Jep ik ken hem al jaren namelijk, heb nog met hem gediend zelfsquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:56 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Hij zei het zelf, ik herhaal het enkel. En dat zei hij overigens nog vóór hij na zijn schorsing weer naar huis werd gestuurd voor een WK ergens in 2009 of 10.
Maar jij weet het vast beter
Als hij coke heeft gesnoven snap ik dat ze hem naar huis sturen, omdat hij dan een probleem krijgt met de doping tests. Elke andere reden is niet valide. Ook al zuipt en stapt hij de hele week, als hij goud naar huis neemt is iedereen tevreden! Het lijkt echt een domme en ondoordachte beslissing van het noc/nsf. Als het niet om coke gebruik gaat ook juridisch aanvechtbaar.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:46 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Het persbericht zal prima kloppen. het is WAARSCHIJNLIJK niet de hele waarheid, maar dat maakt het nog geen leugen. Er worden gewoon dingen achtergehouden die niet in het belang van Yoeri en de Nederlandse delegatie zijn.
Boeiend. Het gaat hier om beleid, niet om een of andere maatschappelijke discussie dat bepaalde drugs veel te hard worden veroordeeld tov alcohol en dat dat onterecht is.quote:
Helder.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:04 schreef Greys het volgende:
Ook volgens nuchtere NOS-Gert is er wel wat meer genuttigd dan 'een biertje' omdat hij anders heus niet naar huis was gestuurd.
In Gert we trustquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:04 schreef Greys het volgende:
Ook volgens nuchtere NOS-Gert is er wel wat meer genuttigd dan 'een biertje' omdat hij anders heus niet naar huis was gestuurd.
Het een is wat maatschappelijk geaccepteerd als het ander maar als we het afwegen op medische criteria. Zoals acute risico, risico op lange termijn en gevolgen dan is alcohol een stuk schadelijker, zelfs schadelijker dan heroine.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:56 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Coke (harddrug) en alcohol zijn nou niet helemaal hetzelfde.
Hij zal een gedragscode hebben moeten onderschrijven/ondertekenen om mee te mogen, en gezien zijn historie zal er ook wel wat langer en harder over gesproken zijn. Dan is afspraak afspraak, en dit de consequentie.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:03 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Als hij coke heeft gesnoven snap ik dat ze hem naar huis sturen, omdat hij dan een probleem krijgt met de doping tests. Elke andere reden is niet valide. Ook al zuipt en stapt hij de hele week, als hij goud naar huis neemt is iedereen tevreden! Het lijkt echt een domme en ondoordachte beslissing van het noc/nsf. Als het niet om coke gebruik gaat ook juridisch aanvechtbaar.
quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:03 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Als hij coke heeft gesnoven snap ik dat ze hem naar huis sturen, omdat hij dan een probleem krijgt met de doping tests. Elke andere reden is niet valide. Ook al zuipt en stapt hij de hele week, als hij goud naar huis neemt is iedereen tevreden! Het lijkt echt een domme en ondoordachte beslissing van het noc/nsf. Als het niet om coke gebruik gaat ook juridisch aanvechtbaar.
Dat lijkt me ook wel, dat dit niet om één biertje gaat. Verslaafden kunnen sowieso nooit maat houden dus het lijkt me sterk dat ie 1 van wat dan ook kan nemen zonder meteen meer te willenquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:04 schreef Greys het volgende:
Dat is altijd zo'n non-discussie. Je kunt middelen helemaal niet 1 op 1 vergelijken.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:05 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Het een is wat maatschappelijk geaccepteerd als het ander maar als we het afwegen op medische criteria. Zoals acute risico, risico op lange termijn en gevolgen dan is alcohol een stuk schadelijker, zelfs schadelijker dan heroine.
Neenquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:08 schreef Moira. het volgende:
Even tussen alle speculaties door: is er al meer over officieel naar buiten gebracht?
Nee en gaat ook niet gebeuren volgens NOC.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:08 schreef Moira. het volgende:
Even tussen alle speculaties door: is er al meer over officieel naar buiten gebracht?
Ze lieten net ook oude beelden van Van Gelder zien dat hij zegt dat hij op zulke momenten absoluut niet aan de consequenties denkt en later spijt heeft 'maar dan kan je al niet meer terug'. Zal nu ook wel weer gebeurd zijn dus.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:07 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook wel, dat dit niet om één biertje gaat. Verslaafden kunnen sowieso nooit maat houden dus het lijkt me sterk dat ie 1 van wat dan ook kan nemen zonder meteen meer te willen
Juridisch aanvechtbaar? Hij is akkoord gegaan met een gedragscode en daar heeft hij zich niet aan gehouden.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:03 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Ze zou op een lijst staan, met afwijkende bloedwaarden, maar dat is de doofpot in gestoemptquote:
Ook al zuipt hij zich lam, hij staat in de finale en die is pas over 10 dagen geen enkele reden hem naar huis te sturen. Waarom moet er uberhaupt zon belachelijknrigide beleid zijn, het zijn allemaal volwassenen, dus laat ze lekker zelf bepalen wat ze doen. Vroeger zopen ze zich ook lam tijdens de spele. En zei niemand er wat van... Belachelijke betutteling!!!quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:07 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook wel, dat dit niet om één biertje gaat. Verslaafden kunnen sowieso nooit maat houden dus het lijkt me sterk dat ie 1 van wat dan ook kan nemen zonder meteen meer te willen
Typische verslaafde dus. Is een hond die tegen een lantaarnpaal plast een vandaal of gewoon een hond? Hij is verslaafd, en verslaafden nemen geen rationele beslissingen. Niet op straat in Nederland, niet als topsporter in Rio.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:08 schreef Greys het volgende:
[..]
Ze lieten net ook oude beelden van Van Gelder zien dat hij zegt dat hij op zulke momenten absoluut niet aan de consequenties denkt en later spijt heeft 'maar dan kan je al niet meer terug'. Zal nu ook wel weer gebeurd zijn dus.
Gewoon een domme lul dus. Ook maar mooi dat ie uit het leger getrapt is, moet je je voorstellen wat zulk slecht inschsttingsvermogen daar voor gevolgen kan hebbenquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:08 schreef Greys het volgende:
[..]
Ze lieten net ook oude beelden van Van Gelder zien dat hij zegt dat hij op zulke momenten absoluut niet aan de consequenties denkt en later spijt heeft 'maar dan kan je al niet meer terug'. Zal nu ook wel weer gebeurd zijn dus.
Lol in het leger leer je juist zuipen en snatsen als een mallequote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:10 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Gewoon een domme lul dus. Ook maar mooi dat ie uit het leger getrapt is, moet je je voorstellen wat zulk slecht inschsttingsvermogen daar voor gevolgen kan hebben
Tsja, ook het NOC-NSF of de atletiekbond mogen geen gedragscodes maken en laten tekenen die de wet overstijgen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:09 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Juridisch aanvechtbaar? Hij is akkoord gegaan met een gedragscode en daar heeft hij zich niet aan gehouden.
Als je van te voren afspreekt met zijn allen sesamstraat te kijken en dan naar bed te gaan en hij heeft op een dag geen zin om sesamstraat te kijken, heb je ook alle recht em naar huis te sturen. Je voldoet immers niet aan de afspraak
bron?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:10 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Vroeger zopen ze zich ook lam tijdens de spele. En zei niemand er wat van... Belachelijke betutteling!!!
Ik herinner mij het intervieuw in de overhoor wagen bij Evenblij en die andere gozer. Hij zei ook dat hij dat 'nooit meer zo zou doen'. Ironisch.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:08 schreef Greys het volgende:
[..]
Je bent een domme lul als je een verslaving hebt?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:10 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Gewoon een domme lul dus. Ook maar mooi dat ie uit het leger getrapt is, moet je je voorstellen wat zulk slecht inschsttingsvermogen daar voor gevolgen kan hebben
Op zijn eigen website staat volgens de nieuwsberichten dat hij later nog met een eigen verklaring komt, maar toen ik dat even na wilde kijken bleek die site eruit te liggen door overbelasting.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:08 schreef Moira. het volgende:
De besten zijn vaak juist ook de extravagante figuren. Die moet je die vrijheid gunnen. Ook al slaan ze de boel kort en klein en zuipen zenzich lam, als ze goud pakken, geeft dat niets.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:10 schreef marcodej het volgende:
Volgens Mollema zijn er geen regels omtrent alcoholgebruik.
Hij heeft zich dus gewoon misdragen. Om een pilsje schors je iemand niet.
Nee, dan ben je een heldquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:12 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je bent een domme lul als je een verslaving hebt?
quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:12 schreef Chai het volgende:
[..]
Op zijn eigen website staat volgens de nieuwsberichten dat hij later nog met een eigen verklaring komt, maar toen ik dat even na wilde kijken bleek die site eruit te liggen door overbelasting.
Het kan best zijn dat ze zo'n erkende junk wat strengere gedragdregels opleggen dan het braafste jongetje van de klas.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:10 schreef marcodej het volgende:
Volgens Mollema zijn er geen regels omtrent alcoholgebruik.
Hij heeft zich dus gewoon misdragen. Om een pilsje schors je iemand niet.
NOC NSF is een werkgever. Zijn wel meer werkgevers die een gedragscode hebben. Geloof dat als ik mezelf ladderzat drink terwijl ik aan het werk ben (want in principe zijn ze nu 24 uur per dag aan het werk), ik ook geschorst en eventueel ontslagen zal worden.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:11 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Tsja, ook het NOC-NSF of de atletiekbond mogen geen gedragscodes maken en laten tekenen die de wet overstijgen.
Maar hij gaat geen goud pakken. 6e was waarschijnlijker.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:12 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
De besten zijn vaak juist ook de extravagante figuren. Die moet je die vrijheid gunnen. Ook al slaan ze de boel kort en klein en zuipen zenzich lam, als ze goud pakken, geeft dat niets.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |