het lijkt me vooral een masochist, dat hij zichzelf deze ellende allemaal aandoetquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:40 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Heb je nog een andere mooie term voor Yuri in je repetoire?
Natuurlijk, hij heeft sowieso iets gedaan dat dom genoeg was om zichzelf te diskwalificeren, dat kan niet anders.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:38 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik weet niet welke gedragsregels men met hem afgesproken hebben, jij wel? Ik dacht dus dat drankgebruik als (deel van de) reden opgegeven was, dus zal er wel iets over instaan. Anders is het geen reden en wordt het dus ook niet als zodanig genoemd.
Mocht het niet in zijn afspraken vermeld zijn, dan is het nog erger want dan hebben we het over zulk zwaar drankmisbruik dat het onder de algemene afspraken valt en het gewoon onfatsoenlijk veel drank is. Katjelam dus.
Maar ik heb de officiele verklaring niet gelezen, alleen nieuwsberichten erover. Dus het ka best dat de drank niet in de officiele verklaring opgenomen is.
Dan nog is het te gek om voor de zoveelste keer in je topsportcarriere de regels a je kaars te lappen. En dat hij íéts gefikt heeft staat vast, een goede kans op een medaille schoopen ze niet zomaar buiten
Wat is het belang van de atletiekbond om dat te doen? Heeft hij atleten gestoord?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:40 schreef wdn het volgende:
Nogmaals: het was de atletiekbond die NOC heeft gevraagd hem terug te trekken.
Doen ze niet.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:41 schreef -0- het volgende:
[..]
Ja, en morgen vraagt de zwembond om Sjef van den Berg weg te sturen.
hij heeft zn fout erkend. Waarom zou hij?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:28 schreef kavu het volgende:
Dit is voer voor advocaten .. Wellicht kan hij nog naar de CAS om uitsluiting te voorkomen maar dan had hij beter in Rio kunnen blijven!
Heeft ie aan Daf gezeten!?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:42 schreef Felagund het volgende:
[..]
Wat is het belang van de atletiekbond om dat te doen? Heeft hij atleten gestoord?
Hij speelt pas weer over een week. Jij kan mij veel wijsmaken maar niet dat alcohol door nog invloed op heeft. Ik denk dat er meer aan de hand is.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 12:54 schreef beantherio het volgende:
Ik heb de indruk dat velen niet lijken te bevatten dat normaal gedrag in de normale wereld niet hetzelfde is als normaal gedrag in de topsport. Dit zijn de olympische spelen: een evenement waar de beste sporters ter wereld bezig zijn om alles op alles te zetten om optimaal te presteren. Ieder land is daarom ook bezig om alle kansen op succes te maximaliseren en hun sporters op de best mogelijke manier voor het voetlicht te brengen. Misschien dat 20 of 30 jaar geleden de verschillen tussen de landen nog dusdanig groot waren dat sommige sporters het zich wel konden permitteren om eens een borrel te drinken, maar die tijd is voorbij. Topsport is bijna wetenschap tegenwoordig. Dan zijn dit soort dingen absoluut niet acceptabel meer. En NOC*NSF wordt ook keihard afgerekend op de prestaties van zijn sporters dus het is niet meer dan logisch dat zij ook bepaalde verwachtingen heeft van haar atleten.
Als dit kan en hij doet het niet, ben ik wel heel benieuwd waarom niet.quote:Yuri van Gelder kan nog in beroep bij het sporttribunaal CAS. Dat zegt sport- en rechtdeskundige Antoine Duval op BNR. Van Gelder werd vannacht weggestuurd bij de Olympische Spelen omdat hij niet in het olympisch dorp was gebleven en alcohol had gedronken.
Duval raadt het Van Gelder aan om in beroep te gaan. Dan moet zelfs de finale aanstaande maandag nog haalbaar zijn volgens Duval. Het CAS heeft tijdens de spelen zelfs de verplichting om binnen 24 uur een spoedprocedure voor te bereiden.
De belangrijkste vraag moet dan zijn of de regels van NOC*NSF niet te streng zijn. "Het gaat erom of het proportioneel is om een atleet uit te sluiten van de Olympische Spelen. Deze Spelen waren voor Van Gelder zijn enige en laatste kans, gezien zijn leeftijd" aldus Duval.
LEES OOK: Turner Yuri van Gelder moet Rio verlaten vanwege alcoholgebruik: ´Dit gedrag is ontoelaatbaar´
Self-handicapping
Tegen het ANP noemt hoogleraar psychologie Nico van Yperen de mogelijke oorzaak van het gedrag van Van Gelder: 'self-handicapping'.
Volgens de psycholoog is het van een afstand moeilijk om te weten wat er in het hoofd van Van Gelder omging. "Het lijkt erop dat Van Gelder de druk van het presteren niet meer aankon. Het kan een soort escape zijn geweest, dat hij het toch niet meer zag zitten."
LEES OOK: Van Lord of the Rings naar Lord of the Drinks: social media over Yuri van Gelder
Excuses
Het is een fenomeen dat volgens Van Yperen vaker voorkomt. In de psychologie wordt dit omschreven als 'self -handicapping'. Sporters gaan dan van te voren al excuses inbouwen waarom het fout zou kunnen gaan. Bijvoorbeeld minder trainen. Volgens van Yperen moeten we mededogen hebben met Yuri van Gelder. Topsport vraagt volgens de psycholoog niet alleen fysiek veel van mensen , maar ook mentaal. "Het is waanzinnig knap dat atleten de druk aankunnen".
Het in het verleden in diskrediet brengen van de bond.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:42 schreef Felagund het volgende:
[..]
Wat is het belang van de atletiekbond om dat te doen? Heeft hij atleten gestoord?
#TEAMNOCNSFquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:33 schreef Strani het volgende:
Ik ben zo blij dat de meeste FOK!kers geen journalisten zijn..
Misschien gewoon allemaal wachten op meer informatie voor we de beslissing van het NOC afkraken?
Ik bedoelde de jongen die anders naar de OS had gemogen ipv Yuriquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:37 schreef Moira. het volgende:
[..]
Is ook zo idd. Wat er ook gebeurd is, van de mensen die geen weet hebben die je coke-aap noemen kom je nu al helemaal nooit meer vanaf.
Voor degene die anders zijn plek had gehad is het eigenlijk juist wel goed (sneu, maar goed). Want door 2 uitvallers in die finale (eentje die zijn been brak aan het eind van de kwalificaties en dus een gediskwalificeerde) komen nu de nummers 9 en 10 in de finale te staan, die in eerste instantie dus net niet gekwalificeerd waren.
Dit vraag ik me ook wel af idd. Sowieso als er nog iets pending was zouden ze hem niet zomaar direct op een vliegtuig hebben gezet. Of ze hebben zo'n onderzoek in 2 dagen af weten te ronden.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:31 schreef Greys het volgende:
Het lijkt me trouwens dat als hij het er echt niet mee eens was hij heus wel ter plaatse in protest was gegaan en een advocaat erop had gezet. Hij had nog tijd zat immers. Dan was hij toch niet met de pootjes omhoog braaf in dat vliegtuig gestapt.
Oogkleppen op, beweer ook niet dat het excessief is, voor mij was dat wel zo in die tijd want gebruikte zelf nooit wat, geen druppel.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:38 schreef AchJa het volgende:
[..]![]()
Bijna 25 jaar nu (en nee, niet alleen kantoor)... Ik ken de pappenheimers wel een beetje, wees maar niet bang...
Maar jij loopt gewoon uit je nek te zwammen.
Ze hebben allemaal eigen staf hoor.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:41 schreef Strani het volgende:
[..]
Ze hebben ook nog andere sporters om mee te werken. Sporters die dan blijkbaar wel de motivatie hebben om zich aan de regels te houden. Die sporters moeten ze dan de volledige aandacht geven.
Ah vandaar dat ze ook zo'n dubieuze dokter als Cees van den Hoogenband in dienst hebben. Om de prestaties te maximaliserenquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 12:54 schreef beantherio het volgende:
Ik heb de indruk dat velen niet lijken te bevatten dat normaal gedrag in de normale wereld niet hetzelfde is als normaal gedrag in de topsport. Dit zijn de olympische spelen: een evenement waar de beste sporters ter wereld bezig zijn om alles op alles te zetten om optimaal te presteren. Ieder land is daarom ook bezig om alle kansen op succes te maximaliseren en hun sporters op de best mogelijke manier voor het voetlicht te brengen. Misschien dat 20 of 30 jaar geleden de verschillen tussen de landen nog dusdanig groot waren dat sommige sporters het zich wel konden permitteren om eens een borrel te drinken, maar die tijd is voorbij. Topsport is bijna wetenschap tegenwoordig. Dan zijn dit soort dingen absoluut niet acceptabel meer. En NOC*NSF wordt ook keihard afgerekend op de prestaties van zijn sporters dus het is niet meer dan logisch dat zij ook bepaalde verwachtingen heeft van haar atleten.
En de zoveelste deskundige loopt op de zaken vooruit. Wat een heerlijk land in komkommertijd.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:43 schreef Physsic het volgende:
[..]
Als dit kan en hij doet het niet, ben ik wel heel benieuwd waarom niet.![]()
Oh zo jaquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:44 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik bedoelde de jongen die anders naar de OS had gemogen ipv Yuri
Daar vind ik het ook vrij sneu voor.
(Oh en die gruwelbreuk ja, ik had die beelden net verdrongen![]()
)
Inderdaad, hij zou nota bene zijn vriendin in Brazilie hebben wonen, als hij had gedacht ook maar enige kans te maken omdat hij het er niet mee eens was had hij vast daar ook wel terecht gekund.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:44 schreef Moira. het volgende:
[..]
Dit vraag ik me ook wel af idd. Sowieso als er nog iets pending was zouden ze hem niet zomaar direct op een vliegtuig hebben gezet. Of ze hebben zo'n onderzoek in 2 dagen af weten te ronden.
Heeft hij de lijnen van de atletiekbaan opgesnoven of zo? Anders zie ik niet in waarom de atletiekbond zich er mee bemoeitquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:43 schreef wdn het volgende:
[..]
Het in het verleden in diskrediet brengen van de bond.
Lijkt me meer dan genoeg reden om eisen te stellen aan deelname namens de bond.
Je bedoelt de turnbond dan neem ik aan?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:43 schreef wdn het volgende:
[..]
Wie heeft er dan gezegd dat het wel drugs geweest zal zijn? Heb ik nog niemand zien zeggen, maar ik heb dan ook niet alles gelezen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:42 schreef Moira. het volgende:
[..]
Natuurlijk, hij heeft sowieso iets gedaan dat dom genoeg was om zichzelf te diskwalificeren, dat kan niet anders.
Maar juist omdat men het hele verhaal niet weet is het wel erg makkelijk om maar gelijk met drugsbeschuldigingen op de proppen te komen. For all we know heeftie dat 8 jaar geleden voor het laatst gedaan en heeft hij zich er sinds die tijd ontzettend hard uitgeknokt en zichzelf in een olympische finale weten te werken. Dat lukt je echt niet als je nog aan de coke zit.
Maar goed, iets buitensporig doms is het zeker. Men kan er alleen pas wat zinnigs over zeggen als men weet wát.
fuck jaquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:46 schreef Felagund het volgende:
[..]
Je bedoelt de turnbond dan neem ik aan?
sorry bedoelde de turn bondquote:
Ah. Het verhaal wordt al anders...quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:44 schreef Joezi het volgende:
[..]
Oogkleppen op, beweer ook niet dat het excessief is, voor mij was dat wel zo in die tijd want gebruikte zelf nooit wat, geen druppel.
Wat dat betreft ben ik dus idd bang (speculatie) dat hij donders goed weet dat ie fout zat. En daarom wist dat in beroep gaan en dat beroep daar afwachten in een hotel geen enkele zin meer had. Dat hij bv andere sporters heeft gestoord in hun slaap bij terugkomst die geklaagd hebben en er dus getuigen zat zijn. Zoiets. Ze zullen zoiets niet op vermoedens beslissen om hem naar huis te sturen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:44 schreef Moira. het volgende:
[..]
Dit vraag ik me ook wel af idd. Sowieso als er nog iets pending was zouden ze hem niet zomaar direct op een vliegtuig hebben gezet. Of ze hebben zo'n onderzoek in 2 dagen af weten te ronden.
Ben daar wel gaan gebruiken en met veel plezier kan ik je vertellen. Tijdens de opleiding en daarvoor nooit.quote:
Kan ook dat de druk opnieuw te veel werd en dat hij het wel prima vond om stilletjes te vertrekken. Voor het WK van 2010 had hij immers ook al last van faalangst.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:44 schreef Moira. het volgende:
[..]
Hij kwam juist 's ochtends pas weer terug, dus dat storen lijkt mij sterk. Klinkt eerder als overnacht hebben bij familie/vriendin om het storen van anderen te voorkomen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:49 schreef Greys het volgende:
[..]
Wat dat betreft ben ik dus idd bang (speculatie) dat hij donders goed weet dat ie fout zat. En daarom wist dat in beroep gaan en dat beroep daar afwachten in een hotel geen enkele zin meer had. Dat hij bv andere sporters heeft gestoord in hun slaap bij terugkomst die geklaagd hebben en er dus getuigen zat zijn. Zoiets. Ze zullen zoiets niet op vermoedens beslissen om hem naar huis te sturen.
Stilletjes...?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:49 schreef Strani het volgende:
[..]
Kan ook dat de druk opnieuw te veel werd en dat hij het wel prima vond om stilletjes te vertrekken. Voor het WK van 2010 had hij immers ook al last van faalangst.
Zou een aannemelijke situatie zijn ja. Er is iig iets ontzettend doms gedaan waar hij zich (achteraf iig) ook van bewust is geweest.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:49 schreef Greys het volgende:
[..]
Wat dat betreft ben ik dus idd bang (speculatie) dat hij donders goed weet dat ie fout zat. En daarom wist dat in beroep gaan en dat beroep daar afwachten in een hotel geen enkele zin meer had. Dat hij bv andere sporters heeft gestoord in hun slaap bij terugkomst die geklaagd hebben en er dus getuigen zat zijn. Zoiets. Ze zullen zoiets niet op vermoedens beslissen om hem naar huis te sturen.
twitter:PoliZiek1 twitterde op dinsdag 09-08-2016 om 14:38:07Voor als je wat langer wilt blijven hangen #Yuri ;-D https://t.co/ye9j34Xqzh
reageer retweet
Nou ja, Van Gelder zelf heeft nog geen journalist te woord gestaan. Zolang hij z'n telefoon uitlaat is het voor hem stilletjesquote:
'In de ochtend pas weer teruggekomen' kan ook om half zes zijn hè. Of vijf uur. Terwijl anderen nog lagen te slapen. Geen idee hoor, echt niet, zoals gezegd. Maar omdat hij direct akkoord gaat en er bij de beslissers kennelijk nul twijfel was, is er toch iets overduidelijks aan de hand geweest dat niet meer verder onderzocht hoefde.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:50 schreef Chai het volgende:
[..]
Hij kwam juist 's ochtends pas weer terug, dus dat storen lijkt mij sterk. Klinkt eerder als overnacht hebben bij familie/vriendin om het storen van anderen te voorkomen.
Maar ook om 10 uur hè. We weten het niet.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:52 schreef Greys het volgende:
[..]
'In de ochtend pas weer teruggekomen' kan ook om half zes zijn hè. Of vijf uur. Terwijl anderen nog lagen te slapen. Geen idee hoor, echt niet, zoals gezegd. Maar omdat hij direct akkoord gaat en er bij de beslissers kennelijk nul twijfel was, is er toch iets overduidelijks aan de hand geweest dat niet meer verder onderzocht hoefde.
Ja, en de KNGU had al zo`n sterke reputatie in die jarenquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:43 schreef wdn het volgende:
Da's waar.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:51 schreef Strani het volgende:
[..]
Nou ja, Van Gelder zelf heeft nog geen journalist te woord gestaan. Zolang hij z'n telefoon uitlaat is het voor hem stilletjes
Nogmaals, dan weet je ook dat defensie een zerotolerance beleid voert vwb drugs.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:49 schreef Joezi het volgende:
[..]
Ben daar wel gaan gebruiken en met veel plezier kan ik je vertellen. Tijdens de opleiding en daarvoor nooit.
Jij moest drugstesten doen? Denk het ook. Zelfs bij de keuring niet.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nogmaals, dan weet je ook dat defensie een zerotolerance beleid voert vwb drugs.
Remi Lens werd weggestuurd, omdat hij problemen over coke aankaarttequote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:53 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Ja, en de KNGU had al zo`n sterke reputatie in die jaren![]()
Frank Louter vergeten ?
http://heldenonline.nl/columns/entry/brons-ondanks-louter
Dat is het punt niet...quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 15:03 schreef Joezi het volgende:
[..]
Jij moest drugstesten doen? Denk het ook. Zelfs bij de keuring niet.
En hoe strikt wordt dat gehandhaafd? Als het in de publiciteit komt misschien, maar er wordt genoeg onder de pet gehouden. Dat weet jij ook wel.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nogmaals, dan weet je ook dat defensie een zerotolerance beleid voert vwb drugs.
https://m.facebook.com/no(...)ten/198948536806558/
Dat is ook wat ik heb meegekregen van een maat welke in Afghanistan is geweest.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 15:12 schreef fathank het volgende:
[..]
En hoe strikt wordt dat gehandhaafd? Als het in de publiciteit komt misschien, maar er wordt genoeg onder de pet gehouden. Dat weet jij ook wel.
Drugs is zins mensenheugenis al een probleem in het leger. Dat betekent niet gelijk dat het normaal is.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 15:03 schreef Joezi het volgende:
[..]
Jij moest drugstesten doen? Denk het ook. Zelfs bij de keuring niet.
Tegenwoordig niet meer.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 15:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat is ook wat ik heb meegekregen van een maat welke in Afghanistan is geweest.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |