best een prestatie.
Groot fan van User Wotte
pi_164364556
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 15:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat is ook wat ik heb meegekregen van een maat welke in Afghanistan is geweest.
Tegenwoordig niet meer.
Groot fan van User Wotte
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 15:15:51 #300
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_164364573
Grootste bs ooit dit
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_164364665
x
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo